(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 خرداد 1390- شماره 19936

توكلي: از امروز قبول شدگان كارشناسي ارشد انتخاب رشته كنند
احمدي مقدم خبر داد افزايش مدت خدمت سربازي در صورت استمرار شرايط موجود
استاندار سابق فارس روي صندلي بقايي نشست
از امروز تا شنبه صورت مي گيرد ثبت نام كنكور كارداني دانشگاه آزاد
فرود اضطراري هواپيماي ياك 42 در فرودگاه خرم آباد
سازمان بازرسي كل كشور قرارداد فروش زمين فرودگاه قشم را لغو كرد
در سال جاري 12 ميليون نفر زير پوشش پزشك خانواده مي روند
انتقال باربد سومين قرباني كودك آزاري به تهران
شناسنامه هاي جديد يك روزه صادر مي شود
حوادث كوتاه از كشور
زلزله بخش كدكن تربت حيدريه تلفات جاني نداشت
كلاهبرداري 100ميليون توماني مدير يك شركت ليزينگ خودرو
هشدار وزارت بهداشت: مصرف قليان دركشور افزايش يافته است
مرگ راننده كاميون بر اثر سقوط سنگ 4 تني
در اعتراض به كاهش حقوق و مزاياي خود صورت گرفت
تجمع كارگران شركت سيمان دورود در مقابل كارخانه
فراموشي مرگبار يك پدر



توكلي: از امروز قبول شدگان كارشناسي ارشد انتخاب رشته كنند

سازمان سنجش با انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد قبول شدگان مرحله مقدماتي اين آزمون را دعوت به انتخاب رشته كرد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد انتخاب رشته از طريق اينترنت است و از امروز آماده ثبت نام است.
وي افزود: هر داوطلب بايد فرم انتخاب رشته اينترنتي خود را از طريق سايت سازمان از (امروز) پنجشنبه 5 خرداد ماه تكميل كند و در صورت انجام صحيح انتخاب رشته كد رهگيري 15 رقمي كه در حكم رسيد است از طريق سايت در اختيار وي قرار مي گيرد كه نشانگر مراحل طي شده بوده و داوطلب بايد آن را يادداشت و نگهداري كند.
وي با بيان اينكه چنانچه داوطلبان به هر دليل موفق به دريافت كد رهگيري 15 رقمي نشده باشند انتخاب رشته آنان در سايت سازمان ثبت نخواهد شد، خاطرنشان كرد: بر اين اساس فرآيند انتخاب رشته براي اين دسته از داوطلبان انجام نشده است.
مشاور عالي سازمان سنجش تاكيد كرد: كد محل هاي انتخابي مندرج در فرم انتخاب رشته هاي تحصيلي اينترنتي پس از تكميل و تاييد نهايي به هيچ عنوان قابل تغيير و يا تعويض نيست.
توكلي با بيان اينكه مجازين آزمون كارشناسي ارشد مي توانند از (امروز) تا نهم خردادماه انتخاب رشته اينترنتي انجام دهند، اظهار كرد: آن دسته از داوطلباني كه در موعد مقرر موفق به انتخاب رشته نشوند به منزله انصراف از ادامه مراحل آزمون تلقي خواهند شد.

 



