(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 خرداد 1390- شماره 19945

روحاني فداكار دختر جوان را از چنگ اراذل و اوباش نجات داد
تشريح جزئيات متلاشي شدن گروهك تروريستي كومله در كردستان
19 آذر آخرين مهلت بخشودگي 2 برابري جرايم رانندگي
دستگيري اخاذ مامورنما در اصفهان
محكوميت عامل فعاليت هاي نرم گروهك ريگي به حبس و تبعيد
مقاوم سازي بيمارستان هاي تهران مغفول مانده است
برخورد كارشناسان بهداشت با دستفروشان منطقه فرحزاد
450ميليارد تومان ميزان مشاركت هاي مردمي در كميته امداد
بازداشت سارق كفن پوش
پس از 18 سال قاتل فراري در بوشهر دستگير شد
جوانه سويا عامل شيوع باكتري كشنده
نابغه رياضي
كارآگاهان پرنده
فوران آتشفشان شيلي
بازي يوزپلنگ با عكاس جوان



روحاني فداكار دختر جوان را از چنگ اراذل و اوباش نجات داد

سرويس اجتماعي-
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: ضاربان روحاني اي كه به دليل امر به معروف و نهي از منكر در يكي از خيابانهاي تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحيه چشم به شدت مجروح شده، شناسايي شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار رادان پيش ازظهر ديروز در نشست خبري خود با اعلام اين خبر افزود: پليس دو فردي را كه به اين روحاني تعرض كرده بودند، شناسايي كرده و هم اكنون گروههاي مشتركي از نيروهاي اطلاعات و آگاهي ناجا در پي دستگيري اين افراد هستند.
گفتني است حجت الاسلام فرزاد فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران كه سه شنبه شب براي نجات يك دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان گذشتگي كرده و هم اكنون در آستانه نابينايي چشم راست خود قرار گرفته، در بيمارستان حضرت رسول(ص) تهران بستري مي باشد.
حجت الاسلام فروزش كه ساعت 22 شب سه شنبه در خيابان شريعتي، پايين تر از خيابان ملك داخل خودروي خود در حال عبور بود، ناگهان صداي فريادهاي دختر جوان او را متوجه سمت ديگر خيابان كرد.
زماني كه دو اوباش موتورسوار قصد به زور سوار كردن دختر جوان را داشتند، حجت الاسلام فروزش به سمت مهاجمان يورش برد، اما با مقاومت آنان روبرو شده و درگير گرديد.
در هنگام درگيري يكي از آنها كه شيشه نوشابه اي در دست داشت، اين شيشه را با زدن به بدنه موتور شكست و سپس با آن چندين ضربه به چشم راست وي وارد كرد كه نتيجه آن احتمال تخليه چشم راست اين روحاني از خودگذشته مي باشد.
حجت الاسلام فروزش به خبرنگاران گفت: الحمدلله هرچند به قيمت مجروح شدن شديد يك چشم، موفق شدم اين دختر را از چنگال اراذل و اوباش و دزدان ناموس مردم نجات دهم.
برخورد قانوني با بدپوششي و مزاحمان نواميس
سردار رادان در ادامه اين نشست از آغاز طرح برخورد با بدپوششان، مزاحمان نواميس، آلودگي صوتي و توليدكنندگان پوشش هاي غيراسلامي در تهران و استان هاي گيلان و مازندران از 25 خردادماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار احمدرضا رادان، با اشاره به اينكه يكي از دغدغه ها و نگراني هاي به حق مردم متدين، مسئولان و علما موضوع بدپوششي است، افزود: با فرا رسيدن تابستان نيروي انتظامي براساس وظيفه و مطالبات مردمي طرح تشديد برخورد با مزاحمان نواميس، بدپوششان و آلودگي صوتي را آغاز مي كند.
وي اظهار كرد: در اين طرح شاخصه هاي برخورد با بدپوششي مانند گذشته براي خانم ها استفاده از مانتوهاي كوتاه و چسبان، روسري هاي نامناسب و براي آقايان لباس هاي زننده با نمادهاي گروه هاي انحرافي و شيطان پرستي، مي باشد.
رادان ادامه داد: همچنين در اين طرح تمام واحدهاي توليدي، زيرزميني و توزيعي از سوي پليس شناسايي و برگه اخطاريه نيز به آنها داده شده است.
