(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390- شماره 19924

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاكيد ايران و عراق بر خروج فوري نيروهاي خارجي از بحرين
بازديد 3 ساعته رهبر انقلاب از نمايشگاه كتاب
چشم به راه سپيده
در اقدامي فرافكنانه پادشاه بحرين خواستار كمك از ايران شد!
معاون وزير كشور در ديدار با هيئت نروژي:
حضور نظاميان غربي در افغانستان باعث اخلال در امنيت و پيشرفت اين كشور شده است
مصلحي: ايران از بازگشت اعضاي نادم منافقين استقبال مي كند
در صورت پرداخت شهريه فارغ التحصيلان دانشگاه هاي دولتي مجاز به ثبت نام در آزمون فني و حرفه اي هستند
كوثري : در مقابل جريان انحرافي كوتاه نمي آييم
كتاب و پيكر آيت الله قزويني پس از 17 سال مثل روز اول
از سال تحصيلي 93 امتحانات نهايي پايه سوم جايگزين كنكور مي شود
رئيس مركز امور زنان اعلام كرد تجليل از 50 زن برگزيده در روز زن
كودكان كرمانشاهي بيش از يك هزار نامه به «آقا» نوشتند
سامانه نمايشگر نامرئي در اصفهان طراحي و ساخته شد
انتصاب در ثبت احوال
از فردا به مدت يك هفته جشنواره بزرگ عسل در خوانسار برپا مي شود
بهره برداري از طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان در سالروز آزاد سازي خرمشهر
رئيس سازمان صنايع و معادن اصفهان: ايران چهارمين كشور داراي ذخاير معدني جهان است
رئيس سازمان حج و زيارت: روزانه 4 هزار نفر به عتبات عاليات سفر مي كنند
اخبار ادبي و هنري



تاكيد ايران و عراق بر خروج فوري نيروهاي خارجي از بحرين

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ديدار نخست وزير عراق خروج فوري نيروهاي نظامي خارجي از بحرين را خواستار شد و گفت: مذاكره در سايه توجه به مطالبات مردم مناسب ترين راهكار مشكلات بحرين است.
علي اكبر صالحي كه به بغداد سفر كرده است روز گذشته در ديدار با نوري مالكي نخست وزير عراق با اشاره به تحولات بحرين گفت: مسئله بحرين راه حل نظامي ندارد.
صالحي در اين ديدار حضور نيروهاي نظامي و تداوم وضعيت موجود در قبال مردم اين كشور را نامناسب خواند و افزود: ورود نيروهاي خارجي نه تنها كمكي به حل موضوع نكرده است بلكه اوضاع را پيچيده تر كرده است.
وزير خارجه با تاكيد بر لزوم خروج فوري نيروهاي نظامي از بحرين گفت: مذاكره در سايه توجه به مطالبات مردم مهمترين راهكار براي حل مشكلات مردم بحرين است.
همچنين نوري المالكي نخست وزير عراق نيز در اين ديدار با ابراز رضايت از روند همكاري هاي دوجانبه با توجه به تحولات منطقه، خواستار توجه به خواسته هاي مردم و مقابله با اهداف دشمنان شد.
مالكي درخصوص اوضاع بحرين مذاكره و گفتگو و توجه به مطالبات مشروع مردم را مورد تاكيد قرار داد و از اينكه خواسته هاي مردم بحرين كه همانند مردم ساير كشورهاي منطقه كاملا مسالمت آميز دنبال مي شود و برخي تلاش مي كنند آن را به موضوع ساختگي شيعه و سني تبديل كنند ابراز تعجب كرد.
صالحي اخيرا در راستاي حل بحران بحرين به كشورهاي قطر، عمان و امارات متحده عربي سفر كرده است و مذاكراتي با مسئولين اين كشورها داشته است.
نخست وزير عراق افزود: اگر اوضاع بحرين با حكمت و درايت مديريت نشود مي تواند سرانجام نامعلوم و ناخوشايندي داشته باشد.
در ديدار نوري المالكي و صالحي موضوعات مختلف دوجانبه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
مالكي با ابراز رضايت از همكاري هاي دوجانبه و تداوم سفرهاي مقامات دو كشور و اقدامات مشترك در زمينه ميله گذاري مرزي، همكاري هاي زيست محيطي و نقش سازنده ايران در كمك به بازسازي عراق را مورد تقدير قرار دارد.
صالحي اخيرا در راستاي حل بحران بحرين به كشورهاي قطر، عمان و امارات متحده عربي سفر كرده است و مذاكراتي با مسئولين اين كشورها داشته است.

 