احمدي مقدم خبر داد افزايش مدت خدمت سربازي در صورت استمرار شرايط موجود

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه هيچ گونه افزايش يا كاهش مدت سربازي در قانون وجود ندارد افزود: با توجه به كاهش مواليد در سال هاي آينده و در صورت استمرار شرايط موجود ماه هاي خدمت سربازي بايد افزايش يابد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه نهمين همايش معاونان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: سازمان وظيفه عمومي با توجه به سامانه اي الكترونيكي كه در اختيار دارد مي تواند مشاور بسيار خوبي براي تامين اطلاعات ساير دستگاه ها باشد. به طور مثال تمام سربازان در بدو ورود به سربازي معاينه عمومي مي شوند و اين اطلاعات مي تواند در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد.
فرمانده ناجا ادامه داد: به وزارت كار نيز به منظور حرفه آموزي و آينده شغلي مي توانيم اطلاعات مورد نياز را ارائه دهيم.
وي با بيان اينكه وضعيت خوراك و پوشاك محل اسكان سربازان و غيره نسبت به گذشته مطلوب تر شده است گفت: افزايش تدريجي حقوق سربازان از جمله موضوعاتي است كه بايد مدنظر قرار گيرد تا سربازي يك خدمت رايگان نباشد كه البته اين موضوع به بنيه اقتصادي كشور هم بازمي گردد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه ميانگين حقوق سربازان در حال حاضر 40هزار تومان است كه در صورت موافقت با به وجود آوردن زمينه هاي لازم حقوق سربازان تا 80 هزار تومان نيز ارتقا خواهد يافت كه البته اين حقوق براي تحصيل كرده ها بيشتر است و همچنين بايد حقوق سربازان متاهل نيز افزايش يابد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه مدت زمان خدمت سربازي تابع نياز به سرباز است افزود: در حال حاضر به دليل اينكه كشور درگير جنگ نيست و تعداد مواليد دهه 60 بالا بوده است تعداد سربازان مازاد نياز فعلي است، در نتيجه بخشش هايي به صورت موقت اعمال مي شود.
به گزارش ايسنا وي در عين حال تصريح كرد: فكر مي كنيم در دو سه سال آينده ميزان مواليد بعد از دهه 70 كاهش پيدا كند كه در اين صورت بخشش ها نيز قابل اعمال نيست، مگر آن كه در ساختار نيروهاي مسلح با ماهيت تهديدات و نياز عملياتي، تغييراتي ايجاد شود و گرنه استمرار شرايط موجود و كاهش مواليد بيانگر آن است كه ماه هاي خدمت سربازي بايد افزايش پيدا كند.
فرمانده ناجا درباره جعل كارت پايان و معافيت خدمت هم اظهار كرد: خوشبختانه بحث جعل به سمت صفر شدن ميل پيدا كرده است و با توجه به اينكه در گذشته مشخص كردن اصالت اسناد به منظور صدور كارت هاي سربازي بسيار پيچيده بود اما با توجه به اينكه در حال حاضر سامانه الكترونيكي در اين سازمان برقرار است ديگر بحث كاغذ حذف شده و امكان جعل هم وجود ندارد. همچنين كارت هاي معافيت پايان خدمت سربازي هم به صورت سراسري صادر مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه امكان جعل اسناد و كارت هاي سربازي با توجه به الكترونيكي شدن سامانه وظيفه عمومي وجود ندارد افزود: مگر آن كه در سامانه، اطلاعات غلط وارد شده باشد كه اين موضوع هم بسيار نادر است.

 



استاندار سابق فارس روي صندلي بقايي نشست

روح الله احمدزاده كرماني استاندار سابق فارس جاي حميد بقايي را در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گرفت.
به گزارش خبرگزاريها، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پيش ازظهر چهارشنبه طي سخناني در مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد اين سازمان، در محل موزه ملي ايران گفت: اگر بخواهيم به لحاظ كيفي ارزيابي كنيم حتما سازمان ميراث فرهنگي در صدر اهميت قرار مي گيرد چرا كه هر سه بخش اين سازمان فرهنگي است و فرهنگ نيز اساس حيات و بالندگي انسان است.
رئيس جمهور صيانت از ميراث فرهنگي را صيانت از هويت و موجوديت يك ملت دانست و گفت: اين حرف به معناي ناسيوناليسم نيست بلكه به معناي حفظ سكويي است كه يك ملت براي بالا رفتن بايد به آن تكيه كند.
وي با بيان اينكه حفظ ميراث فرهنگي در واقع حفظ موجوديت و ترسيم خط آينده است، تاكيد كرد: بعضي از آدم هاي جاهل وقتي ميراث فرهنگي را حفظ و بر آن تاكيد مي كنيم آن را بي ارزش مي نامند و مقابله مي كنند و بعضي ها از جهالت، حكم از بين رفتن اين ميراث را مي دهند. در حالي كه نمي دانند با اين كار ريشه خود را قطع مي كنند.
احمدي نژاد با اشاره به نمايش منشور حقوق بشر كوروش در ايران خطاب به افرادي كه دولت را به واسطه نمايش اين منشور متهم كردند، گفت: بالاخره اين منشور كوروش هست يا نيست؟ متصل به اين سرزمين و موجب افتخار است يا خير؟
وي با بيان اينكه ثبت ميراث فرهنگي كه عمدتا در دوره دولت نهم و دهم انجام شده از كارهاي بسيار بزرگ است، خطاب به كارمندان و رئيس سابق ميراث فرهنگي يادآور شد: ثبت و صيانت از آثار ملموس ولو با توهين شنيدن، از كارهاي بزرگي است كه بنده از همه شما تشكر مي كنم.
رئيس جمهور همچنين صنايع دستي را بخش مهمي از ميراث فرهنگي ملت ايران برشمرد و تصريح كرد: بين ملتي كه به زندگي نگاه فرهنگي دارد با ملتي كه به زندگي نگاه فيزيكي دارد، فرق است.
وي با بيان اينكه هنر نزد ايرانيان است و بس گفت: تا مي گوييم ايران، عده اي ناراحت مي شوند پس چه بگوييم؟ لابد آنها انتظار دارند كه اسم كشورهايي مثل انگليس و آمريكا را ببريم. در حالي كه ما ايراني هستيم و به آن افتخار مي كنيم.
احمدي نژاد همچنين بخش گردشگري سازمان ميراث فرهنگي را از بخش هاي بسيار مهم دانست و تصريح كرد: برخي ها فكر مي كنند گردشگري تفريح است هرچند تفريح است اما گردشگري يك كار فرهنگي و انساني است.
وي با بيان اينكه انسان اسير نژاد، جغرافيا و قوميت انساني است كه خداوند خلق كرده است، گفت: نژاد، قوميت و جغرافيا مانع حركت انسان است. بنابراين گردشگري يكي از راههاي بزرگ و جهاني شدن انسان و برداشتن فاصله ها از بين انسانها است.

