(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 اردیبهشت 1390- شماره 19927

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نهنگ به گل نشسته (يادداشت روز)
واكنش نمايندگان مجلس به بركناري 3 وزير در يك روز
حمام (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس جمهور امروز براي افتتاح 2 پروژه به يزد سفر مي كند
قدرداني مجمع از رهبر معظم انقلاب به جهت هماهنگ كردن رؤساي قوا در مسئله ادغام وزارتخانه ها
مجلس بودجه 90 را به دولت ابلاغ كرد
گزارش خواندني از گورستان اسقاطي هاي ضد انقلاب (خبر ويژه)
رازگشايي ژنرال پاكستاني از ترور بن لادن و سياست زمين سوخته (خبر ويژه)
ايران خودرو و سايپا در آستانه تصرف توسط جريان انحرافي (خبر ويژه)
اپوزيسيون با حمايت از جريان مسئله دار نوك حمله را متوجه ولايت فقيه كند (خبر ويژه)



نهنگ به گل نشسته (يادداشت روز)

اين روزها سالروز شكل گيري نطفه نامشروعي به نام رژيم جعلي و وحشي صهيونيستي متفاوت از تمامي 63 سال گذشته است. از 15مه 1948كه با اشغال فلسطين و پيامدهاي شوم اين رخداد سياه آن روز به يوم النكبه - روز نكبت- نام گرفت تا ديروز 51 مه 2011 همواره و بي وقفه يك نبرد تمام عيار در جريان بوده است. از همين روي؛ در اين كارزار نفسگير و در پهنه 6 دهه گذشته برخوردها و كشاكش ها به نبردها و درگيري ها رسيد و حتي قد كشيد و 2انتفاضه- 1987و2000- ملت فلسطين گواهي بود بر اينكه «آرمان فلسطين» سدي مستحكم خواهد بود در برابر جاه طلبي ها و زياده خواهي هاي صهيونيست ها و ايده چپاولگرانه «از نيل تا فرات».
هرچند شواهد و قرائن غيرقابل خدشه در سال هاي اخير آشكارا نشان مي دهد كه ناقوس مرگ رژيم صهيونيستي به صدا درآمده است و با حركت تل آويو در مسير افول و اضمحلال هر روز اين صداي بلند بهتر براي افكار عمومي در مقياس جهاني شنيده مي شود.
اما تحولات كنوني منطقه خاورميانه و شمال آفريقا گويا نقش كاتاليزوري را برعهده گرفته كه «پروسه مرگ» را شتاب بخشيده است.
صهيونيست ها و مقامات كودك كش تل آويو پس از 6 دهه تجاوز و كشتار و خونريزي و جنايات ددمنشانه در پي جنگ هاي متعدد و به صحنه آوردن تمامي توان و پتانسيل خود براي تحقق از نيل تا فرات امروزه نظاره گر اين هستند كه افق هاي صهيونيزم به ياس و ناكامي كشانده شده است.
با آغاز خيزش و خروش ملتهاي منطقه در بستر بيداري اسلامي نه تنها ديگر از لفاظي ها و رجزخواني هاي مقامات صهيونيستي خبري نيست بلكه اقارير عجزآلود و اعترافات تكان دهنده سران تل آويو به وضوح دلالت بر آن دارد كه آينده اسرائيل همچون شخصي است كه در حالت احتضار نفس هاي او به شماره افتاده است.
همين 2 هفته پيش بود كه يواف گالانت فرمانده سابق ارتش اسرائيل به اين واقعيت اعتراف كرده و اظهار داشت موج بيداري اسلامي خاورميانه، آينده اسرائيل را به خطر انداخته است.
اما بايد ديد چه شده است كه «گالانت» اين فرمانده ارشد نظامي اسرائيلي اين چنين آشفته و سراسيمه اعتراف مي كند كه موجوديت اين رژيم جعلي به خطر افتاده است؟ چرا نتانياهو، ليبرمن، ايهود باراك و حتي خود شيمون پرز در هفته هاي گذشته بارها به صحنه آمدند و از شكل گيري يك «انقلاب اسلامي ديگر» در منطقه پس از انقلاب اسلامي ايران اظهار نگراني و خطر مي كنند؟ جاي سؤال نيست كه نشريه اي چون «هاآرتص» صريحا و بدون پرده مي نويسد كه «بهمن اسلامي خاورميانه» منطقه را دربر خواهد گرفت؟
طرفه آنكه گويا رسانه هاي غربي هم ديگر قادر نيستند دست به تحريف و شانتاژ و سانسور بزنند و با جنگ رواني هم كه شده چند صباحي حيات اين فرزندخوانده ايالات متحده را تضمين نمايند، از جمله، روزنامه واشنگتن تايمز در بحبوحه تحولات منطقه بدون صغري و كبري چيدن رسانه اي، رفت سر اصل مطلب و نوشت: «در آينده شاهد پايان حيات اسرائيل خواهيم بود.» انگار نه انگار كه 5 روز قبل از آن دولت اوباما از «حق وتو» در شوراي امنيت استفاده كرده و قطعنامه تحت حمايت اعراب در سازمان ملل كه در مورد غيرقانوني بودن شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي بود را وتو كرد؛ هزينه اي سنگين براي بقاي اسرائيل اما ترجيع بند تحليلگران و رسانه ها و ناظران كماكان اين است: «آينده اسرائيل در خطر»...