بازديد 3 ساعته رهبر انقلاب از نمايشگاه كتاب

حضرت آيت الله خامنه اي پيشرفت كشور را بدون توسعه در بخش كتاب غيرممكن دانستند و خاطرنشان كردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دستگاه هاي دولتي و صاحبان انگيزه به مقوله كتاب اهميت بدهند و توليد كتاب را با جديت دنبال كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز حدود سه ساعت از غرفه هاي ناشران برگزيده و كتاب هاي پرتيراژ ديدن كرده، از نزديك با تازه ترين كتاب ها و توليدات چاپ و نشر بيشتر آشنا شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از اين بازديد، در جمع ناشران برتر و برگزيده، ضمن تشكر از دست اندركاران عرصه نشر و كتاب، موضوع كتاب را مقوله اي مهم و بدون جايگزين دانستند و خاطرنشان كردند: در سال هاي اخير كيفيت نشر، شمارگان و تنوع موضوعات كتاب ها، افزايش يافته و با گذشته قابل مقايسه نيست اما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.
ايشان با اشاره به گسترده شدن افق ديد نويسندگان افزودند: از نظر محتوا هم كارهاي خوبي انجام شده كه با تلاش و سرمايه گذاري بيشتر اين روند رشد ادامه خواهد يافت.
رهبر معظم انقلاب پيشرفت كشور را بدون توسعه در بخش كتاب غيرممكن دانستند و خاطرنشان كردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دستگاه هاي دولتي و صاحبان انگيزه به مقوله كتاب اهميت بدهند و توليد كتاب را با جديت دنبال كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي پيشرفت هاي كشور را در بخش هاي مختلف صنعت نشر و توليد كتاب، پيشرفتي محسوس ارزيابي و بر ادامه اهتمام به مقوله كتاب تاكيد كردند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
سنگ هاي قيمتي
از سنگ هاي قيمتي دانه تراشيد
با يك اشاره هر يكي را كرد خورشيد
نخ شد زمان، هر دانه را انداخت در آن
تسبيح او با چارده دانه درخشيد
سجاده شد هفت آسمان، آغوش وا كرد
آمد خدا تسبيح را اين گونه بخشيد
شيطاني انسان و ليكن حد ندارد
بر سيزده خورشيد عالم، سايه پاشيد
يا دانه تسبيح را در تشت زر كرد
يا اين كه در گودال، با نيزه خراشيد
اما خدا با بردباري باز رو كرد:
«در انتظار آخرين خورشيد باشيد»
سيدمحمد حسين ابوترابي

هواي تو
هواي شهر بهاري ولي غم انگيز است
بهار اگر تو نباشي شبيه پاييز است
دلم هواي تو كرده، چرا نمي آيي؟
ببين كه كاسه صبرم ز غصه لبريز است
¤¤¤
نفس آخر!
به انتظار نگاهت ز ديده خون آيد
زهجر روي تو غم بر دلم فزون آيد
بدون ياد تو گر يك نفس فرو ببرم
نخواهم آن نفس از سينه ام برون آيد
¤¤¤
گنبد ياس
اين فاطميه رفت، هنوزت قرار نيست
فكري براي تربت خيرالنساء كني؟
ز آن خاك بي نشانه، نشاني به ما دهي
يا گنبدي ز ياس برايش بنا كني؟
محمود مربومي
اسم شب
وقتي «انالحق» را به دل الهام خواهي كرد منصوروار اعدام را اعدام خواهي كرد!
مشتي پرستو جان به كف، آماده كوچ اند
كي اسم شب را در قفس اعلام خواهي كرد؟
«ما اسب هايي سرخ مو در مويرگ هاييم»
رم كرده ايم! آياتو ما را، رام خواهي كرد؟
آرام بخشي مثل قرص ماه، مي دانم!
يك روز ما را تا ابد آرام خواهي كرد
ياسر قنبرلو

 



در اقدامي فرافكنانه پادشاه بحرين خواستار كمك از ايران شد!

پادشاه بحرين در اظهاراتي تعجب برانگيز و بدون آنكه به جنايات آل خليفه نسبت به مردم مظلوم بحرين اشاره كند از تمايلش براي گفت وگو با ايران خبر داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، شيخ حمدبن عيسي آل خليفه در پايان نشست مشورتي سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در رياض كه در آن مسايلي از جمله تحولات بحرين، يمن و روابط با ايران و امنيت منطقه مورد بررسي قرار گرفت، گفت سعي مي كند تا اندازه اي كه مي تواند دستش را به سوي برادران ايراني دراز كند!
اين درحالي است كه در پي اعتراضات مدني مردم بحرين نسبت به سركوب هاي رژيم خليفه و ورود نيروهاي نظامي آل سعود در پوشش نيروهاي سپر جزيره، اين مسئله مورد اعتراض جمهوري اسلامي قرار گرفت. رژيم آل خليفه در ماه هاي گذشته كلكسيوني از جنايات عليه بشريت و نسل كشي را در بحرين مرتكب شده است. 24 ارديبهشت اولين كاروان دريايي ايران بسوي بحرين حركت مي كند.

 



معاون وزير كشور در ديدار با هيئت نروژي:
حضور نظاميان غربي در افغانستان باعث اخلال در امنيت و پيشرفت اين كشور شده است