 



از امروز تا شنبه صورت مي گيرد ثبت نام كنكور كارداني دانشگاه آزاد

داوطلبان شركت در آزمون كارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي تا روز شنبه 7 خرداد براي ثبت نام فرصت دارند.
به گزارش خبرگزاري ها تنها دارندگان مدرك ديپلم در يكي از شاخه هاي فني و حرفه اي يا كار و دانش نظام جديد متوسطه يا دارندگان ديپلم كامل هنرستان نظام قديم متوسطه مي توانند در رشته متجانس با رشته فارغ التحصيلي خود در اين آزمون ثبت نام كنند.
داوطلبان با مراجعه به دفاتر پستي در سراسر كشور و با تهيه دفترچه راهنما و كارت اعتباري نسبت به ثبت نام از طريق پايگاه اينترنتي wwwazmoonorg اقدام كنند.
آزمون كارداني پيوسته دانشگاه آزاد اسلامي، با پذيرش 020 هزارنفر، در يك نوبت و در روز شنبه اول مردادماه 09 برگزار مي شود.

 



فرود اضطراري هواپيماي ياك 42 در فرودگاه خرم آباد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
هواپيماي ياك 42 با هوشياري خلبان در تشخيص نقص فني سيستم تهويه هوا، در فرودگاه خرم آباد فرود اضطراري انجام داد و سالم به زمين نشست.
در صورت عدم تشخيص به موقع خلبان، اين حادثه منجر به بروز مشكلات تنفسي براي مسافران و اتفاق ناگوار براي آنان مي شد. رئيس روابط عمومي فرودگاه خرم آباد گفت: پرواز شماره 5585 خرم آباد- تهران كه با 49 مسافر ساعت 7و30 دقيقه صبح چهارشنبه خرم آباد را به مقصد تهران ترك كرد، حدود 5 دقيقه بعد خلبان متوجه نقص فني سيستم تهويه هواپيما شد و فرود اضطراري در فرودگاه خرم آباد را انجام داد.علي حياتي افزود: پس از آنكه هواپيما سالم به زمين نشست كادر فني طي مدت حدود يك ساعت تلاش، موفق به رفع نقص فني شد و هواپيما ساعت 9 و پنج دقيقه مسافران را در فرودگاه مهرآباد به مقصد رساند.

 



به دنبال چاپ خبر فروش خارج از مزايده زمين فرودگاه قشم در كيهان
سازمان بازرسي كل كشور قرارداد فروش زمين فرودگاه قشم را لغو كرد

