(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 خرداد 1390- شماره 19936

كتاب جامع تئاتر قم منتشر شد
برگزاري چهاردهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر
باحضور 20 استان جشنواره سراسري بوستان مهر در اليگودرز برگزار شد
برگزاري نخستين همايش علامه محمد اشرفي در بهشهر
پژواك
هنر آييني تعزيه قزوين در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد
برنامه هاي شبكه استاني يزد 20 ساعته مي شود
برگزاري مراسم روز جهاني تئاتر در همدان
برگزاري نمايشگاه خوشنويسي بادصبا در نيشابور
اركستر ملي ايران به استان البرز مي آيد
تجليل از هنرمندان برتر استان كردستان
نمايش شام آخر در جشنواره بين المللي تئاتر دانمارك
پنجمين جشنواره نمايش عروسكي قزوين برگزار شد
اساسنامه خانه مطبوعات استان البرز تصويب شد
ماهي دودي يا ماهي چوبي
رئيس سازمان صنايع و معادن استان: جذب سرمايه گذار مهم ترين دغدغه استان البرز است



كتاب جامع تئاتر قم منتشر شد

قم- خبرنگار:كيهان:
حوزه هنري استان قم به منظور مانايي هر چه بيشتر تاريخچه تئاتر در اين شهر و انعكاس فعاليت و تلاش هاي هنرمندان عرصه نمايش، كتاب جامع تئاتر قم را منتشر كرد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم، وحيد فرجي، رئيس حوزه هنري اين استان با بيان اينكه هنر نمايش در قم ريشه اي عميق و ديرينه دارد كه كمتر به آن توجه شده است اظهار داشت: به همين منظور حوزه هنري استان قم با همكاري هنرمندان، پيشكسوتان و ديگر مراكز فرهنگي و هنري استان اقدام به گردآوري و آماده سازي «كتاب جامع تئاتر قم» كرد.
وي ادامه داد: براي اين كتاب با اين حجم و اهميت مي بايست در مرحله تحقيق دقت زيادي به كار برده شود، چون تاريخ تئاتر قم تاريخ مكتوب و آماده اي نيست، و بايد هم از تحقيقات ميداني و مصاحبه استفاده شده و هم سندهاي اداري و خاطرات و عكسها مرور شود.
وي از هنرمندان قمي در انتشار اين كتاب دعوت به همكاري كرد.

 



برگزاري چهاردهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر

اهواز- خبرنگار كيهان:
به مناسبت سالروز آزادي خرمشهر، چهاردهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر در شهرهاي آبادان و خرمشهر برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در نشست خبري به مناسبت فرارسيدن سالروز آزادسازي خرمشهر، برگزاري جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر را به صورت ملي، يكي از دستاوردهاي مهم خوزستان در سال 90 دانست و گفت: اين جشنواره كه تا سال گذشته به صورت استاني برگزار مي شد، با تلاش و رايزني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در انتقال دبيرخانه به خوزستان در سال 90 به صورت ملي و سال آينده در سطح بين المللي برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد لطف اله سپهر از قول مساعد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در استقرار دبيرخانه جشنواره فرهنگي- هنري دفاع مقدس و مديريت خوزستان در برگزاري جشنواره هاي فيلم، تئاتر، نمايش، عكس، هنرهاي تجسمي، داستان، شعر و ادبيات دفاع مقدس خبر داد و افزود: با انتقال دبيرخانه و مركزيت خوزستان در فعاليت هاي فرهنگي هنري دفاع مقدس، گام هاي مؤثري در نشر و توسعه فرهنگ و آثار دفاع مقدس در سراسر كشور برداشته خواهد شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي با رويكرد دفاع مقدس را يكي ديگر از برنامه هاي دهه مقاومت و فتح خرمشهر عنوان كرد و افزود: اين جشنواره با 450 اثر از 67 هنرمند خوزستاني در5 رشته هنرهاي تجسمي در موزه هنرهاي معاصر آبادان برگزار مي شود.
لازم به ذكر است جشنواره سراسري تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر با نمايش 14 اثر از 11 استان كشور با موضوع مقاومت و دفاع مقدس از 3 تا 8 خردادماه در آبادان برگزار خواهد شد. در اين بخش 10 اثر نامزد خواهند شد كه در نهايت 3 تا 5 نمايشنامه منتخب هيئت داوران در مراسم اختتاميه معرفي خواهند شد.

