(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 اردیبهشت 1390- شماره 19916

پارس جنوبي نيرو استخدام مي كند
دانش آموزان زرين شهري به زبان انگليسي قصه گفتند
پيشنهاد عضو شوراي شهر دزفول 22 ارديبهشت به نام شيخ انصاري ثبت شود
معاون وزير صنايع و معادن: تعرفه واردات سنگ به كشور 50 درصد افزايش يافت
ايران در كيهان
فعاليت 50 مركز خريد گندم در گلستان
مديركل كار و امور اجتماعي مازندران: افزايش فارغ التحصيلان بيكار در استان نگران كننده است
1350 واحد مسكوني در مسجد سليمان به بهره برداري مي رسد
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: كارشناسان فرهنگي سفيران معرفي خليج فارس به دنيا هستند
افتتاح اولين امداد محله در بهاباد
اعزام جمعي از روشندلان همداني به مشهد مقدس
مدير كل نوسازي مدارس آذربايجان غربي: افزايش 500 كلاس درس در آذربايجان غربي
رونق قبرهاي سه طبقه در بابل
رايزن بازرگاني سفارت تركيه در تهران: تركيه آماده سرمايه گذاري درمناطق آزاد ايران است



پارس جنوبي نيرو استخدام مي كند

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
مجوز استخدام 660 نفر براي منطقه پارس جنوبي دريافت شده است.
مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز با اعلام اين خبر در مراسم كلنگ زني مجتمع فرهنگي ورزشي اليگودرز افزود: مجوز جذب 660 نفر براي منطقه پارس جنوبي در مقاطع دكتري- كارشناسي ارشد و كارشناسي در رشته هاي فني دريافت شده است.
هادي زاده از احداث مجتمع فرهنگي ورزشي اليگودرز توسط اين شركت خبر داد و گفت: اين مجتمع در زميني به مساحت 6600 مترمربع و با صرف اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال هزينه احداث مي شود.

 



دانش آموزان زرين شهري به زبان انگليسي قصه گفتند

زرين شهر - خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره قصه گويي به زبان انگليسي مقطع دوره راهنمايي در زرين شهر برگزار شد.
مدير آموزش و پرورش منطقه زرين شهر هدف از برگزاري اين جشنواره را شناخت استعدادهاي دانش آموزان و بروز خلاقيت و نوآوري و هدايت آنها، ايجاد جذابيت درس زبان در مدارس راهنمايي، ايجاد رقابت سالم بين دانش آموزان و دست يابي به اهداف تربيتي و اخلاقي بيان كرد.
مهدي عطايي با بيان اينكه اين جشنواره با بهره گيري از خدمات آي-تي برگزار مي شود افزود: جشنواره قصه گويي به زبان انگليسي در سه مرحله آموزشگاهي، شهري و منطقه اي با شركت 50 دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

 



پيشنهاد عضو شوراي شهر دزفول 22 ارديبهشت به نام شيخ انصاري ثبت شود

دزفول- خبرنگار كيهان:
22 ارديبهشت سالروز ولادت شيخ انصاري بايد در تقويم كشور ثبت شود.
عضو شوراي اسلامي شهر دزفول با اشاره به 22 ارديبهشت، سالروز ولادت شيخ مرتضي انصاري دزفولي مشهور به شيخ اعظم گفت: اين روز بايد به عنوان يك مناسبت مهم در تقويم كشوري و به اسم شيخ انصاري ثبت شود.
علي رضا زماني راد افزود:در اين زمينه كارها و رايزني هايي نيز صورت گرفته و شوراي اسلامي شهر نيز اين موضوع را با جديت دنبال خواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه در تقويم كشور چهارم خرداد نيز به پاس رشادت هاي مردم دزفول با عنوان روز «مقاومت و پايداري» نامگذاري شده ابراز اميدواري كرد كه 22 ارديبهشت نيز كه سالروز تولد شيخ انصاري، از بزرگترين فقهاي عالم تشيع است به نام اين عالم برجسته دزفول ثبت شود.
شيخ مرتضي فرزند محمدامين انصاري دزفولي مشهور به شيخ اعظم از علماي مطرح شيعه محسوب مي شود كه از او آثار متعددي از جمله فرائد الاصول و كتاب المكاسب بر جاي مانده است.