سرويس شهرستانها-
سازمان بازرسي كل كشور قرارداد فروش زمين فرودگاه قديم قشم را لغو كرد.
بدنبال چاپ خبري تحت عنوان فرودگاه قشم متري 90هزار تومان فروخته شد در روزنامه كيهان مورخه 28/2/90 عباس مؤمن آبادي مشاور رئيس سازمان بازرسي كل كشور و مديركل بازرسي هرمزگان از لغو قرارداد فروش اين زمين خبر داد و گفت: در بررسي قرارداد فروش زمين فرودگاه قديم قشم به اختلاف بهاي فروش زمين با بهاي واقعي آن واقف شديم و به همين دليل قرارداد را براي اصلاح متوقف كرديم.
وي افزود: علاوه بر قرارداد فروش زمين فرودگاه قشم، چند قرارداد سازمان منطقه آزاد قشم را به دليل نواقص متعدد متوقف كرده ايم و تلاش مي كنيم قراردادها به گونه اي اصلاح شود كه بيت المال تضييع نشود و در عين حال سرمايه گذاران هم به منافع متعارف خود برسند.
مديركل بازرسي استان هرمزگان خطاب به مديران مناطق آزاد و ويژه اظهار داشت: توصيه مي كنم در مواردي كه تقاضا براي سرمايه گذاري و انجام پروژه اي بيش از يك مورد است، از روش برگزاري مزايده استفاده كنند. اين كار هم به نفع بيت المال است و هم آن ها از سوءظن مصون خواهند بود.
گفتني است زمين 200 هزار مترمربعي فرودگاه قديمي قشم در منطقه بسيار خوبي واقع شده است.
زمين اين فرودگاه بدون برگزاري مزايده متري 90 هزار تومان و با واسطه براي يك مقام مشهور دولتي خريداري شده است، در حالي كه زمين مجاور اين فرودگاه متري بيش از يك ميليون تومان خريد و فروش شده است.
زمين فرودگاه قديمي قشم با توسعه اين جزيره در مركز قشم واقع شده است.

 



در سال جاري 12 ميليون نفر زير پوشش پزشك خانواده مي روند

وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي گفت: امسال با اجرايي كردن طرح پزشك خانواده در شهرهاي 20 تا 50 هزار نفر جمعيت 12 ميليون نفر تحت پوشش خدمات اين طرح قرار مي گيرند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سراب، مرضيه وحيد دستجردي شب گذشته در حاشيه بازديد از بيمارستان سراب اظهار داشت: با اجرايي شدن طرح پزشك خانواده در كشور رتبه ايران در بين كشورهاي جهان از لحاظ عدالت در سلامت ارتقا خواهد يافت.
وي با اشاره به اين كه جايگاه فعلي ايران در بين 180 كشور جهان از لحاظ عدالت در سلامت در سطح متوسط است، اظهار داشت: تا پايان برنامه پنجم توسعه كل جمعيت كشور تحت پوشش خدمات پزشك خانواده قرار خواهد گرفت و با اجرايي شدن اين طرح رتبه ايران در بين كشورهاي جهان به 20 كشور نخست ارتقا خواهد يافت.
دستجردي در مورد بيمه هاي درماني گفت: هم اينك حدود 92 درصد از كل جمعيت ايران تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار دارند و خدمات بهداشتي نيز رايگان ارائه مي شود.
وي با بيان اين كه جمعيت روستايي كشور تحت پوشش پزشك خانواده قرار دارد، اضافه كرد: امسال بنا داريم تا با اجرايي كردن طرح پزشك خانواده در شهرهاي 20 تا 50 هزار نفر جمعيت 12 ميليون نفر را تحت پوشش خدمات اين طرح قرار دهيم.
وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي بيان داشت: سال گذشته در سه استان كشور طرح پزشك خانواده شهري با موفقيت اجرايي شد و امسال نيز در چندين استان از جمله آذربايجان شرقي اجرا مي شود.
دستجردي ادغام وزارت رفاه با وزارت كار و امور اجتماعي را موجب تاخير در طرح پزشك خانواده ندانست و تصريح كرد: با اعتقادي كه آقاي شيخ الاسلام وزير كار و امور اجتماعي به اين طرح دارند و آن را تنها راه علاج سلامت كشور مي دانند انتظار مي رود كه اجراي اين طرح به تاخير نيافتد.
وي تاكيد كرد: كارگروه ويژه اي اين مسئله را بررسي مي كند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين كه طرح پزشك خانواده شهري تاكنون در سه استان به صورت آزمايشي اجرا شده است، اظهار داشت: تا پايان برنامه پنجم توسعه كل جمعيت كشور تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.

