(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 خرداد 1390- شماره 19944

حديث دشت عشق
ديدار رفت فينال جام حذف پيروزي - ملوان نصف جام در آزادي
اخبار كوتاه از فوتبال
معرفي حريفان تيم واليبال جوانان در مسابقات جهاني
قرعه كشي ليگ قهرمانان آسيا حريفان سپاهان و ذوب آهن امروز مشخص مي شوند
حضور 12بازيكن از سپاهان در تيم ملي «ريمانيچ» 29هندباليست را فراخواند
براي حضور در مسابقات جهاني رقابت هاي انتخابي تيم ملي ووشو برگزار مي شود
خواندني از ورزش ايران
قزوين ميزبان اردوي تيم ملي كاراته
دور جديد تمرينات تيم ملي كاراته از امروز به ميزباني هيئت كاراته استان قزوين آغاز مي شود.
براي اعزام به مسابقات قهرماني آسيا 27 دووميداني كار به اردوي تيم ملي دعوت شدند



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حميد ستاري»از جبهه چقدر ياس سرخ آوردند
مقطع راهنمايي را كه پشت سر گذاشت وارد حوزه علميه شد تا سربازي پا در ركاب براي مولايش مهدي(عج) باشد. مدتي را در حوزه علميه نجف آباد تحصيل نمود. در همان زماني بود كه شيپور جنگ نواخته شد. او عازم ديار نور گرديد تا در صف رزمندگان اسلام، دين خود را به اسلام ادا كند. بدر، وعده گاه او بود و جزيره مجنون سكوي پروازش؛ تا سرانجام در 24/12/63 آسماني شد و د رجوار رحمت الهي آرميد.
شهيد ستاري چهارده سالش بود كه حال و هواي جبهه وجودش را فرا گرفت و طبيعي بود كه از اعزامش جلوگيري كنند. ولي او به هر ترتيب براي اعزام به جبهه ثبت نام نمود. آخرين مسئوليت اين طلبه مجاهد، معاون فرمانده دسته بود.
طلبه بسيجي شهيد «حميد ستاري»، سال 1345 در نجف آباد متولد شد و در 24/12/1363 در عمليات بدر (جزيره مجنون) به شهادت رسيد.

 



