(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 خرداد 1390- شماره 19946

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقواي جمعي را بايد در مكتب امام آموخت حسين قدياني (نكته)
پروژه يكپارچه كردن اپوزيسيون چگونه شكست خورد
راه رسيدن به مقام «بندگي» خدا (بخش سوم و پاياني)
 
رئيس قوه قضائيه: كميته ويژه برخورد با تخلفات زيست محيطي تشكيل مي شود
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: ايران در جمع 10 كشور برتر جهان در انرژي هسته اي قرار دارد
لاريجاني در سنگاپور: فعاليت گروه هاي تروريستي در جهان ربطي به تفكر اسلامي ندارد
سخنگوي وزارت امور خارجه: تمام فتنه ها به بركت ولايت فقيه خنثي شده است
درخواست مردم خميني شهر از قوه قضائيه براي برخورد با اراذل و اوباش اين شهر
دست هاي پنهان نمي خواهد روابط تهران-قاهره برقرار شود
ورود زيردريايي هاي ايران به درياي سرخ اسرائيلي ها دوباره عصباني شدند



تقواي جمعي را بايد در مكتب امام آموخت حسين قدياني (نكته)

حدوداً 2 هفته پيش كه رهبر انقلاب از «تقواي جمعي» سخن گفتند، جدا از اينكه اين تركيب -يعني «تقواي جمعي»- برايم بسيار زيبا و بديع مي نمود، در اين انديشه بودم كه اولا؛ مشخصات و مختصات تقواي جمعي چيست و ثانياً؛ ما چه بايد بكنيم كه گرفتار حال امروز جماعتي نشويم كه خيلي چيزها را داشتند، اما تقواي جمعي نداشتند. در اين انديشه بودم تا اينكه در حرم امام، رهبر انقلاب در تشريح «مكتب امام» به عنوان «مكتب اسلام ناب» بر اين امر مهم تأكيد كردند كه ارزش ها را بايد در طول هم ديدو نمي توان به بهانه دفاع از يك اصل، اصل ديگر را ناديده گرفت. گمانم همين تأكيد مي تواند تعريف جامع و كاملي از «تقواي جمعي» باشد كه براي ما قطعاً مكتب امام يعني آن مكتبي كه معرف و شاخص همه خوبي ها من جمله تقواي جمعي است. در اين باب چند نكته اي مي نويسم:
يك: به نظر مي رسد مخاطب اصل كاري تقواي جمعي، احزاب و گروه هاي سياسي باشند. براي كساني كه كار جمعي- سياسي مي كنند، مهمتر از اينكه تك تك اعضا به صورت جداگانه انسان هاي متقي و پاك دست باشند، اين است كه خروجي گروه شان متأثر از تقواي جمعي، محصولي منطبق بر داده هاي مكتب امام باشد.
دو: مهمترين فرق تقواي جمعي با تقواي فردي در اين است كه اگر جلوه تقواي فردي، مثلا «اعتكاف» است، اما تجلي تقواي جمعي را بايد در «ائتلاف» جست وجو كرد. اگر اعتكاف براي خدا، آدمي را از گناهاني كه حق الله و حق الناس است، باز مي دارد، ائتلاف ما به عنوان گروه سياسي نيز بايد براي خدا باشد. اينجا سخن مي توان از «حق حكومت» گفت.
سه: شكي در اين نيست كه نظام مقدس جمهوري اسلامي كه تازه جهان اسلام به صرافت عمل بر اساس آموزه هاي آن افتاده بر گردن گروه هاي سياسي حق دارد. اين همان حق شهداي اين ملت- حكومت است بر گردن احزاب. عدم ملاحظه تقواي جمعي باعث دوري از مكتب امام مي شود و اين بزرگترين ناسپاسي در حق حكومتي است كه امام آن را بنياد نهاد. همين جا بگويم اصولا وقتي در نظام جمهوري اسلامي اي كه هر سال در آن يك انتخابات برگزار مي شود، سخن از حق حاكميت، همان سخن گفتن از حق ملت است و حق يك ملت قطعاً چيزي بسيار فراتر از «حق الناس» است. از همين روست مي بينيم گروه هايي كه تقواي جمعي را رعايت نمي كنند، هم به حكومت آسيب مي زنند و هم به ملت. آن حزب و دسته و جمع و مجمعي كه تقواي جمعي ندارد، خواسته يا ناخواسته با دشمن وارد ائتلاف شده است و وقتي تو با دشمن مؤتلف مي شوي، اين به تقويت دشمن منجر مي شود و تضعيف دوست. يعني تضعيف حاكميت- ملت.
