(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 اردیبهشت 1390- شماره 19908

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انفعال را كنار بگذاريم (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پفك (گفت و شنود)
هشدار رئيس مجلس خبرگان درباره تغيير شعارها و انحراف از اصول
ناگفته هاي وزير سابق اطلاعات از نحوه بركناري اش
بي عشق مشايي نتوان حامي دولت شد!! (خبر ويژه)
عبادي: عراق نبايد مجاهدين(!) را اخراج كند آمريكا بايد تحريم ها را بيشتر كند (خبر ويژه)
خواهش مي كنيم در اين شرايط حساس به كما نرويد (خبر ويژه)
اكبر پونز: ضد انقلاب را بايد كشت (خبر ويژه)
قدم هاي لرزان خاتمي و نگراني از گام هاي بعدي (خبر ويژه)
اميراحمدي: مشايي دارد غرور ما را به ما بازمي گرداند (خبر ويژه)



انفعال را كنار بگذاريم (يادداشت روز)

گزاره هاي مختلفي درباره رويكرد قدرت هاي بين المللي و منطقه اي به تحولات منطقه عربي وجود دارد و به اين دليل آنان كه تحولات را از منظر قدرت هاي «بيروني» ارزيابي مي كنند به نتايج متفاوتي مي رسند. تعدادي از اين گزاره ها عبارتند از: كشورهاي عضو ناتو در نحوه مواجهه با تحولات ليبي و يمن اختلاف نظر جدي دارند، با محور شدن اعضاي ناتو، روسيه و چين عملاً از چرخه تحولات حذف و به «مخالف بي اثر» تبديل شده اند، ناتو جاي شوراي امنيت را در تصميم گيري پر كرده است، آمريكا ترجيح مي دهد سهم كمتري در عمليات ناتو داشته باشد. دو اتحاديه عرب و آفريقا از روند تاثيرگذاري بر تحولات ليبي و يمن كنار گذاشته شده اند.
اما براي تبيين نسبتاً دقيق آنچه مي گذرد بايد نگاهي به مجموعه عملكرد و مواضع اين كشورها داشت و از اين طريق به استنتاج هاي بالنسبه علمي دست پيدا كرد:
1-مواضع كشورهاي عضو ناتو نشان مي دهد كه آلمان، آمريكا، بلژيك و هلند معتقدند «عمليات سياسي»، بايد جاي «عمليات نظامي» را پر كند اين گروه در عين حال اقدام خاصي كه مبتني بر «آغاز گفت وگو» باشد دنبال نكرده اند بعضي معتقدند اين موضوع تا آنجا كه به آمريكا باز مي گردد به اين دليل است كه اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري نمي خواهد وارد پرونده اي شود كه انتهاي آن مشخص نيست بعضي هم گفته اند كشورهاي عضو اين محور متقاعد شده اند كه عمليات واقعي نظامي به اندازه عمليات افغانستان (2001) و عمليات عراق (2003) داراي «ريسك بالا» است. گرايش به «عمليات سياسي» به هر دليلي كه اتخاذ شده باشد به تطويل بحران در يمن و ليبي مي انجامد. چرا كه رفتار اين كشورها نشان مي دهد اين استراتژي در عمل مانع حركت نيروهاي انقلاب در اين دو كشور شده و از سوي ديگر به رژيم هاي قذافي و صالح كه با وجود دست زدن به انواع تهاجمات نظامي نتوانسته اند مردم معترض را ساكت كنند، فرصت تنفس مي دهد.
بنابراين بر خلاف ظاهر قضيه تاكيد اين 4 كشور بر «عمليات سياسي»- و اعلام اينكه بحران ليبي و يمن راه حل نظامي ندارد- تنش جاري در اين دو كشور عرب را كاهش نمي دهد بلكه افزايش داده و از آنجا كه مردم قصد ندارند به فضاي گذشته باز گردند و بارديگر اين رژيم ها را تحمل نمايند، بحران جاري به درازا مي كشد.
2- موضع متفاوت فرانسه، انگليس، ايتاليا و... و تاكيد اين محور بر تشديد عمليات عليه قذافي و كمك به رهبران بن غازي و نيز غيرقابل قبول خواندن ادامه حكومت علي عبدالله صالح در يمن نشان مي دهد كه كشورهاي بالنسبه قدرتمندتر اروپا تحولات شمال آفريقا و منطقه عربي خاورميانه را يك فرصت براي بازگشت به اين قاره به حساب مي آورند و ناتو را ابزار مناسبي براي بازگشت مي دانند. اين سياست قاعدتاً مورد حمايت آمريكا، آلمان و كشورهاي كوچكي نظير بلژيك واقع نمي شود چرا كه در اين روند براي خود منفعتي قايل نيستند. سكوت طولاني كشورهايي نظير اسپانيا هم از چنين احساسي حكايت مي كند با اين وصف مي توان پيش بيني كرد كه انگليس، فرانسه و ايتاليا طي ماههاي آينده در پيشاني غرب و ناتو ديده شده و مردم ليبي و يمن درگير نگرش هايي از نوع نگرش هاي حاكم بر لندن و پاريس باشند. اما در عين حال «نظامي سازي روند تحولات» به معناي تسريع در حل بحران كنوني نمي باشد چرا كه عمليات نظامي ناتو در ليبي هيچ كمكي به حل ماجرا نكرده بلكه ابهامات را اضافه نموده است. در واقع به نفع انگليس و فرانسه است كه حضور نظامي و وضعيت نظامي در يمن و ليبي به درازا بكشد چون نتيجه آن نقش آفريني طولاني تر آنان در اين صحنه است با اين وصف بايد گفت نتيجه قطعي سياست هر دو محور -يعني محور رويكرد نظامي و محور رويكرد سياسي- طولاني شدن دوره درگيري ها در دو كشور ليبي و يمن مي باشد كه البته بحرين هم به نوع ديگري درگير همين روند است.
3- بعضي گفته اند عمليات تاخيري و اطاله بحران و به عبارت دقيق تر ايجاد مانع بر سر راه پيروزي انقلاب هاي اسلامي در كشورهاي ليبي، يمن و بحرين ابتدا بصورت يك تاكتيك مدنظر غرب قرار گرفت ولي در ادامه به «استراتژي» تبديل شد. تبديل تاكتيك به استراتژي در شرايطي انجام مي شود كه تبديل كننده، استراتژي ندارد و در عين حال به اجبار به وسط معركه اي كه ابعاد آن را نمي شناسد، كشيده شده است در اين حالت همه ظرفيت و هوشمندي به كار گرفته مي شود تا «تاكتيك» عبور از شرايط مبهم به دست آيد. اما چندي بعد هم راه حلي پيدا نمي شود و كماكان شرايط مبهم كه بوي شكست از آن به مشام مي رسد، استمرار پيدا مي كند و اين به استمرار تاكتيك و تبديل آن به «هدف» مي انجامد. اين وضعيت بيانگر آن است كه يك ماه پس از ورود فعال و در عين حال تاخيري غرب به دو معادله يمن و ليبي هنوز هيچ نشانه اي مبني بر اينكه احتمالا غرب مي تواند بر روند تحولات سوار شود، پيدا نشده و در همان حال بوي شكست غرب هم به مشام مي رسد. تبديل تاكتيك تطويل بحران به استراتژي و هدف به خوبي نشان مي دهد كه غرب با وجود آنكه با همه ظرفيت حقوقي، سياسي، ديپلماتيك، رسانه اي و حتي ديپلماتيك- در دو سطح ديپلماسي رسمي و ديپلماسي عمومي- به ميدان آمده است، نتوانسته بر حركت مردم در يمن و ليبي تأثير بگذارد. از آن طرف روند اين تحولات بيانگر آن است كه ايران به عنوان تنها كشوري كه چشم ملت ها در ليبي، يمن و بحرين به آن دوخته شده است، مي تواند بدون اعتنا و توجه به بر و بياهاي غرب، با تمركز روي كمك به مردم، تحولات را سرعت داده و به نتيجه برساند. به شرط آنكه «وزارت خارجه ما در بهترين شرايط، گرفتار بدترين وضعيت انفعالي نباشد.»
4- غرب، كشورهاي روسيه، چين، اتحاديه آفريقا، اتحاديه عرب و... را از معادله خاورميانه و شمال آفريقا كنار گذاشته است. البته در عين حال خود نيز نتوانسته بر اوضاع مسلط شود. اين موضوع براي ملت هاي ليبي، يمن و بحرين و براي جمهوري اسلامي و محور مقاومت يك فرصت گرانبها به حساب مي آيد. ما مي توانيم سطوح رايزني خود را براي كمك به مردم در اين كشورها به ميدان بياوريم. ترديدي نداريم كه همه اعضاي اتحاديه عرب يا اتحاديه آفريقا قابل اعتماد و اتكا نيستند ولي در ميان آنان كشورهايي هستند كه مايلند نقش آفريني نمايند. علاوه بر آن ها كشورهاي تركيه، مالزي، اندونزي و طيفي از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد هم هستند كه حاضرند در قواره اي مشترك به مدد مردم در اين كشورها بيايند. كاملاً واضح است كه كشورهاي داراي رويكرد فعال مايل نيستند در مهمترين تحولات تاريخي اين منطقه عربي كنار نشسته و صرفاً نظاره گر باشند و در عين حال واضح است كه غرب اين كشورها را وارد معادله نمي كند. اين دو صغراي قضيه اي هستند كه نتيجه منطقي آن خلق فرصت مهم و استثنايي براي كشوري نظير جمهوري اسلامي مي باشد. از سوي ديگر چنين صحنه اي يك ميدان مهم آزمون و تجربه براي دستگاه سياست خارجي ما مي باشد. بايد دريابيم اگر چنين محور سياسي از سوي ايران شكل بگيرد بدون هيچ ترديدي با استقبال ملت ها در اين منطقه مواجه مي شود در حالي كه مردم اين منطقه طرح هاي غربي و دولت هاي وابسته به آن را در نقطه مقابل منافع ملي خود ارزيابي كرده و باعث شكست آن ها مي شوند. يك خبر بيانگر آن است كه چند روز پس از سقوط بن علي در تونس، يك نمايشگاه كتاب در پايتخت اين كشور برگزار شد و حدود 2 ميليون نفر از جمعيت 10 ميليوني تونس از آن بازديد كرده اند. بعضي از غرفه داران گفته اند كه در اين بازديدها بيشترين درخواست ها روي كتاب هاي امام خميني، آيت الله خامنه اي و ديگر شخصيت هاي مذهبي انقلاب اسلامي ايران متمركز بوده است. با اين وصف جمهوري اسلامي به سهولت مي تواند به كمك مردمي بشتابد كه از سيطره غرب بر كشورهاي اسلامي خود و سيطره ديكتاتورهاي وابسته به ستوه آمده اند. در اين راه نبايد از جنجال ترسيد و گمان كرد كه ورود ما به «ايران هراسي» دامن مي زند. بگذاريد مستكبران و عناصر وابسته آنان از ما در هراس باشند مگر چنين تبليغاتي سال ها عليه ما در تونس نبوده است؟ چرا نتوانسته خدشه اي به اعتبار انقلاب اسلامي نزد مردم اين سامان وارد كند؟
