(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 فروردین 1390- شماره 19903

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دفتر سازمان ملل دربغداد: منافقين خروج از عراق را پذيرفتند
به خاطر ويروس استاكس نت ايران از شركت زيمنس شكايت مي كند
سردار نقدي: الگوي قيام جوانان كشورهاي منطقه حركت هاي نوجوانان شهيد ايران است
رئيس نظام ايمني كشور تشريح كرد آخرين وضعيت سنجش آلودگي فوكوشيما در فضاي اطراف ايران
با حضور وزير نيرو آب شيرين كن كيش به بهره برداري رسيد
مشاور نظامي فرمانده كل قوا: ايران در مولفه هاي نامرئي قدرت ملي جزو برترين هاي جهان است
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: اعتباركارت ملي 2 سال ديگر تمديد شد
اخبار ادبي و هنري



دفتر سازمان ملل دربغداد: منافقين خروج از عراق را پذيرفتند

سرويس سياسي-
يك منبع نزديك در دفتر سازمان ملل از اعلام آمادگي منافقين براي خروج از عراق خبر داد.
يك منبع نزديك در دفتر سازمان ملل در بغداد در گفت وگو با فارس در عراق اعلام كرد: سران سازمان مجاهدين خلق(منافقين)با ارسال نامه اي به دفتر نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد، آمادگي خود را براي خروج از عراق اعلام كرده اند.
وي افزود: در اين نامه سران مجاهدين خلق(منافقين)، از نماينده سازمان ملل خواسته اند زمينه خروج از عراق و رفتن به يكي از كشورهاي اروپايي يا آمريكا براي اعضاي اين گروه را فراهم كنند.
به گفته اين منبع، قرار است در چند روز آينده «اد ملكرت» نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد درباره اين موضوع با سفارت فرانسه، انگليس و آمريكا در بغداد بحث و گفت وگو كند.
گروهك تروريستي منافقين كه از سوي بيشتر كشورهاي جامعه بين الملل در فهرست گروه هاي تروريستي جاي دارد، از سال 1986 وارد خاك عراق شده و در اردوگاه اشرف واقع در استان دياله ساكن شدند.
گروهك منافقين همچنين با صدام حسين ديكتاتور پيشين عراق در سركوب سال 1991 مخالفان در مناطق جنوبي اين كشور و كشتار كردها همكاري داشتند.
دولت عراق پرونده امنيتي اردوگاه عراق جديد (اشرف) را اوايل سال 2009 از نظاميان آمريكايي تحويل گرفت. در همين راستا و پس از اعلام حكم دادگاه عراق مبني بر اخراج منافقين از اين كشور و تأكيد قانون اساسي عراق مبني بر غيرقانوني بودن حضور اين فرقه و پس از اخطارهاي مكرر دولت عراق به منافقين و عدم توجه اين گروهك به تذكرات داده شده، سرانجام صبح روز جمعه 19 فروردين ماه ارتش عراق با هماهنگي نيروهاي آمريكايي تصميم به اقدام عملي در اين زمينه گرفت كه با واكنش تند ساكنين اين پادگان روبرو شد.
اقدام خشونت آميز تروريست هاي فرقه رجوي كه از ساعت 4 بامداد به وقت محلي آغاز شد و تا ظهر نيز ادامه داشت، پس از آن به وقوع پيوست كه نيروهاي عراقي قصد داشتند در يك گورستان در داخل اردوگاه اشرف، ايست بازرسي ايجاد كنند. ارتش عراق هدف خود از اين اقدام را باز پس گرفتن زمين هاي غصب شده توسط منافقين و تحويل آن به كشاورزان اعلام كرد. چند روز بعد البته اعلام شد كه منافقين در اثناي اين هجوم به سمت آن دسته از كادرهاي خود كه «نامطلوب» تشخيص داده شده بودند شليك كرده و حدود 34 نفر را به هلاكت رسانده اند.
در همين حال، شماري از سازمان هاي مدني و فعالين حقوق بشر هم از دولت عراق خواستند گروهك تروريستي منافقين را از اين كشور اخراج كنند.
علي حمزه خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار در گزارشي گفت: شماري از اعضاي سازمانهاي مدني و فعالان حقوق بشر به علت جناياتي كه سازمان مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) عليه ملت عراق مرتكب شده است از دولت اين كشور خواستند آنها را از عراق اخراج كند و اين سازمان را منشأ تهديد امنيت يك كشور همسايه عراق بداند.
اعضاي اين سازمانها و فعالان در نشستي كه در بغداد برگزار شده بود تأكيد كردند: باقي ماندن سازمان مجاهدين خلق (منافقين) ناقض قانون اساسي عراق است.
احلام مالكي رئيس موسسه بلدي گفت: اميدواريم اين سازمان اخراج شود. از دولت و مجلس عراق خواستاريم اين سازمان را اخراج كنند از شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز مي خواهيم اين گونه سازمانهاي تروريستي را كه مي خواهند در مسير روند دموكراتيك مانع تراشي كنند از عراق اخراج كند.
آلن اديون مسئول پرونده سازمانهاي تروريستي در خاورميانه هم گفت: موفقيت روند دموكراتيك در عراق بايد ادامه يابد، وجود سازمانهاي تروريستي در خاك اين كشور نبايد ادامه يابد، زيرا بر روند دموكراتيك در كشور تأثير مي گذارد، ما در اينجا هستيم تا به حضور چنين سازمانهايي پايان دهيم.
منابع مطلع به كيهان گفتند پي گيري هاي جدي براي تحويل جنايتكاران نفاق به ايران آغاز شده است.