چهار: بايد ديد اگر تقواي جمعي در كار نباشد، چه خطراتي را متوجه ما به عنوان فعالان سياسي مي كند. بر اساس تعريف رهبر انقلاب از مكتب امام كه شاخص مناسبي براي تقواي جمعي است، مي توان گفت كه نداشتن تقواي جمعي و برجسته ديدن يك اصل از اصل ديگر، مهمترين خطرش اين است كه مرزبندي ما با احزاب مخالف مان پررنگ تر از مرزبندي ما با دشمن اصل كاري يعني آمريكا و اسرائيل مي شود. اين معضل گاهي كار را به آنجا مي رساند كه ما در داخل، اصلاح طلب فعال در فتنه هاي 10 ساله 78 و 88 را به آن اصولگرايي كه هر چه هست در زيرمجموعه نيروهاي انقلاب اسلامي تعريف مي شود، ترجيح مي دهيم. اين سياسي كاري باعث مي شود ما اصلا مجال پيدا نكنيم كه وسط اين همه منازعه، احياناً 2 كلمه هم عليه دشمن اصل كاري حرف بزنيم. يعني دوست منتقد اما دلسوز را به مخالف خود مي فروشيم و اين هر 2 را- البته بيشتر اولي را!- به دشمن بيروني. اينجاست كه معلوم مي شود پاي تقواي جمعي در گروه ما لنگ مي زند. از ياد نبريم روزگاري مجمع روحانيون مبارز خودش را خط امام و اولين و مهمترين مبارز عليه آمريكا و اسرائيل مي دانست. از ياد نبريم اعضاي اين مجمع بعضاً تقواي فردي شان زبانزد بود، اما يك سؤال؛ الان چند سال است كه اين حضرات عليه آمريكا و اسرائيل به عنوان مخالفين اصلي مكتب امام، لام تا كام موضعي نگرفته اند؟! اگر ديروز اعضاي مجمع فلان اصل را بر بهمان اصل برتري مي دادند و در كار سياسي، موزون حركت نمي كردند، نتيجه آن شد كه ديديم در عصر اصلاحات، اين مجمع به جاي آمريكا و اسرائيل، بيشتر عليه نظارت استصوابي و معقول شوراي نگهبان موضع مي گرفت. يعني حاضر بود با دنياي شرق و غرب گفت وگو كند، اما نه تحمل ديگر جريانات داخلي را داشت و نه حوصله نهادهاي قانوني نظام را. غلبه يك اصل بر اصل ديگر، يعني افراط، و چنين افراطي، حتماً به تفريط مي انجامد و تفريط اين است كه تو از سويي خود را خط امام بخواني و از ديگر سو نه لازم بداني اعلام برائت كني از كساني كه امام را مي خواستند محصور در موزه ها كنند و نه واجب بداني عليه آشوبگران عاشورا- عاشورايي كه همه هستي امام بود- موضع گيري كني. يعني غلبه يك اصل بر اصل ديگر، مقدمه انحراف بزرگتر است و آن اين است: زدن قيد همه اصول.
پنج: ولايت و عدالت و اسلام خواهي و مردمي بودن و استكبار ستيزي و كار مضاعف مثل دانه هاي يك تسبيح اند. نخ اين تسبيح اما مكتب امام است. حبل المتين ما مكتب امام است. ضامن تقواي جمعي، مكتب امام است. از امام كه ما مهذب تر نداشتيم، ليكن همين امام، همه ارزش ها را با هم و در طول هم مي ديد و مي خواست. ما از امام، ساده زيست تر نداشتيم، اما از امام دشمن شكن تر هم نداشتيم. ما از امام، عدالت محورتر نداشتيم، اما براي همين امام، حفظ نظام اوجب واجبات بود. امروز هم اوجب واجبات براي خلف صالح خميني، حفظ نظام است. تأكيد «آقا» بر كار مضاعف، جهاد اقتصادي، تقواي جمعي و مكتب امام، يعني براي ولي امر، مهمتر از دولت و مجلس و دستگاه قضايي و هر ارگان و نهاد ديگري، حتي يكي مثل من كه داعيه فدايي بودن داريم، اصل «جمهوري اسلامي» است. از اين اصل مسلم تجربه نشان داده كه احزاب نمي توانند پاسداري كنند و بر آن ثابت قدم باقي بمانند الا به رعايت تقواي جمعي. تقواي جمعي يعني ترس از خدايي كه برايش حتماً «حق ملت» از «حق الناس» هم برتر و بالاتر است. تقواي جمعي يعني ترس از خدايي كه ما را امر كرده به اطاعت از اولي الامر. تقواي جمعي يعني ترس از خدايي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي را به هزينه خون 300 هزار شهيد به من و شما اعطا كرده است. تقواي جمعي يعني اگر هم قرار به قرباني كردن است، چه بهتر كه منافع گروه خود را پاي شجره طيبه انقلاب اسلامي فدا كنيم والا روز عقبي در كنار حق الله و حق الناس و حق يك ملت، ملت برتر از قوم حجاز با يك حق ديگر هم طرفيم و آن «حق حاكميت» است. حاكميتي كه يك ملت باشكوه تر از كوه پشتش ايستاده. حاكميتي كه زعيم آن لابد آنقدر مقتدر هست كه براي شناخت بهترش بايد پاي سخنان سيد حسن نصرالله بنشيني و بداني كه حزب الله، حزب الله نمي شد، اگر خامنه اي را نداشت، كه سيد حسن خود معترف است «نصرالله» را و هر نصر و فتح الهي را مديون جانشين روح الله است. گمانم حزب الله لبنان الگويش در پيروي از «مكتب امام» و «تقواي جمعي»، نه احزاب ما، كه ملت بيدار ماست. ملتي كه معتقد است: «حزب فقط حزب الله، سيد علي روح الله.»

 



