(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 خرداد 1390- شماره 19939

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مشاور حقوقي رئيس جمهور: ورود در امور رياست جمهوري جزو اختيارات رهبري است
رهبر انقلاب : براي كسب رأي به صاحبان ثروت و قدرت نزديك نشويد
مخالفت قاطع مجلس با سفر احتمالي صالحي به عربستان
انتخاب ايران به عضويت كميته جمعيت سازمان ملل نشانه بيزاري كشورها از سياست ديكتاتوري آمريكاست
سردار وحيدي: تهديد ايران در حد آل سعود نيست
پايگاه اينترنتي پوليتيكو: اجراي موفق هدفمندي يارانه ها نشان داد تحريم ها عليه ايران بي فايده است
حركت كاروان هاي پياده زائران از شهرهاي مختلف كشور به سوي حرم امام خميني (ره)
رايزني ايران و عراق درباره فراهم شدن تسهيلات براي زائران عتبات
آيا روسيه به ناكارآمدي منطق تحريم ايران پي برده است ؟
سازمان بازرسي آذربايجان شرقي مانع قرارداد 8 ميليارد ريالي شد
مدير حوزه هاي علميه خواهران غرب كشور: فرقه هاي انحرافي به دنبال مقابله با تشيع هستند
استخراج 500 ميليون تن مواد معدني در برنامه پنجم توسعه
مديركل دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي كشور: هر هفته 2 فرقه انحرافي جديد در جهان ظهور مي كند
معرفي 888 طرح آمايش صنعت و معدن براي دريافت تسهيلات
فعاليت بزرگترين خط كانتينري جهان در بندربوشهر آغاز شد
سازمان نظام كارآفريني ايجاد مي شود
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور: زواياي پنهان فتنه در جريان انحرافي ظهور كرده است
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: انتشار آگهي نامه ها ضابطه مند مي شود
مديرعامل صندوق حمايت از روزنامه نگاران:
قانون سخت و زيان آور بودن حرفه خبرنگاري امسال اجرا مي شود
با حضور معاون رئيس جمهوري دستگاه تقطير مداوم در كاشان رونمايي شد



مشاور حقوقي رئيس جمهور: ورود در امور رياست جمهوري جزو اختيارات رهبري است

غلامحسين الهام در تبيين اختيارات رهبري تاكيد كرد كه ولي فقيه مي تواند حتي احكام اوليه شرع راتعطيل كند پس قطعا حق دخالت در امور مربوط به رياست جمهوري را دارد.
اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان با اشاره به جمله امام خميني(ره) مبني بر اينكه اختيارات ولي فقيه اختيارات رسول الله است گفت: بر اين اساس همانطوري كه دستورات رسول الله دستوراتي شرعي است كه بايد اجرا شود، اطاعت ولي فقيه هم موضوعيت دارد و دستورات ولي هم بايد به اجرا درآيد.
به طور مثال حج يك واجب شرعي غيرقابل تعطيلي است ولي در زمان سال 66 شرايطي پيش آمد كه بنا بر مصلحت هاي كشور اعزام حاجيان از سال 67 تعطيل شد و امام هم فرمودند كه ما حج نمي رويم.
وي افزود: امام خميني(ره) در جريان اين مسئله حج را از واجبات شرعي حذف نكردند؛ اهميت حج آنقدر زياد است كه امام همه ساله مهمترين پيام خود را راجع به اهميت حج صادر مي كردند اما در مقابل، ايشان با مسئله اي روبه رو شد كه مجبور شد حج را تعطيل كند.
مشاور حقوقي رئيس جمهور كه با فارس به مناسبت ايام سالروز بازنگري قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران سخن مي گفت به مسايل اخير در كشور اشاره كرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند به طور عادي بنا ندارند در امور قوا مداخله و ورود كنند اما ناگهان تغييري مانند وزير اطلاعات در كشور رخ مي دهد و رهبري بنا بر شرايط زماني و اوضاع فعلي تغييرات در اين وزارتخانه كليدي را به صلاح نمي دانند و به همين دليل ايشان در برخي مسائل ورود پيدا مي كنند. البته رهبري در احكامي كه صادر مي كنند مباني و ضرورت ها را هم بيان مي كنند به طور مثال ايشان ضرورت انسجام و كارآمدي و همچنين ضرورت هايي كه بايد در شرايط كنوني وجود داشته باشد را مد نظر قرار مي دهند.
الهام اضافه كرد: ايشان مصلحت هايي را در نظر مي گيرند و به همين جهت تصميم مي گيرند كه در برخي امور ورود پيدا كنند، ولي بايد توجه كرد كه ولي فقيه مي تواند حتي احكام اوليه شرع را هم تعطيل كند به طور مثال مي تواند مانع از اعزام حجاج به عربستان شود پس چطور است كه نمي تواند در امور مربوط به رئيس جمهور دخالت كند. مجلس حق قانونگذاري دارد ولي ناگهان قانون مطبوعات به نحوي تغيير پيدا مي كند كه فضا براي دشمن باز مي شود و رهبري هم در اين مورد ورود پيدا مي كنند ولي اين طور نيست كه رهبري بخواهند در تمام مسائل وارد شوند. وزير پيشين دادگستري گفت: نظام ولايت فقيه واقعا نظامي ضد استبدادي است، بعضي جاها ممكن است قوانيني تصويب شود كه ذات استبدادي داشته باشد و ظاهر آن هم اشكالي نداشته باشد كه اين قانون را مي توان با همين اصل مترقي ولايت فقيه محدود كرد.

 



در ديدار نمايندگان مجلس
رهبر انقلاب : براي كسب رأي به صاحبان ثروت و قدرت نزديك نشويد

