(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 اردیبهشت 1390- شماره 19927

برگزاري يادواره 2600 شهيد منطقه 14
اظهار شگفتي مسئولان از تصويب معافيت 5 ساله معاينه فني خودروهاي تهران در مجلس
با حضور شهردار تهران صورت گرفت افتتاح فاز يك پروژه تقاطع غير همسطح آبشناسان و ستاري
شوراي شهر خبر داد آغاز تحقيق و تفحص مالي و اجرايي از سازمان نوسازي
در اعتراض به تغيير ناگهاني فرماندار صورت گرفت تجمع اعتراض آميز صدها تن از مردم لامرد فارس
كشته و زخمي شدن 5 نفر در گودبرداري غيراصولي
فرمانده انتظامي اردبيل خبر داد دستگيري كلاهبرداران 50 ميليارد توماني اينترنتي
سرگرداني مسافران در خط 4 مترو
دانشجويان علوم پزشكي هميار مشاور مي شوند
توفان با سرعت 97 كيلومتر استان سمنان را درنورديد
فريب رمالان را نخوريد
شكارچيان چوپان را هدف گرفتند
حوادث كوتاه از كشور
تيراندازي در مراسم ختنه سوران دورود قرباني گرفت
راه اندازي سامانه تلفن گويا در سازمان وظيفه عمومي
نتايج نهايي آزمون دستياري نيمه دوم خرداد اعلام مي شود



برگزاري يادواره 2600 شهيد منطقه 14

يادواره بزرگ شهداي منطقه 14 با عنوان ميثاق ياد ياران در بهشت زهرا(س) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، اين مراسم با حضور 800 نفر از خانواده هاي معظم شهداي منطقه با اجراي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي، عطرافشاني و زيارت قبور شهدا برگزار شد.
علي محمدزاده شهردار منطقه گفت: شهرداري دارالمؤمنين با وجود شهدايي مانند برادران شهيد افراسيابي به خود مي بالد.
وي افزود: منطقه 14 با تقديم بيش از 2600 شهيد در راه شكل گيري انقلاب اسلامي نقش بسزايي داشته و همواره در طول سالهاي دفاع مقدس خون عزيزترين افراد خود را در راه حفظ اسلام نثار كرده است.

 