اعترافات يك عضو دستگير شده ضدانقلاب
پروژه يكپارچه كردن اپوزيسيون چگونه شكست خورد

«گوادلوپ 2» اين نام كنفرانسي است كه سرويسهاي جاسوسي آمريكا، رژيم صهيونيستي، انگليس، فرانسه و آلمان در آن براي براندازي جمهوري اسلامي با هم همپيمان مي شوند و در همراهي با فتنه گران ، جريان ضدانقلاب، منافقين و سلطنت طلبها براي دست زدن به كودتاي نظامي عليه ايران طراحي مي كنند.
سرويسهاي جاسوسي مزبور كه در دو سال گذشته در تلاش بودند با حمايت از فتنه گران و آشوبهاي خياباني به طرح دلخواه خود يعني انقلاب مخملي دست پيدا كنند به دليل عدم حمايت مردمي به موفقيت چنداني دست پيدا نمي كنند. در اين هنگام پروژه اي در بنياد دفاع از دموكراسي FDD تعريف مي شود كه عمليات براندازي را وارد فاز جديدي مي كند.
مايكل لدين مشاور امنيتي دولت ريگان و از عناصر نومحافظه كار در جريان يك كنفرانس سياسي در اين موسسه مي گويد: پشتيباني قوي از ايرانياني كه خواهان آزادي هستند يقينا در پايان دادن به رژيم اسلامي در ايران كارگر خواهد بود، نبايد گفت جنبش سبز سركوب شده است يا از بين رفته است.
در اين كنفرانس كه از سران داخلي فتنه سلب اميد شده است «طرح دولت در تبعيد» براي ايران كليد مي خورد.
اساس اين پروژه اين است كه دولت در تبعيد بايد توسط فردي پياده سازي شود كه داراي پايگاه مذهبي و نظامي ويژه اي در ميان ايران باشد.
در همين حال دنيس راس در لابي صهيونيستي آيپك در شهريور 88 وارد فاز اجرايي اين پروژه مي شود و از شناسايي فردي ايراني در بانكوك خبر مي دهد كه داراي پايگاه اجتماعي است وي سابقه فعاليت نظامي در ميان نيروهاي مسلح ايران را نيز دارا است.
سفارت آمريكا در بانكوك با آقاي محمدرضا مدحي كه به تجارت الماس مي پردازد ارتباط برقرار مي كند. در يك فرصت فوري ملاقاتي بين آقاي مدحي و يك ژنرال آمريكايي در بانكوك برقرار مي شود اگرچه اين ملاقات كوتاه است و مدحي در ابتدا اعلام مي كند كه شرايط آنان را نمي پذيرد اما فورا سفر وي به عربستان هماهنگ مي شود.
آقاي مدحي در سفر به عربستان در يك هتل اقامت مي كند و به او گفته مي شود كه به زودي با فرد بسيار مهمي ديدار خواهد كرد. مهمان ويژه اين ديدار خانم هيلاري كلينتون بود كه به همراه وزير خارجه عربستان (سعود الفيصل) مشتركا در مورد براندازي در ايران با او سخن مي گويند. خانم كلينتون مي گويد بسيار مشتاق است كه وي را در آمريكا ببيند تا جنبش را با عنوان «جمع ياران» كه تمام طيفهاي اپوزيسيون را براي براندازي در ايران دربرمي گيرد راه اندازي كند.
در اين هنگام سفراي آمريكا، انگليس و معاون سفير فرانسه در مدت 3 روز اقامتش با وي ديدار مي نمايند.
مدحي سپس در يك پرواز به لس آنجلس سفر مي كند و از آنجا به محل اقامتش در واشنگتن با اسكورت ديپلماتيك انتقال مي يابد.
مدحي در واشنگتن با معاونان وزير امورخارجه دنيس راس و جوبايدن كه تمايلات صهيونيستي دارند ديدار مي كند. در اين ديدار جوبايدن به وي تاكيد كرد كه بايد روي كمك آمريكا براي براندازي ايران حساب كند. بايدن مي افزايد: توافقات اوليه تشكيل دولت در تبعيد در يك سال گذشته تنها چيزي كه كم داشت يك گروه امنيتي و نظامي بود و با پيوستن شما باعث تكميل اين پروژه شد.
دنيس راس هم به وي مي گويد كه يك جلسه در گوادلوپ فرانسه برگزار مي شود و شما در آنجا به عنوان نماينده ما عمل مي كني. با توجيه شدن مدحي در آمريكا وي راهي پاريس مي شود كه گروههاي ضد انقلاب كه در آنجا گرد هم آمده اند را به هم پيوند دهد.
اميرحسين جهانشاهي كه 9 سال از عمرش را تحت فعاليتهاي سازمان جاسوسي موساد براي براندازي در ايران گذرانده است و مهرداد خوانساري كه به عنوان مغز متفكر وي عمل مي كند، در پاريس منتظر آقاي مدحي هستند و با ورود مدحي جلسه اي سه نفره بصورت محرمانه برگزار مي شود كه از ميان سه نفر فوق يكي به عنوان فيلم بردار و ضبط اين لحظات عمل مي نمايد. در اين جلسه قرار هماهنگي ها گذاشته مي شود و اعضاء در جلوي دوربين تاكيد مي نمايند كه از آن جلسه سخني بيرون نرود. پس از اين جلسه چهره مدحي وارد رسانه ها مي شود و تلويزيون رژيم صهيونيستي 10بار در يك روز مصاحبه وي را پخش مي كند.
جنبش جمع ياران در كنفرانس گوادلوپ 2 با همكاري نمايندگاني از سرويسهاي جاسوسي كشورهاي مختلف و افراد ذيل برگزار مي شود.
عليرضا نوري زاده (جاسوس Mi6 و موساد)، محسن مخملباف(عضو ستاد فتنه و رابط ستاد قيطريه)، اميرحسين جهانشاهي (عضو تروريستي موساد)، حسن شرفي (جانشين دبيركل حزب منحله دمكرات)، عبدالله مهتدي (دبيركل حزب منحله كومله)، موسي شريفي(نماينده حزب همبستگي اهواز)، مهرداد خوانساري (وابسته به سازمان Mi6)،رضا حسين پور(نماينده تجزيه طلبان بلوچ) و اعضايي از جريانات فاسد فرهنگي، منافقين و سلطنت طلب ها، توده اي ها. در اين جلسه همچنين سه نفر از نمايندگان دولت فرانسه به نام هاي ذيل حضور داشتند 1- سگال صاحب بزرگترين شركت هواپيماهاي جنگي ميراژ 2هزار، 2- منوال سازنده يكي از شركت هاي تسليحاتي فرانسه 3- نماينده ويژه آقاي ساركوزي كه مسئول ميز ايران در سرويس اطلاعاتي فرانسه هم هست.
در اين جلسه مخملباف از طرف جنبش سبز به سخنراني مي پردازد و بعد از وي جهانشاهي نماينده موساد مي گويد: براي اولين بار در اين 30 سال در يك جا جمع شديم، يك جا و يك زبان گفتيم، مبارزه مي كنيم. هيچ اختلافي بين ما نيست و يك هدف داريم آن هم براندازي است.
مدحي در اعترافاتش مي گويد كه بعد از گوادلوپ 2 تصميم بر اين شد كه در پادگان «سكله» در فلسطين اشغالي مستقر شويم و با فرماندهي من و نيروهايي كه در ايران داشتم و همچنين گروهك هاي تروريستي منافقين با ترور فيزيكي مسئولين ارشد ايراني در ايران كودتا را عملياتي كنيم و در همين حال كه پروژه الماس فريب به تمام اهدافش رسيده شده بود نيروهاي وزارت اطلاعات در يك محل مدحي را آخرين حلقه پروژه به ايران منتقل مي كنند و سرويس هاي جاسوسي آمريكا، رژيم صهيونيستي، انگليس و آلمان را ناكام مي گذارند.
شايان ذكر است در تاريخ گوادلوپ 1 كه در ژانويه 1979/دي1357 با حضور رؤساي دولت 4 قدرت مهم بلوك غرب در جزيره گوادلوپ برگزار شد، به عنوان اقدامي در جهت بازگشت شاه مخلوع ايران به قدرت شناخته مي شود، اما اين بار در گوادلوپ 2 سران اپوزيسيون جمهوري اسلامي كه حتي سران گروه هاي منحرف اخلاقي و اجتماعي نيز در ميان آنها به چشم مي خوردند با هم متحد شدند و با اعلام موجوديت «دولت در تبعيد» رسماً نسبت به انجام اقدام براندازانه عليه جمهوري اسلامي متحد شدند، اتحادي كه پشتوانه مالي 7 ميليارد دلاري آمريكا را در پشت سر خود داشت.

