(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 فروردین 1390- شماره 19898

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده نيروي زميني ارتش عراق: اردوگاه اشرف ، زميني است كه صدام از كشاورزان غصب كرد
تحليلگران آمريكايي: مصر در راه پيوستن به بلوك مقاومت است
پيكر امير سرتيپ براتي تشييع شد
خودروي خورشيدي غزال ايراني 2 رونمايي شد
دانشگاه آزاد قزوين قهرمان مسابقات بين المللي ربوكاپ آزاد ايران شد
معاون شوراي عالي امنيت ملي: سياست هسته اي ايران بايد تهديدزدا باشد نه تنش زدا
مبتكرسمناني آنتي ويروس دو موتوره طراحي كرد
ظهره وند: قيام هاي مردم منطقه متاثر از انقلاب اسلامي ايران است
آغاز كاشت نخستين نشاء برنج به صورت مكانيزه در مازندران
قيمت خريد تضميني برنج پرمحصول اعلام شد
جانباز 70 درصد نيشابوري آسماني شد
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مطبوعات بايد به سمت كيفي سازي حركت كنند
افزايش بودجه آموزش و پرورش به هزار و 220 ميليارد تومان
معاون وزير كشور: 4 ميليارد دلار به قطارهاي شهري كشور اختصاص يافته است
رئيس جمهور در پيامي به همايش زن نمونه از ديدگاه اسلام:
بانوان همايوني و امين نمادهاي بي بديل زنان ايراني هستند
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش روز ملي عطار نيشابوري برگزار مي شود
آيت الله حائري شيرازي: اسلام را با جشن هاي نوروزي نمي توان صادر كرد
اخبار ادبي و هنري



فرمانده نيروي زميني ارتش عراق: اردوگاه اشرف ، زميني است كه صدام از كشاورزان غصب كرد

فرمانده نيروي زميني ارتش عراق علت درگيري اين نيرو با تروريست هاي عضو گروهك منافقين در پادگان اشرف را غصبي بودن زمين اين پادگان و دست داشتن عناصري از منافقين در عمليات هاي تروريستي در برخي شهرهاي عراق دانست.
خبرگزاري رويترز در گزارشي از اردوگاه اشرف در عراق به قلم «خالدالانصاري» اعلام كرد: فرمانده نيروي زميني ارتش عراق روز شنبه با تأكيد بر اين كه اردوگاه اشرف زميني غصب شده از جانب رژيم پيشين بغداد بوده است آن را متعلق به كشاورزان اين منطقه دانست و با اشاره به آغاز درگيري از جانب ساكنان اين محل از كشته شدن سه تن خبر داد. حدود سه هزار و پانصد تن در اين اردوگاه بياباني به سر مي برند كه صدام ديكتاتور سابق عراق 25 سال پيش و در دهه هزار و نهصد و هشتاد آن را به منظور اسكان گروهك تروريستي منافقين و احداث پناهگاهي براي آنها ايجاد كرد. اين افراد براي دولت كنوني عراق كه مناسبات نزديكي با تهران دارند معضلي مهم به شمار مي روند و خواهان اخراج آن ها هستند.
براساس اين گزارش اطلاعات در خصوص تلفات اين درگيري ها ناقص و كلي است و منافقين در آن چه از آن به عنوان حمله مرگبار نام مي برند از كشته شدن سي و سه تن خبر مي دهند.
اما يك منبع بيمارستاني گفته است دستكم ده تن كشته شده كه بيشتر آن بر اثر اصابت گلوله بوده است.
«علي القيطان» فرمانده نيروي زميني ارتش عراق در گفتگو با خبرنگاران از آن ها خواسته است تا با سفر به اين اردوگاه مشاهده كنند كه سه تن از ساكنان آن كشته شده اند.
وي افزود: اين درگيري از جانب ساكنان اردوگاه اشرف ايجاد شد، پس از آن كه نيروهاي دولتي تلاش كردند تا زمين اين اردوگاه را تحويل بگيرند و به كشاورزاني تحويل دهند كه پيشتر مالك آن به شمار مي رفتند. اين در حالي است كه واشنگتن دولت بغداد را عامل اين درگيري معرفي كرده است.
«محمد العسكري» سخنگوي وزارت دفاع عراق نيز گفت نيروهاي امنيتي براي برقراري آرامش و صلح آمده بودند اما نظاميان ما با توهين و تهديد تحريك شدند و در حالي كه ساكنان اردوگاه مسلح به چاقو، باتوم و ميله هاي فلزي بودند با آن ها به درگيري متقابل پرداختند.
تقدير ايران از دولت عراق
وزير امور خارجه كشورمان در يك كنفرانس خبري از مقابله ارتش عراق با تروريست هاي عضو گروهك منافقين در پادگان اشرف قدرداني كرد.
علي اكبر صالحي گفت: براساس قانون اساسي عراق، هيچ گروه تروريستي نمي تواند از خاك عراق به عنوان يك پايگاه براي اقدام بر ضد كشورهاي همسايه استفاده كند بنابراين، اين حمله از نظر حقوقي لازم بود و بايد مورد ستايش قرار گيرد.
حمايت غرب و اتحاديه عرب از منافقين
به دنبال اقدام ارتش عراق در مقابله با گروهك تروريستي منافقين، مسئولان انگليسي و آمريكايي و سازمان ملل ضمن حمايت از تروريست ها، به شدت اين حمله را محكوم كردند.
«الينا راس لهتينن» نماينده جمهوريخواه و «هوارد ال برمن» عضو دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا در بيانيه اي مشترك اعلام كردند ما اين گونه خشونتها برضد ساكنان اردوگاه اشرف را محكوم مي كنيم و از دولت عراق مي خواهيم كه به وظايف خود براي تضمين امنيت اين افراد پايبند باشد.
اتحاديه عرب نيز پس از حمله ارتش عراق آشكارا با گروهك تروريستي منافقين اعلام همدردي كرد.
«احمد بن حلي» معاون دبير كل اتحاديه عرب طي يك نشست خبري اظهار داشت: اين اتحاديه تماس هاي متعددي با دولت عراق درباره موضوع اردوگاه اشرف برقرار كرده است و از دولت خواسته تا با اين موضوع تعاملي انساني داشته باشد و نبايد با اين اردوگاه برخوردي نظامي شود.