اظهار شگفتي مسئولان از تصويب معافيت 5 ساله معاينه فني خودروهاي تهران در مجلس

سرويس اجتماعي-
مسئولان شهري، محيط زيست و راهور نيروي انتظامي معافيت 5ساله خودروها از معاينه فني را براي هواي تهران خطرناك دانسته و از تصويب آن در مجلس اظهار شگفتي كردند.
به گزارش كيهان مشاور شهردار تهران در نشست خبري معافيت تهران از هواي پاك كه صبح ديروز در محل بوستان گفت وگو برگزار شد، گفت: وقتي همه دستگاههاي ذيربط، مسئولان و ذينفعان مخالف اين موضوع بودند معلوم نيست چگونه اين قانون در مجلس تصويب شده و شايد اشتباه تايپي در اين خصوص رخ داده است؟
مهندس محمدهادي حيدرزاده با انتقاد از عملكرد معاونان پارلماني دستگاهها افزود: معاونان پارلماني دستگاهها به جاي آن كه با نمايندگان مجلس لابي كرده و به آنان اطلاعات درست بدهند تبديل به نامه برهايي شده اند كه دنبال استخدام اين و آن هستند.
وي با اشاره به اينكه فراكسيون محيط زيست مجلس 200 عضو دارد گفت: اين در حاليست كه هر وقت اين فراكسيون جلسه گذاشته ما هفت تا هشت نفر را بيشتر نديديم.
مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست با اشاره به اينكه فراكسيون محيط زيست مجلس ضمانت اجرايي ندارد، افزود: بايد در مجلس شوراي اسلامي براي مقوله محيط زيست كميسيون ويژه اي تشكيل شود تا مشكلات موجود مرتفع شود.
حيدرزاده با اشاره به اينكه طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران قرار بود تا بهمن ماه سال گذشته نهايي شود گفت: آقايان گفتند اين طرح دو بخش شود بخشي كه بودجه نياز دارد را بررسي كنيم و بخشي را كه بودجه نمي خواهد تصويب كنيم.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران نيز با اعلام اين كه معاينه فني خودروهاي توليد شده در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با آن تكنولوژي بالا سالانه انجام مي شود گفت: معافيت 5 ساله خودروها از دريافت معاينه فني عقب گردي در بحث آلودگي هواي تهران است.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به صحبتهاي خود با رئيس سازمان محافظت زيست، رئيس راهنمايي و رانندگي و ساير دستگاههاي ذيربط گفت: همه اين دستگاهها و مسئولان آنها متفق القول مخالف اين مصوبه بودند و مشخص نيست كه اين پيشنهاد از كجا به مجلس رفته است!
وي تصريح كرد: پنج سال معافيت براي خودروها در دريافت معاينه فني تشويق آنها نبوده بلكه معاف كردن تهران از داشتن هواي پاك است.
عليپور با اشاره به اينكه هنوز به اين نتيجه نرسيده ايم كه چه كسي موافق اين مصوبه بوده است، افزود: از همه دستگاههاي ذيربط و خصوصا مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم تا هرچه سريعتر نسبت به بازنگري در اين مصوبه اقدام كرده و تهراني ها را از حق مسلم شان كه همان دستيابي به هواي پاك براي تنفس است محروم نكنند.
معاون دفتر هواي سازمان محيط زيست نيز در اين نشست با اشاره به اينكه كشورهاي اروپايي كه استانداردهاي خودروهاي توليدي آنها يورو4 و يورو 5 است از همان سال اول موظف به انجام معاينه فني هستند گفت: اين در حالي است كه استاندارد آلايندگي خودروها در كشور ما يورو2 است و ما پنج سال هم به خودروها آوانس داده ايم كه معاينه فني نگيرند.
مهندس زندي گفت: 13درصد تصادفات جاده اي مربوط به نقص فني خودروها است و آمارها نشان مي دهد كه انجام معاينه فني درست تا 25 درصد از آلودگي هواي كلانشهرها مي كاهد و اين رقم سواي خسارات تصادفات جاده اي است.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ نيز با اشاره به اينكه در بحث آلودگي هوا در بسياري از كلانشهرها با مشكلات جدي مواجه هستيم، گفت: يكي از مهمترين علل اين مشكلات عدم اجراي صحيح قانون فعلي است.
سردار حسين رحيمي افزود: متاسفانه هنوز در شهر تهران خودروهايي عبور مي كنند كه وقتي آنها را در يك محور بزرگراهي مي بينيم با توده اي از دود و آلايندگي مواجه مي شويم.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه حدود 20 درصد خودروهاي تهران مشكل دودزايي دارند، افزود: متاسفانه در شهري زندگي مي كنيم كه بسياري از موتورسيكلت هايش بين 4 تا 8 برابر يك خودرو آلايندگي وارد هوا مي كنند و برخي از آنها نيز در زيرپله ها سرهم مي شوند!
مهندس وحيد نوروزي، معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران- نيز در اين نشست جمله خود را با «انا لله و انا اليه راجعون» شروع كرد و با اشاره به معافيت پنج ساله خودروهاي نو از دريافت معاينه فني كه در مجلس شوراي اسلامي مصوب شده است، گفت: مردم قاعدتا هيچگاه مقصران اين عقب گرد را نمي بخشند.
وي با اشاره به آيه اي از قرآن گفت: در قرآن آمده است «هركسي جان يك انسان را نجات دهد گويي يك جامعه را نجات داده است» لذا اين سؤال مطرح است كه آيا كسي كه جان يك انسان را به خطر مي اندازد جان يك جامعه را به خطر نيانداخته است؟

 



با حضور شهردار تهران صورت گرفت افتتاح فاز يك پروژه تقاطع غير همسطح آبشناسان و ستاري

