(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 خرداد 1390- شماره 19944

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اشك «كربلايي زينب» روي گونه سه شنبه ها (نگاه)
گزارش خبري كيهان نمايندگان مجلس : روند ادغام وزارتخانه ها اصلاح مي شود
رئيس مجمع علماي اهل سنت: رهبري آيت الله خامنه اي احترام جهان را به ايران جلب كرده است
لاريجاني پيش از ترك تهران به مقصد سنگاپور:قيام ملت هاي منطقه ، رژيم صهيونيستي را در تنگنا قرار داده است
ديروز در وين نشست شوراي حكام آژانس با اتهام زني آمانو به ايران آغاز شد
سردار عراقي: قيام هاي مردمي كشورهاي منطقه از ثمرات انقلاب امام خميني(ره) است
افشاي اطلاعات درباره دخالت جريان انحرافي در قاچاق سيگار
نقدي : عده اي اساس امر به معروف و نهي از منكر را برخورد انتظامي مي دانند
غفوري فرد براي ادامه درمان از بابل به تهران اعزام شد
فرمانده نيروي زميني خبر داد : اعلام آمادگي ارتش براي مقابله با حملات سايبري
6 هزار ايثارگر امسال به تمتع اعزام مي شوند
وزير سابق كار لبنان: امام خميني راهبر و رهبر انقلاب هاي عربي است
ابراز تمايل آلمان در زمينه همكاري با دانشگاه هاي ايران
هاآرتص: تل آويو بايد هشدارهاي داگان درباره حمله به ايران را جدي بگيرد
تلاش مشايي براي تاسيس دانشگاه وزير علوم را به مجلس فرا خواند
انهدام يك گروهك تروريستي در كامياران



اشك «كربلايي زينب» روي گونه سه شنبه ها (نگاه)

حسين قدياني
بعد از ارتحال امام حالا ديگر 22 سال است كه هر سال از روستاي «حسن سرا»ي شمال مي كوبد و مي آيد بهشت زهراي تهران. مي گويد: «وظيفه است». پيرزن حالا 78 ساله است و 29 سال است كه از مادر شهيد بودنش مي گذرد. پسرش «علي» در عمليات رمضان به شهادت رسيد و تا به امروز كه پيكرش برنگشته. پيرزن مي گويد: «اگر مي خواست بيايد، تا الان آمده بود. شايد منتظر است من بروم پيشش». لابد به همين خاطر است هر سال روز 14 خرداد هرجور كه شده ولو با «چهارشنبه اتوبوسي كه ما را آورد راهپيمايي»، صبح زود خودش را مي رساند به قطعه اي از بهشت؛ قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا و چادرش را به كمر مي بندد و بنا مي كند شستن مزار شهدايي كه آنقدر هم گمنام نيستند. شهدايي كه روي سنگ مزارشان نوشته شده: «فرزند روح الله». شهدايي كه كربلايي زينب خوب مي شناسدشان. شهدايي كه هركدام شان براي «كربلايي زينب» حكم علي را دارند. شهدايي كه مادر شهيد قصه ما، اول با دستمال خاك مزارشان را مي گيرد، بعد با آب سنگ مزارشان را شست وشو مي دهد، بعد گلاب مي پاشد روي مزارشان، بعد گندم و بعد مي نشيند و نگاه مي كند به كبوترها و همين كه با خود زمزمه كند؛ «اندك اندك جمع مستان مي رسند»، ديگر پر از ياكريم شده، قطعه شهداي گمنام. دمي صفا مي كند با شهدا و بعد بين الحرمين انقلاب اسلامي را يعني از گلزار شهدا تا مزار امام هروله مي كند و در حالي كه عكس كوچكي از «علي» در دستش است، به خبرنگار صدا و سيما مي گويد: « عكس علي را ببين! اگر باز هم برگردد، اين بار مي فرستمش تا براي سيدعلي شهيد شود. اگر هم برنگشت، مگر ما مرده ايم دشمن حرف اضافه بر سازمان بزند، مي زنيم توي دهنش». عالمي دارد براي خودش كربلايي زينب، هر هفته، سه شنبه ها در همان حسن سرا «سفره ام البنين» مي اندازد و زيارت مادر عباس مي خواند و «شمس مغربين» مي گويد و براي شادي روح همه شهدا-علي هم جزءشان - «عم جزء» مي خواند و سر آخر تكه ناني همراه با پنير و گردو نذر شهدا مي كند. كربلايي زينب عاشق سه شنبه هاست. سه شنبه بود كه تنها فرزندش علي به دنيا آمد. سه شنبه بود كه علي به شهادت رسيد. سه شنبه بود كه مادر شهيد شد. سه شنبه بود كه بعد از عمري اميد و آرزو رفت پابوس امام حسين(ع) و از آن روز به بعد همه «كربلايي زينب» صدايش مي كنند. ماهي يك بار هم سالهاي سال است كه سه شنبه ها مي رود جمكران و با آنكه ترك نيست، و هر چند كه سه شنبه، جمعه نيست، اما كربلايي زينب خيلي خوب بلد است با امام زمان سخن به زبان آدينه بگويد: «اي قلم سوز لرين د اثر يخ، آشنا دن من بير خبريخ؛ گلدي بو جمعه د، گشتي الله، فاطمه يوسفنان خبر يخ؛ ياندي پروانه لر، شمعي سندي،آيريليخ دن اورك قان دندي؛ شأن د، رتبه د بي بدل سن، هر گوزل دن آقا سن گوزل سن؛ كيم دير آيريليخ درد سال ماز، عاشقن صبر نين الدن آلماز؛ اي گوزوم، يولارا باخ، دارخما، گون هميشه بولوت آتا قالماز؛ گلدي بو جمعه د، گلمدن سن، گون سايم، جمعه ديگر اوسن؛ قلب لر غصه دن داغلي قالدي، يا امام زمان گل، امان دي؛ شأن د، رتبه د بي بدل سن، هر گوزل دن آقا سن گوزل سن».
¤¤¤
پيرزن ديروز برگشت شمال، اما امروز باز هم سايه سه شنبه افتاده روي تقويم ديواري كربلايي زينب. ديري است كه با اين سايه، همسايه است. آه! الساعه دلم پيش كربلايي زينب است در روستاي كوچك اما با صفاي حسن سرا. روستايي كه آن طرفش جنگل است و طرف ديگرش دريا. روستايي كه در قبرستان كوچكش مي شود از تعداد پرچم هاي سه رنگ، بشماري شهداي شان را. اما هر تعداد كه بود، يكي را هم به آن اضافه كن. «علي» يادت نرود. علي را يادت نرود، كه مادرش را با مزرعه و دريا و جنگل و ساحل و صبر و سكوت تنها گذاشت تا پرچم سه رنگ ما همچنان منقش به نام «الله» باشد. علي را يادت نرود، كه وقت برنج كاري، اجازه نمي داد رنج برنج، خم كند كمر مادرش را. علي را يادت نرود، كه به استناد وصيت نامه اش با زبان روزه به شهادت رسيد. علي را يادت نرود، كه هر روز صبح بعد از نماز صبح مي رفت و براي مادرش نان داغ مي خريد تا لازم نباشد «مامان زينب» صف نانوايي بايستد. علي را يادت نرود، كه حالا هر كجاي هستي است، مي بيند كه مادرش 92 سال است صبح ها بعد از نماز صبح، بعد از دعاي عهد، بعد از اينكه نگاهي مي اندازد به قاب عكس تنها جگرگوشه اش، چادر مشكي را به جاي چادر نماز سر مي كند و عصاي چوبي اش را كه خودش درست كرده، دست مي گيرد و مي رود تا از نانوايي نان داغ بخرد.
¤¤¤
امروز سه شنبه است. لابد همين كه سفره ام البنين تمام شود، كربلايي زينب مثل هميشه مي رود حياط خانه شمالي اش و تكه نان باقي مانده سفره مادر عباس را مي اندازد جلوي كبوترها و شروع مي كند به رسيدگي گل و باغچه و آب و دانه دادن به چند تا مرغ و خروسي كه دارد و بعد نزديكاي غروب تكيه مي دهد به عصايش و نگاه مي كند به «صنوبر تبريزي»، همان درختي كه هنوز جاي تاب و تاب بازي علي روي آن هست و مثل آن قديما كه جگرگوشه اش را هل مي داد، باز هم تاب را هل مي دهد و مي گويد: تاب تاب عباسي، خدا منو نندازي
¤¤¤
اين تاب، بي تاب كرده پيرزن را، نشان به نشان اشك هاي كربلايي زينب روي گونه سه شنبه هاي خوب خدا

