(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 خرداد 1390- شماره 19946

آثار باستاني شهرمان بابل را حفظ كنيم (يادداشت خبرنگار)
حمايت دولت از راه اندازي سالن هاي كوچك سينمايي در كشور
ايران در كيهان
درخشش نگارگر مازندراني در جشنواره سراسري «فاطمه(ص) كوثر هستي»
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر دزفول: دولت به عرصه نمايش كمك كند
پس از 33 سال «مؤسسه تاريخ و فرهنگ ايران» فعاليت دوباره خود را در تبريز آغاز كرد
برگزيده هاي تئاتر «مردم» مراغه معرفي شدند
برگزاري نمايشگاه خياباني كاريكاتورهاي محيط زيست در اصفهان
پخش برنامه هاي شبكه استاني اشراق 20 ساعته شد
معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان:
دهم تيرماه سال جاري آخرين مهلت بازگشت افاغنه به كشورشان است
كتاب ستاره شمالي به چاپ سوم رسيد
برپايي يادواره شهداي جنگل دالخاني رامسر
استاندار: آب آشاميدني اردبيل سالم است
ترجمه ديوان مختومقلي فراغي رونمايي شد
نخستين جشنواره آشپزي بانوان بسيجي در نيشابور برگزار شد
نخستين جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس برگزار شد



آثار باستاني شهرمان بابل را حفظ كنيم (يادداشت خبرنگار)

ميراث فرهنگي و ابنيه هاي تاريخي از گذشتگان به ما ارث رسيده و به امانت گذاشته شده است. آثار باستاني درس بزرگي از تفكرات و قدرت و شكوه گذشتگان تاريخ كهن ايران عزيزمان است كه خوشبختانه در ايران و به خصوص مازندران و در شهرمان بابل به وفور به چشم مي خورد. از جمله اين آثار در بابل پل معروف محمد حسن خان- مسجد جامع- تكيه مقري كلا و ساختمان هاي شهرداري قديم و شهرباني سابق و... است. اين آثار كه قدمت 300 الي 400 دارند در شهرمان بابل، گاه بدون متولي هستند. طوري كه در گذر زمان به خرابي مي روند از جمله اين آثار پل تاريخي محمد حسن خان است كه متاسفانه به دليل استفاده روزانه خودروهاي عبوري از آن به مرور زمان درحال تخريب است و جاي بسي تعجب است كه كمتر نهادي به اين مسئله توجه مي كند. برخلاف آنچه درحال حاضر در اكثر نقاط جهان به چشم مي خورد و آن حفظ و حراست از ساختمان هاي قديمي است و بازديد دانش آموزان آن ديار از آثار باستاني و آشنايي با آنان بخشي از بحث درس و مدرسه آنان است. درهر صورت بياييم تا دير نشده است با همتي مضاعف براي نگهداري و بازسازي آثار باستاني بابل آستين را بالا بزنيم و براي آيندگان آنها را حفظ كنيم و تحويل آنان بدهيم.
علي كفائي مهر- خبرنگار كيهان در بابل

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
حمايت دولت از راه اندازي سالن هاي كوچك سينمايي در كشور

تبريز-خبرنگاركيهان:
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بزرگ ترين و مجهزترين مجتمع ديجيتالي شمال غرب ايران در تبريز افتتاح شد.
محمد حسيني در حاشيه افتتاح اين مركز به خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگير طرح ايجاد و راه اندازي سالن هاي كوچك سينمايي در سال جاري است و براي ساخت و تجهيز اين سالن ها، مساعدت مالي مي شود.
وي ادامه داد: براي همين و بمنظور كمك به رونق صنعت سينماي ايران، تسهيلات بانكي قابل توجهي مي پردازيم و موفقيت در اين عرصه مستلزم حضور جدي بخش خصوصي است و شهرداري ها نيز مي توانند در اين راه، مشاركت فعالانه اي داشته باشند.
گفتني است براي راه اندازي اين مجتمع در 700 مترمربع مساحت 5 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