 



معاون وزير صنايع و معادن: تعرفه واردات سنگ به كشور 50 درصد افزايش يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنايع و معادن در امور معادن و صنايع معدني گفت: امسال تعرفه واردات سنگ به كشور از 25 درصد به 50 درصد افزايش يافت.
وجيه الله جعفري در جلسه ستاد صنعت سنگ كشور در اصفهان با بيان اين كه افزايش تعرفه ها طي چهار مرحله صورت گرفته است، اظهار داشت: اين ميزان افزايش از 25 به 30 درصد و از 30 به 35 و همچنين از 40 تا 45 و 50 درصد تغيير داشته است.
وي صادرات سنگ از كشور را در سال گذشته 5/16 ميليون دلار عنوان كرد و افزود: با وجود اين مقدار صادرات نبايد واردات سنگ به كشور به نحوي باشد كه به واحدهاي فعلي آسيب وارد كند و افزايش تعرفه 50 درصدي اين محصول بسياري از مشكلات و دغدغه ها را كاهش خواهد داد.
معاون وزير صنايع و معادن به استخراج سالانه حدود 13 ميليون تن سنگ از معادن كشور اشاره كرد و گفت: ساليانه 5 درصد از سنگ هاي استخراج شده در ايران به شكل خام از كشور صادر مي شوند.
وي از فعاليت 6 هزار واحد سنگبري در كشور خبر داد و گفت: از اين تعداد در حال حاضر 250 واحد سنگبري مدرن در سطح كشور فعال است كه واحدهاي سنتي براي ادامه فعاليت در عرصه اقتصادي بايد به سمت نوسازي و بازسازي پيش بروند.

 