 



گزارش خبري كيهان نمايندگان مجلس : روند ادغام وزارتخانه ها اصلاح مي شود

سرويس سياسي-
مجلسي ها اين روزها در صحن علني حاضر نمي شوند اما جنب و جوش قابل توجهي را براي اصلاح روند ادغام وزارتخانه ها از خود نشان مي دهند.
با فروكش كردن اختلاف دولت و مجلس در نحوه ادغام وزارتخانه ها، اولين اقدام عملي از سوي دولت صورت گرفت و لايحه تشكيل وزارت امور زيربنايي كه حاصل ادغام وزارت مسكن و راه بود، از پاستور به بهارستان ارسال شد.
اين لايحه اما در ابتدا براي كسب فوريت به صحن پارلمان آمد كه با مخالفت جدي نمايندگان روبرو شد، به طوري كه نه تنها فوريت آن راي نياورد، بلكه عدم سنخيت دو وزارتخانه راه و مسكن نيز بارها تذكر داده شد.
اتفاق عجيبي كه در اين ميان رخ داد اين بود كه پس از سه روز، بار ديگر همين لايحه به صحن علني آمد با اين تفاوت كه اين بار وزارت ارتباطات هم به جمع ادغامي ها پيوسته بود. آنچه خبرها حاكي از آن بود نشان مي داد كه چنين تغييري به ظاهر از سوي نمايندگان صورت گرفته، به طوري كه فولادگر عضو كميسيون صنايع مجلس گفته است: گرچه در لايحه دولت، ادغام 2 وزارتخانه راه و مسكن موجود بود، اما وقتي نمايندگان، وزارت ارتباطات را نيز به آن اضافه كردند، آقاي فروزنده معاون رئيس جمهور و نماينده دولت با نظر مجلس مخالفت نكرد.
رضا فاضل، مديركل حقوقي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اما در واكنش به اين صحبت فولادگر به فارس گفت: برابر ماده 223 آيين نامه داخلي مجلس، نمايندگان نمي توانند لوايح قانوني را تغيير دهند. در حالي كه شاهد بوديم كه لايحه دولت توسط كميسيون اجتماعي تغيير يافته و نام وزارت ارتباطات نيز اضافه شده بود به واقع مجلس طرح خود را به عنوان لايحه دولت ارائه داده است.
وي در مورد اين ادعا كه نماينده دولت در مجلس حضور داشته نيز گفت: حتي اگر شخص رياست جمهور نيز در مجلس حضور داشت باز هم نمي شد آن را به عنوان لايحه دولت ياد كرد. زيرا ملاك مصوبه هيات وزيران است. ضمن اينكه ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه دولت را مكلف به كاهش نموده است نه مجلس را. يعني ابتكار ادغام ها در دست دولت و ابتكار رد يا تصويب در دست مجلس است.
با اين همه لايحه وزارت امور زيربنايي با همين شكل جديدش به تصويب مجلس رسيد اما نارضايتي هاي فراواني را هم به دنبال داشت.
در همين ارتباط سيدحسين هاشمي رئيس كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه ارتباطات و تلفن همراه اصولا با مسكن چه ارتباط و سنخيتي دارد، تصريح كرد: تصويب اين مصوبه عجولانه بود البته در روز بررسي اين پيشنهاد در صحن علني، اعضاي كميسيون صنايع در سفر استاني به سر مي بردند و در جلسه علني حضور نداشتند.
وي خاطرنشان كرد: بنده ضمن احترام به نظر مجلس، زمان فعلي را زمان مناسبي براي انجام چنين كاري نمي دانم ضمن اينكه ادغام وزارتخانه هاي راه و مسكن با وزارت ارتباطات را كارشناسي نمي دانم.
به گفته هاشمي، اگرچه مجلس ادغام وزارتخانه هاي راه و مسكن و ارتباطات را تصويب كرده است، اما اميدوارم كه شوراي نگهبان از آن اشكال گرفته و مصوبه را به مجلس بازگرداند چرا كه مجلس مي تواند مصوبه مذكور را اصلاح كند.
احتمال حذف وزارت نفت از ليست ادغام ها
تلاش مجلسي ها براي حذف وزارت نفت از ليست ادغام ها هم جنبه ديگري از تلاش نمايندگان را به نمايش مي گذارد.
