(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 فروردین 1390- شماره 19903

چمران خبر داد احتمال افزايش قيمت بليت اتوبوس تا 50 تومان
جزئيات قانون جديد اخذ جرايم رانندگي جريمه تخلفات حادثه ساز تا 100 هزار تومان افزايش يافت
رويدادهاي خارجي
رئيس سازمان پزشكي قانوني:پزشكان با حقوق 480هزار توماني جذب سازمان پزشكي قانوني نمي شوند
جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز استان تهران آغاز شد
حاجي بابايي: ايجاد معاونت جديد استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان در آموزش و پرورش
دكتر توكلي خبر داد حذف كنكور سراسري اين بار از سال 93
خودروسازان حاضر به نصب كپسول هاي آتش نشاني نيستند
برخورد دو پرايد12 نفر را راهي بيمارستان كرد
حوادث كوتاه از كشور
نشست برنامه هاي پيشگيري از ايدز براي زنان مصرف كننده مواد تزريقي
نزاع در قلعه سنگي خرم آباد 5 مجروح برجاي گذاشت
تاكسيران ها مجاز به افزايش خودسرانه نرخ كرايه ها نيستند
قاتل سريالي كازرون فارس اعدام شد
4 كشته براثر سانحه رانندگي در جاده قديم ميانه
مقبره مجلل مبارك



چمران خبر داد احتمال افزايش قيمت بليت اتوبوس تا 50 تومان

رئيس شوراي شهر تهران از احتمال افزايش بليت اتوبوس به 50 تومان خبر داد.
مهندس مهدي چمران با تأكيد بر اينكه شوراي شهر تأكيدهاي لازم را به سازمان اتوبوسراني در مورد رعايت اخذ بليت بر مبناي مسافت طي شده داده است، افزود: قرار بود براي مسافت هاي طولاني كه چند ميدان در مسير خطوط اتوبوسراني وجود دارد، اتوبوس هاي مجزايي اختصاص يابد تا مبلغ بليت هاي اخذ شده از مسافران نيز بر مبناي مسافت طي شده باشد.
وي با اشاره به تماس هاي مردمي در اين رابطه تصريح كرد: اگر در حال حاضر اين شرايط براي اتوبوس هاي خطوط تندرو كه مسيرهاي طولاني دارند، رعايت نمي شود، مسئله مهم و قابل پيگيري است كه بايد مورد توجه شورا قرار گيرد.
چمران با اذعان نسبت به اين كه شرايط فعلي بليت هاي الكترونيكي به هيچ وجه مورد نظر شوراي شهر تهران نيست، گفت: علاوه بر تعداد محدود اتوبوس ها كه دست اتوبوسراني را بسته است، امكانات و روند فعاليت كارت خوان ها در اتوبوس و ايستگاه ها به هيچ وجه مناسب و كافي نيست و شورا از روند الكترونيكي شدن بليت در اتوبوسراني راضي نيست.
وي با اشاره به رقم تعيين شده براي بليت هاي اتوبوس در سال 90 كه به 43 تومان افزايش مي يابد، گفت: قطعا پرداخت اين رقم براي هر بليت مشكل ساز مي شود و بايد از كارت الكترونيك استفاده شود و به همين دليل احتمال افزايش بليت به 50 تومان وجود خواهد داشت.
رئيس شوراي شهر با اشاره به پيگيري هاي شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور در مورد افزايش قيمت بليت تا 50 تومان و بيشتر از آن، به ايسنا گفت: دوستان در شوراي عالي و وزارت كشور مباحث مربوط به افزايش قيمت بليت اتوبوس را قبول كرده و خودشان آن را بارها مطرح كرده اند و طبق محاسبات آنها هزينه هر مسافر در هر هفت كيلومتر مسافت طي شده 210 تومان مي شود و به اين ترتيب سهم 50 تا 75 توماني براي بليت كه سهم مردم از اين رقم است، معقول به نظر مي رسد.چمران تصريح كرد: البته ما نمي خواهيم اين رقم را يكجا از مردم دريافت كنيم و اين افزايش قيمت قطعا در طول زمان اتفاق مي افتد.