 



تحليلگران آمريكايي: مصر در راه پيوستن به بلوك مقاومت است

دو تحليلگر ارشد آمريكايي با اشاره به تحولات كنوني خاورميانه اعلام كردند كه مصر در حال پيوستن به بلوك مقاومت در منطقه است.
نشريه اينترنتي مانثلي ريويو در مقاله اي به قلم «فلينت لي ورت» و «هيلاري من» تحليلگران آمريكايي با عنوان مصر ايران و توازن قدرت در خاورميانه نوشت: ميزان دقيق تبعات و آثار تحولات خارق العاده در مصر بر خود اين كشور خاورميانه و جهان تا مدتي روشن نخواهد بود اما به طور يقين مصر بعد از مبارك بيش از دهه هاي گذشته صاحب يك سياست خارجي متعادل و متوازن خواهد بود.
يكي از شاخص هاي بزرگ سمت و سوي جديد سياست خارجي در مصر گرايش مثبت قاهره به طرف ايران است. القدس العربي كه در لندن چاپ مي شود در اين باره گزارش داد كه «نبيل العربي» وزير خارجه مصر بعد از ديدار با رئيس دفتر منافع ايران در قاهره اعلام كرد تماس هاي كنوني ميان قاهره و تهران با هدف عادي سازي روابط صورت مي گيرد زيرا مصر انقلابي مايل است كه با همه دولت هاي جهان روابط عادي داشته باشد. وي همچنين تاييد كرد كه دعوت وزير خارجه ايران را براي سفر به اين كشور پذيرفته است.
«عبدالبدري عطوان» سردبير القدس العربي نيز در سرمقاله اي نوشت: سياست خارجي مصر همان شيوه تركيه اردوغاني را در پيش گرفته است كه عادي سازي روابط با همه همسايگان را در دستور كار دارد. عطوان در ادامه به سفر محرمانه ژنرال «مراد موافي» رئيس جديد تشكيلات اطلاعاتي مصر به سوريه، اجازه دادن به برخي رهبران حماس براي عبور از قاهره و رفتن به سوريه، دادن مجوز به كشتي ايراني براي عبور از كانال سوئز، ملايم شدن لحن مصر در برابر حزب الله لبنان و انتخاب سودان به عنوان اولين مقصد سفر خارجي نخست وزير جديد مصر اشاره مي كند و آنها را به عنوان نمونه هايي از سياست جديد مصر برمي شمارد.
در ادامه اين مقاله آمده است: البته برخي تحليلگران معتقدند كه مصر با گذشته زمان رقابت با ايران براي كسب جايگاه منطقه اي را شروع مي كند و يك شريك خوب سني براي سوريه، تركيه و ديگر كشورهاي منطقه خواهد بود. به نظر اين عده بازگشت مصر به نقش سنتي اش در دنياي عرب و جهان اسلام فرصت هاي ديپلماتيك بيشتر در اختيار ديگر كشورهاي منطقه قرار مي دهد.
«هيلاري من» و «فلينت لي ورت» در ادامه مي افزايند: ما معتقديم كه مصر با يك نظم سياسي بعد از دوره مبارك قويا مايل خواهد بود كه رابطه بهتري با جمهوري اسلامي و ديگر اعضاي بلوك مقاومت خاورميانه داشته باشد. از نقطه نظر راهبردي ما معتقديم كه اين بدان معناست كه مصر به طرف محور ايران، سوريه، تركيه و شايد عراق تمايل مي يابد.
ايران و تركيه دو كشور بزرگ هستند كه حكايت سياست خارجي شان درنظر افكار عمومي داخل و خارج جذاب به نظر مي رسد. سوريه به بزرگي تركيه يا ايران نيست اما سياست خارجي اش جذاب است. مصر نيز كشور بزرگي است اما در دوره سادات و مبارك به علت نزديك شدن به اسرائيل و اتحاد راهبردي اش با آمريكا از اين صف جدا شد. اما حالا مصر به اين بازي بازگشته است و پتانسيل داشتن يك سياست خارجي جذاب مخصوص به خود را دارد. اين بحث كه مصر ممكن است وارد رقابت با ايران و تركيه شود غيرمنطقي نيست اما ما فكر مي كنيم كه اين بحث غلط است. به اعتقاد ما مصر سياست خارجي و سياسي خود را همسو با ايران و تركيه مي سازد. بشار اسد سال گذشته به ما گفت كه سوريه ايران و تركيه در حوزه نفوذ منطقه اي با هم حركت و رشد كرده اند. پيش بيني ما اين است كه مصر نيز به اين حلقه ملحق شود.
در ادامه اين مطلب آمده است: ديپلمات هاي ارشد مصري نيز مي گويند كه مصر به دنبال روابط عادي و اساسي با ايران است. اين دقيقا همان چيزي است كه تركيه تحت حكومت حزب اسلامي اش انجام داده است. عادي كردن رابطه با كشورهايي كه در گذشته با آنها رابطه داشته است.
در پايان مقاله آمده است: ديپلمات هاي ارشد مصري مي گويند رابطه با اسرائيل مانند قبل باقي مي ماند اما اگر مصر روابط عادي و اساسي با ايران و ديگر بازيگران بلوك مقاومت در خاورميانه برقرار كند پيامدهاي ژئوپلتيك گسترده خواهد بود. حتي اگر قاهره بخش اساسي رابطه خود را با اسرائيل و آمريكا حفظ كند.

 



پيكر امير سرتيپ براتي تشييع شد

پيكر مرحوم امير، حسن براتي معاون سابق عمليات نيروي زميني ارتش از مقابل ستاد فرماندهي اين نيرو تشييع ودر امامزاده پنج تن به خاك سپرده شد.
به گزارش فارس، در اين مراسم كه صبح ديروز با حضور روحانيون، فرماندهان، كاركنان ارتش و خانواده مرحوم براتي در ستاد فرماندهي نيروي زميني برگزار شد علاوه بر اميراحمدرضا پوردستان فرمانده نيرو، مصطفي سلامي جانشين حفاظت اطلاعات ستاد كل نيروهاي مسلح، امير محمدحسن دادرس معاون هماهنگ كننده، امير پورشاسب، امير سيدحسام هاشمي، امير محمودي، حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و ديگر فرماندهان و هم رزمان مرحوم براتي نيز حضور داشتند.
در ابتداي اين مراسم اميرپوردستان با اشاره به ويژگي ها و خصوصيات مرحوم براتي ايشان را يكي از سربازان شجاع، مؤمن و متعهد ارتش جمهوري اسلامي معرفي كرد و فداكاريها و ايثارگري هاي وي در امر مقابله با دشمنان، اشرار و منافقين و نيز تلاش او براي انتقال اين تجربيات به نسل جوان ارتش را نشانه اي از وفاداري مرحوم براتي به ولايت و اسلام معرفي كرد.
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به حضور فعال اميربراتي در عمليات هاي بزرگ دفاع مقدس و مجروحيت هاي بي شمار وي خاطرنشان كرد: همين تعدد جراحات و تركش ها بود كه باعث شد تا كادر پزشكي نتوانند به طور كامل وظيفه خود را براي بهبود ايشان انجام دهند و همين امر سبب از دست دادن يكي از بهترين نيروهاي ارتش شد.

