(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 فروردین 1390- شماره 19903

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آل سعود در يك قدمي سقوط(يادداشت روز)
رئيس جمهور در مراسم تجليل از خبرنگاران حوزه دولت:
اجازه نداريم حتي به بزرگترين دشمن خود نسبت هاي دروغ بدهيم
مجروح (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
واهمه رژيم صهيونيستي از برقراري روابط ايران و مصر
آيت الله ري شهري مطالب منتسب به وي در سي دي «ظهور» را تكذيب كرد
يك دانشمند ارشد هسته اي آمريكا: هيچ گونه گسل فعالي در منطقه احداث نيروگاه بوشهر وجود ندارد
تست موفقيت آميز جديدترين موشك پدافندي كشور
درازگوش تروا بقيه اپوزيسيون را لجن مال كرد (خبر ويژه)
عجوزه! تو از كي فهميدي انقلاب 1979 دموكراتيك بود؟ (خبر ويژه)
آبكي مثل تحريم مقام هاي ايراني (خبر ويژه)
6 روز هفته را مي خوريم شايد يك روزش را اعتصاب غذا كرديم (خبر ويژه)
بدهكار 1200 ميليارد توماني خريدار پژوي رئيس جمهور نيست (خبر ويژه)



آل سعود در يك قدمي سقوط(يادداشت روز)

