(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 اردیبهشت 1390- شماره 19931

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي : خطربزرگي از سوي جريان انحرافي نظام را تهديد مي كند
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران :
حاكمان كشورهاي منطقه در دامي كه خود ساخته اند گرفتار مي شوند
امام جمعه قم: خيزش مردمي جهان اسلام به قلب اروپا رسيد
دعوت احمدي نژاد از رئيس جمهور لبنان براي شركت در اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم
برگزاري كنگره ملي علامه سعيدالعلما و علامه محمد اشرفي در بابل
حجت الاسلام محسني اژه اي: دادستاني ها وظيفه سنگيني در پيشگيري از تخلفات انتخاباتي دارند
معاون وزارت خزانه داري آمريكا: ايران از روش هاي پيشرفته براي دور زدن تحريم ها استفاده مي كند
معاون چاوز شايعه ساخت پايگاه نظامي ايران در ونزوئلا را تكذيب كرد
يك نماينده مجلس : دستگاه قضايي با مشايي و همفكرانش برخورد كند
پايان مهلت ثبت نام و آغاز مهلت اصلاح براي آزمون دوره هاي كارداني



آيت الله مصباح يزدي : خطربزرگي از سوي جريان انحرافي نظام را تهديد مي كند

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اين كه خطر بزرگي انقلاب و اسلام را تهديد مي كند به طرز عمل يك تفكر انحرافي براي دستيابي به كرسي رياست جمهوري در انتخابات پرداخت و گفت: هدف تفكر انحرافي القاي منحصر بودن تمام فعاليت ها به يك نفر براي رئيس جمهور شدنش است.
وي در جمع تعدادي از سرداران دفاع مقدس افزود: اين خطر بزرگي است كه به نام اسلام، با استفاده از خون شهيدان و بعد از تحمل اين همه سختي ها بگويند انتخاب شدن چنين كسي كه نه شناخت درستي از اسلام دارد و نه سوابق روشني در انقلاب، مرتبه اي از ظهور است، بدين ترتيب شيطان وسايلي فراهم كرده كه در دل يك كشور اسلامي با شعارهاي ديني، نطفه يك حركت ضداسلامي منعقد شود.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: برقراري نظام اسلامي زير سايه رهبري و نائب امام زمان(عج) از نعمت ها و موهبت هاي ويژه الهي است بنابراين وظيفه ما در چنين جامعه اي سخت تر است و امتحانات الهي نيز شكل خاص تري پيدا مي كند. آيت الله مصباح يزدي دو اصل كلي مرتبط با جامعه اسلامي را مورد توجه قرار داده و تصريح كرد: باورها، اعتقادات و بينش هاي ما نسبت به خود، جامعه و جهان هستي و هم چنين گرايش ها، از عواملي است كه بايد مراقب آنها بود و محتاطانه عمل كرد و از باورهاي غلط و گرايش هاي انحرافي كه انسان را از اهداف اصيل دور و سرگرم لذت هاي زودگذر مي كنند، پرهيز كرد. آيت الله مصباح يزدي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در چند سال اخير، چنين احساسي پيش آمده كه خطري پيچيده نسبت به اساس فكري جامعه در حال شكل گرفتن است و شيطان تمام تجربيات و حيله هاي خود را به كار گرفته تا طرز فكري انحرافي را در جامعه القاء كند.
آيت الله مصباح يزدي يادآور شد: امام خميني(ره) ايران را براي اسلام مي خواست، اما اين گروه اسلام را فداي ايران مي كنند.
وي در ادامه تأكيد كرد: كمال استادي اين شياطين در اينجا ظاهر مي شود كه با القاي اين فكر كه امام زمان(عج) كشور را اداره مي كند، سعي در تضعيف جايگاه ولي فقيه دارند و نياز به وجود ولي فقيه را زير سؤال مي برند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) تصريح كرد: اين طرز فكر به سمتي در حال حركت است كه مي گويد ما با رابطه اي معنوي مي توانيم خواسته امام زمان(عج) را به دست آوريم و كشور را بي واسطه و بدون نياز به متخصصان اسلام شناس اداره كنيم.
آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: هدف اين تفكر انحرافي آن است كه در آينده اين تصور القا شود كه تمام فعاليت ها، طرح ها و خدمات انجام شده در اين چند سال از جانب يك نفر منحرف بوده و او بزرگ ترين استراتژيست عالم است و هر كاري كه انجام داده ايم از او الهام گرفته ايم و بنابراين او بايد رئيس جمهور آينده شود و كشور را اداره كند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در پايان تأكيد كرد: اكنون اگر احتمال ضعيفي هم بدهيم كه شيطان چنين نقشه اي كشيده است، بايد حواسمان جمع باشد، احتياط كنيم و نسبت به حوادث و فتنه ها حساسيت و عكس العمل مناسب انجام دهيم.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران :
حاكمان كشورهاي منطقه در دامي كه خود ساخته اند گرفتار مي شوند

خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران با بيان اينكه اتفاقات كشورهاي منطقه يك امتحان الهي است، گفت: حاكمان اين كشورها بايد بدانند كه اين جنايات به ضرر آنهاست و روزي در دام خودساخته خواهند افتاد.
به گزارش فارس، آيت الله امامي كاشاني در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه در خصوص خيزش هاي اسلامي در جهان اسلام اظهار داشت: اين مسائل كه در جهان اسلام رخ مي دهد در روايت اسلامي پيش بيني شده است.
وي با اشاره به روايتي مبني بر اينكه از حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف مي پرسند چرا ظهور نمي كند، گفت: به خاطر اينكه براي بشر ثابت شود بشر هيچ فريادرسي جز منجي عالم ندارد.
خطيب نماز عبادي سياسي جمعه تهران خاطرنشان كرد: وظيفه جهان اسلام انتظار فرج است و اين انتظار به فرج كمك مي كند، چرا كه انتظار فرج يأس و نااميدي را از انسان دور مي كند.
آيت الله امامي كاشاني بيان داشت: مسلمين در اين ماجراها امتحان الهي پس مي دهند كه تا چه اندازه مظلومان را كمك مي دهند و ما نيز در اين ماجرا امتحان خواهيم داد. دولت هاي اين كشورها بايد بدانند كه اين جنايات به ضرر آنهاست و روزي در دام خودساخته خواهند افتاد.
وي خطاب به مسيحيان دنيا گفت: مسيحيان بايد بيدار شوند و ببينند استكبار و صهيونيست در دنيا چه مي كنند، بنابراين به صهيونيست ها هشدار داده فرياد بزنند و اين حداقل كاري است كه براي كمك به مظلومان مي توانند انجام دهند.
خطيب موقت نماز عبادي سياسي جمعه تهران در بخش دوم سخنان خود در خصوص مسائل داخلي كشور با اشاره به نشست انديشه راهبردي عدالت در محضر رهبر انقلاب اظهار داشت: بايد فهميد عدالت واقعا چيست و چرا عده اي از قدرتمندان عدالت را به گونه اي تفسير كرده اند كه مظلومان را زير ظلم خود بگيرند. بايد فهميد عدالت چيست و چارچوب عدالت كدام است، چرا كه عده اي از ظالمان مفاهيم را عوض كردند.
آيت الله امامي كاشاني تأكيد كرد: فرموده هاي رهبر معظم انقلاب در مورد عدالت بسيار كامل و جامع بود، بنابراين پژوهشگران بايد به دنبال آن بروند؛ مقدمات عدالت بايد از جمهوري اسلامي ايران شروع شود.
وي گفت: تمام دانشمندان و متفكران زماني مي توانند حرفشان را پيش ببرند و اثر بگذارند كه شخصي بر امت اسلام رهبري كند كه او براساس موازين الهي و عدالت اسلامي حركت كند و آن فقيه جامع الشرايط و ولايت فقيه است؛ بدون ولايت فقيه اين كشتي به ساحل نمي رسد.
اين مطلب حتي نياز به استدلال هم ندارد، چرا كه با مقايسه حكومت هاي دنيا مي توان فهميد صلاح ملت ها كدام است.
وي در پايان با تأكيد بر اينكه حافظ اسلام ولي فقيه است گفت: برخي نواقص در كشور طبيعي است چرا كه عدل محض مختص امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف است.
به گزارش ايسنا، آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اهميت ازدواج در اسلام گفت: طبق آيات قرآن كساني حقيقت نكاح را مي فهمند كه تفكر داشته باشند، تفكر در نظام خلقت و آيات خدا نكته اي مهم است كه همه دانشمندان و البته علماي موحد از مسلم و غيرمسلم گفته اند كه نشاط انسان وقتي است كه پا را از طبيعت فرا گذاشته و وارد مافوق طبيعت شود.
وي ادامه داد: مجرد زندگي كردن چيزي برخلاف نظام خلقت و موجب خسران دنيا و آخرت است. خسران دنيا اين است كه انسان به گناه، چشم چراني و بي تقوايي مي افتد و در آخرت هم كيفر همين كارها رامي بيند. رابطه نظام و طبيعت با خالق و رابطه همه عالم با هم نكته اي است بسيار مهم كه قرآن كريم هم بر آن تكيه مي كند و فرهنگ تجرد را مي كوبد.
امامي كاشاني با بيان اين كه جامعه اسلامي نبايد سوغات هاي شر غرب را بپذيرد، افزود: اهميت به خانواده اساسي است كه اسلام بر آن تكيه كرده است. شما كه فرهنگ تجرد داريد بايد بدانيد اين به زيان شما و جواني تان است و نبردن لذت فوق طبعيت و ارتباط با خداست.