علي عبداللهي تاكيد كرد كه حضور غرب در افغانستان هيچ نتيجه اي براي مردم اين كشور و همسايگان آن در برنداشته و منجر به اخلال در امنيت، اقتصاد و پيشرفت اين كشور شده است.
معاون امنيتي وزير كشور در ديدار با نماينده ويژه وزارت خارجه نروژ در امور افغانستان و پاكستان با اشاره به اينكه افغانستان از سال 1979 اشغال شده و امنيت اين كشور توسط اشغالگران از بين رفته است، گفت: تبعات اشغال افغانستان همواره متوجه مرزهاي شرقي جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: توجه ويژه قاچاقچيان به مسير ايران براي رسيدن به اروپا به دليل كوتاهي آن سبب شده تا ايران در راه مبارزه با قاچاقچيان 3 هزار شهيد و 13 هزار مجروح تقديم كند.
عبداللهي با بيان اين نكته كه شكل گيري گروه هاي تروريستي از ديگر تبعات اشغال افغانستان است، تصريح كرد: حضور غرب در افغانستان هيچ نتيجه اي براي مردم اين كشور و همسايگان آن در برنداشته و باعث اخلال در امنيت، اقتصاد و پيشرفت اين كشور شده است.
وي با اشاره به محصور بودن افغانستان در خشكي اظهار داشت: ايران تلاش كرده با در نظر گرفتن 4 نقطه مرزي با افغانستان ترانزيت كالا از اين كشور به سهولت صورت پذيرد.
عبداللهي با تاكيد بر اينكه براي رسيدن به صلح و ثبات پايدار در افغانستان بايد تلاش بيشتري صورت بگيرد، گفت: امنيت و صلح در افغانستان را صلح و امنيت خود مي دانيم، چرا كه اگر كشورهاي دوست صادقانه به امنيت و تقويت صلح افغانستان كمك كنند، قطعا در سال 2014 شاهد اداره اين كشور توسط مردم افغانستان خواهيم بود.
وي افزود: در حال حاضر نهادها و ساختارهاي دولتي در اين كشور تشكيل شده كه بستر مناسبي براي اداره اين كشور فراهم آورده است.
معاون امنيتي وزير كشور در ا دامه با اشاره به اقدامات ايران در كنترل و انسداد مرزها تصريح كرد: همزمان با اتخاذ تدابير امنيتي ايران در مرز افغانستان، موادمخدر از طريق پاكستان و مسير آبي به كشورهاي عربي حوزه خليج فارس منتقل مي شود اين در حالي است كه ايران ظرف 10 سال گذشته يك ميليارد دلار صرف انسداد مرزي افغانستان و پاكستان كرده و از دولت پاكستان نيز خواسته ايم كنترل را افزايش دهد.
نماينده ويژه نروژ در افغانستان و پاكستان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه امنيت افغانستان براي كشورش به عنوان يك عضو شوراي امنيت اهميت بسزايي دارد، خواهان استقرار صلح و ثبات پايدار در افغانستان شد.
نماينده ويژه نروژ در امور افغانستان و پاكستان با بيان اينكه امنيت افغانستان براي ما بافاصله طولاني از اين كشور بسيار مهم است، گفت: ناامني در افغانستان بار بسيار سنگيني بر دوش ايران گذاشته است كه جامعه جهاني براي مقابله با ترانزيت موادمخدر بايد به ايران ياري دهد.
وي در ادامه اين ديدار با تاكيد بر اينكه كشورش براساس تعهداتي كه از طرف سازمان ملل به آن واگذار شده در افغانستان فعاليت مي كند، خاطرنشان كرد: بايد يك آشتي ملي كه همه گروههاي اين كشور را در بربگيرد در افغانستان حاكم شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در پايان اين ديدار سفير نروژ خواستار برگزاري جلسه اي با اداره اتباع وزارت كشور ايران شد تا طرفين به تبادل نظر و بررسي پيشنهادات بپردازند.

 



پاسخ هاي وزير اطلاعات به خبرنگاران در حاشيه جلسه هيئت دولت
مصلحي: ايران از بازگشت اعضاي نادم منافقين استقبال مي كند

حجت الاسلام حيدر مصلحي ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت درباره موضوعاتي چون نادمان پادگان اشرف، فعاليت شركت هاي هرمي، ويروس بدافزار استارس و صفحه فارسي فيس بوك به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
وزير اطلاعات درباره موضع نظام جمهوري اسلامي ايران درمقابل كساني كه مايلند از پادگان اشرف و مقر گروهك منافقين به كشورمان بازگردند گفت: جمهوري اسلامي ايران از بازگشت منافقيني كه از عملكرد خود پشيمان هستند و توبه كردند استقبال مي كند.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه اقدامات وزارت اطلاعات در مقابله با زيرشاخه هاي گلد كوئيست كه با تغيير تاكتيك ها درصدد اغفال و كلاهبرداري از مردم هستند، چيست، يادآور شد: زيرشاخه هاي گروه هاي گلدكوئيست را تحت نظر داريم و تغيير تاكتيك هايشان مورد توجه ما است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه توصيه شما به هموطنانمان با توجه به راه اندازي صفحه فارسي فيس بوك رژيم صهيونيستي براي جمع آوري اطلاعات فردي كاربران ايراني چيست؟ گفت: هموطنانمان بايد حالت ضد صهيونيستي خود را حفظ كرده و اقدامات لازم براي مقابله با اين صفحه و نشان دادن روحيه انقلابي خود را انجام دهند.
وي همچنين درخصوص اقدامات وزارت اطلاعات در مورد مقابله با اين اقدام رژيم صهيونيستي اظهار داشت: وزارت اطلاعات نيز براي مقابله با اين حركت رژيم صهيونيستي در راه اندازي صفحه فارسي فيس بوك اقدامات لازم را انجام مي دهد.
چندي پيش وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با هدف جمع آوري مشخصات شخصي كاربران ايراني و تأثيرگذاري بر افكار عمومي هموطنانمان اقدام به راه اندازي صفحه فارسي فيس بوك خود كرده است.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما در مورد اين موضوع كه اعلام شده اسناد ايران درباره بن لادن مبني بر اينكه اين فرد قبلاً براثر بيماري فوت كرده بود شايعه است، چيست، يادآور شد: آنهايي كه اين اظهار نظرها را انجام مي دهند، دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و طبيعي است كه چنين اظهاراتي داشته باشند.
مصلحي در پاسخ به اين سؤال كه در مقابله با ويروس بدافزار استارس چه اقداماتي انجام داده ايد، گفت: اقدامات خوبي در مقابل اين ويروس انجام شده و براي كنترل اين ويروس هشدارهايي به دستگاههاي مربوطه داده شده است.
وي ادامه داد: در مقابله با ويروس استارس مراقبت هاي ديگري همچون مراقبت هايي كه براي مقابله با ويروس قبلي انجام شده بود، صورت گرفته است.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين كه عملكرد ويروس استارس به چه نحوي است، تأكيد كرد: اقدامات ويروس استارس به اين نحو است كه در دستگاه هاي توليدي اخلال ايجاد مي كند كه البته به حمدالله اقدامات خوبي در مورد آن انجام شده است.