 



زلال بصيرت
راه رسيدن به مقام «بندگي» خدا (بخش سوم و پاياني)
تكيه كلام آيت الله بهجت ؛ انجام واجبات ، ترك محرمات

حديث معروفي از يكي از همسران پيغمبر نقل شده است كه مي گويد: پيغمبر اكرم(ص) هر شب منزل يكي از همسرانشان استراحت مي كردند. شبي نوبت من بود و آن حضرت در اتاق من بودند. مدتي در بستر خوابيدند. من خودم را به خواب زدم. مدتي گذشت. او مي گويد حضرت خيال كردند كه من خوابم. خيلي آرام از رختخواب بيرون رفتند و مشغول نماز شدند. بعد از نماز سر به سجده گذاشتند و شروع كردند به گريه كردن. من كنجكاو شدم كه ببينم به چه سبب گريه مي كنند. آرام آرام خودم را كشاندم به آن جايي كه پيغمبر در حال سجده مشغول گريه بود. خوب گوشم را نزديك بردم تا سخن حضرت را در حال سجده بشنوم. شنيدم كه عرض مي كند: «الهي لاتكلني الي نفسي طرفه عين ابدا الهي لا تردني في سوءاستنقدتني منه؛ خدايا يك آن من را به خودم وامگذار. خدايا! تو كه من را از بدي ها نجات دادي، ديگر من را به بدي ها برنگردان.» ديگر نتوانستم طاقت بياورم گفتم: يا رسول الله! شما كه گناهي نداريد. به علاوه قرآن مي فرمايد «ليغفر لك الله ما تقدم من ذنبك و ما تاخر»(1). اين چه حالي است كه شما داريد؟ چرا نيمه شب اين طور گريه مي كنيد؟ فرمود: «افلا اكون عبدا شكورا؛ من بنده اي حق شناس نباشم؟» (2) حضرت بياني فرمودند تا او چيزي بفهمد، ولي گمان نمي كنم از حقيقت مطلب چيزي فهميده باشد. بنده هم نمي فهمم يعني چه؟ اما اين سؤال مطرح مي شود كه اين چه حالتي است كه نيمه شب كسي كه در روز، خستگي ها و ناراحتي هايي داشته و زحمت هايي كشيده است، حالا كه وقت استراحت است، از بستر گرم بلند شود، نماز بخواند، سر به سجده بگذارد، گريه كند و بگويد: «خدايا من را به خودم وامگذار» اين چه حالي است؟ مگر احتمال مي داد كه خدا او را به خودش واگذارد؟ مگر خدا براي پيغمبر چيزي كم گذاشته بود؟ اين يك حالي است كه تا آن درك پيدا نشود، حاصل نمي شود. ما در حدي نيستيم كه حقيقت آن را بفهميم. آن چه مي فهميم با همين تشبيهات و تمثيلات است. قرآن مي فرمايد: «و هم من خشيته مشفقون؛ از خشيت او بيمناكند» (3) تعبير خشيت را به كار مي برد، اما «خشيت» به چه معناست؟
گفتيم كه آيت الله بهجت كسي بود كه فهميد براي چه خلق شده و دانست كه از چه راهي بايد به آن هدف برسد. مطالبي را كه تا اين جا بيان كرديم به اين جهت بود كه بفهميم هدف از خلقت ما چه بوده است، و گفتيم تا به آن حقيقت نرسيم، نمي توانيم حقيقتش را درك كنيم و مزه اش را بچشيم. تنها مي توانيم بگوييم آن مقام، مقام قرب است: «في مقعد صدق عند مليك مقتدر»(4) اما قرب خدا به چه معناست؟ خدا كه مكاني ندارد تا ما نزديك او شويم. بايد رسيد تا فهميد.
تعبيري كه خدا درباره خلقت انسان و جانشيني او دارد همين گونه است. مي فرمايد: «... اني جاعل في الارض خليفه ...؛ من مي خواهم براي خودم در زمين جانشين بيافرينم.»(5) آيا موجودي كه از يك اسپرم خلق مي شود و آخرش هم يك مردار است. و هو بين ذلك يحمل العذره (6)، و ما بين اين دو هم حمل كننده كثافات است، چونه بناست خليفه خدا شود؟ چگونه به چنين مقامي مي رسد؟ آيا با خوردني ها، آشاميدني ها و پوشيدني هاي بهتر به اين مقام مي رسد؟ آيا با داشتن كاخهاي مجلل تر و ساير وسايل مرفه تر براي زندگي، آن مقام حاصل مي شود؟ يا مطلب چيز ديگري است؟ به هر حال به كنه آن نمي رسيم و همين اندازه بايد بگوييم آن مقام، مقام قرب خداست.
الگوي همه مؤمنان
آسيه همسر فرعون زير شكنجه مي گفت: «... رب ابن علي عندك بيتا في الجنه ...»(7) آسيه يكي از زناني است كه خداي متعال درباره او در قرآن مي فرمايد: او نمونه و الگويي است - نه تنها براي زنان- بلكه براي همه مؤمنين و مؤمنات عالم: «و ضرب الله مثلا للذين آمنو امرأه فرعون...». همسر فرعون به مقامي رسيد كه اولياي خدا بايد او را الگوي خودشان قرار دهند. مگر او چه كار كرد و چه گفت؟ گفت: «رب ابن لي عندك بيتا في الجنه ؛ خدايا! خانه اي براي من در بهشت در نزد خودت بساز.» اين تعبير، تعبير خودماني است و به همين جهت است كه مي گويم ما از همين تشبيهات و تمثيلات مي توانيم چيزهايي بفهميم. آسيا براي اينكه بگويد من مي خواهم به خودت برسم، چه بگويد؟ اين جمله او تعبير ديگري از همان قرب به خدا است والا او مي دانست كه خدا خانه ندارد. مقام او بسيار بالاتر از اين بود كه گمان كند خدا گوشه اي از بهشت زندگي مي كند تا از او بخواهد در نزديكي آن خانه خانه اي هم براي او بسازد! آنچه در دل داشت اين بود كه مي خواست به خدا نزديك شود و به مقام قرب برسد، اما تعبير ديگري نداشت. گفت: من در دنيا در چنگال فرعون اسيرم. مرا از دست او نجات بده: «... نجني من فرعون و عمله...» و خانه اي براي من در بهشت در نزد خودت بساز. اين زبان خودماني است، اما حقيقت آن را وقتي فهميد كه خانه را برايش ساختند و رفت. اجمالاً بايد بگوييم آن هدفي كه ما براي آن آفريده شده ايم، رسيدن به قرب خداست. با همه پستي، حقارت، نداري، ضعف و جهل مان، اگر بخواهيم و اگر همت كنيم، خداوند مي تواند آن چنان ما را بالا ببرد و قدم قدم به خود نزديك كند تا برسيم به جايي كه محبوب خودش شويم. انسان براي اين هدف خلق شده است. آن كساني كه به اين جا رسيدند، به هدف رسيدند. آنها مقصود از خلقت بوده اند. مقصود، حضرات معصومين(ع) كساني هستند كه در مكتب آنها پرورش يافته اند؛ كساني مثل آيت الله بهجت. ديگران طفيلي اند. ما به هر اندازه كه به آنها تشبه پيدا كنيم و راه آنها را بپيماييم، به آن هدف نزديكتر مي شويم.
