(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 اردیبهشت 1390- شماره 19931

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
افتتاح سد كمال صالح شازند و آبگيري سد سيمره ايلام
آيت الله صافي گلپايگاني: با بصيرت سنگرهاي دين را حفظ كنيد
تشكيل جبهه ايران ، مصر و تركيه براي مديريت آينده منطقه
وزير علوم : بايد نگاه مان به انگشت اشاره رهبري باشد
با حضور وزير دفاع سامانه هاي برد بلند الكترواپتيكي رصد و ديده باني هوشمند به بهره برداري رسيد
هوشيار زيباري: تصميم دولت عراق براي اخراج منافقين جدي است
تشديد اختلافات در1+5چين:ادعاهاي منابع بي نام ونشان نمي تواند به موضع شوراي امنيت تبديل شود
از پير مرد خاركش تا پيكان خاركش
ثبت نام 6 هزار و 500 تاكسي فرسوده براي جايگزيني
پوران درخشنده: مجموعه تلويزيوني راه كربلا امسال كليد مي خورد
آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان كنكور مجازي دانشگاه تهران
با حضور وزير آموزش و پرورش اولين مدرسه ايمن روستايي كشور در همدان افتتاح شد
صدور پروانه توليد نمايش به 538 گروه هنري در كشور
به مناسبت سالروز فتح خرمشهرجانباز ساوه اي مسير 960 كيلومتري تا خرمشهر را پياده پيمود
آيت الله جوادي آملي : فيلمسازان بايد معارف مورد نياز خود را از حوزه طلب كنند
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش بزرگداشت سپيده كاشاني برگزار شد
اختراع دستگاه آبياري با اتصال به تلفن همراه
انتقاد قرائتي از افزايش سن ازدواج در كشور
اخبار ادبي و هنري
زارعي: تصويب وزارت ورزش وجوانان شتاب زده بود



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت :
 افتتاح سد كمال صالح شازند و آبگيري سد سيمره ايلام

سرويس شهرستانها:
همزمان با افتتاح سد كمال صالح شازند استان مركزي توسط رئيس جمهور، آبگيري سد سيمره استان ايلام نيز به طور همزمان از طريق ويدئو كنفرانس آغاز شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اراك، سد كمال صالح استان مركزي با حضور دكتر احمدي نژاد و وزير نيرو به بهره برداري رسيد.
با بهره برداري از اين طرح بزرگ بيش از 600 هزار نفر از مردم شهرهاي، «هندودر»، «شازند»، «اراك» و 40 روستاي مسير خط انتقال از آب شرب گواراي اين سد بهره مند شدند.
در مراسم بهره برداري از اين سد رئيس جمهور گفت: با تلاش مسئولان ما كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه از سدسازي بي نياز خواهد شد.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به توان متخصصين كشور در صنعت سدسازي افزود: دولت تلاش خود را براي اجراي تمام برنامه هاي آبرساني كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه به كار گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: جمع آوري روان آب هاي سطحي و مديريت مصرف آب در بخش هاي كشاورزي، صنعت، شرب و خدمات از برنامه هاي مهم دولت است كه با جديت اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به ضرورت استفاده از فناوري هاي جديد در بخش تامين آب به ويژه ايجاد سامانه هاي آبياري تحت فشار گفت: در برنامه دولت 5/1 ميليون هكتار از زمين هاي كشاورزي كشور زير پوشش سيستم آبياري تحت فشار قرار مي گيرد و تا پايان برنامه پنجم تمام زمين هاي آبي كشاورزي از مزاياي اين سيستم برخوردار مي شوند.
احمدي نژاد با اشاره به وقوع بحران كم آبي و خشكسالي در سه دهه آينده اظهار داشت: امروز اين بحران بوسيله اروپـائيان و استفاده از تجهيزات پيشرفته و خنثي كردن بارش زاي ابرها و عدم دسترسي برخي از كشورها به ابرهاي باران زا در حال شكل گيري است و ما در قبال اين حادثه طراحي شده ساكت نخواهيم نشست.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني و تشكر از مردم براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: با اجراي اين قانون مصرف روزانه بنزين از 77 ميليون ليتر به 44 ميليون ليتر رسيده است اين در حالي است كه تعداد وسايل نقليه كشور به دو برابر افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه هم اكنون امكانات مورد نياز براي توليد مواد اوليه و مصالح عمراني مانند سيمان و فولاد در كشور فراهم شده است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفيت توليد سيمان از مرز 75 ميليون تن عبور كرده است و توليد فولاد كشورمان هم تا پايان سال به 30 ميليون تن افزايش مي يابد.
احمدي نژاد از همكاري مردم بويژه روستاييان ساكن در اطراف سد كمال صالح استان در اجراي اين طرح تشكر كرد.
وزير نيرو هم در اين مراسم گفت: با بهره برداري از 13 سد تا پايان امسال ظرفيت توليد برق آبي كشور، 4 هزار مگاوات افزايش مي يابد.
نامجو با بيان اينكه هم اكنون 25 ميلياردمتر مكعب حجم سدسازي كشور است از آبگيري 14 سد ديگر كشور تا پايان امسال خبر داد.
وي با اشاره به كاهش 24 درصدي ميزان بارندگي در كشور و ضرورت مصرف بهينه از منابع آبي افزود: در اين راستا دولت امسال يكهزار و 200 ميليارد تومان براي طرحهاي آبياري تحت فشار اختصاص داده است.
نامجو در مورد سد كمال صالح گفت: عمليات اجرايي اين سد از سال 1382 آغازشده و تاكنون افزون بر 22 هزار ميليارد ريال براي اجراي سد كمال صالح و انتقال آب مخزن اين سد به شهر اراك هزينه شده است.
وي اضافه كرد: اين مخزن ظرفيت ذخيره سازي افزون بر 110ميليون متر مكعب آب را داراست كه در حال حاضر چيزي معادل 78 ميليون مترمكعب آب در پشت ديواره سد ذخيره سازي شده است.
وزير نيرو گفت: اين سد از نوع سنگ ريزه اي با هسته رسي است كه داراي عرض تاج 12متر و ارتفاع 80 متر از پي بوده طوري كه حجم كل مخزن آن افزون بر 110 ميليون متر مكعب است.
گفتني است، انتقال و تامين آب مورد نياز شهر اراك، شازند و صنايع بزرگ منطقه در افق 20 ساله، تغذيه زيرزميني و كنترل اراضي مجاور و كنترل و جريان هاي سطحي رودخانه هاي «تيره» و «قلعه نو» از جمله اهداف مهم اجراي اين طرح است.
آبگيري سد سيمره ايلام
آبگيري سد سيمره استان ايلام روز پنجشنبه به صورت ويدئو كنفرانس، همزمان با افتتاح سد كمال صالح شازند استان مركزي توسط دكتر احمدي نژاد، آغاز شد.
به گزارش ايرنا، سد سيمره در فاصله 90 كيلومتري شهر ايلام و در 40 كيلومتري شمال غربي دره شهر بر روي رودخانه اي به همين نام (سيمره) ساخته شده است.
مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران در اين آيين كه «مجتبي اعلايي» استاندار ايلام، «حبيب الله دهمرده» استاندار لرستان و حجت الاسلام «علي قبادي شاهرخي» رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران اين دو استان حضور داشتند، گفت: مدت زمان آبگيري كامل مخزن 8/2 ميليارد متر مكعبي سد سيمره در شرايط معمول حداقل دو سال به طول مي انجامد.
«سيدمحمدرضا رضازاده» با اشاره به پيشرفت 84 درصدي عمليات اجرايي طرح سد و نيروگاه سيمره افزود:حجم بتن ريزي بدنه سد سيمره 578 هزار متر مكعب است كه تاكنون 545 هزار مترمكعب آن (معادل 94 درصد) اجرا شده است.
وي با بيان اينكه نيروگاه سيمره نيز با سه واحد 160مگاواتي ظرفيت توليد سالانه 850 گيگاوات ساعت برق را دارد، افزود: تاكنون 92 درصد از عمليات اجرايي ساختمان نيروگاه و 49 درصد تجهيزات آن نصب و تكميل شده است.
او ادامه داد: براساس برنامه، مرحله نخست نيروگاه سيمره تا پايان سال 1391 و واحدهاي ديگر نيز هر يك به فاصله دو ماه وارد مدار مي شود.
وي گفت: تنظيم و كنترل سيلاب ها، توليد انرژي پاك برق آبي، تعادل بار شبكه سراسري برق، امكان تبادل برق با كشورهاي همسايه همچنين بهبود شرايط عمران منطقه و اشتغال زايي از جمله مهمترين مزيت هاي اجراي طرح سد و نيروگاه سيمره است.
رضازاده افزود: در دوران پيك كار حدود دو هزار و 500 نفر در كارگاه سيمره مشغول فعاليت بوده و اكنون كه طرح در مرحله آبگيري قرار دارد حدود يك هزار و 500 نفر در آن مشغول به كار هستند كه 80 درصد آنان را نيروهاي بومي منطقه تشكيل مي دهند.
مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران با اشاره به بند تنظيمي سيمره كه در هشت كيلومتري پايين دست اين طرح ساخته خواهد شد، نيز گفت: مطالعات مرحله اول بند تنظيمي سيمره از نوع خاكي با هسته رسي و به ارتفاع 23 متر به پايان رسيده است.
رضازاده اظهار داشت: حجم خاكريزي بدنه اين بند حدود يك ميليون متر مكعب و حجم مخزن ايجاد شده 20 ميليون متر مكعب خواهد بود كه هم اكنون در مرحله برگزاري مناقصه قرار دارد.
وي گفت: تاكنون پنج هزار و 700 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح هزينه شده و براي اتمام آن نيز به سه هزار ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز است.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: با بصيرت سنگرهاي دين را حفظ كنيد