 



به خاطر ويروس استاكس نت ايران از شركت زيمنس شكايت مي كند

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به اقدامات انجام شده براي مقابله با حملات سايبري از شناسايي كشورهاي توليدكننده ويروس استاكس نت و پيگيري حقوقي اين تهاجم در مراجع بين المللي خبر داد.
سردار غلامرضا جلالي با اشاره به توجه كشورها به جنگ سايبري گفت: واشنگتن در سال گذشته قرارگاه دفاع سايبري آمريكا را به رياست ژنرال آركس سايند تاسيس كرده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: البته اگرچه اسم اين قرارگاه را دفاعي گذاشته اند اما در عمل، حمله و آفند نيز انجام مي دهد. اين قرارگاه بخش زيادي از هكرها را تحت پوشش قرار مي دهد به طوري كه مي توان منشأ بسياري از حملات سايبري در دنيا را اين قرارگاه دانست.
وي اضافه كرد: آلمان نيز اخيرا مركز دفاع سايبري خود را فعال كرده و دستورالعمل هاي آن را نيز مشخص كرده است.
جلالي خاطرنشان كرد: اتحاديه اروپا نيز چندي پيش، مانور دفاع سايبري را در زيرساختهاي اقتصادي و بانكي خود انجام داده و عمليات تست نفوذ را به اجرا گذارده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، حمله ويروس استاكس نت را اولين طليعه جنگ سايبري در ايران دانست و گفت: با توجه به رشد سريع استفاده از فناوري اطلاعات در بخش هاي مختلف خدماتي و اقتصادي بايد به ارتقاي امنيت زيرساخت هاي فناوري اطلاعات در كشور توجه بيشتري شود.
جلالي افزود: در برنامه پنجم دولت مكلف شده است هفتاد درصد از فعاليتهاي خدماتي خود را از طريق اين زيرساختها ارائه دهد كه لازم است به تمهيدات امنيتي اين بخش نيز انديشيده شود.
وي با اشاره به شناسايي كشورهايي كه در تهاجم سايبري استاكس نت دخالت داشته اند تصريح كرد: كارشناسان فني ايراني، منشأ و چگونگي نفوذ و روشهاي مقابله و مهار ويروس استاكس نت را مورد بررسي قرار داده اند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: متخصصان، ويروس استاكس نت را در آزمايشگاه تخصصي ويروس قرار داده و ظرفيت ها و توانمندي هاي آن را بررسي كرده اند.
جلالي خاطرنشان كرد: اگرچه حمله استاكس نت غافلگيرانه بود اما متخصصان ما به خوبي با آن مقابله كردند.
وي با بيان اينكه حمله استاكس نت بركات خوبي براي كشور ما داشت اين حمله را باعث افزايش آمادگي متخصصان ايراني دانست.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل اضافه كرد: متخصصان سايبري ايران نرم افزار ضد ويروس استاكس نت را تهيه و دستگاههاي آلوده را پاكسازي كرده اند و به نيروهاي متخصص نيز آموزش هاي لازم داده شده است.
جلالي مقابله با ويروس استاكس نت را داراي ابعاد سياسي و حقوقي دانست و خاطرنشان كرد: دشمنان با استفاده از فضاي مجازي به زيرساختهاي صنعتي حمله و روند توليد صنعتي را تحت تاثير قرار داده اند. اين يك اقدام خصمانه عليه كشور ما بود كه اگر به موقع با آن مقابله نمي شد احتمال داشت صدمات مالي و جاني زيادي وارد كند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل تاكيد كرد: ابعاد سياسي و حقوقي اين تهاجم سايبري را بايد وزارت امور خارجه و ساير مراجع سياسي و قضايي پيگيري و به مراجع ذيصلاح بين المللي شكايت كنند.
جلالي با اشاره به سوءاستفاده از نرم افزار اسكاداي شركت زيمنس گفت: مسئولان فني و اجرايي بايد نسبت به نرم افزار اسكاداي زيمنس كه بستر فعاليت ويروس استاكس نت را فراهم كرده پيگيري حقوقي انجام دهند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با تاكيد بر اينكه اعتبار و جايگاه شركت زيمنس زير سؤال رفته است اظهار داشت: شركت زيمنس بايد پاسخگو باشد و توضيح دهد كه بر چه اساس و از چه طريقي كدها و نرم افزار اصلي را در اختيار دشمنان قرار داده و زمينه تهاجم سايبري عليه ما را فراهم كرده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل در خصوص كشورهايي كه در حمله سايبري عليه ايران دست داشته اند گفت: بررسي ها و تحقيقات ما نشان مي دهد كه منشأ ويروس استاكس نت به آمريكا و رژيم صهيونيستي باز مي گردد.

