(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390- شماره 19912

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقشه فتنه و اصالت اصول (يادداشت روز)
پس از استاكس نت ، استارس هم ناكام ماند
آبگوشت (گفت و شنود)
نگراني صهيونيست ها از سركار آمدن دشمنان آمريكا و اسرائيل در منطقه
پرونده زمين خواري برخي مسئولان بلندپايه دولت اصلاحات به قوه قضاييه ارسال شد
كيهان و خوانندگان
شرمندگي همكاري با سران فتنه يا خجالت حضور در انتخابات؟ (خبر ويژه)
ورود به زندگي خصوصي از طريق آي فون ها و آي پدهاي شركت اپل (خبر ويژه)
گزارش لوموند از هويت اسلامي- ايراني و ضد غربي انقلاب هاي خاورميانه (خبر ويژه)
مورخ صهيونيست: مطمئناً ايران برنده است (خبر ويژه)



نقشه فتنه و اصالت اصول (يادداشت روز)

ميدان رزم و جبهه جنگ را تصور كنيد. با چند روش مي توان وارد اين ميدان شد. غريب ترين شيوه آن است كه انسان با مقتضيات بزم وارد ميدان رزم شود! دو روش ديگر را نيز براي ورود به جبهه جنگ مي توان سراغ گرفت، يكي بدون نقشه و اطلاعات و ديگري با شناسايي منطقه و اقتضائات آن. فرجام ورود بدون نقشه و اطلاعات به منطقه جنگي به احتمال قريب به يقين، غافلگيري و شكست است. اما جبهه اي كه مصمم به پيروزي است، قطعا شناسايي ظرفيت ها و موانع موجود در منطقه و استعداد نيروي دشمن و ميدان مين و تله هاي كار گذاشته شده را اولويت خود قرار مي دهد. جهان و جامعه بشري بي شباهت به اين ميدان رزم نيست. قواعد و قوانيني آن را احاطه كرده كه تخلف ناپذير است. مردماني در اين پهنه پيروزند كه اولا فرمول ها و قواعد حاكم را بشناسند و ثانيا به آن قوانين جاري ملتزم باشند.
كساني در گذار پرپيچ و خم زندگي سالم و غانم به مقصد مي رسند كه تابلوهاي راهنما- چه قرمز و چه آبي، چه به نشانه ممنوعيت و چه به علامت مجاز بودن يك رفتار- را رصد كنند و پايبند باشند. بله، راننده اي هم مي تواند «غفلت» كند يا «لجاجت» به خرج دهد و مثلا وقتي به تابلوي خطر و گردش به راست رسيد، به جاي پيچيدن به سمت راست، به چپ بپيچد يا اصلا مطابق اقتضاي جاده نپيچد؛ صاف به عمق دره پرواز كند! هستي و حيات انساني به غايت قاعده مند است، مجموعه اي از بايدها و نبايدها، بشارت ها و خطرها و هشدارها. و خدا مي داند كه اين قاعده مندي هستي وحيات بشري چه نعمت بزرگ اما مغفولي است. فرض كنيد اين قاعده مندي حيات طبيعي و انساني نبود. آتش كه نوبتي به كار پختن مي آمد، نوبت ديگر ناگهان منجمد مي كرد. يا آب يخ به جاي فرونشاندن آتش عطش، ناگهان تا عمق جان آدمي را مي سوزاند. از بزرگ ترين موهبت هاي پروردگار به آدمي، همين قاعده مند ساختن طبيعت و حيات انساني از يك طرف و ارائه «نقشه زندگي» از طرف ديگر است. نقشه اي كه مقصد، مسير، امكانات و خطرها و كمين ها و ميادين مين را يكجا در خود دارد. و شگفتا از خيل بني آدم كه به اين كليدها و فرمول هاي طلايي نجات و تجارت پرسود، پشت پا زدند. شنيدند و به كار نبستند. ديدند و نديدند. ديدند و عبرت نياندوختند. و شگفت تر و باورنكردني تر از همه، اهل ايماني بودند كه در اين مسابقه عقبگرد انساني، تنه به تنه بي ايمان ها زدند و روي دست آنان بلند شدند. اين قدر پرت؟! آيا ارتفاع اين دره سقوط را مي توان متر زد؟ برخي صحابه پيامبر اعظم(ص) كه دل هاشان بيمار بود - تا آنجا كه شمشير بر جانشين او كشيدند و هلاك شدند- از پرتگاهي به ارتفاع چند هزار كيلومتر پرت شدند؟
عبارتي دارد امير ايمان و كلام، علي ابن ابيطالب عليه السلام درباره برپاكنندگان فتنه جمل كه به غايت عبرت آموز است. قانوني طلايي براي امروز و فرداي ماست. با همه اختصار، يك نقشه كامل است براي هركس كه بخواهد اصول گرايانه مشي كند و به فلاح برسد. اميرمؤمنان قاعده زاد و ولد و تكثير شيطان- دشمن بزرگ انسان- را در متن تحليل فتنه گران جبهه جمل يادآور شده و مي فرمايد «آنان شيطان را تكيه گاه (ملاك) كار خويش گرفتند و شيطان نيز آنها را به عنوان شريكان و دام هاي خود قرار داد. بدين ترتيب در سينه آنها تخم گذاشت و جوجه درآورد و باليد و تدريجا در آغوش آنان جاي گرفت. پس با چشم آنها نگريست و با زبان آنان سخن گفت و بر آنها سوار شد و به سوي لغزشگاه ها راند و خطا و انحراف را براي آنها آراست، رفتار كسي كه شيطان در قدرت او شريك شده و با زبان او به باطل سخن مي راند» (خطبه 7 نهج البلاغه). شيطان در ذات خود عقيم و نازاست اما رمز موفقيت او در اين است كه سينه هايي براي القائات خود و رحم هايي براي پروراندن جنين خيانت و انحراف پيدا مي كند. موجهيني پيدا مي كند كه حاملان بار انحراف و اغوا مي شوند. جماعتي را مي جويد كه چشم و ذهن و جان و زبان خود را به اجاره مي دهند و به نام اجاره، صاحب خانه و مالك وجود آنان مي شود. اگر متذكر نشدند و بازنگشتند، تسخيرشان مي كند. از آن پس مي شوند جن زده. و چه تعبير نغزي است سرزنش امير مؤمنان خطاب به آن كه شب هنگام براي حضرتش به نام ارمغان، رشوه آورده بود؛ «أمختبط انت ام ذوجن ّه ام تهجر؟ آيا خرد آشفته اي يا جن زده و يا هذيان مي گويي؟» (خطبه 422 نهج البلاغه). ديوانه و جن زده و پريشان گو! كدام غفلت باعث مي شود آدمي رشوه را هديه پندارد، بوي تعفن را از مشورت مسموم نشنود و نصيحت خيال كند و... تا به خود آيد ببيند دور تا دورش را شيطانك هايي چون وليد و مروان و... يا رجوي و مهدي هاشمي معدوم- و جوجه هاي امروزي تر شيطان- گرفته اند.
آيات 25 تا 55 سوره حج در تبيين نقشه شيطان و نقش فتنه در چالش با تمام انبياي الهي است، آنجا كه مي فرمايد: «هيچ پيامبري را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هرگاه آرزو مي كرد (و طرحي براي پيشبرد اهداف الهي مي ريخت) شيطان القائاتي در آن مي كرد اما خداوند القائات شيطان را از ميان مي برد، سپس آيات خود را استحكام مي بخشد... هدف اين بود كه خداوند القائات شيطان را فتنه و آزموني قرار دهد براي آنها كه در دل هاشان بيماري است، و آنها كه سنگ دلند... و هدف اين بود كه عالمان بدانند اين حقي از سوي پروردگار توست، بنابراين ايمان بياورند و دل هايشان در برابر آن خاشع شود. و خداوند كساني را كه ايمان آوردند، به سوي صراط مستقيم هدايت مي كند.» اگر دل بيمار علاج نشد، سرانجام، همان گفتار و رفتاري از آن برمي خيزد كه از سنگدلان اهل قساوت. ناگهان چشم باز مي كني و مي بيني از مقام «زبير منّا اهل البيت» رسيده اي به هم اردوگاهي با منافقين لجوج عنود و كيسه دوختگان بيت المال و جبهه اي كه مي خواهند انتقام نبي اعظم(ص) را از وليّ اعظم بگيرند! يا گيج و گنگ كه باشي، تازه مي شوي حارث بن حوط- خوارج بعدي- كه در ميانه كارزار جمل به علي(ع) مي گويد «پس من اكنون كه متحيرم كناره مي گيرم از جنگ همراه سعيدبن مالك و عبدالله بن عمر» و پاسخ مي شنود «آن دو هرگز حق را ياري نكردند و هيچگاه باطل را خوار نساختند». (كلمه قصار 262 نهج البلاغه).
