(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 اردیبهشت 1390- شماره 19916

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين تير و آن كماندار ! (يادداشت روز)
رئيس جمهور به رياست جمهوري بازگشت
بازيافت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آغاز برنامه عزاداري ايام فاطميه در محضر رهبر انقلاب از روز چهارشنبه
صالحي برنامه ديدارش با وزير خارجه مصر را تاييد كرد
نشست وزير اطلاعات با فضلاي قم در مورد مسائل منطقه اي
پاسخ ايران به 1+5 روي ميز رئيس جمهور
شما را جمع كردم كه بگويم هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم (خبر ويژه)
تروريست نيستند ، مسلمانان را كشته اند! (خبر ويژه)
مي خواهيد مانند نوار غزه دروازه كرانه باختري را به سوي ايران باز كنيد؟! (خبر ويژه)
داغ پرزيدنت مبارك همچنان بر سينه صهيونيست ها سنگيني مي كند (خبر ويژه)
دو متحد سابق اسرائيل وارد جبهه ضدصهيونيستي ايران مي شوند (خبر ويژه)



اين تير و آن كماندار ! (يادداشت روز)

ديروز آقاي دكتر احمدي نژاد بعد از يك غيبت 11 روزه كه از ايشان انتظار نمي رفت و تعجب همراه با تاسف دوستان واقعي رئيس جمهور محترم را در پي داشت، به دفتر كار خود بازگشت و با اين اقدام- هرچند ديرهنگام- خويش، خواب خوش دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را به كابوس تبديل كرد. در فاصله 11 روز گذشته آنچه در ميان مردم ديده مي شد، نگراني توام با دلخوري از رئيس جمهوري بود كه با اعتقاد به پيروي بي چون و چراي ايشان از رهبر و مقتداي خويش انتخاب كرده بودند و او نيز در خدمت به خلق خدا و ايستادگي در مقابل باج خواهي نظام سلطه جهاني، سنگ تمام گذاشته بود و اكنون در پي ماجراي اخير، دلشوره داشتند كه مبادا در گزينش خود به خطا رفته باشند! در ديگر سوي اين ميدان، دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و دنباله هاي حقير و شكست خورده آنها ايستاده بودند كه با توهم حاكميت دوگانه، آرزوي بيش از سه دهه بر زمين مانده خود را - دستكم به ظاهر- برآورده شده تلقي مي كردند و با ذوق زدگي- يا تظاهر به ذوق زدگي- اين «آرزو» را به «خبر» تبديل كرده و به شيپور فريب و پر سر و صداي خود سپرده بودند. و اما، در اين ميان گروه ديگري نيز بودند كه ماجراي پلشت اخير را خود آفريده بودند و يا در پيدايش آن نقش برجسته و پررنگي داشتند. اين جماعت كه با استناد به مواضع و عملكرد چند ساله شان در ميان مردم و نزد دوستداران واقعي رئيس جمهور محترم، «جريان انحرافي» نام گرفته اند، طي 11 روز گذشته، به گواهي آنچه بر زبان و قلم آورده اند، نه دغدغه نظام را داشتند و نه سرنوشت رئيس جمهوري كه لاف دوستي و نزديكي با او را مي زدند برايشان اهميت داشت! آنها فقط نگران خود بودند. در اين گزاره ها- كه اندكي از بسيارهاست- همه روزه از سوي گروه انحرافي و به صورت پيامك براي اين و آن ارسال مي شد، دقت كنيد؛ «باند قدرت و ثروت، آقاي مشايي را هدف حمله و هجوم ناجوانمردانه خود قرار داده اند»! «مخالفان ولايت فقيه به احمدي نژاد و آقاي مشايي هجوم آورده اند»!و... اعضاي جريان انحرافي توضيح نمي دادند؛ كسي كه 18 پست حساس دولتي و هزاران ميليارد تومان پول بي حساب و كتاب را در اختيار خود دارد و بدون احساس نياز به پاسخگويي در برابر قانون، دست به هر كاري كه مايل باشد مي زند و مبالغ نجومي از بيت المال را هرجا كه بخواهد هزينه مي كند و... صاحب ثروت و قدرت است، يا آن بسيجي پاكباخته و تهي دست كه تاراج بيت المال و حضور غريبه ها در كانون هاي حساس نظام را برنمي تابد و عليه گروه منحرف خروش برمي دارد؟!...
خوشبختانه رئيس جمهور محترم، همانگونه كه از ايشان انتظار مي رفت با حضور ديروز خود در رياست جمهوري و شركت در جلسه هفتگي هيئت دولت، از يكسو، به دلشوره و نگراني مردم كه بي علت نبود، پايان داد و ان شاءالله در ادامه مسير رگه هاي باريك احتمالي از تكرار رخداد پلشت ياد شده را نيز محو خواهد كرد و از سوي ديگر، خواب خوش دشمنان بيروني و دنباله هاي حقير و بارها شكست خورده داخلي آنها را نه فقط آشفته، كه به كابوس تبديل كرد و مي ماند جريان انحرافي كه اميد است رئيس جمهور محترم و مردمي، توصيه دلسوزانه دوستان واقعي خويش را ناديده نگيرد و از كنار دغدغه آنان كه نشان داده اند، نه سوداي سود دارند و نه غم بود و نبود، آسان عبور نفرمايند.