 



باحضور 20 استان جشنواره سراسري بوستان مهر در اليگودرز برگزار شد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
به همت اداره كل، فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و اداره ارشاد اسلامي اليگودرز نخستين جشنواره سراسري بوستان مهر در اليگودرز برگزار شد.
مصطفي محمدي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز گفت: اين جشنواره با هدف پرداختن به كار كودك به عنوان زيربنايي ترين مقوله تربيتي در مجتمع فرهنگي هنري سيمرغ برگزار شد.
وي افزود: پس از ارسال فراخوان به سراسر كشور تعداد 304 اثر از 20 استان كشور به دبيرخانه جشنواره رسيد كه شامل 179اثر در دو بخش موضوع آزاد 91 اثر در موضوع اندرزهاي قرآني و 34 اثر در موضوع خليج فارس بودند.محمدي گفت: داوري آثار در دو مرحله انجام شد كه پس از داوري اوليه تعداد 111 اثر داستاني و 96 اثر تصويرگري انتخاب و براي داوري نهايي به داوران سپرده شد كه در نهايت درهر بخش تعدادي برگزيده شدند.

 



برگزاري نخستين همايش علامه محمد اشرفي در بهشهر

بهشهر- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش ملي علامه محمد اشرفي در دانشگاه علم و صنعت بهشهر برگزار شد.
با حضور رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، اولين همايش علامه ملامحمد اشرفي در بهشهر برگزار شد.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا تقوي رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور در اين همايش گفت: روزي كه سعيد العلما و ملامحمد اشرفي در برابر انحرافات بهائيت و وهابيت ايستادند در واقع از فرهنگ دين اسلام دفاع كردند و اين مسئله براساس احساس مسئوليت ديني و شرعي و مسائل فقهي، شيعي بوده است.
وي اظهار داشت: مسئوليت، بصيرت، نشر علم و فرهنگ سازي، آينده نگري، مرزباني از مرزهاي اعتقادي و دفاع از محرومان از خصايص و ويژگي هاي مهم عالم است.
وي گفت: علما رسالت نگهباني از دين و شريعت را بر عهده دارند و بايد در اين راستا استقلال كشور را در راس برنامه هاي خود قرار دهند تا جامعه به سعادت برسد.
حجت الاسلام تقوي افزود: امروز به بركت ولايت است كه استكبار جهاني توان بي حرمتي به كشور را ندارد.
گفتني است همايش علامه سعيدالعلما و علامه محمد اشرفي به مدت 3 روز از روز پنج شنبه هفته گذشته در شهرستان بابل همزمان با قرائت پيام رهبر معظم انقلاب آغاز به كار كرد.

 



پژواك

برگزاري نمايشگاه كاريكاتور در تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه كاريكاتور «ياشار- استادي» با 41 اثر با موضوعات آزاد و تكنيك آبرنگ، مدادرنگي و رنگ و روغن، در نگارخانه «ميرعلي تبريزي» تبريز برگزار شد.

گراميداشت مقام معلم در اسفراين
اسفراين- خبرنگار كيهان:
به مناسبت گراميداشت مقام معلم، شب شعر «اراديبهشت و يأس كبود» با مشاركت اداره آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين در محل سالن شهيد رخشي برگزار شد. سرپرست روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين با اعلام اين خبر گفت: در اين مراسم كه با حضور برخي مسئولان، فرهنگيان، شاعران، هنرمندان، دانش آموزان و ساير علاقه مندان به شعر و ادبيات برگزار شد، 15 نفر از اساتيد، پيشكسوتان و شاعران برجسته شهرستان به قرائت اشعار خود با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام معلم پرداختند و در پايان از سوي ادارات برگزار كننده از شاعران و عوامل اجرايي اين مراسم تجليل بعمل آمد.

راهيابي هرمزگان به جشنواره موسيقي نواحي كشور
بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: گروه هاي موسيقي شهرستان بندرلنگه و جزيره هرمز به هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران راه يافتند. انوشيروان پيشدار افزود: دو گروه راه يافته به هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران از دو شهرستان استان هرمزگان مي باشند كه از مراكز مهم موسيقي در اين استان محسوب مي شوند. معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان خاطرنشان كرد: گروه موسيقي بندرلنگه در جشنواره به اجراي «رزيف»، «زار»، «نهمه»، «صوت» و تكنوازي ساز (تنبيره» خواهد پرداخت و گروه جزيره هرمز نيز موسيقي «ليوا» و «سبزه پري» را اجرا مي كنند. پيشدار يادآور شد: هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران امسال در كرمان و تهران بصورت همزمان برگزار خواهد شد.

