(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 اردیبهشت 1390- شماره 19925

حديث دشت عشق
رقابت هاي جايزه بزرگ دووميداني كشور ركورد پرتاب چكش ايران شكسته شد
اخبار كوتاه از فوتبال
ركابزنان خارجي سكوهاي قهرماني را تصاحب كردند
سهرابي برترين ركابزن آسيا
توضيحات سازمان تربيت بدني در خصوص عدم اعزام تيم ملي تيراندازي
مي خواستند بدون اطلاع ما به آمريكا بروند!
16 تيم برتر آسيا مشخص شدند
ميزباني اصفهاني ها از حريفان استقلال و پيروزي
قانون اجازه دهد به كارم ادامه مي دهم مشحون: يك دهه است بازنشسته شده ام
سومين قهرماني متوالي بارسلونا گوارديولا: انگيزه تيم ما ستودني بود
مشهد ميزبان مسابقات جايزه بزرگ شطرنج



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «رحمت الله مختاري»
امام امت تكليف همه را روشن كردند
امام امت در بياناتشان كه در اوايل سال 1365در حسينيه جماران براي مردم ابراز داشتند تكليف را براي همه مردم روشن نمودند و در قسمتي از بياناتشان فرمودند كه امروز همه مردم مكلفند كه در جبهه ها حضور پيدا كنند آنان كه مي توانند سلاح رزم برگيرند و آنان كه نمي توانند در پشت جبهه خدمت كنند.
به عنوان وصيت و سفارش از من حقير مردم بدانيد كه در موقعيتي قرار گرفته ايد كه ديگر هيچ زمان اين موقعيت به دست نخواهد آمد و در اين موقعيت حساس اگر كوتاهي كنيد ديگر عذري در برابر خداوند پذيرفته نخواهد شد و پشيماني ديگر سودي نخواهد داشت.
بسيجي شهيد «رحمت الله مختاري»، سال 1346 در خوراسگان متولد شد و در 27/10/1365 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



