(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 اردیبهشت 1390- شماره 19908

طرفداران حجاب اسلامي در تركيه امروز به خيابان ها مي ريزند
حزب الله دبيركل سازمان ملل را عامل غرب دانست
عمرالبشير: در انتخابات بعدي كانديدا نمي شوم
تظاهرات «جمعه قرآن كريم» عليه سياست سركوب آل سعود و آل خليفه در بحرين
مالكي: اشغالگران بايد در مهلت مقرر خاك عراق را ترك كنند
راهپيمايي ميليوني «آخرين فرصت» عليه علي عبدالله صالح در شهرهاي يمن
16 كشته و 30 مجروح در انفجار كراچي
وزارت كشور سوريه : با آشوب طلبان مدارا نخواهيم كرد
مقاومت فلسطين : اسرائيل منتظر عمليات غافلگير كننده ما باشد
تظاهرات ضددولتي در عمان
يگان هاي نظامي قذافي در كمين انقلابيون ليبي
مردم لس آنجلس اوباما را دروغگو خواندند
دستور دادستان مصر براي حذف نام مبارك از اماكن دولتي
تظاهرات شيعيان عربستان بر ضد آل سعود



طرفداران حجاب اسلامي در تركيه امروز به خيابان ها مي ريزند

مسلمانان تركيه در اعتراض به ممنوعيت حجاب در كشورشان تظاهرات مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از نهادهاي غيردولتي تركيه، امروز مسلمانان اين كشور در شهر «كوجاالي» براي «آزادي حجاب» تظاهرات گسترده اي برگزار مي كنند.
اين گزارش مي افزايد، در تظاهرات امروز از همه اقشار مسلمان اين كشور اعم از انجمن ها، بنيادها و سنديكاهاي اسلامي به همراه مردم عادي شركت مي كنند.
اين چندمين بار است كه در اين كشور براي آزادي حجاب در مدارس، دانشگاه ها و ادارات تظاهرات برگزار مي شود. به رغم حاكميت يك دولت اسلامگرا در تركيه، هنوز در بسياري از بخش هاي اين كشور مسلمانان اجازه داشتن حجاب اسلامي را ندارند.

 



حزب الله دبيركل سازمان ملل را عامل غرب دانست

حزب الله لبنان اعلام كرد، دبيركل سازمان ملل متحد مجري خواسته هاي آمريكا و كشورهاي غربي است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن گزارش اخير بان كي مون اعلام كرد اين بار اول نيست كه دبيركل سازمان ملل متحد درباره وضعيت لبنان موضع ظالمانه و ناعادلانه اتخاذ مي كند.
بان كي مون با صدور بيانيه اي مدعي شد كه حزب الله عامل اصلي مشكلات لبنان است و بايد سلاح خود را برزمين بگذارد و فقط به صورت يك حزب سياسي فعاليت كند.
حزب الله لبنان تاكيد كرد، اين موضع بان كي مون نشان مي دهد كه وي آشكارا از رژيم صهيونيستي حمايت و اقدامات تروريستي اين رژيم را توجيه مي كند.

 