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با توصيه هايي به متوليان قانون گذاري متذكر شدند كه براي رأي به كانون هاي ثروت و قدرت نزديك نشوند و دولت را نيز به اجراي قانون بدون بهانه گيري سفارش فرمودند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، با تشريح سناريوي سلطه گران براي «تضعيف اقتصاد ايران، ايجاد اختلاف ميان مسئولان و كمرنگ كردن اعتقادات و احساسات اسلامي» بر ضرورت هم افزايي و مداراي متقابل مجلس و دولت و فصل الخطاب بودن قانون تأكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با تشكر صميمانه از مواضع صريح، قاطع و افتخارآميز مجلس در قبال زياده خواهي آمريكا و سلطه گران، فهم دقيق و روشن ملت بزرگوار ايران را درباره جناح بندي هاي جهاني و اهداف نظام سلطه، از تفضلات الهي دانستند و خاطرنشان كردند: هدف اصلي تبليغات همه جانبه نظام استبداد بين الملل، غبارآلود كردن فضا و مانع تراشي در روند آگاهي و بصيرت ملت هاست، اما ملت ايران هر روز بر فهم و بصيرت خود افزوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، استمرار مواضع مستحكم مجلس و دولت را در مقابل دشمنان اسلام و ايران ضروري خواندند و افزودند: چالش ميان انقلاب اسلامي و استكبار، تا هنگام نااميد شدن مستكبران از ضربه زدن به انقلاب ادامه خواهد داشت كه البته به حول و قوه الهي و در پرتو ايستادگي ملت و نظام، موقعيت جمهوري اسلامي در اين رويارويي در طول زمان، تقويت و موقعيت دشمن ضعيف تر شده است.
ايشان پيش بيني و خواندن سناريوي سلطه گران و برنامه ريزي و اقدام صحيح در قبال آن را، موجب شكست حتمي دشمنان دانستند و در تشريح اهداف سناريوي كنوني استكبار افزودند: دشمن آشكارا بر مسائل اقتصادي تمركز كرده تا پايه اقتصادي ايران را فلج و مردم را نوميد كند و اين جهت گيري علني دشمن، به مجلس، دولت و همه مسئولان در بخش هاي مختلف گوشزد مي كند كه در سالي كه به همين علت سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده، بايد در كدام عرصه تمركز و تلاش كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد اختلاف ميان دستگاه هاي مديريت كننده كشور را دومين هدف واضح نظام سلطه دانستند و تأكيد كردند: آحاد مسئولان بايد بيدار باشند و نگذارند اختلاف نظر و تفاوت سليقه، به چالش و درگيري منجر شود.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه به فتنه سال 88 اشاره كردند و افزودند: حتي اگر با نگاه خوشبينانه به آن ماجرا نگاه كنيم، گناه بزرگ و غيرقابل اغماض فتنه گران اين است كه شبهه و خدشه ذهني خود را به چالشي در مقابل نظام تبديل كردند و به نظام و كشور ضربه زدند.
حضرت آيت الله خامنه اي پرهيز از اختلاف را «وظيفه اي ملي در دفاع از اسلام و انقلاب و ايران» دانستند و خاطرنشان كردند: جناح هاي مختلف مجلس، فراتر از گرايش ها و سلايق خود، سهم خود را در مقابله با هدف بسيار زشت دشمن براي ايجاد اختلاف در كشور ادا كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، كمرنگ كردن اعتقادات و احساسات اسلامي و رسوخ دادن تفكرات الحادي و شبه الحادي در ميان ملت ايران و ملت هاي مسلمان را سومين هدف سناريوي دشمنان اسلام در شرايط كنوني برشمردند.
ايشان در همين زمينه به تبليغات بسيار گسترده نظام رسانه اي غرب براي تأثيرگذاري در افكار جوانان مصر و تونس و ديگر كشورهاي منطقه اشاره كردند و افزودند: ترويج انواع فساد و ايجاد ترديد در عقايد ديني، هدف مشخص سناريوي جامع نظام سلطه در قبال ايران و حركت بيداري اسلامي در منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين چگونگي مقابله با اين سناريو، تأكيد كردند: بدون ترديد نظام اسلامي با مايه هاي فلسفي و عقيدتي قوي و نيروهاي انساني علاقمند و كارآمد، كفايت مقابله با اين سناريوي چند بعدي را داراست به شرط اينكه دو نكته را مد نظر داشته باشيم.
حضرت آيت الله خامنه اي، پرهيز از غفلت و غرور را دو نكته ضروري براي پيروزي در مقابله با هجوم برنامه ريزي شده دشمنان خواندند و افزودند: اگر با غفلت از كارهاي اصلي به مسائل حاشيه اي سرگرم شويم و يا مغرورانه، دشمن را كوچك و بيچاره فرض كنيم، شكست در مقابل دشمن، خطري واقعي است.
ايشان 290 نماينده مجلس، آحاد مسئولان دولتي و قضايي و همه مردم را به هوشياري كامل در اين عرصه فراخواندند و خاطرنشان كردند: هركس در هر جا مسئوليتي دارد بايد خود را در ميدان بزرگ رويارويي ملت ايران با دشمنان اسلام و انقلاب ببيند و با اين نگاه وظايف خود را انجام دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اهميت هوشياري در مقابل طرح هاي پنهان و آشكار نظام سلطه، افزودند: به تعبير امام راحل عظيم الشأن، هر كاري كه باعث حركت در چارچوب مورد نظر دشمن بشود و به كشور و ملت ضربه بزند، جزو گناهان بزرگي است كه خداوند از آنها نمي گذرد زيرا توبه از اين گونه كارها و جبران ضربه اي كه اين گونه غفلت ها و اقدامات به ملت وارد مي كند، عملاً امكان پذير نيست.
ايشان در ادامه به مسئولان خاطرنشان كردند: پروردگار، بار امانت سنگيني را بر دوش ما گذاشته است كه بايد آن را مقتدرانه و در اوج امانت داري به مقصد برسانيم.
مقام معظم رهبري كمين دشمن براي ضربه زدن به ملت ايران را واقعيتي طبيعي خواندند و افزودند: هركس در ميدان نبرد، درصدد ضربه زدن به حريف است و سلطه گران حتي در پشت سخنان نرم خود، خنجر آخته اي پنهان كرده اند و منتظر فرصت مناسب و غفلت ملت و مسئولان ايران هستند تا اين خنجر را در جگر ملت فرو كنند بنابراين بايد هوشياري و بيداري موجود را حفظ و تقويت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي تقواي جمعي را به موازات تقواي فردي، كاملاً ضروري دانستند و افزودند: مجموعه ها و جمع ها و جريان ها، علاوه بر تقواي فردي اعضاي خود، بايد در نگاه كلان از تقواي جمعي نيز برخوردار باشند چرا كه در غير اين صورت، افراد متقي حاضر در اين جريانها نيز، به علت خطاي عمومي جمع، به انحراف و خطا مي افتند.
ايشان با ذكر مثالي در اين زمينه افزودند: جرياني كه اوايل انقلاب به جريان چپ مشهور بود و شعارهاي خوبي مي داد با وجود داشتن آدم هاي باتقوا، از مراقبت و تقواي جمعي غافل شد و كار به جايي رسيد كه «فتنه گران ضد امام حسين (ع) و ضد اسلام و امام »، به آنها تكيه كردند كه اين واقعيت نشان مي دهد غفلت از تقواي جمعي، خطري بسيار بزرگ است.
حضرت آيت الله خامنه اي طرح مجلس براي خودنظارتي را از مصاديق تقواي جمعي برشمردند و افزودند: البته در گوشه و كنار كساني گفتند كه اين طرح با آزادي نمايندگان مخالف است اما واقعيت اين نيست و فلسفه اين طرح نظارت بر كژرفتاري احتمالي برخي نمايندگان است تا اين نهاد قانوني و اساسي كه امام بر جايگاه رفيع آن تأكيد داشتند به علت رفتار برخي نمايندگان، بدنام نشود.
ايشان به نمايندگان مجلس توصيه كردند: طرح خودنظارتي را به گونه اي تنظيم كنيد كه رودربايستي و بده بستان موجب كم اثر شدن آن نشود.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به جريان هاي مختلف موجود در مجلس افزودند: هيچ اصراري بر يكي شدن اين جريانها نيست چرا كه اختلاف فكر و سليقه سياسي، امري طبيعي است اما اين جريان ها بايد مراقب باشند كه اختلاف سليقه را به كشمكش و چالش تبديل نكنند و در ميان مباحث خود، آمريكا، اسرائيل و دشمنان اسلام و امام را به فراموشي نسپارند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه امسال سال آخر نمايندگي نمايندگان مجلس هشتم است تأكيد كردند: مراقب باشيد فعاليت نمايندگان مجلس به خاطر انتخابات اسفند سال جاري دچار ركود و وقفه نشود و تلاش براي ادامه حضور در مجلس بعدي، اجراي وظايف نمايندگان را مورد خدشه قرار ندهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه نزديك شدن به صاحبان قدرت و ثروت را خطري بسيار بزرگ دانستند و افزودند: اگر كسي بخاطر تأمين نمايندگي در مجلس بعدي، به صاحبان ثروت و قدرت نزديك شود، خدا از اين كار بسيار زشت نمي گذرد و انتقام الهي، حتماً بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن اينكه اين گونه كارها بر جامعه هم اثر منفي مي گذارد.
هم افزايي با قوه مجريه توصيه مشخص ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي، خطاب به نمايندگان مجلس بيان كردند.
رهبر انقلاب اسلامي، در اين زمينه قانون را فصل الخطاب دانستند اما افزودند: مي توان با حفظ استقلال كامل مجلس، به گرايشها و روش هاي دولت توجه و به گونه اي قانونگذاري كرد كه اجراي قانون براي دولت آسان و تسهيل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: البته هنگامي كه قانون به تصويب رسيد دولت هم بايد با همه توان و بدون بهانه گيري، براساس آن عمل كند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: شاكله قوه مجريه، خوب و مطلوب است و دولت مشغول كار و تلاش است و مجلس و دولت بايد به يكديگر كمك كنند. ايشان سازگاري و مدارا و همراهي متقابل دولت و مجلس را امري پسنديده دانستند و افزودند: سازگاري با دشمن خوب نيست اما رفق و مدارا در درون كشور و در روابط مجلس با دولت، ضروري و لازم است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس نهم در اسفند سال جاري، انتخابات را شاخص و پرچم نظام خواندند و افزودند: با وجود همه تلاش ها و فضاسازي ها، همه انتخابات در نظام اسلامي، بدون تأخير انجام شده كه اين واقعيت نشان دهنده اهميت انتخابات براي نظام اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي ، برگزاري سي انتخابات در سه دهه اخير را پرچم افتخار نظام و نشانه مردم سالاري جاري در كشور برشمردند و خاطرنشان كردند: با وجود همه بداخلاقي ها و ادعاها، انتخابات در دوره هاي مختلف، خوب، روشن و شفاف برگزار شده و هيچكس نتوانسته است ادعايي را برخلاف اين واقعيت، اثبات كند.
رهبر انقلاب اسلامي مسئولان سه قوه را به نگه داشتن احترام انتخابات توصيه مؤكد كردند و افزودند: هيچ كس نبايد به هيچ نحوي در انتخابات دخالت كند تا انتخابات براساس روال قانوني انجام و مجلس بر اساس تشخيص و انتخاب مردم تشكيل شود.
در ابتداي اين ديدار كه در سالروز افتتاح اولين دوره مجلس در نظام جمهوري اسلامي برگزار شد، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در گزارشي اعلام كرد «مجلس هشتم در سه سال اخير 238 قانون تصويب و 42 گزارش نظارتي درباره عملكرد دستگاه ها و مسائل مهم كشور تهيه كرده است».
وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي تحقق سيستماتيك بعد نظارتي مجلس افزود: بيش از 4800 شكايت به كميسيون اصل نود واصل شده كه بررسي شده يا در حال بررسي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: مجلس در جهت صيانت از حقوق ملت بر اجراي صحيح قوانين مصر است.
لاريجاني با اشاره به تشكيل كميسيون هاي خاص درباره اصل 44، طرح تحول اقتصادي و جهاد اقتصادي گفت: نمايندگان مجلس تلاش مي كنند با پرهيز از حاشيه هاي سياسي، تلاشهاي خود را بر نيازهاي اساسي كشور متمركز كنند و با تعامل منطقي و قانوني با ديگر قوا، وظايف خود را تحت رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به انجام برسانند.
وي با اشاره به فضاي باز اظهار نظر نمايندگان درباره همه مسائل كشور تأكيد كرد: نمايندگان ملت با موضع گيري قاطع در مقابل نظام سلطه به ويژه زياده خواهي هاي آمريكا، از اسلام و انقلاب دفاع مي كنند.