لشگركشي آل سعود به بحرين و قتل عام وحشيانه مردم مظلوم و غيرمسلح اين سرزمين شيعه نشين -كه به ناحق و در جريان خيانت شاه معدوم از ايران جدا شده است- اگر چه رخدادي تلخ و فاجعه آميز است اما تمامي شواهد و قرائن موجود بي آن كه گزافه و اغراقي در ميان باشد، حكايت از آن دارند كه آل سعود به پايان حيات نفرت انگيز خود رسيده است و خاورميانه اسلامي در آينده اي بسيار نزديك از اين جرثومه فساد و تباهي و متحد تابلودار اسرائيل پاكسازي مي شود. براساس همين شواهد كه در اين يادداشت به نمونه هايي از آن اشاره مي شود، بعيد به نظر مي رسد خاندان آل سعود از روز بد حادثه اي كه پيش روي دارند، جان سالم به در برند و در مجازات اين خاندان تحت قيموميت آمريكا، تنها به فروپاشي حاكميت آنها بسنده شود، بخوانيد؛
1-«مارتين ايندايك» سفير سابق آمريكا در اسرائيل و مدير بخش خارجي موسسه «بروكينگز» طي يادداشتي در روزنامه واشنگتن پست - 7 آوريل / 18 فروردين- به فهرستي از نقاط آسيب پادشاهي آل سعود اشاره كرده و به گونه اي تلويحي، ادامه حاكميت اين خاندان در شبه جزيره عربستان را ناممكن ارزيابي مي كند. «ايندايك» كه نظرات وي در ميان دولتمردان آمريكا از اعتبار بالايي برخوردار است، تنها راه پيش پاي آمريكا براي حفظ حاكميت آل سعود را تبديل «پادشاهي مطلقه» به «مشروطه سلطنتي» مي داند ولي بلافاصله مي افزايد «با توجه به امواج بلند سونامي اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا، بعيد به نظر مي رسد كه فرصتي براي اين تغيير ساختار در حكومت آل سعود باقي مانده باشد». مارتين ايندايك توضيح مي دهد حكومت كنوني عربستان، بر گرفته از مدل حكومت هاي استبدادي قرن 15 ميلادي است كه نمي تواند در قرن 21 شانس دوام داشته باشد و در مواجهه با خيزش هاي امروز خاورميانه، به طور كامل از بين خواهد رفت.
سفير سابق آمريكا در اسرائيل در ادامه تحليل -بخوانيد گزارش- خود از شرايط شكننده و روبه زوال آل سعود مي نويسد؛ «بسته كمك هاي مالي به ارزش يكصد ميليارد دلار و تعهد ايجاد 60 هزار فرصت شغلي كه ملك عبدالله وعده داده است، نمي تواند از خروش مردم و مخصوصاً جوانان عربستان عليه آل سعود جلوگيري كند» و مي افزايد «مردم اين مبلغ را فقط بخشي از مطالبات خود مي دانند كه تاكنون از آنان دريغ شده است» و مي نويسد «جاذبه استقلال و آزادي سياسي كه از آن سوي مرزها و امروز از ايران پمپاژ مي شود و از طريق اينترنت و تلويزيون هاي كابلي در ميان شهروندان عربستان منتشر مي شود، چيزي نيست كه ملك عبدالله بتواند با پرداخت رشوه مالي و اختناق پليسي مانع گسترش آن شود».
2- ديپلمات هاي سعودي در محافل سياسي و رسانه اي آمريكا و كشورهاي اروپايي به «ديپلمات هاي شرمسار»- ASHAMED DIPLOMATS- شهرت دارند چرا كه به شدت از روبرو شدن با خبرنگاران و مصاحبه با آنان پرهيز مي كنند. رسانه هاي غربي بر اين باورند كه آنچه ديپلمات هاي سعودي را از روبرو شدن با خبرنگاران پرهيز مي دهد، نگراني آنها از پرسش هاي احتمالي درباره ساختار حكومتي آل سعود است. ساختاري كه هيچ توضيح قابل قبولي براي آن وجود ندارد. حاكميت يك خاندان دست نشانده انگليس و تحت قيموميت كنوني آمريكا بر مردم عربستان، بي آن كه در آن از انتخابات و دخالت مردم در تعيين سرنوشت خويش كمترين اثر و نشانه اي باشد. پرهيز ديپلمات هاي سعودي از روبرو شدن با خبرنگاران تا آنجاست كه وزير خارجه عربستان نيز در جريان ديدار با همتايان خود از حضور در كنفرانس مشترك خبري كه يك رسم تعريف شده ديپلماتيك است خودداري مي كند.
از سوي ديگر اكثر دانشجويان عربستان كه در خارج از كشور خويش به تحصيل اشتغال دارند نيز به دانشجويان خجالتي و كم حرف معروفند و بسياري از آنها در هيچيك از مباحث سياسي كه در ميان دانشجويان متداول و معمول است شركت نمي كنند. برخي از اين دانشجويان انكار نمي كنند كه با حكومت قرون وسطايي آل سعود موافق نيستند و آنها را دايناسورهاي فرار كرده از پارك ژوراسيك مي دانند! ولي از بيم بازخواست دستگاه امنيتي عربستان ترجيح مي دهند مخالفت خود را ابراز نكنند. يكي از همين دانشجويان به هفته نامه آمريكايي «نيويوركر» مي گويد؛ تا چند ماه قبل، از اين كه يك شهروند عربستان سعودي هستم، احساس ناخوشايند و آزاردهنده اي داشتم و در برخي از مواقع خود را يكي از ايرانيان عرب زبان معرفي مي كردم اما امروزه با شكل گيري قيام مردمي عليه آل سعود، ديگر آن احساس را ندارم و مخصوصا در كنار برادران فلسطيني خود، احساس شرمندگي و حقارت نمي كنم.
3- چهارشنبه هفته گذشته- 24 فروردين ماه- روزنامه سعودي «عكاظ» به نقل از سايت «ايلاف» كه وابسته به وهابيون دربار سعودي است، نوشت؛ آيا هيچكس مقاله هاي ضد ايراني ما را مي خواند يا اين مطالب را كه همه روزه در رسانه هاي كشورمان منتشر مي كنيم براي خودمان مي نويسيم تا خشم خود را از حضور پرقدرت ايران در همه جاي خاورميانه و حتي شمال آفريقا كاهش دهيم؟! ايران فقط با گروه هاي شيعه در كشورهاي عربي ارتباط ندارد، بلكه با جنبش سني مذهب حماس در فلسطين نيز مرتبط است و شايد تعجب كنيد اگر گفته شود در ميان مردم ليبي هم حضور دارد. ايران اكنون نيروگاه هسته اي دارد، زيردريايي مي سازد، موشك دوربرد و پيشرفته توليد مي كند و همه جا در ميان مردم ما حضور دارد. ايران اكنون به شبحي تبديل شده كه در باغ هاي ما گردش مي كند ولي ما او را نمي بينيم و نمي دانيم كجاست؟
4- همان روز- چهارشنبه- سمر مقرون، يكي از نويسندگان معروف عربستان در روزنامه سعودي «الجزيره» نوشت «اين روزها هركس به من مي رسد، مرا به خاطر مقالاتي كه عليه ايران مي نويسم، سرزنش مي كند و به من تهمت ضد شيعي مي زند و به شدت از انقلاب بحرين حمايت مي كند. اين افراد با اين كه شهروند عربستاني هستند خيلي بيشتر از شهروندان ايراني از نظام اسلامي ايران حمايت مي كنند و ما را نويسندگان جيره خوار مي نامند. اين افراد در رسانه هاي عربستان نمي توانند به نفع ايران شعار بدهند ولي در محافل خود و از طريق سايت هاي اينترنتي، به صراحت از ايران و حتي از نظاميان ايران دفاع مي كنند. چنين افكاري نشان دهنده يك طرز تفكر خطرناك و جدي در ميان جامعه ماست و بايد آن را خطرناكترين دشمن خود بدانيم».
5- در يكي از اسناد منتشر شده ويكي ليكس به ملاقات سري «مئير داگان» - رئيس وقت سازمان موساد- با «نيكلاس برنز» معاون وقت وزارت خارجه آمريكا در سال 2007 ميلادي اشاره شده است. اين ملاقات همزمان با فروش 63 ميليارد دلار تسليحات نظامي از سوي آمريكا به عربستان سعودي صورت گرفته و موضوع آن رايزني با اسرائيل و ارزيابي پي آمدهاي فروش تسليحات ياد شده به عربستان است. در اين ملاقات، مئير داگان به وزارت خارجه آمريكا اطمينان مي دهد كه از فروش تسليحات نظامي به عربستان نگران نيست و در توضيح نظر خود مي گويد؛ آل سعود، متحد منطقه اي ما هستند ضمن آن كه توان و مهارت هاي لازم براي استفاده از سلاح هاي مدرن را ندارند و اين تسليحات در اختيار مستشاران و نظاميان آمريكايي باقي مي ماند. رئيس وقت موساد در اين ملاقات به نكته اي اشاره مي كند كه با توجه به تهديد اخير عربستان عليه جمهوري اسلامي ايران و حضور بزدلانه و جنايتكارانه ارتش اين كشور در بحرين، نكته اي شنيدني است. داگان مي گويد؛ توان ارتش عربستان فقط در حد و اندازه مقابله با يك قبيله بدون سلاح عرب است و اساساً قدرت تقابل با يك ارتش منظم و حتي يك قبيله عرب مسلح را ندارد.
گفتني است كه دو سال قبل، ارتش آل سعود با تجهيزات كامل زميني و هوايي براي كمك به علي عبدالله صالح در سركوب انقلابيون جنوب يمن- الحوثي ها- وارد يمن شد ولي در فاصله اي بسيار كوتاه، شكست سخت و سنگيني را تحمل كرده و با برجاي نهادن بسياري از ادوات نظامي خود- حداقل 7 تانك و دو فروند بالگرد و انبوهي از تجهيزات و تسليحات فردي نظاميان سعودي - مجبور به عقب نشيني شد.
6- با توجه به نكات فوق كه فقط اندكي از بسيارهاست و از پايه هاي لرزان رژيم آل سعود حكايت مي كند و با در نظر گرفتن امواج بلند سونامي اسلامي كه منطقه را فرا گرفته و هر روز بر دامنه و بلنداي آن افزوده مي شود، به آساني مي توان نتيجه گرفت كه پادشاهان آل سعود با لشگركشي به بحرين و قتل عام مردم بي دفاع آن دست به خودكشي زده اند و سقوط حتمي خود را جلو انداخته اند. چرا؟!
الف: مگر مردم مسلمان عربستان با مردم مصر، تونس، اردن، يمن، ليبي و... چه تفاوت عمده اي دارند؟ و مگر نه اين كه طي چند ماه اخير بارها نارضايتي خود از رژيم آل سعود را فرياد زده و سركوب ها نيز به اعتراف حاميان و دولتمردان آل سعود در كاهش خشم و نفرت مردم نسبت به ديكتاتورهاي حاكم بر سرزمين وحي كمترين تاثيري نداشته است؟ بنابراين عربستان نيز مانند ساير كشورهاي اسلامي تحت سلطه ديكتاتورهاي دست نشانده آبستن حادثه است و به قول «مارتين ايندايك» از سونامي اسلامي در امان نيست. گفتني است برخي از منابع غربي به كوچ تعداد قابل توجهي از اعضاي خاندان آل سعود به آمريكا و كشورهاي اروپايي طي چند ماه اخير خبر داده اند. به گزارش اين منابع، شاهزاده هاي سعودي از شركت بلاك واتر «BLACK WATER »كه يك ارتش خصوصي و مشهور آمريكايي است براي حفاظت از خود، مزدور استخدام كرده اند.
ب:نظاميان سعودي در بحرين به هنگام حضور در صحنه براي سركوب و قتل عام مردم از ماسك استفاده مي كنند و به شدت از اين كه شناخته شوند بيم دارند. و در همان حال، نشانه هاي قابل توجهي از سرپيچي و تمرد نظاميان سعودي براي اعزام به بحرين گزارش شده است. به نوشته گزارشگر «وال استريت ژورنال»، نظاميان سعودي با توجه به تحولات اخير خاورميانه، سقوط رژيم آل سعود را نزديك مي دانند و از اينكه قرباني بلندپروازي هاي خاندان آل سعود شوند وحشت دارند. گزارشگر وال استريت ژورنال مي نويسد؛ وحشت فرماندهان و سربازان سعودي از پشت ماسك ها نيز به آساني قابل ديدن است.
ج: تقريبا تمامي شاهزادگان سعودي و فرماندهان و صاحب منصبان رژيم آل سعود در ايالات مختلف آمريكا و كشورهاي اروپايي صاحب قصرهاي افسانه اي هستند و چند ماه از سال را در اين كشورها به سر مي برند، بنابراين شناسايي و انتقام از آنها به آساني امكان پذير است و شنيده ها حكايت از آن دارد كه جوانان بحريني در انتقام خويش از اين جرثومه هاي فساد و تباهي مصمم هستند و سوگند ياد كرده اند كه گريبان آنها را حتي بعد از سقوط رژيم آل سعود نيز رها نكنند. چرا كه اعدام انقلابي آنها را در هر نقطه دنيا يك تكليف الهي مي دانند و الحق كه چنين است.
د: آل خليفه، اساساً از ساكنان بحرين نيستند و از قبايل باديه نشيني بوده اند كه بعد از خيانت شاه معدوم و جدايي استان بحرين از ايران، به اين منطقه كوچانده شده اند و از سوي ديگر عمده ترين منابع و ذخاير نفتي عربستان در منطقه شيعه نشين قطيف قرار گرفته است كه پيوندهاي ديرينه با مردم بحرين دارند و طي چند هفته گذشته بارها در اعتراض به حاكميت آل سعود و به حمايت از مردم مظلوم بحرين دست به تظاهرات زده اند. مردم قطيف با استناد به سوابق تاريخي خود و مختصات جغرافيايي منطقه خواستار جدايي از عربستان و تشكيل يك كشور مستقل هستند. رژيم آل سعود طي چند سال گذشته براي بر هم زدن تركيب جمعيتي قطيف و بحرين اقدام به كوچاندن برخي از قبايل عرب به اين دو منطقه كرده است كه امروزه مردم بحرين و قطيف آنان را به چشم بيگانه مي نگرند و اعلام كرده اند كه در حكومت آينده، آنها را خارجيان پاسپورت دار تلقي مي كنند نه از اتباع شناسنامه دار در بحرين و قطيف.
7- و بالاخره همه شواهد و قرائن حكايت از آن دارند كه رژيم قرون وسطايي آل سعود فقط چند گام كوتاه با سقوط فاصله دارد و بديهي است اعضاي خاندان آل سعود، صاحب منصبان دربار سعودي و نظاميان اعزامي به بحرين در صورتي كه پس از پايان ماجرا- كه بسيار نزديك است- زنده بمانند، در هيچ نقطه دنيا از انتقام ملت هاي مسلمان در امان نيستند.
حسين شريعتمداري

