(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 اردیبهشت 1390- شماره 19925

توزيع نامناسب اشتغالزايي دراستان سمنان
براي نخستين بار گلخانه هاي خورشيدي در كشور احداث مي شود
ايران در كيهان
با استفاده از اعتبارات بانك جهاني پروژه فاضلاب شهرهاي رشت و انزلي اجرا مي شود
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدني و ورزش: 500مدرسه ورزشي در كشور داير مي شود
سياست جديد دولت در مسكن مهر احداث واحدهاي يك طبقه و ويلايي
ابراز تمايل پاكستاني ها براي سرمايه گذاري در كيش
50 درصد نيروي كار كشور در معرض عوامل زيان آور قرار دارند
فروش 2 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي متروي تبريز
استاندار البرز:شهرك دارويي در ساوجبلاغ احداث مي شود
عمليات احداث باغ موزه دفاع مقدس كرمانشاه شروع شد
آب آشاميدني قم بهداشتي است
راه اندازي ايستگاه سنجش گرد و غبار در خوزستان
پس از گذشت بيش از 6ماه فرماندار برازجان تعيين شد



توزيع نامناسب اشتغالزايي دراستان سمنان

مشكل و معضل بيكاري دردي است كه متأسفانه هنوز قرباني مي گيرد و همچنان به طور جدي نيازمند همت و تلاش مسئولان و مديران حوزه هاي ذي ربط است. اين موضوع وقتي اهميت مي يابد كه ايجاد اشتغال به واقع عامل موثر ي در كاهش بسياري از آسيب هاي اجتماعي و امنيتي به شمار مي رود.
هرچند استاندار محترم سمنان اولويت اول در شهرستان هاي استان از جمله شهرستان شاهرود را درسال جهاد اقتصادي اشتغالزايي معرفي كرده است و چندسالي است كه مسئولان و به خصوص ائمه محترم جمعه و جماعات و نمايندگان مردم درخانه ملت از بيكاري به عنوان مشكلي جدي در استان نام مي برند اما حل اين مشكل نياز به راهكارهاي جدي دارد.
دراين ميان آنچه گلايه مردم و مسئولان در شرق استان سمنان را فراهم كرده وجود نوعي تبعيض در استقرار صنايع، شركت ها و سرمايه گذاري است. طوري كه برخي معتقدند درحالي كه در شرق استان بيكاري افزايش يافته در غرب استان از كارگران مهاجر واقع در شهرهاي شمالي استفاده مي كنند.
اين موضوعي است كه تفكيك آمار بيكاري درشرق و غرب استان نيز آن را به خوبي نمايان مي كند. لذا اكنون كه در شهرهايي همچون دامغان و شاهرود بيكاري نسبت به ساير شهرهاي استان از رشد صعودي برخوردار است از مسئولان و مديران عالي استان انتظار مي رود درسال جهاد اقتصادي اولا با ارائه راهكارهاي كارشناسي شده و عملياتي مشكل بيكاري را در استان و به ويژه در شهرستان مورد اشاره تا حد امكان كاهش دهند و ثانيا نسبت به توزيع زمينه اشتغالزايي درشرق و غرب استان و ساير نقاط به طور عادلانه و منطقي اقدام كنند.
شاهرود- خبرنگاركيهان

 