و اما، در اين وجيزه، سخن ديگري نيز در ميان است كه مي تواند و بايد براي همگان درس آموز و عبرت انگيز باشد و آن، اين كه تقريبا، بلافاصله پس از انتشار خبر ابقاي وزير اطلاعات از سوي رهبر معظم انقلاب كه با استقبال چنداني از سوي آقاي رئيس جمهور روبرو نشده بود- و يا اينگونه تبليغ شده بود- تمامي دشمنان بيروني با بهره گيري از ماشين عظيم و پردامنه تبليغاتي و رسانه اي خود به تقدير و تمجيد از آقاي احمدي نژاد پرداختند و در حمايت و قدرداني! از ايشان كمترين ترديدي به خود راه ندادند. چرا...؟! اين حاميان تازه به ميدان آمده! دقيقا همان قدرت هاي استكباري و دشمنان تابلوداري بودند كه تا چند روز قبل تمامي محافل خبري، سياسي خود را با اختصاص هزينه هاي كلان و نجومي عليه ايشان به كار گرفته بودند و از هيچ تهمت و افتراء و بدگويي و ناسزايي به آقاي احمدي نژاد دريغ نمي كردند. آيا غير از اين است؟! بنابراين، پاي اين پرسش منطقي در ميان است كه چرخش يكصد و هشتاد درجه اي مورد اشاره از كدام نقطه آغاز شده و در كجا ريشه داشته است؟
پاسخ اين سؤال نه پيچيده است كه براي فهم آن به اذهان ژرف انديش نيازي باشد و نه پنهان و رازآلود است كه بدون دسترسي به اخبار و گزارش هاي سري و طبقه بندي شده قابل درك نباشد. اين چرخش يكصد و هشتاد درجه اي دقيقا هنگامي آغاز شد كه دشمن احساس كرد- و يا در اين توهم افتاد- كه آقاي احمدي نژاد، حكم و توصيه رهبر معظم انقلاب را ناديده گرفته و از تن دادن به آن خودداري كرده است! به بيان ديگر، دشمن احساس كرد آرزوي ديرينه اش كه سه دهه برزمين مانده بود، يعني «حاكميت دوگانه» تحقق يافته و يا نشانه هاي آغاز آن ديده مي شود!
خب! اكنون سؤال ديگري در ميان است كه پاسخش اگرچه روشن و بديهي ولي بيان دوباره و حتي چندباره آن خالي از فايده نيست و آن سؤال اين كه، چرا دشمنان تابلودار بيروني پس از احساس- به زعم خود- «حاكميت دوگانه» بدون كمترين ترديدي حمايت از آقاي احمدي نژاد و تقدير و تمجيد از ايشان را برگزيدند و حال آن كه مي توانستند به جاي آقاي احمدي نژاد، حمايت و تقدير خود را نثار رهبر معظم انقلاب كنند؟! مگر نه اين كه به خيال خام آنان، در حاكميت نظام اسلامي «ترك افتاده»! و نشانه هاي حاكميت دوگانه پديد آمده است؟! بنابراين آنچه براي آنان در نگاه اول، ضروري به نظر مي رسد، حمايت و تقدير از يك سوي اين به اصطلاح حاكميت دوگانه است، چرا كه هدف نهايي دشمن، دوسويه شدن حاكميت است و چه فرقي مي كند كه كدام سو در مقابل سوي ديگر مورد حمايت قرار گرفته و تقدير و تمجيد شود؟! بنابراين چرا در اين ميان حمايت از آقاي احمدي نژاد را برگزيدند و بي درنگ به سوي آن رفتند؟!
پاسخ به اين سؤال است كه درس آموز و عبرت انگيز است و مي تواند يك بار ديگر و براي چندمين بار در عمر پربركت و مقدس جمهوري اسلامي ايران، آويزه گوش و دل همگان باشد. دقت كنيد! دشمن مي داند و كمترين ترديدي ندارد كه دشمن واقعي نظام سلطه بين الملل و سد مستحكم در مقابل باج خواهي، زورگويي و غارتگري و خونريزي جهانخواران، «ولي فقيه» است و ديگران، از جمله رئيس جمهور و يا هر مقام برجسته و بلندپايه ديگر، فقط در حد و اندازه و در نقش «بازوي ولي فقيه» در ميدان حضور دارند كه توان و قدرت خود را از آن وجود مبارك و ملكوتي مي گيرند. دشمن مي داند كه
«گرچه تيغ از كمان همي گذرد... از كمان دار بيند اهل خرد».
به بيان ديگر، دشمنان بيروني و نظام سلطه جهاني، اگر از نظام اسلامي در هراسند و اقتدار آن را سد راه خود مي دانند، اين هراس از اقتدار ولي فقيه است نه رئيس جمهور محترم و يا هر مقام بلندپايه و محترم ديگر، چرا كه مردم براساس باورهاي ديني عميق خود گوش به فرمان ولي امر خويشند و همواره از او به يك اشاره بوده و هست و از مردم به سر دويدن. رئيس جمهور، رئيس قوه قضائيه، رئيس قوه مقننه و... تنها هنگامي براي دشمن خطرساز و براي مردم آرامش آفرين هستند كه پيرو بي چون و چراي ولي فقيه، يعني نايب حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- باشند و به هر اندازه كه پاي از اين حلقه بيرون گذارند- ولو به توهم دشمن- هرچه باشند و هركه باشند يك شهروند ساده و معمولي مانند ساير شهروندان خواهند بود. بنابراين، اگر سخنان توفنده برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد در اجلاس عمومي سازمان ملل متحد، لرزه بر اندام نظام سلطه مي اندازد و خروش ايشان عليه رژيم صهيونيستي، سردمداران اين رژيم جعلي و كودك كش را به وحشت فرو مي برد و... تنها به اين علت است كه آنها، زبان ولي فقيه را در كام ايشان مي بينند وگرنه... مگر همين دشمنان تابلودار بلافاصله پس از آن كه به خيال خود احساس جدايي احمدي نژاد از ولي امر مسلمين را ديدند، به جاي خروش عليه ايشان، زبان و قلم به حمايت و تعريف و تمجيد از وي نگشودند؟!
و بالاخره، با توجه به شرايط حساس كنوني و خيزش ها و انقلاب هاي اسلامي ملت هاي مسلمان منطقه كه چشم و دل به ايران اسلامي دوخته اند، آيا برادر عزيز و بزرگوارمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، احتمال نمي دهند ماجراي اخير، توطئه اي - اگرچه با چند واسطه- تحميل شده به ايشان باشد؟! رئيس جمهور محترم بارها نشان داده و همين ديروز نيز با صراحت بر اين باور قلبي خود، تاكيد ورزيده است كه پيرو بي چون و چراي ولي فقيه است. بنابراين، ماجراي پلشت چند روز گذشته را چه كساني رقم زده اند؟!
حسين شريعتمداري

 