 



سردار نقدي: الگوي قيام جوانان كشورهاي منطقه حركت هاي نوجوانان شهيد ايران است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد كه الگوي نوجوانان و جوانان كشورهاي اسلامي كه در حال مبارزه عليه رژيم هاي ديكتاتور خود هستند حركت هاي نوجوانان شهيد ايران است.
سرتيپ پاسدار «محمدرضا نقدي» ديروز در چهاردهمين جشنواره دانش آموزان مبتكر، مخترع و ممتاز بسيجي كه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد، با اشاره به دو شهيد نوجوان در دفاع مقدس گفت: شهيد مرحمت بالازاده كه در سن 12سالگي در سه عمليات شركت كرده بود نماد اراده ملت ايران است. او در نوجواني به جهان و بشريت مي انديشيد. همچنين شهيد سهام خيام، صلابت و استحكام انساني را در مقابل دشمن نشان داد و با سنگ به جنگ دشمن تا دندان مسلح رفت.
وي با اشاره به قيام ملت هاي مسلمان در منطقه افزود: نوجوانان وجواناني كه الان درخيابان هاي قاهره، صنعا، منامه و بيابان هاي ليبي مقابل دشمن ايستاده اند از حركت هاي نوجوانان شهيد ما درس گرفته اند كه زير بار ظلم نروند و حيات طيبه را طلب كنند.
نقدي در ادامه تصريح كرد: همان اراده كه نوجوانان ما در دفاع مقدس به صحنه بياورد بايد امروز نوجوانان را در عرصه علمي و اقتصادي به صحنه بياور. تا يك الگوي اسلامي را به جهان ارائه كنند.