اين واحدها اگر تا 25 خرداد همچنان به فعاليت خود ادامه دهند واحدهاي اماكن با آنها برخورد و برابر قانون با آنها رفتار خواهد شد.
وي در رابطه با نوع برخورد پليس با افراد بدپوشش گفت: در مرحله اول براي آنان سابقه انتظامي ايجاد مي شود كه اين سابقه به منزله سوءسابقه افراد نمي باشد اما پس از انتقال به واحدهاي انتظامي آنان بايد تغيير وضعيت ظاهر بدهند؛ زيرا اگر براي بار دوم دستگير شوند پس از تشكيل پرونده به مقامات قضايي معرفي خواهند شد.
رادان با اشاره به اينكه افرادي بدپوشش 44 برابر افراد ديگر در معرض مزاحمت قرار مي گيرند گفت: از 25 خرداد در تهران و استان هاي گيلان و مازندران اين طرح را به اجرا مي گذارد و يكي ديگر از مفاد اجراي اين طرح برخورد با حادثه صوتي براساس دستور مقام قضايي است و خودروي اين افراد توقيف و لوازم جانبي غيرمعمول مانند ساب تحويل مقام قضايي مي شود. همچنين پليس در اين طرح با افرادي كه در خودرو و معابر اقدام به سگ گرداني مي كنند برخورد خواهد كرد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور ادامه داد: در اين طرح تيم هاي موتورسوار راهنمايي و رانندگي و انتظامي تشكيل شده است كه در بلوارها، اتوبان ها و معابر اقدام به گشت زني كرده و با افرادي كه چه سرنشين و چه راننده وضعيت پوشش نامناسب داشته باشند برخورد خواهند كرد و خودروي اين افراد به پاركينگ منتقل خواهد شد و افراد بدپوشش نيز به واحدهاي انتظامي منتقل مي شوند.
سردار رادان در رابطه با مزاحمان نواميس نيز اظهار كرد: يكي از مواردي كه پليس به شدت با آنها برخورد مي كند، موضوع مزاحمت نواميس است.
البته برخي از مزاحمت هاي نواميس با اصلاح نوع پوشش برطرف خواهد شد اما افرادي هستند كه اين اقدام را تفريح مي دانند و پليس به شدت با اين افراد برخورد كرده و بلافاصله حتي براي يك بار اگر اين افراد دستگير شوند به مقامات قضايي معرفي خواهند شد.
وي درباره چگونگي برخورد با افرادي كه باعث بروز آلودگي صوتي مي شوند، اظهار كرد: در صورت مشاهده، خودرو اين افراد متوقف و لوازم آن توقيف و افراد تحويل مقامات قضايي مي شوند تا برايشان تعيين و تكليف شود.
وي در خصوص انتخاب نوع ماموراني كه در اين طرح شركت خواهند كرد گفت: به تمام اين ماموران آموزش هاي لازم داده شده است و در اين موضوع دو نكته را مدنظر قرار خواهيم داد: 1- حقوق شهروندي كه احترام به مردم خواهد بود. 2- تكليف شهروندي است كه مردم موجبات اجراي ماموريت ماموران را فراهم مي كنند.
سردار رادان درباره نقش ديگر دستگاه ها در اين موضوع گفت: مدتي است رسانه ها نيروي انتظامي را در اين رابطه مورد سؤال قرار داده اند و با اجراي اين طرح به حمايت خوب دستگاه قضايي و رسانه ها مي خواهيم رسانه ها مسئوليت ديگر دستگاه ها را مورد سؤال قرار بدهيم و با اجراي اين طرح ما فضايي فراهم مي كنيم كه ديگر دستگاه ها در اجراي اقدامات خود در اين رابطه تسهيل باشند.
وي اشاره كرد: ما به مردم و مسئولان قول مي دهيم موضوع بد پوششي را آن قدر دنبال مي كنيم تا دغدغه مردم كم شود.
سردار رادان درباره اجراي اين طرح در نقاط ديگر كشور گفت: اين طرح در 25 خرداد در تهران و گيلان و مازندران اجرا مي شود و از 10روز بعد از آن در ديگر استان هاي هدف اجرا خواهد شد.
سردار رادان در رابطه با موضوع زنان خياباني گفت: بدپوششي و زنان خياباني دو موضوع و مقوله جدا است و بدپوششي يك مسئله ضد ارزشي است كه تخريب ارزش هاي جامعه را به دنبال دارد اما زنان خياباني موضوع جدا از بدپوششي است كه جمع كردن اين افراد كار ساده اي است اما مكاني بايد باشد كه اين افراد را تحويل بگيرند تا اصلاح شوند و براي آنها اشتغالزايي كنند و براي كشور ما نبايد كار سختي باشد كه براي اين افراد كار ايجاد كنند.