 



در صورت پرداخت شهريه فارغ التحصيلان دانشگاه هاي دولتي مجاز به ثبت نام در آزمون فني و حرفه اي هستند

فارغ التحصيلان دانشگاه هاي دولتي اجازه ثبت نام در آزمون فني و حرفه اي به شرط پرداخت شهريه رادارند اما دارندگان ديپلم نظري مجاز به ثبت نام نيستند.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: داوطلباني كه قبلا در دوره روزانه دانشگاه ها پذيرش شده اند، در صورت تمايل مي توانند در رشته هاي دوره شبانه يا موسسات غيرانتفاعي، متقاضي شوند يا در صورت قبولي در دوره روزانه بايد برابر ضوابط مربوط با پرداخت شهريه ادامه تحصيل دهند.
وي در گفت وگو با فارس گفت: با توجه به محدوديت امكانات دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي دولتي و لزوم توزيع عادلانه فرصت هاي موجود بين تمامي متقاضيان، داوطلباني كه قبلا با استفاده از امكانات دولتي (آموزش رايگان) تحصيلات خود را در رشته اي به اتمام رسانده اند، مجاز به شركت و انتخاب دوره روزانه در اين آزمون نيستند.
خدايي ادامه داد: داوطلباني كه قبلا در دوره روزانه دانشگاه ها پذيرش شده اند در صورت تمايل مي توانند در رشته هاي دوره شبانه يا موسسات غيرانتفاعي، متقاضي شوند يا در صورت قبولي در دوره روزانه بايد برابر ضوابط مربوط با پرداخت شهريه ادامه تحصيل دهند.
جلال طباطبايي يكي ديگر از معاونين سازمان سنجش آموزش كشور تاكيد كرد: آن دسته از دارندگان گواهينامه دوره پيش دانشگاهي يا ديپلم كامل متوسطه نظام جديد يا قديم نظري كه اقدام به ثبت نام در آزمون هاي دوره كارداني نظام جديد آموزشكده هاي فني و حرفه اي كنند مرتكب خلاف شده و ملزم به پرداخت غرامت مي شوند.

 



گزارش خبري
كوثري : در مقابل جريان انحرافي كوتاه نمي آييم

سرويس سياسي-
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شكل گيري جريان انحرافي در دولت گفت: چشم مان را بر جريان انحرافي كه كنار رئيس جمهور درست كردند نمي بنديم.
اسماعيل كوثري در نشست جبهه حاميان ولايت افزود: اگر مي خواستيم با چنين مسائلي رودربايستي داشته باشيم 200 هزار شهيد تقديم انقلاب نمي كرديم و با دشمنان معامله مي كرديم.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: كليت قضيه اين است كه مي گويند با توجه به توانمنديهايي كه ما داريم امروز بايد بطور مستقيم با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشيم و ولي فقيه در كنار قرار مي گيرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص جريان انحرافي نفوذ كرده در دولت تصريح كرد: فردي كه در دفتر رئيس جمهور قرار گرفت يك تفكري را از قبل داشته است؛ زماني كه آقايان الهام و شيخ الاسلام در دفتر بودند مشكلي نبود و آقاي احمدي نژاد هم محبوب همه بود و واقعا هم زحمات بسيار زيادي در اين مدت كشيد كه ان شاءالله آن راه را ادامه دهد.
كوثري گفت: در سي دي «ظهور نزديك است» براي ظهور امام زمان(عج) مدت زمان مشخص مي كنند كه اينها انحراف است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: در زماني كه ولي امر مسلمين و ولايت حضور دارند تكليف مشخص است و اين مسئله اي نيست كه بخواهيم خيلي آن را پيچيده كنيم و اينگونه نيست كه سي دي درست كنند و بعد ربط به احمدي نژاد دهند چرا كه اين مسئله انحراف است.
كوثري تاكيد كرد: اين قضايا كه اتفاق افتاده از سوي مقام معظم رهبري مديريت مي شود و تا جايي كه دولت در مسير ولايت حركت كند ما نيز بايد حمايت كنيم و نبايد سنگ اندازي كنيم؛ دولت، دولت جمهوري اسلامي است و بايد تا پايان 4 سال اين مسير ادامه پيدا كند و آقاي احمدي نژاد كه حقيقتا زحمات زيادي كشيده همان مسير گذشته را ادامه دهد.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي نماينده مردم بم در مجلس شوراي اسلامي هم در تشريح ويژگي هاي اين جريان انحرافي گفت: اين جريان يك جريان منحرف سياسي است كه به لحاظ قدرت نمايي سياسي باسابقه شده است.
وي گفت: اين جريان به دنبال اخلال در وحدت اصولگرايان است.
يك عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه در اطاعت و اجراي احكام حكومتي هيچ استثنايي وجود ندارد، گفت: اجراي حكم حكومتي حتي براي مجتهدان هم عصر ولي فقيه نيز لازم الاجرا است.
حجت الاسلام محمد بهرامي خوشكار نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه قانون اساسي جمهوري اسلامي ولايت مطلقه فقيه را براي رهبري قبول كرده و از طرفي سياستهاي كلي نظام را در اختيار مقام معظم رهبري قرار داده است، افزود: با توجه به اين وظايف خطير، اگر رهبري تشخيص داد كه مسئله اي به گونه اي آشكار بايد اجرا شود و در اين زمينه با توجه به علم خود حكمي صادر كرد، اين حكم، حكم حكومتي است و اطاعت از آن بر همگان حتي بر مجتهدان ديگر هم عصر اين رهبر و ولي فقيه نيز واجب است.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اظهار نگراني از نفوذ جريان انحرافي به درون دولت گفت: اين گروه انحرافي متاسفانه بين دولت نفوذ كرده است و با اظهارات گمراه كننده تلاش مي كند آرامش را از جامعه سلب كند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم هوشياري دربرابر گروه انحرافي اظهار داشت: اين گروه براي رسيدن به هدف اصلي خود كه حفظ قدرت در دولت و رسيدن به كرسي هاي مجلس است، از هيچ اقدامي دريغ نخواهد كرد كه نمونه آن اعلام آمادگي براي ائتلاف با جريان اصلاح طلب است.
رهبر «توهم» را بزرگترين مشكل گروه انحرافي دانست و گفت: اين گروه در توهم راي 35 ميليوني سير مي كند و مي گويد كه نه تنها 25 ميليون راي احمدي نژاد، بلكه آراي سران فتنه را هم دارد، در حالي كه اين افراد شايد راي اندكي از حاميان فتنه را داشته باشند اما قطعا سهمي از آراي 25 ميليوني آقاي احمدي نژاد ندارند.
وي افزود: بازگشت به ملي گرايي و انفعال در جنگ فرهنگي از نشانه هاي گروه انحرافي است، اين گروه گرچه تاكنون موفق به برخي انشقاق هايي در جبهه اصولگرايي شده است اما با هوشمندي اصولگرايان، جبهه اصولگرايي منسجم و گروه انحرافي منزوي خواهد شد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي از تضعيف جايگاه و محبوبيت احمدي نژاد توسط گروه انحرافي انتقاد كرد و گفت: در مسائل اخير بنا به رفتاري كه گروه انحرافي داشت، بخشي از جايگاه رئيس جمهور در جامعه سست شد و خيلي از حزب اللهي ها نگران شدند.
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: مقام معظم رهبري مشخصه اصولگرايي را پيروي از اسلام ناب مبتني بر ولايت معرفي نموده اند.
علي بروغني افزود: جريانات انحرافي از ابتداي انقلاب تاكنون بوده اند و هر روز به شكلي بروز و ظهور مي كنند زماني در چهره ليبرالي، گاهي مذهبي و ما بايد مراقب نفوذ جريانات انحرافي در تشكل هاي سياسي باشيم.