آيت الله صافي گلپايگاني تقويت عقايد در بين نيروهاي نظامي كشور را بسيار مهم دانست و گفت: بايد با بصيرت و خودشناسي سنگرهاي دين و قرآن را حفظ كرد.
اين مرجع تقليد در ديدار با روحانيون عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: تقويت عقايد در بين نيروهاي نظامي كشور بسيار مهم است و اگر در اين زمينه خللي وارد شود خطرناك است.
صافي گلپايگاني با بيان اينكه مسئله مهدويت از مسائل بسيار مهم است اظهار داشت: موضوع مهدويت بايد در تمامي نهادها و همچنين نيروهاي نظامي كشور مطرح شود و دراين راستا همه بايد خود را لشكر امام زمان(عج) بدانيم و لوازم اين لشكر را فراهم كنيم.
وي بيان داشت: نيروهاي نظامي كشور از قبيل سپاه و ارتش اگر از معنويات و ايمان به خداوند تهي و يا كمبود داشته باشند در مواقع سخت و روزهاي دشوار نمي توانند كارساز باشند و از كشور و اسلام دفاع كنند.
استاد برجسته حوزه علميه قم اضافه كرد: وقتي دين باشد سپاه دين و نيروهاي اسلام همواره پيروز و به فرموده قرآن فاتح اند و هيچ گاه شكست نمي خورند و همواره رو به جلو حركت مي كنند.
صافي گلپايگاني با تأكيد بر اينكه بايد با بصيرت و خودشناسي سنگرهاي دين و قرآن را حفظ كرد افزود: همه تلاش ها بايد براي رضايت خداوند باشد چرا كه اگر در اين زمينه خلوص نيت وجود نداشته باشد شاهد بركات و موفقيت ها نخواهيم بود.
وي تأكيد كرد: بايد براي بلند نگه داشتن پرچم اسلام در دنيا و رونق معارف ديني تلاش كرد.
مرجع تقليد شيعيان عنوان كرد: اعمال همه ما در منظر خداوند، ائمه معصومين و به خصوص حضرت وليعصر (عج) است و بايد همواره آن ها را ناظر بر رفتار و اعمال خود بدانيم.

 



اخوان المسلمين پيشنهاد كرد
تشكيل جبهه ايران ، مصر و تركيه براي مديريت آينده منطقه

اخوان المسلمين خواهان مذاكرات استراتژيك ايران، تركيه و مصر به منظور تقويت ثبات منطقه شد.
به گزارش شبكه خبري العالم، گروه اخوان المسلمين طرحي را براي اصلاحات سياسي و اجتماعي با هدف تكميل شدن اصول و خواسته هاي انقلاب 25 ژانويه مصر ارائه و اعلام كرد: گفت وگوي استراتژيك ميان مصر با ايران و تركيه درباره آينده منطقه مي تواند ثبات اوضاع كل منطقه خاورميانه را تقويت كند و به طور كلي از منافع مسلمانان حمايت كند.
جماعت اخوان المسلمين در اين طرح كه از آن با عنوان «با هم سازندگي را آغاز كنيم» ياد شده است، بازنگري در روند سازش با رژيم صهيونيستي و تعيين روابط مصر با كشورهاي ديگر در سايه نقش عربي و اسلامي و منطقه اي اين كشور را خواستار شد.
گروه اخوان المسلمين در بيانيه خود آورده است: تحقق اين هدف مستلزم تقويت روابط مصر با كشورهاي آسيا، آفريقا و آمريكاي لاتين است تا شرايط براي ايجاد نظامي جهاني فراهم شود كه در آن فرصت بيشتري براي مذاكره و گفت وگوي همگان مهيا شود.
در بيانيه گروه اخوان المسلمين همچنين بر لزوم تجديدنظر در نوع روابط با آمريكا و اتخاذ سياستي بدور از وابستگي از سوي مصر در سطح خارجي تاكيد شده است.
در زمينه اوضاع داخلي مصر هم، اخوان المسلمين بر آزادي اعتقادات، حاكميت نهادهاي مدني، مستقل بودن قوه قضائيه و تجديد نظر در نقش پيشتاز مصر در منطقه و جهاني تاكيد كرده است.
در اين بيانيه با تاكيد بر لزوم لغو دادگاه هاي فوق العاده و تشكيل نهادي مستقل براي مبارزه با فساد، بر حق مردم در مشاركت در قدرت از طريق برگزاري انتخابات عمومي و سالم، آزادي تشكيل احزاب سياسي، تشكيل سنديكاها و جمعيت هاي مدني، برگزاري تظاهرات، تحصن و عدم دخالت نيروهاي امنيتي در امور آنها تاكيد شده است.
دكتر عصام العريان سخنگوي اخوان المسلمين مصر گفت: ما در انتظار پاسخ احزاب و نيروهاي سياسي به مسائل مطرح شده در اين بيانيه هستيم.
وي افزود: شرايط كنوني مستلزم همبستگي همه نيروهاي ملي در كشور براي نجات مصر است و اكنون فرصت دريافت غنيمت يا درگيري با يكديگر به خاطر دريافت پاداش نيست.

