(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 خرداد 1390- شماره 19946

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاثير فوري پيروزي انقلاب يمن بر شبه جزيره عربستان (يادداشت روز)
دزد ( گفت و شنود)
سيمور هرش : بمبي در كار نيست آمريكا به تكرار تهديد ايران معتاد شده است
كيهان و خوانندگان
رئيس سازمان انرژي اتمي : غني سازي 20درصد 3 برابر و به فردو منتقل مي شود
مقام سابق امنيت ملي آمريكا: سبزها در ايران دچار توهم هستند
در ديدار با صدر اعظم آلمان اوباما بار ديگر از اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران سخن گفت
هراس بي سابقه صهيونيست ها از روز قدس و دستور كار سازمان ملل
دروغ بزرگ خلع سلاح اتمي و 2000 كلاهك آماده شليك
وخامت وضعيت اقتصادي باور مشترك 89درصد مردم آمريكا
آقاي مرگ موش ، خوشنام ترين مأمور انگليس در بروكسل!
با هزار نفر نمي شود در ايران 75 ميليون نفري انقلاب كرد



تاثير فوري پيروزي انقلاب يمن بر شبه جزيره عربستان (يادداشت روز)

تحولات يمن با وجود اصرار شديد «علي عبدالله صالح» به حفظ قدرت و عليرغم تلاش وسيع عربستان سعودي و آمريكا براي حفظ رژيم وابسته به خود - با صالح يا بدون او - شتاب گرفت و عملا به فروپاشي قدرت غرب و عربستان در اين سرزمين منجر گرديد. البته عربستان و غرب با علم كردن نام «عبدربه منصورهادي» بعنوان معاون و جايگزين صالح تلاش كردند تا كسي متوجه سقوط رژيم وابسته نشود و آثار فوري آن به ساير رژيم هاي وابسته در شبه جزيره و خارج از آن نرسد اما شكرگزاري و نيز سرور مردم بلافاصله پس از فرار صالح نشان داد كه حركت انحرافي آمريكا - عربستان نتوانسته اثري داشته باشد. اما آنچه در روز پرمعناي (15 خرداد) در يمن اتفاق افتاد بسيار بزرگتر از آن چيزي است كه تاكنون تصور شده است آثار پيروزي مردم بر ديكتاتور وابسته بيش از يمن «عربستان» را تحت تاثير جدي قرار مي دهد.
در مورد تحولات يمن و اهميت آن نكاتي وجود دارد:
1- كشور يمن با حدود 500 هزار كيلومتر مربع مساحت و حدود 22 ميليون نفر جمعيت بخشي از شبه جزيره عربستان است و از اين رو بررسي اهميت اين تحولات حتما بايد در چارچوب موقعيت بين المللي و منطقه اي شبه جزيره - تركيبي از هفت كشور - صورت گيرد. شبه جزيره عربستان مهمترين گلوگاه انرژي، ترانزيت كالا و بازار تجارت بين المللي به حساب مي آيد اين موقعيت وقتي به موقعيت كشورهاي پيراموني خليج فارس - ايران و عراق - اضافه شود از اهميت فزون تري خبر مي دهد. نزديك به نيمي از ذخاير استراتژيك انرژي - نفت و گاز - در اين منطقه قرار دارد و در اين ميان تضمين صدور بي مسئله انرژي به كشورهاي غرب از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد و در شرايطي كه ايران به اصلي ترين كشور متخاصم با غرب در منطقه تبديل شده و غرب كنترل خود را بر روي كشور عراق از دست داده و يا در حال از دست دادن است، كنترل شبه جزيره اهميت صد چنداني پيدا كرده است. وقوع انقلاب در يمن و شرايط بحراني بحرين به غرب مي فهماند كه هيچ تضميني براي تداوم اقتدار غرب در منطقه و كنترل انرژي وجود ندارد اين در حالي است كه يمن حداقل داراي 4 موقعيت ويژه ژئوپليتيكي نيز مي باشد، اشراف يمن بر خليج عدن، اشراف كامل و بي رقيب آن بر مهمترين تنگه استراتژيك جهان - باب المندب - اشراف كامل بر آب راه حساس درياي سرخ، تسلط يمن بر كوههاي استراتژيك «مران» -كه از سواحل عدن آغاز و تا منطقه طائف در جنوب غرب كشيده مي شود - با اين وصف تحولات يمن، به تحول عمده در شبه جزيره و حتي مناطق اطراف آن-شاخ آفريقا و...- منجر مي شود.
آمريكا و عربستان سعودي براي جلوگيري از انتقال فوري امواج انقلاب يمن به شبه جزيره، ابتدا تلاش كردند تا جابجايي قدرت در يمن در چارچوب «توافق» صورت گيرد. از اين رو رياض دو هفته ميزبان گروههايي از رهبران معارضين بود ولي در نهايت به جايي نرسيد و پس از آن به حرارت انقلاب در يمن افزوده شد. در اين بين رسانه هاي عربستان روي دو عضو خانواده الاحمر -خانواده اي كه 32 سال بر يمن حكومت كرده- يعني علي محسن الاحمر و شيخ صادق الاحمر بعنوان «رهبران انقلاب!» مانور كردند و حال آن كه اين دو و بطور كلي خاندان الاحمر مزدور آل سعود به حساب مي آيند. پس از آن كه اين طرح نيز شكست خورد، آنان علي عبدالله صالح را به عربستان منتقل كردند ولي از يك سو مدعي شدند او براي معالجه- درمان جراحت هاي ناشي از آسيب ديدن در گلوله باران كاخ رياست جمهوري- به رياض رفته و از سوي ديگر مدعي شدند او پس از معالجه به صنعا باز مي گردد و حال آنكه تا روز قبل از فرار صالح به رياض، حكومت آل سعود مي گفت او بايد قدرت را به جانشين خود-عبدربه- منتقل نمايد. كاملا واضح بود كه عربستان با يك مانور تبليغاتي سعي مي كند پرده اي روي پيروزي مردم يمن بياندازد تا كسي نفهمد كه يك نظام ديكتاتور وابسته عرب ديگر ساقط شده است!
2- يمن پس از «صالح» قطعاً به دوره قبل بازنمي گردد و فعاليت بسيار گسترده غرب و رژيم هاي وابسته عرب به هيچ وجه قادر به بازسازي دولتي وابسته در صنعا نخواهند بود. مردم يمن گروهها و احزاب و گرايش هاي مختلفي دارند اما- تقريباً- هيچكدام از اين گروهها و شخصيت ها زيربار بازسازي رژيم صالح نمي روند از همين رو مي توان بدون حتي اندكي ترديد گفت كه يمن آينده حتما هويتي ضدوهابي و ضدغربي خواهد داشت. آخرين نظرسنجي موسسه آمريكايي «پيو» بيان گر آن است كه ميزان تنفر يمني ها از آمريكا بيش از 98 درصد و تنفر آنان نسبت به حكام سعودي بيش از 90 درصد مي باشد. به همين دليل بود كه عربستان عليرغم آنكه سالانه بيش از 8ميليارد دلار در يمن براي خريد قبايل هزينه مي كرد اما با شروع انقلاب مردمي در يمن نتوانست حتي يك تظاهرات كوچك به نفع رژيم وابسته خود به راه بياندازد و تجمعات محدود به نفع صالح كه در سالن هاي در بسته برگزار مي شد، كوچك تر از آن بود كه بتواند حتي معرف بخشي از مردم يمن باشد. يمن پس از صالح به ميزاني كه از وهابيت و غرب فاصله خواهد گرفت به جبهه مقاومت و بطور خاص به ايران نزديك مي شود و از اين رو مي توان گفت موقعيت سياسي و اقتصادي ايران در اقيانوس هند و درياي سرخ و درياي مديترانه كاملا متحول مي شود. سقوط صالح به همان ميزان كه بدترين خبر براي رياض و واشنگتن است، بهترين خبر براي ايران اسلامي است.
3- براي يمن بعد از فرار صالح احتمالاتي به چشم مي خورد و براساس احتمالات پيش رو، دولت ها و ملت هاي مسلمان- بخصوص ما- وظايفي را برعهده داريم. اين احتمالات عبارتند از: اول؛ از آنجا كه هيچ فرم حكومتي- اعم از تشكيل دولت وحدت ملي، دولت منتخب مردم، دولت توافقي طوايف، كنفدراسيون، دولت فدرال و...- به نفع عربستان و آمريكا نيست، آنان قاعدتاً به سمت اختلاف افكني و ايجاد درگيري داخلي خواهند رفت. در يمن نيروهاي القاعده و سلفي هاي وابسته به وهابيون مي توانند براي مدتي شعله هاي ترور و درگيري را بيفروزند اين يعني تكرار سناريوي عراق كه البته در نهايت به جايي نمي رسد بر اين اساس مي توان احتمال داد كه يمني ها دوره اي از تنش ها و خشونت ها را پيش رو داشته باشند. دوم؛ با توجه به نياز يمن به تحول اساسي طبعا بحث تدوين قانون اساسي جديد و برگزاري انتخابات مهمترين نياز فعلي يمن به حساب مي آيد در اين ميان كمك به جنوبي ها و شمالي ها براي تدوين يك قانون اساسي مترقي اسلامي و قرار دادن آن در معرض آراي مردم يك ضرورت به حساب مي آيد. سوم؛ اختلافات تاريخي جنوبي ها -قبيله بكيل- و شمالي ها- قبيله حاشد- و تفاوت هاي مذهبي جنوبي ها- مذهب شافعي- با شمالي ها- تركيب دو مذهب زيديه و شافعي- و نيز تفاوت هاي اقتصادي جنوبي ها با شمالي ها و تفاوت ماهوي احزاب شمال و جنوب به نظر مي آيد تشكيل كنفدراسيون يمن- يعني وحدت يمن در عين برخورداري جنوب و شمال از دولت هاي محلي- اجتناب ناپذير باشد اين موضوعي است كه اگر درست هدايت نشود مي تواند درگيري هايي را در پي داشته باشد اين درگيري ها از يك سو در نهايت به تضعيف دولت مركزي منجر مي شود و از سوي ديگر زمينه اعمال دخالت آمريكا و عربستان در يمن را به وجود مي آورد و از اين رو يمني ها بايد با دقت مباحث حقوقي ميان خود را در فضايي «برادرانه» دنبال كنند و جمهوري اسلامي به عنوان مهمترين هم پيمان آينده يمن بايد به دوستان قديمي خود در جنوب و شمال يمن كمك كند تا سريع تر درباره فرم حكومت و سهم بخش هاي مختلف در آن به توافق برسند. ايران نبايد تحت تأثير تبليغات وهابيت و غرب برادران خود در يمن، در روزي كه به كمك ويژه ما نياز دارند را در مشكلات خود رها كند و دورا دور وضع آنان را نظاره نمايد و نبايد صرفاً با پيام هاي راديويي از آنان بخواهد شرط و رسم برادري با خود و با ساير مسلمانان را به جا بياورند!
4- يمن در فاصله سالهاي اخير تجربيات خوبي دارد و اين تجربيات مي توانند در دولت جديد مورد استفاده قرار گرفته و يمن را سريع تر از دوره بي ثباتي خارج كند. طي سالهاي اخير، جنوبي ها عملاً امنيت شش استان جنوبي را در دست داشتند و حوثي ها در فاصله بهمن 1388 تاكنون عملاً امنيت چهار استان شمالي اين كشور را در دست داشتند تا جايي كه حتي استانداران در اين استانها- صعده، عمران، حجه و اب- حكم خود را از عبدالمالك حوثي- رهبر مبارزاتي حوثي ها- دريافت كرده اند. اين تجربه امنيتي بسيار ذي قيمتي است ضمن آنكه جنوبي ها حداقل 50 هزار نيروي آموزش ديده نظامي و حوثي ها حدود 100هزار نيروي شبه نظامي- نيروي مقاومت- را در اختيار دارند اين دو نيرو پشتوانه بسيار خوبي براي حكومت آينده يمن خواهد بود و اين مي تواند وضع يمن پس از صالح را از عراق پس از صدام متفاوت نمايد.
5- سقوط علي عبدالله صالح در روز الهام بخش 15 خرداد، سقوط مبارك در روز الهام بخش 22بهمن و سقوط بن علي در روز 26دي ماه- روز فرار محمدرضا شاه- بصورت استعاره اي پيوند جدي اين انقلابات با انقلاب اسلامي را نشان داد اما فراتر از آن نبايد ترديدي كرد كه با سقوط هر ديكتاتور وابسته راه براي روي كار آمدن دولتي مردمي، اسلامي و ضد آمريكايي در هر كدام از كشورهاي منطقه هموار مي شود و البته به مرور آدرس هاي «اين هماني» انقلاب ما افزايش مي يابد. اين فرصتي استثنايي است كه به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي بعد از 200-300 سال براي يك ملت پديد مي آيد و حالا همه يك جا براي انقلاب ما پديد آمده و نيازمند موقع شناسي و تلاش شبانه روزي ما براي حداكثري كردن بهره اسلام از اين تحولات مي باشد.
سعدالله زارعي

