(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 اردیبهشت 1390- شماره 19908

اهداي اعضاي بدن جوان شيرازي جان 5 نفر را نجات داد
رئيس جمهور : پرونده مسكن تا سال 92 بسته مي شود
دانشگاه آزاد اعلام كرد امروز، آخرين مهلت براي داوطلبان آزمون سراسري پزشكي و غيرپزشكي
در حمايت از موج بيداري اسلامي جنبش جهاني دانش آموزي اعلام موجوديت كرد
سقوط اتوبوس روي ريل قطار شهري كرج- تهران
با احكام جداگانه حاجي بابايي 150 دانش آموز به عنوان مشاوران وزيرآموزش و پرورش منصوب شدند
برخورد 2 اتوبوس تندرو 24 مصدوم بر جاي گذاشت
همايش قلب كودكان برگزار شد
زلزله زواره را لرزاند
امروز ناپدري سنگدل به دادگاه مي رود
رويدادهاي خارجي
شبكه هرمي گلدكوئست در يزد متلاشي شد
تجهيز 69 ايستگاه مترو به نمازخانه
در سانحه رانندگي خنج 5نفر كشته شدند
سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين
4 متجاوز به عنف در بندرعباس به دار آويخته شدند



اهداي اعضاي بدن جوان شيرازي جان 5 نفر را نجات داد

با اهداي عضو جوان 25ساله اي كه براثر حادثه رانندگي جان خود را از دست داده بود جان پنج بيمار نيازمند نجات يافت.
به گزارش فارس از شيراز، ولي دم جوان 25 ساله اي به نام احمد شهسوار در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اهداي عضو جوان خانواده را تنها براي رضاي خدا و نجات جان بيماران نيازمند انجام داده ايم.
محمد شهسوار ضمن تشريح حادثه رانندگي كه سبب فوت احمد شهسوار شد، تصريح كرد: احمد شهسوار عصر روز 28 فروردين ماه سال جاري در يكي از روستاهاي استهبان براثر تصادف با خودرو نيسان آسيب ديد و تا زماني كه به بيمارستان نمازي شيراز انتقال يافت به مرگ مغزي دچار شد.به گفته ولي دم جوان اهدا كننده عضو، عمل پيوند اعضا در بيمارستان نمازي شيراز انجام شد كه طي اين عمل جراحي هر دو كليه، كبد، قلب و پانكراس اين جوان به پنج نفر از بيماران نيازمند اهدا مي شود.

 



رئيس جمهور : پرونده مسكن تا سال 92 بسته مي شود

رئيس جمهور گفت: همه تلاش دولت عدالت محور بر اين است تا سال 92 پرونده مسكن مردم نيز بسته شود و در آن سال مشكل بي مسكني وجود نداشته باشد.
محمود احمدي نژاد ظهر روز پنجشنبه در آيين افتتاح همزمان يك هزار و612 واحد مسكن مهر شهر ايلام اظهار داشت: ايجاد اشتغال پايدار يكي از برنامه هاي مهم دولت در سال جاري است.
وي با بيان اينكه دولت برنامه هاي مختلفي را در زمينه تسريع عدالت در جامعه تدوين و طي سالهاي گذشته اجرايي كرده و اين روند همچنان ادامه دارد، گفت: توسعه زيرساختها يكي از مهمترين برنامه هاي دولت عدالت محور است كه از سال گذشته توجه ويژه اي به اين امر شده است.
احمدي نژاد تصريح كرد: اختصاص 21 هزار و500 ميليارد تومان در سال گذشته به ايجاد زيرساخت هاي عمراني بخشي از اين تلاشها بوده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه امسال نيز در مجموع 47 هزار و500 ميليارد تومان اعتبار براي احقاق اين موضوع و ايجاد زيرساخت ها اختصاص يافته است، گفت: اختصاص اين ميزان اعتبار به برنامه هاي زيربنايي از سوي دولت عدالت محور بي نظير است و نسبت به گذشته بي سابقه است.
وي اضافه كرد: اين اعتبار در سال 90، دو تا سه برابر افزايش يافته تا صرف اجراي پروژه هاي زيربنايي در مناطق مختلف كشور شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه در حال حاضر در بسياري از موارد در شرايط مطلوب قرار داشته و بايد همه تلاش خود را در راستاي ايجاد زيرساخت ها جزم كنند، گفت: بايد حداكثر ظرف چهار تا پنج سال آتي مشكل ايجاد زيرساخت ها در اقصي نقاط كشور ايران اسلامي به اتمام برسد.
احمدي نژاد تصريح كرد: بايد با همت مردم ظرف دو سال آتي پرونده بيكاري در جامعه بسته شده و بيكاري در جامعه اسلامي وجود نداشته باشد.
وي ادامه داد: توجه به بخش مسكن از ديگر طرح هاي دولت در راستاي ايجاد عدالت است كه به اين مهم نيز توجه ويژه اي شده است.

