(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 خرداد 1390- شماره 19945

حديث دشت عشق
سپاهان و ذوب آهن حريفان خود را شناختند
مصاف احتمالي نمايندگان ايران در آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو امروز در تهران
معرفي 5 ورزشكار دوپينگي ايران
پشت پرده بازگشت محمد بنا
تيراندازان 5 ماه حقوق معوقه طلب دارند
انگيزه ها روز به روز كمرنگ تر مي شود
نبودشان باعث انسجام بيشتر مي شود!
مشحون: بازيكنان متخلف جايي در تيم ملي ندارند
خواندني از ورزش ايران
اعلام برنامه هاي تيم ملي كشتي آزاد
پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني جهان
وعده اي ديگر درباره خصوصي شدن سرخابي ها
سهام استقلال و پيروزي اوايل تيرماه عرضه مي شود



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا طالبيان»
به اوج آينه تا ماوراي دل رفتند

شهيد «رضا طالبيان» در تاريخ 20/6/39، در بجستان گناباد به دنيا آمد؛ دوران كودكي خود را در دامان خانواده اي مذهبي و با ديانت گذراند.
قبل از دبستان به مكتب رفت و به فراگيري قرآن پرداخت و سپس تحصيلات خود را تا سطح ديپلم در زادگاهش گذراند و دوران سربازي خود را در قوچان سپري كرد.
در روزهاي انقلاب در تظاهرات و پخش اعلاميه و پوسترهاي امام خميني(ره) فعاليت داشت؛ بعد از انقلاب تحولي عظيم در شخصيت او به وجود آمد؛ و با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه شد و به عنوان بيسيم چي فعاليت مي نمود؛ او سرانجام در تاريخ 10/2/61، در شهر خرمشهر به درجه رفيع شهادت نايل آمد و پيكر پاكش در گلزار شهداي بجستان به خاك سپرده شد. بسيجي شهيد «رضا طالبيان»، سال 1339 در بجستان متولد شد و در 10/2/1361 در خرمشهر به شهادت رسيد.

 



سپاهان و ذوب آهن حريفان خود را شناختند
مصاف احتمالي نمايندگان ايران در آسيا

مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا ديروز در مالزي قرعه كشي شد و نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند.
براساس قرعه كشي كه در كوالالامپور برگزار شد، سپاهان ايران بايد با السد قطر بازي كند و ذوب آهن نيز حريف سوون سامسونگ كره جنوبي شد.
در ديگر ديدارها سرزو اوزاكاي ژاپن با چئونبوك موتورز كره جنوبي مصاف مي دهد و الاتحاد عربستان هم با اف ث سئول كره جنوبي رودررو خواهد شد.
سپاهان در بازي رفت ميزبان است و ذوب آهن هم ميهمان بازي رفت خواهد بود. براساس اين قرعه كشي برنده ديدار سپاهان با السد و ذوب آهن با سوون سامسونگ در مرحله نيمه نهايي به مصاف هم خواهند رفت و به اين ترتيب احتمال رويارويي نمايندگان ايران در اين مرحله وجود دارد.
هر چهار بازي دور رفت 23 شهريور برگزار مي شود و بازي هاي برگشت مرحله يك چهارم نهايي نيز روزهاي پنجم و ششم مهر انجام مي شود. ضمن اين كه بازي هاي نيمه نهايي 27 مهر و چهار آبان برگزار مي شود و بازي فينال نيز 13 يا 14 آبان انجام خواهد شد.
برنامه كامل مرحله يك چهارم نهايي بدين شرح است:
بازي شماره يك: سرزو اوزاكاي ژاپن - چئونبوك موتورز كره جنوبي
بازي شماره 2: الاتحاد عربستان - اف سي سئول كره جنوبي
بازي شماره 3: سپاهان ايران - السد قطر
بازي شماره 4: سامسونگ كره جنوبي - ذوب آهن ايران

برنامه ديدارهاي مرحله نيمه نهايي اين مسابقات به شرح زير است:
¤ برنده ديدار شماره 4 - برنده ديدار شماره 3
¤ برنده ديدار شماره 2 - برنده ديدار شماره يك