 



امام جمعه قم: خيزش مردمي جهان اسلام به قلب اروپا رسيد

امام جمعه قم با اشاره به قيام هاي اسلامي در سراسر جهان گفت: خيزش مردمي جهان اسلام وارد قلب اروپا شده و مردم اسپانيا عليه حكومت خود بپا خاسته اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شده بود، با اشاره به سالروز ولادت امام خميني اظهار داشت: از پرتو نهضت امام خيزش عظيم جهان اسلام و بيداري امت محمد(ص) شكل گرفت و با وجود جنايات و سركوب هايي كه از طرف دشمنان و غربي ها، آمريكا و صهيونيست ها و عمال آنها صورت مي گيرد، بيداري اسلامي همچنان رو به گسترش است و تا به حال نتايج بزرگي هم در بر داشته است.
امام جمعه قم خاطرنشان كرد: دنيا بداند كه قطعا امواج خروشان نهضت بيداري اسلام سرانجامي جز آزادي قدس شريف و ذلت و خواري براي اسرائيل غاصب ندارد.
وي ادامه داد: همانگونه كه رهبر انقلاب آيت الله خامنه اي پيش بيني كرده بودند خيزش مردمي جهان اسلام وارد قلب اروپا شد و مردم اسپانيا دقيقا به همان سبك نهضت مردم مسلمان عليه فساد و تبعيض حكومت قيام كردند.
سعيدي بيان كرد: نظام سلطه جهاني بداند هم اكنون ابرقدرتي در جهان با محوريت جمهوري اسلامي ايران براي اعتلاي كلمه الله و نابودي كفر جهاني شكل گرفته است.
وي با اشاره به وضعيت داخلي كشور و رفتارهاي برخي عناصر داخلي افزود: ملت مسلمان ايران كه بيش از 03 سال است با وحدت كلمه بر محور ولايت فقيه به پيروزي ها و موفقيت هاي فراواني در داخل و خارج از كشور دست پيدا كرده، اجازه اخلال به احدي نمي دهد و هر دست و هر قدم و هر قلمي كه به خيانت در عرصه وحدت جامعه و بحث ولايت فقيه دراز شود، درهم خواهد شكست.
امام جمعه قم با بيان اينكه برخي از راه هاي گوناگون متعارف و غيرمتعارف تلاش مي كنند چهره هاي ولايي و خدمتگزار نظام را در برابر ملت و رهبري نظام قرار دهند، گفت: هشدار مي دهيم دست از توطئه برداريد و الا مردم مسلمان ايران شما را همچون بني صدر و منافقان و فتنه گران سال 88 رسوا و خود و خط انحرافي تان در آتش خشم ملت نابود خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص وضع فعلي عدالت بيان داشت: براي كاهش فاصله كنوني تا تحقق حداكثري عدالت بايد به روش ها و راهكارهاي جديد و موثري دست يافت.
سعيدي خاطرنشان كرد: بدون شك شرط اصلي براي تحقق اين آرمان بزرگ رهبري، شناخت دقيق عدالت با تمام ابعاد آن، تربيت مديراني لايق و اجراي صحيح اين طرح عظيم است.

 



دعوت احمدي نژاد از رئيس جمهور لبنان براي شركت در اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم

معاون وزير امور خارجه كشورمان ديروز پيام كتبي احمدي نژاد را تسليم ميشل سليمان براي شركت در اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم كرد.
متن پيام دعوت محمود احمدي نژاد از رئيس جمهوري لبنان براي حضور در اجلاس بين المللي تروريسم در تهران، توسط محمدرضا شيباني تسليم ميشل سليمان شد.
رئيس جمهور لبنان در اين ديدار با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: ما طرفدار اصلاحات در منطقه هستيم، اما در عين حال اين موضوع نبايد منجر به تخريب و از بين رفتن ثبات در كشورها و منطقه شود.
ميشل سليمان هم ضمن ابلاغ سلام گرم و محبت آميز خود به محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان، براي ملت ايران آرزوي توفيق و سربلندي كرد.
شيباني نيز در اين ديدار با تاكيد به احترام دولت و ملت ايران به دولت و ملت لبنان ابراز اميدواري كرد كه لبنان بتواند ثبات خود را توسعه داده و به وحدت ملي فراگير دست يابد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در توكيو دعوتنامه وزيرخارجه كشورمان از همتاي ژاپني براي شركت در اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم در تهران را تسليم وي كرد.
سيدعباس عراقچي روز پنجشنبه با «هيساشي توكوناگا» معاون وزارت امور خارجه ژاپن ملاقات كرد.
در اين ملاقات دعوتنامه علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان از «تاكه آكي ماتسوموتو» وزيرخارجه ژاپن براي حضور در اجلاس بين المللي مبارزه جهاني عليه تروريسم به طرف ژاپني تسليم شد.