در اين خصوص فخرالدين حيدري عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به ادغام وزارتخانه هاي مسكن، راه و ارتباطات به فارس گفت: به لحاظ تعداد تا به اين مرحله از كار، تعداد وزارتخانه هاي كشور به 17 وزارتخانه از مجموع 24 وزارتخانه كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: البته بسياري از نمايندگان و كارشناسان اقتصادي مخالف ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو در يكديگر هستند، به اين سبب پيرو رايزني هاي در دست انجام احتمال اينكه وزارت نفت مجدداً به عنوان يك وزارتخانه مستقل و منفك از ديگر وزارتخانه ها معرفي شود وجود دارد.
وي تأكيد كرد: دولت در شرايط فعلي نبايد به دنبال طرح موضوع ادغام ديگر وزارتخانه ها درهم باشد چرا كه تعيين شرح وظايف وزارتخانه هاي ادغامي در شرايط فعلي اصلي ترين اقدامي است كه مجموعه دولت بايد به دنبال تحقق آن باشد.
حيدري اظهار داشت: تعيين ساز و كارهاي قانوني و شروع فعاليت مجدد وزارتخانه هاي ادغامي يا وزارتخانه هاي تازه شكل گرفته، در واقع مبناي فعاليت هاي اصلاحي و توسعه اي دولت را شكل مي دهد كه به نظر دولت در اين باره بسيار كند عمل مي كند و بهتر است سرعت بيشتري به اين فرآيند دهند.
وي خاطرنشان كرد: با ادغام وزارتخانه هاي مسكن، راه و ارتباطات در يكديگر تعداد وزارتخانه هاي كشور در عدد تصويب شده 17 تثبيت شده است كه در صورت تشكيل وزارت ورزش مجدد ملزم به ادغام دو وزارتخانه ديگر درهم خواهيم بود كه مي تواند يكي از اين وزارتخانه ها وزارت تعاون باشد، البته در اين باره هنوز هيچ بحثي مطرح نشده است.
وي در خصوص همگوني رويكردها و هم خواني وزارتخانه هاي كار و رفاه و وزارت تعاون و نيز احتمال ادغام اين سه وزارتخانه ادامه داد: اين موضوع يك بحث كهنه است كه از مجلس هفتم به اين سمت مطرح است، اما براي تعيين مشتركات اين سه وزارتخانه نيازمند كار كارشناسي بيشتري هستيم كه تاكنون به آن پرداخته نشده است.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: تصميم گيري شتاب زده در خصوص نحوه و فرآيند گزينش وزارتخانه هاي ادغامي به هيچ وجه اصولي نيست و كشور را با چالش و مشكلات جدي مواجه مي كند.
وي تأكيد كرد: براي حركت صحيح در اين مسير بهترين رويكرد اين است كه مجلس و دولت با تشكيل كارگروه هاي تخصصي در خصوص نحوه گزينش وزارتخانه ها ادغامي به اتفاق نظر برسند و در اين باره تصميم گيري كنند.
وي تصريح كرد: تلاش در جهت حذف نام وزارت نفت از زمره وزارتخانه هاي ادغامي به دليل تأثير و نقش تعيين كننده اين وزارتخانه در اقتصاد ملي ايران، يكي از اهداف نمايندگان مجلس است كه طي روزهاي بعد مطرح خواهد بود.
غلامعلي ميگلي نژاد عضو كميسيون انرژي مجلس هم با توجه به تشكيل وزارت امور زيربنايي، كاهش تعداد وزارتخانه هاي كشور را تا 19 عدد دانست و از احتمال منتفي شدن ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو خبر داد.
در اين ميان اما سيدعلي علوي قائم مقام وزير تعاون در گفت وگو با فارس با اشاره به اخبار منتشره در خصوص ادغام وزارتخانه هاي رفاه، كار و تعاون و تشكيل يك وزارتخانه گفت: ما عضو مجموعه دولت بوده و هر چه دولت و مجلس تصميم بگيرند، تابع هستيم، اما اين مسئله را تاكنون نشنيده ام و چنين موضوعي يعني ادغام وزارتخانه هاي رفاه، تعاون و كار در دولت هم مورد بحث قرار نگرفته است.
وي افزود: تا آنجايي كه بنده اطلاع دارم، شخص رئيس جمهور به جد نسبت به تعاون و تقويت اين وزارتخانه معتقد بوده و مخالف اين ادغام است.
قائم مقام وزير تعاون تصريح كرد: در دولت به عنوان اينكه پيشنهادي در خصوص ادغام اين 3 وزارتخانه داده شده باشد، عملاً مطرح نشده و تا جايي كه بنده مطلع هستم، دولت و رئيس جمهور بيشتر بر تقويت تعاون نظر دارند.

 



رئيس مجمع علماي اهل سنت: رهبري آيت الله خامنه اي احترام جهان را به ايران جلب كرده است

رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق در گفت وگو با رسا تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران با چالش ها و تهديدات فراواني از سوي استكبار جهاني مواجه شده است، ليكن رهبري آيت الله خامنه اي سبب ناكامي اين نقشه ها شده است.
شيخ «خالد عبدالوهاب الملا» رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق در گفت وگو با خبرگزاري رسا، امام خميني(ره) را متعلق به همه مسلمانان توصيف كرد و گفت: شخصيت امام راحل يك شخصيت جهاني است و به مذهب خاصي تعلق ندارد. ايشان از علماي مسلماني هستند كه ما به آنان افتخار مي كنيم.
وي شجاعت را ويژگي بارز امام عنوان كرد و افزود: امام خميني(ره) داراي ويژگي هاي فراواني بود، ولي خصوصيتي كه مهم ترين و بارزترين آنها به شمار مي آيد و از ابتداي زندگي تا ارتحال به همراه داشت شجاعت و ايستادگي در برابر چالش هاست.
شيخ خالد الملا مسلمانان را نيازمند به اين ويژگي دانست و تصريح كرد: امت اسلامي هم اكنون با چالش ها و تهديدات فراواني كه از سوي استكبار و صهيونيسم جهاني به آن تحميل مي شود مواجه است و براي اينكه بتواند در برابر اين امور ايستادگي كند به انديشه هاي امام نيازمند است.
وي رهبرمعظم انقلاب را ادامه دهنده راه امام توصيف كرد و خاطر نشان ساخت: بنده به عنوان يك سني بايد بگويم كه پژوهش هاي فراواني را در شخصيت آيت الله خامنه اي انجام دادم و به اين نتيجه رسيدم كه ايشان ادامه دهنده راه امام است و خواسته امام خميني كه صادر كردن انقلاب است را به خوبي انجام مي دهد.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران با چالش ها و تهديدات فراواني از سوي استكبار جهاني مواجه شده است، ليكن رهبري آيت الله خامنه اي سبب ناكامي اين نقشه ها شده و ايران در حال رشد و توسعه است. قدرت و جايگاه والاي ايران سبب احترام همه مسلمانان به اين كشور شده است.
مشاور ارشد وزير اوقاف سودان هم گفت: ملت هاي مسلمان امروز به دنبال يك رهبر الهي هستند، لذا به نظر من رهبري بهتر از رهبر جمهوري اسلامي ايران حضرت آيت الله العظمي خامنه اي وجود ندارد.
جلال الدين المراد افزود: امام خميني(ره) و امام خامنه اي هر دو از يك مكتب هستند و فرق چنداني با هم ندارند لذا بعد از رحلت امام(ره) ملت هاي مسلمان شيفته آيت الله العظمي خامنه اي شده اند من با برخي از انديشه هاي اين دو بزرگمرد آشنا هستم اما لازم است براي آشنا كردن هر چه بيشتر امام خميني(ره) و امام خامنه اي تلاش هاي بيشتري صورت گيرد. وي در ادامه گفت: من به عنوان يك عالم سوداني از رهبري معظم ايران خواهش مي كنم مجموعه اي از علماي اسلام را به كشورها بفرستند تا انديشه هاي ناب اسلامي را براي نزديك كردن علماي اسلام و ملت ها به هم مطرح كنند. امروز ملت ها تشنه اسلام و حقايق آن هستند و لذا ساير خواسته ها مانند دموكراسي، عدالت، اقتصاد، همه درون اسلام به خوبي وجود دارد.
جلال الدين المراد افزود: متاسفانه برخي كشورهاي عربي موضوع فلسطين را محدود به اعراب كردند و رو به مذاكرات آوردند اما امام خميني(ره) اين موضوع را كاملا اسلامي مطرح كردند و امروز مي بينيم هر موفقيتي كه در غزه و فلسطين مي بينيم نتيجه رهنمودهاي امام خميني و بعد از ايشان حضرت آيت الله خامنه اي است.
مشاور ارشد وزير اوقاف سودان با اشاره به توطئه افكني هاي غرب و برخي كشورهاي عربي در مقابله با انديشه هاي حضرت امام(ره) گفت: يك سري سياست هايي اعمال مي شود كه مي خواهند جلوي نفوذ اسلام و انديشه هاي امام خميني(ره) را در كشورهاي عربي بگيرند و سعي مي كنند اختلاف افكني كنند.

 



لاريجاني پيش از ترك تهران به مقصد سنگاپور: قيام ملت هاي منطقه ، رژيم صهيونيستي را در تنگنا قرار داده است

رئيس مجلس با اشاره به اقدامات روزهاي اخير صهيونيست ها گفت: اين رفتارهاي ناهنجار به خاطر تنگناهايي است كه قيام ملت هاي منطقه براي رژيم صهيونيستي بوجود آورده است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر دوشنبه پيش از ترك تهران به مقصد سنگاپور، اهداف سفر خود به دو كشور سنگاپور و اندونزي را تشريح كرد.
لاريجاني در اين باره گفت: سفر ما دو بخش دارد، بخش اول سفر به كشور سنگاپور و بخش دوم آن، سفر به كشور اندونزي است.
وي با بيان اينكه سفر به سنگاپور براساس روابط پارلماني و دعوتي مسئولان اين كشور عنوان كرد و گفت: سطح روابط اقتصادي بين ايران و سنگاپور نسبتاً قابل قبول است، يعني حدود 2 ميليارد دلار سطح روابط تجاري ما با اين كشور است، براين اساس بخشي از مباحث ما در اين سفر، مربوط به روابط دوجانبه ايران و سنگاپور در زمينه اقتصادي خواهد بود.
رئيس مجلس ادامه داد: بخش ديگر مباحث مورد نظر، مربوط به حوزه مسائل منطقه است كه براي ايران و سنگاپور مي تواند مهم باشد.
لاريجاني در رابطه با سفر به كشور اندونزي نيز اظهار داشت: سفر به اندونزي نيز به دليل رايزني هاي بسيار نزديكي است كه از گذشته با اين كشور داشته ايم، البته اندونزي از كشورهاي فعال در بين المجالس آسيايي است و از طرفي همكاري هايي نيز در بين المجالس اسلامي دارد، به همين دليل بحث هاي زيادي در مورد مسائل منطقه بين ايران و اندونزي وجود دارد.
وي با بيان اينكه مهم است كه ايران و اندونزي آراي مشتركي در رابطه با مسائل منطقه داشته باشند، تصريح كرد: در شرايط فعلي ما شاهد اوضاع كشور فلسطين و رفتارهاي ناهنجار رژيم صهيونيستي هستيم، رفتارهايي كه به خاطر تنگناهايي است كه قيام هاي منطقه در اين رژيم بوجود آورده است.
رئيس مجلس همچنين اظهار داشت: اندونزي هميشه مواضع خوبي در جهت نجات مردم فلسطين داشته است.
لاريجاني در ادامه اشاره اي هم به انقلاب هاي منطقه كرد و گفت: در رابطه با انقلاب هاي منطقه، اوضاع كشورهاي يمن و ليبي و به خصوص بحرين، كشور مهمي همانند اندونزي مي تواند نقش مؤثري داشته باشد لذا مسائل مربوط به اين كشورها ازجمله مباحث مورد گفت وگو در اين سفر است.
وي با اشاره به روابط اقتصادي ايران و اندونزي تأكيد كرد: روابط اقتصادي ايران و اندونزي بايد بيش از اين باشد، با توجه به ظرفيت هاي ايران و اندونزي بحث هايي چون گسترش روابط تجاري ايران و اندونزي نيز در دستور كار است.
رئيس مجلس ادامه داد: در رابطه با رايزني هاي منطقه اي نيز با توجه به نقش اندونزي در بين المجالس آسيايي، مي توان از وضعيت اين كشور استفاده كرد.
لاريجاني در پايان ابراز اميدواري كرد كه در جريان اين سفر روابط پارلماني ايران با اندونزي بهبود بيابد.