 



تشريح جزئيات متلاشي شدن گروهك تروريستي كومله در كردستان

فرمانده سپاه كامياران جزئيات متلاشي شدن يك تيم عضو گروهك كومله در كردستان را تشريح كرد.
محمدرضا شرفبياني در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شب سيزدهم خردادماه جاري عناصر گروهك كومله در روستاي انديمن، شيرزاد ميداني از نيروهاي فعال بسيج را در جلوي چشمان زن و بچه اش به شهادت رساندند.
وي افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كامياران نيز به دنبال اين جنايت، نيروهاي خود را فعال و با اشراف اطلاعاتي كامل بر منطقه اقدام به تعقيب آنان كردند.
فرمانده سپاه كامياران تصريح كرد: نيروهاي سپاه اين شهرستان بعد از انجام يك عمليات تعقيب و گريز دو روزه، اين گروهك جنايتكار را در منطقه اي به نام تيرباغ انديمن رصد كردند و ساعت يك و 30 دقيقه بامداد نيز در كمين نيروهاي سپاه گرفتار شدند.
شرفبياني با بيان اينكه در حين اين عمليات يكي از افراد اين گروه به هلاكت و سه نفر ديگر زخمي شدند، اضافه كرد: سه نفر زخمي به همراه يك نفر ديگر فرار كردند كه روز دوشنبه دو نفر از آنها توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.
وي خاطرنشان كرد: دو نفر باقي مانده نيز تحت تعقيب هستند كه باتلاش نيروهاي امنيتي و نيروهاي سپاه اين شهرستان دستگير مي شوند.
فرمانده سپاه كامياران خاطرنشان كرد: هيچكدام از نيروهاي سپاه كامياران در حين اجراي اين عمليات زخمي و يا به شهادت نرسيده اند.
شرفبياني وضعيت امنيت منطقه را در حال حاضر بسيار مطلوب عنوان كرد و گفت: با توجه به حضور فعال مردم به ويژه بسيجيان، امنيت امروز اين منطقه كاملاً پايدار است.
وي عنوان كرد: نوع اين جنايت بي رحمانه موجب نفرت بيش از پيش مردم اين شهرستان نسبت به اقدامات اين كوردلان جنايتكار شده است.

 



19 آذر آخرين مهلت بخشودگي 2 برابري جرايم رانندگي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي آخرين مهلت بخشودگي ديركرد جرايم معوق سال هاي گذشته را 19 آذرماه سال جاري اعلام كرد.
سردار اسكندر مومني با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال 90 گفت: براساس ماده 65 قانون بودجه امسال مصوبه مجلس شوراي اسلامي، رانندگان انواع وسايل نقليه شخصي و عمومي كه جرايم آنها به علت پرداخت نشدن در موعد مقرر دو برابر شده، ديركرد جريمه هاي رانندگي آنان تا پايان سال 89 مشمول بخشودگي شد.
وي تصريح كرد: بر اين اساس رانندگان و مالكان فقط تا 19 آذرماه سالجاري فرصت دارند با مراجعه به دفاتر خدمات پليس +10 برگه صورت وضعيت خلافي خود را دريافت و نسبت به پرداخت اصل جريمه اوليه اقدام كنند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه تنها جرايم معوق رانندگان تا پايان سال 89 مشمول اين قانون است و بخشودگي جرايم معوق مشمول قبوض سال 90 نخواهد شد، به ايسنا گفت: مهلت تعيين شده قابل تمديد نيست و در صورت عدم پرداخت تا زمان مقرر جريمه ها مجددا به صورت سيستمي به ميزان قبلي (دو برابر) افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: براساس قانون بودجه سال 90 پنجاه درصد از درآمد حاصل از واريز اين جرايم به خزانه تا سقف دو هزار و 500 ميليارد ريال بابت ارتقاي توان ناجا در كنترل فضاي مجازي، توسعه ساماندهي مراقبتي و كنترل هوشمند و... با رعايت قوانين و مقررات هزينه خواهد شد.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: هرگاه راننده متخلف ظرف مهلت چهار ماه از تاريخ ابلاغ قبض جريمه متخلف، جريمه مربوطه را پرداخت نكند از سوي راهنمايي و رانندگي اخطاريه كتبي با مهلت يك ماهه مبني بر پرداخت جريمه به وي ابلاغ مي شود و در صورت پايان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهينامه، پلاك وسيله نقليه تا زمان پرداخت جريمه در سامانه راهنمايي و رانندگي توقيف خواهد شد.
وي افزود: همچنين در صورتي كه مبلغ جريمه خودرويي به ده ميليون ريال برسد راهنمايي و رانندگي موظف است مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت يك ماه از تاريخ ابلاغ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه يا اعتراض اقدام نكند، راهنمايي و رانندگي مكلف به توقيف خودرو تا پرداخت جريمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است در خصوص اين موارد ظرف يك هفته تعيين تكليف كند.