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم فوتبال پيكان به تهران بازگشت!
محمود شيعي گفت: مسئولان فوتبال قزوين در فصل گذشته با ما همكاري نكردند، به همين دليل تصميم گرفتيم در فصل بعد در تهران بازي كنيم. مديرعامل باشگاه پيكان قزوين گفت: وضعيت سختي داشتيم. در تهران تمرين مي كرديم و در قزوين بازي هايمان را انجام مي داديم و با توجه به شرايطي كه داشتيم، عملا در كل هفته ها ميهمان بوديم. همين موضوع براي ما دردسرساز شده بود و باعث شد كه به دسته پايين تر سقوط كنيم. همچنين از آنجا كه قزويني ها در اين فصل زياد به ما كمك نكردند و ما همه هزينه هاي باشگاه را خودمان پرداخت مي كرديم، در جلسه هيئت مديره باشگاه تصميم گرفتيم كه بازي هايمان در فصل آينده را در تهران برگزار كنيم و ديگر در قزوين نباشيم.
تراكتورسازي از 9 تير در تركيه اردو مي زند
قائم مقام باشگاه تراكتورسازي تبريز با تكذيب خبر جايگزيني مصطفي آجرلو به جاي محمدحسين جعفري به عنوان مديرعامل باشگاه، از اردوي تابستاني تيم فوتبال اين باشگاه در تركيه خبر داد.
جمشيد خطيبي اظهار كرد: به هيچ وجه قرار نيست مديرعامل باشگاه تغيير كند و من اين مسئله را به شدت تكذيب مي كنم. سردار جعفري كماكان به كارش در باشگاه ادامه مي دهد. وي همچنين تصريح كرد: فراز كمالوند بدون هيچ مشكلي به كارش ادامه مي دهد و حتي دو دستيارش را نيز انتخاب كرده است كه نام آن ها را نيز چند روز ديگر اعلام خواهيم كرد. خطيبي در ادامه از اردوي تيم فوتبال تراكتورسازي در تركيه خبر داد و در اين باره خاطرنشان كرد: تيم تمرين هايش را از دوشنبه آغاز مي كند و قرار است نهم تيرماه براي برگزاري يك اردوي 10 روزه راهي تركيه شود.
ساكت: مذاكرات مان را با قلعه نويي ادامه مي دهيم
مديرعامل باشگاه سپاهان از آخرين تحولات تيم فوتبال اين باشگاه به ويژه پس از جلسه دوشنبه شب هيئت مديره سخن گفت. محمدرضا ساكت گفت: اهتمام تك تك اعضاي هيئت مديره و اينجانب با وحدت نظر در راستاي حضور قدرتمند در رقابت هاي ليگ و بازي هاي آسيايي مي باشد. در اين راستا استراتژي ثبات در كادرفني و بازيكنان به عنوان الفباي حركتي ما است و از همه علاقه مندان و هواداران عزيزمان مي خواهم كه صوبري پيشه كنند و بدانند تصميمات هيئت مديره همچنان حضور يك تيم قدرتمند در مسابقات مي باشد. در همين زمينه ادامه مذاكرات با آقاي قلعه نويي و حفظ بازيكنان موجود و تقويت تيم در دستور كار قرار دارد.
مشكل خروج سربازان تيم اميد رفع شد
رئيس تربيت بدني نيروهاي مسلح گفت: براي خروج سربازان فوتباليست تيم ملي اميد از كشور، براي شركت در بازي هاي مقدماتي المپيك، مشكلي وجود ندارد.سردار مهرعلي باران چشمه با اشاره به اينكه پيش از اين به علت مشخص نبودن تكليف سربازان فوتباليست تيم ملي اميد، اعزام آنان به اوكراين با مشكل مواجه شده بود، افزود: تربيت بدني نيروهاي مسلح، براي تسريع در صدور گذرنامه اين بازيكنان از هيچ اقدامي فروگذار نمي كند، اما بايد نماينده كميته ملي المپيك امور مربوط به بازيكنان را به طور دقيق پيگيري كند.

