(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 اردیبهشت 1390- شماره 19927

مالكي چندين وزارتخانه عراق را ادغام مي كند
مردم مصر : اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم
مردم يمن : بزودي دنيا را غافلگير مي كنيم
با شكست مزدوران قذافي در مصراته انقلابيون ليبي به 150 كيلومتري پايتخت رسيدند
گسترش اعتراض ها در بحرين تانك هاي سعودي در 2 شهر ديگر مستقر شدند
گفت وگوي كرزاي و فرستاده آمريكا درباره پيمان پيشنهادي پنتاگون
راهپيمايي در خيابان هاي توكيو عليه نيروگاه هاي هسته اي ژاپن
اعتراض حزب الله به مداخلات واشنگتن در امور لبنان
تظاهرات ضد صهيونيستي در فلسطين و شهرهاي جهان
نماينده پارلمان اروپا در بروكسل فاش كرد طرح آمريكا و انگليس براي براندازي نظام سوريه
بازداشت رئيس صندوق بين المللي پول به اتهام فساد اخلاقي
انتقاد شديد نواز شريف از بي توجهي واشنگتن به استقلال پاكستان
عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو



مالكي چندين وزارتخانه عراق را ادغام مي كند

نخست وزير عراق به منظور ارائه خدمات بيشتر به مردم و كاهش هزينه ها در ادارات دولتي، دستور ادغام چند وزارتخانه از 43 وزارتخانه را صادر كرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد، «نوري مالكي» نخست وزير عراق در صدد است كه براي كاهش هزينه ها مي خواهد تعدادي از وزارتخانه هاي خود را با هم ادغام كند.
مالكي براي ادغام وزارتخانه ها در چند روز گذشته با تعدادي از منابع پارلماني از جمله رئيس ائتلاف شيعيان و رئيس ائتلاف كردستان مشورت كرده است.
كارشناسان سياسي معتقدند كه كاهش وزارتخانه هاي عراق روند رو به رشد دولت را افزايش داده و باعث ارائه خدمات بيشتر به مردم خواهد شد.
هنوز هيچ گروه سياسي در قبال اين تصميم مالكي موضع گيري نكرده است.

 



مردم مصر : اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم

هزاران تن از جوانان مصري با تجمع در ميدان مركزي قاهره از آرمان هاي مردم فلسطين حمايت كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، تجمع كنندگان مصري كه در ميدان التحرير گرد هم آمده بودند، با شركت در تجمع شكستن محاصره نوار غزه، حمايت هاي مادي و معنوي خود را از ملت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي اعلام كردند. به گزارش ايرنا، در اين تجمع كه همه احزاب و گروه هاي مصري حضور داشتند، «تشكل جوانان انقلاب 25 ژانويه» با انتشار اطلاعيه اي با عنوان «اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم و فلسطين را فراموش نخواهيم كرد، بر حمايت خود از مبارزات ملت فلسطين عليه اشغالگران رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.»
بر پايه اين گزارش، شركت كنندگان در اين تجمع، خواستار آزادي زندانيان مصري از زندان هاي رژيم صهيونيستي شدند.

 