 



رئيس نظام ايمني كشور تشريح كرد آخرين وضعيت سنجش آلودگي فوكوشيما در فضاي اطراف ايران

رئيس مركز نظام ايمني هسته اي كشور اقدامات جمهوري اسلامي ايران درباره هرگونه تأثيرپذيري ناشي از حادثه فوكوشيما را تشريح كرد.
ناصر راست خواه در گفت وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت نيروگاه هاي فوكوشيما اظهار كرد: براساس آخرين وضعيت كه از طرف ژاپن اعلام شده است، نيروگاه فوكوشيما در رده 7 قرار داده شده است.
وي گفت: اين رده از نظر آژانس بالاترين رده به عنوان حادثه حاد بررسي مي شود. به غير از چرنويل، نيروگاهي در دنيا نبوده است كه در اين رده قرار گرفته باشد. تعيين اين رده براي نيروگاه هاي فوكوشيما براساس مطالعات بعد از حادثه توسط ارگان هاي ژاپن از جمله سازمان ايمني انرژي هسته اي ژاپن و دانشگاه توكيو صورت گرفته است.
وي ادامه داد: براساس اين مطالعات، واحد قانوني ژاپن (NISA) اعلام كرده است نزديك به 10 درصد آن چه در چرنويل اتفاق افتاده است، مواد راديواكتيو در محيط وارد شده است؛ بنابراين از اين روست كه نيروگاه فوكوشيما در رده 7 قرار گرفته است.
رئيس مركز نظام ايمني هسته اي كشور درباره عناصر نشت يافته به محيط بيرون از فوكوشيما اظهار كرد: عمده عناصري كه بايد بررسي شود يد 131 و سزيم 137 است كه براساس اعلام آژانس، نشت اين دو عنصر ملاك اعلام حادثه حاد است.
وي ادامه داد: در حال حاضر طبق اعلام ژاپن و آژانس بين المللي انرژي اتمي، ميزان نشت يد 131، 10 به توان 17 بكرل تخمين زده شده است كه اين عنصر در حدود 10 به توان 16 تا 18 بكرل در چرنويل بوده است. هم چنين عنصر سزيم 10 به توان 15 است كه اين مقدار در چرنويل 10 به توان 13 بوده است.
وي گفت: يد 131 نيمه عمر 8 الي 9 روزه دارد اما با توجه به اين كه جذب آن در بدن انسان بسيار بالاست و در غده تيروئيد نيز جذب مي شود، به لحاظ بيولوژيكي خطرناك است. همچنين سزيم 137 به دليل نيمه عمر بسيار طولاني اش كه 30 سال است يك عنصر خطرناك محسوب مي شود.
راست خواه در پاسخ به اين كه گفته مي شود عنصر استرانتيوم در اطراف فوكوشيما ثبت شده است، اظهار كرد: متأسفانه هنوز موادي كه از رآكتورها به بيرون نشت يافته به طور كامل اعلام نشده است اما معمولاً استرانتيوم وقتي وارد محيط مي شود از طريق موادي مثل آب، شير وارد چرخه غذايي و زندگي مردم مي شود. دولت ژاپن تاكنون اعلام كرده است در حال كنترل نشت عناصر مختلف خطرناك در اطراف نيروگاه فوكوشيماست و شيرهاي آلوده را وارد چرخه غذايي نكرده اند.
وي درباره وضعيت شش رآكتور نيروگاه فوكوشيما دايچي اظهار كرد: از روز سوم حادثه كه سطح آب در قلب رآكتور پايين آمد باعث شد غلاف سوخت شكافته و سوخت ذوب شده و در معرض آب قرار گيرد. وقتي كه سوخت در معرض آب قرار گيرد پاره هاي شكافت كه از قبل در سوخت به وجود آمده وارد محيط مي شوند كه همه عناصر راديواكتيو را در خود دارند و اين عناصر به نسبت وارد محيط مي شوند اما يد 131 و سزيم 137 و استرانتيوم عمده عناصر خطرناك در موارد راديواكتيو هستند.
