(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 اردیبهشت 1390- شماره 19927

حديث دشت عشق
سقوط استيل آذين و قرار گرفتن 6 تيم در منطقه خطرسپاهان ، جام قهرماني را بالاي سر برد
فينال تكراري ليگ برتر بسكتبال در سه سال اخير جام روي دوش مهرام يا ذوب آهن
سرمربي تيم ملي تكواندو اعلام كرد كرمي و باقري معتمد به المپيك مي روند
تيم هاي ملي كشتي ايران امروز در تاشكند
كاظمي نژاد مدال نقره جهان را بر گردن آويخت تيم وزنه برداري ايران نهم شد
همگروهي ايران با هند، افغانستان و چين تايپه در واليبال قهرماني آسيا
خواندني از ورزش ايران
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «جواد قاسم پور»
من بسيجي تر از آنم كه شما مي دانيد
نام حاج جواد قاسم پور براي مردم كاشان و آران نامي است مشهور. بسيجيان آن ديار هنوز قامت بلند اين روحاني دلاور را به ياد دارند. او از شاگردان مدرسه علميه آيت الله يثربي بود و هوش و استعداد خود را در راه نشر علوم و معارف اهل بيت(ع) به كار گرفت و مطالعاتش را در حوزه تفسير، تاريخ و حديث گسترش داد. در شوراندن طلاب مدرسه به مبارزه عليه شاه و پخش اعلاميه ها و نوارها و كتب امام در آران نقش فعالي داشت. عشق به امام در دلش مي جوشيد، فنون نظامي را فرا گرفت و به حفاظت از بيت امام(ره) و مدرسه فيضيه مشغول شد. اولين هجرت عاشقانه اش را به سوي جبهه ها، با اجازه امام شروع كرد كه سرآغاز فصل نويني در زندگي آن روحاني عالي قدر شد. هويزه، سوسنگرد، آبادان، گيلان غرب، سرپل ذهاب، خرمشهر و... شاهد رزم دليرانه او بود. حاج جواد، جانشين گردان امام محمدباقر(ع) بود كه ستاره هاي زخم بر تنش فرود آمد و سرانجام در عمليات كربلاي 4 با اصابت گلوله دوشكا به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «جواد قاسم پور»، سال 1340 در آران متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات كربلاي چهار (جزيره ام الرصاص) به شهادت رسيد.

 



سقوط استيل آذين و قرار گرفتن 6 تيم در منطقه خطرسپاهان ، جام قهرماني را بالاي سر برد