همزمان با آغاز هفته سرنوشت ساز
مردم يمن : بزودي دنيا را غافلگير مي كنيم

سرويس خارجي ـ
تظاهرات معترضان يمني در هفته سرنوشت ساز با تيراندازي لباس شخصي ها به خاك و خون كشيده شد.
ده ها هزار تن از معترضان يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در 17 شهر يمن در هفته سرنوشت ساز سرنگوني علي عبدالله صالح را يكصدا فرياد زدند.
اين در شرايطي است كه بر اثر حمله لباس شخصي ها و نيروهاي امنيتي به تظاهركنندگان و تيراندازي مستقيم به سوي آنان دست كم پنج نفر كشته و حدود 40 نفر ديگر مجروح شدند.
انقلابيون يمني با اعلام اين كه هيچ طرحي را نمي پذيرند و به غير از بركناري علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن خواسته اي ندارند تاكيد كردند كه؛ در روزهاي آينده جهان را غافلگير خواهيم كرد.
علماي يمن نيز با صدور فتوا از جوانان و مردم يمن خواستند بيش از پيش در برابر رژيم مقاومت كنند.
علماي ديني يمن همچنين طرح شوراي همكاري خليج فارس را فريبكارانه و سازشكارانه توصيف كرده و اعلام كردند كه اين طرح توطئه اي با صحنه گرداني آمريكا براي نجات ديكتاتور يمن است.
اين در حالي است كه همزمان با ادامه اعتراضات مردمي در يمن فرستاده ويژه شوراي همكاري خليج فارس روز گذشته وارد صنعا پايتخت اين كشور شد.
هدف از سفر فرستاده ويژه شوراي همكاري خليج فارس به يمن گفت وگو براي يافتن راه حلي به منظور پايان بخشيدن به وضع موجود در اين كشور اعلام شده است ليكن معترضان با سفر فرستاده ويژه شوراي همكاري مخالف هستند و اعلام كردند كه وضعيت يمن در خيابان ها تعيين خواهد شد، نه پاي ميز مذاكره.
معترضان يمني همچنين تاكيد كردند كه در هفته سرنوشت ساز تظاهرات و اعتراضات خود را افزايش خواهند داد. هفته سرنوشت ساز از روز شنبه آغاز شده است.

 