 



دزد ( گفت و شنود)

گفت: گروه هاي اپوزيسيون فراري درباره پيشنهاد «تظاهرات سكوت» در 22 خرداد بدجوري با يكديگر اختلاف پيدا كرده و به جان هم افتاده اند.
گفتم: اسب هاي درشگه وقتي به سربالايي مي رسند و از نفس مي افتند همديگر را گاز مي گيرند و به يكديگر لگد مي زنند.
گفت: بسياري از آنها، اين پيشنهاد را به مسخره گرفته و مي نويسند؛ مگر مغز خر خورده ايم كه با چندصد نفر به مقابله با 70 ميليون نفر برويم و لت وپار شويم و عده اي ديگر مي گويند قرار نيست در اين تظاهرات، حرفي بزنيم و شعاري بدهيم و يا كاري كنيم كه معلوم شود مخالف رژيم هستيم!!
گفتم: خب! از كجا معلوم شود كه تظاهرات كرده اند؟
گفت: اتفاقا دعواي اپوزيسيون هم سر همين مسئله است و مي گويند راه رفتن ساكت مردم در خيابان ها كه هميشه هست و ربطي به فراخوان ما ندارد!
گفتم: خانمي از شوهرش پرسيد؛ دزد چطوري مي آيد؟ همسرش گفت؛ نيمه شب در تاريكي مي آيد به پايش نمد مي پيچد كه صدا نكند و... نصفه شب خانم شوهرش را صدا كرد و گفت؛ پاشو! پاشو! دزد اومده! شوهرش پرسيد؛ از كجا فهميدي؟ و زن گفت؛ هرچي گوش دادم، ديدم هيچ صدايي نمياد، فهميدم كه دزد اومده!

 



سيمور هرش : بمبي در كار نيست آمريكا به تكرار تهديد ايران معتاد شده است

نويسنده معروف هفته نامه نيويوركر دروغ پردازي آمريكايي ها را در مورد احتمال انحراف ايران از مسير فعاليتهاي مسالمت آميز هسته اي فاش كرد و نوشت: آمريكا هيچ شاهد معتبري در زمينه حركت ايران به سمت ساخت سلاح هسته اي ندارد.
سيمور هرش نويسنده معروف نيويوركر كه پيش از اين هم گزارش هايي حاوي اطلاعات محرمانه درباره ايران منتشر كرده بود، در مقاله خود با عنوان «ايران و بمب، چگونه يك تهديد هسته اي واقعي مي شود؟» كه روز 6 ژوئن 2011 منتشر شده تاكيد مي كند در سطوح بالاي دولت اوباما دراين باره كه ايران واقعا در حال ساخت سلاح هسته اي باشد «ترديد» وجود دارد.
هرش كه برنده جايزه پوليتزر شده و اطلاعات مربوط به زندان ابوغريب را هم او افشا كرد در مقاله خود مي گويد برخي از افسران اطلاعاتي رده بالاي دولت آمريكا نگران اين هستند كه اشتباهي كه درباره عراق رخ داد درباره ايران هم رخ دهد. او توضيح مي دهد اشتباهي كه درباره عراق رخ داد اين بود كه اجازه داده شد نگراني هاي ناشي از سياست هاي يك رژيم (عراق)، ارزيابي هاي امنيتي ما را نسبت به ظرفيت و قابليت هاي واقعي نظامي آن كشور منحرف سازد.
نويسنده سپس با اشاره به اينكه منابع وي در جامعه اطلاعاتي آمريكا مي گويند «شواهد معتبري در اثبات تلاش ايران براي دست يافتن به بمب اتمي در دست نيست» مي نويسد: ارزيابي هاي اطلاعاتي آمريكا درباره ايران نشان مي دهد هيچ شاهد معتبري در دست نيست كه ايران بعد از سال 2003 تلاشي براي ساخت سلاح هسته اي انجام داده باشد.
هرش ادامه مي دهد بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي هم هيچ شاهدي به دست نياورده اند كه نشان بدهد ايران اورانيوم غني شده خود را به سمت ساخت سلاح هسته اي منحرف كرده است.
وي سپس به موضع مقام هاي اسرائيلي اشاره مي كند و مي گويد آنها هم با اين ارزيابي موافق هستند كه ايران اكنون مشغول ساخت سلاح هسته اي نيست.
هرش در انتهاي مقاله خود مي گويد محمد البرادعي مديركل سابق آژانس در يك گفت وگوي اختصاصي به وي گفته است كه باور ندارد ايران يك تهديد هسته اي بالفعل باشد. البرادعي مي گويد: «همه آنچه من مي بينم اين است كه تكرار تهديد ايران مانند موادمخدر براي آمريكا اعتيادآور شده است».