 



ايران در كيهان

نوشتن 288هزار نامه
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: مردم استان كرمانشاه در سفر سه روزه هيئت دولت به استان كرمانشاه 288هزار نامه به رئيس جمهور نوشتند. محمدعلي بصام تبار مديركل دفتر ارزشيابي و شكايات استانداري كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: از اين تعداد نامه تاكنون حدود 150هزار مورد آن به ادارات مربوطه ارجاع شده و بقيه پس از بررسي حداكثر ظرف دو ماه به ادارات ارسال مي شود.
انتقاد از صداوسيما
دزفول- خبرنگاركيهان: امام جمعه دزفول با اشاره به روز چهار خرداد به عنوان روز مقاومت و پايداري با انتقاد از عملكرد صداوسيماي استان خوزستان گفت: انتظار مي رفت كه صداوسيماي استاني وقت بيشتري براي اين كار قرار داده و با حضور در ميان مردم و پيشكسوتان جبهه و جنگ، نسبت به انعكاس صحبت هاي آنان كه بسيار براي نسل هاي جديد راهگشاست اقدام مي كرد.
ضرورت استفاده از لامپ هاي كم مصرف
شهركرد- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان چهارمحال و بختياري با اشاره به نزديكي ماه هاي رجب و شعبان بر استفاده از لامپ هاي رنگي كم مصرف (LED)، پارچه هاي الوان و ديگر روش ها به جاي لامپ هاي پرمصرف تأكيد كرد.
رحمت الله حماميان گفت: استفاده از اين لامپ در اعياد مذهبي مي تواند كمك بزرگي به كاهش خاموشي و اقتصاد واحدهاي صنعتي بكند.
تدوين بسته هاي اجرايي
مشهد- خبرنگاركيهان: رئيس شوراي هماهنگي حمل و نقل استان خراسان رضوي از تدوين بسته هاي اجرايي عملياتي سفرهاي ايمن نوروزي، تابستاني و زمستاني براي گسترش زمينه همكاري هاي مشترك در بين دستگاه هاي مرتبط و همچنين ساماندهي به فعاليت دوره اي و سالانه ادارات عضو شورا خبر داد.
احمدي نوري گفت: بانك اطلاعات واحد و مشترك بين اعضاي شورا جهت دسترسي سريع و آسان به اطلاعات موردنياز و گزارش دهي به استانداري و وزارتخانه نيز از برنامه هاي اين شوراست كه در آينده نزديك به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وي در پايان به ضرورت اطلاع رساني دقيق به هنگام به مردم تأكيد كرد.
تدوين 30 برنامه مشاركتي
نيشابور- خبرنگاركيهان: مديركل كميته امداد امام خميني خراسان رضوي گفت: 30برنامه مشاركتي در اين نهاد تدوين شده و تمام كاركنان كميته امداد امام خميني موظفند با همكاري ساير ادارات و نهادها تمام امكانات را در اين مسير قرار دهند تا فرصت توزيع مجدد امكانات فراهم شود. علي اصغر حاجي نقي افزود: با فعاليت هاي توانمندسازي، خانواده هاي زيرپوشش بتوانند استعدادهاي خود را شكوفا كرده و خودكفا شوند.
انجام پستي امور اسنادي
كرج- خبرنگاركيهان: مديركل اداره ثبت اسناد و املاك استان البرز گفت: درخواست صدور، تسليم سند مالكيت و پاسخ به استعلامات ثبتي در اين استان به صورت پستي انجام مي شود.
علي بهبهاني گفت: اين طرح اكنون در اداره هاي ثبت اسناد و املاك شهرستان هاي ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و نواحي مختلف شهرستان كرج و بخش اشتهارد درحال انجام است.
كسب مقام اول
¤ نويسنده كرجي مقام نخست جشنواره كشوري «وقف چشمه هميشه جاري» را در بخش كتاب به خود اختصاص داد.
اين جشنواره در هفت بخش كتاب، مقاله، شعر، ادبيات داستاني، خوشنويسي، هنرهاي تجسمي، فيلم، فيلمنامه و عكاسي و در بيش از 20 رشته برگزار شده است كه از 68اثر برگزيده نهايي اين جشنواره تجليل به عمل آمد.
كلنگ زني احداث مسجد
فيروزآباد- خبرنگاركيهان: كارشناس مناطق محروم دفتر رياست جمهوري كه به استان فارس سفر كرده بود با حضور در روستاي بيدشهرك فيروزآباد در جريان ميزان پيشرفت پروژه هاي عمراني اين خطه قرار گرفت. در جريان اين بازديد كلنگ احداث مسجد روستاي بيدشهرك در زميني به مساحت 810مترمربع به زمين زده شد.
خريد تضميني 55هزار تن جو و كلزا
قزوين- خبرنگاركيهان: مدير سازمان تعاون روستايي استان قزوين گفت: پيش بيني خريد تضميني 45هزار تن محصول جو و 10هزار تن محصول كلزا در سال جاري توسط تعاون روستايي استان قزوين انجام شده است.
ناطق معين الدين در جلسه خريد تضميني محصولات كشاورزي استان افزود: اجراي شبكه تعاون روستايي استان علاوه بر خريد تضميني، آمادگي لازم را براي خريد توافقي محصولات جو و كلزا به نرخ روز در بازار عرضه محصولات دارد.
برگزاري همايش علوم زمين شناسي
اراك- خبرنگاركيهان: دومين همايش علوم زمين شناسي و بزرگداشت دكتر عبدالكريم قريب پدر علم زمين شناسي در دانشگاه آزاد اسلامي آشتيان برگزار شد.
به گفته دبير همايش از 600مقاله رسيده به دبيرخانه، 450مقاله در قالب سخنراني و پوستر ارايه شد.بازديد از موزه سنگ دكتر قريب از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.

