(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 خرداد 1390- شماره 19936

حديث دشت عشق
در مسابقات جايزه بزرگ آسيا دووميداني كاران ايران امشب در «كوول ژنگ» مسابقه مي دهند
تقسيم قدرت در قاره كهن پيروزي قاطع سپاهان ، انتقام سخت الاتحاد
وداع باشكوه با دروازه بان اسبق تيم ملي فوتبال
حجازي در قطعه نام آوران به خاك سپرده شد
فعاليت هاي تيم ملي كشتي فرنگي به حالت تعليق درآمد
شرايط تغيير نكند «بنا» برنمي گردد
جدال واليبال پيكان با آسيايي ها براي قهرماني در قاره كهن
پايان اردوي تيم ملي جودو در عسلويه
خواندني از ورزش ايران
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمدمهدي صادقي»
و سلام بر تو روزي كه متولد شدي
و روزي كه به شهادت رسيدي
بسيجي شهيد محمدمهدي صادقي نيمه شعبان كه مصادف بود با 31/7/1350 در محله آفتاب آمل متولد شد. او از همان كودكي علاقه زيادي به نماز و قرآن داشت به طوري كه سوره ابتدائي و دهها آيه و سوره هاي كوچك قرآن را حفظ كرد. در سن 10 سالگي آقا امام زمان را در خواب زيارت مي كند و او را با اسم صدا مي زند و مي گويد تو در سن 15 سالگي شهيد مي شوي. در كلاس دوم نظري عشق و علاقه اش به جبهه و جنگ تداوم پيدا كرد و عازم جبهه شد و دائم زير لب با آقا امام زمان(عج) و امام حسين(ع) زمزمه مي كرد و به مادرش گفته بود شما و پدر دعا كنيد روز شهادت من همان روز تولدم باشد. او پس از مدتها حضور در جبهه هاي حق عليه باطل چه زيبا با مولايش ديدار كرد و چه زيبا در كربلاي شلمچه، در روز نيمه شعبان همان روز تولدش و در تاريخ 19/1/1366 با عشق و اخلاص و آگاهي به آرزويش رسيد.
اكبر سليماني

 



در مسابقات جايزه بزرگ آسيا دووميداني كاران ايران امشب در «كوول ژنگ» مسابقه مي دهند

دومين مرحله از رقابتهاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا امشب در پيست تارتان ايالت «كوول ژنگ» چين برگزار مي شود.
مرحله دوم از رقابت هاي دووميداني جايزه بزرگ آسيا در چين، امشب در 9 ماده مردان و 10 ماده زنان در ايالت «كوول ژنگ» چين برگزار مي شود و نمايندگان كشورمان در اين مرحله هم مسابقه خواهند داد.
تيم ملي دووميداني ايران كه با تركيب 9 ورزشكار راهي اين مسابقات شده است در مرحله اول اين ديدارها در اول خردادماه (ايالت ژياژينگ» موفق به كسب 5 مدال رنگارنگ شد. سجاد مرادي و محمد صميمي در دوي 800 وماده پرتاب ديسك مدال طلا گرفتند.
روح الله عسگري در ماده 110متر با مانع تك نشان نقره ايران را بدست آورد. محمود صميمي در پرتاب ديسك و سجاد هاشمي آهنگري در ماده 400 متر عنوان سوم را از آن خود كردند.
محمد صميمي، محمود صميمي، رضا بوعذار، محمد ارزنده، امين رهبر، سجاد هاشمي، امير مرادي، سجاد مرادي و روح الله عسگري؛ 9 دووميداني كار اعزامي كشورمان به مسابقات چين را تشكيل مي دهند. علي دباغ از مربيان استان گلستان و محسن سلمان نژاد به عنوان سرپرست اين تيم را همراهي مي كنند.
مرحله سوم و نهايي اين مسابقات هشتم خرداد ماه در ايالت «وونجيانگ» برگزار خواهد شد. دووميداني كاران شركت كننده در صورت رسيدن به ركوردهاي اعلام شده از سوي اتحاديه جهاني دووميداني، سهميه المپيك لندن را دريافت خواهند كرد.