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ از طايفه آل عصفري بحرين هستم اجدادم چند قرن پيش به ايران آمده اند دلم براي آزادي وطن اجدادي ام مي تپد. جز دعا و اشك ريختن كاري از بنده برنمي آيد. اما واقعا جاي حضرت امام خميني(ره) خالي است كه امروز آزادي كشورهاي منطقه را يكي پس از ديگري مشاهده كند.
9858---0917
¤ بصيرت در عرف سياسي يعني فرد، قدرت تشخيص مسائل سياسي و اجتماعي و قدرت درك و فهم درست آن را براي دستيابي به راه صحيح و منطبق با عقل و شرع داشته باشد. صاحب بصيرت كسي است كه هنگام فتنه و بحران حق را از باطل تشخيص دهد و موضع مناسب اتخاذ كند و بتواند در فضاي غبارآلود و در تاريكي ها شاخص ها را بشناسد و راه حل مناسب را پيدا كند.رهبرمعظم انقلاب در معني بصيرت مي فرمايند: اگر همه تعاريفي كه درخصوص بصيرت آورده شده را در يك جمله خلاصه كنيم مي شود گفت: بصيرت يعني وجود چشمان تيز بيني در انسان كه بتواند پشت صحنه مسائل پيچيده سياسي را به خوبي تشخيص دهد.
نيك آئين
¤ از مسئولين برگزاري مراسم روز جهاني قدس در سال جاري با توجه به نهضت بيداري اسلامي انتظار داريم فراخوان عمومي اعلام كنند تا هر شهروند مسلمان به طور خلاصه و مفيد و تلگرافي پيام و موضع خود در قبال رژيم صهيونيستي و يا به عبارتي گوساله سامري صهيون و متحدان آن را به طور مكتوب بيان نموده و پيامها پس از جمع آوري بر حسب حروف الفبا طبقه بندي و توسط روزنامه هاي كثيرالانتشار چاپ و منتشر شود.
گودرزي-اصفهان
¤ صبح روز 15خرداد امسال از شبكه 5 سيما كارتون داستان سبزيجات پخش شد لازم است توضيح بدهم كه اين داستان روايت تحريف شده صهيونيست ها از تاريخ ما ايرانيان است. سوال مي كنيم چرا در پخش برنامه هاي صداوسيما دقت لازم صورت نمي گيرد؟
1990---0913
¤ از زماني كه امنيت شرق كشور به عهده سپاه پاسداران گذاشته شده مردم ساكن منطقه احساس آرامش و امنيت بيشتري مي كنند. وظيفه خودم مي دانم از دليرمردان غيور سپاه تقدير و تشكر بكنم.
1648---0915
¤ چرا بايد در برنامه صدا وسيما تنها ضعف هايي كه در بعضي از قسمت ها پيدا مي شود با عنوان اينجا ايران است به رخ كشيده شود؟ چرا توانمندي هاي كشورمان در عرصه هاي مختلف كه ديگران را به تعجب واداشته تبليغ نمي شود.
دستجردي
¤ اميدواريم آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري با جدا كردن افراد منتسب به جريان انحرافي از اطراف خود محبوبيت گذشته را نزد مردم بدست بياورد.
2731---0913
¤ آقاي احمدي نژاد با مسكن مهر خدمت بزرگي به جوانان كرده است ولي خوب است در عين حال فكري هم به حال ما كه تمام سرمايه خود را به خريد زمين قولنامه اي در سال 85 اختصاص داده ايم و تاكنون قادر به ساخت آن نشده ايم بشود. متاسفانه وامي هم براي آن تعلق نمي گيرد.
ميري-ملارد
¤ از وزارت علوم تقاضا مي كنم با آن دسته از اساتيدي كه با دانشجويان جنس مخالف خود روابط غيرعرفي برقرار مي كنند و با هم دست مي دهند برخورد شديد داشته باشد.
سليمان بلغار
¤ درباره بيمه زنان خانه دار اعلام شده بود كه اين قشر حق بيمه كمتري نسبت به اقشار ديگر پرداخت خواهند كرد اما وقتي بنده براي كار اداري به بيمه مراجعه كردم گفتند كه چنين بيمه اي اصلا وجود خارجي ندارد.
يك خانم خانه دار
¤ از مديران رسانه ملي درخواست مي شود از پخش مراسم تقدير از هنرپيشه ها و بازيكنان به جد پرهيز نمايند. چقدر ملت با عشق و علاقه به سريال تاريخي مختار نگاه مي كنند ولي وقتي مراسم تجليل از آنها صورت گرفت به شدت دلگير شديم چرا كه نه حجاب درستي داشتند و نه ظاهر دين پسند؟!
طاهري
¤ خيلي از متولدين دهه 60 بيكارند و به دليل محدوديت سني براي استخدام نمي توانند در آزمون هاي استخدامي شركت كنند. از طرف ما بخواهيد كه حداكثر سن استخدام افزايش پيدا كند.
2234---0917
¤ در حالي كه ميزان افزايش حقوق كارمندان را بين 8 تا 10 درصد اعلام كرده اند چرا بايد تعرفه پزشكان بين 80 تا 100 درصد افزايش داده شود.
رجبعلي زاده
¤ بنده به عنوان يك راننده كمال تشكر را از مدير محترم بيمه مركزي ايران به خاطر حمايت از رانندگان در مسئله ديه دارم.
مجتبي جلالي - دزفول
¤ كرايه تاكسي ها در شهر مقدس قم پس از هدفمندكردن يارانه ها حدود 70 درصد افزايش يافته است. شايسته است مسئولين همچون افزايش حقوقها نسبت به افزايش كرايه ها اقدام نمايند نه به يكباره 70 درصد.
2152---0919
¤شبكه يك سيما صبح ها ترتيل قرآن كريم را پخش مي كرد كه مدتي است پخش آن تعطيل و يك سريال تكراري جايگزين آن شده است. از مدير شبكه يك سيما انتظار مي رود پخش مجدد آن را از سر بگيرد و ساعت ديگري را براي پخش سريال تكراري تعيين كند.
زينلي از شهرستان مباركه
¤ از پليس راهور استان قم درخواست مي شود به جاي سرگردان كردن زوار در ايام تعطيل به علت انتقال خودروهايشان به مكان نامعلوم، چند افسر راهنمايي و رانندگي را در اطرف حرم مطهر قرار دهند تا مانع پارك خودروها شوند. البته در اكثر شهرستانها پارك ممنوع ها در ايام تعطيل آن كاربري خود را از دست مي دهند مگر اينكه قيد شود حتي در ايام تعطيل.
نامجو زائر قم
¤ از مسئولين قوه قضائيه درخواست مي شود نسبت به پرونده هاي جنگل گلستان و رسيدگي به آن اهتمام و سرعت عمل بيشتري از خود نشان دهند.
0668---0911
¤حمايت هاي رئيس جمهور و ديگرمسئولين از كشاورزان باعث ارزاني قيمت فرآورده هاي كشاورزي مي شود و بالعكس اگر حمايتي صورت نگيرد فشار به قشر كشاورز بيشتر مي شود و گراني را به دنبال دارد.
9858---0917
¤ هر چه امكانات بيشتري به روستاهاي كشور اختصاص يابد به مقدار زيادي از مهاجرت به شهرها كاسته مي شود و چه بسا مهاجرت معكوس صورت بگيرد كه در پاره اي موارد چنين شده است.
5474---0918
¤ از معاونت راهبردي رياست محترم جمهوري بخواهيد آيين نامه اجرايي بازنشستگي پيش از موعد را به دستگاههاي دولتي ابلاغ نمايد تا با تعيين تكليف يك عده زمينه براي اشتغال افراد بي كار جامعه فراهم بشود.
4833---0913
¤ وقتي مشاهده مي كنم كه در مزار شهداي تازه آباد شهرستان رشت رعايت حجاب نمي شود و بعضي از خانم هاي بدحجاب از كنار قبور شهدا عبور مي كنند ناراحت مي شوم.
4833---0913
¤ آقاي هاشمي كه سوريه را مهمترين سد در مقابل جهاد بر ضد صهيونيست مي دانستيد چطور از تنزل موقعيت اين كشور توسط گروههاي غربگرا و نيز سلفي هاي مزدور مورد حمايت غرب عربستان سعودي حمايت مي كنيد شايد به دلايل زير است:
1- به همان دليل كه از گروه فتنه 88 بعد از آنكه با دلارهاي نفتي عربستان پس از انتخابات موفق نشدند و دست به آشوب زدند حمايت كرديد.
2- به آن دليل كه آقازاده شما براي فرار از چنگ قانون به كشور پير استعمار انگليس و حامي فتنه گران ظاهرا مشغول تحصيل است.
3- براي مقابله با نيروهاي مقاومت اسلامي، انگيزه و منافع مادي مشترك داريد.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ براي ساخت مسجد حضرت فاطمه(س) (قزوين- خرمدشت) كه سه سال است شروع شده در سه مكاتبه دست كمك به سوي رياست جمهوري دراز نموديم ولي پاسخي دريافت نشد از خيرين درخواست مساعدت داريم.
غفوري
¤ به آقاي هاشمي بگوييد از قياست خنده آمد خلق را.
احمدي از اهواز
¤ به آقاي هاشمي بگوييد كه بيشترين بي اعتمادي نسبت به انقلاب اسلامي را همراهان و فرزندان شما و دولت به ظاهر اصلاحات و در واقع افسادات ايجاد كردند نوع موضع گيري شما در اين مقطع زماني به دست آوردن رأي براي ياران شما در انتخابات آن مجلس است و ريخت و پاشهاي اطرافيان شما در زمان رياست جمهوري را ملت فراموش نخواهد كرد چنان كه سكوت شما در جريان فتنه و نامه بد شما خطاب به رهبر معظم انقلاب و خطبه دشمن پسند تان را.
7943-0911
¤ به مسئولين محترم قوه قضائيه عرض مي كنم وقتي يك انسان زنده به صدها نفر بايد التماس كند و به دنبال چك و سفته و رئيس بانك بگردد تا بتواند يك وام 3-2 ميليوني بگيرد و آبروي خانواده اي را حفظ كند چطور اين انسان 3-2 ميليوني در حوادثي كه منجر به مرگش مي شود مي خواهد براي وراث خود 90 ميليون تومان بگيرد اگر دوباره آن مرده زنده شود از خوشحالي دوباره سكته كرده و مي ميرد. خواهش مي كنم به تبعات و عوارض متعدد افزايش قيمت ديه توجه كنيد.
اسفندياري
¤ از قديم گفته اند يك سوزن به خودت بزن يك جوال دوز به ديگران مثل اينكه آقاي هاشمي چندين سال است يادشان رفته اول يك سوزن به خودشان بزند.
2391-0915
¤ 200 تومان روزنامه كيهان خريدم و 2 ميليون لذت بردم. يادداشت روز اتوبوس كه چپ نكرده يكشنبه 8 خرداد 90 عالي بود. ايستادگان در مقابل رأي ملت در فتنه 88 رسوا شدند.
ا.ج از قم
¤ حسين بن احمد مرصفي مدرس دانشگاه الازهر مي گويد: هيچ نويسنده توانا و گوينده فصيح و شاعر زبردستي قادر نيست كه در مقام توصيف و ستايش نهج البلاغه، چنان كه مي بايد حق آن را ادا كند. (آشنايي با نهج البلاغه ص 264)
9023-0917
¤ سيلندر اتومبيل بنده در يك جايگاه سي ان جي با 6 كيلو پر مي شود و در جايگاه ديگر با 9 كيلو! از مسئولين درخواست مي شود نظارت بيشتري داشته باشند.
ف- الف از اروميه
¤ آقاي هاشمي كه دم از اعتماد مي زنيد لطفا اعتماد من و دوستانم را كه نسبت به شما خيلي وقت است از بين رفته، برگردانيد.
عابديني از تبريز
¤ يكي از هم وطنان با هدف فرهنگ سازي براي رانندگي خوب در كشور دست به ابتكار جالبي زده است. وي با در اختيار گذاشتن شماره تلفن همراه خود در پشت اتومبيل شخصي خويش از ديگران خواسته كه نظر بدهند رانندگي او چطور است. خواستم بابت اين ابتكار به ايشان تبريك بگويم.
1347-0912
¤ وقتي قدرت طلبان و طمعكاران از هم اكنون به انتخابات چشم دوخته اند ما ملت نيز بايد هوشيار باشيم و همان طور كه در فتنه 88 با بصيرت فتنه گران را به انزوا برديم فتنه گران جديد را نيز ناكام بگذاريم.
9005-0913
¤ تشكيلاتي عريض و طويل با عنوان صندوق بازنشستگي وقتي نمي تواند براي رفع تبعيض هاي فاحش بين حقوق بازنشسته ها كاري بكند چه فايده اي دارد. در حال حاضر بود و نبود چنين تشكيلاتي براي ما علي السويه است.
0762-0910
¤ بعضي از دستگاهها كارمندان و كاركنان بالاي 14 سال سابقه كار خود را بازخريد كرده اند براي جلوگيري از متلاشي شدن خانواده آنها از نمايندگان محترم مجلس تقاضا داريم باز خريد شدن اين افراد را به بازنشستگي تبديل كنند.
4813-0919
¤ به آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه بگوييد آنچه خطاب به فتنه گران سال 88 و افراد رفوزه شده در اين فتنه مطالب دندان شكني نوشته بوديد، واقعا عالي بود و لذت برديم.
8865-0912
¤ آقاي هاشمي رفسنجاني لازم نيست اين روزها كاسه داغ تر از آش بشود ايشان ابتدا مرز خودش را با فتنه گران سال 88 جدا كند تا مصداق اين ضرب المثل معروف نشود كه گفته اند «تو اگر طبيب بودي درد خود دوا نمودي»
4145-0919
¤ پيشنهاد مي كنيم حقوق، مزايا و بيمه سربازان مشمول طبق قانون كار محاسبه و پرداخت بشود تا ضمن كاهش تبعات حاصل از بي كاري، رغبت و انگيزه آنان براي خدمت افزايش پيدا كند.