احمدي نژاد خواب دشمن را به كابوس تبديل كرد
رئيس جمهوربه رياست جمهوري بازگشت

رئيس جمهور با تشكر عميق از حمايتهاي مستمر رهبر معظم انقلاب از دولت، دولت دهم را ، بطور كامل پايبند به «ولايت فقيه » خواند و تبعيت از ولايت فقيه را ميثاق همه اعضاي دولت و از محورهاي اصلي «اعتقادي و كاري »دولت برشمرد.
در جلسه ديروز هيئت دولت كه به رياست احمدي نژاد تشكيل شد مهمترين مسائل داخلي و خارجي بررسي شد. اعضاي هيئت دولت در اين جلسه بويژه با توجه به سال جهاد اقتصادي، درباره لوايح و طرحهاي مختلف بررسي و رايزني كردند.
رئيس جمهور در اين جلسه با تشكر از حمايتهاي مستمر رهبر معظم انقلاب از دولت، دولت دهم را، پايبند به «ولايت فقيه » خواند و تبعيت از ولايت فقيه را ميثاق همه اعضاي دولت برشمرد.
احمدي نژاد با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي القاي ناكارآمدي نظام گفت: مهمترين عامل نااميدي و يأس دشمن ، اثبات كارآمدي نظام اسلامي است و دولت دهم در اين زمينه درهمه عرصه ها، كارهاي بزرگي كرده است و با اقتدار به تلاش خود براي اثبات كارآمدي نظام ادامه خواهد داد.
رئيس جمهور با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي القاء شكاف در نظام اسلامي گفت: دولت همانند ملت در پرتو ايمان و عشق به اسلام و نظام و ولايت، حركت مي كند و دشمنان و منحرفان مطمئن باشند از اينگونه تلاشها به هيچ نتيجه اي نمي رسند.
رئيس جمهور افزود: نظام استكبار و رژيم پليد و نامشروع صهيونيستي بدانند كه مقابله كامل نظام اسلامي، با ظالمان و ستمگران جهاني ادامه خواهد يافت و به ياري پروردگار مسلمانان شاهد محو رژيم غاصب صهيونيستي خواهند بود.
در همين حال مرتضي آقا تهراني نماينده اصولگراي مجلس و عزت الله ضرغامي جزئيات بيشتري از سخنان رئيس جمهور را مطرح كردند كه در خبر رسمي ارسال شده از جانب دفتر رئيس جمهور وجود ندارد.
آقا تهراني ديروز گفت: آقاي احمدي نژاد امروز سر كار آمد و صحبت اولي شان در حمايت از ولايت فقيه و حمايت از حضرت آقا و ولايتمدار بودن جامعه بود. استاد اخلاق دولت و نماينده مردم تهران در خانه ملت كه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به سؤالي درباره علت حضور خود در اين نشست گفت: من معلم اخلاق دولت هستم و امروز در جلسه هيئت دولت آمده ام تا درس اخلاق بگويم.
وي افزود: حجت الاسلام ميرتاج الديني صبح يك شنبه در تماسي با مجلس اعلام كردند كه آقاي احمدي نژاد در جلسه هيئت دولت حضور پيدا مي كنند و كلاس اخلاق نيز برقرار است لذا بنده امروز حضور پيدا كردم تا درس هاي اخلاقي خود را بگويم، ضمن آنكه از حضور آقاي احمدي نژاد نيز در اين جلسه احساس خوبي دارم. استاد اخلاق دولت در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگاران درباره فضاي جلسه روز يك شنبه هيئت دولت نيز اظهار داشت: در چند روزي كه گذشت، ما دوستان و دشمنان خود را بهتر شناختيم و ديديم كه نسبت به ولايت فقيه در دنياي خارج و داخل چقدر حساسيت است. آقاي احمدي نژاد از اول تا حال به لطف خدا از افراد خوبي هستند كه در مورد ولايت فقيه در عمل اين را نشان داده اند.
آقاتهراني ادامه داد: در اتفاقاتي كه در روزهاي گذشته صورت گرفت، دروغ ها و تهمت هاي زيادي زده شده كه بنده از جمله افرادي بوده ام كه علاقه داشتم سوء تفاهم پيش نيايد و مردم خوبمان احساس نكنند كه چيزي پيش آمده كه الحمدلله جناب آقاي احمدي نژاد روز يك شنبه سر كار آمدند و صحبت اولي شان در حمايت از ولايت فقيه و حمايت از حضرت آقا و ولايتمدار بودن جامعه بود.
وي يادآور شد: ديشب جلسه اي بود و آقاي احمدي نژاد اشاره اي داشتند كه به اعتقاد من اگر دنيا بخواهد خودش را از شر استكبار نجات دهد، بايد رو به ولايت فقيه بياورد و اين ولايت فقيه است كه امروز تجلي ولايت اهل بيت در جامعه است.
اين نماينده مجلس كه با فارس گفت وگو كرده افزود: رئيس جمهور تأكيد كرد كه تا آخر جان و عمر نيز از ولايت فقيه دفاع و حراست خواهد كرد، ما افتخار مي كنيم به چنين بينشي كه اينقدر محكم است كه براي ولايت از جان مي گذرد، البته بايد اينچنين باشد.
آقاتهراني درباره ديدار خود با احمدي نژاد نيز گفت: من يكبار ديگر پيش رئيس جمهور آمده بودم كه حال ايشان خوب نبود و براي عيادت ايشان رفتم و روز شنبه نيز با حدود 10 نفر از نمايندگان مجلس به ديدن ايشان رفتيم كه صحبت كنيم و از ايشان بخواهيم سر كار بيايند كه به لطف خدا اين بزرگوار روي ما را زمين نگذاشتند و از اين موضوع خوشحاليم.
رئيس سازمان صداوسيما هم گفت در جلسه ديروز هيئت دولت گزارشي از سوءاستفاده دشمنان از مسائل اخير را به رئيس جمهور ارائه كرده است.
عزت الله ضرغامي كه بعد از ظهر ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد در خصوص مسائل اخير و وضعيت امروز هيأت دولت گفت: در طول اين مدت شبكه هاي استكباري و دشمنان انقلاب سعي كردند بهره برداري سوء خود را از مسائل داخل كشور انجام دهند كه به تعبير مقام معظم رهبري اين مسائل جزئي بوده و اهميتي ندارد.
وي با بيان اينكه در كشور ما بن بستي وجود ندارد و همه فرآيندهاي اجرايي كشور در قانون اساسي پيش بيني شده است، اظهار داشت: با توجه به جايگاه رفيع مقام معظم رهبري بن بستي در مسائل اجرايي نمي بينيم.
ضرغامي ادامه داد: در طول اين مدت دشمنان تلاش زيادي كردند، عروسي گرفتند و خوشحال بودند كه روزنه اي پيدا كرده و به انقلاب آسيب برسانند كه در فرمايشات رهبر معظم انقلاب در طول اين 2-3 روز به آن اشاره شد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: تلاش ما اين بود بخشي از اين فضا را خدمت رئيس جمهور انتقال دهيم، هرچند كه به اعتقاد بنده ايشان از اين مسائل بي اطلاع نبودند.
رئيس سازمان صداوسيما به سخنان رئيس جمهور در جلسه ديروز هيئت دولت اشاره و خاطرنشان كرد: با صحبت روشني كه رئيس جمهور در خصوص صهيونيسم ، استكبار و دشمنان داشت آنها بايد كلاً نااميد باشند از اينكه بتوانند در صفوف مستحكم ملت و در رابطه بين ملت و مسئولان با رهبري رخنه اي ايجاد كرده و از آن استفاده كنند.
ضرغامي در پايان تصريح كرد: مسائل كشور به طور طبيعي پيش مي رود و همه فرآيندهاي اجرايي در قانون اساسي پيش بيني شده است.