فتنه سبز سال 88 در چنين بستري باليد و برآمد. و پس از اين نيز شياطين هر فتنه ديگري تدارك كنند، از همان مسير، جوجه كشي و يارگيري خواهند كرد. شياطين روزگار ما به سان بزرگ خود يقين دارند بي آيندگي و نازايي و ميرايي خود را، و مدام به جست وجوي سينه هايي براي تخم گذاشتن- بخوانيد رحم هاي اجاره اي- در تب و تاب و تقلا هستند. شوخي نيست، بازي مرگ و زندگي براي آنهاست. اگر ديرباوري هنوز فرمول فتنه در كلام اميرمؤمنان را يقين نكرده، به هزاران اظهارنظري مراجعه كند كه در اردوگاه دشمنان جمهوري اسلامي، درباره لزوم پرورش جنين براندازي در آغوش منافقين جديد گفته شد. يكي از آنها اين تحليل پايگاه ضدانقلابي راهبرد به قلم «حبيب-ت» (هوادار گروهك تروريستي منافقين، مقيم سوئد) كه در تاريخ 12 مرداد 8813 منتشر شده است: «ما بايد از موسوي و اصلاح طلبان دفاع كنيم. بايد با رويكرد تاكتيكي جنبش سبز مبني بر دفاع از جمهوري اسلامي، از ظرفيت ريزش نيرو در طرف رژيم و درون ساختار قدرت بهره گرفت. جلب حمايت يا حتي بي طرفي و انفعال برخي روحانيون و اصولگرايان در اين رويارويي از اهميت استراتژيك برخوردار است و نبايد فعلا در دام شعار عبور از جمهوري اسلامي افتاد. فراموشي اين واقعيت كه موازنه نيرو به نفع ما نيست، به ضررمان تمام مي شود... بايد توجه داشت كه تقويت نقش نيروهايي چون موسوي و كروبي و خاتمي و... به معناي تخريب يا تضعيف نيروهاي تحول طلب معارض رژيم نيست زيرا در گفتمان افراد مذكور ظرفيت پيشرفتي [!؟] ماوراي تصور به چشم مي خورد. تقويت نقش اين افراد به سود كل اپوزيسيون است. نمي توان مسئله را از اين ساده تر توضيح داد؛ كوشش براي بديل سازي يا جلو افتادن از آنها، جز كمك به سقط اين جنين بسته نيست».
حقيقتاً هم نمي توان مسئله را ساده تر از اين توضيح داد. مؤمن و جامعه ديني مگر چند بار مي تواند از يك سوراخ گزيده شود؟ آيا غير از اين است كه غفلت هاي بزرگ برخي مدعيان همراهي با خط امام، مجال تباهي مصلحت ها- بخوانيد نشستن مفسده جاي مصلحت- را فراهم كرد و آيا جز اين است كه در القا و دميدن بر اين غفلت، نفوذي هاي زنجيره اي نقش آفرين اصلي بودند؟ خطاي بزرگ آن طيف كه به تدريج تبديل به خط شد، اباحي گري و وسوسه يارگيري بي پروا و رقابت به هر قيمت- بدون رعايت اصول و موازين شرعي و اخلاقي و مصالح عاليه- بود. و اگر بعد از اين هم انحرافاتي بزرگ از خطاهايي به ظاهر كوچك پديد آيد، از همين گارد باز خواهد بود، آنجا كه دافعه هاي مبتني بر اصول، كمرنگ و جاذبه هاي معارض با اصول پررنگ شود. هرجا كه وسوسه ها و غفلت ها، عرصه را بر اخلاص تنگ كند، شيطان سر از مخفي گاه بيرون مي آورد و فرامي خواند و جواب مي گيرد.
اصالت اصول ما و اصلي ترين اصل اصولگرايي، «ولايت» است و اقتضاي ولايت، «برائت» از هرچه غير آن است. ملت ما با همين فرمول طلايي كمر شيطان را شكست تا امروز كه از هر گوشه خاورميانه، ناله شياطين به گوش مي رسد. مشاهده نصرت هاي بزرگ الهي، جايي براي كمترين ترديد و تزلزل يا تحيّر و نااميدي باقي نمي گذارد. اما غفلت و بي احتياطي- ولو در بحبوحه جنگ پيروز احد- ممنوع است. حقيقت آن است كه در اين 23سال به يك معنا و در 2 ساله اخير به يك معناي ديگر، پاي برخي همراهان جبهه بزرگ انقلاب به اعتبار غفلت از تابلوها لغزيد، برخي جنبيدند و از سقوط جستند و حرّيت و آزادگي را معنا كردند و شماري، براي مدتي كه به قيمت تباهي آنان سپري شد، اسباب زحمت و كاستن از سرعت شتابان كاروان انقلاب را فراهم كردند. تكليف ملت روشن ضمير و اصولگرايان تراز انقلاب در اين ميان همواره روشن بوده است، از دوران دفاع مقدس و سازندگي تا اصلاحات و عدالتخواهي. هر جا رويكرد و عملكردها مبني بر شعارها و آرمان هاي انقلاب بود، پاي مسئولان و سينه سپر آنان در دفاع از آنان با افتخار ايستاديم و هر جا خطايي ديديم، مشفقانه تذكر داديم و اگر انحراف و خيانتي پديد آمد، در مواجهه با آن ترديد نكرديم. كه شنيده بوديم خطاب عتاب آميز اميرمؤمنان درباره جماعت متحير آوردگاه جهل و از جمله حارث بن حوط را؛ «تو پيش پاي خود را ديدي و سربلند نكردي تا افق دورتر را ببيني و گمراه و متحير ماندي. تو حق را نشناخته اي تا ياران آن را بشناسي و باطل را نشناخته اي تا بداني اهل آن چه كساني هستند». شعار صحابه بصير اميرمؤمنان(ع) پرچم هميشگي ماست كه «صحابه شما محترميد، اما حق محترم تر است». صاحب منصبان و تريبون داران در نظام اسلامي محترم و معززند، بي ترديد. دست خدمت خدمتگزاران در هر موقعيتي كه باشند، بوسيدني است اما از غفلت بزرگان به سادگي نمي توان گذشت چندان كه غفلت يك راكب دوچرخه با غفلت يك خلبان يا لكوموتيوران برابر نيست. اولي به خود آسيب مي زند و دومي و سومي به صدها نفر.
يك نكته را به اجمال بايد گفت و گذشت. اختلاف سليقه سياستمداران امري طبيعي است. تا هر جا هم كه به حريم ها و قوانين آسيب وارد نشود، حق دارند به رقابت سياسي سالم- از جمله در مقاطع انتخابات- بپردازند. اما به اقتضاي عقل و شرع و قانون، هيچ كس مجاز نيست اولا اين اختلاف ها و دلخوري ها را بر سر سفره مردم بگذارد و ثانياً براي فيصله اختلاف يا پيروزي در رقابت هاي انتخاباتي و غير آن، از اغيار و نامحرمان و بدنامان يارگيري كند. چه آن كه خود را حامي خاص دولت و مجلس و مجمع تشخيص معرفي كند و چه ديگري كه خود را اصولگراي منتقد مي نامد، حق ندارد به واسطه جماعت فرصت طلب و بدسابقه و خيانت پيشه يا منافق «دوپينگ» كند. اگرچه كم اما متأسفانه بعضاً مواردي از اين دوپينگ ها در تشكيل حلقه هاي سياسي و راه اندازي روزنامه و سايت ديده مي شود. به خدمت گرفتن برخي عناصر ورشكسته زنجيره اي- كه اگر شفا مي دادند احزاب و رسانه هاي زنجيره اي شبه اصلاح طلب را به انتحار نمي كشاندند- از سوي برخي محافل و رسانه ها، جاي سؤال و ملامت جدي دارد، فرقي هم نمي كند در روزنامه ها و سايت هاي منتسب به مجلس و دولت باشد يا مجمع تشخيص و شهرداري. و شگفت اينكه اجاره اي هاي زنجيره اي هر از چند گاهي از سايت و روزنامه يك رقيب به سايت و روزنامه رقيب ديگر در جبهه اصولگرايان اسباب مي كشند، همچنان كه برخي از آنان در ميان اضلاع اين رقابت ها و اختلاف ها پراكنده شده اند و داغ تر از رئوس آن اضلاع، با توسن قلم مي تازند. جز اختلاف، بدگماني، شك، يأس، تفرقه و تحريف و انحراف بار اين قلم ها نيست. آنها كارفرمايان و راكبان خود را جز به جانب بن بست و گرفتاري نمي برند.
محمد ايماني