رقابت هاي جايزه بزرگ دووميداني كشور ركورد پرتاب چكش ايران شكسته شد

رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ كشور در مواد پرتاب ها با شكستن ركورد پرتاب چكش ايران توسط كاوه موسوي در شهركرد برگزار شد.
رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ كشور در مواد پرتابي پنجشنبه به ميزباني هيئت دووميداني چهارمحال بختياري و در ورزشگاه تختي شهركرد برگزار شد.
در اين مسابقه كه براي اولين بار با حضور بيش از دو هزار تماشاگر مشتاق دووميداني برگزار شد، كاوه موسوي ركورددار پرتاب چكش كشورمان با پرتابي به ميزان 75 متر و 26 سانتيمتر ركورد پرتاب چكش ايران را جابه جا كرد. موسوي با اين پرتاب، ركورد ايران را در ماده پرتاب چكش به ميزان 2 متر و 26 سانتيمتر به صورت رسمي افزايش داد. ركورد ايران پيش از اين متعلق به خود اين ورزشكار بود. مسعود مقدم در همين ماده با ركورد 66 متر و 64 سانتيمتر دوم شد و ميثم نعمت الهي با حدنصاب 59 متر و 74 سانتيمتر به عنوان سوم دست يافت.
همچنين در ماده پرتاب ديسك برادران صميمي در غياب احسان حدادي، قهرمان آسيا بر سكوهاي اول و دوم تكيه زدند. محمد صميمي با ركورد 64 متر و 10 سانتيمتر، محمود صميمي با حدنصاب 63 متر و 98 سانتيمتر و رضا شيريان با پرتابي به ميزان 59 متر و 26 سانتيمتر به ترتيب در مكان هاي اول تا سوم ماده پرتاب ديسك ايستادند. مسابقات دووميداني جايزه بزرگ كشور در ماده پرتاب وزنه نيز برگزار شد. در اين ماده عنوان نخست از آن مرتضي ناظمي شد كه ركورد 18 متر و 39 سانتيمتر را از خود برجاي گذاشت. در اين ماده محمدحسن اسكندري با ركورد 18 متر و 36 سانتيمتر دوم شد و داران باغوميان با حدنصاب 16 متر و 61 سانتيمتر به عنوان سوم بسنده كرد.
در ماده پرتاب نيزه كه جدا از مسابقات ديگر مواد در پيست تارتان آموزش و پرورش شهركرد برگزار شد، ايوب آرخي ركورددار اين ماده با پرتاب نيزه به ميزان 72 متر و 50 سانتيمتر در مكان اول ايستاد. در ماده پرتاب نيزه محسن عزيزنژاد با حدنصاب 70 متر و 52 سانتيمتر دوم شد و يعقوب آرخي با ركورد 68 متر و 70 سانتيمتر عنوان سوم را از آن خود كرد.
طبق اعلام مسئولان برگزاري مسابقات جايزه بزرگ شهركرد به نفرات اول تا سوم اين رقابت ها به ترتيب مبالغ 500 ، 300 و 200 هزار تومان جايزه پرداخت مي شود. فدراسيون دووميداني به ركوردشكنان هم جوايز ويژه اي اهداء خواهد كرد.
مسابقات دووميداني جايزه بزرگ براي اولين بار در بخش هاي جداگانه و در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش سه شنبه و چهارشنبه ليست مي دهد
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان از اعلام فهرست تيم هاي اميد و بزرگسالان كشورمان در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري خبر داد و اظهار داشت: كارلوس كي روش و دستيارانش با يك بررسي عميق و مدون شرايط كليه بازيكنان فوتبال ايران را بررسي كرده اند.مربيان تيم ملي با تدوين يك جزوه 150 صفحه اي به بررسي و آناليز تك تك بازيكنان فوتبال ايران پرداخته اند و قرار است در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري فهرست بازيكنان تيم هاي فوتبال اميد و بزرگسالان كشورمان را اعلام كنند.
پرداخت يك ميليارد تومان به بازيكنان و كادر فني ملوان
باشگاه ملوان در آستانه ديدار با استقلال در ليگ برتر فوتبال يك ميليارد تومان به حساب بازيكنان و كادر فني اين باشگاه واريز كرد.سخنگوي باشگاه ملوان منطقه آزاد انزلي با اعلام خبر پرداخت كليه مطالبات بازيكنان و كادر فني ملوان تا پايان فصل جاري اظهار داشت: با مساعدت ويژه عليرضا بهمني رئيس هيأت مديره موسسه با واريز مبلغ 10 ميليارد ريال به حساب كليه عوامل تيم، 70 درصد از مبلغ قرارداد تمامي بازيكنان و كادر فني ملوان در اين فصل پرداخت شد.