براي نخستين بار گلخانه هاي خورشيدي در كشور احداث مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
نخستين نيروگاه يك مگاواتي توليد همزمان برق، حرارت و برودت (cchp) كشور با حضور مدير بهينه سازي انرژي در بخش صنعت وزارت نفت در كاشان به بهره برداري رسيد.
مدير بهينه سازي انرژي در بخش صنعت وزارت نفت در اين مراسم گفت: با اجراي اين طرح علاوه بر صرفه جويي در مصرف گاز طبيعي، از انتشار 3 هزار و600 تن گازهاي آلاينده گلخانه اي جلوگيري مي شود. وي از احداث گلخانه هاي خورشيدي در كشور خبر داد.
مهدي شريف، قرار داشتن دانشگاه كاشان در منطقه كوير مركزي ايران و همچنين ويژگي هاي اقليمي اين منطقه را دليل اصلي اجراي اين طرح در اين دانشگاه ذكر كرد و افزود: اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح در مدت 3 سال برمي گردد و براي اجراي آن اعتباري بيش از 15 ميليارد ريال صرف شده است.
وي اظهار داشت: مشابه اين طرح در يزد و بيمارستان نفت اهواز و مجتمع محمودآباد وابسته به وزارت نفت در سال جاري اجرا مي شود.
مهدي مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز در اين مراسم گفت: اين طرح نقش مهمي در صرفه جويي انرژي دارد كه براي نخستين بار در كشور و در دانشگاه كاشان به بهره برداري رسيد و با اجراي آن مصرف انرژي در كشور تا ميزان 30 درصد كاهش مي يابد.
وي يادآور شد: سالانه بيش از 80 ميليارد ريال در بخش انرژي در كشور هزينه مي شود و ميزان مصرف گاز در ايران معادل ميزان مصرف گاز در اروپاست.
وي افزود: اگرچه ايران دومين ذخاير گاز و پنجمين ذخاير نفت دنيا را به خود اختصاص داده است اما در صورت عدم استفاده بهينه از اين نعمت خدادادي ظرف چند سال آينده ميزان توليد گاز و نفت در كشور با مصرف آن برابر مي شود.
سعيد گلابي، مدير طرح نيروگاه يك مگاواتي دانشگاه كاشان هم گفت: اين نيروگاه در زميني به مساحت حدود 250 مترمربع در دو بناي مجزا شامل طرح تاسيسات برودت حرارتي و طرح موتور ژنراتور با اعتبار 14 ميليارد ريال از محل اعتبارات سازمان بهينه سازي احداث شده است.
وي راندمان موتور ژنراتورهاي گازسوز نيروگاههاي كشور را كمتر از 40درصد و راندمان اين نيروگاه را حدود 90 درصد اعلام كرد.

 



