(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 خرداد 1390- شماره 19944

مركز اطلاعات سازمان ملل: ايران بهترين الگو در اجراي برنامه هاي پيشگيري از ايدز را دارد
دولت براي مهار ريزگردها يك ميليارد دلار اختصاص داد
تعطيلات هم در بهبود هواي تهران تاثيري نداشت
ارايه خدمات بيمه اي دهان و دندان در مطب هاي دندانپزشكي
گرد و غبار، استان هاي كرمانشاه و خوزستان را دربر گرفت
حكم متهم كلاهبرداري 50 ميليون دلاري از بانك هاي ملي و سپه صادر شد
با غيرقانوني شدن اعمال ماده 18 تصميم و راي دادگاه تجديدنظر برگشت ناپذير است
روزانه 200 سكته مغزي در تهران
از سوي دولت انجام مي شود پرداخت 23 درصدي يارانه به بيمارستان هاي دولتي
با تلاش پليس نوزاد ربوده شده كرمانشاهي پيدا شد
مديرعامل بانك شهر مجبور به استعفا شد
گداي ميدان تجريش يك خانه در ولنجك دارد
كارخانه چنبرزني قم در آتش سوخت
دزدان هم صاحب سايت شدند!
سلطان خالكوبي
بزرگترين پاي دنيا



مركز اطلاعات سازمان ملل: ايران بهترين الگو در اجراي برنامه هاي پيشگيري از ايدز را دارد

ايران به عنوان بهترين الگو در منطقه آفريقاي شمالي و مديترانه شرقي در زمينه برنامه هاي پيشگيري و كنترل اچ.آي.وي و ايدز در ميان مصرف كنندگان تزريقي مواد معرفي شد.
به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، معرفي ايران به عنوان اولين كشور منطقه كه تمامي خدمات پيشگيري، مراقبت و درمان افراد مبتلا به اچ.آي.وي و ايدز را به صورت رايگان ارائه مي كند و تقدير و تشويق مدير اجرايي برنامه مشترك سازمان ملل متحد در زمينه ايدز در مورد برنامه هاي پيشگيري مراقبت و درمان ايدز از افتخارات ايران است.
همچنين سازمان جهاني بهداشت از تجريه موفق راه اندازي مراكز مشاوره بيماري هاي رفتاري در كشور تقدير و تشويق كرده است.
برپايه اين گزارش، ورود ايران به مرحله متمركز با افزايش شيوع اچ.آي.وي در مصرف كنندگان تزريقي مواد در اوايل دهه 80 رخ داد و با جلب حمايت سياست گزاران و اتخاذ تصميمات كليدي در امر كاهش آسيب، فعاليت هاي بسيار مفيدي در زمينه ارائه و گسترش خدمات پيشگيري از اچ.آي.وي در مصرف كنندگان تزريقي مواد و زندانيان انجام شد.
گفتني است هدف كلي ايران براي افق 1404، توقف گسترش عفونت اچ.آي.وي و ايدز و معكوس كردن روند رشد آن است كه اهداف اختصاصي مشخصي در چارچوب برنامه كشوري پيشگيري و كنترل ايدز براي نيل به اين هدف كلي تعيين شده است.

 