 



درخشش نگارگر مازندراني در جشنواره سراسري «فاطمه(ص) كوثر هستي»

ساري- خبرنگار كيهان:
نگارگر جوان مازندران توانست در هشتمين جشنواره سراسري فاطمه(ص) كوثر هستي مقام نخست را به خود اختصاص دهد.
عليرضا پاك بين مسئول واحد هنرهاي تجسمي حوزه هنري مازندران در اين باره گفت: در هشتمين جشنواره سراسري فاطمه(ص) كوثر هستي كه به ميزباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري برگزار شد، صادق گنجوي يكي از مدرسان و هنرمندان حوزه هنري مازندران توانست مقام نخست اين جشنواره را از آن خود كند.
وي افزود: اين هنرمند جوان تاكنون توانسته در جشنواره هاي مختلف فرهنگي و هنري كشوري و بين المللي رتبه هاي برتر را در بخش مينياتور و نگارگري به خود اختصاص دهد.

 



رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر دزفول: دولت به عرصه نمايش كمك كند

دزفول- خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر دزفول گفت: دولت بايد در جهت رفع محروميت هاي هنرمندان عرصه نمايش كمك كند.
«حسين گلستان باغ» افزود: اين موضوع بويژه در شهرستان ها نمود بيشتري داشته و اميدواريم هرچه زودتر در اين خصوص چاره انديشي شود.
وي اشتغال و معيشت را مهم ترين مشكلات و دغدغه هاي هنرمندان اين عرصه عنوان كرد و گفت: اين قشر فرهيخته، زحمت كش و داراي هنر عموماً با مشكلات عديده مالي دست و پنجه نرم مي كنند و موجب شده تا آنها و خانواده هايشان شرايط دشواري را داشته باشند.
گلستان باغ تصريح كرد: اين در حالي است كه چنين هنرمنداني مي بايست از فضا و بستري آرام و دلگرم كننده برخوردار باشند تا بتوانند به ارايه كيفي تر كار و آثار خود بپردازند.
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر دزفول با اشاره به اينكه تنها عده اندك و انگشت شماري از هنرمندان عرصه نمايش از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جذب و مشغول به كار مي شوند گفت: از سويي عدم استقبال مردم از تئاتر و هنرهاي نمايشي نيز در اوضاع كنوني مشكلات آنان را تشديد و درآمدزايي از اين طريق آن گونه كه بايد باشد امكان پذير نيست.