كسب رتبه نخست جشنواره عكاسي
كاشان- خبرنگار كيهان:
دانشجوي آران و بيدگلي، رتبه نخست جشنواره كشوري عكس آسمان را بدست آورد. مجيد قهرودي، دانشجوي رشته فيزيك و دبير انجمن نجوم آسمان كوير دانشگاه پيام نور مركز آران و بيدگل رتبه اول را در بخش نجومي در بين 1094 اثر جشنواره و 92 اثر رسيده به بخش نهايي كسب كرد. در اين جشنواره كه در دانشگاه صنعتي اميركبير در دو قسمت نجومي و هنري برگزار شد، شركت كنندگان در بخش هاي دانشجويي و آزاد حضور داشتند.


 



هنر آييني تعزيه قزوين در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: به منظور حفظ و احياي ميراث معنوي، هنر نمايشي تعزيه استان قزوين در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
اسدالله بيرانوند با اعلام اين خبر افزود: شبيه خواني يا تعزيه در واقع نمايشي است بر پايه قصه ها و روايات مربوط به زندگي و مصائب خاندان پيامبر اسلام به خصوص وقايع ماه محرم سال 61 هجري كه در كربلا براي امام حسين(ع) و خاندانش اتفاق افتاد كه در دوره صفويه متحول و به شكلي كه هم اكنون مي شناسيم درآمده است.
بيرانوند با اشاره به هنر نمايشي تعزيه در قزوين گفت: استان قزوين جايگاه خاصي در زمينه تعزيه در كشور داشته و خاستگاه هنر تعزيه است كه بايد با برنامه ريزي صحيح و مناسب در جهت ساماندهي هنر تعزيه و مكتب تعزيه قزوين گام هاي موثر برداشته شود كه خوشبختانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اجراي ماده يك قانون الحاق جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون بين المللي حفظ ميراث ناملموس و اجراي ماده 12 اين كنوانسيون توانست اين هنر آئيني را در فهرست آثار ملي كشور به ثبت برساند.
وي همچنين اظهار داشت: با ثبت اين هنر اصيل، بايد با همكاري دستگاه هاي مرتبط به حفظ و احياي آن با توجه به قوانين و مقررات پرداخته تا شاهد رشد و شكوفايي هنر سنتي، آئيني تعزيه در قزوين باشيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين افزود: مراسم تعزيه در استان قزوين به شماره 16در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده و از تاريخ ثبت هرگونه اقدامي كه به حفظ و احياي اين هنر اصيل كمك كند مورد تاكيد خواهد بود.

 



برنامه هاي شبكه استاني يزد 20 ساعته مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير كل صدا و سيماي مركز يزد از 20 ساعته شدن برنامه هاي شبكه تابان خبر داد.
سيدحسن آسايش گفت: از اول تير ماه شبكه استاني يزد از 6 صبح تا 2 بامداد برنامه خواهد داشت و اين در حالي است كه در ماه مبارك رمضان برنامه هاي شبكه تابان 24 ساعته خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه فرستنده ديجيتال استان راه اندازي شده از ديجيتالي شدن ساير شهرستانهاي استان تا پايان سال خبر داد و افزود: 70 درصد استان تحت پوشش فرستنده ديجيتال قرار خواهد گرفت.
به گفته آسايش واحدهاي خبر و راديوي اين مركز كاملا ديجيتالي شده و 30 درصد برنامه هاي سيما به صورت ديجيتال درآمده و تا سه سال آينده كاملا ديجيتالي خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون تغيير و تحول اساسي در زمينه فرهنگي در حال رخ دادن است خاطر نشان كرد: دشمن در عرصه فرهنگي تن به تن شده است، يعني تلويزيون هاي بيگانه آشكارا با ارزش هاي ما سر جنگ دارند و تبليغات گسترده اي در اين زمينه به راه انداخته اند و ما در اين بين بايد وظيفه خود را جدي بگيريم.