 



جزئيات قانون جديد اخذ جرايم رانندگي جريمه تخلفات حادثه ساز تا 100 هزار تومان افزايش يافت

براساس قانون جديد كه ديروز ابلاغ شده است به افسران كادر و پيماني مورد وثوق راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كه براي تشخيص تخلفات مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور تعيين شده و آموزش لازم را ديده اند اجازه داده مي شود، تخلفات مربوطه را وفق قانون تشخيص داده و قبض جريمه صادر كنند.
براساس يكي ديگر از مواد قانون جديد بستن كمربند ايمني براي رانندگان و كليه سرنشينان انواع خودروهاي در حال حركت در كليه راهها و همچنين استفاده از كلاه ايمني استاندارد براي رانندگان و ترك نشينان هر نوع موتورسيكلت اجباري است. از سوي ديگر كليه رانندگان خودروهايي كه تاكنون براي سرنشينان خود كمربند ايمني نصب نكرده اند موظفند ظرف شش ماه از تاريخ تصويب اين قانون نسبت به نصب كمربند ايمني استاندارد در خودروهاي خود اقدام كنند.
همچنين در راههايي كه براي عبور عابران پياده علائم، تجهيزات و مسيرهاي ويژه اختصاص داده شده است عابران مكلفند هنگام عبور از عرض يا طول سواره رو با توجه به علائم راهنمايي و رانندگي منصوبه در محل از نقاط خط كشي شده، گذرگاههاي غيرهمسطح و مسيرهاي ويژه استفاده كنند. هرگاه عابران به تكليف مذكور عمل نكنند، در صورت تصادف با وسيله نقليه، راننده مشروط به اين كه كليه مقررات را رعايت كرده باشد و قادر به كنترل وسيله نقليه و جلوگيري از تصادف يا ايجاد خسارت مادي و بدني نباشد مسئوليتي نخواهد داشت. عدم مسئوليت راننده مانع استفاده مصدوم يا وراث متوفي از مزاياي بيمه نخواهد شد و شركت بيمه با ارائه قرار منع تعقيب با حكم برائت راننده ملزم به اجراء تعهدات موضوع بيمه نامه به مصدوم يا وراث متوفي خواهد بود.
رانندگان نيز موظفند در صورت عبور عابر پياده از محل هاي تعيين شده، با فاصله اي كه به وسيله خط كشي پشت مسير ويژه مشخص مي گردد توقف كامل كنند. در غير اين صورت براي آنها مبلغ 200 هزار ريال قبض جريمه صادر مي شود.
براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي رانندگان متخلف، ماموران همزمان با صدور قبض جريمه به صورت تسليمي يا ثبت توسط دوربين، گزارش تخلفات مندرج در جدول تعيين شده را با ذكر شماره و نوع گواهينامه راننده به اداره راهنمايي و رانندگي مربوطه ارسال مي كنند كه بدين ترتيب چنانچه متخلف داراي 30 نمره منفي باشد گواهينامه او به مدت سه ماه ضبط و در پايان مدت مزبور با پرداخت 400 هزار ريال جريمه نقدي به نفع خزانه عمومي مسترد مي شود. پس از ضبط بار اول گواهينامه اين فرد، چنانچه در اثر ارتكاب تخلفات جديد 25 نمره منفي به متخلف تعلق گيرد، گواهينامه او به مدت 6 ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت 600 هزار ريال به نفع خزانه عمومي مسترد مي گردد. از سوي ديگر در صورت تكرار تخلف توسط فرد متخلف 20 نمره منفي به متخلف تعلق گيرد گواهينامه او ابطال مي گردد و بعد از يكسال مي تواند برابر مقررات و پس از طي دوره آموزشي و پرداخت يك ميليون ريال به نفع خزانه عمومي گواهينامه جديد اخذ كند.