5- ادامه حضور گرم مردم در ميدان مبارزه در همه كشورهاي ياد شده به خوبي نشان مي دهد كه انقلاب ادامه دارد و طولاني شدن نسبي دوره انقلاب- سياستي كه غرب گمان مي كند به خلق فرصت براي او منجر مي شود- مردم را به دام سياست هاي آمريكايي و اروپايي نيانداخته است. همين ديروز هم مبارزه با قذافي با شدت تمام در شهرهاي مختلف ليبي دنبال شد و در يمن و در بحرين نيز چنين بوده است و هنوز مصري ها و تونسي ها انقلاب را رها نكرده و مطالبات خود را روزانه پيگيري مي كنند. بنابراين همانگونه كه - برخلاف بعضي تحليل هاي غير علمي و بي دليل- آمريكا و غرب نقشي در پيدايي اين انقلاب ها نداشته اند، به صحنه آوردن همه استعدادها و ظرفيت هاي آنان نيز نتوانسته انقلاب ها را از مسير منحرف نمايد و حالا وقت كار ماست مبادا كه با تحليل غلط و اصرار بي جا بر اينكه «همه اين غوغاها برنامه غرب براي نجات اسرائيل است» بهترين و استراتژيك ترين فرصت ها را از دست بدهيم. در واقع در يك بررسي و نگاه منصفانه بايد گفت آمريكايي و غربي خواندن اين تحولات روحيه دادن به رژيم صهيونيستي است آنهم در شرايطي كه خبرهاي موثق مي گويند طي دو ماه گذشته- فوريه و مارس- دست كم 400 هزار صهيونيست ساكن سرزمين هاي فلسطيني گريخته اند و روند فرار صهيونيست ها شدت گرفته است. درست و دقيق تحليل كنيم تا به «موضع گيري درست» و سپس به «تصميم گيري درست» برسيم. اين تحولات، يك فرصت تاريخي براي اسلام و مسلمين و ايران است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤چرا رسانه ملي اخبار بحرين را كمتر پوشش مي دهد؟ با توجه به نسل كشي و اهانت آشكار آل سعود ملعون و اماراتي ها و آل خليفه ها به قرآن كريم و مساجد شايسته است بيشتر نسبت به پوشش خبري بحرين حساس بود.
5908---0910
¤ سران عياش و سياه روي عربستان و بحرين بدانند اگر ايران اراده نمايد به خاطر جناياتشان ايل و آل آنها را به توبره مي كشد و به دريا مي ريزد.
7260---0912
¤ به آقاي هاشمي رفسنجاني بفرماييد نامه سال 59 شما به حضرت امام خميني در دفاع از انقلاب و مخالفت با بني صدر همپيمان ضدانقلاب بود ولي نامه سال 88 شما خطاب به رهبر معظم انقلاب در دفاع از جريان هاي ضدانقلاب است. توجه داشته باشيد كه چه چيزي را با چه چيز ديگر مقايسه مي كنيد و نتيجه دلخواه خود را مي گيريد.
2158---0911
¤ با اينكه ملت ايران به رهبري حضرت آيت الله خامنه اي به مشكلات و مسائل اصلي جهان اسلام و كشور توجه دارد، اما از مسائل فرعي نيز غفلت نمي ورزد و آنرا رصد مي كند و از انحراف برخي جريانات آگاهي كامل دارد. انتظار مي رود مسئولين همواره از رهبري عقب نمانند و جلو هم نزنند و ملازم ايشان باشند كه خير دنيا و آخرت اين است.
0596---0912
¤ آقاي مشايي از كجا فهميده اند كه آرمان ملت ايران رسيدن به منشور كوروش است. مگر در منشور اسلام نقصي وجود دارد كه مرتب تكيه روي منشور كوروش مي كند.
2202---0910 و يك تماس ديگر
¤ آقاي احمدي نژاد؛ افسوس مي خورم كه مي بينم مشايي را اينقدر پر و بال مي دهيد به جاي اينكه پرهاي او را قيچي كنيد.
3607---0936
¤ روزنامه هاي داراي سابقه حمايت از فتنه گران معلوم نيست چه دشمني با ايران و ايراني دارند كه مراسم باشكوه رژه ارتش در روز 29 فروردين امسال را يا پوشش خبري نداده اند و يا خيلي خلاصه و كوتاه از كنار آن عبور كرده اند. در هيچ كشوري اين نوع رفتار با ارتش خود كه ضامن اقتدار آن كشور است، پسنديده نيست.
تجارتي
¤ در هر دوره اي از مجلس بعضاً نمايندگاني حضور دارند كه علي رغم داشتن مدرك فوق ليسانس و بالاتر تحرك لازم نمايندگي مردم را ندارند و حكم سياهي لشكر را پيدا كرده اند. آيا بهتر نيست كه به جاي آنان چند نفر فعال و پرتلاش ليسانسيه و پايين تر به خانه ملت راه پيدا مي كردند و همه چيز به مدرك فوق ليسانس ختم نمي شد.
2576---0917
¤ به مسئولين محترم صداو سيما بفرماييد پخش سريال برنامه طنز از شبكه سوم از تاريخ 3/2/90 كه با ايام عزاداري فاطميه مصادف شده به صلاح و صواب نيست. شروع اين برنامه را به ايام بعد از فاطميه موكول كنند.
طباطبايي از اراك
¤ از بانك مركزي در كنترل بازار سكه و طلا تقدير و تشكر مي شود اميدوارم اين آخرين تجربه باشد و ديگر شاهد تكرار حباب طلا و سكه نباشيم. اميد است با مديريت و نظارت هميشگي در طول سال مانع عرض اندام عده اي زالو صفت باشيم.
اميرحسين سلطان
¤ از معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور درخواست مي شود با توجه به وضعيت آب و هواي خوزستان (گرد و غبار و گرماي شديد) نسبت به تعميم ساعت كاري تهران به خوزستان نيز عنايت كند. متاسفانه و عملا ساعت كاري تا 13 بيشتر نيست و از ساعت 13 تا 16 پس از نماز و ناهار به مطالعه روزنامه و مجلات ادارات سرگرم مي شوند. پس چه بهتر كه در صرفه جويي از وقت و حذف ناهار از ادارات پايان ساعت كاري 30/14 اعلام شود.
معتمدي از اهواز
¤ بدحجابي و يا در اصل واقع بي حجابي و بي بند و باري و رفتارهاي خلاف اخلاق در جامعه و معابر عمومي شرم و حيا را از بين برده و زنگ خطري است كه مسئولان توجهي بدان نشان نداده و قصور بر اين مهم دارند. بيداد مواد مخدر و تسري آن در خانواده ها نيز يك سوي ديگر معضل اجتماعي است كه خانواده ها را دو چندان و كانون خانواده جوانان را دچار نگراني كرده است، تو را به خدا كاري بكنيد.
محمودي
¤ تصميم گرفته ام از خانم تهمينه ميلاني به خاطر توهين هايي كه در فيلم خود به ايرانيان نجيب كرده به دادگاه شكايت كنم. لطفاً راهنمايي كنيد كه اين كار را از كجا و چگونه بايد انجام بدهم؟
6333---0911
¤ در كشوري كه يك كارگر زحمتكش پس از يك ماه كار طاقت فرسا و شرايط دشوار كار در سرما و گرما و مشكلات مالي و گراني بين 300 تا 600 هزار تومان حقوق مي گيرد چگونه يك هنرپيشه يا خواننده بابت 45 دقيقه مبلغ چهل ميليون تومان (پاداش پايان خدمت 4 كارگر پس از 30 سال خدمت) به او پرداخت مي شود؟
7886---0913
¤ با توجه به سخنان مسئولين در مورد كيفيت آرد و نان متأسفانه هنوز شاهد ارايه نانهاي با كيفيت پايين هستيم. از مسئولين انتظار بهبود وضعيت و كيفيت آرد و نان هستيم.
9294---0911
¤ وضعيت جاده هراز نامناسب است. از مسئولين وزارت راه و ترابري درخواست ترميم جاده را داريم.
7063---0939
¤ با مصوبه مجلس درباره شرايط نمايندگان در انتخابات سال آينده مجلس شوراي اسلامي تنها يك عده خاصي قادر به راهيابي به پارلمان خواهند شد كه آن موقع مجلس شوراي اسلامي ديگر مجلس مردمي گذشته نخواهد بود.
عراقي
¤ در مورد تعيين مصرف گاز ساختمان هاي آپارتمان نشين مي خواستم متذكر شوم كه در تعيين سهم واحدهاي مسكوني نبايد متراژ واحدها را ملاك تقسيم عادلانه هزينه گاز قرار دهند مگر در فصل زمستان.
رسايي- تهران
¤ چرا صدا و سيما در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب براي بينندگان خودش برنامه اي را توليد نمي كند.
قاسمي- اصفهان
¤ اكثر روستاهاي بخش زيدون شهرستان بهبهان خوزستان از نعمت روشنايي معابر محروم هستند. مسئولان فكري بكنند.
حسين محمدي فرد- سردشت زيدون
¤ شركت لبنيات ... به صورت ناگهاني قيمت محصولات خود را تا 50 درصد افزايش داده است. پس مسئولين محترم وزارت بازرگاني در اين رابطه چه كاره هستند و چرا اجازه بالا بردن قيمت ها را مي دهند؟
6940---0916
¤ صداقت و صراحت كيهان و كيهاني ها قابل تحسين است. از دوستاني كه به بنده توصيه كردند روزنامه كيهان را بخوانم تشكر مي كنم.
7760---0935
¤ اگر مصرف زياد بد است و بايد از آن پرهيز شود پس چرا در صدا و سيما مرتب تبليغ مصرف گرايي مي كنند. هيچ بعيد نيست كه اگر گاز، برق و بنزين و... به بخش خصوصي واگذار شود مصرف هرچه بيشتر آنها در راديو و تلويزيون شروع شود!
8189---0912