 



رئيس جمهور در مراسم تجليل از خبرنگاران حوزه دولت:
اجازه نداريم حتي به بزرگترين دشمن خود نسبت هاي دروغ بدهيم

رئيس جمهور گفت: ايران به لحاظ عمومي در بهترين شرايط نسبت به دهه ها و سده هاي گذشته قرار دارد.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم تجليل از خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران حوزه دولت در سال گذشته با قدرداني از تمامي تلاش ها و زحمات انجام شده، خبرنگاري را كسوت عاشقي و آرمان خواهي توصيف كرد و افزود: بدون ترديد اگر عشق به مردم و آرمان ها نباشد، تحمل سختي ها و شرايط كار براي خبرنگاران بسيار دشوار خواهد بود.
احمدي نژاد حجم تحولاتي كه در شرايط كنوني در عرصه داخلي و جهاني حاكم است را در تاريخ بشر بي نظير دانست و گفت: شرايط موجود جهان به همراه افزايش حجم فعاليت خبرنگاران در دولت نهم و دهم حساسيت ها و سختي كار خبرنگاران را مضاعف كرده است.
رييس جمهور اظهارداشت: خبرنگاران به دنبال اطلاع رساني صحيح و آرمان ها و اعتقادات خود هستند، اما متاسفانه بعضا مسئولين رسانه ها با نگاه سياسي خاص، اخبار خبرنگاران را برخلاف خواست آنان تغيير مي دهند.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : متاسفانه غربي ها اخلاقي را در جهان منتشر كرده اند كه بعضا در كشور ما نيز آثار آن قابل مشاهده است، اين كه رقباي سياسي به جاي ترسيم آرمان هاي بلند به دنبال حذف رقيب هستند و آرمان خود را در حذف رقيب به هر قيمتي قرار دادند كه البته اولين تبعات برخورداري از چنين اخلاقي، سقوط فردي است كه چنين تفكري را دنبال مي كند و آثار بعدي آن مشوه شدن فضاي عمومي جامعه و از بين رفتن معيارها و ارزشهاي اخلاقي است.
وي گفت : امروز در دنيا شرايطي به وجود آمده است كه همه دولت ها نگران هستند و جمهوري اسلامي ايران تنها جايي است كه در آن نه دولت و نه ملت هيچ گونه نگراني ندارند، چرا كه توده هاي مردم با كليت سيستم ارتباط بسيار عميق ، عاطفي و دوستانه دارند.
احمدي نژاد گفت : دولت به دنبال انتشار واقعيات است و انتظار دارد رسانه ها واقعيات را منعكس كنند، اما بايد توجه داشت كه معايب و اشكالات موجود، بايد در بستر رسيدن به نقطه مطلوب و در جهت اصلاح آن مطرح شود، نه در جهت تخريب كه با فرهنگ و انديشه اسلامي، ايراني و انساني ملت ايران همخواني ندارد .
رييس جمهورگفت:به راحتي مي توان نسبت هاي سياسي، اخلاقي و مالي به دشمنان داد، اما اجازه چنين كاري را نداريم حتي به بزرگترين دشمن خود يعني صهيونيست ها هم اجازه نداريم نسبت هاي دروغ بدهيم.
رييس جمهور در ادامه با قدرداني از همراهي رسانه ها در تبيين واجراي هدفمند كردن يارانه ها گفت : فعاليت رسانه ها بخصوص رسانه ملي در اين موضوع بسيار ارزشمند بود چرا كه اين طرح، برخلاف تصور بدخواهان و دشمنان ملت ايران به نقطه قوت و مثبت نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شد. البته هنوز عده اي از موفقيت طرح هدفمند كردن يارانه ها ناراحت بوده و همچنان به دنبال تحريك و فشار هستند اين در حالي است كه اگر كسي واقعا دلسوز مردم باشد بايد دولت را ياري كند تا بتواند از فرصتي كه در اختيار دارد در مسير ساختن و رفاه مردم استفاده كند .
رييس جمهور در اين مراسم از جمعي از خبرنگاران تقدير كرد.

 



