(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 فروردین 1390- شماره 19903

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جمعي از فعالان سياسي هشدار دادند سران قوا با طرح علني اختلافات مردم را دچار تشويش نكنند
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس:
تا 2 ماه ديگر بيش از 50 شبكه سالم ماهواره اي به آنتن رسانه ملي افزوده مي شود
در صورت ارائه گزارش كميسيون تلفيق بررسي بودجه 90 در صحن مجلس از روز سه شنبه آغاز مي شود
آيت الله اميني: اجراي هدفمند كردن يارانه ها اقدام ارزنده اي از سوي دولت است
آيت الله جوادي آملي: نتيجه ايران منهاي اسلام چيزي جز ذلت نيست
حماس به ادعاي محمود عباس عليه ايران پاسخ داد
با حضور وزراي خارجه ايران و تركيه صورت گرفت آغاز فعاليت رسمي مرز رازي خوي - كاپي كوي تركيه
زاكاني: قيام هاي مردم منطقه بيداري اسلامي است نه توطئه آمريكايي
در نشست خبري رئيس سازمان حج و زيارت مطرح شد تشريح برنامه هاي حج در سال 90
رئيس سازمان زندان ها: هيچ ارزشي براي تحريم اروپايي ها قائل نيستيم
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: دولت و مجلس مصمم به كاهش هزينه هاي كشاورزي هستند
با حضور معاون وزير راه و ترابري بهره برداري از 5 فروند شناورمسافري در بندرعباس آغاز شد
سفير ايران در بيروت: اولين گروه از لبناني هاي مقيم ساحل عاج با يك هواپيماي ايراني وارد بيروت شد



جمعي از فعالان سياسي هشدار دادند سران قوا با طرح علني اختلافات مردم را دچار تشويش نكنند

سرويس سياسي-
طرح اختلافات در تريبون هاي عمومي از سوي مسئولين، معضلي است كه رهبر معظم انقلاب مدتهاست، سران كشور را از آن برحذر داشته و به عواقب ناشي از آن هشدار مي دهند.
در اين ميان جمعي از دلسوزان و فعالين سياسي نيز كه تبعات چنين رفتاري را در بدنه اجتماعي مردم به خوبي دريافته اند، ضمن تأكيد بر بيانات مقام معظم رهبري، خطرات اين گونه از تصفيه حساب ها را به مسئولين گوشزد كرده و خواستار توقف چنين رويه اي هستند.
در همين رابطه حجت الاسلام نكونام رئيس كميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوي گفت: رهبر انقلاب در آغازين روزهاي سال جاري، مسئولان را به عدم گلايه از يكديگر به صورت علني فرا خوانده اند كه بايد به اين نكته توجه شود.
نكونام همچنين اضافه كرد: طرح علني و در معرض افكار عمومي اختلاف نظر و حتي اختلاف سليقه در بين مسئولين موجب نگراني مردم مي شود چرا كه مردم بايد اين اطمينان را از ناحيه مسئولان داشته باشند كه انتخاب شان انتخاب درستي بوده است.
رئيس جمهور در كنفرانس مطبوعاتي اخير خود با نام بردن از سران دو قوه ديگر از تعابيري درباره آنها استفاده كرد كه واكنش بسياري از تحليلگران سياسي را در پي داشته است.
حجت الاسلام ذاكري هم در همين راستا تأكيد كرد: زماني كه مردم احساس كنند كه مسئولان داراي اختلاف شده اند، اين امر موجب دلسردي و تضعيف روحيه پايداري آنان مي شود.
اين عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اضافه كرد: اختلاف و تشتت موجب به هدر رفتن نيروهاي انساني فعال در بدنه امور اجرايي كشور مي شود، ضمن آنكه بدخواهان نظام جمهوري اسلامي ايران از آن سوء استفاده كرده و آن را تبديل به شكاف عميق و سياه نمايي مي كنند؛ بنابراين اميدوار كردن دشمن خطايي بزرگ است.
مهدي فضايلي هم با همين رويكرد به آثار مخرب چنين رويه اي در افكار عمومي يادآور شد: طرح عمومي گلايه ها نه تنها مشكلي را حل نمي كند بلكه موجب تشديد اختلاف نظرها مي شود و در جامعه و افكار عمومي، بروز اين اختلافات موجب دلسردي مردم مي شود.
در همين خصوص محسن يحيوي، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين نيز، با بيان اينكه طرح اختلاف ها در رسانه ها موجب سوء استفاده دشمنان خواهد شد، خاطرنشان كرد: اين رويه در پايين آوردن كارايي مردم تأثيرگذار است و در آنها ايجاد نااميدي مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم با بيان اينكه اختلاف سليقه در همه جوامع يك امر عادي است اظهار داشت: اين اختلاف سليقه نبايد تبديل به اختلافات عميق شود و حتي تا جايي كه ممكن است همين اختلاف سليقه ها نيز نبايد به عرصه افكار عمومي و جامعه تسري پيدا كند؛ چرا كه ممكن است به وحدت كلمه آسيب برساند. لذا ضروري است مسئولان قوا و ساير مسئولان در گفتار و كردار خود بيشترين وحدت را به نمايش بگذارند.
گفتني است رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز چندي پيش علني كردن اختلافات بين قوا را شرعاً حرام اعلام كرده بودند.