 



پفك (گفت و شنود)

گفت: يكي از عوامل مشايي طي مصاحبه اي به كيهان شديداً حمله كرده كه چرا مشايي را منحرف دانسته است و براي اثبات حقانيت! مشايي گفته است او در شبانه روز فقط 2 ساعت مي خوابد!
گفتم: از كي تا به حال، «كم خوابي» نشانه خوب بودن است؟! اگر اين آقا راست بگويد، مي توان نتيجه گرفت كه آقاي مشايي به خاطر همين كم خوابي، حرف هاي نامربوط مي زند!
گفت: اين عاشق سينه چاك گفته است؛ كساني كه مشايي را قبول ندارند، نمي توانند حامي و طرفدار دولت باشند!
گفتم: ياد آن روزها بخير كه وقتي مي خواستي از بقالي محل يك كيلو قند بخري مي گفت؛ بايد يك بسته پفك هم ببري، قند را بدون پفك نمي فروشيم!
گفت: همين آقا در حالي كه آنچه از طرف حلقه مشايي به وي ديكته شده را تكرار مي كند، اصرار هم دارد كه خودش را خيلي متدين و انقلابي هم نشان بدهد.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو رفته بود حج ولي نماز نمي خواند و طواف نمي كرد، پرسيدند اين ديگه چه نوع حجي است؟! در جواب گفت؛ قبل از حركت به ما گفته اند همه چيز برعهده كاروان است؟!