با شكست مزدوران قذافي در مصراته انقلابيون ليبي به 150 كيلومتري پايتخت رسيدند

با شكست مزدوران قذافي در اطراف مصراته، انقلابيون ليبي، پيشروي خود را به سوي غرب اين كشور آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبي با شكست دادن مزدوران قدافي در اطراف مصراته، به سمت شهر «زليتن» در غرب اين كشور پيشروي كرده و در الجبل الغربي در 150 كيلومتري طرابلس مستقر شدند. به گزارش شبكه خبري «الجزيره» شهر زليتن و منطقه سوق الجيشي الجبل الغربي داراي اهميت خاصي براي نيروهاي قذافي است و به شدت از آن محافظت مي كنند. براساس اين گزارش، فرماندهي مزدوران قذافي براي تحكيم موقعيت خود و جلوگيري از پيشروي انقلابيون به سمت پايتخت، اقدام به جابجايي 500 تن از اعضاي گردان هاي امنيتي قذافي از منطقه سراج در طرابلس به منظور استقرار آنها در استحكامات اطراف الجبل الغربي و زليتن كردند.
در همين حال نيروهاي تونسي با عناصر گردان هاي قذافي كه وارد خاك تونس شده بودند، مقابله كردند، چرا كه هدف عناصر قذافي از ورود به خاك تونس، دور زدن انقلابيوني بود كه گذرگاه «وازن» را تحت سيطره خود دارند.
كشته شدن جلاد زاويه
منابع آگاه از كشته شدن «سرهنگ ميلاد حسين الفقهي» سخنگوي نظامي ليبي كه به جلاد شهر زاويه معروف است در جريان بمباران ساختمان اطلاعات در طرابلس خبر دادند.
الفقهي كه به گفته انقلابيون مسئول جنايت هاي قذافي در جريان درگيري هاي شهر زاويه است، در هنگام بمباران ساختمان اطلاعات ليبي در آن قرار داشت و در دم كشته شد.
به گفته مخالفان قذافي وي از 35 سال پيش تاكنون به عنوان يكي از اركان اساسي رژيم ليبي و از وزنه هاي مهم در تصميمات نظامي قذافي بود و خارج شدن وي از صحنه سياسي و نظامي ليبي تأثير زيادي بر روند امور خواهد داشت. دولت ليبي هنوز هم خبر كشته شدن الفقهي را تأييد نكرده و در اين مورد سكوت اختيار كرده است.
حمله ناتو به طرابلس
خبرگزاري آلمان گزارش داد هواپيماهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) روز شنبه به مخفيگاهي در شهر البريقه در شرق ليبي حمله كردند.
دولت ليبي پس از اين حمله در روز يكشنبه مدعي شد كه 16 غير نظامي كشته و تعدادي نيز مجروح شدند.
البريقه كه بندرگاهي نفتي به حساب مي آيد، در حال حاضر تحت كنترل نيروهاي معمر قذافي قرار دارد و حمله هوايي ناتو تأثيري در معادلات نظامي منطقه نداشته است.
همچنين هواپيماهاي جنگنده ناتو مناطق «بئرالغنم»، «نجيله»، و العزيزيه واقع در جنوب غرب طرابلس را بمباران كردند و يك منبع نظامي بدون ذكر جزئيات بيشتر گفت: افراد نظامي و غير نظامي در اين حمله كشته شده و خسارات مادي و جاني فراواني برجا مانده است.
اين در حالي است كه ناتو از ماه مارس تاكنون با هدف قرار دادن اهدافي در ليبي و پايتخت آن طرابلس مدعي است معمر قذافي را هدف قرار داده است، اما شاهدان عيني از كشته شدن ده ها شهروند غير نظامي در اثر اين بمباران ها خبر دادند.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: ژنرال «ديويد ريچارد» فرمانده ستاد كل ارتش انگليس در مصاحبه اي با روزنامه «ساندي تلگراف»، تشديد بمباران هاي هوايي در ليبي را با هدف افزايش فشار بر معمر قدافي خواستار شد.
ريچارد گفت: از آغاز بمباران هاي ناتو در خاك ليبي، عرصه بر قذافي تنگ شده است و ما قصد داريم با افزايش بمباران ها، حلقه فشار را بر او تنگ تر كنيم.
رئيس ستاد كل ارتش انگليس افزود: ناتو مستقيم قذافي را هدف قرار نمي دهد، اما ممكن است وي در يك مركز فرماندهي و كنترل باشد كه در هنگام حمله براثر بمباران ها كشته شود.
شوراي انتقالي
به دنبال كسب مشروعيت
پس از سفر دوره اي «مصطفي عبدالجليل» و به رسميت شناخته شدن شوراي ملي انتقالي ليبي از سوي كاخ سفيد، «محمود جبرئيل» مرد شماره 2 مخالفان قذافي، در كاخ «اليزه» با «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه ديدار و درباره چشم انداز انتقال قدرت در ليبي با وي گفت وگو كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «روماندي نيوز» محمود جبرئيل كه سمت نخست وزير شوراي انتقالي مخالفان قذافي را برعهده دارد، در اليزه علاوه بر ديدار با ساركوزي، با «فرانسوفيون» نخست وزير و آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه ملاقات و رايزني هايي را برگزار كرده است.
فرانسه پيش از اين نيز شوراي انتقالي ليبي را به عنوان طرف مورد مذاكره پذيرفته و به طور غير رسمي تماس هايي با مسئولان آن داشته بود.
خبر ديگر اينكه «عبدالله خطيب» فرستاده ويژه دبير كل سازمان ملل روز يكشنبه به ليبي سفر كرد.
خطيب در چارچوب تلاش هاي سازمان ملل براي ارسال كمك هاي انساندوستانه به آوارگان و مردم محاصره شده ليبي به طرابلس سفر كرده است، اما هنوز نه سازمان ملل و نه دولت ليبي در اين مورد جزئيات بيشتري منتشر نكرده اند.
همچنين روزنامه «مصري اليوم» به نقل از «عبدالقادر محمد بن مسعود» سخنگوي رسمي جبهه «انقلابيون 17 فوريه» اعلام كرد: «فرج العريبي» يكي از نزديكان به كنسولگري ليبي در قاهره از رژيم قذافي جدا شده و روز يكشنبه به بنغازي رفت.
براساس خبرهاي تأييد نشده از سوي انقلابيون، احتمالاً العريبي در شوراي انتقالي ليبي مشاركت خواهد داشت، اما هنوز مشخص نيست كه چه پستي را خواهد داشت.

 