 



بازتاب دومين حمله سايبري به ايران در رسانه هاي خارجي پس از استاكس نت ، استارس هم ناكام ماند

در پي خبر تهاجم سايبري جديد به ايران پس از ويروس استاكس نت از سوي رئيس سازمان پدافند غيرعامل، رسانه هاي خارجي بطور گسترده ناكامي ويروس استارس را بازتاب دادند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل از شناسايي بدافزاري به نام «استارس» خبر داد كه پس از بدافزار استاكس نت توسط محققان ايراني شناسايي شده است و به گفته وي بررسي و تحقيق بر روي اين ويروس همچنان ادامه دارد.
به گزارش مهر، وي در توضيح دليل تاخير در شناسايي كامل بدافزار «استارس» گفت: ويژگي هاي خاصي در مورد ويروس «استارس» شناسايي شده است بطوريكه مشخص شده اين ويروس با سيستم هماهنگ بوده و تخريب آن در مرحله اول بسيار كم است به شكلي كه ممكن است گاه با فايل هاي اجرايي دستگاه هاي دولتي اشتباه گرفته شود بنابراين بايد زواياي مختلف اين ويروس مورد ارزيابي قرار گيرد تا همه ابهامات و اشكالات نسبت به آن برطرف شود و سپس اقدام لازم براي مقابله با آن انجام شود.
در پي انتشار اين خبر رسانه هاي متعددي در سرتاسر جهان كه خبر ويروس استاكس نت را نيز پيگيري مي كردند با انتشار گزارشي از حمله سايبري جديد به ايران اين خبر را در سطح جهان بازتاب داده اند.
«بلومبرگ» با انتشار سخنان جلالي درباره كشف ويروس جديد به حمله سايبري سال گذشته اشاره كرده است كه براساس گزارش ماه نوامبر شركت امنيتي سايمنتك، اين ويروس براي تخريب فعاليت هاي غني سازي اورانيوم در ايران ساخته شده بود.
وب سايت «ايندين اكسپرس» نيز با انتشار اين خبر از دومين حمله سايبري به ايران خبر داده و به نقل از جلالي، اسرائيل و آمريكا را مسئول حمله سايبري سال گذشته به نيروگاه هاي اتمي ايران دانسته است.
«ارجيستر» به نقل از AP نيز به اين ويروس اشاره كرده است ولي در ادامه مدعي شده است كه هنوز هيچ يك از دانشمندان در ديگر كشورهاي جهان اين ويروس جديد را مورد مطالعه قرار نداده اند و از اين رو هنوز نمي توان اين حمله سايبري را مشابه حمله پيشين كه به آمريكا و اسرائيل نسبت داده شد، به كشور مشخصي نسبت داد.
وب سايت فناورانه و غيرسياسي Computer World نيز اين خبر را از زاويه ديد حمله سايبري مورد بررسي قرار داده و اعلام كرده از اين حمله ويروسي جزئيات زيادي در دست نيست اما به گفته غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل ايران ويژگي هاي خاصي از اين ويروس از قبيل سازگاري آن با سيستمهاي هدف شناسايي شده است. به گزارش اين وب سايت، ايران پس از مواجه شدن با حمله سايبري ويروس استاكس نت تلاش گسترده اي را براي تقويت دفاع سايبري خود انجام داده است. استاكس نت يكي از پيچيده ترين ويروس هاي رايانه اي در جهان شناخته شده و گفته مي شود جهت ايجاد اختلال در عملكرد تاسيسات اتمي نوشته شده بوده است.
شناسايي دومين حمله سايبري به ايران در وب سايت فوربس نيز بازتاب داشته است، اين وب سايت با اشاره به حمله سايبري سال گذشته، سخنان جلالي درباره ويروس استارس را منتشر و تاكيد كرده است كه دانشمندان ايراني هنوز در حال مطالعه بر روي اين ويروس هستند.
بي بي سي نيز با انتشار سخنان جلالي و با اشاره به حمله سال گذشته ويروس استاكس نت اعلام كرده در صورت دقيق بودن اين گزارش، اين دومين حمله سايبري بزرگ به ايران در طول يك سال خواهد بود.
از جمله ديگر رسانه هايي كه خبر دومين حمله سايبري به ايران را پوشش داده اند مي توان به لوموند، الجزيره، العربيه، ريانووستي، رويترز، هافينگتون پست، نيويورك تايمز و دويچه وله اشاره كرد.
ويروس استاكس نت سال گذشته به منظور خرابكاري در تاسيسات هسته اي ايران توليد شد كه با تلاش محققان و متخصصان كشور ناكام ماند.

 



آبگوشت (گفت و شنود)

گفت: در خبرها آمده است كه محمد خاتمي و چند تن ديگر از اطرافيانش در حال برنامه ريزي براي انتخابات آينده مجلس هستند.
گفتم: او كه به جرم وطن فروشي به زودي محاكمه و مجازات خواهد شد.
گفت: مي گويند قرار است گروه هاي مدعي اصلاحات را آماده كنند.
گفتم: حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب كه منحل شده اند و اكثر اعضاي مركزيت آنها به جرم همكاري با سرويس هاي جاسوسي بيگانه و ده ها جنايت ديگر زنداني هستند و اعضاي اصلي بقيه گروه هاي چند نفره مدعي اصلاحات هم كه فراري و پناهنده شده اند.
گفت: شايد منظورشان همان چند نفري است كه باقي مانده اند؟
گفتم: آنها هم كه به جرم همكاري با وطن فروشان فتنه گر رد صلاحيت مي شوند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو به همسرش مي گفت؛ اگر گوشت داشتيم، پياز داشتيم، نخود و لوبيا داشتيم، رب داشتيم، نون داشتيم، ديگ همسايه رو قرض مي گرفتيم و يك آبگوشت بار ميذاشتيم... و بعد فكري كرد و گفت؛ اما حيف كه گوشت كوب نداشتيم!
 



نگراني صهيونيست ها از سركار آمدن دشمنان آمريكا و اسرائيل در منطقه

يك مركز تحقيقات استراتژيك در اسرائيل بر افزايش قدرت ايران در اثر تحولات منطقه تاكيد كرد.
پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي در گزارشي تحت اين عنوان با اشاره به تحقيقات انجام شده در اسرائيل نوشت: تحولات اخير در كشورهاي عربي يا به معناي ديگر انقلاب در اين كشورها به جبهه مقاومت در خاورميانه كه ايران رهبري آن را برعهده دارد كمك مي كند بخصوص كه اين انقلابها كشورهايي از جبهه ميانه رو و در راس آنها مصر را هدف قرار داده است. اين كشورها با جبهه مقاومت مقابله مي كردند اما انقلاب در اين كشورها موضع آمريكا را تضعيف مي كند. اين در حالي است كه شواهد نشان مي دهد در شرايطي كه جهان از پرونده هسته اي ايران غافل شده است جناح اسلام گرا بخصوص در مصر همچنان قدرتمند است.
هرچند انقلابها در كشورهاي عربي ناشي از جناح اسلام گرا نيست اما به هرحال اين حوادث به نفع اين جبهه تمام مي شود و جناح ميانه رو را تضعيف مي كند.
نويسنده با اشاره به اين كه خلأ ناشي از تحولات كشورهاي عربي را يك كشور غيرعربي و در راس آنها ايران و تركيه پر خواهند كرد افزود: اين كشورها به تدريج بر ميزان تاثيرگذاري خود در كشورهاي مهم عربي و در راس آنها عراق، منطقه خليج فارس و نيز فلسطين، لبنان و حوزه درياي سرخ خواهد افزود اين بازيگران منطقه اي و بخصوص ايران ناآرامي ها در كشورهاي عربي بخصوص در كشورهايي مثل مصر، شمال آفريقا و كشورهاي جزيره العرب را فرصتي براي افزايش نفوذ خود مي دانند كه مركز امنيت ملي اسرائيل وابسته به دانشگاه تل آويو نيز در نتايج تحقيقات جديد خود به آن اشاره كرده است.
القدس العربي افزود: در اين تحقيقات به ماهيت شعار مردم خواهان سرنگوني نظام كه شهروندان كشورهاي عربي در قيام خود عليه رژيم هاي حاكم به كار مي برند اشاره شد و پس از آن با اشاره به اهميت انقلاب مردم مصر آمده است: با وجود قيام هايي كه در كشورهاي عربي روي داد ارتش هنوز در مصر و تونس زمام امور را در دست دارد و اين نشان مي دهد كه روند اوضاع تكميل نشده است ولي با اين حال نمي توان ويژگي هاي قدرت جديد اجتماعي را كه در اصل بر جوانان مبتني است مشخص كرد بدين ترتيب مي بينيم ملتهاي عربي هنوز به آن حد از بلوغ نرسيده اند كه نظامي سياسي جديد و حكومت دمكراتيك سالمي را تثبيت و تحكيم كنند.
در بخش ديگري از اين تحقيقات با اشاره به اين كه ملتهاي عربي به دنبال دمكراسي هستند اما توجهي به ابعاد فرهنگي و فكري غرب ندارند آمده است مسئله كاملا برعكس است زيرا بخش زيادي از معترضان در اين كشورها حتي آنهايي كه گرايش هاي اسلامي ندارند به طور كلي دشمن غرب و نيز آمريكا و اسرائيل محسوب مي شوند.
كارشناسان در اين تحقيق هشدار دادند نبايد شتابزده عمل كرد و موج اعتراضات در كشورهاي عربي را شبيه نمونه هايي دانست كه در گذشته روي داده است چيزي كه در اين كشورها روي مي دهد لزوما چيزي نيست كه غرب از خاورميانه مي خواهد و لزوما رويكردي فكري و فرهنگي به سمت ارزشهاي غربي يا لائيسيته و كثرت گرايي فكري نيست و هيچ دليلي وجود ندارد كه نشان دهد جبهه صلح طلبي در حال شكل گيري است كه خواهان صلح و آشتي با دشمنان اعراب و اسلام و بخصوص آمريكا و اسرائيل است.
در اين تحقيق آمده است اعراب به دنبال نوع ديگري از دمكراسي هستند كه با دمكراسي مورد نظر جهان و غرب متفاوت است كه ترسيم صورتي دقيق از آن امكانپذير نيست.
در ادامه با اشاره به پيامدهاي انقلاب در مصر براي اسرائيل و بخصوص پيمان صلح اين رژيم با مصر آمده است: مشغول شدن جهان و بخصوص آمريكا با حوادث خاورميانه نگاه آنها را از برنامه هسته اي ايران منحرف مي كند و باعث مي شود برخي از كشورها از بيم تشديد بي ثباتي در منطقه اقدامات سياسي اقتصادي و نظامي خود را عليه ايران متوقف كنند علاوه بر اين تحولات كشورهاي عربي باعث قدرت گرفتن جبهه مقاومت و بهره برداري آنها از ضعف جبهه ميانه روي عربي مي شود.

