(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 اردیبهشت 1390- شماره 19927

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بررسي تحولات منطقه در ديدار فهمي هويدي و حسين شريعتمداري
احمدي نژاد:آمريكا محور تروريسم در جهان است
ديدار كاروان همبستگي با مردم بحرين با آيت الله نوري همداني
تحليلگران سياسي و بين المللي: قيام هاي مردم منطقه تمام معادلات رژيم صهيونيستي را به هم ريخت
ولايتي: منظومه حيدر بابا معنويتي ماندگار است
سرلشكر فيروزآبادي: توافق فتح و حماس شرايط جديدي را در فلسطين رقم مي زند
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب : قيام هاي منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است
سردار جمشيدي: 200 هزار نفر از عشاير توسط بسيج مسلح شدند
لاريجاني در نامه اي به رؤساي پارلمان هاي جهان خواستار پايان جنايت ها در بحرين شد
اجراي طرح شهروند الكترونيك در 56 شهر كشور
استحصال 11 تن گلاب محمدي در ورامين
با حضور معاون اول رئيس جمهوري هفتمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي در اصفهان پايان يافت
دومين سامانه پرتودهي كشور در بناب راه اندازي مي شود
رويانيان مامور بررسي مشكلات كشاورزان جنوب كرمان شد
با برگزاري جشنواره از امروز 153 اثر به جشنواره قرآني دانشجويان كشور ارسال شد
اخبار ادبي و هنري



بررسي تحولات منطقه در ديدار فهمي هويدي و حسين شريعتمداري

«فهمي هويدي» تحليل گر و نويسنده برجسته مصري و مدير مسئول كيهان طي ديداري، قيام هاي اسلامي مردم منطقه را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
بعدازظهر ديروز، فهمي هويدي، تحليل گر و نويسنده برجسته مصري با حضور در مؤسسه كيهان با حسين شريعتمداري ديدار و گفت وگو كرد.
هويدي و مدير مسئول كيهان در اين ديدار كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد درباره تحولات اخير منطقه و قيام هاي مردم آن به بحث و گفت وگو نشستند.
هويدي در بخشي از سخنان خود با كالبدشكافي وضعيت فعلي كشور مصر پس از انقلاب به نقاط اشتراك و افتراق انقلاب مصر و ايران پرداخت و نداشتن يك رهبر واحد و مقتدر مانند امام خميني(ره) را از جمله مشكلات انقلاب كشورش توصيف كرد.
شريعتمداري با اشاره به خيزش هاي اخير منطقه از سه ويژگي اسلامي، ضد استكباري و مردمي بودن اين خيزش ها ياد كرده و گفت؛ امام راحل ما(ره) با توجه به هويت انقلاب اسلامي، اين روزها را پيش بيني فرموده و نويد داده بود.
مشروح اين نشست به زودي در كيهان منتشر خواهد شد.

 



در ديدار مهمانان كنفرانس جهاني مبارزه عليه تروريسم
احمدي نژاد:آمريكا محور تروريسم در جهان است

شركت كنندگان در كنفرانس بين المللي «ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» با رئيس جمهور ديدار كردند.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين ديدار كه در ساختمان شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري انجام شد، گفت: در همين ساختمان حدود سي سال قبل رئيس جمهور و نخست وزير ايران ترور شدند. توسط كساني ترور شدند كه مورد حمايت دولت آمريكا و بسياري از دولت هاي اروپايي بودند همان كساني كه جنگ هاي جهاني اول و دوم را به راه انداختند، همان برده داران و مستكبران به بهانه 11 سپتامبر جنگ افغانستان و عراق را راه اندازي كردند.
رئيس جمهور ادامه داد: اما آنها به بهانه هولوكاست و سرزمين فلسطين بي فرهنگ ترين نوكرهاي خود را حاكم كردند، 63 سال است كه هر روز كشتار و تجاوز صورت مي گيرد، پنج جنگ گسترده توسط صهيونيست ها راه اندازي شد و 63 سال است كه منطقه ما در شرايط ناامني زندگي مي كند، جنگ عليه لبنان و غزه و ... اين سابقه ترور است. هر آزادي خواه و عدالت طلبي كه در اين جريان قد علم كرد، اول خودش را متهم كردند و اگر نتوانستند او را ساكت كنند، او را براي هميشه ساكت كردند.
وي خاطرنشان كرد: محو تروريسم زماني محقق مي شود كه عدالت به طور كامل در تمام زمين مستقر شود، امروز تروريسم با دو عامل در دنيا مسلط شده است، نخست انسان هاي ناصالح كه در بعضي از كشورها از جمله آمريكا به قدرت رسيده اند و ديگري نظام ظالمانه مديريت حاكم بر جهان.
نظامي كه فرصت هاي لازم را براي استكبار و ترور فراهم مي كند. بنابراين ما بايد به دنبال دو عنصر باشيم كه يكي حاكم شدن انسان هاي صالح بر مراكز قدرت جهان است و ديگر اين كه بايد به دنبال استقرار نظام مديريت عادلانه در جهان باشيم.
احمدي نژاد همچنين با تاكيد بر اين كه هرچقدر نظام حاكم بر جهان عادلانه تر باشد، صلح گسترده تر و پايدارتر خواهد بود، خاطرنشان كرد: البته هوشمندان مي دانند كه براي مبارزه با ظلم بايد نمادها، پايگاه ها و اركان ستم جهاني را مورد هجمه قرار دهيم، اصرار ما بر محو رژيم صهيونيستي از اين ناحيه است، زيرا اين رژيم پايگاه اصلي اعمال ظلم و ترور است، حتي در آمريكاي جنوبي، آفريقا و شرق دور.
رئيس جمهور ادامه داد: رژيم صهيونيستي ستون خيمه انسجام دنيا طلبان و تروريست هاي جهاني است، مشاهده مي كنيد كه صحبت كردن عليه پيامبران و خدا آزاد است، اما عليه رژيم صهيونيستي ممنوع، زيرا آنها هيچ امر مقدسي را باقي نگذاشته اند، تنها محوري كه تمام مستكبران در آن متحدند و او را مقدس تر از خدا و پيامبران مي دانند عبارت است از وجود رژيم صهيونيستي.
احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: فردي را كه اخيرا كشته اند، خبر قطعي و دقيق دارم كه اين فرد از مدتها قبل در اختيار نظاميان آمريكا بوده است، اما در مورد اين كه چرا كشته اند، باز هم اطلاع دقيق دارم كه كشتن او نه براي مبارزه با تروريسم، بلكه فقط و فقط براي تامين يك خوراك تبليغاتي درون جامعه آمريكا و جلب آراي مردم در انتخابات بود. رئيس جمهور قبلي آمد و براي جلب آراء در انتخابات به منطقه ما حمله كرد، نفر بعدي هم همان روش و منش را دارد.
گفتني است در اين ديدار، دبير مجمع صلح اسلامي، تنديس كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه را به رئيس جمهور اهدا كرد.
اين كنفرانس بعدازظهر ديروز با اجراي سمفوني صلح و عدالت در تالار وحدت تهران به كار خود خاتمه داد.