براساس اين ماده كساني كه در مدت ضبط گواهينامه مبادرت به رانندگي مي كنند به مجازات مقرر براي رانندگي بدون گواهينامه محكوم مي شوند.
بدين ترتيب بيشترين امتياز منفي در جدول تدوين شده تخلفات رانندگي به ترتيب متعلق به تجاوز از سرعت مجاز و رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روانگردان و افيوني با 10 نمره و حركات نمايشي و عدم رعايت مقررات ايمني حمل ونقل جاده اي مواد خطرناك با 8 نمره خواهد بود.
براساس يكي ديگر از مفاد قانون جديد هرگاه راننده متخلف ظرف مهلت چهارماه از تاريخ ابلاغ قبض جريمه متخلف، جريمه مربوطه را پرداخت نكند از سوي راهنمايي و رانندگي اخطاريه كتبي با مهلت يك ماهه مبني بر پرداخت جريمه به وي ابلاغ مي شود و در صورت پايان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهينامه، پلاك وسيله نقليه تا زمان پرداخت جريمه در سامانه راهنمايي و رانندگي توقيف خواهد شد. همچنين در صورتي كه مبلغ جريمه خودرويي به ده ميليون ريال برسد راهنمايي و رانندگي موظف است مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت يك ماه از تاريخ ابلاغ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه يا اعتراض اقدام نكند، راهنمايي و رانندگي مكلف به توقيف خودرو تا پرداخت جريمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است در خصوص اين موارد ظرف يك هفته تعيين تكليف كند.
از سوي ديگر رانندگان موظفند هنگام رانندگي گواهينامه، كارت خودرو و بيمه نامه معتبر شخص ثالث و براي خودروهايي كه بيش از پنج سال از توليد آنان مي گذرد برگه معاينه فني را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه ماموران راهنمايي و رانندگي آن را ارائه كنند. در صورتي كه هيچ يك از مدارك فوق به همراه راننده نباشد ماموران راهنمايي و رانندگي مي توانند تا زمان ارائه مدارك، خودرو را متوقف كنند.
براساس يكي ديگر از مواد قانون جديد، كليه قوانين و مقررات عمومي مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور در مورد موتورسيكلت ها نيز جاري است. حركت در پياده رو يا در جهت مخالف مسير مجاز ايجاد عمدي صداي ناهنجار، حمل بار غيرمتعارف، حركت نمايشي مارپيچ، تك چرخ، حمل يدك، عدم استفاده از كلاه ايمني و تردد در خطوط ويژه اتوبوسراني با موتورسيكلت تخلف محسوب شده و ماموران موظفند ضمن صدور قبض جريمه نسبت به توقيف موتورسيكلت حداكثر به مدت يك هفته و در صورت تكرار يك ماه اقدام كنند.
همچنين صدور گواهينامه رانندگي موتورسيكلت براي مردان برعهده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است.
از سوي ديگر شهرداري ها موظفند كليه فعاليت هاي مربوط به حمل ونقل كالا و بار و مسافر در محدوده شهرها را در قالب موسسات و شركت هاي حمل ونقل تعاوني و خصوصي ساماندهي و بر آنها نظارت كنند.
همچنين جريمه تخلف از مقررات حمل ونقل ريلي شهري و حومه از 40 هزار ريال تا 500 هزار ريال تعيين شده است.