جبران كننده كمبودها
خداي متعال از سر فضل و كرم بي نهايت خود، راه ديگري هم براي نزديكتر كردن ما به خود قرار داده است، و آن راه، شفاعت است. خداوند نمي گذارد فقط در آن حدي بمانيم كه با همت و تلاش خود رسيده ايم؛ بلكه كمبودها را هم در روز قيامت به وسيله شفاعت جبران مي كند. اين فضل و كرم بي نهايت خداست. چنين خدايي را بايد بنده اي چون آيت الله بهجت آن گونه برايش عبادت كند و در نماز آن طور در مقابلش خضوع كند؛ خدايي كه آن رحمت بي نهايت را دارد، اين گونه هم بايد پرستش شود. ما بايد از اين نمازي كه مي خوانيم، شرمنده باشيم. ما كجا، اولياي خدا كجا؟! آنها خدا را آن طور شناختند و آن طور بندگي كردند.
تكيه كلام آيت الله بهجت
تاكنون درباره هدف خلقت بحث كرديم. در ادامه اجمالا خواهيم گفت كه چگونه به آن هدف برسيم. راه رسيدن به هدف، همان راهي است كه آيه شريفه «و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون» بيان مي كند. تنها راه، عبادت و اطاعت خداست و هيچ راه ديگري وجود ندارد. هيچ رياضتي تا وقتي كه رنگ عبادت خدا را نداشته باشد، با آن هدف ارتباط پيدا نمي كند. رياضت هايي كه رنگ الهي ندارد، ممكن است دراين عالم آثاري داشته باشد، مثل مرتاضين هند كه رياضت هايي مي كشند و براي آنها هم آثاري در اين عالم دارد، اما هيچ ربطي به آن هدف ندارد. خداوند در عوض زحمت هايي كه در اينجا كشيده اند، چيزهايي به آنها مي فهماند و قدرت هايي به آنها مي دهد. وقتي هم كه از اين جا رفتند، پرونده بسته مي شود. اگر كسي مي خواهد به آن هدف برسد، فقط يك راه دارد و آن فقط بندگي خداست «ما خلقت الجن والانس الا ليعبدون».
تكيه كلام مرحوم آيت الله بهجت «انجام واجبات و ترك محرمات» بود؛ ايشان كه اين جمله را مي فرمود، آن را خوب درك كرده بود. من و شما هم مي توانيم اين جمله را بگوييم، اما گفتن ما با گفتن او بسيار تفاوت دارد. او كه اين جمله را مي گفت، مثل روز برايش روشن بود و هيچ شك و شبهه اي در آن نداشت، اما من و شما كه مي گوييم، در دلمان هم مي گوييم نماز چه ربطي به حوريه دارد؟ در دلمان اين شبهه وجود دارد كه انجام فلان مستحب در دل شب چه فايده اي دارد؟ او مي فهميد يك لحظه در دل سحر به ياد خدابودن، چه نورانيتي ايجاد مي كند. اين حقايق را خدا به او نشان داده بود. من و شما- بنده خودم را عرض مي كنم، به شما جسارت نمي كنم- آن طور كه بايد و شايد باور نكرده ايم. اگر باور كرده بوديم، در ميدان عمل جدي تر بوديم. پس بايد بفهميم كه براي چه آفريده شده ايم و بدانيم كه راه اجمالي آن عبادت خداست.
چگونه خدا را عبادت كنيم
اما چگونه بايد خدا را عبادت و اطاعت كرد؟ خدا پيغمبر و ائمه معصومين را فرستاده است تا به ما ياد دهند كه چگونه عبادت و اطاعت كنيم. اين بزرگترين نعمتي است كه خدا به ما مرحمت كرده و بر ما منت گذاشته است. زندگي آنها هم براي ما روشن است؛ مي دانيم پيغمبر(ص) چه طور زندگي مي كرد؛ مي دانيم علي(ع) چطور زندگي مي كرد. در تاريخ هرچه را بتوان تحريف كرد، زندگي اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) تحريف شدني نيست. همه دشمنان علي و همه كفار عالم هم مي دانند كه علي مرد عبادت، مرد فداكاري، مرد حق و مرد عدالت بود؛ علم و تقواي او بي نظير بود، اين را نمي توان مخفي كرد. دشمنان علي بسيار تلاش كردند تا فضائل او را مخفي كنند؛ اما خدا بر سر ما منت گذاشت كه بعد از 0041سال ما بدانيم علي چه طور زندگي كرد. براي اين كه فردا نگوييم: ما نمي دانستيم. اگر بگوييم نمي دانستيم، جواب خواهند داد: شما كه شيعه علي هستيد، چه طور نمي دانستيد علي چگونه زندگي مي كرد؟» اگر مي خواهيد راه علي را بپيماييد، بايد دستورات او را عمل كنيد؛ بايد به سيره او عمل كنيد. پس در يك كلمه راه سعادت، عمل كردن به دستورات اسلام است كه در كلمات اهل بيت«ع» منعكس است؛ تنها راه همين است و بس.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) به مناسبت سالگرد رحلت آيت الله العظمي بهجت- مسجد اعظم قم- 62/2/98
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- فتح، 2.
2- بحارالانوار، ج86، ص42.
3-انبياء، 82.
4-قمر، 55.
5-بقره، 03.
6-تصنيف غررالحكم و دررالكلم، ص803.
7- تحريم، 11.
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