دولت براي مهار ريزگردها يك ميليارد دلار اختصاص داد

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان محيط زيست از اختصاص يك ميليارد دلار براي مهار ريزگردها، احياي تالاب ها و درياچه ها و كنترل آب هاي مرزي خبر داد.
به گزارش كيهان، محمد جواد محمدي زاده، صبح ديروز در نشست خبري هفته محيط زيست با اعلام اينكه امسال در برنامه پنجم اعتبارات خوبي براي محيط زيست در نظر گرفته شده است، افزود: براساس برنامه هاي در نظر گرفته شده وزارت نفت مكلف گرديده يك سوم كل اعتبار حاصل از فروش گازهاي توليدي در ميادين نفتي را صرف طرح هاي حفاظت از محيط زيست كند. وي افزود: همچنين دو ميليارد دلار اعتبار از تسهيلات صندوق توسعه ملي براي حمل و نقل عمومي و قطارهاي شهري اختصاص داده شده است.
وي در بخش بعدي سخنانش به تحولات و توفيقات دو ساله اخير سازمان محيط زيست اشاره و تصريح كرد: تعدادي از پيشنهادات ارائه شده سازمان به مجلس پذيرفته شده است و يكي از آنها بحث يك ميليارد دلاري مي باشد كه بابت مهار آب هاي مرزي، گرد و غبار و ريزگردها و احياي تالابها بود كه يكهزار ميليارد تومان براي آن در نظر گرفته شد.
محمدي زاده بيان كرد: نكته دوم درخصوص بودجه سال 90 در ارتباط با وزارت نفت بود كه ما تكليفي برعهده اين وزارتخانه گذاشتيم كه جنس محيط زيستي دارد و آن اين است كه در حقيقت از فروش ميعانات نفتي يك سوم كل اين قيمت بايد صرف طرح هاي محيط زيست در وزارت نفت شود كه اين رقم بسيار خوبي است چرا كه يكي از منابع آلايندگي حوزه نفت و گاز است و اين رديف بودجه مشكل را در كل كشور مرتفع مي كند.
وي ادامه داد: امسال سه درصد اعتبارات تملك دارايي تمام استان ها به زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي تعلق مي گيرد كه با اين اقدام موضوع پساب ها حل مي شود و ما يك برنامه 5 ساله اي را با شهرك صنعتي بسته ايم كه مسئله زيست محيطي حل شود.
رئيس سازمان محيط زيست گفت: طرح هايي كه در حوزه كاهش آلايندگي تهيه شده اين است كه در 8 كلان شهر طرح جامع كاهش آلايندگي هوا اجرا شد كه تا حدودي توفيق در اين زمينه داشته ايم و 2 ميليارد دلار يعني 2 هزار ميليارد تومان تسهيلات از صندوق توسعه شهري براي قطارهاي شهري در سالجاري اختصاص داده شده است.
وي بيان كرد: شركت هاي خدمات شهري مكلف شده اند كه غير از پرداخت عوارض براي جبران آلودگي زيست محيطي تحت نظارت محيط زيست منابعي را براي جبران محيط زيست در نظر گرفته و هزينه كنند.
رئيس سازمان محيط زيست در اين نشست خبري به برگزاري اجلاس وزراي محيط زيست كشورهاي عضو اكو كه روز پنج شنبه 19 خرداد در تهران برگزار مي شود نيز اشاره كرد و اذعان داشت: اكو امسال جايزه بين المللي محيط زيست و صنعت سبز را اهدا مي كند.

 



تعطيلات هم در بهبود هواي تهران تاثيري نداشت

شاخص آلاينده هاي هواي تهران ديروز در حالي خبر از قرار گرفتن پايتخت در يك قدمي شرايط «بسيار ناسالم» خبر دادند كه روز يكشنبه هم هواي تهران در شرايط ناسالم بود و اين شاخص كه روز يك شنبه روي عدد 191 ايستاده بود ديروز عدد 126 را نشان داد.
به نظر مي رسد تعطيلات ميانه خردادماه تاثيري بر وضعيت آلاينده هاي هواي تهران نداشته به طوري كه يكشنبه با وجود حدود دو روز تعطيلي و خلوت بودن تهران، ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون، تهران را در آستانه شرايط بسيار ناسالم قرار دادند. هر چند كه ديروز هم با وجود تعطيلات سپري شده تهران كماكان در شرايط ناسالم بود.
بر اساس اطلاعات ايستگاههاي سنجش آلودگي هواي تهران، وضعيت آلودگي ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون هم در روزهاي اخير در وضعيت مناسبي نيست، به طوري كه اين آلاينده كه اين اواخر به ندرت از 60 و 70 بالاتر مي رفت، ديروز به 85 رسيده است تا ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون هم آرام آرام به جمع آلاينده هايي كه تهران را به شرايط ناسالم مي برند، اضافه شود.
اما بالا رفتن شاخص ها تنها محدود به ذرات معلق نيست، مونوكسيد كربن هم كه در تمامي روزهاي سال 90 در شرايط پاك قرار داشته و به ندرت رقمي بالاي 28 را تجربه كرده است،ديروز با قرار گرفتن روي عدد 40، زنگ خطر قرار گرفتن تهران در شرايط سالم به لحاظ اين آلاينده را به صدا درآورد. بر اساس استانداردها، اگر شاخص آلاينده اي بين 0 تا 50 باشد، هوا به لحاظ آن آلاينده در شرايط پاك است. بين 50 تا 100، شرايط سالم را نشان مي دهد، از 100 تا 200، وضعيت هوا ناسالم است و بين 200 تا 300 شرايط بسيار ناسالم است. بالاتر از 300 شرايط اضطرار را نشان مي دهد كه در آن تعطيلي شهر در مواردي اجتناب تاپذير است.