 



دستگيري اخاذ مامورنما در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرد مامورنمايي كه از چند دانشجو اخاذي كرده بود توسط ماموران پليس امنيت عمومي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
«مصطفي صادقيان» سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اخاذي از چند دانشجو توسط فردي كه با جعل عنوان خود را مامور معرفي كرده بود، ماموران پليس امنيت عمومي استان اصفهان پس از انجام تحقيقات و تشكيل اكيپ هاي محسوس و نامحسوس در نهايت فرد موردنظر را اطراف يكي از دانشگاه هاي اصفهان شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه دستگير كردند.
وي افزود: «متهم به نام «اشكان- و» ابتدا منكر هرگونه بزهي مي شد اما پس از رويارويي با اسناد و مدارك مستدل به بزه انتسابي و جعل عنوان اقرار كرد.
سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان گفت: با هماهنگي مقام قضايي از دو مخفيگاه متهم بازرسي به عمل آمد كه در نتيجه تعداد سه قبضه قداره و چاقو، يك عدد پايپ، مقاديري مواد مخدر شامل حشيش، شيره و سوخته ترياك، آلات و ادوات استعمال مواد مخدر، چهار حقه وافور، يك قبضه سلاح شكاري غيرمجاز، يك عدد دوربين مدار بسته، 50 حلقه سي دي غيرمجاز، يك دستگاه ريسيور به همراه كنترل و دو عدد ال ان بي كشف و ضبط شد.
وي با بيان اين كه در مخفيگاه دوم اين متهم سه نفر همدست وي نيز به نام هاي «منصور و اردلان-م» و «منصور-ر» نيز دستگير شدند، افزود: اين متهمان در تحقيقات اوليه به همكاري با متهم اصلي پرونده در اخاذي از دانشجويان اقرار كردند.
صادقيان با بيان اين كه در جريان دستگيري متهمان 20 ميليون ريال به عنوان رشوه به ماموران پيشنهاد شد كه با صحت عمل ماموران علاوه بر رد رشوه، مراتب صورتجلسه و در پرونده آنان درج شد.

 



دادستان عمومي و انقلاب زاهدان خبر داد
محكوميت عامل فعاليت هاي نرم گروهك ريگي به حبس و تبعيد

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: «سخي ريگي» معروف به سعيد بلوچ به جرم فعاليت هاي رايانه اي و نرم براي پيشبرد اهداف گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي و تشويش اذهان عمومي به تبعيد و حبس محكوم شد.
«محمد مرزيه» سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سخي ريگي در 12تيرماه 88 به اتهام محاربه از طريق هواداري از گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي و تلاش موثر براي پيشبرد اهداف اين گروهك دستگير شد.
وي افزود: فعاليتها و تلاش اين متهم به صورت نرم با ايجاد دو وبلاگ مختلف در اينترنت و انتشار اعلاميه ها، اخبار و مسائل مربوط به گروهك تروريستي و تبليغ براي اين گروهك بوده است.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان بيان كرد: اين فرد پيش از اعدام «ابراهيم مهرنهاد» معروف به يعقوب مهرنهاد، در جهت تشويش اذهان عمومي نسبت به اعدام اين متهم مطالب گسترده اي در وبلاگ خود منتشر كرد.
«ابراهيم مهرنهاد» از عناصر گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي بود كه به اتهام همكاري و تلاش براي پيشبرد اهداف اين گروهك از سوي دستگاه قضايي به اعدام محكوم و حكم صادره نيز در مردادماه سال 87 در زندان زاهدان اجرا شد.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: يكي ديگر از فعاليت هاي سخي ريگي انتشار اخبار و مطالب سايت هاي بيگانه اعم از معاند و غيرمعاند عليه ايران اسلامي، در وبلاگ هاي خود است.
وي ادعاي برخي سايت هاي اينترنتي مبني بر ارتباط و دستگيري اين فرد با انتخابات را رد كرد و گفت: برخلاف ادعاي برخي پايگاههاي اينترنتي، دستگيري اين فرد هيچ ارتباطي و سنخيتي با انتخابات سال 88 نداشته است.دادستان انقلاب زاهدان اظهار داشت: سخي ريگي يا سعيد بلوچ به اتهام محاربه از طريق همكاري با گروهك تروريستي عبدالمالك به 20 سال تبعيد به شهرستان اهواز، از باب توهين به مسئولان نظام به 6 ماه حبس تعزيري و در خصوص جعل و استفاده از سند مجعول به پرداخت 18 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شده است.