 



بازيافت (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران سايت ضدانقلابي بالاترين خطاب به مهاجراني و كديور و سروش نوشته؛ اينهمه حرف زديد و سخنراني كرديد و مقاله نوشتيد نتيجه اش چي شد؟
گفتم: چي شد؟
گفت: نوشته؛ يك نگاه به ايران بيندازيد و ببينيد كه هر روز طرفداري مردم از جمهوري اسلامي بيشتر ميشه و فقط ما خاك بر سرها توي شهرهاي آمريكا و اروپا آواره شده ايم و هيچكس «پـ...» بارمان نمي كند.
گفتم: مهاجراني و كديور و سروش كه جيره و مواجبشان به راه است.
گفت: سروش در پاسخ كاربر سايت بالاترين گفته؛ من برخلاف تصور شما وارد يك زندگي جديد با افق هاي تازه شده ام.
گفتم: حيوونكي راست ميگه... يارو يك نامه دريافت كرد كه نوشته بود «براي زندگي جديد به ما مراجعه كنيد» وقتي به امضاي نامه نگاه كرد، ديد كه نوشته؛ «سازمان بازيافت زباله ها»!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ باعث تاسف است كه دبيركل سازمان ملل تحت تاثير فشار آمريكا حوادث مربوط به كشور سوريه را محكوم مي كند ولي درباره جنايت و نسل كشي در بحرين سكوت اختيار كرده است.
علي نژاد
¤ به مسئولين محترم وزارت خارجه كشورمان عرض مي كنم فريب ادعاي دولت قطر در دوستي با ايران و حمايت از مقاومت را نخورند. چرا كه راديو و تلويزيون و ساير رسانه هاي اين كشور مرتب عليه شيعيان بحرين و ايران تبليغ مي كنند. به نظر مي رسد كه در ديپلماسي كشورمان با اين كشور عربي بايد تجديدنظر صورت بگيرد.
بابايي
¤ با توجه به وضعيت كنوني سازمان ملل متحد و شوراي به اصطلاح امنيت و ناكارآمدي ديپلماسي آن تعجب آور نخواهد بود در آينده نه چندان دور سازمان ملل منطقه اي اتحاديه آفريقايي و اتحاديه اروپايي شكل بگيرند. پيشنهاد مي شود تشكيل سازمان ملل خاورميانه اسلامي به همه پرسي مسلمانان منطقه گذاشته شود.
گودرزي از اصفهان
¤ پيامي دارم براي رئيس جمهور عزيز و ولايتمدار؛ آقاي دكتر همه ما باخبر از صداقت، درستكاري، تلاش و فعاليت بي وقفه حضرتعالي و هيئت محترم دولت هستيم و هميشه دعاگو. ولي آقاي دكتر ما هم به خاطر طرفداري و حمايت 100% از شما بعضا مورد توهين قرار گرفتيم حرف و سخن زياد شنيديم آقاي رئيس جمهور همه ما با وضو رفتيم به شما راي داديم از ته دل و با افتخار هم از اين راي صحبت كرديم. حالا هم انتظار داريم كه مثل گذشته شما را پيرو رهبري عزيز ببينيم و همه با هم عشق ورزيدن و اطاعت مطلق از آقا امام عصر(عج) را تمرين كنيم.
خانم خلج از كرج
¤ اكنون كه به بركت انقلاب اسلامي تحت رهبري ولي فقيه همه مستضعفين در مقابل همه فرعونيان زمان قيام نموده اند و منافقين در جمع انقلابيون مثل ميكروب و مگس براي تامين معاش خود تمام تلاش خود را بكار گرفته اند كه سفره پربركت انقلابيون را به فساد بكشند مي خواستم توجه همه به خصوص افراد متدين و تاثيرگذار را جلب كنم به اينكه ؛ به هيچ وجه ما مجاز نيستيم حتي حق مسلم خود را از مسير عدم تبعيت از مقام عظماي ولايت پيگيري كنيم.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ مسئولين كشور در هر پست و مسئوليتي كه هستند بايد مراقب باشند دوستان نادان و همچنين افراد بدانديش ولي به ظاهر خيرخواه بين آنان جدايي نيندازند.
8516---0919
¤ در بازي رايانه اي 1و2و3 كه به فارسي دوبله شده مسلمانان به عنوان انسان هاي عقب افتاده نمايش داده مي شوند. از مسئولين فرهنگي كشور مي خواهيم از ورود اين گونه محصولات مشكل دار به داخل جلوگيري كنند.
0685---0912
¤ دو سه هفته اي است كه آنتن دهي همراه اول در مازندران به مرز اعصاب خردكن رسيده است. از مسئولين محترم درخواست مي شود به جاي جوايز دادن به افراد به فكر خدمات دهي بهتر به مشتركين باشند.
اصغري از بابل
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش در مورد توقف چهارساله در پرداخت يارانه مسكن سؤال كنيد.
5493---0912
¤ با توجه به قول مسئولين مبني بر عدم افزايش قيمت متاسفانه روند رو به افزايش قيمت برخي از كالاها را در ابتداي سال شاهديم. يكي از آن موارد افزايش 200 توماني بستني ميهن از 500 تومان به 700 تومان (يعني 40درصد) است. قيمت نان هم افزايش 25درصدي داشته است. با توجه به اينكه سه ماه نيست از افزايش بيش از 40% آن سپري شده است. شايسته است مسئولين نظارت و كنترلي بر افزايش قيمت ها داشته باشند.
كمره اي
¤ از سازمان تامين اجتماعي درخواست مي شود ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي در سال 1390 را اعلام نمايد.
احمدي
¤ در گذشته دانشجويان تربيت معلم در بدو ورود استخدام رسمي مي شدند ولي در حال حاضر با وروديهاي 88 برخورد چندگانه مي شود. دختران استخدام مي شوند پسران داراي معافيت نيز استخدام مي شوند اما كساني كه معافيت ندارند به عنوان سرباز معلم بكارگيري مي شوند و پس از اتمام خدمت در صورت نياز به استخدام درمي آيند. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود مشكل دسته سوم را حل نمايند.
كياني از گيلان
¤ با توجه به اعلام ساعت كاري توسط استانداري تهران از ساعت 8 صبح تا 30/14 شهرداري تهران ساعت كاري را از 8 صبح تا 45/16 اعلام نموده است البته در 6 ماهه اول سال شايد مشكلي نباشد ولي در 6 ماهه دوم با توجه به تاريكي هوا اصلا براي خانمها مناسب نيست و بايد تجديدنظري در آن صورت گيرد.
جمعي از كارگران شهرداري
¤ اتومبيل هاي پرايد 131 كه شركت سايپا تحويل مشتريان داده هيچ كدام پلاك نمي شوند. چرا بايد مردم در اختلاف بين مسئولين بسوزند و صداي اعتراضشان به جايي نرسد.
خيرالدين
¤ هزينه ارسال بسته هاي پستي 130درصد افزايش پيدا كرده است. مسئولين مربوط لااقل دليل اين كار را براي مردم توضيح بدهند و مخاطبين خود را قانع كنند.
4096---0935
¤ شهرداري شهرستان خمين تصميم دارد فاز جديد قبرستان اين شهرستان را در شهرك معلم احداث كند. ده سال مي شود كه اين شهرك روي آباداني به خود نديده پس چگونه است كه براي احداث قبرستان در اين شهرك خيلي سريع دست به كار شده اند و به اعتراض مردم در اين مورد ترتيب اثر نمي دهند.
0560---0910
¤ با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي جا دارد اولا افسران باتجربه در اين مورد به كارگيري شوند تا موجب نارضايتي نشود. ثانيا نسبت به جمع آوري تابلوهاي نصب شده كارشناسي نشده اقدام شود.
0545---0916
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود همچنانكه اصرار بر اجراي قانون جديد و برخورد با متخلفان دارند كه كار بسيار خوب و تحسين برانگيزي است از سوي ديگر به حقوق شهروندان نيز توجه نمايند. اگر خودشان در جاده آزادشهر- گردنه شاهرود كه 50 كيلومتر راه است و كاميونهاي متعدد تركيه اي نيز در اين مسير حركت مي كنند مي توانند يك ساعت پشت سر اين كاميونها دود بخورند و دوام بياورند و باز كردن مسير سبقت و عدم كمين براي ثبت تخلفات اين رانندگان بيگانه آيا شايسته است؟ مطلب ديگر اين كه وقتي تخلفي از نظر افسر صورت گرفته چرا زن و بچه بايد از خودرو پياده و در بيابان آواره شوند؟ در صورت تخلف پليس در جاده راه جلوگيري و مرجع رسيدگي آن كيست؟ مسافر نمي تواند كه در جاده اتراق نمايد تا مرجع رسيدگي كننده برسد... آيا ناجا فكري براي اين موارد هم كرده است.
طالع زاري از گنبد
پاسخ مسجد الزهرا(س) به پيام يكي از خوانندگان
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون كيهان و خوانندگان مورخ 10/2/1390 در مورد مسجد الزهرا به آگاهي مي رساند: مسجد الزهرا مطالب مذكور را تكذيب مي نمايد. اين مسجد با استقبال چشمگير مردم مؤمن و انقلابي منطقه روبرو شده است و هنوز نيمه ساخته و در حال تكميل است. با اين حال يك سال است كه يك شبستان آن افتتاح رسمي شده و برنامه هاي مذهبي، فرهنگي، ادعيه در حداكثر ظرفيت برگزار مي گردد.
 



