(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 اردیبهشت 1390- شماره 19916

ابراز نگراني تل آويواز باز شدن گذرگاه رفح
بيانيه تهديدآميز طالبان افغانستان مقامات داخلي و نظاميان خارجي را مي كشيم
كوچكترين شهيد بحرين به كدامين گناه كشته شد؟
طليعه پيروزي مردم بر آل خليفه انتقال ناوگان پنجم آمريكا از بحرين به عمان
كانديداي مبتكر!
تظاهرات كارگري در تركيه و يونان
رد طرح صلح شوراي همكاري در يمن معترضان: ديكتاتور به آخر خط رسيده است
هشدار عضو بلندپايه خاندان آل سعود اوضاع عربستان آتش زير خاكستر است
پسر و سه نوه قذافي در حمله هوايي ناتو كشته شدند
اخوان المسلمين مصر براي حضور گسترده در انتخابات حزب جديد تشكيل داد
تظاهرات ضد دولتي در مالديو به درگيري با پليس انجاميد



ابراز نگراني تل آويواز باز شدن گذرگاه رفح

رژيم صهيونيستي از تصميم قاهره مبني بر بازگشايي گذرگاه مرزي رفح بين مصر و نوار غزه ابراز نگراني كرد.
سيلوان شالوم معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي روز گذشته در گفت وگو با راديو رژيم صهيونيستي اظهار داشت، بازگشايي گذرگاه رفح تحولي نگران كننده براي اسرائيل است و تل آويو بايد براي تغييرات مهم در مصر و منطقه آماده شود.
روزنامه هاآرتص چاپ رژيم صهيونيستي نيز نوشت، تل آويو به شدت نگران تحولات مصر است و قرار است به همين منظور فرستاده اي به مصر اعزام شود. «نبيل العربي» وزير خارجه مصر اخيرا اعلام كرد كه قاهره در نظر دارد به زودي گذرگاه رفح را بازگشايي كند و به همكاري شرم آور با رژيم صهيونيستي در مسدود نگاه داشتن گذرگاه رفح پايان دهد.

 



بيانيه تهديدآميز طالبان افغانستان مقامات داخلي و نظاميان خارجي را مي كشيم

طالبان افغانستان با صدور بيانيه اي اعلام كرد، عمليات گسترده اي را عليه نظاميان خارجي، مقامات دولت كابل و نمايندگان مجلس افغانستان آغاز مي كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، طالبان افغانستان روز گذشته بيانيه اي را صادر كرده و طي آن، وعده داده است كه عمليات گسترده اي در سراسر اين كشور آغاز مي كند. در بيانيه طالبان نام اين عمليات، «بدر» ذكر شده و درباره اهداف آن آمده است:نيروهاي خارجي، مقامات بلندپايه دولت «حامد كرزاي»، اعضاي كابينه و نمايندگان مجلس افغانستان و همچنين، شركت هاي خارجي و داخلي كه بانيروهاي تحت امر ناتو همكاري مي كنند، هدف قرار خواهند گرفت.

 



كوچكترين شهيد بحرين به كدامين گناه كشته شد؟

سرويس خارجي -
كودك شش ساله بحريني كه روز جمعه بر اثر استنشاق گاز اشك آور راهي بيمارستان شده بود صبح روز گذشته به شهادت رسيد و نام كوچكترين شهيد بحريني را از آن خود كرد.
«محمد عبدالحسين فرحان» كودك شش ساله بحريني كه به همراه پدر و مادرش در تظاهرات روز جمعه مقدسات بحرين شركت كرده بود بر اثر استنشاق گاز اشك آور دچار مسموميت شد و روز گذشته در بيمارستان به شهادت رسيد.
پدر و مادر اين كودك بحريني نيز بر اثر حمله نيروهاي امنيتي آل خليفه و ضرب و شتم از سوي آنان به شدت مجروح شدند.
ماموران امنيتي بحرين براي سركوب تظاهركنندگان علاوه بر استفاده از سلاح هاي گرم، از گازهاي اشك آور مسموم كننده نيز استفاده مي كنند كه باعث خفگي و حتي كشته شدن افراد مي شود.
شاهدان عيني در بحرين مي پرسند كه اين طفل معصوم به كدامين گناه كشته شد.آنها معتقدند كه خون افراد بي گناه در بحرين نظير اين كودك 6 ساله سرانجام پايه هاي تخت پادشاهي بحرين را كه از حمايت آمريكا و عربستان برخوردار است، ويران خواهد كرد.