گسترش اعتراض ها در بحرين تانك هاي سعودي در 2 شهر ديگر مستقر شدند

مردم بحرين با وجود اقدامات سركوبگرانه رژيم آل خليفه و آل سعود در شهرهاي مختلف اين كشور تظاهرات كردند و سرنگوني رژيم بحرين را خواستار شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مردم بحرين روز گذشته نيز همانند روزهاي پيشين به رغم اعمال خشونت و سركوب از سوي نيروهاي امنيتي آل خليفه و آل سعود به برگزاري تظاهرات پرداختند و خواستار بركناري حكومت فاسد آل خليفه شدند.
تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي عليه رژيم آل خليفه و آل سعود سكوت مجامع بين المللي در برابر جنايات رژيم بحرين را محكوم كردند.
نيروهاي پليس و نظاميان آل سعود با پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله سعي در متفرق كردن تظاهركنندگان داشتند. در شهرهاي «سيترا» و «محزا» شدت تظاهرات و درگيري ها بيشتر بود و تانك هاي عربستان سعودي براي مهار اعتراض ها وارد اين شهرها شدند. سيترا جزيره اي در جنوب منامه پايتخت بحرين است.
سه ماه از هنگام آغاز اعتراضات در بحرين مي گذرد و حكومت اين كشور به مقابله با تظاهركنندگان از طريق بازداشت، سركوب و حمله به منازل روستاها، مساجد و مكان هاي مقدس و بي احترامي به ساحت قرآن كريم و سوزاندن آن ادامه مي دهد.
افرادي كه هدف حملات نظام بحرين با همدستي خاندان آل سعود قرار گرفته اند از اقشار و طيف هاي مختلف هستند از پزشكان گرفته تا دانشجويان ، حقوقدانان، نويسندگان، علماي ديني، و حتي زنان و كودكان نيز از آزار و اذيت و تعرض نيروهاي امنيتي آل خليفه در امان نمانده اند.
بازتاب صداي مظلوميت مردم بحرين به گوش سازمان ملل، سازمان هاي حقوق بشري، ديوان كيفري بين المللي و ديگر مجامع جهاني رسيده است ولي اين نهادها و ديگر سازمان هاي بين المللي تاكنون اقدامي براي مقابله با جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين انجام نداده اند و تنها اين جنايات را محكوم كرده اند.
جوانان انقلابي بحرين موسوم به جوانان چهاردهم فوريه در همين رابطه به خاندان آل خليفه هشدار داده اند كه اگر پادشاه بحرين همچنان به كشتار و سركوب مردم بي دفاع ادامه دهد اين هفته با موج جديدي از اعتراضات روبه رو خواهد شد.
علماي ديني بحرين نيز اعلام كرده اند كه سياست چماق و هويج سياستي كهنه و فرسوده است كه نه تنها اوضاع را آرام نخواهد كرد بلكه بر وخامت اوضاع خواهد افزود.

 