 



دانشگاه آزاد اعلام كرد امروز، آخرين مهلت براي داوطلبان آزمون سراسري پزشكي و غيرپزشكي

داوطلبان آزمون هاي غيرپزشكي امروز نيز فرصت دارند با مراجعه به پايگاه اينترنتي مركز آزمون اين دانشگاه نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
به گزارش روابط عمومي مركز آزمون «دانشگاه آزاد اسلامي» آن دسته از داوطلبان آزمون هاي غيرپزشكي و علوم پزشكي سال 90 كه به دليل عدم وجود سابقه تحصيلي موفق به ثبت نام در اين آزمون نشده اند مي توانند از ساعت 10 صبح امروز شنبه با مراجعه به پايگاه اينترنتي مركز آزمون به آدرس wwwazmoonorg نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
اين گزارش مي افزايد فروش اينترنتي كارت اعتباري ثبت نام جهت متقاضياني كه در اسفندماه موفق به تهيه كارت اعتباري ثبت نام نشده اند نيز از طريق همين پايگاه انجام خواهد شد؛ مهلت ثبت نام در آزمون سراسري رشته هاي غيرپزشكي و علوم پزشكي تا پايان روز پنج شنبه مورخ 8 ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت. همچنين دفترچه راهنماي آزمون سراسري در طول مدت ثبت نام بر روي اين پايگاه قابل مشاهده و دريافت مي باشد.

 



در حمايت از موج بيداري اسلامي جنبش جهاني دانش آموزي اعلام موجوديت كرد

دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان ديروز موجوديت جنبش جهاني دانش آموزي را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان احمد خليلي در نشست خبري با رسانه ها در محل اين اتحاديه با اعلام اين خبر گفت: تكيه و مبنا در اين جنبش جهاني، كشورهاي اسلامي و جهان اسلام خواهد بود به طوري كه جريان سازي در كشور و جهان اسلام را به عنوان ماموريت كليدي و اصلي خود خواهد دانست.
وي از كشورهاي اندونزي، ازبكستان، تاجيكستان، افغانستان، عراق، سوريه، بحرين و تونس به عنوان كشورهاي اسلامي ياد كرد كه قرار است هم صدا با اين اتحاديه و جنبش به ياري و حمايت مسلمانان تحت ستم كشورهاي عربي منطقه بشتابند.
خليلي گفت: دانش آموزان اين كشورها در يك اقدام خودجوش نقش خود را در اين جنبش ايفا خواهند كرد.
وي تأكيد كرد: هدف اصلي ما از راه اندازي اين جنبش حمايت جدي از موج بيداري اسلامي در منطقه با استفاده از ديپلماسي عمومي است.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان تجمع دانش آموزان مشهدي در مسجد «كرامت» و حمل «قرآن كريم» و راهپيمايي تا حرم مطهر امام رضا(ع) براي نجات كشورهاي اسلامي منطقه از ستم حكام وابسته به استكبار جهاني دعا و نيايش خواهند كرد.
خليلي در ادامه اين نشست خبري تاكيد كرد: مرحله نخست برنامه هاي اين اتحاديه تا پايان ارديبهشت ماه خواهد بود.
وي افزود: در شهرهاي مذهبي از جمله ري، قم و شيراز نيز حركت و برنامه هاي مشابهي در قالب تجمعات چند هزار نفري اجرا خواهد شد.
خليلي به برگزاري تجمعات مشابه ديگري در شهرهاي هرمزگان و بوشهر اشاره كرد و گفت: در بوشهر كه نقطه مقابل بحرين در ايران است، دانش آموزان بوشهري علاوه بر برگزاري مراسم پاسداشت در كرانه خليج فارس با دانش آموزان بحرين نيز اعلام همبستگي خواهند كرد.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در ادامه به راه اندازي سايت «صبح قريب» به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي اشاره كرد و از آن به عنوان يكي ديگر از كارهاي خودجوش اعضاي جنبش دانش آموزي ياد كرد و افزود: يكي ديگر از كارهاي خودجوش اين جنبش ارسال صد هزار نامه دانش آموزي به نهادهاي بين المللي بويژه دبيركل سازمان ملل در اعتراض به قتل عام و جنايات كشورهاي غربي و كشورهاي عربي مرتجع منطقه خواهد بود.
خليلي در خصوص اقدامات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان مرتبط با سال 90 كه از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهاد اقتصادي» نام گذاري شده است، گفت: ايجاد سامانه ها و نرم افزارها در اين زمينه همچنين طرحي با عنوان جهاد اقتصادي با محوريت جوانان و نوجوانان با نام «چرايي، چيستي و چگونگي جهاد اقتصادي» تدوين شده است.