 



برگزاري مراسم روز جهاني تئاتر در همدان

همدان - خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان،گفت: تئاتري كه براساس آرمان و ايده و عقيده ما نباشد را نمي خواهيم.
محمدحسين تركمن در مراسم بزرگداشت روز جهاني تئاتر - ارديبهشت تئاترايران - در همدان، افزود: هنري كه مردم محور نبوده و بر مبناي ارزشهاي يك ملت و يك حاكميت صحيح و فطرت الهي انسانها پايه ريزي نشود، پايدار نمي ماند. وي ادامه داد: اگر هر اثر هنري به تئاتر، مجال بروز در جامعه نمي يابد و با اقبال مواجه نمي شود، علت آن نپرداختن به علايق و نيازهاي مردم است.
وي بابيان اينكه در تئاتر بايد در پي آرمانهاي گم گشته انسان عصر حاضر باشيم، اضافه كرد: به زبان مردم سخن گفتن و گم نشدن در ايسم هايي كه حتي معني آنها را نمي دانند و عدم وابستگي به افراد و علائق خاص گروهها، بايد در تئاتر خوب ديده شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان خاطر نشان ساخت: ما امروز پذيراي تئاتري كه سخنگوي عوامل مسخ شده 1960 ادبيات اروپا باشد، نيستيم.
وي با اشاره به اهميت نقد و نقدپذيري در جامعه تئاتر كشور و استان، گفت:حوزه نقد محترم است و در كنار تئاتر حتماً بايد نقد شفاف و روشن توسط اساتيد اين رشته انجام شود و ظرفيت پذيرش آن نيز وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: نقد را كفر ابليس ندانيم بلكه آن را در راستاي رفع ناخالصي ها در حوزه هاي مختلف هنري ارزيابي كنيم تا دامنه پذيرش آن به حوزه سياسي اجتماعي و مسئولان آن نيز برسد.
در اين مراسم پيام معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت روز جهاني تئاتر توسط محمد جواد كبودر آهنگي و نيز بيانيه اين روز كه امسال توسط خانم جسيكا گاوا از هنرمندان برجسته تئاتر دنيا صادر شده بود توسط احمد بيگلريان از پيشكسوتان تئاتر استان همدان قرائت شد.
در پايان چندتن از پيشكسوتان و فعالان عرصه تئاتر و از جمله دو بازيگر روشندل استان مورد تقدير قرار گرفتند.

 



برگزاري نمايشگاه خوشنويسي بادصبا در نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همزمان با روز ملي حكيم عمر خيام نيشابوري نمايشگاه خوشنويسي «باد صبا» آثار استاد مجيد شايان در فرهنگ سراي سيمرغ نيشابور برپا شد.
غلامرضا سلامتي مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در نمايشگاه خوشنويسي «باد صبا» 110 اثر از استاد خوشنويس و جوان نيشابوري مجيد شايان به صورت نستعليق در ابعاد 25¤10 تا 70¤100 در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
سلامتي افزود: در اين نمايشگاه آثار خوشنويسي نستعليق در قالب هاي سياه مشتق، قطعه، چليپا، كتابت و نقاشي خط برگرفته از اشعار بزرگان ادب پارسي همچون خيام، عطار، حافظ، سعدي، مولوي و نظامي به رشته تحرير در آمده است كه تذهيب اين آثار را هنرمند تذهيب كار نيشابوري عباس همراه انجام داده است.
مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور خاطرنشان كرد: استاد مجيد شايان از سال 85 تاكنون درخصوص كتابت اين آثار زحمات فراواني را متحمل شده تا بمناسبت روز ملي حكيم عمر خيام نيشابوري در معرض ديد عموم علاقمندان قرار گيرد.

 



اركستر ملي ايران به استان البرز مي آيد

كرج- خبرنگار كيهان:
اركستر ملي خردادماه امسال در كرج مركز استان البرز برنامه اجرا مي كند.
افشين سخائي مدير روابط عمومي معاونت فرهنگي- اجتماعي شهرداري كرج با اعلام اين خبر گفت: اين برنامه به رهبري برديا كيارس در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج اجرا مي شود.
اين مسئول اظهار داشت: اجراي قطعاتي همچون نينوا و سلام اثر حسين عليزاده، بيژن و منيژه از حسين دهلوي، هفت قطعه كوچك از احمد پژمان و... از جمله برنامه هاي اين اركستر است.
سخائي تصريح كرد: اين برنامه با همكاري مركز موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد فرهنگي- هنري رودكي، اداره كل فرهنگ و ارشاد استان البرز و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرج برگزار مي شود.

