(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 خرداد 1390- شماره 19944

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ا فق ديد... جبل الطارق (يادداشت روز)
بلا (گفت و شنود)
طي نامه هاي جداگانه اي به رئيس جمهور 26 مصوبه غيرقانوني دولت از سوي مجلس اعلام شد
كيهان و خوانندگان
وزير كشور: اجازه اخلال در روند انتخابات را به هيچ كس نخواهيم داد
سروري: مجلس به وزارت علي آبادي راي اعتماد نمي دهد
كدخدايي: شوراي نگهبان اين هفته نظر خود را درباره وزارت امور زيربنايي اعلام مي كند
خزاعي: موج تحولات خاورميانه اروپا را نيز در برخواهد گرفت
يك سال پس از 1929 آمريكا سر خانه اول ايستاده است
همصدايي با منافقين و بهايي ها كه منظور نبوده است!
ديكتاتور تونس عامل موساد بود
جروزالم پست: حاكميت اسلامگرايان خطرناك تر از بمب اتمي است
خودفروشي به نام بيزينس
رشوه منافقين به سياستمدار از كارافتاده
چاپلوسي بي سابقه كاتب خاتمي براي رئيس گروهك آدم كش



ا فق ديد... جبل الطارق (يادداشت روز)

رفتار سياسي مسئولانه چگونه رفتاري است؟ نقطه «اعتدال» در تلاقي سه ضلع عقلانيت، معنويت و عدالت كجاست؟ اگر جمهوري اسلامي ايران قدرت اول منطقه و الهام بخش سلسله انقلاب ها در خاورميانه است، رفتار منطبق با شأن اين اقتدار جهاني كدام است و مجموعه طيف هاي سياسي وفادار به انقلاب بايد مراعات چه چيزهايي را بكنند كه در سطح و كلاس جمهوري اسلامي باشد؟ انديشيدن در ابعاد اين پرسش ها مستلزم بازخواني اتفاقات شتاباني است كه در منطقه در حال وقوع است؛ از جمله:
1- حكما قرن ها مي گفتند هفت درويش بر گليمي بخسبند و دو پادشاه در اقليمي نگنجند. بيراه نگفته بودند اما اين قاعده، استثنايي هم يافته است و آن اقليم عربستان است كه تا بدين جا و در كمتر از 5 ماه غير از شاه نگران سعودي، حاكمان تونس و يمن را نيز در خود جاي داده است. علي عبدالله صالح درحالي به رياض گريخت كه پيش از وي زين العابدين بن علي همان مسير را تا رياض پيموده بود. و البته احتمالا ديكتاتورهاي بحرين و ليبي هم مجبور خواهند شد رهسپار دربار آل سعود شوند، هر چند كه وضعيت براي شخص ملك عبدالله چندان باثبات نمي نمايد. اين پيروزي ها- از تونس و مصر تا يمن در جنوب عربستان- ارزان به دست نيامده و انقلاب هاي نوپا نيازمند مراقبت و تثبيت است. جمهوري اسلامي ايران همچنان كه به حق شريك پيروزي ملت هاي انقلابي منطقه است، نسبت به غم ها و مظلوميت انقلابيون بي پناه نيز مسئوليت دارد.
2- دولت آمريكا درحالي با سلسله انقلاب ها در شمال آفريقا و جنوب خاورميانه غافلگير شد كه هنوز صورت حساب خبط 10 سال پيش در اردوكشي به افغانستان و سپس عراق را تماما نپرداخته بود. مقامات سياسي و اطلاعاتي آمريكا هر قدر هم كه خوش بينانه برآورد مي كردند، در انتهاي محاسبه زيان و سود اين رويكرد نظامي كور، چيزي جز خسارت استراتژيك نمي يافتند. انقلاب هاي تونس و مصر درحالي كريسمس و ژانويه 2011 را براي دولتمردان آمريكايي تبديل به روز عزا كردند كه آنها به دولت بغداد قول داده بودند ماه دسامبر (دي ماه آينده) نيروهاي خود را از عراق خارج كنند همچنان كه وعده كرده اند خروج نيروها از افغانستان را ماه جولاي (مرداد ماه) آغاز كنند. چند هزار ميليارد دلار خسارت، هزاران كشته و بدتر از همه داغ شدن پيشاني با نشان «ياغي گري» درحالي كه جز شكست و شرمندگي چيزي عايد كاخ سفيد نشده، همه طوفاني است كه آمريكا از كاشتن باد درو كرده است. بماند كه ابعاد خسارت سقوط دشمنان ايران و ميدان يافتن دوستان جمهوري اسلامي، در قاب هيچ ماشين حسابي نمي گنجد. پيوند حاكميت عراق و ايران كه جاي چانه زني ندارد و از اين حيث، فرآيند 8 ساله رفتار آمريكا در عراق يقينا بزرگ ترين حماقت استراتژيك واشنگتن در 66 سال گذشته (پس از پايان جنگ جهاني دوم) است. حتي آقاي اوباما هم در سخنراني معروف وزارت خارجه اعلام كرد سود جنگ ما در عراق عايد ايران شد.
اما درباره افغانستان نيز دلالت هاي بسياري وجود دارد. 10 سال پس از جنگ كور در افغانستان، ماه هاست كه آمريكا مذاكره با شورشيان را پي گيري مي كند و پرسش اين است كه اگر بناي بر مذاكره- آن هم از موضع پايين- بود چرا عاقلي در پنتاگون يا سازمان سيا پيدا نشد تا همان روز نخست بگويد سري را كه درد نمي كند، دستمال نبنديم؟ پريروز بود كه روزنامه لوموند از قول شرارد كوپر كولس (نماينده ويژه وزير خارجه انگليس در امور افغانستان و سفير پيشين در كابل) نوشت: «افغانستان يكي از پيچيده ترين كشورهاست. جنگ در افغانستان سقوط اعتبار آمريكا نزد مردم مسلمان را تشديد خواهد كرد. اين سقوط با شكست حيثيتي فرانسه و انگليس در سال 1956 و حمله به كانال سوئز قابل مقايسه است. ورود نظاميان غربي و انگليسي به افغانستان اشتباهي بزرگ بود. اهداف انگليس و آمريكا در اين كشور غيرقابل تحقق است. مشكل افغانستان با راه حل نظامي حل نمي شود. ژنرال پترائوس فرمانده آمريكايي نيروهاي ناتو تجسم شكست در اين زمينه است.»
وضعيت آمريكا در بحبوحه سلسله بدبياري ها همان است كه گفته اند «سه پلشت آيد و...».
3- مسئله ايران در اين ميان اساسا قابل بحث نيست. ايران نه اينكه خاري در چشم آمريكا و اسرائيل باشد- كه از30 سال پيش چنين بوده است- بلكه امروز به تير و تركش سوزاني مي ماند كه گوش تا گوش و چشم تا چشم مستكبران را خراش داده است. چند روز ديگر سالگرد صدور قطعنامه پرهياهوي 1929 است اما با وضعيت فعلي اقتدار ايران چه كسي رويش مي شود كه براي نوزاد مرده تحريم، سالگرد بگيرد؟ چالش امروز ايران براي آمريكا و اسرائيل اساسا ديگر هسته اي نيست. ايران ژوئن 2011، نه تنها پروژه 25 ساله مهندسي شده «فتنه 88»- مايكل لدين صراحتا گفته بود اين فتنه از اواسط دهه 1980 و در ارتباط با دفتر نخست وزيري طراحي شد- را به گور سپرده بلكه فن بدل را زده و با يك پيگيري صبورانه 30 ساله، اكنون به بار نشستن انقلاب ها را در خاورميانه نظاره گر است.
