(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 اردیبهشت 1390- شماره 19925

انسداد كامل فيزيكي مرزهاي شرقي كشور تا پايان سال
از امروز در صورت تخلف ورود ممنوع موتورسيكلت سواران 13 هزار تومان جريمه مي شوند
از سوي جمعيت هلال احمر مانور بزرگ امداد و نجات هوايي برگزار شد
آلودگي صوتي در 20 بزرگراه تهران
توسط يك مادر بابلي اهداي عضو 4 بيمار مازندراني را نجات داد
توزيع كارت آزمون پيام نوري ها
زلزله منطقه مرزي استان هاي اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد را لرزاند
حمايت سازمان نظام پزشكي از نزديك شدن تعرفه زايمان طبيعي با سزارين
چهارمين جشنواره ترافيك و رسانه
سود قاچاق سيگار به جيب چه كساني مي رود؟
پيشنهاد افزايش كمك هزينه مهدكودك كارمندان زن
اخراج به خاطر يك تصوير
كشف محموله بزرگ حشيش در پوشش برنج
طناب دار بر گردن عامل افيوني
توليد پرچم ايران در كارخانه اسرائيلي
استعفاي گوينده معروف



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
انسداد كامل فيزيكي مرزهاي شرقي كشور تا پايان سال

شهركرد- خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي از انسداد كامل فيزيكي مرزهاي شرقي كشور تا پايان سال خبر داد.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در گفت وگو با خبرنگاران در شهركرد، اظهار داشت: تلاش نيروي انتظامي بر اين است كه با تصويب بخش ديگري از قوانين جديد راهور زمينه اجرايي شدن اين قانون به صورت كامل فراهم شود.
اسماعيل احمدي مقدم افزود: قانون جديد ظرفيت هاي بسيار خوبي براي كنترل و كاهش تخلفات رانندگي پيش بيني كرده است.
وي ادامه داد: از آغاز اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي تاكنون با توجه به رفتارهاي سخت گيرانه پليس و افزايش جرايم مالي و نيز محدوديت هايي كه براي رانندگان متخلف به وجود آمده در كاهش تصادفات موثر بوده است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه تا دو سال آينده تمام گواهينامه ها الكترونيكي مي شوند، اظهار داشت: پليس راهنمايي و رانندگي در راستاي اجراي قانون ياد شده در گامهاي اول نسبت به فرهنگ سازي و ارشاد مردم اقدام مي كند تا همراهي آنان با نيروي انتظامي تضمين شود.
احمدي مقدم گفت: به منظور ثبت تخلفات صدور گواهينامه رانندگي غيرالكترونيكي متوقف شده و تا دو سال آينده نيز ضمن يك جدول زمان بندي تمام گواهينامه ها الكترونيكي مي شود.
احمدي مقدم افزود: در سال جاري مبارزه با قاچاق كالا و ارز در دستور كار نيروي انتظامي قرار گرفته است.
فرمانده ناجا در پاسخ به سؤال درباره آخرين وضعيت كنترل امنيت مرزهاي كشور اعلام كرد: امسال انسداد فيزيكي مرزهاي شرقي كشور تكميل مي شود.
وي همچنين با اظهار اين مطلب كه درياباني و واحدهاي شناور و ساحل كشور تقويت مي شود افزود: تلاش نيروي انتظامي براي مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق كالا و مواد مخدر تقويت مرزهاي آبي و بويژه مرزهاي شرق كشور است و بر اين اساس خريد و ساخت شناورهاي جديد در دستور كار نيروي انتظامي قراردارد.
همچنين به گزارش فارس از ياسوج اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه صبحگاه مشترك نيروي انتظامي اين استان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه مطالبات اجتماعي در زمينه برخورد با پديده بدحجابي در حال افزايش است، افزود: با شروع فصل گرما و افزايش سفرها بدحجابي نيز تا اندازه اي افزايش پيدا مي كند كه نيروي انتظامي با اين تعداد انگشت شمار كه قصد دارند فضاي جامعه را آلوده كنند برخورد كرده و در اين راستا طرح مبارزه با بدحجابي را از تهران و در هفته گذشته آغاز كرديم و مردم مطمئن باشند كه با مظاهر فساد و ناهنجاري هاي اجتماعي با قاطعيت برخورد مي شود.
وي در پاسخ به سؤالي در زمينه تحركات فتنه سبز در كشور خاطرنشان كرد: تحركات فتنه گران به طور مستمر زير نظر بوده و اكنون مي توان گفت كه فتنه سبز به دليل از دست رفتن حمايت هاي مردمي ظرفيت اجتماعي خود را در داخل كشور از دست داده و براي هميشه خاموش شده است.