 



مخالفت قاطع مجلس با سفر احتمالي صالحي به عربستان

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص خبر سفر احتمالي وزير خارجه به عربستان هشدار داد.
كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در صحن علني مجلس، در اخطاري با استناد به اصل 152قانون اساسي، اظهار داشت: طبق اين اصل از قانون، سياست خارجي ايران براساس نفي هرگونه سلطه جويي و سلطه پذيري و حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور است.
وي افزود: گزارش هايي به نمايندگان مي رسد كه نمايندگان مورد پرسش قرار مي گيرند و گويا قرار است سفرهايي انجام شود كه بسيار قابل تامل و مورد سؤال است.
جلالي همچنين عنوان كرد: گويا قرار است وزير امور خارجه كشورمان به عربستان سفر كند در حالي كه همه ما شاهديم اين كشور چه جناياتي در بحرين انجام مي دهد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين گفت: اگر ملك عبدالله هنر داشت، با اسرائيلي ها مي جنگيد و بنده از شما آقاي لاريجاني كه عضو شوراي عالي امنيت ملي هستيد، مي خواهم كه چنين سفري در شرايط فعلي انجام نشود چرا كه به مصلحت نيست.
جلالي در خاتمه گفت بايد با رژيم سعودي براي جنايتي كه در بحرين انجام مي دهند، برخورد شود نه اينكه به آنها دست مريزاد هم بگوييم.

 



بيانيه نمايندگي كشورمان در سازمان ملل
انتخاب ايران به عضويت كميته جمعيت سازمان ملل نشانه بيزاري كشورها از سياست ديكتاتوري آمريكاست