 



خودروي خورشيدي غزال ايراني 2 رونمايي شد

خودروي خورشيدي غزال ايراني 2 كه توسط محققان پرديس دانشكده فني دانشگاه تهران ساخته شده است ديروز در دانشگاه تهران رونمايي شد.
در مراسم رونمايي از اين خودرو، «فرهاد رهبر» رئيس دانشگاه تهران، «محمد رويانيان» رئيس ستاد حمل و نقل سوخت، «عباس كاظمي» مديرعامل سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و استادان و دانشجويان سازنده اين خودروي خورشيدي حضور داشتند.
دكتر «كارن ابري نيا» سرپرست اين تيم تحقيقاتي در حاشيه مراسم اين رونمايي به ايرنا گفت: غزال ايراني 2 حدود 150 كيلوگرم وزن دارد.
وي افزود: سلول هاي خورشيدي به كار رفته در بدنه اين خودرو داراي راندمان 22درصد هستند و طراحي بدنه آن بهينه و ايروديناميك است.
اين پژوهشگر استفاده از كامپوزيت هاي فيبر كربن با سازه هاي لانه زنبوري را عامل كاهش وزن خودرو دانست و گفت: موتور غزال 2، يك موتور DC بدون جارو مغناطيس دائم با راندمان 97درصد است، يعني اين موتور بيشترين ميزان انرژي الكتريكي را از انرژي خورشيدي توليد مي كند.
وي با اشاره به تست جاده اي اين خودرو در جاده هاي اطراف فرودگاه امام خميني(ره) افزود: در اين تست، خودرو به حداكثر سرعت 120 كيلومتر در ساعت رسيد كه البته اين خودرو مي تواند حداكثر سرعت 150 كيلومتر در ساعت را نيز داشته باشد. ابري نيا گفت: باتري اين خودرو از جنس ليتيوم يون است كه وزن سبكي دارد.
به گفته وي طول خودرو پنج متر و مساحت سلول هاي خورشيدي سطح اين خودرو 6 متر مربع است.
استاد دانشكده فني دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: اين خودرو مي تواند در طول روز در صورتي كه تابش آفتاب مطلوب باشد، مسافت 600 كيلومتري را با سرعت 70 تا 80 كيلومتر بر ساعت بپيمايد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با حمايت دولت اين خودرو بتواند در رقابت هاي جهاني خودروهاي خورشيدي كه مهرماه در استراليا برگزار مي شود، شركت كند.
دانشجويان دانشگاه تهران چند سال پيش خودروي غزال يك را ساخته بودند و اكنون خودروي جديد با تفاوت هايي از نمونه قبلي خود رونمايي شد.
از جمله تفاوت هاي غزال 1 و 2 اين است كه غزال 2، 100 كيلوگرم از غزال يك سبك تر است. راندمان سلول هاي خورشيدي غزال 2، پنج درصد از غزال يك بيشتر است و البته سرعت غزال يك هيچ گاه به بيش از 80 كيلومتر بر ساعت نرسيد.
غزال ايراني 2 در حالي ديروز رونمايي شد كه سه روز پيش نيز خودروي خورشيدي هاوين (خورشيد تابان) كه توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين ساخته شده است، رونمايي شد.
تجاري سازي اتوبوس هاي هيبريدي تا پايان امسال
دكتر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگاران از تجاري سازي اتوبوس هاي هيبريدي تا پايان امسال خبر داد و گفت: رونمايي از خودروي خورشيدي غزال ايراني 2 در ابتداي سال 90 نمايانگر يك سال سرشار از دستاوردهاي علمي براي دانشگاه تهران است به طوري كه در نظر داريم تا پايان امسال اتوبوس هاي هيبريدي را نيز به مرحله تجاري خواهيم رساند.
رئيس دانشگاه تهران ادامه داد: در حال حاضر چند مرحله از تست هاي اوليه اتوبوس هاي هيبريدي در جاده و شهر انجام شده، ولي در هفته نخست ارديبهشت تست هاي نهايي را به ا نجام رسانده و از اين اتوبوس ها رونمايي مي كنيم.
رهبر گفت: اميدواريم اتوبوس هاي هيبريدي تا پايان امسال به مرحله تجاري سازي برسند؛ زيرا اتوبوس هيبريدي در مقايسه با اتوبوس هاي معمولي تا 35درصد كاهش مصرف سوخت دارد و مي تواند در صرفه جويي اقتصادي براي كشور نيز بسيار موثر باشد.

 



در ميان تيم هاي 19 كشور جهان
دانشگاه آزاد قزوين قهرمان مسابقات بين المللي ربوكاپ آزاد ايران شد