با حضور شهردار تهران 700 پروژه عمراني و تقاطع غيرهمسطح سرداران شهيد آبشناسان و ستاري مورد بهره برداري قرار گرفت.
محمدباقر قاليباف در اين مراسم با اشاره به اينكه اولويت هاي كاري شهرداري تهران مناطق محروم و جنوبي شهر است، تاكيد كرد: بايد پيشرفت مناطق محروم شتاب بگيرد.
وي معضلات منطقه 5 را نبود حمل و نقل عمومي مناسب برشمرد وگفت: در اين منطقه مترو و اتوبوسراني وضع مناسبي ندارند.
وي با بيان اينكه تقاطع شهيد ستاري و آبشناسان از گلوگاه هاي مهم منطقه است، افزود: منطقه 5 يكي از مناطق رو به رشد شهرداري تهران است.
در ادامه اين مراسم مهندس احمد دنيا مالي خصوصيات اين سازه فلزي را برشمرد و گفت: سازه فلزي اين پل از نظر معماري قابل توجه است و سيستم نورپردازي آن كار جديدي است.
وي با اشاره به اينكه تكميل رينگ بزرگراهي از ديگر اهداف اين پروژه بوده و كاهش بار ترافيكي بزرگراه هاي شيخ فضل ا، همت و يادگار امام را نيز به دنبال خواهد داشت، افزود: قطعات بتني به كار گرفته شده در اين پل، خود شستشو بوده و با نور طبيعي خورشيد تميز مي شوند كه اين خاصيت از خوردگي قطعات جلوگيري كرده و نياز به رنگ آميزي مجدد را نيز منتفي خواهد كرد.
معاون فني و عمران شهرداري تهران با بيان اينكه بزرگراه شهيد باكري داراي 7 تقاطع غير همسطح است گفت: تقاطع هاي فردوس، آيت ا كاشاني و رسالت تاكنون افتتاح شده اند.
وي كل هزينه هاي مسير اصلي اين تقاطع را 011 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين بخش از پروژه مطابق با برنامه زمان بندي، 9درصد از كل پروژه را به خود اختصاص داده است.

 



شوراي شهر خبر داد آغاز تحقيق و تفحص مالي و اجرايي از سازمان نوسازي

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از آغاز تحقيق و تفحص مالي و اجرايي سازمان نوسازي شهرداري تهران در سال هاي 84 تا 89 خبر داد.
به گزارش مهر حسن بيادي با بيان اين كه هفته گذشته مقدمات تحقيق و تفحص مالي و اجرايي سازمان نوسازي آغاز شده است گفت: در صورتي كه نتوان طي مهلت تعيين شده نتايج را اعلام كرد بر زمان اعلام شده افزوده مي شود.
مرتضي طلايي نيز در اين رابطه گفت: دو هفته فرصت كافي براي بررسي مسائل مالي و اجرايي سازمان نوسازي نيست و بايد زمان بيشتري به اين موضوع اختصاص مي يافت.
هفته گذشته سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرده بود: سه كميسيون اصلي شوراي شهر تهران در مدت دو هفته نتايج تحقيق و تفحص را در صحن علني شوراي شهر تهران ارائه كنند و سپس در مورد دستور مسكوت مانده واگذاري وظايف سازمان نوسازي به واحدهاي ديگر تابعه شهرداري تهران تصميم گيري شود.

 



در اعتراض به تغيير ناگهاني فرماندار صورت گرفت تجمع اعتراض آميز صدها تن از مردم لامرد فارس