 



به دنبال نبش قبر مشخص شد
كتاب و پيكر آيت الله قزويني پس از 17 سال مثل روز اول

پيكر آيت الله آقا سيد محمد كاظم قزويني به همراه كتاب روي سينه اش «فاطمه الزهراء من المهد الي اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت» پس از 17 سال، سالم از قبر خارج شد.
آيت الله سيد محمد باقر فالي در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با بيان اين مطلب اظهار داشت: مرحوم آيت الله آقا سيد محمد كاظم قزويني از منبري ها و نويسندگان مهم حوزه علميه كربلاي معلا بودند. ايشان فرزند مرحوم آيت الله العظمي آقا سيد ابراهيم قزويني هستند كه در سن كودكي پدرشان را از دست داده و يتيم شده و در دامان مرحوم عمويشان آيت الله سيد صادق قزويني پدر آيت الله سيد مرتضي قزويني كه هم اكنون امام جماعت حرم امام حسين(ع) هستند، پرورش يافت.
وي خاطرنشان كرد: آن مرحوم در كنار خدمت به منبر اهل بيت(ع)، كتاب هاي متعددي تأليف كرده اند كه از جمله آن «الامام علي من المهد الي اللحد»، «فاطمه الزهرا من المهد الي اللحد»، «الامام جواد من المهد الي اللحد»، «الامام هادي من المهد الي اللحد»، «الامام العسكري من المهد الي اللحد» و همچنين «الامام المهدي من المهد الي الظهور» است.
آيت الله فالي در ادامه با يادآوري اينكه «اين عالم رباني با توجه به دست و پنجه نرم كردن با بيماري سرطان حنجره، 17 سال پيش در شهر مقدس قم دار فاني را وداع گفت تصريح كرد: هفده سال پيش پس از تشييع عظيم و پرشور، پيكر مطهر آيت الله سيد محمد كاظم قزويني در حسينيه كربلايي هاي مقيم قم در محراب حسينيه دقيقاً زير منبري كه سال هاي سال عرض ارادت به اهل بيت مي كرد به خاك سپرده شد.
وي ادامه داد: روي سينه آن مرحوم كتاب «فاطمه الزهرا من المهد الي اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت» را قرار داده بودند، اين كتاب به زبان هاي مختلفي از جمله زبان فارسي ترجمه شده است. هم اكنون پس از 17 سال در پي توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از خانواده ايشان مي خواهند كه حسينيه مذكور با توجه به همجواري با حرم مطهر تخريب شود، قبر ايشان نبش شد و مشاهده شد بدنشان تازه، كفن دست نخورده و سالم و كتاب فاطمه زهرا(س) از ولادت تا شهادت كماكان بر روي سينه مبارك شان قرار دارد.
به گفته اين خطيب توانا و برجسته منبر اهل بيت(ع)، هم اكنون پيكر مرحوم آيت الله آقا سيد محمد كاظم قزويني موقتاً در يكي از سردخانه هاي شهر مقدس قم است تا ان شاءالله ترتيبات لازم براي انتقال آن به كربلاي معلا فراهم شود و در كنار حرم حضرت آقا امام حسين(ع) آرام گيرد.
مرحوم آيت الله سيد محمد كاظم قزويني به سال 1348 هجري قمري در شهر مقدس كربلا در خانواده علم و تقوا چشم به جهان گشود. نسب اين مرد بزرگ به حضرت امام موسي بن جعفر عليه السلام مي رسد. وي با وجود آن كه در آغاز جواني از نعمت والدين محروم شد، با اين همه در راه كسب علم و كمال از پاي ننشست، پس از تكميل سطح در حوزه علميه كربلا سال ها در دروس خارج فقه و اصول علماي بزرگ آن سامان شركت كرد، آنگاه از راه تأليف و خطابه و منبر و تدريس فقه و اصول و تفسير مشغول خدمت شد.
ديري نگذشت كه به واسطه امر به معروف و نهي از منكر و موضع گيري هاي شجاعانه وي در برابرحاكمان مستبد عراق، تحت تعقيب قرار گرفت و بارها به زندان افتاد و متحمل سخت ترين زحمات و شكنجه ها شد، حتي آخرين بار به اعدام محكوم شد كه به دنبال آن پس از ماه ها زندگي مخفي از عراق خارج شد و بعد از مسافرت به چند كشور اسلامي در نهايت به ايران آمد، و بعد از عمري تلاش و جهاد و فداكاري و انجام خدمات علمي و ديني در روز سيزدهم جمادي الثاني سال 1415ه.ق در شهر مقدس قم به ديار باقي شتافت.