 



ديروز در وين نشست شوراي حكام آژانس با اتهام زني آمانو به ايران آغاز شد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز در آغاز نشست فصلي شوراي حكام ادعا كرد: اطلاعاتي دارد كه نشان مي دهد ايران ممكن است تا همين اواخر كار بر روي جنبه نظامي برنامه هسته اي را ادامه داده باشد.
يوكيا آمانو براي اين ادعاي خود كه در نامه 6 مه به رئيس سازمان انرژي اتمي و همچنين در گزارش 24 مه او هم تكرار شده هيچ دليلي اقامه نكرد.
آمانو در نطق افتتاحيه خود در نشست شوراي حكام كه تا 10 ژوئن ادامه خواهد داشت نشان داد كه ماموريت او مبني بر احياي مطالعات ادعايي تغيير نكرده است.
دكتر فريدون عباسي دواني رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در نامه اي كه روز 5 ژوئن (15 خرداد) خطاب به آمانو ارسال كرده به تفصيل توضيح داد كه ايران مسئله مطالعات ادعايي را يك مبحث تمام شده مي داند و به شرط آنكه آژانس طبق تعهد خود براساس مداليته 27 اوت 2007 پرونده ايران را به حالت عادي برگرداند، آماده خواهد بود به سوالات در مورد بحث هسته اي خود پاسخ دهد. عباسي تاكيد كرد تا آن زمان همكاري ايران با آژانس «صرفا» طبق موافقتنامه پادمان خواهد بود.
مطابق گزارش خبرگزاري رويترز در روز دوشنبه 16 خرداد (6 ژوئن) آمانو در نطق خود گفته است: «آژانس اطلاعات جديدي درباره يك برنامه جاري يا تمام شده نظامي هسته اي در ايران دريافت كرده است و اين نگراني وجود دارد كه برنامه ايران تاكنون ادامه پيدا كرده باشد.»
آمانو به منبع اين اطلاعات و اينكه آيا چيزي از آنچه در سال 2007 به تفصيل و تحت عنوان مطالعات ادعايي با ايران درباره آن بحث شد، در اختيار دارد يا نه، اشاره اي نكرده است.

 



سردار عراقي: قيام هاي مردمي كشورهاي منطقه از ثمرات انقلاب امام خميني(ره) است

جانشين نيروي زميني سپاه گفت بدون ترديد قيام هاي مردمي در سطح كشورهاي منطقه از ثمرات انقلاب خميني كبير است.
سردار عبدالله عراقي جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در جمع دوچرخه سواران اين نيرو كه در ايام ارتحال امام خميني(ره) و به منظور تجديد ميثاق با آرمان هاي انقلاب مسير حرم حضرت معصومه(س) تا حرم حضرت امام(ره) را ركاب زده بودند، گفت: امام خميني(ره) به مسلمانان و مستضعفين عزت داد و اگر امروز نام اسلام در دنيا زنده شده است به خاطر زحمات و تلاش و توكل و اخلاص حضرت امام(ره) است.
عراقي با اشاره به برخي از پيش بيني هاي امام خميني(ره) در مورد تحولات آينده از جمله محو اسرائيل از سطح زمين، اظهار داشت: امروز نتيجه تلاش هاي حضرت امام(ره) يكي پس از ديگري به ثمر مي نشيند و بدون ترديد قيام هاي مردمي در سطح كشورهاي منطقه از جمله مصر و تونس، بحرين و يمن و... از ثمرات انقلاب خميني كبير است.
جانشين نيروي زميني سپاه با تأكيد بر اينكه بايد همواره قدردان اين مرد الهي باشيم، تصريح كرد: امام خميني(ره) پرچم عزت مسلمانان و مستضعفين را در جهان به اهتزاز درآورد و امروز نيز ما آمده ايم تا با تجديد ميثاق با آرمان هاي آن يار سفر كرده اعلام كنيم كه ما پاسداران نيروي زميني سپاه همچنان گوش به فرمان رهبري انقلاب آن خلف شايسته حضرت امام خميني(ره) هستيم.

 