 



هشدار رئيس مجلس خبرگان درباره تغيير شعارها و انحراف از اصول

رئيس مجلس خبرگان رهبري نسبت به كوتاه آمدن برخي افراد از اصول و ارزش هاي انقلاب براي خوش آمد ديگران، هشدار داد.
آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان و دبيركل جامعه روحانيت مبارز در ديدار با برخي مسئولان حزب مؤتلفه اسلامي اظهار داشت: همه اصولگراها و تمامي علما و روحانيت با هم متحد باشند و من توصيه كردم كه در اين جرياناتي كه براي انتخابات واقع مي شود اين ارتباط حفظ شود؛ انگيزه مهم است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: هميشه دغدغه حقير به راهنمايي بنيانگذار انقلاب، اين بود كه روحانيت در مسائل سياسي حضور داشته باشد.
آيت الله مهدوي كني با اشاره به اينكه گاهي اوقات به دليل بعضي از حوادث و شكست هاي ظاهري بعضي مي گفتند دوره روحانيت گذشته و بي مصرف شده است، يادآور شد: ولي بنده از همان ابتدا عرض مي كردم كه اينطور نيست؛ ممكن است نوساناتي در مسائل سياسي پيش بيايد اما نبايد اصول را فراموش كنيم.
وي با اشاره به حضور خود در جلسه اي در خصوص بحث تشريح منشور دوازده گانه اصولگرايي، تصريح كرد: در اين جلسه اعلام كردم كه ما نبايد فقط براي مجلس و انتخابات بحث كنيم. بحث ما در منشور اصولگرايي اين نيست كه فقط در مجلس باشد؛ چون مجلس يكي از اركان انقلاب است. مسائل مختلف سياسي، اجتماعي، ديني، فقاهتي، همه اينها بايد همه با هم باشند و روحانيت را راهنما قرار بدهند.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز يادآور شد: همچنين در اين جلسه گفتم كه يكي از نمادهاي حضور روحانيت در خود مجلس است. اگر كه به تدريج روحانيت هر دوره اي كم شود اين نشان مي دهد كه انقلاب دارد از مسير خودش منحرف مي شود.
وي همچنين تصريح كرد: روحانيت نمي خواهد خودش را تحميل كند. نبايد هم تحميل كند. اين معنايش اين نيست كه هر چيز كه ما بگوييم مردم گوش كنند. در مصاديق انتخاب ما اين را نمي گوييم ولي مي گوييم روحانيت حضور داشته باشد؛ مشاوره اي، بحثي، صحبتي.
رئيس مجلس خبرگان رهبري اعلام كرد: بعضي از اصولگراها در حضور خود من در يك جمعي اظهار كردند كه روحانيت نفوذ خودش را از دست داده و ديگر نمي تواند مردم را جمع كند. پس بايد چه كار بكنيم؟ بايد يك كاري كنيم كه مردم را جمع كنيم. خوب حالا مردم را بخواهيم جمع كنيم چه كار كنيم؟ بايد شعارهاي روحاني و شعارهاي امام(ره) را عوض كنيم. شعارهاي اسلامي و انقلابي يا سنتي را حذف كنيم. يك شعارهايي بدهيم كه يك طبقه ديگري از مردم را جذب كنيم.
وي ادامه داد: اين مسئله ايران و اين حرف ها شايد معلول همين فكر است كه مرتب مي گويند ايران و حرفهايي كه مي زنند. اين مثل آن حرفي مي ماند كه در زمان رفراندوم جمهوري اسلامي امام(ره) فرمود جمهوري اسلامي. نگوييد دموكراسي اسلامي. اسلامي را با دموكراتيك قاطي نكنيد؛ كه مي گفتند اينها خلط با هم است.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه هر نظامي فرهنگي و هر فرهنگي اصطلاحاتي دارد گفت كه آن اصطلاحات نگهبان و حافظ آن انقلاب است. اينها نبايد حذف شوند. ما اصطلاحات و سنتهاي پيغمبر اكرم(ص) را نبايد به اعتبار گذشت زمان حذف كنيم. بگوييم آقا هزار و چهارصد سال گذشته ما اصلا اصطلاحات را عوض كنيم. مثلا براي نماز اسم ديگري بگذاريم براي اينكه امروزي ها آن را بپسندند. جهاد را جور ديگري معنا كنيم؛ جهاد في سبيل الله را در راه مردم بگوييم كه مردم هم دنبال آن بيايند، در حالي كه في سبيل الله شد براي مردم هم هست چون خدا با مردم است.
آيت الله مهدوي كني ادامه داد: اينهايي كه اين اصطلاحات را مي گويند من نمي خواهم بگويم غرضي دارند. اشتباه را در انتخاب فرهنگ مي بينم. حداقل اين طور است لذا به بعضي از آقاياني كه اين حرف ها را مي زنند، گفتم اصطلاحات را عوض نكنيد. اولين نقطه انحراف همين اصطلاحات است، فرهنگ است؛ اينها راه را عوض مي كند.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز يادآور شد: يك جوان ممكن است به اسم ايراني در يك راهپيمايي شركت كند اما وقتي خطر باشد خيلي از آنها فرار مي كنند؛ ولي وقتي پاي اسلام وسط باشد و به نام اسلام باشد با اعتقاد مي ايستند.
آيت الله مهدوي كني با اشاره به عمل جراحي قلب خود در خارج از كشور و قبل از رحلت امام(ره) اشاره كرد و گفت: وقتي كه سال بعد براي معاينه رفتم دكتري كه من را عمل كرد گفت من تلويزيون را نگاه مي كردم كه مردم براي تشييع پيكر امام(ره) چه مي كردند، جوانان بر سرشان مي زنند، غش مي كردند، بعضي ها را شنيديم از دنيا رفتند. امام(ره) با آن استقبال آمد و با اين بدرقه هم رفت. هيچ وقت شعارش را عوض نكرد. پايه گذار انقلاب اينگونه بوده حالا بعد براي حفظ انقلاب بياييم يك شعارهاي ديگري بدهيم. اشتباه است اگر كسي با هر نيتي اين كار را بكند.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: امروز ما مراقب باشيم اين اشتباهات را نكنيم. سرّ بقاء و رمز پيروزي امام (ره) همين بود كه اصولي كه داشت هميشه و حتي در نوسانات و مشكلات هم حفظ مي كرد. در برابر مشكلات نمي آمد يك اصلي را تغيير بدهد و بگويد بياييد اصل را عوض كنيم. ممكن است تاكتيك را عوض كند ولي استراتژي و اصول را عوض نمي كرد.
وي ادامه داد: يك دوره هم ممكن است در يك انتخاباتي ما ببريم يا نبريم. اگر اصول را حفظ كنيم مي توانيم براي ادامه انقلاب كار كنيم و من اين مطلب را از نظر فلسفي از نگاه ملاصدرا مي گويم؛ ملاصدرا در حركت جوهري مي گويد عالم در حركت كمالي است ولي گاهي اشكال مي كنند و مي گويند آقا اين درخت كه خشك شد چه كمالي دارد؟ وي مي گويد حركت مجموعه عالم را نگاه كنيد. تك تك نگاه نكنيد. حركت يك حركت زيگزاگي است. درخت خشك مي شود، تخمهايش مي ريزد، درخت ديگر مي آيد، چوبش باز ممكن است در خاك پوسيده بشود دوباره يك درخت ديگري بيايد؛ هيچ وقت حركت اين عالم توقف پيدا نمي كند منتها حركت زيگزاگي است، مي آيد پايين باز مي رود بالا. حركت مسائل انقلابي، معنوي، اسلامي هم اينطور بوده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: تذكر اين است كه دوستان راهي كه انبياء و ائمه عليهم السلام رفتند بعد هم امام(ره) رفت را فراموش نكنند. ما طرفدار انقلاب و امام(ره) هستيم، شاگردان او هستيم. بنابراين گذشت مي خواهد. يعني دوستان بايد همان طور كه در دوره گذشته انتخابات هم من گفتم كه شد. صددرصد مطلوب نبود ولي درصد قابل توجهي بود. الان هم در مجلس اختلاف سليقه هايي ديده مي شود ولي مجموعه حفظ انقلاب بالاتر از افراد است، بالاتر از اين وكيل مجلس است، بالاتر از اين آقا است. بايد شجره انقلاب را حفظ كنيم در آن صورت شاخه هايش باقي مي ماند.
وي افزود: هدف اصلي ما حفظ انقلاب و نظام است كه امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است و حفظ نظام وابسته به حفظ ستون آن است و ستون آن ولايت فقيه و ولي فقيه زمان است.
وي خطاب به دوستان اصولگرا و حتي غيراصولگرا گفت: آنهايي كه واقعاً اين انقلاب را قبول دارند قدري فكر بكنند. بس است ديگر آدم كارهايي را بكند كه فقط آن چه كه به سليقه خودش خوب مي آيد انجام بدهد. بيايند ببينند چگونه مي توانند، انقلاب را حفظ كنند. يك قدري گذشت مي خواهد. اگر اشتباهي رخ داده بايد آنرا با گذشت جبران كرد. با بودن اين دشمن هايي كه در خارج اند و دشمناني كه در اطراف ما هستند، همين حركت هايي كه در جوامع اسلامي و عربي واقع شد. همه مي بينيم كه خارجي ها دارند چه مي كنند. حركتي واقع شده كه مسلماً متأثر از حركت انقلابي ماست. ولي دشمنان كه رها نمي كنند هيچ انقلابي در دنيا دفعي و ارتجاعي نيست اگر ما بگويم كه انقلاب ما متاثر از انقلابهاي پيشين بوده تحليل نادرستي نكرده ام.
آيت الله مهدوي كني تصريح كرد: شهداي ما چه كردند؛ وصيت هاي شهدا را نگاه كنيم. چه مي گفتند؟ بحث ايران و خاك و مرز جغرافيايي نمي كردند، مي گفتند اسلام، امام(ره)، گاهي بچه ها به مادرهايشان، خواهرهايشان سفارش مي كردند كه حجاب هايتان را حفظ كنيد ما براي اين داريم شهيد مي شويم. با قرآن جبهه مي رفتند. اينها بايد حفظ بشود. اينها را ما بايد حفظ بكنيم. همه چيز نبايد مطابق ميل ما باشد. بايد نگاه كنيم مجموعه كار به كجا مي كشد؟ اصل را حفظ كنيم و لذا توصيه من به برادران اصولگرا اين است كه بايد اين انقلاب را حفظ كنيم و بدانيم براي حفظ انقلاب گذشت لازم است و اينطور فكر نكنيم كه براي حفظ انقلاب بايد من باشم. اين يكي از اشتباهات است. امام(ره) هميشه توصيه مي كرد انقلاب را حفظ كنيد نمي گفت من را حفظ كنيد. بعضي ها فكر مي كنند واقعا اگر بروند كنار هيچكس و هيچ چيز باقي نمي ماند. نه اينجوري نيست. بنده بروم كنار طوري نمي شود. ستون خيمه را بايد حفظ كرد.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز در توصيه اي خطاب به دولتي ها و رئيس جمهور اعلام كرد كه واقعاً يك وقت خداي ناكرده، خود آقاي رئيس جمهور را نمي گويم، اطرافيان كاري نكنند كه باعث جدايي بشود. اين همان اشتباهي است كه گاهي ممكن است بعضي بكنند، خيال كنند كه فعلا كه ما مي توانيم يك كاري بكنيم و راه همين است. نه اشتباه است. راه كار جمعي با جمع است. نبايد كار جمعي را فردي كرد. من حتي در آن نطق اوليه خبرگان گفتم آقا ما به همه مردم ايران مي گوييم كه با شما هستيم و در خدمت شما هستيم و خبرگان هم براي همه است. رئيس جمهور هم براي همه است.دولت هم براي همه است. اينكه متعلق به همه است را بايد عملا نشان داد كه براي همه است.
 