 



توسط كميسيون اصل 90 مجلس
پرونده زمين خواري برخي مسئولان بلندپايه دولت اصلاحات به قوه قضاييه ارسال شد

كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي پرونده زمين خواري برخي مسئولان بلندپايه دولت اصلاحات، اين پرونده ها را به منظور صدور راي به دستگاه قضايي ارسال كرد.
حسين اسلامي سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به بررسي پرونده هاي مربوط به برخي مسئولان در اين كميسيون، گفت: در حال حاضر پرونده برخي مسئولان بلندپايه دولت هاي گذشته به خصوص دولت اصلاحات در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي بررسي شده و برخي پرونده هاي ديگر در اين زمينه نيز در حال بررسي است و قوه قضاييه در آينده درباره اين پرونده ها حكم صادر خواهد كرد.
وي افزود: در اين پرونده ها، برخي افراد ذي نفوذ در دولت اصلاحات با نفوذ و البته با هدايت تعدادي از مسئولان پشت پرده زمين هاي مرغوبي را به خصوص در اطراف تهران تصاحب كرده و سپس با عنوان مصارف و كاربري هاي ديگري فروخته اند و با پول هاي ميلياردي حاصل از فروش اين زمين ها در خارج از كشور از جمله در دوبي در حال تفريح هستند.
سخنگوي كميسيون اصل 90 تصريح كرد: در دولت هاي گذشته زمين خواري هاي زيادي صورت گرفته است به نحوي كه در موارد متعددي افراد با زد و بندهاي دولتي به بيت المال و انفال دست اندازي كرده اند.
اسلامي با تاكيد بر اينكه ارگان هاي دولتي وقت بايد در اين زمينه پاسخگو باشند، تصريح كرد: آمار زمين خواري ها در دولت هاي نهم و دهم كاهش چشمگيري داشته است چرا كه شخص رئيس جمهور واقعا مراقبت ويژه اي از دولت مي كند و بنده مي دانم كه با نزديكترين افراد تيم كاري دولت هم در اينگونه موارد تعارف ندارد.
وي ادامه داد: در جايگاه سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس كه بايد طبق قانون بر عملكردها نظارت داشته باشد، شرعا موظف هستم كه بر اين مراقبت رئيس جمهور شهادت بدهم.
سخنگوي كميسيون اصل 90 همچنين با اشاره به توصيه هاي اكيد مقام معظم رهبري نسبت به برخورد جدي با مقوله زمين خواري خاطرنشان كرد: با انتخاب آيت الله صادق لاريجاني به عنوان رئيس دستگاه قضا، پرونده هاي زمين خواري و فسادهاي مالي ارجاعي كميسيون به قوه قضائيه با دقت و حساسيت بيشتري اقدام مي شود.
اسلامي همچنين تاكيد كرد: تا صدور حكم قطعي اين پرونده ها در دستگاه قضايي، كميسيون اصل 90 قانونا نمي تواند نام متهمان اين پرونده ها را منتشر كند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به عنوان يك بسيجي آمادگي خودم را براي جان فشاني در حمايت از مردم مظلوم بحرين اعلام مي دارم.
7457---7190
¤ به رئيس جمهور مردمي و ولايتمدار مي گويم كه با اطاعت از رهبري عزيز تمرين اطاعت از امام زمان(عج) را مي كنيم.
آرمان
¤ هزاران تشكر و سپاس از درج نكته «توهم قورباغه ها» كه باعث اميد بيشتر شد.
0046---0921
¤ خبر شهادت يك دختر بچه 10ساله فلسطيني در اثر سكته در سرزمين هاي اشغالي دلم را منقلب و متأثر كرد خداوند انتقام اين دختر مظلومه را از صهيونيسم جهاني بگيرد.
2470---0919
¤ از رئيس قوه قضاييه تقاضا مي كنم به فساد اقتصادي 250 نفري كه ليست آن را رئيس جمهور تسليم قوه قضاييه كرده است رسيدگي و مردم را از روند كار مطلع كنند.
احمدي- تهران
¤ در بحر شهدا كاش ماهي بشويم
پاكيزه و طاهر ز تباهي بشويم
7014---1190
¤ با توجه به ايام سوگواري حضرت فاطمه زهرا(س) و با توجه به برگزاري جشنواره فجر چه لزومي است كه مجدداً كيسه بيت المال را مسئولين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به كيش سرازير نمايند و از صدها فيلم ساز و بعضاً معلوم الحال مثل جشنواره فجر تقدير نمايند؟ با توجه به وضعيت همسايه و پاره قلبمان بحرين و ايام فاطميه آيا سزاوار است در كشور تشيع به جشن و پايكوبي بپردازيم؟ فاين تذهبون
خانم دهقان
¤ تقاضاي ما از آقاي ضرغامي و ديگر مديران تصميم گير در صدا و سيما اين است كه به احترام و قداست ايام فاطميه پخش سريال طنز چهار چرخ از شبكه سوم سيما را موقتاً قطع و به بعد از روز شهادت حضرت زهرا(س) موكول كنند.
2835---0912 و تماس هاي متعدد ديگر
¤ از مقاله «جهاد اقتصادي آندرانيك» لذت بردم به اين مي گويند بصيرت، ياد وهب نصراني در دشت كربلا افتادم كه رهبر و امام خود را تنها نگذاشت، واي به حال ما.
مرتضي كاظمي فلوردي از زنجان
¤ تماس گرفته ام كه بگويم طنز «آه و مزاح» چاپ شده در كيهان پنجشنبه 1/2/90 در صفحه 14 واقعاً طنز به تمام معنا پر مغز بود خواستم از نويسنده مطلب به خاطر نوشته هايش تشكر بكنم. آرزوي موفقيت براي ايشان دارم.
جهان آرا از ميانه
¤ از شركت راه آهن رجا درخواست مي شود با توجه به اينكه اغلب مسافران اصفهان به تهران كار اداري دارند و يا دانشجو هستند و مي بايست اول صبح در محل كار و كلاس حضور يابند ساعت حركت قطار اصفهان به تهران به جاي 50/23 دقيقه شب به 30/21 يا 22 تغيير يابد تا مسافران آن بتوانند با توجه به بار ترافيك تهران به محل هاي مورد نظر خود برسند. در حال حاضر قطار اصفهان ساعت 30/8 به راه آهن تهران مي رسد كه بسيار دير است و اكثر مسافران از مسئولين شركت رجا و... اظهار ناراحتي مي كنند.
محمدي از اصفهان
¤سازمان علوم پزشكي همدان درخصوص تغيير عضويت پرستاران مشغول به خدمت در اين استان هيچ كاري انجام نمي دهد، چندين سال است كه به صورت قراردادي كار مي كنيم و پيشرفتي در زندگي نداريم.
2685---0918
¤در مجتمع مسكوني ما واقع در خيابان بهار شمالي بيشتر همسايگان ماهواره نصب كرده و احتمالا بي اطلاع از غيرقانوني بودن اين اقدام از آن استفاده مي كنند. ولي بنده به قانون كشور كه نصب ماهواره را خلاف قانون دانسته احترام گذاشته و ماهواره نصب نكرده ام. روي سخنم با نيروي انتظامي است كه چرا اجازه داده مي شود عمل خلاف قانون رايج شود و برخي به اشتباه بيفتند كه لابد منعي ندارد. قبح عمل خلاف قانون نبايد شكسته شود.
صنايعي
¤در بهمن ماه سال 88 مجلس تصويب كرد كه ماده 147 اداره ثبت اسناد و املاك تا پايان سال 90 تمديد شود ولي يك ماه هم از سال 90 سپري شده مع الوصف هنوز قوه قضائيه ابلاغيه اين مصوبه را به هيچ كدام از دفاتر ثبت و اسناد كشور ارسال نكرده و بلاتكليف مانده ايم.
عطارزاده
¤جانباز 50درصد و داراي سابقه 54 ماه حضور در جنگ تحميلي هستم عرضم در مورد وام 3 ميليون توماني است كه در سال 83 با سود 24درصد گرفته ام. در طول چند سال مبلغ 6 ميليون تومان يعني اصل وام و سود آن را به بانك برگرداندم. ولي مسئولين بانك تسويه حساب نمي كنند و مبلغ 7 ميليون تومان به عنوان جريمه مطالبه كرده اند كه در مجموع حدود 13 ميليون تومان مي شود يك مقام مسئول پاسخ بدهد كجاي اين نوع وام اسلامي است؟
ح-ج
¤ملاك سواد و علم پزشكان نبايد خلاصه در آزمون «بورد» بشود پيشنهاد مي كنم هزينه برگزاري چنين آزمون هايي را صرف آشنايي پزشكان با آخرين پيشرفت هاي علمي در عرصه پزشكي بكنند.
4061---0917
¤ مي خواستم به آن خانم كارگردان كه جوانان كشورمان را عقده اي خطاب كرده است بگويم كه همين جوانان كه به زعم شما عقده اي هستند توانستند استكبار جهاني را در جبهه هاي نبرد به زانو درآورند و آنها را به غلط كردم وادار كنند.
يك جانباز آزاده- ايلام
¤ موقع خريد تلويزيون سامسونگ يك دفترچه خدمات پس از فروش دريافت كرديم كه شماره تلفن حدود 200 نمايندگي در آن ثبت شده بود. با هر كدام از اين نمايندگي ها كه تماس مي گيريم مي گويند تلويزيون را ببريد به محل نمايندگي در حالي كه آنها موظف هستند كالاي فروخته شده را در محل تعمير كنند. لطفا رسيدگي فرمائيد.