 



رويدادهاي خارجي

جنون سرباز صهيونيست

پايگاه خبري «فلسطين اليوم» با انتشار تصويري از اقدام جنون آميز نظاميان صهيونيست در يك مرغداري در نزديكي نوارغزه خبر داد.
به گزارش مهر، يك نظامي صهيونيست با يورش به اين مرغداري، اقدام به تيراندازي و كشتن جوجه هاي يك روزه كرد. اين در حالي است كه مردم نوار غزه در پي محاصره چهار ساله، توان تامين قوت روزانه خود را ندارند و در وضع معيشتي بسيار بغرنجي به سر مي برند.
البته نظاميان صهيونيست پيش از اين نيز سابقه حمله وحشيانه به مرغداري ها و از بين بردن قوت روزانه فلسطينيان را داشته اند.
«يوالا هنكوك» خبرنگار شبكه «سي.ان.ان» به تازگي در گزارشي از غزه، از حمله نظاميان اسرائيلي به يك مرغداري گزارش داد كه 34 هزار قطعه مرغ و جوجه آن با آتش تانك هاي اسرائيلي تلف شدند.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني: پزشكان با حقوق 480هزار توماني جذب سازمان پزشكي قانوني نمي شوند

رئيس سازمان پزشكي قانوني از نياز اين سازمان به 500 پزشك در سراسر كشور خبر داد و گفت: پزشكان به علت حقوق پايين 480 هزار توماني تمايلي به كار دراين سازمان ندارند.
احمد شجاعي در گفت وگو با فارس گفت: يكي از مهمترين مسائل سازمان پزشكي قانوني كشور پايين بودن حقوق پزشكان و كارشناسان سازمان است به طوري كه درحال حاضر سازمان پزشكي قانوني حداقل به 500 پزشك در سراسر كشور نيازمند است ولي پزشكان به دليل پايين بودن حقوق دراين سازمان با توجه به فعاليت سخت پزشكي قانوني جذب اين سازمان نمي شوند.
وي افزود: وقتي پزشكي مي تواند با حضور در طرح پزشك خانواده 3 تا 4 برابر بيشتر از پزشك سازمان پزشكي قانوني حقوق و مزايا دريافت كند مسلما هرگز جذب اين سازمان نمي شود و اين درحالي است كه پزشكان در سازمان پزشكي قانوني به دليل كار سخت بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرند و درآمد بيشتري داشته باشند.
شجاعي به قول هاي مساعد دولت به خصوص معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري براي حمايت از سازمان پزشكي قانوني اشاره كرد و گفت: درحال حاضر هنوز سازمان پزشكي قانوني همچنان با مشكلات معيشتي، حقوقي، كمبود امكانات و زيرساخت ها مواجه است. اگرچه طرحي در مجلس دراين خصوص درحال بررسي است.
رئيس سازمان پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: حقوق حال حاضر پزشكان سازمان پزشكي قانوني درحدود 480 هزار تومان است كه بايد اين حقوق به حدود 2 ميليون تومان ارتقا يابد و دراين راستا بايد مشكلات زيرساختاري اين سازمان نيز به دليل اينكه اكثر ساختمان هايش استيجاري و اماني است درسال 90 برطرف شود.

 



جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز استان تهران آغاز شد

جشنواره خيرين مدرسه ساز از ديروز در مناطق شهر تهران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها اين جشنواره ها كه از ديروز در سراسر استان تهران آغاز شده است تا هشتم ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
بنابراين گزارش سيزدهمين جشنواره متمركز خيرين مدرسه ساز استان تهران نيز با حضور مسئولان كشوري در 31 ارديبهشت ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
بر همين اساس، ستاد اجرايي سيزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهر تهران در اداره كل نوسازي مدارس شهر تهران تشكيل شده است.

 



حاجي بابايي: ايجاد معاونت جديد استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان در آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش از ايجاد معاونت استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان در اين وزارتخانه خبر داد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با مهر افزود: بر اساس اين تصميم، سازمان ملي استعدادهاي درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان نيز با يكديگر در اين معاونت ادغام شده اند.
وي تأكيد كرد: يكي از امور مهم در سند تحول بنيادين نگاه ويژه به نخبگان است و به همين دليل مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان را راه اندازي مي كنيم.
حاجي بابايي با بيان اينكه رئيس اين مركز معاون وزير آموزش و پرورش است، افزود: از اين پس تمام امور مربوط به سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان، باشگاه دانش پژوهان جوان، طرح شهاب و جشنواره خوارزمي در اين مركز دنبال مي شود.پيش از اين مدارس سمپاد زير نظر سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش آموزان المپيادي تحت نظارت باشگاه دانش پژوهان جوان فعاليت مي كردند.