 



ديدار كاروان همبستگي با مردم بحرين با آيت الله نوري همداني

كاروان دريايي همبستگي با مردم مظلوم بحرين در قم با آيت الله نوري همداني ديدار كردند.
به گزارش فارس از قم، دبيركل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي شنبه شب در ديدار كاروان دريايي همبستگي با مردم بحرين با آيت الله نوري همداني، با بيان اينكه اين كاروان 120 نفره براي گراميداشت ياد شاعره بحريني آيات القرمزي حركت خود را به سوي بحرين آغاز كرده است، اظهار داشت: اين گروه با عنوان جمعيت ياوران انقلاب متشكل از جمعي از دلسوزان و بسيجيان، با جمع آوري نامه هاي مردمي خطاب به مردم ستم ديده مسلمان بحرين حامل پيام مردم كشورمان هستند.
وي افزود: در مقطعي كه قيام هاي مردم تونس و مصر در اوج خود قرار داشت اين گروه تصميم به جمع آوري نامه هاي مردمي در 22 بهمن گرفت و سعي شد كارواني نيز براي كمك به مردم غزه اعزام شود كه هنوز هم اين كاروان در حال آماده سازي است.
مهدي اقراريان با اشاره به تحولات بحرين و ديگر كشورهاي مسلمان بيان داشت: در حالي كه در چند هفته اخير تحولات بحرين در اوج قرار گرفت و ظلم و ستم و قتل عام مردم بي گناه در اين كشور شدت يافت، تصميم بر اين شد كه با جمع آوري نامه هاي مردمي خطاب به مردم مظلوم بحرين، كارواني براي ابلاغ پيام مردم ايران به منطقه اعزام شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه افراد ستم ديده و آسيب ديده قيام بحرين از اقشار مختلف پزشك، روحاني و كارگر بودند، نمايندگاني از اين اقشار جمع شدند و امروز اين گروه از تهران حركت كرد و با تجمع در حرم مطهر حضرت امام (ره) و بهشت زهرا با آرمان هاي امام و شهدا تجديد پيمان كرد و آماده حركت به سوي بحرين شد.
دبيركل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي با اشاره به برنامه هاي اين كاروان خاطرنشان كرد: اين كاروان پس از حركت از بهشت زهرا، راهپيمايي را در قم و از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا دفتر آيت الله نوري همداني در محكوميت جنايات بحرين برگزار كرد.
وي ادامه داد: كاروان همبستگي با مردم بحرين پس از ديدار با آيت الله نوري همداني، به سمت اصفهان، شيراز و بوشهر حركت مي كند.
اقراريان گفت: دوشنبه ظهر نيز كاروان با دو كشتي بندر گناوه را به مقصد آب هاي بين المللي ترك خواهد كرد.
وي با بيان اينكه احتمال عدم اجازه حكومت آل خليفه براي ورود كاروان به بحرين وجود دارد، افزود: در اين صورت كشتي ها با توقف در آب هاي بين المللي به اشكال مختلف پيام مردم ايران را به مردم مظلوم بحرين خواهد رساند. دبيركل جمعيت ياوران انقلاب اسلامي در پايان افزود: همچنين كاروان برنامه اي را براي پرواز 32 كبوتر پيام رسان به سمت مردم مظلوم بحرين اجرا خواهد كرد و باقي پيام ها به نمايندگان مردم بحرين تحويل خواهد شد.

 



تحليلگران سياسي و بين المللي: قيام هاي مردم منطقه تمام معادلات رژيم صهيونيستي را به هم ريخت