محمد حاجي
¤ در بنياد شهيد اعلام شده است كه به نيروهاي قراردادي تا مردادماه حقوق و دستمزد نمي دهند. آيا مسئولين بنياد فكر كرده اند كه خانواده اين افراد در اين مدت چگونه بايد گذران زندگي كنند؟
0099---5390
¤ پرداخت يارانه ها در ابتداي هر ماه موجب شده كه ما كارمندان براي گرفتن حقوق ماهيانه خود از طريق عابربانكها نيز با صف طولاني مواجه شويم و وقت زيادي از عمر خود را صرف اين كار بكنيم. اگر براي دولت امكان دارد پرداخت يارانه ها را به اواسط هر ماه موكول كند.
2793---0911
¤ تعاوني مسكن شهرداري نهاوند چهار سال قبل از كاركنان رسمي و قراردادي با دريافت نزديك به يك ميليون تومان پول اقدام به ثبت نام كرد. ولي بعد از اين مدت هيچ خبري از مسكن اعضا نشده و همه چيز در پرده ابهام قرار دارد. چرا؟
رضايي
¤ ممكن است اين تصور به وجود بيايد كه تصميم بانك مركزي به حراج سكه و شمش طلا خالي كردن خزانه كشور است. بانك مركزي توضيح دهد.
3674---0919
¤ پيشنهاد مي كنم دولت محترم بابت هر نفر هزار تومان از يارانه ها را در هرماه كم كند و خدمات دندانپزشكي را رايگان كند.
شهيدي كيا از اهواز
¤ از وزير آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به مشكل فرهنگيان تعاوني مسكن بروجرد رسيدگي نمايند. شش سال است كه چندين ميليون تومان پول گرفته اند تا مسكن براي آنها تهيه نمايند ولي هيچ كاري صورت نگرفته و پاسخگو نيز نيستند.
4644---0913
¤ از ديوان عدالت اداري درخواست مي شود با توجه به عدم واريز يارانه مرحله اول و دوم به حساب برخي خانوارها كه تعداد آنها نيز قريب به ده ميليون نفر است اقدام عاجل به عمل آورد. آيا با اقرار به اينكه مسئولين هدفمندي يارانه ها بگويند حساب مالي بسته شده مي توان حق طبيعي صدها نفر را ناديده گرفت؟ وقتي زمان و مهلت براي اصلاح شماره حساب داده مي شود به چه علت 48 ساعت به پايان مهلت سايت بسته مي شود؟! چه كسي پاسخگو است؟
محمدي
¤ منظور وزير خارجه انگليس از رعايت حقوق بشر در ايران حقوق اراذل و اوباش، فواحش و شعبان بي مخ هاست. زيرا اين ها نه تنها اميد انگليس در ايران هستند بلكه در انگلستان هم علاوه بر رعايت حقوق اشرار، همجنس بازي هم قانوني است و جزو طبقات محترم اجتماعي آنجا محسوب مي شود.
يك هم وطن
¤ جهاد اقتصادي و جهاد فرهنگي دو بازوي مكمل و پشتيبان هم هستند و با پشتوانه حسابگري اسلامي گره كور بسياري از مشكلات مردم را حل خواهد كرد.
از بانك صادرات به خاطر طرح سپرده گذاري تأمين آتيه كودكان و نوجوانان و طرح تأمين مهريه و همچنين طرح تأمين آتيه كارگران تشكر مي كنم.
گودرزي- اصفهان
¤ در روزنامه ها خواندم كه يك مقام عربستاني ايران را تهديد به حمله نظامي كرده است مي خواستم به مسئولان و فرماندهان نظامي كشورمان توصيه كنيد كه تعداد زيادي مگس كش خريداري كنند چون براي دفع حمله نظامي عربستان فقط به تعداد زيادي مگس كش نياز پيدا خواهند كرد.
بهرامي- اصفهان
¤ آقاي جيراني در برنامه «هفت» فيلم ها را براساس جريان فكري و سياسي كارگردانان و تهيه كنندگان شان نقد مي كند و اين درست نيست.
علي ولي- دزفول
¤ وقتي مسلمانان بي گناه بحرين به دست نيروهاي نظامي رژيم آل سعود سلاخي مي شوند و حتي زنان بحريني توسط وهابي ها مورد هتك حرمت قرار مي گيرند چرا بايد مسئولين ما به برگزاري مسابقات فوتبال در كشور عربستان تن بدهند و در آن شركت بكنند.
4331---0912
¤ در وصيت نامه شهيد همت سردار خيبر آمده: «از انسان هاي سازشكار و بي تفاوت متنفر هستم... از طرف من به جوانان بگوييد چشم شهيدان و تبلور خونشان به شما دوخته شده است.»
2906---0912
¤ در پشت اين سخن كه: هيچ كس امام و يا شهيد رجايي نمي شود يا... شياطين قرار دارند. چون امام و شهدا مانع شياطينند اما راه رجا بسته نيست گرچه رجايي برفت و سخن امام راحل(ره) كه با رفتن يك خدمتگزار خللي در سد آهنين ملت نمي رسد كه خدمتگزاران والا و والاتر هستند.
8858---0919
¤ روند انقلاب اسلامي در كشورمان ابتدا با حذف رژيم دست نشانده و ديكتاتور رژيم شاهنشاهي آغاز شد و به سوي مبارزه با استكبار جهاني و در رأس آن شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار پيش رفت. روندي كه پس از پيروزي انقلاب با قطع رابطه با رژيم اشغالگر قدس و تعطيلي لانه جاسوسي آغاز شد اكنون به خواسته مردم كشورهاي درحال انقلاب در خاورميانه تبديل شده كه اين امر موجب هراس شديد جهانخواران مستبد شده است. بدون شك به زودي مردم به خواست واقعي خود خواهند رسيد و اين نقش فقط از اسلام خواهي ملت ها است. دين حد و مرز ندارد و وعده خداوند حاكميت مستضعفين بر روي جهان است كه ان شاءا... درحال شكل گيري است.
محمودي
¤ از دولت خدمتگزار درخواست مي شود نسبت به اصلاح قيمت گاز خانگي و CNG اقدام نمايد.
3451---0914
¤ با توجه به اعلام مسئولين وزارت كشور مبني بر عدم افزايش كرايه ها در سال جاري ميني بوس هاي كرج- شمشيري كه از پل فرديس كرج مسافر مي برند 100 تومان افزايش داده اند. از مسئولين محترم تقاضاي رسيدگي داريم. ضمنا هيچ گونه نظارتي بر كار آنها صورت نمي گيرد.
6478---0919
¤ از شهرداري و نيروي انتظامي درخواست مي شود با آلوده كنندگان صوتي و سد معبر كردن خيابان قزوين- عباسي شمالي برخورد قاطع شود.
7181---0912
¤ با توجه به بازنشستگي پدر و مادرم (از دانشگاه و مخابرات) تا چندي قبل با كارت آنها به خودپرداز بانك ها مراجعه و حقوقشان را دريافت مي كرديم ولي مدتي است كه براساس ابلاغيه و يا دستورالعمل بانك مركزي بازنشستگان بالاي 60 سال بايد حضوري به بانك مراجعه و به صورت دفترچه اي حقوق خود را دريافت كنند و كليه كارت هاي عابر بانك آنها ابطال شده است. با توجه به بحث دولت الكترونيك قرار بود روزبه روز پيشرفت كنيم نه اينكه به عقب برگرديم. اگر در بخشي از نيروهاي بازنشسته مشكل هست به كل تعميم ندهيم واقعا مسئولين ابتداي هر ماه به بانك صادرات ميدان كاج (سعادت آباد) سري بزنند تا خيل بازنشستگان را با عصا و ويلچر و... ملاحظه كنند كه در صف طويل ايستاده اند؟! حرمت و كرامت سالخوردگان را پاس داريم.
عبدي
¤ چرا صدا و سيما نيز در برنامه «هفت» جمعه شب ها اول فيلم مورد نظر فرقه ضاله سبز اموي را تبليغ مي كند آنگاه به صدرنشين فيلم ها يعني اخراجي 3 مي پردازد. جمعه شب 26/1/90 را ملاحظه كنيد.
علي ايزدپناه
¤ براساس توصيه دين و احاديث وارده از اهل بيت كه بارها از كلام شيرين امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري امام خامنه اي جاري شده مسئولين را به توجه به دام هاي شيطاني و جنود ابليس و هواي نفس و ذكر و توسل و توجه به تضرع و سجده هاي طولاني سفارش مي كنم. بدانند كه شيطان از جلو و پشت سرو سمت راست و چپ ما را احاطه كرده است.
2470---0919
¤ آيا روزي را شاهد خواهيم بود كه رسانه ملي كه به مثابه يك دانشگاه عمومي 70 ميليوني است پاكسازي شود و از لوث افراد نفوذي و لانه كرده از تبار فتنه و فتنه گران سبز اموي تهي شود تا شاهد اجراي برنامه زنده اي نباشيم كه يك خانم كارگردان به 70 ميليون جسارت نمايد و ملت را عقده اي و جوانان خارجي را از جوانان وطن صادق تر قلمداد نمايد؟! آيا همين جوانان نبودند كه حماسه 8 سال دفاع مقدس را در مقابل اتحاد شوم دولت هاي همان كشورهاي خارجي آفريدند؟ چنين كساني با چه جرأتي و حمايتي به سيما دعوت مي شوند تا به ملت توهين كنند؟
عليمرداني
¤ از مسئولين خواهش مي كنم فكري براي بدحجابي كنند گرچه دوره بدحجابي گذشته و بايد فكري براي بي حجابي كنند. شما را به خدا و دين مقدس اسلام قسم مي دهم، اين مسئله را رها نكنيد.