عمرالبشير: در انتخابات بعدي كانديدا نمي شوم

رئيس جمهور سودان از انصراف خود براي كانديداتوري پست رياست جمهوري در انتخابات آينده خبر داد.
به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه انگليسي «گاردين» «عمر حسن البشير» با اشاره به اينكه پايان دادن به جنگ 25 ساله داخلي يكي از دستاوردهاي بزرگ وي در سودان است اظهار داشت: در انتخابات رياست جمهوري آينده سودان ملت سودان، جانشيني را براي من انتخاب خواهند كرد و من در دوره آينده نامزد نخواهم شد.
عمر البشير گفت: من مي خواهم مردم سودان مرا به عنوان مردي خواهان صلح به ياد آورند و دستاورد واقعي من پايان دادن به جنگ و امضاي پيمان و معاهده با جنوب سودان درباره جدا شدن اين بخش از شمال به شمار مي آيد.
رئيس جمهور سودان درباره احتمال بروز ناآرامي ها همانند كشورهاي عربي يادآور شد: حزب كنگره ملي سودان با كسب 69 درصد آرا در انتخابات به پيروزي رسيد و از سوي مردم و ناظران بين المللي مورد تائيد قرار گرفت.
وي در مورد رابطه سودان با آمريكا متذكر شد: در دولت آمريكا، كساني وجود دارند كه با هرگونه عادي سازي روابط طرفين مخالف هستند، بنابراين آمريكا تمام وعده هاي خود را زير پا گذاشت.
رئيس جمهور سودان با اذعان بر رو دست خوردن از آمريكا براي تن دادن به انتخابات و جدايي جنوب از شمال تصريح كرد: جرج بوش به ما وعده داده بود در صورت امضاي توافقنامه صلح فراگير با نيروهاي شورشي در جنوب و پايان دادن به جنگ 25 ساله، آمريكا روابط خود را با سودان از سر مي گيرد و بدهي هاي آن را مي بخشد و علاوه بر آن سودان را از ليست كشورهاي حامي تروريسم حذف مي كند، اما دولت باراك اوباما و كاخ سفيد به وعده هاي خود عمل نكرد. وي خاطرنشان كرد: اسرائيل سعي مي كند هرگونه فرصتي را براي عادي سازي روابط آمريكا و سودان از بين ببرد. رئيس جمهور سودان در مورد مسائل دارفور و دادگاه لاهه متذكر شد: كساني كه مي گويند من جنايتكار جنگي هستم، بايد بدانند كه دولت سودان هيچ جنگي را آغاز نكرده است و درگيري ها در سودان طي سال هاي گذشته ادامه داشته و اين حوادث قبيله اي به شمار مي آيد.
گفتني است انتخابات رياست جمهوري سودان در 11 آوريل (22 فروردين) سال گذشته برگزار شد و براساس آن عمر حسن البشير براي يك دوره چهارساله انتخاب شد.
انتخابات دوره بعد سه سال ديگر برگزار مي شود.

 