ششمين دوره مسابقات بين المللي ربوكاپ آزاد ايران با قهرماني تيم MRL دانشگاه آزاد اسلامي قزوين پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري ها اين مسابقات كه با حضور 320 تيم ايراني و 56 تيم از 18 كشور خارجي در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شد عصر شنبه با برتري تيم MRL از دانشگاه آزاد قزوين در اغلب ليگ ها پايان يافت.
بنا بر اين گزارش، در ليگ شبيه ساز عامل امداد هم تيم brave circles از دانشگاه شيخ بهايي اصفهان مقام اول، تيم SEURedsun از دانشگاه South east چين مقام دوم و تيم MRL دانشگاه آزاد اسلامي قزوين مقام سوم را به دست آوردند.
گفتني است، در ليگ ربات هاي خانگي، تيم MRL از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين مقام نخست و تيم BORG (بورخ) از دانشگاه گرونينگن هلند مقام دوم را كسب كرد.
لازم به ذكر است، در ليگ ربات انسان نما، Fumanoif از دانشگاه برلين آلمان، تيم parand از دانشگاه آزاد پرند و تيم pnuzrobot از دانشگاه پيام نور زنجان به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.
براساس اين گزارش، در ليگ ربات امدادگر مجازي تيم MRL از دانشگاه آزاد اسلامي قزوين تيم SBCE-SAVIOUR از دانشگاه شهيد بهشتي تهران و تيم AOJRF تيم مشترك دانشگاه آمستردام هلند و آكسفورد انگلستان به ترتيب در جايگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
همچنين در ليگ نمايش ربات دانش آموزي، تيم خرد از مدرسه خرد رتبه نخست، تيم SIMORGH از مدرسه روشنگر رتبه دوم و تيم ROBOFISH از پژوهشكده كرمان رتبه سوم اين دوره از رقابت ها را بدست آوردند.
يادآور مي شود، در ليگ ربات امدادگر دانش آموزي پيشرفته نيز تيم دبيرستان علامه حلي، رتبه نخست، تيم parmida-R2 از بنياد فرهنگي آموزشي امام صادق(ع) رتبه دوم و تيم POOYESH از دبيرستان امام صادق رتبه سوم را كسب كردند.
بنا بر اين گزارش، در ليگ ربات امدادگر نوجوانان تيم مدرسه راهنمايي ابوعلي سينا، SPARK از پژوهش سراي علي ابن ابيطالب(ع) و تيم SRL از مدرسه راهنمايي سماي مشهد به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين، در ليگ ربات فوتبال دانش آموزي پيشرفته الف (سنگين وزن)، تيم دبيرستان دخترانه فرزانگان تهران مقام نخست، تيم پايدار از دبيرستان علامه حلي (1) و تيم سورنا از دبيرستان علامه حلي(1) مقام دوم و سوم را از آن خود كردند.
لازم به ذكر است، در ليگ ربات فوتبال دانش آموزي پيشرفته (سبك وزن)، FASTSMART از پژوهش سراي دانش آموزي حاج امرالله خبازي از فريدون كنار تنها مقام آور اين ليگ بود.
بنا بر اين گزارش، در ليگ ربات فوتباليست اندازه متوسط از بين سه تيم شركت كننده در اين ليگ MRL از دانشگاه آزاد قزوين مقام اول را بدست آورد.
گفتني است، در ليگ فوتبال دانش آموزي پيشرفته(ب) تيم A.P.B.A از دبيرستان علامه حلي(1)، تيم SAEB از پژوهش سراي صائب اصفهان و تيم دبيرستان دخترانه فرزانگان تهران رتبه هاي اول تا سوم اين دوره از رقابت ها را كسب كردند.
همچنين در اين ليگ، امتياز فني طراحي براي بهترين طراحي را تيم MRL دانشگاه آزاد اسلامي قزوين بدست آورد.
در پايان لازم به ذكر است، در ليگ ربات هاي پرنده، تيم MRL از دانشگاه آزاد قزوين به مقام نخست، تيم RRL و چكاوك از دانشگاه علم و صنعت مقام دوم و تيم persian Eagle از دانشگاه شهيد بهشتي مقام سوم را به دست آوردند.
مجلس از حركت هاي علمي
در حوزه رباتيك حمايت مي كند
حجت الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در روز اختتاميه اين مسابقات در جمع خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبري امسال را با نام جهاد اقتصادي نامگذاري كرده اند كه اقتصاد نقش محوري را در رسيدن به اقتدار ملت ها ايفا مي كند.
وي تأكيد كرد: ربات ها برپايه اقتصادي مي توانند نقش مهمي را در آينده ايران رقم بزنند و همچنين در توليد انبوه كالا بالاترين دقت و هزينه كم در ايران نقش مهمي را ايفا خواهد كرد.
در ادامه اين مراسم فريدون رهنماي رودپشت معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي هم تأكيد كرد: در سال جهاد اقتصادي كه بستر اصلي آن را علم و فناوري تشكيل مي دهد هدف ما بر اين است كه چرخه تحقيقات را توسعه دهيم.
وي گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در نظر دارد از بودجه پژوهشي خود صندوق حمايت از نخبگان را راه اندازي كند.
فريدون رهنما در خصوص نتايج حاصله از مسابقات اين دوره نيز گفت: امسال نيز همانند سال هاي گذشته برگزيدگان مسابقات ربوكاپ امكان تحصيل در مقاطع بالاتر را در اين دانشگاه دارند كه آئين نامه ويژه برگزيدگان ربوكاپ تصويب شده و در آن اين امتياز را در نظر گرفته ايم و مقدمات كار براي عملياتي كردن آن نيز فراهم شده است.
استاد دانشگاه هلند: اشتياق ايرانيان به ربات ها بي نظير است
«فاندر زاند» استاد دانشگاه هلند و نماينده فدراسيون جهاني ربوكاپ در مراسم اختتاميه ششمين دوره مسابقات بين المللي ربوكاپ آزاد ايران گفت: من تاكنون در دوره ها و مسابقات ربوكاپ در نقاط مختلف دنيا حضور داشتم اما بيشترين اشتياق به مسابقات را در اين جمع و در بين ايرانيان ديدم.
نماينده فدراسيون جهاني ربوكاپ تصريح كرد: اين فدراسيون در سال 1997 با برگزاري نخستين دوره مسابقات فعاليت خود را آغاز كرد و در اولين دوره تنها ربات هاي فوتباليست حضور داشتند و به تدريج ليگ هاي ديگر از جمله ربات هاي انسان نما، امدادگر و ربات هاي خانگي به اين مسابقات افزوده شد.
وي اظهار داشت: من براي دومين بار به مسابقات ايران آمدم و اين مسابقات نسبت به گذشته تفاوت هاي زيادي داشته و از نظر كيفي بهتر شده و تيم هاي شركت كننده نيز بسيار حرفه اي تر و پيشرفته تر شده اند.
گفتني است در پايان اين مسابقات تيم ربات هاي فوتباليست در مسابقه اي مهيج با تيم انسان ها با نتيجه 3 بر 2 بازي را به تيم انسان ها واگذار كرد.
دكتر سعيدآبادي، نماينده سازمان يونسكو در ايران به عنوان يكي از ياران تيم انسان ها كه متشكل از اعضاي فني تيم هاي شركت كننده اعم از MRL دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، تيم ژاپني و چيني بود، براي لحظاتي در اين مسابقه شركت كرد.
لازم به ذكر است، تعدادي از دانش آموزان بازديد كننده نيز به صورت نمايشي به عنوان بازيكن كمكي براي تيم انسان ها بازي كردند.