 



با قرائت پيام رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
برگزاري كنگره ملي علامه سعيدالعلما و علامه محمد اشرفي در بابل

سرويس شهرستانها:
كنگره ملي بزرگداشت علامه سعيدالعلما و علامه محمد اشرفي با قرائت پيام رهبر معظم انقلاب در شهرستان بابل آغاز شد.
به گزارش خبرنگاركيهان از بابل كنگره ملي بزرگداشت علامه سعيدالعلما و علامه ملامحمد اشرفي با قرائت پيام رهبر معظم انقلاب توسط حجت الاسلام گلپايگاني به مدت 3 روز در شهرستانهاي بابل و بهشهر با حضور شخصيت هاي كشوري و استاني روز پنجشنبه آغاز به كار كرد.
در اين پيام آمده است: «بنده ابتدا از اين اقدام بزرگ و ارزشمند شما صميمانه تقدير و تشكر مي كنم و اين اقدام بزرگ را ارج مي نهم.
جناب آقاي سعيدالعلماي مازندراني مردي بزرگ و فقيه و از نظر علمي از قوت بالايي برخوردار بوده است.
ايشان به همراه شيخ اعظم مرتضي انصاري شاگرد مرحوم شريف العلماي مازندراني بودند كه پس از درس استاد مباحث ايشان را تدوين كرده و براي سايرين از جمله شيخ مرتضي انصاري تقرير مي فرمودند.
پس از مرحوم صاحب جواهر وقتي مرجعيت شيعه به شيخ مرتضي انصاري واگذار شده بود، ايشان در نامه اي براي سعيدالعلما كه در آن زمان در شهر بارفروش به سر مي بردند زعامت جهان تشيع را برعهده گرفتند زيرا از نظر علمي و فقهات از ايشان بهره مي بردند.
مرحوم سعيدالعلما در جواب شيخ فرمود «من سالهاست كه حوزه نجف را ترك كردم و شما در آنجا مانديد و به تهذيب و تدريس ادامه داديد، لذا اين مقام شايسته شماست.»
همين نكته عظيم اين دو بزرگوار درس بزرگي به ما مي دهد، اينكه شيخ انصاري اعتراف به افضل بودن سعيدالعلما مي كنند و متقابلا ايشان نيز اعتراف به افضل بودن او مي نمايد.
نكته اخلاقي و تربيتي مهمي نهفته است، اين نكات اخلاقي از اين شخصيت هاي برجسته بايد براي مردم ما تبيين شود.
توصيه ويژه من به شما عزيزان اين است كه جنبه هاي اخلاقي و ابعاد ارزشي اين بزرگواران را به مردم نشان دهيد.
جامعه ما امروز بيش از پيش به فراگيري سيره علمي و معنوي اين بزرگواران نيازمند است، در ضمن بايد جست وجو كنيد هرچه آثار از مرحوم سعيدالعلما پيدا كرديد آن را تصحيح و چاپ كنيد.
متاسفانه آثار اين بزرگان در غربت و گمنامي به سر مي برد و بايد احيا شود.
اصل نسخه خطي اثر علمي و اصولي ايشان در كتابخانه گرگان موجود بود كه من خواستم نسخه اي از آن را برايم بياورند و شما مي توانيد از آنجا جست وجو كنيد و آن را به چاپ برسانيد.
مرحوم ملامحمد اشرفي نيز كه از برجسته ترين شاگردان ايشان است آثار متعددي دارد كه مهمترين و مفصل ترين آن همان كتاب ارزشمند «شعائر اسلام» است كه بايد احيا شود.
به هرحال اين بزرگان بر گردن همه ما حق حيات دارند و ياد و نام، زندگي و آثار آنها بايد در معرض مطالعه مردم قرار گيرد، من از اين اقدام خوب شما تشكر مي كنم و براي موفقيت شما دعا مي كنم.
اميدوارم خداوند بر توفيقات شما بيفزايد.
بصيرت مهمترين مسئله
در فقه ديني است
به گزارش فارس از بابل، آيت الله محمدصادق لاريجاني در نخستين كنگره ملي سعيدالعلما و علامه ملامحمد اشرفي اظهار داشت: برگزاري اين كنگره پاسداشت فداكاري دو عالم برجسته ديني و مبتني بر احكام اسلام است.
وي افزود: لزوم فقه در دين امري عقلاني است و انسان مبتني بر دين نيازمند فهم ديني است.
لاريجاني بيان داشت: حضور علما در صحنه انقلاب و انحرافاتي كه هر روزه به نوعي تغيير رنگ مي دهند به صورت برجسته نمايان بوده ولي به صورت آرام علما از قرون اوليه اسلام تاكنون از ناحيه منحرفان مورد طعن بودند.
وي با اشاره به اينكه بصيرت مهمترين مسئله در فقه ديني است، افزود: آنچه كه رهبر انقلاب بارها در صحنه هاي مختلف نسبت به لزوم انجام آن تاكيد داشتند، مسئله بصيرت بوده است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه علما از صدر اسلام در مباني فقه خبره بودند، افزود: اگر مجاهدت بزرگان اين كشور نظير سعيدالعلما نبود وضعيت ما به اين خوبي نبوده است.
حوزه هاي علميه و دانشگاه ها بايد سرآمد و الگو باشند
به گزارش ايرنا، آيت الله جوادي آملي در پيامي تصويري كه در كنگره ملي علامه سعيد العلما و ملامحمد اشرفي به نمايش درآمد، بيان كرد: مازندران مهد پرورش بسياري از عالمان و بزرگان و سرزمين عالم پرور، شهيدپرور، فقيه پرور، حكيم پرور، مفسر پرور و دانشمندپرور است.