ايران در كيهان

ساخت پارك ساحلي
ميناب - خبرنگار كيهان: همزمان با روز زمين پاك عمليات اجرايي پارك ساحلي آناميس ميناب با حضور فرماندار و مسئولان اين شهرستان آغاز شد. در اين مراسم سرپرست شهرداري گفت: پارك ساحلي آناميس با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و 200 ميليون ريال از محل درآمدهاي شهرداري در مساحتي بيش از سه هزار و 300 متر با بيش از دو هزار متر فضاي سبز با امكانات رفاهي، شهر بازي، نمازخانه و... در حاشيه بستر رودخانه ميناب احداث مي شود.
برداشت گندم
هويزه- خبرنگار كيهان: با شروع فصل برداشت محصول كشاورزان در هويزه خريد 4 هزار تن گندم از كشاورزان پيش بيني مي شود.
مهندس حسين كوتي رئيس تعاوني روستايي شهرستان هويزه با عنوان اين مطلب با توجه به اينكه عمده ترين فعاليت كشاورزي، منطقه گندم است درصدد اخذ مجوز احداث يك سيلوي فلزي 70 هزار تني در مسير مزار شهداي هويزه هستيم.
همايش زكات
همايشي با عنوان «سنت حسنه زكات» با هماهنگي كميته امداد امام خميني و جهاد كشاورزي و با حضور مسئولان ادارات، فرماندار، رئيس دانشگاه پيام نور هويزه وكشاورزان شهرستان در تالار شهرداري هويزه برگزار شد.
گفتني است اين همايش همزمان با فصل برداشت محصول كشاورزان برگزار شده است.
مركز خريد دانه روغني
اهواز- خبرنگار كيهان: 8 مركز براي خريد تضميني گندم و دانه روغني كلزا از كشاورزان در شهرستان شوشتر آماده سازي شد. رئيس اداره تعاون روستايي شوشتر با اعلام اين خبر گفت: از اين تعداد 5 مركز خريد در 5 نقطه شهرستان با ظرفيت 150 هزار تن جهت خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان و 3 مركز در مناطق مدرس- آبگرمك و ميان آب جهت خريد دانه روغني كلزا آماده شده است.
دفتر جهاد دانشگاهي
مهديشهر- خبرنگار كيهان: دفتر جهاد دانشگاهي شهرستان مهديشهر با حضور معاون هماهنگي و توسعه جهاد دانشگاهي كشور افتتاح شد. رئيس جهاد دانشگاهي استان سمنان در آيين افتتاح اين دفتر گفت: اين دفتر تمام فعاليت هاي تعريف شده و عادي جهاد دانشگاهي را انجام مي دهد و در مأموريتي ويژه بايد براي ايجاد شعبه منطقه اي پژوهشكده رويان زمينه سازي كند. به گفته وي احداث پژوهشكده رويان در شهرستان مهديشهر از مصوبات سومين سفر دولت به استان سمنان است.
پاكسازي پارك ملي
رشت- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت روز پاك، تالاب و پارك ملي بوجاق كياشهر در گيلان پاكسازي شد. بنابراين گزارش پاكسازي اين تالاب كه از مهمترين مناطق زيست محيطي كشور به شمار مي رود با حضور استاندار گيلان و سازمان هاي مردم نهاد و نيروهاي مردمي انجام شد.
500 پروژه
¤ فرماندار شهرستان رودسر در نشست شوراي اداري اين شهر گفت: در حال حاضر بيش از 500 پروژه با 320 هزار ميليارد ريال اعتبار در سطح شهرستان اجرايي و به بهره برداري رسيده و 308 پروژه از مصوبات سه سفر هيئت دولت به رودسر نيز اجرايي و با 70 درصد پيشرفت فيزيكي در دست اقدام است.
وي همچنين خواستار رفع محدوديت زمين شهرك صنعتي رودسر و ايجاد شهرك صنعتي جديد ساخت حوزه علميه و كنارگذر چابكسر، ساخت بيمارستان رحيم آباد و نيز واگذاري اختيارات استاني براي تسريع تصميم گيري ها و اجرايي شدن برنامه هاي اين شهرستان شد.
افزايش پرداخت زكات
ساري- خبرنگار كيهان: معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد مازندران از رشد 338 درصدي پرداخت زكات در مازندران خبر داد.حسن قرباني به كيهان گفت: مردم نيكوكار مازندران در سال 89 بالغ بر 6 ميليارد و 597 ميليون ريال زكات پرداخت كردند كه نسبت به سال 88، 338 درصد رشد داشته است.
خلع يد از متجاوزان
¤ رئيس كل دادگستري مازندران در نشست شوراي حفظ بيت المال اين استان با اشاره به ضرورت صيانت از حقوق بيت المال در بخش هاي منابع طبيعي، آب، محيط زيست، شيلات، اراضي مزروعي موقوفات، بنياد مستضعفان گفت: متوليان هر يك از دستگاه ها ضمن اعلام وضعيت موجود خود براساس برنامه اي منظم مسير رو به رشد را تا رسيدن به نقطه مطلوب ارائه نمايند. در اين نشست دادستان مركز استان گفت: بالغ بر 971 هكتار از اراضي بيت المال از طريق اجراي احكام صادره قضايي و تبصره ذيل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها خلع يد شد.
كاهش تلفات
شوشتر- خبرنگار كيهان: طرح كاهش تلفات شبكه برق روستاي «ديلم قديم» از توابع شهرستان شوشتر با هدف جمع آوري انشعابات غيرمجاز اجرا شد. به گزارش روابط عمومي شركت توزيع برق خوزستان در اين طرح كه 6 كيلومتر كابل خود نگهدار و 3 دستگاه ترانس 250 كيلو وات احداث و نصب شد 101 انشعاب جديد واگذار و حدود 350 انشعاب غيرمجاز جمع آوري شد. براي اجراي اين پروژه مبلغ يك ميليارد و 380 ميليون ريال هزينه شد.
آبياري تحت فشار
¤ شبكه آبياري تحت فشار باراني از نوع كلاسيك ثابت با آبپاش متحرك و سيستم قطره اي در روستاي «گرمك» شهرستان شوشتر و در مساحت 22 هكتار اجرا شد. نادر پورركني مدير جهاد كشاورزي شهرستان شوشتر ضمن اعلام مطلب فوق گفت: براي اجراي اين پروژه بيش از 883 ميليون و 686 هزار ريال از محل اعتبارات سهم يارانه دولتي اختصاص يافته است.
ارتقاي دانشگاه همدان
همدان- خبرنگار كيهان: معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: دانشگاه همدان در حد دانشگاه هاي تيپ يك كشور است. دكتر سيد محمد مهدي هزاوه اي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با برنامه ريزي هاي خوب طي چند سال گذشته، در حد برخي دانشگاه هاي تيپ يك قرار داريم و به زودي ارتقاپيدا مي كنيم. وي اضافه كرد: در برنامه چشم انداز دانشگاه، در پي رسيدن به عنوان دانشگاه برتر منطقه غرب كشور هستيم و تلاش داريم رتبه اول تا پنجم كل دانشگاه ها را نيز به دست بياوريم.
راه اندازي دفتر موقوفات
اصفهان- خبرنگار كيهان: مدير كل امور اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت:به منظور تحقق جهاد اقتصادي در اوقاف و امور خيريه، دفتر موقوفات غيرمتصرفه در اصفهان راه اندازي شده است.«حجت الاسلام والمسلمين حسين اژدري» با بيان اين مطلب افزود: جهاد در اوقاف در سه عرصه جهاد اقتصادي در احياء، حفظ و بهره وري موقوفات و ايجاد وقف هاي جديد، جهاد فرهنگي در بقاع و اماكن متبركه شامل فعاليت هاي فرهنگي و قرآني و تبديل امامزادگان به قطب هاي فرهنگي و جهاد عمراني در زمينه عمران و آباداني و مرمت و تكميل طرح هاي بقاع متبركه را شامل مي شود.
نشريات و امر به معروف
فولادشهر- خبرنگار كيهان: در نشست امر به معروف و نهي از منكر كه در دفتر امام جمعه فولاد شهر برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين محمود آبادي با تأكيد بر اهميت كار فرهنگي در خصوص امر به معروف و نهي از منكر گفت: سعي كنيم از نشريات، بخصوص مجلات خانوادگي استفاده كنيم و از مطالب فرهنگي آنها ديگران را نيز آگاه نماييم. وي از مسئولان خواست تا جايگاه هاي فروش مطبوعات در شهر را گسترش دهند.