 



از امروز در صورت تخلف ورود ممنوع موتورسيكلت سواران 13 هزار تومان جريمه مي شوند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه برخورد با تخلف ورود ممنوع از شنبه در پايتخت خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه متاسفانه برخي تخلفات رانندگي در تهران براي تعدادي از رانندگان به صورت عادت درآمده است و بعضا حرمت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي از سوي اين افراد شكسته مي شود گفت: بر اين اساس پليس راهور تهران برنامه هاي ويژه اي براي برخورد با اين تخلفات تدوين كرده است كه از روز شنبه به مرور و مرحله به مرحله به اجرا گذاشته مي شود.
وي با اشاره به بررسي هاي صورت گرفته در اين خصوص افزود: اخيرا تخلف ورود ممنوع در پايتخت از سوي رانندگان و موتورسواران افزايش يافته است.
رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: متاسفانه شاهديم كه برخي رانندگان به هيچ عنوان به تابلوهاي عبور ممنوع توجهي نمي كنند، اين در حاليست كه اگر كوچه يا خياباني عبور ممنوع است حتما مسايل ترافيكي و ايمني در نصب اين تابلو لحاظ شده است.
وي با اشاره به اينكه رانندگان بايد حتما به تابلوها و علائم رانندگي توجه ويژه داشته باشند گفت: براساس طرح ويژه پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ از روز شنبه عوامل راهنمايي و رانندگي به طور جدي با تخلف ورود ممنوع برخورد كرده و رانندگاني كه از معابر عبور ممنوع تردد مي كنند ضمن اعمال جريمه 13 هزار توماني، 4 امتياز منفي نيز براساس قانون جديد براي آنها ثبت مي شود.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه بخشي از تخلفات ورود ممنوع مربوط به موتورسيكلت سواران است افزود: رانندگان اين دسته از وسائط نقليه نيز از امروز ضمن اعمال قانون و اختصاص نمره منفي به آنها، نسبت به انتقال موتورسيكلتشان به پاركينگ اقدام مي شود.
سردار رحيمي در عين حال تصريح كرد: يكي از برنامه هاي پليس راهور تهران در سال جاري بازگرداندن حرمت علايم رانندگي در پايتخت است كه در اين راستا بزودي طرح هاي ويژه اي به مرحله اجرا گذاشته مي شود تا رانندگان تهراني از رانندگي در ترافيك منظم لذت ببرند.

 