گفت وگوي كرزاي و فرستاده آمريكا درباره پيمان پيشنهادي پنتاگون

رئيس جمهور افغانستان پس از ديدار با رئيس كميته روابط خارجي مجلس سناي آمريكا درباره پيمان استراتژيك پيشنهادي واشنگتن گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان «حامد كرزاي»، رئيس جمهور افغانستان عصر روز شنبه با سناتور «جان كري» ديدار و درباره جزئيات مفاد پيمان استراتژيك پيشنهادي واشنگتن به گفت وگو پرداختند.
«كرزاي» حدود دو هفته پيش متن پيشنهادي اين پيمان را غير قابل قبول خوانده و درخواست كرده بود نكات مدنظر افغانستان در سند گنجانده شود. يادآور مي شود اواخر سال گذشته، «كرزاي» براي نخستين بار از تصميم آمريكا براي ايجاد پايگاه دائمي نظامي در خاك افغانستان در قالب يك پيمان استراتژيك پرده برداشت. به دنبال انتشار رسمي اين خبر بسياري از مقامات اين كشور از جمله برخي اعضاي كابينه و نيز برخي كشورهاي منطقه از جمله روسيه به شدت نسبت به وقوع اين امر هشدار دادند. حدود دو هفته پيش نيز آمريكا از تصميم اين كشور براي تاسيس پايگاه نظامي دائمي در افغانستان را تكرار كرد كه كرزاي اجرايي شدن آن را مشروط به تامين منافع ملي، نظر مردم و تهديد نشدن منافع همسايه هاي افغانستان كرد. روسيه نيز بلافاصله با صدور بيانيه اي هشدار داد، عواقب چنين اقدامي مستقيما بر گردن واشنگتن خواهد بود.
از سوي ديگر، «جان كري» پس از اين ديدار در يك كنفرانس مطبوعاتي حاضر شد و عليه برخي سياست هاي پاكستان موضع گرفت.
جان كري گفت: آمريكا مي خواهد پاكستان يك متحد واقعي در امر مبارزه با شبه نظاميان داخل مرزهايش باقي بماند و براي رسيدن به اين امر بايد تلاش هاي خود را در مبارزه با افراط گري افزايش دهد.
وي كه در مزار شريف سخن مي گفت افزود: از پاكستان مي خواهد به منافع افغانستان احترام بگذارد و پس از مرگ بن لادن نيز در مبارزه با شبه نظاميان مصمم باشد. «كري» چندي پيش تلويحا پاكستان را متهم به كمك كردن به بن لادن كرده بود. «كري» پس از اين سفر بلافاصله عازم اسلام آباد شد. كاهش تنش هاي ايجاد شده بين واشنگتن - اسلام آباد كه پس از مرگ بن لادن به اوج خود رسيده، از جمله اهداف اعلام شده براي اين سفر است.
خبر ديگر اينكه، «آندرس فوگ راسموسن»، دبيركل ناتو خواستار تعامل مثبت پاكستان براي ايجاد صلح در افغانستان شد. وي افزود براي تحقق صلح در افغانستان به همكاري پاكستان نيازمند است.
دبيركل ناتو همچنين از تغيير نقش ناتو پس از واگذاري مسئوليت هاي امنيتي به نيروهاي افغان خبر داد.
«راسموسن» گفت: طرح واگذاري مسئوليت هاي امنيتي در افغانستان در ماه ژوئيه آغاز و تا پايان سال 2014 نيروهاي افغان تمامي مسئوليت هاي امنيتي را برعهده خواهند گرفت.
«راسموسن» در عين حال تصريح كرد: پيش بيني خروج كامل در سال 2014 يا 2015 ممكن نيست!
افشاي جنايات جديد غرب
اسناد منتشر شده درباره جنگ افغانستان نشان مي دهد، نظاميان خارجي تحت امر آمريكا در افغانستان در مناطق مسكوني از بمب هاي فسفري استفاده مي كنند. به گزارش «پرس تي وي»، روزنامه دانماركي «اينفور ميشن» نوشت: اسناد نظامي افشا شده نشان مي دهد نظاميان خارجي از جمله سربازان دانماركي از بمب، موشك و نارنجك هاي داراي فسفر سفيد عليه غيرنظاميان و مناطق مسكوني استفاده كرده اند، استفاده از اين نوع مهمان، طبق قوانين بين المللي ممنوع است.
در بخشي از اين اسناد مي خوانيم: «آمريكا بين 20 تا 50 موشك حاوي فسفر سفيد را فقط به سوي يك هدف شليك كرده است.
گفتني است، بر اثر اصابت اين نوع مهمات، پوست بدن قرباني آتش گرفته و تا زماني كه اكسيژن به محل زخم برسد، آتش تا عمق بدن نفوذ مي كند.

 



راهپيمايي در خيابان هاي توكيو عليه نيروگاه هاي هسته اي ژاپن

گروهي از مردم توكيو با راهپيمايي در خيابان هاي شهر خواستار تعطيلي نيروگاه هاي هسته اي اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، گروهي از مردم شهر توكيو ژاپن ديروز با راهپيمايي و تجمع مقابل شركت «تپكو»، گرداننده نيروگاه هسته اي «فوكوشيما» نگراني خود از تكرار حادثه نيروگاه فوكوشيما را اعلام كرده و خواستار تعطيلي ساير نيروگاه هاي اتمي در اين كشور شدند.
به دنبال وقوع زلزله و سونامي ماه مارس گذشته، برخي از نيروگاه هاي اتمي اين كشور به شدت آسيب ديد و مواد راديواكتيو به بيرون درز كرد.
با وقوع اين بحران، علاوه بر ژاپن، برخي كشورهاي داراي نيروگاه هاي اتمي در اروپا نيز با برپايي تظاهرات خواستار توقف فعاليت پايگاه هاي اتمي شان شدند.
در همين حال خبر مي رسد، دولت ژاپن فعاليت نيروگاه هسته اي «هامائوكا» را نيز به دليل خطرات بالقوه موجود در آن متوقف كرده است.

