(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 فروردین 1390- شماره 19903

برجي و ساخت فيلم درباره تحولات منطقه
اردكاني و ساخت فيلم درباره شهدا
گزارشي از برنامه «پندار» افشاي پشت پرده مكاتب نوظهور
وحشت رسانه هاي آمريكايي از «سحر»
درباره فيلم «نبرد تايتان ها»
بت پرستي مدرن
تهيه سريال ضداسلامي توسط صهيونيست ها
شهريار بحراني داور شد
فيلم «33روز» در جشنواره فيلم كيش



برجي و ساخت فيلم درباره تحولات منطقه

يك مستندساز گفت: مصمم هستم تا درباره تحولات منطقه فيلم بسازم.
«رضا برجي» ركورددار حضور در مناطق بحراني جهان، از اقدام براي ساخت فيلم مستند درباره تحولات اخير منطقه خبر داد و گفت: اگر خدا بخواهد و بتوانيم بريم، اين كار را انجام مي دهم. براي رفتن هم اقدام كرديم، ولي هنوز جواب نداده است.
اين مستندساز ادامه داد: تاكنون براي يمن و برخي كشورها اقدام كرده ايم كه نشده است. براي ليبي هم در حال انجام كارهايي هستيم تا بتوانيم مستند بسازيم.
به گزارش فارس، در مستند «سال هاي گلوله و زنبق» با مردم، هنرمندان، فرماندهان و رزمندگان بوسنيايي مصاحبه شده و پس از نمايش زمان جنگ، به زمان حال رسيده مي شود.
«رضا برجي» متولد 1343 جانباز جنگ تحميلي از سال 1362 عكاسي را در لشگر 10 سيدالشهداء (ع) آغاز كرد. در اواخر سال 1365 وارد روايت فتح شد.
بعد از پايان جنگ با سفر به افغانستان، جنگ هاي آذربايجان و ارمنستان، كشمير، چچن، بوسني، كوزوو، عراق، سومالي و... به عنوان يك خبرنگار جنگي شناخته شد.
وي با حضور در 14 جنگ بزرگ دنيا در دهه هاي اخير و ساخت مجموعه هاي مستند از اين جنگ ها، ركورددار حضور در مناطق بحراني جهان است و تاكنون بيش از 12 مجموعه تلويزيوني و 44 مستند بلند و كوتاه ساخته است.

 



اردكاني و ساخت فيلم درباره شهدا

جواد اردكاني پس از ساختن فيلم براي شهيد برونسي، هم اكنون در حال توليد فيلمي درباره شهيد كاوه است.
او همچنين قصد دارد پس از اين، فيلمي هم درباره شهيد شوشتري بسازد. فيلم «شورشيرين» با موضوع شهيد كاوه هم اكنون آخرين مراحل فني و تدوين خود را سپري مي كند.
اردكاني درباره زمان نمايش اين فيلم به ايرنا گفت: اين اثر سينمايي اوايل تابستان سال جاري (1390) آماده نمايش مي شود اما نخستين اكران خود را در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر تجربه خواهد كرد.

 