شكايت شريفي از كاشاني
رئيس پيشين كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از سرپرست باشگاه پيروزي به قوه قضائيه شكايت كرد. مجتبي شريفي با تاييد خبر شكايتش از حبيب كاشاني گفت: پس از صحبت هاي كاشاني در جلسه هيات رئيسه فدراسيون مبني بر اينكه بنده با آقاي دايي روابط پشت پرده دارم، با مطلع قرار دادن هيات رئيسه فدراسيون و نيز علي دايي، شكايت كيفري خود را از طريق قوه قضائيه طرح و پيگيري مي كنم تا از حق خويش دفاع كرده باشم.
استقلال پرتماشاگرترين تيم آسيا
جدال تيم هاي فوتبال استقلال و النصر به عنوان پرتماشاگرترين ديدار مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا معرفي شد.در مرحله گروهي 96 بازي در 8 گروه برگزار شد و در مجموع 995 هزار و 133 نفر اين ديدارها را از نزديك تماشا كردند.پر تماشاگرترين ديدار جدال روز چهارشنبه استقلال و النصر لقب گرفت كه در آن 85 هزار و 422 هوادار ميزبان در ورزشگاه آزادي حضور داشتند.
كرار با جريمه 10 ميليوني به عراق رفت
جلسه كميته انضباطي باشگاه تراكتورسازي در مورد جاسم كرار برگزار شد. در اين جلسه كه پيش از امضاي تمديد قرارداد فراز كمالوند با تراكتورسازي تشكيل شد، بازيكن عراقي به پرداخت 10 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شد و با توجه به اخراجش در بازي با صباي قم و محروميت تا اطلاع ثانوي از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با هماهنگي باشگاه براي دو مسابقه پاياني ليگ مرخصي گرفت و به عراق بازگشت.
يووه از سري A كنار مي كشد
تقسيم حق پخش تلويزيوني در ايتاليا سر و صداي زيادي را به راه انداخته است تا جايي كه يوونتوس تورين تهديد كرد از رقابتهاي سري A كنار مي كشد. به نوشته گاتزتا دلو اسپورت سران بانوي پير فوتبال اروپا مدعي هستند، اينتر، ميلان، رم، ناپولي و يوئوه با شيوه كنوني تقسيم درآمدهاي تلويزيوني زيان مي بينند. آندره آنيلي، رئيس باشگاه توريني در اين باره عنوان كرد: اين باشگاه ها 75 درصد هواداران فوتبال در ايتاليا را در اختيار دارند ولي بايد به تصميم هاي باشگاه هايي تن بدهند كه دست به سرمايه گذاري نمي زنند. به گفته او باشگاه هاي كوچك مي خواهند سهم بزرگ تري را در تقسيم پول داشته باشند.
اوزيل بهترين پاسور رئال مادريد شد
در حالي كه هنوز دو هفته با پايان رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي اسپانيا باقي مانده، باشگاه رئال مادريد آمار جالب توجهي را منتشر كرد.بر طبق اين آمار مسوت اوزيل هافبك آلماني رئال كه در ابتداي فصل به اين تيم پيوست، تاكنون 24 بار پاس گل داده است.او در مدت زمان 2 هزار و 530 دقيقه حضور در ميدان در رقابت هاي ليگ 6 گل به ثمر رسانده و 17 پاس گل داده است. يك گل و 6 پاس گل در ليگ قهرمانان اروپا و 3 گل و 1 پاس گل در جام حذفي اسپانيا ديگر آمارهاي مربوط به اوزيل هستند.
مانوئل نوير به بايرن مونيخ پيوست
مانوئل نوير دروازه بان ملي پوش تيم فوتبال شالكه با قراردادي به ارزش 25 ميليون يورو و براي چهار سال به عضويت تيم فوتبال بايرن مونيخ درآمد. سايت خبري كيكر اعلام كرد، باشگاه بايرن مونيخ براي عقد قرارداد با نوير 18 ميليون يورو به باشگاه شالكه پرداخت خواهد كرد. هفت ميليون يورو باقيمانده قرارداد نوير در صورت قهرماني بايرن مونيخ در بوندس ليگا و ليگ قهرمانان به باشگاه شالكه پرداخت خواهد شد.