آغاز برنامه عزاداري ايام فاطميه در محضر رهبر انقلاب از روز چهارشنبه

طبق روال همه ساله، مراسم سوگواري و عزاداري ايام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله عليها) از سوي رهبر معظم انقلاب، به مدت پنج شب برگزار مي گردد.
اين مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادي الثاني برابر با چهارشنبه 41/2/09 تا يك شنبه 81/2/09، پس از نماز مغرب و عشاء در حسينيه امام خميني(ره) واقع در تهران، خيابان فلسطين جنوبي، تقاطع آذربايجان برپا خواهد بود.
همچنين، پيش از آغاز مراسم، حجت الاسلام فلاح زاده به بيان احكام شرعي خواهند پرداخت.

 



صالحي برنامه ديدارش با وزير خارجه مصر را تاييد كرد

وزير امور خارجه كشورمان گفت كه در اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در بالي اندونزي با همتاي مصري خود در خصوص فعاليت هاي اين سازمان و مسائل دوجانبه گفت وگو خواهد كرد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در گفت وگو با فارس، ضمن تاييد خبر ديدارش با نبيل العربي وزير خارجه مصر در بالي اندونزي گفت: ايران، مصر و كوبا در حال حاضر اعضاي تروئيكاي جنبش عدم تعهد (نم) هستند و وزراي خارجه سه كشور قرار است در اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در بالي اندونزي، در خصوص فعاليت هاي جنبش عدم تعهد با يكديگر ديدار و رايزني كنند.
وي با اشاره به رياست ايران بر جنبش عدم تعهد در سال آينده ميلادي (2012)، اظهار داشت: در اين نشست سه جانبه در خصوص فعاليت هاي جنبش عدم تعهد بحث و تبادل نظر خواهد شد.
صالحي در عين حال خاطرنشان كرد: در اين اجلاس با نبيل العربي وزير خارجه مصر ديدار و در خصوص مسائل مربوط به جنبش عدم تعهد و موضوعات دوجانبه گفت وگو خواهم كرد.
خبرنگار فارس در خصوص سفر صالحي به قاهره نيز سؤال كرد كه وي در اين باره گفت: با وزير خارجه مصر در بالي گفت وگو خواهم كرد و ان شاءالله برنامه ريزي هاي بعدي را اعلام مي كنيم.
اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد قرار است در اوايل خردادماه در بالي اندونزي برگزار شود.

 



نشست وزير اطلاعات با فضلاي قم در مورد مسائل منطقه اي

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي روز گذشته با سفر به استان قم با جمعي از فضلاي قم ديدار كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات به قم سفر كرد و در جمع برخي فضلاي قم حضور يافت.
در اين ديدارها مسائل مهم منطقه اي و بويژه بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف عربي منطقه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
مصلحي به دليل سفر خود به قم نتوانست در جلسه ديروز هيئت دولت كه به رياست محمود احمدي نژاد رئيس جمهور برگزار شد، حضور يابد.