 



سقوط اتوبوس روي ريل قطار شهري كرج- تهران

وردآورد- خبرنگار كيهان:
سقوط اتوبوس از روي پل در نزديكي ايستگاه قطار شهري اتمسفر به روي ريل قطار شهري كرج- تهران سبب مسدود شدن اين مسير ريلي در پيش از ظهر ديروز شد.
حدود ساعت 6 و 45 دقيقه صبح جمعه در اثر تصادف سه دستگاه خودروي ميني بوس، اتوبوس و پيكان در بزرگراه شهيد فهميده (تهران- كرج) با يكديگر در محدوده ايستگاه اتمسفر، اتوبوس بنز كه از كرج عازم كارخانه سايپا بود در اين حادثه از مسير خود خارج شد. خودرو مذكور پس از برخورد با گاردريل سمت راست و در هم كوبيدن آنها وارد شانه خاكي شده و به سمت مسير قطار برقي تهران- كرج منحرف شد. اين خودرو بعد از طي مسافتي از ارتفاع حدود 6 متر سقوط و با برخورد به يكي از پايه هاي نگهدارنده كابل هاي برق و از جا كندن آن باعث قطع برق شده و پس از آن بر روي ريل حركت قطار فرود آمد.
اين اتفاق قبل از رسيدن قطار به محل حادثه رخ داد و تنها مصدوم آن نيز راننده اتوبوس بود كه به مركز درماني انتقال يافت.
سرهنگ همايون شريفي فرمانده پليس راه استان هاي البرز و تهران در گفت وگو با ايرنا خواب آلودگي راننده اتوبوس را علت اين حادثه دانست.
جمعه 20 اسفند 89 نيز، قبل از ايستگاه وردآورد از ديواره پل بلوار پژوهش تعدادي كابل جدا و بر روي كابل هاي برق مترو سقوط كرده بود كه براي ساعاتي حركت مترو و جابه جايي مسافر را مختل كرد.

 



با احكام جداگانه حاجي بابايي 150 دانش آموز به عنوان مشاوران وزيرآموزش و پرورش منصوب شدند

رئيس دبيرخانه مجلس دانش آموزي از منصوب شدن 150 دانش آموز به عنوان مشاوران وزير آموزش و پرورش خبر داد.
زهرا پناهي روا با اشاره به صدور احكام دانش آموزان مشاور وزير آموزش و پرورش، افزود: اين مشاوران، در احكام جداگانه اي از سوي وزير آموزش و پرورش در سمت مشاور دانش آموزي وزير انجام وظيفه مي كنند.
وي به مفاد احكام مشاوران دانش آموزي وزير آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: در اين احكام، وزير با پرداختن به رسالت خطير مجلس دانش آموزي در نزديكي هرچه بيشتر به واقعيت هاي ذهني و عيني نوجوانان و جوانان، بر محوريت اين قشر در برنامه هاي مجلس دانش آموزي تاكيد كرده است.