 



از سال تحصيلي 93 امتحانات نهايي پايه سوم جايگزين كنكور مي شود

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش از جايگزيني امتحانات نهايي در پايه سوم به جاي كنكور در سال 93 خبر داد.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه امتحانات نهايي رفته رفته جايگزين كنكور مي شود، گفت: نمرات نهايي سوم متوسطه در حال حاضر 25 درصد در كنكور 90 تاثيرگذار خواهد بود و با توجه به مصوبه اي كه در دبيرخانه كارگروه حذف كنكور صورت گرفته، افزايش ميزان تاثيرگذاري سوابق تحصيلي در كنكور سراسري و جايگزين آن به تدريج افزايش يافته تا بتوانيم براساس تعهدي كه وجود دارد، سال 93 حذف كنكور را داشته باشيم.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آغاز امتحانات نهايي مقطع پيش دانشگاهي از روز شنبه، 24 ارديبهشت ماه جاري گفت: با توجه به حساسيتي كه امتحانات نهايي طي سال هاي اخير يافته است، يكي از ماموريت هاي اصلي مركز سنجش آموزش و پرورش برگزاري اين امتحانات در داخل و خارج از كشور است.
وي خاطرنشان كرد: ويژگي خاص امتحانات امسال از اين جهت است كه تاثير نمرات اين امتحانات در كنكور افزايش مي يابد و دانش آموزان بايد به اين حساسيت توجه كرده و تلاش خود براي موفقيت بيشتر در امتحانات نهايي به كار گيرند.
عرفي تصريح كرد: در امتحانات نهايي خرداد 90، سعي شده اگر در برخي از سوالات مشكلاتي در بخش طراحي وجود داشته باشد، با تاييد نظر طراحان اين مشكلات را تا حدي رفع كنيم. ضمن آنكه علاوه بر طراحان سوال، يك نفر از افراد متخصص و مجرب آن درس به عنوان بازبين سوالات انتخاب شده و از نظر علمي و فني اشكالات را متذكر مي شود تا سوالات امتحاني اصلاح و تاييد شود.

 



رئيس مركز امور زنان اعلام كرد تجليل از 50 زن برگزيده در روز زن

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: 50 زن برگزيده در 9 محور در روز زن تجليل مي شوند.
مريم مجتهدزاده درخصوص عناوين هفته زن از روز 31 ارديبهشت تا 6 خرداد ماه اظهار داشت: اين روزها به ترتيب تحت عنوان «زن، بصيرت، ولايت پذيري»، زن، تربيت و تعالي خانواده، زن، امام خميني، ايثار و بيداري اسلامي، «زن، سلامت و امنيت اخلاقي، زن، حقوق و مسئوليت اجتماعي» و «زن، معنويت و فرهنگ انتظار» نامگذاري شده است.
وي برگزاري نشست ها و همايش هايي با موضوع زن و جهاد اقتصادي و جشن بزرگ مادران و همسران شهدا در روز سوم خرداد را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن دانست و درخصوص نحوه انتخاب زنان برگزيده در روز زن اضافه كرد: زنان برگزيده در 9 محور «زنان، نيروي نظامي و انتظامي»، «زنان شاخص حوزوي»، «زنان كارآفرين»، «زنان شاخص نويسنده»، «زنان شاعر متعهد و بصير»، «زنان شاغل»، «زنان نخبه»، «زنان خانه دار نمونه» و «زنان ايثارگر» انتخاب مي شوند.

 



كودكان كرمانشاهي بيش از يك هزار نامه به «آقا» نوشتند

كودكان استان كرمانشاه تاكنون بيش از يك هزار نامه به رهبر معظم انقلاب نوشته اند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كرمانشاه با بيان اين مطلب به ايرنا افزود: در دهه فجر سال گذشته طي فراخواني با عنوان «نامه اي به پدر مهرباني» از كودكان كرمانشاهي خواسته شد تا براي رهبر معظم انقلاب نامه بنويسند.
رضا موزوني اضافه كرد؛ اين فراخوان با استقبال گسترده كودكان و نوجوانان كرمانشاهي روبه رو شد و تاكنون بيش از يك هزار نامه به مركز آفرينش هاي ادبي كانون ارسال شده كه مربيان و كارشناسان مشغول داوري اين آثار هستند. وي افزود: از كودكاني كه بهترين و زيباترين نامه ها را نوشته اند در سالروز حماسه خرمشهر طي مراسمي تقدير خواهد شد. البته اين آثار بصورت يك كتاب جمع آوري و براي چاپ به انتشارات كانون كشور ارسال خواهد شد.
مدير كانون استان كرمانشاه در پايان گفت: يك نسخه از آثار رسيده به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد شد.

 



سامانه نمايشگر نامرئي در اصفهان طراحي و ساخته شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور، سامانه نمايشگر نامرئي در اصفهان طراحي و ساخته شد.
طراح و سازنده اين نمايشگر با بيان اين كه اين محصول هيچ نمونه خارجي ندارد، اظهار داشت: مصرف بسيار كم انرژي برق، نمايش نوري تصاوير به صورت شناور در فضا و قابليت نمايش بر روي همه سطوح دوار، استوانه اي و مخروطي از مهمترين مزيت هاي اين نمايشگر است.
«حميدرضا واعظ» افزود: امكان پخش تصاوير در ابعاد بزرگتر به قطر 10 متر و بالاتر، تراكم بالا و امكان مشاهده تصاوير در تمام ساعات شبانه روز، امكان به روزرساني تصاوير به صورت نرم افزاري، نصب آسان، زاويه ديد 180 درجه از ديگر ويژگي هاي سامانه نمايشگر نامرئي است.
وي اضافه كرد: اين سامانه اطلاع رساني، تبليغاتي از سه قسمت اصلي شامل اجزاي مكانيكي، سخت افزار الكترونيك و نرم افزار تشكيل شده و در ساخت آن حدود 7هزار قطعه به كار رفته است.
اين طراح اظهار داشت: سامانه نمايشگر نامرئي در مدت 5 سال و در قالب 10هزار نفر ساعت با همت و تلاش جمعي از متخصصان جوان اصفهاني همچون مجيد باقري، فرهاد زماني، ايمان ابراهيمي مقدم و امير صديقي طراحي و ساخته شده است.