 



اعتراض حزب الله به مداخلات واشنگتن در امور لبنان

سرويس خارجي -
حزب الله لبنان دخالت آشكار واشنگتن در امور داخلي لبنان و مانع تراشي در راه تشكيل دولت جديد را محكوم كرد.
حزب الله لبنان در واكنش به ديدار اخير سفير آمريكا در بيروت با نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان و دخالت اين كشور در امور داخلي لبنان تاكيد كرد، بهتر است آمريكا به جاي دخالت در امور داخلي ديگر كشورها براي مشكلات داخلي خود راه چاره اي پيدا كند.
«محمد يزبك» عضو شوراي مركزي حزب الله گفت، دولت جديد نتيجه راي اكثريت است و آمريكا بايد به اراده لبناني ها و نظام دموكراسي آنها احترام بگذارد.
وي افزود، آمريكا و غرب در لبنان دخالت مي كنند و اگر اين فشارها نبود تاكنون شاهد تشكيل دولت بوديم.
عضو شوراي مركزي حزب الله در مورد جايگاه مقاومت در كشور نيز گفت، اگر مقاومت نبود اكنون لبنان از آرامش و استقلال برخوردار نبود.
گفتني است «مورا كانلي» سفير آمريكا در بيروت در ديدار با نجيب ميقاتي نخست وزير جديد لبنان اظهار داشت كه آمريكا روابط خود را با دولت جديد لبنان براساس تركيب كابينه و برخورد با دادگاه حريري تنظيم خواهد كرد.
وي از ميقاتي خواسته بود دست از حمايت مقاومت بردارد و به دادگاه حريري پايبند باشد.
لبنان حدود چهار ماه است كه دولت ندارد و نجيب ميقاتي مامور تشكيل كابينه به دليل كارشكني هاي آمريكا و جريان غربگراي 14 مارس نتوانسته دولت را تشكيل دهد.

 



تظاهرات ضد صهيونيستي در فلسطين و شهرهاي جهان

سرويس خارجي-
در سالروز فاجعه اشغال فلسطين (روز نكبت) فلسطينيان در قدس اشغالي، غزه،كرانه باختري تظاهرات برگزار كردند و همزمان در شهرهاي جهان راهپيمايي همبستگي برگزار شد.
در مناطق مختلف شهر قدس اشغالي درگيري خشونت آميز بين نظاميان صهيونيست و جوانان فلسطيني رخ داد و جوانان فلسطيني به سمت نظاميان صهيونيست سنگ و بطري پرتاب مي كردند و لاستيك هاي خودرو را آتش مي زدند، در همين حال صهيونيست ها به سمت تظاهركنندگان گلوله و گاز اشك آور شليك مي كردند و با باتوم و چماق آنان را مورد ضرب و شتم قرار مي دادند.
در اين درگيري ها تعدادي از جوانان فلسطيني مجروح و شماري ديگر بازداشت شدند.
اين در حالي است كه نظاميان صهيونيست از چند روز پيش تاكنون شهر بيت المقدس را منطقه بسته نظامي اعلام و مقررات شديد رفت و آمد وضع كرده اند.
همزمان با برگزاري تظاهرات در شهر اشغالي قدس در سراسر فلسطين اشغالي غزه و كرانه باختري نيز فلسطينيان تظاهرات برگزار و اين روز را به نام روز خشم نامگذاري كردند.
گروه هاي فلسطيني از مردم فلسطين خواسته بودند با برگزاري ميليوني تظاهرات در روز نكبت خشم خود را نسبت به فاجعه اشغال فلسطين ابراز كنند.
اين مراسم در حالي است كه ميليون ها فلسطيني روز گذشته به دعوت اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب حماس در مساجد سراسر فلسطين تجمع كردند و با برگزاري نماز جماعت اعتراض خود را نسبت به اشغالگري هاي رژيم صهيونيستي نشان دادند.
هنيه از مردم مقاوم فلسطين خواست تا همچنان به مقاومت خود در برابر اشغالگري ها و سياست هاي تبعيض نژادي اسرائيل ادامه دهند.
همزمان با برگزاري اين مراسم در سرزمين هاي اشغالي نيز فلسطينيان تظاهرات برپا كردند و در حالي كه پرچم هاي فلسطين و تصاويري از قدس در دست داشتند شعار مي دادند «سازش هرگز»، «عقب نشيني از حق بازگشت هرگز».
جنبش حماس نيز به فعاليت شصت و سومين سالروز روز نكبت بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه آمده است كه توافق آشتي ملي فلسطينيان در پايان شكاف داخلي بهترين خبر در سالروز فاجعه اشغال فلسطين است به نحوي كه امروز جبهه داخلي يكپارچه و متحد براي آزادي سرزمين فلسطين و مقدسات اسلامي تلاش مي كند.
در اين بيانيه تأكيد شده است حق بازگشت آوارگان به سرزمين هاي اصلي خود حقي است كه هيچ توافقنامه و پيمان بين المللي نمي تواند آن را لغو كند.حماس در اين بيانيه همچنين بر تبادل همه اسيران فلسطيني با گلعاد شاليت اسير اسرائيلي تاكيد كرد.
همزمان با برگزاري تظاهرات فلسطيني ها در روز نكبت در كشورهاي مختلف جهان تظاهرات همبستگي با مردم فلسطين برگزار شد. در ايتاليا، لبنان، تركيه، انگليس، پاكستان و ديگر كشورهاي جهان هواداران فلسطين تظاهرات برگزار و بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به زادگاهشان تاكيد كردند.
عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب نيز طي سخناني اظهار داشت: تمامي كشورهاي عربي با ملت فلسطين همراه هستند و اميدوارند روز نكبت به روز پيروزي فلسطيني ها تبديل شود.
وي تأكيد كرد، مبارزه فلسطيني ها تا زمان تشكيل كشور فلسطين بايد ادامه پيدا كند.