گزارشي از برنامه «پندار» افشاي پشت پرده مكاتب نوظهور

زهرا ياراحمدي
رسانه اي كردن دين با استفاده از هنر، يكي از موضوعات مهم و تاثيرگذار است كه علاوه بر حساسيت فراوان، ذكاوت ويژه اي را مي طلبد. يكي از سوژه هاي چالش برانگيز كه به واقع تاكنون كمتر به آن پرداخته شده است و خلأ آن در بين برنامه هاي ساخته شده در رسانه ملي احساس مي شد، نقد مكاتب نوظهور و گوشزد كردن خطرات آنها براي خانواده ها بوده است. موضوعي كه در حال حاضر در برنامه «پندار» به آن پرداخته شده است.
اين برنامه كه هر دوشنبه و چهارشنبه بعد از خبر سراسري بينندگان فراواني را در مقابل قاب شيشه اي شبكه دوم سيما قرار مي دهد با قالبي مجله محور و آيتم هاي متنوع گزارشي به بررسي ريشه اي و چگونگي شكل گيري جريان هاي نوظهور مذهبي از جمله اك، اوشو، شيطان پرستي و... مي پردازد.
در سوي ديگر مباحث گفت وگو محور اين برنامه قرار دارد كه با دعوت از كارشناساني در حيطه حوزه و دانشگاه سعي در برطرف كردن ابهامات و مسائل مطرح شده در زمينه هاي مذهبي و آشنا كردن جوانان با خطرات اين مكاتب دارد. اين برنامه يكي از معدود برنامه هايي است كه با اين رويكرد خاص به نمايش در مي آيد و با ديدي همه جانبه به توضيح در خصوص موضوع اصلي برنامه مي پردازد.
مطالعه و پاسخ علمي براي ابهامات
محمد تاجيك تهيه كننده و كارگردان اين برنامه انگيزه خود براي ساخت چنين برنامه اي را فرمايش مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر موضوع پاسخ دهي به شبهات عنوان كرد و افزود: موضوع اين برنامه يكي از موضوع هاي بسيار حساس با مبنايي معارفي است كه نگارش و تحقيقات اين مجموعه 13 قسمتي نزديك به يك سال زمان برده است. البته اين موضوع بسيار جاي كار دارد، چرا كه اين مكاتب انحرافي به شكل قارچ گونه اي در حال رشد هستند كه ما در اين برنامه سعي كرديم تا جايي كه خطوط قرمز به ما اجازه مي دهد به اين جريان ها بپردازيم واهداف پشت پرده آنها را فاش سازيم.
وي در خصوص هدف خود از ساخت چنين مجموعه اي مي گويد: با توجه به تعداد فراوان اين مكاتب و از طرفي فعاليت زيرزميني آنان و تحريك احتمالي جوانان براي عضويت در چنين گروه هاي منحرفي و همچنين عدم پخش چنين برنامه اي در صدا و سيما تصميم به ساخت چنين مجموعه اي گرفتيم. البته موضوع بسيار مهم ديگري كه در اينجا قابل ذكر است اين است كه ما با نگاهي كاملا علمي به اين موضوع پرداخته ايم و در اين راستا علاوه بر نظر مسلمانان، ديدگاه اردشير خورشيديان (موبد زرتشتيان)، ماشاءالله گلستاني (خاخام يهودي) و استفان رندونف سايكس (اسقف مسيحيان) را نيز بيان كرديم و آنها هر كدام از ديدگاه دين خود اين مكاتب را بررسي مي كنند. نكته قابل ذكر اين است كه آنها نيز با اين مكاتب و جريان هاي نوظهور مخالفند. لذا سعي بر اين بوده كه در اين برنامه كاملا از شعار زدگي و يك جانبه گرايي به دور باشيم. از طرف ديگر ما با توجه به كتاب هايي كه غربي ها در اين زمينه ها نوشته اند خودشان را نقد مي كنيم.از جمله اينكه خود غربي ها نيز پائولوكوئيلو را به عنوان يك انسان درست معرفي نمي كنند و ... در مورد فيلم و رمان نيز اين گونه عمل كرده و با دلايل منطقي اثبات كرده ايم كه بسياري از فيلم هاي مطرح در هاليوود مسائلي مانند تناسخ، پوچ گرايي يا انسان محوري در مقابل خدامحوري و... را ترويج مي كنند.
برنامه اي با رويكرد خدامحوري و عرفان اسلامي
«پندار» در حقيقت برنامه اي است كه تلاش مي كند مفاهيم عرفاني را با رويكرد جديدي به مخاطب عرضه كند. اين برنامه ها با ريتم مناسبي پس از پلاتوي ابتدايي برنامه ها و طرح موضوع توسط مجري به سرعت درجهت بسط و مفهومي كردن محور اصلي، بحث هاي كارشناسي را بيان مي كند. در همين راستا تاجيك اظهار داشت: ما در اين زمينه به يك تلنگر احتياج داشتيم. چرا كه ما نتوانستيم حتي يك كتاب در بحث عرفان اسلامي با زبان ساده پيدا كنيم كه درعين حال جذابيتي براي خواندن داشته باشد كه جوانان ما آن ها را بخوانند. اگر هم هست آنچنان متون ثقيلي دارد كه اندك افرادي با زحمت مي توانند آنها را درك نمايند. از طرفي اين جريان هاي نوظهور و مكاتب انحرافي در همين حوزه وارد شده و كتاب هايي با قطع جيبي و با تيراژهاي ميليوني به چاپ مي رسانند كه هر كتاب شايد در عرض چند دقيقه قابل خواندن باشد.