وي در اين پيام افزود: شخصيت هاي برجسته و بزرگي از جمله علامه سعيد العلما و ملامحمد اشرفي از اين خطه برخاستند و مايه فخر و مباهات هستند.
آيت الله جوادي آملي در اين پيام برگزاري اين كنگره وزين را براي پاسداشت زحمات اين دو عالم رباني مورد ستايش قرار داد و گفت: شخصيت هاي بزرگي همچون اين دو عالم بزرگوار در استان ولايتمدار مازندران به ترويج شعائر و ارزشهاي ديني پرداختند.
روحانيت مقابل حركات ضدارزشي و فتنه گران جديد خواهد ايستاد
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيداحمد خاتمي، شامگاه پنجشنبه در كنگره بزرگداشت علامه سعيدالعلما و ملامحمد اشرفي در بابل، گفت: علما با كسي تعارف ندارند و روحانيت همراه و مدافع نظام است.
وي روحانيت را زبان دين دانست و اظهار داشت: اعتقاد مردم به مهدويت اعتقادي پولادين است و عده اي اندك نمي توانند با اعتقادات مسلم مردم درباره مهدويت بازي كنند.
خاتمي وظيفه روحانيون را حفاظت از دين و جلوگيري از كجروي ها و انحرافات دانست و بيان داشت: روحانيت وظيفه پاسداري از شعائر و ارزش هاي ديني را برعهده دارد و در مقابل انحرافات و كجروي ها محكم مي ايستند.
وي با اشاره به فتنه سال 88، اضافه كرد: هم اكنون انقلاب و نظام اسلامي در اوج قرار دارد و روحانيت نمي گذارد دوباره فتنه گران به صحنه بيايند.
امام جمعه موقت تهران افزود: اين افراد در پي جدايي دين از سياست، كودتاي مخملي و نظام ضدولايي بودند كه با روشنگري عالمان و روحانيان، اين فتنه خنثي شد.
تضعيف مرجعيت و رهبري هدف اصلي دشمنان نظام است
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «محمد محمدي گلپايگاني» در كنگره ملي سعيد العلما در بابل گفت: دشمنان با ترفند و حيله مي خواهند بين سلسله جليله روحانيت و مردم جدايي بيندازند كه تاكنون موفق نشده اند.
وي با اشاره به توطئه ها و دسايس دشمنان، افزود: آنان با راه اندازي عرفان هاي كاذب و دكان هاي دروغين قصد گمراهي جوانان دارند.
محمدي گلپايگاني رسالت روحانيت را براي ترويج شعاير و ارزش هاي ديني بسيار سنگين دانست و گفت: اين گونه رخدادها مي تواند با بهره گيري از دانش علما آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامي را تحقق بخشد.
گفتني است محمد سعيد از مشاهير علماي قرن سيزدهم، فقيه نامدار، مجتهد و عالم برجسته معروف به سعيد العلماي بارفروشي مازندراني است كه در حدود سال 1187 هجري قمري در بابل ديده به جهان گشود.
آن عالم فرزانه، پس از گذراندن تحصيلات مقدماتي در ايران عازم نجف اشرف شد و در كنار شيخ مرتضي انصاري، از محضر استاد فرزانه حضرت آيه الله العظمي ملا محمد شريف العلماي آملي بهره برد.
مرحوم سعيدالعلماء پس از يك عمر خدمت و مجاهدت و تقوا، سرانجام در سن 38 سالگي و در سال 1270 هجري قمري دار فاني را وداع گفته و به ديار ابدي شتافت و در بابل مدفون گرديد.
حاج ملامحمد فرزند ملامحمد مهدي معروف به علامه محمد اشرفي از مفاخر بزرگ مكتب ما در اوايل قرن چهاردهم هجري قمري است و اين عالم بزرگوار در هيجدهم ماه رجب 1220 ه.ق در روستايي از توابع هزار جريب مازندران (شهرستان نكا) متولد شد.
علامه اشرفي پس از تحصيل نزد برخي از علماي بهشهري، براي فراگيري علوم به بابل رفت و به حضور مرحوم سعيد العلماء كه در مقام علمي بر همگان مزيت داشتند، مشرف شد.
اين عالم بزرگوار داراي تاليفاتي است و علاوه بر رساله علميه، كتابهايي همچون، حيات جاويد (2 جلد)، اسرار الشهاده، مصباح الهدي في شرح عروه الوثقي (2 جلد) از تاليفات ايشان است.
اين عالم رباني در سال 1315 ه.ق در بابل جهان فاني را بدرود گفت و پيكر پاك ايشان در شهر در كنار مسجد جامع بابل به خاك سپرده شد.
در حاشيه كنگره با حضور رئيس قوه قضائيه هشت اثر از علامه سعيد العلما و علامه ملا محمد اشرفي رونمايي شد.
حجت الاسلام دكتر ابراهيميان دبير اين كنگره نيز در آغاز مراسم ضمن خوش آمد گوئي به حاضران در خصوص برپايي اين كنگره ملي گفت: اين كنگره باتاييد و تاكيد رهبر معظم انقلاب تشكيل شده است و ما ضمن ديدار با ايشان و مراجع عاليقدر و علماي قم از جمله آيت الله مكارم شيرازي، وحيد خراساني، جوادي آملي، موسوي اردبيلي و صافي گلپايگاني، از رهنمودهاي اين بزرگواران در برپايي بهتر اين كنگره استفاده كرديم. دبير اين كميته همچنين ادامه داد در اين كنگره 130 مقاله مورد بررسي قرار گرفت كه تاكنون 07 مقاله برگزيده شدند كه تعدادي از آنها در كنگره قرائت خواهند شد.