 



پس از 33 سال «مؤسسه تاريخ و فرهنگ ايران» فعاليت دوباره خود را در تبريز آغاز كرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
پس از گذشت 33 سال در آستانه سالگرد درگذشت دكتر «منوچهر مرتضوي»، «مؤسسه تاريخ و فرهنگ ايران»، دوباره فعاليت هاي خود را در دانشگاه تبريز آغاز كرد.
رئيس مؤسسه فرهنگ و تاريخ ايران در مراسم افتتاح اين مؤسسه، با تجليل از دكتر مرتضوي، بنيان گذار مؤسسه فرهنگ و تاريخ ايران گفت: اين مؤسسه در طول فعاليت خود از سال 1344 تا 1357 در دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تبريز، آثار ارزشمند علمي متعددي كه اغلب آنها جزء آثار ناياب بودند، منتشر كرده است.
به گفته دكتر محمدعلي پرتو افروز متاسفانه اين موسسه بعد از تاريخ مزبور تا اواخر سال 89 در يك دوره فترت فرو رفت و عملا به حالت تعطيل درآمد ولي با عنايت به نگاه فرهنگي دولت خدمتگزار در دوره دهم رياست جمهوري و همت مسئولان دانشكده علوم انساني و اجتماعي و حمايت مسئولان دانشگاه تبريز، مؤسسه فرهنگ و تاريخ ايران، پس از 33 سال فراموشي بار ديگر احيا شده و فعاليت هاي رسمي خود را آغاز كرده است.

 



برگزيده هاي تئاتر «مردم» مراغه معرفي شدند

تبريز - خبرنگار كيهان:
با اجراي 5 نمايش منتخب، برترين هاي هفتمين جشنواره تئاتر «مردم» شهر مراغه، شناخته و معرفي شدند.
در جشنواره فوق «كمدي اكتشاف» به كارگرداني بهزاد سياه، «در مصر برف نمي بارد» (حجت مقدم)، «والمري» (رسول پاك)، «مصاحبه» (مهران آشنا) و «زن در آينه» (رضا محمدي) به رقابت پرداختند و جايزه اول كارگرداني به بهزاد سياه رسيد و «رسول پاك» و «حجت مقدم« نيز دوم و سوم شدند.
«حامد جودي»، «مهدي زاير»، «امين خان زاده»، «عزيز فتحي نسليان» «رسول پاك»، «پـارميدا عارفي نژاد» و «سميه حسين پاشايي» نيز، برگزيده هاي بازيگري بودند.
در اين جشنواره گروه موسيقي «در مصر برف نمي بارد» مورد تقدير قرار گرفت و جايزه اين بخش به «ميلاد احدزاده» براي موسيقي «كمدي اكتشاف»، اهدا شد.
بهزاد سياه، براي طراحي صحنه و «مهدي جودي» و «اصغر محمدزاده» نيز براي طراحي آفيش و بروشورهاي «والري» و «در مصر برف نمي بارد» و طراحي نور، جايزه گرفتند و «كمدي اكتشاف» به عنوان نمايش منتخب جشنواره تئاتر «مردم» مراغه انتخاب و معرفي شد و به دبيرخانه جشنواره تئاتر استاني آذربايجان شرقي معرفي شد.