 



تقسيم قدرت در قاره كهن پيروزي قاطع سپاهان ، انتقام سخت الاتحاد

مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا با صعود چهار تيم از كشورهاي ايران، كره جنوبي، ژاپن و عربستان به مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها پيگيري شد.
مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا با برگزاري چهار ديدار پيگيري شد كه طي آن تيم هاي سرزو اوزاكاي ژاپن، جئونبوك موتورز كره جنوبي، سپاهان ايران و الاتحاد عربستان با برتري مقابل حريفان خود جواز صعود به مرحله يك چهارم نهايي رقابت ها را بدست آوردند.
حساس ترين ديدار اين مرحله از مسابقات را سه شنبه شب تيم هاي الاتحاد و الهلال عربستان در ورزشگاه ملك عبدالله شهر جده برگزار كردند. الهلال كه در فصل جاري با پشت سر گذاشتن الاتحاد قهرمان ليگ برتر عربستان شده بود، در بازي سه شنبه تاوان تمام ناكامي هايي كه در اين فصل به الاتحاد تحميل كرده بود را داد و با شكست 3 بر يك مقابل اين تيم از دور مسابقات حذف شد.
سپاهان هم يكي ديگر از تيم هاي فاتح ديدارهاي سه شنبه شب ليگ قهرمانان آسيا بود كه توانست با شكست 3 بر يك بنيادكار ازبكستان آخرين نماينده اين كشور آسيايي مركزي را از دور رقابت هاي ليگ قهرمانان حذف كند.
شيريني پيروزي سپاهان با اخراج توره تلخ شد. اين بازيكن سنگالي با كارت قرمزي كه از داور ژاپني گرفت، غايب بزرگ سپاهان در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان خواهد بود، البته اگر براي فصل آينده در جمع زردپوشان اصفهاني باقي بماند!
تيم هاي گامبا اوزاكا و سرزو اوزاكاي ژاپن هم برگزار كننده يك دربي تمام ژاپني در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بودند. اين بازي كه به ميزباني تيم گامبا اوزاكا برگزار شد در پايان به برتري يك بر صفر تيم سرزو انجاميد تا اين تيم تازه وارد به ليگ قهرمانان به جمع هشت تيم برتر مسابقات صعود كند.
و در نهايت اين تيم جئونبوك موتورز كره جنوبي بود كه با يك پيروزي 3 بر صفر مقابل تيانجين تداي چين، آخرين نماينده چين را از ليگ قهرمانان حذف كرد!
نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده به اين شرح است:
¤ گامبا اوزاكا ژاپن صفر - سرزو اوزاكاي ژاپن يك
¤ جئونبوك موتورز كره جنوبي 3 - تيانجين تداي چين صفر
¤ سپاهان ايران 3 - بنيادكار ازبكستان يك
گل ها: فابيو جانواريو (28)، ابراهيم توره (33) و هادي عقيلي (69 - پنالتي) براي سپاهان و يورويچ (57) براي بنيادكار
¤ الاتحاد عربستان 3 - الهلال عربستان 1

 



وداع باشكوه با دروازه بان اسبق تيم ملي فوتبال
حجازي در قطعه نام آوران به خاك سپرده شد