 



در جلسه علني شوراي شهر تاكيد شد
مقاوم سازي بيمارستان هاي تهران مغفول مانده است

در سيصد و هشتادويكمين جلسه علني شوراي شهر تهران بر بهسازي پل هاي شهرتهران، ضرورت حل مشكل ريزگردها و نظارت بر حفظ بافت تاريخي تهران تاكيد شد.
به گزارش خبرگزاري ها حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران در اين جلسه با اشاره به اهميت و ضرورت بهسازي پل هاي شهر تهران از شهرداري خواست كه براي اين كار منتظر دريافت اعتبار دولتي نباشد.
وي سال 82 را آغاز حركت مقاوم سازي پل ها دانست و افزود: اين حركت تا سال 84 از روند خوبي برخوردار بود، اما به جز مدارس ساير تاسيسات و زيرساخت ها و ساختمان هاي عمومي در حد مطالعات مقاوم سازي باقي مانده است.
شكيب با اشاره به اهميت موضوع از دولت خواست كه نسبت به پرداخت اعتبار اقدام كند و اجازه ندهد كه مطالعات مربوط به بهسازي پل ها در كتابخانه ها معطل بماند.
شكيب با اشاره به تصويب طرح جامع كاهش خطرپذيري شهر تهران توسط شوراي شهر اظهار كرد: اين طرح كليه ساختمان هاي عمومي و حتي ساختمان هاي خصوصي را در بر مي گرفت اما اجراي آن تقريباً متوقف شده است.
وي افزود: طرح ياد شده تنها حدود 20 يا 30 درصد پيشرفت داشته است و درخواست من اين است كه مديريت شهري به اين طرح نيز توجه كافي داشته باشد.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر با بيان اينكه وضعيت بيمارستان هاي شهر مغفول مانده است، گفت: اگر زلزله اي رخ دهد ممكن است كه بيمارستاني براي سرويس دهي به مجروحان در تهران باقي نماند.
شكيب خواستار توضيح مسئولان وزارت بهداشت در زمينه مقاوم سازي بيمارستان هاي شهر تهران شد و افزود: بسياري از مراكز ديگر در شهر تهران نيز چنين وضعيتي دارند و ما به عنوان متوليان شهر بايد خواستار توضيح دراين باره باشيم.
با ديپلماسي مشكل ريزگردها حل نمي شود
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هم با تاكيد بر اينكه روش هاي ديپلماسي معمول براي حل مشكل ريزگردها جواب نمي دهد، خواستار حركت جهادي براي حل اين معضل شد.
مهدي چمران در جلسه علني صبح ديروز با اشاره به روز جهاني محيط زيست گفت: ما بايد از لحاظ محيط زيست به جايگاه خوبي برسيم. در اين چند روزه ريزدانه ها و ريزگردها (گرد و غبار) نيمي از كشور را در برگرفته بودند و ما براي حل اين مسئله بايد جدي تر وارد عمل شويم.
وي ادامه داد: بايد براي حل مشكل ريزگردها جهادي عمل كرد و از روش هاي ديپلماسي معمول حل اين مشكل سال هاي سال طول مي كشد و هموطنان ما از اين مشكل رنج خواهند برد.
چمران با اشاره به عدم تكميل شبكه فاضلاب پايتخت افزود: هنوز بخش هايي از تهران فاقد شبكه فاضلاب است.
چمران نيز گفت: اميدوار بوديم تكميل اين شبكه با سرعت بيشتري دنبال شود كه با توجه به عدم تخصيص بودجه در رابطه با اين موضوع احتمال كندي تكميل پروژه وجود دارد.
احمد مسجد جامعي هم با تاكيد بر اين مطلب كه شوراي شهر و شهرداري در حال حاضر درگير مباحث سخت افزاري شده اند و متاسفانه از روح شهر غافل مانده اند.
وي از شوراي شهر خواست كه طرح مستقلي را براي خيابان و ميدان بهارستان طراحي كند.
براساس اين گزارش در حاشيه جلسه ديروز شورا دكتر قاليباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران از نامگذاري يكي از مجموعه هاي ورزشي به نام مرحوم ناصرحجازي خبر داد.

 