 



وزير علوم : بايد نگاه مان به انگشت اشاره رهبري باشد

وزير علوم گفت: نگاه مان در تمام افت و خيزهاي دروني و بيروني بايد به گونه اي باشد كه از امام جلوتر حركت نكنيم، بايد نگاه مان به انگشت اشاره رهبري باشد.
كامران دانشجو در جمع نمايندگان هيئت هاي نظارت بر تشكل هاي اسلامي دانشگاهها خطاب به نمايندگان تأكيد كرد: تعهد به اين معناست كه فرد در بعد علمي تعهد داشته و علم و دانش را در مسير تعالي بشريت استفاده كند، نه براي سلطه بر ديگران. در اين ميان تعهد سياسي نيز اين است كه اجازه ندهيم كه در هيچ شرايطي از اين مسير منحرف شويم.
وي يادآور شد: كسي كه دنيا و نگاههاي متفاوت را خوب بشناسد متعهد است و اگر در دانشگاه ها انديشه ها ارائه نشوند، پس اين اتفاق كجا بايد صورت گيرد، وظيفه هيئت هاي نظارت در دانشگاه ها اين است كه شرايط ارائه انديشه هاي مختلف را فراهم كنند و اينطور فكر نكنيد كه اگر انديشه غير از آنچه شما فكر مي كنيد ارائه شود خطر مي آفريند، اين طور نيست؛ اما يكجانبه هم نبايد باشد، بلكه كساني كه سؤال يا شبهه ايجاد مي كنند بايد از طرف ديگر نيز كساني براي تبيين نگاه اسلامي به مخاطب وجود داشته باشند.
دانشجو افزود: ما دانشجوياني مي خواهيم كه هم نظريه هاي اسلامي را خوب بشناسند و هم نظريه هاي غربي را و اصلاً به دنبال اين نيستيم كه تنها نظريه هاي اسلامي مطرح شود. جوانان ترسو به دردمان نمي خورند، آينده اين كشور در دست جوانان مسلماني است كه به نظريات ديگر هم نگاه عميق دارند.
وي اظهار داشت: ما دو وظيفه داريم، اول اين كه اجازه ندهيم محيط دانشگاه به گونه اي شود كه دشمن در آن طمع كند و دوم اين كه جوانان ما بايد بتوانند نظريه ارائه و فعاليت هاي سياسي و فرهنگي را تمرين كنند.
وزير علوم با تأكيد بر اينكه قائل به كمرنگ شدن فعاليت سياسي در دانشگاه ها نيست، گفت: ابتدا بايد فعاليت سياسي را تعريف كنيم، فعاليت سياسي بايد رو به تعالي ببرد. سوت و كف زدن فعاليت سياسي نيست، كساني كه دست به اين كارها مي زنند حرف منطقي براي گفتن ندارند. آنها كه اين موضوع را فعاليت سياسي جلوه مي دهند ناهنجاري را هنجارنشان مي دهند. منطقي اين است كه دو انديشه متفاوت در محيط منطقي دانشگاه ارائه شود.
وي همچنين در مورد كرسي هاي آزادانديشي نيز گفت: كرسي هاي آزادانديشي كار خود را تازه شروع كرده و مشكلاتي دارند كه بايد رفع شود؛ اما همين فعاليت كوچك نيز كار خوبي بوده است و بايد آن را به جهت مناسب خود هدايت كنيم.
وزير علوم با بيان اينكه به دانشجويان به عنوان غريق نگاه نمي كند، يادآور شد: من دانشجويان راجلودار مي دانم. بايد به آنها به عنوان فرزندانمان نگاه كنيم چرا كه دانشجويان اصلاً غرق نمي شوند، اتفاقاً اين دانشجوست كه كشور را از غرق شدن نجات مي دهد و در واقع وظيفه جنبش هاي دانشجويي نيز همين است اما به دليل جواني حتماً نياز به كسب تجربه دارند.
وي اظهار داشت: ما كار تشكيلاتي را از اين و آن ياد نمي گيريم بلكه از دين مي آموزيم و اگر مي خواهيم انحراف ايجاد نشود بايد فعاليت هاي سياسي را در چارچوب دين انجام دهيم و از منظر دين به آن نگاه كنيم.
دانشجو در خصوص اين موضوع كه بيان مي شود در نيروهاي حزب اللهي انفعال وجود دارد، گفت: من قائل به اين موضوع نيستم، اتفاقاً فعال ترين نيروها در كشور و منطقه بوده اند اما فعاليت در چارچوب عقل و منطق صورت مي گيرد.
وي افزود: حوزه ها و دانشگاه هاي ما آرامش دارند، چرا كه عقل و منطق حكم مي كند آرامش داشته باشند نه اينكه منفعل باشند. انفعال جايي است كه بايد حركت صورت گيرد و اين اتفاق رخ ندهد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره اظهارات نمايندگان هيئت هاي نظارت در زمينه حجاب در دانشگاهها گفت: حجاب معضل نيست، بلكه عدم رعايت حجاب معضل مي آفريند و حجاب هم تنها به پوشش نيست بلكه حجاب رفتار، چشم و زبان را نيز بايد در نظر داشت.
دانشجو خاطرنشان كرد: نگاه مان در تمام افت و خيزهاي دروني و بيروني بايد به گونه اي باشد كه از امام جلوتر حركت نكنيم. انحراف يعني از آنچه ولي امر تشخيص مي دهد فاصله بگيريم، تندروي راه حل اين مسئله نيست و با يك اشتباه همه چيز را نبايد زير سؤال برد و در همه مسائل داخلي و خارجي بايد نگاه مان به انگشت اشاره رهبري باشد.
وزير علوم با طرح اين سؤال كه آيا محدوديت لازم است يا نه؟ گفت: برخي انديشه هاي امام را مطرح مي كنند و از آن نتيجه مي گيرند كه جدا كردن زن و مرد مانع رشد و پيشرفت جامعه خواهد بود. چه كسي مخالف كار كردن و مشاركت زن و مرد در كنار يكديگر است؛ اما بايد بدانيم كه مشاركت با اختلاط متفاوت است. اختلاط به معني مناسبات دختر و پسرها به سبك غربي؛ امام كجا اختلاط را قبول داشتند. در زمان انقلاب نيز زنان و مردان با يكديگر همكاري داشتند نه اختلاط. وي افزود: بارها گفته ايم كسي نمي خواهد در كلاس ها ديوار بكشد. ما مشاركت دختران و پسران براي پيشرفت و تعالي كشور را لازم مي دانيم؛ اما مناسبات از نوع غربي را اختلاط مي دانيم و با آن مخالفيم و اين براي دانشگاه و جامعه مضر است و مسائلي كه در اين مورد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده در زمان حيات امام بوده است.

