(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 اردیبهشت 1390- شماره 19908

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرلشكر جعفري در سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي :
اسرائيل و پايگاه هاي منطقه اي آمريكا در تيررس موشكي سپاه است
تاريخ انقلاب اسلامي را دقيق بنويسيد مخاطب اصلي آن نسل جوان است
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: با كشتار نمي توان ملت ها را خاموش كرد
وزير خارجه دولت هنيه: ادعاي محمود عباس عليه ايران بي اساس است
سردار جلالي: استاكس نت داراي زمان بندي است و در بلند مدت عمل نمي كند
بحث انتقال كارمندان از تهران به صورت جدي در حال انجام است
تاسيس بزرگترين مركز حوزوي در قم با مشاركت دفتر رهبر انقلاب
توضيح دفتر امام جمعه قم در خصوص انتشار گزينشي بخشي از سخنان حجت الاسلام سعيدي
تشييع پيكر 2 شهيد در شهرستان هاي همدان و پارس آباد
مراسم تشييع پيكر آيت الله حسيني در قم برگزار شد
رهبر شيعيان بحرين: اجازه نمي دهيم بحرين فلسطين اشغالي دوم باشد
وزير كشور: وزارت كشور آماده برگزاري انتخابات مجلس به شكل رايانه اي است
مراسم گراميداشت يادروز سعدي برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



سرلشكر جعفري در سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي :
اسرائيل و پايگاه هاي منطقه اي آمريكا در تيررس موشكي سپاه است

فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد كه اين نهاد براي حفاظت از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن هيچ قيد و محدوديتي ندارد.
سرلشكر پاسدار «محمد علي جعفري» در مصاحبه با فارس كه به مناسبت دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران انجام شده است در اين باره گفت: سردار جعفري با اشاره به وظيفه سپاه پاسداران بنا بر اصل 150 قانون اساسي گفت: آنچه در قانون به عنوان وظيفه و رسالت سپاه آمده را مي توان جامع، كلي و در واقع همه جانبه قلمداد كرد.
وي با بيان اين كه همواره برداشت هاي متفاوتي از انقلاب اسلامي مي شود، افزود: وقتي در قانون اساسي عنوان شده كه سپاه بايد از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن حفاظت كند، اينجاست كه طيف ماموريت هاي سپاه گسترده شده و در اين مسير هيچ قيد و محدوديتي براي ايفاي نقش يا رسالت سپاه نمي توان قائل شد.
جعفري با اشاره به جمله اي از رهبر معظم انقلاب درباره سپاه تصريح كرد: حضرت آقا فرمودند درست است كه ماهيت سازماني سپاه يك ماهيت نظامي است، اما سپاه صرفا نظامي نيست بلكه يك سازمان امنيتي، فرهنگي، عقيدتي، سياسي و نظامي است يعني همه جنبه هاي كاركردي از سازمان سپاه مورد انتظار است تا بتواند آن نقش خود را كه حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن است در همه عرصه هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي، امنيتي و اطلاعاتي ايفا كند.
علت اصلي حمله دشمن
به ولايت و سپاه
وي در خصوص هجمه هاي سنگين عليه دو محور ولايت فقيه و سپاه از طرف دشمن، تصريح كرد: علت اينكه دشمن نوك تيز پيكان حملات خود را به سمت ولايت و سپاه نشانه گرفته، نقش موثر اين دو در حفاظت از انقلاب اسلامي و محقق شدن اهداف آن است و هر چه اين نقش موثرتر باشد، هجمه و حملات دشمن نيز سنگين تر خواهد بود.
بيشترين نگراني امام(ره)
از دشمنان داخلي
جعفري خاطرنشان كرد: مخالفت با انقلاب اسلامي و اهداف آن تنها مربوط به دشمن خارجي نيست بلكه ما در حوزه داخلي نيز اين دشمنان را داريم و اگر به وصيتنامه حضرت امام(ره) برگرديم مي بينيم كه دغدغه و نگراني اصلي حضرت امام(ره) از دشمنان خارجي مثل آمريكا و اسرائيل نيست بلكه همه نگراني شان از دشمنان داخلي و از مخالفان انقلاب اسلامي در داخل بود.
وي فتنه 88 را بروز همين دشمني هاي مخالفان داخلي انقلاب اسلامي و راه امام(ره) دانست و افزود: اين در حالي است كه شعار اين فراد همان شعار انقلاب بود و خودشان را به امام(ره) و راه امام(ره) مي چسباندند.
ناگفته هاي زيادي
از پشت پرده اقدامات فتنه گران وجود دارد
فرمانده كل سپاه در ادامه با بيان اين كه مخالفت اصلي جريان فتنه در سال 88 با موضوع ولايت فقيه بود گفت: ناگفته هاي فراواني از پشت پرده اقدامات سران فتنه وجود دارد كه در آينده بايد آنها را براي اطلاع افكار عمومي جامعه اعلام كرد.
درگير شدن شديد سپاه
با تهديدات سايبري
فرمانده كل سپاه همچنين به موضوع ورود به فضاي سايبري و اينترنتي اشاره كرد و افزود: فضاي اينترنت يك امكاني است كه فناوري و علم امروز را در اختيار بشر قرار داده و مي توان استفاده هاي خيلي مفيدي از آن كرد اما از اول هم معلوم بود كه دشمن به دنبال سوءاستفاده در جهت ايجاد عمليات رواني و اطلاع رساني غلط از اين ظرفيت است و در اين مسير دست به اقداماتي هم زده بودند.