3006---0919 و چند تماس مشابه
¤ دانشگاه آزاد واحد رودهن با توجه به اينكه در هر ترم يك ميليون و دويست هزار تومان از دانشجويان رشته كامپيوتر اخذ مي نمايد ولي متأسفانه رايانه هاي قابل استفاده اي براي دانشجويان واحد عملي ندارند و اساتيد رايانه ها نيز اغلب حق التدريسي و فاقد توانايي لازم در ارائه دروس هستند و همين طور با وجودي كه حجم كلاس ها 28 نفره است پنجاه نفر را در كلاس ها جاي مي دهند. از رئيس دانشگاه آزاد و وزارت علوم انتظار مي رود بيشتر به ايفاي نقش نظارتي بپردازند. در ضمن هزينه ارتباط با اينترنت را نيز از دانشجويان با فروش كارت دريافت مي كنند.
جمعي از دانشجويان
¤ در خيابان عقيلي واقع در ميدان هروي پاسداران- خ وفامنش متأسفانه شب هاي جمعه و شنبه از غروب آفتاب به محل فساد و بي بندوباري دختران هرزه تبديل مي شود و متأسفانه نيروي انتظامي نيز هيچ اقدام عملي نمي كند وقتي هم از ساعت 10 شب به بعد بسيجيان وارد محل مي شوند ديگر كسي از آنها حضور ندارند. متأسفانه افراد هرزه امنيت اخلاقي خانواده هاي متدين داراي فرزند پسر و دختر را به مخاطره انداخته اند.
صالحي
¤ از آقاي ضرغامي به خاطر دعوت از هنرمندان مسئله دار به برنامه هفت كه نسبت به حزب اللهي ها عقده دارند گله مند هستم. خانم تهمينه ميلاني در برنامه هفت هفته گذشته با صراحت تمام مردم مسلمان ايران را عقده اي خطاب كرد آيا نبايد ايشان از مردم عذرخواهي كند آيا شخص شما نبايد از مخاطبين رسانه ملي عذرخواهي كنيد و يا ميلاني را به خاطر توهين به ملت به عذرخواهي از مردم واداريد؟
از ميان تماس هاي متعدد با كيهان
¤ به استاندار گيلان جناب آقاي سعادتي پيشنهاد مي كنم، براي ارتباط بيشتر با مردم به مديران كل دستور دهند كه هر هفته 2 مديركل يك ساعت قبل از نمازجمعه در مصلاي رشت حضور يابند تا به مشكلات مردم رسيدگي كنند.
پيراسته فر- رشت
¤ آيا يك كارگر با حقوق 000/330 تومان (سيصد و سي هزار تومان) مي تواند زندگي كند كه نمايندگان محترم مجلس آن را تصويب مي كنند. و آيا با اين پول مي توان نيازهاي اوليه زندگي را تأمين كرد؟
محمد علي نژاد از نكا
¤ مي خواستم بپرسم سايت رياست جمهوري، سايت رئيس جمهور است يا سايت رئيس دفتر. چون بيشتر اخبار مربوط به رئيس دفتر است.
2291---0912
¤ چرا بايد فيلم هاي سفارشي صدا و سيما هميشه در شهرهاي شمال كشور ساخته شود. بنويسيد ايران غير از شمال مناطق ديگري نيز دارد و همه ايران در شمال خلاصه نمي شود.
رجايي زاده از كازرون
¤ از مددجويان كميته امداد هستم و مي خواستم اعلام كنم كه امسال به ما عيدي ندادند. از آقاي رئيس جمهور مي خواهم كه نسبت به اين موضوع رسيدگي عاجل فرمايند.
احمد پاكباخته
¤ از رئيس جمهور محترم و محبوب تقاضا مي كنم كه بازديدي هم از بومهن به عمل آورند و دل مردم منطقه را شاد كنند.
منوچهر
¤ از مسئولان بانك مركزي خواهش مي كنم كه به عملكرد تعاوني بهمن ايثار كه پول خيلي از اعضا را گرفته و در حال حاضر خدمات ارائه نمي كند و ادعا مي كند كه حساب هايشان مسدود شده است نظارت داشته باشند. بنده مدت زيادي است كه مبلغي پول را كه براي ازدواجم كنار گذاشته بودم در اين تعاوني سرمايه گذاري كرده ام ولي اين تعاوني با مشكلاتي مواجه شده است كه در نتيجه پول بنده را نمي دهد.
مهدي قانع- سي سنگان نوشهر
¤ در آزمون سراسري دكتراي نيمه متمركز براي رشته زبان و ادبيات عربي سؤال هايي در بخش سنجش استعداد تحصيلي طراحي شده بود كه كاملا پايه رياضي داشت. لطفا مسئولان رسيدگي فرمايند.
علي كماري- تهران
¤ گاز مصرفي دوره قبل فاز 3 شهرك شهيد بروجردي واقع در بزرگراه بعثت به دليل نصب كنتور 40 واحدي به جاي 46 واحدي مبلغ يك ميليون و 200 هزار تومان خارج از الگوي مصرف جريمه كرده است. متأسفانه در اين دوره هم همان مبلغ جريمه تكرار شده است. لطفا مسئولان شركت گاز پي گيري فرمايند.
هماني
¤ دانشگاه غيرانتفاعي شاهرود ترم بهمن را عملا از 15 اسفند آغاز كرده است يعني يك ماه و نيم بعد از شروع رسمي كلاس هاي دانشگاه، اما پول خوابگاه را از اول بهمن حساب مي كند. مسئولان امر چرا به موضوعاتي از اين قبيل رسيدگي نمي كنند.
موسوي
¤ شهرداري ساوه براي صدور جواز كسب، تسويه حساب ملكي را از مالك آن مغازه مطالبه مي كند. لذا دريافت جواز كسب براي كسبه بسيار دشوار شده است از شهرداري ساوه جهت تسهيل در اين خصوص درخواست مساعدت دارم.
حسن حيدري- ساوه
¤ كيفيت نان منطقه شاهرود از توابع خلخال به رغم افزايش قيمت آن بسيار پايين است به طوري كه به خاطر خمير بودن، نان پخته شده قابل خوردن نيست.
خانم وحيدي
¤ تنها امتياز جانبازان زير 25% درمان است كه براي آن هم هر سال كسر مي كنند.
9294---0911
¤ از مسئولين شهرداري درخواست مي شود نسبت به آماده سازي پل جوانمرد به شهرك 13 آبان كه مدتي است به صورت نيمه كاره رها شده رسيدگي نمايند.
4594---0912
¤ مصوبه مجلس در مورد شرط داشتن مدرك كارشناسي ارشد براي نامزد نمايندگي شدن نوعي بي عدالتي است و نسبت به آن معترض هستيم.
2576---0917
¤ افراد معتادي كه از صندوق هاي صدقات سطح شهر دزدي مي كنند زياد شده اند دليل آن هم اين است كه با اين افراد برخورد محكم و بازدارنده نمي شود.
8755---0912
¤ در قضيه مسكن مهر ابتدا تبليغ كردند كه با پرداخت حداكثر 7 تا 8 ميليون تومان خانه را تحويل مي دهند و صاحب مسكن مي شويم ولي الآن صحبت از 16 تا 17 ميليون تومان پول مي كنند. چرا مسئولين روي حرفي كه اول زده اند نمي مانند.
5972---0911
¤ قبض هاي جديد گاز كه دست مردم رسيده خيلي ها را ناراحت كرده چرا كه مجموع يارانه هايي كه تا حال گرفته ايم فقط پول قبض جديد را جواب مي دهد و بقيه مايحتاج زندگي خود را بايد آزاد يعني بدون يارانه تهيه بكنيم اگر چنانچه در قيمت گاز تجديدنظري صورت نگيرد اين امر موجب نارضايتي مردم خواهد شد و براي دولت خوب نيست.
حسيني
¤ سخنان خانم تهمينه ميلاني در برنامه تلويزيوني «هفت» كه به مردم ايران زمين توهين كرد واقعا گستاخانه و شرم آور بود. عجيب اينكه افراد معلوم الحال مثل ايشان علي رغم برخورداري از چنين آزادي در كشور باز نظام را متهم به عدم اعتقاد به آزادي مي كنند. در ضمن پول اين حرف هاي مفت خود را از خارجي ها مي گيرند و حالش را مي برند با اين حال خجالت هم نمي كشند. مردم توقع دارند صدا و سيما اين خانم را به عذرخواهي از مردم وادارد.
5741---0912
¤ هميشه مي گفتيم اي كاش مي شد در دوره هاي بعدي آقاي احمدي نژاد برسركار مي آمد ولي الان مي گوييم خدايا به رئيس جمهور ما توان و قدرت فكري و عملي عنايت فرما تا با بازنگري جدي در اطرافيان خود دل رهبر معظم انقلاب و دوستان حقيقي خود را شاد كند.
گرجي
¤اي كاش دولت به جاي افتتاح و ساخت وساز و سرمايه گذاري در پروژه هاي ورزشي در شهرستان ها و روستاها به سمت پروژه هاي صنعتي مي رفت تا جوانان فاقد شغل بر سركار بروند تا بتوانند ازدواج كنند.
0046---0912
¤ هيچ خبري اين روزها دردناك تر از حوادث بحرين دل ما را غمگين نمي كند. دستگيري، شكنجه، تجاوز به زنان و دختران، تخريب خانه خدا، آتش زدن قرآن و... لعنت خداوند بر آل سعود و آل خليفه كه دنباله رو يزيديان و ديگر اسلاف خويش اند.
5025---0919
¤ آقاي احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهوري كه موفق به كسب 24 ميليون راي مردم شده براي ما عزيز و قابل احترام است.اما هرقدر هم كه بعضي افراد خود را به رئيس جمهور بچسبانند چيزي به ارزش «صفر» آنها اضافه نمي شود.
اشرفي