 



طليعه پيروزي مردم بر آل خليفه انتقال ناوگان پنجم آمريكا از بحرين به عمان

يك فعال سياسي بحرين گفت، آمريكا درصدد است ناوگان پنجم نيروي دريايي خود را كه در منطقه «الجفير» بحرين مستقر است به منطقه ديگري در درياي عمان منتقل كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حسن البحريني» تاكيد كرد، بحران در بحرين به حدي عميق شده و فشارهاي مردمي بر خاندان آل خليفه آنچنان افزايش پيدا كرده كه آمريكا درصدد است ناوگان پنجم خود را از اين كشور خارج كند.
وي افزود، اين موضوع نشان مي دهد كه آمريكا از رژيم آل خليفه نااميد شده است و اعتمادي به اين رژيم ندارد. ناظران سياسي منطقه انتقال ناوگان پنجم آمريكا را طليعه پيروزي مردم بر خاندان آل خليفه ارزيابي كرده اند.
اين فعال و تحليلگر سياسي تصريح كرد، با وجود حضور نيروهاي اشغالگر سعودي، تظاهرات در روستاها و شهرهاي كوچك و بزرگ ادامه دارد و به جرئت مي توان گفت كه رژيم آل خليفه كنترل اوضاع در شهرهاي اين كشور را از دست داده است و فقط در منامه پايتخت بحرين به دليل وجود گسترده نيروهاي امنيتي اوضاع را در دست دارد.
وي افزود، مردم بحرين هر روز تظاهرات مي كنند و عليه رژيم بحرين و اشغالگران سعودي شعار مي دهند.
هشدار شيوخ بحرين
علما و شيوخ بحرين و فعالان سياسي اين كشور به رژيم حاكم درباره صدور احكام اعدام عليه جوانان مبارز بحريني هشدار دادند.
علما و شيوخ بحرين به رژيم آل خليفه هشدار دادند كه اگر احكام اعدام جوانان بي گناه اجرا شود تفنگي به سوي خاندان آل خليفه نشانه گرفته خواهد شد كه صداي گلوله اش هرگز قطع نخواهد شد.
شيخ حسين حداد با اشاره به محاكمه هفت جوان مبارز بحريني در دادگاه نظامي و صدور حكم اعدام چهار نفر و حبس سه جوان ديگر گفت، مسئله بحرين بسيار خطرناك شده به گونه اي كه دولت از همه خط قرمزها گذشته و كسي هم منكر اين امر نيست.
وي تأكيد كرد، ما خواستار محاكمه قاتلان مردم، هتاكان به مقدسات و عاملان حبس زنان و جوانان و كودكان هستيم.
شيخ حداد خواستار محكوميت جهاني خاندان آل خليفه و آل سعود به دليل هتاكي به مساجد، حسينيه ها و سوزاندن قرآن كريم شد.
وي همچنين اظهار داشت، چگونه است كه واشنگتن در امور سوريه دخالت مي كند ولي جنايات خاندان آل خليفه و آل سعود در بحرين را محكوم نمي كند. شيخ علي سلمان دبير كل جمعيت وفاق ملي، اسلامي بحرين نيز درباره صدور احكام اعدام عليه جوانان بحريني به رژيم حاكم اين كشور هشدار داد. وي تأكيد كرد، اين احكام سبب ايجاد زخم هايي خواهد شد كه مداواي آن دشوار خواهد بود.
عبدالرئوف الشايب مخالف بحريني نيز گفت، صدور حكم اعدام براي شماري از مخالفان در بحرين بخشي از سناريويي است كه اشغالگران آل سعود آن را طراحي كرده اند.