ديدار رفت فينال جام حذف پيروزي - ملوان نصف جام در آزادي

تيم فوتبال پيروزي امشب درحالي در ورزشگاه آزادي ديدار رفت فينال جام حذفي را برگزار مي كند كه مي داند براي بردن جام بايد كار را در همين ديدار خانگي تمام كند ، چرا كه تضميني براي كسب نتيجه در انزلي وجود ندارد!
پيروزي و ملوان براي حضور در ديدار پاياني رقابت هاي جام حذفي حريفان دشواري را از پيش رو برداشته اند. پيروزي در گرما و غبار اهواز مقابل فولاد به برتري رسيده و ملوان هم استقلال را در انزلي از پيش رو برداشته است. اين ديدار بين تيم هايي برگزار مي شود كه جزو پرافتخارهاي جام حذفي هم هستند. پيروزي به دنبال پنجمين جام است و ملوان براي جام چهارم تلاش مي كند.
هواداران پيروزي كه رضايتي از عملكرد تيمشان در رقابت هاي ليگ نداشتند در ديدار يك چهارم نهايي مقابل سپاهان به يكباره ورزشگاه آزادي را پر كردند و نقش اول را در پيروزي اين تيم مقابل قهرمان ليگ برتر بازي كردند. بازي با ملوان فرصت ديگري است تا هواداران پرشمار قرمز در ورزشگاه آزادي حضور پيدا كنند و به تشويق تيم خود بپردازند.
نتيجه ديدار رفت به ميزان زيادي سرنوشت قهرماني اين فصل رقابت هاي حذفي را تعيين مي كند. پيروزي با گل هاي بالا مي تواند خيال تيم دايي را براي بازي برگشت آسوده كند و برعكس چنانچه ملواني ها در اين ديدار با كسب نتيجه پيروزي و حتي تساوي از زمين خارج شوند، تقريبا جام را برده اند.
ملوان بندرانزلي اين فصل دو بار موفق شده پيروزي را در رقابت هاي ليگ شكست دهد و همين امر عاملي خواهد شد تا اين تيم با روحيه مضاعف در ورزشگاه آزادي مقابل سرخ ها صف آرايي كند. اين ديدار از سويي براي علي دايي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. دايي با رساندن پيروزي به فينال تا حدودي وجهه مخدوش خود را نزد هواداران بلندپرواز پيروزي ترميم كرده و قهرماني در جام حذفي مي تواند همانند سال گذشته، اين مربي را در اين تيم سرپا نگه دارد اما شكست در اين دو بازي چه بسا تمام معادلات را برهم زده و موجب جدايي او از تيم پرطرفدار پايتخت شود.در پايان بايد اين را اضافه كرد كه پيروزي تاكنون بارها در جام حذفي با ملوان ديدار كرده است و جدال اين دو تيم در جام حذفي به نوعي يك ديدار كلاسيك محسوب مي شود. بايد صبر كرد و ديد فاتح نبرد اول فينال جام حذفي كدام تيم است؛ آيا قوي سپيد به ساحل امن مي رسد يا شكار سربازان ارتش سرخ خواهد شد؟
برنامه ديدارهاي رفت و برگشت فينال جام حذفي به شرح زير است:
سه شنبه: 17/3/90- ديدار رفت
¤ پيروزي- ملوان بندرانزلي (ساعت 45/19- ورزشگاه آزادي تهران)
جمعه: 20/3/90- ديدار برگشت
¤ ملوان انزلي- پيروزي (ساعت 17- ورزشگاه تختي انزلي)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي تا روز جمعه ميهمان پيروزي است
علي دايي سرمربي تيم پيروزي در نشست خبري پيش از بازي با ملوان گفت: من تا روز جمعه ميهمان پيروزي هستم و با اين باشگاه قرارداد دارم. پس از پايان قراردادم هم من و هم مسئولان باشگاه مي توانيم بهتر براي آينده تصميم بگيريم. پس از برگزاري ديدار برگشت جام حذفي مي توانم پيشنهادهاي خود را بررسي كنم و در عين حال شرايطم را با مسئولان باشگاه پيروزي در ميان بگذارم كه قطعاً اين شرايط متفاوت از فصول گذشته خواهد بود.
احتمال تعويق در انتقال نفت به اراك
به دنبال رايزني برخي افراد سياسي براي انتقال تيم نفت به اراك قرار بود روز گذشته نشستي بين مسئولان استان مركزي و محمد علي آبادي سرپرست جديد وزارت نفت برگزار شود تا مراحل نهايي اين انتقال صورت گيرد اما برگزاري مراسم معارفه علي آبادي فرصتي براي برگزاري اين جلسه باقي نگذاشت.اين نشست در حالي لغو شد كه به گفته يكي از مسئولان باشگاه نفت تهران انتقال اين تيم به اراك قطعي شده است اما برخي نامه نگاري ها با فدراسيون فوتبال احتمال به تعويق افتادن اين انتقال را قوت بخشيده است. گفته مي شود فدراسيون فوتبال در پاسخ به نامه مسئولان باشگاه نفت تاكيد كرد كه اين انتقال با يكسال تاخير صورت بگيرد.
تمايل كريمي براي بازگشت به پيروزي
علي كريمي پس از ديدار تيم ملي بزرگسالان برابر تيم اميد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد من با تيم شالكه آلمان به پايان رسيده و هنوز برنامه اي براي آينده ندارم.وي ادامه داد: فعلا پيشنهادي از پيروزي ندارم. كدام بازيكن است كه بدش بيايد به پيروزي برود اما واقعيت اين است كه بايد شرايطش فراهم شود و مسئولان هم پيشنهاد بدهند.
پورغلامي به دنبال ركوردزني است
فرهاد پورغلامي سرمربي ملوان پيش از بازي امروز برابر پيروزي گفت: تمام تلاشمان را مي كنيم كه با امتياز برگرديم. به عنوان بازيكن دو بار جام حذفي را بالاي سر برده ام و دوست دارم به عنوان مربي نيز اين جام را بالاي سر ببرم. اگر اين امر رخ دهد، در تاريخ ملوان اولين كسي هستم كه به عنوان بازيكن و مربي در جام حذفي قهرمان مي شود.
تشكر AFC از فدراسيون فوتبال
دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه هاي جداگانه به رئيس و دبيركل فدراسيون فوتبال و رئيس سازمان ليگ حرفه اي براي همكاري خوب اين فدراسيون با هيات ويژه AFC تشكر كرد. در بخشي از اين نامه آمده: ما آماده ارائه اطلاعات بيشتر به شما براي توسعه فوتبال حرفه اي در ايران هستيم و شما نيز مي توانيد ايده ها و نظراتتان براي توسعه رقابت هاي آسيايي را با ما در ميان بگذاريد.يك بار ديگر از همكاري صميمانه شما تشكر مي كنم.
مرفاوي در كرمان مي ماند؟
باشگاه مس كرمان و صمد مرفاوي به توافق كلي رسيدند و پايان هفته دور نهايي مذاكرات انجام مي شود. مديرروابط عمومي مس با اعلام اين خبر اظهارداشت: باشگاه مس و مرفاوي به توافق كلي رسيدند و فقط بر سر برخي مسايل جزيي كه قابل رفع است اختلاف نظرهايي وجود دارد.
برتري تيم ملي مقابل تيم اميد
تيم ملي فوتبال برابر شاگردان منصوريان به برتري دست يافت.ديدار تداركاتي تيم ملي و اميدها در سه وقت 30 دقيقه اي روزگذشته در ورزشگاه دستگردي برگزار شد. اين بازي در دو وقت اول بدون گل به پايان رسيد؛ اما در وقت 30 دقيقه اي سوم در دقيقه 88 پژمان منتظري توانست با ضربه سر دروازه اميدها را باز كند. تيم ملي در اين مسابقه با سه تركيب متفاوت بازي كرد و تمامي بازيكنان به ميدان رفتند.
بازگشت ستارگان سابق فوتبال جهان به مستطيل سبز
يكشنبه شب دو تيم رئال مادريد و بايرن مونيخ به منظور كمك به مردم آفريقا و جمع آوري پول براي ساخت مدرسه در اين قاره در ورزشگاه سانتياگو برنابئو به مصاف هم رفتند.در اين ديدار نفرات شاخصي همچون زيدان، فيگو، دلا رد، كارمبئو، هلگوئرا، بوتراگوئنو و ردوندو براي رئال و البر، پائولو سرجيو و نيكو كوواچ براي بايرن به ميدان رفتند.اين بازي خيرخواهانه با پيروزي
8-3ميزبان اسپانيايي به پايان رسيد.
ابراهيم زاده در ذوب آهن مي ماند
مديرعامل كارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: منصور ابراهيم زاده يك ذوب آهني است و مطمئن باشيد سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن مي ماند.
مهندس براتي درباره شايعاتي مبني بر احتمال جدايي منصور ابراهيم زاده، سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن از اين تيم و پيوستنش به تيم سپاهان اظهار كرد: با ابراهيم زاده جلساتي داشتم و صحبت هايي با هم انجام داديم. او يك ذوب آهني است و مطمئن باشيد سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن خواهد ماند. به هيچ وجه موضوع جدايي اش از ذوب آهن مطرح نيست و او با حمايت مجموعه ذوب آهن همچون گذشته با قدرت به كارش ادامه خواهد داد.