 



پاسخ ايران به 1+5 روي ميز رئيس جمهور

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران دريافت نامه جديد كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به سعيد جليلي براي مذاكره را تاييد كرد و گفت با همكاري وزارت امور خارجه و شوراي عالي امنيت ملي پاسخ اين نامه تهيه و براي دريافت نظرات رئيس جمهور به وي ارايه شده است.
علي اكبر صالحي عصر يكشنبه پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران همچنين از سفر رئيس جمهوري به تركيه ظرف چند هفته آينده خبر داد.
وي گفت: آقاي احمدي نژاد پذيرفته است كه در اجلاس آتي كشورهاي كمتر توسعه يافته در تركيه شركت كند.

 



شما را جمع كردم كه بگويم هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم (خبر ويژه)

عضو متواري حزب مشاركت در پاريس گفت هر گروه سياسي كه مردم را به حضور در خيابان دعوت كند حتي سازمان مجاهدين و مشاركت فايده اي ندارد.
رجب مزروعي چند ماهي در بروكسل سپري كرده بود اما به تازگي به پاريس رفته كه امير ارجمند مشاور متواري موسوي نيز در آنجا به سر مي برد. برخي سران گروهك منافقين نيز دست بر قضا در پاريس ساكن هستند و هر از چند گاهي دور هم جمع مي شوند.
مزروعي در پاريس چند تن از همكاران روزنت و جرس و خودنويس را دور هم جمع كرده كه اين سايت هاي زنجيره اي نام آن را گفت وگو با خبرنگاران گذاشته اند. مزروعي در اين ملاقات گفته است: تنها موسوي و كروبي مي توانند جنبش سبز را نمايندگي كنند. حتي دادن بيانيه و دعوت سازمان مجاهدين و مشاركت به خيابان هم فايده اي ندارد. در غيبت اين دو، شوراي هماهنگي راه سبز مي تواند جمع بندي را انجام دهد.
وي كه در خارج كشور به طور خودخوانده سخنگوي سازمان مجاهدين (انقلاب) شده، درباره گروه نقابدار و خارج نشين موسوم به «شوراي هماهنگي راه سبز» مدعي شد: اعضاي اين شورا از سوي موسوي و كروبي تعيين شده اند. وي خاطر نشان كرد: فراموش نكنيم كه اعضاي اين شورا در ايران هستند و عدم انتشار اسامي اين افراد نيز از خواست هاي موسوي و كروبي بوده است.
مزروعي تاكيد كرد كه وجود شوراي هماهنگي راه سبز اميد، مانعي براي فعاليت هاي ديگر گروه هاي حاضر در جامعه نيست و هر گروهي كه مي تواند در شرايط فعلي باري از دوش جنبش بردارد، بايد وارد ميدان شود.
وي در عين حال با ادعاي امنيتي بودن فضا در ايران گفت: عملكرد شوراي هماهنگي را بايد با توجه به شرايط ايران ارزيابي كرد. با توجه به شرايط ايران شايد شورا نتواند كاري از پيش ببرد.
خاطر نشان مي شود شوراي خلق الساعه مورد بحث باني دعوت به اغتشاش در روزهاي اول، دهم، هفدهم و بيست و چهارم اسفند بود كه با ناكامي مطلق مواجه شد. پس از آن محافل ضد انقلاب به شورا حمله ور شدند كه چگونه در خارج كشور نقاب بر چهره مي زند تا شناخته نشود اما در داخل ايران دعوت به خياباني شدن و اغتشاش و پرداخت هزينه مي كند. جالب اين جاست كه مزروعي با رندي تمام درباره افتضاحات شورا ادعا مي كند «تنها كساني كه درباره اين شورا مي توانند پاسخ دهند، خود آقايان موسوي و كروبي هستند»! مزروعي پيش از اين محافل اپوزيسيون منتقد شوراي هماهنگي را نادان و نفهم خطاب كرده بود.
مزروعي در اين مصاحبه جالب توجه همچنين گفته است «موسوي و كروبي برخلاف سخنان خود، رهبران جنبش هستند»!
عضو متواري حزب مشاركت در اين ملاقات محفلي- كه طبق معمول و به دلايل كاملاً روشن، تصوير و گزارشي از اعضاي آن منتشر نشده- در قبال تخطئه اصلاح طلبي از سوي برخي حضار مي گويد: اصلاحات شامل اصلاحات ساختاري در نظام هم مي شود... ما در عيد سال 89 و هنگامي كه بسياري از دوستان به مرخصي آمده بودند، جلساتي داشتيم و در آنجا هم دوستان متفق القول بودند كه بايد روش اصلاح طلبي را به نظام تحميل كرد(!)
اين عنصر متواري همچنين درباره شروط خاتمي براي حضور در انتخابات نيز چنين سخن گفت: «بحث هاي آقاي خاتمي با هماهنگي ديگر گروه هاي اصلاح طلب نبوده است. اما مخالفتي با آن ها وجود ندارد. مشخص است كه در صورت عدم تحقق چنين شرايطي، و اگر قرار باشد كه اوضاع بر همين منوال باشد، اصلاح طلبان در انتخابات شركت نخواهند كرد.»
مزروعي با وجود ادعاي وفاداري به قانون اساسي و اصلاح طلبي تصريح كرده كه اصلاح طلبان آماده همكاري با گروه هاي اپوزيسيون هستند اما مشخص نيست كه با چه گروهي بايد صحبت كرد.