در ادامه تجمع اعتراض آميز مردم لامرد در مقابل فرمانداري اين شهرستان، صدها نفر با برپايي چادر در اطراف اين مكان دولتي، شب را سر كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از لامرد، جمع كثيري از آحاد مختلف مردم در اعتراض به شيوه تغيير ناگهاني و دور از شأن كرامت انساني و اخلاقي فرماندار و دو بخشدار اين شهرستان، از صبح شنبه در مقابل فرمانداري اين شهرستان تجمع كرده بودند تا آخرين ساعت ديروز و تا لحظه تنظيم اين گزارش اين تجمع ادامه داشت.
معترضان مانع از معرفي سرپرست اين فرمانداري توسط مسئولان استانداري فارس و ورود آنان به اين مكان شدند.
صدها تن از آحاد مختلف مردم لامرد با تجمع اعتراض آميز مقابل فرمانداري اين شهرستان و قفل زدن درب فرمانداري مانع از معرفي سرپرست جديد فرمانداري اين شهرستان شدند.
مردم لامرد به مسئولان استانداري فارس، مديركل سياسي و انتخابات، مديركل امنيتي فارس، مديركل امور اداري و هيئت همراه اجازه ورود به فرمانداري لامرد را نداده و اين افراد جلسه خود را در دادگستري لامرد برگزار كردند.
در عين حال اصرارها و تلاش هاي فراوان سرپرست جديد فرمانداري شهرستان لامرد و مسئولان اداره كل سياسي و انتخابات، امنيتي و امور اداري استانداري فارس براي ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه لامرد و درخواست از وي براي صحبت با مردم معترضي كه در مقابل فرمانداري اين شهرستان تجمع كرده اند، به جايي نرسيد و درخواست آنان رد شد.
امام جمعه لامرد پيش از اين در مورد تغيير و تحولات مديريتي در جلسه اي حضوري با مسئولان وزارت كشور مذاكرات مفصلي كرده بود و آنان قول داده اند كه در شهرستان لامرد، به لحاظ حساسيت منطقه و فقدان نماينده مجلس، هيچ تغيير و تحولي بدون مشورت ايشان انجام نمي شود و همچنين در اعتراض به شيوه تغييرات مديريتي و بركناري فرماندار و بخشداران اين شهرستان، امام جمعه لامرد حاضر به پذيرش و ديدار با سرپرست جديد فرمانداري لامرد و مسئولان استانداري فارس نشد.
لازم به توضيح است كه پس از عزل ناگهاني فرماندار انقلابي و خدوم شيراز توسط مسئولان فارس افشاي مفاسد اقتصادي وابستگان يك جريان انحرافي در استان فارس، بسياري از مسئولان استان و فرمانداران شهرستان هاي فارس نسبت به اين موضوع انتقاد شديد داشته و از اين جريان انحرافي اعلام برائت كردند.
مسئولان استانداري فارس اين مسئله را برنتابيده و به صورت گسترده اي اقدام به تغيير ناگهاني بسياري از مديران، فرمانداران و بخشداران اين منطقه كرده اند.

 



كشته و زخمي شدن 5 نفر در گودبرداري غيراصولي

گودبرداري غيراصولي بار ديگر قرباني گرفت و اين بار بر اثر ريزش آوار در خيابان قزوين يك كارگر كشته و 4 كارگر ديگر مصدوم شدند.
به گزارش ايسنا مدير روابط عمومي اورژانس تهران در اين باره گفت: تكنسين هاي اورژانس ظهر روز شنبه از طريق تماس شهروندان در جريان وقوع حادثه اي در خيابان قزوين قرار گرفتند.
حسن عباسي، افزود: امدادگران اورژانس با حضور در صحنه حادثه دريافتند به علت گودبرداري غيراصولي ساختمان در حال ساخت دچار ريزش شده است كه در نتيجه پنج نفر در زير آوار محبوس شدند.
وي با بيان اين كه يكي از كارگران 22 ساله اين ساختمان در حال ساخت در زير آوار جان خود را از دست داد به ايسنا گفت: چهار مصدوم ديگر اين حادثه توسط تكنسين هاي اورژانس به بيمارستان فياض بخش منتقل شدند.

 