وي افزود: بنابراين ما براي دفاع از انقلاب در عرصه جنگ سايبري، نيازمند ايجاد ساز و كار و فراهم كردن بسترهاي لازم بوديم.
فرمانده كل سپاه با بيان اين كه اين امر در كشورهاي ديگري نيز سابقه داشته و البته بهره برداري از آن هم مختلف است، خاطرنشان كرد: دشمن در فضاي سايبري از طريق ابزار نرم به دنبال ضربه زدن به زيرساخت ها و زير سيستم هاي يك كشور است تا آن جامعه را فلج كند و واضح بود كه دشمن در اين زمينه سرمايه گذاري زيادي كرده بنابراين ما هم بايد خود را آماده مقابله با اين تهاجم مي كرديم.
اينترنت ابزار اصلي فتنه گران در آشوب هاي 88
جعفري با بيان اينكه فضاي اينترنت ابزار اصلي سازماندهي، اطلاع رساني و هدايت استكبار براي اقدامات كف خياباني در فتنه 88 بود، گفت: اين آمادگي كه سپاه در خود ايجاد كرد، زمينه ساز شناسايي و مقابله با اين شبكه ها شد و توانست اينها را تا حد زيادي كنترل كند.
وي با بيان اينكه امروز هم سپاه در اين فضا، سخت درگير اقدامات اطلاعاتي و شناسايي است، گفت: هرچند ضربه هاي زيادي به شبكه هاي اصلي دشمن وارد شده اما باز در حال بازسازي و ارتباط گيري هستند كه البته تحت شناسايي و اشراف ما قرار دارند. البته جريانات ديگري نيز وجود دارند كه در آينده و در زمان مناسب خود بايد با آنها برخورد شود.
اشراف كامل اطلاعاتي
بر دشمن
فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به توانمندي هاي مهم در خصوص اشراف اطلاعاتي نسبت به دشمنان فرامنطقه اي گفت: شايد در ابتداي ورود اين دشمنان به منطقه ما از لحاظ اطلاعاتي كمبودهايي داشتيم، اما امروز و با گذشت نزديك به 8 سال از اين حضور، اهداف، توانمندي ها، روش ها و تاكتيك هاي دشمن در رصد كامل ما قرار دارد.
جعفري ادامه داد: در اين مدت علاوه بر اينكه ما از لحاظ توانمندي هاي فناوري و تكنولوژي در خصوص جمع آوري اطلاعات ارتقاي زيادي داشتيم، شيوه ها و روش هاي دشمن نيز امروز كاملا آشكار شده و به اصطلاح لو رفته و براي ما كاملا مشخص است كه آنها چه كارهايي را مي خواهند انجام دهند.
توان موشكي سپاه
جعفري درخصوص توان موشكي سپاه به عنوان يكي از مولفه هاي قدرت در منطقه نيز خاطرنشان كرد: در مورد توانمندي هاي موشكي يا حتي پدافند هوايي و دريايي كه موضوعات مهمي محسوب مي شوند، بايد گفت وقتي يك مجموعه با تهديدات جدي روبرو مي شود، سرعت بيشتري به ايجاد آمادگي ها و توسعه توانمندي هاي خود خواهد داد.
وي همچنين در خصوص برد موشك هاي سپاه پاسداران براي مقابله با دشمن فرامنطقه اي تاكيد كرد: هرچند ما توان افزايش برد موشك هاي خود را داريم اما نيازي به اين موضوع احساس نمي كنيم چرا كه امروز دشمن فرامنطقه اي ما يعني رژيم اشغالگر قدس در برد موشكي ما قرار دارد و نيروهاي عمده آمريكايي هم اگر قرار باشد از تهديدات اسرائيل حمايت كنند، از آنها به ما نزديكتر هستند و آنها نيز در برد كامل آتش ما قرار دارند.
جعفري در خصوص حضور ناوهاي هواپيمابر نيروهاي فرامنطقه اي در خليج فارس نيز گفت: دشمن خيلي وقت است كه به آسيب پذير بودن حضور ناوهاي جنگي اش در خليج فارس پي برده و ظاهرا از راهبردهاي نظامي و عملياتي آنها اين است كه اگر بخواهند عليه ما دست به اقدام نظامي بزنند، اين ناوها را از خليج فارس خارج كرده و در نزديكي درياي عمان و اقيانوس هند مستقر شوند و از آنجا عليه ما عمليات كنند.
وي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم كه بتوانيم برد عملياتي خود را افزايش داده و در آنجا هم به شناورهاي دشمن دسترسي پيدا كنيم.
هدف اصلي سپاه از ورود
به موضوعات اقتصادي
و سازندگي
وي در ادامه به موضوع ورود سپاه به عرصه هاي سازندگي و اقتصادي در كشور نيز اشاره كرد و با بيان اينكه اين موضوع به سال هاي ابتدايي پس از جنگ برمي گردد، گفت: در پايان جنگ كه كشور وارد دوران سازندگي شد، سپاه از توانمندي هاي خوبي در زمينه ماشين آلات مهندسي و اقداماتي مانند جاده سازي و سدسازي برخوردار بود و لازم بود تا اين توان بالقوه به صحنه بيايد.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نمي شد اين روحيه و توان بالقوه را محدود كرد و كار را به شركت هاي تجاري خارجي يا داخلي سپرد كه تنها به دنبال سود مادي بودند، گفت: نكته مهمي كه بايد به آن توجه شود اين است كه سپاه دراين عرصه به هيچ وجه به دنبال سود مادي نيست.
جعفري افزود: البته اين ماهيت كار اقتصادي است كه سودآور باشد ولي اين سودآوري هدف ما در سپاه نيست بلكه ما به دنبال كمك به دولت درخصوص سازندگي كشور هستيم.