تظاهرات «جمعه قرآن كريم» عليه سياست سركوب آل سعود و آل خليفه در بحرين

سرويس خارجي-
مردم مسلمان بحرين در اعتراض به اقدامات موهن رژيم آل خليفه و آل سعود در تخريب مساجد و سوزاندن قرآن كريم تظاهرات گسترده باعنوان «جمعه قرآن كريم» برگزار كردند.
تظاهركنندگان بحريني در حالي كه قرآن كريم در دست داشتند شعارهايي عليه خاندان آل خليفه و رژيم اشغالگر آل سعود سر دادند. تظاهركنندگان اعلام كردند كه جهان اسلام و جهان عرب بايد به اقدامات گستاخانه رژيم آل خليفه و آل سعود در اهانت به قرآن كريم واكنش نشان دهند.
معترضان بحريني همچنين گفتند كه رفتارهاي سركوبگرانه رژيم آل خليفه و اقدام آنها در تخريب مساجد و حسينيه ها و هتك حرمت قرآن كريم رفتارهايي مذبوحانه است كه هدف از آن سركوب اعتراضات مردمي است. يك فعال بحريني در اين باره گفت، سكوت جهان اسلام و عرب در قبال جنايت هايي كه عليه مردم بحرين صورت مي گيرد براي اين مردم بي دفاع و بي گناه سؤال برانگيز و تعجب آور است.
وي افزود، مردم بحرين انتظار ندارند كه غرب با آنها اعلام همبستگي كند اما آنها از جهان عرب و جهان اسلام انتظار چنين سكوتي را نداشتند. اين فعال بحريني تصريح كرد با توجه به رويكرد حكومت كه سركوب و كشتار مردم است مخالفان جز به سرنگوني آل خليفه به هيچ راه حل ديگري راضي نمي شوند.
گفتني است خاندان آل خليفه با حمايت و همكاري نظاميان اشغالگر سعودي به غير از سركوب و كشتار مردم بحرين تاكنون 28 مسجد و 50 حسينيه را تخريب و صدها جلد قرآن كريم را به آتش كشيده اند.
اين در حالي است كه حمله به مراسم عزاداري مسلمانان و ضرب و شتم آنان از جمله كارهايي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه به آن مبادرت مي كنند.
در همين رابطه علماي برجسته بحرين با صدور بيانيه اي هتاكي رژيم آل خليفه و آل سعود به مساجد و حسينيه ها و آتش زدن قرآن كريم را اقدامي زشت و خطرناك توصيف و نسبت به آن هشدار دادند.
علماي بحرين وضعيت مسلمانان بحرين را بسيار اسفبار اعلام كرده و اظهار داشتند مردم بحرين با توجه به اشغالگري نيروهاي سعودي و سركوبگري آل خليفه سخت ترين دوران خود را سپري مي كنند.
اين در حالي است كه اعتصاب غذاي جوانان انقلاب 14 فوريه همچنان ادامه دارد و جمعيت ملي وفاق اسلامي با اعتصاب كنندگان اعلام همبستگي كرد و اظهار داشت، همه مردم بايد با اعتصاب كنندگان اعلام همبستگي كنند و رژيم را تحت فشار بگذارند چرا كه سلامت اعتصاب كنندگان به دليل محاصره رژيم در خطر قرار گرفته است.
سازمان عفو بين الملل نيز از كشورهاي غربي خواست موضع شفاف و جدي در قبال نقض حقوق بشر در بحرين اتخاذ كنند.
در بيانيه سازمان عفو بين الملل آمده است، بازداشت شدگان بحريني تحت انواع شكنجه ها قرار دارند و بسياري از آنان به دليل رفتارهاي غيرانساني مسئولان زندان در وضعيت خطرناكي قرار دارند يا به طور مشكوكي جان باخته اند.
اين سازمان افزود، نيروهاي امنيتي بحرين براي سركوب تظاهركنندگان از سلاح هاي ممنوعه استفاده مي كنند اين در حالي است كه روزنامه انگليسي اينديپندنت نيز نوشت، نيروهاي امنيتي بحرين مجروحان را در آمبولانس ها، بيمارستان ها و حتي منازل به طرز وحشتناك شكنجه مي كنند و بسياري از آنان قبل از رسيدن به مقصد جان مي دهند.اين روزنامه افزود، نيروهاي امنيتي برخي از مجروحان رابا خود مي برند و خانواده هايشان از سرنوشت آنهابي اطلاعند.
به نوشته اين روزنامه، نيروهاي امنيتي مشخصاً نسبت به پزشكان يا مجروحان شيعه بسيار بد رفتاري مي كنند و آنها را بازداشت يامورد ضرب و شتم قرار مي دهند.
تظاهرات همبستگي
صدها نفر از نمازگزاران افغاني روز گذشته پس از برگزاري نمازجمعه در كابل در حمايت از مردم بحرين تظاهرات كرده و خواستار توقف كشتار شيعيان در اين كشور توسط خاندان آل خليفه و آل سعود شدند.
نمازگزاران با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل در مقابل حسينيه قلعه فتح الله تجمع كرده و حمايت همه جانبه خود را از خيزش هاي مردمي در كشورهاي عربي اعلام كردند.
تظاهركنندگان پارچه نوشته هايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود «مسلمان بحريني تو رهرو حسيني»، «مرگ بر حكومت آل سعود»، «مرگ بر مزدوران غرب».
مردم عراق نيز در نقاط مختلف اين كشور به ويژه در استان هاي بغداد، نجف، كربلا و ديوانيه تظاهرات كردند و لشكركشي نيروهاي سعودي به بحرين و كشتار مردم را محكوم كردند.

 



در ديدار با رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا
مالكي: اشغالگران بايد در مهلت مقرر خاك عراق را ترك كنند

مالكي در ديدار با رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا ضمن مخالفت با تمديد توافقنامه امنيتي تاكيد كرد كه اشغالگران بايد خاك عراق را ترك كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نوري مالكي نخست وزير عراق در ديدار با ژنرال مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا يادآور شد كه ارتش عراق قادر به تامين امنيت است و طبق توافقنامه امنيتي، اشغالگران بايد تا پايان سال 2011 خاك عراق را ترك كنند.
اما به گفته مسئولان عراقي، آمريكا قصد دارد با تحت فشار گذاشتن دولت بغداد مهلت توافقنامه امنيتي ميان واشنگتن و بغداد را تمديد كند. ژنرال مولن در ديدار با مالكي گفته، چنانچه دولت بغداد خواهان تمديد مهلت حضور نيروهاي آمريكايي در عراق هستند، بايد مذاكرات در اين زمينه را آغاز كنند.
پيشتر رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا نيز گفته بود كه واشنگتن براي تمديد حضور نيروهاي آمريكايي آمادگي دارد.
به عقيده تحليلگران سياسي منطقه، اين اظهارات مقامات آمريكايي نشان مي دهد كه پنتاگون خواهان خروج سربازان در مهلت مقرر نيست و براي تمديد حضور آنها، مقامات بلندپايه عراق را تحت فشار قرار داده است.
به گزارش ايسنا، جريان صدر به رهبري مقتدا صدر پيشتر تهديد كرده بود در صورت تمديد مهلت حضور اشغالگران در عراق، مقاومت نظامي از سر گرفته خواهد شد.