 



فعاليت 50 مركز خريد گندم در گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
در حال حاضر 50 مركز در گلستان براي خريد تضميني گندم مازاد بر نياز كشاورزان در نظر گرفته شده است كه اين مراكز آماده به كار مي باشند.
سيدحميدرضا ميرآفتاب مديركل اداره غله استان گلستان در حاشيه بازديد از مراكز خريد گندم تضميني سال جاري گفت: اين مراكز متناسب با سطح زير كشت و ميزان برداشت در سطح استان پراكنده مي باشند و مجهز به سامانه هاي تخليه گندم مناسب تري هستند كه اين امر نيز سرعت تخليه و بارگيري در اين مراكز را افزايش مي دهد.
ميرآفتاب افزود: اين مراكز به طور متوسط روزانه 12ساعت فعال و آماده تحويل گندم مازاد بر نياز كشاورزان مي باشند و در صورت نياز، تعداد آنها قابل افزايش است.
وي ادامه داد: امر تحويل گرفتن گندم از كشاورزان در اين مراكز با استقرار نيروهاي خبره و كارآزموده در اين خصوص به بهترين شكل ممكن صورت مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه فصل خريد گندم كشاورزان گلستاني از اواسط خردادماه هرسال آغاز مي شود، گفت: امسال حدود 385هزار هكتار از اراضي استان گلستان، زير كشت گندم رفته است.
ميرآفتاب در خاتمه خاطر نشان كرد: در سال جاري، گندم مازاد بر نياز كشاورزان براساس جدول پاكي گندم به قيمت تضميني 3600 ريال خريداري خواهد شد.