تحليلگران و فعالان سياسي عرصه داخلي و بين المللي شركت كننده در نشست قيام هاي مردمي جهان عرب و تأثير آن بر آينده فلسطين با بيان اين كه ريشه تحولات منطقه انقلاب اسلامي ايران بود تاكيد كردند كه قيام هاي مردمي كشورهاي عربي تمام معادلات رژيم صهيونيستي را بر هم ريخته است.
فهمي هويدي نويسنده و متفكر مصري طي سخناني در اين نشست تخصصي كه ديروز در دفتر مطالعات وزارت خارجه برگزار شد، گفت آزادي فلسطين با آزادي مصر آغاز مي شود.
وي با اشاره به تغيير استراتژيك مهم در خاورميانه يادآور شد: اين تغيير با انقلاب در ايران آغاز شد.
اين نويسنده و متفكر مصري انقلاب اسلامي ايران را اولين شكست رژيم صهيونيستي در منطقه خواند و افزود: تركيه نيز امروز در راهبرد اسرائيل نيست و انقلاب مصر نيز اسرائيل را به شدت دچار واهمه كرده و اين رژيم را از ثبات خارج كرده است.
هويدي به نقشه هاي حمله به ايران از سوي اسرائيل اشاره كرد و گفت: در تمام نقشه هاي اين رژيم از مصر به عنوان يك همپيمان استراتژيك ياد مي شد كه با انقلاب مصر اين نقشه ها به هم خورد.
هويدي تغيير شرايط منطقه را يك موضوع مهم خواند كه نياز به گذر زمان دارد و يادآور شد: مصالحه گروه هاي فلسطيني در اين راه تأثيرگذار است كه آمريكا و اسرائيل از اين موضوع ناراحتند.
وي با اشاره به ناگزيري محمود عباس از ورود به توافقات با حماس گفت: عباس نيز از اين موافقتنامه خوشحال نيست.
اين نويسنده و متفكر مصري با بيان اينكه همپيماني مصر، تركيه و ايران مي تواند قدرت مقاومت را افزايش داده و مسئله فلسطين را سريعتر حل كند، يادآور شد: مصر در پي تقويت خود است و اين هدف را از طريق ايران و تركيه دنبال مي كند.
منوچهر متكي، وزير سابق امور خارجه كشورمان نيز در اين نشست با اشاره به همكاري سه جانبه ايران، تركيه و مصر گفت: از گذشته هاي بسيار دور غربي ها با كنار هم قرار گرفتن ايران، تركيه و مصر موافق نبوده و اعلام مي كردند كه اگر اين همكاري در جهت منافع آنها باشد اشكالي ندارد. اما آنها نيز بايد ياد بگيرند كه جغرافياي سياسي منطقه تغيير كرده است. در همين راستا اروپا در يك حالت به هم ريختگي ذهني به سر مي برد و 10 سالي است كه به اين مرض دچار شده و سياست خارجي ندارند و از كاخ سفيد پيروي مي كنند. اما اكنون كاخ سفيد نيز نمي داند چه كند. ايران، تركيه و مصر مي توانند همگرايي خوبي در منطقه داشته باشند و مديريت شرايط جديد را برعهده گيرند.
وزير خارجه پيشين كشورمان با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات اخير تكليف سنگيني دارد، ادامه داد: اولين تكليف اين است كه اين انقلاب هاي نوپا تا پيروزي و از پيروزي تا زمان تداوم دولت جديد با دشمني ها و توطئه هاي مختلفي روبه رو مي شود و با توجه به اين كه ايران تجربيات بسياري در اين زمينه دارد مي تواند مانيفست لازم را ارائه دهد. دومين نكته اين كه اگر اين شرايط به خوبي اداره شود با توجه به اين كه رژيم صهيونيستي در يكي از لرزان ترين شرايط خود قرار دارد، مي توان از حق فلسطين دفاع كرد.
«حسين شيخ الاسلام» دبير كل كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين مجلس شوراي اسلامي هم در سخناني با بيان اين كه اكنون توازن قوا به هم خورده است، افزود: اكنون حزب الله لبنان است كه اعلام مي كند اگر درگيري ايجاد شود هيچ جايي براي اسرائيل امن نيست. ديگر سلاح متعارف اسرائيل (رژيم صهيونيستي) نمي تواند تهديدكننده اعراب و ايران باشد.
«مسعود اسدالهي» كارشناس مسائل خاورميانه طي سخناني در نشست قيام هاي مردمي جهان عرب و تأثير آن بر آينده فلسطين، با اشاره به مشكلات فراوان ايران پس از انقلاب اسلامي گفت: ايران با تمام اين درگيري ها و چالش ها از تمام كشورهاي عربي پيشرفته تر است.
وي ادامه داد: در مقابل ايران، مصر با پيمان كمپ ديويد از سوي غرب به شدت حمايت شده و هيچ نوع تحريم و مجازاتي نشد و هيچ جنگي هم نداشت، اما امروز وضعيت اسفبار مصر را شاهد هستيم كه نشان مي دهد دوستي با آمريكا و غرب هيچ سودي ندارد.
اين كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به سخنان حسن نافعه فعال مصري در مصاحبه با الشرق الاوسط كه گفته بود ايران و اسرائيل بيشترين ضرر را در تحولات منطقه و انقلاب مصر ديده چرا كه جايگاه مصر در منطقه افزايش مي يابد، يادآور شد: ايران همواره خواهان به دست آوردن جايگاه گذشته مصر و رسيدن اين كشور به جايگاه گذشته خود است و اينكه گفته شود ايران متضرر شده اشتباه است.
در همين حال نافعه كه به عنوان يكي از سخنرانان، در اين نشست حضور داشت در پاسخ به وي گفت: من تعجب مي كنم كه اگر دقيقاً اظهارات مرا خوانديد چرا به اين نكته اشاره نكرديد كه ما خواهان رابطه با ايران هستيم.
وي افزود: تصور مي كنم زماني كه بر اين جمله من تأكيد مي شود بايد بدانيد كه من يك مقام رسمي نيستم و در يك چارچوب مشخصي سخن مي گفتم. در آن مصاحبه گفتم در منطقه خاورميانه 3 كشور ايران، تركيه و اسرائيل نقش مهمي داشتند و با مصر با انقلاب خود جزو كشورهايي خواهند بود كه نقش عمده اي در منطقه خواهند داشت و بازيگري جديد در منطقه ظهور مي كند.
اين كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به سخنان خود در روزنامه گفت: بايد به نوشته هاي من مراجعه شود و نه سخناني كه از من در رسانه ها منتشر مي شود. من همواره از روابط مصر و ايران و ضرورت همكاري آنها سخن گفته ام چرا كه رژيم اسرائيل دشمن مشترك ماست.
اسدالهي نيز در اين خصوص گفت: اين روزنامه متعلق به عربستان است كه در لندن چاپ مي شود و اگر آقاي نافعه معتقد است كه سخنان وي اينگونه نبوده يك تكذيبيه صادر كند. اگر چه وي را مي شناسم و نگاه ايشان به ايران را مي دانم و به همين دليل از اين مصاحبه تعجب كردم.