 



دكتر توكلي خبر داد حذف كنكور سراسري اين بار از سال 93

معاون اجرايي سازمان سنجش كشور بار ديگر از حذف كنكور سراسري خبر داد اين بار از سال .93
به گزارش خبرگزاريها حسين توكلي با اشاره به وضعيت حذف كنكور سراسري كه سالهاست وعده آن از سوي مسئولان اين سازمان به دفعات و در تاريخ هاي متفاوت اعلام شده است تاكيد كرد: طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي و ضوابط مشخص شده كنكور سراسري بايد حذف شود و قرار است در اين رابطه كميته كارگروهي براي برنامه ريزي لازم براي حذف كنكور تشكيل شود كه پيش بيني مي شود اين طرح از سال 93 عملياتي شود.
معاون سازمان سنجش كشور با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشگاهها پس از حذف كنكور خاطرنشان كرد: در حال حاضر ظرفيت پذيرش دانشجو در كشور طي دوره هاي مختلف روزانه، دانشگاههاي دولتي، مجازي، بين الملل، شبانه، نيمه حضوري، دانشگاه پيام نور، موسسه هاي آموزشي غيرانتفاعي، غيردولتي، علمي كاربردي، آموزشهاي فني و حرفه اي وابسته به آموزش و پرورش بيشتر از تعداد داوطلباني است كه متقاضي ورود به آموزش عالي هستند.
به گفته توكلي طبق اين ضوابط با ملاحظه هايي كه درنظر گرفته مي شود امر پذيرش دانشجو صورت مي گيرد و مشكلي نيز وجود نخواهد داشت.
وي آمار ثبت نام كنكور سال 89 را يك ميليون و286 هزار و812 نفر اعلام كرد و گفت: از تعداد افراد ثبت نام شده 137 هزار و605 نفر در گروه علوم رياضي فني، 464 هزار و 629 نفر علوم تجربي، 462 هزار و540 نفر در گروه علوم انساني، 25 هزار و55 نفر در گروه هنر و 16هزار و 984 نفر در گروه زبانهاي خارجي ثبت نام كرده اند.
وي ادامه داد: داوطلبان با دريافت كارت ورود به جلسه آزمون كه از طريق شبكه اينترنت در روز شنبه پنجم تا 9 تيرماه امسال در اختيارشان قرار مي گيرد، با در دست داشتن پرينت كارت خود مي توانند در جلسه آزمون شركت كنند و به پرسش هاي عمومي و اختصاصي كه درنظر گرفته شده پاسخ دهند.
معاون اجرايي سازمان سنجش كشور با اشاره به زمان برگزاري آزمون تصريح كرد: داوطلبان گروه آزمايشي علوم رياضي فني در صبح پنج شنبه 10تيرماه و داوطلبان گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر همين تاريخ آزمون دارند.
توكلي افزود: داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي نيز صبح جمعه 11تيرماه و داوطلبان گروه زبانهاي خارجي بعدازظهر همين روز در آزمون شركت مي كنند.
وي زمان برگزاري آزمون داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني را نيز صبح شنبه 12تيرماه اعلام كرد.

 