 



نماينده پارلمان اروپا در بروكسل فاش كرد طرح آمريكا و انگليس براي براندازي نظام سوريه

يك سند انگليسي كه نماينده پارلمان اروپا در بروكسل آن را فاش كرد از توطئه انگليس و آمريكا براي براندازي نظام سوريه پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري فارس اين سند كه تاريخ آن ششم ماه جاري ميلادي است، نشان مي دهد كه «جان مك كين» سناتور جمهوريخواه آمريكا و رقيب انتخاباتي بارك اوباما رئيس جمهور آمريكا و همچنين عضو كميته نيروهاي مسلح كنگره آمريكا در يك ماه اخير با تماس با مخالفان نظام سوريه مقيم آمريكا، اروپا، تركيه و مصر تلاش كرده است تا مقدمات تشكيل دولت سايه در سوريه را فراهم كند.
پايگاه خبري الحقيقه سوريه با افشاي اين سند، تصريح كرد: مك كين با مخالفان نظام سوريه در كشورهاي مذكور تماس برقرار كرده است تا تشكيل «دولت در سايه» را بررسي كند. دولتي كه به نوبه خود تاسيس يك پايگاه مسلح در منطقه شرقي سوريه و دقيقا در شهر «ديرالزور» سوريه را برعهده مي گيرد كه كاملا شبيه شهر بنغازي در ليبي خواهد بود تا بدين ترتيب زمينه دخالت نظامي خارجي در سوريه فراهم شود.
اين سند انگليسي نشان مي دهد كه تماس هاي مك كين با مخالفان نظام سوريه از طريق نمايندگان او با مخالفان، به خصوص اعضاي ائتلاف «اعلان دمشق» صورت گرفته و در اين ديدارها درباره ضرورت دخالت خارجي براي براندازي نظام سوريه از راه تشديد تنش در اين كشور و دست بردن به سلاح بحث شده است تا بدين ترتيب زمينه دخالت نظامي در سوريه (شبيه ليبي) به وجود بيايد.
از ديگر اخبار سوريه اينكه رئيس جمهور سوريه كميته اي براي گفت وگو با مخالفان و حل مشكلات آنان تعيين كرد.
بشار اسد كميته اي را براي گفت وگو با مخالفان متشكل از «فاروق الشرع» معاون رئيس جمهور، خانم «بثنيه شعبان» مشاور رسانه اي رئيس جمهور، «نجاح العطار» معاون رئيس جمهور در امور فرهنگي و سرلشكر «محمد ناصيف» تعيين كرد.
در همين رابطه خانم بثنيه شعبان رايزني هايي با برخي رهبران مخالف در سوريه انجام داد و قرار شد تا گفت وگوها همچنان ادامه يابد.اين اتفاق در حالي صورت مي گيرد كه ارتش سوريه نيز اعلام كرد كه تانكها و نيروهاي خود را از شهرهاي درعا و بانياس خارج كرده است.