 



برخورد 2 اتوبوس تندرو 24 مصدوم بر جاي گذاشت

برخورد دو دستگاه اتوبوس مسافربري در خط تندرو بي آر تي 24 مسافر را روانه بيمارستان كرد.
به گزارش پزشك كشيك اورژانس تهران با بيان اينكه در ساعت 13 روز پنجشنبه امدادگران اورژانس از طريق تماس مردمي در جريان وقوع حادثه اي در خط BRT راه آهن- تجريش قرار گرفتند، گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه كه خيابان وليعصر نرسيده به زرتشت بود دريافتند دو دستگاه اتوبوس تندرو BRT با يكديگر برخورد كردند.
نادر حقي افزود: در اين حادثه 24 مسافر اتوبوس به علت تروما و ضرب ديدگي ناشي از توقف ناگهاني دچار صدمه شده بودند.
وي گفت: 24 تن از مصدومان اين حادثه توسط هشت دستگاه آمبولانس به بيمارستان هاي سينا، امام خميني(ره) و فيروزگر منتقل شدند.
به گفته حقي در ميان مجروحان كودكي پنج ساله و پيرمردي 70 ساله به چشم مي خورد.
پزشك كشيك اورژانس افزود: حال عمومي تمامي مصدومان مساعد گزارش شده است اما به دليل بررسي بيشتر توسط امدادگران به بيمارستان منتقل شدند.

 



همايش قلب كودكان برگزار شد

سومين همايش قلب كودكان ايران 31 فروردين در بيمارستان قلب شهيد رجايي و با حضور جمعي از متخصصان داخلي و خارجي برگزار شد.
دكتر محمد مهران پور، رئيس انجمن قلب كودكان ايران گفت: بيشتر بيماري هاي قلبي در كودكان، مادرزادي است كه در بدو تولد بروز پيدا مي كند و از هر يكهزار تولد 8 كودك به ناهنجاري هاي مادرزادي قلبي مبتلا است.
رئيس انجمن قلب كودكان ايران ادامه داد: تعداد زيادي از ناهنجاري هاي مادرزادي قلب كودكان نياز به درمان جدي جراحي ندارند و با يكسري از درمان هاي طبي مشكل برطرف مي شود ضمن اينكه كودك در بزرگسالي با مشكل خاصي رو به رو نمي شود.
وي افزود: خوشبختانه با پيشرفت علم پزشكي، 90درصد ناهنجاري هاي مادرزادي قلبي با روش هاي ساده يا پيچيده قابل درمان است؛ اگر ناهنجاري ها ساده باشد در بدو تولد نوزاد تحت عمل جراحي قرار خواهد گرفت.
اين فوق تخصص قلب كودكان درباره عوامل ناهنجاري هاي مادرزادي قلبي در كودكان اظهار داشت: سندروم و ناهنجاري هاي مختلف نظير ژنتيك و كروموزم و ناهنجاري هاي چند علتي از عوامل ابتلا كودكان به بيماري هاي قلبي است البته بايد به اين نكته توجه داشت كه 90درصد ناهنجاري هاي قلبي ژنتيك و 10درصد آن عوامل محيطي نظير استرس مادر در دوران بارداري، تغذيه نامناسب و آلودگي هوا است.
كارشناس پرستاري بخش قلب كودكان بيمارستان شهيد رجايي نيز در ادامه گفت: زماني كه مادر كودك را پس از عمل جراحي قلب در آغوش مي گيرد، جريان خون طفل افزايش يافته و تنفس به حالت طبيعي برمي گردد ضمن اينكه طول مدت بستري كودك نيز كاهش مي يابد.
مريم لطفي ستان در سومين همايش قلب كودكان ايران كه در بيمارستان شهيد رجايي برگزار شد به تاثير لمس و در آغوش گرفتن كودك پس از عمل جراحي قلب اشاره كرد و اظهار داشت: طبق تحقيقات انجام شده زماني كه مادر كودك را پس از عمل جراحي قلب در آغوش مي گيرد، جريان خون طفل افزايش يافته و تنفس به حالت طبيعي بازمي گردد.
وي گفت: كاهش درد و به جريان افتادن خون در دستگاه گوارش پس از جراحي و جذب بيشتر مواد غذايي نظير شير مادر از ديگر تاثيرات در آغوش گرفتن كودك توسط مادر است ضمن اينكه تماس پوستي مادر با كودك، حساسيت و اگزماي پس از جراحي را در كودك كاهش مي دهد.
لطفي ادامه داد: دادن آب قند به كودك در هنگام ناراحتي ناشي از درد، تنها حواس طفل را پرت مي كند اما در آغوش گرفتن او توسط مادر موجب ترشح هورمون «آكسيتوسين» مي شود ضمن اينكه با اين كار، انتقال پيام هاي درد به سيستم عصبي مركز مهار مي شود.