فرمانده انتظامي اردبيل خبر داد دستگيري كلاهبرداران 50 ميليارد توماني اينترنتي

فرمانده انتظامي استان اردبيل از دستگيري هفت كلاهبردار اينترنتي در اردبيل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، علي روستايي در تشريح عملكرد پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان از دستگيري هفت كلاهبردار 50 ميليارد توماني اينترنتي و يك كلاهبردار پيامكي در اردبيل خبر داد.
وي گفت: پنج پرونده مهم در اين يگان باز شده كه در يكي از آنها هفت كلاهبردار اينترنتي كه تا به امروز 50 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بودند دستگير شده اند.
فرمانده انتظامي استان اردبيل افزود: در پرونده ديگر يك كلاهبردار پيامكي كه بالغ بر 10هزار و 500 پيامك به شهروندان ارسال و بيش از 30 ميليون ريال از مردم از طريق سايت اينترنتي كلاهبرداري كرده بود شناسايي و دستگير شده است.
روستايي هدف اصلي از ايجاد پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات را آرامش و امنيت كاربران در فضاي مجازي عنوان كرد و ابراز داشت: شتاب سريع جوامع بشري و تبديل جرايم از سنتي به صنعتي و پيشرفته نيازمند حضور جدي پليس در فضاي مجازي بوده تا امنيت و آرامش كاربران را در اين فضا تامين كنيم كه با ايجاد اين يگان اين كار عملي شده است.
اين مسئول با ابراز رضايت از عملكرد پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اردبيل عنوان كرد: اين يگان در اين مدت كم، عملكرد خوب و مطلوبي از خود نشان داده و جزو يگان هاي برتر كشور شناخته شده است.
وي در پايان اذعان داشت: انتظار داريم با مشاركت و همكاري كاربران اينترنتي و... بتوانيم اين فضاي مجازي را از عناصر كلاهبردار و مجرمان پاك كنيم تا شهروندان بدون دغدغه از اين فضا بهتر استفاده كنند.

 



سرگرداني مسافران در خط 4 مترو

صبح ديروز با نقص فني در قطارهاي خط 4 مترو صدها نفر در ايستگاه هاي مترو سرگردان شدند.
به گزارش فارس، چند روزي است كه قطارهاي مترو دچار نقص فني مي شوند و مشكلات متعددي را براي مسافرها به وجود آورده اند.
صبح ديروز با به وجود آمدن نقص فني در يكي از قطارهاي مترو در ايستگاه سعدي موجب شد كه حدود 45 دقيقه مسافرها در انبوه جمعيت واقع در قطار حبس شوند و پس از آن كه از سوي راننده لوكوموتيو اعلام شد كه ديگر قطار قادر به حركت نيست درها براي خروج مردم باز شد.

 



دانشجويان علوم پزشكي هميار مشاور مي شوند

سرپرست دفتر مركزي مشاوره وزارت بهداشت از همكاري دانشجويان در قالب طرح هميار مشاور در دانشگاه هاي علوم پزشكي خبر داد.
افسانه صادقي گفت: فعاليت دفاتر مشاوره در دانشگاه هاي علوم پزشكي افزايش يافته است و علاوه بر ايجاد 36 خط مشاوره تلفني، 144 پايگاه خدمات مشاوره در خوابگاه ها فعاليت مي كنند.

 



توفان با سرعت 97 كيلومتر استان سمنان را درنورديد

وزش توفان و تندباد با سرعت حداكثر 97 كيلومتر در ساعت عصر و شامگاه شنبه بسياري از نقاط استان سمنان را فرا گرفت.
رئيس مركز تحقيقات و پيش بيني اداره كل هواشناسي استان سمنان روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: وزش توفان در دامغان 97 كيلومتر و در شهميرزاد 90 كيلومتر گزارش شده است.
«حميدرضا ملكي» گفت: وزش تندباد در سمنان، آرادان و مهديشهر 58 كيلومتر و شاهرود و گرمسار 43 كيلومتر بوده است.
وي گفت: علاوه بر پديده باد در برخي نقاط رگبار پراكنده نيز گزارش شده است.
وزش توفان و باد شديد در نقاط مختلف استان سمنان علاوه بر شكستن شاخه هاي درختان و خسارت به سردرختي ها، خساراتي را نيز به برخي از تاسيسات و تابلوها و خودروها وارد كرده است.

 