 



ارايه خدمات بيمه اي دهان و دندان در مطب هاي دندانپزشكي

رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از پوشش بيمه اي تمام دندان هاي كودكان 6 تا 12 سال كشور خبر داد.
دكتر محمدحسين خوشنويسان با بيان اين كه تمام دندان هاي كودكان 6 تا 12 ساله كشور تحت پوشش بيمه قرار گرفته است، گفت: به منظور استفاده كودكان از اين تسهيلات، تمام دندانپزشكان كشور مي توانند به ترميم دندان هاي كودكان 6 تا 12 ساله اقدام كنند به شرط آن كه با بيمه قرارداد داشته باشند. به اين ترتيب صرفا يك برگه از دفترچه بيمه فرد بيمه شده جدا مي شود.
وي افزود: سازمان بيمه تامين اجتماعي، بيمه خدمات درماني، بيمه ارتش و كميته امداد سازمان هاي بيمه گر طرف قرارداد براي ارايه خدمات بيمه اي دهان و دندان به كودكان 6 تا 12 سال هستند. بر اين اساس هر خانواده اي كه از اين چهار بيمه برخوردار باشد مي تواند خدمات بيمه اي دهان و دندان را از مطب هاي دندانپزشكي طرف قرارداد دريافت كنند. غير از اين نيز افراد مي توانند از بيمه ايرانيان درخواست كنند كه اين خدمات را ارايه كنند.

 



گرد و غبار، استان هاي كرمانشاه و خوزستان را دربر گرفت

سرويس شهرستانها-
وجود يك توده گرد و غبار غليظ كه از اواخر هفته گذشته شهرستان قصر شيرين را متاثر ساخته موجب كاهش ديد افقي به ميزان هزار متر در اين شهر شد.
بنابر گزارش ايستگاه هواشناسي قصر شيرين، هم اكنون ديد افقي در اين شهر با ديد افقي يك هواي سالم 9 هزار متر فاصله دارد و با توجه به وضعيت جوي افزايش غلظت غبار ادامه دارد.
بنابه گفته ديده بان اداره هواشناسي قصرشيرين، حداكثر دماي هواي ديروز قصرشيرين در گرمترين ساعت به 41 درجه سلسيوس بالاي صفر رسيد.
معاون محيط طبيعي حفاظت محيط زيست استان كرمانشاه نيز ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: گرد و غبار موجود در فضاي استان، هواي كرمانشاه را در وضعيت هشدار قرار داد.
فرشاد فتاحي با بيان اينكه ميزان استاندارد گرد و غبار 150 ميكروگرم در متر مكعب است افزود: ذرات گرد و غبار موجود در هواي كرمانشاه از ساعت 10 صبح دوشنبه 241 ميكروگرم در متر مكعب گزارش شد كه در مرحله هشدار قرار گرفت.
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان از موج جديد گرماي هوا از امروز در خوزستان خبر داد و گفت: گرد و خاك عراق هم در راه است.
نادر شفي خدايي امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از امروز گرماي شديد هوا در خوزستان رخ خواهد داد.
وي افزود: بررسي آخرين نقشه هاي پيش يابي نشان دهنده ظهور تغييرات شديد فشار هوا در صحاري عراق و عربستان است كه اين وضعيت با شدت و ضعف تا حدود يك هفته آينده نيز به طول خواهد انجاميد.
اين غبار ناشي از طوفانهاي شن عربستان و عراق است كه از طريق عراق با توجه به از بين رفتن پوشش گياهي، خشكسالي و كاهش نزولات آسماني وارد ايران مي شود و بيشترين شدت آن براي شهرستانهاي مرزي كشور است.