سرويس ورزشي -
هفته سي و سوم رقابت هاي ليگ برتر با مسجل شدن قهرماني تيم فوتبال سپاهان اصفهان و سقوط استيل آذين تهران به پايان رسيد.
در چارچوب هفته سي و سوم رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه طي آن سپاهان با تساوي برابر پيروزي عنوان قهرماني دهمين دوره ليگ را به دست آورد.
در اصفهان ديدار دو تيم سپاهان و پيروزي با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا سپاهان با اين تساوي 66 امتيازي شود و به فاصله يك هفته مانده به پايان مسابقات قهرماني اش را در ليگ برتر مسجل كند. پيروزي نيز 55 امتيازي شد و همچنان در رده چهارم جدول باقي ماند. سپاهان با اين قهرماني پرافتخارترين تيم ليگ برتر ايران شد. اين تيم در 10 دوره اين مسابقات سه قهرماني كسب كرده است. دو قهرماني اين تيم با اميرقلعه نويي به طور متوالي در دو فصل اخير به دست آمده است. قلعه نويي نيز چهارمين قهرماني خود را در ليگ برتر جشن گرفت. اين مربي دو بار با استقلال و دو بار با سپاهان قهرمان ليگ برتر ايران شده است. در تهران تيم فوتبال استيل آذين با شكست 6 بر 1 برابر شهرداري در هفته ماقبل پاياني به ليگ دسته اول سقوط كرد. سقوط استيل آذين در حالي رخ داد كه در ابتداي فصل مسئولان اين تيم روياي صعود به ليگ قهرمانان را در افكار خود پرورش مي دادند!
در ورزشگاه آزادي استقلال با دو گل ملوان را شكست داد تا نسبت به كسب عنوان نايب قهرماني ليگ اميدوار بماند. استقلال با اين پيروزي امتياز خود را به عدد 62 رساند. در تبريز هم تيم فوتبال تراكتورسازي مقابل سايپا در دقايق پاياني از شكست فرار كرد. تراكتورسازي با اين تساوي همچنان اميدوار است عنوان چهارمي را بدست آورد تا شانس اندكي براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد.
در اهواز تيم فولاد، پاس را با شكستي سنگين بدرقه كرد تا همداني ها همچنان استرس سقوط به ليگ دسته اول را داشته باشند. دراين ديدار رضا نوروزي با زدن هر پنج گل تيمش ستاره ميدان بود و در كورس آقاي گلي باقي ماند. در تهران ذوب آهن با دو گل نفت را شكست داد تا سرنوشت شاگردان فركي به هفته آخر كشيده شود. نفت در صورت برتري برابر شاهين در بوشهر جواز ماندن در ليگ را كسب مي كند. در كرمان مس ، شاهين را شكست داد تا سرنوشت بوشهري ها درعين ناباوري به هفته آخر كشيده شود. در قزوين هم جدال نفس گير تيم هاي ته جدولي راه آهن و پيكان با برتري خودرو سازان به پايان رسيد تا آنها شانس بقا در ليگ را دارا باشند.
ديدار تيم هاي صبا و نفت آبادان هم با تساوي به پايان رسيد تا غلام پيرواني سرمربي نفت تلويحا از رفتن سخن بگويد و اعلام كند در صورت ليگ برتري شدن مقاومت سپاسي به شيراز بازمي گردد.
لازم به يادآوري است كه تا پايان اين هفته از رقابت ها ادينهو و نوروزي با زدن 21 گل مشتركا عنوان آقا ي گلي را از آن خود كرده اند.نتايج كامل ديدارهاي هفته سي و سوم به اين شرح است:
¤ سپاهان صفر - پيروزي صفر
¤ نفت تهران 1 - ذوب آهن اصفهان 2
گل: مهدي رجب زاده(44) وسيد محمد حسيني(79) براي ذوب آهن - مرتضي پورعلي گنجي ( 90+2) براي نفت
¤ استقلال 2 - ملوان انزلي صفر
گل: آرش برهاني (35)و هوار ملامحمد(66)
¤ تراكتورسازي 2- سايپاي البرز2
گل: علي عليزاده (87)و محمد نصرتي (89 ) براي تراكتورسازي - سيدامين منوچهري (30)و كريم انصاري فرد (77)براي سايپا
¤ فولاد خوزستان5 - پاس همدان 2
گل: رضا نوروزي(33،55،73، 86 و 90+3) براي فولاد- مهرداد قباخلو(64 ) و هادي رمضاني(89) براي پاس
¤ مس كرمان 3 - شاهين بوشهر صفر
گل: ادينهو ( 11 و 88) و قاسم دهنوي (88)
¤ صباي قم صفر - نفت آبادان صفر
¤ استيل آذين1- شهرداري تبريز 6
گل: محمد غلامي ( 30 ) براي استيل آذين- رسول پيرزاده (15) ، مهدي محمدي( 19-گل به خودي) ، ميثم بائو( 61،89) ، علي كريمي (72) و سعيد دقيقي( 85 ) براي شهرداري
¤ پيكان قزوين1 - راه آهن شهرري صفر
گل: محسن ارزاني(30)

 