 



رهبر انقلاب تاكيد فرمودند:
تاريخ انقلاب اسلامي را دقيق بنويسيد مخاطب اصلي آن نسل جوان است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار مسئولان و محققان مركز اسناد انقلاب اسلامي، تدوين و نگارش تاريخ دقيق و صحيح انقلاب اسلامي را به لحاظ امواج تاثيرگذار و الهام بخش آن، بسيار مهم و ضروري خواندند و تاكيد كردند: در نگارش تاريخ انقلاب اسلامي، ارتقاي كيفيت و توجه به ميليونها مخاطب نسل جوان كه اطلاع دقيقي از انقلاب اسلامي و مسائل مربوط به آن را ندارند، بايد در اولويت اول قرار گيرد.
ايشان مقوله تاريخ را از نظر پر كردن خلأ تجربه در مخاطب بويژه نسل جوان بسيار مهم دانستند و افزودند: نگارش صحيح تاريخ موجب كسب تجربه براي مردم و بالا بردن آگاهي ها در جامعه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مسائل مربوط به انقلاب مشروطه به عنوان يك نمونه از حوادث تاريخ معاصر كه زمينه هاي تجربه اندوزي فراواني دارد، خاطرنشان كردند: علت بروز انقلاب مشروطه همانند انقلاب اسلامي ايران، فكرها، ايده ها، آرمانها و خواستهاي مردم بود كه با رهبري روحانيت و با نثار جان خود به ميدان آمدند اما متاسفانه اين انقلاب بوسيله انگليس به انحراف كشانده شد و بعد از پانزده سال از آن، دوران حكومت ديكتاتوري سياه و وابسته رضاخان آغاز شد.
حضرت آيت الله خامنه اي ريشه حوادث تلخ دوران محمدرضا پهلوي را نيز در دوره مشروطه و به انحراف كشانده شدن انقلاب مردم دانستند و تاكيد كردند: اگرچه جنس انقلاب مشروطه همانند انقلاب اسلامي بود اما ابعاد انقلاب اسلامي ايران بسيار فراتر و عميق تر از آن است.
ايشان افزودند: بر همين اساس و به دليل افزايش آگاهي هاي سياسي جامعه، گسترش ارتباطات بين المللي و بيداري عظيم مردم، تاريخ نگاري در مورد انقلاب اسلامي ايران با تاريخ نگاريهاي ديگر بسيار متفاوت است.
حضرت آيت الله خامنه اي تدوين و نگارش تاريخ چنين انقلاب باعظمتي را نيازمند توجه جدي به كيفيت تاريخ نگاري دانستند و خاطرنشان كردند: در نگارش تاريخ انقلاب اسلامي بايد كيفيت نگارش، كيفيت استحصال مطلب، كيفيت در نحوه ارائه مطلب و كيفيت در گزينش اولويتها حتما مد نظر قرار گيرند.
ايشان تاكيد كردند: مطالب بايد به گونه اي باشد كه مخاطب را اقناع كند.
رهبر انقلاب اسلامي، تهيه جدول زماني براي نگارش اولويتهاي مورد نظر در تاريخ انقلاب اسلامي را ضروري خواندند و افزودند: انتخاب مخاطب نيز يكي ديگر از مسائل مهم در نگارش تاريخ انقلاب اسلامي است زيرا اصلي ترين مخاطب اين تاريخ، نسل جواني است كه از حوادث انقلاب اسلامي و جزئيات، انگيزه ها و پيامدهاي آن اطلاعي ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، مردم كشورهاي ديگر را يكي ديگر از مخاطبان تاريخ انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: مردم جهان عمدتا اطلاعات دقيقي از تاريخ انقلاب اسلامي ايران ندارند در حاليكه در مورد تاريخ انقلابهاي ديگر دنيا كتابها و رمانهاي متعدد و جذابي نوشته و ترجمه شده است.
ايشان همچنين بر لزوم ارتباط مركز اسناد انقلاب اسلامي با نويسندگان، هنرمندان و مستندسازان انقلابي تاكيد كردند و افزودند: امروز سينماگران، مستندسازان و رمان نويسان انقلابي فراواني در كشور هستند كه بايد دستمايه قوي كار به آنها داده شود.
رهبر انقلاب اسلامي استفاده از ظرفيتهاي فضاي مجازي را مهم خواندند و تاكيد كردند: قرار دادن اسناد متقن و جهت دهنده در فضاي مجازي، به بسياري از محققان و نويسندگان كمك شاياني خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به تدوين خاطرات شفاهي در عرصه تاريخ نگاري انقلاب اسلامي ايران خاطرنشان كردند: از آفات اينگونه تاريخ نگاري ها، برخي اظهارنظرهاي غيرواقعي و ارائه ديدگاههاي تغيير يافته امروزي به جاي ديدگاههاي واقعي آن دوره تاريخي است.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين حسينيان، رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي ضمن ارائه گزارش كوتاهي، گفت: پژوهشگران اين مركز، تلاش دارند تاريخ انقلاب اسلامي را بشناسند و بدون هيچ گونه انحراف و تغيير، اين حادثه با عظمت را توصيف كنند.
حسينيان با اشاره به تلاش مركز اسناد انقلاب اسلامي براي بالا بردن كيفيت كارهاي عرضه شده افزود: با تلاش بيشتر همه محققان و پژوهشگران اميدواريم محصولات مركز به مرجعي براي جامعه علمي و جوانان تبديل شود.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: با كشتار نمي توان ملت ها را خاموش كرد