 



با حضور وزير دفاع سامانه هاي برد بلند الكترواپتيكي رصد و ديده باني هوشمند به بهره برداري رسيد

وزير دفاع 12 سامانه الكترونيكي و الكترواپتيكي را افتتاح كرد و گفت: توسعه حوزه الكترونيك و اپتيك از اولويتهاي وزارت دفاع است.
سردار احمد وحيدي كه در آستانه حماسه جاويد آزادسازي خرمشهر در شركت صنايع الكترواپتيك «صاايران» حضور يافته بود هنگام افتتاح سامانه هاي الكترونيكي گفت: در سال جهاد اقتصادي به همت جهادگران اقتدارآفرين صنايع الكترونيك وزارت دفاع، شاهد بهره برداري از تجهيزات تركيبي موتور هواپيماهاي جنگنده، نمايشگر چند منظوره هواپيماي جنگنده و بالگرد با قابليت هاي جديد، سامانه نقشه متحرك هواپيماي جنگنده، نشانگر دماي بيروني توربين موتور بالگرد، نمايشگر ويژه هوايي، نمايشگر ديجيتال و سامانه كمك ناوبر دريايي، مادربورد نظامي، سامانه برد بلند الكترواپتيكي رصد و ديده باني هوشمند سكوي هوايي مراقبت و شناسايي و سامانه هاي جديد شبيه ساز تيراندازي و سلاح پدافند هوايي دوش پرتاب هستيم.
وي با اشاره به اهميت حوزه الكترونيك و اپتيك به عنوان يكي از بخش هاي اثرگذار در افزايش توان دفاعي، خودكفايي توسعه درون زاي علوم و فناوري را از اولويت هاي وزارت دفاع عنوان كرد.
وزير دفاع افزود: سيستم هاي الكترواپتيكي به لحاظ توسعه فناوري در اين حوزه و حجم و رشد آن در ايران و جهان، جايگزين بسياري از سيستم هاي موجود در پدافند هوايي شده است؛ اين فناوري پدافند هوايي كشور را قادر مي سازد كه تا به طور نامحسوس عمليات نظارت، كشف و رديابي اهداف هوايي را انجام و سبب غافلگيري دشمن و افزايش توان دفاعي كشور شود.
سردار وحيدي ايجاد و توسعه هسته هاي دانش بنيان، نخبه گرا، رقابتي، انعطاف و انطباق پذير با قدرت خلق محصول در درون سازمان و بهره برداري از ظرفيت شبكه همكاران صنعتي و تحقيقاتي را از ديگر راهبردهاي كليدي وزارت دفاع ذكر كرد و گفت: بحمدالله اين مهم در صاايران وزارت دفاع به خوبي مشهود است. وي در ادامه تصريح كرد: سامانه هايي كه امروز به بهره برداري رسيد، در همين راستا و گام مهمي در تامين نيازمندي هاي كشور به ويژه بخش دفاع به شمار مي رود.
وزير دفاع همچنين اظهار داشت: اين دستاوردهاي ارزشمند، تداوم دستاوردهاي خيره كننده رزمندگان اسلام در حماسه هشت سال دفاع مقدس است كه روحيه خودباوري و شعار «ما مي توانيم» را با مجاهدت و ايثار خود در اين مرز و بوم نهادينه كردند.
سردار وحيدي در پايان با قدرداني از جهاد، همت و تلاش بي وقفه دانشمندان و متخصصان شركت صنايع الكترواپتيك صا ايران وزارت دفاع تاكيد كرد: اين پويايي و تحرك، رمز پيشرفت و ماندگاري و زمينه ساز فتح قله هاي جديد علم و فناوري است.

 



هوشيار زيباري: تصميم دولت عراق براي اخراج منافقين جدي است

وزير خارجه عراق از پافشاري دولتش براي اخراج ساكنان كمپ اشرف و اعضاي گروهك تروريستي منافقين از عراق و انتقال آنها به يك كشور اروپايي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري «الجوار»، «هوشيار زيباري» وزير خارجه عراق طي دو ديدار جداگانه با سفراي دولتهاي عضو اتحاديه اروپا و هيئتي از كنگره آمريكا اعلام كرد كه بغداد تلاش دارد تا عناصر «مجاهدين خلق» [گروهك منافقين ساكن پادگان اشرف] را به يكي از كشورهاي اروپايي منتقل كند.
وي بار ديگر گفت كه دولت عراق مي خواهد كه پادگان اشرف را كه محل اسكان مجاهدين خلق (منافقين) است، ببندد و از دولتهاي اروپايي بخواهد كه آنها را در يكي از كشورهاي خود جاي دهند.
زيباري هيچ توضيحي درباره موضع دولتهاي اروپايي يا موضع هيئت آمريكايي درباره اين درخواست عراق نداد و هنوز پاسخ اين طرفها اعلام نشده است.
دولت عراق اخيرا بر ضرورت اخراج عناصر گروهك تروريستي منافقين از اين كشور و بسته شدن اين اردوگاه به طور كامل تاكيد كرده است. بغداد علت اين امر را دست داشتن اعضاي اين گروهك در جنايات عليه مردم عراق در دوره رژيم سابق و قرار گرفتن آن در ليست سازمانهاي تروريستي از سوي دولت عراق و سازمانهاي بين المللي اعلام كرده است.
اين در حالي است كه دولت آمريكا اخيرا طرحي را براي اسكان موقت ساكنان اشرف در عراق تا زماني كه تمام آنها به يك كشور سوم انتقال يابند ارائه كرده است و حتي تلاش دارد تا نام گروهك منافقين را از ليست سازمانهاي تروريستي حذف كند و به فعاليت آن بار ديگر مشروعيت ببخشد.