مجروح (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن به دودوزه بازي برخي ايرانيان فراري و پناهنده در آمريكا و اروپا شديداً اعتراض كرده است!
گفتم: نه اين كه خود بهاءالله مهاجراني و كديور افندي يك دوزه! بازي مي كنند. خب! حالا چي شده؟ چي نوشته؟
گفت: نوشته برخي از اعضاي گروه هاي اپوزيسيون يك مچ بند سبز در جيب خود دارند كه هر وقت براي دريافت كمك به ادارات مهاجرت آمريكا و اروپا مراجعه مي كنند آن را به مچ مي بندند و هر وقت با مسلمانان ساير كشورها روبرو مي شوند، آن را پنهان ساخته و ادعا مي كنند طرفدار جمهوري اسلامي هستند.
گفتم: خاك بر سرها خودشان هم اعتراف مي كنند كه مخالفت با ايران اسلامي فقط نزد دولتمردان آمريكايي و اروپايي خريدار دارد و ملت ها از اپوزيسيون بيزارند.
گفت: اين اجق وجق هاي خل و چل كه حتي تحت حمايت دولت هاي آمريكا و اروپا هم جربزه اعلام نظر خود را ندارند پس چرا قمپز مبارزه در مي كنند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يك سرباز اسرائيلي در سنگر از رفيق خود پرسيد خون چه رنگيه؟ رفيقش گفت؛ قرمزه، چطور مگه؟ سرباز اولي گفت؛ خب! خيالم راحت شد. فكر كردم تير خوردم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ فرا رسيدن ايام شهادت حضرت زهرا(س) را به پيشگاه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و خانواده معظم شهدا تسليت عرض مي كنم و از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي اين سوال را دارم كه چرا به تاسيس وزارتخانه امر به معروف و نهي از منكر راي ندادند. آيا اصولگرايي چيزي جز اجراي احكام الهي و اسلامي است.
هاشمي - اصفهان
¤ وهابيون عربستان بازداشت شدگان بحريني را از يك طرف تحويل بازداشتگاه داده و از طرف ديگر جنازه هاي آن ها را در خيابان ها رها مي كنند انگار كه به جاي تحويل به بازداشتگاه تحويل كشتارگاه مي دهند.آيا دستگاه ديپلماسي كشورمان نمي خواهد مراتب اعتراض خود را در سازمان ملل و در مجامع بين المللي مطرح كند.
ايراني
¤ هرچه زمان مي گذرد جنايت ها در بحرين ابعاد تازه تري به خودش مي گيرد و فجيع تر و دلخراش تر مي شود.تازه ترين تصويرها از شكنجه شده هايي كه بلافاصله هم به قتل رسيده اند تصوير بدن هاي خونين و كبود را نشان مي دهد كه وهابيون سعودي تمامي عقده ها و كينه هاي دروني خود نسبت به شيعيان را در اين فاجعه خالي مي كنند لذا از دستگاه ديپلماسي كشور تقاضا مي كنيم كه نسبت به اين موضوع تدابير عاجل بينديشند و به حمايت از مردم مظلوم بحرين برخيزند.
يك هم وطن
¤ از دستگاه ديپلماسي كشورمان تقاضا مي كنم كه در خصوص مسئله پادشاه اردن و اظهارات اخير سعد حريري منفعلانه عمل نكند و به جاي پرداختن به مسائل پيش پا افتاده اي از قبيل جشن هاي نوروز به مسايل مبتلابه امروز كشورمان و كشورهاي منطقه و بيداري اسلامي در كشورهاي حوزه خاورميانه بپردازد.
يك هم وطن
¤ اخيرا دولت قطر كه ادعاي دوستي با ايران دارد در مسايل خاورميانه به حمايت از آمريكا وارد بازي اين رژيم با كشورهاي مسلمان عربي شده و در خدمت به آمريكايي ها عمل مي كنند از دستگاه ديپلماسي كشورمان تقاضا مي كنم موضع فعال تري در قبال تحولات خاورميانه بويژه خليج فارس اتخاد كنند.
بابايي
¤ برخي از نشريات و روزنامه ها در سياست خارجي تا نوك بيني شان را مي بينند به طوري كه حتي نمي خواهند يك تيتر از روزنامه خود را به بيداري اسلامي و خيزش هاي اسلامي و تحولات اسلامي در منطقه اختصاص دهند.
ملكي - مريوان
¤ در ابتداي سال جهاد اقتصادي چه نيكو است كه كيهان به موضوع ضرورت برخورد و محاكمه دانه درشت هاي اقتصادي بپردازد و پولشويان از خدا بي خبر را رسوا كند.
2077---0911
¤ بعد از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها نرخ كرايه حمل ونقل شهري و بعضي خدمات ديگر 15 درصد افزايش پيدا كرد. شوراي شهر تهران هم اعلام كرده در ارديبهشت ماه 15 درصد ديگر به نرخ كرايه هاي حمل ونقل شهري افزوده مي شود. با اين گراني هايي كه راه افتاده آيا قشر بازنشسته مي تواند اين فشارهاي زندگي را تحمل كند.
عبداللهي
¤ محتوي بعضي از برنامه هاي تلويزيون و نوع رفتار مجريان آنها مهر تاييدي بر هنجارشكني مي باشد. زير ابرو برداشتن بعضي از مجريان كه حالت آرايش زنانه پيدا كرده بيانگر چه چيز مي باشد؟
8200---0912
¤ از روزنامه وزين كيهان به خاطر تلاش هايشان در راستاي افشاي چهره كريه سران فتنه و آگاهي بخشي به جامعه تقدير و تشكر مي كنم.
يك شهروند از آمل
¤ افراد تحت پوشش بيمه بيكاري نه عيدي و نه سهام عدالت به آنان تعلق نگرفته است. از طرفي متأهل و مستأجر نيز هستند شما بگوييد اين قشر چگونه زندگي بكنند.
2171---0913
¤ در اواخر سال 89 شاهد جابجايي رئيس ارشاد استان تهران بوديم در عرض 6 سال 5 جابجايي آنهم در كلان شهري مثل تهران با اين همه معضل فرهنگي؟ چه كسي پاسخگوست؟
8068---0912
¤ هديه يك ميليون توماني متولدين 89 به بعد چي شد؟ گويا بدون سر و صدا حذف شده است؟
8257---0913
¤ بنده از اولين كساني هستم كه براي سهام عدالت ثبت نام و برگ سهام را دريافت نمودم لذا در طول اين چند سال فقط يك بار 40 هزار تومان سهام آن را دريافت كردم و آن را نيز هزينه رفت و آمد و تلفن و... نمودم مگر شركت هاي مالي و اقتصادي همه ساله سود و زيان شركت را حسابرسي نمي كنند؟
طوراني
¤ بنده از بانك... شهرري وام گرفته ام به خاطر تأخير در پرداخت اقساط طي نامه اي بانك اعلام نموده كه شما 35 هزار تومان بدهي داريد اين در حالي است كه آقايي براساس اخبار كيهان 24/1/90 و هفته نامه 9 دي 1200ميليارد تومان به بانك بدهكار است در حالي كه سهامدار برخي بانكها نيز هست؟ آيا اين مصداق آن مثل معروف نيست: كه دزدي اجناس سرقتي را با بار شتر مي برد او را رها كرده و به دنبال دزد سوزن مي گردند.
صادقي از شهريار
¤ مي خواستم در پاسخ به يكي از تلفن كنندگان به ستون كيهان خوانندگان كه از دولت خواسته بود ميزان يارانه گاز مناطق سردسير را نسبت به شهرهاي ديگر افزايش دهد، عرض كنم كه اينگونه مناطق در فصل تابستان به تلافي زمستان به خاطر خنك بودن هوا مصرف برقشان پايين مي باشد همانطور كه شهرهاي جنوب كشور از جمله خوزستان در زمستان مصرف گاز كم و در تابستان مصرف برق بيشتر دارند. لذا فكر مي كنم به همين شيوه فعلي توزيع يارانه ها عادلانه است.
زاستيان
¤ بنده قراردادي با بانك... دارم كه از تاريخ 24 فروردين 90 به مدت يك ماه اعتبار دارد. براي تنظيم سند به دفترخانه مراجعه كردم كه در كمال شگفتي و ناباوري اعلام كردند كه از روز 23 فروردين 2 درصد به سود بانك ها اضافه شده است.مي خواستم بدانم در كجاي قانون آمده است كه يك شبه 2 درصد سود بانكي افزايش يابد. بنده به عنوان يك كارمند بازنشسته با اين اقدام بانك براي خريد يك دستگاه آپارتمان 40 متري ظرف 24 ساعت 5 ميليون تومان متضرر شده ام، از كيهان تقاضا دارم كه در اين رابطه مطلبي و گزارشي چاپ كنند.
جاويدان
¤از وزير آموزش و پرورش مي خواستم توضيح دهند كه بالاخره درباره معلمين شركتي چه تصميمي اتخاذ كرده اند.
خانم وحيدي-اردبيل
¤عيد نوروز در همدان با يك خودرو كه از تهران عازم بود تصادف كرديم. از آنجا كه خسارت وارده حدود 223 هزار تومان بود پليس نظر داد كه چون مبلغ خسارت كمتر از 5/1 ميليون تومان است نيازي به كروكي و مدرك ديگري نيست لذا ما را براي گرفتن خسارت روانه شهرمان اصفهان كردند اما در اصفهان برخلاف نظر پليس ياد شده معتقد بودند كه هم بايد كروكي داشته باشيم و هم مدارك لازمه لذا مبلغ 200 هزار تومان برآورد خسارت كردند و از آن 50 هزار تومان فرانشيز و 50 هزار تومان هم به خاطر نداشتن كروكي كم كردند و در نهايت 100 هزار تومان به ما پول دادند لطفا بفرمائيد كه چرا مقررات پليس يك شهر با يك شهر ديگر اين همه تفاوت دارد.
خانم رحيمي-اصفهان
¤حدود يك سال است كه پرونده اي از شركت گلدكوئيست با شكايت تعداد زيادي از شاكيان مردمي در قوه قضائيه عليه اين شركت تشكيل داده اند. اما تا اين لحظه هيچ گونه نتيجه اي در بر نداشته است. از مسئولان محترم قوه قضائيه درخواست رسيدگي عاجل داريم.
محمدتقي حاجيان
¤بعضي از شركت هاي كالاهاي صوتي و تصويري با تبليغات زياد وعده قرعه كشي و تحويل هدايا به مشتريان مي دهند ولي خلف وعده مي كنند متاسفانه وزارت بازرگاني هم به ا ين شيوه تبليغات كاذب و خلف وعده ها رسيدگي نمي كند. از همه بدتر مقرراتي هم در اين مورد وجود ندارد. براي مشتري بدون حامي راهي باقي نمي ماند كه از شكايت خود صرف نظر بكنند.
5063---0919
¤شنبه هفته گذشته براي دومين بار يك تبعه غيرمجاز افغان به جرم قتل يك زن و عروسش در اصفهان دستگير شد كه البته محل دستگيري اين فرد در تهران و در منزل يكي از بستگانش بود. از مسئولان محترم قوه قضائيه تقاضا مي كنيم كه حكم قاطع خود را درخصوص اين دو جنايت آشكار صادر كند.
سبحان باقري دوست
 