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به خشونت ها در كشورهاي اسلامي و به خصوص انقلاب مردم بحرين با خطاب قراردادن حكام عرب و شوراي همكاري خليج فارس گفت: انقلاب مردم خاموش شدني نيست و نمي توان حتي با كشتار، ملت ها را خاموش كرد.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم اين نماز با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به سال جهاد اقتصادي اظهار داشت: وقتي از امام صادق(ع) پرسيده شد كه زندگي را بر چه استوار مي بينند فرمودند: «فهميدم كار خودم را خود بايد انجام دهم لذا كوشا و جدي شدم.»
وي با بيان اينكه انسان بايد كار خود را خودش انجام دهد و در همه كارها چه مسائل شخصي و اجتماعي جديت به خرج دهد، گفت: جهاد در راه كار از يك سو به معناي تلاش و از سوي ديگر به معناي قداست آن تلاش است و اين كار را با ارزش مي كند.
امام جمعه موقت تهران همچنين يادآور شد: مقام معظم رهبري امسال را جهاد اقتصادي نامگذاري كردند و واقعاً جامعه از نظر جهاد و اقتصاد بيمار است.
آيت الله كاشاني به مصاحبه برخي افراد در تلويزيون مبني بر خريد و فروش سكه و ضررآنها هنگام ورود سكه به بازار از سوي دولت اشاره كرد وگفت: اين دلالي ها و خريد و فروش هاي بي رويه درست نيست چرا كه پول بايد در راه توليد و خدمت به جامعه باشد و براي انسان بركت و آرامش بياورد؛ هر پولي آرامش آور نيست.
خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران يادآور شد: توليد، ايجاد سرمايه، بهبود شرايط اقتصادي و ايجاد كار براي جوانان بسيار ارزشمند است كه اينها با جهاد محقق مي شود.
وي افزود: تمام اموال دنيا و تمام آنچه كه در طبيعت وجود دارد متعلق به بشر است و ما وارث تمام منابع هستيم ولي شرط ارث بردن استفاده از آن است.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه انبياء و اوليا با خود گنج هايي آوردند كه همانا زندگي پاكيزه است گفت: خداوند اين زندگي را به ما داد و اين ارث ماست لذا بايد آن را با عقل و جهد پيدا كنيم نه اينكه بخواهيم با بيكاري، سيگار كشيدن و كارهاي ناشايست به طور نادرست از آن استفاده كنيم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه اين خطبه يادآور شد: جهاد نيازمند كار است لذا بايد با فرهنگ نادرست در اين زمينه در كشور مبارزه شود.
وي همچنين در خصوص بحث وزارت اطلاعات در كشور گفت: متأسفانه موضوعي كه امروزه خوراك بيگانگان شده موضوع وزارت اطلاعات است چرا كه بيگانگان منتظرند و نگاه مي كنند تا در نظام ما موضوعي پيش آيد و آنها بتوانند آن را تحليل كنند و خواب هايي براي ما ببينند.
آيت الله كاشاني يادآور شد: در اين مسئله آقاي رئيس جمهور وزير اطلاعات را كنار مي گذارد و رهبر انقلاب به وزير مربوطه دستور مي دهند كه به كار خودت ادامه بده و همين موضوع خوراك رسانه ها مي شود كه با ايجاد سر و صدا و اختلاف مطالبي را عنوان مي كنند در حالي كه از نظام و افراد خبر ندارند.
وي افزود: بيش از 30 سال از نظام جمهوري اسلامي مي گذرد و بنده 18 سال در شوراي نگهبان بودم، ما در اين شورا درباره مسائل مختلف از جمله انتخابات صحبت مي كرديم و حقوقدانان نيز نظرات خود را ارائه مي دانند تا اينكه امام خميني(ره) اعلام مي كردند كه انتخابات را تأييد كرده اند؛ در بقيه مسائل قانون اساسي و مسائلي كه در شوراي نگهبان پيش مي آيد صحبت هاي امام را مبنا قرار مي داديم و اين نظام جمهوري اسلامي است.
خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران بااشاره به تذكرات امام خميني در همين راستا به قوه مجريه، قضائيه و مقننه و اينكه همه اعلام مي كردند كه مطيع و شاگرد امام هستند خطاب به بيگانگان گفت: بدانيد كه در نظام جمهوري اسلامي اگر ولي امر مسلمين نظري را مي دهند همه مطيع آن هستند و همه اركان نظام هم شرعاً، هم قانوناً و هم اخلاقاً مطيع اند.
وي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر نيز رئيس جمهور در اين زمينه مطيع است، گفت: البته اينچنين است كه نظام روي قانون خود سير مي كند ولي در مسائلي كه ولي امر مصلحتي بدانند طبق همان اقدام مي شود لذا اين سرو صدا نمي خواهد و نبايد باعث اختلاف شود.
آيت الله كاشاني يادآور شد: رئيس جمهور كشورمان مطيع و فعال است و مردم و كشور ما هم قدردانند و هم انتظاراتي دارند؛ قدرداني آنها به جا و انتظاراتشان به حق است و اين يك حقيقت در نظام جمهوري اسلامي است.
وي افزود: ايجاد اين سر و صداها و ماجرا ايجاد كردن در خصوص اين موضوعات از آنجاست كه بيگانگان همانند بسياري از مواقع به فكر اين هستند كه چيزي عايدشان شود ولي بدانند كه آخرش دزد با دست خالي برمي گردد و حالا هم همين طور شده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ارتش نظام جمهوري اسلامي اين روز را به برادران ارتشي و نيروي مسلح تبريك گفت و اظهار داشت: اينها در طول نظام جمهوري اسلامي افتخارآفرينند.
آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: كساني كه گهگاه تهديد مي كنند و حرف هاي ياوه مي زنند، بدانند كه حرف هاي آنها جز اين نيست كه ديگران آن را بشنوند، بخندند و آنها را مسخره كنند چرا كه تهديدات آنها نسبت به چنين قدرت نظامي در كشور تهديداتي بي ربط است و وقتي از برخي اينها را مي شنويم جاي تعجب دارد كه اين نوكري ها براي بيگانه تا چه حد ادامه دارد.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران همچنين در ادامه اين خطبه به جنبش هاي كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: اين جنبش ها از ريشه و اساس دروني است و مردم در اين جنبش به صورت ذاتي حركت مي كنند و اين موضوع خاموش شدني نيست و نمي توان ملتها را خاموش كرد؛ حتي با كشتار نيز نمي توان اين ملت را خاموش كرد.
وي افزود: اين جنبش پرچم و محوري دارد كه محور آن «مسلمانان» و پرچم آن «محمد رسول الله» است.
آيت الله كاشاني با اشاره به حمايت دنياي غرب و استكبار از اين كشتارهاي منطقه ادامه داد: وقتي از امام صادق(ع) پرسيدند كه چرا غيبت فرزند شما مهدي موعود طولاني مي شود ايشان جواب دادند براي اينكه بر تمام مردم دنيا كذب و دروغ افرادي كه مي گويند حامي هستيم و اصلاح مي كنيم، ثابت شود.
وي به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس در اين راستا اشاره كرد و خطاب به آنها گفت: مگر شما مسلمان نيستيد؟ چرا به جاي حمايت از مردم مصر، ليبي، تونس و مخصوصا بحرين، حرف هايي بي ربط مي زنيد.
وي با اشاره به شعار امام حسين در روز عاشورا گفت: اينكه اين امام بزرگوار فرمودند اگر دين نداريد آزادمرد و انسان باشيد بايد خطاب به آنان گفت كه چطور پشت تريبون هاي دنيا اين حرفها را مي زنيد؛ چقدر انسانيت بايد سقوط كند؛ واقعا انسانيت در اين عصر سقوط كرده است.
هم چنين آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي اول نمازجمعه اين هفته با اشاره به شخصيت و مقام حضرت زهرا(س) افزود: امامت و ولايت در دست دخت نبي اسلام و پايان جهان نيز در دست ايشان است.
وي ادامه داد: آن كسي كه در جهان عدل را برپا خواهد كرد آخرين فرزند حضرت فاطمه(س) است و دختر نبي مكرم اسلام از عظمت خاصي برخوردار است و به همين دليل ايشان صاحب ولايت به شمار مي رود.
امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: زماني مي توان با ولايت مرتبط شد كه انسان عمل صالح انجام دهد و از يكسو دلش متوجه خدا شده و از سوي ديگر اعمال اين فرد را به آسمان ها خواهند برد.
وي همچنين تاكيد كرد كه عمل صالح است كه آدمي را بالا مي برد و به همين دليل به جوان ها توصيه مي كنم كه با عمل صالح بايد با ولايت مرتبط شوند و عمل صالح انسان را بالا مي برد و گناه آدمي را به زمين مي كوبد.