 



ركابزنان خارجي سكوهاي قهرماني را تصاحب كردند
سهرابي برترين ركابزن آسيا

مرحله اول از بيست و ششمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان با كسب عناوين اول تا سوم توسط ركابزنان خارجي حاضر در تور و رسيدن عنوان برترين ركابزن آسيايي حاضر در تور به مهدي سهرابي برگزار شد.
مرحله اول بيست و ششمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان عصر ديروز( جمعه) در مسير پرولوگ در شهر تبريز پيگيري شد كه در نهايت «اشتفان شوماخر» از تيم ميشي ايتاليا با زمان 4 دقيقه و 45 ثانيه و 79 صدم ثانيه اول شد. «نيگوئل آنگول» از تيم «لتوآ» مالزي با زمان 4 دقيقه و 55 ثانيه و 10 صدم ثانيه دوم و «گري ام پي» از تيم MTN آفريقاي جنوبي با حدنصاب 4 دقيقه و 55 ثانيه و 11 صدم ثانيه سوم شدند .
مهدي سهرابي به عنوان نزديك ترين ركابزن ايراني و آسيايي به اين سه دوچرخه سوار خارجي، با زمان 4 دقيقه و 55 ثانيه و 43 صدم ثانيه چهارم شد. در پايان مرحله اول اين مسابقات پيراهن طلايي و پيراهن امتيازي به «اشتفان شوماخر» از تيم ميشي ايتاليا رسيد. مهدي سهرابي عنوان برترين ركابزن آسيايي حاضر در تور را بدست آورد. مرحله دوم اين مسابقات امروزدر مسير 177 كيلومتري مسير تبريز- مشكين شهر برگزارخواهد شد.

 



توضيحات سازمان تربيت بدني در خصوص عدم اعزام تيم ملي تيراندازي
مي خواستند بدون اطلاع ما به آمريكا بروند!

معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني گفت: تيم ملي تيراندازي قصد داشت بدون اطلاع ما راهي آمريكا شود كه البته اجازه اين كار را نداديم.
سيدحميد سجادي در رابطه با ادعاي مسئولان فدراسيون تيراندازي كه دليل عدم سفر تيم ملي تيراندازي به كشور آمريكا را مخالفت سازمان تربيت بدني خوانده بودند، گفت: طبق قوانين جاري كشور سفر هر يك از تيم هاي ملي به كشوري همچون آمريكا علاوه بر اينكه مجوز شوراي برون مرزي سازمان را مي خواهد، مي بايست تأييد وزارت امور خارجه را داشته و نهايتاً موافقت شخص رئيس سازمان تربيت بدني را هم بگيرند كه متاسفانه سفر مذكور هيچ يك از اين فاكتورها را نداشت.
وي ادامه داد: متاسفانه مسئولان فدراسيون تيراندازي در شرايطي كه هيچگونه پاسخ مثبتي از شوراي برون مرزي سازمان دريافت نكرده بودند، ضمن ناديده گرفتن عدم صدور مجوزهاي مذكور تخلف مضاعفي را انجام داده اند و بدون اطلاع سازمان تربيت بدني، زمينه خروج اعضاي تيم ملي تيراندازي به كشور سوريه را فراهم و حتي اقدام به اخذ رواديد كشور آمريكا نموده اند كه اين موضوع در جاي خود از سوي مراجع مربوطه قابل بررسي و پيگيري است.
معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني تأكيد كرد: علاوه بر اين رئيس فدراسيون تيراندازي در ليستي كه براي سفر به كشور آمريكا به شوراي برون مرزي معرفي كرده، نامي از خود نبرده بود، اما چطور است كه وي هم جزو مسافران سفر به سوريه بوده و هم رواديد سفر به آمريكا را نيز اخذ كرده بود. وي با اشاره به اينكه تيم ملي تيراندازي و مسئولان اين فدراسيون قصد داشته اند بدون اطلاع سازمان تربيت بدني و حراست سازمان به اين سفر بروند گفت: تيم ملي تيراندازي و همراهانش قصد داشتند بامداد چهارشنبه بيست و يكم ارديبهشت ماه بدون اطلاع سازمان تربيت بدني به عنوان متولي اصلي ورزش كشور و حتي بدون همراهي حتي يك نفر از نماينده سازمان (حراست) كشور را به مقصد آمريكا ترك كنند.