 



سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو امروز در تهران

«جيرولامو جيووينازو» سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودوي كشورمان براي آغاز كار خود با اين تيم امروز به تهران خواهد آمد.
وي يكي از گزينه هاي هدايت تيم ملي جودوي كشورمان بود كه با دعوت مسئولان فدراسيون ششم ارديبهشت ماه به تهران آمد و بعد از دو هفته كار با تيم ملي و گفتگو با مسئولان كميته ملي المپيك و فدراسيون جودو به ايتاليا بازگشت تا پس از انجام كارهاي شخصي خود به تهران بازگردد.
جيرو بعد از كار با اردونشينان جودو، براي قبول هدايت تيم ملي ايران ابراز علاقه كرد و قبل از ترك تهران برنامه هاي تمريني را براي ادامه كار تيم ملي در مدت غيبت خود در اختيار مدير تيم هاي ملي و كادرفني اين تيم قرار داد.
وي امروز وارد تهران مي شود تا به طور رسمي هدايت تيم ملي جودوي ايران را برعهده بگيرد. اين مربي ايتاليايي دارنده دو مدال نقره و برنز المپيك آتلانتا و سيدني است. او بعد از خداحافظي از دنياي قهرماني به عنوان مربي به كادرفني تيم ملي جودوي ايتاليا پيوست.
تيم ملي جودو خود را براي حضور در رقابت هاي جهاني پاريس آماده مي كند و قرار است «جيرو» تا المپيك 2012 لندن هدايت تيم ملي را برعهده بگيرد. در صورت فراهم شدن شرايط، ملي پوشان جودو با مربيگري اين مربي ايتاليايي به رقابت هاي بين المللي برزيل اعزام خواهد شد.

 



معرفي 5 ورزشكار دوپينگي ايران

دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از نتيجه مثبت آزمايش دوپينگ ورزشكاران رشته هاي وزنه برداري، ووشو و بسكتبال و محروميت 2 ساله هر يك از اين ورزشكاران خبر داد.
اسامي ورزشكاراني كه نتيجه تست دوپينگ آنها از سوي آزمايشگاه كلن آلمان مثبت اعلام شده است، به اين شرح است:
¤ جابر عسگري از رشته وزنه برداري عضو باشگاه ذوب آهن (به دليل استفاده از تستوسترون و متاندينون)
¤ جهانگير ملك احمدي از رشته وزنه برداري و عضو باشگاه مناطق نفت خيز جنوب (به دليل استفاده از متاندينون)
¤ قاسم سام خانيان در رشته ووشو (به دليل استفاده از ناندرولون)
¤ مصطفي سام خانيان در رشته ووشو (به دليل استفاده از استانوزولول)
¤ سياوش بدرطالعي در رشته بسكتبال (به دليل استفاده از ناندرولون)
لطفعلي پوركاظمي، دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ ضمن معرفي ورزشكاران دوپينگي اظهار داشت: هر يك از اين ورزشكاران براي نخستين بار تست دوپينگ آنها مثبت بوده و بر اين اساس از سوي شوراي صدور رأي نادو به مدت 2سال از شركت در كليه مسابقات داخل و خارجي محروم شدند.
دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ خاطرنشان كرد: محروميت اين افراد در سطح ملي صورت گرفته و از سوي فدراسيون هاي جهاني جريمه اي متوجه كشورمان نخواهد شد.

 



پشت پرده بازگشت محمد بنا

فدراسيون كشتي با پذيرش برخي خواسته هاي سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي شرايط بازگشت وي را فراهم كرد.
برگزاري اردوي دو هفته اي در لهستان يكي از خواسته هاي سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي است كه قرار است مرداد ماه انجام شود و اين تيم پس از برگزاري اين اردو در جام پيت لاسينسكي لهستان شركت كند.
همچنين يكي ديگر از درخواست هاي محمد بنا انتقال اردوي اين تيم از خانه كشتي تهران به مجموعه انقلاب براي ايجاد تنوع اردويي و جدا شدن تمرينات تيمهاي آزاد و فرنگي بود كه مورد موافقت قرارگرفت. البته اين مسائل تنها بخشي از درخواست هاي محمد بنا بوده است و انجام بقيه درخواست هاي اين مربي منوط به اختصاص بودجه به فدراسيون كشتي است.