 



معاون شوراي عالي امنيت ملي: سياست هسته اي ايران بايد تهديدزدا باشد نه تنش زدا

معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل شوراي عالي امنيت ملي كشور گفت: سياست هاي هسته اي ايران بايد تهديدزدا باشد نه تنش زدا.
دكتر علي باقري در جشن روز ملي فن آوري هسته اي كه در سالن چمران دانشگاه اروميه برگزار شد، افزود: هرگونه اعمال سياست اشتباه وتعليق فعاليت هاي هسته اي نشانگر شكست و واگذاري بخشي از اداره كشور به كشورهاي غربي است. او عقب نشيني در بحث هسته اي كشور را خيانت به نسل هاي آينده دانست و تصريح كرد: عقب نشيني در بحث هسته اي كشور برابر با عقب ماندگي در آينده كشور است.
باقري دليل اصلي مخالفت كشورهاي غربي با انرژي هسته اي ايران را ترس از پيشرفت نظام اسلامي عنوان كرد و افزود: مشكل هسته اي كشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران فني و امنيتي نيست بلكه سياسي است.
وي با بيان اين كه دولت هاي غربي علاوه بر تعليق، خواستار تخريب نيروگاه هاي هسته اي ايران بودند، اذعان كرد: تحميل واقعيت به دشمنان ايران اسلامي، پيشرفت كشور را به ارمغان آورد.
معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل شوراي عالي امنيت ملي، با اشاره به لزوم حمايت ملت از تصميمات دولتي، اظهار كرد: ملت ايران با عمل به وصيت امام(ره) بايد براي خودكفايي و وابسته نبودن به كشورهاي ديگر،گام بردارد.

 



مبتكرسمناني آنتي ويروس دو موتوره طراحي كرد

جوان مبتكر سمناني موفق به طراحي و ثبت آنتي ويروس ايراني با نام «شيد» شد.
آرمان نيري طراح اين آنتي ويروس درگفت وگو با خبرنگار مهر درسمنان گفت: درطراحي اين محصول ايراني كه شوراي عالي انفورماتيك آن را تاييدكرده است با استفاده از تكنولوژي جديد، علاوه بر حفظ كارايي و امنيت سيستم، سرعت عملكرد بالا هم درنظرگرفته شده است.
وي امنيت وسرعت«شيد» را كه سومين آنتي ويروس دو موتوره جهان و دومين آنتي ويروس ايراني است تفاوت اصلي آن با ديگر آنتي ويروس هاي دنياي رايانه دانست.
اين مبتكر سمناني افزود: درحال حاضر حدود 20نوع آنتي ويروس براي استفاده كاربران وجود دارد، كه به زبان اصلي و تك موتوره هستند.
به گفته وي، آنتي ويروس «شيد» با استفاده از دو موتور و سيستم هاي هوشمند آرتا و سامتا كه موجب جلوگيري از تكرار اسكن و تنظيم حافظه و منابع سيستم مي شود امنيت،قدرت وسرعت قابل توجهي دارد.
نيري ادامه داد: به روزرساني خودكار، امكان حذف دائمي فايل ها، محيط فارسي، دانلود رايگان و قيمت 6500 توماني كه يك پنجم قيمت آنتي ويروس هاي خارجي است،از ديگر ويژگي هاي اين محصول ايراني است. آرمان نيري با 26 سال سن، بيش از 10سال است كه در رشته رايانه تحقيق مي كند و براي طراحي اين آنتي ويروس،سه سال وقت و 10ميليون تومان هزينه كرده است.

 



ظهره وند: قيام هاي مردم منطقه متاثر از انقلاب اسلامي ايران است

معاون رسانه اي دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تحولات منطقه گفت: تاثيرپذيري قيام هاي منطقه از جمهوري اسلامي ايران كاملا مشهود است.
«ابوالفضل ظهره وند» در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه شهيد باهنر كرمان در اين باره گفت: ليبي، بحرين، تونس و ساير كشورهاي منطقه با بحران روبه رو هستند و آمريكا در همه اين كشورها پايگاه نظامي دارد، اما اين كشورها تازه متوجه شدند كه تنها ايران در منطقه در مقابل آمريكا ايستاده و ظرفيت هاي خود را شناخته و روي پاي خود ايستاده است، به همين دليل از جمهوري اسلامي خط گرفته اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ادعاي غرب مبني بر تلاش ايران براي ساخت سلاح اتمي تصريح كرد: مخاطب ما مردم و ملت ها هستند، اگر بمب هسته اي بسازيم، ماهيت انقلاب ما از بين مي رود، امروز در جهان بمب اتم نمي تواند كاري كند، زيرا اگر يك بمب به نيروگاه هاي هسته اي برخورد كند، كل منطقه نابود مي شود و ترس كشورهاي استعمارگر از گسترش نيروگاه هاي هسته اي در جهان به همين دليل است.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران خبر داد
آغاز كاشت نخستين نشاء برنج به صورت مكانيزه در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران از آغاز كاشت نخستين نشاء برنج به صورت مكانيزه در مازندران خبر داد.
عنايت الله تورنگ در گفت وگو با خبرنگاركيهان گفت:سياستگذاري دولت بر اين است كه كشاورزي را به سمت مكانيزه شدن سوق دهيم.
وي افزود: كشت مكانيزه تا50 درصد از هزينه را در توليد برنج كاهش داده و سختي كار را به شكلي كم خواهد كرد.
وي گفت: در سال گذشته 38ميلياردريال اعتبار براي مكانيزه كردن مراحل توليد و برداشت برنج در مازندران اختصاص يافت.
تورنگ خاطرنشان كرد: اين اعتبار براي خريد 375 دستگاه تراكتور، 114دستگاه نشاگر و 70 دستگاه كمباين و برداشت برنج در قالب تسهيلات كم بهره به كشاورزان مازندراني اختصاص يافت.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران كاهش هزينه هاي توليد محصولات كشاورزي درمازندران را يكي از برنامه هاي جدي سازمان جهادكشاورزي اعلام كرد و ادامه داد: براساس برنامه تدوين پنجم توسعه، تمامي مراحل كشاورزي مازندران بايد مكانيزه شود.
گفتني است، مازندران داراي بيش از450هكتار اراضي كشاورزي است.

 



قيمت خريد تضميني برنج پرمحصول اعلام شد

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني مازندران گفت: قيمت تضميني خريد برنج پرمحصول در سال زراعي جديد اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي بازرگاني مازندران، عباسعلي وفايي نژاد با اعلام اين خبر گفت: براساس ابلاغيه معاون اول رئيس جمهوري كه به استاندار مازندران، وزارتخانه هاي بازرگاني، جهادكشاورزي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ابلاغ شده است، قيمت خريد برنج پرمحصول در سال زراعي 1390-1389 معادل 930 تومان تا 1480تومان بر مبناي 10درصد شكستگي، تعيين شده است.
وي افزود: بر اين اساس به ازاي هر درصد شكستگي بيش از 10درصد براي برنج هاي آمل دو و سه، چرام، ندا و نعمت مبلغ 59 ريال و براي برنج هاي سپيد رود، فجر، خزر و ساحل مبلغ 72 ريال از نرخ هاي مصوب كسر مي شود و به ميزان شكستگي كمتر از 10درصد براي برنج هاي آمل 2 و 3، ندا، نعمت و سپيدرود مبلغ 87 ريال و براي برنج هاي خزر و ساحل مبلغ 96 ريال به نرخ هاي مصوب اضافه مي شود.
وفايي نژاد تأكيد كرد: حداكثر شكستگي قابل قبول 15درصد و حداقل شكستگي قابل قبول براي پرداخت جايزه، 5 و 7 درصد است.