 



ولايتي: منظومه حيدر بابا معنويتي ماندگار است

مشاور رهبر معظم انقلاب، ثبت معنوي منظومه حيدربابا در فهرست آثار معنوي را اقدامي ستودني دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، علي اكبر ولايتي شنبه شب در حاشيه بازديد از مقبره الشعرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آذربايجان مهد تمدن، فرهنگ، هنر و ادب است و استاد شهريار نيز به واقع شهريار اين سرزمين است.
وي اقدام سازمان ميراث فرهنگي در ثبت معنوي منظومه حيدربابا در فهرست آثار معنوي را ستود و افزود: با توجه به سابقه ديرين آذربايجان در عرصه فرهنگ و هنر، بدون شك اقداماتي از اين دست مي تواند گامي بزرگ و مثبت جهت پاسداري از ميراث هاي مادي و معنوي اين استان باشد.
مشاور رهبر معظم انقلاب به لزوم حفظ ميراث فرهنگي، باستاني و هنري هر منطقه از ايران اسلامي تأكيد كرد و گفت: ما در قبال آيندگان خود مسئول هستيم و بايد با تلاش و همت اين نشانه هاي هويت اسلامي و ملي را به نسل هاي بعد از خود منتقل كرده و به واسطه اين ميراث، فرهنگ و هنر و تاريخچه شهر يا استان خود را به ديگران معرفي كنيم.

 



سرلشكر فيروزآبادي: توافق فتح و حماس شرايط جديدي را در فلسطين رقم مي زند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به آشتي ملي اخير ميان گروه هاي فلسطيني تصريح كرد كه اين توافق در آينده نزديك شرايط جديدي را در سرزمين هاي اشغالي رقم مي زند.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در جمع تعدادي از مديران امور رسانه اي و عمليات رواني نيروهاي مسلح با اشاره به سالروز اشغال فلسطين توسط صهيونيستها و ارائه تحليلي از فرآيند و روند شكل گيري رژيم صهيونيستي، گفت: صهيونيستها در چارچوب يك پروسه شيطاني و در فرآيندي مديريت شده توسط قدرت هاي استكباري به ويژه انگليسي پس از نفوذ به فلسطين با خريد هدفمند زمين هاي اعراب و در ميان غفلت بزرگي كه صورت گرفت بر آن حمله بردند و با آتش و خون، اين سرزمين اسلامي را غصب كردند و مردم را از خانه و مزرعه خود آواره كرده و فراري دادند و در سال 1917 تشكيل دولت غاصب صهيونيستي را در اعلاميه مشهور به «بالفور» اعلام كردند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با برشماري محاسن و الزامات توافقات گروه هاي فلسطيني براي دستيابي به آشتي ملي و تشكيل جبهه مشترك ضد صهيونيستي و مبارزه با اشغالگران قدس شريف، گفت: به بركت اسلام و قرآن توافق فتح و حماس مي تواند نقطه عطف درخشان و سرنوشت سازي براي مردم فلسطين به شمار آيد صهيونيستها و حاميان غربي آنها راهبردها و اهداف خود را همواره در پناه اختلاف و تفرقه بين گروه هاي فلسطيني دنبال كرده اند و لذا از بين رفتن فاصله ها و اختلافات بين فلسطيني ها همانقدر كه فلسطيني ها را اميدوار كرده است در عين حال نگراني صهيونيستها را برانگيخته است در عين حال تاكيد اصلي در وحدت فلسطيني بايد در چارچوب اراده غالب مردم فلسطين و استحكام مبارزه با اشغالگر باشد.
وي يادآور شد: توافق حماس و فتح در كنار آزادي زندانيان گروه هاي جهادي از زندان هاي حكومت خودگردان در كرانه باختري ساز و كارهاي مربوط به طرح هاي امنيتي كه آمريكا يي ها و انگليسي ها طي چند سال اخير پي ريزي كرده بودند را ان شاءالله برهم خواهد زد.
فيروزآبادي وضعيت ويژه منطقه و انفعال بازيگران دوره سازش و غافلگيري رژيم صهيونيستي و حاميان آن و نيز نگاه جديد مصري ها و موقعيت مقتدر گروه هاي جهادي را فرصتي براي پايه گذاري تحولات و فصلي جديد در انتفاضه ملت فلسطين دانست و تاكيد كرد: انتفاضه ملت فلسطين كه هرگز خاموش نشده است با آشتي گروه هاي جهادي فلسطين بايد شعله ورتر شود و از اين پس بايد شاهد به ميدان آمدن ظرفيت مقاومت اسلامي با مديريت انقلابي و مقتدر عليه صهيونيستها باشيم تنها از اين طريق آينده از آن فلسطيني هاست و آنها سرانجام حقوق از دست رفته خود را باز خواهند ستاند.
وي در پايان تصريح كرد: تداوم توافق جنبش فتح و مقاومت حماس در چارچوب آموزه هاي اسلامي و انقلابي شرايط جديدي را در فلسطين اشغالي فراهم مي آورد كه مي تواند با وفاق و همگرايي واقعي و بسيج تمامي ظرفيتها و نهادهاي مقاومت وضعيت اراضي اشغالي را به سود ملت فلسطين تغيير دهد. وحدت فلسطين بركات زيادي در بردارد در صورتي كه اين وحدت براساس خواست هاي ملت مظلوم و آواره فلسطين، ادامه انتفاضه تا بازگشت آوارگان به خانه ها ايشان و تشكيل حكومت فلسطيني در قدس باشد.

 



دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب : قيام هاي منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با برشماري علل قيام هاي اخير منطقه تاكيد كرد: قيام هاي منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است .
آيت الله محمدعلي تسخيري در گفت و گو با ايرنا تحولات منطقه خاورميانه را مبارك دانست و با بيان اينكه عوامل زيادي بر شكل گيري انقلاب هاي منطقه اثر گذاشته است، گفت: جمهوري اسلامي ايران تجربه عظيمي در مبارزه با استكبار جهاني دارد، استكبار سعي كرد نور اين حركت عظيم انقلاب اسلامي را خاموش كند و نگذارد به دل ها برسد اما نتوانست .
وي افزود: آنها 30 سال مانع اثرگذاري نهضت جمهوري اسلامي شدند اما كم كم اين نور همه جا را فرا خواهد گرفت.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ادامه داد: يكي از عوامل مهم شكل گيري و پيروزي انقلاب ها و قيام هاي مردم منطقه، انقلاب اسلامي ايران است .
وي با بيان اينكه ديكتاتورها در مناطق مختلف از جمله در تونس، مصر، يمن و بحرين ظلم هاي زيادي در حق مردم انجام دادند اظهار داشت: آنها ملت ها را تحقير و اموال زيادي را غارت كردند و ملت ها مجبور شدند كه جلوي اين تحركات را بگيرند.
به گفته اين استاد حوزه و دانشگاه ملت هاي مسلمان منطقه به آينده و نقش جمهوري اسلامي در تحولات اميد زيادي دارند .
تسخيري در پاسخ به سوالي در مورد نقش علماي اسلام در قيام هاي منطقه خاطرنشان كرد: بايد با علما و متفكرين ارتباط داشته باشيم و سعي كنيم با اتحاد توطئه هاي دشمن براي انحراف اين نهضت ها را خنثي كنيم و همه رهبران جوان نهضت ها را از توطئه هاي دشمن آگاه كنيم .