تقريبا روزي نيست كه يكي از مقامات ارشد آمريكايي يا اسرائيلي- از اوباما و گيتس و كلينتون تا نتانياهو و باراك- نسبت به بازتاب تصوير انقلاب فوريه 1979 ايران در قاب انقلاب هاي مصر و بحرين و يمن اظهار وحشت نكند. نتانياهو بود كه در كنگره آمريكا گفت «از گذرگاه خيبر تا تنگه جبل الطارق، دگرگوني عظيم و پر ارتعاشي در خاورميانه در جريان است. كاش خاطرات پراگ و برلن 1989 تكرار شود اما شعله آرزوهاي ما مي تواند همانند سال 1979 سرد و خاموش شود. بايد قبول كنيم نيروهاي قدرتمندي در كشورهاي دستخوش انقلاب وجود دارند كه با ما مخالفند. در راس اين نيروهاي قدرتمند اسلامگرا، ايران قرار دارد كه خود را به مرز ما در غزه و لبنان رسانده است... كساني كه تهديد ايران را ناديده مي گيرند سر بر زير برف فرو برده اند. اوضاع بسيار بد است». نتانياهو 15 روز پيش هم در پارلمان اسرائيل گفت «روز نكبت فهميديم اوضاع اسرائيل هر روز وخيم تر مي شود». وضعيت براي اسرائيل چه قدر وخيم است؟ آن قدر وخيم كه چهره اطلاعاتي توداري مانند مئيرداگان پس از 8 سال سكوت، مثل مرغ پركنده و مذبوح خود را به در و ديوار مي كوبد. او صراحتا و با مصاديق گوناگون از زوال استراتژي در اسرائيل سخن مي گويد. ساده لوحانه است تصور كنيم همه تقلاي رئيس 8 ساله موساد كه صدارت سه نخست وزير (شارون، اولمرت و نتانياهو) را در فرآيند عقب نشيني از غزه (2005)، شكست مقابل حزب الله (2006) و هزيمت در جنگ 22 روزه غزه (2008) تجربه كرده، براي اين است كه وي نگران دستور حمله نتانياهو به ايران است. رژيمي كه از عهده زورآزمايي با حزب الله و حماس برنيامده، صدبار غلط مي كند پنجه در پنجه ايران بيندازد.
داگان كه مقارن اردوكشي آمريكا به عراق روي كار آمد تمام اتفاقات 8 سال گذشته را از نظر گذرانده و مي بيند كه هر روز موزائيكي از زيرپاي موجوديت اسرائيل خالي مي شود. مي بيند كه اسرائيل از شمال و جنوب و شرق و حتي عمق سرزمين هاي اشغالي به محاصره درآمده است. اكنون اگرچه ژنرال يوسي پلد وزير مشاور دولت اسرائيل مي گويد «داگان همه عمر براي اسرائيل زحمت كشيد و حالا مانند گاو شيرده لگد به سطل مي زند و آن را واژگون مي كند» اما نيويورك تايمز مي نويسد «مرد شماره يك موساد تا ژانويه گذشته، معتقد است سران اسرائيل قدرت تشخيص را از دست داده اند». و جروزالم پست يادآور مي شود «مقامات موساد باور دارند كه حاكميت اسلامگرايان در مصر پس از سقوط مبارك، خطرناك تر از بمب هسته اي ايران است». گويا ويروس استاكس نت كمانه كرده و به جان مقامات ارشد موساد افتاده كه پرونده هسته اي ايران، غصه سوم و چهارم آنها را تشكيل مي دهد. مسئله آنها همان است كه پورتر گاس (رئيس سازمان سيا در سال هاي 2006-2003) گفت «جهان امروز، يك مخلوط تاسف بار است. مهم نيست كجا را نگاه كنيد. روزنامه را كه هر روز برمي داريد به نظر نمي رسد، وضع بهتر شده باشد. اوضاع رو به سراشيبي است... ما وزنه هاي سنگيني را بايد به طور جدي جابه جا كنيم. وقتي به رژيم ايران مي رسيم، جدي ترين معضل و مشكل شماره يك ماست».
درچنين صحنه پراميد و درعين حال پيچيده اي، مجموعه طيف هاي سياسي وفادار به انقلاب بايد مراعات چه چيزهايي را بكنند كه در تراز شأن منطقه اي و جهاني نظام باشد؟
1- هماهنگي عقل و معنويت و تقواست كه ما را به نقطه اعتدال (دوري از افراط و تفريط) مي رساند. غرور يا غفلت و اسارت در قيد و بند انواع هيجان ها، دون شأن وفاداران به انقلاب الهام بخش اسلامي است. نامه اي كوتاه امارسا از اميرمؤمنان(ع) به عبداله بن عباس تكليف همه آنها را كه دستي بر سياست (اجرا يا نقد) دارند روشن كرده است.امام مي فرمايد:«انسان از رسيدن به چيزي كه از او فوت نمي شد شادمان مي شود و از فوت چيزي كه هرگز به دستش نمي رسيد، اندوهگين مي شود. پس نبايد برترين برنامه و هدف تو از دنيا كه به آن نايل مي شوي، رسيدن به لذت و تمنايي يا فرونشاندن غيظي باشد بلكه بايد بهترين كار نزد تو خاموش ساختن باطل يا زنده كردن حق باشد. شادي تو بايد براي آن چيزي باشد كه پيش فرستادي و تأسف تو براي آنچه برجا گذاشتي» (نامه 66 نهج البلاغه). سياست معطوف به عقل و تقوا و انصاف قطعا به دور از حب و بغض ها يا هوس ها و غضب هاي تنگ نظرانه شخصي است. هم صاحب منصبان دراين زمينه مسئوليت دارند و هم منتقدان و صاحبان كلام و قلم.
2- بصيرت و مآل انديشي چه در حوزه اجرا و چه در حوزه انتقاد عين اعتدال است. تعامل صاحب منصبان و منتقدان بدون مآل انديشي و بصيرت، نهايتا حكايت آن دو نفري خواهد شد كه يكي گودال مي كند و آن ديگري همان گودال را پرمي كرد. بعد هم با خونسردي مي گفتند نفري كه بايد مي آمد و لوله را جا مي گذاشت، نيامده اما ما كه نمي توانيم از مسئوليت خود شانه خالي كنيم!
اگر بعضا خطا يا انحرافي در عمل مسئولان ديده مي شود كه بايسته انتقاد و اعتراض است، اعتراض نكردن عين قصور است. در عين حال بايد سنجيد كه آيا «قصد» خير منتقد با «بازتاب» نقد او منطبق شده يا در تعارض با هم قرار گرفته و خانه هاي جدول دشمن را به همراه منحرفان پر مي كند؟ رفتار اصولگرايانه منطبق بر اعتدال، ذاتا حوصله بردار و بصيرت پذير است. كساني كه اخلاق فست فودي و عجولانه دارند نه در تراز سياستمداري اصولگرايانه و نه در تراز نقادي اصولگرايانه قرار نمي گيرند. امور زمانبر و فرآيندي را نمي توان به شيوه مايكروفري پيش برد. آميختگي صبر و بصيرت و مآل انديشي بود كه طومار فتنه 88 را به همراه توفيقاتي بزرگ درهم پيچيد.اميرمؤمنان فرمود «انسان صبور، پيروزي را از دست نمي دهد حتي اگر زمان طولاني شود» و «صبر ضامن پيروزي است»؛ البته صبر فعال و نه منفعل. پرچم مواجهه با انحراف ها و فتنه ها را بايد بلند كرد اما «الا ولايحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر».
3- دعوت به وحدت و الفت و رفق و مدارا ميان جريان هاي وفادار به نظام، دعوتي بي بديل است. البته مرزبندي با همه دشمنان و جريان هاي انحرافي را همواره بايد پررنگ كرد. اما از اين استثنا كه بگذريم جريان هاي سياسي معتقد و ملتزم به ولايت فقيه و انقلاب اسلامي بايد بتوانند با يكديگر تعامل سازنده داشته باشند. در جهاني كه دشمنان ديرپايي چون آمريكا و روسيه- كه حتي يكي تا پاي فروپاشي بلوك ديگر پيش رفته- مي توانند روابط خود را Reset (تجديد) كنند و دست كم برخي از تقابل هاي هزينه بر حاشيه اي را كنار بگذارند، طيف هاي متولي پاسداري از انقلاب اسلامي چرا نتوانند از تنش ها و تقابل هاي حاشيه اي بكاهند؟
كافي است مصلحت هاي بزرگ تر را چه در حوزه اجرا و چه در حوزه نقد مراعات كنيم و رفتارمان شليك بي هدف-يا از سر هيجان خواسته و خشم- نباشد.رفتار هيجاني و مغاير با خرد و تقوا و انصاف و عدالت، اهالي سياست ما را در گذر از گردنه حساس و پراهميت تاريخ لنگ مي كند و جا مي گذارد.
محمد ايماني