 



راهپيمايي ميليوني «آخرين فرصت» عليه علي عبدالله صالح در شهرهاي يمن

سرويس خارجي ــ
مخالفان در يمن با برگزاري تظاهرات ميليوني در روز جمعه تحت عنوان «جمعه، آخرين فرصت» به علي عبدالله صالح هشدار دادند كه از قدرت كناره گيري كند در غير اين صورت با خشم گسترده معترضان مواجه خواهد شد.
انقلابيون يمني روز گذشته با برگزاري تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه اعلام كردند كه تا سرنگوني ديكتاتور يمن به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
در اين تظاهرات ميليوني كه در صنعا و ديگر شهرهاي يمن برگزار شد تظاهركنندگان فرياد مي زدند، «نه مذاكره و نه سازش، ديكتاتور بايد برود»، «حمله كنندگان به مردم بايد محاكمه و مجازات شوند» و «ديگر فرصت تمام شده و علي عبدالله صالح بايد برود».
تظاهركنندگان با رد پيشنهاد كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر تاكيد كردند به هيچ وجه سازش و مذاكره نمي كنند و به غير از بركناري و سرنگوني علي عبدالله صالح به چيز ديگري راضي نمي شوند.
اين تظاهرات ميليوني در حالي صورت گرفت كه روزهاي اخير شهرهاي مختلف يمن شاهد درگيري هاي خونين بين نيروهاي امنيتي يمن و مخالفان بود و در جريان اين درگيري ها ده ها نفر كشته و صدها نفر مجروح شدند.
نافرماني مدني، اعتصاب، تظاهرات در تمامي شهرهاي يمن گسترش يافته و مردم در سراسر يمن يكپارچه و متحد خواستار كناره گيري علي عبدالله صالح شده اند.
اين در حالي است كه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس تلاش دارند كه علي عبدالله صالح به صورت مسالمت آميز از قدرت كناره گيري كند.
از سوي ديگر، علي عبدالله صالح اعلام كرده كه به هيچ وجه قصد كناره گيري را ندارد و تا انتخابات 2013 همچنان بر سر كار خواهد بود.
انقلابيون يمن نيز همچنان تاكيد كرده اند كه علي عبدالله صالح بايد به دليل ارتكاب جنايت جنگي دستگير و محاكمه شود.
در همين رابطه انقلابيون مردم را به برگزاري تظاهرات و اعتصاب عمومي گسترده از امروز فراخوانده اند.
مخالفان يمني همچنين فاش كردند كه عربستان سعودي از ديكتاتور يمن حمايت مالي و تسليحاتي مي كند و تلاش دارد تا علي عبدالله صالح سرنگون نشود.
مخالفان يمني اظهار داشتند كه عربستان نيز مانند آمريكا تلاش مي كند با حمايت مالي و تسليحاتي از علي عبدالله صالح بر اقدامات سركوبگرانه رژيم يمن عليه مردم سرپوش بگذارد.
الجزاير
جنبش اخوان المسلمين الجزاير رژيم حاكم را به قطع حمايت در صورت بي توجهي به اصلاحات هشدار داد.
رئيس جنبش اخوان المسلمين الجزاير گفت، روند اصلاحات بايد سقف مشخصي داشته باشد و تا 31 دسامبر سال جاري وضعيت اصلاحات مشخص شود در غير اين صورت ما وزراي خود را از حكومت خارج و افكار عمومي را عليه دولت بسيج خواهيم كرد.
وي افزود، مردم خواستار اصلاحات واقعي در تمامي زمينه ها هستند و وعده ها و واكنش هاي شتابزده نمي تواند خواسته هاي معترضان را تامين كند.
اردن
حزب جبهه عمل اسلامي اردن وعده هاي توخالي دولت اردن مبني بر انجام اصلاحات را عامل انحراف افكار عمومي دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس حزب جبهه عمل اسلامي اردن با صدور بيانيه اي اظهار داشت، دولت اردن چند ماهي است كه از اصلاحات سخن مي گويد ولي هيچ كس نمي داند كه اين اصلاحات از چه زماني آغاز خواهد شد.در اين بيانيه آمده است، اصلاحاتي كه نتواند در زندگي شهروندان تغيير ايجاد كند هيچ ارزشي ندارد و صرفا براي انحراف افكار عمومي، پايه ريزي فساد و نااميد كردن ملت است.
جبهه عمل اسلامي با اشاره به گزارش مركز ملي حقوق بشر اردن درباره رعايت نكردن حقوق شهروندي در اين كشور از دولت خواست تا هر چه زودتر در راستاي تحقق خواسته هاي ملت و تامين آزادي هاي عمومي قدم بردارد.
در همين رابطه پرستاران اردني نيز در اعتراض به سياست هاي دولت به ويژه مسئله پايين بودن سطح دستمزدها در مقابل ساختمان نخست وزيري تحصن كردند.