در امتداد همين خط است كه به موازات سونامي تحولات سياسي ماههاي اخير تجمعات و تظاهرات چند روز گذشته در منطقه به مناسبت شصت و سومين سالروز روز نكبت معنا و مفهومي عميق تر از سالها و دهه هاي پيش پيدا كرده است. سه روز پيش مصري ها در شهر اسكندريه در حمايت از آرمان فلسطين تظاهرات كردند. تظاهراتي كه به اسكندريه ختم نشد و دو روز قبل مردم مصر با تجمع در ميدان التحرير مقاومت فلسطين را به مقاومت خود در انتفاضه مصر گره زدند.
و اين اتفاق بزرگ در اردن، لبنان، تركيه و...نيز رقم خورد و آرمان ملت مظلوم فلسطين نه در كرانه باختري و سرزمين هاي اشغال شده بلكه در پهنه منطقه فرياد كشيده شد.
بنابراين اتفاق مبارك و بزرگي كه رخ داده اين است كه موج مواج حمايت از آرمان فلسطين فراتر از مرزهاي جغرافيايي در حال پيشروي است و امروزه دفاع از آرمان مردم مظلوم فلسطين اولويت اصلي ملت هاي مسلمان و دولت هاي مستقل و آزاديخواه است. نقشي كه در سه دهه گذشته تنها جمهوري اسلامي به دوش مي كشيد.
امروز در ايام سالروز تشكيل رژيم جعلي صهيونيستي شعار ملت هايي كه عليه ديكتاتورها و آدم كش ها خروشيده اند تنها «الشعب يريد اسقاط النظام» نيست بلكه با همان دغدغه و همان وزن، شعار «تسقط تسقط اسراييل» سر مي دهند. در مصري كه زمان روزگار انورسادات معاهده كمپ ديويد در سپتامبر 1978 به امضا رسيد و رسماً يك رژيم جعلي را به رسميت شناخت اكنون لغو اين پيمان خواسته عموم مردم مصر است.
بايد به اين خواسته مهم علاوه كرد مواردي چون اخراج سفير اسرائيل از مصر، توقف انتقال گاز از مصر به اسراييل، بازگشايي گذرگاه رفح در كرانه باختري به منظور دفاع از مردم مظلوم غزه و...
نكته ديگري را كه بايد بدان اشاره كرد اين است كه دو روز پيش اردني ها نيز خواهان لغو توافق نامه صلح ميان اردن و رژيم صهيونيستي شدند كه قريب به دو دهه پيش منعقد شده بود.
تاكيد و پافشاري مصر كنوني بر برقراري رابطه با جمهوري اسلامي ايران و حماس به عنوان 2 دشمن اصلي آمريكا و اسرائيل از ديگر پارامترها و مولفه هايي است كه وضعيت وخامت بار رژيم صهيونيستي را نشان مي دهد به گونه اي كه تغيير مختصات و معادلات منطقه اي را به نفع بلوك مقاومت و جبهه آرمانخواهان تغيير داده و در اين ميان آرمان ملت فلسطين امروز بيش از هر زمان ديگري تابلويي است كه در يد واحده ملت هاي مسلمان رخ نمايي مي كند.
اين اتفاق بزرگ، چشم انداز روشني را براي فلسطيني ها نويد مي دهد تا جايي كه حتي روزنامه صهيونيستي هاآرتص طي گزارشي به نقل از محافل سياسي بلندپايه در تل آويو با نگراني از تشكيل يك كشور فلسطيني در مرزهاي 1967 واهمه آلود خاطرنشان مي كند ارزيابي ها حكايت از آن دارد كه 170 كشور از درخواست طرف فلسطيني در سازمان ملل براي به رسميت شناختن كشور فلسطين حمايت كنند. اينجاست كه داني ايالون معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي به صحنه مي آيد و ناگزير و از موضع ضعف و استيصال مي گويد؛ «نمي توانيم مانع به رسميت شناخته شدن كشور فلسطين شويم.» اين روزها در شرايطي كه تحولات منطقه و موج عظيم بيداري اسلامي منجر شده تا آرمان ملت فلسطين در دلها و جان هاي مسلمان ريشه بدواند و ملت ها به دنبال سقوط هاي زنجيره اي حاكمان سرسپرده و مرتجع عربي، در بند منافع به اصطلاح ملي و درون مرزي نيستند و عجيب نيست كه تزيپي ليوني رهبر حزب كاديماي رژيم صهيونيستي آنچنان كه يديعوت آحارنوت نقل مي كند اعتراف نمايد: «مشروعيت و قدرت حماس در عرصه بين الملل روز به روز اوج مي گيرد در حالي كه جايگاه بين المللي اسراييل ضعيف شده است.»
البته شايد عمق مطلب را روزنامه معاريو با عبور از سطح گفته ها و واقعيت ها درباره اسرائيل ترسيم كرده باشد. اين روزنامه صهيونيستي با تصريح بر اينكه اسرائيل در حال فروپاشي است تاكيد مي كند كه صحبت از وضعيت كنوني اسرائيل، صحبت از تعفني تاريخي و يك زنگ زدگي سياسي طويل المدت است چرا كه؛ ما [رژيم صهيونيستي] مانند نهنگي به گل نشسته در حال متعفن شدن هستيم.
و بالاخره بايد گفت اگر امروز آرمان ملت فلسطين بر صدر خواسته هاي ملت هاي مسلمان در اثر تحولات منطقه و حركت در بستر بيداري اسلامي است، اين بيداري و هوشياري و تشخيص عمق حقايق ناشي و برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است كه خميني كبير عظيم الشان اين پيشاهنگي و پيشقراولي را به قوت و با قدرت آميخته با درايت به پيش برد.
امروز با آغاز انتفاضه سوم- پس از دو انتفاضه در 1987 و ديگري در سال 2000- مي رود تا ياران روح الله و امت حزب الله در افقي نه چندان دور، منطقه اي پس از اسرائيل و به دور از سيطره آمريكا را تجربه نمايند.
حسام الدين برومند