واهمه رژيم صهيونيستي از برقراري روابط ايران و مصر

راديو رژيم صهيونيستي طي گزارشي مداخله جويانه نسبت به از سرگيري روابط تهران و قاهره و مذاكرات جدي مسئولان آنان در اين زمينه هشدار داد.
در اين گزارش كه از سوي متي زوهار، از تحليلگران امور عربي و با عنوان «آيا مصر و ايران به زودي روابط شان را از سر خواهند گرفت؟» آمده است: تهران اهميت زيادي براي از سرگيري كامل روابطش با مصر با توجه به جايگاه مصر به عنوان يك كشور بزرگ عربي و تأثير آن در عرصه كشورهاي عربي قايل است.
در ادامه اين گزارش آمده است: ايران اميدوار است كه برقراري كامل روابط با مصر به كاهش بحران موجود در روابطش با برخي از كشورهاي عربي و در راس آن كشورهاي حوزه خليج (فارس) بينجامد.
به گزارش شبكه خبري العالم، راديو رژيم صهيونيستي در ادامه نسبت به اقدام مسئولان عالي رتبه مصر و ايران به بحث جدي براي از سرگيري روابط ميان دو كشور بعد از جزر و مدي كه سال ها در روابط دو كشور حاكم بود، هشدار داد.
اين گزارش در ادامه با اشاره به علت قطع روابط تهران- قاهره بيان كرد: روابط دو كشور در جريان حكومت حسني مبارك- رئيس جمهور پيشين مصر- دچار بحران شده بود اما بعد از سقوط نظام مبارك در انقلاب 25 ژانويه دو كشور به از سرگيري روابط ديپلماتيك اقدام كردند و نبيل العربي- وزير امور خارجه جديد مصر- بر آمادگي كشورش به باز كردن صفحه جديدي در روابط با تمامي كشورهاي جهان از جمله ايران تأكيد كرد و همتاي ايراني اش نيز با استقبال از اعلام اين مسئله «العربي» را براي بررسي راه هاي توسعه روابط به تهران دعوت كرد.

 



آيت الله ري شهري مطالب منتسب به وي در سي دي «ظهور» را تكذيب كرد

آيت الله محمد محمدي ري شهري توليت آستان حضرت عبدالعظيم حسني مطالب منتسب شده به وي در سي دي «ظهور نزديك است» را تكذيب كرد.
ري شهري كه رئيس موسسه علمي - فرهنگي دارالحديث نيز هست روز شنبه در گفت وگو با «ايرنا» تاكيد كرد: «مطالب منتسب شده به من در اين فيلم مطلقا صحيح نيست و به شدت تكذيب مي شود.»
گفتني است در اين فيلم نقل قولي از حجت الاسلام ميراحمد رضا حاجتي امام جمعه موقت اهواز درباره ظهور حضرت حجت (عج) در زمان رهبر معظم انقلاب به نقل از آيت الله ري شهري مطرح شده است.
آيت الله ري شهري با يادآوري اين نكته كه پيش از اين نيز اين مطلب را تكذيب كرده است، خاطرنشان كرد: اينگونه اقدامات نتيجه اي جز سست كردن مباني اعتقادي جامعه در بر ندارد.
پيش از اين بسياري از مراجع، علما و متخصصين حوزه مهدويت نيز به رد مدعيات اين سي دي جنجالي پرداختند و به انتشار آن واكنش نشان دادند.
پيش از اين هم افرادي چون آيت الله حائري شيرازي اظهارات منتسب به خود در اين سي دي را تكذيب كرده بودند.

 



يك دانشمند ارشد هسته اي آمريكا: هيچ گونه گسل فعالي در منطقه احداث نيروگاه بوشهر وجود ندارد