 



انتقال باربد سومين قرباني كودك آزاري به تهران

«باربد» سومين قرباني كودك آزاري در حالي براي ادامه درمان از كرج به «بيمارستان شهيد مطهري» تهران منتقل شد كه مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان از وخامت حال اين كودك سه ساله خبر مي دهد.
شيرين صدرنوري با اشاره به پيشنهاد انتقال باربد به بيمارستان مجهزتري توسط انجمن حمايت از حقوق كودكان، گفت: با موافقت و دستور قاضي پرونده، اين اقدام صورت گرفت و باربد به بيمارستان مطهري تهران منتقل شد.
وي با اشاره به بروز عفونت درسوختگي هاي بدن باربد، تاكيد كرد: بنابر اظهارات پرستاران، حال عمومي «باربد» رضايت بخش نيست.
به گفته صدرنوري با توجه به سوختگي 70 درصدي بدن اين كودك سه ساله، مواد غذايي و دارو همچنان از طريق بيني به بدن باربد تزريق مي شود.
به گزارش ايسنا مددكار انجمن از حقوق كودكان همچنين از پذيرفتن وكالت اين پرونده توسط انجمن خبر داد و درباره روند رسيدگي قضايي به پرونده خاطرنشان كرد: بازپرس به اين پرونده نگاه مثبتي دارد و نسبت به مقوله كودك آزاري حساس است.
صدرنوري با اشاره به اينكه پدر باربد نيز همچنان دربيمارستان بستري است، يادآورشد: با توجه به صدور قرار بازداشت براي پدر باربد، درحال حاضر مامور مراقبي در بيمارستان حضور دارد.

 



شناسنامه هاي جديد يك روزه صادر مي شود

معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور از صدور يك روزه شناسنامه هاي جديد خبر داد.
محسن كرمي افزود: افرادي كه شناسنامه هاي آنها مستعمل و يا گم شده است مي توانند براي دريافت شناسنامه جديد اقدام كنند.
معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور ادامه داد: همچنين افرادي كه شناسنامه آنها بايد عكس دار شود نيز مي توانند مراجعه كنند.
وي تاكيد كرد: هنوز براي دادن شناسنامه هاي جديد فراخوان عمومي نداده ايم و به تدريج اين كار را انجام مي دهيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

اختلافات خانوادگي مرگبار
رشت- خبرنگار كيهان: جواني كه قصد داشته دعواي بين پدر و مادر خود را مرافعه نمايد كشته شد.
درگيري شديد ميان پدر و مادر موجب شد كه جوان خانواده با نيت مرافعه وارد شود ولي پدر خانواده به علت عدم كنترل بر رفتارش پسر خود را كشت. در حادثه ديگري زن 40 ساله به دست شوهرش به قتل رسيد.
كلاهبردار رمال
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي با عنوان دكتر اقدام به رمالي و فالگيري مي كند مأموران پليس امنيت عمومي پس از انجام تحقيقات اين فرد شياد و كلاهبردار را طي يك اقدام غافلگيرانه در محل كار خود دستگير كردند.
متهم كه داراي 14 فقره سابقه كيفري در زمينه سرقت و توزيع مواد مخدر بوده اين بار با ترفند استفاده از نام دكتر اقدام به رمالي و كلاهبرداري از مردم مي كرد.
سردخانه مجرم
خرم آباد- خبرنگار كيهان: گشت تعزيرات حكومتي و اداره كل استاندارد و معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در بازرسي از يك واحد سردخانه صنعتي بيش از 2 تن فرآورده هاي گوشتي مصرف گذشته و غير استاندارد كه به صورت غير بهداشتي نگهداري مي شد را كشف كرده و سردخانه را پلمب كردند.
تصادف هولناك
گرگان- خبرنگار كيهان: براثر برخورد يك دستگاه خودروي پرايد با كاميون در محور آزادشهر 2 نفر كشته و دو نفر مجروح شدند.
در اين حادثه رانندگي يك دستگاه خودروي پرايد حين حركت در جاده به شدت با يك دستگاه تريلي كه در حاشيه جاده پارك شده بود برخورد كرد و دو سرنشين آن در دم جان باختند.
علت اين حادثه عدم توجه راننده پرايد به جلو ذكر شده است.
خسارت هزار ميلياردي
مشگين شهر- ايرنا: خسارت بارش تگرگ در شهرستان مشگين شهر بيش از يك هزار ميليارد ريال برآورد شده است.
در اثر بارش تگرگ حدود 8 هزار هكتار از باغات ميوه و چهار هزار هكتار از مزارع اين شهرستان به طور كامل آسيب ديدند.
مزارع پارس آباد مغان نيز در اثر جاري شدن سيل بيش از 100 ميليارد ريال خسارت ديدند.
تراژدي ميني بوس و پيكان
نهاوند- ايرنا: يك دستگاه ميني بوس كه از سمت ملاير به نهاوند در حال حركت بود با يك دستگاه پيكان كه در مسير مخالف تردد مي كرد به شدت برخورد كرد كه سه نفر از سرنشينان سواري پيكان در دم كشته شده و يك نفر ديگر مجروح گرديد.
علت حادثه انحراف به چپ ميني بوس اعلام شد.
مشروبات دست ساز
شيراز- خبرنگار كيهان: با انهدام 5 باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در فارس بيش از 10 هزار ليتر انواع مشروبات الكلي دست ساز و خارجي كشف شد.
شبكه هاي متلاشي شده در شهرهاي شيراز، لارستان و داراب فعاليت داشتند كه در اين رابطه 6 نفر دستگير شدند.