 



تشديد اختلافات در 1+5 چين: ادعاهاي منابع بي نام و نشان نمي تواند به موضع شوراي امنيت تبديل شود

به دنبال اقدام آمريكا در متهم كردن چين به انتقال فناوري موشكي و هسته اي به ايران، دو مقام دولتي اين كشور با رد اين ادعا تأكيد كردند كه ادعاهاي منابع بي نام و نشان نمي تواند به موضع شوراي امنيت تبديل شود.
به گزارش خبرگزاري رويترز از پكن در تاريخ 28 ارديبهشت 1390 (18مه 2011) «هوژنگ يو» دستيار وزير امور خارجه چين با شركت در كنفرانسي خبري اعلام كرد: «من بطور كامل چنين ادعاهايي را تكذيب مي كنم». وي افزود: «در خصوص موضوع خلع سلاح هسته اي شبه جزيره كره موضع چين بسيار روشن و شفاف است و ما چيزي براي پنهان كردن نداريم.»
اين در حالي است كه دو روز پيش هم «جيانگ يو» سخنگوي وزارت خارجه چين اعلام كرده بود مفاد اين گزارش بيانگر مواضع شوراي امنيت و حتي كميته تحريم هاي شوراي امنيت نيست و طرح اتهامات مبهم مبني بر اينكه چين به معبري براي انتقال محموله هاي ممنوعه تبديل شده اتهاماتي است كه از سوي منابع غيرموثق و بي نام و نشان مطرح مي شوند.
تحليلگران عقيده دارند اين موضوع كه با وجود تكذيب سخنگو، چين تصميم گرفته در سطح يك مقام وزارت خارجه نيز اتهام هاي آمريكا عليه خود را درك كند نشان دهنده اهميت مسئله براي دولت چين است.
كميته تحريم هاي كره شمالي در روز سه شنبه 27 ارديبهشت 1390 (17 مه 2011) گزارشي منتشر كرد كه در آن ادعا شده بود فناوري موشكي و هسته اي از كره شمالي با واسطه گري يك كشور ثالث به ايران منتقل مي شود. اگر چه در گزارش كميته تحريم از چين نام برده شده ولي ديپلمات ها روز سه شنبه مكرراً اعلام كردند منظور از كشور واسطه چين است. چين به همين دليل با انتشار اين گزارش به عنوان يك سند رسمي از جانب شوراي امنيت مخالفت كرده است.
چين متحد كليدي كره شمالي محسوب مي شود و كمك هاي اقتصادي و حمايت هاي ديپلماتيك زيادي از پيونگ يانگ به عمل آورده است.
طرح اتهام عليه چين در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا و چين اخيراً نشستي راهبردي برگزار كردند و در آن نشست تلاش شد روابط چين و آمريكا رو به بهبود و راهبردي جلوه داده شود. با اين حال به نظر نمي رسد كه مشكلات راهبردي دو كشور به سادگي قابل حل باشد. آمريكا به طور مداوم چين را متهم كرده كه در حال اخلال در پروژه تحريم ايران است و حتي نمايندگان كنگره از دولت اوباما خواسته اند هرچه سريع تر شركت هاي چيني طرف معامله با ايران را تحريم كند. اما اين فقط يكي از مشكلات متعددي است كه در مناسبات پكن و واشنگتن وجود دارد. مسائل تجاري و مالي به ويژه نرخ يوان و بدهي هاي آمريكا به چين، تراز تجاري، مسئله تايوان و همچنين تبت نيز در زمره مسائلي است كه كارشناسان عقيده دارند دو طرف قادر به حل آن در ميان مدت نخواهند بود.
علاوه بر اين، در مسائل مربوط به ايران چين همواره به عنوان تابعي از روسيه رفتار كرده است و اكنون روابط روسيه با آمريكا در بحراني ترين وضع چند سال گذشته قرار دارد. روسيه به دليل مداخله نظامي تندروانه آمريكا در ليبي و همچنين توطئه آن عليه دولت سوريه وارد جنگ لفظي شديدي با آمريكا شده است. مسئله اصرار آمريكا بر استقرار سپر دفاع موشكي در اروپا كه روسيه آن را تهديدي عليه خود مي داند بر وخامت روابط دو كشور افزوده است. شايد به همين دلايل بود كه سرگي لاوروف هفته گذشته به صراحت اعلام كرد روسيه نه پاسخ اشتون به نامه جليلي را قبول دارد و نه گزارش كميته تحريم درباره ايران را.
به اين ترتيب به نظر مي رسد گروه 1+5 اكنون در وضعيتي كاملاً شكننده به سر مي برد و احتمالاً دليل بي علاقگي آمريكا به مذاكره با ايران كه خود را در واكنش اشتون به نامه جليلي نشان داد همين بوده است. كارشناسان در تهران مي گويند به نظر مي رسد اختلاف هاي دروني 1+5 فعلاً خود را به شكل فرار از مذاكره با ايران نشان خواهد داد.

 



از پير مرد خاركش تا پيكان خاركش

با اين كه چند سالي است خط توليد اتومبيل پيكان متوقف شده است و اين روزها نيز با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها اين خودرو به علت مصرف بالاي بنزين علاقه مندان چنداني ندارد. اما همچنان نسبت به بسياري از اتومبيل هاي امروزي كه علي رغم مصرف نسبتا كم بنزين از استحكام و توانايي چنداني برخوردار نيستند در اولويت قرار دارد. نمونه اين توانمندي ايراني را مي توان در اين تصوير مشاهده كرده حمل خار كه روزگاري توسط پيرمرد خاركش صورت مي گرفت اين روزها توسط يك شهروند بابلي از طريق پيكان صورت مي گيرد، شايد با اين كارها، پيكان اين همسفر 40 ساله ايراني ها روزگاري به صحنه رقابت برگردد.

 



ثبت نام 6 هزار و 500 تاكسي فرسوده براي جايگزيني

سرپرست معاونت نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور از ثبت نام 6 هزار و 500 تاكسي از 11 هزار تاكسي فرسوده براي جايگزيني خبر داد.
به گزارش فارس امير رضا رجبي درباره نوسازي تاكسي هاي فرسوده در سال جاري گفت: از 15 روز پيش اعلام كرديم كه قرار است تاكسي هاي كشور ظرف 6 ماه آينده و تاكسي هاي تهران ظرف 3 ماه امسال نو شوند.
وي در ادامه اظهار داشت: در فاصله مدت اعلام طرح ضربتي حدود 900 تا 1000 نفر در شهر تهران براي ثبت نام در طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده ثبت نام كرده اند.
رجبي اعلام كرد: از بين 11 هزار تاكسي فرسوده در شهر تهران، در مجموع 6 هزار و 500 نفر از تاكسي دارها ثبت نام كرده اند؛ مابقي نيز بايد سريعتر براي ثبت نام در طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده اقدام كنند تا پس از ثبت نام به بانك معرفي و براي اسقاط خودرو اقدام كنند.
به گزارش فارس سرپرست معاونت نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور، تأكيد كرد: بيش از 4 هزار نفر هنوز در اين طرح ثبت نام نكرده اند كه بايد هر چه سريعتر اقدام كنند.