 



زلزله زواره را لرزاند

زمين لرزه اي به قدرت 4 ريشتر حوالي شهرستان زواره واقع در استان اصفهان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت يك و 53 دقيقه و 41 ثانيه روز جمعه به وقوع پيوست.
تاكنون گزارشي از ميزان خسارات و يا تلفات احتمالي ناشي از اين زلزله مخابره نشده است.

 



امروز ناپدري سنگدل به دادگاه مي رود

هانيه دختربچه 8 ساله اي كه توسط ناپدري سنگدلش به طرز فجيعي شكنجه شده علاوه بر اين كه به لحاظ جسماني وضعيت چندان مناسبي ندارد به شدت از نظر روحي آسيب ديده است.
دكتر كامران آقاجاني، متخصص پزشكي قانوني با بيان اين كه دو ساعد شكسته اين دختر حتما بايد جراحي شود، اظهار كرد: شرايط جسمي او هنوز براي انجام عمل آماده نيست.
او افزود: ضربه هاي وارد آمده به قدري شديد بوده كه استخوان هاي ساعد جابجا شده است.
اين متخصص ضمن اشاره به آثار سوختگي عميق كه در نقاط مختلف بدن هانيه وجود دارد و ناشي از آتش سيگار، آب جوش و جسم فلزي است، افزود: عفونت استخوان پاي او نيز نگران كننده است و شايد نياز به عمل جراحي داشته باشد.
بهزيستي سرپرستي هانيه را بر عهده گرفت
مديركل بهزيستي استان تهران اعلام كرد: با هماهنگي صورت گرفته با قوه قضاييه، بهزيستي سرپرستي هانيه را بر عهده گرفت.
علي محمد قادي گفت: ناپدري اين دختر از اشرار و اراذل معروف تهران است ضمن اين كه مادر وي نيز معتاد به مواد مخدر كراك و شيشه است به همين دليل هم اكنون در كمپ براي درمان به سر مي برد.
وي ادامه داد: بعد از درمان هانيه در مراكز بهزيستي نگهداري خواهد شد تا تكليف نهايي خانواده اين دختر مشخص شود.
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: متهم امروز به دادگاه احضار مي شود و هيچ اغماضي درباره وي صورت نمي گيرد.
عباس جعفري دولت آبادي در اين رابطه اظهار كرد: به محض اطلاع از موضوع، بازپرس ويژه به سرعت براي بررسي آخرين وضع اين دختربچه به بيمارستان اعزام و در پي آن ناپدري بازداشت و وروانه زندان شد.
وي با قدرداني از بازپرس پرونده گفت: در اين باره بايد هر چه سريع تر اطلاع رساني شود چرا كه افكار عمومي را به شدت جريحه دار كرده است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران افزود: در قانون براي مرتكبان به كودك آزاري، مجازات هاي تعزيري پيش بيني شده است و در اين پرونده به سبب شدت بالاي آزار جسمي، حداكثر مجازات لحاظ خواهد شد.
وي گفت: طبق قانون، كودك آزاري تا دو سال حبس دارد و اگر هم موجبات قصاص شود قصاص هم صورت خواهد گرفت.
جعفري دولت آبادي خطاب به بازپرس ها و سرپرستان دادسراها افزود: كودك آزاري جرم عمومي است و بايد طبق مقررات با آن برخورد شود.
وي گفت: در قانون، به تنبيه در حد مجاز متعارف و تذكر دادن اشاره شده اما ضرب و شتم كودكان از طريق شلاق و يا سوزاندن تنبيه غيرمتعارف است و در مواد 3 و 4 قانوني حمايت از كودكان و نوجوانان نيز به مجازات اين متهمان اشاره شده است.
جعفري دولت آبادي از شهروندان تهراني خواست به محض مشاهده كودك آزاري با دفتر دادستاني به شماره هاي 37 و 33114136 تماس بگيرند.
تماس هاي خوانندگان
چاپ خبر شكنجه هانيه 8 ساله توسط ناپدري معتادش قلب بسياري از هم ميهنانمان را در سراسر كشور به درد آورد. به گونه اي كه برخي از آنان ضمن تماس با دفتر روزنامه تاسف شديد خود را از بروز چنين حوادث دلخراشي اعلام كردند. آنان از قوه قضاييه درخواست كردند تا در چنين مواردي كه مادر به زندان محكوم مي شود ارگان هاي ذيربط در رابطه با وضعيت كودكان اين خانواده ها بررسي هاي جامعي به عمل آورند و كودكان بي گناه را تحت حمايت خود قرار دهند تا ديگر شاهد حوادث دردناكي از اين گونه نباشيم.