7854-0911
¤ بنا بود صداوسيما به فرموده حضرت امام خميني(ره) به دانشگاه عمومي تبديل شود و در جهت تربيت انسان ها گام بردارد. اما متأسفانه برنامه كودك شبكه دو به جاي انجام رسالت تربيتي كلاس رقص و موسيقي داير كرده است.
8168-0916
¤ با سه برابر شدن نرخ ديه يعني 90 ميليون تومان انگيزه براي زير پا گذاشتن قانون و تخلفات بيشتر مي شود. بنابراين تقاضا داريم در فرصتي كه با توقف اجراي آن فراهم شده در اين مورد تجديدنظر به عمل آيد.
نوروزي
¤ چند روز قبل در بيمارستان تخصصي كودكان واقع در خيابان طالقاني كودكي را كه دچار تشنج شديد شده بود، به اين بيمارستان رساندند ولي قابل كنترل نبود يك خانم پزشك به نام دكتر زهرا نادري به خاطر وجدان كاري و حس بالاي انسان دوستي با اينكه ويزيت اين كودك به عهده او نبود ولي شخصا با چندين بيمارستان تماس تلفني گرفت و موفق شد موافقت بستري شدن اين كودك را در يكي از مراكز درماني بگيرد. مي خواستم از طريق اين ستون مردمي از اين خانم طبيب حقيقي و امثال ايشان تشكر ويژه كرده باشم.
مفرري
¤ اينكه آقاي هاشمي گفته است خريد آراء مردم جواب نمي دهد راست گفته چون براي ايشان در انتخابات 84 و 88 به عينه تجربه شد كه فرزندان ايشان و ديگر افراد فتنه گر هر چه براي خريد آراء مردم هزينه كردند موفق به اين كار نشدند و اكثريت ملت دست رد به سينه آنان زدند.
4673-0918
¤ در خيابان جنت آباد كوچه سوم غربي در يك ساختمان در حال ساخت براي جوشكاري از ترانس برق تك فاز كه غيرمجاز مي باشد استفاده مي شود. به صاحب كار انتقاد كردم. جواب داد با پولي كه به اداره برق داده ام مشكل حل شده است. آيا واقعا چنين چيزي صحت دارد؟
مسعودنيا
¤ اگر به تناسب كارهاي عمراني كه در كشور صورت مي گيرد براي حل مشكلات ازدواج جوانان نيز كار بشود بساط بسياري از مفاسد اجتماعي در جامعه برچيده مي شود.
2686-0913
¤ آقاي هاشمي بهتر است به جاي نصيحت ديگران ابتدا جلوي هتاكي هاي دختر بي ادبش نسبت به ولايت فقيه و نظام را بگيرد و او را از كارهاي دور از شئونات اخلاقي برحذر دارد تا مردم بپذيرند كه در گفته هاي خود صداقت دارد.
8911-0915
¤ به تمام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بفرماييد شهيد مدرس مثل شما نماينده مردم دوره خود بود. ولي در مسئوليت خويش كاري كرد كه سرانجام به شهادت رسيد و امروز مزار آن شهيد زيارتگاه عاشقان شده است. شما كه بر جاي چنين نماينده اي نشسته ايد، چه مي كنيد و خواهيد كرد؟
8313-0919
¤ كشورهايي كه به ظاهر اسم بي طرف يا مستقل روي خودشان گذاشته اند بايد تكليف خودشان را با جنايت هاي بزرگي كه آمريكا و اسرائيل و نوكران آنها مثل عربستان بر عليه ملت هاي مظلوم انجام مي دهند روشن كنند و مشخص نمايند كدام طرف ايستاده اند و در كجاي خط كشي هاي جهاني قرار دارند.
عليمرداني
¤ آيا به خاطر خوشايند چند خود فروخته و يا زيرزميني شدن فيلمهاي بي ارزش شبهه افكن بايد از بيت المال تسهيلاتي براي نمايش آنها پرداخت شود؟!
زاهد
¤ فرزندي دارم كه گرفتار عارضه فلج مغزي بسيار شديد است و نياز مبرم به حمايت جدي بهزيستي دارد. به اداره بهزيستي شهرمان مراجعه كردم ولي آن ها در پاسخ مي گويند بايد يكي از بيماران بستري فوت كند تا ما بتوانيم فرزند شما را جايگزين كنيم.
عبدالرحمن فتحي- خرم آباد لرستان
¤ وضعيت اخلاقي جوانان بويژه حجاب در قائم شهر بسيار نامطلوب شده است. از مسئولان استاني تقاضا مي كنم كه تدابيري براي اين مسئله بينديشند.
عليزاده- قائم شهر
¤ در اعتمادآفريني نظام اسلامي در داخل و خارج هيچ خللي وجود ندارد دليل آن هم پيشرفت هاي علمي، صنعتي و تكنولوژيكي روزافزون و پيروزي هاي اطلاعاتي امنيتي و الگوبرداري ديگر ملل دنيا خصوصا كشورهاي مسلمان از اين نظام الهي- مردمي مي باشد.
حبيب اشرفي- اروميه
¤ قانوني كه براي دريافت سند بافت هاي فرسوده است چه زماني ابلاغ و اجرايي مي شود.
يك شهروند- تكاب
¤ آزمون سردفتري ازدواج كه توسط سايت معين برگزار مي شود داراي مشكلات انساني در بخش ثبت نام است لطفا پي گيري فرمايند.
موسوي- همدان
¤ مردم زماني اعتمادشان به آقاي هاشمي و اطرافيانش به روزهاي دهه اول انقلاب برمي گردد كه اموالي را كه در دوران مرسوم به سازندگي و اصلاحات توسط برخي مديران آن دوره ها غارت شده بود به بيت المال برگردانند.
اسماعيل خاكسار
¤ ما اهالي خيابان اميركبير خميني شهر 6 سال است كه تقاضاي تلفن ثابت كرده ايم. اما متأسفانه تاكنون هيچ گونه اقدامي در تحويل آن ها صورت نگرفته است. مي خواستم بدانم كه اين چه جور به روز شدن تحويل تلفن ثابت است.
يكي از اهالي
¤ پيشنهاد مي كنم كه خانم هاي راننده ايراني با خودروهاي خود در مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع كرده و با زدن بوق از خانم هاي عربستان كه اين روزها مورد اذيت ماموران سعودي به خاطر رانندگي قرار مي گيرند حمايت كنند.
يك خانم هم وطن
¤ از معاونت محترم راهبردي رياست جمهوري خواهش مي كنم كه آئين نامه اجرايي بازنشستگي پيش از موعد را به دستگاه ها ابلاغ كند.
آرمان منش- اصفهان
¤ از يادداشت روز «اتوبوس كه چپ نكرده» آقاي شريعتمداري تقدير و تشكر مي كنم و به آقاي هاشمي عرض مي كنم اگر نامه شما قبل از انتخابات منتشر نمي شد اگر خطبه جمعه دشمن پسند ايراد نمي كرديد، اگر حمايت و پشتيباني شما از فتنه و فتنه گران نبود قطعا فتنه 88 به اين گستردگي نبود و خائنان اين قدر جسور نمي شدند.
و به آقاي احمدي نژاد نيز توصيه مي كنم از گذشتگان عبرت بگيرند و با اعتماد بي دليل به افراد مايه عبرت ديگران نشوند.
سهرابي از خلخال
¤ از نيروي انتظامي بابلسر درخواست مي شود با اراذل و اوباش شهرك كنار دريا كه به فروش علني مشروبات الكلي مبادرت مي ورزند برخورد نمايند.
4430-0937
¤ وقتي افكار برخي خرج حفظ و توجيه تخلفات فرزندشان مي شود انتظاري نيست كه درك درستي از شكوه كشور بويژه پيوند عميق ملت با امام خامنه اي داشته باشند.
صياد
¤ خدايا زبان و قلم آقاي شريعتمداري را براي پيشبرد اهداف انقلاب و برملا نمودن نيرنگ فرصت طلبان و منافقان كه با تزوير و دورويي سالها به اين مردم و كشور خيانت كردند حفظ فرما.
3573:0916
¤ در روايات وارده از برخي زنان به عنوان دامهاي شيطان ياد شده است. آيا زناني كه حجم بدن خود را با لباسهاي آنچناني آشكار مي كنند ناخواسته سربازان ابليس نشده اند.
0875:0915
¤ وضع پوشش بخشي از زنان در اهواز غيرقابل تحمل شده است. از مسئولان ذي ربط فرهنگي و امنيتي جامعه تقاضا مي كنم كه رسيدگي فرمايند.
خسرو خاني فر- اهواز
¤ خداوند پس از 16 سال انتظار، فرزند پسري به ما عطا كرد كه به عشق حضرت اميرالمؤمنين نام او را علي گذاشتيم. او در حال حاضر 4ساله است، بسيار شيرين زبان و زيبا اما اگر لازم باشد همه خانواده فداي دين و رهبري عزيز مي شويم.
2775:0918
¤ دشمنان مي دانند، تنها گزينه اي كه اين ملت را از استثمار استكبار جهاني و رژيم پهلوي نجات داده است پيروي بي چون و چرا از ولايت مطلقه فقيه بوده و هست و دشمن مي داند كه اگر غير از اين بود ما پيروز نمي شديم لذا تمامي دست و پا زدن هاي امروزش براي زمين گير كردن ولايت فقيه به همين خاطر است. بنابراين هر كسي در اين كشور و انقلاب خلاف منويات و راهبردهاي رهبري حرفي بزند و يا كاري بكند بدانيد كه خائن به ملت و انقلاب و اسلام است.
عليمرداني
¤ يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي مبارزه با فساد بود. اما از ابتداي انقلاب تاكنون مسئولين قوه قضائيه نتوانسته اند آن طور كه بايد و شايد به صورت قاطع با مفسدين برخورد كنند. اميدواريم در اين مورد تحولي بوجود بيايد فراموش نكنيم كه به مجازات رساندن افراد فاسد مأموريت ذاتي و مهم اين قوه مي باشد.
0929:0919
¤ بحرين يكي از مهم ترين مناطق نفت خيز جهان است و براي آمريكا و عربستان به عنوان نوكر آمريكا بسيار اهميت دارد لذا آمريكا براي وقت كشي تظاهر به جابه جايي نيروها مي كند و مطمئن باشيد نيروهاي خود را از آنجا بيرون نخواهد برد مگر آنكه امنيت نفتي اش در اين كشور تضمين نشود. همان طور كه هنوز از عراق خارج نشده است. بنابراين از دستگاه ديپلماسي كشور تقاضا مي شود تدابير جدي تري براي نجات شيعيان بحرين بينديشد.
يك هم وطن
¤ روزهاي جمعه اذان مغرب زماني پخش مي شود كه خطبه هاي نمازجمعه تهران در حال پخش است. تقاضا مي كنم براي اينكه مردم بتوانند هم به نماز اول وقت خود برسند و هم خطبه ها را گوش بدهند لطفاً به اندازه دو نماز توقفي در پخش ادامه خطبه هاي نمازجمعه ايجاد شود و ميان برنامه اي جاي آن را پر كند.
يك شهروند از قم
¤ آيت الله خاتمي امام جمعه محترم موقت تهران در خطبه هاي نمازجمعه هفته هاي گذشته تذكراتي درباره پوشش و شكل رفتار خانم ها در جامعه و در مواجهه با نامحرم ها دادند كه كاملا درست و منطقي بود آيا بهتر نيست همين توصيه ها و تذكرات و حتي نهيب ها به صداوسيما نيز زده شود كه بسياري مواقع از خانم هايي به عنوان مجري استفاده مي كند كه هم طرز پوشش شان به شدت بدآموزي دارد و هم حرف زدن شان همراه با عشوه و گناه آلود مي باشد.
خندان
¤ برنامه هفت شبكه 3 سيما مدتي است كه اقدام به تبليغ هنرپيشه هاي مبتذل قبل از انقلاب از قبيل بهروز وثوقي مي كند در حالي كه اين فرد از عناصر فاسدي بوده كه توسط اشرف پهلوي و به توصيه وي در ميان سينماگران قرار گرفته است.
عليرضا- تهران
¤ دانشكده آزاد فني مهندسي تهران مركز پس از سه سال شهريه ثابت را 50هزار تومان در رشته مهندسي شيمي افزايش داده است وقتي سؤال مي شود پاسخ مي دهند از ابتدا اشتباه محاسبه شده است؟ از مسئولين درخواست رسيدگي داريم.
0806:0912
¤ يك راننده آژانس با پرايد چگونه مي تواند درآمد يك ماهه اش را بابت بيمه بپردازد؟ از مسئولين قوه قضائيه درخواست مي شود در قيمت ديه شخص ثالث تجديدنظر كنند.
4830:0913
¤ باتوجه به اعلام جمع آوري شركتهاي خصوصي از سوي وزير كار، متأسفانه سازمان پايانه و پارك سوار شهرداري تهران نيروهاي خدماتي و نگهباني را به بخش خصوصي واگذار كرده است از وزير محترم درخواست مي شود به وعده داده شده خود جامه عمل بپوشاند.
1558:0912
¤ ثبت نام آزمون سردفتر ازدواج در سايت معين ادارات با مشكلاتي روبه روست و كسي هم پاسخگو نيست لطفاً منعكس كنيد تا مشكل را مرتفع نمايند
1151:0918
¤ از نمايندگان مجلس درخواست مي شود با تصويب قوانين لازم در حمايت از كودكان مانع حوادث كودك آزاري چون نيما توسط والدين شوند.
6425:0937
¤ موسي بيا به دولت ما يك عصا فكن
ماري خزيده است و بيا اژدها فكن
خوش خط و خال و قاپ عزيزم ربوده است
محمود را مدد بده... را ز پا فكن
1597:0911
¤ اگر مي شود مطالبي مثل يادداشت روز را طوري طراحي كنيد كه اگر كسي خواست در جاهاي مختلف از آن استفاده كند بتواند روي كاغذ 4A كپي كند.
3801:0919
كيهان: اين امكان هم اكنون از طريق دريافت مطالب روزنامه از نشاني اينترنتي آن براي خوانندگان محترم مهياست.
 