رئيس قوه قضائيه: كميته ويژه برخورد با تخلفات زيست محيطي تشكيل مي شود

رئيس قوه قضاييه از تصميم دستگاه قضايي براي برخورد قاطع با تخلفات زيست محيطي و حفظ و حراست از منابع طبيعي و نظارت بر عملكرد سازمان هاي مسئول در اين زمينه خبر داد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به فرا رسيدن هفته محيط زيست، بي توجهي به محيط زيست، افزايش تخلفات زيست محيطي، بهره برداري بي رويه و غير قانوني از منابع طبيعي، تخريب جنگل ها، منابع و سفره هاي آب زيرزميني و بذل و بخشش هاي بي حد و حصر در واگذاري زمين ها و اراضي ملي را موجب از بين رفتن فضاي طبيعي و فاجعه اي زيست محيطي توصيف كرد كه ابعاد و اثرات واقعي آن در آينده بيشتر نمايان و دستگاه قضايي براي كاهش اين تخلفات به صورت جدي وارد عمل خواهد شد.
آملي لاريجاني كوتاهي و سهل انگاري در توجه و حفظ و حراست از محيط زيست، منابع طبيعي، جنگل ها و مراتع را از ناحيه هر شخص و گروه حقيقي و حقوقي و سازمان و وزارتخانه اي غير قابل قبول دانست و اظهار كرد: قوه قضاييه به صورت جدي در زمينه تخلفات محيط زيستي و هر نوع تعرض و تعدي به منابع طبيعي و تخريب جنگل ها و بهره برداري نامناسب و غير قانوني از آنها وارد عمل خواهد شد.
وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد تحرك و حساسيت در بخش هاي حقوقي وزارتخانه ها و سازمان هاي مرتبط با محيط زيست خاطرنشان كرد: قوه قضاييه با تشكيل كميته اي ويژه به صورت جدي و با سرعت و قاطعيت به بررسي وضعيت زيست محيطي كشور مي پردازد و نتايج بررسي هاي اين كميته در اسرع وقت جهت تصميم گيري هاي بعدي در جلسه مسئولان عالي قضايي مطرح مي شود.
رئيس دستگاه قضايي از تمام سازمان ها و ارگان هاي مرتبط با محيط زيست و منابع ملي و طبيعي كشور خواست ضمن توجه جدي به انجام وظايف و حساسيت ويژه به جلوگيري از تخلفات، گزارش ها و شكايت هاي خود را به سرعت و با دقت نظر به دستگاه قضايي ارائه كنند و نسبت به اين مقوله بي توجه نباشند.
آملي لاريجاني در ابتداي اين جلسه با قدرداني از حضور هميشگي و با صلابت مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) تصريح كرد: مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) باشكوه هرچه بيشتر در مرقد مطهر حضرت امام (ره) و در سراسر كشور در چهاردهم خرداد برگزار شد و مردم قدردان ما به پاس مجاهدت هاي بي پايان امام و به پاس آن همه اخلاص و صلابت و شجاعت و فطانت از اقصي نقاط كشور در مرقد امام (ره) گرد هم آمدند تا سالروز ارتحال آن روح بلند را گرامي بدارند.
وي ادامه داد : اين يك تجديد بيعت با آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي و امام راحل (ره) است و خداوند را بر اين استواري بر آرمان ها، شكرگزاريم.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به سخنان روشنگرانه مقام معظم رهبري در اين مراسم و تحليل جامعي كه از راه و اهداف و آرمان هاي حضرت امام (ره) ارائه كردند، افزود: سخنان مقام معظم رهبري در سالگرد ارتحال امام (ره) تحليل متين و جذابي از راه امام بود. ايشان ابعاد اصلي مكتب حضرت امام (ره) را مثلث معنويت، عقلانيت و عدالت بيان كردند و اينكه ابعاد اين مثلث را بايد با هم ديد. اتفاقا امروز جهان تشنه همين امور يعني معنويت، عقلانيت و عدالت است و به همين دليل هم هست كه اسلام در قلوب رسوخ مي كند و جهان اسلام را به حركت وا مي دارد.