فينال تكراري ليگ برتر بسكتبال در سه سال اخير جام روي دوش مهرام يا ذوب آهن

ديدار نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از امروز آغاز مي شود كه تيم هاي مهرام و ذوب آهن براي سومين سال متوالي برگزار كننده اين ديدار خواهند بود.
مهرام پس از كسب سه قهرماني متوالي در رقابت هاي ليگ برتر كه با مصطفي هاشمي به دست آمد امسال مهران شاهين طبع را در رأس خود قرار داد و با اين مربي هم به فينال مسابقات رسيد. اين براي سومين بار است كه مهرام و ذوب آهن در فينال رقابت هاي ليگ برتر رو در روي هم قرار مي گيرند اما نخستين بار است كه مهران شاهين طبع هدايت بازيكنان مهرام را در اين مرحله برعهده دارد.
در هر صورت پيش بيني برنده بازي نهايي مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور به همان اندازه سخت است كه پيش بيني در مورد معرفي فيناليست ها سخت بود. با اين حال تيمي كه دوشنبه بتواند پيروز شود فاصله خود را با سكوي قهرماني نزديك تر مي كند.
ديدار رده بندي نيمه تكراري است!
طي دو فصل گذشته رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم هاي پتروشيمي بندر امام و صبا مهر برگزار كننده ديدار رده بندي بودند. امسال نيز پتروشيمي براي سومين بار به ديدار رده بندي راه يافته است و اين بار توزين الكتريك را پيش روي خود مي بيند. تيمي كه اولين سال حضورش را با كسب عنوان ششمي به پايان رساند و امسال درصدد تصاحب جايگاه سومي است. جايگاهي كه سال گذشته به نام ماهشهري ها ثبت شد.
برنامه ديدارهاي ليگ بسكتبال به اين شرح است:
دوشنبه 26/2/90
ديدار نخست فينال:
¤ مهرام تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 45:15)
ديدار نخست رده بندي:
¤ پتروشيمي بندر امام- توزين الكتريك كاشان (ساعت 17)
سه شنبه 27/2/90
ديدار دوم فينال:
¤ مهرام تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 45:15)
ديدار دوم رده بندي:
¤ پتروشيمي بندر امام- كاسپين قزوين (ساعت17)

 



سرمربي تيم ملي تكواندو اعلام كرد كرمي و باقري معتمد به المپيك مي روند

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: ما به دنبال اتفاق نيستيم و در صورت كسب سهميه المپيك به احتمال قريب به يقين، يوسف كرمي و محمد باقري معتمد به اين رقابت ها اعزام خواهند شد.
رضا مهماندوست با تأييد برخي اخبار مبني بر تصميم او براي حضور يوسف كرمي و محمد باقري معتمد در بازي هاي المپيك لندن گفت: اين دو ورزشكار در مسابقه ها عملكرد خوبي از خود برجا گذاشته اند و نوسان كمتري داشته اند. ضمن اينكه احتياجي به وزن كم كردن ندارند. بنابراين منطقي است كه ما در صورت كسب سهميه المپيك اين دو تكواندوكار را به رقابت ها بفرستيم.
وي افزود: ما به دنبال اتفاق نيستيم و بايد يك جريان پيوسته و رو به بالا را ادامه دهيم. به عنوان مثال اگر بخواهيم تكواندوكاري مثل عليرضا نصرآزاداني را به جاي باقري معتمد به المپيك بفرستيم، در اولين گام او بايد 6كيلو وزن كم كند و همچنين مسابقه هاي انتخابي برگزار كنيم كه در اين بين احتمال آسيب ديدگي نيز وجود دارد.
سرمربي تيم ملي تكواندو درباره رقابت هاي انتخابي المپيك نيز گفت: ما تمام سعي مان را مي كنيم كه در رقابت هايي كه در كشور آذربايجان در تيرماه برگزار مي شود، بتوانيم دو سهميه مان را بگيريم، ولي تكواندو مانند ورزش هاي ركوردي نيست، اتفاقات و مسائل ديگر مثل داوري در آن اثرگذارند. بنابراين از الان نمي توانيم درباره موفقيت مان پيش بيني كنيم. وي ادامه داد: البته سه، چهار ماه بعد از اين رقابت ها ما يك شانس ديگر در مسابقه هاي قاره اي داريم كه در آنجا هم مي توانيم سهميه المپيك بگيريم.