 



وزير خارجه دولت هنيه: ادعاي محمود عباس عليه ايران بي اساس است

وزير امور خارجه دولت منتخب فلسطين ادعاي رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين را عليه ايران بي اساس خواند و گفت: جنبش حماس در تصميمات خود مستقل عمل مي كند.
«محمد عوض» در گفت وگو با فارس ادعاهاي «محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مبني بر پيروي حماس از دستورات ايران براي مخالفت با آشتي ملي فلسطينيان گفت: اين سخن كاملاً بي اساس و نادرست است.
پيش از اين شخصيت ها و گروه هاي مختلف فلسطيني ادعاي رئيس تشكيلات خودگردان مبني بر دخالت جمهوري اسلامي ايران براي ناكام گذاشتن آشتي فلسطينيان را بي اساس خوانده بودند.
عباس در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه مدعي شده بود كه حماس با دستور ايران با آشتي مخالفت كرد.
محمد عوض افزود: دولت فلسطين و جنبش حماس در تصميمات خود مستقل عمل مي كنند و تمامي آنچه ما از عباس مي خواهيم اين است كه اگر به دنبال تحقق آشتي است بايد خود را از فشارهاي تل آويو واشنگتن براي تداوم شكاف داخلي، رها كند.
عوض در ادامه اظهار داشت: مسئله فلسطين در سايه انقلاب هاي كشورهاي عربي پررنگ تر خواهد شد و مطمئناً اتفاقاتي كه در محيط اطراف ما رخ مي دهد به نفع ماست.
وي افزود: ملت هاي عربي براي تحقق آزادي و احياي ارزش هاي عدالت اجتماعي تلاش مي كنند و اين رويكرد به نفع همه حتي رژيم هاي حاكم است.
وي تصريح كرد: آمريكا در واقعيت كنوني جهان عرب به دنبال راه حل آسان براي اعمال فشار بر حكام عرب و نابودي نقش ملت هاست اما اتفاقاتي كه در منطقه در جريان است منطقه را از فشار واشنگتن و بهره برداري آن از توانايي ها و امكانات جهان عرب آزاد خواهد كرد.

 



سردار جلالي: استاكس نت داراي زمان بندي است و در بلند مدت عمل نمي كند

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اين كه ويروس استاكس نت كاملاً پاكسازي شده تأكيد كرد كه اين ويروس در بلند مدت عمل نخواهد كرد.
غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل در برنامه نگاه دو در خصوص ماهيت ويروس بدافزار استاكس نت گفت: بدافزار استاكس نت توسط دشمنان ما با هدف تخريب زيرساخت هاي انرژي طراحي شده است كه توانايي ها و ظرفيت هاي بسيار بالايي دارد.
وي ادامه داد: طراحي اين ويروس حتي از عهده هكرهاي بسيار ماهر هم بر نمي آيد و شكي نيست كه دولت هايي پشت اين مسئله هستند.
جلالي ادامه داد: اين ويروس توسط متخصصان ما شناسايي و به سرعت پاكسازي شده است؛ ما همچنين ضمن پاكسازي، آسيب پذيري خود را به حداقل رسانده و ويروس را در كنترل خود درآورديم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل تصريح كرد: در بررسي هاي انجام گرفته از اين ويروس متوجه شديم كه در عملكرد اين ويروس يك زمان بندي در نظر گرفته شده است و در بلند مدت قابل عمل نيست.
جلالي همچنين در خصوص پيگيري حقوقي ارسال اين ويروس اظهار داشت: در حوزه امنيتي وزارت اطلاعات مسئوليت رديابي عناصر احتمالي را برعهده دارد؛ در بخش خارجي وزارت امور خارجه ابعاد سياسي را برعهده داشته و در بخش دفاعي هم ما پيگير امور بوده و به دنبال ايمن كردن هر چه بيشتر اين حوزه هستيم.
وي ادامه داد: البته در بخش فني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با راه اندازي مركز امدادهاي رايانه اي به نام مركز «ماهر» در اين زمينه فعاليت مي كند.
وي با بيان اينكه براي كشور ما بركات ورود اين ويروس بيشتر از مشكلاتش بوده است، گفت: در درجه اول اين ويروس بيدار باشي براي ما بود و در اين زمينه سرعت اجراي تمهيدات به شدت افزايش پيدا كرد و اقدامات 5 ساله ما در ظرف 2 تا 3 ماه چند برابر شد.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: از سوي ديگر مراكز «ماهر» و «گوهر» ايجاد شده و پرسنل تحت آموزش هاي تخصصي قرار گرفتند؛ همچنين گروه هاي دانشگاهي وارد عمل شده و ويروس را آناليز كردند و در نهايت نيز سياست كلي امنيت فضاي اطلاعات و دفاع سايبري توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

 



بحث انتقال كارمندان از تهران به صورت جدي در حال انجام است

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: بحث انتقال كارمندان از تهران به صورت جدي در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، لطف الله فروزنده عصر ديروز در حاشيه جلسه شوراي اداري استان لرستان در خرم آباد، در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهي نيروهاي شركتي و قراردادي كردن آنها از برنامه هاي كاري دولت است كه براساس برنامه ريزي انجام شده وضعيت اين نيروها به زودي تغيير و تعيين تكليف مي شوند. وي در زمينه انتقال كارمندان از تهران به ديگر استان هاي كشور افزود: بحث انتقال كارمندان از تهران به صورت جدي در حال انجام است و برخي از استان هاي كشور نيز فعاليت خوبي را براي جذب نيروهاي شاغل در دستگاه آغاز كرده اند.فروزنده با اشاره به طرح دوركاري در نظام اداري كشور نيز اظهار داشت: دوركاري يك روش علمي و پذيرفته شده است و به هيچ عنوان حضور فيزيكي به منزله كار كردن در ادارات نيست.
وي با بيان اينكه مدل هاي افزايش بهره وري بايد در حد عملكرد باشد، اظهار داشت: تمركززدايي در سطح استان ها نيز بايد به عنوان يك برنامه محوري در دستوركار مديران ارشد استان و سياستگذاري هاي آنها قرار گيرد.

 



مدير حوزه هاي علميه خبر داد
تاسيس بزرگترين مركز حوزوي در قم با مشاركت دفتر رهبر انقلاب