 



حجت الاسلام محسني اژه اي: دادستاني ها وظيفه سنگيني در پيشگيري از تخلفات انتخاباتي دارند

حجت الاسلام محسني اژه اي دادستاني ها را موظف به پيشگيري از تخلفات انتخاباتي دانست.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي در همايش دادستانهاي عمومي و انقلاب مراكز استانهاي كشور اظهار داشت: با توجه به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي دادستاني كل كشور و مراكز استانها وظيفه خطيري در جلوگيري از هرگونه تخلف در اين انتخابات دارد.
وي دادستانها را به مرور مجدد تمام قوانين انتخاباتي فرا خواند و ادامه داد: دادستانها بايد پيش بيني كنند كه چه جرايمي از نامزدها و طرفداران آنها ممكن است در انتخابات رخ دهد و با راهكارهاي مناسب از وقوع تخلفات جلوگيري كنند.
محسني اژه اي در ادامه با اشاره به اينكه يكي از وظايف اصلي و مهم حكومت اسلامي اجرا و تحقق كامل عدالت است، افزود: محور اجراي عدالت در دين اسلام برپايي حق است.
دادستان كل كشور با بيان اينكه سود اجراي عدالت شامل افراد و عموم جامعه مي شود، تصريح كرد: هر عقل سليمي از وجود عدالت استقبال مي كند اما اجراي عدالت كار آساني نيست.
وي با اشاره به اينكه حتي افراد خاطي و تبهكار نيز از اجراي عدالت سود مي برند، بيان داشت: مهمترين شاخص در وجود عدالت، قانونمداري تمام افراد و متن جامعه است.
محسني اژه اي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به غني بودن قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: اين قانون كه از فقه اسلامي گرفته شده است، جاي هيچ ابهامي را باقي نمي گذارد.
وي ادامه داد: طبق قانون اساسي اگر هم ابهامي در آن براي افراد به وجود آمد تنها مرجع تفسير مواد اين قانون شوراي نگهبان است.
دادستان كل كشور در ادامه با اشاره به اينكه دادستانها بايد عدالت خواهي را از خود آغاز كنند، افزود: دادستان به دليل اختيارات فراواني كه برعهده دارد، مقام بسيار بالايي به حساب مي آيد.
وي اضافه كرد: دادستانها به ويژه دادستانهاي مراكز استان بايد بيش از همه به منزلت و جايگاه خود واقف باشند و آن را حفظ كنند.
محسني اژه اي دادستان را تابلو و ويترين قوه قضاييه دانست و بيان داشت: دادستانها علاوه بر اشراف به امور قضايي بايد مديريت را نيز مطالعه كنند و در آن به كسب تجربه بپردازند.
وي تصريح كرد: ما ملزم به رعايت و اجراي قانون هستيم اما عمل به قانون با تدبير منافاتي ندارد، بلكه سبب مي شود قوانين به خوبي اجرا شوند.
دادستان كل كشور سعه صدر را جزو مهمترين شاخصهاي يك دادستان برشمرد و گفت: دادستان بايد نسبت به امور زمان خود آگاهي كامل داشته باشد تا بتواند عدالت را به بهترين شكل برقرار كند.