 



تيم هاي ملي كشتي ايران امروز در تاشكند

تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا بامداد امروز راهي تاشكند شدند.
ملي پوشان اعزامي به اين رقابت ها ابتدا بامداد راهي شهر باكو شده و پس از توقفي كوتاه، به شهر تاشكند محل برگزاري بيست و يكمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا اعزام شدند.
مسابقات پنج وزن اول كشتي آزاد روز پنج شنبه 29 ارديبهشت و رقابت هاي دو وزن دوم روز جمعه برگزار مي شود، رقابت هاي دو وزن اول كشتي فرنگي نيز روز شنبه و مسابقات پنج وزن دوم روز يكشنبه يك خرداد برگزار خواهد شد. اين رقابت ها طبق برنامه از ساعت 14 تا
30/20 به صورت يكسره برگزار مي شود. تركيب تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران در اين رقابت ها به شرح زير است:
كشتي آزاد: 55 كيلوگرم: ياسر حيدرقلي نژاد، 60 كيلوگرم: مصطفي آقاجاني، 66 كيلوگرم: مصطفي حسين خاني، 74 كيلوگرم: مرتضي رضايي قلعه، 84 كيلوگرم: احسان اميني، 96 كيلوگرم: عرفان اميري، 120 كيلوگرم: كميل قاسمي
كشتي فرنگي: 55 كيلوگرم: محسن حاجي پور، 60 كيلوگرم: عبدالمحمد پاپي، 66 كيلوگرم: علي محمدي، 74 كيلوگرم: محسن قاسمي، 84 كيلوگرم: داود اخباري، 96 كيلوگرم: داود گيل نيرنگ، 120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده

 



كاظمي نژاد مدال نقره جهان را بر گردن آويخت تيم وزنه برداري ايران نهم شد

تيم وزنه برداري ايران كه روز شنبه توسط ميلاد اورنگي در دسته 77 كيلوگرم صاحب مدال نقره شده بود بامداد ديروز با كسب يك مدال نقره ديگر به كار خود در رقابت هاي وزنه برداري نوجوانان جهان پايان داد.
عليرضا كاظمي نژاد ملي پوش دسته فوق سنگين تيم وزنه برداري نوجوانان ايران با كسب مدال نقره به كار خود در دومين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان جهان خاتمه داد.
رده بندي نفرات برتر رقابت هاي دسته 94+ كيلوگرم به اين شرح است:
1- گورميناسيان از ارمنستان: يكضرب 174 كيلوگرم، دو ضرب 205 كيلوگرم، مجموع 379 كيلوگرم
2- عليرضا كاظمي نژاد از ايران: يكضرب 166 كيلوگرم، دوضرب 201 كيلوگرم، مجموع 367 كيلوگرم
3- تيمور نانيف از روسيه: يكضرب 163 كيلوگرم، دو ضرب 195 كيلوگرم، مجموع 358 كيلوگرم
تيم ايران پيش از اين در دسته 94 كيلوگرم توسط عماد باقري ضمن كسب تك مدال برنز حركت يكضرب، در مكان چهارم رده بندي مجموع اين وزن ايستاد و ميلاد رشيدي هم عنوان ششمي را از آن خود كرد. به اين ترتيب در پايان مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان جهان در پرو تيم وزنه برداري ايران با 275 امتياز، در ميان 29 تيم شركت كننده در بخش پسران در مكان نهم ايستاد. روسيه با 593 امتياز قهرمان جهان شد و تيم هاي كلمبيا و چين هم در رده هاي دوم و سوم ايستادند.