 



سردار جمشيدي: 200 هزار نفر از عشاير توسط بسيج مسلح شدند

مسئول سازمان بسيج جامعه عشايري گفت: 200 هزار نفر در طرح تسليح عشاير بسيج سازماندهي شده و آماده اجراي ماموريت هستند.
سردار مهدي جمشيدي مسئول سازمان بسيج جامعه عشايري در نشست خبري كه صبح ديروز برگزار شد، با اشاره به جايگاه تبليغات و رسانه گفت: امروزه كشورها و يا گروههايي كه مي خواهند با گروه ديگري وارد جنگ شوند در حوزه نبرد نرم و رسانه ذهنيت طرف مقابل را با ذهنيت خود تطبيق مي دهند تا آنها قبل از وقوع جنگ تسليم شوند و اين مفهوم جنگ نرم است.
وي با بيان اينكه روز 29 ارديبهشت با ابلاغ سردار نقدي به نام روز بسيج عشاير تعيين شد، اظهار داشت: با رايزني هايي كه با مجلس شوراي اسلامي صورت مي گيرد، در تلاش هستيم اين روز به عنوان روز عشاير هم در تقويم ثبت شود.
جمشيدي در ادامه با اشاره به برگزاري جشنواره فرهنگي، هنري، ورزشي بسيج عشاير تصريح كرد: اين جشنواره در روزهاي 28 و 29 ارديبهشت ماه در اروميه با حضور عشاير استانهاي لرستان، ايلام، اردبيل، همدان، كرمانشاه، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي در 9 رشته مختلف برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه جامعه عشايري حضور فعالي در سازمان بسيج دارند، تصريح كرد: برنامه هاي فراواني از جمله محروميت زدايي مناطق محروم براي عشاير كشور طراحي شده است و امروز 370 هزار نفر از عشاير در تشكل بسيج سازماندهي شدند كه اين يعني حدود 70 درصد از جامعه عشاير عضو بسيج هستند.
مسئول سازمان بسيج جامعه عشايري در خصوص سازماندهي عشاير مسلح كشور، گفت: علي رغم اينكه امروز با وجود نيروهاي نظامي كارآمد نيازي به عشاير مسلح نيست، ولي 200 هزار نفر از عشاير در طرح تسليح عشاير سپاه و بسيج سازماندهي شده اند و هميشه آماده اجراي ماموريت خواهند بود.
جمشيدي با اشاره به طرح تسليح عشاير گفت: برخي ماموريت هاي مصوب بسيج است كه با مجوز، تجهيزات در اختيار عشاير قرار مي گيرد، همچنين شوراي امنيت كشور نيز براي عشاير فاقد سلاح سهميه اي را تعيين مي كند كه وزارت دفاع هر ساله اين سهميه را در اختيار بسيج قرار مي دهد تا به عشاير واگذار شود، برخي از عشاير هم در طرح عفو امام(ره) و مقام معظم رهبري سلاح هايشان توسط سپاه سازماندهي شده و در اختيارشان قرار گرفته و يا در صورت لزوم سلاح ديگري به آنها تحويل داده شده است.

 



لاريجاني در نامه اي به رؤساي پارلمان هاي جهان خواستار پايان جنايت ها در بحرين شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رؤساي مجالس جهان، ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به وخامت اوضاع انساني در بحرين خواستار اقدامات عملي پارلمان ها در نهادهاي بين المللي براي جلوگيري از جنايات رژيم هاي آل خليفه و آل سعود در اين كشور شد.
علي لاريجاني در اين پيام بر ضرورت پاسخ به مطالبات مردم در روندي مسالمت آميز از سوي رهبران بحرين و خروج نيروهاي اشغالگر از اين كشور تأكيد كرد.
متن نامه علي لاريجاني به همتايان خود در مجالس جهان به شرح ذيل است:
با اهداي بهترين درودها و آرزوهاي قلبي، همانگونه كه مطلعيد اين روزها شاهد جنبش هاي خونين استيفاي حقوق ملت هاي خاورميانه و شمال آفريقا با هدف برچيدن بساط ديكتاتوري هاي وابسته مي باشيم. روندي كه آينده اي پرنشاط و پويا براي ملت هاي اين منطقه نويد مي دهد.
در اين ميان ملت بحرين نيز در راستاي خواست تاريخي خود براي ايجاد نظامي دموكراتيك و مردم سالار كه نهادهاي حاكميتي آن بر مبناي رأي مردم و انتخابات آزاد تعيين شود، به صورت كاملاً مسالمت آميز به طرح مطالبات سياسي شان پرداختند.
در حالي كه براساس تمام مقررات و معاهدات بين المللي و اصول انساني اين خواست حق مسلم هر ملتي از جمله ملت بحرين مي باشد، در كمال تعجب در اقدامي غير مترقبه و تأمل برانگيز شاهد ورود نيروهاي بيگانه براي سركوب قيام مردم اين كشور بوديم. متاسفانه با ورود اين نيروها اقدامات خشونت آميز و سركوب گرانه و نقض فاحش حقوق بشر به نحو گسترده اي انجام گرفته و ده ها پير و جوان و زن و كودك بحريني در خيابان ها به خون غلطيدند. راستي خواست مردم بحرين چه بود كه پاسخ آن گلوله، دستگيري شبانه در منازل، كشتن و مجروح كردن كودك، زن و مرد و تجاوز به زنان و دختران و ساير اقدامات غيرانساني خشونت آميز مي باشد؟! در حالي كه ساير ملت ها حق تعيين رهبرانشان را دارند. چرا بايد ملت بحرين از اين حق اوليه و طبيعي انساني محروم باشند؟!
به باور اينجانب رويكرد دوگانه نسبت به حق انتخاب مستقيم مردم، امري نويدبخش در شكل گيري ارزش هاي مشترك نبوده و بيم آن مي رود سكوت و بي تفاوتي كشورهاي معتقد به باور مشاركت مستقيم مردم در حاكميت سياسي، اسباب بي اعتمادي كنوني را افزايش دهد.
ما معتقديم اين اقدامات خشونت آميز و بي اعتنايي به خواست مردم بحرين، زمينه اي براي ايجاد التهاب و نا امني در آينده مي باشد و تنها دموكراسي مي تواند امنيت پايدار در منطقه ايجاد نمايد.
ما عميقاً نگراني خود را نسبت به هرگونه برخورد خشونت آميز با خواست مردم، نقض حقوق بشر و شرايط وخيم انساني در بحرين بيان كرده و بر ضرورت پاسخ به مطالبات مردم در روندي مسالمت آميز از سوي رهبران اين كشور و خروج نيروهاي اشغالگر خارجي تأكيد مي نماييم.
انتظار مي رود مجالس براساس وظيفه انساني خود به عنوان نمايندگان مردم نسبت به نقض گسترده حقوق بشر و شرايط وخيم انساني حاكم بر ملت بحرين، واكنش نشان داده و با اقدامات عملي در نهادهاي بين المللي و اتخاذ مواضع شفاف، از خواست ملت بحرين حمايت كرده و از ادامه روند غيرانساني كنوني جلوگيري نمايند.