 



سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس:
تا 2 ماه ديگربيش از 50 شبكه سالم ماهواره اي به آنتن رسانه ملي افزوده مي شود

به گفته سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس، طبق برنامه ريزي صدا و سيما تا دو ماه آينده حداقل 50 شبكه تلويزيوني به شبكه هاي رسانه ملي اضافه خواهند شد.
ستار هدايت خواه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو با فارس با بيان اينكه مجلس به دنبال راه هاي ايجابي براي مقابله با ماهواره است، افزود: طبق برنامه ريزي هايي كه از سوي صدا و سيما به عمل آمده است تا دو ماه آينده حداقل 50 شبكه تلويزيوني به شبكه هاي رسانه ملي اضافه خواهند شد.
وي افزود: تمامي شبكه هاي استاني كشور همراه با شبكه هاي سالم ماهواره اي و شبكه هاي ايراني كه از طريق گيرنده هاي ماهواره اي قابل دريافت است بعد از دو ماه به شبكه هاي تلويزيوني افزوده خواهد شد.
هدايت خواه با بيان اينكه صدا و سيما سيستم ديجيتالي خود را در آينده نزديك فعال خواهد كرد، افزود: بعد از ديجيتالي شدن سيستم صدا و سيما نسبت به كاهش بسيار شديد استقبال از شبكه هاي ماهواره اي اميدوار خواهيم بود.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس گفت: بعد از ديجيتالي شدن سيستم صدا و سيما و افزايش حداقل 50 شبكه به شبكه هاي تلويزيوني ديگر هيچ توجيهي براي استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي وجود نخواهد داشت.
انتقاد از عدم قاطعيت  در مقابله با فروشندگان ماهواره
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس هم با بيان اينكه دولت بايد از نيروي انتظامي براي مقابله با فروشندگان ماهواره حمايت كند اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد تنها به انجام وظيفه قانوني خود فكر كند.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر با اشاره تلاش شبكه هاي ماهواره اي براي به فساد كشيدن جامعه گفت كه سكوت در برابر گسترش گيرنده هاي ماهواره اي خيانت به ملت ايران و انقلاب اسلامي است.
وي با بيان اينكه «هرچه فرياد داشتيم سر داديم اما كسي صدايمان را نشنيد»، افزود: امروز جامعه اسلامي ما با بلوغ زودرس و افزايش سن ازدواج مواجه است و اين دو پديده شوم ماحصل تاثيرات ماهواره در كشور است؛ اين وسيله به قدري در كشور زياد شده كه گويا خريد و فروش آن هيچ ممنوعيت قانوني ندارد.
حجت الاسلام حسن ملك محمدي هم از آنچه عدم قاطعيت دولت براي مقابله با گيرنده هاي ماهواره اي خواند به شدت انتقاد كرد و گفت: دولت بايد به اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي در مبارزه و مقابله با گيرنده هاي ماهواره اي پايبند باشد.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه گيرنده هاي ماهواره اي به راحتي در كشور فروخته مي شود و هيچكس توجهي به غيرقانوني بودن آن نمي كند، افزود: مجلس شوراي اسلامي به عنوان نهاد قانونگذاري كشور بايد از اهرم نظارتي خود براي پاسداري از قوانين استفاده كند. قانون ممنوعيت ماهواره اكنون از سوي مسئولان اجرايي كشور به درستي اجرا نمي شود و مجلس نبايد در اين باره سكوت كند.
حجت الاسلام سيد مصطفي ذوالقدر نماينده مردم بندرعباس نيز با انتقاد از افزايش گيرنده هاي ماهواره اي در كشور، گفت: مجلس نيازي به تصويب قانون جديد براي مقابله با ماهواره ندارد و اين دولت است كه بايد به قانون ممنوعيت استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي عمل كند.
وي با بيان اينكه ناهنجاري هاي اخلاقي اجتماعي كشور حاصل استفاده از ماهواره است، تصريح كرد: نيروي انتظامي براي برخورد با ماهواره ها بايد بدون توجه به هجمه هاي سياسي تنها به وظيفه خود عمل كند، چهره هاي سياسي هم بايد بدانند كه حق دخالت در امور نيروي انتظامي را ندارند.
ذوالقدر با بيان اينكه شبكه هاي ماهواره اي به جنگ نرم با ملت ايران آمده اند، گفت: نمي توان در برابر گيرنده هاي ماهواره اي كه همانند تجهيزات نظامي عليه ملت ايران و ارزش هاي انقلاب اسلامي وارد شده است، سكوت كرد. بنابراين از نيروي انتظامي انتظار داريم كه به وظيفه قانوني خود عمل كند.
وي در پايان گفت كه مجلس شوراي اسلامي در صورت عدم برخورد دستگاه هاي اجرايي با فروشندگان گيرنده هاي ماهواره اي، حق خود را براي برخورد محفوظ خواهد دانست.

 



در صورت ارائه گزارش كميسيون تلفيق بررسي بودجه 90 در صحن مجلس از روز سه شنبه آغاز مي شود

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت كه در صورت ارائه گزارش نهايي كميسيون تلفيق، بررسي بودجه 90 در دستور كار سه شنبه صحن مجلس قرار مي گيرد.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس در خصوص وضعيت بررسي لايحه بودجه 90 در قوه مقننه اظهار داشت: با توجه به وضعيت بررسي اين لايحه در كميسيون تلفيق بودجه به احتمال زياد گزارش اين كميسيون تا روز سه شنبه نهايي و به صحن پارلمان ارائه مي شود.
وي افزود: در اين صورت بررسي لايحه بودجه 90 روز سه شنبه در دستور كار صحن مجلس قرار مي گيرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس يادآور شد: در صورتي كه گزارش نهايي كميسيون تلفيق تا سه شنبه به هيئت رئيسه مجلس نرسد اين لايحه از شنبه هفته آينده در دستور كار نمايندگان ملت در صحن مجلس قرار مي گيرد.
براساس آئين نامه داخلي مجلس بعد از ارائه گزارش نهايي كميسيون تلفيق بودجه، نمايندگان در جلسه علني، پس از رسيدگي به كليات بودجه و تصويب آن، به پيشنهادهاي مربوط به درآمدها و ساير منابع تامين اعتبار بودجه عمومي دولت رسيدگي و سقف آن را تصويب خواهند كرد و پس از آن پيشنهادهاي مربوط به تبصره ها و رديف ها را رسيدگي مي كنند.