دروازه بان پيشين تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه استقلال پس از برگزاري مراسم تشييع پيكرش در ورزشگاه آزادي و آخرين حضورش درون چارچوب دروازه، پيش از ظهر ديروز در ميان حزن و اندوه بيش از 15 هزار تشييع كننده در قطعه نام آوران به خاك سپرده شد.
پيكر مرحوم ناصر حجازي صبح چهارشنبه ابتدا به ورزشگاه آزادي تهران منتقل شد و در شرايطي كه بيش از 15 هزار نفر براي حضور در اين مراسم حضور داشتند، آخرين دور افتخار را در ورزشگاه زد و روي دوش ياران و دوستدارانش درون دروازه قرار گرفت و براي آخرين بار ورزشگاه آزادي را ترك كرد.
پيش از ظهر ديروز پيكر ناصر حجازي به قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) رسيد و در حالي كه باز هم ازدحام جمعيت ميزان محبوبيت وي را نشان مي داد، پيكرش در قطعه نام آوران رديف 58، شماره 12 به خاك سپرده شد تا مرد دوست داشتني فوتبال ايران در سراي ابدي آرام بگيرد.
مراسم خاكسپاري ناصر حجازي در شرايطي برگزار شد كه ازدحام جمعيت كار را براي تدفين بسيار سخت و مشكل كرده بود و ماموران پرتعداد نيروي انتظامي هم با وجود تلاش بسياري كه انجام دادند نتوانستند نظم را براي اين مراسم حاكم كنند.
با وجود كشيدن حصار كنار قبر مرحوم ناصر حجازي براي جلوگيري از ازدحام جمعيت و انجام صحيح مراسم تدفين، هجوم جمعيت باعث فرو ريختن حصارها شد و خانواده مرحوم حجازي مجبور شدند به سرعت اين مراسم را برگزار كنند. مرحوم ناصر حجازي روز 28 آذر 1328 ديده به جهان گشود و پس از سپري كردن دوران ورزشي درخشان روز 2 خرداد 1390 پس از نزديك به دو سال تحمل بيماري سرطان ريه ديده از جهان فرو بست. روحش شاد و يادش گرامي باد.
پيام تسليت بلاتر به مناسبت درگذشت حجازي
رئيس فدراسيون جهاني فوتبال، فيفا با ارسال نامه اي به علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران، درگذشت ناصر حجازي را تسليت گفت.
متن نامه بلاتر به شرح زير است:
از شنيدن خبر فوت ناصر حجازي - بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران- با قلبي مالامال از غم، اين نامه را براي شما مي نويسم. او به عنوان دروازه بان تيم ملي ايران خدمات زيادي را انجام داد. او دو بار در جام ملتهاي آسيا، در بازيهاي المپيك 1976 و بازيهاي جام جهاني آرژانتين 1978 قهرماني را براي ايران رقم زد.از طرف فيفا و خانواده جهاني فوتبال، مايلم پيام تسليت خودم را به جامعه فوتبال ايران به خصوص دوستداران و طرفداران ناصر حجازي ابراز كنم و به آنها بگوئيد كه امروز جامعه فوتبال در كنار آنهاست.
اميدوارم با اين پيغام خود، كمي باعث تسكين و آرامش خاطر در اين زمان غم و اندوه شوم.

 



فعاليت هاي تيم ملي كشتي فرنگي به حالت تعليق درآمد
شرايط تغيير نكند «بنا» برنمي گردد

مربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: با كناره گيري محمد بنا، تمام فعاليت هاي تيم ملي كشتي فرنگي به حالت تعليق در آمده است.
جمشيد خيرآبادي اظهار كرد: در نبود محمد بنا اردوي تيم ملي تعطيل شده است و كشتي گيران هم در شهرهاي خود مانده اند. در واقع فعاليت هاي تيم ملي به حالت تعليق درآمده است. وي در مورد كناره گيري محمد بنا گفت: شب آخر در ازبكستان تا صبح بحث مي كرديم. شرايط براي مدال المپيك گرفتن مهيا نيست و بنا مي ترسد با اين بي توجهي ها و نبودن شرايط مناسب نتواند انتظارات مردم را برآورده كند.
خيرآبادي ادامه داد: مدال المپيك گرفتن شرايط ويژه مي خواهد، 40 سال است كه كشتي فرنگي در المپيك مدال نگرفته و براي پايان دادن به طلسم 40 ساله بايد به فكر كشتي فرنگي بود. مسئولين سازمان تربيت بدني و كميته المپيك بايد به كشتي فرنگي توجه كنند، چرا كه تا شرايط مهيا نشود و توجهات مانند قبل باشد، محمد بنا باز نخواهد گشت.
وي ادامه داد: محمد بنا چيزي براي خودش نمي خواهد و نمي گويد به من پول بدهيد، بلكه او مي خواهد به كشتي فرنگي توجه شود. چرا بايد كشتي گيران هنوز جوايز دلاري جام يادگار امام(ره) در سال گذشته را دريافت نكرده باشند و يا حقوق آن ها چند ماه پرداخت نشده باشد. محمد بنا براي خودش حقوق نمي خواهد، بلكه مي خواهد براي تيمش امكانات مهيا شود.
خيرآبادي در پاسخ به اين سوال كه تكليف تيم ملي در شرايط فعلي چيست؟ گفت: قرار بود از سوم خرداد در اردو باشيم و تيم دو هفته ديگر به تورنمنت گرجستان اعزام شود. مسابقات گرجستان برايمان خيلي اهميت دارد، چرا كه قرار بود انتخابي 96 كيلوگرم بين علي اكبري و قرباني در آنجا برگزار شود و يا حميد سوريان به ميدان رود، اما همه چيز به حالت تعليق درآمده است. كشتي گيران زنگ مي زنند كه من برنامه تمرين به آن ها مي دهم تا فعلا در شهر و باشگاه خودشان تمرين كنند. چاره ديگري هم نداريم.