 



تجليل از هنرمندان برتر استان كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
در ارديبهشت تئاتر كردستان كه به مناسبت روز جهاني تئاتر در مجتمع فرهنگي هنري سنندج برگزار شد از هنرمندان برتر تئاتر كردستان تجليل شد.
در اين مراسم كه تحت عنوان يادواره مرحوم «عليرضا رضايي» يكي از هنرمندان فقيد كردستان برگزار شد مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان ضمن قرائت پيام معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امسال كه سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است هيچ كاري در جامعه بدون كار هنري و فرهنگي امكان پذير نيست و بايد براي توسعه اقتصاد به صورت جهادي از برنامه مدون فرهنگي استفاده شود.
رئيس انجمن هنرهاي نمايشي كردستان هم با ارائه گزارشي از فعاليت اين انجمن در سال گذشته گفت: تئاتر كردستان سال بسيار مطلوبي را پشت سر گذاشته و توانسته است با برگزاري پنج جشنواره منطقه اي و ملي خوش بدرخشد.
عبيد رستمي افزود: از 31 گروه نمايشي فعال كردستان كه به مركز معرفي شده اند 18 گروه پروانه فعاليت گرفته اند و ساير گروه هاي فعال نمايشي نيز در آينده داراي پروانه فعاليت خواهند شد. وي از چاپ 10 نمايش نامه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در 6 ماهه اول سال جاري خبرداد و گفت: با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ساير نمايش نامه هاي برتر استان نيز به زير چاپ مي رود.

 



نمايش شام آخر در جشنواره بين المللي تئاتر دانمارك

قم- خبرنگار كيهان:
نمايش شام آخر تلاشي از گروه تئاتر ايده به همت حوزه هنري استان قم، ميهمان هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر اسيتج در كشور دانمارك و سوئد شد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم گروه تئاترايده كه از شاخص ترين گروه هاي تئاتر استان قم در سطح ملي است و سابقه حضور متعدد در عرصه هاي بين المللي به عنوان نماينده تئاتر ايران را دارا است ، پس از حضور موفق نمايش «شام آخر» به نويسندگي محمدرضا كوهستاني و كارگرداني احمد سليماني در جشنواره نمايش هاي خلاق جهان در اسلواكي در سال 1389، و جشنواره اتوس تركيه در فروردين 90، اين بار افتخار نمايندگي ايران در هفدهمين فستيوال بين المللي تئاتر «اسيتج» را دارد.
لازم به ذكر است اين جشنواره با برنامه ريزي دقيق و جامع، پذيراي آثار برگزيده بيش از بيست و هفت كشور جهان است كه از گروه تئاتر ايده با نمايش «شام آخر» براي حضور در اين جشنواره كه از 30 ارديبهشت تا 12 خردادماه 1390 در دانمارك و سوئد برگزار مي شود، دعوت رسمي به عمل آورده است.
گفتني است نمايش «شام آخر» در هفدهمين جشنواره بين المللي اسيتج، طي 6 اجرا ميهمان هنردوستان و شركت كنندگان در جشنواره مي باشد كه در آن هنرمنداني همچون: مجيد اميري، حميد لاجوردي، ماشاالله كوهستاني، جواد پيروزي، مهدي نيك روش به ايفاي نقش مي پردازند و محمدرضا آزاد: طراح نور، مهدي نيك روش: طراح صحنه و لباس، بهروز نيازمند: مدير اجرا، احمد كوليوندي، مدير روابط بين الملل و مهرداد ابوالقاسمي، روابط عمومي اين نمايش را به عهده دارند.

 



پنجمين جشنواره نمايش عروسكي قزوين برگزار شد

قزوين - خبرنگار كيهان:
پنجمين جشنواره نمايش عروسكي كانون پرورش فكري استان قزوين در مجتمع كانون برگزار شد
در اين جشنواره استاني هشت نمايش از مراكز قزوين، مجتمع، آبيك، اقباليه، ضياآباد، محمديه، بويين زهرا با هنرمندي اعضاي اين مراكز و كارگرداني مربيان كانون در دو سالن جداگانه بر روي صحنه رفت.
نمايشهاي كيسه محبت (دستكشي)، جنگ سيب (دستكشي)، كي از همه قشنگ تره (دستكشي)، قطعه گمشده (تركيبي)، بادبادك جوجه تيغي (سايه اي)، اسير كوچك (سايه اي)، طرف ديگر (تركيبي)، نبرد دوستان (دستكشي)، هشت نمايشي بودند كه با حضور دانش آموزان دبستاني قزوين به عنوان تماشاگر، براي كسب عنوان برگزيده به رقابت نشستند.
طيب ملكي پور مدير كانون پرورش فكري استان درمراسم افتتاحيه اين جشنواره نمايش عروسكي را فعاليتي با هدف القاي مفاهيم ناب انساني دانست كه باعث ارتقاي خلاقيت، انديشه و اخلاق در كودكان و نوجوانان مي شود، وي با بيان اين كه پايگاه اصلي نمايش عروسكي كودك و نوجوان، كانون پرورش فكري مي باشد، حضور خود بچه ها را در اين نمايش ها باعث افتخار و نشان از استعدادپروري كانون دانست.
گفتني است دو نمايش برگزيده اين جشنواره راهي جشنواره نمايش عروسكي منطقه اي كانون خواهند شد.