رئيس سازمان انرژي اتمي : غني سازي 20درصد 3 برابر و به فردو منتقل مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي با اعلام سه برابر شدن غني سازي 20درصد، از انتقال آن به سايت فردو خبر داد.
فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي كه پس از جلسه روز چهارشنبه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به اين سؤال كه آيا پاسخ نامه دوم آمانو را خواهيد داد گفت: حتما جواب مي دهيم و اين پاسخ را به صورت كارشناسانه در حوزه هسته اي خواهيم داد.
وي افزود: امسال تحت نظارت آژانس، غني سازي 20درصد را از سايت نطنز به سايت فردو منتقل مي كنيم و توان آن را به سه برابر افزايش مي دهيم و اين جواب پاسخي بود كه آژانس طلب مي كرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: غني سازي 20 درصد در سايت نطنز متوقف نمي شود تا اينكه بانظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي مطمئن شويم كه در سايت فردو، دو برابر وضع كنوني توليد مي كنيم.
عباسي با بيان اينكه همه اين مراحل انتقال زير نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي صورت مي گيرد، افزود: پس از آنكه ظرفيت توليد را در سايت فردو به سه برابر افزايش داديم آنگاه بخش 20درصد سايت نطنز را متوقف و به صورت كامل به فردو منتقل مي كنيم؛ بنابراين تا زماني كه غني سازي 20درصد به طور كامل به فردو انتقال نيابد و ظرفيت توليد سه برابر نشود، بخش غني سازي نطنز را متوقف نخواهيم كرد.
وي همچنين در خصوص پيوستن ايران به كنوانسيون ايمني نيروگاههاي هسته اي گفت: در كنفرانسي كه به همين منظور در 30 خرداد برگزار مي شود نظر جمهوري اسلامي ايران را اعلام مي كنيم.
معاون رئيس جمهور در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به سؤالي درباره سانتريفيوژهاي نسل جديد كه رئيس جمهور در مصاحبه مطبوعاتي خود اعلام كرد، گفت: در حال كار روي نسل هاي جديد سانتريفيوژ هستيم و كار تحقيقاتي آنها تمام شده و به زودي زنجيره هاي اوليه 164 تايي سانتريفيوژهاي اين نسل را نصب مي كنيم تا بعد از نتيجه گيري، آن را نهايي كنيم.
عباسي تاكيد كرد: تحقيقات صورت گرفته در خصوص سانتريفيوژهاي نسل جديد هم در سايت فردو و هم در سايت نطنز بوده است.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره اخبار منتشر شده از جانب وزير امور خارجه مبني بر راه اندازي نهايي نيروگاه اتمي بوشهر تا دو ماه آينده اظهار داشت: برق هسته اي اين نيروگاه زماني به شبكه سراسري وصل مي شود كه بتوانيم قدرت را به 500 مگاوات الكتريكي برسانيم و تحويل وزارت نيرو بدهيم و از اين وزارتخانه تاييديه بگيريم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: فعلا نيروگاه اتمي بوشهر مراحل آزمايشي قدرت را طي مي كند كه تاكنون نيز موفقيت آميز بوده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: به احتمال قوي، سوخت هسته اي به صورت صفحه اي تا شهريورماه به مرحله توليد مي رسد.
عباسي در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره زمان توليد صفحات سوخت رآكتور تحقيقاتي تهران افزود: اين كار در دست اجراست.
وي با بيان اينكه هر كار تحقيقاتي و آزمايشي زمان خودش را دارد، گفت: نخستين بار است كه سوخت هسته اي را به صورت صفحه اي توليد مي كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: مراحل اين كار تاكنون طبق زمان بندي، بسيار خوب پيش رفته است.