 



واكنش نمايندگان مجلس به بركناري 3 وزير در يك روز

به دنبال اقدام دولت در ادغام 6 وزارتخانه و عزل وزراي نفت، صنايع و رفاه، نمايندگان مجلس نسبت به اين تغييرات شتابزده واكنش نشان دادند.
«محمدرضا باهنر» معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به حكم اخير رئيس جمهور براي وزراي صنايع، رفاه و نفت كه پايان ماموريت آنها را با استناد به ماده 53 قانون برنامه پنجم اعلام كرده است، اظهار داشت: حكم ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه كشور و اصل 133 قانون اساسي، هيچ كدام لزوماً اين حكم را نمي كند.
وي افزود: طبق قانون رئيس جمهور حق دارد وزراي خود را عزل كند، اما اگر رئيس جمهور استناد كرده كه چون وزارتخانه ها منحل شده اند، ماموريت اين 3 وزير به اتمام رسيده است، اشكال قانوني دارد.
معاون نظارت مجلس در ادامه تصريح كرد: تا زماني كه مجلس شوراي اسلامي اختيارات و شرح وظايف وزارتخانه هاي جديد را تصويب نكرده است، كمافي السابق اختيارات و مسئوليت هاي اين وزارتخانه ها پابرجاست.
«محمد دهقان» عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي نيز دراين باره گفت: طبق اصل 133 قانون اساسي و با توجه به نظر شوراي نگهبان كه به اتفاق آراء اين نظر اعلام شد، هيچ ادغامي صورت نخواهد گرفت مگر اينكه وظايف و اختيارات وزارتخانه هاي جديد به تصويب مجلس برسد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين تصريح كرد: بنابراين تا زماني كه شرح وظايف وزارتخانه هاي جديد در مجلس تصويب نشده باشد، وزارتخانه هاي فعلي به كار خود ادامه مي دهند لذا از نظر قانون و نظام تاكنون ادغامي در ارتباط با وزارتخانه ها صورت نگرفته و وزارتخانه هاي نفت، رفاه و راه كما في السابق به جاي خودشان باقي هستند و هيچ انحلال و ادغامي صورت نگرفته است.
به گفته دهقاني، اگر رئيس جمهور اعلام مي كرد كه فلان وزيرم را عزل مي كنم و لفظ «طبق ماده 53 قانون برنامه پنجم» را نمي آورد، اين اختيار را رئيس جمهور داشت كه وزير را عزل كند اما هم اكنون كه مي نويسد در اجراي ماده 53 قانون برنامه پنجم، اين شبهه غيرقانوني وجود دارد و رئيس جمهور نمي تواند اين كار را انجام دهد، چرا كه ادغامي تاكنون انجام نشده كه او بخواهد وزيري را عزل و يا نصب كند و به نظر بنده اين كار رئيس جمهور شبهه غيرقانوني دارد.
حجت الاسلام «غلامرضا مصباحي مقدم» رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به حكم دو روز پيش رئيس جمهور براي محرابيان، ميركاظمي و محصولي كه به دليل ادغام وزارتخانه شان پايان مأموريت آنان را اعلام كرد، ادغام وزارتخانه ها براي حداكثر دو وزارتخانه را تكليف برنامه پنجم توسعه دانست و اظهار داشت: در ماه هاي اول اجراي اين برنامه مشاهده مي كنيم كه دولت بدون رعايت قوانين اقدام به ادغام وزارتخانه كرده است.
وي با اشاره به اينكه تكاليف برنامه پنجم كلي هستند لذا براي اجرايي شدن اين تكاليف بايد به ساير قوانين مراجعه شود، افزود: قانون اساسي اقتضا مي كند هر تغييري كه دولت مي خواهد در وزارتخانه ها اعمال كند را به صورت لايحه به مجلس ارائه دهد و پس از تصويب مجلس آن تغيير را اجرايي كند.
اين نماينده مردم تهران در ادامه تصريح كرد: گويا برداشت رئيس جمهور از قانون برنامه پنجم اين گونه بوده كه مي تواند قانون اساسي را هم نقض كند لذا ادغام وزارتخانه ها را بدون مصوبه مجلس و معرفي وزير براي وزارتخانه هاي پيشنهادي ادغام شده اعلام كرد.
مصباحي مقدم با بيان اينكه توديع وزرا براساس اين فهم نادرست از قانون اساسي و برنامه پنجم صورت گرفته است، گفت: تفسير شوراي نگهبان نيز حكايت از اين دارد كه ادغام دولت غيرقانوني بوده و دولت بايد از اين اقدام عدول كند.
«سيدعماد حسيني» سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به ادغام برخي وزارتخانه ها و عزل وزراي اين وزارتخانه ها اظهار داشت: موضوع ادغام وزارتخانه ها و نيز عزل وزرا هيچ وجاهت قانوني ندارد، چراكه براساس تفسير شوراي نگهبان ادغام وزارتخانه ها بايد به تصويب مجلس برسد.
احكام جداگانه رئيس جمهور براي سرپرستان
وزارتخانه هاي جديد
محمود احمدي نژاد ديروز در احكام جداگانه اي كليه وظايف و اختيارات قانوني وزارت صنايع و معادن و وزارت رفاه و تامين اجتماعي را به ترتيب به غضنفري وزير بازرگاني و شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي محول كرد.
بسم الله الرحمن الرحيم
برادر ارجمند جناب آقاي دكتر غضنفري
وزير محترم بازرگاني
سلام عليكم
در اجراي ماده 53 قانون برنامه پنجم مصوب مجلس شوراي اسلامي و مصوبه شماره 33590/ 46514 مورخه 18/2/1390هيئت وزيران و به استناد اصل يكصد و سي پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ماده 94 قانون مديريت خدمات كشوري سرپرستي كليه وظايف و اختيارات قانوني وزارت صنايع و معادن به جنابعالي محول مي گردد.
اميدوارم در ظل توجهات امام عصر(عج) در انجام اين ماموريت موفق باشيد.
محمود احمدي نژاد
بسم الله الرحمن الرحيم
برادر ارجمند جناب آقاي دكتر شيخ الاسلامي
وزير محترم كار و امور اجتماعي
سلام عليكم
در اجراي ماده 53 قانون برنامه پنجم مصوب مجلس شوراي اسلامي و مصوبه شماره 33584/ 46514 مورخه 18/2/1390هيئت وزيران و به استناد اصل يكصد و سي پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ماده 94قانون مديريت خدمات كشوري سرپرستي كليه وظايف و اختيارات قانوني وزارت رفاه و تامين اجتماعي به جنابعالي محول مي گردد.
اميدوارم در ظل توجهات امام عصر(عج) در انجام اين ماموريت موفق باشيد.
محمود احمدي نژاد

 