نمايندگي ايران نزد سازمان ملل متحد در بيانيه اي انتخاب كشورمان را در كميسيون جمعيت و توسعه ملل متحد نشانه بيزاري كشورها نسبت به نگاه ديكتاتورمابانه در مسايل بين المللي دانست.
به دنبال انتخاب جمهوري اسلامي ايران به عضويت كميسيون جمعيت و توسعه از سوي شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد (اكوسوك) و ناكامي آمريكا و كانادا براي جلوگيري از اين انتخاب، نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك با صدور بيانيه اي از رأي اكثريت اعضاي اكوسوك قدرداني و آن را در جهت تقويت ارزش هاي جامعه بشري ارزيابي كرد.
نمايندگي كشورمان با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران از ديرباز يعني از سال 1996 عضو فعال كميسيون جمعيت و توسعه بوده و در دوره اخير نيز در ماه فوريه 2011 به عنوان تنها نامزد جهت عضويت در اين كميسيون معرفي شده بود، تصريح كرد: كشورهاي آمريكا و كانادا اكوسوك را تحت فشار قرار دادند تا جلوي انتخاب جمهوري اسلامي ايران در كميسيون جمعيت و توسعه گرفته شود.
نمايندگي كشورمان اقدام دو كشور آمريكا و كانادا را خلاف تبليغات آنها و نشانگر فاصله داشتن اين كشورها با ارزش هاي بردباري، گفت وگو و همچنين رويه هاي دموكراتيك دانسته افزود: مخالفت آمريكا و كانادا با عضويت جمهوري اسلامي ايران در كميسيون جمعيت و توسعه به صرف اينكه كشورمان عضو فعال كميسيون بوده است، تنگ نظري اين كشورها نسبت به ديپلماسي چندجانبه و مذاكرات را مي رساند.
نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در ادامه افزود: تصميم پرمعناي اكوسوك در انتخاب كشورمان، علي رغم تلاش هاي بدخواهانه آمريكا و كانادا و بي احترامي به رويه هاي سازمان ملل درخصوص تغيير تصميمات اتخاذ شده از سوي گروه هاي منطقه اي كه خود بي احترامي به مباني و عرف ديپلماتيك مي باشد، بيانگر آن است كه جامعه بين المللي نيز از نگاه ديكتاتورمآبانه (برخي قدرتها) به مسائل بين المللي بيزار شده است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي ايران از هيچ گونه تلاشي در جهت ارتقاي وضعيت زنان در همه حوزه هاي عمومي و خصوصي زندگي دريغ نكرده است. همچنين كشورمان به عنوان يك كشور در حال توسعه كه ميراث دار تمدن تاريخي بوده و از فرهنگ غني برخوردار است، همواره ارزش ها و مباني واقعي را در كميسيون جمعيت و توسعه مطرح كرده و افتخار مي كند كه در مقابل تلاش ها براي سوءاستفاده از كميسيون جمعيت و توسعه و ديگر اركان سازمان ملل توسط قدرت هاي مشخصي، ايستادگي كرده است.
نمايندگي كشورمان افزود: جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي عضو اكوسوك به خاطر حفظ همگرايي در يكي از اركان برجسته سازمان ملل و نفي سياست بازي هاي آمريكا و كانادا تجليل مي كند.
همچنين ما از حمايت كشورهاي عضو سپاسگزاري كرده و اعتماد اعضا را ارزشمند مي دانيم.
نمايندگي كشورمان در پايان بيانيه خود آورده است: جمهوري اسلامي ايران كماكان به تلاش هاي بي وقفه خود در راستاي كمك فعال، حرفه اي و سازنده به اجراي اهداف كميسيون جمعيت و توسعه شامل توسعه و ارزش هاي انساني و حفظ ماهيت حرفه اي كميسيون ادامه خواهد داد.

 



سردار وحيدي: تهديد ايران در حد آل سعود نيست

سرويس سياسي-
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درخصوص ادعاهاي آل سعود در مورد ايران تاكيد كرد كه آمريكا هم نمي تواند ما را تهديد كند، ديگران كه جاي خود دارند.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درخصوص ادعاهاي شوراي همكاري خليج فارس مبني بر دخالت ايران در امور بحرين گفت: هر كسي كه به صحنه نگاه كند، متوجه مي شود كه چه كسي واقعا در امور بحرين دخالت مي كند.
وي افزود: با نگاهي ساده مي توان دريافت كه چه كشوري نيروهاي نظامي خود را به بحرين وارد كرده و در امور اين كشور دخالت مي كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در خصوص ادعاهاي آل سعود در مورد ايران نيز گفت كه آل سعود در حدي نيست كه ايران را تهديد كند، لذا بايد گفت كه آل سعود هرگز جسارت تهديد نظامي نسبت به ايران را پيدا نخواهد كرد.
وحيدي در عين حال تاكيد كرد كه آمريكا هم نمي تواند ما را تهديد كند، ديگران جاي خود دارند.
سفير عربستان در مصر چندي پيش در اظهاراتي اغراق آميز تلويحا ايران را تهديد به حمله نظامي كرده بود.
وي مدعي شده بود: من به اين چيزي كه مي گويم اعتقاد دارم؛ اميدوارم ايراني ها قدرت ما را امتحان نكنند. آنها نبايد قدرت ما را تست كنند. ايراني ها اگر بخواهند كشورهاي حاشيه خليج[فارس] را بي ثبات كنند ما توانايي مقابله با آنها را داريم.
ادعاهاي سفير پادشاهي عربستان كه ظاهرا هنگام مستي و ميگساري مطرح شده در حالي است كه مئيرداگان، رئيس سابق موساد به نيكلاس برنز، معاون سابق سياسي وزيرخارجه آمريكا گفته بود: ما اصلا ناراحت نمي شويم از اين كه آمريكا هر سلاحي كه مي خواهد به رژيم سعودي بدهد چرا كه اينها اصلا كار با سلاح را بلد نيستند.
وي مي افزايد، سعودي ها حتي در جنگ با چند قبيله از الحوثي هاي يمن آنچنان ضعيف عمل كردند كه نهايتا با كمك هاي خارجي از آن صحنه بيرون آمدند.

 



پايگاه اينترنتي پوليتيكو: اجراي موفق هدفمندي يارانه ها نشان داد تحريم ها عليه ايران بي فايده است

پايگاه خبري پوليتيكو اجراي طرح بزرگ هدفمندي يارانه ها در جمهوري اسلامي ايران را نشانه آن دانست كه تحريم ها تاثيري بر اوضاع اقتصادي ايران ندارد.
پايگاه خبري «پوليتيكو» طي گزارشي نوشت: اگرچه بهار عربي چندين ماه است كه ذهن رسانه ها و دولتمردان را به خود مشغول كرده است، دولت آمريكا دوشنبه گذشته تحريم هاي جديدي را عليه شركت هايي كه به ايران بنزين مي فروشند، اعمال كرد و اعضاي كنگره نيز از اين اقدام با هدف توقف برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران استقبال كردند.
اين منبع به نقل از يك مقام ارشد دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا نيز افزود: هفت شركت از جمله «رويال اويستر گروپ» رابطه بازرگاني محدودي با دولت آمريكا دارند و با توجه به كاهش شمار قراردادهاي اين شركت ها با ايالات متحده، تاثير واقعي تحريم ها عليه ايران قابل توجه نخواهد بود.
اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود، اضافه كرد: تحريم هاي آمريكا پيامي را براي تمام شركت هاي سراسر جهان درباره خطر عقد قراردادهاي تجاري با ايران دربر دارد و هدف از آن افزايش فشارها عليه جمهوري اسلامي ايران به منظور توقف برنامه هسته اي است.
به گزارش مهر، پوليتيكو در ادامه اين گزارش بااشاره به تلاش هاي دولت ايران براي بهبود اوضاع اقتصادي و هدفمندي يارانه ها نوشت: تحريم هاي شوراي امنيت و اقدامات يكجانبه آمريكا تاثيري بر اوضاع اقتصادي ايران ندارد و با توجه به آنكه دولت ايران براي هر بشكه نفت 100 دلار دريافت مي كند، تحت فشار قراردادن اين كشور بسيار دشوار است.
اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي هسته اي هفته گذشته در يك گزارش 9 صفحه اي با اشاره به پيشرفت ايران در زمينه هسته اي از شكست ويروس كامپيوتري «استاكس نت» براي توقف برنامه هسته اي ايران و توليد ميله هاي سوختي در دو سال گذشته خبر دادند.