 



رويدادهاي خارجي

«ساي بابا» 12سال زودتر راهي مي شود!

مرتاضي كه ادعا مي كرد خداوند در او حلول كرده است، با مرگ دست و پنجه نرم مي كند.
ساي بابا پدر معنوي عرفانهاي نوظهور كه معتقد بود براي احياي اصول در كل جهان متولد شده است، در سن 84 سالگي به علت وخامت جسمي در بستر مرگ افتاده است.
وي كه از 14سالگي ادعاي حلول خداوند در جسمش را مطرح كرده بود، با انجام كارهاي خارق العاده به نام معجزه ميليونها طرفدار در سراسر جهان پيدا كرد كه هر ساله براي ديدار وي به هند سفر مي كردند.
ساي بابا پيشگويي كرده بود در سن 96 سالگي فوت مي كند و 8 سال بعد در جسم ديگري متولد مي شود. اما قرائن نشان مي دهد كه وي ظاهرا بايد 12سال زودتر راهي آخرت شود.
منابع پزشكي اعلام كردند كه وي از ماه گذشته به علت گرفتگي ششها و سينه در بيمارستان بستري شده و هم اكنون با كمك دستگاههاي پزشكي قادر به ادامه حيات است و اعضاي حيات وي پاسخ مناسبي به درمانهاي پزشكي نمي دهند.
گفتني است، حجم اتهامات منسوب به ساتيا ساي بابا بويژه اتهامات اخلاقي آنقدر زياد است كه رسيدگي به آنها نيازمند دخالت دولتهاي مختلف است. اما پليس هند در هيچ كدام از پرونده ها وي را مورد بازجويي قرار نداده است.