 



مقام سابق امنيت ملي آمريكا: سبزها در ايران دچار توهم هستند

يك كارشناس ارشد آمريكايي كه ديدگاهي مستقل نسبت به امور ايران دارد در همايشي كه در يكي از شهرهاي ايالات متحده برگزار شده، سركرده جريان فتنه را دروغگويي بزرگ معرفي كرد كه هيچ گاه نتوانست مدركي براي اثبات ادعاهاي خود ارائه نمايد.
فيلينت لورت طي همايشي كه در واشنگتن دي سي برگزار شد، درباره ميرحسين موسوي گفت: مردم ايران همگي هوادار جمهوري اسلامي هستند و تنها معدودي از فتنه گران جزو جريان هاي مخالف و معاند با نظام هستند و تمايل به حكومت سكولار دارند.
بنا بر اين گزارش، لورت اظهار داشت: تحليلگران غربي، ايران را درك نمي كنند. بحث تقلب در انتخابات ايران زائده افكار غربي هاست. نه موسوي و نه اعضاي ستاد او هيچ يك نتوانسته اند سندي از تقلب ارائه نمايند. لورت در ادامه گفت: پيش بيني ها و نظرسنجي ها در داخل و خارج حاكي از پيروزي احمدي نژاد بود. وي جريان فتنه را فاقد هيجان دانست و گفت: اصلا نمي توان اين جريان را انقلاب ناميد زيرا در يك انقلاب تعداد تظاهركنندگان روز بروز بيشتر مي گردند اما در مورد ايران عكس اين قضيه صادق است.
اين تحليلگر ارشد آمريكايي ادامه داد: در ايران عامه مردم خواهان نظام اسلامي بوده و تنها تعداد قليلي طرفدار حكومت سكولار هستند. وي شايعات مربوط به اختلاف مقام رهبري و رئيس جمهوري را رد نمود و گفت: چون تحليلگراني كه خواهان سقوط نظام ايران هستند چنين نظري را ارائه داده اند كه باز هم اشتباه كردند. وي افزود: جمهوري اسلامي با تمامي مشكلات موجود آنچه را كه مردم مي خواهند ارائه مي نمايد. اكثريت مردم ايران نيز مخالف غرب هستند.

 



در ديدار با صدر اعظم آلمان اوباما بار ديگر از اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران سخن گفت

سرويس سياسي-
علي رغم آنكه تحليلگران و رسانه هاي خارجي بر ناكارآمدي و بي خاصيتي تحريم هاي يكجانبه غرب عليه ايران اعتراف دارند؛ رئيس جمهور آمريكا بار ديگر به اين ترفند نخ نما شده متوسل شد و از اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد ايران از سوي واشنگتن و برلين خبر داد.
باراك اوباما سه شنبه گذشته در ديدار با آنگلا مركل صدر اعظم آلمان طي اظهاراتي خصمانه اعلام كرد كه سران دو كشور توافق كردند كه ممكن است براي تداوم فشار عليه ايران به تحريم هاي بيشتري نياز باشد.
اوباما در كنفرانسي مطبوعاتي با مركل مدعي شد: تداوم برنامه هسته اي ايران و عدم پذيرش اين كشور مبني بر حضور در هرگونه گفت وگوهاي معنادار با جامعه بين المللي همچنان يك نگراني بسيار جدي به حساب مي آيد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، باراك اوباما در اين كنفرانس مشترك ادامه داد: ما توافق كرديم كه در صورتي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي اين هفته مجددا اعلام كند كه ايران به ناديده گرفتن وظايف بين المللي اش ادامه مي دهد آنگاه چاره اي نخواهيم داشت جز اين كه گام هاي بيشتري را از جمله تحريم هاي اضافي احتمالي اتخاذ كنيم تا فشار را عليه دولت ايران افزايش دهيم.
مركل نيز پيش از اين كنفرانس مطبوعاتي و در هنگامي كه براي سفر رسمي وارد كاخ سفيد شد گفته بود: آمريكا و آلمان در اطمينان حاصل كردن از اين موضوع كه ايران به قابليت تسليحات هسته اي دست پيدا مي كند، هم عقيده هستند.
وي افزود: ما با حركت در مسيري يكسان سعي بر اين داريم تا مانع از اين شويم كه ايران مسير خود را در دستيابي به قابليت تسليحات هسته اي ادامه دهد.
ادعاهاي كسل كننده و تكراري پيرامون برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان در حالي است كه طي تمامي سال هاي گذشته هيچ نشانه اي از غير صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران اسلامي بدست نيامده است.

 



هراس بي سابقه صهيونيست ها از روز قدس و دستور كار سازمان ملل

ارتش رژيم صهيونيستي نيروهاي ذخيره خود را براي تحولات احتمالي در ماه سپتامبر(شهريورماه) فرا مي خواند.
به گزارش قدسنا، شبكه هاي اول و دهم تلويزيون رژيم صهيونيستي از قول بيني گانتس رئيس ستاد مشترك ارتش گفتند: با توجه به تحولاتي كه در سپتامبر آينده منتظر وقوع آن در منطقه هستيم، احتمال فراخواني نيروهاي احتياط بسيار زياد است.
به گفته اين فرمانده ارشد رژيم صهيونيستي، با توجه به اين كه قرار است در سپتامبر تشكيل دولت مستقل فلسطيني از سوي سازمان ملل متحد اعلام شود و نيز ديگر تحولات منطقه، دستورالعمل هايي براي فراخوان نيروهاي احتياط تهيه شده است.
ديگر نگراني رژيم صهيونيستي از انفجار انتفاضه سوم در روز جهاني قدس امسال(سوم شهريورماه) و در ارتباط با انقلاب هاي اسلامي خاورميانه است. اعتراض هاي بي سابقه فلسطينيان مقيم سوريه و لبنان و اردن در عبور از مرزهاي فلسطين اشغالي در دو روز يوم النكبه و يوم النكسه بر شدت اين نگراني ها افزوده است. گشوده شدن گذرگاه رفح پس از سقوط رژيم مبارك و نيز فرا رسيدن سالگرد حمله اسرائيل به كاروان امدادرساني به غزه، ابعاد ديگر نگراني رو به تصاعد صهيونيست هاست.
تحليلگران صهيونيست معتقدند در صورت انفجار انتفاضه از داخل و بيرون فلسطين اشغالي، ارتش اين رژيم و تسليحات نظامي آن كوچكترين كار براي مهار قيام سراسري نخواهد داشت.