 



آيت الله اميني: اجراي هدفمند كردن يارانه ها اقدام ارزنده اي از سوي دولت است

عضو مجمع تشخيص مصلحت اجراي هدفمند كردن يارانه ها از سوي دولت را اقدامي ارزنده توصيف و بر ضرورت برنامه ريزي دقيق مسئولان براي رفع مشكل بيكاري در جامعه تاكيد كرد.
به گزارش رسا، آيت الله ابراهيم اميني، ديروز در ديدار سرپرست و مسئولان كميته امداد امام خميني(ره) اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را اقدامي بسيار خوب ارزيابي كرد و با اشاره به پرداخت يارانه ها به مددجويان كميته امداد و همچنين جامعه هدف سازمان هايي از قبيل سازمان بهزيستي تاكيد كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه دولت يارانه ها را در اختيار اين نهادها قرار دهد تا از يك كانال پرداخت شود و امكان مديريت آن نيز وجود داشته باشد.
امام جمعه موقت قم در ادامه بيكاري را يكي از مشكلات كشور دانست و با بيان اينكه مشكل بيكاري با آمار و شعار درست نمي شود گفت: رفع اين مشكل در گرو برنامه ريزي صحيح است.
آيت الله اميني ادامه داد: البته رفع معضل بيكاري كار دشوار و سختي است اما انتظار امام، شهدا و ساير كشورها از ما اين است كه بتوانيم با مشكل بيكاري به صورت جدي برخورد و آن را حل كنيم.
وي افزود: البته مشكل بيكاري اختصاص به جمهوري اسلامي ندارد منتهي بايد براي رفع آن راه حل هايي پيدا كرد و مسئولان نيز در اين راستا برنامه ريزي مناسب را انجام دهند.

 



آيت الله جوادي آملي: نتيجه ايران منهاي اسلام چيزي جز ذلت نيست

يكي از مراجع تقليد در ديدار با اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس با تاكيد بر ضرورت اسلامي شدن دانشگاه ها تصريح كرد كه ابتدا بايد دانش را اسلامي كنيم.
آيت الله عبدالله جوادي آملي در ديدار رئيس و تعدادي از اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: نتيجه ايران منهاي اسلام چيزي جز ذلت نيست، وقتي دين از جامعه گرفته شد، مثل تفاله گلي است كه گلاب از آن استخراج شده است.
اين مرجع عالي قدر در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم توجه به مسئله اقتصاد در كنار مسئله فرهنگ و دانشگاه، تاكيد كردند و متذكر شد: اگر دين نباشد، جامعه آسيب جدي مي بيند، كه قابل ترميم نيست، دين هم به وسيله حوزه و دانشگاه ترويج مي شود.
آيت الله جوادي آملي اسلامي شدن دانشگاه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: اسلامي شدن دانشگاه به اين نيست كه در اين مراكز نمازخانه احداث شود و دخترها و پسرها از همديگر جدا باشند و در كتاب هاي درسي كه چاپ مي شوند، آرم جمهوري اسلامي و عكس امام و رهبري درج شود.
وي در همين رابطه تصريح كرد: بنابراين بايد براي اسلامي شدن دانشگاه، ابتدا دانش را اسلامي كنيم؛ معناي اسلامي شدن دانشگاه هم اين است كه ما چيزي به نام طبيعت نداريم و هرچه داريم خلقت است.
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه نبايد با باورهاي مردم بازي شود، اظهار داشت: اگر خدايي ناكرده با باورهاي مردم بازي كرديم، هر كسي كه بازيگرتر شده است، برنده مي شود.
وي اضافه كرد: هندي ها با اينكه چيزهايي را تقديس مي كنند كه از نظر ما حتي ارزش گفتن ندارد، ساليان سال است به انرژي هسته اي دست يافته اند و ما با داشتن علي ابن ابيطالب عليه السلام كه دومي ندارد و داشتن كربلا كه نمونه اي ندارد، بايد بهتر از اين، كشور را اداره كنيم.
اين مرجع عاليقدر در پايان سخنانش ضرورت كنترل واردات بي رويه به كشور را خواستار شد.
همچنين آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد در ديدار با اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس در تشريح مشكل دانشگاه هاي كشور براي اسلامي شدن گفت: تا وقتي كه متون درسي ترجمه مادي گرايانه غربي باشد، نبايد انتظار داشت دانشگاه ها اصلاح شود، زيرا اساس دانشگاه هاي غربي برخلاف آنچه در اسلام وجود دارد، تبيين مادي گرايانه تمام زمينه هاي علوم از علوم طبيعي گرفته تا علوم اسلامي است.
آيت الله سبحاني يكي ديگر از مشكلات فعلي دانشگاه ها را فقدان اساتيد مسلط به علوم اسلامي خواند و تصريح كرد: برخي اساتيد تنها مسلط به علوم تجربي هستند كه همين امر باعث مي شود، اين افراد در برابر تغيير متون درسي و تدريس علوم اسلامي مقاومت كنند.
وي مهمترين مشكل دانشگاه هاي كشور را مشكل تداخل جنسيتي در دانشگاه ها دانست و ادامه داد: مشكل تداخل جنسيتي در دانشگاه ها مشكلي است كه بايد هرچه سريعتر حل شود و دانشگاه هاي مجزا براي اين دو جنس در نظر گرفته شود.