 



از سوي مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي
حكم متهم كلاهبرداري 50 ميليون دلاري از بانك هاي ملي و سپه صادر شد

حكم دو مدير سابق متهم در شركت دخانيات، هفت كلاهبردار بانك ملي و متهم كلاهبرداري 50 ميليون دلاري از بانك هاي ملي و سپه در مجتمع ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي صادر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط)، شعبه 68 دادگاه تجديد نظر استان تهران حكم قطعي مديرعامل سابق شركت دخانيات و همچنين معاون سابق صنعتي و توليدي شركت دخانيات ايران را صادر كرد.
براساس اين گزارش، اين پرونده با اعلام شكايت از سوي اداره كل كاشف مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه و اداره كل حقوقي و قضايي معاونت اطلاعات وزارت اطلاعات در دستور كار مجتمع قضايي امور اقتصادي قرار گرفت كه در اين پرونده متهمان پس از تشكيل هيئت مديره اقدام به خريد ملكي براي ساختمان ستادي شركت دخانيات كردند كه علاوه بر قيمت بسيار بالاتر از قيمت كارشناسي شده هزينه هاي بازسازي اين ساختمان نيز 70 درصد مبلغ كل ساختمان شده است و از اين طرق موجب تضييع اموال دولتي شده اند.
در مورد فروش ضايعات شركت دخانيات نيز بدون رعايت كردن تشريفات مربوط به مزايده، ضايعات را كمتر از قيمت كارشناسي به فروش رسانده و موجب تضييع اموال دولت شدند.
نامبردگان با خريد بنهاي شهروند و عدم ثبت تخفيف 3 درصدي آن به شركت دخانيات و همچنين پرداخت كمكهاي بلاعوض بدون تصويب هيات مديره موجب تصرف غيرقانوني در اموال دولتي شدند.
شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران با در نظر گرفتن محتويات پرونده و دفاعيات متهمين درخصوص اتهامات وارده حكم قطعي محكومين پرونده را به شرح ذيل اعلام كرد:
1-عبدالحميد رحماني خليلي فرزند عبدالرحمن رئيس هيئت مديره و مديرعامل سابق شركت دخانيات از حيث اتهام تصرف غيرقانوني در اموال و وجوه دولتي به ميزان سه ميليارد و دويست و نود و شش ميليون و پانصدو هفتاد و دو هزار ريال به پرداخت جزاي نقدي به مبلغ سيصدميليون ريال در حق صندوق دولت و همچنين از حيث اتهام اهمال و تفريط در انجام وظيفه منجر به تضييع اموال و وجوه دولتي به ميزان چهل و يك ميليارد و هفتصد و پنجاه و شش ميليون و دويست و شصت و سه هزار و پانصد و بيست و سه ريال و تعداد 000/620/10 قطعه هولوگرام به تحمل 74 ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
2- كريم ملك آسا فرزند صادق عضو هيئت مديره و معاون سابق صنعتي و توليدي شركت دخانيات ايران از حيث اتهام اهمال و تفريط در انجام وظيفه منجربه تضييع اموال و وجوه دولتي به ميزان يازده ميليارد و هفتصد و هشتاد ميليون ريال به تحمل 74 ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
صدور حكم متهم 50 ميليون دلاري از بانك هاي ملي و سپه
با اعلام شكايت اداره حقوقي بانكهاي ملي و سپه شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران راي قطعي يك پرونده اقتصادي را صادر كرد كه متهم پرونده با تشكيل شركت هاي متعدد اقدام به اخذ تسهيلات و گشايش اعتبارات اسنادي از بانكها كرده است.
اقدامات غيرقانوني نامبرده اعم از عدم توديع وثايق كافي، ارائه پيش فاكتورهاي صوري، عدم ورود كالا به كشور، عدم ارائه پروانه ترخيص كالا، عدم رعايت سقف تخصيص تسهيلات به شركت هاي ذينفع و عدم انطباق كالاهاي موجود با كالاهاي موضوع اعتبارات اسنادي مي باشد.
براساس اين گزارش محسن راودمند فرزند محمدعلي به اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع به تحمل يازده ماه حبس تعزيري و رد مبلغ بيست ميليون و نهصد و چهار هزار و نهصد و سه دلار و مبلغ يك ميليون و يك صد و نود و يكهزار و سيصد و سي و يك يورو و مبلغ پنج ميليارد و بيست و پنج ميليون و سي و چهار هزار و نهصد و هشت ريال در حق بانك سپه و همچنين مبلغ چهل و هفت ميليون و هشتصد و هشتاد و هفت هزار و پانصد و سي و چهار دلار در حق بانك ملي ايران محكوم شد.
ديگر متهمين پرونده رضا معمارباشي فرزند امير، حسين نصيري فرزند اباالفضل و كاظم سليم زاده فرزند حسين، رئيس، معاون و مسئول دايره ارزي بانك سپه شعبه مركزي قزوين به اتهام اهمال و تفريط در انجام وظيفه منجر به تضييع اموال و وجوه دولتي هر يك به پرداخت جزاي نقدي بدل از شلاق تعزيري به مبلغ ده ميليون ريال درحق صندوق دولت محكوم شدند.
گفتني است اين راي با توجه به قطعي بودن، در اجراي مقررات تبصره 3 ماده 188 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مصوب سال 1378 اعلام گرديد و لازم الاجرا مي باشد.
صدور حكم
7 كلاهبردار بانك ملي
شعبه سوم بازپرسي دادسراي ويژه امور اقتصادي سه متهم در يك پرونده اقتصادي را به اتهام مشاركت در كلاهبرداري مجرم شناخت كه با اعلام شكايت از سوي اداره حقوقي بانك ملي ايران پرونده اين متهمين در دستور كار مجتمع قضايي امور اقتصادي قرار گرفت.
بازپرس پرونده پس از تحقيقات لازم، قرار مجرميت متهمين پرونده را صادر و پرونده را جهت رسيدگي به يكي از شعب دادگاه عمومي تهران مستقر در مجتمع قضايي امور اقتصادي ارسال كرد.
بر اساس اين گزارش متهمين پرونده آقايان (س م- س) و (م-ط) و خانم (ز- ت- س) با مشاركت يكديگر، با عنوان اعضاي يك شركت ، تسهيلاتي را در قالب گشايش اعتبار اسنادي از بانك دريافت نمودند در حالي كه كالاهاي وارد شده از سوي متهمين فاقد ارزش واقعي بوده و از اين طريق مبلغ چهل و هفت ميليارد و هفتصد و سي و نه ميليون و چهارصد و چهل و نه هزار و چهار صد و شصت ريال از بانك كلاهبرداري نمودند.
بديهي است در اجراي مقررات پس از قطعيت حكم، اسامي كامل متهمين اعلام خواهد شد.