 



دروغ بزرگ خلع سلاح اتمي و 2000 كلاهك آماده شليك

چشم انداز خلع سلاح اتمي در جهان با وجود اقدامات تبليغاتي قدرت ها كاملا تيره است.
انستيتو پژوهش صلح سوئد (SIPRI) با انتشار گزارشي اعلام كرد از كلاهك هاي هسته اي موجود در 8 كشور دنيا از 500/22 كلاهك در سال 2009 به 500/20 كلاهك كاهش يافته اما اين كاهش عددي، با سرمايه گذاري در فناوري هاي جديد و ارتقاي قدرت تخريب كلاهك ها جبران شده است.
دانيل فورد معاون موسسه سوئدي در تبيين گزارش موسسه متبوع خود گفت: احتمال خلع سلاح اتمي در آينده وجود ندارد زيرا كشورهاي اتمي زرادخانه هاي خود را نوسازي و تقويت كرده اند. امروز بيش از 5هزار كلاهك اتمي آماده استفاده هستند و 2هزار كلاهك از اين تعداد در وضعيت «آماده باش فوري» است.
به گزارش انستيتوي پژوهش صلح سوئد، برخلاف اظهارات بين المللي، چشم انداز واقعي خلع سلاح اتمي تيره و تار است. پنج قدرت رسمي اتمي، يعني آمريكا، روسيه، بريتانيا، فرانسه و چين، يا در حال استقرار سيستم هاي تسليحات اتمي تازه هستند، يا چنين برنامه هايي دارند و كاهش شمار كلاهك هاي اتمي، از طريق سرمايه گذاري در فن آوري هاي جديد اتمي جبران مي شود.
روسيه در ژانويه 2011داراي 11000 كلاهك اتمي و ايالات متحده آمريكا داراي 8500 كلاهك اتمي بوده اند.
انگليس، فرانسه، چين، هند، پاكستان و رژيم صهيونيستي ديگر رژيم هاي دارنده تسليحات اتمي هستند. آمريكا، انگليس و فرانسه نقش اصلي را در تجهيز رژيم صهيونيستي به اين سلاح ها ايفا كرده اند و آنچه در اين ميان كاملا مضحك به نظر مي رسد تلاش همين رژيم ها براي جلوگيري از بهره برداري صلح آميز كشورها از انرژي صلح آميز اتمي است.

 



وخامت وضعيت اقتصادي باور مشترك 89درصد مردم آمريكا

89 درصد مردم آمريكا بر اين باورند كه اقتصاد آمريكا در وضعيت بدي قرار دارد.
براساس نظرسنجي مشترك شبكه اي بي سي نيوز و روزنامه واشنگتن پست، 57 درصد آمريكايي ها اعلام كرده اند هيچ نشانه و علامتي كه حاكي از رشد اقتصادي كشورشان باشد نمي بينند و 66 درصد نيز معتقدند آمريكا در مسير غلطي سير مي كند. مجموعه آمار اين نظرسنجي حاكي از آن است كه سناريوي (مشكوك) ترور بن لادن با وجود ايجاد فضاي اميد موقتي، نتوانسته از نگراني هاي واقعي مردم آمريكا بكاهد و اعتماد از دست رفته آنها به دولت اوباما را برگرداند. همين مسئله باعث شكست سال گذشته دموكرات ها در انتخابات ميان دوره اي كنگره شد.
همزمان با وضعيت آشفته و بحران اقتصادي دامنه دار در آمريكا، باراك اوباما براي خالي نبودن عريضه مقابل جمهوري اسلامي ادعا كرده كه اين كشور و متحدانش تحريم بيشتري را عليه ايران اعمال مي كنند. وي اين سخنان تبليغاتي را در ملاقات با مركل صدراعظم آلمان عنوان كرد.
طنز ماجرا اين است كه به شهادت ده ها گزارش رسمي يا رسانه اي منتشره در آمريكا طي 6 ماه گذشته، شركت هاي آلماني جزو ركوردداران دور زدن و نقض تحريم ها عليه ايران هستند. به عبارت ديگر دولت آمريكا به بهانه نگراني از تهديد برنامه هسته اي ايران مي كوشد بخشي از ركود اقتصادي خود را با تحريك رقباي اروپايي و غيراروپايي به كاستن از تجارت با ايران جبران كند.
برخي مقامات صهيونيست چندماه پيش با لحني توأم با دلخوري گفته بودند كشورهاي اروپايي صبح تحريمي را وضع مي كنند اما شب نشده 1200 شركت اروپايي براي عقد قرارداد و تجارت با ايران به صف مي شوند.

 



آقاي مرگ موش ، خوشنام ترين مأمور انگليس در بروكسل!

فرزند يك عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم مدت هاست در بلژيك پناهندگي گرفته و اقامت طولاني پدر در بلژيك نيز براي ايرانيان مقيم آن كشور تعجب آور شده است.
پايگاه اينترنتي «انتخاب» با درج اين مطلب نوشت: رجبعلي مزروعي مدتي است كه در مدرسه زبان اوكل در بروكسل مشغول فرا گرفتن زبان فرانسه است. اما از آنجايي كه شرايط اقامتي در اتحاديه اروپا بسيار مشكل است، نحوه اقامت او و فعاليت هايش در بلژيك مقر اتحاديه اروپا سوالي بي پاسخ است. فرزند وي [حنيف مزروعي] كه سابقه كوتاه مدت در عرصه رسانه اي ايران را دارد، يك روز پس از انتخابات رياست جمهوري به كردستان عراق رفت و سپس به بلژيك رفته و به واسطه نمايندگي پدرش در مجلس ششم، پناهنده اين كشور شده است. پس از مدتي از اقامت فرزند مزروعي در بلژيك، خود وي نيز بار سفر بست و در بلژيك ماندگار شد؛ اما اينكه خود وي نيز پناهنده شده يا از طريق سرمايه گذاري مالي سنگين (حداقل 500 ميليون تومان) توانسته مقيم اين كشور شود، سوالي بي پاسخ براي ايرانيان مقيم اين كشور است. وي كه بالاخص در طول دوران اصلاحات به مواهب مالي ويژه اي دسترسي داشت اكنون در يكي از بهترين مناطق بروكسل زندگي مي كند.
«انتخاب» افزود: مزروعي اخيراً خواستار مصالحه با حاكميت شد و اين در حالي است كه برخي تحليل گران تندروي غيرمنطقي و بدون ترمز امثال مزروعي در دوران اصلاحات را مهمترين عامل شرايط امروز مي دانند.
يادآور مي شود مزروعي اكنون خود را سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب شاخه خارج از كشور! معرفي مي كند. قصه مرگ موش وي و اهانت به مردم در مجلس ششم معروف است كه حتي باعث اعتراض كروبي نيز شد.
اما بخوانيد از تحليل سايت بي بي سي انگليس پس از مصاحبه چند روز پيش با مزروعي كه در مطلبي به قلم اميد معماريان روزنامه نگار فراري مقيم كاليفرنيا نوشت: هفته گذشته آقاي مزروعي از مصالحه با حكومت گفت. سخنان او كه از خوشنام ترين نيروهاي سياسي اصلاح طلب به شمار مي رود، در هنگامه اي كه فقدان و فقر استراتژي و برنامه عمل نزد معترضان حكومت طي ماه هاي گذشته عملا اين جريان را به يك جريان حاشيه اي، نازا و سردرگم در عرصه سياست ايران تبديل كرده بود، نقطه عطفي در گفتمان تحولات بعد از انتخابات سال 1388 به شمار مي رود[!؟] موضع گيري ياد شده تنها چند هفته پس از آن عنوان شد كه سيدمحمد خاتمي در سخناني كلي، تمايل اصلاح طلبان را براي باز شدن باب گفت وگو و تعامل با جريان حاكم مطرح كرد.
محافل گوناگون ضدانقلاب از اينكه شبكه دولتي تلويزيون انگليس (با عقبه MI6 و وزارت خارجه) عنايت ويژه اي به اصلاح طلبان دارد، ناخرسند هستند. مزروعي موضوع مصالحه با حاكميت را از طريق تلويزيون بي بي سي در حالي پيش كشيد كه همين شبكه از اواخر اسفند سال 87 و 3ماه قبل از انتخابات تدارك سناريوي تقلب و آشوب خياباني را كليد زده بود. بنابراين، اين پرسش پيش مي آيد كه آيا پيش كشيدن بحث مصالحه و آشتي براي امكان بازگشت به حاكميت صرفا ايده امثال خاتمي و مزروعي است يا دست پخت جديد محافل اطلاعاتي و ديپلماتيك در لندن؟!
محسن ميردامادي دبيركل بعدي حزب مشاركت به هنگام نمايندگي مجلس ششم سفري به بروكسل داشت. بلژيك مقر امنيتي اتحاديه اروپاست. انجمن صنفي روزنامه نگاران به هنگام رياست مزروعي، ميزبان خاوير سولانا رئيس وقت سياست خارجي اتحاديه اروپا بود.
يادآور مي شود سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل مدت هاست كه از كشورهايي نظير فرانسه، آلمان، بلژيك و هلند به عنوان ايستگاه هاي پوششي خود استفاده مي كنند. پايتخت هاي اين چند كشور اغلب به يكديگر نزديك هستند.