 



پوران درخشنده: مجموعه تلويزيوني راه كربلا امسال كليد مي خورد

كارگردان سينماي كشور گفت: مراحل ساخت و توليد مجموعه 26 قسمتي راه كربلا تا پايان امسال در استان كرمانشاه كليد مي خورد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «پوران درخشنده» پنجشنبه در نشستي خبري در دفتر شهردار كرمانشاه افزود: در اين مجموعه كه به غير از چند بازيگر اصلي كه از تهران حضور خواهند داشت بقيه بازيگران از بين هنرمندان كرمانشاهي انتخاب مي شوند.
وي با بيان اينكه محتوي اين مجموعه درخصوص نمايش دادن كرمانشاه به عنوان مسير تردد زوار كربلاست، گفت: در اين مجموعه سعي مي شود از كرمانشاه با عنوان محلي ياد شود كه در آن علاوه بر زائران ايراني زائران عراقي كه به زيارت حرم امام رضا(ع) مشرف مي شوند سفر خود را از اين استان آغاز كنند.
پوران درخشنده هدف از ساخت اين مجموعه را اداي دين خود به زادگاهش كرمانشاه عنوان كرد و گفت: توليد چنين مجموعه اي مي تواند سبب ايجاد موقعيت هاي فرهنگي اقتصادي در كرمانشاه شود كه از جمله آنها ايجاد اشتغال است.
وي با بيان اينكه من طرح ساخت چنين مجموعه اي را 6سال قبل ارايه كردم، افزود: اين كار با كندي پيش رفت و مجبور شدم براي تداوم آن اين طرح را به سيماي استان ها ارائه دهم كه خوشبختانه با آن موافقت شد.
پوران درخشنده گفت: اكنون اگر مسئولان استان حمايت خود را براي توليد اين پروژه مهم در كرمانشاه اعلام كنند كمتر از يكسال يعني تا پايان سال آينده نخستين قسمت هاي اين مجموعه از طريق سيما پخش خواهد شد.

 



آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان كنكور مجازي دانشگاه تهران

ثبت نام الكترونيكي از پذيرفته شدگان سومين دوره آزمون كارشناسي ارشد آموزش هاي الكترونيكي (مجازي) نيمسال دوم سال تحصيلي 90-89 از امروز آغاز مي شود و تا روز يكشنبه اول خردادماه ادامه دارد.
پذيرفته شدگان در مرحله مصاحبه سومين دوره آزمون كارشناسي ارشد آموزش هاي الكترونيكي (مجازي) نيمسال دوم تحصيلي 90-89، مي توانند امروز و فردا در سايت htt://emsutacir ثبت نام كنند.
پذيرفته شدگان پس از ثبت نام الكترونيكي در روزهاي مذكور لازم است، صبح از ساعت 8 الي 61 جهت تحويل اصل مدارك ضروري و انتخاب واحد به محل دانشكده هاي تعيين شده مراجعه كنند.
تحصيل همزمان طلاب حوزه هاي علميه سراسر كشور در دانشگاه ها مستلزم كسب مجوز از مديريت حوزه است.
براساس بند 2-2 شيوه نامه ثبت نام آموزش هاي الكترونيكي دانشگاه تهران، به پذيرفته شدگان سومين دوره آزمون كارشناسي ارشد آموزش هاي الكترونيكي(مجازي) معافيت تحصيلي از سوي نظام وظيفه تعلق نمي گيرد. بديهي است ثبت نام پذيرفته شدگان مذكور منوط به ارائه كارت پايان خدمت يا معافيت دائم است.
لازم به ذكر است تحصيل همزمان در مقاطع تحصيلات تكميلي ممنوع است و هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصيل همزمان داشته است از تحصيل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب مي شود.

 



با حضور وزير آموزش و پرورش اولين مدرسه ايمن روستايي كشور در همدان افتتاح شد

همدان- خبرنگار كيهان:
با حضور وزير آموزش و پرورش، اولين مدرسه خيرساز، ايمن و عاري از خطر روستايي كشور در روستاي مهدي آبادهمدان افتتاح شد.
در مراسم افتتاح اين واحد آموزشي، دكتر حميدرضا حاجي بابايي، گفت: اولين مدرسه ايمن روستايي كشور، به همت خيرين مدرسه ساز همدان و كمك هاي اهالي روستاي مهدي آباد و در راستاي اجراي طرح مجتمع هاي آموزشي «ترنم ولايت» احداث شده است.
وي افزود: سال گذشته 8 هزار مجتمع آموزشي «ترنم ولايت» در سطح كشور ايجاد شد كه امسال نيز اين طرح ادامه مي يابد.
وزير آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: با توجه به هفت برابر شدن اعتبارات امسال مقاوم سازي مدارس، بايد سال جهاد اقتصادي را سال طلايي مدرسه سازي نامگذاري كنيم.
وي افزود: اين اعتبار از يك هزار و 700 ميليارد ريال در سال گذشته، به 11 هزار و 200 ميليارد ريال در سال 90 افزايش يافته است.
حاجي بابايي اضافه كرد: با احتساب كمك و همكاري خيرين مدرسه ساز كشور، رقم سرمايه گذاري در مدرسه سازي امسال، حدود 20 هزار ميليارد ريال پيش بيني مي شود.
بنابر همين گزارش، اولين مدرسه خيرساز ايمن و عاري از خطر روستايي كشور با صرف يك ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه با استفاده از قطعات پيش ساخته و كاربرد سيستم گرمايش از كف با 6 كلاس درس در روستاي مهدي آباد ساخته شده است.
اين مدرسه ايمن، ضد زلزله و ضد حريق و قابل جابجايي بوده و مصرف انرژي آن 50 درصد كمتر از مدارس عادي است.

 



صدور پروانه توليد نمايش به 538 گروه هنري در كشور

رئيس انجمن نمايش كشور از صدور پروانه توليد نمايش به 538 گروه هنري در كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا دكتر محمد حمزه زاده روز پنجشنبه در مراسم تجليل از فعالان عرصه تئاتر استان اردبيل در گرمي مغان افزود: امسال با هدف قرار دادن هنر تئاتر در سبد فرهنگي خانوارها برنامه هاي متعدد هنري از گروههاي ياد شده در جاي جاي كشور اجرا مي شود.
وي با اشاره به اين كه تئاتر در ايران عمري بيش از يكصد سال ندارد اين هنر را سوغات غرب دانست و گفت: به تئاتر بايد به عنوان ابزاري براي ترويج فرهنگ بومي و ملي خود نگاه كنيم.
وي اظهار داشت: انجمن هاي نمايشي بازوان اجرايي تئاتر كشور بوده و شهرستان ها بايد براي رسيدن به نقطه ايده آل تلاش بيشتري نشان بدهند.
وي از مسئولان فرهنگي كشور خواست سالن ها و مجتمع هاي فرهنگي و هنري را براي رشد و بالندگي هنرهاي نمايشي در اختيار هنرمندان قرار بدهند.

 



به مناسبت سالروز فتح خرمشهرجانباز ساوه اي مسير 960 كيلومتري تا خرمشهر را پياده پيمود

يكي از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به مناسبت بزرگداشت «سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر» مسير 960 كيلومتري شهرستان ساوه تا خرمشهر را پياده طي كرد.
محمود فيروزي در گفت وگو با ايرنا هدف از اين اقدام را زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهداي عمليات فتح المبين ذكر كرد.
وي كه در عمليات آزادسازي خرمشهر از ناحيه چشم مجروح شد، هدف از اين كار را يادآوري و بيان رشادت هاي رزمندگان اسلام در اين عمليات به نسل جوان جامعه اسلامي اعلام كرد و افزود: عشق به خرمشهر عشق به آزادي است كه اين مطلب بايد بخوبي براي جوانان نسل جديد كشور تبيين و توصيف شود.
محمود فيروزي 52 ساله كه برادر سرلشكر شهيد كاظم فيروزي است، گفت: نبايد رشادت هاي رزمندگان اسلام در عمليات آزادسازي خرمشهر به دست فراموشي سپرده شود بلكه هر سال بايد با برنامه ريزي صحيح ومنسجم و بيان خاطرات رزمندگان اسلام فصل هاي جديدي از عشق و ايثار را براي آيندگان بازگو كرد.