 



بلا (گفت و شنود)

گفت: از قول جريان انحرافي اعلام شده بود كه اواسط خرداد يك حادثه ناگوار اتفاق مي افتد!
گفتم: پس چرا هيچ اتفاقي نيفتاد؟!
گفت: همان جريان مي گويد، چون به مردم گفته بوديم دعا كنند و آنها هم دعا كرده اند، بلا رفع شد، اما چند روز ديگر را مشخص كرده و گفته اند ممكن است در آن روزها اتفاق ناگواري بيفتد!
گفتم: اگر باز هم اتفاقي نيفتاد چي؟!
گفت: دوباره مي گويند دعا كرديم بلا رفع شد!!
گفتم: اگر تا اين اندازه مستجاب الدعوه هستند چرا براي نجات خودشان از بن بستي كه با آن مواجه شده اند دعا نمي كنند؟!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: گدايي در خانه اي رفت و صاحبخانه چيزي به او نداد. گدا گفت؛ الان دعا مي كنم كه بلايي بر سرت نازل شود! صاحبخانه گفت؛ اگر دعايت اثر دارد، اول دعا كن بلايي كه بر سر خودت نازل شده رفع شود و بعد...!!

 



طي نامه هاي جداگانه اي به رئيس جمهور 26 مصوبه غيرقانوني دولت از سوي مجلس اعلام شد

رئيس مجلس با استناد به بررسي هاي اوليه هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين، 26 مصوبه هيئت دولت را مغاير با قوانين جاري كشور تشخيص داد و در نامه هاي جداگانه اي به رئيس جمهور اعلام كرد.
در پي انجام بررسي هاي اوليه هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين و اعلام نظر مقدماتي اين هيئت به رئيس مجلس شوراي اسلامي، 26 مصوبه هيئت دولت در موضوعات مختلف مغاير قوانين جاري كشور تشخيص داده شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه هاي جداگانه اي به رئيس جمهوري، مغايرت 26 مصوبه از مصوبات هيئت دولت را با قانون اعلام كرده و خواستار اصلاح اين مصوبات شده است.
تصويب نامه هاي هيئت وزيران در موضوعات «تخليه و بارگيري كشتي ها در بنادر كشور»، «واگذاري امتياز تبليغات گردشگري سلامت به كانون جهانگردي و اتومبيلراني»، «بخشي از وظايف وزارتخانه هاي صنايع و معادن و جهاد كشاورزي در استان كرمان»، «طرح ايجاد تونل براي اتصال جزيره قشم به سواحل كشور»، «تمديد ضوابط ارائه تسهيلات مسكن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا»، «ورود (85) دستگاه كاميون بدون رعايت ضوابط فني خودرو»، «تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در امر واگذاري سهام شركتها»، «تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در امور نفت»، «آئين نامه نحوه اداره شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني»، «تصميم نامه نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از شهر تهران»، «تامين اعتبار مالي براي تجهيز خودروهاي عمومي ديزلي»، «بخشي از وظايف وزارت نفت در استان آذربايجان شرقي» و «ايجاد شهرك هاي مرزي مشترك مهران و شلمچه با كشور عراق در استانهاي ايلام و خوزستان» بخشي از مصوبه هاي دولت هستند كه بنا بر نظر كارشناسي هيئت تطبيق مصوبات دولت با قوانين، مغاير قوانين جاري كشور تشخيص داده شده اند.
همچنين تصويب نامه هاي هيئت دولت در موضوعات «اصلاح آئين نامه ماده (7) قانون هدفمند كردن يارانه ها»، «انعقاد قرارداد ساخت آزادراه قم - تهران - مشهد»، «اصلاح مصوبه آئين نامه اجرايي ماده (161) قانون برنامه سوم توسعه تنفيذي در ماده 105 قانون برنامه چهارم توسعه»، «اصلاح مصوبه 70674/44762 مورخ 30/3/1389 ناظر بر كمك دولت براي انجام زيرساختهاي مجتمع هاي گلخانه اي هليلان، آبدانان، مورت چوار و مجتمع پرورش ماهي دشت عباس»، «اصلاح مصوبه 192384/ت43774 ك مورخ 30/9/1388 مربوط به اعطاي تسهيلات ناظر بر قانون ساماندهي و حمايت از توليد وعرضه مسكن مهر»، «اصلاح مصوبه شماره 45887/44449 مورخ 1/3/1389، ناظر به تكميل ساختمان اداري اداره كل شيلات استان هرمزگان»، «شاخص هاي عدالت در سلامت»، «صفر كردن سود بازرگاني پنبه»، «ايجاد تغييرات در تقسيمات كشوري استان تهران»، «آئين نامه اجرائي قانون اساسنامه هيئت رسيدگي به شكايات قانون برگزاري مناقصات»، «اصلاح مصوبه 194648/ت 45718 هـ مورخ 30/8/1389 ناظر به استفاده از اعتبار موضوع جزء «ب» بند (9) قانون بودجه سال 1389 كل كشور»، «تكليف بانك مركزي به اعطاي تسهيلات با نرخ سود كمتر براي جبران خسارات ناشي از زلزله شهرستان دورود» و «اختصاص اعتبار از محل منابع ماده (10) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت موضوع جزء «ب» بند (9) قانون بودجه 1389 كل كشور «براساس اعلام نظر مقدماتي هيئت تطبيق مصوبات با قوانين با مغايرت قانوني روبرو هستند.
رونوشت نامه هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص عدم تطبيق مصوبات دولت با قوانين كشور، جهت اطلاع براي رياست محترم قوه قضائيه، معاونت هاي محترم نظارت و قوانين مجلس شوراي اسلامي، معاونت هاي محترم حقوقي - امور مجلس - توسعه مديريت و منابع انساني - برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، رياست محترم كميسيون اصل نودم (90) قانون اساسي، رياست محترم ديوان محاسبات كشور، رياست محترم سازمان بازرسي كل كشور، رياست محترم ديوان عدالت اداري، مديرعامل محترم روزنامه رسمي، دفتر هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين و نيز وزارتخانه ها و سازمان هاي مربوط با هر يك از مصوبات ارسال شده است.
رئيس قوه مقننه همچنين در نامه هاي جداگانه ديگري به محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، مغاير نبودن 258 مصوبه هيئت دولت با قوانين جاري كشور را نيز اعلام كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ سفير عربستان در مصر چند روز پيش دراظهاراتي ابلهانه ايران را تهديد به حمله نظامي كرد. مي خواستم بگويم سعودي هاي راحت طلب حتي در جنگ با چند قبيله يمني چنان ضعيف عمل كردند كه در نهايت با كمك چند كشور خارجي از آن صحنه فلاكت بار بيرون آمده و نفس راحتي كشيدند.
محمدقلي نژاد- گنبدكاووس
¤ هيچ چيزي براي كشور ما خطرناك تر از رخنه فرهنگي دشمن نيست. يعني آلودگي هاي فرهنگي كه امروز دامن خودش را گرفته است به كشور ما صادر بشود به طوري كه نمونه هاي آن را نيز مشاهده مي كنيم لذا بايد هرچه زودتر فضاي فرهنگي كشورمان را اسلامي تر كنيم، و از مظاهر پلشت فرهنگ غربي دوري كنيم.
يك هم وطن
¤ يكي ديگر از نكاتي كه دشمن را نسبت به ايران به هراس انداخته است بحث راه اندازي اينترنت ملي است. به طوري كه روزنامه اورشليم پست اذعان كرده است كه ما با ويروس «استاكس نت» ايران را به اين فكر انداخته ايم كه براي خود يك اينترنت مستقل و ملي راه اندازي كند. اين يعني اينكه اين طرح كار درستي بوده است و رژيم صهيونيستي كه به خيال خام خودش مي خواست با اين ويروس جمهوري اسلامي را زمين گير كند به اين نتيجه رسيده كه خودش در حال زمين گير شدن است.
يك شهروند- تهران
¤ پيشنهاد مي كنم براي نجات دولت از انحراف عده معدودي از اطرافيان، تمام دلسوزان و دوستداران رئيس جمهور در آغازين روزهاي ماه مبارك رجب المرجب ختم قرآن بگيرند.
5389---0938
¤ بنده نمي دانم كه چرا برخي هنوز سعي دارند اعتراض و تنفر مردم ولايي نسبت به گروه انحرافي اطراف وي را اعتراض به كل دولت وانمود كنند. در صورتي كه مردم از شاكله دولت حمايت مي كنند. البته نبايد از نظر دور داشت كه اگر خداي نكرده اين گروه از خط قرمزي كه تبعيت از ولايت و عمل به اسلام ناب محمدي(ص) است بازهم تخلف نمايد هر كس و هرشخصي از آن ها حمايت نمايد يقينا مورد اعتراض مردم قرار خواهد گرفت.
حيدري- اصفهان
¤ در خصوص برخورد با جريان انحرافي كه در حاشيه دولت بوجود آمده بايد قبل از اينكه به فتنه عميق تبديل شود جراحي لازم صورت گيرد و اين غده سرطاني بيرون آورده شود.
6141---0918
¤ مي خواستم بدانم كه چرا قوه قضائيه نقد را رها كرده و به نسيه چسبيده است. فائزه هاشمي را كه هرچه از دهانش درمي آيد مي گويد و هرچه مي خواهد مي كند و به قول خودتان پرونده قطوري هم دارد بازداشت نمي شود ولي از آن طرف درباره مهدي هاشمي مي گوييد اگر او به ايران بازگردد، قطعا در فرودگاه بازداشت خواهد شد.
يك هم وطن- اصفهان
¤ مي خواستم از وزير محترم ارشاد بپرسم كه آيا واقعا انصاف است كه يارانه كاغذ را به روزنامه هاي زنجيره اي مي پردازد تا صفحه اول خود را به تيترها و عكس هايي از عناصر به اصطلاح ملي گرا اختصاص بدهند كه عمري امام(ره) به خاطر خيانت هاي آن ها خون دل خوردند.
ابراهيمي- تهران
¤ درباره درخواست چند هزار نفر مبني بر صدور مجوز نشريات براي اطلاع مسئولان ذيربط عرض مي كنم كه اكثر متقاضيان به دنبال دريافت يارانه كاغذ هستند تا راه اندازي نشريه! يكي از همين افراد ديروز به خود من اين توصيه را كرد و گفت: از اين طريق مي توان از ميليون ها تومان يارانه كاغذ بهره مند شد!
آشوري
¤ براي عبور از اتوبان پرديس 1500 تومان عوارض دريافت مي كنند، آيا واقعا اين انصاف است.
يكي از اهالي پرديس
¤ از فرماندار محترم اسلامشهر بخواهيد حداقل چند مورد از وعده هاي داده شده به اهالي شهرك جانبازان پشت خط در سال 89 را عملي كند.
6649---0912
¤ به مالكان خانه ها كه خانه خود را اجاره مي دهند توصيه مي كنم كه راه انصاف را در پيش بگيرند و به طمع درآمد بيشتر باعث تلخي زندگي ديگران نشوند.
يك خانم هموطن
¤ طبق فرمان و دستور موكد رهبر معظم انقلاب وقتي مجلس طرح و لايحه اي را به قانون تبديل مي كند دولت موظف به اجراي بلافاصله آن است، پس چرا وزارت آموزش و پرورش به قانون بازنشستگي عمل نمي كند.
خانم «ص-ق»
¤ از وزير مسكن تقاضا مي كنم كه به طور ناشناس به چند بنگاه املاك در مناطق مختلف سربزنند تا متوجه شوند كه قيمت اجاره و خريد و فروش مسكن چقدر افزايش يافته است.
يك شهروند
¤ در استان هرمزگان فقط در سه شهرستان جايگاه سوخت گاز CNG مي باشد. مثلا از شهرستان جاسك تا نزديك ترين فاصله تا ايستگاه بعدي جايگاه سوخت گاز 320 كيلومتر مسافت است و متاسفانه تاكنون هيچ فكري در اين مورد نشده است.
يك شهروند از جاسك
¤ تا وقتي كه زمستان بود و هوا سرد، بعضي از خانم ها مانتوهاي آستين كوتاه همراه با ساق دست مي پوشيدند ظاهرا اين مقدمه اي بود براي حالا كه تابستان شده و مانتوها آستين كوتاه است اما خبري از ساق دست نيست. پس چه زماني قانون حجاب و عفاف را در مملكت اسلامي پياده خواهيم كرد.
خانم حسيني
¤ برق دزدهاي مسلح در منطقه كيان پارس اهواز مرتب به سرقت برق در روز روشن اقدام مي كنند اما نيروي انتظامي هيچ واكنش بازدارنده اي ندارد. به طوري كه مردم هر از گاهي با مشكل قطعي برق مواجه مي شوند.
يك شهروند
¤ مي خواستم درباره قانون تغيير ساعت رسمي كشور كه هر سال 31 شهريور انجام مي شود پيشنهاد كنم كه زمان تغيير ساعت كه مصادف با آغاز سال تحصيلي خواهد بود به آخرين پنج شنبه انداخته شود تا فرداي تغيير ساعت كه مصادف با جمعه است مشكلي براي مردم پيش نيايد.
امير حسيني
پاسخ تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 17/1/90 روزنامه با عنوان «تامين اجتماعي تكليف مستمري بگيران خود را روشن كند» به آگاهي مي رساند: «حقوق مستمري بگيراني كه از بانك رفاه مستمري دريافت مي نمايند براساس حروف الفبا از پنجم تا بيست و پنجم هر ماه پرداخت مي شود، در اين ارتباط چنانچه به صورت موردي مستمري بگيري در زمان دريافت حقوق با تاخير مواجه شود، موضوع از طريق شعبه تامين اجتماعي مربوطه مورد بررسي و اقدام لازم معمول مي شود.