وي در پاسخ به اين كه وضعيت انتشار پلوتونيم در اطراف فوكوشيما به چه شكل است؟ گفت: در سوخت، اورانيوم و پلوتونيم همراه هم شكافته مي شود و وقتي اين اتفاق مي افتد پاره هاي شكافت ناشي از اين دو تقريباً مشابه هم هستند. پلوتونيم در رآكتور شماره 3 ديده شده است و اين عنصر به غير از اهميت راديواكتيو بودنش، به خاطر خود پلوتونيم مهم است.
وي خاطرنشان كرد: وضعيت براي فوكوشيما بسيار حاد است اما اين كه دنيا از آلودگي منتشر شده از فوكوشيما به چه صورت آسيب مي بيند قابل مقايسه با چرنويل نيست و اين ميزان به مراتب پايين تر است. ما پس از چرنويل شاهد تولدهاي خارق العاده و غيرطبيعي بوديم.
وي درباره اقدامات ايران در رابطه با هرگونه تأثيرپذيري ناشي از حادثه فوكوشيما كه اثراتش جنبه بين المللي پيدا كرده است، گفت: ايران بلافاصله كمتر از يك هفته پس از حادثه اقدام به كنترل شهروندان و افرادي كه از مبدأ توكيو به ايران مي آيند كرد. افراد و بارها تحت كنترل و مانيتورينگ قرار گرفتند. همچنين مواد غذايي كه از ژاپن به ايران مي آيد با هماهنگي وزارت بازرگاني نمونه برداري مي شود و چنانچه شرايط از وضعيت كنوني بدتر شود گروه هاي مانيتورينگ در فرودگاه ها و گمرك هاي كشور مستقر مي شوند.
وي درباره تأثيرات حادثه فوكوشيما به لحاظ زيست محيطي به ويژه در اقيانوس آرام و آب هاي سراسر دنيا گفت: آلودگي در سطح اقيانوس با توجه به عمق و گستردگي آن اثرات و غلظت پاييني را شامل مي شود اما ژاپن اقدام به كنترل صيدهاي خود كرده است و محدوديت هايي را قائل شده، ما نيز صيد بين المللي در كشور داريم؛ بنابراين صيدهاي وارداتي را هم كنترل مي كنيم.
راست خواه درباره وضعيت خليج فارس و درياي عمان گفت: پايش هاي صورت گرفته در خليج فارس و درياي عمان آلودگي را نشان نمي دهد.
وي درباره آلودگي هوا و جو ناشي از انتشار مواد راديواكتيو نيروگاه فوكوشيما گفت: شرايط در جو با آب متفاوت است اما شانس ماندگاري مواد پرتويي در جو كم است. بااين حال اقدامات احتياطي و كنترلي را انجام خواهيم داد و اين گونه نيست كه از انتشار نيافتن ميزان بالاي آلودگي اطمينان داشته باشيم. نظام ايمني هسته اي كشور به طور جدي وضعيت را تحت كنترل دارد.
رئيس مركز نظام ايمني هسته اي كشور تأكيد كرد: موضوع فوكوشيما از سوي مجموعه سازمان انرژي اتمي، مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي مورد بررسي قرار مي گيرد و كميته مشورتي با حضور اساتيد دانشگاه، مراكز تحقيقاتي و نظام ايمني هسته اي كشور و دفتر ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي تشكيل شده است و جلسات متعدد و مستمر تشكيل مي شود. هم چنين از طرف سازمان و كميته مشورتي از تمام متخصصاني كه در اين رابطه تجربه و دانش دارند مي خواهيم چنان چه مي توانند در اين كميته مشورتي حضور پيدا كرده و از تجربيات شان ما را بهره مند سازند.
وي تصريح كرد: ايران با توجه به بهره برداري قريب الوقوع نيروگاه بوشهر و با توجه به علاقه و حساسيت مردم كشورمان به دقت اين مسئله را مد نظر دارد.