 



معرفي حريفان تيم واليبال جوانان در مسابقات جهاني

تيم واليبال جوانان كشورمان در رقابت هاي 2011 قهرماني جهان با تيم هاي صربستان، بلژيك و كانادا همگروه شد.
مسابقات واليبال قهرماني جهان با حضور 16 تيم برگزار خواهد شد. قرعه كشي اين مسابقات جمعه شب برگزار شد كه طي آن تيم كشورمان در گروه D با تيم هاي صربستان، بلژيك و كانادا همگروه شد. گروه بندي اين رقابت ها به شرح زير است:
گروه A: برزيل- آمريكا- ژاپن- بلغارستان
گروه B: آرژانتين- تونس- پورتوريكو- اسپانيا
گروه C: روسيه- هند- مصر- آلمان
گروه D: ايران- صربستان- بلژيك- كانادا
مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان طي روزهاي 10 تا 19 مردادماه در برزيل برگزار مي شود. تيم ايران در دوره گذشته اين رقابت ها كه به ميزباني هند برگزار شد به عنوان هفتم دست يافت.

 



قرعه كشي ليگ قهرمانان آسيا حريفان سپاهان و ذوب آهن امروز مشخص مي شوند

مراسم قرعه كشي مراحل نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان و جام كنفدراسيون فوتبال آسيا امروز در محل اين كنفدراسيون برگزار مي شود.
اين مراسم ساعت 15 به وقت كوالالامپور و با قرعه كشي اي اف سي كاپ آغاز مي شود و قرعه كشي ليگ قهرمانان آسيا ساعت 16 شروع خواهد شد.
تيم هايي كه به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا كرده اند به ترتيب زير هستند: سپاهان و ذوب آهن از ايران، سرز و اوزاكا از ژاپن، اف سي سئول، جئونبوك موتورز و سوان سامسونگ هر سه از كره جنوبي، السد از قطر و الاتحاد از عربستان سعودي.
ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. هر چهار بازي رفت روز 23 شهريور برگزار مي شود و تاريخ برگزاري ديدارهاي برگشت يك چهارم نهايي روزهاي 5 و 6 مهر خواهد بود.
ديدارهاي نيمه نهايي در روزهاي 27 مهر و 4 آبان خواهد بود و بازي فينال در يكي از دو روز 13 يا 14 آبان خواهد بود. هشت تيم مرحله يك چهارم نهايي اي اف سي كاپ هم به اين ترتيب هستند: دوهوك و اربيل از عراق، چونبوري اف سي و موانتونگ از تايلند، نسف از ازبكستان، پرسيپورا جاياپورا از اندونزي، الوحدات از اردن و كويت اف سي از كويت.