 



حماس به ادعاي محمود عباس عليه ايران پاسخ داد

جنبش حماس به ادعاي محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختري رود اردن مبني اينكه حماس تحت تاثير ايران به طرح وي در خصوص آشتي پاسخ نداده است پاسخ داد.
جنبش حماس روز شنبه اعلام كرد: محمود عباس مانع آشتي بين فلسطينيان است و او به خواست و اراده صهيونيستها و دولت امريكا تسليم شده است و بر اساس آن عمل مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از غزه، يحيي موسي از نمايندگان جنبش حماس در مجلس فلسطين در سخناني كه روز شنبه منتشر شد گفت اتهامات محمود عباس به حماس مبني بر دريافت دستور از ايران براي متوقف كردن آشتي باعث جلوگيري از آشتي است، زيرا اين محمود عباس است كه جلوي آشتي را مي گيرد و تسليم خواست رژيم صهيونيستي و دولت امريكاست و به قطعنامه هاي بين المللي دلخوش كرده است.
يحيي موسي در پايگاه اينترنتي رسالت وابسته به حماس گفت:
محمود عباس بايد صادق باشد و با ملتش درباره پيامهايي كه از آمريكا و اسرائيل به وي در مخالفت واشنگتن و تل آويو با آشتي داده شده است با صراحت صحبت كند.
محمود عباس گفته بود به خاطر تاثير گذاري ايران بر رهبران حماس به نوار غزه نرفته است تا با حماس آشتي كند.
عباس با اشاره به پيشنهاد يك ماه قبلش براي رفتن به نوار غزه به منظور پايان دادن به دو دستگي بين فلسطينيان و تشكيل دولتي متشكل از برخي شخصيتهاي مستقل به منظور تدارك براي انتخابات طي شش ماه افزوده بود تاكنون حماس پاسخ مثبت يا منفي به اين طرح نداده است. عباس گفته بود مي خواهم به غزه بروم اما آنها نمي خواهند به غزه بروم.

 



با حضور وزراي خارجه ايران و تركيه صورت گرفت آغاز فعاليت رسمي مرز رازي خوي - كاپي كوي تركيه

اروميه -خبرنگار كيهان:
با عبور نمادين وزيران خارجه ايران و تركيه تردد خودروهاي سبك و مسافري از مرز رسمي رازي خوي و كاپي كوي تركيه آغاز شد .
اين مرز بعد از مرزهاي بازرگان ماكو و سرو اروميه سومين مرز رسمي ايران با تركيه در آذربايجان غربي است كه در هشتم بهمن پارسال با حضور مسئولان دو كشور بصورت رسمي افتتاح شد .
وزير امور خارجه كشورمان در اين مراسم بر اهميت مرز رازي - كاپي كوي تاكيد كرد و گفت اين مرز نماد صلح و دوستي و احياء جاده ابريشم است كه قرنها پيش در توسعه اقتصادي منطقه نقش مهمي داشت.
علي اكبر صالحي افزود: هم اكنون مبادلات تجاري ايران و تركيه حدود11 ميليارد دلار در سال است كه درصدديم اين ميزان را به 30 ميليارد دلار افزايش دهيم .
وزير امور خارجه تركيه هم فعاليت مرز رازي و كاپي كوي را عامل مهمي در توسعه تجارت خارجي دوكشور ايران و تركيه بيان كرد .
داود اوغلو افزود : اين مرز ، ارتباطات و مبادلات تجاري دو كشور را افزايش خواهد داد .
معاون ارتباطي و اقتصادي معاون اول رئيس جمهور هم در اين مراسم گفت : در شهريور ماه امسال امكان تردد خودروهاي سنگين و باري هم از اين مرز فراهم خواهد شد.
آقا محمدي افزود : همچنين بر اساس توافق دو كشور ، جاده خوي - قطور در ايران و جاده اسندره - سرو در تركيه تا شهريور ماه امسال به بهره برداري خواهد رسيد .

 