 



با هزار نفر نمي شود در ايران 75 ميليون نفري انقلاب كرد

طنزنويس خارج نشين نشريات زنجيره اي، پس از كارگرداني ناكام پروژه درازگوش تروا در 22 بهمن 88، اكنون مي گويد عاقل تر شده و به جاي رفتار احساساتي، رفتارهاي عاقلانه را ترجيح مي دهد.
«ا-ن» در ماجراي تاريخي درازگوش تروا مجبور شد پيشمرگ مهاجراني شود و مسئوليت هاي آن را به جان بخرد. او اكنون در مكاتبه با «آرش-س» خواننده مبتذل ضدانقلاب، ضمن مذمت- هيجان هاي تند اما نافرجام مي نويسد: نويسندگان حرفه اي ما در بسياري از موارد احساساتي مي شوند و به جاي اينكه با عقل و درايت بنويسند، سراسر با احساسات شان فكر مي كنند.
خود من هم در بسياري از نوشته هايم، دستخوش احساسات مي شوم. ما حتي تحليل وضعيت سياسي را هم با احساس مي نويسيم و گوئي كه عقل مان همواره گم مي شود.
بيماري بدتري از سانتي مانتاليزم بر نويسندگان اپوزيسيون حاكم است و اين يعني اينكه وقتي عصباني مي شويم، عقل را كنار مي گذاريم.
وي سپس با تأييد بر اين كه برخلاف تبليغات در ايران خبري از جنبش و انقلاب نيست، نوشت: من شرايط زندگي مردم ايران را شرايط انقلاب نمي بينم كه مردم از گرسنگي و فقر به خيابان بريزند، حتي ديكتاتوري در ايران اصلاً با بسياري از كشورهايي كه حكومت شان به دليل استبداد سقوط مي كند قابل مقايسه نيست. دهها مقاله عليه رهبران كشور هر روز از داخل زندان پخش مي شود، ما اينترنت داريم، ما صدها شبكه تلويزيوني داريم، اصلاً شرايط ما از نظر «شرايط عيني انقلاب» آماده نيست. حكومتي كه دهها تظاهرات را كنترل مي كند بدون اينكه بيش از ده نفر در طول چند ماه در خيابان كشته شوند، با حكومتي مثل سوريه كه طي دو ماه هزار نفر را مي كشد فرق مي كند. علت اصلي مخالفت من با انقلاب جز هزار دليل فلسفي و اخلاقي و اجتماعي كه لازم نيست آنها را بگويم اين است كه انقلاب از نظر من در حال حاضر ممكن الوقوع نيست. من تمام تلاشم را براي افزايش فشار بر بدنه حكومت و گسترش شكاف در ميان حكومت مي كنم تا حكومت ضعيف تر شود. من با به خيابان رفتن يك ميليون نفر مخالف نيستم، اما اگر هزار نفر به خيابان بروند و پانصد نفرشان آسيب ببينند، از نظر من نه تنها ما كاري نكرده ايم، بلكه فقط نوميدي و ترس را بيشتر كرده ايم.
اين عنصر فرصت طلب مقيم بلژيك با تأييد بر اينكه هدف حوادث پس از انتخابات سكولاريسم و معارضه با ولايت فقيه بود، نوشت: اما تعريف من از سكولاريسم فرق مي كند. يك جنبش عاقل تلاش مي كند به جاي پرداخت هزينه، از طريق واسطه هاي سياسي از حكومت امتياز بگيرد. واسطه ها لازم نيست از جنس ما باشند يا حتي كاملاً مورد اعتماد ما باشند. آنها بايد شرايط حكومتي را كه ما از آن متنفريم در نظر بگيرند و هم شرايط مائي را كه حكومت به حد كشتن از ما نفرت دارد. نقش خاتمي و هاشمي در اين موقعيت معني دار مي شود. در حقيقت خاتمي يك واسطه است كه بايد براي ما امتياز بگيرد، و از جانب ما به حكومت قول بدهد. شايد بزرگترين اشكال جنبش اصلاحات، و نه دولت اصلاحات اين بود كه آقاي خاتمي در آن هم نقش رئيس گروه فشار را بازي مي كرد و هم از سوي ما براي چانه زني با حكومت مذاكره مي كرد. به همين دليل بود كه از سوي حكومت به همدستي با مخالفان متهم مي شد، وقتي خاتمي از جانب ما قولي مي دهد، ما لزومي ندارد از او حمايت كنيم، او وقتي كه از حكومت امتياز گرفت، ما بايد بپذيريم كه حاضريم در مقابل آن امتياز كوتاه بياييم. در صورتي كه ما در هنگام امتيازگيري به طرف خاتمي برويم، طبيعي است كه كفه معادله به نفع حكومت سنگيني مي كند. اتفاقاً افرادي كه در موقعيت ميانجي يا مياندار قرار مي گيرند، اصلاً نبايد در جريان جنبش هيچ حمايت مستقيم يا آشكاري از جنبش بكنند، وگرنه موقعيت خود را به عنوان ميانجي از دست مي دهند.
همكار روزنامه توقيف شده زن (وابسته به فائزه هاشمي) آنگاه با تفاوت قائل شدن ميان هاشمي و اطرافيانش نوشت: گفته اي كه «آرزوي همه اين بود كه كاشكي خاندان هاشمي دست از «مصلحت انديشي» مي كشيد و امروز كه ديگر تكليف همه معلوم است موضع خود را شفاف «تر» بيان مي كرد و مهم تر از آن گام عملي برمي داشت. ولي آيا تو تغيير رويه اي مي بيني؟». اگر منظورت از خانواده هاشمي، شخص اكبر هاشمي است كه در بيان جمله ات اشتباه مي كني، اما اگر منظورت از خانواده هاشمي، افرادي مانند «مهدي»، «فائزه»، «فاطمه»، «محسن» و «ياسر» فرزندان هاشمي، يا همسر هاشمي، يا «حسين مرعشي» برادر زن هاشمي يا «محمد» برادر هاشمي است كه آنان در چند سال گذشته موضع خودشان را نشان داده اند. در طول جنبش سبز كه من و تو بيرون ايران بوديم، شش عضو خانواده هاشمي در تظاهرات خياباني حضور داشتند، فحش خوردند، همسر مهدي كتك خورد و دستگير شد، فائزه و آنها نه تنها مصلحت انديشي نكردند بلكه با فاش ترين شكل، به فعاليت براي جنبش سبز پرداختند. مهدي هاشمي در حال حاضر تحت تعقيب حكومت ايران است و اتفاقاً بخاطر اينكه مي گويند او از عوامل فتنه است و درست هم مي گويند تحت تعقيب است.
وي مي افزايد: فائزه براي انتخاب خاتمي تلاش كرد كه لابد قبول داري كه اين اقدامي مفيد بود. بعد از اصلاحات، فائزه روزنامه زن را ايجاد كرد كه به دليل انتشار پيام فرح پهلوي توقيف شد و او در همه مراحل از روزنامه اش و نيروهاي آن حمايت كرد. در روزنامه فائزه هاشمي پنجاه شصت نفر فعاليت مي كردند، از جمله خانم شادي صدر، ابراهيم نبوي، اصغر رمضانپور، هنگامه شهيدي، همايون خيري، مهتاب رحيمي، كامليا انتخابي فرد و دهها نفر ديگر بودند كه بخشي از آنها امروز زنداني اند، بخشي در تبعيد هستند و بخشي ديگر تحت تعقيب... شخص آقاي هاشمي هم به گمان من مهم ترين كسي بود كه كشور را از موقعيت ايدئولوژيك دهه شصت بيرون آورد.
«ا-ن» همچنين با دفاع مجدد از سكولاريسم نوشت: اينكه برخي مخالفان دوست ندارند كه كسي از آيه قرآن استفاده كند، مسأله خودشان است. ولي مردم اكثر كشورهاي مسلمان نشين به قرآن احترام مي گذارند و در اين مورد براحتي كوتاه نمي آيند. در كشوري لائيك مانند تركيه صد سال بعد از آتاتورك و كشف حجاب و ممنوعيت كامل حجاب، تازه چند سال است كه زن نخست وزير روسري به سرش مي گذارد و تازه تعداد باحجاب هاي تركيه افزايش پيدا كرده اند. همين روند در ميان مسلمانان اروپا هم هست. آرش عزيز! بقول محسن نامجو جبر جغرافيايي را كاري نمي شود كرد، ما همسايه سوئيس و فرانسه و آلمان و هلند نيستيم، ما كشوري شيعه هستيم كه همسايه هايمان پاكستان، افغانستان، تركيه، آذربايجان، عراق و امارات است. ما مي توانيم سكولار بشويم و بايد بشويم، اما اگر آتاتورك هم صد سال قبل از آيه قرآن عبور كرده بود، بالاخره مردم تركيه مجبورش كردند كه برگردد.
... از نظر من جنبش سبز هيچ تعريف خاصي از نظر ايدئولوژيكي ندارد و فقط يك چيز نيست. جنبش سبز مذهبي نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14