 



16 كشته و 30 مجروح در انفجار كراچي

انفجار يك بمب قوي در شهر كراچي پاكستان 16 كشته و 30 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات پليس پاكستان از انفجار بمبي قوي در بندر كراچي اين كشور خبر دادند كه بيش ا ز 46 كشته و زخمي در برداشته است.
برپايه اين گزارش، يكي از مقامات ارشد دولت پاكستان اعلام كرده است اين انفجار مربوط به يك بمب دست ساز بوده كه در ساختمان يك باشگاه شبانه كار گذاشته شده بود. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.
از سوي ديگر، از پاكستان خبر مي رسد كه بر اثر حمله هواپيماهاي جنگي بدون سرنشين آمريكا به مناطقي در وزيرستان شمالي پاكستان 20 تن كشته شدند. گفته مي شود اين نخستين حمله هواپيماهاي جنگي بدون سرنشين آمريكا به ايالت وزيرستان شمالي از ماه گذشته تاكنون بوده است.گفتني است روز پنجشنبه نيز در حمله شورشيان طالبان به منطقه اي نظامي در منطقه سوات، 20 نيروي نظامي پاكستان به قتل رسيدند.

 



وزارت كشور سوريه : با آشوب طلبان مدارا نخواهيم كرد

سرويس خارجي-
وزارت كشور سوريه اعلام كرد، دمشق از اين پس با آشوب طلبان مدارا نخواهد كرد و با تمام قدرت امنيت را در كشور برقرار خواهد كرد.
وزارت كشور سوريه با صدور بيانيه اي اعلام كرد، حوادث اخير در استان هاي مختلف كشور اعم از كشتار نيروهاي ارتش، پليس، مردم، بستن جاده هاي داخلي و بين المللي از سوي گروه هاي مسلح وابسته به سلفي ها صورت مي گيرد.
وزارت كشور در اين بيانيه تصريح كرد، دولت سوريه بيش از اين تحمل نخواهد كرد و با آشوب طلبان و گروه هايي كه از خارج دستور مي گيرند به شدت برخورد خواهد كرد.
گفتني است اعترافات پخش شده در تلويزيون سوريه مبني بر دخالت گروه المستقبل به رهبري سعدالدين حريري نخست وزير سابق لبنان نشان مي دهد كه جريان هاي سلفي نيز از گروه 14 مارس كمك هاي مالي و تسليحاتي زيادي دريافت كرده اند.
دو شهر مرزي سوريه و لبنان نيز طي هفته گذشته شاهد درگيري بين افراد مسلح مورد حمايت جريان المستقبل لبنان با نيروهاي نظامي و امنيتي سوريه بود كه در جريان اين درگيري شماري از دو طرف كشته يا مجروح شدند.
جريان المستقبل با پوشش سياسي و مالي جريان هاي سلفي در ناآرامي هاي سوريه نقش گسترده اي ايفا مي كند.
اين در حالي است كه اكثر گروه هاي داخلي لبنان از جمله گروه 8 مارس و حزب الله جريان المستقبل را از دخالت در امور داخلي سوريه برحذر داشته اند و به اين جريان هشدار داده اند كه بي ثباتي در سوريه باعث شعله ور شدن آتش فتنه و درگيري در منطقه و به ويژه لبنان خواهد شد. از سوي ديگر، بشار اسد رئيس جمهور سوريه روز پنجشنبه با صدور چهار فرمان رسما حالت فوق العاده در كشور را لغو و دادگاه عالي امنيت اين كشور را پس از نزديك به پنج دهه منحل كرد.
بشار اسد در فرمان ديگري با اعلام قانون حق سازماندهي و برگزاري تظاهرات مسالمت آميز شهروندان آن را بخشي از حقوق اساسي مردم سوريه قلمداد كرد و در فرمان ديگر تاكيد كرد كه فقط نيروهاي پليس مامور رسيدگي به جرايم و بازجويي از مظنونان هستند و نيروهاي امنيتي حق دخالت در چنين اموري را ندارند. بشار اسد هنگام برگزاري اولين نشست دولت جديد سوريه تاكيد كرده بود كه سوريه در مرحله بسيار حساسي قرار دارد و دولت بايد هر چه سريع تر در جهت اصلاحات گام هاي بلندي بردارد.
رئيس جمهور سوريه همچنين گفته بود كه نبايد زمان را از دست داد و ملت سوريه بيش از اين براي انجام اصلاحات نمي تواند صبر كند.