 



مديركل كار و امور اجتماعي مازندران: افزايش فارغ التحصيلان بيكار در استان نگران كننده است

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل كار و امور اجتماعي مازندران گفت: افزايش تعداد فارغ التحصيلان بيكار در مازندران نگران كننده است.
سيدمحمد نجفي در ديدار با نماينده ولي فقيه در مازندران با ارائه گزارشي افزود: متأسفانه رشته هاي فارغ التحصيلان دانشگاهي متناسب با نيازهاي بازار كار نيست و به همين دليل جويندگان كار نمي توانند جذب بازار كار شوند.
مديركل كار و امور اجتماعي مازندران يكي از مشكلات و چالش هاي پيش رو در استان را افزايش تعداد فارغ التحصيلان دانشگاهي بيكار دانست و گفت: هر ساله به تعداد فارغ التحصيلان بيكار در اين منطقه افزوده مي شود.
وي كه به مناسبت هفته كارگر در جمع اعضاي تشكيلات خانه كار، شوراي اسلامي كار، انجمن هاي صنفي كارگران در ساري سخن مي گفت، اظهار داشت: جويندگان كار اين انتظار را از دولت نداشته باشند كه به محض فارغ التحصيلي پشت ميز ادارات دولتي بنشينند. زيرا اين يك تفكر غلط است.
نجفي يك ديگر از مشكلات را وجود افراد دانش آموخته فاقد مهارت فني و حرفه اي در اين حوزه عنوان كرد و بيان داشت: امروز امكان جذب افراد فاقد مهارت فني و حرفه اي در هيچ يك از دستگاه دولتي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه 70 درصد بيكاران مقطع ديپلمه مازندران فاقد مهارت فني و حرفه اي هستند، گفت: اين رقم به طور ميانگين از آمار جامعه كشوري بيشتر است.
مديركل كار و امور اجتماعي مازندران افزود: با توجه به نرخ رشد جمعيت دهه 50 و 60 در استان، سالانه 32 هزار نفر به تعداد بيكاران و كارجويان در مازندران اضافه مي شود.

 



1350 واحد مسكوني در مسجد سليمان به بهره برداري مي رسد

اهواز- خبرنگار كيهان:
ساخت1350 واحد مسكوني در مرحله اول طرح جابجايي مناطق آلوده مسجد سليمان در حال تكميل است و به زودي به بهره برداري مي رسد.
فرماندار مسجد سليمان در بازديد خبرنگاران از سايت مسكوني ولي عصر(عج)، جابجايي 5هزار منزل را از كارهاي بزرگ و كم نظير در سطح كشور خواند و گفت: به دليل نشت نفت وگاز، 6منطقه از شهر دچار مشكلات زيست محيطي شده و به مناطق ناامن تبديل شدند كه مقرر شد اين مناطق تخليه شده و ساكنان آن به محل هاي امن جابجا شوند.
بر همين اساس در سال 84 طبق دستور رهبر معظم انقلاب 40هكتار زمين به اين امر اختصاص يافت و در سال 86 كميته اي چهارجانبه از سوي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، سازمان مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن انقلاب و استانداري عمليات اجرايي را آغاز كردند كه در حال حاضر مرحله اول آن در مرحله نماكاري و تكميل راه هاي دسترسي است كه 210واحد در هفته دولت، 210واحد در پايان سال جاري و مابقي سال آينده تحويل مردم مي شوند.
محمد خانچي سايت مسكوني ولي عصر(عج) را شامل 70 پلاك با مدرسه و بيمارستان ذكر كرد. وي يكي از ويژگي هاي مهم اين سايت مسكوني را مقاوم سازي واحدها در برابر زلزله خواند.
فرماندار مسجد سليمان در اين بازديد از احداث بزرگ ترين كارخانه آلومينيم خاورميانه در اين شهر خبر داد و گفت: عليرغم مخالفت مسئولان اين طرح در رفع محروميت و ايجاد اشتغال در مسجد سليمان موثر بوده و بخش وسيعي از مشكلات اقتصادي ساكنان اين شهر را رفع خواهد كرد.
خانچي اضافه كرد: مطالعات اين طرح به اتمام رسيده و درحال بستن قرارداد با طرف هاي خارجي هستيم.