خودروسازان حاضر به نصب كپسول هاي آتش نشاني نيستند

مديرعامل سازمان آتش نشاني پايتخت با انتقاد از نصب نشدن كپسول هاي آتش نشاني در خودروهاي ساخت داخل گفت: خودروسازان مي گويند نصب كپسول حاكي از ناايمن بودن خودروي ما خواهدبود.
محمدرضا حاجي بيگي با بيان اينكه كپسول آتش نشاني و اطفاء حريق هرجا كه باشد موجب امنيت مكان براي مقابله با حريق است اظهارداشت: قرار است در تمامي 800 هزار تاكسي موجود در پايتخت كپسول هاي اطفاء حريق نصب شود و تاكنون هم دراين كار موفق بوده ايم ولي نظارت براجراي اين طرح برعهده خود تاكسيراني است.
وي در مورد دليل عدم نصب كپسول اطفاءحريق در خودروهاي صفركيلومتر گفت: متأسفانه خودروسازان ايراني با اين تفكر كه اگر كپسول آتش نشاني را در خودرو نصب كنيم نشان از ناامني خودروست اين كار را انجام نمي دهند درحالي كه در خودروهاي كلاس بالاي بنز زيرصندلي راننده كپسول اطفاء حريق است.
وي افزود: نصب يك كپسول در خودرو براي خودروساز حدود 25 هزار تومان هزينه دارد كه در برابر فروش هر خودرو 9 تا 60 ميليوني بسيار ناچيز است.
رئيس سازمان آتش نشاني به مهر گفت: به دنبال اين هستيم تا نصب كپسول در خودروها را از بدو توليد در كارخانه اجباري كنيم كه در اين راه به مشاركت راهنمايي و رانندگي نياز داريم.

 



برخورد دو پرايد12 نفر را راهي بيمارستان كرد

مدير روابط عمومي اورژانس تهران اعلام كرد: برخورد دو دستگاه خودروي سواري پرايد 12 تن را راهي بيمارستان كرد.
به گفته حسن عباسي اين حادثه ساعت 59/16 روز جمعه در جاده تلو در اتوبان شهيد بابايي رخ داد.
آتش نشانان در اجراي عمليات ايمن سازي از نشت بنزين خودرو جلوگيري و با قطع جريان برق آن از بروز انفجار و آتش سوزي احتمالي پيشگيري كردند.
مجروحان اين حادثه كه 8 مرد و 4 زن بودند توسط امدادگران هوايي به بيمارستان هاي الغدير و امام خميني(ره) منتقل شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري اراذل و اوباش
آمل- خبرنگاركيهان: 3 نفر از اراذل و اوباش شهرستان آمل كه مخل نظم و امنيت عمومي و ايجاد رعب و وحشت و تخريب اموال و اماكن عمومي بودند توسط ماموران انتظامي اين شهرستان دستگير شده و براي انجام تحقيقات بيشتر به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
كشف اجساد دو قرباني تصادف
اردبيل-ايرنا: بر اثر واژگوني و سقوط يك دستگاه وانت در داخل كانال آبي در اصلاندوز مغان در چهاردهم فروردين ماه سه نفر در دم كشته و يك نفر نيز به شدت مصدوم شد.
اجساد دو نفر از اين چهار نفر كه از اعضاي يك خانواده بودند تاكنون پيدا شده و همچنان جسد سوم مفقود مي باشد.
نبود حفاظ در كنار كانال آب و بي احتياطي راننده باعث ايجاد اين حادثه دلخراش شده بود.
سرقت 20ميليوني از منزل پدر
يزد- خبرنگاركيهان: به دنبال سرقت از منزل مديرعامل يكي از شركت هاي كاشي ميبد، ماموران آگاهي ميبد موضوع را در دستور كار خود قراردادند.
ماموران پس از انجام كار اطلاعاتي و تحقيقات لازم به فرزند خانواده كه فردي 19ساله و معتاد بوده و با خانواده اختلاف داشت مشكوك شده و وي را دستگير كردند.
متهم در بازجويي ها اعتراف كرد كه چندين نوبت از منزل پدرم سرقت كردم.
انهدام باند سارقان حرفه اي
اهواز- خبرنگاركيهان: ماموران انتظامي اهواز حين گشت زني يك نفر سارق حرفه اي لوازم خودرو را دستگير و مورد بازجويي فني و دقيق قرار دادند.
متهم در بازجويي هاي دقيق ماموران كلانتري 12 اهواز شش نفر از همدستانش را به پليس معرفي كرد كه همگي پس از هماهنگي با مقام قضايي در يك اقدام غافلگيرانه دستگير شدند.
كشف گوشي تلفن همراه قاچاق
بناب- خبرنگاركيهان: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد قاطع با قاچاق كالا ماموران پليس آگاهي اين شهرستان با ايجاد ايست بازرسي و كنترل خودروهاي عبوري تعداد 1872 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق كه در كف خودرو به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.
رد رشوه ماموران هنگ برون مرزي
زاهدان- خبرنگاركيهان: ماموران هنگ مرزي سراوان در راستاي كنترل نوار مرزي و گشت زني در روستاي مورت به سرنشينان يك دستگاه خودرو تويوتا مشكوك شدند.
ماموران با توقف خودرو و بازرسي از آن 1800 ليتر گازوئيل و 30 ليتر بنزين قاچاق كشف و ضبط كردند.
متهمين كه خود را گرفتار ديدند براي فرار از اجراي قانون مبلغ 3 ميليون ريال بعنوان رشوه پيشنهاد دادند كه ماموران از اخذ آن امتناع و متهمين را به مراجع قضايي تحويل دادند.