 



زلزله بخش كدكن تربت حيدريه تلفات جاني نداشت

معاون دفتر مديريت بحران خراسان رضوي گفت: زلزله 5/4 ريشتري بامداد ديروز در بخش كدكن شهرستان تربت حيدريه تلفات جاني درپي نداشته است.
«سيدرضا عباسي» روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: براساس اطلاعاتي كه از شهرداري و فرمانداري تربت حيدريه دريافت كرده ايم اين حادثه هيچ تلفات جاني نداشت اما خسارات محدودي به واحدهاي مسكوني روستايي وارد شده است.
وي گفت: براساس برآوردهاي اوليه اين خسارت در حد 20 درصد و بروز شكاف در ديوار برخي واحدهاي مسكوني است.
او اظهار داشت: هم اينك بنياد مسكن و فرمانداري شهرستان تربت حيدريه در حال بررسي دقيق تر خسارات هستند.
اين زلزله به بزرگي 5/4ريشتر ساعت يك و11ثانيه بامداد ديروز در حوالي كدكن واقع در 25كيلومتري شهر تربت حيدريه در محدوده مركزي استان خراسان رضوي رخ داد.

 



كلاهبرداري 100ميليون توماني مدير يك شركت ليزينگ خودرو

شيراز- خبرنگاركيهان:
مدير يك شركت ليزينگ خودرو در شيراز به بهانه پيش فروش خودروهاي لوكس بيش از 100ميليون تومان از مردم كلاهبرداري كرد.
چندي پيش تعدادي از شهروندان شيرازي با مراجعه به دادسرا در شكايت هاي خود مدعي شدند يك شركت ليزينگ با وعده تحويل خودرو زودهنگام به صورت اقساطي مقاديري وجه نقد از آنان گرفته و با تعطيل كردن شركت، مسئولان آن متواري شده اند.با توجه به حساسيت موضوع با دستور بازپرس مربوطه ماموران اداره آگاهي وارد عمل شده و با چهره نگاري فرد كلاهبردار، مخفيگاه وي را شناسايي و او را دستگير كردند.اين متهم در جريان تحقيقات به جرم خود اعتراف كرده و گفت كه از اين طريق بيش از يكصد ميليون تومان از مردم كلاهبرداري كرده است. گفتني است پرونده اين فرد در دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.

 



هشدار وزارت بهداشت: مصرف قليان دركشور افزايش يافته است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: براساس آخرين مطالعات انجام شده دركشور، مصرف قليان در بين همه گروه هاي سني افزايش يافته است.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دراين مطالعات درباره وضعيت استعمال دخانيات بين جوانان 13 تا 15ساله طي سال هاي 82 تا 86 بررسي هايي انجام شده كه براساس نتايج آن، شيوع مصرف قليان در بين پسران از 16 به 32 درصد و دردختران از 9/8 به 19درصد افزايش يافته است.
براساس اين گزارش، متاسفانه تجربه اولين مصرف سيگار در سن 10سالگي درسال هاي ياد شده از6/17 به 1/36 درصد افزايش پيدا كرده است.
اين گزارش همچنين حاكي است، مصرف كلي قليان دركشور طي سال هاي ياد شده از1/12 به 1/26 درصد رسيده است.
«كاظم ندافي» رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دراين باره اظهار داشت: مصرف كنندگان قليان در هر وعده مصرف 50 تا 200 پك مي زنند كه هر پك حاوي 15/0 تا يك ليتر دود است. به گفته وي هر فرد مصرف كننده قليان درهر وعده معادل 100 نخ يا بيشتر سيگار مصرف مي كند.
رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: منوكسيد موجود در دود قليان درمقايسه با سيگار به مراتب بيشتر و اثرات آن نيز براي مصرف كننده و افراد درمعرض دود تحميلي، فراتر از سيگار است.