¤ از وزير محترم بهداشت، رئيس محترم بانك مركزي و نيروي انتظامي مي خواهم نسبت به راه اندازي بيمارستان، بانك و كلانتري و دانشگاه ويژه بانوان اقدام نمايند.
2773-0913
¤ از وزير محترم كشاورزي درخواست مي شود فكري به حال كشاورزان ابدان واقع در حدفاصل بين بوشهر و بندرعباس به عنوان قطب مهم كشاورزي نمايند متأسفانه نيمي از آب چاه هايشان شور شده است و كشاورزان هم خانه نشين شده اند.
رضا محمدي از ابدان
¤ بنده چند سالي است كه از رانندگان بخش خصوصي اتوبوسراني ورامين هستم در اين چند سال نه تنها يارانه دولت به ما تعلق نمي گيرد بلكه حق تعميرات و يارانه سوخت هم كه به بخش خصوصي تعلق مي گيرد به ما پرداخت نمي شود.
يك راننده اتوبوس
¤ مي خواستم از مسئولان شهري سؤال كنم كه آيا بيمارستاني كه مجوز ساخت در محله مسكوني دريافت مي كند، نبايد از خودش پاركينگ داشته باشد. بيمارستاني در بلوار كشاورز، خيابان حجاب كوچه سوم درحال احداث است كه پاركينگ ندارد و در آينده مزاحمت زيادي براي همسايه ها ايجاد خواهد كرد. لطفاً رسيدگي كنيد.
يكي از اهالي
¤ در شهرري پاركي در جوار خانه ما وجود دارد كاري جز مزاحمت براي مردم و كشيدن قليان و سيگار و رد و بدل كردن موادمخدر در اين پارك صورت نمي گيرد . آسايش را براي اهالي محل در اين شهر مقدس مختل كرده اند .متأسفانه گفته مي شود كه بسياري از پارك هاي ديگر هم با اين وضعيت مواجه هستند لطفاً رسيدگي فرماييد.
خانم محمدي
¤ اگر نيروي انتظامي در برخورد با ناهنجاري هاي فرهنگي جامعه مسئوليت دارد پس چرا با اين معضل بزرگ برخورد نمي شود.
محمودي- رباط كريم
¤ آيا ترفند بعضي ها در پشت نام امام زمان (ع) مخفي شدن و از كيسه نام مقدس حضرت ولي عصر(عج) خرج كردن در واقع نوعي واكنش فرار به جلو و دور زدن ولي فقيه نيست؟
كروبي نيا- لرستان
¤ اختصاص 400ميليارد تومان براي توسعه ساختمان مجلس شوراي اسلامي در بهارستان اجحاف به 16 هزار جواني است كه مي توانند زندگي جديد خود را با ساخت آپارتمان هاي 25ميليون توماني براي هر زوج آغاز كنند.
يك شهروند- تهران
¤ از اسفند ماه سال گذشته شير يارانه اي در پرند توزيع نمي شود به طوري كه مجبور به استفاده از شير آزاد شده ايم.
حسيني- پرند
¤ بابت تعويض كنتور برق چند سال پيش مبلغي را پرداخت كردم اما متأسفانه وقتي قبض جديد برق آمد مشاهده كردم كه از بنده خواسته اند 140هزار تومان ديگر به همين منظور بپردازم. از مسئولان اداره برق درخواست رسيدگي دارم.
يك شهروند
¤ در مجتمع فرهنگي وابسته به شهرداري كه در 30متري نيروي هوايي قرار دارد هر شب ضيافت هاي مختلط زن و مرد برگزار مي شود. و درحالي كه به رقص و پايكوبي مشغول هستند با الفاظ ركيك و دون شأن مسلمان همديگر را خطاب مي كنند.
در اين مجتمع برنامه هاي ختم متوفيان هم در شرايطي برگزار مي شود كه زن و مرد باهم مختلط هستند و وقتي مورد اعتراض قرار مي گيرند مدعي مي شوند كه مجوز دريافت كرده اند.
فشاركي
¤ مردم شهر ابدان بوشهر چشم انتظار ساخت مجتمع فرهنگي هستند از مسئولين فرهنگي درخواست مي شود نسبت به ساخت آن اقدام نمايند.
5365-0917
¤ جمعيت مسلمانان بيش از يك و نيم ميليارد نفر، مسيحيان دوونيم ميليارد نفر و يهوديان كمتر از 15 ميليون نفر. ولي بيش از 80% سرمايه ايالات متحده آمريكا در اختيار 2% مردم كشورش يعني يهودي ها قرار دارد.
2878---0919
¤ امروز سپاه ابرهه در شرق است
ديباچه ظلم حاكمان پرزرق است
از موضع انفعال سر مي تابيم
بحرين ميان خون و آتش غرق است.
6126---0919
¤ از شهرداري تهران درخواست مي شود نسبت به ريختن نخاله ساختماني توسط كمپرسي ها در انتهاي اتوبان شهيد بابايي و وسط خيابان كه جان مردم را تهديد مي كند واكنش نشان دهد.
1829---0919
¤ با توجه به خريد يك واحد آپارتمان 50 متري و نياز شديد به وام براي پرداخت بخشي از بدهي ساختمان خريداري شده به بانك نزد شعبه 2 شهرك انديشه مراجعه كردم تا مبلغ بيست ميليون تومان وام دريافت نمايم. كارشناس وام اعلام نمود كه به شما وام بيست ميليوني تعلق نمي گيرد، ولي افرادي كه داراي اوراق مشاركت بودند اعلام داشتند، از طريق سود اوراق مشاركت براي شما اين وام را درست مي كنيم فقط بايد يك ميليون تومان زيرميزي پرداخت نماييد. اين كار هم صورت گرفت ولي از وام خبري نيست! و متأسفانه كسي نيز در شعبه پاسخگو نيست. از رئيس محترم بانك مركزي استمداد مي كنيم.
يك شهروند
¤ مسئولان راهنمايي و رانندگي اعلام نموده اند كه ما مي خواهيم احترام تابلوهاي راهنمايي و رانندگي را احياء كنيم بايد گفت حرمت امام زاده بايد توسط متولي حفظ شود وقتي اكثر كوچه ها ورود ممنوع نصب مي گردد و بارها خودروهاي خود پليس به جهت تسريع به تابلوي ورود ممنوع بي اعتنايي مي كنند، من هم ياد مي گيرم به جاي دور زدن چند كيلومتر آن طرف تر ورود ممنوع 300-200 متري را مي روم. پس اگر كوچه اي ورود ممنوع نصب مي شود كوچه ديگر ورود آزاد بايد نصب شود نمي توان با بستن تمام منفذها از مردم خواست كه به قوانين احترام بگذارند بايد راه برون رفت نيز باقي گذاشت.
يك شهروند
¤ چرا پرچم جمهوري اسلامي نصب شده در سازمان ميراث فرهنگي واقع در خيابان آزادي جمع شده است؟
8701---0919
¤ چرا در برخي مواقع در سامانه «تله تكست» تلويزيون فقط اخبار اقتصادي كيهان درج مي گردد ولي بقيه روزنامه ها تمام اخبارشان؟ لطفا رسيدگي كنيد.
9001---0914
¤ بيش از سه ماه است كه كميسيون 100 شهرداري كرمانشاه برگزار نشده و اين باعث سردرگمي و ضرر و زيان به مردم شده است. براي رضاي خدا چاپ كنيد شايد به گوش مسئولين برسد و از استاندار محترم نيز درخواست مي شود با درايت اين مشكل را حل كنيد.
3841---0918
¤ بعضي از كارشناسان براي اينكه حساسيت كشته ها و زخمي هاي تصادفات جاده اي را بالا نشان بدهند دانسته يا ندانسته آنها را با شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس مقايسه مي كنند. عرض مي كنم اين قياس بسيار نابجا و ظلم به ارزش ها و مقدسات مي باشد.
4012---0912
¤ مانتوهاي چيني و تايلندي كه به بازار ايران آمده، كوتاه تر، تنگ تر و نازك تر از مانتوهاي ترك است. بنويسيد مسئولين مربوط نسبت به موضوع بي تفاوت نباشند.
6956---0912
¤ در سخنراني مسئولين به همه طوايف ايران عزيز اشاره مي شود ولي نامي از طايفه گرجي كه افراد اين طايفه در جاي جاي ايران اسلامي زندگي مي كنند برده نمي شود، چرا؟
0548---0913
¤ آيا پذيرفتني است كه نمايندگي هاي ايران خودرو را تحويل ندادن كارت بيمه شخص ثالث اتومبيل هاي فروخته شده خود را به بهانه كاغذ نداشتن بيمه پارسيان توجيه كنند و توپ را به زمين ديگري بيندازند.
3727---0913
¤ با توجه به عمومي شدن استفاده از رايانه در كشور شايسته است رسانه هاي گروهي از جمله صدا و سيما برنامه هاي آموزش تكنولوژي و فن بهره برداري از رايانه را به زبان گويا و ساده براي عموم اقشار جامعه تهيه كنند و در اختيار بگذارند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ در شهرستان بروجرد دكتري كه پدرم را عمل كرد قبل از جراحي مبلغ يك ميليون و 200 هزار تومان دريافت كرده ولي الآن منكر شده است و هيچ كس از بنده حمايت نمي كند. لطفا راهنمايي كنيد چگونه مي توانم ادعاي خود را ثابت بكنم.