 



معاون وزارت خزانه داري آمريكا: ايران از روش هاي پيشرفته براي دور زدن تحريم ها استفاده مي كند

سرپرست معاونت ضد تروريسم وزارت خزانه داري آمريكا اذعان كرد كه ايران از روش هاي بسيار پيشرفته و كارآمدي براي دور زدن تحريم هاي بانكي استفاده مي كند.
«ديويد كوهن» سرپرست معاونت ضد تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خزانه داري آمريكا در اين باره گفت: «ايران از روش كاملا جا افتاده اي در انتقال فعاليت هاي مالي اش از يك بانك به بانكي ديگر براي تسهيل معاملات از طرف بانك هاي تحت تحريم برخوردار است.»
اين اظهارات مربوط به بيانيه اي است كه كوهن روز سه شنبه 27 ارديبهشت 1390 (17 مه 2011) براي اعلام تحريم بانك صنعت و معدن صادر كرده است.
بانك صنعت و معدن بيست ويكمين بانك دولتي ايراني است كه آمريكا آن را مورد تحريم قرار داده است. اتهام وارد شده به بانك صنعت و معدن اين است كه با بانكهاي ملت و ايران - اروپا (مستقر در هامبورگ) همكاري مي كرده است.
تحريم عليه بانك صنعت و معدن طبق فرماني اجرايي انجام شده كه در سپتامبر 2010 صادر شد و براساس اموال بانك، شركت يا فرد مورد تحريم در آمريكا توقيف و معامله با آن توسط شركت هاي آمريكايي ممنوع مي شود.
از آنجايي كه بانك صنعت و معدن هيچ دارايي يا فعاليتي در آمريكا ندارد اين تحريم ها كاملا سمبليك محسوب مي شود.
استوارت لوي به دليل شكست در پروژه تحريم ايران روز 25 ژانويه 2011 استعفا كرد و از آن زمان ديويد كوهن معاون وي، سرپرست معاونت ضد تروريسم وزارت خزانه داري آمريكايي شده است.
دنباله روي اروپا از آمريكا
در راستاي دنباله روي اتحاديه اروپا از سياست هاي ضد ايراني آمريكا، خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه وزراي خارجه اين اتحاديه در نشست آينده خود 100 شركت ديگر ايراني را به فهرست تحريمي اين اتحاديه عليه ايران مي افزايند.
خبرگزاري رويترز به نقل از ديپلمات هاي اروپايي كه خواسته اند نامشان فاش نشود نوشت اتحاديه اروپا روز دوشنبه آينده حدود 100 شركت و بانك ايراني را تحريم خواهد كرد.
اتحاديه اروپا تير سال گذشته نيز تحريم هايي را در خارج از چارچوب شوراي امنيت عليه ايران وضع كرده بود. به رغم اين تحريم ها مبادلات ايران و اتحاديه اروپا در سال 2010 با رشد 24 درصدي مواجه شد.
براساس گزارش رويترز تحريم هاي جديد در نشست روز دوشنبه وزراي امور خارجه 27 كشور عضو اين اتحاديه رسما اعلام خواهد شد. اسامي شركت هاي ايراني مورد نظر اتحاديه اروپا هنوز اعلام نشده اما گزارش ها حاكي است بانك تجاري اروپا ايران كه در هامبورگ آلمان به ثبت رسيده است تحريم خواهد شد. اين بانك پيش از اين توسط وزارت دارايي آمريكا تحريم شده بود.

 