 



حركت كاروان هاي پياده زائران از شهرهاي مختلف كشور به سوي حرم امام خميني (ره)

سرويس شهرستان ها:
كاروان هاي زائران سالگرد ارتحال امام خميني از شهرهاي مختلف كشور با پاي پياده عازم مرقد مطهر آن عزيز سفر كرده هستند.
به گزارش ايرنا از تبريز كاروان 120 نفره زيارت امام خميني آذربايجان شرقي دو هفته است كه با پاي پياده به سمت مرقد امام طي طريق مي كنند تا ارادت خود را به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نشان دهند.
احمد چيزچنگ مسئول اين كاروان گفت: تجديد و تحكيم بيعت با رهبري و احياي خاطره و حقيقت حضرت امام از انگيزه هاي اصلي اعضاي كاروان اعزامي استان به مرقد امام است.
كاروان 60 نفره دوچرخه سواران استان فارس نيز طي مراسمي كه با حضور مسئولان اين استان برگزار شد از مقابل حرم مطهر احمد ابن موسي، شاه چراغ(ع) حركت خود را به سمت حرم امام آغاز كرد.
براساس اين گزارش، اين كاروان براي سيزدهمين سال است كه به اين مناسبت راهي حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) مي شود و مسافت 980 كيلومتري تا حرم را به مدت 9 روز ركاب خواهند زد.
كاروان «پيروان ولايت» گيلان كه به منظور حضور در مراسم بيست و دومين سالگرد بزرگداشت ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حركت خود را به طور پياده از رشت به سوي تهران آغاز كرده اند، شنبه شب با استقبال مردم و جمعي از مسئولان وارد قزوين شد.
اين كاروان حركت خود را سوم خردادماه امسال از مصلاي رشت آغاز كرده است.
كاروان «پيروان ولايت» گيلان متشكل از حدود 500 نفر از دوستداران و عاشقان حضرت امام خميني(ره) است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، همزمان با فرا رسيدن 14 خرداد سالگرد ارتحال بنيان گذار انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني بسيج طلاب و روحانيون نسبت به برگزاري مانور موتوري اقدام مي كند.
مانور بزرگ موتوري «لبيك يا خامنه اي» با شعار «حمايت از بيداري فراگير اسلامي با منويات ولي امر مسلمين جهان» در روزهاي 13 و 14 خردادماه برگزار مي شود.
شركت كنندگان در اين مانور رهسپار تهران مي شوند و با حضور در مرقد مطهر امام خميني، با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي تجديد بيعت كرده و با حضرت آيت الله خامنه اي مقام عظماي ولايت تجديد ميثاق مي كنند.
گزارش خبرگزاري فارس از كرمان نيز حاكيست مهدي صدفي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان كرمان ديروز در ديدار اعضاي ستاد ارتحال امام با امام جمعه كرمان اظهار داشت: در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني، 13 هزار نفر از استان كرمان به مرقد مطهر ايشان اعزام مي شوند و در روز 14 خرداد ماه جاري در اجتماع بزرگ مردم سراسر كشور، به نمايندگي مردم كرمان بار ديگر با آرمان هاي امام تجديد پيمان مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان از زاهدان، همچنين 11 هزار زائر سيستاني و بلوچستاني در غالب 14 كاروان از شهرستان هاي اين استان به مرقد مطهر امام خميني اعزام مي شوند و يك گروه دوچرخه سوار از ايرانشهر نيز به منظور شركت در اين مراسم حركت خود را به سمت مرقد مطهر امام آغاز كرده اند.
گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس نيز حاكي است امسال 800 نفر از مردم اين شهرستان براي شركت در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني عازم تهران مي شوند.

 



رايزني ايران و عراق درباره فراهم شدن تسهيلات براي زائران عتبات

در ديدار سفير كشورمان در عراق و استاندار نجف در فراهم كردن تسهيلات لازم براي زائران ايراني عتبات عاليات تأكيد شد.
حسن دانايي فر در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با عدنان الزرقي استاندار نجف گفت: طي سال 2010 تعداد يك ميليون و 200 هزار زائر ايراني به منظور سفر به عتبات عاليات وارد عراق شدند.
وي افزود: در مقابل اين تعداد زاير ايراني كه به عراق سفر كردند تعداد 604 هزار زاير عراقي نيز وارد ايران شدند. دانايي فر همچنين عصر جمعه گذشته با ورود به نجف با برخي از مراجع ديني ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه دارالخليج، در همين حال استاندار نجف نيز روابط ايران و عراق را تاريخي توصيف و بيان كرد: استانداري تلاش مي كند تا تمامي تسهيلات لازم را براي زائراني كه قصد ورود به اين شهر قديمي را دارند فراهم كند.

 