 



حضور 12بازيكن از سپاهان در تيم ملي «ريمانيچ» 29هندباليست را فراخواند

«ريمانيچ» سرمربي تيم ملي هندبال كشورمان پس از يك ماه بررسي برروي عملكرد بازيكنان حاضر در ليگ برتر باشگاه هاي كشور، 29 ورزشكار را به اولين اردوي تيم ملي بزرگسالان فراخواند.
«ايويكا ريمانيچ» سرمربي كرواسي الاصل تيم ملي هندبال كشورمان پس از يك ماه بررسي و حضور در رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور، اردوي تيم جوانان و تمرينات تيم هاي باشگاهي اسامي 29ورزشكار را براي شركت در اولين مرحله اردوي تداركاتي تيم بزرگسالان اعلام كرد.اين اسامي درحالي اعلام شده است كه از ميان اين ورزشكاران 12 نفر از باشگاه فولاد مباركه سپاهان انتخاب شده اند. «ريمانيچ» در ميان هندباليست هاي 12 تيم ليگ برتر، ورزشكاران خود را تنها از 6 تيم فولاد، ذوب آهن، سنگ آهن بافق يزد، مس كرمان، زرند كرمان و سبزوار برگزيده است.
محمدمهدي عسگري، سجاد استكي، ايمان جلالي، حجت صفري، الله كرم استكي، محمدرضا جعفرنيا، جلال كياني، ميلاد مسائلي، مصطفي ساداتي، عليرضا موسوي، سعيد برخورداري، محسن باباصفري از باشگاه سپاهان اصفهان، احسان ابويي، محمدرضا رجبي، رحيم مؤمني زاده، ايمان احسان نژاد، عباس اسدزاده همگي از باشگاه ذوب آهن اصفهان به تيم ملي دعوت شده اند.
محمد جواد زنگنه، مهرداد صمصامي، اميد سكناري از تيم زرند كرمان، مسعود ظهرابي، حسن فرزانه، شاهو نصرتي، عزيز نورده بهاني، مجتبي كرميان، از تيم مس كرمان و جواد خرمي، هادي طالبي از تيم سبزوار و مهدي بيجاري از تيم سنگ آهن بافق يزد دعوت شدگان به اولين اردوي تيم ملي هندبال بزرگسالان را تشكيل مي دهند.
اولين مرحله از اردوي تداركاتي تيم هندبال بزرگسالان كشورمان از 17 تا 22خردادماه در تالار هندبال تهران برپا مي شود. «ريمانيچ» سرمربيگري و عليرضا حبيبي مربيگري اين تيم را برعهده خواهند داشت. اين تيم خود را براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك لندن و جام ملت هاي آسيا (انتخابي جهاني) آماده مي كند.

 