از سوي جمعيت هلال احمر مانور بزرگ امداد و نجات هوايي برگزار شد

سرويس اجتماعي -
عمليات امداد هوايي جمعيت هلال احمر به مناسبت هفته جهاني صليب سرخ و هلال احمر صبح ديروز با حضور مسئولان جمعيت و آحاد مردم در پارك چيتگر انجام شد.
بنابر گزارش كيهان در عمليات ديروز سه بالگرد هوايي جمعيت هلال احمر عمليات امداد راپل، حمل مصدوم، حمل سگ نجات و تخليه موتورهاي امدادي را از داخل بالگرد انجام دادند.ابوالحسن فقيه، رئيس جمعيت هلال احمر در محل برگزاري مانور بزرگ امداد و نجات هوايي به خبرنگاران گفت: تيم هاي تخصصي ايثار از شش ماه گذشته براي انجام فعاليت هاي امدادي و ارائه خدمات امداد و نجات تخصصي در شرايط اضطراري ويژه در اين جمعيت شكل گرفت.
وي افزود: با انجام آموزش هاي تخصصي جست وجو و نجات در دريا، كوهستان، جاده و ساير آموزش هاي امدادي، يازده تيم 24 نفره ايثار سازماندهي و ساماندهي عملياتي شده است.
فقيه با اشاره به اين كه تمام مراكز استان ها و شهرستان ها بايد به تيم هاي واكنش سريع مجهز شوند، اظهار كرد: اين تيم ها دوره هاي تخصصي و ورزشي را براي حضور در حوادث دريا، كوهستان و تصادفات جاده اي آموزش ديده اند تا در سريع ترين زمان ممكن بتوانند به مصدومان و مجروحان اين حوادث ياري رسانند.
وي هدف از برگزاري اين مانور را ارزيابي توان تيم هاي واكنش سريع ايثار عنوان كرد و گفت: اين مانور با حضور 50 نفر امدادگر تخصصي و با بكارگيري چهار فروند بالگرد عملياتي در بوستان جنگلي چيتگر برگزار شد.

 



آلودگي صوتي در 20 بزرگراه تهران

به گفته كارشناس بخش صداي شركت كنترل كيفيت هواي تهران هم اكنون 20 بزرگراه شهر تهران آلودگي صوتي دارند كه بايد براي نصب ديوار صوتي در برخي نقاط اين بزرگراهها اقدام شود.
حسين مهرآوران با اعلام خبر فوق افزود: توجه جدي به آلودگي صوتي تهران و نصب ديوار صوتي در مجاورت برخي بزرگراهها ضروري است.
وي با بيان اينكه آلودگي صوتي در مناطق مسكوني نزديك بزرگراهها بين 70 تا 80 دسي بل است گفت: اين در حالي است كه استاندارد آلودگي صوتي مناطق مسكوني در روز 55 دسي بل و در شب 45 دسي بل است.
مهرآوران با تأكيد بر توجه جدي به آلودگي صوتي تهران و نصب ديوار صوتي در مجاورت برخي بزرگراهها يادآور شد: هم اكنون 20 بزرگراه شهر تهران آلودگي صوتي دارند كه بايد براي نصب ديوار صوتي در برخي نقاط اين بزرگراهها اقدام شود.
به گفته وي، بزرگراههاي مدرس، همت، امام علي، يادگار امام، كردستان، حكيم و رسالت از جمله بزرگراههايي است كه آلودگي صوتي دارند كه بزرگراههاي كردستان، حكيم، رسالت و همت در اولويت نصب ديوار صوتي قرار دارند.
به گزارش مهر، مهرآوران يادآور شد: شركت در سال جاري بودجه يك ميليارد توماني براي نصب 500 متر ديوار صوتي در يكي از بزرگراههاي تهران اختصاص داده است.

 