تاجيك با تاكيد بر اين نكته كه مطمئنا جوانان ما بسيار فهيم هستند، افزود: مملكت ما به لطف الهي تاكنون بسيار با استقامت در برابر تمام دشمنان خود ايستادگي كرده و آنچه مسلم است اين است كه آنان با تمام حربه هاي خود نيز نمي توانند تهديدي براي ما باشند. اما موضوعي كه من بر آن تاكيد داشته ام حفاظت از نسل آينده مان در برابر اين جريان هاست.
وي درخصوص بخش هاي موسيقي شناخت و ادبيات داستاني نيز گفت: با توجه به اينكه اين مكاتب بيشتر اهدافشان را استفاده از لابي هاي صهيونيست و حمايت مالي از طرف آنان با همين بحث موسيقي پيش مي برند و كنسرت هاي بزرگي با موضوعات شيطان پرستي و پوچ گرايي برگزار مي كنند لازم ديديم كه چنين آيتمي نيز در برنامه قرار بگيرد. دراين بخش موسيقي را از ديدگاه عرفا بررسي كرده ايم و انواع موسيقي خوب و بد را تعريف كرده و بعد اهداف پشت پرده اي را كه جريان هاي انحرافي از راه موسيقي قصد دست يافتن به آن ها را دارند افشا نموده ايم.
وي نتايجي را كه در طي ساخت اين برنامه به آن رسيده اند اين گونه بيان مي كند: يكي از نتايج بسيار جالبي كه به آن رسيديم اين بود كه اين جريان ها، تمام مذاهب و اديان ديگر را به تمسخر مي گيرند و به تخريب آنها مي پردازند، به جز «يهود» را كه اين نشان مي دهد صهيونيست ها از جمله دست هاي پشت پرده اين مكاتب هستند.
بيان مباحث چالشي
براي مخاطب عام
«پندار» با وجود محور اصلي برنامه اش برنامه اي كاملا خاص و جدي به حساب مي آيد، ولي با ساختاري نرم و عام گونه نيم نگاهي به مخاطبان عام شبكه دو دارد. تاجيك دراين باره مي گويد: گروه هدف ما بيشتر جوانان و نوجوانان هستند، اما مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه برنامه ديرهنگام پخش مي شود و شايد بسياري از مردم نتوانند ببينند. اميدواريم مسئولان شبكه براي اين موضوع تدبيري بيانديشند. تمام تلاش ما در برنامه پندار اين است كه از فرصت بهترين استفاده را ببريم و اطلاعات كافي را در كوتاه ترين زمان (47 دقيقه) در اختيار بيننده قرار دهيم.
تلطيف گفت وگو
توسط مجريان
از ديگر رويكردهاي عام محور برنامه پندار مي توان به جنبه هاي بصري آن اشاره كرد. يكي از اين ويژگي ها نوع اجراست. تاجيك درخصوص اجراي متفاوت اين برنامه مي گويد: از دو مجري پرانرژي و جوان پسند استفاده كرديم. همچون محمدامين نبي الهي كه در بين جوانان پرطرفدار است.
اين برنامه از تنوع لوكيشن خاصي برخوردار است كه در دو قلعه در اطراف ورامين تصويربرداري شده و به گفته تاجيك به عمد از اين فضاها استفاده شده است. نكته ديگر كارگرداني برنامه است كه تحرك و پويايي را در سوئيچ كردن نماهاي سيال، بسته و باز به نمايش درمي آورد. «پندار» جنبه هاي ديداري را با بهره گيري از حداكثر فضا و نماي دكور و جنبه هاي متفاوتي از تصويربرداري يك گفت وگوي استوديويي را در يك نما مورد استفاده قرار مي دهد. ويژگي ديگر اين برنامه دكور برنامه است كه داراي بك گراند جذابي است. شايد تنها نقطه ايرادي كه در اين برنامه وجود دارد متون نوشته شده براي بخش هاي نمايش برنامه است كه بهتر بود با مداقه بيشتري نوشته مي شد.
آنچه ضروري به نظر مي رسد اين است كه طرح چنين موضوع هايي در رسانه ملي ما بسيار واجب است. چرا كه اگر آموزه هاي معارفي و بسيار غني خود را ترويج نكنيم فضا براي جولان چنين مذاهب و فرقه هاي انحرافي فراهم مي شود.
لذا در اين زمينه بايد كتاب هايي با متون مناسب و جذاب براي نسل جوان به گونه اي نوشته شود كه عرفان اسلامي را به زبان ساده و بدون تكلف و قابل فهم به آنها بشناساند. همچنين فرهنگ مطالعه چنين كتاب هايي نيز بايد ترويج شود كه در اين راستا برنامه سازان بايد با تمركز بيشتري به ساخت چنين برنامه هايي رو بياورند. در اين زمينه نقش روحانيون را نيز نبايد ناديده گرفت. چرا كه آنها يكي از تأثيرگذارترين اقشار جامعه هستند و در ارتباط تنگاتنگ با جوانان پاسخگوي مسائل آنها هستند.