ايران در كيهان

كلنگ زني احداث خوابگاه
ميناب- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان استان هرمزگان و شهرستان ميناب كلنگ احداث خوابگاه باشگاه كشاورز سعيد ميناب به زمين زده شد. اين خوابگاه به مساحت 219 متر در دو طبقه با اعتبار اوليه 200 ميليون احداث مي شود.
دهمين مركز خدمات فناوري
قزوين- خبرنگار كيهان: دهمين مركز خدمات فناوري و كسب و كار كشور در قزوين راه اندازي شد. مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قزوين گفت: از جمله فعاليت هاي اين مركز كمك به ارتقاي دانش فني كاركنان واحدهاي صنعتي به منظور رقابت در عرصه ملي و جهاني، سازماندهي توانمندي ها و امكانات موجود براي ايجاد پيوند بين امكانات و منابع دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري و صنعتي منطقه و توانايي هاي واحدهاي صنعتي، ايجاد بستر مناسب براي فعاليت واحد تحقيق و توسعه در مركز كسب و كار موقت براي استفاده واحدهاي صنعتي است.
كمك خيرين خوانساري
خوانسار- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني(ره) خوانسار گفت: در سال گذشته خيران خوانساري دو ميليارد و 450ميليون ريال به كميته امداد اين شهرستان كمك كرده اند.
حميد هاشمي جمع كل كمك هاي پرداختي بلاعوض را در سال گذشته بيش از 11 ميليارد و 912 ميليون ريال اعلام و تصريح كرد: خيرين از بازوهاي توانمند كميته امداد امام خميني(ره) در ياري رساندن به محرومان هستند.
تقدير از موفق ترين دستگاه
¤ طي جلسه اي در فرمانداري خوانسار بازداشتگاه اين شهرستان به عنوان دستگاه برتر سال 1389 در ترك اعتياد و اقدامات اصلاحي، بازپروري و امور فرهنگي انجام شده براي معتادان معرفي و مورد تقدير قرار گرفت.
فرماندار خوانسار در اين جلسه اقدامات انجام شده را در روند بازسازي شخصيتي و حضور موفق اين گونه بيماران در جامعه مفيد ارزيابي كرد و گفت: آسيب هاي اجتماعي ناشي از اعتياد يك سرپرست خانواده نه تنها به خانواده و خود شخص بلكه به فرزندان و جامعه نيز سرايت كرده و هزينه غيرقابل جبراني را به كشور تحميل مي كند.
سيدباقر محمدي اقدامات انجام شده در بازداشتگاه و اظهار رضايت زندانيان و خانواده هاي آنان را نسبت به سال هاي قبل قابل تقدير دانست و از سرپرست بازداشتگاه خوانسار با اهداي لوح قدرداني كرد.
كاهش مصرف برق
اهواز- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز گفت: با اجراي طرح اصلاح الگوي مصرف برق در ادارات، ميزان برق مصرفي ادارات شهرستان اهواز در فروردين ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ميزان 20 درصد كاهش داشت.
يدالله حضرتي رعايت اصول مديريت مصرف را دليل كاهش مصرف برق دستگاه هاي اجرايي شهرستان اهواز دانست و گفت: در سال هاي اخير با اطلاع رساني مناسب، راهكارهاي مديريت مصرف برق در ادارات شهرستان اهواز اجرا شد.
94 درصد زير الگوي مصرف برق
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت توزيع نيروي برق هرمزگان گفت: مصرف برق 94 درصد مشتركين خانگي در استان، زير الگوي مصرف است.
محمدصادق وجداني با اشاره به برق مصرفي كشاورزان گفت: در اين بخش تخفيف بسيار مناسبي صورت گرفته است به طوري كه در اين بخش به كشاورزان تخفيف 40 ريالي داده شده است.
توزيع 4 هزار جلد كتاب
نيشابور- خبرنگار كيهان: مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي-هنري مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: در سال گذشته چهارهزار جلد كتاب در بين كانون هاي فرهنگي- هنري مساجد توزيع شده است. حجت الاسلام والمسلمين هادي حسين آبادي افزود: فلسفه، روان شناسي، دين، علوم اجتماعي، ادبيات، تاريخ و جغرافيا، هنر و سرگرمي موضوعات اين كتاب ها بوده است.
برگزاري يادواره شهدا
مهربان- خبرنگار كيهان: در سالگرد خاكسپاري شهداي گمنام دوران دفاع مقدس در زيارتگاه حاجي علمدار مهربان مراسمي تحت عنوان لحظه اي با شهداء در مزار اين شهيدان برگزار شد. در اين مراسم كه مسئولان و اقشار مختلف مردم مهربان حضور داشتند امام جمعه مهربان اظهار داشت: زنده نگه داشتن نام شهدا زنده نگهداشتن تمام ارزش هاي والاي انساني است.
شناسايي 800 معدن و انديس معدني
نايين- خبرنگار كيهان: رئيس اداره صنايع و معادن شهرستان نايين اظهار داشت: بيش از 800 معدن و انديس معدني در شهرستان نايين و خور و بيابانك شناسايي شده كه بيش از 50 درصد آن در حال اكتشاف و بهره برداري است.
عباس بلانيان افزود: اكتشاف و بهره برداري از ذخاير عظيم معدني شهرستان نايين مي تواند زمينه ساز توسعه اقتصادي و توسعه صنعت اشتغال پايدار منطقه باشد.
برپايي شبي در محضر قرآن
درچه- خبرنگار كيهان: با حضور قاري بين المللي حاج كريم منصوري مراسم شبي نوراني در محضر قرآن در مسجد ابوذر احمدآباد درچه برگزار شد. در اين مراسم قاريان به تلاوت قرآن پرداختند و گروه سرود نيز تواشيح اجرا كرد.
فرانك شوكتي در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اين ميزان خون اهدايي از يك هزار و 114نفر از شهروندان مراغه اي اخذ شده است.
توليد 24 هزار تن گوشت
بابل- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي بابل در خصوص توليد گوشت قرمز و سفيد در اين شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته بيش از 24هزار تن گوشت قرمز و سفيد در بابل توليد شده است.
مهندس مسعود غلامي گفت: از اين ميزان 8هزار و 683 تن گوشت قرمز و 15هزار و 909 تن گوشت سفيد بوده است.
عمليات اجرايي راه روستايي
شاهرود- خبرنگار كيهان: مدير كل راه و ترابري استان سمنان گفت: عمليات اجراي احداث راه روستايي فرومد- فيروزآباد به طول 12كيلومتر از توابع شهرستان شاهرود آغاز شد كه اعتبار اختصاص يافته به آن دوميليارد و 700ميليون ريال است كه در مدت زمان 6ماه به پايان خواهد رسيد.
مهندس رجب قربانپور افزود: عمليات اجرايي بهسازي و آسفالت محورهاي روستايي خانخودي- قلعه بالا و دزيان از توابع بخش بيارجمند نيز با اعتبار 800ميليون ريال طي مدت 4ماه به پايان خواهد رسيد.