حمام (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران سايت فيس بوك خطاب به سران فتنه نوشته است؛ وقتي تعدادمان در خيابان ها آب رفت و ته كشيد به ما دلداري داديد كه هواداران خيلي زيادند ولي جرأت حضور در خيابان را ندارند!
گفتم: خب! ديگه چي؟
گفت: نوشته است؛ وقتي ميليون ها نفر در تظاهرات 9 دي از رژيم حمايت كردند، گفتيد؛ با توزيع سانديس آنها را به خيابان آورده اند!
گفتم: خب! خب! ديگه چي؟
گفت: نوشته است؛ وقتي اعضاي اصلي جنبش! در تلويزيون حاضر شدند و اعتراف كردند، گفتيد آنها را تحت شكنجه قرار داده اند و...
گفتم: يارو به دوستش مي گفت؛ مادربزرگم گفته وقتي كف دستت خاريد، پول به دست مي آوري! وقتي كف پات به خارش افتاد بدان كه به مسافرت مي روي! وقتي... دوستش بهش گفت؛ مردك اين مزخرفات چيه! همه اينها نشون ميده كه بدنت خيلي كثيف شده! پاشو برو حموم!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در اين شرايط حساس و متناسب با مسائل داخلي و خارجي همه آحاد ملت را به اين فرمايش حضرت علي(ع) دعوت مي كنم، كسي كه از دشمن غافل شود توطئه هاي دشمن او را بيدار خواهد كرد.
كفايتي از تهران
¤ گامهاي برداشته شده دولت در سال گذشته كه سال همت و كار مضاعف بود مورد پسند ملت و همسو با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب بود و برخي نافرماني هاي حاشيه اي نيز نتوانست خللي در مسير دولت بوجود آورد. و امسال كه سال جهاد اقتصادي نام گرفته متأسفانه شاهديم كه برخي افكار انحرافي و ناصواب كه در دولت لانه كرده مسائل حاشيه اي را به اصل تبديل كردند و توانستند آب به آسياب دشمن بريزند كه با تدبير رهبر معظم انقلاب در سوراخهاي خود خزيدند و در ادامه نيز موضوع ادغام وزارتخانه ها موجب برهم زدن آرامش مردم شده است. از آنجا كه سال جهاد اقتصادي در راستاي هدفمندي يارانه ها مي تواند بسياري از معضلات اين طرح را مرتفع سازد، اميد مي رود كارگزاران مردم چه در دولت، چه در مجلس اهتمام بيشتري به جهاد اقتصادي مبذول دارند و تا فرصت باقي است به رتق و فتق امور مردم و مقابله با طرح دشمنان در اين زمينه بپردازند.
محمودي
¤ كاملاً مشهود است كه بين جريان انحرافي پيرامون دولت و ظهور عرفانهاي كاذب يك رابطه مستقيم و معنادار وجود دارد. اميد است اكنون كه رهبر يكي از اين فرقه هاي ضاله انحرافي (عرفاني) [ م - ط] دستگير شده است عمق فجايع متأثر از آموزه هاي اين فرقه كه باعث فروپاشي خانواده هاي بسياري به ويژه درخانمها شده است آشكار شود و از رهاورد آن مدعيان مكاتب ايراني و عرفاني كه حاميان اصلي اين فرقه ها بودند نزد مردم شناسانده شوند. از قوه قضائيه مي خواهيم كه محاكمه اين افراد منحرف كه امنيت خانواده ها را هدف گرفته بودند را به جديت دنبال كند.
يكي از خانواده هاي قربانيان
¤ از آقاي مشايي و اطرافيان ايشان درخواست مي شود اگر دل در گرو كشور و ايران و ولايت دارند با استعفاي خويش و جدا شدن از رئيس جمهور قلب مردم را شاد و با اين كار خدمت عظيمي به اين مردم و كشور نمايند.
1648---0915
¤ به مسئولين اجرايي توصيه مي شود وارد مباحث تخصصي ولايت فقيه كه در تخصص آنها نيست نشوند و به جاي آن به امور اجرايي و حل مشكلات كشور بپردازند.
6910---0913
¤ به جناب آقاي مشايي بفرماييد بر فرض كه جنابعالي فردي فعال و دلسوز باشيد ولي وقتي با صحبت هاي نسنجيده خود باعث حاشيه سازي دولت و دور نگه داشتن مسئولين از خدمت بيشتر به مردم مي شويد در جهت اهداف دشمنان انقلاب قدم برداشته ايد.
9673---0915
¤ من يكي از مخالفين كيهان بودم و اصلاً اين روزنامه را نمي خواندم ولي چند وقتي است كه با مطالعه آن احساس مي كنم با تمام انتقاداتي كه به آن هست صداقت دارد اميدوارم كه موفق باشيد.
8087---0916
¤ به عنوان يك ايراني مسلمان نارضايتي خودم را از آنچه در اين روزها بين دولت و مجلس گذشت اعلام مي كنم. از مسئولين امر مي خواهم با درك موقعيت كشور عزيزمان توان و نيروي خودشان را صرف خدمت نمايند.
5470---0912
چند سؤال كه سؤال بسياري از جوانان است از رؤساي قوا مي پرسم انتظار پاسخ دارم: 1- آيا بايد ادغام وزارتخانه ها رسانه اي شود آنگاه جلسات حل و فصل منعقد گردد؟! 2- آيا بايد پمپ هاي سي ان جي به تعطيلي كشيده شود مردم در صفهاي طولاني معطل شوند و اعصابشان خرد شود. آنگاه به مشكلاتشان توجهي شود؟ 3- آيا بعد از 10 سال از فرمان 8 ماده اي رهبر معظم انقلاب درباره فساد اقتصادي بايد سران قوا جلسه بگذارند فقط به چند مورد بدهي هاي ميلياردي اشاره شود كه هنوز هم با ترحم با آنها برخورد مي شود و در همين حال جانبازي با وام 4 ميليون تومان بازپرداخت 6 ميليوني تهديد به پرداخت چهار ميليون ديگر مي شود؟ 4- آيا بصيرت مسئولين كمتر از بصيرت مردم نيست؟
دهدشتي
¤ به مسئولين و نمايندگان مجلس و نيروي انتظامي عرض مي كنم چطور براي تخلفات رانندگان خودرو و موتورسواران اين همه نيرو و امكانات و دوربين به كار برده مي شود ولي براي متخلفين و بدحجابها نمي توان همين امكانات را حداقل براي تذكر لساني به كار برد؟
8767---0912
¤ از وزير محترم مسكن و شهرسازي درخواست مي شود به وضعيت نابسامان اجاره مسكن در شهرك شهيد باقري كه سر به فلك كشيده نظارت نمايد. متأسفانه براي منزل 70 متري 5 ميليون پول پيش و 600 تا 700 هزار تومان كرايه ماهانه طلب مي كنند. امثال من كه حقوق ماهيانه ام چهارصد و پنجاه هزار تومان است چگونه مي توانم از پس اين اجاره بها برآيم.
سياني
¤ وعده هاي رئيس جمهور در مورد اصلاح بانكها و اشتغال جوانان كي اجرايي مي شود؟
1570---0935
¤ از مسئولين شهر پرديسان قم درخواست مي شود به وضعيت گازرساني و تيرگذاري برق و روشنايي كوچه ها و خيابان امام حسين(ع) رسيدگي نمايند. متاسفانه تا به حال با بي تفاوتي از كنار آن گذشته اند و توجهي نكرده اند.
4105---0912
¤ فضاي سبز(فضاي خالي) واقع در منطقه فرحزاد خيابان ايثارگران شمالي مابين شهرك كيهان و پارك پرواز نياز به احيا و فضاسازي(درختكاري) دارد از شهرداري منطقه 2 تقاضاي رسيدگي داريم.
نوري
¤ در يكي از غرفه هاي نمايشگاه بين المللي كتاب خانم هايي با آرايش هاي غليظ و پوشش نامناسب اقدام به عرضه قرآن هاي بدون مجوز چاپ سازمان دارالقرآن مي كردند.
2291---0912
¤ پليس راهنمايي و رانندگي بايد قبل از اينكه يك خودرو به مرحله توليد انبوه برسد فكري براي تضمين كيفيت آن بكند نه اينكه شركت توليدكننده خودرو سود فروش خودش را ببرد و در اين بين مردم بيچاره گروگان گرفته شوند.
1907---0913
¤ با دستوري كه پليس راهنمايي و رانندگي درباره تعداد مجاز سرنشين در خودروها به اجراء گذاشته است خانواده هاي بالاي چهار نفر بايد قيد مسافرت خانوادگي را براي هميشه بزنند چرا بايد مسئولين در اجراي قانون هميشه از مردم هزينه بكنند.
حيدري
¤ ما شهرستاني ها از 8 شبكه تلويزيون معمولاً 5 تا 6 شبكه را دريافت مي كنيم. بيشتر برنامه ها هم به پخش مسابقات ورزشي و يا برنامه كودك اختصاص دارد. خلاصه كلافه شده ايم.
4685---0915
¤ از لبنيات گرفته تا ميوه و لوازم بهداشتي و... همه چيز به شكل سرسام آور گران شده با اين اوصاف عواقب خوبي پيش رو نمي باشد مگر اينكه نمايندگان مردم در مجلس براي جلوگيري از گراني كاري انجام بدهند.
9654---0937
¤ در تلفنبانك بانك تجارت اختلال بوجود آمده به طوري كه مشخصات قبوض آب و برق و تلفن و... را دريافت مي كند ولي مبلغي از حساب دارندگان حساب برداشت نمي شود. عيب اين كار اين است كه بعد از چند ماه متوجه مي شويم مقروض سازمان هاي آب و برق هستيم و چه بسا كار به قطع خدمات نيز كشيده شود در حالي كه بي تقصيريم.
نظري
¤ در همه جاي دنيا از شهداء با احترام ياد مي شود و مزارشان زيارتگاه است. ولي در صحن امامزاده حسن(ع) قزوين قبور مطهر شهدا از طريق گودبرداري تخريب شده و هيچ برخوردي با هتك حرمت كنندگان صورت نگرفته است.
8313---0919
¤ برنامه هفت كه در تاريخ 23/2/90 از سيماي جمهوري اسلامي پخش شد اختصاص داده شده بود به عقده گشايي هاي عليرضا داودنژاد كه به دفاع از عناصر مايل به فتنه گران بپردازد. واقعاً جاي بسي تأسف است كه با هزينه هاي گزاف برنامه هايي براي عقده گشايي چنين افرادي ترتيب داده مي شود.
خانم دهقان