 



مقاومت فلسطين : اسرائيل منتظر عمليات غافلگير كننده ما باشد

سرويس خارجي-
گروه هاي مقاومت فلسطيني با برگزاري مانور نظامي مشترك ضمن اعلام آمادگي براي مقابله با رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه صهيونيست ها منتظر حملات غافلگير كننده مقاومت باشند.
گردان هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس با برگزاري رزمايش آمادگي با نام «آژير انفجار» به رژيم صهيونيستي هشدار دادند در انتظار حملات شديدتر و غافلگير كننده نيروهاي مقاومت باشند.
در اين عمليات چهار خودرو بمب گذاري شده توسط گردان هاي قسام به حركت درآمد و رزمندگان حماس موفق شدند كه اين خودروها را در منطقه نظامي «كرم ابوسالم» متعلق به صهيونيست ها منفجر سازند و خسارات زيادي به تجهيزات نظامي صهيونيست ها وارد كنند.
اين گردان ها اعلام كردند كه رزمندگان مقاومت هر وقت اراده كنند مي توانند حملات موفقيت آميزي را عليه مواضع صهيونيستي تدارك ببينند.
در همين رابطه مبارزان جبهه مردمي براي آزادي فلسطين و جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين نيز مانور نظامي مشترك برگزار كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس اعضاي شاخه نظامي جبهه مردمي براي آزادي فلسطين و جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين روز پنجشنبه در مانور نظامي مشتركي در شهر رفح در شمال نوار غزه، آخرين تاكتيك هاي رزمي و نظامي را براي نحوه مقابله با تجاوزات احتمالي رژيم صهيونيستي به نوار غزه تمرين كردند.
در اين مانور مبارزان دو گروه فلسطيني به منظور آمادگي و هماهنگي براي مقابله با حمله احتمالي رژيم صهيونيستي آخرين دستاوردهاي نظامي و رزمي خود را به نمايش گذاشتند.
آمادگي نيروهاي رزمنده فلسطيني و برگزاري مانورهاي نظامي در شرايطي صورت مي گيرد كه رژيم صهيونيستي همچنان به بمباران و يورش هوايي و زميني به مناطق مختلف غزه ادامه مي دهد.
در تازه ترين حمله صهيونيست ها به غزه در شرق و شمال اين منطقه چهار فلسطيني براثر اصابت گلوله توپ اشغالگران اسرائيلي مجروح شدند.
بولدوزرهاي ارتش رژيم صهيونيستي همچنين كارخانه ها و انبارهاي فلسطيني ها در منطقه صنعتي در نزديكي گذرگاه المنطار غزه را تخريب كردند. اين مكان ها محل انبار كمك هاي مردمي به غزه بود.

 