 



با استفاده از اعتبارات بانك جهاني پروژه فاضلاب شهرهاي رشت و انزلي اجرا مي شود

رشت-خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري گيلان خواستار اختصاص مابقي تسهيلات بانك جهاني براي اجراي پروژه هاي فاضلاب دو شهر استان شد.
حميد روشن روان كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با اعلام اينكه از مجموع يك هزار و يكصد شهر كشور تنها 6 شهر از جمله دو شهر گيلان واجد شرايط براي دريافت تسهيلات بانك جهاني براي اجراي پروژه هاي فاضلاب شهري بوده اند افزود: پروژه هاي فاضلاب شهرهاي رشت و بندرانزلي با بهره گيري از اعتبارات بانك جهاني در حال احداث هستند.
به گفته وي براي اجراي اين پروژه ها در مجموع افزون بر 150 ميليون دلار تسهيلات مصوب شد كه مي بايد طي 5 سال با توجه به پيشرفت فيزيكي تخصيص يابد.
مديرعامل آبفاي گيلان با بيان اينكه از تسهيلات مذكور تاكنون 48 ميليون دلار آن در سال 89 پرداخت نشده است تصريح كرد: در اين باره و به جهت ادامه كار پروژه فاضلاب اين شهرها از مسئولان كشوري مي خواهيم در اين رابطه و دريافت مابقي تسهيلات پيگيريهاي لازم را انجام دهند.
وي افزود: از طرف ديگر با پيگيريهاي به عمل آمده از طريق استاندار وقت، وزارت نيرو و شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور 95 ميليارد ريال در نوروز سال جاري اخذ و 120 ميليارد ريال نيز از بودجه اعتبارات عمراني دريافت گرديد.
روشن روان با اعلام اينكه پرونده دريافت تسهيلات از بانك جهاني براي اجراي پروژه هاي مذكور از نظر زماني مي بايست تا دي ماه سال گذشته بسته مي شد افزود: با اين حال با پيگيري ها و اقدامات انجام شده تزريق تسهيلات از سوي بانك مذكور تا 4 ماه ديگر يعني شهريورماه امسال ادامه مي يابد و پس از آن نيز اجراي پروژه ها با اعتبارات دولتي ادامه خواهد يافت.
وي در ادامه از مطالبات پيمانكاران از شركت آب و فاضلاب نيز سخن گفت و افزود: در اين خصوص مي بايد از طريق بانك جهاني ديون پيمانكاران تامين و در اختيار شركت قرار بگيرد.
وي ميزان ديون پيمانكاران عمدتا مربوط به سالهاي 87 و 88 را بالغ بر 600 ميليارد ريال اعلام كرد.

 



قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدني و ورزش: 500مدرسه ورزشي در كشور داير مي شود