 



برگزاري نمايشگاه خياباني كاريكاتورهاي محيط زيست در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان از برپايي نمايشگاه خياباني كاريكاتورهاي محيط زيست در حاشيه پاتوق شهروندي واقع در ضلع جنوبي پل خواجو خبر داد.
مهدي بقايي گفت: در نمايشگاه مذكور كه همزمان با آغاز همايش علمي- كاربردي شهرنشيني، محيط زيست و سلامت در شهر اصفهان برپا شده، تعداد 40 عدد از كاريكاتورهاي برتر هنرمندان اصفهاني جهت بازديد عموم شهروندان به نمايش درآمده است.
وي حفظ محيط زندگي شهري، مبارزه با آلاينده هاي زيست محيطي و نگهداري و توسعه فضاي سبز را از جمله موضوعات محوري اين آثار برشمرد و افزود: بسياري از اين آثار پيش از اين در جشنواره استاني كاريكاتورهاي فرهنگ شهروندي شركت داده شده و حائز رتبه هاي برتر شده اند.
دبير كميته فرهنگ شهروندي همچنين به برگزاري چندين نمايش خياباني و جنگ شهروندي در كنار اين نمايشگاه اشاره و اضافه كرد: در اين برنامه هاي مفرح خانوادگي كه از دهم خردادماه به مدت يك هفته، از ساعت 18 در حاشيه تاريخي خواجو برگزار شده است، مفاهيمي همچون حفظ فضاي سبز، كاهش آلاينده هاي محيطي و ارتقاي سلامت عمومي را از طريق ابزار هنر به شهروندان آموزش خواهيم داد.
وي تهيه و توزيع بروشور آموزشي «سقوط آزاد» با محوريت حفظ و توسعه فضاي سبز را از ديگر برنامه هاي كميته فرهنگ شهروندي در هفته محيط زيست دانست و گفت: در اين بروشور كه با محتوايي طنز وبا استفاده از قالب كميك استريپ تهيه شده، آماري دقيق و هشداردهنده از ميزان توليد و انتشار آلاينده هاي زيست محيطي در شهر اصفهان، نقش فضاي سبز در كاهش اين عوامل تهديدكننده و راهكارهاي حفاظت از فضاي سبز موجود را با شهروندان در ميان خواهيم گذاشت.

 



پخش برنامه هاي شبكه استاني اشراق 20 ساعته شد

زنجان- خبرنگار كيهان:
با تلاش صدا و سيماي مركز زنجان مدت زمان پخش برنامه هاي شبكه استاني (اشراق) به 20 ساعت رسيد.
در اين مراسم معاون اطلاعات و اخبار شبكه اشراق با اشاره به اينكه شبكه اشراق در جذب مخاطب موفق بوده است، افزود: 76 درصد از مخاطبان به اين شبكه اعتماد دارند.
عليرضا قرباني با بيان اينكه در استان زنجان هفت دفتر خبري ايجاد شده است، اضافه كرد: سه دفتر خبري نيز در آستانه افتتاح قرار دارد.
وي افزود: هم اكنون ساعات پخش برنامه ها از اين شبكه به 20 ساعت ارتقاء يافته و جزو شبكه هاي دسته 2 كشوري است.
همچنين پخش آزمايشي 14 شبكه تلويزيوني و راديويي در استان زنجان به صورت ديجيتال طي روزهاي گذشته آغاز شده و بنا به اعلام منابع آگاه فعاليت رسمي پخش طي هفته هاي آينده به طور رسمي آغاز خواهد شد.

 



معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان:
دهم تيرماه سال جاري آخرين مهلت بازگشت افاغنه به كشورشان است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي و امنيتي بر بازگشت اتباع افغاني تا تاريخ دهم تيرماه امسال تاكيد و گفت: مهلت تعيين شده به هيج وجه قابل تغيير نيست.
گل محمد بامري با توجه به سه دهه حضور اتباع كشور افغانستان به عنوان پناهنده در كشور گفت: به باور ناظرين بين المللي ايران از جمله كشورهايي است كه مطابق كنوانسيون هاي بين المللي و استانداردهاي جهاني با اين اتباع تعامل داشته است.
وي در ادامه به فراهم بودن امكانات و استقرار دولت و روند آغاز توسعه و آباداني در اين كشور اشاره كرد و افزود: الان زمان آن فرارسيده كه اتباع افغانستان براي بازسازي و توسعه و پيشرفت به كشور خود به افغانستان بازگردند و دولتشان را در اين عزم ملي ياري كنند.
وي خاطرنشان ساخت: به منظور اجرايي شدن مصوبه شوراي امنيت كشور به تمامي دستگاه هاي اداري ابلاغ شده از اشتغال، واگذاري محل كسب و منزل و ساير خدمات به اتباع بيگانه جلوگيري و در صورت مشاهده با افراد متخلف در چارچوب ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

 



كتاب ستاره شمالي به چاپ سوم رسيد

ساري- خبرنگاركيهان:
چاپ سوم كتاب ستاره شمالي، مجموعه خاطرات سيدحبيب الله حسيني توسط انتشارات سوره مهر كشور انجام شد.
مسئول آفرينش هاي ادبي حوزه هنري مازندران و تدوين گر اين مجموعه خاطرات گفت: ستاره شمالي براي سومين بار در بهار امسال، در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر به چاپ رسيد.
سيدولي هاشمي افزود: اين كتاب شامل مجموعه خاطرات سيدحبيب الله حسيني، يكي از جانبازان مازندراني هشت سال دفاع مقدس مي باشد كه وقايع و رخدادهاي جبهه هاي جنگ را به زيبايي روايت كرده است.
شايان ذكر است كتاب ستاره شمالي در10 فصل تدوين شده و در دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري مازندران با 2هزار و 500 نسخه در چاپ سوم منتشر شده است.

 



برپايي يادواره شهداي جنگل دالخاني رامسر

رامسر- خبرنگار كيهان:
يادواره 7 شهيد ترور جنگل دالخاني رامسر امروز برگزار مي شود.
دومين يادواره شهداي جنگل دالخاني شهرستان رامسر ساعت 15 امروز با حضور امام جمعه رامسر، استاندار مازندران، ائمه جماعات، مسئولان ادارات، سازمان ها، نهادها، نيروهاي نظامي و انتظامي، مردم شهيدپرور، خانواده هاي معظم شهدا و... در محل شهادت آن عزيزان (پيچ هفت شهيدان دالخاني) رامسر برپا مي شود.
سرهنگ صادق حميدي فرمانده سپاه رامسر در اين باره گفت: 15 خرداد 1361، هفت نفر از پاسداران سپاه رامسر هنگام مأموريت در منطقه دالخاني توسط منافقين كوردل و از خدا بي خبر به طرز ناجوانمردانه اي به شهادت رسيدند.

 



استاندار: آب آشاميدني اردبيل سالم است

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: انجام آزمايش هاي مختلف سالم بودن آب آشاميدني اردبيل را تاييد كرده است.
سيدحسين صابري در بازديد از مراحل و فرايند مختلف تصفيه خانه آب اردبيل افزود: نتايج حاصله از آزمايش هاي مختلف انجام شده بر روي آب اردبيل در خارج از استان نشان مي دهد كه آب اردبيل سالم است.
وي گفت: تامين سلامت مردم از مهمترين وظايف مسئولان محسوب مي شود و با اقدامات انجام يافته مي توان بر سالم و بهداشتي بودن آب اردبيل تاكيد كرد.
وي بر لزوم هرچه بهتر و مطلوب تر شدن فرايند تصفيه آب تاكيد كرد: در اين بازديد مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان نيز گفت: در صورت اجراي طرح برج آبگير سد سالانه 7ميليارد ريال از هزينه بهره برداري تصفيه خانه كاسته خواهد شد.