 



مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: كارشناسان فرهنگي سفيران معرفي خليج فارس به دنيا هستند

جزيره قشم- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برگزاري همايش ملي خليج فارس به شكل بين المللي مي تواند جنبه هاي تاريخي و فرهنگي اين منطقه را بيش از گذشته براي محققان و دانشمندان داخلي و خارجي آشكار سازد.
رضا موسوي، اظهار داشت: ارايه راهكارهاي مناسب با بهره گيري از يافته هاي علمي به منظور معرفي و شناخت خليج فارس و فراهم كردن زمينه هاي پيشرفت و توسعه اين منطقه از ديگر رويكردها و اهداف اين همايش است.
وي كه در هفتمين همايش ملي خليج فارس سخن مي گفت اظهار داشت:
افراد فرهيخته و كارشناسان و استادان فرهنگي شركت كننده در اين همايش مي توانند سفيران خوبي براي معرفي خليج فارس و جزيره عجايب هفت گانه خليج فارس به دنيا باشند.
هفتمين همايش ملي فرهنگي و گردشگري خليج فارس از هشتم ارديبهشت ماه سال جاري با حضور دكتر محمدحسن گنجي پدر جغرافياي نوين ايران و جمعي از مسئولان جهاد دانشگاهي، مركز علمي فرهنگي گردشگري دانشجويان ايران، سازمان منطقه آزاد و فرمانداري قشم، اساتيد و دانشگاهيان ايران و اصحاب رسانه هاي مختلف كشور در قشم برگزار شد.

 



افتتاح اولين امداد محله در بهاباد

بهاباد- خبرنگار كيهان:
اولين هسته مردمي (امداد محله) در محل مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان بهاباد افتتاح شد.
در مراسمي با حضور مدير كل كميته امداد امام خميني استان يزد، فرماندار، امام جمعه موقت، مسئولان ادارات و نهادها و اعضاي كانونهاي مساجد شهرستان بهاباد اولين هسته مردمي در محل مسجد صاحب الزمان(عج) بهاباد افتتاح شد. در مراسم افتتاح اين هسته مردمي باقري مدير كميته امداد امام خميني بهاباد در سخناني ضمن تقدير و تشكر از حضور مسئولان و اعضاي كانون مساجد در مراسم افتتاح هسته مردمي، هدف از تشكيل اين هسته را گسترش فرهنگ انفاق و نيكوكاري و شناسايي نيازمندان واقعي و همچنين راه اندازي هسته هاي مردمي در اكثر محلات شهرستان دانست. وي گفت: اميدواريم تا در شهرستان بهاباد تا پايان سال، 20 هسته مردمي افتتاح شود و با شناسايي نيازمندان واقعي بتوانيم كمك هاي شاياني به نيازمندان انجام دهيم.
نصيري با بيان اينكه هدف از تشكيل هسته مردمي شناسايي محرومين واقعي توسط معتمدين و ارسال كمك هاي حمايتي به صورت محرمانه و محترمانه به خانواده هاي نيازمند است، افزود: تا به حال 2000 معتمد محلي در سراسر استان شناسايي شده اند كه پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري 1000 هسته مردمي در سطح استان شكل بگيرد و راه اندازي شود.