 



نشست برنامه هاي پيشگيري از ايدز براي زنان مصرف كننده مواد تزريقي

اولين نشست پروژه ارتقاي برنامه هاي پيشگيري و مراقبت از ايدز براي زنان مصرف كننده مواد تزريقي برگزار شد.
اين نشست با هدف اوليه تقويت زيرساخت هاي موردنياز براي ارتقاي برنامه هاي پيشگيري و مراقبت از ايدز براي زنان مصرف كننده مواد تزريقي و همچنين زنان زنداني مواجه با اين معضل برگزار گرديد. به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدير كل درمان و حمايت هاي اجتماعي ستاد گفت: اين پروژه كه در قالب برنامه اي دوساله ميان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) طراحي و در حال سپري كردن سال پاياني خود است با هدف اوليه تقويت زيرساخت هاي مورد نياز براي ارتقاي برنامه هاي پيشگيري و مراقبت از ايدز براي زنان مصرف كننده مواد تزريقي و همچنين زنان زنداني مواجه با اين معضل مي باشد.
صابري زفرقندي افزود: گروه هدف اين پروژه زنان متأثر از سوء مصرف مواد تزريقي چه در جامعه و چه در زندان ها مي باشند.
وي با اشاره برگزاري چندين جلسه مشترك كميته هاي فني با حضور نمايندگاني از دفاتر ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت امور خارجه و UNODC گفت: ماحصل اين رايزني ها تصويب 6 فعاليت عمده است.
صابر زفرقندي «تهيه و تدوين دستورالعمل هاي لازم براي ارائه خدمات پيشگيري و مراقبتي از ايدز زنان زنداني» را يكي از اين فعاليت ها برشمرد و ادامه داد: «نيازسنجي زنان مصرف كننده تزريقي مواد مرتبط با خدمات پيشگيري و مراقبتي ايدز»، «تهيه و تدوين راهنماها و مطالب آموزشي براي كاهش احساس انگ و تبعيض براي مراجعه زنان درگير جهت ورود به مراكز كاهش آسيب»، «گردآوري راهنما و دستورالعمل ها و بسته هاي آموزشي براي پيشگيري و مراقبت از ايدز در ميان زنان مصرف كننده تزريق مواد با رويكرد كشوري و بين المللي» از ديگر فعاليت هاي مصوب مي باشد.

 



نزاع در قلعه سنگي خرم آباد 5 مجروح برجاي گذاشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
اختلاف مالي در روستاي قلعه سنگي 5 مجروح به جا گذاشت.
به گفته شاهدان عيني در اين حادثه 5 نفر براثر اصابت گلوله مجروح شدند كه تعدادي از آنان به بيمارستان شهداي عشاير منتقل شدند.به گفته شاهدان عيني به علت تأخير طولاني حضور پليس در محل حادثه، طرفين نزاع قبل از رسيدن پليس متواري شدند كه مأموران كار شناسايي و دستگيري آنان را آغاز كرده اند.
اين گزارش مي افزايد منوچهر نصيري مسئول اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد گفت: سه نفر به نام هاي مصطفي، علي و چراغعلي كه نام خانوادگي همگي نوروزي است براثر اصابت گلوله از ناحيه پا مجروح شده و در اين مركز درماني تحت معالجه قرار گرفته اند.