توسط يك مادر بابلي اهداي عضو 4 بيمار مازندراني را نجات داد

بابل - خبرنگار كيهان:
مسئول اهداي عضو دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: اهداي عضو يك زن 48ساله بابلي، جان چهار بيمار مازني را نجات داد.
زيور مهدي نژاد در مراسم تشييع پيكر اين زن بابلي اظهار داشت: «مرواريد نژاديدالله» 48 ساله متاهل داراي سه فرزند ساكن روستاي بيشه سر بابل هفتم ارديبهشت ماه به دليل بيماري عصبي در بخش مغز و اعصاب بيمارستان آيت الله روحاني بابل بستري و دچار سكته مغزي شد.
وي افزود: اين بيمار بعد از چند روز به بخش آي سي يو بيمارستان آيت الله روحاني منتقل و نوزدهم ارديبهشت دچار مرگ مغزي شد.
مسئول اهداي عضو دانشگاه علوم پزشكي بابل بيان داشت: با رضايت خانواده اين بيمار براي اهداي عضو به بيمارستان امام خميني(ره) تهران منتقل شد.
اين مسئول در ادامه خاطرنشان كرد: كبد، قلب و دو كليه اين بيمار به بيماران نيازمند اهدا شد.
مسئول اهداي عضو دانشگاه علوم پزشكي بابل در پايان اذعان داشت: پيكر اين بيمار صبح پنج شنبه در بابل تشييع و در روستاي بيشه سر اين شهر به خاك سپرده شد.

 



از دوشنبه آغاز مي شود
توزيع كارت آزمون پيام نوري ها

مشاور عالي سازمان سنجش از آغاز توزيع كارت آزمون دوره هاي مختلف فراگير دانشگاه پيام نور از پس فردا
- دوشنبه- خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب افزود: بيست و دومين دوره آزمون فراگير كارشناسي دانشگاه پيام نور صبح و عصر روز جمعه 30 ارديبهشت ماه با شركت 137 هزار و 20 داوطلب برگزار مي شود.
توكلي افزود: در صورتي كه داوطلبان به مواردي اشكال در كارت شركت در آزمون برخورد مي كنند بايد در روزهاي چهارشنبه 28 و پنج شنبه 29 ارديبهشت به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

 



زلزله منطقه مرزي استان هاي اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد را لرزاند

شبكه لرزه نگاري اصفهان وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، از وقوع زلزله اي به قدرت 8/4 ريشتر در حوالي «سي سخت» و مرز استانهاي اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد خبر داد.
به گزارش ايرنا، شبكه لرزه نگاري اصفهان زمان دقيق وقوع اين زلزله را ساعت 18و 55 دقيقه روز پنجشنبه اعلام كرد.
شبكه لرزه نگاري اصفهان، پيش ازظهر پنجشنبه نيز از وقوع زلزله اي به قدرت 1/4 درجه ريشتر در غرب «افوس» از توابع شهرستان فريدن واقع در استان اصفهان و مرز اين استان با استان لرستان خبر داد.
«منصور شيشه فروش» مديركل مركز مديريت بحران استان اصفهان گفت: اين زلزله خسارتي نداشته است.
استان لرستان در غرب و كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غرب استان اصفهان واقع است.

 



دكتر صدر در مراسم تجليل از ماماها اعلام كرد
حمايت سازمان نظام پزشكي از نزديك شدن تعرفه زايمان طبيعي با سزارين