 



نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: ايران در جمع 10 كشور برتر جهان در انرژي هسته اي قرار دارد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام پيشرفت هاي علمي و فني جمهوري اسلامي در عرصه هاي مختلف گفت: ايران در جمع 10كشور برتر جهان در انرژي هسته اي قرار دارد.
شهاب الدين صدر در همايش علمي و اجرايي تعاون و فناوري هاي نوين در راستاي بكارگيري ظرفيت هاي مردمي در تعاوني هاي دانش بنيان با تاكيد بر اينكه توسعه فناوري از اولويت هاي نظام محسوب مي شود، گفت: از مقوله هاي مرتبط به تعاوني هاي دانش بنيان توسعه علم و توليد ثروت است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: توليد ثروت در دين اسلام نيز امر پسنديده اي است اما اگر مديري نتواند از منابع كشور به درستي استفاده كند منابع را تباه خواهد كرد.
صدر در بخش ديگري از سخنانش به ادامه مسير درست كشور اشاره كرد و بيان داشت: توسعه مهارت ها و فناوريهاي مختلف از اولويت هاي نظام اسلامي است و در اين مقوله نبايد ترديد كرد. امروز برخي كشورها با نهادينه كردن دانش، وضع باثباتي را براي خود ايجاد كرده اند.
وي تلاش براي ايجاد تعاوني هاي دانش بنيان را تلاش براي نهادينه سازي دانش در كشور دانست و افزود: ايران در افق 1404 بايد در توليد علم و سهم برتر منابع انساني و همچنين سرمايه هاي اجتماعي، پيشرفت مناسبي را تجربه كرده باشد.
اين نماينده مجلس از جايگاه 24 فعلي كشور در جهان از نظر توليد علم سخن گفت و تصريح كرد: هم اكنون 19 هزار مقاله ثبت شده علمي نيز در كشور وجود دارد و كشور داراي 3 ميليون و700 هزار نفر دانشجو است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، جايگاه كشور را در زمينه نانوتكنولوژي مناسب ارزيابي كرد و اظهار داشت: در اين عرصه 90 شركت و 40 موسسه فعال در كشور وجود دارد. به صورت كلي رتبه ايران در نانوتكنولوژي جهان 14 است.
صدر با بيان اينكه رتبه ايران در توليد آب سنگين نيز قابل توجه و جزو 9 كشور برتر جهان است، خاطرنشان كرد: امروز كشور ما در سدسازي به مرز خودكفايي رسيده است به نحوي كه از 26 سد اول انقلاب به 522 سد فعال در حال حاضر رسيده ايم.
وي برج ميلاد تهران را با ارتفاع 435 متر، چهارمين برج مخابراتي و تلويزيوني جهان دانست و گفت: هم اكنون در توليد موتور نيز به مرز 1 ميليون دستگاه رسيده ايم با اين حال تا رسيدن به جايگاه واقعي فاصله داريم و اين مهم مي تواند از طريق تجميع نخبگان و سرمايه ها در بخش تعاون اتفاق بيفتد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ميزان زنان باسواد كشور را امروز 85 درصد از كل جمعيت آنان در كشور اعلام كرد و افزود: از سويي 67 درصد كل ورودي هاي به دانشگاهها را زنان تشكيل مي دهند.