 



جانباز 70 درصد نيشابوري آسماني شد

سرويس شهرستان ها-
جانباز 70 درصد نيشابوري روز شنبه دعوت حق را لبيك گفت و به خيل ياران شهيدش پيوست.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، رضا فتح آبادي جانباز حماسه آفرين 8 سال دفاع مقدس كه سال 63 در سن 15 سالگي در عمليات بدر در راه حفظ و اعتلاي ميهن اسلامي ايران قطع نخاع شد روز شنبه در بيمارستان 22 بهمن اين شهرستان پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشي از مجروحيت به خيل يارانش شهيدش پيوست.
پيكر پاك و مطهر اين شهيد والامقام امروز ساعت 10 صبح 22 فروردين ماه سال جاري از محل مسجد صاحب الزمان تا مسجد جامع اين شهرستان تشييع و در گلزار بهشت فضل نيشابور به خاك سپرده مي شود.

 



معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مطبوعات بايد به سمت كيفي سازي حركت كنند

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مطبوعات در كشور از رشد كمي خوبي برخوردارند و آن چيزي كه نياز داريم حركت به سمت كيفي سازي است.
به گزارش ايرنا، «محمد جعفر محمدزاده» شنبه شب در جلسه شوراي اداري استان قم افزود: مطبوعات به جاي فعاليت در حوزه فرهنگي، ابزار دست سياستمداران شده اند كه اين يك ضايعه است.
وي ادامه داد: در شرايط كنوني تلاش خواهيم كرد تا مطبوعات به سمت حوزه فرهنگ حركت كنند تا بيش از پيش بستر آموزش و فعاليت هاي فرهنگي در جامعه فراهم شود. وي تاكيد كرد: اگر تعالي فرهنگي در كشور صورت نگيرد مطمئنا در بقيه فعاليتها نيز موفق نخواهيم بود.
محمدزاده در بخش ديگر سخنان خود به فضاي رسانه اي جهان اشاره كرد و گفت: نظام سلطه دو هدف را دنبال مي كنند كه يكي كسب ثروت و سرمايه بيشتر و دوم اداره جهان است.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حال حاضر صاحبان رسانه هاي جهاني متعلق به صاحبان سرمايه اند كه اكثر آنان از صهيونيستها مي باشند و بقيه نيز مجبورند در مسير سياست هاي آنان حركت كنند.
محمدزاده با اشاره خيزش هاي مردم منطقه نيز گفت: انعكاس اخبار اين رويدادها در انحصار نظام سلطه است و آنان بسياري از واقعيتها را سانسور مي كنند.
وي افزود: ما براي اينكه بتوانيم در مقابل آنان ايستادگي كنيم بايد سواد رسانه اي را در جامعه ارتقا دهيم تا بتوانيم مهندسي رسانه اي را از دست آنان خارج كنيم.

 



عضو كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي خبر داد
افزايش بودجه آموزش و پرورش به هزار و 220 ميليارد تومان

ساري-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال جاري به يك هزار و 220 ميليارد تومان افزايش يافته است.
علي كريمي فيروزجايي د رگفت وگويي با خبرنگار كيهان گفت: اعتبار وزارت آموزش و پرورش در سال جاري 780 ميليارد تومان مصوب شده بود كه با پيشنهاد كميسيون تلفيق به يك هزار و 220 ميليارد تومان افزايش يافت.
وي افزود: افزايش اين بودجه كمك موثري به امر مدرسه سازي در كشور بوده و اولويت با اتمام پروژه هاي نيمه كاره است.
عضو كميسيون تلفيق مجلس بيان داشت: در سال 89 در امر تخصيص بودجه با مشكل مواجه شده بوديم و سازمان نوسازي نتوانسته بود به تعهدات خود عمل كند به همين دليل در سال جاري اولويت تخصيص بودجه در زمينه سالن هاي ورزشي، نمازخانه ها و پروژه هاي مدرسه اي كه نيمه كاره به ويژه پروژه هايي كه نياز به تخريب و بازسازي به ويژه در روستاها دارند، است.
نماينده مردم بابل در مجلس اظهار داشت: درصدد هستيم در سال 90 بيشتر به مقاوم سازي مدارس توجه شود و در اين راستا به حمايت جدي خيرين مدرسه ساز نيازمند هستيم.

 



معاون وزير كشور: 4 ميليارد دلار به قطارهاي شهري كشور اختصاص يافته است

معاون عمراني وزير كشور از اختصاص 4 ميليارد دلار به قطارهاي شهري در قالب فاينانس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، حميدرضا ارشادمنش در همايش شهرداران و دهياران خوزستان گفت: 4 ميليارد دلار در قالب فاينانس به قطارهاي شهري اختصاص مي يابد كه اين اعتبار توسط وزارت كشور تضمين و تعهد و قطار شهري اهواز را شامل مي شود تا بخشي از عقب ماندگي هاي گذشته را حل كند.
وي تخصيص اعتبارات قطارهاي شهري را در سال گذشته 73 درصد عنوان كرد و افزود: بر همين اساس متروي اهواز تاكنون 42 ميليارد تومان اعتبار گرفته و با تصويب فاينانس نگراني هاي تأمين واگن هاي آن نيز برطرف مي شود.
ارشادمنش همچنين يارانه پيش بيني شده براي اتوبوس در سال جاري را 400 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اين در حالي است كه سال گذشته يارانه اتوبوس 200 ميليارد تومان بوده است.
وي اظهار داشت: سال گذشته يك هزار و 200 دستگاه اتوبوس در كشور توزيع شد كه 37 دستگاه به اهواز و 12 دستگاه به آبادان اختصاص يافت كه در مرحله واگذاري است.
ارشاد منش ادامه داد: شهرهاي انديمشك، خرمشهر، دزفول، مسجد سليمان و ماهشهر به دليل پرداخت نكردن 5/17 درصد سهم شهرداري ها تاكنون موفق به دريافت سهميه خود نشده اند.
وي با اشاره به اينكه در سال گذشته وجود يك هزار و 500 اتوبوس غيرفعال در كشور براي تعمير و راه اندازي مجدد اعلام شده بود، از شهرداران خواست ليست اتوبوس هاي غيرفعال خود را گزارش كنند.
معاون عمراني وزير كشور همچنين نسبت به مهاجرت ساكنان روستاها و شهرهاي كوچك هشدار داد و افزود: مسئولان توجه داشته باشند كه بايد فضايي در روستاها و شهرهاي كوچك ايجاد شود كه از مهاجرت آنها به شهرهاي بزرگ و كلان شهرها ممانعت به عمل آيد.
وي اظهار داشت: در طرح هدفمندي يارانه ها، بسته هايي كه از شهروندان و روستائيان حمايت و باعث كاهش هزينه هاي جاري شود را تشويق مي كنيم، به طور مثال در برخي استان ها نرخ عوارض ساخت و ساز كاهش يافته است.
به گفته وي، بسته هاي حمايتي شهرداري ها و دهياري ها به سمت مشاركت هاي اقتصادي و بخش خصوصي هدايت شده است و زياد بودن نيروي انساني و هزينه هاي غير ضرور براي شهرداري ها امتيازات منفي در بر خواهد داشت.
وي افزود: هرگونه اصلاح يا افزايش قيمت در حمل و نقل عمومي در آينده بايد در ستاد سوخت كشور مصوب شود.