يك دانشمند هسته اي تاكيد كرد كه هيچ گسل بزرگ فعالي در منطقه احداث نيروگاه بوشهر وجود ندارد.
روزنامه اردو زبان «عوام» در گزارشي به نقل از خبرگزاري پي.اس.آي از واشنگتن نوشت: زلزله و سونامي ماه گذشته آسيب شديدي به نيروگاه هسته اي فوكوشيماي ژاپن وارد كرد. ايران نيز در منطقه زلزله خيز دنيا قرار دارد. در چند سال گذشته، هزاران نفر در اثر زلزله هاي وحشتناك در اين كشور كشته شدند. در حال حاضر، ايران نيز وارد عصر هسته اي شده است. ساخت نخستين نيروگاه هسته اي اين كشور در شهر بوشهر واقع در سواحل خليج فارس به پايان رسيده است و اين نيروگاه فعاليت خود را به زودي آغاز خواهد كرد.
در اين گزارش آمده است: عمليات احداث نيروگاه بوشهر در سال 1974 شروع شد، ولي در سال 1979 پس از انقلاب اسلامي ايران متوقف شد. اين نيروگاه در دوران جنگ ايران و عراق مورد حمله قرار گرفت و آسيب ديد. در سال 1995 عمليات احداث آن مجددا شروع شد. روس ها مسئوليت تكميل نيروگاه را از شركت زيمنس آلمان تحويل و برعهده گرفتند.
پروفسور محمد صاحيمي، استاد رشته مهندسي در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي گفت: به هنگام انتخاب محل احداث نيروگاه بوشهر، خطر زلزله به دقت بررسي شده است.
وي اظهار كرد: «با توجه به خطر وقوع زلزله و حفاظت هسته اي، سازمان انرژي اتمي ايران تحقيقات گسترده اي انجام داد. معمولا رآكتورهاي هسته اي در محل هايي احداث مي شوند كه احتمال وقوع زلزله بسيار كم باشد. تا آنجا كه من اطلاع دارم در منطقه اي كه راكتور بوشهر احداث شده است هيچگونه گسل بزرگ فعالي وجود ندارد.»
اين روزنامه نوشته است: در نيروگاه بوشهر راكتور نوع 1000 VVER نصب شده است و مي تواند يك هزار مگاوات برق توليد كند. اين راكتور شبيه راكتورهايي است كه در كشورهاي غربي نصب شده است.
اوپندرا روهتگي، دانشمند ارشد هسته اي لابراتور ملي بروك هيون در نيويورك، آگاهي كافي از اين نوع راكتورها دارد. وي مي گويد كه 1000 VVER جديدترين راكتور روسي است كه با راكتورهاي كشورهاي غربي برابري مي كند. در همه اين راكتورها دستگاه هاي حفاظتي مشابه نصب شده است و همه اين نيروگاه به تجهيزات بسيار عالي مجهزند.
طراحي راكتور بوشهر كاملا با راكتوري كه در سال 1986 در چرنوبيل منفجر شد، متفاوت است. راكتور ايران برخلاف راكتور چرنوبيل، در حصار بتني و فولادي قرار دارد. هدف از اين اقدام آن است كه به هنگام وقوع حادثه، تشعشعات از محوطه خارج نشود و محيط را آلوده نسازد. در اين راكتور چند لايه حفاظتي وجود دارد و امنيت آن پيش بيني شده است.

 



تست موفقيت آميز جديدترين موشك پدافندي كشور

جديدترين سامانه پدافند موشكي كشور به نام صياد 2 به زودي عملياتي مي شود.
تست موشك صياد 2 به عنوان جديدترين سامانه موشكي پدافند هوايي، طي روزهاي اخير با موفقيت انجام شده و در آينده نزديك شاهد رونمايي و عملياتي شدن اين موشك در نيروهاي مسلح خواهيم بود.
اين در حالي است كه پيش از اين شاهد بكارگيري سامانه موشكي پدافندي صياد 1 شامل موشك هاي 2 مرحله اي به منظور مقابله با انواع هواگردها از جمله هواپيماهاي بمب افكن متخاصم در ارتفاع متوسط و بالا در نيروهاي مسلح بوديم. سامانه موشكي صياد علاوه بر توان مقابله با جنگ الكترونيك، توانايي درگيري با سامانه هاي داراي سطح مقطع راداري كم را نيز دارد.
پدافند موشكي صياد 1 با سر جنگي 200 كيلوگرمي، با سرعت 1200 متر بر ثانيه به سمت هدف حركت مي كند.
به گزارش فارس، سامانه موشكي صياد 2 نسبت به نوع قبلي از دقت، برد و قدرت تخريب بيشتري برخوردار است و مي تواند توان پدافندي كشور را به ميزان قابل توجهي ارتقا دهد.

 



درازگوش تروا بقيه اپوزيسيون را لجن مال كرد (خبر ويژه)

ميرزا بنويس حلقه لندن در پروژه بدفرجام درازگوش تروا (22بهمن88) به هواي دفاع از شوراي هماهنگي سبز، طيف گسترده اي از اپوزيسيون خارج نشين را لجن مال كرد!
«ا.ن» طنزنويس بلژيك نشين ضمن نوشته اي در سايت جرس به دفاع از يك هم بلژيكي! ديگر (رجب مزروعي) پرداخت مزروعي اپوزيسيون منتقد «انحصارطلبي» و «نقابداري» شوراي هماهنگي راه سبز را نادان خوانده بود. به دنبال انتقاد محافل گوناگون ضدانقلاب از اظهارات مزروعي، «ا.ن» وارد عرصه شده و نوشت: مصاحبه اخير آقاي مزروعي جزو معدود مصاحبه هاي حساب شده و دقيق وي بود[!] و من را بر اين مي دارد كه از آنچه گفته دفاع كنم.
وي آنگاه طيفي از اپوزيسيون را دو دوزه باز معرفي كرده و مي نويسد: برخي از افراد خارج از كشور يك دستبند سبز در جيب شان دارند كه در محافلي كه مي خواهند با اروپائيان به عنوان نماينده جنبش سبز مواجه شوند، دستبند به دست حاضر مي شوند، اما مثلا بسياري از آنان كه عضو احزاب سبز اروپايي هستند، بطور جدي براي گرفتن راي از عربهاي اروپا، خود را حامي احمدي نژاد معرفي مي كنند و دستبند سبز خود را پنهان مي كنند.
طنزنويس ياد شده كه گروه هاي اپوزيسيون بارها به همكاري او با وزارت اطلاعات اشاره كرده اند، برخي طيف هاي اپوزيسيون را متهم به همكاري با وزارت اطلاعات مي كند و مي افزايد: چرا شوراي هماهنگي نام اعضاي خود را بطور علني و كامل اعلام نمي كند؟ اين يكي از مشكلات اساسي برخي نيروهاي مخالف جنبش سبز است. برخي از اين پيش تر رفتند و مثل گزارش وب سايت فلان از تلويزيون رسا، اسامي اصلي و مستعار و آدرس افرادي كه مشغول راه اندازي تلويزيون بودند را منتشر كرده و آن را از طريق كيهان به اطلاع وزارت اطلاعات رساندند. بسياري از همكاران اين تلويزيون براي اعطاي كمك مادي از ايران يا خارج بعد از آن گزارش دچار ترس شده و برخي نيز دستگير شدند. طبيعي بود كه انتظار داشته باشيم. به عنوان همكاري در جنايت مسئولان سايتي كه مرتكب اين عمل خلاف شده، توسط پليس دستگير شده و پاسخگوي رفتارشان باشند، اما به دليل عدم آشنايي با سيستم دادگاهي غرب توسط افراد تازه مهاجرت كرده اين اتفاق نيفتاد.
نويسنده جرس ادامه داد: برخي افراد، مثلا آقاياني كه مطمئن اند هرگز به ايران نمي روند، نيز در سايت فلان، يا بالاترين با اسم مستعار مطلب مي نويسند. كسي از آنها سوال نمي كند، وقتي شما مردم را به رفتن به خيابان دعوت مي كنيد، يا كسي كه در ايران است به وزارت اطلاعات لو مي دهيد، چرا از اسم واقعي تان استفاده نمي كنيد؟ از سوي ديگر، چرا هنوز و بعد از بيست سال، افرادي از ميان نيروهاي اپوزيسيون با نام واقعي به ايران مي روند، و هيچ مشكلي هم ندارند، ولي وقتي به خارج از ايران مي آيند، مجددا با همان نام مستعار نوشته هايي را منتشر مي كنند كه در كيهان شريعتمداري عليه جنبش منتشر مي شود. نمي توانم بفهمم كسي كه مثل آقاي ايكس هرگز قصد بازگشت به ايران ندارد، چرا بايد با ده اسم مستعار نوشته منتشر كند؟ يا مثلا كساني كه نوشته هاي شان را در تهران توسط كيهان منتشر مي كنند، بايد از اسم مستعار استفاده كنند؟ يكي از مشكلات ما با برخي از نيروهاي خارج از كشور، در اين است كه نمي توانيم به آنها بگوئيم كه دوست عزيز؛ شما سالهاست كه ديگر از نظر سيستم اطلاعاتي و امنيتي ايران مرده اي، علت استفاده شما از نام مستعار چيست؟
وي با تمسخر بيشتر گروه هاي اپوزيسيون يادآور شد: برخي دوستان قطعا ده برابر جمعيت كل همه اين اقليت ها را به ميدان مي كشند. مشكل هم در فقر خبري يا نبودن اتحاديه ها نيست، كه من آنها را هرگز جمعي جدي در مقابل كل نيروهاي مخالف جدي حكومت نمي دانم نيست، هنوز نمي توانند بفهمند كه حضور آنان در يك شوراي هماهنگي نه تنها بر قدرت آن شورا نمي افزايد بلكه آن را غيرجدي و غير امن مي كند. درهاي شورا به روي ديگران بسته است براي اينكه نه لزومي به حضور اضافي افراد است و نه بسياري از آنها كه مي خواهند بيايند قابل اعتمادند. فرض كنيد آقاي ايكس كه دوستان ما اعتماد نمي كنند وي به خانه مان بيايد و از خانواده دوستان عكس بگيرد، اگر بنا بود در اين جمع حضور يابند، چه اطميناني وجود داشت كه وزارت اطلاعات براحتي اطلاعات ارزان و مجاني را به دست نياورد؟ وقتي ده بار به فلان برادر گفته ايم عكس خانوادگي يا دو نفري مان را منتشر نكن، و فردا منتشر مي كند، با چه اطميناني چنين افرادي به شوراي هماهنگي بايد راه داده شوند؟
خاطر نشان مي شود نويسنده مذكور به عنوان نويسنده فاكتوري در محافل خارج نشين معروف است به اين معنا كه معمولا نوشته هاي خود را براي طيف هاي گوناگون فاكتور مي كند و در ازاي آن امتياز مي گيرد به همين دليل هم وي بارها- چه هنگام حضور در ايران و چه سفر به بلژيك- له و عليه طيف هاي مختلف ضد انقلاب قلمفرسايي كرده و مدتي بعد نقيض آن را قلمي كرده است. در عين حال كيهان نوشته هاي وي را نيز هر از چند گاه منتشر مي كند تا از هم قطاران خود عقب نمانده باشد.