 



شرمندگي همكاري با سران فتنه يا خجالت حضور در انتخابات؟ (خبر ويژه)

شماري از احزاب و گروه هاي عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نشست مشتركي برگزار كردند. اين نشست در حالي برگزار شد كه دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به اعتبار عملكرد خيانت بارشان در فتنه سال 88 منحل شده اند.
فرج كميجاني دبير كل مجمع فرهنگيان كه رياست ادواري «شورا» را از حزب جوانان ايران اسلامي تحويل گرفته، درباره تركيب شركت كنندگان در جلسه عصر يكشنبه توضيحي نداد اما تصريح كرد «حاضران شركت در انتخابات مجلس را بررسي كردند و مقرر شد همه احزاب و گروه ها تحليل خود درباره نحوه مواجهه با انتخابات را تا پايان ارديبهشت به شورا ارائه دهند.»
نشست ياد شده در حالي برگزار شده كه گروه هاي مذكور هنوز موضع خود را با فتنه و آشوب آفريني افراطيون جبهه اصلاحات و سران اين حركت كه هماهنگي كاملي با آمريكا و رژيم صهيونيستي داشتند، روشن نكرده اند.
همزمان انتشار گزارش مبهم نشست گروه هاي اصلاح طلب، برخي خبرها از رايزني پنهان فتنه گراني چون خاتمي در مجمع روحانيون با برخي چهره هاي سياسي به اصطلاح خاكستري و كم حاشيه تر براي حضور در انتخابات حكايت مي كند. گفته مي شود افراد ياد شده از جمله (ح-خ) تشويق به نامزدي در انتخابات شده اند.
هدفگذاري طيفي از اعضاي جبهه نيمه تعطيل اصلاحات براي حضور در انتخابات، در حالي است كه اين محافل مورد انتقاد شديد جريان هاي برانداز و ضد انقلاب بدون نقاب قرار دارند. سايت ضدانقلابي بالاترين كه در جريان فتنه گري و آشوب طلبي سال 88، همكاري كاملي با احزاب افراطي و ساختارشكن مدعي اصلاحات داشت، خطاب به جبهه اصلاحات مي نويسد: شما خجالت نمي كشيد كه باز هم دعوت به رأي و انتخابات مي كنيد؟ شما چقدر فراموشكاريد. يادتون نيست گفتيم رأي ما رو دزديدند. آقاي خاتمي يادت نيست ما را دعوت به اعتراض كردي. ندا را يادت رفت!؟ [بنا به گفته مادر ندا آقا سلطان، وي اساساً در انتخابات رياست جمهوري شركت نكرده بود]. از ما چي مي خواي آقاي خاتمي، كتك خور؟ تا موسوي و كروبي آزاد نشوند، ما حتي به انتخابات فكر هم نمي كنيم. فقط يك كمي خجالت بكشيد. آنها در حصر و زندان و شما ساكت به دنبال انتخابات؟
در همين حال بيانيه اي با امضاي جبهه مشاركت در پايگاه هاي اينترنتي ضد انقلاب منتشر شده است. اين بيانيه هاي جعلي نوعاً توسط رجب مزروعي و پسر وي كه هر دو از كشور گريخته اند، منتشر مي شود. نويسندگان خارج نشين بيانيه بدون اينكه توضيح دهند چرا خود در كشور نمانده و به كشورهاي بيگانه پناهنده شده اند ادعا كرده اند؛ نبايد گذاشت زندان خانگي آقايان موسوي و كروبي در گذر زمان به موضوعي عادي و كم هزينه براي حاكميت اقتدارگرا تبديل شود. موج دموكراسي خواهي و تغييرات در كشورهاي منطقه جاي هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه سرانجام پيروزي با جنبش هاي مردمي است». مزروعي و پسرش البته بهتر از هر كسي مي دانند كه نمي توان زير خيمه آمريكا و انگليس رفت و دم از مردم زد و ملت هاي منطقه نيز به دنبال انقلاب اسلامي ملت ايران بر عليه رژيم ها و جريان هاي آمريكايي رو به انقلاب كرده اند، همچنان كه در ايران، جريان هاي وابسته به غرب را از عرصه سياست پاكسازي كردند.


 



ورود به زندگي خصوصي از طريق آي فون ها و آي پدهاي شركت اپل (خبر ويژه)

استفاده از آي فون ها و آي پدهاي توليد شده در شركت هاي غربي براي مقاصد جاسوسي و ردگيري افراد، ابعاد تازه اي به خود گرفته است.
به تازگي معلوم شده در آي فون ها و تبلت ها و آي پدهاي ساخته شده از سوي يك شركت آلماني، قابليت فعالي براي ثبت اطلاعات مكاني كاربران اينترنت وجود دارد.
دويچه وله درباره اين خبر گزارش داد: كه آي فون ها و آي پدهاي شركت اپل رد موقعيت جغرافيايي كاربر خود را در طول زمان نگه مي دارد. آن ها همه جزئيات مربوط به موقعيت هاي جغرافيايي كاربر را در يك فايل پنهان در داخل گوشي ذخيره مي كنند و به محض اتصال گوشي به كامپيوتر اين فايل در كامپيوتر نيز كپي مي شود. اين فايل شامل طول و عرض جغرافيايي به همراه جدول زماني مرتبط با آن مي شود. پيت واردن يك تحليلگر امنيتي مي گويد «اپل اين موقعيت را براي همه، از جمله يك كارآگاه خصوصي فراهم آورده كه با دسترسي به گوشي يا كامپيوتر شما ريز اطلاعات اين كه كجا بوده ايد را كشف كند!»
اين گزارش حاكي است: قابليت تازه كشف شده در گوشي هاي آي فون و تبلت هاي آي پد نگراني هايي را برانگيخته است. چرا كه به اعتقاد بسياري از صاحب نظران امنيت، موقعيت جغرافيايي اي كه افراد در آن در هر ساعت از زمان هستند، يكي از حساس ترين اطلاعات مربوط به آن هاست و خلق امكان دسترسي به چنين اطلاعاتي يك تهديد بزرگ براي حريم شخصي افراد محسوب مي شود.