برخورد كارشناسان بهداشت با دستفروشان منطقه فرحزاد

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت در خصوص نحوه برخورد با دستفروشان «منطقه تفريحي فرحزاد» گفت: با آغاز طرح تشديد بازرسي ها، بازرسان اين مركز حتي شبها نيز براي بازرسي به مراكز مختلف مراجعه مي كنند.
كاظم ندافي در خصوص نحوه برخورد با دستفروشان «منطقه تفريحي فرحزاد» تهران كه مواد غذايي غيربهداشتي عرضه مي كنند، اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طرح تشديد بازرسي را در دستور كار خود دارد و همه همكاراني كه در اين طرح دخيل هستند، براي اجراي اين طرح حضور دارند.وي با اشاره به دستفروشاني كه صبح ها از چشم بازرسان مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت مخفي مي شوند و هنگام عصر فعاليت آنها آغاز مي شود، افزود: با آغاز طرح تشديد بازرسي ها، بازرسان اين مركز حتي شبها نيز براي بازرسي به مراكز مختلف مراجعه مي كنند.
رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز مسافرت هاي تابستاني مردم در خصوص نحوه نظارت بر مراكز عرضه مواد غذايي و استراحت گاه هاي بين راهي به فارس گفت: در صورتي كه مردم از مراكز اقامتي و پذيرايي در نقاط مختلف كشور شكايتي داشته باشند، مي توانند با شماره تلفن 09678 تماس گرفته و موضوع را با كارشناسان اين مركز در ميان بگذارند.ندافي ضمن تاكيد بر پيگيري دقيق گزارش هاي مردمي، به عزم جدي در برخورد با متخلفان اشاره كرد و بيان داشت: اين مركز با توجه به فوريت هاي تماس هاي برقرار شده، موضوع را 24 تا 72 ساعت بعد پيگيري و نتيجه را به مردم منعكس مي كند.

 



سعيد ستاري خبر داد
450ميليارد تومان ميزان مشاركت هاي مردمي در كميته امداد

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد، ميزان جذب مشاركت هاي مردمي اين نهاد در سال گذشته به 450 ميليارد تومان رسيد كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته امسال به بيش از دو برابر افزايش خواهد يافت.
«سعيد ستاري» افزود: طبق پيش بيني هاي كميته امداد، 75 درصد از منابع مورد نياز براي كاهش محروميت و فعاليت هاي امدادي، امسال از محل مشاركت هاي مردمي تأمين خواهد شد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با بيان اينكه حجم درآمدي مشاركت هاي مردمي در سه سال گذشته با حجم درآمدي مشاركت هاي مردمي 27 سال گذشته برابري مي كند، افزود: طبق برنامه ريزي هاي اين نهاد، حجم درآمدي مشاركت هاي مردمي امسال نيز با حجم درآمدي مشاركت هاي مردمي سه سال گذشته برابري خواهد كرد.ستاري به ايرنا گفت: سال گذشته 100 درصد برنامه هاي عملياتي كميته امداد امام خميني(ره) تحقق يافت. هم اكنون بيش از چهار ميليون نفر از اقشار محروم نيازمند جامعه زيرپوشش كميته امداد امام خميني(ره) قرار دارند.

 



بازداشت سارق كفن پوش

سارق سابقه داري كه با تهديد به اسيدپاشي اقدام به سرقت و زورگيري از هم محلي هايش مي كرد در آخرين سرقت خود، گرفتار مالباخته شد و به پليس تحويل داده شد.
ماموران كلانتري 153شهرك وليعصر در ظهر هشتم خرداد ماه، از طريق اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان خبر دستگيري سارقي در يك مغازه فروش لوازم خانگي قرار گرفتند.
با حضور مأموران در آدرس اعلامي و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه صاحب مغازه با كمك تعدادي از كسبه و اهالي محل، فرد ميانسالي به نام «صادق» را در حالي كه كفن بر تن داشت و قصد سرقت تعدادي از لوازم داخل مغازه را داشت، دستگير كردند.
صاحب مغازه فروش لوازم خانگي به كارآگاهان گفت كه در هنگام ظهر در مغازه نشسته بودم كه متوجه شدم فردي كفن پوش (متهم) وارد مغازه شده و به سمت ويترين مغازه رفته و در حالي كه قصد سرقت چند دستگاه از لوازم برقي را داشت از مغازه خارج شد كه مانع اين كار وي شدم كه صادق يك قبضه چاقو از زير كفن بيرون آورد و به سمت من حمله كرد و مرا از ناحيه شكم مورد اصابت چاقو قرار داد و سرانجام توسط اهالي محل دستگير شد.
در شرايطي كه تحقيقات از متهم پرونده در مراحل ابتدايي قرار داشت تعدادي ديگر از شهروندان نيز با حضور در پليس آگاهي اظهار داشتند كه توسط متهم مورد زورگيري و اسيدپاشي قرار گرفتند.
در تحقيقات انجام شده از اين افراد مشخص شد كه صادق يكي از افراد سابقه دار شناخته شده در منطقه شهرك وليعصر است كه از چندي پيش با تهديد سلاح سرد و اسيد اقدام به زورگيري از اهالي محل كرده بود.
با توجه به اظهارات شكات پرونده، كارآگاهان با مراجعه به شهرك وليعصر و محل هاي تردد متهم دريافتند صادق علاوه بر اعتياد شديد به مواد مخدر شيشه، داراي چندين سابقه دستگيري است.
در ادامه بررسي ها، كارآگاهان با شناسايي تعدادي ديگر از افراد اطلاع پيدا كردند كه صادق با تهديد اسيد اقدام به زورگيري از آنها كرده و آن دسته از مالباختگاني را كه قصد مقاومت در برابر او را داشتند، مورد اسيدپاشي قرار داده است.
پليس از كليه مالباختگان و ديگر شكات احتمالي خواست تا براي طرح شكايت خود به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