گزارش خبري
آيا روسيه به ناكارآمدي منطق تحريم ايران پي برده است ؟

مقام هاي روس معتقدند كه منطق اعمال تحريم هاي عليه جمهوري اسلامي ايران اكنون زير سوال است.
پس از آنكه نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در حاشيه اجلاس گروه 8 در دوويل فرانسه خواهان گسترش تحريم ها عليه ايران شد، سرگي ريابكوف، معاون وزير و مسئول پرونده ايران در وزارت خارجه روسيه گفته است كه روسيه مسلما با اعمال هيچ تحريم جديدي عليه ايران موافقت نخواهد كرد چرا كه عقيده دارد روش تحريم ها عليه ايران بي فايده بوده و به همين دليل ديگر آماده نيست با منطق اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران موافقت كند».
ساركوزي در حاشيه نشست سران گروه 8 در دوويل فرانسه گفته بود: «رهبران گروه 8 بر اين عقيده هستند كه ايران از ناآرامي هاي جهان عرب استفاده كرده تا به برنامه هسته اي خود ادامه دهد و بنابراين ما بايد تدابير جديدي اتخاذ كنيم تا بار ديگر تحريم ها عليه اين كشور را تقويت كنيم».
اگرچه ساركوزي هيچ اشاره اي به اقدام در شوراي امنيت نكرد اما اظهارات ريابكوف نشان مي دهد مسير شوراي امنيت براي اقدام عليه ايران فعلا به طور كامل مسدود است و اروپا و آمريكا چاره اي جز اعمال تحريم هاي يك جانبه كه ضرورتاً از حد تدابير سمبليك فراتر نخواهد رفت، ندارند.
بنابر گزارش نووستي از دوويل در روز جمعه 6 خرداد 1390 (27 مه 2011) ريابكوف در ادامه گفته است: «ما با اين منطق مخالفيم كه در مرحله فعلي نياز به يك قطعنامه جديد عليه ايران وجود دارد».
وي همچنين تاكيد كرد كه آمريكا با هدف پيشبرد برنامه هايش در حوزه دفاع موشكي در حال اغراق و بزرگنمايي درباره برنامه هسته اي و موشكي ايران وكره شمالي است.
ريابكوف گفت: آمريكايي ها درباره تهديداتي كه از ايران، كره شمالي و ديگر كشورها ناشي مي شوند، مبالغه مي كنند. ما معتقديم كه در حال حاضر تهديدات واقعي براي طراحي برنامه هاي ضدموشكي كه به شكلي كه در سياست هاي متناسب و زمان بندي شده دولت آمريكا شاهد آن هستيم، وجود ندارد. در ضمن درك مي كنيم كه آمريكايي ها به بيمه امنيت خود از راه هاي فني عادت دارند. به عبارت ديگر از قبل چيزي را عليه چيزي ايجاد كنند كه ممكن است اصلا بوجود نيايد».
روسيه پيش تر نيز گفته بود كه باور ندارد ايران و كره داراي موشك هاي بالستيكي باشند كه بتواند سلاح هسته اي حمل كند. هدف روسيه اين بود كه تاكيد كند اگر بهانه آمريكا براي ايجاد سپر دفاع موشكي در اروپا مقابله با تهديد ايران است چنين تهديدي اصلا وجود ندارد. با اين وجود آمريكايي ها به جاي اينكه اين طرح را منتفي كنند با انتشار يك گزارش اطلاعاتي جديد درباره برنامه موشكي ايران اعلام كردند سپر دفاع موشكي در اروپا را به گونه اي اصلاح مي كنند كه متناسب با تهديد موشك هاي ميان برد ايران و كره شمالي باشد نه موشك هاي دوربرد.
اختلاف نظر ميان روسيه و كشورهاي غربي در مورد تحريم ايران از زماني شديدتر شده كه روس ها درباره دو موضوع ليبي و سوريه هم با آمريكا و اروپا درگير شده اند.
كشورهاي غربي اخيرا قصد داشتند پرونده سوريه را به بهانه نقض حقوق بشر و همچنين پنهان كاري در موضوع هسته اي به شوراي امنيت بفرستند اما هر دو مسير به مانع روسيه برخورد كرده است.
روسيه روز جمعه (27 مه) با پيش نويس قطعنامه اي كه فرانسه و آمريكا عليه سوريه تدوين و در نشست گروه 8 مطرح كرده بودند مخالفت كرد. ريابكوف همان روز گفت كه روسيه عقيده دارد وضع سوريه كاملا با ليبي مختلف است و لذا مسكو در شرايط فعلي پيش نويس قطعنامه عليه دمشق را حتي بررسي هم نخواهد كرد.
آلكساندر اورلوف سفير روسيه در پاريس دلايل اين مخالفت را به شكل واضح تري تشريح كرده است. بنابر گزارش آسوشيتدپرس از دوويل در روز جمعه 27 مه (6 خرداد) اورلوف گفته است علت مخالفت روسيه با ارجاع پرونده سوريه به شوراي امنيت و صدور قطعنامه عليه آن درسي است كه از تجربه ليبي گرفته است. وي مي گويد: «كشورهاي غربي از جمله آمريكا ادعا كرده بودند هدف اصلي از قطعنامه اخير سازمان ملل بر ضد ليبي كه مجوز اقدام نظامي در اين كشور را داده حفاظت از غيرنظاميان بوده است با اين حال عمليات نظامي تحت فرماندهي ناتو در ليبي از قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل فراتر رفته است. بنابراين، در پي مسئله ليبي روسيه تمايلي به تصويب قطعنامه بر ضد سوريه ندارد».
كارشناسان در تهران مي گويند بعيد است روسيه وقتي به قطعنامه 1937 عليه ليبي راي مي داد نفهميده باشد كه با چه چيزي موافقت كرده است. همچنان كه وقتي روس ها به قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه ايران راي دادند به خوبي مي دانستند كه اين قطعنامه مبناي اعمال يك سري تحريم هاي خارج از شوراي امنيت در اروپا و آمريكا عليه ايران خواهد شد.
با اين وجود نشانه هايي هست كه چيزي در موضع روس ها در حال تغيير كردن است.

 



به دليل عدم رعايت قانون
سازمان بازرسي آذربايجان شرقي مانع قرارداد 8 ميليارد ريالي شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
سازمان بازرسي استان آذربايجان شرقي، به دليل عدم رعايت موارد قانوني، از عقد قرارداد 8ميليارد ريالي احداث مسكن، جلوگيري كرد.
به گزارش سازمان بازرسي استان آذربايجان شرقي يك موسسه خيريه، قبل از طي روال قانوني تأسيس و اخذ پروانه فعاليتي خود، اقدام به انعقاد قرارداد با يكي از ادارات دولتي كرده بود تا نسبت به احداث مسكن، اقدامات لازم به عمل آيد اما سازمان بازرسي آذربايجان شرقي با اطلاع از نقض قانون، مانع از اين امر شد.
همچنين، مناقصه يكي از شركت هاي دولتي اين استان به ارزش اوليه بيش از 56ميليارد و 955 ميليون ريال، با اعمال نظارت قانوني سازمان بازرسي، تجديد شد.

 



مدير حوزه هاي علميه خواهران غرب كشور: فرقه هاي انحرافي به دنبال مقابله با تشيع هستند

مدير حوزه علميه خواهران غرب كشور گفت: فرقه هاي انحرافي در پي مقابله با تشيع هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از نهاوند، حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن فاضليان در مراسم تجليل از همسران پاسداران و كاركنان زن سپاه نهاوند از ترويج فرقه هاي نوظهور در عصر كنوني با هدف دور كردن افكار عمومي از شيعه و امامان معصوم عليهم السلام خبر داد و اظهار داشت: زنان جامعه اسلامي براي مقابله با اين تهاجم خطرناك نيازمند سلاح علم، ايمان، انديشه، مطالعه و شناخت افكار و انديشه هاي حضرت فاطمه عليها السلام هستند.
فاضليان از ويژگي هاي بارز انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) را نگاه ويژه به شخصيت زن و افزايش روحيه اميد و نشاط بين زنان خواند و اظهار داشت: امروز آن چنان توجهي به مقام و منزلت زن در ايران اسلامي شده كه بخشي از امور كشور به دست زنان سپرده شده است.

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد
استخراج 500 ميليون تن مواد معدني در برنامه پنجم توسعه

معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت: پيش بيني مي شود در برنامه پنجم تا 500 ميليون تن استخراج از معادن داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، وجيه الله جعفري در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در اداره كل صنايع و معادن سيستان و بلوچستان گفت: هم اكنون تعداد معادن كشور 5 هزار و 700 معدن است كه 4 هزار و 600 مورد از آنها فعال بوده و بخشي از غيرفعال ها نيز در حال تجهيز و آماده سازي است.
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت: ميزان استخراج از معادن در برنامه چهارم توسعه 51 هزار و 800 تن بود كه پيش بيني مي شود اين رقم در برنامه پنجم تا 500 ميليون تن افزايش يابد.
وي با بيان اينكه در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه تأكيد بر ارزش افزوده در بحث معدن بوده و هست اظهار داشت: براي جلوگيري از خام فروشي عوارض خاصي تعريف شده و در اين زمينه با خاطيان بدون اغماض برخورد مي شود.
جعفري در بخش ديگري از سخنانش گفت: 115 مصوبه در بحث صنعت و معدن در حال پيگيري و انجام است و يكي از اهداف ماموريت ما در اين سفر پيگيري مصوبات انجام نشده و تعيين تكليف آنهاست.