 



انتصاب در ثبت احوال

منصور اسماعيل زاده به سمت رئيس اداره ثبت احوال شهرستان يزد منصوب شد.
به گزارش فارس از يزد، مدير كل ثبت احوال استان در مراسم معارفه رئيس جديد اين اداره، ضمن قدرداني از زحمات و تلاش هاي محمدرضا ريسماني، رئيس پيشين اين اداره، نحوه ارائه خدمات و پيشرفت اين اداره را در سال هاي اخير مطلوب و قابل توجه توصيف كرد.
به گزارش روابط عمومي ثبت احوال يزد، سيد محمد طباطبايي كه در جمع كاركنان ثبت احوال يزد سخن مي گفت، افزود: با آغاز طرح هاي بزرگ و نوين ثبت احوال در زمينه هاي تعويض شناسنامه، آرشيو الكترونيك اسناد سجلي و صدور كارت ملي هوشمند اين سازمان به سوي تحقق دولت الكترونيك در حال حركت است.وي افزود: لازمه اين پيشرفت و ارائه خدمات سريع و سهل الوصول به مردم، ارتقاي دانش و توجه به آموزش كاركنان و نيز جديت و حميت همكاران در ثبت احوال استان يزد است.
گفتني است؛ منصور اسماعيل زاده پيش از اين رياست ادارات ثبت احوال بافق و مهريز را برعهده داشته است.

 



از فردا به مدت يك هفته جشنواره بزرگ عسل در خوانسار برپا مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
جشنواره عسل از فردا به مدت يك هفته با حضور مسئولان كشور و استان اصفهان در خوانسار برپا مي شود.
فرماندار خوانسار با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با برگزاري جشنواره بزرگ عسل از خيرين اين شهر در عرصه هاي مختلف تجليل مي شود.
سيدمحمد باقر محمدي افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره معرفي محصول استراتژيك خوانسار يعني عسل و قراردادن اين شهرستان به عنوان پايانه استان براي ارائه يك برند خاص به كل جهان است.
وي با اشاره به اينكه اين اقدام مقدمه اي براي توليد و بسته بندي اين محصول مي شود، گفت: فرآوري توليد محصولات جانبي از عسل از ديگر اهدافي است كه در برگزاري اين جشنواره مورد توجه است.
محمدي با اعلام اينكه شهرستان خوانسار درسال هاي گذشته داراي 120 هزار كلوني زنبور عسل بوده است، يادآور شد: به دليل بي توجهي به اين امر و نبود انگيزه لازم براي كلوني داران، تعداد كلوني در حال حاضر به 30 هزار كلوني در شهرستان رسيده است كه اين جشنواره مي تواند در ارتقاء كار زنبورداران تاثير فراواني ايجاد كند.
وي از عرضه و فروش عسل در 50 غرفه در جشنواره عسل خوانسار خبر داد و اعلام كرد: از توليدكنندگان معتبر عسل كه داراي برند شاخص در زمينه توليد عسل هستند در اين جشنواره بزرگ دعوت شده تا مردم و بازديدكنندگان با محصولات آنان آشنا شوند.

 



بهره برداري از طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان در سالروز آزاد سازي خرمشهر

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت : طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان همزمان با سالروز آزاد سازي خرمش

 



رئيس سازمان صنايع و معادن اصفهان: ايران چهارمين كشور داراي ذخاير معدني جهان است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان اصفهان گفت: جمهوري اسلامي ايران جزو 4 كشور بزرگ ذخاير معدني جهان است.
«غلامحسين حسيني» در آيين گشايش هفتمين نمايشگاه بين المللي سنگ، معادن و صنايع وابسته با اشاره به ارتقاء جايگاه سنگ در زندگي مردم در طول سال هاي گذشته افزود: برگزاري نمايشگاه هاي سنگ و صنايع معدني مي تواند به رشد و بالندگي هرچه بيشتر اين صنعت كمك كند. وي با اشاره به جايگاه استان اصفهان در اين زمينه گفت: اصفهان در زمينه صنعت سنگ در كشور جايگاه ويژه اي دارد به گونه اي كه بيش از 50 درصد توليدات سنگ مربوط به حدود 30 درصد واحدهاي سنگبري است كه در اصفهان مشغول به فعاليت هستند.
وي افزود: صنعت سنگ يكي از پرمزيت ترين صنايع كشور است اما متاسفانه جايگاه خوبي در صادرات اين صنعت نداريم. وي مهمترين دغدغه امروز صنعت سنگ را بازسازي و نوسازي خطوط توليد اعلام كرد و گفت: متاسفانه كمتر از 5 درصد خطوط توليد واحدهاي سنگبري نوسازي و بازسازي شده اند و اين امر اهتمام ويژه مسئولان و صنعتگران را مي طلبد.