رئيس كل سازمان نظام پزشكي ماماها و پزشكان عمومي را يكي از پرمشكل ترين گروه هاي پزشكي به لحاظ اقتصاد درمان عنوان كرد.
دكتر سيد شهاب الدين صدر در همايش روز جهاني ماما كه شب جمعه در تالار وزارت كشور برگزار شد با اشاره به افزايش تعداد زايمان سزارين در كشور گفت: تعداد زايمان سزارين در كشور با استانداردهاي روز دنيا متفاوتند و به جاي آن كه 10 تا 15 درصد زايمان ها به روش سزارين انجام شود در برخي سالها حتي تا نزديك 70 درصد زايمان ها در كشور به روش سزارين بوده است كه اين موضوع غيرقابل قبول است. در جلسات مختلف با جراحان زنان و مامايي و ديگر دست اندركاران اين موضوع تذكرات لازم در اين زمينه را داده ايم كه بايد ميزان زايمان سزارين در كشور به حد استاندارد برسد.
وي ادامه داد: تلاش مي كنيم تعرفه زايمان طبيعي افزايش يابد و به تعرفه زايمان سزارين نزديك شود. ما از اين موضوع حمايت مي كنيم. همچنين لازم است در K زايمان حق و حقوق ماماها در نظر گرفته شود. اين موضوع حق قانوني است و از آن حمايت مي كنيم. ترديدي در اين زمينه نداشته باشيد چرا كه دفاع از حقوق بيمار و صاحبان حرف پزشكي از وظايف سازمان نظام پزشكي است.
صدر با بيان اينكه حدود دو سوم جمعيت ماماهاي كشور اشتغال مناسبي ندارند، گفت: با توجه به استانداردهاي دنيا براي هر هزار تولد 30 تا 50 ماما نياز است كه به اين ترتيب با توجه به ميزان تولدهاي كشور الان نبايد ماماي بيكار داشته باشيم. اين موضوع نيازمند آن است كه وزارت بهداشت در ساختار نظام شبكه بهداشت و درمان و همچنين در طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع با شرح وظايف تصويب شده مامايي جايگاه هاي كاري ماماها را درست در نظر بگيرد. اين موضوع با تلاش و برنامه ريزي صحيح به نتيجه مي رسد. نبايد امروز در كشور ماماي بيكار داشته باشيم.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي ارتقاي مقاطع مختلف تحصيلي ماماها گفت: حذف كارداني مامايي مورد حمايت سازمان نظام پزشكي بود از طرف ديگر بايد به ارتقاي مقاطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و PHD مامايي توجه شود. اميدواريم وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي به اين موضوع توجه كنند.
صدر در ادامه با اشاره به وجود حدود 50 هزار ماما در كشور از مجموعه خانواده 210 هزار نفري عضو سازمان نظام پزشكي افزود: در سال 57 جمعيت كشور حدود 35 ميليون نفر بود و تعداد اعضاي نظام پزشكي حدود 13 هزار نفر اما اكنون جمعيت كشور به بيش از 75 ميليون رسيده و به بيش از 210 هزار نفر نيز عضو سازمان نظام پزشكي هستند كه 110 هزار نفر آنها را پزشكان تشكيل مي دهند. امروز نيازي به فارغ التحصيلان گروه هاي پزشكي خارجي در كشور نيست چرا كه امروز بحث صادرات نيروهاي پزشكي اشتغال مناسب آنها نيز مطرح است. امروز تمام امور پيشرفته پزشكي در دنيا در ايران نيز قابل انجام است.وي ماماها و همچنين پزشكان عمومي را يكي از پرمشكل ترين گروه هاي پزشكي به لحاظ اقتصاد درمان عنوان كرد و افزود: به مناسبت روز جهاني ماما تمام جريمه هاي ماماها بخشيده مي شود.

 



شهريور ماه برگزار مي شود
چهارمين جشنواره ترافيك و رسانه

چهارمين جشنواره ترافيك و رسانه به منظور ترغيب و تشويق خبرنگاران رسانه هاي جمعي به انعكاس هر چه بيشتر موضوعات ترافيكي و با هدف ارتقاي فرهنگ ترافيك شهريور ماه امسال برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دبير جشنواره ترافيك و رسانه با اعلام اين خبر گفت: به منظور ارزيابي و بررسي آثار اصحاب رسانه در خصوص مسائل حمل و نقل و ترافيك شهري و انتخاب فعاليت هاي برجسته و ممتاز خبرنگاران در اين عرصه، «چهارمين جشنواره ترافيك و رسانه» شهريور امسال به وسيله اين معاونت برگزار خواهد شد.