 



اعزام جمعي از روشندلان همداني به مشهد مقدس

همدان- خبرنگار كيهان:
جمعي از روشندلان همدان به مشهد مقدس اعزام شدند.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان همدان، با بدرقه مديركل اين سازمان تعداد 50 نفر از اعضاي انجمن روشندلان استان به همراه خانواده با هزينه اي بالغ بر 20 ميليون ريال و با استفاده از امكانات رفاهي واقع در زائرسراي ثامن الائمه بهزيستي و نيز حمايت افراد خير، جهت سفري 8 روزه، به مشهد مقدس اعزام شدند.
مهندس سوري، معاون توانبخشي سازمان بهزيستي همدان تعداد معلولان استان همدان را 28 هزار و 64 نفر اعلام كرد و افزود: تعداد نابينايان شهرستان همدان قريب به 2721 نفر است كه تحت پوشش سازمان قرار دارند.
سوري اضافه كرد: تعداد 11 تشكل غيردولتي معلولان در استان فعاليت مي كنند كه از اين ميان تشكل روشندلان همدان، تويسركان و نهاوند به صورت مطلوبي در جهت توانمندسازي معلولان فعاليت ويژه اي دارند.
زارعي، دبير انجمن روشندلان همدان نيز گفت: انجمن روشندلان استان همدان 220 نفر عضو دارد كه به صورت يك تشكل غيردولتي زيرنظر سازمان بهزيستي فعاليت مي كند.
وي افزود: اين انجمن به منظور حمايت معنوي از اعضاي خود برنامه سفر زيارتي را از مهر ماه 89 شروع كرده و تاكنون 100 نفر از اين عزيزان به مشهد مقدس اعزام شده اند و ساير اعضا نيز در ماههاي آينده به اين سفر مي روند.

 



مدير كل نوسازي مدارس آذربايجان غربي: افزايش 500 كلاس درس در آذربايجان غربي

سلماس- خبرنگار كيهان:
با مجموعه اقدامات ارزشمند صورت گرفته، تعداد 500 كلاس درس به فضاي مدرسه هاي آذربايجان غربي، افزوده مي شود.
مدير كل نوسازي مدارس استان آذربايجان غربي، در جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان سلماس با اعلام مطلب فوق گفت: 600 ميليارد ريال براي احداث، تكميل، تعميرات اساسي و تجهيز فضاهاي آموزشي اين استان هزينه مي شود.
«فريبرز اسمعيل زاده» افزود: امسال براي ساخت چندين مدرسه در قالب «طرح بركت» بيش از 12 ميليارد ريال هزينه مي شود تا تحويل روستاها شود.
وي تصريح كرد: با ساخت مدارس فوق و زير پوشش قرار گرفتن مناطق محروم و دور افتاده استان، 25 كلاس درس به سيستم آموزشي آذربايجان غربي، اضافه مي شود.
وي با اشاره به وجود 4 هزار و 11 كلاس تخريبي در سال هاي گذشته در سطح اين استان گفت: در آذربايجان غربي و از مجموع كلاس هاي تخريبي مزبور، در طول 5 سال گذشته 1500 كلاس درس بازسازي شده و بقيه كلاس ها تا سال آينده بازسازي خواهند شد.

 