جنبش هاي ائتلاف جوانان 14 فوريه، انقلاب آزادگان و ديگر گروه هاي فعال در بحرين صدور احكام اعدام را محكوم و خواستار آغاز تحقيقات بين المللي در مورد جنايتكاران آل خليفه و آل سعود شدند. رئيس انجمن دفاع از حقوق بشر بحرين نيز با محكوم كردن اقدام رژيم حمدبن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين در زمينه صدور احكام اعدام عليه جوانان بحريني، از احتمال صدور احكام بيشتر عليه مردم و معترضان بي گناه بحرين خبر داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، حسين عبدالله اظهار داشت: به زودي محاكمه هاي ديگري آغاز خواهد شد و رژيم براي توجيه جنايات و اقدامات سركوبگرانه و حفظ آبرويش حكم اعدام تعداد بيشتري از مردم بي گناه را صادر خواهد كرد.
عبدالله وضعيت رژيم بحرين را بسيار وخيم خواند و گفت: رژيم با محاكمات تشريفاتي در پي توجيه سركوب مردم است و مي خواهد بگويد كه تظاهر كنندگان مأموران پليس را مي كشند و خشونت طلب هستند.
وي اتهامات ادعايي رژيم آل خليفه را ناروا دانست و افزود: تظاهركنندگان هيچ فردي را نكشته اند بلكه اين نيروهاي رژيم حاكم هستند كه مردم را مي كشند، بازداشت مي كنند و حقوق آنان را ناديده مي گيرند.
اين فعال حقوقي تأكيد كرد، حكم اعدام ظالمانه، غير قانوني و سياسي است و رژيم حاكم با چنين دستاويزي مي خواهد اقدامات خود را در چشم جهانيان خصوصاً سازمان هاي حقوقي و جامعه مدني موجه جلوه دهد.
وي همچنين گفت، بدون شك سركوب و كشتار مردم بحرين با چراغ سبز آمريكا بوده است و آل خليفه و آل سعود مأمور از بين بردن انقلاب مردمي بحرين در مدتي معين هستند.
اين فعال سياسي تصريح كرد، رژيم حاكم بحرين به مسئله در تنگنا قرار گرفتن فكر نمي كند زيرا به دوستي هاي خود با قدرت هاي بزرگ به ويژه آمريكا و انگليس دل خوش كرده است.
همچنين شيخ «خالد الملا» عضو ائتلاف ملي عراق از يوسف قرضاوي دبير كل اتحاديه جهاني علماي مسلمان خواست از رژيم آل خليفه بخواهد حكم اعدام را لغو كند و ضمن توجه به خواسته هاي مردم هتك حرمت به مساجد را متوقف سازد.
وي تصريح كرد، اين موضع قرضاوي باعث خواهد شد كه كشورهاي مسلمان در مقابل قضيه بحرين وحدت اتخاذ كنند و به راهكارهاي جدي و عملي متوسل شوند تا سركوب شيعيان در اين كشور متوقف و از دخالت هاي بيگانگان در بحرين كاسته شود.
وي همچنين تأكيد كرد، بيگانگان خواستار مخدوش كردن وجهه اسلام هستند و مسلمانان جهان بايد مانع اين اقدام شوند.
در راستاي همبستگي با مردم بي گناه بحرين در ايالت شيكاگوي آمريكا تظاهرات گسترده اي برگزار شد.
مسلمانان مقيم اين ايالت با برپايي راهپيمايي و تظاهرات از دولت آمريكا خواستند براي نظام هم پيمانش در بحرين روشن كند كه بايد به دموكراسي و حقوق مدني و مردمش احترام بگذارد.
در قاهره پايتخت مصر نيز تظاهراتي عليه حكومت بحرين صورت گرفت و تظاهركنندگان با سردادن شعار مرگ بر آل سعود، مرگ بر سلفي ها و مرگ بر وهابي ها خواستار توقف سركوب شيعيان توسط خاندان آل خليفه و آل سعود شدند.
در هند و تركيه نيز تظاهرات مشابهي صورت گرفت و تظاهركنندگان سكوت در قبال جنايات آل خليفه و آل سعود را خيانت به اسلام و مسلمين ارزيابي كردند.دانشجويان بحريني آكادمي هوانوردي آكسفورد انگليس نيز به دليل تظاهرات مقابل سفارت بحرين در لندن و به درخواست رژيم بحرين از تحصيل معلق شده و از آنان خواسته شده براي بازجويي به بحرين بازگردند.