 



با حضور وزير نيرو آب شيرين كن كيش به بهره برداري رسيد

آب شيرين كن تقطيري 2هزار و 500 مترمكعبي ظهر ديروز با حضور وزير نيرو در جزيره كيش مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كيش، با بهره برداري از اين آب شيرين كن روزانه 2هزار و 500 متر مكعب به ظرفيت توليد آب جزيره كيش افزوده شد.
آب شيرين كن مذكور كه از نوع MED و داراي پنج تبخيركننده است با اعتباري افزون بر 28 ميليارد ريال و توسط متخصصان داخلي طراحي، ساخت و نصب شده است.
آب شيرين كن 2هزار و 500 مترمكعبي كيش داراي يك كندانسور بوده و نياز آن به بخار، در هر ساعت 35/12 تن است.
يادآور مي شود ميزان توليد آب شيرين كن كيش 24 هزار و 500 مترمكعب در روز بوده كه با استفاده از آب شيرين كن جديد به 27هزار مترمكعب در روز رسيد.

 



مشاور نظامي فرمانده كل قوا: ايران در مولفه هاي نامرئي قدرت ملي جزو برترين هاي جهان است

رئيس هيئت معارف جنگ ارتش جمهوري اسلامي و مشاور نظامي فرماندهي كل قوا گفت: ايران در مولفه هاي نامرئي قدرت ملي، جزو قدرت هاي برتر جهان محسوب مي شود.
سرتيپ «ناصر آراسته» روز جمعه در نشست خبري در كرمان افزود: وحدت ملي، مشروعيت و مقبوليت نظام ها، انگيزه و روحيه ميل جنگندگي، قداست فرماندهي، پشتيباني ملي از نيروهاي نظامي، آستانه تحمل ملي در شرايط بحران و آستانه تحمل رزمي در شرايط بحران براي ارتش ها از عوامل قدرت بازدارندگي و مولفه هاي نامرئي به شمار مي روند.
وي گفت: با توجه به اين مولفه ها، هيچ قدرتي در منطقه قابل مقايسه با قدرت ايران نيست و همچنين در دنياي استكباري نيز اصلا نمي توان قدرتي را يافت كه مولفه هاي قدرت نامرئي آن هم وزن با مولفه هاي ايران باشد.
رئيس هيئت معارف جنگ ارتش جمهوري اسلامي با بيان اينكه در قدرت ملي دو مولفه مرئي و نامرئي وجود دارد، گفت: در مولفه هاي مرئي مانند تعداد هواپيما، تعداد لوله توپ، تعداد نفر، تعداد تيربار و تعداد تانك مورد حساب است.
وي ادامه داد: بر اين اساس اگر بخواهيم در تعداد مولفه هاي مرئي در ابعاد مختلف آن محاسبه نماييم هيچ كشوري تعداد و آمار تجهيزات سلاح و بمب آن به اندازه آمريكا نيست و اين امري واضح است.
وي افزود: امروز توان ارتش و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي قابل مقايسه با قبل و بعد از جنگ نيست زيرا ايران هم از نظر قدرت نامرئي و مرئي چندين برابر است كه پاسخگوي تهديدات احتمالي را نيز دارد.
وي افزود: دفاع مقدس گنجينه اي از حماسه، معنويت، حكمت، تدبير، ايثار و شهادت است.
وي ادامه داد: تاكنون 70 جلد كتاب در سه بعد كتاب هاي مرجع، كتاب هاي خاطرات و داستان تاريخ شفاهي و كتاب هاي تحقيقات و تحليل هاي عمليات ها به چاپ رسيده است.
وي اضافه كرد: تاكنون يك ميليون و 700 هزار ساعت نفر دانشجو در دانشگاه هاي ارتش آموزش لازم معارف جنگ را فرا گرفته اند.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: اعتباركارت ملي 2 سال ديگر تمديد شد

رئيس سازمان ثبت احوال كشور از تمديد دو سال اعتبار كارت ملي افراد خبر داد و گفت: طرح صدور كارت هوشمند ملي سال آينده در فراخوان عمومي قرار مي گيرد.
«محمد ناظمي اردكاني» روز شنبه در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: طرح آزمايشي صدور كارت هوشمند ملي امسال در استان قم اجرا مي شود و با كسب نتايج، فراخوان عمومي آن سال آينده خواهد بود.
وي با بيان اين كه كارت هاي هوشمند چند منظوره پيش بيني شده است، گفت: اجراي اين طرح نيز از مشهد مقدس و به بركت وجود حضرت امام رضا(ع) آغاز خواهد شد.
ناظمي اردكاني در خصوص صدور مكانيزه شناسنامه در كشور افزود: تجهيزات و امكانات موردنياز اين طرح سال گذشته در استان هاي مختلف فراهم شده و صدور اين شناسنامه ها نيز براي نوزادان و شناسنامه هاي تعويضي آغاز شده است.
معاون وزير كشور از پيش بيني 25 هزار ميليارد ريال اعتبار در بودجه سال 90 براي اجراي طرح آتيه مهر امام رضا(ع) خبر داد.
ناظمي اردكاني روز شنبه در نشست شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان سمنان افزود: اين طرح از سال گذشته در كشور اجرا شده و در قالب آن به ازاي هر نوزاد 10 ميليون ريال با مشاركت بانك ملي در حساب ويژه اي پس انداز مي شود.
وي گفت: سال گذشته يك سوم اعتبار موردنياز در بودجه پيش بيني شده بود و اعتبار امسال علاوه بر تامين نياز سال 90 براي سال گذشته نيز تامين اعتبار شده است.
وي با اشاره به پيش بيني اين رقم در لايحه بودجه ابراز اميدواري كرد نمايندگان اعتبار مذكور را تصويب كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