 



با غيرقانوني شدن اعمال ماده 18 تصميم و راي دادگاه تجديدنظر برگشت ناپذير است

رئيس كل دادگستري استان تهران بر نظارت جدي دادگستري بر آراي قطعي صادره دادگاه ها تاكيد كرد.
سيدعليرضا آوايي افزود: در گذشته، اعمال ماده 18 به اين معنا بود كه چنانچه در راي دادگاه تجديدنظر اشكالي وارد مي شد، يك امكان براي بررسي مجدد وجود داشت ولي در حال حاضر تصميمي كه دادگاه تجديدنظر مي گيرد، حرف و تصميم آخر است.
وي ادامه داد: برخي افراد به دنبال اين هستند كه با نفوذ خود در دادگاه راي قطعي صادر نشود؛ در حقيقت اين افراد با تمام امكانات بسيج شده و به قضات فشار مي آورند و از هر تلاشي استفاده كرده تا با نفوذ در شعبه و دفتر شعبه حقي را ناحق كنند.
رئيس كل دادگستري استان تهران به فارس گفت: در خصوص افراد فوق به مسئولان دادگاه تذكراتي براي توجه بيشترشان داده شده تا متوجه اين خطر باشند همچنين در اين راستا نظارت دادگاه بيشتر شده و حفاظت را در اين خصوص تقويت كرديم، در حقيقت امسال بيشتر به دنبال پيشگيري در اين زمينه هستيم.
پيش از اين براساس ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب، طرفين پرونده هاي قضايي مي توانستند حتي پس از قطعي شدن حكم هر پرونده اعمال ماده 18 كرده و به اين ترتيب بار ديگر پرونده قضايي را به جريان بيندازند كه اين موضوع يكي از دلايل وقوع اطاله دادرسي بود.
در دوره جديد رياست قوه قضائيه، آيت الله آملي لاريجاني اعمال ماده 18 را غيرقانوني خوانده و به اين ترتيب احكام پس از قطعي شدن امكان بازگشت نخواهد داشت.