 



كانديداي مبتكر!

«اروه كوازنون» فرانسوي كه از مدت ها پيش رؤياي رئيس جمهور شدن بدجور ذهنش را مشغول كرده بود، براي رسيدن به هدفش راهي جز اين نديد كه از ساختمان شهرداري شهرش، «ليموژ»، بالا برود و از همانجا هم نامزدي اش را براي انتخابات رياست جمهوري 2012 اعلام كند!
«كوازنون» 53 ساله تصميم دارد هر طور شده رئيس جمهور شود، اما براي آنكه صدايش را به گوش هيولاهاي سياسي برساند، بايد كاري مي كرد كه حسابي جلب توجه كند. آن طور كه روزنامه «دپش» مي نويسد، در نتيجه كانديداي مبتكر فرانسوي براي رسيدن به هدفش دور از چشم مأموران امنيتي به طبقه دوم ساختمان رفت، از پنجره بيرون خزيد، و شروع كرد به بالا رفتن از ساختمان! او بعد از آنكه به بالاي ساختمان رسيد هم شروع كرد به شعر سرودن و مردم را دعوت كرد كه به راه صلح و آزادي بپيوندند. البته، ناگفته نماند كه كانديداي جنجال آفرين رياست جمهوري فرانسه اوايل سال 2000 هم براي اهداف سياسي خود از زندان شهر «نيس» و ديوار سفارت آمريكا در «پاريس» هم بالا رفته بود! او همچنين در دسامبر 2003 موفق شد ديوار امنيتي كاخ «اليزه» را بشكند و وارد كاخ رياست جمهوري شود! و تازه، او در انتخابات سال 2007 هم شركت كرد بدون آن كه 500 امضاي لازم را جمع آوري كرده باشد! حالا، «كوازنون» تصميم دارد در برنامه سال 2012 خودش- البته اگر انتخاب شود- جلو افزايش قيمت گاز و جلو زندگي پرتجمل دولت و وزيران را بگيرد. او همچنين وعده مي دهد كه بي سوادي و همچنين تمايز بين راستي ها و چپي ها را از بين خواهد برد!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



تظاهرات كارگري در تركيه و يونان

همزمان با روز كارگر، صدها هزار تن از فعالان اتحاديه هاي كارگري تركيه در بخش اروپايي اسلامبول تجمع كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هزاران تن از فعالان اتحاديه هاي كارگري تركيه از نخستين ساعات بامداد با تجمع در ميداني كه در بخش اروپايي نشين اسلامبول قرار دارد، ياد قربانياني كه 34 سال پيش در اين ميدان به دست نظاميان كشته شدند را گرامي داشتند.براساس اين گزارش، بيش از 38 هزار تن از نيروهاي امنيتي و پليس با استقرار در ورودي هاي ميدان محل تظاهرات، به بازرسي از تظاهركنندگان براي ورود به محل تجمع اقدام كردند.
تجمع كنندگان در اسلامبول را كه فعالان اتحاديه هاي كارگري و طرفداران احزاب چپ تشكيل مي دادند بدون هرگونه درگيري و خشونت پس از سخنراني ميدان را ترك كردند.
تظاهرات ضدآمريكايي
در يونان
در يونان نيز 10 هزارتن با تجمع در ميدان هاي اصلي شهر آتن به سوي پارلمان اين كشور، اتحاديه اروپا و سفارت آمريكا راهپيمايي كردند.
تظاهركنندگان در مقابل سفارت آمريكا، با شعارهايي بر عليه سياست هاي مداخله جويانه واشنگتن در ديگر كشورها، مشكلات جهان و بخصوص كارگران در سراسر جهان را ناشي از سياست هاي كاخ سفيد به سركردگي امپرياليسم آمريكا عنوان كردند و از اين كشور خواستند از مداخله در امور داخلي ديگر كشورها دست بردارند.