فريب رمالان را نخوريد

سرويس شهرستان ها-
سارقي كه با دعانويسي و رمالي دست به سرقت طلا و جواهرات شهروندان ساوه مي زد توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان مركزي دستگير و روانه زندان شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ احمدي در اين باره اظهار داشت: شكات پرونده اظهار داشتند به علت مشكل نازايي و نااميد شدن از درمان، به ديدار متهم كه ادعا مي كرد قادر به حل مشكل آنها است رفته اند و نامبرده با ترفندي خاص براي تحقق و استجابت دعا ، مقدار 30 گرم طلا براي نذر امام رضا(ع) درخواست و طلاها را به همراه آيه اي از قرآن كريم و مقداري قند داخل بسته كاغذي قرار داده و اظهار مي داشت بايد چند روز زير بالش بماند و به هيچ وجه در آن باز نشود.
وي در ادامه افزود: شاكيان پس از گذشت چند روز و باز كردن بسته ها متوجه نبودن طلاها و كلاهبرداري مي شوند. با ارائه شكايت شكات پرونده در دستور كار پليس آگاهي استان قرار گرفت و مشخص شد متهم مورد نظر به تازگي به جرم مواد مخدر به زندان افتاده است. پس از انتقال متهم به پليس آگاهي و مواجهه حضوري با شاكيان، در نهايت وي به انجام كلاهبرداري و رمالي اعتراف كرد. تحقيقات براي كشف ديگر جرايم احتمالي ادامه دارد.

 



شكارچيان چوپان را هدف گرفتند

كاشان - خبرنگار كيهان:
چوپان كاشاني توسط شكارچيان غيرمجاز زخمي شد.
علي فاتح، 25 ساله در كوه هاي اطراف قهرود از توابع قمصر كاشان مشغول چوپاني گوسفندان خود بود كه 3 شكارچي متخلف به سمت وي تيراندازي كردند.
دو تير به ناحيه كمر و ران اين چوپان شليك و نامبرده مجروح شد وي توسط نيروهاي اورژانس براي درمان به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان منتقل شد. حال عمومي فاتح خوب گزارش شده است.
كوه هاي قمصر و برزك كاشان جزو محدوده مناطق حفاظت شده به حساب مي آيد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان حرفه اي
كرج- فارس: پليس آگاهي شهرستان اسلامشهر با اجراي طرح مبارزه با سرقت وسايل نقليه موفق به كشف 22 دستگاه وسيله نقليه سرقتي شامل 10 دستگاه خودرو و 12 دستگاه موتورسيكلت شدند و همچنين 10 سارق و 5 مالخر را نيز شناسايي و دستگير كردند.
متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف 744 كيلوگرم حشيش و كراك
اصفهان-خبرنگار كيهان: ماموران پس از توقف يك دستگاه خودروي خاور بنز و بازرسي از آن مقدار 114 كيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش را كشف و ضبط كردند. همچنين در يك عمليات اطلاعاتي و انتظامي از يك مرد افغاني و يك زن ايراني به همراه برادرش مقدار 631 كيلوگرم كراك به ارزش 2 ميليارد تومان كشف شد.
تصادف پرايد با بنز نيروي انتظامي
همدان-خبرنگار كيهان: يك دستگاه سواري پرايد با عبور از چراغ قرمز تقاطع سعيديه شهر همدان با يك دستگاه خودرو بنز يگان امداد انتظامي برخورد كرد كه در اين حادثه خودرو بنز پس از برخورد با سواري پرايد واژگون شد.
در اين حادثه راننده سواري پرايد و 2 سرنشين آن و همچنين راننده و 3 نفر از سرنشينان سواري بنز پليس مجروح شدند.
پيشنهاد رشوه به مامور انتظامي
همدان-خبرنگار كيهان: گشت خودرويي يگان امداد فرماندهي انتظامي همدان حين گشت زني در سطح شهر به يك دستگاه خودرو سمند مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از اين خودرو مقداري مواد مخدر و همچنين بطري مشروبات الكلي به دست آمد و متهمان پيشنهاد رشوه 12 ميليون ريالي دادند كه مورد مخالفت ماموران قرار گرفت.
دستگيري سارق مشتريان بانك
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، مجرمين سابقه داري كه با تعقيب مشتريان بانك وجوه نقد آنها را سرقت مي كردند توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان فارس دستگير شدند.
ماموران انتظامي با انجام چهره نگاري موفق به شناسايي متهمان شدند و در بازرسي ها متهمان به ده ها فقره سرقت به اين روش اعتراف كردند.
تاكنون 35 نفر از مالباختگان شناسايي شدند.
كشف گياه دارويي قاچاق
ميناب-خبرنگار كيهان: 100 كيلو گياه دارويي قاچاق از نوع آويشن از يك دستگاه خودرو در دهستان كريان از توابع بخش مركزي ميناب كشف و ضبط شد. گياه دارويي آويشن از محصولات مرتعي محسوب مي شود و برداشت بدون مجوز آن خلاف قانون بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد مي شود.
كشف تجهيزات ماهواره
سمنان-خبرنگار كيهان: ماموران پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي شهرستان گرمسار با استفاده از گزارشات مردمي فردي را به اتهام توزيع و نصب تجهيزات دريافت ماهواره دستگير كردند. از اين فرد 133 قطعه از تجهيزات ماهواره كشف شد.