 



روزانه 200 سكته مغزي در تهران

دبير هجدهمين كنگره نورولوژي و الكترو فيزيولوژي باليني ايران با هشدار نسبت به افزايش بيماري هاي مغز و اعصاب در كشور گفت: روزانه بين 150 تا 200 مورد سكته مغزي در تهران رخ مي دهد.
فرامرز اميري، متخصص مغز و اعصاب افزود: با توجه به افزايش هرم سني جمعيت ايران، شيوع برخي از بيماري ها از جمله بيماري هاي سكته مغزي، آلزايمر و پاركينسون نسبت به گذشته در جامعه بيشتر شده است.
اين متخصص مغز و اعصاب با تاكيد بر اينكه معمولا در كشور به تشخيص زودرس بيماري سكته توجه نمي شود، خاطرنشان كرد: ايران از نظر شيوع بيماري سكته مغزي جزو كشورهايي است كه شيوع متوسط در جهان دارد؛ آمارها نشان مي دهد در شهري مانند تهران كه حدود 12 ميليون نفر جمعيت دارد در روز 150 تا 200 مورد سكته مغزي رخ مي دهد و متاسفانه كمتر از 15 درصد آنها مراجعه به موقع به پزشك دارند.
وي افزود: همچنين حدود 80 درصد بيماران يا به علايم بيماري توجهي نمي كنند يا با علايمي غيراختصاصي مانند افتادن قند خون، استرس عصبي، علايم سكته مغزي را توجيه كرده و پيگيري نمي كنند.

 



از سوي دولت انجام مي شود پرداخت 23 درصدي يارانه به بيمارستان هاي دولتي

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه بيمارستانهاي دولتي با توجه به تورم و اجراي هدفمندي يارانه ها بايد حدود 27 درصد افزايش مي يافت اما با توجه به مصوبه افزايش 9 درصدي اين تعرفه ها در شوراي عالي بيمه، دولت قبول كرد مابه التفاوت اين تعرفه ها را تا مرز 23 درصد افزايش به صورت يارانه پرداخت كند.
حسن امامي رضوي افزود: دولت امسال براي اصلاح تعرفه هاي خدمات پزشكي در بيمارستانهاي دولتي و براي جلوگيري از اثر رواني افزايش واقعي تعرفه هاي پزشكي و فشار مضاعف به مردم به جاي افزايش واقعي تعرفه هاي خدمات درماني مابه التفاوت آن را به صورت يارانه به بيمارستان هاي دولتي پرداخت مي كند.
وي ادامه داد: بر اين اساس تعرفه هاي خدمات پزشكي در بخش دولتي براساس مصوبه شوراي عالي بيمه امسال 9 درصد افزايش مي يابد و مابه التفاوت اين ميزان تا مرز 23 درصد رشد تعرفه به صورت يارانه به بيمارستانهاي دولتي پرداخت مي شود.
معاون وزير بهداشت به فارس گفت: پيشنهاد اوليه وزارت بهداشت افزايش تعرفه هاي درماني بخش دولتي به ميزان حدود 27 درصد بود اما معاونت نظارت و برنامه ريزي راهبردي دولت تلويحا تا 23 درصد افزايش را پذيرفت و قرار شد براي جبران اين ميزان تعرفه تا مصوبه 9 درصدي افزايش تعرفه حدود 350 ميليارد تومان اعتبار خارج از بودجه سال 90 در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد كه البته منبع آن را نيز اين معاونت رياست جمهوري مشخص مي كند.

 