 



مديركل دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي كشور: هر هفته 2 فرقه انحرافي جديد در جهان ظهور مي كند

مديركل دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي كشور گفت: هر هفته دو فرقه انحرافي جديد در جهان ظهور پيدا مي كند.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، حسينعلي قاسم زاده در ادامه نشست شوراي فرهنگ عمومي مازندران در جمع اعضاي اين شورا در مازندران با اعلام اين كه برخي از دستگاه ها نسبت به رسالت شوراي فرهنگ عمومي بي تكليف هستند، افزود: عملكرد برخي از استان ها در جلسات شوراي فرهنگ عمومي نااميدكننده است.
مديركل دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي كشور در ادامه با اشاره به افزايش رو به رشد فرقه گرايي در جهان بيان داشت: در هر هفته دو فرقه انحرافي جديد ظهور پيدا مي كند و هر فرقه برنامه مشخصي را تدوين مي كند كه به داخل كشور ما رسوخ پيدا كند.
وي تاكيد كرد: جلسات شوراي فرهنگ عمومي بايد بستري را فراهم كند تا با ورود فرقه هاي نوظهور به كشور جلوگيري شود. وي با اشاره به ظرفيت بالاي جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با جريان هاي فكري متعدد افزود: بهترين راه مقابله با جريان فكري منحرف احياي اسلام ناب محمدي است.
مديركل دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي كشور در پايان با اشاره به تلاش فرقه هاي مختلف براي حضور در كشورها بيان داشت: تمام تلاش فرقه هاي نوظهور كمرنگ كردن معنويت است كه وظيفه شوراهاي فرهنگ عمومي را در كشور بسيار سنگين تر مي كند.

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد
معرفي 888 طرح آمايش صنعت و معدن براي دريافت تسهيلات

معاون وزير صنايع و معادن در امور صنايع و اقتصادي گفت: 888 طرح آمايش صنعت و معدن براي دريافت تسهيلات به بانك صنعت و معدن معرفي شده است.
«افشين روغني» در گفت وگو با ايرنا در شهركرد، اظهار داشت: يك هزار و 452 طرح آمايش با برآورد سرمايه 320هزار ميليارد ريال در كشور شناسايي شده است.
وي افزود: از اين تعداد 345 طرح با سرمايه 107 هزار ميليارد ريال جزو طرحهاي مصوب بانك براي پرداخت تسهيلات هستند.
روغني بيان داشت: تا پايان فروردين ماه سال جاري، يكهزار و 922 ميليارد ريال تسهيلات از سوي بانك صنعت و معدن به طرح هاي آمايش سطح كشور پرداخت شد.
وي اظهار داشت: در اين طرح، دولت در راستاي حمايت از واحدهاي صنعتي، از طرح هاي «توسعه و تكميل، ايجادي، نيمه تمام و سرمايه در گردش» حمايت مي كند.

 



فعاليت بزرگترين خط كانتينري جهان در بندربوشهر آغاز شد

با ورود كشتي تجاري مائرسك آون، بزرگ ترين خط كانتينري دنيا فعاليت خود را در بندر بوشهر آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، اين كشتي كه ظهر ديروز وارد بندر بوشهر شد، متعلق به شركت دانماركي مائرسك است، TEU82 كانتينر يخچالي با محموله موز را از بندر جبل علي به بندر بوشهر منتقل كرده است.
در حال حاضر شركت كشتيراني مائرسك با تناژ 2 ميليون و 213 هزار TEU، در جايگاه نخست فهرست شركت هاي برتر كشتيراني كانتينري جهان قرار دارد.
مديركل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در همين ارتباط گفت: اكنون ظرفيت پذيرش كشتي در بندر بوشهر 2 برابر گذشته شده و در جذب كانتينر نيز پس از بندر شهيد رجايي رتبه دوم را داريم، در حالي كه قبلا از اين نظر بندر چهارم كشور بوديم.
محمد راستاد تصريح كرد: رشد سريع و شتابان بندر بوشهر در مدت كوتاهي پس از افتتاح طرح توسعه آن در مقايسه با بنادر مشابه حتي در كشورهاي خارجي كم نظير است.

 



سازمان نظام كارآفريني ايجاد مي شود

مديركل دفتر توسعه و كارآفريني وزارت كار و امور اجتماعي از ايجاد سازمان نظام كارآفريني خبر داد.
«حسن هفده تن» روز شنبه در حاشيه همايش كارآفريني و اشتغال در ساري به خبرنگاران گفت: لايحه تشكيل اين سازمان آماده شده است و در آينده اي نزديك به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.
وي اظهار داشت: اين مجموعه به لحاظ ساختاري و اهداف با سازمان هايي همچون سازمان نظام مهندسي تفاوت هاي اساسي دارد و با شكل گيري آن، به مديريت يكپارچه كارآفريني براي تبديل دانش به ثروت دست خواهيم يافت.

 



جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور: زواياي پنهان فتنه در جريان انحرافي ظهور كرده است

جانشين سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه فتنه و جريان انحرافي در يك مسير به هم مي رسند، گفت: زواياي پنهان فتنه در قالب جريان انحرافي ظهور پيدا كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردستان، سرتيپ علي فضلي ديروز در مراسم يادواره 60 شهيد عمليات بيت المقدس شهرستان اردستان در خانه اباالفضل(ع) شهر زواره با بيان اين مطلب افزود: بيانات رهبر معظم انقلاب در 22 خرداد سال 88 راه را براي مردم مشخص كرد و اين امت اطاعت كردند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه مردم با بصيرت، هوشياري و فداكاري بالاي خود به صحنه آمدند و فتنه را خاموش كردند، تصريح كرد: البته اين فتنه آتش زير خاكستر است.
فضلي با بيان اينكه زواياي پنهان فتنه در قالب جريان انحرافي ظهور پيدا كرده است، ادامه داد: فتنه و جريان انحرافي در يك مسير به هم مي رسند.
وي در پايان تصريح كرد: نبايد جلوتر از ولي فقيه حركت كرد و تمام مردم بايد اطاعت محض از ولي فقيه داشته باشند.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: انتشار آگهي نامه ها ضابطه مند مي شود