 



عجوزه! تو از كي فهميدي انقلاب 1979 دموكراتيك بود؟ (خبر ويژه)

اظهارات جديد وزير خارجه آمريكا اسباب تمسخر را حتي در ميان ايرانيان مقيم خارج فراهم كرد.
داريوش سجادي كه سابقه همكاري با برخي نشريات زنجيره اي را نيز در كارنامه خود دارد، به انتقاد از اين اظهارنظر كلينتون پرداخت كه گفته است «كشورهاي عرب در حين گذار به سوي دموكراسي مراقب باشند به سرنوشت انقلاب ايران دچار نشوند. جمهوري اسلامي يك روايت هشدار دهنده مهم است كه با يك استبداد جديد، آرمان هاي دموكراتيك انقلاب 1979 ايرانيان را بي رحمانه برانداخت.»
سجادي در حالي كه از كلينتون با عنوان «عجوزه تزوير» ياد كرده، مي نويسد؛ خوب بود وزير امور خارجه ايالات متحده مي فرمودند از چه زمان و تاريخي متوجه دمكراتيك بودن انقلاب اسلامي 1979 ايرانيان شدند؟ كي و كجا آرمان هاي اين انقلاب دمكراتيك را محترم شناخته و به رسميت شناختند؟ اگر ايالات متحده از ابتدا قائل به آرمان هاي دمكراتيك انقلاب اسلامي 1979 ايرانيان بود پس بر چه اساسي «ژنرال هايزر» را براي كودتا عليه آن انقلاب دمكراتيك مخفيانه عازم ايران كردند.
نويسنده وبلاگ سخن اضافه مي كند: چرا علي رغم دمكراتيك و آرمانگرايانه بودن انقلاب مردم ايران در بهمن 57، ايالات متحده علي رغم خواست ايرانيان پناه دهنده به پادشاه مستبد و رانده شده از آن انقلاب دمكراتيك شد؟ چرا در حالي كه از عمر انقلاب دمكراتيك ايرانيان هنوز يك سال هم نگذشته بود واشنگتن كودتاي نوژه را عليه آن انقلاب دمكراتيك تمهيد كرد؟ چرا دولت ايالات متحده هرگز آن انقلاب دمكراتيك و آرمان هاي بلندش را به رسميت نشناخت؟ چرا كاخ سفيد طي 32 سال گذشته براي يك لحظه هم اين انقلاب دمكراتيك را با آرمان هاي بلندش، به حال خود نگذاشته و مداوماً عليه آن توطئه و دسيسه كرد؟
سجادي همچنين پرسيده است: معناي 32 سال تهديد نظامي در كنار تحريم هاي اقتصادي آمريكا عليه اين انقلاب بقول خانم كلينتون «دمكراتيك و آرمان خواهانه» چيست؟ ظاهراً وزير خارجه آمريكا ايرانيان را سفيه فرض كرده اند كه اكنون كه ديپلماسي شان در خاورميانه به گل نشسته و جميع دولت هاي عرب دست نشانده شان متأثر از خيزش هاي انقلابي و بعضاً اسلامي شهروندان شان و با الگوبرداري از همان انقلاب دمكراتيك سال 79 ايرانيان در حال سقوط اند ناگهان ايشان خواب نما شده و به صرافت آرمان هاي انقلاب دمكراتيك مردم ايران در بهمن ماه سال 57 افتاده! ظاهراً در قاموس آن عليا مخدره، بي شرمي فاقد مرز است.
نويسنده هيلاري كلينتون را عجوزه تزوير و نماد دروغ و تذبذب معرفي كرد.

 



آبكي مثل تحريم مقام هاي ايراني (خبر ويژه)