همدان- خبرنگاركيهان:
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدني و ورزش گفت: از ابتداي مهرماه و شروع سال تحصيلي جديد، 500مدرسه تخصصي ورزشي در كشور داير مي شود.
كيومرث هاشمي در جمع مربيان تربيت بدني و بهداشت مدارس شهرستان ملاير، افزود: در اين مدارس كه به صورت هيئت امنايي اداره مي شود، دانش آموزان مي توانند حين تحصيل، رشته تخصصي ورزشي خود را انتخاب و فعاليت كنند.
وي ادامه داد: دوره آموزشي در مدارس مذكور، روزانه يك و نيم ساعت است كه دانش آموزان به شكل آكادميك آن را گذرانده و در پايان گواهينامه مي گيرند.
هاشمي اعلام كرد: علاوه بر طرح سباح (شنا) براي دانش آموزان سوم ابتدايي، رشته ژيمناستيك براي دانش آموزان چهارم ابتدايي آموزش داده خواهد شد و دووميداني نيز براي پايه پنجم ابتدايي در حال مطالعه است.
وي خاطرنشان ساخت: با توجه به كمبود سالن هاي ورزشي براي دانش آموزان، در دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهور، مجموعا ساخت يك هزار و 750سالن و استخر از اعتبارات ملي و استاني تصويب شده است.
هاشمي در پايان گفت: سلامت دانش آموزان و توجه به بهداشت مدارس، از مباحث بسيار مهم براي آموزش و پرورش است كه در همين رابطه، صدور مجوز براي استخدام 5هزار مربي بهداشت در دستور كار قراردارد.

 



سياست جديد دولت در مسكن مهر احداث واحدهاي يك طبقه و ويلايي

قزوين - خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي از احداث واحدهاي مسكوني يك طبقه و ويلايي در كشور خبر داد.
علي نيكزاد در بازديد از پروژه مسكن مهر شهرستان بوئين زهرا در جمع خبرنگاران افزود:سياست وزارت مسكن و دولت استفاده صحيح و مطلوب از زمين است كه تلاش مي كند معماري ايراني - اسلامي را در احداث منطقه مسكوني ايجاد كند.
وي ادامه داد: بايد به جاي بلند مرتبه سازي به سمت كوتاه مرتبه سازي و احداث منازل ويلايي يك طبقه حركت كنيم.
نيكزاد با بيان اينكه اجراي اين سياست در استان هاي مختلف بستگي به شرايط محيطي و ميزان زمين هاي در اختيار دولت دارد، اظهار داشت: ايجاد شرايط زندگي آرام و بدون دغدغه يكي از سياست هاي مهم دولت براي مردم است.
وزير مسكن و شهرسازي اضافه كرد: ماموريت جديدي كه رئيس جمهور اعلام كرده و براساس آن حركت مي كنيم استفاده از زمين به نحو مطلوب است كه در اين زمينه معماري ايراني اسلامي با رويكرد زندگي مطلوب ايراني مدنظر است.
وي افزود: در واقع به جاي فرهنگ آپارتمان نشيني قصد داريم بيشتر به سمت كوتاه مرتبه سازي برويم كه در اين زمينه ميزان طبقات براساس زمين ها در شهرهاي مختلف و استان هاي مختلف كشور متفاوت است كه اين موضوع را استانداران با توجه به مسائل سياسي و اجتماعي استان مربوطه تنظيم خواهند كرد.
علي نيكزاد بيان داشت: در حال حاضر برنامه 90 را در حوزه مسكن بسته ايم و كار در حال پيشرفت است و همه كساني كه واجد شرايط مسكن مهر هستند و ثبت نام نيز كرده اند به مرور مسكن خود را تحويل خواهند گرفت.
وي ادامه داد: سياست مسكن بر اساس موضوع تنظيم عرضه و تقاضا پيش مي رود و خوشبختانه دستگاه هاي مختلف و سيستم بانكي در اين زمينه حمايت خوبي داشته اند.
تثبيت در قيمت زمين، مسكن و اجاره بها
وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به موضوع اجاره بها و قيمت زمين و خانه اظهار داشت: از خردادماه تا شهريور ماه موضوع اجاره بها به صورت جدي در جامعه مطرح مي شود كه در اين زمينه معاون اقتصادي مسكن را مامور كرديم تا نظرات صاحب نظران را جمع آوري كند، در اين خصوص با مشاوران املاك و افراد صاحب نظر دولتي و غيردولتي مذاكره شده و نظر آنها اخذ شده است كه در اين راستا مقرر شد سياست مسكن مهر و سياست اعطاي تسهيلات بانكي براي رونق ساخت و ساز استمرار يابد.
نيكزاد ادامه داد: تكميل واحدهاي مسكن مهر به طور جدي در دستور كار است و در اين ميان احداث واحدهاي مسكن در تهران و اطراف آن به طور جدي پيگيري مي شود. همچنين با مشوق هاي مختلف اجاره بها را تثبيت خواهيم كرد.
نيكزاد افزود: از ابتداي فروردين ماه آرام آرام مردم خود را براي جابه جايي آماده مي كنند ولي اين جابه جايي ها با توجه به پايان سال تحصيلي در خردادماه پس از اين تاريخ انجام مي شود بنابراين از هم اكنون اقداماتي را آغاز كرديم تا در قيمت زمين، مسكن و اجاره بها تثبيت را شاهد باشيم.