ناگفته هاي وزير سابق اطلاعات از نحوه بركناري اش

وزير اطلاعات دولت نهم ضمن بيان ناگفته هايي از چگونگي بركناري اش، اقدام دولت را در عزل مصلحي توجيه ناپذير دانست.
غلامحسين محسني اژه اي در همايش «ولايت فقيه استمرار حركت انبياء» در سخناني با اشاره به وقايع اخير رخ داده در كشور و بركناري وزير اطلاعات اظهار داشت: رئيس جمهوري تلاشهاي فراواني را در كشور انجام داده اند و عملكرد احمدي نژاد در زمينه استكبارستيزي، تحرك زايدالوصف و رسيدگي به محرومين در جاي خودش قابل تقدير است ولي گاهي ايشان كارهايي انجام مي دهند كه هيچ توجيهي براي آنها پيدا نمي شود.
سخنگوي قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه كنار گذاشتن وزير اطلاعات در اين شرايط توجيهي نداشت، گفت: از سوي ديگر «چگونه كنار گذاشتن» وزير اطلاعات به عنوان يكي از وزارتخانه هاي كليدي مهم است.
دادستان كل كشور كه در خرم آباد سخن مي گفت با بيان اينكه وقتي مي خواهند وزير را كنار بگذارند بايد يكسري زمينه چيني ها صورت گيرد، خاطرنشان كرد: بايد طوري در اين رابطه عمل شود كه سيستم اطلاعاتي كشور ضربه نخورد و حداقل زماني براي معرفي فردي كه مي خواهد به جاي وزير گذاشته شود مدنظر قرار گيرد.
محسني اژه اي با تاكيد بر اينكه كنار گذاشتن وزرا جزء اختيارات رئيس جمهور است ادامه داد: ولي حقيقتا نحوه عملكرد در مورد بركناري وزير اطلاعات توجيه پذير نيست.
وي با اشاره به واكنش رهبر معظم انقلاب به بركناري مصلحي گفت: ايشان در نامه اي خطاب به رئيس جمهوري عنوان كردند كه كنار گذاشتن مصلحي در شرايط كنوني نه به مصلحت كشور است و نه به مصلحت شما.
دادستان كل كشور ادامه داد: اين گونه برخوردها در دل دشمنان ما چقدر «قند آب مي كند».
محسني اژه اي در ادامه سخنان خود به نحوه بركناري خود در زماني كه بر مسند وزارت اطلاعات قرار داشت، اشاره كرد و گفت: من و صفارهرندي را دو هفته مانده به پايان دوره وزارتمان كنار گذاشتند كه حتي اگر فرض هم كنيم كه ما «آدم هاي بدي» هستيم باز هم اين برخورد درست نبود.
وزير اطلاعات دولت نهم با بيان اينكه «ما خودمان هم نفهميديم چگونه و چرا ما را كنار گذاشتند» يادآور شد: بسياري از مسئولين از بركناري من هيچ اطلاعي نداشتند.
وي ادامه داد: اطلاعي ندارم كه در آن زمان مقام معظم رهبري از روند بركناري من مطلع بود يا نه، ولي ايشان از بركناري آقاي مصلحي اطلاعي نداشتند.
محسني اژه اي در ادامه روايت خود از بركناري اش در دولت نهم گفت: بعد از نماز ظهر روزي كه من را بركنار كردند مانند هميشه قرار بود تا قبل از پايان وقت اداري يك جلسه اي بگذاريم كه وقت هم فوت نشود كه در حال رفتن به اتاق كارم بودم كه يكي از معاونين من سراسيمه به استقبال من آمد و خبر عزل من را داد و گفت كه به وي پيشنهاد سرپرستي وزارت اطلاعات داده شده است.
وي با اشاره به شوكه شدن همراهانش پس از شنيدن خبر عزلش از وزارت اطلاعات دولت نهم، بيان داشت: ولي خود من چون شناخت داشتم خيلي شوكه نشدم!
دادستان كل كشور با اشاره به اطلاع از خبر بركناري اش چند دقيقه مانده به پخش اخبار ساعت 14 يادآور شد: پس از شنيدن خبر عزلم در پاسخ به مشورت معاونم براي پذيرفتن سرپرستي وزارت اطلاعات به او گفتم كه اگر من بركنار شدم كه ديگر نمي توانم نظري داشته باشم ولي اگر از من مشورت مي خواهي من مي گويم حتما قبولت داشته كه به عنوان سرپرست شما را معرفي كرده است.
محسني اژه اي با بيان اينكه اين به صلاح نبود كه دو هفته مانده به پايان دوره دست به بركناري وزرا بزنند عنوان كرد: به هر حال ما با يكي دو نفر مشورت كرديم كه در مقابل اين موضوع چه واكنشي نشان دهيم.
وي با اشاره به اينكه روز بركناري اش از وزارت اطلاعات مانند همه يكشنبه ها قرار بود جلسه دولت ساعت چهار برگزار شود، افزود: اتفاقي كه براي ما رخ داد مانند همين اتفاقي بود كه براي مصلحي رخ داد.
دادستان كل كشور ادامه داد: ابتدا قصد داشتم با توجه به بركناري در جلسه دولت حضور پيدا نكنم كه در نهايت با توجه به اينكه اين موضوع به صورت رسمي به ما اعلام نشده بود تصميم به حضور در جلسه دولت گرفتيم.
محسني اژه اي با بيان اينكه گاهي وقت ها يك «استعفاي زوري» از آدم مي گيرند، گفت: ولي متأسفانه در اين خصوص هيچ حرفي به ما گفته نشده بود.
وي ادامه داد: در نهايت تصميم گرفتيم خودمان را «به آن راه بزنيم» كه از موضوع بركناري خبر نداريم و براي رفتن به جلسه دولت سوار ماشين شدم كه راننده ماشين به من يادآوري كرد كه آقاي محسني، گفته اند شما جلسه دولت نرويد و به دفتر رياست جمهوري مراجعه كنيد.
دادستان كل كشور افزود: پس از رفتن ما به دفتر رياست جمهوري آقاي شيخ الاسلامي كه آن زمان رئيس دفتر رئيس جمهور بودند به ما اطلاع دادند كه من و آقاي صفارهرندي عزل شده ايم.
محسني اژه اي در ادامه روايت خود از بركناري اش گفت: من در نهايت به رئيس دفتر رئيس جمهور گفتم خب ايرادي ندارد ما به جلسه دولت مي رويم تا حداقل با دوستاني كه چهار سال با هم بوديم خداحافظي داشته باشيم كه ايشان به ما گفتند شما نرويد!
وي با بيان اينكه هر قدر اصرار كرديم اجازه خداحافظي به من ندادند، گفت: رئيس دفتر رئيس جمهوري ضمن مخالفت با حضور من در جلسه دولت عنوان كردند كه به وي گفته شده است از ورود من به جلسه ممانعت كند.
وزير سابق اطلاعات با اشاره به عزل ديگر وزيران دولت نهم گفت: در نهايت من هنگام خداحافظي به رئيس دفتر رئيس جمهور يادآوري كردم كه با توجه به بركناري من و صفارهرندي دولت از حد نصاب مي افتد.
محسني اژه اي ادامه داد: اينقدر شتاب زده در مورد بركناري وزرا عمل شده بود كه حتي به اين موضوع هم فكر نكرده بودند كه با عزل ما دولت از رسميت مي افتد و بايد براي ادامه كار دوباره از مجلس رأي اعتماد بگيرد.
وي افزود: بعد از يادآوري من رئيس دفتر رئيس جمهور همانجا به دولت زنگ زدند و موضوع را عنوان كردند كه در نهايت تصميم گرفتند حكم صفارهرندي را فعلا ابلاغ نكنند تا دولت از رسميت نيفتد.
سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به سختي كار مقام معظم رهبري در ايجاد تعامل ميان مسئولان گفت: اگر هدايت هاي ايشان نبود مسلما دشمن در بسياري از صحنه ها نتيجه مي گرفت.