مدير حوزه هاي علميه از تاسيس مركز بزرگ حوزوي با مشاركت دفتر رهبر معظم انقلاب در قم خبر داد.
به گزارش موج، آيت الله مرتضي مقتدايي در اولين همايش هم انديشي توسعه و ارتقاي رشته هاي تخصصي حوزه كه در محل سالن اجتماعات جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اعلام اين خبر اظهار داشت: يكي ديگر از مواردي كه به تقويت حوزه هاي علميه و حركت به سمت مطالبات رهبر معظم انقلاب منجر مي شود، تقويت حوزه هاي علميه شهرستان هاست كه تاكنون قدم هاي خوبي در اين باره برداشته شده است.
وي افزود: حوزه هاي شهرستان ها در حال تقويت شدن است، چرا كه تاكنون به تشكيل شوراي حوزه هاي علميه در 27 استان كشور اقدام كرده ايم و هر يك از آنها با حضور بيش از 5 كارشناس، سياست گذاري براي حوزه هاي خود را انجام مي دهند.
وي خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي از مدارس علميه قم داراي بافت بسيار فرسوده اي شده اند و حتي بعضي از آن ها در حال تخريب و از اين رو بايد براي حل اين مشكل اقداماتي انجام داد كه به حمدالله تاكنون تصميماتي گرفته شده است.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور گفت: در همين راستا، بزرگترين مدرسه حوزه هاي علميه سراسر كشور در قم با مشاركت دفتر رهبر معظم انقلاب در آينده نزديك تاسيس مي شود. وي به جلسه خود با مسئول امور حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: طبق توافقاتي كه با حجت الاسلام و المسلمين مروي شد، براي ساخت اين مدرسه در چند هكتار داراي چند مدرسه علميه و خوابگاه توافق شد و اين مركز در آينده تاسيس خواهد شد.
آيت الله مقتدايي، خاطرنشان ساخت: چنين مركزي براي رشته هاي تخصصي حوزه تاسيس مي شود تا به توسعه مناسب مراكز و رشته هاي تخصصي حوزه، منجر شود.
وي افزود: البته تكميل اعضاي هيئت علمي رشته هاي تخصصي، برنامه ريزي براي پيشرفت و ارتقاي سطح علمي و اخلاقي طلاب از جمله نكاتي است كه به ارتقاي سطح مراكز تخصصي حوزه منجر خواهد شد.

 



توضيح دفتر امام جمعه قم در خصوص انتشار گزينشي بخشي از سخنان حجت الاسلام سعيدي

دفتر امام جمعه قم در خصوص مطالب منتشر شده از وي در سايت هاي خبري توضيحاتي ارائه داد.
به گزارش رسا، به دنبال انتشار گزينشي بخشي از سخنان حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه محترم قم كه در يك مراسم محدود مطرح شده بود، دفتر وي در پاسخ به تماس برخي از علاقمندان، توضيح زير را به نقل از ايشان منتشر كرد:
اينجانب چند ماه پيش در جمع محدودي سخنراني داشتم. متاسفانه بخشي از آن كه صرفاً نقل قول بوده، گزينش شده و برخي سايت ها با انتشار آن موجب نگراني عده اي شدند. بدون شك رهبر معظم انقلاب از چنان كمالات و اوصاف بلندي برخوردارند كه هرگز نبايد براي توصيف ايشان به چنين نقل قول هايي روي آورد.
در هر صورت از حساسيت منطقي و هوشمندي همه عزيزان كمال تشكر را دارم.
دفتر حجت الاسلام والمسلمين سعيدي
گفتني است انعكاس گزينشي بخشي از سخنان امام جمعه قم در مورد رهبر معظم انقلاب، طي روزهاي گذشته مورد سوء استفاده برخي سايت هاي معاند و نگراني بسياري از دوستداران نظام و انقلاب شده بود.

 



تشييع پيكر 2 شهيد در شهرستان هاي همدان و پارس آباد

سرويس شهرستان ها-
پيكر پاك يك جانباز دوران دفاع مقدس در پارس آباد و يكي از كاركنان نيروي انتظامي استان همدان در زادگاه هاي اين 2 شهيد تشييع شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل شهيد ميرلطيف نصرالهي جانباز سرافراز بعد از 30 سال تحمل درد و رنج ناشي از مجروحيت در دوران دفاع مقدس در يكي از بيمارستان هاي اردبيل به آسمان پرواز كرد و به آرزوي ديرينه خود شهادت نائل آمد.
شهيد مير نصرالهي جانباز 70 درصد در ارديبهشت ماه سال 1361 در منطقه عملياتي دارخوين از ناحيه جمجمه به شدت مجروح شده بود.
پيكر پاك اين جانباز سرافراز جنگ تحميلي با حضور گسترده مردم و مسئولان شهرستان پارس آباد مغان تشييع شد و در گلزار شهدا به خاك سپرده شد.
گزارش خبرنگار كيهان از همدان نيز حاكيست پيكر پاك شهيد استواريكم مهدي صفدري از كاركنان نيروي انتظامي استان همدان تشييع شد.
وي كه اهل و ساكن روستاي شورين همدان بود، در درگيري با ضدانقلاب در شهر مرزي شادگان خوزستان، همراه با دو همكار ديگر خود به شهادت رسيد.
پيكر پاك شهيد صفدري به همدان منتقل و با حضور اقشار مردم متدين و هميشه در صحنه اين شهر تشييع شد و سپس در زادگاهش روستاي شورين به خاك سپرده شد.
شهيد صفدري متولد سال 1359 بود و به هنگام شهادت 31 سال داشت.

 



مراسم تشييع پيكر آيت الله حسيني در قم برگزار شد

مراسم تشييع پيكر مرحوم آيت الله سيدجعفر حسيني منش يكي از علماي برجسته حوزه علميه قم عصر پنجشنبه در قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، مرحوم حسيني منش در سن 77 سالگي بر اثر سكته مغزي دار فاني را وداع گفت.
مراسم تشييع پيكر اين عالم رباني، عصر پنجشنبه از مسجد امام حسن عسكري(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشييع و در گلزار شهداي علي بن جعفر(ع) قم به خاك سپرده شد.
مرحوم آيت الله حسيني منش در سال 1313 هجري شمسي در شهر مهريز يزد ديده به جهان گشود و براي كسب علم و مدارج تحصيلي به شهر قم عزيمت كرد.
وي در محضر حضرات آيات عظام بروجردي، گلپايگاني، فكور يزدي، محقق داماد، علامه طباطبايي و امام خميني(ره) به تحصيل علوم و معارف اسلامي پرداخت.
اين عالم رباني، از اولين افرادي بود كه بعد از ارتحال حضرت آيت الله بروجردي، مرجعيت امام خميني(ره) را مطرح كرد و در اين زمينه به ايراد سخنراني پرداخت. وي از ياران باوفاي امام خميني(ره) بود و در پيروزي انقلاب اسلامي نقش بسزايي داشت.
گفتني است آن مرحوم از موسسان مسجد المهدي(عج) قم بود كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، كرسي تدريس وي در اين مسجد با موضوع تفسير قرآن كريم با حضور طلاب و فضلاي حوزه علميه برگزار مي شد.