افشاي اطلاعات درباره دخالت جريان انحرافي در قاچاق سيگار

سرويس سياسي-
هر روز ابعاد جديدي ازمفاسد اقتصادي جريان انحرافي فاش مي شود اما خبري از برخورد قاطع با آن نيست.
از جمله برخي منابع خبري ديروز از دخيل بودن مرتبطان اين فرقه با بحث قاچاق سيگار خبر دادند.
قاچاق سيگارهاي صهيونيستي يكي از پردرآمدترين فعاليت هاي غيرقانوني است به طوري كه به گفته مديركل روابط عمومي شركت دخانيات ساليانه هفت ميليارد نخ سيگار به صورت غيرقانوني وارد كشور مي شود. مديرعامل شركت دخانيات ايران هم با بيان اين كه 3 هزار ميليارد تومان گردش مالي ساليانه صنعت دخانيات كشور است گفت: 30 درصد اين ميزان چرخش مالي توسط شركت دخانيات اداره و بقيه آن به دست شركت هاي خارجي و قاچاقچيان است.
در همين حال خبرگزاري فارس روز گذشته به نقل از يك مقام آگاه نوشت: حدود 45 درصد نياز بازار سيگار ايران از طريق محصولات قاچاق تامين مي شود كه عمدتا از عراق و پاكستان به كشور وارد مي شود.
وي افزود: مهمترين دليل رونق قاچاق سيگار مارلبورو به كشور سودي است كه از اين محل نصيب يك جريان خاص مي شود و در واقع از اين طريق هم منافع اين عده تامين مي شود و هم سود قابل توجهي به جيب شركت صهيونيستي «فيليپ موريس» مي رود.
وي ادامه داد: العقيلي به عنوان يكي از مفسدين بازار دخانيات ايران به دنبال دريافت مجوز رسمي براي واردات سيگار صهيونيستي مارلبورو است و اين در حالي است كه جريان انحرافي با حمايت از وي سعي دارند تا زمينه لغو جريمه تعيين شده براي اين فرد و همچنين صدور مجوز لازم براي واردات رسمي مارلبورو توسط وي را فراهم كنند.
وي با بيان اين كه هر كارتن سيگارمارلبورو توسط شركت GCC به قيمت 550 دلار عرضه مي شود، مي گويد: پس از قاچاق اين محصول به كشور، هر كارتن سيگار مارلبورو بين 1100 تا 1300 دلار در داخل به فروش مي رسد و به اين ترتيب سود بالايي را براي عده اي خاص ايجاد مي كند. وي ادامه مي دهد: اختلاف قيمت هر باكس سيگار وارداتي با محصول داخلي داراي تصاوير هشدار دهنده حدود 15 هزار تومان است و اين در حالي است كه با توجه به عوارض وضع شده براي واردات رسمي سيگار و نبود كنترل كافي براي واردات غيررسمي اين محصول، سيگارهاي قاچاق حدود 20 درصد ارزانتر از سيگارهاي وارداتي به فروش مي رسند. وي با بيان اين كه بيشترين حجم سيگارهاي قاچاق در بازار ايران به محصولات پين اختصاص دارد، مي گويد: در حال حاضر جريان انحرافي به دنبال ايجاد يك شركت در كشورهاي ديگر است تا از طريق آن نسبت به واردات سيگار به ايران اقدام كند و به سود كلاني دست يابد.
وي همچنين از كسب سود كلان ناشي از فروش بخشي از سيگار بهمن لايت داراي كيفيت بالا، توسط جرياني خاص خبر داده و مي گويد: ماهانه حدود 20 هزار كارتن سيگار بهمن لايت توسط شركت دخانيات توليد مي شود كه هر كارتن به قيمت 40 هزار تومان در كشوربه فروش مي رسد.
وي ادامه مي دهد: بيش از 5 هزار كارتن از اين محصولات توسط يك گروه سودجو عرضه مي شود كه حدود 200 ميليون تومان سود به همراه دارد.
ماجراي اپراتور سوم تلفن همراه
در همين حال همزمان با نزديك شدن به بهره برداري از يكي از بزرگترين پروژه هاي اقتصادي كشور، فشار جريان انحرافي براي در دست گرفتن اپراتور سوم بالا گرفته است.
به گزارش فارس، شنيده ها حاكي از اين است كه اولين گام براي در دست گرفتن اين مجموعه بزرگ اقتصادي، عزل مديرعامل اپراتور سوم است.
اپراتور سوم تلفن همراه پيش از بهره برداري و در حال حاضر بيش از هزار ميليارد تومان ارزش دارد. اپراتور سوم تلفن همراه در حال حاضر زيرمجموعه «شستا» است.

 



نقدي : عده اي اساس امر به معروف و نهي از منكر را برخورد انتظامي مي دانند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت متاسفانه عده اي به اشتباه اساس امر به معروف و نهي از منكر را بر برخورد انتظامي بنيان نهاده اند.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص اهميت مقوله امر به معروف و نهي از منكر، اظهار داشت: مسئله امر به معروف و نهي از منكر از مهمترين فرائض ديني ماست و سرنوشت جامعه ما و ساير جوامع بشري به چگونگي اجراي آن بستگي دارد.
وي ادامه داد: اين فريضه مهم از اصول مسلم و صريح قانون اساسي است كه متاسفانه به دلايلي از جمله مظلومترين اصول قانون اساسي است و به طور شايسته بدان پرداخته نشده است.
نقدي افزود: اجراي صحيح اين فريضه ضامن ثبات حركت جامعه در خط مستقيم و عامل اصلي در جلوگيري از بروز انحرافات است.
وي ادامه داد: مطابق آموزه هاي قرآني تذكر دوستانه و از سر دلسوزي، همراه با رفق و مدارا و بيان زيبا مي بايست اولين قدم ما در امر به معروف و نهي از منكر باشد و پس از نااميد شدن از اصلاح، آن وقت بايد به سراغ برخورد انتظامي و قانوني رفت.
نقدي با انتقاد از كساني كه مي كوشند امر به معروف و نهي از منكر را در يك نهاد خاص منحصر كنند، تاكيد كرد: اشتباه بزرگي است اگر تصور كنيم كه امر به معروف و نهي از منكر صرفا وظيفه گروه يا نهاد خاصي است. امر به معروف و نهي از منكر به معني تذكر دلسوزانه و همراه با رفق و مدارا وظيفه تك تك آحاد جامعه است و اين تنها وجه انتظامي امر به معروف و نهي از منكر است كه صرفا در حوزه وظايف يك نهاد خاص مي گنجد.
وي افزود: از آنجايي كه به لطف خداوند حكومت اسلامي در كشور ما مستقر است امر به معروف و نهي از منكر قهرآميز صرفا وظيفه نيروي انتظامي است.

 



غفوري فرد براي ادامه درمان از بابل به تهران اعزام شد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي كه در بيمارستان آيت الله روحاني بابل بستري شده بود صبح ديروز براي ادامه مداوا به تهران منتقل شد.
به گزارش ايرنا، «حسن غفوري فرد» كه صبح روز يكشنبه براي شركت در دوازدهمين سالگرد ارتحال آيت الله «هادي روحاني» نماينده سابق ولي فقيه در استان مازندران به بابل سفر كرده بود، دچار حمله قلبي شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل ديروز گفت: نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي عصر روز يكشنبه در بخش سي سي يو بيمارستان آيت الله روحاني بابل بستري شد.
دكتر «ابراهيم ميكانيكي» همچنين اظهار داشت: در حال حاضر وضعيت جسمي «غفوري فرد» مناسب است و مشكل چنداني ندارد. وي اضافه كرد: غفوري فرد از قبل داراي عارضه قلبي بوده و صبح دوشنبه از بيمارستان مرخص و براي ادامه معالجات لازم پزشكي به بيمارستان شهيد رجايي تهران منتقل شد.
گفتني است غفوري فرد پيش از بستري شدن در بيمارستان آيت الله روحاني بابل صبح روز يكشنبه در مركز درماني بابل كلينيك بستري شده بود و عصر همان روز دكتر «علي لاريجاني»، رئيس مجلس شوراي اسلامي، تعدادي از نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي و استاندار مازندران از وي عيادت كردند.