تظاهرات ضددولتي در عمان

هزاران معترض عماني پس از برپايي نمازجمعه در شهر بندري صلاله تظاهرات ضددولتي برگزار كردند.
معترضان پس از نمازجمعه در خيابان هاي شهربندري صلاله دست به تظاهرات زدند و خواستار اصلاحات شدند.
يكي از روحانيون حاضر در اين تظاهرات گفت، مردم عمان تا زماني كه اصلاحات واقعي در عمان برقرار نشود دست از تظاهرات برنمي دارند.
اين تظاهرات يكي از بزرگترين تظاهرات ضددولتي معترضان طي دو ماه گذشته در عمان به حساب مي آيد.
سلطان قابوس بن سعيد پادشاه عمان كه براي حدود 40 سال هم پيمان آمريكا بوده پس از برگزاري تظاهرات هاي دو ماه پيش به مردم قول داد كه به خواسته هاي معترضان از جمله افزايش دستمزد، پايان فساد مالي، اشتغال و اصلاحات سياسي عمل كند اما هنوز اقدام چشمگيري در رابطه با تامين خواسته هاي معترضان انجام نشده است.
اعتراض ها در عمان در مقايسه با اعتراض هاي كشورهايي همچون مصر، تونس يا ليبي در سطح كوچكتري انجام شده است. در اوايل هفته جاري دولت عمان 234 تن را كه در جريان تظاهرات اخير اين كشور دستگير شده بودند عفو كرد اما اعلام نكرد كه اين افراد چه زماني آزاد خواهند شد.
همچنين سلطان قابوس قول داد كه يك بسته 26 ميليارد دلاري را براي بهبود امور مردم هزينه كند كه هنوز اجرا نشده است.

 



يگان هاي نظامي قذافي در كمين انقلابيون ليبي

نظاميان قذافي در درگيري هاي خونين اطراف مصراته در كمين انقلابيون ليبيايي گرفتار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبيايي اعلام كردند كه گردان هاي قذافي كه در اطراف «مصراته» در حال زد و خورد با رزمندگان ضدقذاقي هستند در كمين آنها گرفتار شده و بيش از 100 نفر كشته و 40 تن ديگر به اسارت درآمدند. انقلابيون همچنين با محاصره يك يگان از گردان هاي قذافي در مركز «خيابان طرابلس» در مركز مصراته كه زد و خوردهاي خونيني در آن در جريان است، يك دستگاه تانك دشمن را منهدم كردند.
به گزارش شبكه خبري «بي بي سي»، انقلابيون روز جمعه با پيشروي خود، توانستند يك گذرگاه مرزي را در مرز تونس و ليبي به تصرف خود درآورند و مزدوران قذافي را به خاك تونس فراري دهند.
از سوي ديگر، انقلابيون با دفع حملات توپخانه اي نيروهاي قذافي آنها را به اطراف شهرنفتي «البريقه» عقب راندند و تسلط خود را بر اين بندرگاه نفتي حفظ كردند. اين در حالي است كه به گفته يكي از جوانان «انقلاب 17 فوريه» ليبي، گردان هاي قذافي به طور بي هدف با موشك هاي گراد، خمپاره، توپخانه و تانك شهر مصراته را پس از ناكامي در ورود به آن، مورد حمله قرار داده اند كه ده ها نفر غيرنظامي كشته و مجروح شدند. در غرب ليبي نيز انقلابيون و شاهدان عيني از كشته شدن 110 نفر از رزمندگان و غير نظاميان طي روز جمعه در حملات گردان هاي قذافي به منطقه «نفوسه» كه قبايل «امازيغيه» در آنجا سكونت دارند، خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، گردان هاي قذافي همچنين، شهر «ناتلوت» را با بمب هاي خوشه اي هدف قرار دادند كه شماري از مردم بي دفاع زخمي شدند، اما رژيم قذافي، منكر استفاده از چنين سلاح خطرناكي شده است.
انقلابيون ليبيايي در واكنش به ددمنشي هاي مزدوران دولتي، توانستند، چندين دستگاه خودروي سوخت رسان گردان هاي قذافي در مسير شهر «سرت» را نابود كنند.

 



مردم لس آنجلس اوباما را دروغگو خواندند

صدها نفر از مردم «لس آنجلس» با برگزاري تظاهرات اعتراضي به استقبال «باراك اوباما» رفتند.
به گزارش «پرس تي وي» صدها نفر از مردم «لس آنجلس» پس از ورود «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به ايالت «كاليفرنيا» به خيابانها ريخته و عليه سياستهاي وي شعار دادند.
تظاهركنندگان با «دروغگو» خواندن «اوباما» از وي خواستند به وعده هاي فريبنده خود همچون پايان جنگ جامه عمل بپوشاند.
بنا به نوشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس» بسياري از كساني كه در اين تظاهرات شركت كرده بودند، افرادي هستند كه به «اوباما» راي داده اند اما با مشاهده نحوه عملكرد وي و اثبات دروغ بودن بسياري از وعده هاي انتخاباتي، از راي خود پشيمان شده اند.
برخي از مردم با حمل دست نوشته هايي چون «به شهر ما خوش نيامدي، جنگ در عراق و افغانستان و ليبي را متوقف كن، تو با بوش تفاوتي نداري» به استقبال «اوباما» كه براي جمع آوري كمك هاي مالي براي شركت در انتخابات آتي به «كاليفرنيا» آمده بود، رفتند.