 



16 تيم برتر آسيا مشخص شدند
ميزباني اصفهاني ها از حريفان استقلال و پيروزي

مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا به اتمام رسيد و 16 تيم حاضر در مرحله يك هشتم نهايي اين جام حريفان خود را شناختند كه طي آن ذوب آهن ايران به مصاف النصر عربستان مي رود و سپاهان با بنيادكار ازبكستان ديدار مي كند.
مرحله گروهي رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا روز چهارشنبه با برگزاري هشت ديدار در شرق و غرب قاره به پايان رسيد كه طي آن تيم هاي راه يافته به مرحله يك هشتم نهايي اين جام مشخص شدند.
بر اين اساس در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا تيم ذوب آهن ايران، صدرنشين گروه D برابر تيم دوم گروه B كه النصر عربستان است به ميدان مي رود. النصر عربستان كه در بازي رفت با نتيجه 2 بر يك استقلال را در رياض شكست داده بود، در حاليكه در بازي برگشت مقابل اين تيم با همين نتيجه تن به شكست داد به لطف داشتن تفاضل گل بهتر از آبي پوشان به مرحله حذفي راه يافت.
همچنين سپاهان ايران كه با پيروزي ارزشمند 4 بر يك برابر الجزيره در امارات به عنوان صدرنشين گروه A به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده است، برابر تيم دوم گروه C كه بنيادكار ازبكستان است، قرار مي گيرد. بنيادكار ازبكستان در مرحله گروهي ابتدا برابر پيروزي در ازبكستان با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شد اما در تهران با نتيجه 3 بر يك شاگردان دايي را از پيش رو برداشت تا به عنوان تيم دوم گروه خود راهي مرحله حذفي شود.
برنامه مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
سه شنبه: 3/3/90
¤ گامبا اوزاكا ژاپن- سرزو اوزاكاي ژاپن
¤ جئونبوك موتورز كره جنوبي- تيانجين تداي چين
¤ سپاهان ايران- بنيادكار ازبكستان
¤ الاتحاد عربستان- الهلال عربستان
چهارشنبه: 4/3/90
¤ اف سي سئول كره جنوبي- كاشيما آنتلرز ژاپن
¤ سامسونگ كره جنوبي- ناگويا گرامپوس ژاپن
¤ ذوب آهن ايران- النصر عربستان
¤ السد قطر- الشباب عربستان
طبق اعلام كميته برگزاري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، ديدارهاي دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات روز 23 شهريورماه 1390 و ديدارهاي برگشت اين مرحله طي روزهاي پنجم و ششم مهرماه برگزار مي شود.
ديدارهاي رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا نيز روز چهارشنبه 27 مهرماه و بازيهاي دور برگشت روز چهارشنبه چهارم آبانماه برگزار خواهد شد.
ضمن اينكه ديدار نهايي نهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در يكي از روزهاي جمعه يا شنبه 13 يا 14آبانماه برگزار مي شود.

 



قانون اجازه دهد به كارم ادامه مي دهم مشحون: يك دهه است بازنشسته شده ام

رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به قانون منع حضور بازنشسته ها در ورزش گفت: من هم يك مدير بازنشسته هستم اما تا زماني كه قانون اجازه دهد به كارم ادامه مي دهم.
محمود مشحون ضمن تأكيد بر اينكه تاكنون با هيچ منعي بر ادامه فعاليت مواجه نشده است، اظهار داشت: بيش از يك دهه از بازنشستگي ام مي گذرد اما در اين مدت هيچ منعي براي ادامه خدمت در عرصه ورزش نداشته ام. من در رسانه ها خواندم كه بازنشسته ها نمي توانند در ورزش مديريت كنند و تا به امروز چنين چيزي به من ابلاغ نشده است.وي با تأكيد بر اينكه بازنشسته سازمان تربيت بدني است، تصريح كرد: سال 73 در سازمان تربيت بدني بازنشسته شدم و حدود 16-15 سال است كه به عنوان بازنشسته كارم را انجام مي دهم چون همچنان به بسكتبال و خدمت به اين رشته علاقمند هستم.
رئيس فدراسيون بسكتبال ادامه داد: من وظيفه و ديني نسبت به جوانان دارم و تا زماني كه توان داشته باشم و البته قانون اجازه دهد، آن را انجام مي دهم چون مي خواهم در اختيار وطنم باشم. با همه اينها در اختيار قانون هستم و در هر شرايطي از آن تبعيت مي كنم.رئيس فدراسيون بسكتبال در بخش ديگري از صحبت هاي خود در مورد برنامه هاي آماده سازي اين فدراسيون براي تيم ملي گفت: آمادگي و حضور متوالي در تمرين و بازي نياز هر تيمي براي حضور در هر رويدادي است. خوشبختانه بازيكنان بسكتبال با حضور در ليگ پوياي فصل جاري به آن دست يافتند. با همه اينها به فاصله چند روز پس از پايان مسابقات باشگاهي، اردوهاي تيم ملي آغاز مي شود.