پس از 18 سال قاتل فراري در بوشهر دستگير شد

فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر گفت: فردي كه متهم به ارتكاب قتل در سال 72 در شهرستان دشتستان است پس از 18 سال فرار دستگير شد.
سرتيپ رضا محمدي يگانه در نشست خبري دوشنبه شب اظهار داشت: فرد دستگير شده متهم است در سال 72 به دليل اختلاف ملكي مرتكب قتل فردي به نام اردشير محمدي شده و از آن زمان تاكنون متواري بوده است.وي اضافه كرد: اين متهم هفته گذشته در اطراف شهر بوشهر رديابي و توسط ماموران انتظامي دستگير و به مراجع قضايي تحويل شد.
يگانه ادامه داد: همچنين دو نفر ديگر كه برادر هستند و به قتل فردي به نام كرم يزدان پناه در سال 84 در شهرستان دشتستان متهم شده اند پس از 6 سال متواري بودن دستگير شدند.
وي اظهار داشت: اين دو متهم با توجه به اين كه شناسايي شده بودند و اقدامات پليسي براي رديابي آنها ادامه داشت و عرصه را بر خود تنگ ديده بودند، چند روز پيش خود را به پليس معرفي و تسليم قانون كردند.

 



جوانه سويا عامل شيوع باكتري كشنده

مقامات بهداشتي آلمان با بررسي بيش از 130 محصول غذايي فرضيه جديدي را مطرح كردند كه نشان مي دهد جوانه سويا علت اصلي شيوع اپيدمي باكتري كشنده «اي.كولي» است.
به گزارش مهر، تعداد قربانيان اپيدمي باكتري «اي.كولي» در آلمان به 21 و در كل اروپا به 22 نفر رسيده است. مركز كنترل و پيشگيري بيماريها در اروپا تازه ترين آمار افراد آلوده به اين باكتري را 2 هزار و 263 نفر اعلام كرد كه اين تعداد 435 نفر بيشتر از آمار قبلي است.پس از خيارهاي وارداتي از اسپانيا، سبزيجات، ميوه و گوشت قرمز اكنون مقامات بهداشتي ايالت ساكسوني سفلي (نيدرزاكسن) در آلمان با بررسي بيش از 130 محصول شركتهاي فعال در صنايع غذايي فرضيه جديدي را مطرح كردند كه برپايه آن جوانه سويا توليد آلمان كه به صورت خام مصرف مي شود عامل اصلي شيوع اين اپيدمي است.مقامات ساكسوني سفلي موفق شدند شركت توزيع كننده اين جوانه ها را در منطقه «اوئلزن» شناسايي كنند. وزير كشاورزي اين ايالت نيز از مردم شمال آلمان دعوت كرد تا اطلاع ثانوي از مصرف انواع جوانه سويا خودداري كنند.تاكنون دو كارمند اين شركت محصولات غذايي كه 18 نوع مختلف جوانه توليد مي كند نيز به اين باكتري آلوده شده اند.بنا به اين گزارش، مركز كنترل و پيشگيري بيماريها در اروپا چهار مورد آلودگي به باكتري كشنده را در انگليس و يك مورد جديد را در دانمارك شناسايي كرده است. در سوئد نيز تعداد مبتلايان به اين باكتري به 47 مورد رسيده است.براساس گزارش آنسا، مركز حفاظت از زيرساختهاي ملي در انگليس نيز زنگ خطر موقعيت ضدتروريسم را نواخت و در اين خصوص اعلام كرد: غذا و نوشيدنيها در خطر حمله تروريستي قرار دارند.اين سازمان از توليدكنندگان، توزيع كنندگان و سوپرماركتها خواست تا امنيت توليد و انبار محصولات غذايي را افزايش دهند و حلقه هاي ضعف را به سرعت شناسايي كنند.

 



نابغه رياضي

رسانه هاي آمريكاي اعلام كردند كه يك دختربچه كلاس اول نابغه رياضي است.
اين دختربچه هفت ساله كه «جارد هولگادو» نام دارد مي تواند تمام مسايل رياضي را به راحتي حل كند.
معلم وي در اين باره به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: اين دختر مسايل رياضي مربوط به دبيرستان را به راحتي حل مي كند و علاقه فراواني به جبر دارد. اين موضوع براي تمام معلمان مدرسه ابتدايي كه اين كودك در آن در حال تحصيل است، باور نكردني است.