 



همگروهي ايران با هند، افغانستان و چين تايپه در واليبال قهرماني آسيا

تيم ملي واليبال كشورمان ديدارهاي مقدماتي خود در مسابقات قهرماني مردان آسيا را مقابل تيم هايي از هند، افغانستان و چين تايپه برگزار مي كند.
در جريان اجلاس هيئت رئيسه كنفدراسيون واليبال آسيا كه در چين برگزار شد قرعه كشي مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا نيز برگزار شد كه طي آن 16 تيم شركت كننده در اين رقابت ها حريفان خود را در مرحله مقدماتي شناختند. قرعه كشي مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا به شرح زير است:
گروهA: ايران، هند، افغانستان و چين تايپه
گروهB: چين، اندونزي، سريلانكا، ازبكستان
گروهC: ژاپن، قزاقستان، پاكستان، تايلند
گروهD: كره جنوبي، استراليا، تركمنستان، قطر
شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا 30 شهريور ماه تا 8مهرماه در تهران برگزار خواهدشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با هماهنگي هاي به عمل آمده بين فدراسيون جودو و اداره كل تربيت بدني استان تهران انتصاب موسي كريمي به عنوان سرپرست هيئت جودوي استان تهران مورد تأييد قرار گرفت. در پي مشكلات اخير در هيئت جودو استان تهران، اداره كل تربيت بدني استان تصميم به كنار گذاشتن كمال حبيب وكيلي رئيس اين هيئت و انتخاب نايب رئيس به عنوان سرپرست گرفت.
¤ گروه بندي رقابت هاي فوتبال هفت نفره جهان در هلند برگزار شد و ايران در گروه D قرار گرفت. تيم فوتبال ايران در اين رقابت ها كه از تاريخ 27 خرداد به مدت دو هفته در هلند برگزار خواهد شد در گروه D اين رقابت ها با تيم هاي جمهوري ايرلند، آمريكا و ژاپن همگروه شده است.
¤ با دستور سعيدلو در خصوص تعمير و بازسازي مجموعه سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي علي تركاشوند مدير عامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي از تعمير و بازسازي اين مجموعه تا نيمه اول شهريور ماه سال جاري خبر داد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عدم تغيير زمان ديدار پيروزي و سپاهان
بدنبال انتشار خبري به نقل از علي كفاشيان مبني بر تعويق ديدار پيروزي و سپاهان در كادر جام حذفي به دليل همزماني با ديدارهاي نمايندگان كشورمان درليگ قهرمانان آسيا، عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ تاكيد كرد هيچ تغييري در برنامه برگزاري اين مسابقات وجود ندارد و مسابقه مذكور در روز 8 خرداد ماه برگزار خواهد شد.وي تصريح كرد: سپاهان روز 3 خرداد در اصفهان با بنيادكار ازبكستان ديدار مي كند و تا ديدار مقابل پيروزي 5 روز فاصله است و دليلي براي تغيير اين ديدار حساس كه برنامه آن از قبل اعلام شده وجود ندارد.
برهاني بهترين گلزن ليگ شد
آرش برهاني در ديدار تيم هاي استقلال و ملوان كه به ميزباني آبي پوشان برگزار شد با به ثمر رساندن گل اول استقلال در دقيقه 31 موفق شد هشتاد و هشتمين گلش در رقابت هاي ليگ برتر را بزند و ركورد گلزني در اين ليگ در 10 فصل گذشته را بشكند. برهاني در هفته سي و يكم در تهران در دقايق پاياني ديدار با نفت آبادان گل ششم تيمش و گل شماره 87 خود را به ثمر رساند تا در تعداد گل زده با رضا عنايتي، مهاجم سابق استقلال و فعلي سپاهان مساوي شود.
خط خوردن 2 بازيكن تيم ملي فوتسال