 



رهبر شيعيان بحرين: اجازه نمي دهيم بحرين فلسطين اشغالي دوم باشد

رهبر شيعيان بحرين گفت: ما با سرمشق گيري از انقلاب مردم ايران هيچ وقت اجازه نمي دهيم كه بحرين به فلسطين اشغالي دوم تبديل شود.
به گزارش فارس، «شيخ عبدالله الدقاق» ظهر جمعه درجمع خبرنگاران در مشهد با بيان اينكه مردم بحرين با الگوگيري از فرهنگ امام حسين(ع)، حضرت زينب(س) و امام خميني(ره) قيام خود را آغاز كرده اند، اظهار داشت: حركت مردم بحرين حركتي مسالمت آميز است و ما مخالف جنگ با سلاح اتوماتيك هستيم.
وي با بيان اينكه امروز بحرين صحنه حضور نيروهاي اشغال گر از كشورهاي حاشيه خليج فارس است، گفت: همسايگان بحرين چون از پيروزي انقلاب مي ترسند به دنبال سركوب كردن اين انقلاب هستند.
رهبر شيعيان بحرين پيروزي انقلابيون را در اين كشور در بلند مدت امكان پذير دانست و افزود: كشورهاي اسلامي مي توانند با حمايت از اين حركت و اعتراض به مجامع بين المللي درخواست ايجاد فضاي گفت وگو را در بحرين مطرح كنند. «شيخ عبدالله الدقاق» با بيان اينكه مردم بحرين سال هاي طولاني است كه به دنبال به دست آوردن حقوق خود هستند، گفت: اما متأسفانه هنوز آل خليفه اين حقوق را از مردم مسلمان بحرين سلب كرده است.
رهبر شيعيان بحرين با اشاره به اينكه مطالبات مردم بحرين ملي است و هيچ ربطي به مذهب يا طايفه اي خاص ندارد، گفت: امروز در بحرين شيعه و سني مانند دو برادر در كنار يكديگر براي رسيدن به حقوق خود در حال مبارزه هستند.
وي افزود: نا اميدي مردم از پادشاه بحرين براي انجام اصلاحات مهم ترين دليل آغاز انقلاب در اين كشور بود و بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف اين قيام را تقويت كرد.
«شيخ عبدالله الدقاق» با بيان اينكه پادشاه بحرين تمام قدرت را براي خاندان و اطرافيان خود مي خواهد، گفت: داشتن حق رأي، قانون اساسي، مجلس و آزادي زندانيان سياسي مهم ترين خواسته انقلابيون بحرين است.
وي با اشاره به اينكه امروز اشغال گران و حكومت بحرين تعداد زيادي از معلمان، پزشكان، ورزشكاران حرفه اي، زنان و كودكان ما را در زندان هاي خود زنداني كرده اند، گفت:امروز 200 پليس از رژيم صهيونيستي براي آموزش نيروهاي اشغالگر وارد بحرين شده اند.
رهبر شيعيان بحرين با بيان اينكه در سال هاي اخير در بحرين حركت هاي اين چنيني رخ داد اما كسي از آن مطلع نشد، گفت: حمايت رسانه و ديپلماتيك ايران از قيام مردم بحرين امروز باعث بيداري دنيا در رابطه با خواسته اين مردم شده است.
«شيخ عبدالله الدقاق» با اشاره به اينكه حمايت تمام مقامات ايراني از قيام مردم بحرين آنها را روز به روز به پيروزي نزديك مي كند، گفت: امروز مساجد در بحرين به دست اشغالگران در حال تخريب است و سازمان هاي مدعي حقوق بشر در اين رابطه ساكت هستند.
وي افزود: پيروزي مردم بحرين مي تواند سبب حركت و قيام شيعيان عربستان شود و به همين دليل «آل سعود» حساسيت خاصي در رابطه با موضوع بحرين دارد.
رهبر شيعيان بحرين با اشاره به اينكه تاكنون 30 شهيد در انقلاب بحرين تقديم انقلاب شده اند گفت: در ميان شهدا يك پسر 16 ساله و 3 زن هستند و تاكنون 900 تن از انقلابيون بازداشت شده اند كه 20 تن از آنها پزشك هستند.

 



وزير كشور: وزارت كشور آماده برگزاري انتخابات مجلس به شكل رايانه اي است

وزير كشور از آمادگي اين وزارتخانه براي برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به شكل رايانه اي خبر داد.
مصطفي محمدنجار افزود: برگزاري انتخابات به اين صورت بستگي به ميزان آمادگي ساير دستگاه ها و توان همراهي آنها دارد.
وي عصر پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سنندج افزود: در صورت آمادگي ساير دستگاه هاي نظارتي، بازرسي و اجرايي از جمله شوراي نگهبان، وزارت كشور آماده برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي است.
وي اظهار داشت: هم اكنون در حال بررسي وضعيت برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هستيم و برگزاري نحوه آن به صورت دستي يا رايانه اي به زودي اعلام خواهد شد.
محمد نجار در بخش ديگري از اين گفت وگو به برنامه هاي انجام شده براي حفظ امنيت و ارتقاي آن در مرزها اشاره كرد و افزود: تلاش توامان دولت و مجلس براي تامين و تثبيت امنيت مرزها اتفاقي مبارك است كه شايسته تقدير است.
وزير كشور گفت: طرح انسداد مرزها، طرح حريم امنيتي مرز و طرح تهيه جامع امنيتي مرز به عنوان طرح هاي مكمل مهمترين برنامه هاي وزارت كشور است كه در دستور كار برنامه هاي امنيتي مرزها قرار گرفته است. وي به اعتبارات مربوط به طرح انسداد مرزها كه از چهار سال پيش آغاز شده است اشاره داشت و اضافه كرد: دولت و مجلس اعتبارات خوبي براي اجراي مطلوب اين طرح گذاشته اند و در بودجه سال 90 رقم مناسبي به اين منظور در نظر گرفته شده است.