زاكاني: قيام هاي مردم منطقه بيداري اسلامي است نه توطئه آمريكايي

يك نماينده عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به تحولات منطقه تاكيد كرد كه حركتهاي مردمي كشورهاي اسلامي را توطئه آمريكايي خواندن جفاي در حق اسلام و خيانت به ميهن در اين بزنگاه حساس است.
«عليرضا زاكاني» در يادداشتي در اين باره نوشت: با نگاهي به رخدادهاي منطقه مي توان دريافت كه شعارهاي اصلي مردم اسقاط نظام هاي وابسته به غرب و كسب استقلال است كه اوج تجلي آن را در تمسك به اسلام مي بينند و لذا بيداري اسلامي باعث بحران مشروعيت و مقبوليت سياسي براي پايگاههاي سياسي، فرهنگي و حتي امنيتي آمريكا و پيروان آن در منطقه شده است و از همين منظر اولا اين رويدادها هزينه هاي زيادي براي غرب داشته و در آينده نيز بايد شاهد هزينه هاي سنگين تري بود. و ثانيا با مطالبه اصلي مردم- كه نفي سلطه غرب و دست نشاندگان آن است- حكومت جايگزين در اين كشورها از ديكتاتورهاي حاكم وابسته تر به آمريكا نخواهد بود، ضمن اينكه بي شك دستاوردهاي حركت هاي مردمي تهديدي براي رژيم اشغالگر قدس بوده و از طرفي به خطر افتادن جايگاه نظامي و مشروعيت حضور نظامي آمريكا در كشورهاي منطقه را نيز به همراه خواهد داشت.
در ادامه اين يادداشت آمده است: «از جمله پيامدهاي ديگر نهضت هاي اخير براي آمريكا رسوا شدن بيش از پيش چهره دوگانه آمريكايي ها در سردادن شعار حقوق بشر و دموكراسي خواهي است چرا كه از نظر آنان جنايات اتفاق افتاده در ليبي، يمن و بويژه در بحرين مجاز شمرده شده زيرا كه خواست مردم مخالف منافع و سلطه طلبي آنان است.
به همين دليل آمريكا در چارچوب سياست تثبيت هژموني منطقه اي خود به دنبال سركوب جريانهاي اصيل بيداري اسلامي است ولي برخلاف ميلش امروز جريان هاي اصيل اسلامي در تمام كشورهاي اسلامي و عربي به مهمترين نيروهاي تاثيرگذار مبدل شده اند و جبهه مقاومت در برابر سلطه طلبي آمريكا را شكل داده اند و مطلوبتر اينكه باعث به هم خوردن ثبات و دوام و كارآمدي راهبردهاي غرب در سطح بين المللي و مديريت بحران ها از ناحيه آمريكا و متحدانش شده اند.
به نظر حركتهاي مردمي را توطئه آمريكا خواندن، جفاي در حق اسلام و خيانت به مسلمين در اين بزنگاه حساس مي باشد چرا كه حداقل ويژگي هاي بيداري اسلامي در منطقه- مثل انقلاب اسلامي در ايران- ضديت با حكومت هاي ضداسلامي كه ضديت با اسلام در حكومت هاي آنان نسبت به ساير كشورهاي اسلامي بيشتر است مشاهده مي شود.
اين حركتها در كشورهايي رخ داده است كه در اين كشورها حاكميت استبدادي و موروثي بوده و ويژگي ديگر آنها پيوند با استعمار و وابستگي اقتصادي آنها به توليدات و كمكهاي كشورهاي غربي و استعماري است و ضمن اينكه فساد اداري و فقر عمومي در آن جامعه ها بيداد مي كند تا جايي كه مبارك در كشوري كه درآمد عمومي مردم به طور ميانگين در حد يك دلار است؛ 80 ميليارد دلار سرمايه را از كشور خارج ساخته است.
به همين خاطر اسلام از خواسته هاي اساسي مردم است و در همه اين قيامها از نمادهاي اسلامي به كرات استفاده شده است. به عنوان نمونه نظرسنجي موسسه پيو در مصر نشان مي دهد كه در اين كشور نزديك به 95 درصد مردم از تاثيرگذاري اسلام بر سياست داخلي كشور خود استقبال مي كنند و 80درصد مردم از تاثيرگذاري ناچيز اسلام در ابعاد كنوني ناراضي هستند علاوه بر اينكه عزت خواهي ركن ركين ديگري است چرا كه مردم جهان عرب، يك تحقير تاريخي يكصد ساله را به دست غربيان تجربه كرده اند كه استثمار و استبداد، جنگ و اشغال، و از همه اين تحقيرها عظيم تر، ايجاد يك دمل چركي در قلب جهان عرب به نام اسرائيل بوده است. اكنون مهم ترين چالش غرب، پاسخگويي نسبت به اين تحقير تاريخي و بغض انباشت شده در جهان اسلام و جهان مستضعفين است.»

 