 



رئيس جمهور امروز براي افتتاح 2 پروژه به يزد سفر مي كند

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور براي افتتاح دو پروژه امروز به يزد سفر مي كند.
محمود احمدي نژاد صبح امروز براي افتتاح 2 پروژه صنعتي و توليد برق در يك سفر يك روزه به استان يزد سفر مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس جمهور در اين سفر يك روزه ابتدا با سفر به شهرستان اردكان پروژه «فولاد غدير» را در اين شهرستان افتتاح مي كند و سپس در شهرستان يزد در محل فولاد آلياژي ايران، سيكل تركيبي اين كارخانه را مورد بهره برداري قرار مي دهد.

 



قدرداني مجمع از رهبر معظم انقلاب به جهت هماهنگ كردن رؤساي قوا در مسئله ادغام وزارتخانه ها

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از تدبير رهبر معظم انقلاب در جهت هماهنگ كردن رؤساي قواي مجريه و مقننه در مسئله ادغام وزارتخانه ها قدرداني كرد.
در ابتداي جلسه آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع از اقدام مقام معظم رهبري در هماهنگ كردن رؤساي قوا در مسائل اختلافي در خصوص ادغام وزارتخانه ها قدرداني و اظهار اميدواري كرد كه اختلافات تكرار نشود.
در اين جلسه دو موضوع اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان در دستور كار قرار گرفت كه در يك مورد رفع اختلاف و در مورد دوم، به دليل طولاني شدن مباحث تصميم گيري به جلسه آتي موكول شد.
در اين جلسه، دبير كميسيون نظارت مجمع گزارشي از روند بررسي و تصويب بودجه 1390 كل كشور و اقداماتي كه مجمع در حين بررسي بودجه در مجلس شوراي اسلامي براي رفع مغايرت ها با سياست هاي كلي انجام گرفته است را ارائه نمود و مقرر شد مراتب به صورت مكتوب به استحضار رهبري معظم انقلاب رسانده شود.
سپس لايحه موافقتنامه استرداد مجرمان بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري هند كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته بود مطرح شد كه پس از بحث و بررسي اعضاء، مصوبه مجلس شوراي اسلامي عيناً به تصويب رسيد.
در ادامه جلسه، بررسي لايحه ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته است به عنوان دومين موضوع اختلافي در دستور كار مجمع قرار گرفت كه به دليل طولاني شدن مباحث، مقرر شد ادامه بررسي اين موضوع در جلسه آينده مجمع ادامه يابد.

 



مجلس بودجه 90 را به دولت ابلاغ كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به رئيس جمهور قانون بودجه سال 1390 كل كشور را براي اجرا ابلاغ كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور قانون بودجه سال 90 كل كشور را براي اجرا ابلاغ كرد.
براساس ماده يك قانون مدني مصوبات مجلس شوراي اسلامي و نتيجه همه پرسي پس از طي مراحل قانوني به رئيس جمهور ابلاغ مي شود. رئيس جمهور بايد ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجريان ابلاغ نمايد و دستور انتشار آن را صادر كند و روزنامه رسمي موظف است ظرف مدت 72 ساعت پس از ابلاغ منتشر نمايد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دوشنبه، 19 ارديبهشت ماه كار بررسي بودجه سال 90 و ايرادات شوراي نگهبان را به اتمام رساندند و شوراي نگهبان نيز در روز سه شنبه 20 ارديبهشت ماه، بودجه سال 90 را تاييد كرد.