 



مراسم گراميداشت يادروز سعدي برگزار شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
مراسم گراميداشت يكم ارديبهشت ماه، يادروز سعدي شيرازي با حضور جمعي از شاعران، فرهنگوران و اهالي فرهنگ و هنر در محل آرامگاه اين شاعر نامي ايران زمين در شيراز برگزار شد.
رئيس بنياد فارس شناسي در اين مراسم در سخناني گفت: امسال به مناسبت بزرگداشت اين شاعر پرآوازه سال قصيده شعر سعدي نامگذاري شده است.
«علي اكبر صفي پور» اظهار داشت: برنامه هاي گراميداشت يادروز سعدي به يك مطالبه عمومي تبديل شده و نشانگر نهادينه شدن اين برنامه ها در جامعه است.
وي افزود: مركز سعدي شناسي هرساله بحث علمي مرتبط با يادروز سعدي را برعهده دارد كه مقالات توليد شده در اين زمينه مي تواند به شناخت ما از اين شاعر كمك كند.
معاون سياسي امنيتي استاندار فارس نيز در اين مراسم در سخناني قلم سعدي را تقليدناپذير دانست و گفت: قلم سعدي بدون هيچ گونه اغراق و گزافه گويي تقليدناپذير است و آثار نظم و نثر سعدي نشانگر نگاه دقيق و فلسفي او به دنياست.
«حامد دهقانان» اظهار داشت: ظرايف و نكته سنجي سعدي آوازه جهاني براي او رقم زده و قدرت كلامي سعدي برگرفته از غناي محتوايي اوست.
وي اضافه كرد: مثنوي سرايي و غزل سرايي سعدي با محوري معلم گونه و با قالب هاي عرفاني و هنرمندانه انجام شده است و عشق فطري و انساني سعدي حكايت از مردمي بودن و فراگير بودن كلام سعدي دارد.
وي با اشاره به تقارن يادروز سعدي و كنگره سرداران و 14هزار و 600 شهيد استان فارس و رونمايي از منظومه «رزم نامه ايرانيان» گفت: اين اثر ماندگار فرهنگي و ادبي با بيش از 30هزار بيت شعر يكي از بزرگترين منظومه هاي ادبي با موضوع دفاع مقدس محسوب مي شود كه بي ترديد در سال هاي بعد به يكي از افتخارات بزرگ براي اهالي فرهنگ و ادب كشور تبديل مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

تقدير از كيا رستمي در جشنواره ضد ايراني
يك جشنواره ضد ايراني از عباس كيارستمي تقدير كرد.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه با جعل نام خليج فارس (با عنوان خليج) در دبي برگزار شد، از كيارستمي تقدير كردند.
كيا رستمي بدون توجه به اقدام ضد ايراني اين جشنواره در جعل نام خليج فارس، با آن همكاري كرده و يك كارگاه فيلمسازي در آن برگزار كرده بود.
جزيره كيش به استقبال بزرگترين جشنواره سينمايي منطقه مي رود
هفت تالار سينمايي جزيره كيش آماده ميزباني جشنواره بين المللي فيلم كيش شدند.
در اين اتفاق، صدها تن از فيلمسازان داخلي و خارجي گردهم مي آيند. همچنين ده ها فيلم شاخص در حوزه آثار سينمايي، كوتاه، مستند، سينمايي و ويدئويي در اين جشنواره به نمايش گذاشته مي شود.
داوراني از كشورهاي صاحب سينماي آسيا هم در جشنواره به عنوان مهمان حضور دارند.
جشنواره بين المللي فيلم كيش از چهارم تا هشتم ارديبهشت برگزار مي شود.
دريافت جايزه به خاطر فعاليت عليه امنيت ملي ايران!
جعفر پناهي همچنان به خاطر فعاليت عليه امنيت ملي ايران، از دولت هاي غربي جايزه دريافت مي كند.
پناهي كه پيش از اين نيز از سوي جشنواره هاي سينمايي وابسته به دولت هاي جنگ طلب جهاني، جوايزي را گرفته بود، در تازه ترين دوره جشنواره فيلم كن نيز شايسته جايزه «كالسكه طلايي» شد. دست اندركاران اين جشنواره وابسته به دولت فرانسه علت اين امر را شهامت و استقلال فكر پناهي عنوان كرده اند!
پيش از اين جشنواره هاي ديگري از جمله جشنواره فيلم برلين (وابسته به دولت آلمان) نيز از پناهي حمايت كرده بود.
پناهي به دليل تلاش براي مستند نمايي ادعاهاي دروغين كروبي و رسانه هاي صهيونيستي درباره تجاوز به زندانيان، در زيرزمين خانه اش دستگير شد.
وي در سال 88، در خار ج از كشور با سينماگران صهيونيست كه خواهان سرنگوني نظام ديني بودند، همراهي مي كرد و عكس يادگاري مي گرفت.
ديدار اعضاي شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي
با رئيس صدا و سيما
اعضاي شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه تهران با رئيس سازمان صدا و سيما ديدار و گفت وگو كردند.
به گزارش برنا، در اين نشست نمايندگان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران با تقدير از عملكرد مثبت سازمان صدا و سيما به نقد برخي از اقدامات و برنامه هاي رسانه ملي پرداختند و مجموعه پيشنهادهايي براي ارتقاء سطح توليدات ارائه كردند.
عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي نيز با تشكر از نگاه مثبت و جامع انديشي دانشجويان، ظرفيت هاي آنان را از مهمترين سرمايه هاي كشور دانست و بر استفاده از ايده هاي نو؛ خلاقيت و شجاعت گروه هاي دانشجويي در ورود به عرصه هاي مختلف توليدات رسانه اي تاكيد كرد.
در اين جلسه ضرغامي ضمن پاسخ به پرسش هاي دانشجويان و موافقت با پيشنهادهاي عملي آنان؛ خواستار برگزاري نشست هاي تخصصي بين دست اندركاران و مديران حوزه توليد با گروه هاي مختلف دانشجويي به منظور افزايش سطح توليدات و رضايتمندي مخاطبان شد.
نمايش فيلم ضد صهيونيستي «دره گرگ ها» در مصر
فيلم «دره گرگ ها-فلسطين» كه پيش از اين از نمايش آن در مصر ممانعت مي شد، قرار است به زودي در قاهره و ديگر شهرهاي مصر نمايش داده شود.
نمايش ويژه فيلم «دره گرگ ها-فلسطين» كه روايت كننده حمله ارتش رژيم صهيونيستي به كشتي كمك رسان «ماوي مرمره» است، قرار است شنبه با حمايت سفير تركيه در قاهره در پايتخت مصر نمايش داده شود.
فيلم «دره گرگ ها-فلسطين» روايت كننده حمله نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي به كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه عازم غزه است كه 31 مه سال گذشته ميلادي هدف حمله كماندوهاي اسرائيلي قرار گرفت و در آن چندين تن از مليت هاي مختلف از جمله تركيه، شهيد و زخمي شدند.
به گزارش فارس، پخش اين فيلم ضدصهيونيستي در مصر كه تا چند ماه قبل يعني در دوران حكومت مبارك مدافع سرسخت اسرائيل در منطقه خاورميانه بود، بر نگراني هاي مقامات صهيونيست افزوده است چرا كه اين اقدام را نيز دليلي بر تغيير رويكرد دولت جديد مصر در قبال تل آويو ارزيابي مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14