 



رد طرح صلح شوراي همكاري در يمن معترضان: ديكتاتور به آخر خط رسيده است

مخالفان حكومت علي عبدالله صالح تاكيد كردند كه طرح شوراي همكاري خليج فارس را نمي پذيرند و آن را امضا نخواهند كرد.
مخالفان يمني با تاكيد بر اينكه اهميتي به طرح شوراي همكاري خليج فارس نمي دهند و هيچ ابتكاري جز بركناري علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور را نمي پذيرند بار ديگر به خيابان ها ريختند و تظاهرات كردند.
اقشار مختلف مردم يمن روز گذشته نيز همانند روزهاي ديگر در خيابان هاي صنعا، عدن، الحديده، بيضا و ديگر شهرهاي يمن دست به تظاهرات زدند و تاكيد كردند كه اين انقلاب مردمي است و به خواست شوراي همكاري خليج فارس يا ديگران تغيير نخواهد كرد.
جوانان متحصن در ميدان التغيير صنعا نيز تاكيد كردند نمايندگاني كه از سوي مخالفان براي امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس به رياض مي روند نماينده همه مردم يمن نيستند و جوانان خواسته هايي دارند كه فقط در خيابان ها به آن مي رسند نه پشت ميز مذاكره.
آخرين خبر حاكي است كه سفر نمايندگان مخالفان به رياض منتفي شده است.
در اين حال «نبيل البكري» يكي از جوانان متحصن گفت، هدف از طرح شوراي همكاري خليج فارس حفظ رژيم حاكم با كنار گذاشتن عبدالله صالح است زيرا اين رژيم به دست رياض تشكيل شده است و عربستان در امور مختلف يمن دخالت مي كند كه يكي از اين امور حمايت از رژيم صالح است.
وي با تقبيح حمايت عربستان طي 32 سال از رژيم علي عبدالله صالح رئيس جمهور ديكتاتور يمن تصريح كرد، همه اقشار مردم يمن هم اكنون مصمم به سرنگوني رژيم حاكم تحت لواي انقلاب هستند.
البكري اظهار داشت، رژيم حاكم يمن تلاش كرد جوانان را به درگيري مسلحانه بكشاند ولي شكست خورد چون جوانان يمني خشونت طلب نيستند.
«محمد الحميري» نماينده پارلمان يمن نيز با اشاره به اينكه طرح شوراي همكاري خليج فارس نااميد كننده است از ترفند اين شورا عليه احزاب ديدار مشترك و مجبور كردن آنها به موافقت با اين طرح خبر داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، وي افزود: شوراي همكاري خليج فارس يك شبه مفاد اين طرح را تغيير داد و احزاب ديدار مشترك (احزاب مخالف رژيم حاكم يمن) را در وضعيت دشواري قرار داد و اين احزاب را مجبور به موافقت با آن كرد.
وي تاكيد كرد كه مخالفان مصمم به رد اين طرح هستند و به تحصن و اعتراضات ادامه خواهند داد زيرا اين طرح با حوادث يمن به عنوان يك انقلاب برخورد نكرده است.
الحميري كه از مخالفان علي عبدالله صالح به شمار مي رود، با اشاره به فشارها عليه احزاب ديدار مشترك براي موافقت با طرح شوراي همكاري خليج فارس افزود: اين احزاب نماينده همه مخالفان به شمار نمي روند.
وي تاكيد كرد كه خون شهداي انقلاب يمن هدر نخواهد رفت زيرا مردم مصمم هستند كه رژيم علي عبدالله صالح را سرنگون كنند.
نماينده پارلمان يمن با تاكيد براينكه طرح شوراي همكاري خليج فارس اعتباري ندارد؛ افزود: ممكن است اين طرح اجرا نشود زيرا عبدالله صالح بارها با اقدامات خود آن را رد كرده است علاوه بر اين رژيم حاكم يمن سقوط كرده و فقط مسئله زمان در اين مورد باقي مانده است.
گفتني است رئيس جمهور يمن از امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران اين كشور امتناع ورزيده و در تازه ترين بهانه جويي خود عنوان كرده كه اين طرح را در صنعا امضا خواهد كرد نه در رياض.