 



گزارش خواندني از گورستان اسقاطي هاي ضد انقلاب (خبر ويژه)

كاربران شبكه بالاترين از ورشكستگي مطلق اين رسانه هماهنگ كننده عناصر ضد انقلاب در فضاي مجازي خبر مي دهند.
يكي از اين كاربران مي نويسد: «ديروز صفحه فيس بوك 25 بهمن لينك يك نظرسنجي رو فرستاد كه به نظر خيلي خوب ميومد امروز رفتم لينك رو بفرستم بالاترين، ديدم يكي ديگه از كاربرا زحمتش رو كشيده. لينك رو ديروز فرستاده بود اما من نفر يازدهم بودم كه راي مثبت دادم!!! واقعا اين يعني چي؟ نفر يازدهم؟؟؟ مگه نميخواين تو گوش شوراي هماهنگي رسما فرو كنيد كه واقعا چي ميخواين؟ بابا يكم بيشتر توجه كنيد. التماس ميكنم... يا داريم تو سر و كله هم ميزنيم يا داريم لينك سرگرمي يا بدون ارزش واقعي داغ مي كنيم!»
يادآور مي شود اغلب مطالب بالاترين مراجعه كنندگاني بين 5 تا 30 نفر را شامل مي شود و در ايام خاص كه شبكه مذكور برخي مطالب را خيلي داغ مي كنند شمار بازديدكنندگان برخي مطالب خاص بين 200 تا هزار يا هزار و پانصد كليك را شامل مي شود.
در ارزيابي اين افت شديد مراجعه كنندگان، يكي از همكاران دايمي بالاترين در گزارشي نوشت: پس از مدت ها، امروز سري به بالاترين زدم، ياد آن بالاترين گرامي! به ياد اولين روزي كه دعوتنامه بالاترين را دريافت كردم، روزي كه پس از اين كه ماه ها بالاترين را مي خواندم، بالاخره موفق به دريافت مجوز ورود شده بودم شوق كسب امتياز هزار و پانزده هزار! اولين موضوع داغي كه ايجاد كردم و دوستاني كه پيدا كردم! اما به محتواي سايت كه نگاه كردم، لبخند بر لبم خشكيد و بي تعارف بگويم، تلخ بود! اين تلخي به اين دليل بود؛ بالاتريني كه روزگاري با تكيه بر دانش كاربران و زحمات مديرانش، محتوايي ارائه مي كرد كه در جاهاي ديگر به راحتي قابل دسترسي نبود، امروز تمام محتوايش تبديل به بازنويسي اخبار روزمره سايت هاي خبري شده بود كه به شكلي ديوانه وار خبرها در آن تكرار شده بودند با خودم گفتم اين تلخي شايد از صلبيت من باشد. از اين رو به سراغ صفحه شخصي كساني رفتم كه در بالاترين از آنها بسيار آموخته بودم. يافتنشان در جايي ديگر ميسر بود! رفتم سراغ شناسه «مرلين». از او بسيار آموخته بودم. لينك هايش معمولا پرطرفدار بودند. اما وقتي به خانه اش رفتم، متوجه شدم كه او از آنجا كوچيده است و تنها يادداشتي براي من گذاشته است به اين شرح: «براي آزادي به بالاترين آمدم و براي پايداري آزادي از بالاترين مي روم. در اعتراض به تك روي مديران بالاترين، بالاترين را ترك مي كنم. آزموده را آزمودن خطاست» پس گفتم سري به «آرش خان» مي زنم! آرش خان اهل قلم و مطبوعات بود، به خانه اش رفتم! اما او هم ديگر آنجا نبود. برايم نوشته بود: «در اعتراض به 1) نقض حريم آزادي بيان و سانسور 2) دخالت مديريت در محتواي سايت 3) امتياز ويژه قايل شدن براي برخي كاربران خاص 4) بسته شدن بي دليل حساب كاربران تا اطلاع ثانوي بالاترين را تحريم خواهم كرد.»
همكار پشيمان بالاترين مي افزايد: پس از آن سراغ وب «پلار» رفتم. اين نظر او ماهيچه هاي بسط يافته صورتم را منقبض كرد. او نوشته بود «اصلا بحثي پيش نمي آيد دوست من... اشتباه من بود كه دوباره به اين فضا اعتماد كردم و ارسال لينك را از سر گرفتم». پلار هم احساس تنهايي مي كرد! وقتي به خانه ديگر كساني كه مي شناختم و فضاي كنوني بالاترين را با حضور آنها عجيب مي دانستم سر زدم، متوجه شدم كه مشكل از كجا است. تقريبا هيچ كدام نبودند. محافظه كار (Conservative) نوشته بود «مرد عمل بودن من بدين معناست كه ميدانم در كوبيدن سر به ديوار، اين سر است كه ميشكند نه ديوار (آنتونيو گرامشي)/بالاترين امروز به همان ديوار تبديل شده است. سرم را نمي كوبم، راهم را كج ميكنم و ميروم، بي هيچ حرف اضافه اي مارتين هم نوشته بود «گفتنش برايم خيلي دردناك است، درست مثل لحظه اي است كه عزيزي به تو پشت مي كند و مي رود... اما با مجموعه اتفاقاتي كه رخ داد بايد با تلخ كامي بگويم كه بالاترين ارزاني مديريت نابخردش!» اسد ميرزا نوشته بود در اعتراض به سياست هاي بالاترين در تحريم هستم.
وي همچنين تاكيد مي كند: خروج اعتراض آميز افرادي از بالاترين كه در آنجا وقت گذاشته اند و واقعا به فعاليت در آنجا اميد داشته اند، آن هم با تعداد زياد، به هيچ وجه طبيعي نيست. مشكل از فضايي است كه آنها را فراري داده است. اين تحول در بالاترين اتفاق افتاده است. «اطلس» نوشته بود «براي خودم متاسفم كه زماني بالاترين رو جدي مي گرفتم.» ترمينوس نيز نوشته بود «خبرها رو ميشه همه جا خوند، حالا كه قراره دوستان خوبم نباشند صفحه داغ بالاترين تبديل خواهد شد به يك يا دو خبر يكسان از ده سايت مختلف. فعلا ترجيح ميدهم بجاي بالاترين به وبلاگ دوستان مراجعه كنم.»
اين ضد انقلاب سرخورده در پايان مي نويسد: اين جست و جو براي من گران آمد. تقريبا هر چند ماه يكبار تعدادي از بالاترين كوچ مي كنند و برنمي گردند. 90 درصد كاربراني كه نام بردم ديگر در بالاترين نيستند.