 



فرمانده نيروي زميني خبر داد : اعلام آمادگي ارتش براي مقابله با حملات سايبري

فرمانده نيروي زميني ارتش از آمادگي اين نيرو همانند ساير ارتش هاي جهان براي حضور در فضاي سايبر خبر داد.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان گفت: فضاي سايبر، فضايي است كه امروز بر جامعه جهاني حاكم شده و ارتش هاي جهان در حال استفاده از آن هستند.
وي اظهار داشت: امروز ارتش هاي مدرن جهان سعي كرده اند كه تجهيزات و ادوات لازم براي حضور در اين فضا را آماده و از آن استفاده كنند.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين فضا بيگانه نبوده و خود را براي حضور در فضاي سايبري آماده كرده و ساز و كارهاي آن نيز تعريف شده است.
امير سرتيپ پوردستان خاطرنشان كرد: تجهيزات مورد نياز براي حضور در اين فضا امروز توسط صنايع دفاعي جمهوري اسلامي ايران در حال آماده شدن است.
به گزارش ايرنا، وي همچنين گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران مي تواند در اين فضا پدافند لازم را داشته باشد و حتي در مواقعي كه لازم است آفند لازم را نيز داشته باشد.

 



6 هزار ايثارگر امسال به تمتع اعزام مي شوند

مدير كل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: 6 هزار نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر در حج تمتع امسال به سرزمين وحي مشرف مي شوند.
«محمدرضا گروسي» افزود: اولويت اعزام خانواده هاي شاهد و ايثارگر در تمتع همچون عمره مفرده با والدين شاهد و ايثارگر بالاي 70 سال و همچنين جانبازان بالاي 70درصد است.
اين مقام مسئول در بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره افزايش سهميه بنياد شهيد در تمتع امسال گفت: سازمان حج و زيارت براي افزايش سهميه بنياد شهيد و امور ايثارگران در حج تمتع امسال قول مساعد داده كه اميدواريم عملي شود.
گروسي به تقاضاي زياد خانواده هاي شاهد و ايثارگر براي اعزام به تمتع اشاره كرد و گفت: هم اكنون حدود 25 هزار متقاضي فيش دار در نوبت اعزام به حج تمتع قرار دارند كه از اين شمار 5 هزار نفر جانبازان بالاي 70درصد و والدين شاهد بالاي 70 سال هستند.
بنابر اعلام سازمان حج و زيارت، دوره جديد حج تمتع از مهر ماه امسال آغاز مي شود و 97 هزار زائر ايراني در اين دوره به سرزمين وحي مشرف مي شوند.
مدير كل امور فرهنگي و هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران همچنين درباره سهميه بنياد شهيد و امور ايثارگران در عمره مفرده دوره جاري به ايرنا گفت: سهميه بنياد شهيد در عمره مفرده نسبت به سال گذشته حدود 5 هزار نفر افزايش داشته است و در دوره فعلي عمره مفرده 27 هزار نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر به سرزمين وحي مشرف مي شوند.
گروسي ادامه داد: از ابتداي دوره فعلي عمره مفرده تاكنون حدود 22 هزار نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر به سرزمين وحي مشرف شده اند و بقيه نيز تا ابتداي ماه مبارك رمضان اعزام خواهند شد.
اين مقام مسئول در بنياد شهيد و امور ايثارگران، شمار ايثارگران در نوبت انتظار براي اعزام به عمره مفرده را حدود 20 هزار نفر اعلام كرد.

 



وزير سابق كار لبنان: امام خميني راهبر و رهبر انقلاب هاي عربي است

وزير سابق كار لبنان با بيان اينكه امام خميني(ره) شخصيتي فراتر از زمان هستند تأكيد كرد ايشان به عنوان ولي فقيه راهبر و رهبر انقلاب هاي عربي است.
«طراد حماده » در حاشيه كنفرانس بين المللي «امام خميني و بيداري اسلامي و تحولات عربي» كه به مناسبت بيست و دومين سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در تهران برگزار شد، در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: امام راحل(ره) از شخصيت عرفاني والايي برخوردار بودند كه ارزش هاي بسياري در اين شخصيت نهفته بود و همين عامل موجب مي گشت تا اين شخصيت سد و مانع زمان را درهم بشكند.
حماده با اشاره به اين كه انقلاب امام خميني ويژگي هاي بسياري دارد كه از جمله آنها بايد به مبارزه با استبداد و جايگاه ويژه آن در ميان جوانان و پذيرش مردمي آن اشاره كرد، افزود: جوانان كشورهاي عربي با الگو و سرمشق قرار دادن جوانان انقلابي ايران كه عليه رژيم شاه قيام كردند و موجب بيداري جهان اسلام شدند، انقلاب هاي خود را عليه رژيم هاي عربي، آغاز كردند.
وزير سابق كار لبنان در ادامه با بيان اين كه كسب آزادي، عدالت، دموكراسي، رشد و پيشرفت، ايجاد فرصت هاي شغلي، استقلال و عشق به ميهن و دفاع از كرامت، عزت و حاكميت كشورهاي عربي بخشي از ارزش هاي انقلاب هاي عربي است، تأكيد كرد: اين ارزش ها همواره مورد توجه امام راحل(ره) بودند كه در انقلاب خود عليه استبداد و ديكتاتوري شاه بر آن تمركز كرده بود. وي درباره رهبري انقلاب هاي عربي در برخي از كشورهاي عربي گفت: امام خميني رهبر و راهبر اين انقلاب هاي عربي است چون ايشان ولي فقيه عصر و دوره خويش بودند و جانشين بر حق امام عصر(عج) در زمان غيبت آن حضرت بشمار مي آمدند و اين موضوعي است كه نياز به تأمل و تحقيق بيشتر دارد. حماده با اشاره به اين كه انقلاب هاي عربي اهداف خود را سرانجام محقق خواهد كرد، گفت: آنچه در سوريه اتفاق مي افتد، يك حركت مردمي نيست بلكه عمليات مسلحانه و تحركاتي است كه طرف هاي خارجي آن را حمايت و پشتيباني مي كنند.