 



سود قاچاق سيگار به جيب چه كساني مي رود؟

يكي از محصولاتي كه طي سال هاي گذشته سهم قابل توجهي در قاچاق داشته و براي رويارويي با آن برنامه ريزي شده، مواد دخاني است.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجم قابل توجه از محصولات دخاني كه هر ساله از مسير غيرقانوني وارد كشور مي شود به همراه برخي موانع كه در برابر مبارزه با آن قرار دارد، موجب شده تا ابهاماتي پيش روي كارشناسان و دستگاه هاي مسئول قرار گيرد.
نگاهي به آمار موجود، سندي است براي اثبات حجم بالاي تجارت غيرقانوني اين گروه كالايي بالاخص سيگار كه مصرف هر نوع آن فارغ از مبدا توليد و واردات جز خسران مالي و جاني حاصلي ندارد.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده مقرر شده بود تا سهم قاچاق از بازار سيگار كشور تا 15 درصد كاهش يابد، اما موانعي موجب شد تا اين مهم تحقق نيابد.
براساس آمار موجود، سالانه 60 ميليارد نخ سيگار در كشور مصرف مي شود و اين در حالي است كه در سال 89 از مسير توليد داخل و واردات 36 ميليارد نخ سيگار وارد بازار شده و فاصله 24 ميليارد مصرف تا عرضه قانوني از محل قاچاق تامين شده، كه معادل حدود 42 درصد مصرف و مبين عدم تحقق برنامه كاهش سهم سيگار قاچاق تا 15 درصد است.
از سويي به اين آمار بايد كشفيات قاچاق در سال گذشته را اضافه كرد كه رقمي نزديك به 610 ميليون نخ سيگار بوده است.
ادامه روند قاچاق سيگار علي رغم تلاش هاي پي گير دستگاه هايي كه براي مقابله با پديده شوم قاچاق فعاليت مي كنند، مبين فعاليت شبكه سازماندهي شده قاچاق سيگار است كه تلاش مي كند به هر نحوي حضور خود را در بازار ايران حفظ نمايد.
به اين مسئله بايد انتقاداتي كه به سياست ها و شيوه هاي به كار گرفته شده براي مديريت توليد و مصرف دخانيات در كشور مطرح است نيز اضافه شود، كه متاسفانه آنچنان كه بايد در مسير كاهش مصرف اثرگذار نبوده و از طرفي موجب شده تا اقبال مصرف كنندگان به توليدات داخلي و نمونه هايي كه به صورت قانوني وارد كشور مي شود كاهش يابد.
راهكارهاي ارائه شده براي كاهش مصرف، از سويي هزينه بالايي به كشور تحميل كرده و از طرفي به برنامه ها و تلاش هايي كه براي مبارزه با قاچاق سيگار مي شود نيز ضربه زده است.
آنچه معمولا در اين طرح ها ديده شده، كاهش مصرف بوسيله كنترل بازار است اما در اين خصوص مكررا به اين مهم بي توجهي شده كه با كاهش توليد و واردات رسمي، ميدان براي نمونه هاي قاچاق خالي مي شود.
در واقع عدم هماهنگي برنامه هايي كه در حوزه كاهش مصرف سيگار تدوين مي شود با سياست هاي مبارزه با قاچاق موجب شده تا اين برنامه ها به امتيازاتي براي قاچاقچيان تبديل شود.
اين قاچاقچيان كه برخي ايشان را مافياي سيگار ناميده اند، با بهره بردن از اين خلاء انواع برندهاي سيگار تقلبي را وارد بازار كشور كرده اند.
علي رغم تمامي تلاش هاي انجام شده براي مقابله با قاچاق سيگار، اما توليدكنندگان و واردكنندگان رسمي محصولات دخاني كه علاوه بر توجه به تامين محصولات استاندارد، شرايط فعاليت قانوني از قبيل پرداخت ماليات و حقوق وارداتي را رعايت كرده و تا 60 درصد نياز بازار را تامين مي كنند، همچنان در رقابتي نابرابر با قاچاقچيان با مشكلات عديده اي دست و پنجه نرم مي كنند.
از جمله برندهاي تقلبي قاچاقي كه سهم قابل توجهي در بازار سيگار كشور دارد، محصول معروف كمپاني فيليپ موريس يعني مارلبرو است.
در حاليكه واردات قانوني سيگار مالبرو ممنوع است، اما اين سيگار بدون پرداخت حتي يك ريال از حقوق تعيين شده براي محصولات وارداتي به دولت ايران، وارد بازار كشور مي شود و اين سوال را مطرح مي كند، كه چگونه اين برند غيرقانوني وارد كشور شده و با قيمتهايي حتي بيشتر از نمونه هاي مرغوب توليد داخل يا وارداتي در بازار عرضه مي شود.
اين در حالي است كه براي واردات قانوني تدابير ويژه اي چون پرداخت حقوق دولتي و تاييد كيفيت كالا توسط آزمايشگاه هاي دخانيات الزامي بوده و همچنين طبق قانون نماينده رسمي از طرف شركت اصلي موظف به توليد در داخل بوده و پس از گذشت مدتي موظف به واگذاري خط توليد به شركت دخانيات ايران مي شوند.