 



اجراي طرح شهروند الكترونيك در 56 شهر كشور

رشت- خبرنگار كيهان:
با اجراي كامل طرح ملي شهروند الكترونيك نيمي از بودجه مصرفي در كشور صرفه جويي مي شود.
رئيس ستاد آموزشهاي نوين الكترونيكي كشور در دهمين همايش ملي شهروند الكترونيك ايران و نخستين همايش شهروند الكترونيك در كلانشهر رشت اعلام كرد و افزود: با اجراي طرح مذكور حدود 40 مورد صرفه جويي در بخشهاي مختلف در كشور صورت مي گيرد كه اين امر موجب صرفه جويي بيش از 50 درصدي بودجه كشور مي شود.
به گفته علوي در حال حاضر ايران اسلامي با قدمت هزاران ساله در بين 131 كشور جهان در بخش سواد IT در رده 126 قرار دارد.
وي افزود: در عين حال تنها 10 درصد از مردم كشور سواد لازم را در حوزه IT دارند و كارهاي خود را از طريق اينترنت و دوركاري انجام مي دهند.
وي گفت: تلاش دولت بر اين است كه در هر خانواده حداقل يك نفر به سواد IT مجهز شود.
به گزارش خبرنگار كيهان همچنين عضو شوراي عالي سياستگذاري ستاد آموزشهاي نوين الكترونيكي كشور در اين همايش گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه بيش از 70 درصد خدمات در كشور مي بايد توسط دولت الكترونيك اجرا شود.
كرمي افزود: در حال حاضر در 56 شهر كشور طرح شهروند الكترونيك در حال اجرا است كه در اين راستا طي 5 سال 5/17 ميليون نفر از افراد كشور تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.
به گفته وي در اجراي طرح مذكور تمامي افراد 12 تا 75 سال بدون هيچگونه محدوديت تحت آموزش قرار مي گيرند و به آموزش ديدگان در طرح، مدرك معتبر داده مي شود.
وي مدت زمان اجراي طرح براي افراد تحت آموزش را 6 تا 36 ماه اعلام كرد و گفت: آموزش شهروند الكترونيك طي 14 دوره و بصورت رايگان بوده و افراد تنها بخشي از هزينه خريد كتاب و جانبي را پرداخت مي كنند.

 



استحصال 11 تن گلاب محمدي در ورامين

ورامين - خبرنگار كيهان:
امسال 11 تن گلاب محمدي در روستاي حصار، جواد آباد ورامين استحصال شد.
در مراسم گلابگيري كه در روستاي حصار، جوادآباد ورامين كه با حضور 4 نفر از مردم علاقه مند به گل گياه برگزار شد، مهندس حسني مدير باغستان گل محمدي روستاي حصار گفت: امسال به بركت دعاي مردم 11 تن گلاب تهيه و در اختيار هموطنان قرار گرفت. وي با بيان اينكه باغستان گل محمدي در 3 هكتار احداث شده گفت: ازسال 84 كه اين باغستان احداث شد، تاكنون 55 تن گلاب به صورت رايگان و صلواتي در اختيار علاقه مندان، دوستداران گل و گياه و نيازمندان قرار گرفته است.
حسني در پايان گفت: اين باغستان در سال آينده به 10 هكتار توسعه پيدا خواهد كرد و در روزهاي گلابگيري از ميهمانان بصورت رايگان پذيرايي خواهد شد.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهوري هفتمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي در اصفهان پايان يافت