 



اساسنامه خانه مطبوعات استان البرز تصويب شد

كرج- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز گفت: اساسنامه تنظيمي هيئت مؤسس خانه مطبوعات اين استان تصويب و به ثبت رسمي رسيد.
مهدي عسكري افزود: اساسنامه پيشنهادي خانه مطبوعات البرز، اساسنامه اي جامع است كه با در نظر گرفتن تمامي زواياي امر تهيه و تدوين شده است.وي تصريح كرد: پس از ثبت رسمي، اعضاي هيئت مؤسس خانه مطبوعات استان از ميان فعالان حوزه رسانه اقدام به عضوگيري كرده و با برگزاري انتخاباتي هيئت مديره خانه تعيين و معرفي خواهند شد.عسكري، تشكيل خانه مطبوعات استان در فصل آغازين سال جاري را به عنوان سرفصلي مهم براي موزه رسانه استان تازه تأسيس البرز ياد كرد و با مثبت ارزيابي كردن اين حركت افزود: ساماندهي و پي گيري مطالبات اهالي رسانه با شكل گيري و آغاز به كار رسمي اين مركز از طريق مشاركت جمعي تسهيل و تسريع مي شود.

 



از نگاه دوربين
ماهي دودي يا ماهي چوبي

نه اشتباه نكنيد ماهي چوبي نيست بلكه ماهي دودي است (يا به قولي ماهي شور). در بابل چندين كارگاه ماهي دودي وجود داشت كه به مرور زمان تعطيل شد و به فراموشي رفت و اين مغازه تنها مغازه اي است كه در بابل ماهي شور يا دودي عرضه مي كند. اگر به طور بهداشتي اين صنعت در بابل دوباره نضج پيدا كند مي توان سفره هاي بابلي را دوباره با ماهي دودي رنگين كرد.
عكس از: علي كفايي مهر- خبرنگاركيهان در بابل

 



رئيس سازمان صنايع و معادن استان: جذب سرمايه گذار مهم ترين دغدغه استان البرز است

طالقان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان البرز گفت: مهم ترين دغدغه اين استان بحث اشتغال و جذب سرمايه گذاري است.
سعيد زرندي در مراسم معارفه اولين رئيس اداره صنايع و معادن شهرستان طالقان با بيان اين مطلب افزود: اين سازمان با حمايت از سرمايه گذاري هاي بزرگ و كلان در بخش صنعت در استان البرز سعي در صنعتي كردن اين استان دارد.
وي با اشاره به توانايي هاي بالقوه شهرستان طالقان در بخش صنعت و معدن ادامه داد: مسئولان استان البرز و شهرستان طالقان در تلاش خواهند بود تا با آماده سازي زير ساخت ها و ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن اين توانايي ها را به بالفعل تبديل كنند.
زرندي از اعضاي شوراي اداري شهرستان طالقان خواست تا با از بين بردن موانع در بهره برداري از معادن طالقان زمينه را جهت جذب سرمايه گذار و در نهايت رشد و توسعه شهرستان طالقان و همچنين استان البرز فراهم كنند. فرماندار شهرستان طالقان نيز تاسيس اداره صنايع و معادن اين شهرستان را يكي ديگر از گام هاي بلند و اساسي دولت در راستاي ارائه خدمات بيشتر به مردم دانست و گفت: شهرستان طالقان با دارا بودن معادن غني و بسيار زياد مي تواند به عنوان قطب صنعتي در استان البرز مطرح شود.
ابوالقاسم مهري توجه ويژه به بخش صنعت و فعالسازي شهرك صنعتي غيرآلاينده طالقان را راه حل مناسب براي حل مسئله اشتغال جوانان دانست و اظهار اميدواري كرد تا با استفاده از ظرفيت بومي اين شهرك صنعتي فعال شود.در اين مراسم رئيس سازمان صنايع و معادن استان البرز مهندس عليرضا رحيم را به عنوان رئيس اداره صنايع و معادن شهرستان طالقان معرفي كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14