 



تروريست نيستند ، مسلمانان را كشته اند! (خبر ويژه)

مشاور پيشين امنيت ملي اوباما در نشست شماري از سران گروهك تروريستي منافقين در پاريس شركت كرد.
جيمز جونز در اين نشست كه در اردوگاهي وابسته به منافقين و در حاشيه پاريس برگزار شد، گفت: آمريكا بايد اين گروه را از فهرست سياه سازمان هاي تروريستي خارج كند و من هيچ مدركي حاكي از مشاركت آنها در تروريسم سراغ ندارم.
اين فرمانده ارشد و پيشين ناتو افزود: من هيچ دليلي نمي بينم كه آنها از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا خارج نشوند. توافق گذشته ما با ايران بر سر تروريست ناميدن مجاهدين[منافقين] هم با وجود اختلافات بسياري كه با ايران داريم، تعجب برانگيز است.
جيمز گفت «ما بايد با اروپايي ها كه پيشتر آنها را از ليست خارج كرده اند، هماهنگ تر باشيم».
وي با بيان اين كه سياست اوباما تلاش براي تعامل با ايران و گفت وگو بر سر برنامه هسته اي اين كشور و بهبود روابط پس از سه دهه قطع مناسبات بين آنها بود، افزود: اما اين سياست پيشرفتي نداشت چرا كه رژيم ايران در طول دو سال گذشته خود را به طور آشكارتر بر حسب برنامه هسته اي اش و آمال خود در منطقه تعريف و تبيين كرده بود.
جونز در واقع اذعان مي كند كه آمريكا اين گروهك تروريستي مرده را ابزار چانه زني با ايران قرار داده اما نتيجه اي نگرفته است همچنان كه در جريان حمله اخير ارتش عراق به پادگان اشرف نيز نتوانست كمترين حمايتي از منافقين بكند.
يادآور مي شود در نشست منافقين كه با حضور مريم قجرعضدانلو رجوي برگزار شد، ژنرال وسلي كلارك از فرماندهان سابق ناتو نيز حضور داشت.
اظهارات مشاور پيشين امنيت ملي در تبرئه گروهك منافقين از اتهام تروريسم و غيرنظامي جلوه دادن آنها در حالي است كه به تازگي مريم سنجابي(از اعضاي جدا شده منافقين) در گفت وگو با پرس تي وي تصريح كرد: سربازان آمريكايي به ما در پادگان اشرف اجازه مي دادند تا مخفيانه تسليحات خود را نگهداري كنيم و خلع سلاح نشويم.
منافقين طي سال هاي حضور خود در عراق در روزگار صدام، بارها به جنايت عليه شيعيان و كردهاي اين كشور دست زده بودند و پرونده آنها در محاكم عراق مفتوح است.

 



مي خواهيد مانند نوار غزه دروازه كرانه باختري را به سوي ايران باز كنيد؟! (خبر ويژه)

مقامات رژيم صهيونيستي توافق تازه حماس و فتح را، فرصتي براي نفوذ بيشتر ايران در فلسطين مي دانند.
هفته گذشته فتح و حماس براي تشكيل يك دولت موقت ائتلافي و برگزاري انتخابات عمومي جهت انتخاب رئيس جديد حكومت خودگردان فلسطيني و پارلمان تازه توافق كردند.
در آخرين انتخابات سراسري فلسطين كه در سال 2006 برگزار شد، جنبش حماس حائز اكثريت آرا شد. با توافق طرفين قرار است انتخابات جديد حداكثر ظرف يك سال برگزار شود.
در واكنش به اين اتفاق، بنيامين نتانياهو اعلام كرد: توافق اخير نشان دهنده ضعف حكومت خودگردان فلسطيني است.
نتانياهو كه به شدت نگران سرنگوني مبارك در مصر است، اخيرا هشدار داده بود: پس از آن كه حماس به دنبال انتخابات 5 سال پيش به نوار غزه مسلط شد و دروازه هاي آن را به روي حكومت ايران گشود، ما ديگر مايل نيستيم كه همين روند در كرانه باختري هم تكرار شود.
اويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل هم در يك مصاحبه راديويي گفت: «احتمال زياد وجود دارد كه در انتخابات آينده، حماس همان گونه كه بر نوار غزه مسلط گرديد، كرانه باختري را نيز در تسلط خود بگيرد و آنگاه گروهي در مسند قدرت فلسطيني خواهد نشست كه داراي افراطي ترين انديشه هاي ديني و سياسي مي باشد و مي خواهد يك خلافت اسلامي در آن سرزمين ها به وجود آورد.»
از سوي ديگر شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي درباره توافق اخير دو طرف فلسطيني در قاهره اظهار داشت: من قويا به محمود عباس توصيه مي كنم از دوستي با حماس بپرهيزد. او از كدام اتحاد فلسطينيان سخن مي گويد در حالي كه بعد از اين هم حماس بر غزه حكومت خواهد كرد؟ از سوي ديگر وقتي شعار انتخابات نابودي اسرائيل باشد، نتايج آن چه اهميتي مي تواند داشته باشد.
يك رسانه آلماني در توصيف نگراني هاي جديد رژيم صهيونيستي نوشت: اسرائيل به نوبه خود از اين امر نگران است كه ايجاد فضا براي برگزاري يك انتخابات سراسري در فلسطين، شرايط را به گونه اي تغيير دهد كه حماس كنترل كرانه باختري را نيز كه اكنون در اختيار محمود عباس است، در دست بگيرد.
توافق اخير ميان حماس و فتح در حالي است كه نبيل العربي وزير خارجه موقت مصر اعلام كرد: قاهره ظرف 10 روز آينده گذرگاه مرزي رفح با نوار غزه را به صورت دايمي بازگشايي مي كند تا از فشار ناشي از محاصره اقتصادي اسرائيل بر ساكنان اين بخش از سرزمين فلسطين كاسته شود.
پيش از اين رژيم مبارك تلاش كرده تا با احداث ديوارهاي مرتفع بتوني محاصره رژيم صهيونيستي عليه مردم مسلمان غزه را كامل كند. غزه با يك و نيم ميليون از 4 سال پيش تحت محاصره كامل قرار داشته است. رژيم مبارك حتي در جريان 22 روز تهاجم سبعانه اسرائيل بر غزه نيز اجازه بازگشايي مرز رفح را نداد.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي درباره اظهارات نبيل العربي اعلام كرد: اين يك رويداد نگران كننده است كه مصر محدوديت هاي رفت و آمد سران حماس را باطل مي كند.