 



تيراندازان 5 ماه حقوق معوقه طلب دارند
انگيزه ها روز به روز كمرنگ تر مي شود

مدير تيم هاي ملي تيراندازي كشورمان در سال كسب سهميه المپيك از مشكل تعويق پرداخت حقوق پنج ماهه ملي پوشان اين رشته ورزشي خبر داد.
حيدرعلي نعمتي ضمن بيان اين مطلب افزود: مشكلات مالي بر سر راه فدراسيون ها به همراه نگرش هاي متفاوت نسبت به فعاليت سازمان تربيت بدني يا تشكيل وزارت ورزش باعث شده تا اين روزها فعاليت هاي ورزشي به سختي پيگيري شود.
وي افزود: ما در سالي قرار داريم كه مسابقات انتخابي المپيك يكي پس از ديگري برگزار مي شود و بايد بتوانيم با تمام توان در اين رقابت ها شركت كنيم. با اين حال تا به امروز با گزينش بهترين مسابقات و بررسي شانس كسب سهميه المپيك در بهترين مسابقات شركت كرده ايم.
مدير تيم هاي ملي تيراندازي كشورمان بيان كرد: مطمئنا مسائل مالي يكي ا ز راهكارهاي افزايش انگيزه براي ورزشكار است اما در اين شرايط تيراندازان ما پنج ماه حقوق معوقه طلب دارند.

 



نبودشان باعث انسجام بيشتر مي شود!
مشحون: بازيكنان متخلف جايي در تيم ملي ندارند

مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال ضمن تأكيد بر اينكه اردوهاي تيم ملي بدون حضور بازيكنان متخلف توزين الكتريك آغاز مي شود، گفت: شانس آنها براي بازگشت خيلي كم است.
محمدرضا مشحون ضمن تأكيد بر اينكه براي بازيكناني كه به شئونات اخلاقي پايبند نباشند، بخششي در كار نيست، اظهار داشت: محروميت بازيكنان توزين الكتريك كه به دليل زير پا گذاشتن مسائل اخلاقي به اردوي تيم ملي دعوت نشدند، به قوت خود باقي است. آنها جايي در تيم ملي ندارند. اگر هم از نظر فدراسيون 12-10 درصد شانس ملي پوش شدن پيدا كنند، حضور دوباره شان مشروط به رضايت مديران آنها خواهد بود.
وي با يادآوري اينكه علي دورقي، محمد حسن زاده، محمد جمشيدي، سعيد داورپناه و وحيد حاجيان بازيكنان متخلف توزين الكتريك هستند كه از تركيب تيم هاي ملي و «ب» كنار گذاشته شده اند، تصريح كرد: در غير اين صورت اگر اين بازيكنان پشت گوش خود را ديدند مي توانند تيم ملي را هم ببينند!
مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال در پاسخ به اين پرسش كه «فكر نمي كنيد غيبت اين بازيكنان يا حداقل تعدادي از آنها به تيم ملي ضربه زده و موجب آسيب پذير شدن اين تيم شود؟»، تأكيد كرد: موفقيت هر تيمي در سايه همدلي و هماهنگي ايجاد مي شود. نبود اين بازيكنان با ويژگي هايي كه داشتند باعث انسجام و اتحاد بيشتر ملي پوشان هم مي شود. هيچ نگراني از بابت نبودشان نداريم.مشحون تصريح كرد: در هر حال فعلاً هيچ تصميمي براي دعوت دوباره از بازيكنان متخلف نداريم. چه بسا آنها براي هميشه تيم ملي را از دست داده باشند. شايد هم فرصت دوباره اي براي شان فراهم شود. در هر صورت اگر فدراسيون تصميم به دعوت از اين بازيكنان بگيرد بايد رضايت مديران توزين الكتريك هم لحاظ شود.
مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال در بخش پاياني صحبت هاي خود با بيان اينكه وضعيت ارسلان كاظمي براي پيوستن به تيم ملي هنوز مشخص نيست و حامد حدادي هم با چند روز تاخير به اردو ملحق مي شود در مورد حامد سهراب نژاد كه با وجود خداحافظي از تيم ملي دوباره به اردوي اين تيم دعوت شده است، اظهار داشت: فدراسيون مشكلي براي استفاده دوباره از سهراب نژاد به عنوان بازيكن ندارد. تصميم با خودش است كه به تيم ملي بازگردد يا نه.
اردوي تيم ملي بسكتبال براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا از روز دوشنبه آغاز شد. اين مسابقات 24 شهريور ماه تا 3 مهر ماه در ووهان چين برگزار خواهد شد. ايران مدافع عنوان قهرماني است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ هفت كشتي گير جديد به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شدند. مرحله جديد اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي جهاني تركيه روزهاي 13 تا 24 خردادماه در محل خانه كشتي در حال برگزاري است كه محمد قرباني در 120 كيلو، ياسين بهرامي پور در 55 كيلو، جاسم اميري و امين سوري در 60 كيلو، افشين بيابانگرد در 66 كيلو، هادي عليزاده پورنيا در 74 كيلو و محمدرضا اكبري در 96 كيلو هفت كشتي گيري هستند كه به جمع اردونشينان اضافه شدند.
¤ مرحله دوم دومين دوره ليگ شيرجه 25 خرداد به مدت دو روز در استخر قهرماني مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز خواهد شد.
¤ تيم ملي بوكس ايران كه براي برپايي اردوي تداركاتي 10 روزه و انجام ديدارهاي دوستانه راهي ارمنستان شده بود، قرار است شنبه آينده به كشور بازگردد و پس از يك روز استراحت از 20 خرداد دوباره به اردوي آماده سازي بازگردد.
¤ علي يعقوبيان شمشير باز كشورمان كه براي كسب سهميه المپيك در رقابتهاي جايزه بزرگ سوئيس شركت كرده بود با كسب عنوان سيزدهمي به كار خود در جريان مسابقات جايزه بزرگ سوئيس پايان داد.