 



جدال واليبال پيكان با آسيايي ها براي قهرماني در قاره كهن

تيم واليبال پيكان از اول مردادماه مسابقات خود را در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا آغاز خواهد كرد.
مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا با شركت 12تيم از سراسر قاره كهن در اندونزي برگزار خواهد شد. اين مسابقات از اول تا نهم مرداد ماه برگزار مي شود. پيكان قهرمان ليگ برتر واليبال ايران نيز به عنوان نماينده كشورمان در اين پيكارها حضور خواهد داشت. 12تيم حاضر در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا در دو گروه 6تيمي قرار دارند و به رقابت با يكديگر مي پردازند. تيم هاي اندونزي، ژاپن ، چين ، افغانستان، ازبكستان و ويتنام در گروه الف اين مسابقات و تيم هاي ايران، قطر، قزاقستان، تركمنستان، تايلند و ميانمار در گروه دوم مسابقات جاي گرفته اند.

 



پايان اردوي تيم ملي جودو در عسلويه

اردوي تمريني تيم ملي جودوي كشورمان عصر ديروز در عسلويه به پايان رسيد تا اعضاي اين تيم امروز به تهران باز گردند.
اعضاي تيم ملي جودو ابتداي هفته جاري براي برپايي يك اردوي كوتاه مدت راهي عسلويه شده و تمرينات خود را نيز از روز يكشنبه آغاز كردند. جودوكاران ملي پوش در چند نوبت نيز با تيم هاي منتخب بوشهر و شهرستان جم تمرين كردند تا آمادگي خود را محك بزنند. تيم ملي جودوي كشورمان خود را براي حضور در رقابت هاي جهاني پاريس كه شهريورماه سال جاري برگزار مي شود، آماده مي كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مصطفي كارخانه مربي سابق تيم ملي واليبال ايران پس از مذاكره با مسئولان تيم داماش هدايت اين تيم گيلاني را برعهده گرفت.
¤ كادر فني تيم ملي كشتي آزاد حضور در 3 تورنمنت داخلي و خارجي را بعد از مسابقات قهرماني آسيا در ازبكستان تا پيش از آغاز رقابت هاي قهرماني جهان را در برنامه كاري خود قرار داده است.
¤ مراسم تجليل از قهرمانان و مدال آوران مسابقات قهرماني جهان در محل خانه تكواندو برگزار شد. تيم ملي كشورمان در بيستمين دوره مسابقات قهرماني جهان در كره جنوبي موفق شد پس از 38 سال بر سيطره كره پايان داده و جام قهرماني را با كسب 3 مدال طلا، يك نقره و 2 برنز بالاي سر ببرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صانعي سرمربي جديد تيم ملي فوتسال
رئيس كميته فوتسال از حضور تيم ملي فوتسال كشورمان به سرمربيگري علي صانعي و سرپرستي مصطفي عمادي در تورنمنت چين خبر داد. تيم ملي فوتسال ايران روز يكشنبه هشتم خردادماه ساعت 10 تهران را به مقصد چين ترك مي كند. در اين رقابت ها علي صانعي سرمربيگري تيم ملي فوتسال را بر عهده خواهد داشت.
دهم خرداد شروع مرحله دوم تمرينات تيم ملي
اردوي بعدي تيم ملي فوتبال ايران 10 خرداد به مدت سه روز برگزار مي شود. آخرين جلسه از مرحله نخست تمرينات تيم ملي فوتبال ايران ساعت 17 ديروز در ورزشگاه شهيد دستگردي برگزار شد. مرحله بعدي اردوي سه روزه تيم ملي قرار است از روز سه شنبه دهم خرداد ماه تشكيل و اسامي بازيكنان اين مرحله پس از ديدار تيم هاي پيروزي و سپاهان اعلام خواهد شد.
تيم ملي فوتبال ناشنوايان ايران قهرمان آسيا شد