در نشست خبري رئيس سازمان حج و زيارت مطرح شد تشريح برنامه هاي حج در سال 90

علي ليالي در نشستي خبري و در تشريح برنامه هاي حج تمتع سال 90 اظهار داشت: سياست هاي عملي سازمان حج و زيارت منبعث از سياست هاي كلي بعثه مقام معظم رهبري است و اين سياست ها متمركز بر آن است كه مسائل حج و عمره خيلي به مسائل سياسي و منطقه اي وصل نشود.
به گزارش فارس رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به برخي مشكلات در صدور ويزاي زائران ايراني خاطرنشان كرد: نماينده مقام معظم رهبري و سرپرست حجاج ايراني دراين خصوص اعلام كرده بود كه تا اين لحظه، از عمليات اعزام ها راضي هستيم و اميدواريم كار اعزام ادامه يابد؛ در حال حاضر روزانه 5 هزار زائر براي مناسك عمره به عربستان اعزام مي شوند و قرارداد سازمان حج با سعودي ها تا 12 مرداد است كه طبق توافقات 800 هزار زائر ايراني براي بجا آوردن عمره به عربستان اعزام خواهند شد.
رئيس سازمان حج و زيارت بخش عمده چالش ايجاد شده در صدور ويزا براي زائران ايراني را به خاطر تعطيلات نوروزي دانست و تصريح كرد: سفارتخانه ها نيز براساس تعطيلات ما تعطيل هستند اما با وجود ايام طولاني تعطيلات، مطابق روزهاي قبل عمليات اعزام زائران انجام شد و تنها اين تعطيلي ها در امر دريافت ويزا مقداري اشكال ايجاد كرد كه توانستيم با تعاملاتي كه با طرف سعودي و از طريق مجاري قانوني و با نظارت وزارت امور خارجه داشتيم، ويزاها را دريافت كنيم و اعزام زائران عمره طبق برنامه ادامه دارد.
وي درخصوص ثبت نام جديد عمره مفرده اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندي، زائراني كه از پيش ثبت نام كرده اند تا سال 91 و 92 عمليات اعزام آنها به پايان خواهد رسيد و براساس پيش بيني ها ثبت نام جديد عمره مفرده از نيمه دوم سال جاري آغاز مي شود و افرادي كه در ثبت نام هاي جديد وديعه گذاري مي كنند از نيمه دوم سال 92 اعزام آنها فرا خواهد رسيد.
ليالي با بيان اينكه عمره امسال 12 روزه است، يادآور شد: البته براي يك پكيج 10 روزه هم برنامه ريزي و در حال بررسي آن هستيم كه در صورت قطعي شدن اعزام در قالب كاروان هاي 10 روزه چه شرايطي ايجاد خواهد شد.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره اعزام زائران مسن به حج تمتع امسال اظهار داشت: بنابرتصميمي كه از 2 سال پيش اجرايي شده، افراد مسني كه بالاي 80 سال سن داشته باشند در صورت داشتن فيش تشرف به تمتع مي توانند قبل از فرا رسيدن نوبت، اعزام شوند البته آمار اين افراد موجود است و براساس آن اعزام اين دسته از زائران را در دستور كار داريم.
وي ادامه داد: سال گذشته نيز 36 هزار نفر از زائران مسني كه سال قبل از آن موفق به تشرف به تمتع نشده بودند در برنامه اعزام قرار داشتند و درصد بالايي از كاروان هاي تمتع سال گذشته را افراد مسن تشكيل مي دادند كه البته با همراهي و همكاري بسيار بالاي زائران جوان، سيستم به هيچ عنوان احساس مشكلي از اين بابت نكرد.
ليالي درباره شركت هاي هواپيمايي مسئول اعزام زائران تمتع خاطرنشان كرد: براساس قراردادي كه بين هواپيمايي ايران و هواپيمايي سعودي منعقد شده بايد 50 درصد از حجاج كشورمان با خطوط هواپيمايي سعودي و 50 درصد نيز با هواپيمايي ايران اعزام شوند و سازمان حج و زيارت نيز همچنان عمليات اعزام زائران را با 2 شركت ايراني و سعودي تنظيم مي كند.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به مشكل تاخير بازگشت حجاج در سال گذشته يادآور شد: بخش عمده مشكلاتي كه در عمليات بازگشت حج تمتع سال گذشته ايجاد شد ناشي از عدم خدمات دهي مناسب در فرودگاه هاي عربستان در مدينه و جده بود اما امسال بيشترين وقت را براي ساماندهي عمليات رفت و برگشت حجاج اختصاص داده ايم و مذاكرات جدي در اين خصوص با طرف سعودي انجام شده است.
وي متذكر شد: با تحولاتي كه در مدينه و در مديريت فرودگاه هاي عربستان اتفاق افتاده اميدواريم كه امسال شاهد مشكلاتي كه سال گذشته در بازگشت حجاج شاهد بوديم، نباشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت در پاسخ به سوالي مبني بر امكان ثبت نام جديد حج تمتع اظهار داشت: هم اكنون يك ميليون و 600 هزار نفر با داشتن اسناد حج منتظر اعزام به مناسك تمتع هستند و سازمان حج و زيارت تمام ذهن و انرژي خود را براي اعزام اين تعداد از زائران متمركز كرده است.
ليالي درباره هزينه هاي حج تمتع امسال گفت: هزينه هاي حج تمتع پيش از آغاز پذيرش در كاروان ها اعلام شده و امسال كف قيمت حج تمتع، 3 ميليون و 100 هزار تومان و سقف آن 4 ميليون و 600 هزار تومان تعيين شده البته بين استان ها هم يك تفاوت قيمت جزئي به خاطر طول مسير پروازي وجود دارد به طور مثال زائراني كه از مشهد و خراسان به عربستان اعزام مي شوند بليت آنها 100 هزار تومان با ساير زائران ممكن است اختلاف داشته باشد.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره پرداخت خسارت تاخير پروازهاي حجاج سال گذشته خاطرنشان كرد: تمام خسارت هاي زائراني كه مشمول دريافت خسارت بودند پرداخت شده است و هيچ زائري وجود ندارد كه مشمول دريافت خسارت بوده باشد و خسارت به او پرداخت نشده باشد.
وي افزود: البته اينكه برخي از زائران تصور دارند كه مشمول دريافت خسارت بوده اند براي سازمان معيار نيست بلكه براي پرداخت خسارت به زائران، ضوابط و مقررات كاملا مشخصي وجود دارد؛ زائراني كه مدعي هستند به آنها خسارت تاخير پرواز پرداخت نشده، مي توانند به سازمان مراجعه كنند و به آنها توضيحات لازم را ارائه خواهيم كرد و در صورتي كه زائري نيز در اين بين از قلم افتاده باشد خسارت او پرداخت مي شود.
ليالي درباره مدت زمان تمتع سال جاري اظهار داشت: مطابق خواست مردم، طول مدت 25 تا 28 روز بهترين زمان براي حج تمتع است و اگر بتوانيم زمان اعزام ها را بين 25 تا 28 روز برسانيم مطلوب ترين زمان براي زائران و سيستم سازمان حج است.
وي يادآور شد: اما اين اتفاق نمي افتد و حداقل زمان اقامت در حج تمتع 30 تا 35 روز در نوسان است و علت آن به مشكل جابه جايي زائران باز مي گردد؛ درسال گذشته 103 هزار زائر ايراني در مدت 22 روزبه عربستان اعزام شدند و همين زمان براي بازگشت آنها صرف شد و اگر بخواهيم اولين گروه زائراني را كه اعزام مي شوند پس از انجام مناسك به ايران منتقل كنيم، طول اين مدت 32 روز مي شود و بر اين اساس زمان اقامت زائران تمتع امسال بين 32 تا 35 روز به درازا خواهد كشيد.
رئيس سازمان حج و زيارت كوتاه ترين زمان اقامت در ايام تمتع را مربوط به زائران كشور ايران دانست و گفت: زائران كشورهايي مانند اندونزي، پاكستان، تركيه، مالزي، زمان اقامت آنها براي مناسك تمتع بين 40 تا 45 روز است.
ليالي به اعزام دانشجويان به عمره مفرده نيز اشاره كرد و گفت: در ابتداي اعزام هاي عمره، 30 هزار نفر از زائران كشورمان به دليل تاخير در صدور ويزا، پروازهاي آنها با تاخير مواجه شد كه از اين تعداد 5 هزار نفر دانشجو بودند كه تمام اين افراد نيز در كاروان هاي بعدي تعيين جا شده اند و با تاخير يك ماهه يا دو ماهه به عمره اعزام مي شوند.
وي با بيان اينكه امسال با دستور رئيس جمهوري ظرفيت اعزام دانشجويان 10 هزار نفر افزايش يافته متذكر شد: هيچ سهميه تمتعي براي دانشجويان در نظر گرفته نشده است چرا كه امكان اين امر با توجه به محدوديت هاي موجود در اعزام تمتع براي سازمان حج وجود ندارد.
رئيس سازمان حج و زيارت در پاسخ به سوالي در خصوص خريد و فروش فيش هاي حج تمتع اظهار داشت: شرايط نقل و انتقال فيش هاي حج تمتع در پشت آنها قيد شده و بر اين اساس اين فيش ها به غير از انتقال به بستگان درجه يك قابل انتقال به فرد ديگري نيست.
وي متذكر شد: سازمان حج و زيارت به هيچ عنوان موافق خريد و فروش حج نيست اما عده اي از دلالان با ورود به اين صحنه، فضا را تيره مي كنند و در واقع سازمان حج هيچ مجوزي به كسي براي نقل و انتقال اسناد حج نداده است و نقل و انتقال اين اسناد به صورت عام ممنوع است.
ليالي ادامه داد: هيچ فردي نمي تواند بدون شرايط اعلام شده سندي را به نام ديگري منقل كند اما اگر فردي داراي فيش تمتع است و براي همسر خود قصد تهيه فيش را داشته باشد كه با يكديگر به تمتع اعزام شوند در اين صورت امكان بررسي موضوع وجود دارد.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: با اطمينان مي گويم هيچ سند حج تمتعي خارج از ضابطه اعلام شده امكان جابجايي ندارد و اگر فردي به سازمان حج مراجعه كند و اعلام انصراف از تمتع را داشته باشد، اصل پول و سود حاصل از آن را به اين فرد باز مي گردانيم.