 



ابراز تمايل پاكستاني ها براي سرمايه گذاري در كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
يكي از سرمايه گذاران بزرگ پاكستاني براي سرمايه گذاري در جزيره كيش اعلام آمادگي كرد.
رايزن بازرگاني ايران در پاكستان گفت: ناصر بخاري از بازرگانان بزرگ پاكستان است كه براي سرمايه گذاري در جزيره كيش اعلام آمادگي كرده است. اين سرمايه گذار پاكستاني مديريت 12 بانك در داخل و خارج اين كشور را به عهده دارد.
وي افزود: با تلاش هايي كه از سوي وزارت امورخارجه براي جذب سرمايه گذاري خارجي انجام شده است تاكنون 12 هيئت بازرگاني براي بررسي شرايط سرمايه گذاري به ايران سفر كردند.
به گفته رايزن بازرگاني ايران در پاكستان، تمام هيئت هاي بازرگاني، ايران را داراي شرايط لازم براي سرمايه گذاري دانسته اند.
گفتني است: معافيت 30 ساله مالياتي، عدم نياز به رواديد براي اتباع خارجي، سهولت در امر سرمايه گذاري، نزديكي به كشورهاي حوزه خليج فارس، فرودگاه بين المللي، بندرگاه و تجهيزات بندري و اسكله هاي بزرگ و استاندارد از جمله مزايايي است كه سرمايه گذاران خارجي طي سال هاي اخير تمايل خود را براي سرمايه گذاري در منطقه آزاد كيش اعلام كردند.

 



50 درصد نيروي كار كشور در معرض عوامل زيان آور قرار دارند

قزوين - خبرنگار كيهان:
رئيس مركز سلامت محيط كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 20 ميليون نيروي كار در كشور وجود دارد كه 50 درصد اين نيروها در معرض عوامل زيان آور قرار دارند.
دكتر كاظم ندافي در همايش سراسري بهداشت و ايمني كار كه در دانشگاه بين المللي امام خميني شهر قزوين برگزار شد، افزود: تدوين و اجراي برنامه بهداشت روان در محيط هاي كاري در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفته است.
وي اظهار داشت: شاغلان، زمان زيادي را در محيط كار سپري مي كنند و محيط كار نقش موثري در سلامت روان افراد دارد، از اين رو، وزارت بهداشت براي ارتقاي سطح سلامت روان در محيط كاري درصدد اجراي برنامه هاي بهداشتي است.
ندافي، پركاري، اشتغال طولاني، انتخاب نوبت هاي كاري غيراستاندارد مانند شب كاري هاي طولاني و دوري از خانواده را از جمله عوامل منفي تاثيرگذار بر سلامت در محيط هاي كار برشمرد.
وي از راه اندازي سامانه ثبت اطلاعات حوادث شغلي در كشور خبر داد و افزود: اين سامانه باعث آگاهي بيشتر مسئولان از مشكلات بهداشت محيط كار در سطح كشور مي شود.
اين مسئول ادامه داد: كارشناسان حوزه سلامت معتقدند كه سر و كار داشتن با مواد شيميايي پرخطر مانند اسپري ها، حشره كش ها، محلولهاي پاك كننده، فرآورده هاي رنگ و نقاشي و ساير محلول هاي شيميايي مانند بنزين مي تواند به مرور زمان سلامتي انسان را تهديد كند.
رئيس مركز سلامت محيط كار وزارت بهداشت، حذف آزبست، جيوه وسيليس از بخش صنعت و اجراي طرح هاي بهداشتي براي سلامت كشاورزان، قاليبافان، معدنكاران و كارگران ساختماني از برنامه هاي آينده وزارت بهداشت در زمينه تامين سلامت كارگران و شاغلان اين بخش ها دانست.