 



وحشت رسانه هاي آمريكايي از «سحر»

شبكه خبري بلومبرگ آمريكا درگزارشي درخصوص نگراني شركت نفتي انگليسي «بريتيش پتروليوم» (بي پي) از تظاهرات مردمي درجمهوري آذربايجان، شبكه جهاني سحر را به عنوان عاملي موثر در حركت هاي مردمي دراين جمهوري دانست.
درگزارشي كه درسايت اينترنتي شبكه خبري بلومبرگ آمريكا نيز منتشر شده، آمده است: «برنامه هاي آذري زبان شبكه تلويزيوني سحر 1 ايران كه به رغم اعتراض رسمي آذربايجان براي اين كشور پخش مي شود، سياست هاي داخلي و خارجي حكومت را مورد انتقاد قرارمي دهد.»
درگزارش بلومبرگ افزوده شده است:«شبكه سحر مي گويد شركت هاي غربي ثروت هاي نفتي جمهوري آذربايجان را به غارت مي برند.»
بلومبرگ درادامه گزارش خود به نقل از علي حسن اف دستيار رئيس جمهوري آذربايجان (مدير شعبه سياسي اجتماعي رياست جمهوري آذربايجان) افزوده است:«اين تلاش ها براي تحريك ناآرامي در آذربايجان مغاير توافق نامه امضا شده ميان آذربايجان و ايران براي خودداري از اقدام عليه منافع يكديگر است.»
بلومبرگ همچنين شركت محمد باقر بهرامي سفير جمهوري اسلامي ايران درباكو درمراسم ختم حاج علي اكرام عليزاده نارداراني رهبر سابق حزب اسلام در روستاي نارداران را مورد توجه قرار داده و افزوده است:«سفير ايران در روز 18مارس درمراسم ختم حاجي علي اكرام علي اف كه خويشاوندي با رئيس جمهوري (الهام علي اف) ندارد، شركت كردا!» بلومبرگ با اشاره به اينكه شركت نفتي بي پي مستقر درلندن، بيش از 31ميليارد دلار در جمهوري آذربايجان سرمايه گذاري كرده، به نقل از مركز اطلاعاتي- مشاوره اي «استراتفورد» آمريكا دولت ايران را هم مورد حمله قرار داده و ادعا كرده است ايران نهايتاً علاقه مند است تا دولت باكو نيز به مانند ساير رژيم هاي خاورميانه سقوط كند. ولي در آذربايجان بيشتر به دنبال ايجاد بي ثباتي عمومي است.
ذوالفقار آقايف و هنري مير نويسندگان گزارش «نفوذ ايران در آذربايجان ممكن است بر روي سرمايه گذاري هاي نفتي شركت BPتأثيرگذار باشد». دربخش ديگري از مطلب خود به اينكه شبكه دولتي ايران (سحر) سياست هاي ضد مذهبي علي اف از قبيل ممنوعيت حجاب اسلامي درمدارس را دليل اصلي آنچه بلومبرگ آن را شورش هاي اسلامي خوانده، مي داند، اشاره كرده اند. نويسندگان گزارش شبكه بلومبرگ تلويحاً به اعتماد تظاهركنندگان ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي درجمهوري آذربايجان نسبت به شبكه سحر نيز اعتراف كرده و افزوده اند: در نارداران كه طي يك دهه گذشته صحنه اعتراضات پيوسته عليه دولت بوده، معترضين پرچم آمريكا،انگليس و اسرائيل را به آتش كشيده اند وساكنان اين شهر همه روزه با كانال يك شبكه سحر تماس مي گيرند.
پيش از ادعاهاي شبكه بلومبرگ عليه شبكه جهاني سحر و جمهوري اسلامي ايران، خبرگزاري فرانس پرس فرانسه و رسانه هاي محلي وابسته به غرب درباكو نيز طي ماه هاي اخير گزارش هاي متعددي را عليه اطلاع رساني شبكه جهاني سحر درخصوص تحولات جمهوري آذربايجان منتشر كرده و درصدد فضاسازي عليه شبكه جهاني سحر برآمده اند.