 



رئيس سازمان زندان ها: هيچ ارزشي براي تحريم اروپايي ها قائل نيستيم

رئيس سازمان زندان هاي كشور با اشاره به تحريم خود از سوي اتحاديه اروپا تأكيد كرد كه هيچ ارزشي براي اين تحريم ها قائل نيست.
«غلامحسين اسماعيلي» رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور در گفت وگو با فارس، در خصوص ليست منتشر شده از سوي اتحاديه اروپا مبني بر تحريم تعدادي از مقامات ايراني در زمينه رواديد و منابع مالي گفت: اساساً ارزشي براي كار اينها قائل نيستيم كه بخواهيم جوابشان را بدهيم.
وي ادامه داد: در خارج از كشور هم سرمايه اي ندارم كه بخواهند مسدود و توقيف كنند تا ضرري متوجه من شود. چنين چيزي وجود خارجي ندارد.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور خاطرنشان كرد: بيش از نيمي از عمر ما گذشته است و تاكنون سفري به ديار آنها نداشته ام و آرزويي هم براي سفر به ديار آنها ندارم؛ عطاي آنها را به لقايشان مي بخشيم. اين كار آنها در صورتي اثربخش است كه درخواستي از طرف ما براي سفر به كشورهاي اروپايي وجود داشته باشد.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: ما به مسلمان و ايراني بودنمان افتخار مي كنيم و همچنين افتخار مي كنيم كه در اين سرزمين خدمت مي كنيم. آرزويي جز خدمت كردن به ايران اسلامي نداريم. خدمت كردن به نظام جمهوري اسلامي ايران اجازه اتحاديه اروپا را نمي خواهد كه بخواهيم اذن آنها را داشته باشيم.
وي افزود: اينكه خداي متعال به ما عنايت كرده و خدمتگزاري در اين نظام را روزي ما قرار داده است، شكرگزار هستيم.
رئيس سازمان زندان ها درباره هدف از اعمال تحريم ها گفت: اين كار يك اقدام ايذايي است تا بتوانند سكوت خود در برابر جناياتي كه در كشورهاي مختلف مخصوصاً كشورهاي اسلامي رخ مي دهد را توجيه كنند و بگويند به دنبال نقض حقوق بشر در كشورها هستند تا شايد جنايات اتفاق افتاده از معرض افكار عمومي دور بماند.
اتحاديه اروپا اخيراً 32 مقام نظامي، انتظامي و قضايي ايران را به اتهام آنچه نقض حقوق بشر خوانده، تحريم كرده است.
اسامي اين 32 مقام نظامي به شرح ذيل است:
1- اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي
2- حسين الله كرم
3- عبدالله عراقي
4- علي فضلي
5- حسين همداني
6- محمدعلي جعفري
7- علي خليلي، مسئول بخش پزشكي قرارگاه ثارالله (چنين بخشي وجود ندارد)
8- بهرام حسيني مطلق، فرمانده سپاه سيدالشهداء
9- محمدرضا نقدي
10- احمدرضا رادان
11- عزيز الله رجب زاده
12- حسين ساجدي نيا
13- حسين تائب
14- سيدحسن شريعتي، رئيس دادگستري مشهد
15- قربانعلي دري نجف آبادي
16- سيدمحمد سلطاني، قاضي دادگاه انقلاب مشهد
17- حسن حداد، معاون سابق امنيت دادستان تهران
18- علي اكبر حيدري فر، قاضي دادگاه انقلاب تهران
19- عباس جعفري دولت آبادي
20- محمد مقيسه، قاضي دادگاه انقلاب تهران
21- غلامحسين محسني اژه اي
22- سعيد مرتضوي
23- عباس پيرعباسي، قاضي دادگاه انقلاب تهران
24- امير مرتضوي
25- عبدالقاسم صلواتي
26- ملك شريفي، رئيس دادگستري آذربايجان غربي
27- احمد زرگر، قاضي در تهران
28- علي اكبر يساقي، قاضي دادگاه انقلاب مشهد
29- مصطفي بزرگيان، رئيس بند 350 زندان اوين
30- غلامحسين اسماعيلي، رئيس سازمان زندان ها
31- فر ج الله صداقت، يكي از مقام هاي سازمان زندان ها
32- محمدعلي زنجيري، از مقام هاي سازمان زندان ها