رونق قبرهاي سه طبقه در بابل

گزارش از علي كفايي مهر- خبرنگار كيهان در بابل
وجود آرامگاه هاي سه طبقه تنها منحصر به كلانشهري مانند تهران نيست، اين موضوع به دلايل متعددي حتي به شهرستان هاي كوچك نيز رسوخ كرده است. طوري كه در برخي شهرستان ها مانند شهرهاي شمالي كشور كه با كمبود زمين مواجه هستند شاهد قبرهاي دو طبقه و سه طبقه هستيم. در همين رابطه براي اطلاع و آگاهي از دو آرامگاه شاخص شهرستان بابل به نام هاي آرامگاه «معتمدي» و آرامگاه «گله محله» كه داراي قبرهاي دو طبقه و سه طبقه است گزارش تهيه شده كه به نظر قابل توجه مي رسد.
آرامگاه معتمدي
اين آرامگاه در سال 1320 و به مساحتي در حدود 60000 مترمربع توسط فردي خير به نام محمد تقي معتمدي وقف شد كه با خيابانهاي اصلي و فرعي به 6 قطعه تقسيم شده است. شهرداري بابل در سال 1370 زمين مجاور اين آرامگاه را به مساحت 20000 مترمربع خريداري و به فضاي سبز آرامگاه افزوده است. در حال حاضر نيز آرامگاه معتمدي داراي مساحتي حدود 80000 مترمربع مي باشد. در آرامگاه معتمدي بالغ بر 13000 متوفي دفن شده كه حدوداً مي تواند تا 20000 متوفي ديگر را پذيرش كند و اين مسئله به دليل دو طبقه كردن قبرهاي قديمي است كه مي توان از آن استفاده كرد.
آرامگاه گله محله
اين آرامگاه در شهر بابل با بيش از 100 سال قدمت يكي از قديمي ترين آرامگاه هاي استان مازندران مي باشد. اين آرامگاه در حال حاضر در مساحتي بالغ بر 45000 مترمربع است كه توسط سه خير بنام اسپكيان، اسماعيل زاده و چيتگر وقف شده است. از بدو تأسيس تاكنون تقريباً 17000 نفر اين مكان را به طور اختياري يا اجباري آرامگاه ابدي خود انتخاب كرده اند.
اما سه طبقه شدن قبور در اين آرامگاه باعث شده تا همچنان تا دو دهه ديگر نيز پذيراي اجباري يا اختياري لبيك گويان به دعوت حق باشد.
در اين ميان حضور 100 شهيد گلگون كفن در اين آرامگاه امتياز ويژه اي به اين مكان داده است طوري كه به نظر مي رسد يكي از دلايل اصلي استقبال از اين آرامگاه براي دفن اموات به حضور پيكرهاي مطهر شهداء برمي گردد.
گفتني است اين آرامگاه داراي دفتر، انبار، غسالخانه زنانه و مردانه، مسجد و سالن اجتماعات است كه توسط خانواده توفيقي وقف شده است. اين آرامگاه داراي 4 پرسنل و به صورت هيئت امنائي اداره مي شود كه هر دو آرامگاه (معتمدي و گله محله) در طرح جديد شهرداري زير نظر سازمان آرامستان شهرداري بابل نظارت مي شوند.
علي رضاپور كه يازده سال در اين آرامگاه مشغول خدمت به شهروندان بابلي است درباره هزينه كفن و دفن اموات كه اين روز ها خود مشكلي بر مشكلات مردم داغدار و مصيبت زده به شمار مي رود، مي گويد: هزينه دفن براي قبرهاي تك نفره 120 هزار تومان و سه طبقه 276 هزار تومان است.
وي همچنين مي افزايد: اميدواريم مسئولان شهري به آرامگاه ها توجه بيشتري داشته باشند و بايد همه اين را بدانيم كه آخرين منزل همه مان اين جا خواهد بود پس ضروري به نظر مي رسد براي آباداني منزل آخرت خود حداقل تلاش و برنامه ريزي را بكنيم.

 



رايزن بازرگاني سفارت تركيه در تهران: تركيه آماده سرمايه گذاري درمناطق آزاد ايران است

كيش - خبرنگار كيهان:
رايزن بازرگاني سفارت تركيه از آمادگي سرمايه گذاران اين كشور براي حضور مستمر در تمام مناطق آزاد ايران خبر داد.
محمت سه كان بورالي با بيان اينكه شركت هاي بزرگ تركيه در برخي از مناطق آزاد ايران حضور دارند، گفت: سرمايه گذاران و بازرگانان تركيه براي حضور مستمر در تمام مناطق آزاد ايران آمادگي دارند. رايزن بازرگاني سفارت تركيه با اشاره به روابط گسترده سياسي، اقتصادي و فرهنگي آنكارا و تهران اظهار داشت: تركيه و ايران براي ايجاد منطقه آزاد مشترك اعلام آمادگي كرده اند و اكنون مكان ايجاد منطقه آزاد مشترك، نوع فعاليت و زمان افتتاح آن مشخص شده است.
بورالي بااشاره به اينكه در تركيه 20 منطقه آزاد وجود دارد، گفت: اكنون همكاري دو جانبه اي ميان معاونت بازرگاني خارجي تركيه و سازمان مناطق آزاد ايران وجود دارد و ما محدوديتي در گسترش روابط با تهران نمي بينيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14