 



درباره فيلم «نبرد تايتان ها»
بت پرستي مدرن

عليرضا پور صباغ
«ما اتخذالله من ولد و ماكان معه من اله اذا لذهب كل اله بما خلق و لعلا بعضهم علي بعض سبحان الله عما يصفون. (سوره مومنون آيه 91)»
سينما در هزاره سوم آرايشي كاملا ايدئولوژيك به خود گرفته است و صاحبان اين صنعت در هاليوود سعي دارند با دستمايه قرار دادن فرمول هاي توليد با مايه هاي ايدئولوژيك، جامعه جهاني را به سوي دوري جستن از مذاهب هدايت كنند. هاليووديسم در هزاره سوم قصد دارد تمايلات بالفطره و تمناي ديني را از طريق مديوم سينما و تلويزيون اقناع نمايد و مي كوشد ويتريني از شريعت ها و طريقت هاي افراطي و خرافي باشد تا از طريق يك ارضاي ذهني كاربرانش را راضي نگاه دارد، تا تمايل مستقيم به انديشه هاي ديني از طريق اين مديا صورت نپذيرد. ضمن اينكه ترويج پلوراليسم ديني از اهداف بلندمدت هاليوود در هزاره ايدئولوژيك سينما است.
اما فيلم «نبرد تايتان ها» (غول ها)، استراتژي ديگري را در بطن ساختاري اش دنبال مي كند. اين فيلم با چنگ اندازي به الگوهاي اوديسه هومر در ترويج چند خدايي، نوعي بت پرستي مدرن را ترويج مي كند. شايد علت اينكه اين محصول پس از 39 سال با فناوري روز هاليوود دوباره بازسازي شده است هدفي جز آنچه بدان اشاره شد ندارد.
برخي از اديان از پيامبر خود به عنوان فرزند خدا نام مي برند. اين پس زمينه عقيدتي، موازي سازي مي شود با پروژه خداسازي و خرافات اساطيري يونان تا يك محصول سينمايي يك كل مشترك ميان تمامي اديان - توحيد - را نشانه گيرد.
داستان فيلم ضد توحيدي «نبرد تايتان ها» درباره پرسيوس فرزند نامشروع زئوس (خداي دروغين آسمان ها) است كه پدر و مادر خوانده اش توسط هيدئوس (خداي دروغين اهريمني) كشته شده اند و وي تصميم مي گيرد كه در برابر خدايان دروغين هومري بايستاد و پاي در اين تقابل مي گذارد.
فيلم از آغاز با يك نريشن تكليف خود را با تماشاگر مشخص مي كند زئوس، پوزيدون و هديوس به عنوان راس سه قدرت خدامحور دروغين زمين معرفي مي شوند، تا با نوعي تازه از پلوراليسم توحيدي مواجه باشيم كه موجوديت اين اثر مبتني بر القاي باورهاي خرافي در قالب يك فيلم سينمايي باشد.
اما قهرمان اين فيلم، فرزند نامشروعي است كه مايه هاي منجي گرايانه دارد. اگر كمي موشكافانه بنگريم، به برخي نشانه شناسي ها و سرفصل هاي خرافه آميز پي خواهيم برد. گويي تعمدا فيلم با صورت مسئله آخر الزمان ساخته شده و بحث منجي گرايي در تقابل با انديشه هاي توحيدي تعريف شده است.
منجي در جهان پاياني كه هاليووديسم آن را ترسيم مي كند درنگاهي سطحي منحصر به يك كودك حرام زاده آنگلوساكسوني مي شود كه دنيا را از پليدي مي رهاند. مولفه مشترك خطرناكي كه همواره به صورت متناوب در ساير آثار توليدي هاليوود در حال تكثير است، اين انديشه خطرناك و پليد به صورتي فرمولي تكرار شونده از پيش گويي هاي دروغين نوستر آداموس برداشت شده است.
در «نبرد تايتان ها» منجي در مقام خداي زاده - دروغين - تعريف مي شود كه ماحصل روابط نامشروع زئوس است و در طول اين روايت سراسر ضد توحيدي، پرسيوس به جنگ اهريمن كراكن (اهريمن باليني هيدئوس) مي رود. اين شيوه نگاري منجي گرايانه كليشه مفرط اين روزهاي محصولات هاليوودي است. اولين القاي شرك آميز «نبرد تايتان ها» در جان مايه داستان ضد ديني اش، ضمن ترويج بنيان ضد توحيدي و سكولاريستي، قدرت اهريمن (تلقين تازه اي از شيطان) را با قدرت به اصطلاح توحيدي موازي سازي مي كند.