 



امسال انجام مي شود
فروش 2 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي متروي تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
امسال 2000 ميليارد ريال اوراق مشاركت براي توسعه و تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي و به خصوص «مترو»، به فروش مي رسد.
شهردار تبريز با اعلام خبر فوق گفت: 3 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي احياي بافت فرسوده اين شهر، در سال جاري، انتشار مي يابد.
به گفته عليرضا نوين در سال گذشته با فروش اوراق مشاركت در تير و بهمن ماه و با 2 هزار ميليارد ريال طرح هاي كلاني مانند «عتيق» و «آي سان»، اجرايي شد و هم اكنون اين دو طرح، با سرعت در حال اجرا است.
وي افزود: اين اوراق در جهت احياي بخش ديگري از بافت هاي فرسوده شهري در بلوك هاي باقي مانده، منتشر خواهد شد. ضمن آن كه انتشار اوراق مشاركت براي اجراي طرح هاي بزرگ عمران شهري، تجربه موفقي در سال گذشته بود و روند عمران تبريز را تسريع كرده است.

 



استاندار البرز:شهرك دارويي در ساوجبلاغ احداث مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
استاندار البرز از احداث شهرك دارويي در اين استان خبر داد.
عيسي فرهادي در جمع خبرنگاران گفت: 200 هكتار زمين در شهرستان ساوجبلاغ براي احداث شهرك دارويي واگذار شده و عمليات اجرايي آن طي توافق با ستاد فرمان امام خميني آغاز شده است.
وي اظهار داشت: در نظر داريم با ساخت اين شهرك در خصوص تامين داروهاي ناياب گام موثري در كشور برداريم.
فرهادي افزود: در سال جاري توانستيم مجوز ساخت دو بيمارستان 200 تختخوابي يكي در منطقه فرديس و ديگري در منطقه جهانشهر كرج را از وزارت بهداشت بگيريم كه با تصويب در مجلس و تامين بودجه عمليات احداث آن آغاز مي شود.اين مسئول در پايان گفت: در سفر هيئت دولت به استان البرز ساخت هفت بيمارستان تصويب شد و ساخت 20 درمانگاه و خانه بهداشت از سال 90 تا 93 در دستور كار قرار گرفته است.

 



عمليات احداث باغ موزه دفاع مقدس كرمانشاه شروع شد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار و ساير مسئولان استان كرمانشاه عمليات احداث باغ موزه دفاع مقدس در اين استان آغاز شد.
احداث اين باغ موزه از مصوبات دور سوم سفر رئيس جمهور به كرمانشاه است كه در زميني به مساحت 10 هكتار و زيربناي 12 هزار مترمربع در سه طبقه به صورت اسكلت بتني و اعتبار اوليه 120 ميليارد ريال در حال ساخت است.
بهره برداري از مجتمع آبرساني به گيلانغرب
مجتمع آبرساني به شهرستان گيلانغرب با حضور مسئولان استان كرمانشاه به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمانشاه اظهار داشت: با افتتاح اين مجتمع 21 روستاي شهرستان گيلانغرب از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار شدند. مسلم پور نصرت افزود: مجتمع آبرساني حيدريه با اعتباري بالغ بر 14ميليارد و 530 ميليون ريال احداث شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان كرمانشاه با بيان اينكه عمليات اجرايي پروژه مزبور از سال 81 شروع شده است گفت: اين پروژه آبرساني شامل 52 كيلومتر لوله گذاري خطوط انتقال و شبكه هاي توزيع، احداث 8 مخزن و ايستگاه پمپاژ و 800 دستگاه كنتورگذاري و بهسازي 4 دهنه چشمه است.
وي در خاتمه افزود: اين مجتمع آبرساني دومين طرح آبرساني بزرگ استان كرمانشاه به شمار مي رود.