 



تاكسيران ها مجاز به افزايش خودسرانه نرخ كرايه ها نيستند

معاون شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: تاكسيران ها اجازه هيچ گونه افزايش كرايه اي را در سال جاري ندارند.
حميدرضا صارمي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره نرخ جديد كرايه هاي تاكسي در تهران، اظهار داشت: در جلسه مشتركي كه صبح امروز (ديروز) با رئيس سازمان تاكسيراني برگزار شد حرفي از افزايش كرايه هاي تاكسي نشد.
وي ادامه داد: بنابراين تا تصميم نگرفتن در اين باره و طي نشدن مراحل قانوني و تصويب، تاكسيرا ن ها اجازه افزايش كرايه ندارند.معاون شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت:در اين جلسه بحث هايي درباره نصب دستگاه هاي كارت خوان در تاكسي هاي پايتخت صورت گرفت ولي هنوز به صورت پخته درنيامده است.

 



قاتل سريالي كازرون فارس اعدام شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
شرور معروف منطقه كنارتخته شهرستان كازرون استان فارس صبح روز شنبه در ملأ عام اعدام شد.
اين شرور كه «مرتضي جوكار» نام داشت در سال هاي اخير اقدام به قتل هشت نفر در منطقه كنارتخته به بهانه خونخواهي پدرش كرده و سالها از دست ماموران انتظامي متواري بود.
اين فرد چندي پيش توسط ماموران انتظامي فارس در مخفيگاهش دستگير و در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه و به اعدام محكوم شد.
اين حكم پس از تاييد در ديوان عالي كشور صبح روز شنبه در منطقه كنارتخته فارس در ملأ عام به اجرا درآمد.

 



4 كشته براثر سانحه رانندگي در جاده قديم ميانه

سرويس شهرستان ها-
در اثر برخورد 2 دستگاه خودرو در جاده قديم ميانه چهار نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي استان آذربايجان شرقي در اثر برخورد يك دستگاه خودرو سواري پژو 206 با يكدستگاه تريلر كه جمعه شب در جاده قديم ميانه- تبريز رخ داد، چهار سرنشين خودرو پژو در دم جان باختند.براساس اين گزارش 2 نفر از فوت شدگان زن و 2 نفر نيز مرد بودند. سبقت غيرمجاز خودرو پژو عامل اصلي اين سانحه اعلام شده است.

 



مقبره مجلل مبارك

يك شبكه ماهواره اي به تازگي از جزئيات مقبره مجلل ديكتاتور مخلوع مصر كه با هزينه 15 ميليون پوندي ساخته شده است، پرده برداشت.
به گزارش، شبكه ماهواره اي دريم (Dream)، قبرستان مجلل ديكتاتور مخلوع مصر داراي سه سالن تمام چرم آمريكايي و يك غرفه مطلا از عهد «محمدعلي پاشا». (حاكم مصر در قرن هجدهم ميلادي) است.
در اين مقبره خانوادگي كه در آن اماكني براي حضور خويشاوندان نيز تعبيه شده است، يك غرفه مخصوص حمام با استفاده از تجهيزات ويژه تعبيه شده است. اما نكته جالب در اين مقبره 15 ميليون پوندي (واحد پول مصر) اين است كه در اين مقبره يك خط تلفن ويژه براي برقراري تماس هاي بين المللي نيز وجود دارد.
خاطرنشان مي شود، حسني مبارك و پسرانش اخيرا به اتهام فساد و كشتار انقلابيون مصر بازداشت شده اند و بزودي محاكمه مي شوند. مقامات حقوقي مصر احتمال اعدام مبارك را با توجه به اتهامات آشكار وي در زمينه كشتن 800 تن از مردم مصر دور از ذهن نمي دانند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14