يك همكار گروهك تروريستي منافقين درباره ادعاي تحريم 32 مقام ايراني از سوي اتحاديه اروپا گفت: متأسفانه اين كشورها سياست واحدي مقابل ايران ندارند.
محافل رسانه اي غرب مثل سال هاي گذشته تبليغات وسيعي را درباره تحريم 32 مقام ايراني راه انداخته اند اما عبدالكريم لاهيجي (كريم بغدادي) با اذعان به نقش خود و ديگر عناصر گروهكي نظير عبادي در اين بازي تبليغاتي تصريح كرد سياست اروپا در عمل روشن است. وي در پاسخ به پرسش دويچه وله مبني بر اينكه «اجبار براي پاي بندي به اين مصوبه، براي كشورهاي اتحاديه اروپا، تا چه اندازه است؟ و اگر كسي تخطي كند- نمونه اي كه پيش از اين در آلمان ديديم كه روابط مالي ايران و هند را تنظيم كرد- چه اتفاقي برايش مي افتد!» گفت: با اين كه خانم اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپاست، اما متأسفانه كشورهاي اروپايي هنوز سياست واحدي را در رابطه با ايران ندارند. در خبرها آمده بود كه طي سال گذشته، حجم معاملات اتريش با جمهوري اسلامي پنج برابر شده است. متأسفانه حجم معاملات آلمان با ايران هم طي اين سال ها بسيار بالا بوده است. اين ديگر با اتحاديه اروپا است كه اعضاي خود و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را چگونه ملزم به اجراي اين تصميم بكند. اين با ما نيست.
وي همچنين درباره تحركات گروهك هاي نفاق براي خوش خدمتي به محافل تندرو اروپايي اظهار داشت: ما گزارش مفصلي را بهمن ماه سال گذشته به اتحاديه اروپا داديم. ما از تعداد و اينكه چه كساني در ليست 32 نفره اروپا هستند اطلاعي نداريم ولي ترديد نداريم كه بخشي از فهرستي كه ما داده ايم، مورد تأييد قرار گرفته است. ما اسامي 60 نفره را به آنها داديم.
گفتني است اقداماتي از قبيل تحريم سفر مقامات ايراني به اروپا اغلب داراي كاربرد تبليغاتي است و در كنار حاشيه سازي تبليغاتي براي انحراف اذهان از سركوب شديد انقلاب ملت هاي مسلمان منطقه، به عنوان تنفس مصنوعي يا درمان روحي- رواني جريان هاي سرخورده و بي رمق اپوزيسيون تلقي مي شود.
خاطرنشان مي شود روز گذشته باربارا لوخ بيلر عضو پارلمان اروپا در گفت وگو با راديو فردا و در پاسخ به اين پرسش كه «در مجموع تحريم مقام هاي ايراني را چقدر مؤثر مي داند و آيا امكان به اجرا در نياوردن آن وجود دارد؟» تصريح كرد: اين پرسش در مورد بسياري از اقدامات سياستمدارها مطرح مي شود. در مورد برنامه هسته اي ايران نيز تحريم هاي متعددي وضع شده است. ولي نشانه روشن و مشخصي مبني بر مؤثر بودن اين تحريم ها وجود ندارد. ولي مگر سياستمدارها چه ابزار ديگري در اختيار دارند؟ روشن است كه جامعه جهاني و اتحاديه اروپا تنها مي تواند به صورت مقطعي و محدود، در اين مورد كاري انجام دهد. البته بايد صبر كرد و ديد كه آيا اين موضوع تحريم هاي هوشمند در مورد ايران صدق مي كند يا خير؟ شما اگر جاي ما باشيد چه مي كنيد؟

 



6 روز هفته را مي خوريم شايد يك روزش را اعتصاب غذا كرديم (خبر ويژه)

چند تن از عناصر بازداشتي در فتنه سال 88، ادعاي اعتصاب غذا را پس گرفته و اعلام كردند به جاي اعتصاب غذاي مداوم، تصميم دارند هفته اي يك بار غذا نخورند!
رسانه هاي آمريكايي و انگليسي راه اندازي شده در خدمت گروهك هاي ضدانقلاب پيش از اين مدعي شده بودند 8-7 نفر از عناصر بازداشتي چند روز است غذا نمي خورند اما همين رسانه ها (نظير راديو زمانه، راديو فردا، كلمه، جرس و...) روز گذشته با درز گرفتن خبربي پايه قبلي اعلام كردند زندانيان ياد شده تصميم گرفته اند از اين پس هفته اي يك روز غذا نخورند.
يادآور مي شود آبان ماه سال گذشته ابراهيم نبوي ضمن يك مجادله تند با اكبر گنجي و معرفي كردن وي به عنوان «چارپايي كه سم بر زمين مي كوبد»، در سايت جرس نوشته بود: «اگر مي خواستم گنجي را ترور شخصيت كنم كه در همان روزهايي كه حتي همسر گنجي هم توافق كرده بود كه او اعتصاب غذا را تا مرگ ادامه دهد، نامه نمي نوشتم كه باباجان بي خودي اين آدم را شير نكنيد، يك دفعه ديديد جدي گرفت و مرد. آن زمان همه شرايط ترور او هم آماده بود.»

 



بدهكار 1200 ميليارد توماني خريدار پژوي رئيس جمهور نيست (خبر ويژه)

پايگاه اينترنتي رجانيوز بخشي از خبر خود درباره يك بدهكار بانكي را كه حاضر نيست بدهي 1200ميليارد توماني خود را به سيستم بانكي بپردازد اصلاح كرد.
رجانيوز پيش از اين در خبري به نقل از هفته نامه 9 دي اعلام كرده بود بدهكار بانكي ياد شده، همان خريدار پژوي 504 رئيس جمهور است. سايت مذكور اما روز گذشته با تاكيد بر كلاهبردار بانكي ياد شده و ميزان بدهي وي اعلام كرد كه اين فرد نسبتي با خريدار خودرو ندارد. خودروي رئيس جمهور توسط سازمان بهزيستي به مزايده گذاشته شده بود.
اين پايگاه خبري با انتشار اين مطلب كه «بنابر اعلام سازمان بهزيستي خريدار خودرو، ارتباطي با بدهكار بانكي ياد شده ندارد نوشت: «پيگيري هاي بعدي رجانيوز پاسخ بهزيستي را تاييد كرد و نشان داد خريدار خودرو با فردي كه رجانيوز در خبر خود به عنوان پنجمين بدهكار بزرگ به شبكه بانكي كشور معرفي كرده بود، تفاوت دارد.»
رجانيوز مجددا تاكيد كرده كه بدهكار 1200ميليارد توماني، صاحب 30 تا 34 درصد دو بانك تازه تاسيس گردشگري و سامان، است.
اين پايگاه خبري همچنين از قول احمد اسفندياري رئيس بهزيستي نوشت: «به پيشنهاد سازمان بهزيستي و با همت دولت خدمتگزار و پيگيريهاي وزير محترم رفاه و تامين اجتماعي، طرح نهضت مسكن معلولان و مددجويان از سال 1389 براي ساخت 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان و مددجويان در سه سال و با هدف حل مشكل مسكن در اين بخش آغاز شد. در سال 1389 عمليات اجرايي نزديك به 60 هزار واحد مسكوني پيش بيني شده آغاز شد. مشاركت عموم مردم و اهل خير در اجراي اين طرح بزرگ، از ابتدا در برنامه هاي سازمان براي تسريع در اجراي اين طرح قرار گرفت. با درخواست مجموعه وزارت رفاه از رئيس جمهور محترم و به منظور تبليغ غيرمستقيم طرح مسكن و ترغيب ساير اهل خير به مشاركت، رئيس جمهور موضوع را پذيرفتند و خودرو پژو ايشان در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفت تا در حراج خيريه بين المللي به فروش برسد. سازمان، از طريق سايت اينترنتي ايجاد شده، درخواستهاي افراد حقيقي و اشخاص حقوقي متقاضي از داخل و خارج كشور را دريافت كرد و ضمن بررسي دقيق هويت شركت كنندگان و قيمتهاي پيشنهادي آنان، برنده قانوني حراج را معين كرد. بعد از بررسي هاي لازم از مراجع ذيصلاح، شركتي كه مديرعاملي آن را آقاي دشتي، با سابقه شركت در كارهاي خير، به عهده دارد، به عنوان برنده مزايده مشخص شد. ضمن مراسمي در شهر آبادان- كه با همكاري منطقه آزاد اروند در كنار نمايشگاه خودروهاي كلاسيك برگزار شده بود- با تحويل سندهاي مربوط به معامله خودرو، تضمين هاي لازم دريافت و مبايعه نامه در حضور شهود و به صورت كاملا قانوني امضا شد. بعد هم كليد خودرو تحويل وكيل ايشان شد.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14