 



اعلام برنامه هاي تيم ملي كشتي آزاد
پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني جهان

برنامه هاي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان در تركيه اعلام شد.
پس از تعطيلي حدودا 40 روزه اردوهاي تيم ملي كشتي آزاد بعد از برگزاري مسابقات انتخابي در 7 و 8 تيرماه مرحله جديد اردوهاي اين تيم با دعوت از نفرات برتر از 11 تيرماه آغاز مي شود. شركت در جام امامعلي حبيبي و عبدالله موحد در ساري در اواخر تيرماه و جام زيلكوفسكي لهستان در نيمه اول مردادماه در برنامه كادرفني قرار دارد و در صورت فراهم شدن شرايط، تيم ايران قبل از جام زيلكوفسكي اردوي چند روزه اي را در كمپي در لهستان برگزار مي كند.
در نهايت كادر فني تيم ملي كشتي آزاد با برگزاري چند مرحله اردو و حضور در اين تورنمنت هاي بين المللي تركيب مورد نظر خود را براي رقابت هاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك انتخاب مي كند. رقابت هاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك 2012 لندن روزهاي 22 تا 27 شهريورماه در استانبول تركيه برگزار مي شود.

 



وعده اي ديگر درباره خصوصي شدن سرخابي ها
سهام استقلال و پيروزي اوايل تيرماه عرضه مي شود

معاون خصوصي سازي از تصميمات جديد اين سازمان در خصوص واگذاري باشگاه استقلال و پيروزي و عرضه اين دو باشگاه ورزشي در هفته اول تيرماه خبر داد.
اسماعيل غلامي، معاون آماده سازي سهام سازمان خصوصي سازي از واگذاري دو باشگاه استقلال و پيروزي در هفته اول تيرماه خبر داد و گفت: باشگاههاي ورزشي استقلال و پيروزي قبل از شروع ليگ فصل آتي از طريق فرابورس عرضه مي شوند.وي با بيان اينكه باشگاه استقلال و پيروزي بر اساس قانون بودجه سال 90 جزو شركتهاي مشمول واگذاري هستند، افزود: باشگاه استقلال به صورت شركت سهامي خاص و باشگاه پيروزي به صورت شركت سهامي عام است.
وي اعلام كرد: بر اساس مصوبه هيات واگذاري مقرر شده است كه به دليل ابهامات و محدوديت هايي كه در صورت هاي مالي اين دو باشگاه وجود دارد و قابل پيش بيني نبودن بدهي ها تنها ارزش برند دو شركت به همراه مبلغ سرمايه ثبت شده در قالب شركتهاي سهامي خاص و عام واگذار شود و كليه بدهي ها و دارايي هاي مندرج در صورتهاي مالي به دولت انتقال داده شود و سازمان تربيت بدني متولي امر تسويه و دارايي هاي دو باشگاه خواهد بود.
اميدواريم اين بار وعده ها در خصوص عرضه سهام استقلال و پيروزي عملي شود زيرا سالهاست وعده خصوصي شدن اين دو باشگاه سرداده شده اما در مقام عمل اتفاقي رخ نداده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14