فيلم در آمريكا در اعلام درجه بندي سني اش براي كودكان و نوجوانان ساخته شده است، تا با توجه به رنگ و لعاب فيلم براي رديف هاي سني بالاتر كشش ايجاد كند. جنگ اين نيمه انسان- نيمه خداي دروغين، براي شكست هيدئوس نوعي دكترين كفر و شوريدن در برابر تفكرات مذهبي به صورت عمومي است، اما اين تلاش هاي ايدئولوژيك درجزئيات مطرح مي شود تا بنيان پروردگارگريزي و توحيد زدايي در چند وضعيت موازي از هر كانالي كه مي تواند مخاطبش را تحت تاثير قرار دهد.
مسئله روابط در نوع بندگي كردن انسان ها و رابطه با معبود يكي از اين جزئيات به حساب مي آيد، در اين شبه فيلم كفرآميز به صورتي كاملا مشخص عنوان مي شود، عبادت كردن خدايان توسط انسان ها سبب افزايش قدرت خدايان مي شود. اين ديالوگ كاملا انديشه هاي معارض فيلم در جدال با انديشه هاي توحيدي در دومين محوري كه فيلم در جزئيات دنبال مي كند را نشان مي دهد. «نبرد تايتان ها» براي رسيدن به اهداف محوريش در لايه هاي مختلف با توجه به مفاهيم مشترك آسماني به لايه هاي ديگري چنگ مي اندازد. ساده ترين و راحت ترين راه براي هاليوود نشانه رفتن مركز ثقل مشترك توحيد - تمامي اديان است، ضمن اينكه ساخت اين فيلم براي رديف هاي سني زير 15 سال با جذابيت هاي بزرگسالانه و استفاده از الگوهاي حماسي سبب مي شود بيننده اين اثر در سراسر جهان اغوا شود. البته منتقدين آمريكايي سكولار روي خوش به اين فيلم نشان دادند. ضمن اينكه كليسا و منتقديني كه گرايش هاي مذهبي دارند به شيوه هاي مختلفي سعي در نقد مستقيم مفاهيمي كه فيلم ارائه مي كند، نداشتند.
به هر روي اين محصول خطرناك كه انرژي تخريب آن به اندازه شش بمب اتم است شايد ديدنش براي تماشاگر بزرگسال كه بنيان فكري اش تثبيت شده آنچنان خطرناك نباشد اما براي رديف هاي سني پايين تر مي تواند حاصل اثرات مخربي باشد.
تبدل مفاهيم آسماني و كالبد بخشيدن در همان شكل خرافه برانگيز و تجسم بخشيدن به مفاهيم آسماني، در واقع جنبه هاي اومانيستي - سكولار را با يكديگر تركيب مي كند. دوره اي كه به تعبير خود فيلم دوره خدايان سرآمده است و فيلم مروج انسانگرايي است، ضمن اينكه در جنبه هاي لائيتسه فيلم نااميدي از عبوديت ترويج مي شود. «نبرد تايتان ها» ضمن هدف قرار دادن جنبه هاي توحيدي كه اساس منطق دين است، روش هاي آسماني به مفهوم واقعي دين را در واقع نفي مي كند.
داستان «نبرد تايتان ها» يك مبحث استراتژيك با چنگ اندازي به همان كهن الگوهاي شرك آميز و اساطيري دروغين كثرت گراست.
منظور از بت پرستي ذهني - مديايي چيست؟ اين بت پرستي نوين با سياق مديايي منحصر به فرد سبب ارضاي ذهني افراد مي شود. ناكامي هاي اجتماعي معمول زندگي در جهان غرب همراه با جبهه گيري نسبت به غفلت ورزي نسبت به مسئله دين سبب مي شود اين ارضاي ذهني گاه در سالن سينما صورت مي پذيرد. از اوايل دهه 60 ميلادي در دوره اي كليسا گريزي به صورت يك مد آمريكايي در آمده بود از زمان به بعد فرهنگ سينما رفتن جايگزين كليسا شده است. همين موضوع سبب روند فزاينده محصولات ايدئولوژيك شده است تا تمايلات بالفطره ديني در زمان تماشاي سريال و فيلم اغنا شود. هاليوود در راستاي اين رويه نيز سعي مي كند براي انديشه هاي مختلف ديني، فرآورده هاي متفاوتي توليد كند.