 



رئيس جمهور در پيامي به همايش زن نمونه از ديدگاه اسلام:
بانوان همايوني و امين نمادهاي بي بديل زنان ايراني هستند

رئيس جمهور گفت: بانو همايوني در كنار استاد بزرگوارش بانو مجتهده فقيده امين، نمادهايي بي بديل از بانوان ايراني اند كه با اراده اي استوار از تنگناي محدوديت ها و مصائب مي گذرند تا چراغ هدايت را در برابر نسل هاي آينده خود برافروزند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، محمود احمدي نژاد شنبه شب با ارسال پيامي به همايش زن نمونه و موفق از ديدگاه اسلام كه تجليل از چهره ماندگار بانوي نمونه اصفهاني، زينت السادات علويه همايوني برگزار شد، اظهار داشت: چهره هاي ماندگار از ارجمندترين سرمايه هاي ملي ما محسوب مي شوند و در اين ميان شخصيت هايي مانند بانو زينت السادات علويه همايوني كه عمر گرانبهاي خود را در راه كسب معارف ديني، ارزش هاي الهي و پرورش دانش آموختگان مكتب تشيع پرداخته است، جايگاهي رفيع و همواره معزز دارند.
در اين پيام آمده است: روزي كه بر تارك خود درخشش سالگرد ميلاد خجسته حضرت زينب كبري سلام الله عليها را دارد، بي شك روزي فرخنده و پربركت است. در اين روز شايسته آن است كه از مقام ايمان و دانايي ستايش گردد و از بانواني كه در دامن پرفيض مكتب علوي و فاطمي پرورش يافته اند و بر قله هاي موفقيت و سربلندي قدم گذاشته اند، تقدير و تجليل به عمل آيد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از اين پيام اضافه كرد: بي ترديد بانوي محترمه همايوني موسس حوزه علميه مكتب فاطمه(س) و صاحب آثار ارزشمند در زمينه هاي گوناگون فلسفي، عرفاني و اخلاقي، عالمي وارسته است كه با زنده نگهداشتن طريق استاد خود، برگي زرين در تاريخ عظمت زنان مسلمان به ويژه دوران شكوهمند انقلاب اسلامي گشوده است.

 



با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش روز ملي عطار نيشابوري برگزار مي شود

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همايش روز ملي عطار نيشابوري 24 و 25 فروردين ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و انديشمندان و عطارشناسان در نيشابور برگزار مي شود.
دبير اجرايي همايش بزرگداشت روز ملي عطار نيشابوري با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: همايش سال روز ملي عطار نيشابوري 24 و 25 فروردين ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، و شخصيت ها و عطار شناسان و انديشمندان در نيشابور برگزار مي شود و در ديگر كشورهاي جهان آيين و مراسم ويژه بزرگداشت عطار نيشابوري اين شاعر و عارف وارسته و شهير ايران و جهان برگزار خواهد شد.
وي بيان داشت: با برنامه ريزي به عمل آمده امسال با برپايي همايش علمي و پژوهشي به ابعاد محققانه اين شاعر و عارف پرداخته مي شود.
محمد مهدي مژدي گفت: ويژه برنامه هاي امسال در محل مقبره اين شاعر و عارف نامي و گلباران مقبره عطار نيشابوري همراه با اجراي مراسمي خاص انجام خواهد شد. وي افزود: در اين مراسم تني چند از شاعران مطرح كشور و نيشابور به شعر خواني مي پردازند.
دبير شوراي فرهنگ عمومي نيشابور خاطرنشان كرد: ساعت 7 و 30 دقيقه روز 25 فروردين «زنگ عرفان» در دبيرستان عطار نيشابور و تمامي مدارس نيشابور به صدا درمي آيد و ويژه برنامه اي در شهر كد كن زادگاه عطار نيشابوري برگزار خواهد شد.
وي در پايان تصريح كرد: در حاشيه برگزاري بزرگداشت روز ملي عطار نيشابوري از بزرگترين المان سيمرغ جهان كه با اهتمام شهرداري و شوراي اسلامي نيشابور ساخته شده در بوستان سيمرغ اين شهر رونمايي مي شود.

 



آيت الله حائري شيرازي: اسلام را با جشن هاي نوروزي نمي توان صادر كرد

آيت الله حائري شيرازي با بيان اينكه همگان بايد بر مشتركات نظام اسلامي تكيه كنيم، گفت: با جشن هاي نوروزي نمي توان اسلام را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي دفتر جامعه روحانيت شيراز، آيت الله شيخ محي الدين حائري شيرازي نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري در نخستين جلسه جامعه روحانيت شيراز در سال جديد با بيان اينكه فرصتي فراهم شده تا در مباحث علوم انساني عقايد خود را براي وزراي دولت بيان كنم، اظهار داشت: با جشن هاي نوروزي نمي توان اسلام را صادر كرد و نوروز جشن ملي و باستاني است و اگر جهاني باشد خوب است، اما نبايد اين گونه كارها را به حساب اسلام گذاشت.
وي افزود: نبايد مسئله نوروز كه امري ملي است رنگ و بوي اسلامي به آن داد و اسلام ايراني اگر جهاني شد موجب تجزيه اسلام مي شود و از دل اين تلاش ها اسلام ايراني، اسلام افغاني، اسلام تركي و آفريقايي، و به وجود مي آيد.
حائري شيرازي اضافه كرد: اسلام بدون يك كلمه كم يا بيشتر را بايد معرفي كرد.
استاد اخلاق حوزه علميه قم ابراز داشت: همگان بايد در مسائل جاري بر مشتركات تكيه داشته باشند چرا كه عده اي با برنامه به دنبال آن هستند كه علما را وارد بگومگوهاي سياسي كنند.
امام جمعه پيشين شيراز ادامه داد: بايد مواظب بود كه فريب اين ترفند حساب شده را نخورد چرا كه آنها به دنبال زيبا جلوه دادن اعمال خود به وسيله همراهي علما با نظرات خود هستند، از اين رو بايد حساب شده و به درستي و راستي حركت كنيد.
حائري شيرازي اذعان داشت: رهبري همواره درصدد تقويت مسئولان نظام به ويژه رئيس جمهور و دولت بوده اند و علما نيز به تبعيت از رهبري اين چنين هستند و اين محبوبيت رهبري از ناحيه خدا و امام عصر(عج) بوده و همان محبوبيتي را كه خدا به پيامبر و ائمه اطهار(ع) داده به رهبري و رياست جمهوري نيز داده است.