 



بي عشق مشايي نتوان حامي دولت شد!! (خبر ويژه)

يك عضو دست چندم حلقه مشايي بي آن كه متوجه باشد برخي رويكردهاي انحرافي برنامه ريزي هاي اين حلقه را بازگو كرد.
عباس اميري فر رئيس گروه غيرقانوني «جامعه وعاظ ولايي» و رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در گفت وگو با فارس ضمن اظهاراتي سراسر متناقض گفت «مقام معظم رهبري نامه اي براي فعاليت وزير اطلاعات صادر فرمودند و رئيس جمهور هم تمكين كرد اما اين نكته همچنان جاي بررسي دارد كه آيا دستور مقام معظم رهبري حكم حكومتي بوده است يا نه، ممكن است ولي فقيه در يك مورد توصيه كنند اما تكليف نفرمايند نمي توان نظرات رهبري را حكم حكومتي توصيف كرد. به نظر من اين موضوع بايد بررسي شود چرا كه برخي رسانه هاي اصولگرا نوشتند كه اين حكم حكومتي است»!
وي در اين مصاحبه معناي «ولايي» بودن تشكل متبوع و غيرقانوني خود را توضيح نمي دهد اما در برابر اين سؤال كه «اگر جريان انحرافي در مقابل انقلاب بايستد، شما چه تصميمي خواهيد گرفت» مي گويد: جريان انحرافي چه كساني هستند ما اين جريان را نمي شناسيم. ما تابع ولي فقيه هستيم و از دولت و يارانش حمايت مي كنيم. شخص بنده اگر رهبر انقلاب حكم دهند كه همسرم بر من حرام است، علي رغم تمامي علاقه اي كه به همسرم دارم، از ولي فقيه اطاعت مي كنم. ما بايد مسائل را اصلي فرعي كنيم و به مسئله اصلي بپردازيم. مسئله اصلي جريان فتنه و خواص بي بصيرت است.
وي در عين حال توضيح نداد كه چگونه ادعا مي كند به حكم رهبر انقلاب حتي درباره حرمت همسر پايبند است اما نامه و حكم صريح رهبر معظم انقلاب را نوعي تاويل مي كند كه لازم الاتباع نباشد؟ مگر اين كه فرض كنيم منظور حضرات، ولايت اسفنديار رحيم مشايي است.
اميري فر با زلال و پاك و ناب معرفي كردن اسفنديار رحيم مشايي از احتمال نامزدي وي براي رياست جمهوري سخن گفت و افزود: «خود ايشان گفته اند 6 ماه مانده به انتخابات اظهارنظر مي كنم اما به نظر من كانديداي مورد حمايت شخص احمدي نژاد، آقاي مشايي باشد قطعا ايشان رئيس جمهور بعدي خواهد بود»!
وي درباره هشدار اخير آيت الله مصباح يزدي درباره انحرافات باند مشايي و اين كه رهبر معظم انقلاب ايشان را مطهري زمان ناميده اند، گفت: آيت الله مصباح كه رهبر انقلاب ايشان را مطهري زمان ناميده براي ما محترم هستند. اما بايد گفت كه ايشان به لحاظ اعتقادي مورد تاييد قرار گرفته اند نه اينكه در همه امور مورد تاييد باشند. نبايد اينگونه تصور شود كه هرچه آيت الله مصباح در امور سياسي مي گويد پس درست است، ما مرجع تقليد داريم و در امور سياسي از مراجع خودمان تقليد مي كنيم، اگر يك روزي هشدار آيت الله مصباح را مقام معظم رهبري ارائه كردند مي توان به آن استناد كرد، مشخص است كه آقاي مصباح نظر منفي به آقاي مشايي دارد و حرف من اين است نمي شود كسي حامي رئيس جمهوري اما با مشايي مخالف باشد»!!
اميري فر همچنين از سناريوي انحرافي ايجاد اختلاف در درون جبهه اصولگرايان پرده برداشت و گفت «دولت و آقاي مشايي برنامه مدوني براي انتخابات آتي دارند و قطعا در رقابت با اصولگرايان، اين جريان را شكست خواهند داد.» بر اساس همين سناريوهاي انحرافي بود كه در انتخابات شوراي شهر سوم، فهرست «رايحه خوش» جدا از فهرست بقيه اصولگرايان در تهران ارائه شد و نتيجه آن ناكامي تقريبا كامل رايحه خوش از يك سو و راهيابي سه تن از وابستگان به جبهه اصلاحات به شوراي شهر تهران بود.
عضو حلقه مشايي كه فاقد فعاليت سياسي و مبارزاتي و انقلابي قابل ذكر است، آن گاه از موضع فرقه اي گفت: افرادي چون حسين شريعتمداري، حميد رسايي، زاكاني، توكلي و ديگر كساني كه مشايي را مورد تخريب قرار مي دهند، به هيچ عنوان از ابتدا طرفدار رئيس جمهور نبوده اند. اگر كسي بگويد طرفدار احمدي نژاد است اما مشايي را قبول نكند، قطعا دروغ مي گويد چرا كه مشايي و احمدي نژاد تفاوتي با يكديگر ندارند هر چه مشايي مي گويد مورد تاييد احمدي نژاد است و هر چه احمدي نژاد مي گويد مشايي آن را قبول دارد. با اهانت هايي كه كيهان به رئيس دفتر رئيس جمهور مي كند چطور مي توان گفت كه شريعتمداري حامي دولت است، اظهارات رسايي را بررسي كنيد تا مشخص شود كه او حامي دولت نيست.
درباره اين بخش از اظهارات اميري فر يادآوري اين نكته ضرورت دارد كه ملت مومن و مسلمان و انقلابي ايران در انتخابات به شخص آقاي احمدي نژاد و خدمتگزاري و عدالت خواهي و استكبارستيزي و مكتب گرايي وي راي داده اند و از اين جهت مواضع انحرافي مشايي درباره دوستي با ملت اسرائيل(!؟)، مكتب ايراني، باستان گرايي، نزديكي به برخي عناصر مسئله دار و ضدانقلاب مقيم خارج، پيوند با برخي حلقه هاي فرهنگي و هنري مبتذل و... درست در نقطه مقابل راي مردم قرار دارد.
درباره دفاع كيهان از رئيس جمهور و دولت اصولگرا نيز آرشيو 6 سال گذشته روزنامه، به تنهايي گواه صادقي است بر اين مطلب كه كيهان در خط مقدم دفاع از رويكردهاي اصولگرايان مكتبي و انقلابي دولت قرار داشته و البته مانند برخي فرصت طلبان، حق را قرباني دفاع از اشخاص و پوشاندن انحرافات فرقه انحراف مشايي نكرده است.