 



هشدار عضو بلندپايه خاندان آل سعود اوضاع عربستان آتش زير خاكستر است

يك عضو برجسته خاندان آل سعود گفت: آينده تاريكي در انتظار عربستان است.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شاهزاده «طلال بن عبدالعزيز» كه برادر ناتني ملك عبدالله پادشاه عربستان به شمار مي رود در گفت وگوي تلويزيوني هشدار داد: اوضاع سياسي عربستان آتش زير خاكستر است و ملك عبدالله بايد در اجراي اصلاحات در اين كشور سريع تر وارد عمل شود.
شاهزاده طلال با اشاره به پيروزي انقلاب 25 ژانويه در مصر و تاثير آن بر تحولات منطقه متذكر شد: انقلاب مصر مانند ساير انقلاب هاي معمولي نيست و آنچه كه در حال روي دادن در آن كشور است بر ساير كشورها نيز تاثيرگذار خواهد بود.
وي از مردم مصر خواست كه تلاش مضاعفي براي ايجاد دولت و موسسات مورد نظر خود به عمل آورند و اظهار داشت: مسلما مسير و سرنوشت مصر پس از پيروزي انقلاب 25 ژانويه از گذشته بهتر خواهد بود.
شاهزاده طلال رهبران عرب را به بيداري و تن دادن به خواسته هاي مردم براي اصلاحات فرا خواند و افزود: حكومت هاي زورگو و ديكتاتور ثمري جز خدمت به شيطان ندارد.
برادر ناتني شاه عربستان كه به صراحت كلام و انتقاد از بي برنامگي در آن كشور مشهور است؛ گفت: در صورت عدم حضور ملك عبدالله، عربستان با روزهاي تيره و تاري در آينده روبه رو خواهد شد.
شاهزاده طلال سه ماه پيش نيز در گفت وگو با بي بي سي عربي از ريخت و پاش ها در عربستان و غيبت ملك عبدالله به دليل بيماري، ابراز نگراني كرده بود.
اين شاهزاده عربستاني در سال 2006 نيز به دليل عنوان كردن برخي از انتقادات از خانواده حاكم آل سعود، از مناصب دولتي كنار گذاشته و به لندن تبعيد شده بود.
شاهزاده طلال كه در حال حاضر به عنوان ريش سفيد و در حال رتق و فتق امور خاندان آل سعود است، تلاش كرده است، از اختصاص مواجب بيشتر به شاهزادگان سعودي جلوگيري كند.
از سوي ديگر، يك پژوهشگر عربستاني، رژيم اين كشور را مجري اوامر آمريكا در منطقه عنوان كرد و گفت: رژيم آل سعود و در پشت سر آن آمريكا تلاش مي كند كه رژيم علي عبدالله صالح را بر مسند قدرت نگه دارد، در حالي كه مردم آن كشور خواهان بركناري و محاكمه او هستند.
اين پژوهشگر عرب اضافه كرد: عربستان از نابودي رژيم صالح و روي كار آمدن يك حكومت مردمي كه آرمانهاي انقلابيون را جامه عمل خواهد پوشاند به شدت نگران است، چرا كه بر اين باور است، اين موضوع بر مردم شبه جزيره عرب تاثير خواهد گذاشت و آنها را وادار به اين خواهد كرد كه تغيير رژيم را در عربستان خواستار شوند.
وي تاكيد كرد: دولت آمريكا، تلاش مي كند كه رژيم عربستان را از تحولات ناشي از انقلابها در كشورهاي عربي به دور نگه دارد، چرا كه نگران منافع خود در منطقه است كه با سقوط بن علي و حسني مبارك در حال حاضر به شدت دچار خسارت شده است.
در همين حال يك بانوي عربستاني از وزارت امور شهري و روستايي اين كشور به دليل ممانعت از شركت زنان در انتخابات به ديوان موسوم به مظالم شكايت كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه «قدس العربي»، اين زن در شكايت خود تقاضا كرد قانون محروميت زنان از شركت در انتخابات و نامزدي براي عضويت در شوراهاي شهر لغو شود.
همچنين روزنامه اينترنتي اليوم در عربستان به نقل از اين زن معترض اعلام كرد: درخواست ثبت نام خود را به عنوان راي دهنده در انتخابات شوراهاي شهر به مركز انتخاباتي دادم، اما مسئولان اين مركز به من اطلاع دادند كه امكان ثبت نام وجود ندارد، زيرا من يك زن هستم و زنان اجازه شركت در انتخابات شهرداري ها را ندارند.