 



رئيس سازمان حج و زيارت: روزانه 4 هزار نفر به عتبات عاليات سفر مي كنند

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: روزانه 4 هزار زائر براي زيارت اماكن مقدسه كشور عراق به عتبات عاليات سفر مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، علي ليالي صبح ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ريزي لازم براي اعزام اين تعداد زائر در كشور انجام شده است.
وي افزود در بخش اعزام زائران به حج عمره نيز تاكنون 380 هزار زائر به حج عمره مشرف شدند و پيش بيني مي شود امسال 800 هزار نفر به حج عمره اعزام شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با اعزام 800 هزار زائر به حج عمره بالاترين جمعيت را در بين ديگر كشورها دارد.
ليالي ادامه داد: قرارداد براي اعزام 97 هزار زائر در حج تمتع بسته شده و كار ثبت نام زائران نيز انجام شده و پيش بيني مي كنيم امسال حج خوب و عزتمندانه اي داشته باشيم.
ليالي اظهار داشت؛ كاروان هاي كشوري براي اعزام به حج تمتع و عمره 95، 175، 145، 125 و 195 نفره هستند كه از استان هاي مختلف با برنامه ريزي صورت گرفته به حج اعزام مي شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه حج امسال از شور و حال بهتري برخوردار خواهد بود و حضور حجاج ايراني در عربستان شور و حال خاصي خواهد داشت.
ليالي گفت: از نظر ويزا در وضعيت خوبي هستيم ضمن اينكه كشور عربستان حساسيت و كنترل نامحسوس نسبت به حجاج ايراني را بيشتر كرده است.

 



اخبار ادبي و هنري

توهين سايت صهيونيستي گوگل به حجاب اسلامي
سايت صهيونيستي - آمريكايي گوگل، با لوگوي ديروز خود، به حجاب اسلامي و زن مسلمان اهانت كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در لوگوي روز گذشته اين سايت، حجاب اسلامي باني اسارت زن توصيف شده و چنين القاء مي شد كه با كنار گذاردن پوشش و عفت مي توان دست به فعاليت آزادانه زند!
آغاز ساخت 2 فيلم جديد درباره فتنه
مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي از ساخت دو فيلم جديد با موضوع فتنه خبر داد.
عليرضا سجادپور گفت: به آنهايي كه نگران بودند «پايان نامه» درباره «ندا آقاسلطان» باشد، نويد مي دهم دو فيلم درباره ندا آقاسلطان در حال ساخت است تا بر نگراني هايشان افزوده شود.
به گزارش فارس، وي در آستانه اكران فيلم سينمايي «پايان نامه» به كارگرداني حامد كلاهداري درباره حواشي اين اثر و توليد فيلم هايي با مضمون سياسي گفت: متاسفانه برخي افراد كه نان پز آزادي خواهي را خورده اند و باچهره اي اپوزيسيون از امكانات كشور استفاده مي كنند، دوست ندارند واقعيت ها براي مردم روشن شود؛ به همين دليل چنانچه ساخت فيلم سياسي باب شود، ديگر دليلي براي مظلوم نمايي نخواهند داشت از اين رو مقابل توليد و نمايش آثاري هم چون «پايان نامه» مي ايستند.
استقبال فراوان نسل جوان از آثار شهيد چمران
آثار شهيد چمران در نمايشگاه كتاب تهران با استقبال بسيار خوب جوانان مواجه شده است.
مدير داخلي بنيادشهيد چمران گفت: كتاب «انسان و خدا» شهيد چمران از سال 1363 چاپ مي شود و اخيرا استقبال از اين كتاب به خصوص ميان قشر دانشجو بسيار زياد شده است.
زبرجدي به فارس اضافه كرد: تاكنون 150 هزار جلد از آن چاپ شده است.
مدير داخلي بنياد شهيد چمران اظهار داشت: اين كتاب مجموعه يادداشت هاي شهيد چمران است كه تاكنون 26 بار تجديد چاپ شده است و امسال هم كتاب «حماسه عشق و عرفان» را از شهيد چمران منتشر كرده ايم. البته استقبال از اين كتاب سال هاي بعد خودش را نشان مي دهد چون فرصتي براي شناخته شدن آن لازم است.
وي افزود: نيايش هاي شهيد چمران هم نسبت به سال هاي گذشته با استقبال بيشتري مواجه شده است.
فروش يك كتاب متعهد؛ هر ساعت 550 نسخه
كتاب «جانستان كابلستان» جديدترين كتاب رضا اميرخاني با فروش حيرت آوري در نمايشگاه كتاب امسال روبه رو شده است.
خبرگزاري مهر در اين باره گزارش داده كه اين كتاب در غرفه نشر افق نمايشگاه كتاب تهران هر ساعت 550 نسخه فروخته مي شود.
اميرخاني در سال 88 سفري چند روزه به افغانستان داشت كه حاصل اين اتفاق يك سفرنامه با نام «جانستان كابلستان» شده است.
عصر شعر انتفاضه سوم
عصر شعر «انتفاضه سوم» در نمايشگاه بين المللي كتاب سراي اهل قلم برگزار مي شود.
اين برنامه در جهت حمايت از قيام هاي مردم مسلمان منطقه و گرامي داشت بيداري اسلامي عصر شعر «انتفاضه سوم» با حضور شاعران پيشكسوت و جوان انقلاب اسلامي امروز از ساعت 30-13 الي 45:14 در سراي اهل قلم نمايشگاه بين المللي كتاب برگزار مي شود.
هنرمندان بسيجي «نشست تعالي» برگزار مي كنند
سازمان بسيج هنرمندان در سال جهاد اقتصادي براي كارآمد كردن و بالا بردن كيفيت تخصصي هنرمندان و ادباي بسيج اقدام به برگزاري نشست هاي سازمان يافته و مداوم تحت عنوان نشست هاي تعالي و هم انديشي مي نمايد.
هنرمندان بسيجي در اين نشست ها ضمن ارتقاء معنويت و بصيرت، تخصص هاي هنري و ادبي مختلف را به صورت علمي و تجربي فرا مي گيرند. همچنين در اين نشست ها راهكارهاي عملي مشاركت بيشتر و همه جانبه جامعه هنري در كمك به تحقق جهاد اقتصادي در حوزه هاي مختلف هنري بررسي مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14