 



مرگ راننده كاميون بر اثر سقوط سنگ 4 تني

اراك- خبرنگار كيهان:
سقوط سنگ چهار تني جان راننده كاميون را گرفت.
اين سنگ در معدني واقع در محلات از ارتفاع 50 متري بر روي يك دستگاه كاميون سقوط كرد كه منجر به مرگ راننده 60 ساله كاميون به نام فضل الله ربيعي شد.

 



در اعتراض به كاهش حقوق و مزاياي خود صورت گرفت
تجمع كارگران شركت سيمان دورود در مقابل كارخانه

دورود - خبرنگار كيهان:
بيش از سيصد نفر از كارگران پيمانكاري شركت سيمان دورود صبح ديروز براي احقاق حقوق خود مقابل اين كارخانه تجمع كردند.
اين كارگران خواستار تبديل وضعيت خود از پيمانكاري به قراردادي شدند.
تجمع كنندگان در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن تشريح اختلاف حقوق و مزاياي خود با پرسنل رسمي و قراردادي گفتند؛ سخت ترين كارهاي توليد بر دوش پرسنل پيمانكاري است در حالي كه كمترين حقوق و مزايا را دريافت مي كنند.
آنها افزودند؛ در سال گذشته نيز دو بار مقابل اين كارخانه تجمع كرده ايم اما هر بار مي گويند كه در آينده اين مشكل مرتفع خواهد شد.
قائم مقام شركت سيمان دورود در اين باره گفت؛ كارگران خواستار يكسان سازي در پرداخت ها هستند.
تقي حاجيوند افزود: مديريت شركت در حال بررسي مطالبات كارگران است و تلاش خواهيم كرد در حد توان بخشي از تفاوت ها را برطرف كنيم.
وي گفت: در سالهاي گذشته نظر مديريت كارخانه معطوف به رفع برخي تبعيض ها بوده است و همچنان بر اين روند اصرار داريم.
حاجيوند با اشاره به طرح هدفمندسازي يارانه ها گفت: بخش اعظم درآمد شركت صرف هزينه هاي انرژي مي شود و قديمي بودن كارخانه و تجهيزات آن ميزان مصرف انرژي را افزايش داده و همين موضوع در دوره هدفمندسازي يارانه ميزان سود را كاهش داده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه با وجود مصوبه وزارت كار مبني بر برچيده شدن بخش پيمانكاري و اخذ قرارداد مستقيم با كارگران چرا آن شركت همچنان به حفظ نيروها در قالب پيمانكاري تاكيد دارد گفت: شركت سيمان وابسته به دولت نيست و مردم سهامدار آن هستند و طبيعتا از شمول قوانين دولت خارج است.
شركت سيمان دورود قريب هزار نفر نيروي انساني دارد كه از اين تعداد قريب 60 درصد آن در قالب پيمانكاري مشغول كار هستند.

 



فراموشي مرگبار يك پدر

يك كودك 3 ساله مالزيايي پس از آن كه 45دقيقه در اتومبيل پدرش محبوس شد بر اثر مشكل تنفسي جان باخت.
روزنامه «دكان هرالد» نوشت: يك كودك سه ساله مالزيايي پس از آن كه پدرش با عجله اتومبيلش را ترك كرد تا در مراسم خاكسپاري برادرزاده اش شركت كند، به مدت 45 دقيقه در اتومبيل محبوس شد و فوت كرد.در اين حادثه كه روز يكشنبه رخ داد، «ايشاك صالح» اتومبيل خود را در حالي كه تمام پنجره هاي آن بسته بود در زير آفتاب سوزان پارك كرد و دست كم 45 دقيقه از اين حادثه گذشت تا متوجه محبوس شدن دخترش شد.زماني كه وي با عجله به اتومبيل برگشت دخترش را در حال گريه ديد.اين كودك بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت اما جان خود را از دست داد.
براساس گزارش روزنامه «استريت تايمز» چاپ سنگاپور، پدر اين كودك زماني متوجه محبوس شدن كودك خود شد كه خويشاوندانش براي گرفتن كليد اتومبيل به وي مراجعه كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14