 



عبادي: عراق نبايد مجاهدين(!) را اخراج كند آمريكا بايد تحريم ها را بيشتر كند (خبر ويژه)

شيرين عبادي در تازه ترين اظهارات خود به دفاع صريح از منافقين پرداخت و برخورد دولت عراق با آنها را «نقض حقوق بشر» خواند.
وي كه به جرم فرار از پرداخت ماليات و كمك مالي به آشوبگران در ايران تحت تعقيب است در گفت وگويي با راديو زمانه مي گويد: «اتفاقي كه در «پادگان اشرف» افتاده را يك نقض آشكار حقوق بشر مي دانم. صرفنظر از عملكرد سياسي سازمان مجاهدين خلق كه قضاوت در اين باره بر عهده من نيست[!!] بايد بگويم كه حمله به صورتي كه اتفاق افتاده، صحيح نبوده است. قبول دارم كه عراق مانند هر كشور ديگري در خاك خودش حاكميت دارد ولي نمي بايستي از موضوع حاكميت براي كشتار مردم استفاده شود»!!
وي همچنين تأكيد كرده است كه تلاش خواهد كرد گزارشي در مورد نقض حقوق تروريست هاي ساكن اشرف تهيه كند و سپس تأكيد كرده تمامي كشورها بايد درخواست تك تك ساكنان اشرف را كه تقاضاي دريافت پناهندگي سياسي از آنها را دارند اجابت كنند.
علاوه بر اين، شيرين عبادي كه دفاع از همجنس بازان و بهايي ها را هم جزو افتخارات خود مي داند اخيراً با حضور در مؤسسه كارنگي گفته است كه اگرچه تحريم ها به مردم ايران آسيب زده ولي آمريكا بايد اجراي آنها را ادامه دهد.
بنا به گزارش روزنامه هافينگتون پست، عبادي گفته است: «تحريم ها به مردم ايران لطمه زده و اين براي فشار آوردن به دولت احمدي نژاد مناسب مي باشد».
براساس اين گزارش، وي كه پيشتر سعي مي نمود با استفاده از حربه عدم فشار بر مردم ايران به نوعي با استفاده از الفاظ خود را وطن پرست نشان دهد اين بار چراغ سبز را براي اجراي بيشتر تحريم ها نشان داده و گفت: بايد تحريم ها بر مردم ايران بيشتر شود. در حال حاضر برخي از اين تحريم ها كمي مهربانانه با قضايا برخورد مي كند. مثلاً آمريكا را در نظر بگيريد آمريكا فعاليت با شركت هايي كه با ايران در تماس هستند را در داخل خاك خود كم نموده است. اين كافي نيست. اين را نمي توان تحريم ناميد.
هافينگتون پست در ادامه به تغيير مواضع عبادي اشاره نموده و نوشت: عبادي قبلاً انرژي هسته اي را براي مردم ايران و نه دولت افتخار مي دانست اما حال مي گويد كه ايرانيان انرژي هسته اي مي خواهند چه كار؟

 



خواهش مي كنيم در اين شرايط حساس به كما نرويد (خبر ويژه)

وبلاگ روزهاي سبز از رهبران خودخوانده فتنه سبز در پاريس كه به همكاري شبانه روزي با منافقين مشغول هستند خواست در شرايط حساس فعلي به كما نروند!
نويسنده اين وبلاگ با انتشار مطلبي با اشاره به اينكه نظام براي شكست جنبش به اصطلاح سبز از سياست «گذر زمان» و «بايكوت مخالفان» استفاده مي كند، به انتقاد از كاربران بالاترين پرداخت كه چرا در شرايط فعلي هيچ تلاشي براي تغيير سرنوشت موسوي و كروبي نمي كنند.
روزهاي سبز نوشته است: «چرا با سكوت خود و عدم اطلاع رساني صحيح اين فرصت را در اختيار جمهوري اسلامي قرار مي دهيم؟ چرا خودمان هم باور كرده ايم كه حافظه كوتاه مدت داريم؟ چرا قول و قرارمان را فراموش كرده ايم؟ آقاي بالاترين و آقايان شوراي هماهنگي سبز خواسته ما اعلام يك برنامه فوري دقيق و واحد براي آزادي رهبرانمان است، لطفاً در اين شرايط حساس به كما نرويد»!
يك منبع ديگر نزديك به جريان فتنه با عصبانيت از ليدرهاي به كما رفته خواسته هر چه زودتر رهبراني جديد براي جنبش دست و پا كنند.
پايگاه اينترنتي Freetexthost در يادداشتي نوشته است: «آيا جنبش سبز در حال حاضر و در شرايط كنوني نياز به ليدر و رهبر جديد ندارد؟ آيا با حصر رهبران نمادين جنبش سبز يعني ميرحسين و كروبي، احتياج به الترناتيوي كه بتواند سرمايه هاي واقعي جنبش سبز كه مردم هستند رو بر اساس خواسته و هدف واقعيشان دور هم و جدا از تفرقه انگيزي جمع كند و به پيش برد، نيست؟ با توجه به اينكه ما مردماني هستيم كه منتظريم برايمان كاري كنند و خود ادامه رو آن باشيم بيم آن نمي رود كه با تفرقه و گسستگي بيشتر از اين، جنبش به نابودي كامل و باقي ماندن آن در حد يك اسم و خاطره حركت كند؟ چرا هيچ برنامه اي براي آينده نداريم؟ چرا هدف مشخص نمي شه؟ چرا مسير نداريم؟ آيا دلخوش كردن به وقوع اتفاقات و ايجاد فرصت باب ميل در آينده تضمين كننده به پيروزي رسيدن جنبش سبز و خواسته هاي آن است»؟
يك كاربر ديگر بالاترين در پاسخ به نظر فوق نوشته است؛ چرا واقعيات را ناديده مي گيريد؟ چه كسي به جنبش سبز اعتقادي دارد كه پشت سر هم از آن دم مي زنيد؟ آنجا در خارج كشور نشسته ايد و دلتان را به نوشته هاي خودتان در فضاي مجازي خوش كرده ايد، موسوي و كروبي و خاتمي به كما نرفته اند، آنها مرده اند!