 



پسر و سه نوه قذافي در حمله هوايي ناتو كشته شدند

ديكتاتور ليبي از حملات هوايي ناتو به منزلش در «باب العزيزيه» طرابلس، جان سالم به در برد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، جنگنده هاي ناتو عصر شنبه منزل «معمر قذافي» در منطقه «غرغور» طرابلس را هدف چهار فروند موشك قرار دادند. در اين حمله يكي از موشك ها منفجر نشد، ولي سه موشك ديگر سقف منزل را ويران كردند. براساس اين گزارش قذافي و همسرش در زمان حمله در اين منزل حضور داشتند، اما به آنها آسيبي نرسيد، ولي «سيف العرب» كوچكترين فرزند قذافي به همراه سه نوه ديكتاتور ليبي در اين حمله كشته شدند.
سخنگوي ناتو با پذيرش مسئوليت اين حمله، مرگ سيف العرب را منكر شد و اعلام كرد مكان مزبور، ساختمان فرماندهي نظامي بوده است. سيف العرب 29 ساله كه به «عروبه» شهرت داشت، در آلمان تحصيل مي كرد. وي از زمان قيام مردم ليبي، به كشورش باز گشته بود.در پي حمله مذكور ، رژيم قذافي با دعوت كردن از خبرنگاران براي بازديد از محل، تلاش كرد بيشترين استفاده را از اين حادثه ببرد. قذافي مي داند چنين حمله اي، در جمع اعضاي شوراي امنيت اختلاف ايجاد مي كند.
روسيه و چين هشدار داده اند ناتو پا را از چارچوب قطعنامه هاي سازمان ملل فراتر گذاشته است.
مردم شهر بنغازي پس از شنيدن خبر كشته شدن سيف العرب، فرزند قذافي، به خيابان ها ريختند و جشن و پايكوبي كردند.

 