 



آيت الله جوادي آملي : فيلمسازان بايد معارف مورد نياز خود را از حوزه طلب كنند

آيت الله عبدالله جوادي آملي با انتقاد از برخي فيلم ها و سريال هاي مذهبي گفت: فيلمسازان مذهبي و ديني بايد معارف مورد نياز خود را از حوزه طلب كنند.
به گزارش ايرنا، وي چهارشنبه شب در چهارمين همايش اساتيد تفسير قرآن كريم در مدرسه عالي تفسير قم به توليد برخي سريال ها و فيلم ها با مضمون ديني و مذهبي اشاره كرد و افزود: سريال امام علي(ع) صفين و جمل را معرفي مي كند اما علي ابن ابيطالب«ع» را معرفي نمي كند و حوزه بايد مواد اصلي ساخت اين برنامه ها را تبيين كند.
جوادي آملي اضافه كرد: يوسف(ع) در سريال يوسف پيامبر عرضه نشد و در مقابل شاهد عرضه قصه و داستان بوديم.
وي ادامه داد؛ پروردگار به يوسف(ع) اعلام نكرده بود كه «يوسف تويي» بلكه فرموده بود كه «تو يوسف هستي» و اين ها معاني هستند كه بايد به وسيله حوزويان به فيلم سازان و نويسندگان تبيين شوند.
وي به جريان اسلامي شدن علوم اشاره كرد و افزود: فردي ممكن است درس بخواند، عالم باشد اما سارق هم باشد، بدان معنا كه خيلي ها در حوزه يا دانشگاه سال ها درس مي خوانند ولي اگر علم براي آنها نبوده و مصادره اي باشد، آنها سارق هستند.
جوادي آملي اضافه كرد: بايد در نمازها و دعاها از خداوند بخواهيم كه علم نافعه به ما بدهد و لذا علم بدون اهل بيت(ع) علم سرقتي است چون آن علم، راه معرفت را براي انسان باز نمي كند.
جوادي آملي ادامه داد: بسياري از افراد قرآن مي خوانند، نگاه مي كنند اما قرآن بين نيستند لذا اولين رسالت يك مفسر قرآن اين است كه اصل رويت داشته باشد.
چهارمين همايش اساتيد تفسير قرآن كريم با حضور 120 استاد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم برگزار شد.

 



با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش بزرگداشت سپيده كاشاني برگزار شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همايش بزرگداشت سپيده كاشاني شاعر حماسه سراي كشور در كاشان برگزار شد.
در بخشي از پيام دكتر سيدمحمد حسيني آمده است: سپيده كاشاني شاعري متعهد، انقلابي و مذهبي بود كه در عرصه شعر و ادب بويژه شعر آييني و انقلابي نقش برجسته اي داشت.
وي، سپيده را سرآمد شعر انقلاب دانست و افزود: با نگاهي مختصر به آثار اين بانوي خوش قريحه مي توان بوضوح فهميد كه بخش عمده آثار او از باورهاي انقلابي و اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه و رهبري نشئت گرفته است.
حسيني، التزام عملي به اخلاق را از ديگر ويژگي هاي سپيده كاشاني ذكر كرد و گفت: سپيده با وجود آنكه نزديك به سه دهه در دوران طاغوت به سرودن شعر مشغول بوده، اما هيچ گونه تغزلي در غزليات او ديده نمي شود.
همزمان با برگزاري همايش بزرگداشت سپيده كاشاني شاعر حماسه سراي كشور، خانه پدري وي معروف به خانه تاريخي باكوچي (با قدمت دوره قاجار) به عنوان موزه مردم شناسي كاشان افتتاح شد.
انواع وسايل زندگي روزمره از جمله پوشاك، لوازم منزل، ادوات كشاورزي سده هاي اول زندگي بشري تا يكصد سال گذشته در اين موزه عرضه شده است.
براي بازسازي و تبديل اين خانه به موزه مردم شناسي مبلغ 3 ميليارد و500 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است كه اين مرمت و بازسازي بخشي از برنامه همايش سپيده كاشاني است.
همچنين همزمان با برگزاري اين همايش، زنگ سپيده كاشاني در مدارس شهرستان كاشان نواخته شد.
«سرور اعظم باكوچي» متخلص به سپيده كاشاني در اول مردادماه سال 1315 در شهر كاشان در خانواده اي مذهبي و اهل ادب و عرفان به دنيا آمد و در بيست و يكم بهمن سال 1371 در انگلستان به علت بيماري دار فاني را وداع گفت.
همايش بزرگداشت سپيده كاشاني به مدت 2روز و در تالار سپيده كاشاني دانشگاه آزاد اسلامي كاشان برگزار شد.

 



اختراع دستگاه آبياري با اتصال به تلفن همراه

خرم دره- خبرنگار كيهان:
دستگاه آبياري با اتصال به تلفن همراه، بدون حضور باغبان و به صورت اتوماتيك مزرعه را آبياري مي كند.
جمعي از دانشجويان دانشگاه علمي كاربردي مينوخرم دره دستگاهي ساخته اند كه به صورت اتوماتيك و دادن برنامه با اتصال به تلفن همراه بدون حضور باغبان مي تواند مزرعه را آبياري كند. اين دستگاه كه توسط دانشجويان اين مركز ابداع گرديده چنانچه به توليد انبوه برسد در گلخانه هاي بزرگ و حتي در گلخانه هاي خانگي هم قابل نصب مي باشد و طرز كار آن به اين ترتيب است كه هر زمان رطوبت خاك خشك و گياه نياز به آب داشت اين دستگاه به صورت خودكار صاحب مزرعه را توسط پيام در جريان قرار داده و شخص هم با ارسال كد مي تواند دستگاه رابه كار وادارد و طوري طراحي شده كه با دادن كد، تنها صاحب آن مي تواند پيام را دريافت كند.