براي حضور در مسابقات جهاني رقابت هاي انتخابي تيم ملي ووشو برگزار مي شود

مرحله نخست رقابت هاي انتخابي تيم ملي ووشو براي حضور در رقابتهاي جهاني تركيه امروز برگزار مي شود.
يازدهمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني جهان مهر ماه سالجاري در آنكاراي تركيه برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران براي دفاع از عنوان قهرماني خود راهي اين مسابقات مي شود. به همين منظور رقابتهاي انتخابي براي آغاز اردوي آماده سازي امروز در آكادمي ووشو برگزار مي شود.
اين رقابت ها با حضور 65 ووشوكار در دو بخش تالو و ساندا برگزار مي شود كه از اين تعداد 50 نفر در بخش ساندا و در 10 وزن به رقابت خواهند پرداخت و ساير ووشوكاران در بخش تالو به رقابت خواهند پرداخت.
براساس تصميم فدراسيون ووشو، غير از حميدرضا قلي پور كه آسيب ديده است، ساير ملي پوشاني كه در بازيهاي آسيايي موفق به كسب مدال شدند نيز بايد در اين دوره از رقابتها شركت كنند.
در پايان اين رقابت ها نفرات اول و دوم اوزان مختلف به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند. «وي ان دونگ» به همراه محمدرضا جعفري هدايت تيم سانشو و «خو» از چين هدايت تيم تالو را برعهده خواهند داشت. حسين اوجاقي نيز همچنان مدير فني خواهد بود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دور جديد تمرينات تيم ملي تكواندو براي حضور در رقابت هاي انتخابي المپيك درحالي از صبح ديروز آغاز شد كه حسين تاجيك بهترين وزن هشتم دنيا پس از مدتها دوري به دليل آسيب ديدگي با نظر و دعوت رضا مهماندوست در تمرينات حاضر شد و همراه با يوسف كرمي، محمد باقري معتمد، كوروش رجلي، عليرضا نصر، فرزاد عبداللهي و مسعود حجي زواره تمرين كرد.
¤ فردين معصومي به دليل آسيب ديدگي از ناحيه چشم، مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد را از دست داد. كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد روز يكشنبه در حين تمرين در شهرستان ماسال، انگشتان حريف به چشمش اصابت كرد و معصومي روانه بيمارستان شد. تا به حال يك عمل اوليه روي چشم معصومي انجام شده است. پزشكان اعلام كرده اند كه معصومي نبايد دو تا سه ماه ورزش كند تا چشمش به بهبودي كامل برسد كه با اين شرايط وي مسابقات انتخابي تيم ملي را از دست خواهد داد. اگر عمل دوم روي چشم معصومي انجام شود، وي حداقل سه ماه از كشتي دور خواهد شد.

 



قزوين ميزبان اردوي تيم ملي كاراته
دور جديد تمرينات تيم ملي كاراته از امروز به ميزباني هيئت كاراته استان قزوين آغاز مي شود.

براساس برنامه كادر فني تيم ملي كاراته، اردوي آمادگي اين تيم چهار روز پاياني هر هفته برگزار مي شود و سه روز ديگر به استراحت اردونشينان اختصاص دارد. بر همين اساس دور جديد تمرينات اين تيم از امروز به ميزباني هيئت كاراته قزوين آغاز مي شود. پس از لغو اردوي مشترك با تيم ملي تركيه، كادر فني تصميم به برگزاري ديدارهاي دوستانه با تيم هاي داخلي گرفت. اين تيم هفته گذشته با تيم مقاومت كه فصل گذشته عنوان سوم ليگ برتر را كسب كرد يك ديدار دوستانه انجام داد و قرار است فردا (چهارشنبه) با اردونشينان تيم اميد يك ديدار دوستانه را برگزار كند.
وحيد حسني پور، امير مهدي زاده، حامد زيگساري، سعيد فرخي، مهدي سلطاني، ذبيح اله پورشيب، نادر جودت، ابراهيم حسن بيگي، مهدي دلي خاني، مجيد خسروي و احسان حيدري نفرات حاضر در اردوي تيم ملي كاراته هستند كه به مسابقات قهرماني آسيا اعزام خواهند شد. تيم ملي كاراته ايران خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا كه اول و دوم مرداد ماه در چين برگزار مي شود آماده مي كند.

 



براي اعزام به مسابقات قهرماني آسيا 27 دووميداني كار به اردوي تيم ملي دعوت شدند

فدراسيون دووميداني از 27 ورزشكار در دو بخش زنان و مردان براي شركت در تمرينات آمادگي تيم ملي دعوت كرد.
مريم طوسي در دوي 100 و 200 متر، سپيده توكلي درپرش ارتفاع، ليلا رجبي در پرتاب وزنه، ليلا ابراهيمي در دوي 1500 و 3000متر، محبوبه غيور در دوي 800 متر، رضامقدم و كاوه موسوي درپرتاب چكش، احسان حدادي و محمد صميمي درپرتاب ديسك، محسن رباني در پرش با نيزه، هادي سپهرزاد و عبدالجليل توماج در دهگانه، ابراهيم رحيميان در پياده روي و كيوان قنبرزاده درپرش ارتفاع، رضا قاسمي و پيمان رجبي در دوي 100 و 200متر، روح الله عسگري و مجتبي پوستچي در 110 مترمانع، سجاد هاشمي آهنگري، هادي رحيمي و امين قليچي در دوي 100متر، احسان مهاجر شجاعي، امير مرادي و سجاد مرادي در دوي800 و 1500متر، مسلم نيادوست، حسين كيهاني و محمد خزائي در دوهاي استقامت براي اعزام به مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن كه تيرماه برگزار خواهدشد، آماده مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14