 



پيشنهاد افزايش كمك هزينه مهدكودك كارمندان زن

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: به معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور پيشنهاد شده است تا در ضوابط اجرايي بودجه سال 90 براي تعيين مبلغ يارانه مهدهاي كودك، تعرفه سازمان بهزيستي ملاك ارزيابي باشد.
مريم مجتهدزاده افزود: يكي از اين اقدامات حمايتي، اعطاي تسهيلات رفاهي در قالب كمك هزينه مهدكودك به زنان شاغل است كه در ضوابط اجرايي بودجه هر سال قابل پيش بيني است و در ماده 145 قانون برنامه چهارم توسعه، پرداخت يارانه جايگزين ايجاد مهد كودك براي كاركنان دستگاه هاي دولتي شده است.
رئيس مركز امور زنان ادامه داد: كمك هزينه پرداختي مهد كودك به كاركنان زن حدود 20 تا 25 هزار تومان به صورت ماهانه است كه اين ميزان در مقايسه با تعرفه سازمان بهزيستي رقم كمي است؛ از اين رو به منظور كارآمد ساختن اين تسهيلات و رفاه حال مادراني كه فرزند مهدكودكي دارند، مركز امور زنان طي مكاتبه با معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور پيشنهاد كرد تا دولت در ضوابط اجرايي بودجه سال 1390 در خصوص تعيين مبلغ يارانه مهدهاي كودك، تعرفه سازمان بهزيستي را ملاك ارزيابي و اعطاي تسهيلات قرار دهد و مبلغي متناسب با آن به عنوان كمك هزينه مهدهاي كودك در نظر گرفته شود.

 



رويدادهاي خارجي
اخراج به خاطر يك تصوير

استادان و دانشجويان عربستاني يك پرفسور آمريكايي را به دليل نشان دادن تصوير سگي كه عقال عربستاني بر سر داشت از دانشگاه اخراج كردند.
اين پرفسور آمريكايي در دانشگاه «الطائف» در حال ارائه مقاله اي درباره تاخير محيط و شرايط آب و هوايي بر روي حيوانات بود، كه تصوير گرافيك يك سگ آمريكايي در حالي كه روي سرش عقال عرب ها بود را نشان داد.
اما بيشتر استادان و دانشجويان حاضر به اين تصوير اعتراض كردند و پرفسور آمريكايي ناچار شد ابتدا سالن و سپس كشور عربستان را ترك كند.
«ژوزف ويليامز» پرفسور و استاد دانشگاه ايالت «اوهايو» آمريكا سعي مي كرد با ارائه اين كنفرانس تاثير محيط بر سگي را كه در دو كشور مختلف آمريكا و عربستان زندگي مي كند مورد بررسي و تحليل قرار دهد و اعلام كند كه شرايط محلي بر روي سگ ها نيز تاثيرگذار است، اما اين مسئولان و استادان عربستاني اين تصوير را نوعي توهين به مردم اين كشور و ضربه زدن به حيثيت خود دانستند.