با تلاش پليس نوزاد ربوده شده كرمانشاهي پيدا شد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
نوزاد ربوده شده كرمانشاهي پس از 26 روز با تلاش پليس آگاهي كرمانشاه پيدا شد و به خانواده اش بازگشت.
سرتيپ كريم كشوري فرمانده انتظامي استان كرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: در تاريخ 13ارديبهشت ماه سال جاري، تماسي با پليس 110 كرمانشاه حاصل شد مبني بر اينكه نوزاد پسري پس از تولد در بيمارستان حضرت معصومه(س) كرمانشاه ربوده شده كه بلافاصله مامورين كلانتري 19 جهت بررسي به بيمارستان اعزام شدند.
وي تصريح كرد: كاركنان شعبه عمليات ويژه پليس آگاهي پس از روزها تحقيق و انجام يكسري اقدامات اطلاعاتي مطلع شدند در اوايل خردادماه جاري يك دستگاه خودرو سواري پرايد با دو سرنشين به درب بيمارستان مراجعه و سؤالات مشكوكي از نگهبان بيمارستان داشته و محل را ترك كردند. در اين حين ماموران اداره آگاهي آدرس مالك خودرو را از سامانه استعلام و مالك خودرو را شناسايي و دستگير كردند و راننده آژانس مسافراني كه در آن روز با اين خودرو به بيمارستان رفته بودند را مورد شناسايي قرار دادند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در ادامه اظهار داشت: ماموران اداره آگاهي كرمانشاه با هماهنگي مقام قضايي، منزل مورد نظر را مورد بازرسي قرار دادند كه در منزل فوق يك پيرمرد و پيرزن و نوزاد يك ماهه اي حضور داشت و با آزمايش خون نوزاد با نمونه خون والدين و سوابق بيمارستان مشخص شد كه اين همان نوزاد ربوده شده است.
كشوري در ادامه گفت: ربايندگان نوزاد كرمانشاهي در ابتدا منكر هرگونه سرقت شدند، لذا به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند چون قادر به بچه دار شدن نبودند در سيزدهم ارديبهشت به عنوان همراه مادر واقعي نوزاد وارد بيمارستان شده و در يك فرصت مناسب نوزاد را از زايشگاه تحويل گرفته و متواري شدند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در خاتمه گفت: متهمان در بين اقوام و همسايه ها با نقشه از قبل طراحي شده عنوان كرده بودند كه فرزندي در راه دارند و به زودي بچه شان به دنيا خواهد آمد.

 



مديرعامل بانك شهر مجبور به استعفا شد

مديرعامل بانك شهر به دليل ضعف در اجراي پيشرفته ترين بانكداري مجازي مجبور به استعفا شد.
به گزارش فارس، چند هفته اي است كه احمد درخشنده مديرعامل بانك شهر استعفا داده است و اين بانك در حال حاضر توسط حسين محمد پورزرندي رئيس هيئت مديره بانك شهر و مظفري قائم مقام اين بانك اداره مي شود.
احمد درخشنده به دليل ضعف در اجراي پيشرفته ترين بانكداري مجازي و تامين نكردن نظر سهامداران مجبور به استعفا شد.
قرار بود با استفاده از سيستم «بنكو» پيشرفته ترين بانكداري مجازي ايجاد شود كه اين كار تاكنون اجرايي نشده است.

 



گداي ميدان تجريش يك خانه در ولنجك دارد

فردي كه در ميدان تجريش اقدام به گدايي مي كند خانه اي در ولنجك دارد.
به گزارش فارس فردي نابينا كه در ميدان تجريش اقدام به تكدي گري مي كند داراي وضع مالي خوبي بوده و خانه اي در ولنجك دارد.
روز گذشته كه مأموران مي خواستند اين فرد را دستگير كنند مردم از روي ترحم مانع از انجام اين كار شدند.
به گفته يكي از مسئولان به تمامي سرشيفت هاي گشت اعلام شده است كه اين فرد را به مراكز نگهداري منتقل كنند.

 



كارخانه چنبرزني قم در آتش سوخت

كارخانه چنبرزني واقع در جاده قديم قم تهران دچار حريق شد كه علت آن در دست بررسي است.
عليرضا يزداني معاون عمليات سازمان آتش نشاني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: اين كارخانه كه شامل سه دهنه سوله در جاده قديم قم- تهران بوده و نزديك بهشت معصومه(س) واقع شده است، روز يكشنبه دچار حريق شد.
وي ادامه داد: اين كارخانه، لباس هاي فرسوده و ضايعات خياطي ها را جمع كرده و با استفاده از دستگاه پودركننده، آنها را براي استفاده در پشتي و... آماده مي كرد.وي گفت: علت آتش سوزي هنوز مشخص نشده و در دست بررسي است، اما احتمال مي رود يكي از دستگاه هاي پودركننده اتصالي كرده و اين حادثه را رقم زده است. وي خاطرنشان كرد: به دستگاهها آسيبي نرسيده و به دليل حريق در انبار، تلفات جاني هم نداشته است، اما دو نفر از ماموران آتش نشاني در حين عمليات دچار مسموميت ناشي از دود شده و بلافاصله به اورژانس منتقل شدند.