 



سومين قهرماني متوالي بارسلونا گوارديولا: انگيزه تيم ما ستودني بود

هفته سي و ششم رقابت هاي فوتبال لاليگاي اسپانيا در حالي پيگيري شد كه تيم فوتبال بارسلونا توانست با كسب تساوي مقابل لوانته براي سومين سال پياپي عنوان قهرماني اين مسابقات را از آن خود كند.
در ادامه هفته سي و ششم رقابت هاي لاليگا آبي و اناري هاي بارسلونا با كسب تساوي يك بر يك مقابل لوانته موفق شدند در فاصله دو هفته مانده به پايان رقابت ها براي سومين سال پياپي عنوان قهرماني را كسب كنند. شاگردان پپ گوارديولا براي كسب عنوان قهرماني لاليگا تنها به يك امتياز احتياج داشتند كه در مصاف با لوانته آن را به دست آوردند.
گوارديولا در پايان بازي گفت: «بسيار خوشحالم كه بار ديگر قهرمان لاليگا شديم. قهرماني در اين ليگ به هيچ وجه كار آساني نيست و اين بار هم ما راه سختي را براي كسب اين عنوان طي كرديم.» وي در ادامه افزود: «قهرماني در فصلي كه قبل از آن جام جهاني برگزار شده بسيار دشوار است. 9 بازيكن ما به همراه اسپانيا قهرمان جهان شده بودند و انگيزه و تلاش آنها براي كسب سومين عنوان قهرماني پياپي در لاليگا ستودني است».
در ديگر ديدار مهم اين هفته تيم هركولس با تساوي 2-2 مقابل مايوركا متوقف شد و با اين نتيجه به دسته پايين تر سقوط كرد. پيش از اين آلمريا به دسته پايين تر سقوط كرده بود.
جدول رده بندي لاليگا در پايان هفته سي و ششم: 1- بارسلونا 92 امتياز (قهرمان)، 2- رئال مادريد 86امتياز، 3- والنسيا 67 امتياز و...

 



مشهد ميزبان مسابقات جايزه بزرگ شطرنج

با پيشنهاد «ايلي مژينوف» رئيس فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) و تقبل برگزاري مسابقات از سوي رئيس فدراسيون ايران اولين سري از مسابقات انتخابي قهرماني جهاني در دور بعد، در فوريه 2012 با حضور جمعي از بهترين شطرنج بازان جهان در مشهد برگزار خواهد شد!
براي اولين بار در طول تاريخ شطرنج كشورمان، بهترين هاي اين رشته ورزشي براي حضور در مسابقات «گرند پري» كه نفرات برتر آن به مرحله نهايي مسابقات نامزدي قهرماني جهان راه خواهند يافت به ايران خواهند آمد!
كرسان ايلي مژينوف رئيس فدراسيون بين المللي شطرنج كه در مراسم اختتاميه مسابقات قهرماني انفرادي آسيا در مشهد مقدس حضور داشت، با اعلام اين خبر اعلام كرد كه اين بازي ها تحت عنوان جام يادواره فردوسي شاعر نامدار ايراني در فوريه 2012 در مشهد برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14