8939---0936
¤ 28 سال است كه كار ساختماني مي كنم چرا بايد امثال ما بيكار باشيم ولي سر ساختمان هاي درحال احداث كارگران افغاني باشند به خدا قسم نزد زن و بچه خود شرمنده ايم.
پرويزي
معمار ساختمان
¤ بانك سامان مبلغ 40 ميليون تومان به مديريت سريال قهوه تلخ براي تبليغ داده است تصور بفرماييد با اين مقدار پول مشكل چند نفر از هم وطنان را مي توانست حل بكند ضمن اينكه بهترين تبليغ هم بود.
5765---0919
¤ در اداره سرمايه گذاري مديريت صنايع نوين از شركت هاي تابع سازمان تأمين اجتماعي 27 نفر كار مي كنند كه از ميان آنها فقط ما 2 نفر كه در حراست شركت مشغول به كار هستيم نيروي شركتي (واسطه اي) محسوب مي شويم. درحالي كه طبق دستور رئيس محترم جمهوري نيروهاي شركتي بايد تغيير وضعيت داده شوند، اما افسوس كه گوش شنوايي در كار نيست.
يك كارگر شركتي
¤ از 16 سال پيش قرار بود جاده سنندج- همدان به صورت دو بانده (رفت و برگشت جدا از هم) دربيايد ولي در عمل چنين چيزي محقق نشد. عبور تعداد زيادي كاميون و تانكرهاي سنگين به صورت شبانه روزي از اين جاده خستگي را به تن ما رانندگان عبوري مسير باقي گذاشته است.
خداويگي
¤ چرا برخي آقايان مجري سيما كه از بيت المال ارتزاق مي نمايند همانند بانوان به اصلاح ابرو مبادرت مي ورزند؟
7440---0913
¤ به رغم دستور صريح رئيس جمهور محترم ما تعدادي از كاركنان يكي از فرمانداري هاي استان گيلان هنوز شركتي هستيم چرا كه يكي از مقامات استانداري صاحب شركت است؟
8712---0911
¤ از مسئولين قوا انتظار مي رود هم بر اعصاب خود مسلط شوند و هم بر عهدي كه با ملت بسته اند بينديشند و بر آن وفادار باشند نه اينكه فقط به فكر خود و حفظ حيثيت اطرافيان باشند.
1576---0912
¤ مدتي است شهرداري منطقه 5 كرج براي بازسازي آسفالت خيابان دهقان ويلاي دوم اقدام به شيارزني نموده ولي تاكنون هيچ اقدامي انجام نگرفته است و وجود گرد و خاك باعث سلب آسايش و بهداشت كسبه و اهالي محل گرديده است از مسئولين محترم تقاضاي پي گيري و اقدام لازم را داريم.
جمعي از اهالي و كسبه محل
¤ مسئولين اگر با پاي پياده در داخل پايتخت تردد نمايند از وضع زننده برخي مغازه ها كه مبادرت به فروش لباس زنانه مي نمايند مطلع خواهند شد. يك نمونه خيابان... در منطقه 16 تهران است كه متأسفانه لباس زنانه به صورت زننده اي در مقابل ديدگان همگان قرار گرفته است؟ چنين صحنه هايي در شأن كشور اسلامي نيست؟ چرا برخوردي صورت نمي گيرد؟
3487---0935
¤ آيا مخابرات اجازه دارد به علت عدم پرداخت قبض تلفن امتياز تلفن را لغو كند؟ آيا اين خلاف قانون نيست؟
2174---0912
¤ بابت عصب كشي و روكش يك دندان چهارصد هزار تومان پرداخت كردم ولي كاركنان شهرداري همين خدمات را مجاني انجام مي دهند چرا كه بنده داراي بيمه خدمات درماني ام با حقوق ششصد هزار تومان و شش سر عائله؟ چرا اين همه تفاوت؟ وزير محترم بهداشت و مسئولين خدمات درماني چه پاسخي دارند؟
5527---0919
¤ مواضع روزنامه كيهان در بين مطبوعات كشور به حقايق نزديك تر و يادداشت هاي آقاي شريعتمداري ومقالات حسين قدياني فوق العاده شيوا و بصيرت زاست.
6591---0919
¤ بنده از مرگ كه حق است نمي ترسم ولي از آن زندگي كه فاقد روح دين باشد واقعاً مي ترسم.
4636---0914
¤ آقاي قدياني از نويسندگان كيهان در مقاله اخير خود با عنوان «اسي پاتر بر وزن هري پاتر» حق مطلب را ادا كرده بود از اين بابت از ايشان تشكر و قدرداني مي كنيم.
5167---0912
¤ حدود 6 ماه از تكميل پرونده بنده براي دريافت وام خوداشتغالي مهر رضا مي گذرد مع الوصف خبري از پرداخت وام نشده است. مشكل خودم را به چه كسي بگويم كه رسيدگي بشود.
0126---0919
¤ مغازه دار محله ما در ويلاشهر نجف آباد كره 100 گرمي 690 توماني گذشته را 800 تومان عرضه مي كند. اعتراض كرديم جواب مي دهد همه چيز گران شده است. مسئولين كشور مشخص كنند اين گراني ها قانوني است يا سر خود صورت مي گيرد.
7961---0913
¤ حضرت امام علي(ع) فرموده اند كسي كه به وقت خود در ياري رهبر خويش در خواب باشد با لگد دشمن بيدار مي شود. قابل توجه كساني كه چه در گذشته يعني ايام فتنه و چه امروز با حوادثي كه پيش آمده از ولايت فقيه غافل هستند و تشخيص خود را ملاك مي دانند.
1220---0911
¤ هر چه به مسئولين امر مراجعه مي كنيم و فرياد مي زنيم شهر آبژدان در خوزستان از خط اينترنت و ايرانسل محروم است هيچ كس توجه نمي كند و ترتيب اثر نمي دهد. حداقل شما مطبوعات به داد ما شهرستاني هاي دور از مركز برسيد.
1364---0916
¤ آمريكا هر روز از مردم مسلمان پاكستان كشته مي گيرد ولي متأسفانه دولتمران پاكستاني عكس العمل مؤثري از خود نشان نمي دهند. حقارت و ذليل بودن در مقابل آمريكايي ها تا چقدر. غيرت و عزت را از ايرانيان بياموزند.
عليمرداني
¤ وزير محترم اقتصاد و رئيس بانك مركزي كشور صحبت از يك رقمي كردن سود بانكي و عرضه طلا به صورت تني مي كردند. مي خواستم بدانم اين گفته ها تا چه حد به واقعيت پيوسته است.
رنجبر
مدتي قبل وزير محترم آموزش و پرورش سفري به شهرستان لنگرود استان گيلان داشت. نكته قابل توجه و پيگيري اين سفر دستور اداره آموزش و پرورش اين شهر مبني بر تعطيل شدن مدارس و حضور دانش آموزان به همراه معلمين در مسير ورود وزير به شهر بود و انتظار داشتيم آقاي حاج بابايي با مشاهده اين وضع ناراحت و گلايه مند شوند.
پيراسته فر
¤ در برخي از كوچه و خيابان هاي فرعي منطقه يك شهرداري بعضاً عبارت هاي توهين آميز به مقدسات ديني روي ديوارها ديده مي شود. جاي تعجب و سؤال دارد كه چرا مسئولين شهرداري منطقه تاكنون نسبت به امحاء اين جملات شرم آور اقدام نكرده اند.
2216---0919
¤ با توجه به نظارت و سرپرستي وزارت نفت توسط رئيس جمهور محترم از ايشان درخواست مي شود تبديل كارگران شركتي به قراردادي را به عنوان عيدي به آنها عنايت فرمايد- ما 10سال سابقه نيروي شركتي داريم-
1096:0916 و 8355:0916
¤ با توجه به جنگ نرم دشمنان و اينكه همه جوانان مثل حضرت يوسف نيستند براي اين همه بيكار در سن ازدواج چه كرده ايم؟!
4061:0917
¤ جريان انحرافي را قبل از ريشه دوانيدن مي توان با دست هرس كرد ولي اگر ريشه بدواند زحمت دوچندان مي شود.
6333:0911
¤ ضمن تشكر از افشاگري و روشنگري كيهان كه جلوي انحرافات فراماسونري و فتنه بزرگ تري را گرفتيد، از دولت محترم درخواست مي شود اگر از ديپلماسي فعالي برخوردار نيستند آن را به ديپلماسي مردمي واگذارند تا به خوبي از عهده آن برآيند. ديپلماسي فعلي به دولت اصلاحات بيشتر شباهت دارد تا دولت عدالت محور و انقلابي.
شجاع از بوكان
¤ چرا تغييرات در دولت فقط شامل حال وزراي خوش نام و پركار مي شود و شامل افراد منحرف و حاشيه ساز نمي شود؟
فاضل ازنجف آباد
¤ معلوم نيست چرا و به چه دليل مسئولين كشورمان بويژه در وزارت خارجه در قضيه كشتار مردم مظلوم و بي پناه بحرين مواضع محكم اتخاذ نمي كنند لااقل سفير اين كشور پادشاهي را از جمهوري اسلامي به نشانه اعتراض بيرون كنند.
فخرالساعه (جانباز)
 