 



تهيه سريال ضداسلامي توسط صهيونيست ها

سري جديد يك سري ضداسلامي، با تهيه كنندگي صهيونيست ها در آمريكا توليد مي شود.
با وجود اعتراض بسياري از مسلمانان جهان بالاخص مسلمانان آمريكا به سري اول سريال نژادپرستانه و ضداسلامي «24» قسمت جديد اين سريال در مرحله پيش توليد است.
به گزارش فارس، تهيه كنندگي اين فيلم را «برايان گرازر»، تهيه كننده سري اول اين سريال و «ران هاوارد»، كارگردان صهيونيست هاليوود به عهده دارند.
«ران هاوارد»، پيش از اين نيز فيلم هاي متعصبانه «كد داوينچي» و «فرشتگان و شياطين» را تحت تأثير لابي هاي صهيونيستي و در ستيزه با دين مسيحيت ساخته بود.
بنابراين گزارش، سريال «24»روايت يك گروه مسلمان است كه قصد انجام يك اقدام تروريستي را دارند؛ اما توسط پليس آمريكا مهار مي شوند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان، در سري قبلي سريال«24» به مردم ايران نيز توهين شد. در برخي از قسمت هاي آن ماجراي يك خانواده ايراني روايت مي شود كه قصد انجام عمليات تروريستي در خاك آمريكا را دارند.
شهره وزيري تبار (آغداشلو) كه چندي است به بهائيت رو آورده از بازيگران درباري سينماي فاسد قبل از انقلاب اسلامي نيز يكي از نقش آفرينان اين سريال بود. وي كه با همكاري با عناصر صهيونيست هاليوود، در تعداد زيادي از فيلم هاي ضدايراني حضور يافته است، در توجيه علت بازي در سريال 24 گفته بود: «درست است كه همه مسلمانان تروريست نيستند، اما همه تروريست ها مسلمانند!» گفتني است، روزنامه كيهان پيش از اين در تحليل هايي به اين سريال ضداسلامي پرداخته بود.

 



شهريار بحراني داور شد

شهريار بحراني كارگردان پروژه عظيم «ملك سليمان» از جمله داوران بخش انيميشن جشنواره فيلم شهر است.
او كارگردان فيلم هاي برجسته اي چون «مريم مقدس» و «ملك سليمان» است.
بهرام عظيمي، محمد حسين نيرومند و...نيز از ديگر داوران اين بخش هستند.

 



فيلم «33روز» در جشنواره فيلم كيش

فيلم «33 روز» به كارگرداني جمال شورجه به بخش بين الملل جشنواره فيلم كيش راه يافت.
عناوين فيلم هاي سينمايي پذيرفته شده در بخش بين الملل جشنواره عبارتند از: راه آبي ابريشم اثر محمدرضا بزرگ نيا، 33 روز اثر جمال شورجه و گلچهره اثر وحيد موساييان.
فيلم هاي سينمايي منتخب اين بخش جشنواره از كشورهاي عراق، روسيه، چين، تركيه، ارمنستان، قزاقستان، افغانستان، هندوستان، اردن، تاجيكستان است.
زندگي كن اثر «يوري بايكوف» از روسيه، «پسر بابل» اثر «محمد الدراجي» از عراق، «قصه هاي پريان» اثر «ليانگ مينگ» از چين، «عسل اثر سميح كپلانوقلو» از كشور تركيه، «مرز اثر هارتيون خاچاتريان» از ارمنستان، «بدرود گلساري» اثر «آرداك اميركولوف» از قزاقستان، «جنگ ترياك» اثر «صديق برمك» از افغانستان، «جودا اكبر» اثر «آشوتوش گواريكر» از هندوستان، «خلبان ابورائد» اثر ا«مين مطلقاً» از اردن و «نيمروز راستين» اثر «نوسير سيدوف» از تاجيكستان فيلم هاي سينمايي هستند كه در اين بخش رقابت مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14