 



تيراندازي در مراسم ختنه سوران دورود قرباني گرفت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سنت غلط تيراندازي در مراسم جشن ختنه سوران در شهر دورود ، يك كشته و سه مجروح روي دست ميزبان گذاشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس لرستان، تيراندازي در مراسم ختنه سوران كه در تالار كوهستان شهرستان دورود بر پا شده بود يك كشته و سه مجروح به جا گذاشت و مراسم جشن را به ماتم تبديل كرد.
در اين مراسم يكي از شركت كنندگان هنگامي كه قصد شليك تير هوايي داشت قبل از آن كه لوله تفنگ را به سمت بالا بگيرد ناگهان انگشتش روي ماشه سلاح رفت كه بر اثر شليك گلوله و اصابت آن به مهمانان چهار نفر مجروح شدند اما يكي از مجروحان به نام منصور لشني بر اثر اصابت گلوله به سرش و شدت جراحات وارده جان سپرد.
به دنبال اين حادثه مجروحان به نام هاي احمدرضا كولاوند، فرهاد كريمي و عزيز لشني به بيمارستان انتقال يافتند..
ضارب نيز توسط پليس دستگير و همراه تفنگ ساچمه زني كه مورد استفاده قرار گرفته بود تحويل مقام قضايي شد.
سنت غلط تيراندازي هوايي در برخي مراسم عروسي در پاره اي روستاها كه منجر به اينگونه حوادث تلخ شده سابقه دارد اما تيراندازي در مراسم ختنه سوران نخستين بار است كه اين سنت مورد استفاده قرار گرفته و منجر به حادثه تلخ چهار كشته و مجروح شده است.
قاتل دايي مقتول است.

 



راه اندازي سامانه تلفن گويا در سازمان وظيفه عمومي

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا از راه اندازي سامانه تلفن گويا در سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد.
سردار ابراهيم كريمي جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص راه اندازي سامانه تلفن گويا گفت: اين سامانه با هدف راهنمايي و ارائه مشاوره تخصصي به مشمولان و خانواده هاي آنان در زمينه مقررات خدمت وظيفه عمومي و انواع معافيت ها با شماره 09680 راه اندازي شده است.
وي گفت: مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور نيز مي توانند براي اخذ راهنمايي و مشاوره تخصصي در زمينه مقررات خدمت وظيفه عمومي و انواع معافيت ها در مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور با شماره تلفن 2777(21-98+) تماس بگيرند.

 



نتايج نهايي آزمون دستياري نيمه دوم خرداد اعلام مي شود

دبير شوراي آموزش پزشكي وزارت بهداشت از اعلام نتايج نهايي سي وهشتمين آزمون دستياري تخصصي در نيمه دوم خرداد خبر داد.
سيد امير محسن ضيايي با اعلام اين خبر اظهار كرد: با توجه به تغيير سهميه ها و قانون برقراري عدالت آموزشي، بيش از 2 هزار نفر سهميه براي پذيرش دستيار تخصيص داده شده است كه اين تعداد براي 26 رشته و 34 دانشگاه علوم پزشكي كه داراي مجوز دستياري هستند، تعيين شده است.
وي افزود: در سال جاري، 10درصد از ظرفيت رشته هاي تخصصي پزشكي مربوط به مناطق محروم بوده و مجموع ظرفيت پذيرش دستيار در مناطق محروم و ظرفيت عادي، 2 هزار و 400 نفر است.
به گزارش فارس، سي وهشتمين دوره آزمون دستياري تخصصي پزشكي 28 بهمن 89 همزمان در 18 شهر و با شركت 15 هزار و 182 داوطلب برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14