تهمينه ميلاني: مردم ايران عقده اي هستند!
يك فيلم ساز با حضور در يك برنامه سينمايي سيما، مردم ايران را هدف توهين قرار داد! به گزارش خبرنگار كيهان، تهمينه ميلاني در برنامه هفت شبكه سوم سيما كه شامگاه جمعه گذشته به روي آنتن رفت، مردم ايران را عقده اي معرفي كرد!
اين كارگردان مدعي احترام به مخاطب، با بيان اينكه مردم ايران با مشكلات بزرگ مي شوند، مدعي شد: اين مشكلات مردم را عقده اي كرده است.
ميلاني همچنين در توهين به جوانان كشورمان گفت: جوانان خارج از كشور از جوانان ايراني صادق تراند. تهمينه ميلاني يك فيلم ساز ضعيف است كه آثارش حاوي انديشه و حرف تازه اي نيست.
وي داراي سابقه هواداري از يك گروهك تروريستي است و معلوم نيست برنامه هفت سيما چه اصراري به دعوت از اين فيلم ساز دست چندم دارد و چرا تريبون برنامه را به كسي مي سپارد كه به گفته همكارانش نه فقط اكنون كه پا به سن گذاشته است بلكه از ديرباز مورد بي محلي سينماگران حرفه اي بوده است و بالاخره چه كسي بايد پاسخگوي اهانت وي به مردم شريف ايران باشد؟!
تقدير از سران و عوامل فتنه روي صحنه تئاتر
طي چند روز گذشته، دست كم دو گروه نمايشي در پايتخت، به تقدير از سران و عوامل فتنه 88 پرداختند.
به گزارش خبرنگار كيهان، پنج شنبه گذشته داريوش مهرجويي، نمايش خود به نام «درس» را به محمد خاتمي - يكي از سران فتنه- تقديم كرد. خاتمي در روز ياد شده، به تماشاي اين نمايش نشست.
همچنين چند هفته پيش نيز، نمايش ضد انقلابي تماشاچي محكوم به اعدام به كارگرداني روح الله جعفري، در حضور فائزه هاشمي به روي صحنه رفت كه با استقبال وي همراه شد. اين نمايش، در حمايت از جريان ضدانقلاب و دربرگيرنده اتهاماتي روشن عليه نظام اسلامي است.
جالب است بدانيد برخي از عوامل دو نمايش ياد شده، افرادي هستند كه با حضور در سريال هاي تلويزيوني مجال فعاليت و طرح نام يافته اند و همچنان نيز در عرصه رسانه ملي فعاليت دارند.
زبان فارسي در دانشگاه روح القدس لبنان تدريس مي شود
زبان فارسي به عنوان درس اختياري در دانشگاه روح القدس (الكسليك) لبنان براي اولين بار در نيم سال تحصيلي جاري سال 2011 تدريس مي شود.
دكتر احسان قبول عضو هيئت علمي دانشگاه فردوسي مشهد و استاد اعزامي زبان و ادبيات فارسي از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به مدت دو ساعت در هفته كتاب آموزش نوين زبان فارسي را به 9 نفر از دانشجويان تحصيلات تكميلي آن دانشگاه تدريس مي كند.
دانشگاه روح القدس از دانشگاههاي معتبر لبنان به شمار مي آيد كه در منطقه مسيحي نشين كسليك واقع شده است و اين براي نخستين بار است كه استادي از دانشگاههاي ايران در اين دانشگاه تدريس مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14