اخوان المسلمين مصر براي حضور گسترده در انتخابات حزب جديد تشكيل داد

جماعت اخوان المسلمين مصر از تأسيس حزب جديد با عنوان آزادي و عدالت براي كسب آراي انتخابات پارلماني در آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين حزب جديد كه دو ماه پس از سقوط حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر تأسيس مي شود، همه مصري ها از جمله مسيحيان «قبطي» نيز قادر به عضويت در آن هستند.
«محمد مرسي» از سوي مجلس مشورتي جماعت اخوان المسلمين به عنوان دبير كل حزب جديدالتأسيس انتخاب شده است .
رهبر حزب جديد كه يكي از اعضاي سياسي جماعت اخوان المسلمين است پس از يك سال با برگزاري انتخابات توسط اعضا انتخاب خواهد شد.
به گفته مرسي، هدف پيش روي اين حزب، انتخابات پارلماني مصر است كه قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود و اين حزب هدف نهايي خود را به دست آوردن نيمي از كرسي هاي مجلس در انتخابات آينده عنوان كرده است. اين گزارش حاكي است، اخوان المسلمين مصر، با تغيير مرامنامه خود پس از 82 سال از يك گروه اجتماعي به حزب سياسي، خود را براي ورود گسترده تر به انتخابات مختلف در اين كشور آماده مي كند.
اين در حالي است كه مجلس مشورتي اخوان المسلمين، فعاليت هاي خود را به طور رسمي و براي نخستين بار روز جمعه گذشته و با حضور همه اعضا برگزار كرد تا مسئله مشاركت در انتخابات پارلماني و ميزان مشاركت در اين انتخابات را مشخص كند.
همچنين در نشست اخير مقرر شد كه اخوان المسلمين از مشاركت بيش از 50 درصدي خودداري كند، اما در عين حال ميزان مشاركت، كمتر از 45 درصد نيز نشود تا اخوان المسلمين بتواند در انتخابات آينده حداقل 30 تا 35 درصد از كرسي هاي مجلس را كسب كند.
در عين حال در بيانيه اعضاي ارشد اخوان المسلمين آمده است: اهداف حزب آزادي و عدالت بر مبناي قانون اساسي و مباني حقوق تعريف خواهد شد و اين حزب با فعاليت مستقل از اخوان در تحقق مصالح كشور با آن هماهنگي خواهد داشت.
در حزب جديدالتأسيس علاوه بر محمد مرسي كه به عنوان رئيس حزب انتخاب شده است، عصام- العريان معاون و محمد سعيد كتاني به عنوان دبير كل انتخاب شده اند. اخوان المسلمين در نشست اخير خود عنوان كرد كه براي انتخابات رياست جمهوري نامزد معرفي نخواهد كرد و با هيچ يك از احزاب مصري نيز در انتخابات پارلماني ائتلاف نمي كند.
تحليل گران سياسي در مصر پيش بيني مي كنند كه اخوان المسلمين در انتخابات پارلماني به عنوان بزرگترين تشكل وارد مجلس شود.
از سوي ديگر «محمد بديع» دبير كل جماعت اخوان المسلمين طي سخناني از تصميم دولت مصر در بازگشايي دائم گذرگاه رفح و نقش آفريني در به ثمر نشستن آشتي ملي فلسطين تمجيد كرد و گفت: مصر يك كشور اسلامي و فرهنگ، تمدن و قانون آن اسلامي است ومي تواند ثبات و امنيت منطقه را در آينده حفظ كند.
احتمال اعدام مبارك
وزير دادگستري مصر از احتمال محكوميت مبارك به مجازات اعدام در آينده نزديك خبر داد. «محمدالجندي» گفت: اگر حسني مبارك به اتهام صدور دستور براي تيراندازي به سوي معترضان طي ناآرامي هاي اين كشور مجرم شناخته شود، ممكن است با محكوميت مرگ روبه رو شود.
وزير دادگستري مصر، رئيس جمهور مخلوع را به فساد مالي فراگير طي سه دهه حضورش در قدرت متهم كرد. از سوي ديگر روز شنبه هزاران نفر از مردم مصر با برگزاري تظاهرات خواستار محاكمه حسني مبارك و آزادي زندانيان سياسي شدند.
تظاهركنندگان در مقابل مقر اصلي شوراي عالي نيروهاي مسلح در قاهره تجمع كردند و شعار ديكتاتور مصر اعدام بايد گردد را سر دادند.

 



تظاهرات ضد دولتي در مالديو به درگيري با پليس انجاميد

تظاهرات ضد دولتي در مالديو به درگيري معترضان با پليس انجاميد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، هزاران نفر از مردم مالديو با برگزاري تظاهرات در شهر «ماله»، پايتخت مالديو، خواستار استعفاي رئيس جمهور اين كشور شدند.
پليس ضدشورش مالديو براي متفرق كردن تظاهركنندگان، از گاز اشك آور و باتوم استفاده كردند. تعدادي از معترضان در حمله پليس زخمي، و شمار ديگري نيز دستگير و بازداشت شدند. مردم به شرايط بد معيشتي خود و سوء مديريت و هزينه هاي بي دليل مقامات دولتي مالديو اعتراض دارند.
به گفته «احمد شيام»، سخنگوي پليس دولت مالديو، درگيري زماني آغاز شد كه افسران از مردم خواستند متفرق شوند، اما تظاهركنندگان شروع به پرتاب اشياء به سمت پليس كردند و نيروهاي امنيتي نيز دست به اقدامات متقابل زدند، به گفته وي، 10 نفر از كساني كه قصد داشتند به اموال مردم آسيب برسانند، دستگير شدند. اما «محمد شريف»، سخنگوي يك حزب مخالف، شمار دستگيرشدگان را 44 تن اعلام كرد.
جزيره مالديو در اقيانوس هند و جنوب سريلانكا قرار دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14