وزير كشور: اجازه اخلال در روند انتخابات را به هيچ كس نخواهيم داد

وزير كشور با اشاره به در پيش بودن انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه وزارتخانه متبوعش به هيچ كس اجازه اخلال و سوءاستفاده در روند انتخابات را نخواهد داد.
«مصطفي محمدنجار» با اشاره به ديدار اخير نمايندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و تاكيد معظم له بر پرهيز از دخالت در انتخابات آينده مجلس گفت: براساس فرمايش مقام معظم رهبري و دستور ايشان، راهبرد دولت اصلا نظارت است تا قانون رعايت و حقوق مردم صيانت شود.
وزير كشور حاكميت قانون، مشاركت حداكثري، صيانت از آراء مردم و انسجام و وحدت ملي و برگزاري انتخابات كاملا باشكوه را از راهبردهاي دولت برشمرد و يادآور شد: مردم عزيز ما مطمئن باشند كه دولت خدمتگذار هيچ وقت اجازه نمي دهد كسي در روند برگزاري انتخابات خللي ايجاد كرده و سوءاستفاده كند.
نجار در همين خصوص ادامه داد: دولت علاوه بر اين كه به كسي اجازه نمي دهد در روند برگزاري انتخابات خللي ايجاد كند، انتخابات را براي كوري چشم دشمنان به صورت باشكوهي برگزار مي كند.
وي با بيان اين كه هنوز اتفاقي نيفتاده كه شايعه دخالت دولت در انتخابات را مطرح مي كنند، تصريح كرد: ايجاد خلل در روند برگزاري انتخابات خواست دشمنان است كه برخي ها ممكن است در داخل جاهلانه يا عمدا بخواهند اين مسائل را تكرار كنند.

 



سروري: مجلس به وزارت علي آبادي راي اعتماد نمي دهد

نماينده مردم تهران در مجلس گفت در صورت تشكيل وزارتخانه انرژي، وكلاي ملت به علي آبادي براي تصدي اين وزارتخانه راي اعتماد نخواهند داد.
پرويز سروري در گفتگو با مهر با اشاره به اينكه انتخاب علي آبادي به عنوان سرپرست وزارت نفت بر خلاف منافع ملي كشور است، افزود: علي آبادي يك بار به مجلس به عنوان گزينه وزارت نيرو مطرح شد اما نمايندگان ملت به وي راي اعتماد ندادند، لذا حضور ايشان به عنوان سرپرست وزارت نفت هيچ توجيه كارشناسي ندارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي علي آبادي را گزينه احتمالي دولت براي تصدي وزارت نفت دانست و اظهار داشت: انتخاب علي آبادي به عنوان سرپرست وزارت نفت با توجه به جايگاه كليدي اين وزارتخانه در اقتصاد كشور و تزلزل مديريتي اين وزارتخانه در سالهاي اخير، حتي در صورتي كه وي به عنوان گزينه احتمالي وزارت انرژي نيز مطرح نباشد اشتباهي استراتژيك از سوي رئيس جمهور است.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه وكلاي ملت يك بار عدم اعتماد خود به علي آبادي را براي حضور در وزارت نيرو اعلام كرده اند بنابراين در صورتي كه نمايندگان با ادغام دو وزارتخانه نفت و نيرو در غالب وزارت انرژي موافقت كنند معرفي علي آبادي به عنوان گزينه وزارت انرژي موج جديدي از اختلافات را ميان دولت و مجلس ايجاد خواهد كرد.
علي آبادي قابليت حضور
در اوپك را ندارد
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس هم گفت عليرغم اينكه علي آبادي انسان محترمي است اما قابليت حضور در اوپك را ندارد.
احمد توكلي با اشاره به معارفه محمد علي آبادي به عنوان سرپرست وزارت نفت، گفت: به لحاظ قانوني معارفه علي آبادي مشكلي ندارد اما از لحاظ مصلحتي، بنده معارفه وي را خلاف مصلحت مي دانم چرا كه علي آبادي هيچ تجربه اي در اين زمينه ندارد و قرار است براي اولين بار اجلاسي كه رياست آن برعهده ايران است را اداره كند.
وي با اشاره به اظهارات علي آبادي مبني بر اينكه آشنايي ام به صنعت نفت به سال 54 بازمي گردد، اظهار داشت: آيا تجربه 36 سال پيش به درد امروز مي خورد كه وي برود و رئيس اوپك شود؟ اگر 36 سال از سن علي آبادي كم كنيم، علي آبادي در آن دوران حدود 24 يا 25 سال سن داشته است لذا وي چه تجربه بزرگي آن هم در زمان رژيم شاه مي توانسته كسب كند.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس تصريح كرد: استدلال علي آبادي به درد رضايت خاطر امثال خودش مي خورد وگرنه ملت ايران چنين استدلال پوچي را نمي پذيرد كه كسي بگويد من از سال 54 كه مهندس شده و مخزن نفتي كن را ساختم، پس مي توانم به وزارت نفت رفته و به عنوان نماينده ايران پس از سالها در يك اجلاس بين المللي شركت كنم.
توكلي ادامه داد: ملت ايران نمي پذيرد كسي كه 36 سال پيش در موقعيت يك مهندس جوان در يك پروژه ساخت مخزن نفتي شركت داشته است، 36 سال بعد يعني امروز، مي تواند رئيس بزرگترين و مهمترين اجلاس شود.
وي خاطرنشان كرد: البته اينكه علي آبادي گفته برنامه اي ندارم، درست است چرا كه در مرحله سرپرستي هيچ كس برنامه ندارد بلكه بايد وزارت نفت را طبق برنامه مدون قبلي اداره كند.
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين تاكيدكرد: علي آبادي اگر بخواهد مسئوليتي برعهده بگيرد، به دليل وضع استثنايي كه ايران پيدا كرده و پس از سالها كشورمان براي اولين بار رياست اوپك را عهده دار است، براي اين كار بايد قابليت داشته باشد اما عليرغم اينكه علي آبادي انسان محترمي است، قابليت لازم را ندارد.

 



كدخدايي: شوراي نگهبان اين هفته نظر خود را درباره وزارت امور زيربنايي اعلام مي كند

سخنگوي شوراي نگهبان گفت كه اين شورا در هفته جاري نظر خود را در باره مصوبه اخير مجلس مبني بر تشكيل وزارت امور زيربنايي اعلام مي كند.
كدخدايي در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: از آنجا كه اين مصوبه مجلس در آخرين ساعات اداري روز چهارشنبه يازدهم خرداد ماه به شوراي نگهبان ارسال شد، اين شورا نتوانست در باره آن اعلام نظر كند.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان پيش بيني كرد كه اين مصوبه در هفته جاري در جلسه شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گيرد.
مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته به لايحه تشكيل وزارت امور زيربنايي راي مثبت داد تا اين وزارتخانه جديد با ادغام وزارتخانه هاي راه و ترابري ، مسكن و شهرسازي و ارتباطات و فناوري اطلاعات تشكيل شود.
تشكيل اين وزارتخانه جديد، نخستين گام دولت براي اجراي ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر كاهش تعداد وزارتخانه ها از 21 به 17 وزارتخانه است.