 



كارآگاهان پرنده

پليس آلمان در حال آزمايش بر روي طرح جديدي است تا از كركسها به عنوان كارآگاهان پرنده استفاده كند.
به گزارش مهر، نيروهاي پليس در پاركي در شمال آلمان در حال آموزش به سه كارآگاه پرنده به نامهاي «شرلوك»، «خانم مارپل» و «كلمبو» سه شخصيت مشهور داستانهاي جنايي هستند تا از آنها به عنوان مأموراني براي شناسايي اجساد مخفي شده استفاده كنند.مأموران پليس مي گويند چشمهاي تيزبين و حس دقيق و بالاي بويايي اين پرنده ها مي تواند آنها را به كارآگاهاني به مهارت شخصيت هايي كه نامهايشان بر روي آنها گذاشته شده است تبديل كند. با اين همه «شرلوك» گاه ترجيح مي دهد به جاي جستجوي اجساد از آسمان به دنبال شكار برود.پليس ها براي تمرين دادن اين پرنده ها از تكه اي از لباس يك جسد استفاده مي كنند. اين طور به نظر مي رسد كركس ها نسبت به سگها در يافتن اجساد پنهان شده در فضاهاي وسيع يا پر فراز و نشيب از توانايي بالاتري برخوردارند.با اين همه اين رويكرد پليس آلمان انتقادات اخلاقي را برانگيخته است زيرا اين نگراني وجود دارد كه كركسها پس از يافتن جسد به آن هجوم برده و باعث آسيب ديدگي آن شوند.براساس گزارش بي بي سي، طي هفته جاري خانم مارپل و كلمبو از باغ وحشي در اتريش به شرلوك پيوسته اند تا در تمرين هاي نيروهاي پليس در شمال هانوور شركت كنند. پليس ها به اين دليل از سه كركس استفاده مي كنند زيرا اين پرندگان ترجيح مي دهند مناطق وسيع را به صورت گروهي مورد بازرسي و تجسس قرار دهند.

 



فوران آتشفشان شيلي

آتشفشان «پويه هوئه» در جنوب شيلي روز يكشنبه باراني از خاكستر را بر روي شهرهاي اطراف فرودآورد و ستوني از گاز به ارتفاع 10كيلومتر ايجاد كرد.
به گزارش مهر، 3 هزار و500 نفر خانه هاي خود را در منطقه آتشفشاني «كردون كائوله» ترك كردند.پس از اينكه صبح روز شنبه در اثر فوران اين آتشفشان، 230 زمين لرزه تنها درمدت يكساعت ثبت شد اداره موقعيتهاي اضطراري شيلي هشدار داد اين آتشفشان در فاصله حدود 870 كيلومتري جنوب سانتياگو قرار دارد.براساس گزارش واشنگتن پست، باد خاكسترهاي اين فوران را تا شهر «سن كارلوس - د- باريلوش» در آرژانتين آورده است . سازمان زمين شناسي شيلي اعلام كرد كه ستوني از گاز به ارتفاع 10 كيلومتر و قطر 5 كيلومتر برفراز قله اين كوه ايجاد شده است

 



بازي يوزپلنگ با عكاس جوان

يك عكاس حيات وحش حين تصويربرداري و عكاسي از نواحي تحت حفاظت آفريقا توسط يك يوزپلنگ جوان غافلگير شد.
«سرگئي كوتل نيكف» در اين باره گفت: من به همراه يكي از دوستان عكاسم براي تهيه عكس به منطقه حفاظت شده اي در نزديكي مرز «بوتس وانا» در آفريقا رفته بودم كه ناگهان يك يوزپلنگ جوان بر روي سقف خودروي ما پريد و من را كه در حال عكاسي بودم غافلگير كرد.اين عكاس روس در ادامه به روزنامه ديلي ميل افزود: از شدت ترس آرواره هايم شل شد و حتي فرصت نكردم و فرياد بزنم تنها دوربين را رها كرده و از روي خودرو پايين پريدم.
دوست عكاسم هم از فرصت استفاده كرد و از اين صحنه چند عكس گرفت.
به گزارش ايسنا، اين عكاس جوان در ادامه عنوان كرد: پس از آن كه اين يوزپلنگ جوان خود را با پريدن از خودرو دور كرد. من و همكارم متوجه شديم كه او فقط قصد بازي و شيطنت داشته است و ما هم به او پيوستيم و با او بازي كرديم. البته در اين بازي دوربينم شكست، دستانم پر از خراشيدگي شد و جاي پنجه هايش هم بر روي صورتم ماند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14