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تدوين شيوه نامه جديد انتشار آگهي نامه (تبليغات سطح شهر) خبر داد.
به گزارش ايرنا، محمدجعفر محمدزاده در جمع مسئولان كانون هاي تبليغاتي استان قزوين افزود: معاونت مطبوعاتي با تعطيلي آگهي نامه ها و همچنين با انتشار بي ضابطه آن موافق نيست و در همين راستا، شيوه نامه اي را تدوين كرده تا انتشار آگهي نامه هاي تبليغات در سطح شهر ضابطه مند شود.
محمدزاده با تاكيد بر لزوم اصلاح ديدگاه ها نسبت به كانون هاي تبليغاتي گفت: نوع فعاليت اين صنف تاثير مهمي در ارتقاي آگاهي و فرهنگ عمومي جامعه دارد.
اين مسئول با اشاره به خلأ قانوني فعاليت كانون هاي تبليغاتي افزود: تدوين قانون براي قاعده مندسازي هر چه بهتر فعاليت كانون هاي تبليغاتي و تلاش براي تصويب پيش نويس لايحه آن در دولت در دستور كار سال آينده اين معاونت قرار دارد.
محمدزاده با اشاره به ظرفيت كانون هاي تبليغاتي و ضرورت ارزيابي و معرفي آنان به جامعه گفت: جشنواره كانون هاي تبليغاتي از اين پس مانند مطبوعات به صورت ساليانه برگزار خواهد شد.
محمدزاده همچنين در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان قزوين با اشاره به استقلال كاري اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه براي دفاع از كيان و حيثيت فرهنگي خود نيازمند استقلال حرفه اي هستند، استقلال حرفه اي نيز در گرو ايجاد اطمينان شغلي براي روزنامه نگاران و جلب مسئوليت بيشتر آنان در ايفاي وظيفه آگاهي بخشي است به همين منظور معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني آيين نامه اي را به عنوان آيين نامه كار حرفه اي روزنامه نگاري به دولت ارائه كرده و تصويب آن را پيگيري مي كند.
اين مسئول تاكيد كرد: در اين آئين نامه موضوعاتي از قبيل طبقه بندي شغلي، شرايط تشويق، مقدمات ايجاد نظام حرفه اي و تدوين اصول اخلاقي حرفه روزنامه نگاري پيش بيني شده است.
محمدزاده افزود: تصور بنده اين است كه اگر استقلال و منزلت حرفه خبرنگاري تعريف و نهادينه شود، هويت فرهنگي مطبوعات تأمين و تقويت خواهد شد.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره ارتقاي دانش روزنامه نگاري اظهار داشت: گام ديگري كه براي رسيدن به اهداف گفته شده بايد برداشته شود، كيفي سازي مطبوعات است.
وي ادامه داد: براي كيفي سازي مطبوعات يكي از گام ها كمك به ارتقاي دانش حرفه اي روزنامه نگاران است كه به خصوص با گرايش رو به رشد نسل جوان و خلاق كشور به كار در مطبوعات و رسانه ها، ضروري است.
به گفته محمدزاده براي اين منظور دوره هاي آموزشي تربيت مدرس روزنامه نگاري در دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها در حال اجرا است.

 



مديرعامل صندوق حمايت از روزنامه نگاران:
قانون سخت و زيان آور بودن حرفه خبرنگاري امسال اجرا مي شود

مديرعامل صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان از اجرايي شدن «قانون سخت و زيان آور بودن حرفه خبرنگاري» در سال جاري خبر داد.
«مهدي شجاعي» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي در كرمان افزود: سالها است كه قانون سخت و زيان آور بودن حرفه خبرنگاري به تصويب رسيده اما عملاً اجرايي نشده است.
وي ادامه داد: براي ايجاد زمينه اجراي اين قانون و وحدت رويه در سراسر كشور، كارگاههاي ويژه اي با شركت كارشناسان خبره دستگاه ها و نهادهاي ذيربط در صندوق حمايت از روزنامه نگاران تشكيل شده است.
مديرعامل صندوق حمايت از نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان كشور گفت: هر چه سريعتر اين آئين نامه در دولت به تصويب برسد، اجراي قانون نيز سريعتر خواهد بود.
وي ادامه داد: آئين نامه شغلي و حرفه اي خبرنگاران با همت معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با تشريك مساعي مديران مؤسسات مطبوعاتي، خبرگزاريها و صندوق حمايت از روزنامه نگاران پارسال تهيه شد و در دستور كار دولت قرار گرفت.

 



با حضور معاون رئيس جمهوري دستگاه تقطير مداوم در كاشان رونمايي شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از دستگاه تقطير مداوم در محل پژوهشكده اسانس دانشگاه كاشان در شهر قمصر رونمايي شد.
رئيس پژوهشكده اسانس هاي طبيعي دانشگاه كاشان در حاشيه اين آئين در جمع خبرنگاران گفت: براي ساخت اين دستگاه با ظرفيت 120 كيلو گل محمدي مبلغ 250 ميليون ريال هزينه شده و قادر است از هر 120 كيلوگرم گل تازه 40 گرم اسانس استحصال كند.
عبدالرسول حقير ابراهيم آبادي، از ساخت دستگاه تقطير 300 كيلويي توسط اين پژوهشكده خبر داد و افزود: اين دستگاه نيز در شهريور ماه امسال به بهره برداري خواهد رسيد و قادر است با بهره گيري از روش تقطير با بخار آب و به صورت تقطير مداوم، اسانس توليد كند.
به گفته وي، دستگاه تقطير مداوم 20 كيلويي هم در سال گذشته در اين پژوهشكده طراحي و رونمايي شد. وي، هدف از ساخت اين دستگاه را استفاده درست، اصولي و بهينه از صنعت گل محمدي و توليد انبوه اسانس ذكر كرد و اظهار داشت: عطر گل محمدي گران ترين اسانس دنياست و هر گرم آن معادل يك گرم طلا در بازار جهاني ارزش دارد.
رئيس كانون هماهنگي دانش و صنعت گل محمدي و گلاب ايران تصريح كرد: با توجه به ظرفيت موجود و شرايط آب و هوايي، در صورت توليد اسانس مي توان ظرف دو سال آينده مقام اول اين صنعت در جهان را به خود اختصاص داد.
ابراهيم آبادي گفت: با تلاش هاي مركز پژوهشكده اسانس هاي طبيعي قمصر، مشتريان ثروتمندي مانند فرانسه، ايتاليا، آمريكا، اسپانيا، آلمان و انگليس كه توليدكنندگان عمده عطر در دنيا هستند را بدست خواهيم آورد و دروازه ورود اسانس گل محمدي ايران به بازار دنيا خواهيم بود.
رئيس پژوهشكده اسانس هاي طبيعي كاشان در ادامه از تدوين استانداردهاي گل محمدي در اين پژوهشكده خبر داد و گفت: با تدوين استانداردهاي گل محمدي در پژوهشكده اسانس هاي طبيعي قمصر كاشان، طي ماه هاي آينده براي دريافت گواهينامه ايزو ارائه مي شود تا گلاب و اسانس گل محمدي كاشان مطابق با گواهي ايزو ارائه شود.
وي اسانس گل محمدي را گران ترين اسانس دنيا خواند و اظهار داشت: قيمت هر گرم از اسانس گل محمدي معادل يك گرم طلا در بازار جهاني است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14