 



ترجمه ديوان مختومقلي فراغي رونمايي شد

گرگان- خبرنگار كيهان:
ترجمه دفتر سوم ديوان اشعار مختومقلي فراغي شاعر آزاده و عارف ايراني و تركمن رونمايي شد.
در مراسم رونمايي دفتر اشعار اين شاعر، حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد، مسئولان استاني و شهرستاني و مهماناني از كشورهاي خارجي حضور داشتند.
مختومقلي فراغي شاعر و عارف بزرگ تركمن درسال 1146 هجري قمري در روستاي حاجي قوشان گنبدكاووس در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد و در 57 سالگي درسال 1204 هجري قمري در كنار چشمه عباساري در دامنه كوه سونگي بدرود حيات گفت و در روستاي آق قوقاي شهرستان مراوه تپه در جوار آرامگاه پدرش به خاك سپرده شد.

 



نخستين جشنواره آشپزي بانوان بسيجي در نيشابور برگزار شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
برگزاري جشنواره آشپزي براي نخستين بار در بين بانوان پايگاه هاي حوزه مقاومت بسيج فاطمه الزهرا(س) ناحيه شهرستان نيشابور انجام شد.
اكرم زهتابيان فرمانده حوزه مقاومت بسيج فاطمه الزهرا(س) نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اين جشنواره آشپزي با هدف استعداديابي و آموزش و ترويج غذاهاي سنتي شهرستان نيشابور در بين بسيجيان پايگاه هاي اين حوزه برگزار شد.
وي گفت: در اين جشنواره انواع سالادها، حلواها، آش ها و ساير غذاها به نمايش گذاشته شد و در انتها زهرا رضايي، مرضيه سوقندي و فاطمه اويسي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم اين جشنواره را كسب كردند.
زهتابيان در ادامه از رونمايي گاهنامه شميم موعود در پايگاه مقاومت بسيج آل ياسين همزمان با هفته گراميداشت مقام زن خبر داد.وي هدف از انتشار اين گاهنامه را افزايش سطح آگاهي خواهران بسيجي پايگاه و زنده نگاه داشتن ياد و نام شهدا دانست.فرمانده اين حوزه، ادامه داد: اين گاهنامه داراي بخش هاي مناجات، نكات بهداشتي، معرفي شهداي پايگاه، مهدويت و همچنين خبرهاي پايگاه است.

 



ويژه استان چهارمحال و بختياري
نخستين جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس برگزار شد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالروز فتح خرمشهر نخستين جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس استان چهارمحال و بختياري برگزار و از 3 كتاب در اين حوزه رونمايي شد.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در اين مراسم گفت: يكي از شيوه هاي مهم و بسيار موثر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس، ثبت خاطرات اين سالهاي به يادماندني است و به يقين ثبت خاطرات مربوط به دوران درخشان دفاع مقدس گامي بزرگ در اين مسير خواهد بود كه امانتي سنگين و گرانبها در دست وارثان حقيقي آنهاست.
سرهنگ جمشيد علي بابايي افزود: نخستين جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس استان بر محور بيانات رهبر معظم انقلاب و با هدف ايجاد يك نهضت خاطره نويسي در حوزه دفاع مقدس و جمع آوري خاطرات 8 سال دفاع مقدس در فراخواني گسترده برگزار شد.
وي ادامه داد: بيش از570 اثر در موضوعات خاطرات كردستان، اعزام به جبهه، خاطرات جانبازان، آزادگان، فرماندهان، شهدا و... به دبيرخانه جشنواره ارسال شد، كه از اين ميان 33 اثر در بخش هاي مختلف به تناسب خاطرات ارسالي انتخاب شد كه خاطرات منتخب در قالب كتاب به چاپ خواهد رسيد.
گفتني است همزمان با اين جشنواره از كتاب رد پاي سرخ عشق (مجموعه شعر دفاع مقدس)، عند ربهم يرزقون (سرداران و فرماندهان شهيد استان)، كتاب باباي من برنده است، (در حوزه كودكان) و مجموعه دوم خاكيان افلاكي شامل تصاوير 8 سال دفاع مقدس رونمايي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14