 



نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: دولت و مجلس مصمم به كاهش هزينه هاي كشاورزي هستند

نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي از تصميم دولت و مجلس در راستاي حمايت از كشاورزان با هدف كاهش هزينه ها خبر داد.
كاظم فرهمند در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا با اشاره به كاهش سهم بهره برداران از آبياري تحت فشار به 15درصد افزود: سهم كشاورزان و بهره برداران از سيستم آبياري تحت فشار كه سال گذشته 30درصد بود با پيشنهاد كميسيون كشاورزي و تصويب در كميسيون تلفيق به 15درصد كاهش يافته است كه اين رقم در قالب تسهيلات به كشاورزان پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: كميسيون كشاورزي سعي كرده است تا با ارائه پيشنهادهايي راهبردي به كميسيون تلفيق بودجه 90، زمينه هاي توسعه بخش كشاورزي كشور را در اجراي طرح آبياري تحت فشار و طرح هاي آب و خاك فراهم كند.
نماينده شهرستان هاي مهريز، ابركوه، خاتم، بافق و بهاباد گفت: همچنين پيشنهاد كميسيون كشاورزي درباره توسعه خدمات بخش آبياري تحت فشار در كميسيون تلفيق به تصويب رسيد.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس افزود: با تصويب نهايي اين پيشنهاد در صحن علني، تمام هزينه هاي مربوط به اين نوع آبياري در مناطق محروم بر عهده دولت قرار مي گيرد.

 



با حضور معاون وزير راه و ترابري بهره برداري از 5 فروند شناورمسافري در بندرعباس آغاز شد

با حضور معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان بنادر و دريانوردي، پنج فروند شناور مسافري پيشرفته در اسكله شهيد حقاني بندرعباس به بهره برداري رسيد.
مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان روز شنبه در حاشيه بهره برداري از اين شناورها به خبرنگار ايرنا گفت: بهره برداري از اين شناورها در راستاي تاكيد سازمان بنادر و دريانوردي كشور بر نوسازي ناوگان مسافري و بالا بردن ضريب امنيت سفرهاي دريايي است.
«علي اكبر صفايي» افزود: اين شناورها با برخورداري از امكانات بسيار خوب براي حمل مسافر، به دست متخصصان ايران در كارخانجات كشور در جزاير قشم و كيش ساخته شده است.
وي خاطرنشان كرد: براي كمك به حضور پررنگ تر بخش خصوصي در اقتصاد كشور، اين شناورها با تسهيلات بسيار خوبي از جمله پرداخت وام با سود بسيار كم به متقاضيان فروخته شده است.
وي گفت: ساخت چهار فروند از اين شناورها هر يك با ظرفيت 40 نفر و به ارزش پنج ميليارد و 500 ميليون ريال و يك فروند آن با ظرفيت 100 نفر و ارزش 10 ميليارد ريال، در مجموع 32 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.

 



سفير ايران در بيروت: اولين گروه از لبناني هاي مقيم ساحل عاج با يك هواپيماي ايراني وارد بيروت شد

سفير كشورمان در بيروت از ورود اولين گروه از لبناني هاي مقيم ساحل عاج به بيروت، توسط يك فروند هواپيماي ايراني خبر داد.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت، روز پنجشنبه ضمن بازديد از شبكه تلويزيوني NBN و گفت وگو با مديران اين شبكه، در استوديوي خبر اين شبكه حضور يافت و بصورت زنده به سؤالات پاسخ داد.
ركن آبادي هدف از اين بازديد را تقويت همكاري بين رسانه هاي دو كشور ذكر كرد.
وي در اين مصاحبه با اشاره به پشتيباني كشورمان از مظلومان و آزادگان جهان، تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در مسير دفاع و ياري از حق استوار بوده و از هيچ چيز نمي هراسد.
سفير كشورمان با اشاره به دشمني رژيم صهيونيستي با ايران و لبنان، همه كشورها را به وحدت در مقابل اين رژيم اشغالگر دعوت كرد.
ركن آبادي همچنين پايبندي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به مردم لبنان را مورد تاكيد قرار داد و اعلام كرد كه اولين گروه از لبناني هاي مقيم ساحل عاج، توسط يك فروند هواپيماي ايراني وارد بيروت شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14