 



ابراز تمايل آلمان در زمينه همكاري با دانشگاه هاي ايران

سفير آلمان در تهران از ابراز علاقه مندي و تمايل كشورش در زمينه همكاري با دانشگاه هاي ايران خبر داد.
برند اربل سفير كشور آلمان در جمهوري اسلامي ايران در خصوص پيشرفت هاي علمي ايران گفت: ايران در رشته هاي فني و علوم پايه پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است. سفير آلمان در كشورمان خاطرنشان كرد: در حال حاضر 700 پزشك ايراني در آلمان فعاليت دارند كه برخي از آنان جزو بهترين پزشكان كشور آلمان هستند. برند اربل با اشاره به اين كه كشور آلمان علاقمند است تا در زمينه همكاري هاي دوجانبه و تبادل اطلاعات با دانشگاه هاي ايران فعاليت داشته باشد، تصريح كرد: كشور آلمان علاقمند است تا در رشته هاي كارشناسي ارشد علوم انساني و علوم فني و در رشته هاي مقطع دكتري و تحقيقات علمي با دانشگاه هاي ايران همكاري داشته باشد.

 



هاآرتص: تل آويو بايد هشدارهاي داگان درباره حمله به ايران را جدي بگيرد

روزنامه صهيونيستي هاآرتص به هشدارهاي رئيس سابق موساد درباره ناتواني اسرائيل در برابر ايران اشاره كرد و نوشت اظهارات داگان بايد جدي گرفته شود.
«گيدئون لوي» در مقاله اي در روزنامه صهيونيستي هاآرتص با عنوان «اسرائيل بايد هشدارهاي داگان درباره حمله به ايران را جدي بگيرد» نوشت: بيشتر سياستمداران و با كمال تعجب شمار زيادي از روزنامه نگاران خواهان ساكت شدن وي هستند.
«مئير داگان» رئيس سابق سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) پنج شنبه هفته گذشته در كنفرانس امنيتي تل آويو گفت: در صورت حمله هوايي به ايران و درگير شدن با اين كشور، اسرائيل توان مقاومت در برابر ايران را ندارد و نمي تواند به هدف خود برسد. اين روزنامه صهيونيستي ادامه داد: سياستمداران و روزنامه نگاران اسرائيلي نمي خواهند او ما را با نگراني هايش مضطرب كند يا نمي خواهد او ما را با هشدارهايش از چرت خود بيدار كند.
گيدئون لوي افزود: زماني كه داگان رئيس موساد بود موفق شد تا اين ماجراجويي [حمله به ايران] را متوقف كند و حالا كه بازنشسته شده و ميدان تصميم گيري را به نتانياهو و باراك كه آنها را خطرناك مي داند محول كرده، تصميم گرفته است تا سكوتش را بشكند.
به گزارش فارس، هاآرتص نوشت: از او بايد به دليل اقدام مسئولانه و شجاعانه اش ستايش كرد. اگر داگان به عنوان يك فرد غيرنظامي نگران است، اگر او فكر مي كند موضوع تهديد اينقدر نزديك به ماست، اين نه تنها حق اوست كه صدايش را همه بشنوند بلكه وظيفه والاي او نيز هست. او بايد براي متوقف كردن اين تهديد اقدام كند و مانند يك دروازه بان عمل كند. اگر داگان به گونه ديگري عمل مي كرد، او از نقشش به عنوان رئيس سابق موساد سوءاستفاده كرده است.
مئير داگان رئيس سابق موساد گفته بود: بايد به كساني كه به حمله نظامي عليه ايران راي مي دهند بگويم كه در صورت حمله به ايران، اسرائيل را وارد ميداني خواهيم كرد كه توانايي خارج شدن از آن را ندارد و به احتمال زياد به سمت نابودي پيش خواهد رفت.

 



تلاش مشايي براي تاسيس دانشگاه وزير علوم را به مجلس فرا خواند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام كرد كه اين كميسيون براي جلسه رسيدگي به وضعيت دانشگاه «جامع بين المللي ايرانيان» وزير علوم را به مجلس فراخوانده است.
حجت الاسلام «عليرضا سليمي» در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه راه اندازي دانشگاه «جامع بين المللي ايرانيان«» چه زماني در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بررسي مي شود، گفت: جلسه رسيدگي به نحوه اعطاي مجوز به دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان روز يكشنبه هفته آينده 22 خرداد در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مستنداني درباره راه اندازي اين دانشگاه در اختيار دارد يا خير، خاطرنشان كرد: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس روز يكشنبه مسئولان وزارت علوم را احضار كرده است تا پاسخگوي سوالات اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در خصوص راه اندازي اين دانشگاه باشند.
سليمي تاكيد كرد: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جلسه رسيدگي به وضعيت دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان، كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري را به مجلس فرا خوانده است تا وي درباره كم و كيف تاسيس اين دانشگاه توضيحات لازم را به مجلس ارائه دهد.

 



انهدام يك گروهك تروريستي در كامياران

يك گروهك تروريستي منحله كومله در شهرستان كامياران متلاشي شد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كامياران به واحد مركزي خبر گفت يك گروهك وابسته به آمريكا جمعه گذشته بسيجي شهيد شيرزاد ميداني از كشاورزان روستاي هني من را به شهادت رساندند كه بدنبال پيگيري موضوع و اطلاعات مردمي ، اعضاي اين گروهك تروريستي ديروز در كمين نيروهاي خودي گرفتار شدند. وي اضافه كرد: پس از درگيري ، يكي از اين افراد به هلاكت رسيد و سه نفر ديگر مجروح و متواري شدند.
سرهنگ شرف بياني افزود : شهيد بسيجي شيرزاد ميداني به كشاورزي اشتغال داشت و از وي سه فرزند به يادگار مانده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14