 



رازگشايي ژنرال پاكستاني از ترور بن لادن و سياست زمين سوخته (خبر ويژه)

رئيس سابق سرويس اطلاعاتي ISI پاكستان گفت زمان خروج آمريكا از افغانستان فرا رسيده و بنابراين مانند هنگام فرار شوروي ها از افغانستان بايد منتظر خرابكاري هاي آمريكا بود.
ژنرال حميد گل در گفت وگو با «اسلام تايمز» درباره ادعاي اخير آمريكا مبني بركشتن بن لادن و حواشي آن گفت: آمريكا قرار است از ماه ژوئيه (تيرماه) خروج از افغانستان را آغاز كند. همه اين اقدامات جهت آماده كردن زمينه خروج است. آنها مي خواهند با يك بهانه اي جنگ به پايان برده شود. براي پاكستان هم ضروري است كه جنگ پايان يابد و آمريكا از منطقه خارج شود و آمريكا هم مي خواهد خود را از جنگ نجات دهد. آمريكايي ها مانند فيلم هاي هاليوودي وارد اين منطقه شده بودند و براي تسلط بر منابع طبيعي اينجا نقشه كشيد. همكاري بين سيا و آي اس آي تا حدي وجود داشت. ولي تا جايي كه به كشته شدن اسامه بن لادن مربوط مي شود، من قبول ندارم كه او در اين عمليات كشته شده است. طبق اطلاعات من او خيلي وقت پيش در اثر مرگ طبيعي از بين رفته بود. واقعيت امر اين است كه زمان خروج آمريكايي ها از افغانستان فرا رسيده است. اكنون ما درگير اين مباحث شويم كه چه اتفاق افتاد، چگونه اتفاق افتاد، چرا اتفاق افتاد، تمام اين حرف ها را بايد كنار گذاشت و ديد كه در آينده بايد چه كار كنيم؟ آمريكا موقع خارج شدن از افغانستان خرابكاري هاي زيادي را انجام مي دهد. ما بايد فكر كنيم كه چطور از آن خرابكاري ها در امان بمانيم؟ در افغانستان انتقال قدرت چگونه انجام بپذيرد. ما بايد ببينيم كه با توجه به اوضاع چگونه اين كار صورت بگيرد. بايد مواظب باشيم كه بين ما و ايران فاصله ايجاد نشود.
وي با پيش بيني احتمال كودتاي مخملي در پاكستان افزود: دموكراسي غربي مناسب جامعه پاكستان نيست. براي ما نظام جمهوري اسلامي مناسب است، نظامي كه حضرت پيامبر اكرم(ص) آن را به ما نشان داد. اصول دمكراتيكي كه به طور مستقيم از قرآن كريم استخراج مي شوند را بايد الگوي خود قرار داد. اگر ما بر اين هدف متحد شويم هيچ مشكلي نخواهد بود و ما خواهيم توانست از دست اين احزاب سياسي راحت شويم كه غيرت ملي را فروخته اند و داراي حساب هاي بانكي در خارج از كشور مي باشند.
رئيس سابق سرويس اطلاعاتي ارتش پاكستان درباره اين پرسش كه مراد شما از خرابكاري آمريكا چيست گفت: آمريكا ما را با هم درگير مي كند، جنگ داخلي راه مي اندازد، مانند كاري كه شوروي موقع خروج از افغانستان انجام داد. زماني كه شوروي از افغانستان بيرون رفت و آمريكا هم فرار كرد ما با مشكلات زيادي مواجه شديم. آن موقع مسئله مهم افغانستان انتقال قدرت بود.
الان هم آنها مي خواهند دولتي در افغانستان تاسيس كنند كه پيش قراول آمريكا باشد. آمريكايي ها همان استراتژي را براي پاكستان آماده كرده اند شما مطلع هستيد كه وقتي انگليس از اين منطقه بيرون رفت بحران كشمير را باقي گذاشت كه به علت آن ما تا امروز دچار مشكلات هستيم. لذا بايد متوجه باشيم كه وقتي اينها از افغانستان خارج مي شوند مشكلات زيادي را پشت سر باقي مي گذارند كه ملت با آن درگير مي شود و اين تهديدي براي امت اسلامي باقي مي گذارد.

 



ايران خودرو و سايپا در آستانه تصرف توسط جريان انحرافي (خبر ويژه)

در حالي كه به دليل طرح مسأله ادغام، وزارتخانه هاي صنعت و معدن و رفاه بدون وزير به كار خود ادامه مي دهند، جريان انحرافي كه از سال گذشته برنامه گسترده اي براي تصاحب سهام خودروسازان كشور طرح ريزي كرده بود، در حال تكميل برنامه هاي خود است.
به گزارش خبرنگار ما، پس از آنكه در سال 1389 و در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، شركت خودروسازي سايپا با گردش مالي بالغ بر 25 هزار ميليارد تومان در اختيار تكنوكرات هاي دولت اصلاحات و جريان انحرافي مستقر در دولت قرارگرفت، در روزهاي اخير نيز بورس تهران شاهد عرضه 9/4 درصد از سهام شركت ايران خودرو بود كه خبرهاي دريافتي حاكي است عرضه اين سهام با هماهنگي كامل و به منظور واگذاري كامل به گروه سايپا بوده است.
در حال حاضر سه گروه در حال رقابت براي تصاحب اين سهام هستند كه جدي ترين گزينه مالكين گروه سايپا مي باشند.
نكته جالب توجه در اين ميان مالكيت 2 عضو هيأت مديره ايران خودرو توسط گروه سهامداران سايپاست.
در صورت تصاحب سهام عرضه شده در بورس، گروه سايپا اميد دارد كه سومين عضو هيأت مديره ايران خودرو را نيز در اختيار خود بگيرد كه در اين صورت بايد پذيرفت كه صنعت خودروسازي ايران با هماهنگي سياسي و با كمترين هزينه در اختيار يك گروه خاص قرار گرفته است.
همچنين سازمان خصوصي سازي به تازگي عرضه بلوك 5/2 درصدي سهام شركت سايپا را به مقدار 260 ميليون سهم در تاريخ سوم خرداد و بابت رد ديون دولت به پيمانكاران وزارت آموزش و پرورش در سايت خود آگهي كرده است. لازم به ذكر است براي رد ديون دولت به پيمانكاران وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسكن و شهرسازي يك روز قبل و در تاريخ 2 خرداد نيز سهام چند شركت از طريق فرابورس و مزايده عرضه خواهد شد كه به هيچ وجه قابل مقايسه با ارزش سهام سايپا نيست. البته اين امر سابقه نداشته كه دولت براي رد ديون، سهام شركت هاي خودروسازي را كه از ارزش بالايي برخوردار است عرضه كند اما شايد اين بار به دلايل خاصي اين امر صورت مي گيرد!
گفتني است پيشتر با فروش بلوك 18 درصدي سهام سايپا و واگذاري دو بلوك 1/11 درصدي گروه بهمن و 8/17 درصدي شستا، عملاً شركت خودروسازي سايپا به شركت سرمايه گذاري سايپا واگذار شد و در واقع سايپا، سايپا را خريد و مديريت يكي از نزديكان رئيس دفتر رئيس جمهور در اين شركت مادام العمر شد!
شايان ذكر است روزنامه كيهان در تاريخ يكشنبه 11 ارديبهشت سالجاري در يادداشتي تحت عنوان «فرماني كه 10 ساله شد» پشت پرده واگذاري شركت خودروسازي سايپا را آشكار ساخت. روزنامه كيهان در آينده اي نزديك به ابعاد ديگري از اين واگذاري ها اشاره خواهد كرد.