 



دزدان هم صاحب سايت شدند!

اخبار رسيده از هلند حاكي از آن است كه اخيراً سايتي در اين كشور تأسيس شده كه مخصوص دزدان است.
به گزارش پانا، سه جوان هلندي اخيراً يك سايت اينترنتي راه اندازي كرده اند كه به دزدان خدمات ارائه مي دهد.گفته مي شود اين سايت اطلاعات كامل افراد ثروتمند و سرشناس و نيز آدرس منازل و املاك آنان را منتشر مي كند تا دزدان بتوانند به راحتي مقصد مناسب و مدنظر خود براي دزدي را پيدا كنند.اين سايت اينترنتي عجيب، حتي توانسته به اطلاعات محرمانه و مورد نياز جهت يافتن راه فرار براي دزدان را منتشر كند. اين سايت كه همواره به روز مي شود، جديدترين اشياء قيمتي كه به منازل ثروتمندان افزوده مي شود را نيز منتشر مي كند.اين سايت اينترنتي از دزدان دعوت كرده براي همكاري خود را معرفي كنند و جديدترين راه هاي دزدي را در اختيار اين سايت قرار دهند تا آن را منتشر كنند و در دسترس ديگر همكاران خود قرار دهند. سايت دزدان شهرها و مناطق مختلف هلند را تقسيم بندي كرده و مناطق مناسب دزدي را اعلام كرده است.

 



سلطان خالكوبي

يك پيرمرد 69 ساله كه تمام بدن خود را خالكوبي كرده است سلطان خالكوبي لقب گرفت.
«تامي ولز» 69ساله در اين باره به يكي از رسانه هاي انگليسي گفت: من 52 سال وقت صرف كردم تا تمام بدنم را خالكوبي كنم. البته پس از مرگ همسرم اكثر وقت خود را صرف اين كار كردم و امروز وجب به وجب بدنم از خالكوبي هاي ريز و درشت پر شده است.اين پيرمرد در ادامه به روزنامه ديلي ميل افزود: همسرم به خالكوبي اصلاً علاقه اي نداشت و تا زماني كه زنده بود همواره از نشان دادن قسمت هاي خالكوبي بدنم به او امتناع مي كردم. با اين حال، با اين كار هم مخالف نبود؛ چرا كه خالكوبي را نوعي تفريح براي من مي دانست.به گزارش ايسنا، اين پيرمرد 69 ساله كه مربي رانندگي بوده است درباره خالكوبي هاي بدنش افزود: در مدت 52 سال تمام بدنم از جمله پاها، كمر، دستان، سر و صورتم را با انواع نقش ها و تصاوير خالكوبي كردم اما بهترين خالكوبي جمله اي است ك در وصف همسرم بر كمرم نوشته ام.

 



بزرگترين پاي دنيا

بزرگترين كفش دنيا براي يك بسكتباليست به نام پيتر ايروگا ساخته شد.
به گزارش برنا، ايروگا كه بومي جزاير سليمان است، 23/2متر قد دارد. طول يكي از پاهاي وي 38 سانتي متر و ديگري 5/37سانتي متر است و رشد آنها هنوز متوقف نشده است. نام وي در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شده است.ركورد قبلي بزرگترين پاي دنيا متعلق به سلطان كوسن از تركيه است. پاي چپ وي 5/36 و پاي راست وي 5/35 سانتي متر است.براساس گزارش «وورلد ركوردز آكادمي»، يافتن كفش براي پاهاي ايروگا مشكلات زيادي به همراه داشت. به همين علت يك كلينيك تهيه كننده كفش هاي طبي در سيدني استراليا به نام فوت پاور (Foot Power) تصميم گرفت تا اين مشكل را رفع كند. كار هاينز، متخصص بيماري هاي استخوان پا مي گويد ساخت كفش براي اين بسكتباليست در سايز 26، سي ساعت زمان برده است.علت رشد جسمي بيش از اندازه ايروگا، وجود توموري در مغز وي است كه نزديك غده هيپوفيز قرار دارد و به همين دليل رشد بدن او متوقف نمي شود. اين مرد تنومند قرار است به زودي در استراليا تحت عمل جراحي قرار گيرد تا رشد بدنش متوقف شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14