 



خزاعي: موج تحولات خاورميانه اروپا را نيز در برخواهد گرفت

سفير و نماينده دايم كشورمان در سازمان ملل متحد تاكيد كرد كه موج فزاينده تحولات در خاورميانه، اروپا را نيز در برخواهد گرفت.
محمد خزاعي كه به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در مسجد امام علي(ع) نيويورك سخن مي گفت، با اشاره به ويژگي هاي شخصيت سياسي، عرفاني، فلسفي و اخلاقي حضرت امام خميني(ره) تاكيد كرد: رمز عظمت و موفقيت حضرت امام خميني(ره) در ايجاد يك تحول بزرگ در تاريخ بشر، اخلاص عملي ايشان بود.
سفير و نماينده دائم كشورمان به تاثيرات انقلاب اسلامي در منطقه و جهان پرداخت و با اشاره به تحولات منطقه تصريح كرد: آنچه در دنيا اتفاق مي افتد آثار آن زلزله بزرگي است كه انقلاب اسلامي ايران در ساختار نظام سياسي جهان به وجود آورد.
خزاعي با اشاره به حركت ملت ايران در جهت استقلال، آزادي، حكومت مردمي و احياي ارزش هاي الهي آن را زمينه ساز تحولات در كشورهاي اسلامي و عربي دانست و افزود: مفاهيم مطرح كنوني در جهان ريشه در بنيان هاي اسلامي دارد و اين مفاهيم فراگيرتر شده و نظام دنيا را دچار تغييرات جدي خواهد ساخت.
وي گفت: موج فزاينده تحولات در خاورميانه، اروپا را نيز در برخواهد گرفت.

 



يك سال پس از 1929 آمريكا سر خانه اول ايستاده است

محافل آمريكايي در آستانه سالگرد صدور قطعنامه 1929 معتقدند دور تازه تحريم ها هيچ تاثيري بر روند سياستگذاري جمهوري اسلامي ايران نداشته است.
موسسه تحقيقاتي «شوراي آتلانتيك» در گزارشي اعلام كرد: تحريم هاي اعمال شده تاثيري بر مهار برنامه هسته اي ايران نداشته و واشنگتن بايد به جاي اعمال تحريم ها از پكن بخواهد تا ايران را به مذاكرات ديپلماتيك فرا بخواند و به ايرانيان اعلام كند كه آمريكا مايل به پذيرش حق غني سازي اورانيوم در ايران با نظارت بازرسان بين المللي مي باشد.
در گزارش شوراي آتلانتيك تاكيد شده است: اگر تحريم هاي جديدي نيز بر عليه ايران وضع گردند بعيد به نظر مي رسد تهران به خواسته هاي واشنگتن تن در دهد زيرا اولين مشكل اين است كه چين به هيچ وجه از آمريكا پيروي نمي نمايد. در اين بين هند و تركيه نيز در برابر فشارهاي آمريكا مقاومت مي كنند.
استوارت آيزنستات سفير پيشين آمريكا در اتحاديه اروپا نيز به صداي آمريكا گفت: روشن است كه مجموعه تحريم ها، ترور دانشمندان اتمي و ويروس استاكس نت، برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده است. هرچند اين تحريم ها ممكن است تاخير و دشواري بر سر برنامه اتمي ايران ايجاد كرده باشد اما تهران را از برنامه غني سازي منصرف نكرده است. قيمت بالاي نفت و عدم همراهي چين كه توجه چنداني به تحريم ها ندارد و به طور گسترده در ايران سرمايه گذاري مي كند، بر عليه تحريم ها عمل كرده است.
روزنامه پوليتكو نيز در گزارش مشابهي خاطرنشان كرد: چين به قطعنامه هاي تحريم عليه ايران راي مثبت داده اما تحريم هاي مضاعف آمريكا را به اجرا نگذاشته است. آنها به صراحت از مقام هاي آمريكايي خواسته اند كه منابع تامين انرژي پكن را تهديد نكنند چرا كه با واكنش جدي مواجه خواهند شد. به نظر مي رسد دولت چين روابط حسنه با يك قدرت منطقه اي مانند ايران را بر نگراني هاي غرب ترجيح مي دهد.
اين ارزيابي محافل گوناگون آمريكايي در حالي است كه لاوروف وزير خارجه روسيه نيز از اروپا و آمريكا خواست از سخت گيري بر سر تحريم ها بكاهند و به جاي آن مشوقي ارائه كنند تا امكان از سرگيري مذاكرات با ايران پس از 6 ماه وقفه ميسر شود.
لاوروف گفت: از ژانويه گذشته مذاكرات 1+5 با ايران به تعليق درآمده و براي از سرگيري آن بايد مشوق هايي ارائه كرد. توفيق فرآيند مذاكره با تحريم و تهديد عليه ايران ميسر نيست بلكه بايد از تحريم ها كاسته شود.
وي خاطرنشان كرد: شاهدي براي نظامي بودن برنامه هسته اي ايران وجود ندارد و اطلاعات آژانس هم اين نتيجه گيري را كه ايران در حال توليد بمب است، تاييد نمي كند. مسكو هيچ اطلاعاتي از ساخت سلاح اتمي توسط ايران در اختيار ندارد.
وزير خارجه روسيه گفت: تحريم جديد هيچ باري به همراه ندارد و صرفا مخرب روند مذاكره است.
خاطرنشان مي شود شوراي امنيت در تاريخ 20خرداد 1389 با فشار آمريكا قطعنامه تحريمي 1929 را عليه جمهوري اسلامي ايران تصويب كرد. اين قطعنامه اولين بار بدون اجماع اعضاي شورا تصويب شد. وزير خارجه آمريكا مدعي شده بود اين كشور تحريم هاي فلج كننده اي عليه ايران به كار مي گيرد.

 



همصدايي با منافقين و بهايي ها كه منظور نبوده است!

عضو مركزيت مجمع روحانيون به روزنامه زنجيره اي شرق گفت: امام(ره) به چند صدايي درخانواده انقلاب معتقد بود.
مجيد انصاري در اين مصاحبه گفته است: امام به صورت مكتوب با تاسيس و ادامه كار مجمع روحانيون موافقت كردند. امام در آن مقطع احساس كرده بودند كه يك نوع تك صدايي در سازمان روحانيت در حال به وجود آمدن است كه اين را مضر مي دانستند.
وي مي گويد: اعتقاد راسخ امام به چند صدايي در درون خانواده انقلاب و جامعه بود. امام معتقد بود رقابت سياسي سالم لازمه يك جامعه پوياست به شرط اين كه تبديل به خصومت و دشمني نشود.
اين اظهارات از سوي يك عضو مركزيت مجمع روحانيون در حالي عنوان مي شود كه سران تشكل مذكور به تدريج به سمت جريان هاي انحرافي خارج از نظام ميل پيدا كردند و در دوران اصلاحات تبديل به پوشش حمايتي جريان هاي ضدانقلاب شدند تا جايي كه مهره مفلوك و ورشكسته اي نظير اكبر گنجي در سفر به آلمان به گزافه گفت خميني به موزه تاريخ خواهد رفت. جريان مذكور همچنين در فتنه و آشوب سال 88 كه به اهانت صريح عليه اسلام و امام حسين(ع) و انقلاب و امام(ره) و ولايت فقيه انجاميد، نقش آتش بيار معركه را ايفا كرد و هرگز حاضر نشد از گروهك هاي تحريك شده توسط دشمن و نقش آفرين در فتنه 8 ماهه برائت جويد.
برخي سران مجمع روحانيون در حالي به ايفاي نقش مشترك با فتنه گران پرداختند كه خاتمي چند سال قبل صراحتا اعلام كرده بود از اردوگاه اصلاح طلبان صداي دشمن به گوش مي رسد. امثال آقاي انصاري مي دانند قطعا منظور امام(ره) اين نبود كه جريان هاي درون نظام به اسم چندصدايي، به بلندگوي جبهه استكبار و دشمنان تابلو دار انقلاب تبديل شوند!

 



ديكتاتور تونس عامل موساد بود

رئيس اسبق سازمان اطلاعات تونس فاش كرد ديكتاتور فراري اين كشور عامل سرويس جاسوسي موساد بوده است.
به گزارش خبرگزاري قدس، وي اعلام كرد: وزارت دادگستري تصميم گرفته مجددا پرونده قتل يك مهندس اطلاعاتي تونس به نام مروان بن زينب را به جريان اندازد.
مروان بن زينب مهندس دستگاه اطلاعاتي تونس چند سال قبل به جرم نفوذ در دستگاه اطلاعاتي ويژه بن علي كه رابطه تنگاتنگي با دستگاه جاسوسي موساد داشت، ترور شد.
وزارت اطلاعات تونس با صدور اطلاعيه اي خواستار نبش قبر مهندس مروان بن زينب و كالبد شكافي براي مشخص كردن علت مرگ وي شد. خانواده بن زينب مي گويند كه پليس تونس فرزندشان را به هنگام رانندگي در پايتخت ربوده و او را تا دم مرگ مورد شكنجه و آزار بدني قرار داده و سپس بدنش را در نزديكي خط راه آهن شهر الزهراء (جنوب پايتخت) انداخته تا اينگونه وانمود شود وي بر اثر حادثه رانندگي جان خويش را از دست داده است.
رئيس اسبق سازمان اطلاعات تونس در جريان يك برنامه تلويزيوني مستند گفت: بن علي مزدور موساد بود و اين رژيم فاسد در كنار فرانسه و آمريكا و رژيم هاي حامي غرب قرار داشت.