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي با حضور معاون اول رئيس جمهور در مهمانسراي عباسي اصفهان برگزار شد.
در اين مراسم معاون اول رئيس جمهور طي سخناني ايران را يكي از كشورهاي صاحب تمدن در جهان دانست و گفت: ايران حداقل از 3 هزار سال پيش داراي فرهنگ و تمدني غني بوده و آثار ارزشمندي از بزرگان آن زمان برجاي مانده است.
محمدرضا رحيمي افزود: در گذشته محصول و دستمايه جوانان و دانشمندان ما سر از كشورهاي ديگر در مي آورد.
وي بي توجهي و عدم قدرداني از كساني كه داراي تفكر و انديشه هستند را از دلايل خارج شدن دانش و فناوري از كشور بيان كرد و اظهار داشت؛ در سال هاي اخير با تاكيد رئيس جمهور براي جلوگيري از اين موضوع، معاونت علمي و فناوري و مراكز متعددي در زمينه فناوري تاسيس شد تا بتوانند محصولات دانش و انديشه جوانان و متفكران كشور را مورد حمايت قرار داده و اجازه ندهند كه از دسترس ملت ايران خارج شود.
رحيمي خواستار حمايت از دانشمندان و صاحبان انديشه شد و افزود: دولت و مجلس بايد زمينه را براي فعاليت دانشمندان و صاحبان علم و فناوري در كشور فراهم كنند در غير اين صورت دانش و فناوري هاي جوانان يا از كشور خارج خواهد شد و يا انگيزه جوانان از بين خواهد رفت.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: دولت امكانات و اعتبارات مناسبي را براي اين منظور اختصاص داده است و در سال جاري بخش قابل توجهي از محل صندوق توسعه ملي و ديگر سرمايه هاي در اختيار دولت براي تجاري سازي و حمايت از فن آفرينان هزينه خواهد شد.
وي با اشاره به اعمال تحريم هايي عليه ملت ايران در سال گذشته افزود: امروز با تكيه بر دانش و توان داخلي، قادر شده ايم بيش از 75 درصد از قطعات مربوط به بخش صنعت نفت را در داخل كشور توليد كنيم.
در پايان اين مراسم كه دكتر مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي وفناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و جمعي از مسئولان كشوري و استاني نيز حضور داشتند، برگزيدگان و برترين هاي هفتمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي در بخش هاي فن آفرينان نوپا، در حال رشد و رشد يافته، طراحان كسب و كار، سرمايه گذاران كارآفرين و بورس ايده جشنواره انتخاب و معرفي شدند.

 



دومين سامانه پرتودهي كشور در بناب راه اندازي مي شود

بناب- خبرنگاركيهان:
معاون پشتيباني پژوهشكده مواد بناب از راه اندازي دومين سامانه پرتودهي كشور تا 2 سال آينده در بناب خبر داد.
شيرويه احمدي در ديدار مديرعامل خبرگزاري فارس و خبرنگاران منطقه اي از پژوهشكده مواد بناب گفت: اين مركز در سال 1371 آغاز به كار و در مدت ساليان گذشته اهداف مختلفي را در راستاي كارهاي ليزري و توليد خط ليزر دنبال كرده است.
وي افزود: ليزريون آرگون 10 براي نخستين بار در خاورميانه در اين مركز توليد شد و توانستيم پاسخگوي مراكز پژوهشي و علمي كشور باشيم.
معاون پشتيباني پژوهشكده مواد بناب ادامه داد: پژوهشكده مواد در سالهاي اخير فعاليت خود را در قالب مختلف دنبال كرده و جزو واحدهاي مطرح در سطح كشور است.
وي عنوان داشت: پروژه دومين سامانه پرتودهي كشور نيز در پژوهشكده مواد بناب كلنگ زني شده و با توجه به ظرفيت منطقه، اميدواريم اين سامانه در رفع نيازهاي كشور موثر واقع شود.
احمدي گفت: تا دو سال آينده تلاش داريم اين سامانه در بناب راه اندازي شود و اين سامانه خواهد توانست در زمينه رشد اقتصادي منطقه ايفاي نقش كرده و تحولات مثبتي را به همراه داشته باشد.
معاون پشتيباني پژوهشكده مواد بناب خاطرنشان كرد: قابليت هاي فني و ساختماني موجود در مركز مي تواند در راستاي راه اندازي سريعتر اين مركز كمك قابل توجهي داشته باشد.

 



رويانيان مامور بررسي مشكلات كشاورزان جنوب كرمان شد

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور به عنوان نماينده دولت مامور بررسي و حل مشكلات حمل و نقل محصول كشاورزان جنوب كرمان شد.
به گزارش ايرنا، «محمد رويانيان» شامگاه شنبه در نشستي كه با حضور نماينده مردم چهار شهرستان جنوبي كرمان و جمعي از مسئولان استان و محلي در جيرفت برگزار شد، گفت: رفع مشكل حمل و نقل محصولات كشاورزي اين منطقه بايد به صورت جهادي حل شود.
وي اظهار داشت: براي رفع مشكلات در نشست ستاد هدفمندي يارانه ها كه با حضور رئيس جمهور، وزير بازرگاني و وزير كشاورزي برگزار مي شود، مجموع خواسته هاي اين منطقه در بخش كشاورزي را مطرح خواهم كرد.
رويانيان با اشاره به مشكلات به وجود آمده براي حمل محصول پياز از منطقه جنوب كرمان، افزود: بايد با اين ديد به مسئله نگاه كرد كه پياز يك جنازه است و بايد حمل شود و نبايد روي زمين گذاشته شود.
وي تاكيد كرد: اگر كاميون براي حمل پياز در منطقه كم است، بايد در مرحله نخست ساز و كار تشويقي براي كاميون داران و جذب آنها انديشيد.
رويانيان خاطرنشان كرد: بايد كاميون هاي وابسته به نظام را بسيج كنيم تا اين كار را تمام كنند، فرض كنيم كه جنگ است و مشكل پيش آمده بايد با كار انقلابي انجام شود!
وي در ادامه خواستار تشكيل كارگروهي براي رفع مشكلات كشاورزان در استان كرمان شد و اظهار داشت: بايد در اين كارگروه مشكلات كشاورزي منطقه مطرح شود و مصوبات اين كارگروه را نيز ما در تهران پيگيري مي كنيم.
جنوب استان كرمان يكي از قطب هاي توليد محصولات كشاورزي و گلخانه اي كشور است كه مدتي است به دليل بالا بودن هزينه هاي حمل و نقل و وجود واسطه گران و دلالان، كشاورزان منطقه با مشكلات زيادي از جمله حمل محصول پياز مواجه شده اند.