 



اخبار ادبي و هنري

حمايت «كانون منحله نويسندگان ايران» از گروهك منافقين
«كانون منحله نويسندگان ايران» به بهانه اخراج منافقين از عراق بيانيه اي را در حمايت از اين گروهك تروريستي صادر كرد.
«كانون نويسندگان ايران در تبعيد» اين بيانيه را شنبه در وبگاه خود منتشر كرده است و حمله به اردوگاه اشرف را نقض آشكار حقوق انساني دانسته و خواستار قطع بي درنگ حمله و محاصره و آزادي منافقين شده است!
بنابر گزارش فارس، «كانون نويسندگان ايران در تبعيد» پيوند ويژه اي با گروهك منافقين دارد و برخي اعضاي ارشد آن نظير غلامحسين ساعدي، سعيد سلطان پور و اسماعيل خويي در زمره اعضاي ارشد اين گروهك محسوب مي شدند و در جلسات داخلي آنان نيز شركت مي كردند و از ابزار ادبيات براي حمايت از اين گروهك با نگارش داستان و شعر سوءاستفاده مي كردند.
گروهك منافقين سال ها در كنار ارتش متجاوز صدام عليه مردم ايران فعاليت كرد و هم اينك بازوي جاسوسي و تروريستي ارتش آمريكا به شمار مي آيد.
توليد بازي رايانه اي براندازي ايران در آمريكا
يك بازي رايانه اي با هدف تحريك و ارائه راهكار براي براندازي نظام حاكم بر ايران توليد شده است.
به گزارش مشرق، بازي «قدرت مردمي: بازي مقاومت مدني» در خصوص سياست، استراتژي و تغييرات اجتماعي مي باشد. اين بازي به سفارش «مركز بين المللي منازعات بدون خشونت» (ICNC) و توسط شركت يورك زيمرمان ساخته شده است.
سازندگان آمريكايي اين بازي، يعني شركت يورك زيمرمان، ادعا كرده اند هدف از ساخت آن ارائه تجربه و اقدامات لازم به بازي بازها است تا آنها بتوانند از آن تجربيات در راستاي استراتژي هاي مقاومت هاي مدني در منازعات عدالت خواهانه و حقوق بشر استفاده كنند.
«قدرت مردمي» براي رده سني 14 سال به بالا و به زبان انگليسي است. قرار است بزودي اين بازي به زبان هاي عربي، فارسي، اسپانيايي و روسي نيز ترجمه شود.
مسلماً اين بازي يكي از مصاديق بارز جنگ نرم است كه در آن سعي مي شود با ساخت بازي و ارائه آن به مردم كشورهاي مخالف سياست هاي آمريكا، مردم اين كشورها را با نام عبارات دهان پركني چون عدالت، آزادي و حقوق بشر عليه حكومت هاي خود و در راستاي منافع آمريكا بشورانند.
نخستين جشنواره نفاق برگزار مي شود
كانون هابيليان (خانواده 17 هزار شهيد ترور كشور) در نظر دارد در راستاي شناسايي و مبارزه با جريانات نفاق با بهره گيري از زبان هنر نخستين جشنواره تحت وب با موضوع نفاق را برگزار كند.
به گزارش باشگاه خبري توانا، اين جشنواره با موضوعات جريان شناسي نفاق قديم و جديد، سازمان منافقين، نقش اين گروهك در فتنه 88 و واكاوي نفاق سبز و در بخش هاي طراحي پوستر، مقاله نويسي و كاريكاتور برگزار مي شود.
نشاني اين جشنواره jashnvarehabilianir است.
جوانان انقلابي مصر «راديو التحرير» را راه اندازي كردند
جوانان انقلابي مصر براي ارائه تصوير واقعي از انقلاب مردمي مصر «راديو التحرير» را راه اندازي كردند.
به گزارش فارس، جوانان مصري معتقدند رسانه هاي وابسته به غرب دست به تخريب عمدي چهره انقلاب ها زده اند كه از جمله اين انقلاب ها، انقلاب مصر است. بنا به نوشته روزنامه «الحيات»، اين راديو كه از طريق اينترنت پخش مي شود توسط گروهي از جوانان به صورت مستقل اداره مي شود و بنا به گفته مؤسسات، هدف آن بيان مسايل مطروحه در مصر پس از انقلاب مصر را هم در برمي گيرد.
«راديو التحرير» جمعه گذشته در ميدان «گالري تاون هاوس» در قاهره به صورت رسمي كار آزمايشي خود را آغاز كرد و مردم حاضر در اين ميدان توانستند بخشي از آنچه كه قرار است در اين راديو پخش شود را بشنوند.
شكايت نويسندگان عربستاني از خطيب وهابي
گروهي از روزنامه نگاران و نويسندگان عربستان سعودي در حال جمع آوري امضا براي شكايت از «محمد العريفي» خطيب رياض هستند.
اين تلاش روزنامه نگاران و نويسندگان عربستاني پس از آن صورت مي گيرد كه اين مفتي تندروي وهابي در خطبه جمعه اين هفته خود در رياض روزنامه ها و كتاب ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست. بنابر گزارش خبرگزاري شعر و ادب عربي، اين روزنامه نگاران و نويسندگان عربستاني تأكيد كرده اند شكايت خود را به وزارت امور اسلامي دولت عربستان تقديم مي كنند چرا كه سخنان العريفي سخيفانه، مغرضانه و غير مستند است. «محمد العريفي» مفتي تندروي وهابي سعودي است كه دو سال پيش نيز در خطبه نماز جمعه رياض با توهين به آيت الله سيستاني وي را فاجر و زنديق خطاب كرده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14