 



اپوزيسيون با حمايت از جريان مسئله دار نوك حمله را متوجه ولايت فقيه كند (خبر ويژه)

يكي از عناصر فراري ضدانقلاب با استقبال از تحركات جريان انحرافي براي ايجاد تقابل و شكاف در حاكميت تصريح كرد: برخلاف خواست رهبري و منتقدان اصولگرا كه بنا دارند از تنش ها كاسته شود و فضا به سمت آرامش برود، تشديد دعوا و تندتر شدن فضا به نفع اپوزيسيون سبز است.
علي افشاري در تحليلي كه از سوي پايگاه اينترنتي تهران ريويو منتشر شده، برخي اوهام و آرزوهاي ناكام محافل ضدانقلاب را لو مي دهد و مي نويسد: رصد كردن واقعيت هاي كنوني صحنه سياسي ايران گوشزد مي سازد كه با توجه به ركود جريان سبز و برآوردن دوباره سرخوردگي و يأس در اين جريان، ناگزير، اختلاف در حاكميت مسئله اصلي كوتاه مدت سياسي ايران خواهد بود. شكاف پديد آمده فرصتي را در اختيار مخالفان قرار مي دهد اما برخورد انفعالي آن را تلف مي سازد.
اين عنصر متوهم كه در استخدام محافل نومحافظه كار آمريكايي قرار دارد، به اپوزيسيون ضدانقلاب توصيه مي كند: واكنش مناسب، محتاج در نظر گرفتن اصولي است. نخست پرهيز از شتابزدگي براي اقدام عمل مستقل در مقطع فعلي است. هرگونه تحرك و دعوت به تجمع و تحصن در اين روزها مي تواند در روند ايجاد شكاف در درون حاكميت اخلال ايجاد كند و زمينه را براي متحد شدن دوباره آنها عليه جنبش سبز مساعد سازد. خويشتن داري و صبر هوشمندانه كمك مي نمايد تا سطح درگيري به نقطه بازگشت ناپذير ارتقا يابد(!!)
وي مي افزايد: مولفه ديگر، اجتناب از سمت گيري به نفع طرفين ماجرا و ادغام در پروژه هاي آنان است. طرفين در ستيزه جويي در سياست خارجي و اقتدارگرايي متفق القول هستند، فقط حلقه ياران [خاص] دولت به صورت نسبي به سياست هاي فرهنگي باز اعتقاد دارند. بنابراين شكاف مردم سالاري و آمريت قابل تحويل به كشمكش هاي اخير نيست اما برخورد فعال با اين شكاف و گسترش آن كمك مي كند تا هم فشار بر روي اپوزيسيون كاهش يابد هم فرصت براي تحرك سياسي مهيا گردد. همچنين هر چه تكثر و واگرايي در درون نظام سياسي بيشتر شود، هر چند هدف درگيري هاي فعلي پلوراليسم نيست اما تبعات ناخواسته آن به ناتواني نظام سياسي در استقرار حاكميت يكپارچه منجر مي شود.
اين عنصر نفوذي گروهك نهضت آزادي در دفتر تحكيم كه در آمريكا زدگي روي دست نهضتي ها بلند شد و حتي از تحريم ملت ايران و اطلاعات فروشي و نوكري براي آمريكا دفاع كرده است، در ادامه نوشته خود آورده است: اگر منازعه به سطح زورآزمايي خياباني كشيده شود، فرصت بسيار مناسبي براي ماست تا با نيروي بيشتري در مقابل حاكميت قرار بگيريم. البته نيروهاي حامي جريان تقابل، به ميزان زيادي كمتر از نيروهاي وفادار به رهبري است. در مجموع تضعيف رهبر و ولايت فقيه ارزش بيشتري براي اپوزيسيون دارد زيرا ولايت فقيه جنبه نهادي و دائمي دارد. همچنين نيروهاي تندرو و حاضران هميشگي صحنه ها، حول اين نهاد سازماندهي شده اند. آنها ريشه دارتر از جريان حامي [خاص] دولت هستند كه پايگاه مشخصي درون نظام ندارد.
وي در پايان با بيان اين كه «جريان احمدي نژاد [جريان انحرافي نفوذي در دولت اصولگرا] بدون اتكاء به رهبري توان بقاي مستقل ندارد و ماهيتش به جريان ميرا و گذرا نزديك تر است»، محور اهداف ضدانقلاب را خدشه به ولايت فقيه توصيف كرده و مي نويسد: بنابراين معطوف كردن جبهه اصلي حملات به رهبري و جايگاه ولايت فقيه به مراتب كارآمدتر است.
اين اظهارات از سر توهم هر چند نگاه خريدارا نه محافل ضدانقلاب نسبت به جريان انحرافي را نشان مي دهد در عين حال از يك سو واماندگي اپوزيسيون را نشان مي دهد و از ديگر سو آشكار مي سازد كه آنان همچنان در توهم و جهل مركب خويش غوطه مي خورند و اصطلاحا آنها را يابو برداشته است و الا اگر جز اين بود به يك باند فاقد ريشه در ميان ملت و حاكميت و نخبگان دل نمي بستند و حماقت حمايت از ورشكستگاني چون موسوي و كروبي را تكرار نمي كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14