براي كاهش اردونشينان در آستانه حضور در تورنمنت پنج جانبه چين، در پايان هفته جاري تعداد ملي پوشان به 16 بازيكن كاهش پيدا خواهد كرد. در حالي كه هم اكنون 18 بازيكن در اردو هستند، تا پايان هفته جاري دو نفر خط خواهند خورد. هفته آينده نيز دو بازيكن ديگر از اردو خارج مي شوند تا در نهايت تيم ملي با 14 بازيكن عازم چين شود. اين رقابت ها با شركت تيم هاي ايران، برزيل، چين، روماني و ژاپن برگزار خواهد شد.
اريكسون نامزد سرمربيگري عربستان
رسانه هاي عربستاني اعلام كردند كه اريكسون سوئدي از گزينه هاي اصلي هدايت نيمكت سبزپوشان است. به نوشته منابع خبري عربستان، يك مسئول بلند پايه فدراسيون فوتبال عربستان با اريكسون گفتگو كرده است اما اريكسون هنوز جواب قطعي نداده است. انتظار مي رود در ماه ژوئن آينده اريكسون پس از بررسي امكانات و شرايط عربستان جواب نهايي را به آن ها بدهد.
قهرماني پس از 56 سال
ليل پس از 56 سال توانست قهرماني در جام حذفي را جشن بگيرد. اين تيم در ديدار پاياني اين رقابتها توانست پاري سن ژرمن را در دقيقه هاي پاياني بازي با نتيجه يك بر صفر شكست دهد و جشن قهرماني را بر پا كند. لودويك اوبرانيك زننده گل قهرماني ليل، پيشتاز كنوني جدول رقابت هاي لوشامپيونه بود. او از روي ضربه اي ايستگاهي در دقيقه 89 گريگوري كوپه، سنگربان پاريسيها را ناكام گذاشت. ليل با اين قهرماني روحيه بسيار خوبي براي رسيدن به قهرماني در ليگ دسته اول فوتبال باشگاهي فرانسه به دست آورد.
داوري ها در ليگ يك بدون مشكل بود
رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت: خوشبختانه در مسابقات ليگ دسته يك كه به اتمام رسيد از نظر داوري مشكل خاصي نداشتيم و اميدواريم كه در دو هفته باقي مانده از ليگ برتر نيز داوران وظيفه خود را به نحو خوبي انجام دهند تا باعث سربلندي خود و كميته داوران شوند. حسين عسگري اظهار كرد: پيش بيني كرده بوديم كه مسابقات ليگ برتر و دسته يك در هفته هاي پاياني حساسيت خاصي دارند به همين دليل 40 نفر از نخبگان داوري و كمك داوري كشور را جمع كرديم و طي يك كلاس يك روزه نكات مهم را به آن ها يادآوري كرديم.
درخواست فرگوسن براي برپايي جشن عمومي منچستر
سر الكس فرگوسن پس از تساوي يك بر يك در هفته سي و هفتم ليگ برتر انگليس كه قهرماني شياطين سرخ را تضمين كرد، گفت: از بازيكنان جوان تيمم تشكر مي كنم. همچنين از تمام هواداران كه ما را تنها نگذاشتند. سرمربي اسكاتلندي منچستريونايتد درباره شكست ركورد تعداد قهرماني هاي ليورپول هم اظهار كرد: پشت سر گذاشتن ركورد قهرماني تيمي مانند ليورپول در ليگ برتر انگليس، روزي درخشان و به يادماندني را در تاريخ باشگاه رقم زد. نامه و پيام هاي زيادي از طرف هواداران دريافت كرده ايم كه از ما خواسته اند به اين مناسبت جشني بزرگ برپا كنيم و من هم فكر مي كنم برگزاري يك جشن بزرگ عمومي ايده جالبي باشد.
مارادونا سرمربي الوصل امارات شد
مارادونا براي حضور در فوتبال خاورميانه با سران باشگاه الوصل امارات به توافق رسيد. ديگو مارادونا، اسطوره آرژانتيني، به گفته اليخاندرو دستيارانش با تيم الوصل امارات به توافق رسيد و هدايت اين تيم را بر عهده خواهد گرفت. مارادونا با همان كادر فني تيم ملي آرژانتين در جام جهاني 2010 آفريقا به كار در الوصل مي پردازد و مدت قرار داد او دو سال است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14