 



جروزالم پست: حاكميت اسلامگرايان خطرناك تر از بمب اتمي است

مقامات سرويس جاسوسي اسرائيل معتقدند اكنون روي كار آمدن اسلامگرايان در مصر خطرناك تر از احتمال توليد بمب هسته اي توسط ايران است.
روزنامه جروزالم پست با انتشار اين تحليل نوشت: فرماندهان و برخي مقام هاي سابق اين سرويس اطلاعاتي نظير ژنرال شويتاي شاويت رئيس اسبق موسادمعتقدند روي كار آمدن اسلامگراياني نظير اخوان المسلمين در مصر خطرناك تر از مسئله هسته اي ايران است. اين مقامات مي گويند در صورتي كه اسلامگرايان حكومت پس از سقوط مبارك را به دست بگيرند، بدون شك درصدد نابودي اسرائيل برخواهند آمد.
جروزالم پست همچنين نوشت: اسلامگراياني مانند اخوان المسلمين سعي در رسيدن به قدرت و تشكيل حكومتي اسلامي مبتني بر شريعت دارند. آنها به عنوان سازمان سياسي قوي اين فرصت را دارند و پس از سقوط مبارك قدرت زيادي گرفته اند.
مصر از صحراي سينا هم مرز فلسطين اشغالي است. نوار غزه و گذرگاه رفح در همين منطقه قرار دارد. گذرگاه رفح به تازگي و پس از چهار سال انسداد، بازگشايي شد. مردم مسلمان مصر بارها در تظاهرات خود شعار مرگ بر اسرائيل سر داده و حتي در روز نكبت (سالگرد اشغال فلسطين) درصدد عزيمت به مرز فلسطين بودند كه با ممانعت ارتش روبرو شدند. مصر در دوره انور سادات با امضاي پيمان خائنانه كمپ ديويد، اولين دولت عربي بود كه اشغالگران صهيونيست را به رسميت شناخت. ملت مصر اكنون خواستار لغو اين معاهده هستند.
براساس نظرسنجي هاي چند ماه پيش، 88 درصد مردم مصر، رژيم صهيونيستي را دشمن و تهديد اصلي قلمداد مي كنند. دوسوم مردم اين كشور نيز در نظرسنجي ها اعلام كرده اند آمريكا درصدد نفوذ به انقلاب مصر و انحراف آن است.

 



خودفروشي به نام بيزينس

يكي از مخالفان مقيم آمريكا معتقد است جريان اپوزيسيون براي امرار معاش به هر نوع بيگاري سياسي در خارج تن مي دهد.
داريوش سجادي كه مدتها با نشريات زنجيره اي همكاري داشته در وبلاگ خود، مي نويسد: اپوزيسيون خارج از كشور خصوصا در آمريكا يك بيزينس است. آقايان مشكل معاش دارند زبان انگليسي هم در حد مكفي بلد نبوده و تخصصي هم براي جذب در بازار كاري آبرومند ندارند. لذا از تنها توانايي خود كه سياه نمايي مطابق ميل دولت مردان و تينك تنك هاي آمريكايي است بهره مي برند تا بدينوسيله بتوانند خود را از دلارهايي كه آمريكا به اين منظور اختصاص داده، برخوردار كنند و در ضمير ناخودآگاه شان نيز خود را مبارزان خط نخست جبهه آزاديخواهي تعريف مي كنند.
وي مي افزايد: آنها خيلي هم زيركند و چون به اين «سياه نمايي با لعاب آزاديخواهي» به چشم بيزينس نگاه مي كنند لذا همه همت شان را با توسل به هذيان هاي سياسي صرف زنده نگاه داشتن زخم ايران و كارشكني جهت حفظ اين زخم به منظور تضمين دوام و بقاي شغل خود مي كنند.
اطلاق عنوان «تجارت» براي خيانت هاي اپوزيسيون به كشور خود در حالي است كه پيش از اين برخي عناصر مخالف مقيم خارج از تعبير خودفروشي و وطن فروشي براي جريان هاي اصلي اپوزيسيون استفاده كرده اند.

 



رشوه منافقين به سياستمدار از كارافتاده

سران گروهك تروريستي منافقين براي دعوت هر يك از سياستمداران بازنشسته آمريكايي در ميتينگ ها و جلسات سخنراني خود ده ها هزار دلار رشوه مي دهند!
اين خبر را روزنامه وال استريت ژورنال همزمان با برگزاري نشستي از سوي منافقين در واشنگتن عنوان كرد. روزنامه مذكور فاش كرد: سران سازمان مجاهدين خلق [منافقين] به هركس كه براي سخنراني دعوت مي كنند 25 تا 40 هزار دلار پول مي دهند.
اخيراً يكي از اعضاي جدا شده سازمان در سايت ضدانقلابي ايران سبز فاش كرده بود منافقين به دنبال سياستمداران از كار افتاده اروپايي و آمريكايي مي ر وند كه داراي هيچ قدرت سياسي نيستند و بازنشسته شده اند.
پورترگاس رئيس اسبق سيا(در دولت بوش) در نشست منافقين، اوضاع را براي آمريكا خطرناك توصيف كرد و با اشاره به انقلاب هاي خاورميانه گفت: جهان ما چگونه است؟ اولين واقعيت زندگي اين است كه جهان يك مخلوط تأسف بار است. براي من مهم نيست شما كجا را نگاه مي كنيد. هر روز كه شما روزنامه را برمي داريد، به نظر نمي رسد كه جايي بهتر شده باشد؛ شايد تونس. ولي به ساير جاهاي جهان نگاه كنيد. اوضاع رو به سراشيبي است... سوال بزرگي كه ما در مورد ايران نگران هستيم اين است كه آيا بهار عربي به يك زمستان خواهد رسيد. رژيم ايران معضل جدي و مشكل شماره يك ماست.

 



چاپلوسي بي سابقه كاتب خاتمي براي رئيس گروهك آدم كش

كاتب ويژه خاتمي در دوران رياست جمهوري وي، به عنوان اداي دين به سركرده گروهك جنايتكار كومله، تملق نامه اي بي سابقه را به رشته تحرير درآورد.
بابك داد از همكاران روزنامه زنجيره اي سلام بود كه پس از رياست خاتمي به عنوان كاتب ويژه وي در سفرها و ملاقاتهايش انتخاب شد. وي با وجود اينكه چند ماه پس از آغاز فتنه 88، با كمك گروهك تجزيه طلب و تروريستي كومله از ايران گريخته بود، تا همين چند ماه پيش ادعا مي كرد در ايران حضور دارد و به مبارزه اي طاقت فرسا عليه جمهوري اسلامي مشغول است!
وي اكنون با القابي نظير برادر از عبدالله مهتدي (رئيس گروهك كومله) ياد مي كند و ضمن تحريف تمام عيار تاريخ خيانت هاي گروهك مذكور مي نويسد: با عبدالله مهتدي در شرايطي دوست و برادر شديم كه من پس از تعقيب و گريز [؟!] چهارماهه به كردستان عراق رفته بودم. او و برادرش كه دوستي شان باعث افتخارم است، چيزي بيش از مهمان نوازي بر گردن من حق دارند... با او در آبان 88 و ساعت هاي طولاني حافظ خواني مي كرديم. او دبيركل حزب كومله است اما نه آن كه صداوسيما به دروغ تبليغ مي كند. حزب كومله خواهان دموكراسي و برابري است و سالها سابقه مقاومت ضدخشونت آميز دارد، هرگز مشي مسلحانه و تروريستي نداشته و با تجزيه طلبي مخالف است. آنها در سال 57 آغوش خود را براي پناه دادن به بهائيان باز كردند. من با عبدالله مهتدي، گام هاي مردم كردستان عراق را براي آزادي از زير ديكتاتوري صدام آموختم[!!]
اين تملق نويسي بي سابقه كاتب خاتمي براي رئيس گروهك كومله در حالي است كه سران كومله ارتباطات روشني با سرويس هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل دارند و از هيچ نوع جنايتي در منطقه كردستان، چه عليه مردم بومي منطقه و چه عليه ديگر شهرونداني كه براي دفاع از كشور به كردستان رفته بودند، دريغ نكرده اند.
گروهك كومله در جريان جنگ تحميلي با رژيم صدام همكاري داشت و تلاش مي كرد با علم كردن تجزيه طلبي در پوشش شعارهاي قومي، كار آمريكا و رژيم بعث را آسانتر كند. صدها نفر توسط جنايتكاران كومله با مظلوميت تمام در كردستان به شهادت رسيدند كه جرمشان وفاداري به كشور و ملت بود. سركرده اين گروهك در فتنه سبز بارها از فتنه گران حمايت كرده بود.
تملق بي سابقه يك اصلاح طلب سابق براي سركرده يك گروهك خشونت طلب در حالي است كه گفته مي شود عناصر فراري پس از سرگشتگي در كشورهاي اروپايي، مجبور به آستان بوسي گروهك هاي قديمي تر نظير منافقين و كومله و... شده اند.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14