 



انتقاد قرائتي از افزايش سن ازدواج در كشور

سرويس شهرستانها-
رئيس ستاد اقامه نماز كشور با انتقاد از افزايش سن ازدواج گفت: مطابق مفاهيم قرآني سومين نياز بشر ازدواج است كه بعد از نياز به اكسيژن و نان قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از كاشان، مراسم اختتاميه شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با معرفي نفرات برتر و برگزيده در كاشان به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در مراسم اختتاميه اين جشنواره قرآني اظهار داشت: چند دستور در رابطه با قرآن وجود دارد؛ نخست اين كه قرآن تحريف نشده است و ادعاي وهابيون مبني بر اين كه قرآن شيعيان تحريف شده و با قرآن اهل سنت تفاوت دارد كذب است و حتي يك نقطه از قرآن تحريف نشده است.
وي افزود: دومين دستور قرآني قرائت و سومين دستور قرائت با ترتيل و چهارمين دستور تدبر در قرآن است.
قرائتي با بيان اين كه مشكل حوزه و دانشگاه اين است كه برخي از علوم مفيد نيست، تصريح كرد: علم و اقدام مفيد چهارشرط لازم دارد و نخست اين كه واجب باشد، دوم اينكه مستحب باشد سوم نياز فرد بوده وچهارم اين كه نياز جامعه باشد. تمام اقدامات ما بايد براساس اسلام باشد. ما در زمينه علمي در حال حاضر نه شرقي و نه غربي نه اسلامي، بلكه گيج هستيم.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور به انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج پرداخت و گفت: مطابق مفاهيم قرآني سومين نياز بشر ازدواج است كه بعد از نياز به اكسيژن و نان قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: چهار نوع نماز داريم نخستين نوع نماز، نماز شكر است كه شاكر خداوند باشيم دومين نوع نماز، نماز رشد است و 250 نكته تكاملي در نماز وجود دارد سومين و چهارمين نوع نماز به ترتيب نماز انس و قرب است.
قرائتي گفت: ما نتوانسته ايم مزه دين را به مردم بچشانيم و مفاهيم قرآني را درست به مردم آموزش دهيم و اميدوارم دانشجوياني كه در اين جشنواره شركت كرده و تازه وارد حيطه قرآني شدند در جا نزده و به جلو بروند.
وي ادامه داد: قرائت قرآن توقفگاه نيست بلكه مرحله گذار است و اگر مشكلي نداشته قرآن را حفظ كنيد. به طور مثال تا به حال 2 هزار و 700 نكته حقوقي از قرآن استخراج شده است و من كه طلبه اي بيشتر نيستم، 250 نكته از نماز استخراج كردم.
طاهره مازوچي دبير اين جشنواره قرآني با بيان اينكه شانزدهمين جشنواره قرآني در 4 بخش شفاهي، كتبي، هنري و پژوهشي برگزار شده است، افزود: در بخش هنري كه براي اولين بار در اين جشنواره برگزار شده 90 اثر هنري قرآني شركت داده شدند كه 13 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. گفتني است؛ در مراسم اختتاميه از اساتيد و پيشكسوتان و خادمين قرآن شهرستان كاشان، علي اكبر توحيديان، مهدي رحيمي، مجيد عربي و صابر عظيمي طاهري تجليل به عمل آمد.

 



اخبار ادبي و هنري

اخراج يك كارگردان از كن
به خاطر انتقاد از رژيم صهيونيستي
يك كارگردان دانماركي به خاطر انتقاد از رژيم صهيونيستي از جشنواره فيلم كن اخراج شد.
«لارس فون ترير» چهارشنبه در جريان نشست خبري فيلمش به نام «ماليخوليا» پس از آن كه گفت: «من مشكلي با جامعه يهوديان ندارم اما از وجود اسرائيل خوشحال نيستم چرا كه اين كشور منبع اذيت و آزار و نگراني است»، از جشنواره كن اخراج شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، برگزاركنندگان جشنواره كن در بيانيه اي با اعلام اخراج اين كارگردان دانماركي اعلام كرد: جشنواره كن جايگاهي استثنايي براي معرفي آثار و دفاع از آزادي بيان است اما در شوراي اداري فوري جشنواره، اين شورا با ابراز تاسف از سخنان «لارس فون ترير»، سخنان وي را سوءاستفاده از اين جايگاه درباره مسائل غيرقابل قبول و آن را خلاف آرمان هاي بشريت دانسته و تسامح در اين امر را غيرممكن مي داند.
استقبال گسترده از فيلم ها و سريال هاي ديني در آي فيلم
سريال هاي «يوسف پيامبر(ع)» و «مختارنامه» و فيلم «ملك سليمان» با استقبال فراوان مخاطبان عرب شبكه «آي فيلم» مواجه شد.
به گزارش فارس، تعدادي از هنرمندان فيلم هاي سينمايي و سريال هاي تلويزيوني كه فيلم هايشان در اين شبكه و براي مخاطبان عرب به نمايش درآمده در پيام هايي از استقبال بينندگان عرب تشكر كردند.
چاپ دوازدهم خاطرات بانويي كه فرمانده سپاه همدان بود
كتاب «خاطرات مرضيه حديدچي» از سوي انتشار سوره مهر به چاپ دوازدهم رسيد.
به گزارش برنا، حديدچي در اين كتاب پنج فصلي، سعي كرده است تمام خاطرات خود از قبيل ماجراي قيام 15 خرداد، تحصيل در محضر آيت الله سعيدي، دستگيري و شكنجه شدن از سوي ساواك، فعاليت هاي سياسي در انگليس، عزيمت به لبنان و نوفل لوشاتو و... را بيان كند.
ميرباقري:حوادث مختارنامه شباهت زيادي
به جريانات 30 سال اخير دارد
كارگردان سريال تلويزيوني «مختارنامه» گفت: بين حوادث اين سريال و جريانات 30 سال گذشته شباهت هاي زيادي وجود دارد.
داوود ميرباقري در مراسم بزرگداشت عوامل توليد سريال مختارنامه در دانشگاه علوم پزشكي تهران توضيح داد: شباهت بسياري بين حوادث تاريخي آن دوران و اتفاقات 20 الي 30 ساله اخير مرا مصمم كرد و آن فضاي قيام، انقلاب و وضعيتي كه در تاريخ ثبت شده و بايد مورد واكاوي قرار گيرد براي ساخت اين مجموعه ترغيبم كرد و در مجموع احساس كرديم كه اين ماجرا مي تواند موثر بوده و براي ما درس هاي تازه اي داشته باشد.

 



زارعي: تصويب وزارت ورزش وجوانان شتاب زده بود

نماينده مردم تهران با بيان اين كه ايجاد وزارت ورزش و جوانان با كوچك شدن دولت هماهنگي ندارد تصريح كرد كه در خصوص تشكيل اين وزارتخانه كار علمي در مجلس صورت نگرفت.
«علي اصغر زارعي» كه به همراه «محمدرضا باهنر» در برنامه ديروز امروز، فردا، شركت كرده بود در اين باره گفت: مسئولان تربيت بدني بايد پاسخگو باشند و مطابق تعريف قانون اساسي منظور از جوابگو بودن، آمدن وزير و گرفتن راي اعتماد در مجلس است.
وي تصريح كرد: مشكل ديگر در خصوص وزارت ورزش و جوانان علاوه بر پخته نبودن اين طرح، تصويب ايجاد وزارتخانه جديد از ادغام سازمان تربيت بدني و سازمان ملي جوانان است در حالي كه مجلس براي آن شرح وظيفه تصويب نكرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14