 



كشف محموله بزرگ حشيش در پوشش برنج

تبريز- خبرنگار كيهان:
جانشين پليس آذربايجان شرقي گفت: با انهدام يك شبكه بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر در اين استان و دستگيري سركرده و اعضاي آن 417 كيلوگرم حشيش و ترياك كشف شد.
سرهنگ اسماعيل اسماعيل زاده در تبريز افزود: اين باند قصد انتقال يك محموله بزرگ با پوشش برنج از بندرعباس به استان را داشتند كه در محدوده استان قم، كاميون حامل مواد متوقف و راننده آن به نام «منصور- ن» و عضو ديگر شبكه به نام «حسن- ب» دستگير شدند و در بازرسي از كاميون 39 كيلوگرم ترياك و 378 كيلوگرم حشيش كشف شد و سرشبكه و صاحب محموله نيز در عوارضي قم، توسط ماموران استان دستگير شد.
وي با اشاره به انتقال مواد مخدر مكشوفه و خودروهاي توقيفي اين باند به آذربايجان شرقي، از شناسايي دو سرشاخه باند به نامهاي «غلام- ح» اهل و ساكن مياندوآب و «فرهاد- ن» اهل و ساكن مراغه خبر داد.

 



در تنكابن انجام شد
طناب دار بر گردن عامل افيوني

ساري- خبرنگاركيهان:
قاچاقچي مواد مخدر در شهرستان تنكابن كه به جرم حمل و نگهداري مواد مخدر صنعتي به اعدام محكوم شده بود، به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در پي شناسايي و دستگيري عامل افيوني به نام «ع» به اتهام سرقت و حمل و نگهداري 860 گرم كراك در شهرستان تنكابن، دادگاه انقلاب اين شهرستان پس از رسيدگي قضايي به پرونده اين متهم، وي را به اعدام محكوم كرد. بنابراين گزارش حكم اعدام پس از تاييد از سوي ديوان عالي كشور با حضور مسئولان انتظامي و قضايي به اجرا درآمد.

 



توليد پرچم ايران در كارخانه اسرائيلي

كارخانه «آوي مروم» در منطقه كفرسابا فلسطين اشغالي پرچم كشورها و سازمان هاي مخالف رژيم صهيونيستي از جمله ايران و حماس را توليد مي كند.
به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، برخي منابع خبري رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه كارخانه «آوي مروم» در منطقه كفرسابا فلسطين اشغالي كه توليدكننده پرچم و بيلبوردهاي تبليغاتي است، در حال حاضر پرچم كشورها و سازمان هاي مخالف رژيم صهيونيستي از جمله ايران و حماس را توليد مي كند. اين رسانه ها علت اين اقدام را محرمانه اعلام كرده اند.

 



استعفاي گوينده معروف

يكي از معروفترين گويندگان شبكه خبري العربيه به دليل رويكرد دوگانه اين شبكه در قبال انقلاب بحرين و رويدادها در سوريه، از سمت خود استعفا داد.
«زينه اليازجي» گوينده معروف العربيه در صفحه خود در فيس بوك اعلام كرد كه بار ديگر استعفاي خود را به شبكه العربيه داده است و اين بار اين شبكه وابسته به عربستان سعودي، با استعفاي وي موافقت كرده است.يازجي كه سوري الاصل است، پيش از فعاليت در شبكه العربيه، در تلويزيون سوريه مشغول به فعاليت بوده است.رويكردهاي دوگانه شبكه هاي العربيه وابسته به عربستان سعودي و شبكه الجزيره، وابسته به خاندان حاكم بر قطر، باعث شد تا بسياري از عوامل اين شبكه ها از سمت خود استعفا دهند.الجزيره و العربيه طي هفته هاي اخير، با چشم پوشي كامل از سركوبگري هاي عربستان سعودي و آل خليفه عليه مردم بحرين، به بزرگنمايي رويدادهاي سوريه پرداختند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14