 



گزارش لوموند از هويت اسلامي- ايراني و ضد غربي انقلاب هاي خاورميانه (خبر ويژه)

«اكنون وقت آن رسيده كه ملت هاي عرب از زحمات اروپا و آمريكا تشكر كرده و خود را از چنگ آنان بيرون آورند! جنبش در كشورهاي عربي قصد باز ايستادن ندارد».
نشريه فرانسوي لوموند ديپلماتيك در تحليل اوضاع طوفاني خاورميانه، به انتشار تحليل فوق پرداخت و تأكيد كرد: جنبش مردمي كه جهان عرب را به لرزه درآورده، نه تنها تضعيف نمي شود بلكه كشورهاي مختلف را دربر گرفته است. آيا اين بهار عرب است كه ساليان سال همه را چشم انتظار گذاشته بود؟ يعني از دوران ستيز و پيروزي در برابر نيروهاي استعماري انگليس و فرانسه، كه دست در دست اسرائيل، قصد كرده بودند مصر را و جمال عبدالناصر را كه در سال 1956 چون نماد ايستادگي جهان سوم در مقابل امپرياليسم به چشم مي خورد، نابود كنند. دوراني كه ناگهان، با شكست خوردن ارتشهاي مصر و سوريه و اردن به دست اسرائيل در سال 1967، و مرگ نابهنگام ناصر، رهبر پرجذبه اين جنبش، در سپتامبر 1970، به پايان رسيد. در سالهاي 1975 تا 1990، لبنان، غرق در هرج و مرج و خشونت و اشغال شد.
اين نشريه مي افزايد: رفته رفته معيارهاي فكري ملت هاي عرب از يك جنبش ناسيوناليستي غير ديني به جست وجوي هويت در قالب اسلام تبديل شد. از يك سو رژيم هاي سلطنتي خليج فارس به ترويج عقايد سلفي و وهابي پرداختند اما از سوي ديگر، انقلاب اسلامي ايران اثر عمده اي در هويت يابي اسلامي ملت هاي عرب داشت. انقلاب اسلامي به عنوان جنبش ضد امپرياليستي اما در قالب اسلامي معرفي شده و عقايد ضدصهيونيستي شديدي نيز دارد.
كشورهاي عرب، با روي آوردن به هويت مذهبي، دچار چالش هاي دروني شدند. حادترين در سراسر كشورهاي عرب، دولتهاي حاكم، با استفاده از ارعاب «اسلام گرايي» توانستند سلطه خود را مستحكم و قدرت بيش از اندازه نيروهاي پليس را توجيه كنند. آمريكا و كشورهاي اروپا مخالفتي با اين روند ندارند. اين پيشامدها، رژيم هاي به اصطلاح «معتدل» را به دليل سياست هاي خارجي شان كه هم راستا با وحشت ها و تمايلات اروپا و آمريكا قرار داشت، تقويت كرد. آنها از هرگونه انتقادي نسبت به خشونت هاي اسرائيل عليه فلسطين و لبنان سر باز زدند. از آن پس، تنها هدف قدرتهاي غربي تضعيف محور ايران- سوريه بوده است، كه به چشم واشنگتن «سركش» مي آيند و از نيروهاي مقاومت عليه اسرائيل حمايت مي كنند. در اين منظره تيره و تار، چه كسي مي توانست جنبشي مردمي به اين عظمت را تصور كند؟
لوموند ديپلماتيك ادامه مي دهد: چه در كشورهاي عرب و چه در اروپا و آمريكا، مسئولين و صاحبنظران، كاملاً از ملاحظه وضعيت اقتصادي و اجتماعي سياستهاي حاكم چشم پوشي كرده اند. طي سه دهه گذشته، شركتهاي چند مليتي همواره از ليبراليسم تدريجي كشورهاي عرب سوء استفاده نموده اند. تا آنجا كه دولتمردان اين ممالك امكان آن را داشته اند كه ثروت شخصي خود را چند برابر كنند و مشتري پر و پا قرص تجملات اروپايي و آمريكا باقي بمانند، و سرمايه شان را در بازار املاك پايتختهاي بزرگ خرج كنند، كه مي توانست از اين روند انتقادي داشته باشد؟ تا آنجا كه اصول نئوليبراليسم برقرارند، تاجران تازه به دوران رسيده خاورميانه كه در دل دولتهاي حاكم، با هدر دادن درآمد نفتي، براي خود ثروت ميلياردي مي سازند، به چشم غرب به عنوان بارزترين نشان تجدد اقتصاد اين منطق ديده مي شوند.
نشريه فرانسوي در پايان نوشت: آينده خواهد گفت كه جنبش هاي مردمي اخير، آيا امكان مقاومت در مقابل دسيسه هاي فرصت طلبانه و حتي ضدانقلاب را دارند يا خير. ملل عرب، تا كسب آزادي و بازيافتن وقار گذشته، راه دراز و پرفراز و نشيبي در پيش دارند. خشونت واكنش دولتهاي حاكم از يك سو، و طمع هر چه بيشتر قدرتهاي خارجي، همانطور كه امروزه در ليبي و بحرين شاهد آن هستيم، امكان بروز جنگ هاي دروني را بيشتر مي كند. آيا بهار عرب به تونس و مصر ختم خواهد شد؟ خطر مهمي كه انقلاب هاي نو نهال با آن رو در رو هستند، از جانب اروپا و آمريكا است كه علناً قصد كرده اند كشورهاي عرب را در اصلاحاتشان به سمت مردم سالاري همراهي كنند. كه البته «همراهي» به معني كسب مشتري هاي تازه به ضرب دلار و يورو است. آيا وقت آن نرسيده كه ملت هايي كه خواستار تغيير هستند بدون دخالت خارجي سرنوشت خود را در دست گيرند؟ وقت آن رسيده كه ملل عرب از زحمات اروپا و آمريكا تشكر نموده و خود را از چنگ آنان بيرون آورند!

 



مورخ صهيونيست: مطمئناً ايران برنده است (خبر ويژه)

نگراني اسرائيل از انقلاب هاي خاورميانه غيرقابل انكار است. مسلماً اين وقايع به نفع ايران تمام خواهد شد.
بار زوهار مورخ صهيونيست كه اكنون در دانشگاه آتلانتاي كانادا تدريس مي كند و از همكاران سابق موشه دايان به شمار مي رود، در تبيين عبارات فوق گفته است: نگراني اسرائيل از حوادث اخير منطقه قابل كتمان و انكار نيست. ما مطمئن بوديم كه عواقب اين رويدادها هرگز مورد انتظار ما و غرب نخواهد بود. 3 ماه پس از جشن پيروزي در ميدان التحرير قاهره، كافي است حوادث امروز مصر را مرور كنيد تا معلوم شود انقلاب در حال بلعيدن فرزندان خويش است[!!]. وزير انرژي مصر اكنون به خاطر فروش گاز به تل آويو در بازداشت به سر مي برد. همچنين فراخوان عليه ما و آمريكا مدام در حال افزايش است و اسلامگرايان هستند كه به اين فريادهاي اعتراض خط مي دهند.
وي در گفت وگو با نشريه فرانسوي ژورنال دو ديمانش به خطر سقوط حسني مبارك اشاره كرد و اظهار داشت: او از دوستان مطمئن و عملگراي ما بود كه مي شود رويش حساب كرد. اسرائيل پس از 3 دهه بايد براي نخستين بار در برابر همسايه جديد هوشيار باشد. مرزهاي جنوبي ديگر همانند گذشته آرام نخواهد بود و مي تواند مشكل ساز شود. ما خود را در شرايط مواجهه با خطرهايي مي بينيم كه در سال هاي اخير به لطف توافقنامه صلح با مصر كمي به فراموشي سپرده شده بود. اكنون دري به روي ما گشوده شده است كه بستن آن بسيار دشوار است.
زوهار درباره انتخابات پارلماني و رياست -جمهوري مصر كه احتمالا به ترتيب سپتامبر و نوامبر (شهريور و آبان ماه) برگزار مي شود، گفت: اگر ابتدا انتخابات مجلس برگزار شود، واضح است كه اخوان المسلمين برنده مي شود و اين براي اسرائيل بسيار بد است. اما اگر مصري ها ابتدا رئيس جمهوري خود را انتخاب كنند، فرد منتخب ممكن است بتواند در اين جنبش اسلامگرا رخنه كند.
وي در مورد دليل ابراز علاقه غرب نسبت به انقلاب اعراب، گفت: غربي ها احمق نيستند، اما چيزي از دنياي عرب نمي دانند. آنها خوش خيالند. اين امر نمي تواند پاسخگوي واقعيت موجود در خاورميانه باشد. برخي افراد حاضر در ميدان التحرير، غرب را به اشتباه انداختند، چرا كه اكنون قدرت در دست اسلامگرايان است. من هنوز از ضعف و ايده آل گرايي باراك اوباما در مسئله مصر گيج هستم. آمريكا نمي داند كه چه كاري بايد انجام دهد.
اين مورخ صهيونيست در پاسخ خبرنگار هفته نامه فرانسوي كه پرسيده بود «آيا ايران برنده بزرگ تحولات خاورميانه نيست» گفت: مطمئنا هست. مقامات ايراني از وقايع اخير منطقه بسيار خشنود هستند چرا كه روياها و اهداف آنان را در منطقه تقويت مي كند.
همزمان با اين اظهارات، روزنامه انگليسي اينديپندنت ضمن تحليلي، از نگراني تازه رژيم صهيونيستي خبر داده مبني بر اينكه «اگر يك ميليون فلسطيني ساكن غزه تصميم بگيرند به سمت سرزمين اصلي خود يعني فلسطين قديم حركت كنند، چه اتفاقي خواهد افتاد در حالي كه دولت اسرائيل هنوز هم نگران سرنوشت ديكتاتوري هاي مورد علاقه خود است شايد بد نباشد لحظه اي به اين فكر كرد كه قدرت گيري مردم در فلسطين چه خواهد كرد.»
از سوي ديگر نظرسنجي موسسه آمريكا پيو در مصر حاكي از آن است كه دست كم 60 درصد مردم مصر خواستار لغو معاهده سازش كمپ ديويد با رژيم صهيونيستي (خيانت به آرمان فلسطين) هستند. اين نظرسنجي حاكي است 80 درصد مصري ها نظر منفي نسبت به آمريكا دارند و فقط 15 درصد معتقدند كه بايد در آينده روابط نزديك با آمريكا داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14