دومين دوره مسابقات فوتبال قهرماني ناشنوايان آسيا - اقيانوسيه در چانگ وون كره جنوبي به پايان رسيد كه تيم ملي فوتبال ايران موفق شد در بازي فينال تايلند را با نتيجه 4 بر صفر شكست دهد و براي دومين بار و مقتدرانه قهرمان آسيا شود.ايمان محبي (2گل )و مصطفي حيدري و علي اصغر محبوبي گل هاي ايران را برابر تايلند به ثمر رساندند.
ديدار تيم فوتبال جوانان با افغانستان
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون، برنامه كامل رقابت هاي مقدماتي جوانان آسيا 2012 كه در همدان برگزار مي شود را اعلام كرد. ايران در گروه C اين رقابت ها با تيم هاي ازبكستان،پاكستان هند،افغانستان و تركمنستان همگروه است. جوانان كشورمان درنخستين ديدار نهم آبان ماه در همدان به مصاف تيم افغانستان مي رود.
ضربه مغزي شدن يك تماشاگر در بندرعباس
ديدار تيم هاي مقاومت سپاسي شيراز و آلومينيوم هرمزگان به دليل پرتاب سنگ و صندلي از سوي هواداران تيم بندرعباسي به داخل زمين به حاشيه كشيده شد تا جايي كه داور دستور به توقف بازي داد. البته اين تمام اتفاقات بازي نبود زيرا روز گذشته خبرگزاري ايسنا گزارش داد يكي از رانندگاني كه هواداران شيرازي را به بندرعباس برده بود، به دليل سنگ پراني تماشاگران و اصابت سنگ به سرش ضربه مغزي شد.
آرزوي سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا
قلعه نويي سرمربي سپاهان پس از صعود تيمش در ليگ قهرمانان آسيا گفت: از صميم قلب دوست دارم كه يك فينال تمام ايراني در ليگ قهرمانان آسيا شكل بگيرد. چون ظاهرا در صورت صعود سپاهان و ذوب آهن اين دو تيم تا فينال به هم برخورد نخواهند كرد. سرمربي سپاهان درباره وضعيت خودش هم خاطرنشان كرد: من تاكنون ليست ورودي و خروجي به باشگاه ارائه ندادم چرا كه تكليف خودم هنوز مشخص نيست، اما سياست باشگاه تقويت طلايي پوشان براي فصل آينده و ادامه ليگ قهرمانان آسياست .
پيرلو به يوونتوس پيوست
آندره پيرلو، هافبك خلاق ميلان بعد از 10 سال بازي در جمع روسونري از اين تيم جدا شد و راهي يوونتوس شد. پيرلو 32 ساله در طول فصل با مصدوميت هايي مواجه شد كه اين بر عملكرد او بسيار تاثير گذاشت و منجر به جدايي او از ميدان شد. باشگاه يوونتوس اعلام كرد: آندره پيرلو بعد از تاييد در آزمايش هاي پزشكي باشگاه با قرار داد سه ساله به جمع بيانكونري ها خواهد پيوست.
پسر حجازي در كادرفني استقلال
علي فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال تهران اعلام كرد: براي يادبود ناصر حجازي از سال آينده آتيلا حجازي به كادر فني اضافه خواهد شد. آتيلا حجازي در گذشته اي نه چندان دور بازيكن استقلال بود و اين فصل نيز در باشگاه فولاد گسترش تبريز مشغول به كار بود.
مورينيو مهاجم بارسلونا را مي خواهد
سرمربي رئال مادريد از سران باشگاه خواست تا براي فصل آينده زلاتان ابراهيموويچ را به سانتياگو برنابئو بياورند. مورينيو قصد دارد خط حمله رئال را تقويت كند و به همين دليل به دنبال جذب يك مهاجم تمام كننده است. آقاي خاص با ايبرا آشنايي كاملي دارد زيرا در اينترميلان مربي وي بوده است. ابراهيموويچ در حال حاضر بازيكن بارسلونا به حساب مي آيد و فصل گذشته را در ميلان سپري كرده است. ميلاني ها نيز قصد دارند با 24 ميليون يورو قرارداد وي را دائمي كنند. حال بايد ببينيم آيا زلاتان در ميلان خواهد ماند و يا اينكه به رئال خواهد رفت. به هر حال بازگشت وي به نوكمپ و حضور دوباره در تركيب آبي و اناري ها دور از ذهن است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14