 



اكبر پونز: ضد انقلاب را بايد كشت (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي تصاويري از دست نوشته هاي اكبر گاف در دهه 60 منتشر كرد كه در آن خواستار «برخورد مكتبي» با ضد انقلاب و اعدام فوري آنها شده است.
گنجي كه طي سال هاي گذشته تحت هدايت سرويس هاي اطلاعاتي آمريكايي پاي ثابت پروژه هتاكي هاي اپوزيسيون به جمهوري اسلامي ايران بوده و اخيرا هم ماموريت توهين صريح به مقدسات از جمله وجود شريف امام زمان(عج) بر عهده او نهاده شده، در سال هاي دهه 60 از طرفداران برخوردهاي بسيار شديد با ضدانقلاب بوده است.
پايگاه اينترنتي مشرق در همين زمينه، بخش هايي از دست نوشته هاي گنجي را كه از سوي يكي از دوستان سابق وي دريافت كرده منتشر نموده است كه مرور اين نوشته ها به خوبي نشان مي دهد، ادعاهاي فعلي گنجي در زمينه دفاع از حقوق بشر تا چه حد مزورانه است.
متن جملات نوشته شده توسط گنجي كه مشرق تصوير آنها را هم منتشر كرده، چنين است:
وي درباره برخورد با ضدانقلاب مي گويد:«آن كه مورد تاييد ماست، اعدام مفسدين است و آنكه نيست، برخورد مكتبي نكردن با ضدانقلاب است كه هزاران ساواكي و گروه هاي ضدانقلاب در كمال مطلق آزادي، هر كاري دلشان مي خواهد مي كنند».
گنجي همچنين درباره استعفاي بازرگان گفته است:
«ببينيد، دولت بازرگان دولتي نبود كه انقلابي باشد و برخوردش به جاي اينكه برخورد مكتبي باشد، يك برخورد سياسي بود و در آن جو كه احتياج به يك دولت انقلابي با برخورد مكتبي بوده، اين دولت ازش كاري ساخته نبود و فشار مردم از يك طرف و پيام هاي امام كه دولت، انقلابي نيست از طرف ديگر، و ملاقات آمريكايي ها از طرف ديگر و بالاخره اشغال سفارت آمريكا باعث استعفاي دولتش شد».
در بخش ديگري از اين دست نوشته ها درباره تفاوت انقلاب اسلامي و عملكرد مصدق در جريان ملي شدن صنعت نفت آمده است:
«قيام مصدق يك قيام ملي بود و اصلا مكتبي نبود و اختلاف مصدق و آيت الله كاشاني نيز از همينجا بود ولي انقلاب فعلي يك انقلاب مكتبي است كه فقط به خاطر خدا صورت گرفت و رهبرش كه تجلي امت است، كاملا مكتبي است و فقط به خاطر خداكار مي كند».
گفتني است اكبر گنجي در سال 60 به جرم خرد كردن پونز بر پيشاني يكي از دختران بدحجاب به دادگاه احضار شده و تحت پيگرد قضايي قرار گرفته بود.

 



قدم هاي لرزان خاتمي و نگراني از گام هاي بعدي (خبر ويژه)

محمد خاتمي كه ظاهرا از حبس موسوي و كروبي چندان ناراحت نيست به تازگي تلاش هاي خود را براي حضور رسانه اي بيشتر افزايش داده است.
خاتمي كه خود يكي از سران اصلي فتنه 88 بوده اكنون تصور مي كند كه با حصر موسوي و كروبي خطر از بيخ گوش او گذشته و او احتمالا مجال مانور بيشتر در فضاي سياسي كشور را خواهد يافت.
با همين تحليل، خاتمي به ديدار علي كروبي يكي از فرزندان مهدي كروبي رفته و در سخناني ابراز اميدواري كرده است كه با آزادي كروبي و موسوي جلوي دلسردي بيشتر علاقمندان به انقلاب گرفته شود. خاتمي البته مقصود خود از علاقمندان به انقلاب را مشخص نكرده و مثلا نگفته آيا بايد سيا و موساد يا جورج سوروس دوست نزديك او يا نتانياهو را كه گفته بود موسوي و كروبي و خاتمي سرمايه هاي اسرائيل هستند، جزو دوستان انقلاب به حساب آورد يا نه؟!
به گزارش تلويزيون ضد انقلابي رسا، محمد خاتمي در اين ديدار مهدي كروبي را «فرزند شجاع انقلاب» خواند.
خاتمي البته در اين ديدار هيچ خاطره اي از سابقه جنايت هاي كروبي در ايام فتنه 88 و خيانت به خون شهدا از طريق همكاري با پروژه براندازي طراحي شده در واشنگتن نگفته است. گفتني است مقام هاي قضايي پس از حصر موسوي و كروبي اعلام كردند اين اقدام «گام اول» برخورد با سران فتنه است و ترديدي نيست كه در گام هاي بعدي به سرعت نوبت به امثال خاتمي نيز خواهد رسيد.

 



اميراحمدي: مشايي دارد غرور ما را به ما بازمي گرداند (خبر ويژه)

يك جاسوس دون پايه آمريكايي كه اخيرا پيوندهايي با جريان منحرف اسفنديار مشايي پيدا كرده در گفت وگو با روزنامه گاردين به تمجيد از وي پرداخت.
گاردين مي نويسد؛ «هوشنگ اميراحمدي، رئيس شوراي آمريكاييان و ايرانيان كه مشايي را از نزديك مي شناسد، گفت: جنبش اصلاحات به دلايل مختلف در ايران موفق نشد. من فكر مي كنم كه مشايي آلترناتيوي ديگر شده است و نظام ايران در حال استفاده از اين فرصت است تا انتخابات بعدي را داغ كند.
اميراحمدي در توضيح نظريات رئيس دفتر احمدي نژاد مي گويد: مشايي مي گويد كه ايرانيان در وهله نخست ايراني هستند و بعد مسلمان!
وي كه استاد دانشگاه راتگرز است، مي افزايد: او در حال بازگرداندن غرور ملي ايرانيان است. چيزي كه نه از ابتداي انقلاب، بلكه دو قرن است كه مورد بي توجهي جدي قرار گرفته است.
اميراحمدي همچنين گفته است: پس از انقلاب، تمركز دائم بر روي اسلام باعث شد كه مقامات در مورد تاريخ ايران بي توجهي كنند و مشايي اكنون در حال ترويج ملي گرايي است.
گفتني است روزنامه گاردين اخيرا سندي از ويكي ليكس منتشر كرده است كه از پيش بيني و استقبال آمريكايي ها درباره رياست جمهوري مشايي در انتخابات آينده خبر مي دهد، اگرچه منابع غربي اين ارزيابي ديپلمات هاي آمريكايي را كاملا «احمقانه» خوانده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14