 



با برگزاري جشنواره از امروز 153 اثر به جشنواره قرآني دانشجويان كشور ارسال شد

دبير شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كشور در كاشان از ارسال 153اثر هنري و پژوهشي از دانشگاه هاي سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، طاهره مازوچي در جمع خبرنگاران اين شهرستان اظهار داشت: از اين تعداد اثر ارسالي 90 اثر هنري در زمينه هاي خط، نقاشي، تذهيب، عكس، نشريه و بقيه آثار پژوهشي است.
وي افزود: از ميان آثار هنري ارسالي 13اثر به عنوان آثار برتر شناخته شد كه سه اثر از اين تعداد متعلق به دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كاشان است.
به گفته وي از ميان 13 اثر منتخب هنري سه اثر برگزيده و شايسته دريافت جوايز در مراسم اختتاميه شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كشور شد.
دبير شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كشور در كاشان تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكي كاشان با ارسال 22 اثر به دبيرخانه اين جشنواره رتبه نخست ارسال آثار را به خود اختصاص داده است.
وي اضافه كرد: هيئت داوران از ميان 63 اثر پژوهشي ارسالي به دبيرخانه شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان كشور سه اثر را حائز رتبه برتر اعلام كرد كه اثر پژوهشي دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان نيز از جمله اين آثار است.
به گفته وي، هيئت داوران انتخابي براي رتبه اول پژوهشي نداشت و از سه اثر منتخب در بخش پژوهشي يك اثر رتبه دوم و دو اثر رتبه سوم را كسب كردند.
مازوچي در ادامه بيشترين تعداد شركت كننده در بخش شفاهي و حفظ كل قرآن شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان را متعلق به دانشگاه تهران دانست و خاطرنشان كرد: دانشگاه تهران در اين مسابقات با چهار نفر حافظ كل قرآن رتبه اول را دارد و بعد از تهران دانشگاه شهيد بهشتي و اصفهان با سه نفر حافظ كل قرآن و دانشگاه هاي كاشان و مشهد با دو نفر شركت كننده حافظ كل قرآن در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
وي افزود: در رشته حفظ 20 جزء دانشگاه هاي اصفهان و مشهد هر كدام با چهار نفر شركت كننده، دانشگاه شاهد و شيراز هر كدام با سه نفر شركت كننده و دانشگاه علوم پزشكي كاشان با دو نفر شركت كننده حفظ 20جزء در اين رقابت ها شركت دارند. دبير شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان كشور در كاشان گفت: بيشترين شركت كننده در اين جشنواره در بخش شفاهي رشته حفظ 10 جزء هستند.
شانزدهمين دوره جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كشور به مدت چهار روز از 26 تا 29 ارديبهشت به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

هشدار يك مستندساز به برنامه هاي جريان انحرافي
در عرصه سينما
يك مستندساز با اشاره به گروه انحرافي كه هدفش تغيير مديران فرهنگي و سينمايي كشور است، گفت: اين جريان قصد دارد به تدريج پست هاي وزارت ارشاد، به خصوص حوزه سينما را تصاحب كند و مانند اسب تروا وارد قلعه شده و از پشت به افراد مؤمن و حزب اللهي خنجر بزند.
سهيل كريمي در گفت وگو با فارس گفت: اين جريان قصد دارد افرادي را جذب و در سياستگذاري هاي فرهنگي كشور قرار دهد كه اعتقادي به انقلاب ندارند و از هر فرصت استفاده مي كنند تا ريشه هاي انقلاب را بزنند.
وي در ادامه توضيح داد: متاسفانه جريان انحرافي در تلاش است تا افرادي را كه در دوره به اصطلاح سازندگي يا اصلاحات خون به دل بچه مسلمانها كردند و آنها را قلع و قمع كردند تا بتوانند به جريانهاي ليبرالي كه مي خواهند برسند، حمايت ويژه كند. جريان ليبرالي كه پرچمدارش مهاجراني بود كه امروز در خارج از كشور به عنوان ضدانقلاب فعاليت مي كند. متاسفانه اين جريان انحرافي گوي سبقت را از آنها ربوده است و قصد دارند كساني را جذب سياست هاي فرهنگي كشور نمايند و عنان قدرت سينما را به آنها بسپارند. وي در خاتمه افزود: به عقيده من دكتر احمدي نژاد بايد جلوي اين جريان انحرافي را بگيرد و اگر اين اتفاق نيفتاد ما بايد خودمان وارد عرصه شويم.
اعتراض كاستاريكا به سانسور فيلمش توسط انگليسي ها
«امير كاستاريكا» درباره سانسور فيلمش در انگلستان، گفت: من اجازه اين كار را به انگليسي ها نمي دهم آنها با اين همه جنايت، نگران كشته شدن يك كبوتر در اين فيلم هستند.
به گزارش فارس به نقل از گاردين، كاستاريكا درباره حذف يكي از صحنه هاي آخرين فيلمش «زندگي يك معجزه است» در سينماهاي انگلستان طي بيانيه اي گفت: در اين فيلم كه در اعتراض به پيامدهاي جنگ بوسني ساخته شده صحنه تكه تكه شدن كبوتري مرده توسط يك گربه، استعاره خوب و معقولي براي بي گناهاني است كه در اين جنگ توسط درندگان بزرگ تاريخ دريده شده است.
اين كارگردان بوسنيايي در ادامه مي افزايد: مشكل شما انگليسي ها چيست؟ من واقعا نمي فهمم شما ميليونها هندي و آفريقايي را به قتل رسانده ايد و حالا به خاطر مرگ يك كبوتر صربستاني از خود بي خود شده ايد، من مي توانم درك كنم كه شما نگران زندگي پرندگان صربستاني هستيد ولي به نظر من شما ديوانه ايد، من هيچ گاه نتوانستم بفهمم كه در مغز شما چه مي گذرد!
نخستين نمايشگاه بين المللي كتاب مقاومت و پايداري
برگزار مي شود
رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس سپاه و بسيج از برپايي نخستين نمايشگاه بين المللي كتاب «مقاومت و پايداري» همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. سردار احمد حق طلب در گفت وگو با توانا اظهار داشت: در اين نمايشگاه آثار پايداري و مقاومت ملل مختلف همچون فلسطين، لبنان، افغانستان به علاقه مندان ارائه خواهد شد.
ارتباطات فرهنگي و هنري ايران و لبنان افزايش مي يابد
با راه اندازي موسسه «تبادل فرهنگي بين المللي مثلث» ارتباطات فرهنگي، علمي، ديني، ادبي و هنري ايران و لبنان افزايش مي يابد.
مديريت اين موسسه برعهده محمدرضا زائري است و برنامه هاي مختلفي چون انتشار كتاب و مجلات، برگزاري نشست هاي گفت وگو و مناظره و ترجمه آثار را در دست دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14