معاون چاوز شايعه ساخت پايگاه نظامي ايران در ونزوئلا را تكذيب كرد

معاون رئيس جمهور ونزوئلا شايعات مطرح شده درباره ساخت پايگاه نظامي ايران در خاك اين كشور را به كلي تكذيب كرد.
دولت «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا، شايعات درباره ايجاد پايگاه نظامي ايران در خاك اين كشور را تكذيب كرد.
«الياس خاوا»، معاون رئيس جمهور ونزوئلا، در اين رابطه اظهار داشت: ما عملا «شايعاتي» را كه در لابراتوارهاي جنگ «كثيف» امپرياليسم آمريكايي و در تلاش براي يافتن بهانه اي در جهت حمله به ونزوئلا ساخته شده اند، تكذيب مي كنيم.
تكذيب اين شايعات از سوي دولت ونزوئلا در پاسخ به انتشار مقاله اي در روزنامه آلماني «ولت» بوده است. در اين مقاله آمده است، مهندسان ايراني قصد دارند پايگاهي نظامي براي پرتاب موشك هاي دوربرد، در شبه جزيره «پاراگوانا» ايجاد كنند.
معاون رئيس جمهور ونزوئلا اعلام كرد، در مكاني كه در روزنامه آلماني به آن اشاره شد، هيچ پايگاه نظامي متعلق به هيچ دولت خارجي وجود ندارد.
علاوه بر آن، وي افزود: در مجموع استقرار پايگاه هاي نظامي خارجي در خاك ونزوئلا در قانون اساسي كشور ممنوع شده است.
الياس خاوا يادآور شد: در زمان حمله به عراق، اتهام دارا بودن سلاح هاي كشتار جمعي درباره رژيم «صدام حسين» مطرح شد و همه اينها دروغ بود.
وي خاطرنشان كرد: اكنون ما نيز ناظر اقدامات اين لابراتوارهاي جنگ «كثيف» كه براي توجيه تجاوز عليه ملت ونزوئلا ساخته شده اند، هستيم.
خاوا همچنين اظهار داشت: دولت تسليحات لازم را براي نيروهاي مسلح بوليواري تامين مي كند، اما نه براي حمله به كسي، بلكه براي دفاع از سرزمين گسترده و قلمرو دريايي جمهوري ونزوئلا.
معاون رئيس جمهور ونزوئلا تاكيد كرد: ونزوئلا به عنوان دارنده بزرگترين ذخاير نفتي در جهان، مرحله جديدي از تجاوزات امپرياليستي را تجربه مي كند.

 



يك نماينده مجلس : دستگاه قضايي با مشايي و همفكرانش برخورد كند

يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي، مشايي را مامور منحرف كردن نظام اسلامي خواند و خواستار برخورد دستگاه قضايي با وي و همفكرانش شد.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مجلس شوراي اسلامي در مورد فعاليت جريان انحرافي براي كسب مناصب نظام گفت: از جمله اهدافي كه مشايي براي رسيدن به آن تلاش مي كند، تصدي كرسي رياست جمهوري يازدهم است اما اين شخص به فراتر از رياست جمهوري مي انديشد و اگر غايت هدف او كسب جايگاه رياست جمهوري بود، مي توانست با استمرار مرام و جهت گيري احمدي نژاد سال 84، بدون اينكه نشان دهد با ولايت فقيه مشكل دارد به آن برسد ولي مشايي ماموريت دارد تا نظام اسلامي را به انحراف بكشاند. از نظر مشايي جايگاه رهبري بايد به يك جايگاه تشريفاتي برسد و بسياري از ارزش هاي ديني به ارزش هاي ملي گرايانه تغيير كند.
وي افزود: از آنجا كه جريان انحرافي و شخص آقاي مشايي به شدت قدرت طلب است، در حقيقت با رويكرد ورود به مباحث اعتقادي به دنبال آن است كه از جايگاه آقاي احمدي نژاد براي رسيدن به قدرت در انتخابات مجلس نهم و سپس رياست جمهوري يازدهم بهره برد؛ در حالي كه ترديد نداريم اعتقادات مشايي انحرافي است و از احمدي نژاد فقط به عنوان يك سپر استفاده مي كند تا از طريق او به اهدافش برسد.
رسايي همچنين گفت: امروز با توجه به تحركات جريان انحرافي دستگاه قضايي نبايد بيكار بنشيند. بنابراين براي اينكه حتي احمدي نژاد هم بهانه اي براي اعتراض نداشته باشد، دستگاه قضايي با دستگيري برخي افراد شاخص فتنه گران مانند فائزه و مهدي هاشمي، مشايي و برخي افراد حلقه اول جريان انحرافي را بايد دستگير كند و به اتهامات مالي و سياسي آنها در كنار سران فتنه رسيدگي كند.

 



دكتر توكلي خبر داد
پايان مهلت ثبت نام و آغاز مهلت اصلاح براي آزمون دوره هاي كارداني

مشاور عالي سازمان سنجش بر پايان مهلت ثبت نام آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد آموزشكده هاي فني و حرفه اي تاكيد كرد اما گفت: براي اصلاح و ويرايش اطلاعات ثبت نام كننده ها تا پنجم خردادماه فرصت باقي است.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا گفت: آن دسته از كساني كه موفق به ثبت نام شده اند با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org به اصلاح و يا ويرايش اطلاعات خود اقدام كنند.
مشاور عالي سازمان سنجش در خصوص جدول آزمون كارداني نظام جديد با اشاره به اين كه داوطلبان بايد از سوم تا 6 مردادماه نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه آزمون اقدام كنند، از برگزاري آزمون كارداني در صبح و بعدازظهر 7 مردادماه خبر داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14