 



بازداشت رئيس صندوق بين المللي پول به اتهام فساد اخلاقي

رئيس صندوق بين المللي پول به اتهام فساد اخلاقي بازداشت و مورد بازجويي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، «دومينيك استراوس كان»، رئيس فرانسوي صندوق بين المللي پول و رقيب جدي «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه، شنبه شب در فرودگاه نيويورك به اتهام فساد اخلاقي بازداشت شد.
«سي ان ان» با انتشار اين خبر نوشت، «استراوس كان» كه متهم به داشتن روابط نامشروع با يك زن است، بلافاصله پس از دستگيري براي بازجويي به يك پايگاه پليس منتقل شد.
سخنگوي صندوق بين المللي پول در واكنش به اين خبر ترجيح داد سكوت كند.
«استراوس كان» كه زماني وزير دارايي فرانسه بود، تنها فرد جبهه چپ هاي فرانسه است كه مي تواند با ساركوزي در انتخابات آتي رياست جمهوري فرانسه رقابت كند. وي در سال 2008 نيز به اتهام هتك حرمت يكي از كارمندان زن صندوق بين المللي پول متهم اما بلافاصله تبرئه شد. در آن زمان صندوق بين المللي پول به وي هشدار داد.
«سي ان ان» در گزارش خود آورده: اين مسئله قطعا در موقعيت سياسي «استراوس كان» به عنوان رقيب جدي «ساركوزي» تاثير خواهد داشت.

 



انتقاد شديد نواز شريف از بي توجهي واشنگتن به استقلال پاكستان

نخست وزير سابق پاكستان در ديدار با سفير آمريكا در اين كشور، از بي توجهي واشنگتن به استقلال و تماميت ارضي پاكستان انتقاد كرد.
به گزارش روزنامه «نيشن»، «نواز شريف» نخست وزير سابق پاكستان با «كامرون مانتر»، سفير آمريكا در اين كشور ديدار و مواضع صريح و تندي عليه سياست هاي واشنگتن در قبال كشورش اتخاذ كرد.
براساس اين گزارش، «نواز شريف» پس از ديدار با اين مقام آمريكايي در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «روابط يك سويه ميان پاكستان و آمريكا نمي تواند و نبايد ادامه پيدا كند، براي اسلام آباد عزت نفس و هويت مهمتر از هر چيزي است.»
«نواز شريف» افزود: در اين ديدار به سفير آمريكا گفت كه اسلام آباد از وقوع حملات 11 سپتامبر 2001 ناراحت و غمگين شد اما در آمريكا بر اثر اين حادثه تنها 3000 نفر كشته شدند و اين در حالي است كه در پاكستان 35 هزار نفر كشته شدند.
وي افزود: «به سفير آمريكا گفتم كه فداكاري هاي ما در جنگ عليه تروريسم با بي توجهي آنها مواجه است و واشنگتن هيچ اهميتي به تماميت ارضي و استقلال پاكستان نمي دهد. پاكستان يك جانبه گرايي را قبول نمي كند.»
نخست وزير سابق پاكستان همچنين تاكيد كرد آنها خواستار بازنگري در روابط بين دو كشور هستند.

 



عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو

سرويس خارجي-
در جريان يك عمليات شهادت طلبانه در مركز تل آويو يك صهيونيست به هلاكت رسيد و 16 تن ديگر زخمي شدند.
بر اثر حمله دو دستگاه كاميون فلسطيني در مركز شهر تل آويو تعدادي از صهيونيست ها را زير گرفت كه در جريان آن يك صهيونيست به هلاكت رسيد و 16 تن ديگر مجروح شدند.
يكي از اين كاميون ها با يك دستگاه اتوبوس حامل شهرك نشينان صهيونيست برخورد كرد و كاميون ديگر صهيونيست ها را زير گرفت و باعث مجروح شدن تعدادي از آنها شد.
اين عمليات شهادت طلبانه در سالگرد روز نكبت (فاجعه اشغال فلسطين) صورت گرفت.
پليس رژيم صهيونيستي پس از اين حادثه به تعقيب و گريز رانندگان كاميون ها پرداخت و آنها را دستگير كرد.
منابع پزشكي اسرائيل پس از انتقال مجروحان به بيمارستان اعلام كردند كه حال برخي از مجروحان وخيم است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14