 



آب آشاميدني قم بهداشتي است

قم- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز بهداشت استان آب لوله كشي شهري قم را فاقد آلودگي و قابل آشاميدن اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قم، دكتر مجيد محمديان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به آزمايش هاي ميكروبي و شيميايي انجام شده بر روي آب لوله كشي شهري قم، اين آب هيچ گونه مشكلي ندارد و فاقد آلودگي و قابل شرب است.
وي با بيان اينكه روزانه حدود 10 بار نمونه برداري ميكروبي بين 40 تا 50 مورد كلرسنجي و نمونه برداري شيميايي از آب آشاميدني قم انجام مي شود افزود: آزمايش هاي مكرر كارشناسان اين مركز بيانگر افزايش كيفيت آب لوله كشي شهر قم است.
رئيس مركز بهداشت استان همچنين در خصوص بو و ظاهر آب لوله كشي شهر قم گفت: اين علايم به علت شسته شدن رسوبات سيستم لوله كشي است كه با از بين رفتن اين رسوبات كيفيت آب شرب نيز به حداكثر مي رسد.

 



راه اندازي ايستگاه سنجش گرد و غبار در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
ايستگاه سنجش گرد و غبار خوزستان توسط مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان و با همكاري پژوهشكده خاك و آبخيزداري كشور، احداث و راه اندازي شد.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي خوزستان با اعلام اين خبر گفت: به منظور بررسي، ارزيابي و برنامه ريزي لازم در زمينه مديريت فرسايش بادي و اندازه گيري و شدت آلودگي احتمالي، ذرات گردوغبار در استان خوزستان و ارائه راهكارها براي به حداقل رساندن اثرات مخرب گردوغبار، پروژه تحقيقاتي سنجش گردوغبار در استان براي نخستين بار احداث شد.
عزيز ارشم با بيان اين مطلب كه براساس برآوردهاي صورت گرفته، پديده گردوغبار، خسارات فراواني به محصولات كشاورزي وارد مي كند، افزود: آسيب هايي كه براثر اين پديده به سلامت انسان ها وارد مي شود بسيار گسترده و بر آورد آن، كار بسيار دشواري است، چرا كه برخي از خسارات در كوتاه مدت و برخي در دراز مدت بروز پيدا مي كنند.
وي تصريح كرد: در دهه اخير بارها شاهد فرسايش بادي و وقوع گرد و غبارهاي شديد در استان خوزستان بوده ايم.
ارشم با اعلام اين مطلب كه در حال حاضر، دو ايستگاه در دو منطقه بستان و الباجي احداث و راه اندازي شده است، افزود: در اين ايستگاهها پس از وقوع هر گرد و غبار، نمونه گيري جهت انجام آزمايشات شيمي، دانه بندي ذرات، مطالعات ميكروسكوپي، مطالعات كاني شناسي ذرات شن ريز و رس انجام مي شود.

 



پس از گذشت بيش از 6ماه فرماندار برازجان تعيين شد

برازجان- خبرنگار كيهان:
پس از گذشت بيش از 6 ماه سرانجام فرماندار برازجان منصوب و مشغول به كار شد.
در نشست شوراي اداري برازجان كه با حضور استاندار بوشهر برگزار شد. «غلامحسين خسروي» به عنوان فرماندار جديد اين شهر معرفي و مشغول به كار شد و با اين انتصاب به ماجراي انتخاب فرماندار اين شهر پايان داده شد. در اين مدت، برازجان توسط سرپرستي اداره مي شد كه اين موضوع سبب نارضايتي مردم، مسئولان محلي برازجان شده بود. در نشست شوراي اداري برازجان مهندس جهان بخش استاندار بوشهر گفت: در سفر استاني هيئت دولت به بوشهر به شهرستان برازجان توجه ويژه اي شده به طوري كه قرار است در اين شهرستان مجتمع پتروشيمي احداث شود. وي افزود: عبور راه آهن شيراز- بوشهر- عسلويه از برازجان به توسعه اين شهر كمك مي كند. همچنين با احداث سد دالكي كمك بزرگي به كشاورزان اين منطقه خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14