 



شبكه هرمي گلدكوئست در يزد متلاشي شد

يك شبكه هرمي گلدكوئست با اقدام اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان يزد، متلاشي شد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان يزد، طي عملياتي از سوي نيروهاي اين اداره ضمن ضربه زدن به يكي از شاخه هاي شبكه دسيسه هرمي كوئست، 17 نفر از سرشاخه هاي اين شبكه بازداشت و به مرجع قضايي معرفي شدند.
بر پايه اين گزارش، افراد بازداشت شده ضمن اغفال قشرهاي مختلف بويژه جوانان تحت عنوان كاريابي و اشتغال، آنان را جذب شبكه كرده و تاكنون با فريب افزون بر 40 نفر از اهالي استان يزد بالغ بر دو ميليارد و چهارصد ميليون ريال از آنها كلاهبرداري كرده اند.

 



تجهيز 69 ايستگاه مترو به نمازخانه

69 ايستگاه مترو به نمازخانه مجهز شده و در تمام ايستگاه هاي جديد مترو نيز نمازخانه احداث مي شود.
به گزارش روابط عمومي مترو تهران در مجموع فضايي به وسعت يك هزار و 689 مترمربع در ايستگاه هاي مترو به نمازخانه اختصاص يافته است كه از اين ميزان 981 مترمربع به نمازخانه برادران و 708 مترمربع نيز به نمازخانه خواهران اختصاص دارد.
احداث نمازخانه در ايستگاه هاي فاقد نمازخانه و رسيدگي به وضعيت نمازخانه هاي موجود همچون سال 89 در سال 90 نيز مورد تاكيد و توجه مسئولان بهره برداري مترو خواهد بود.

 



در سانحه رانندگي خنج 5نفر كشته شدند

بر اثر وقوع يك سانحه رانندگي در شهرستان خنج استان فارس 5 نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.
اين حادثه در ساعت 22 پنج شنبه در محور خنج به شهرستان لارستان به وقوع پيوست و در پي آن يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه پرايد به شدت برخورد كرد كه در اين سانحه ناگوار 5نفر كشته و يك نفر مجروح شد.
علت اين حادثه رانندگي بي احتياطي راننده پژو 405 و انحراف به چپ كامل اين خودرو اعلام شده است.

 



سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

فرماندار شهرستان آبيك گفت: سقوط هواپيماي آموزشي در آبيك منجر به جراحت دو سرنشين آن شد.
هوشنگ اعلائي ماجلاني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: عصر پنجشنبه يك هواپيماي آموزشي از نوع«پايپر» كه از فرودگاه پيام كرج برخاسته بود در اطراف شهر آبيك سقوط كرد.
وي ادامه داد: اين هواپيماي آموزشي در روستاي صمغ آباد (بالاتر از زياران) با درخت برخورد كرد.
فرماندار شهرستان آبيك بيان كرد: خوشبختانه اين حادثه هيچگونه تلفات جاني به دنبال نداشته و تنها 2 سرنشين اين هواپيماي آموزشي مجروح شدند كه به سرعت به بيمارستان شهيد رجايي قزوين انتقال يافتند كه حال عمومي آنها رو به بهبود گزارش شده است.
وي افزود با هماهنگي هاي انجام شده سوخت اين هواپيما به سرعت تخليه شد و خسارت وارد آمده به باغدار در حال ارزيابي است تا خسارت وي پرداخت شود.
اعلائي يادآور شد: علت اين حادثه هنوز مشخص نيست و از سوي كارشناسان مربوطه در حال بررسي است.

 



4 متجاوز به عنف در بندرعباس به دار آويخته شدند

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي هرمزگان گفت: چهار نفر از متجاوزان به عنف و حقوق مردم صبح پنج شنبه به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش فارس از بندرعباس، سعيد اميديان در همين راستا اظهار داشت: چهار نفر از متجاوزان به حقوق مردم كه سال گذشته مرتكب قتل و تجاوز به عنف شده كه جرم آنها در قالب دو پرونده در مراجع قضايي تحت رسيدگي بود، با هدف عبرت ديگران با حضور مقامات و در پوشش كامل امنيتي به سزاي اعمال خود رسيدند.وي افزود: اجراي اين حكم كه با حضور جمعي از شهروندان بندرعباس و خانواده هاي شاكيان انجام شد با هدف عبرت آموزي ديگران به ويژه اخلالگران در نظم عمومي صورت گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14