 



دستور دادستان مصر براي حذف نام مبارك از اماكن دولتي

دادستان مصر با صدور حكمي دستور حذف نام مبارك و همسرش را از اماكن دولتي و غيردولتي صادر كرد.
به گزارش «بي بي سي»، دادگاه رسيدگي به امور فوري در مصر با صدور حكمي دستور داد، اسامي و تصاوير حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر و همسرش سوزان مبارك از ميادين، خيابان ها و تاسيسات دولتي برچيده شود.
برپايه اين گزارش اين دادگاه، همچنين نخست وزير كنوني مصر را ملزم به اجراي حكم صادره كرد . «سمير صبري» از وكلاي معروف، قبلاً اين درخواست را به طور قانوني به دادگاه ارائه داده بود.
اين در حالي است كه مردم مصر پس از پيروزي انقلاب 25 ژانويه در اين كشور، خود راساً اقدام به حذف نام و تصوير ديكتاتور مخلوع از اماكن عمومي و دولتي كردند.
دستور حذف نام حسني مبارك از سوي دادستان مصر يك گام به جلو براي محاكمه ديكتاتور مخلوع اين كشور به شمار مي رود، در حالي كه محاكمه وي مهم ترين درخواست مردم در تظاهرات خياباني به شمار مي رود و فشارهاي زيادي بر شوراي عالي نيروهاي مسلح تاكنون وارد شده است.
اين گزارش مي افزايد: بيش از 54 مدرسه در مناطق مختلف مصر به نام مبارك و همسرش نامگذاري شده است و علاوه بر آن نام ديكتاتور مخلوع بر تعدادي از ميادين، مراكز دولتي و تاسيسات نيز قرار دارد كه با حكم قضايي نمادهاي رژيم سابق از مصر برداشته مي شود.
از سوي ديگر، دادستان مصر از بررسي طرح انتقال مبارك به زندان خبر داد و گفت: به يك تيم پزشكي دستور داده شده است تا براي بررسي وضعيت سلامت حسني مبارك و امكان انتقال وي به زندان مركزي «طره» در حومه قاهره يا بيمارستان اين زندان به شرم الشيخ بروند.
در اطلاعيه دادستاني مصر آمده است: تيم پزشكي از بيمارستان زندان طره نيز ديدن خواهد كرد تا تاسيسات و تجهيزات آن را ارزيابي كند و مقدمات لازم را براي بستري شدن و مراقبت از حسني مبارك براساس شرايط پزشكي او فراهم كند.
حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر هفته گذشته در حين بازجويي دچار حمله قلبي شد و به بيمارستاني در شرم الشيخ منتقل شد، اما هنوز از وضعيت جسماني وي اطلاع دقيقي در دست نيست.
از سوي ديگر دادستان مصر روز جمعه حكم بازداشت حسني مبارك را براي 15 روز ديگر تمديد كرد.
در اطلاعيه دادستاني مصر، علت تمديد حكم بازداشت مبارك، ادامه بازجويي و تكميل تحقيقات قضايي در مورد اتهامات ديكتاتور مخلوع مصر عنوان شده است.

 



تظاهرات شيعيان عربستان بر ضد آل سعود

شهرهاي مختلف شرق عربستان براي چندمين بار پياپي، شاهد تظاهرات مردمي بر ضد خاندان آل سعود بود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «رويتر»، مردم شهرهاي «القطيف، العواميه، دمام و الشرقيه» در شرق عربستان روز پنج شنبه طبق روال هفته هاي گذشته با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز خواستار ايجاد اصلاحات سياسي از سوي رژيم آل سعود در اين كشور شدند.
بر پايه اين گزارش، تظاهركنندگان شيعه، همچنين خواستار آزادي افراد بازداشت شده در زندان هاي عربستان كه به فراموش شدگان معروف هستند، شدند.
اين در حالي است كه شهرهاي مختلف عربستان به ويژه منطقه شيعه نشين الشرقيه از دو ماه گذشته تاكنون، شاهد تظاهرات مسالمت آميز مردم بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14