 



داغ پرزيدنت مبارك همچنان بر سينه صهيونيست ها سنگيني مي كند (خبر ويژه)

وزارت خارجه اسرائيل از تصميم دولت موقت مصر بر بازگشايي گذرگاه رفح به غزه و بهبود روابط با جمهوري اسلامي ايران به شدت ابراز نگراني كرد.
ارگان رسمي اين وزارت گزارش داد: سيلوان شالوم معاون وزير خارجه اسرائيل از تصميم مصر به بهبود روابط با ايران و تغيير رويكرد نسبت به سازمان حماس اظهار نگراني كرده است.
شالوم گفت: بازگشايي گذرگاه رفح به غزه باعث تقويت تروريست ها مي شود و همچنين موجب رخنه و نفوذ بيشتر ايران خواهد شد. اسرائيل از تصميم مصر بسيار نگران است و دولت تل آويو بايد خود را براي رويارويي با تغيير سياست مصر و دگرگوني اوضاع در سراسر خاورميانه آماده سازد.
سايت وزارت خارجه اسرائيل مي افزايد: 4 سال پيش در پي قدرت گرفتن حماس در غزه، دولت پرزيدنت مبارك، گذرگاه رفح را بست اما اكنون در پي ابراز ناخرسندي اسرائيل نسبت به بازگشايي گذرگاه، ژنرال سامي عنان فرمانده ارتش مصر مي گويد اسرائيل نبايد در امور داخلي مصر دخالت كند زيرا اين يك تصميم داخلي است. در حالي كه رژيم پرزيدنت مبارك، حماس را يك سازمان تروريست و فتنه جو معرفي مي كرد كه بايد شرايط صلح با اسرائيل را در زمينه ترك ترور، پذيرش موجوديت اسرائيل و موافقت با مذاكرات صلح بپذيرد، اكنون اين ملاحظات كنار گذاشته شده است.
در همين حال روزنامه آمريكايي واشنگتن پست ضمن گزارشي به ارزيابي احتمالي بهبود روابط مصر با ايران پرداخت و نوشت: در برابر اين احتمال، روابط قاهره- تل آويو دچار تنش روزافزون شده است، دولت جديد مصر متوجه است كه برخي اقدامات اين كشور مورد موافقت آمريكا نيست اما به حركت خود در اين راستا ادامه مي دهد.
اين روزنامه مي افزايد: انقلابي كه رژيم سي ساله مبارك را سرنگون كرد در راستاي دمكراسي و آزاديخواهي بود و انتظار مردم اين است كه دولت جديد، مستقل از قدرت هاي بيگانه عمل كند. چرا كه اكثريت مردم مصر براساس نظرسنجي جديد از نقش آمريكا در كشورشان و معاهده كمپ ديويد با اسرائيل ناراضي هستند.

 



دو متحد سابق اسرائيل وارد جبهه ضدصهيونيستي ايران مي شوند (خبر ويژه)

رئيس ركن اطلاعات ستاد ارتش اسرائيل از گسترش اعضاي جبهه مقاومت ضدصهيونيستي در منطقه خبر داد. آفيف كوخافي اعلام كرد مصر و تركيه نيز به جبهه مقاومت ضداسرائيلي افزوده مي شوند.
ژنرال كوخافي رئيس سرويس اطلاعاتي «امان» در نشست كابينه امنيتي 7 نفره اسرائيل به بررسي آثار و نتايج انقلاب هاي اخير خاورميانه و شمال آفريقا به رژيم صهيونيستي پرداخت و پيش بيني كرد تنش و مخالفت ميان مصر و سوريه در سايه تغييرات سياسي كه صحنه مصر بعد از انتخابات پارلماني و رياست جمهوري آينده اين كشور شاهد خواهد بود، از بين برود. وي گفت: جهت گيري جديد مصر بعد از انتخابات از سوي رهبران جديد اين كشور اتخاذ خواهد شد. اين تصميم نوعي هشدار و بي اعتمادي كلي به دولت آمريكا خواهد بود كه آمادگي براي دست برداشتن از هم پيمان ديرينه اش را در هر لحظه داشت. به علاوه سران آينده مصر از شركاي متعدد نظير گروه اخوان المسلمين و گروه راديكال هاي چپ گرا و ملي گراهاي طرفدار جمال عبدالناصر رئيس جمهور اسبق مصر تشكيل خواهد شد.
به گزارش «قدسنا» كوخافي پيش بيني كرد كه تلاش مصر، سوريه، ايران و تركيه براي نزديك شدن به يكديگر موجب شكل گيري تفاهم و هماهنگي مشترك و باعث مي شود محور منطقه اي جديدي عليه اسرائيل شكل بگيرد.
رئيس «امان» مي گويد: در صورتي كه روابط ميان مصر، سوريه و ايران بهبود يابد و مناسبات اين سه كشور مستحكم گردد باعث نوعي تضاد شديد با اسرائيل، متاثر از احساسات عربي و اسلامي ضدصهيونيستي مي شود.
رئيس ركن اطلاعات ارتش اسرائيل با بيان اينكه «نزديكي اين سه كشور، موقعيت كشورهاي عرب ميانه رو (سازشكار) حامي اسرائيل را تضعيف مي كند و نقش بيشتري به تركيه مي دهد» اضافه كرد: تحول در سياست خارجي مصر تاثير زيادي را بر نقشه سياسي و استراتژي منطقه برجاي خواهد گذاشت و اين به نفع جريان هاي بسيار سنگين وزن و موثر در نظام هاي منطقه اي جديد مثل ايران، تركيه و سوريه خواهد بود در حالي كه از سوي ديگر اين امر به ضرر منافع كشورهاي ميانه رو عربي [سازشكار] مي باشد.
كوخافي همچنين با اشاره به اينكه جايگاه عربستان سعودي در معرض خدشه و آسيب ديدن است، گفت: رياض جايگاه و قدرت تاثيرگذاري خويش را در سايه تهديدات و احتمال فروپاشي رژيم علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن از دست خواهد داد.
كوخافي پيش بيني كرد كه در هر صورت اگر عربستان از انجام تغييرات و اصلاحات فراگير امتناع كند، هيچ جايگاهي نخواهد داشت.
اين مقام ارشد امنيتي اسرائيل درباره موقعيت آمريكا نسبت به قيامها در كشورهاي عربي گفت: ماحصل اين تغييرات بوجود آمدن يك چالش ديگر در برابر اسرائيل خواهد بود كه مي تواند به جايگاه و قدرت آمريكا در منطقه براي تحميل سياست و استراتژي خويش بر كشورهاي عربي لطمه بزند.
وي تاكيد كرد: بيشتر موسسات مطالعاتي آمريكا مانند شوراي امنيت ملي و دستگاه اطلاعاتي و جاسوسي سيا با تمام زيرشاخه هايش و مراكز تحقيقات علمي و برنامه ريزي استراتژي واشنگتن در بررسي نتايج پيامدهاي آنچه كه جهان عرب شاهد است، شكست خورده اند.
كوخافي گفت: جايگاه آمريكا در منطقه تحت تاثير مسائل منفي قرار خواهد گرفت بويژه اگر اين كشور نيروهاي خويش را از عراق در سال جاري خارج كند و بخواهد بعدها بقيه نيروهايش را از افغانستان بيرون بكشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14