 



لاريجاني در سنگاپور: فعاليت گروه هاي تروريستي در جهان ربطي به تفكر اسلامي ندارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي فعاليت گروه هاي تروريستي در جهان را بي ارتباط با تفكر اسلامي دانست.
علي لاريجاني در جريان سفر به سنگاپور ظهر روز گذشته از مسجد سلطان اين كشور بازديد و در ضيافت ناهار شوراي امور مسلمانان شركت كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نحوه زندگي مسلمانان در سنگاپور، گفت: مسلمانان در كنار باقي اقوام زندگي مسالمت آميزي دارند و اين رشته در تفكرات اسلامي دارد.
وي افزود: اگر در جهان شاهد فعاليت گروه هاي تروريستي هستيم، اين قضيه مربوط به تفكر اسلامي نيست، گروه هاي خارجي براي بدنام كردن مسلمانان اين اقدامات را انجام مي دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: امام علي(ع) مي فرمايد؛ مردم يا مسلمان و برادر هستند يا در انسانيت با شما مشتركند، بنابراين بايد با همه انسانها روابط انساني داشت و همگرا با آنها زندگي كرد.
لاريجاني خطاب به مسلمانان سنگاپور گفت: اميدواريم همين مسير براي مسلمانان در سنگاپور ادامه يابد و با ساير اقوام روابط نزديك داشته باشيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: جمهوري اسلامي تفكرش اين است كه همه مسلمانان اعم از شيعه و سني با هم برابرند و با همين روحيه تلاش مي كنند تا عزت اسلامي دوباره به جهان اسلام برگردد.
وي افزود: برخي تلاش مي كنند مسلمانان را دست دوم محسوب كنند و بين آنها اختلاف بيندازند در حالي كه مسلمانان همه ملت هاي جهان را دوست مي دارند.
در ابتداي اين ضيافت «مفتي محمد فطري بكرم» از حضور هيئت ايراني در مسجد سلطان سنگاپور ابراز خرسندي كرد و خواستار گسترش روابط بين دو كشور شد.
لاريجاني همچنين در دومين روز سفر به سنگاپور با «لي سينگ لونگ» نخست وزير سنگاپور ديدار و گفت وگو كرد. در اين ملاقات نخست وزير سنگاپور نخستين سفر لاريجاني را به اين كشور تبريك گفت.
رئيس مجلس همچنين با «تئوچي هين» وزير كشور سنگاپور كه همزمان معاون نخست وزير و وزير امنيت ملي اين كشور نيز هست، ديدار و گفت وگو كرد.
روز گذشته در هتل حيات اين كشور كه محل استقرار هيئت ايراني هم مي باشد، رئيس مجلس كشورمان و «لويي تاكيو» وزير حمل ونقل سنگاپور ملاقاتي داشتند.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: تمام فتنه ها به بركت ولايت فقيه خنثي شده است

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با تاكيد بر اينكه تمام فتنه ها به بركت ولايت فقيه خنثي شده است گفت: تنها راه غلبه بر فتنه ها تبعيت محض از ولايت فقيه است.
رامين مهمانپرست در چهارمين همايش ولايتمداري، بصيرت ديني و جنگ نرم كه در ستاد ارتش برگزار شد گفت: امروز پس از 32 سال از انقلاب، به دليل مقاومت مردم ما و تحمل فشارها در كنار توسعه كشور در بخش هاي مختلف، پيام انقلاب اسلامي به دنيا منتقل شده است و مردم مسلمان در كشورهاي اطراف ديده اند كه يك ملت چطور روي پاي خود ايستاده، همه فشارها را تحمل كرده و در بخش هاي مختلف پيشرفت داشته است، در بحث مشاركت هاي مردمي سرآمد بسياري از كشورهاست و در معادلات دنيا نقش تعيين كننده اي دارد.
وي تصريح كرد: اگر ما كشوري بوديم كه خاصيت و تاثيري نداشتيم چه دليلي وجود داشت كه اينقدر به كشور ما فشار بياورند؟ معلوم مي شود كه افكار و ايده هاي ملت ما منتقل شده و امروز نتيجه آن را در بيداري اسلامي كشورهاي منطقه و شمال آفريقا مي بينيم و اين همان چيزي است كه غربي ها از آن مي ترسيدند. مردم كشورهاي منطقه سال ها وضعيت كشور ما را نگاه كردند و در هر صحنه اي كه ما ايستادگي مي كرديم آنها افتخار مي كردند و نور ايمان در دل هاي آنها ايجاد مي شد. بدين ترتيب در طول اين سال ها احساس حقارتي كه از وابستگي حكومت هاي خود داشتند جمع شد تا با يك جرقه انفجاري در منطقه صورت بگيرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، با تاكيد بر اينكه مقامات ارشد نظام تمام مسائل را با هوشياري دنبال مي كنند، تصريح كرد: هيچكدام از فتنه ها به نتيجه نخواهد رسيد همانطور كه تمام فتنه ها در انقلاب به بركت ولايت فقيه خنثي شده است. تنها راه به نتيجه رسيدن فتنه هاي دشمن ايجاد شكاف و تفرقه در كشور است و هركس در جهت اختلاف ميان مسئولان يا مردم گام بردارد در جهت منافع دشمن گام برداشته است. تنها راه غلبه بر فتنه ها تبعيت محض از ولايت فقيه است.

 



درخواست مردم خميني شهر از قوه قضائيه براي برخورد با اراذل و اوباش اين شهر

اصفهان- خبرنگار كيهان:
گروهي از اراذل و اوباش كه با يورش به باغي اقدام به آزار و اذيت دختران و زنان كرده بودند دستگير شدند.
چند خانواده كه در باغي در اطراف خميني شهر به تفريح مشغول بودند با هجوم چند نفر از اراذل و اوباش مواجه شدند.
با توجه به اهميت حادثه و پيگيري مسئولان و مردم خميني شهر، موضوع در شوراي تأمين استان اصفهان مطرح و متهمان مورد تعقيب قضايي و انتظامي قرار گرفتند كه با پيگيري سريع پليس و دستگاه قضايي تعدادي از متهمان دستگير و مابقي كه شناسايي شده اند، اقدام به فرار كرده اند.
مردم خميني شهر كه بسيار از اين حادثه متأثر شده اند در تجمعي خواستار اشد مجازات قانوني متهمان شده اند.
مردم خميني شهر با تجمع در مقابل دادگستري اين شهرستان ضمن انزجار از جنايت اخير، خواستار تسريع در برخورد با متهمان شده اند.
براساس آخرين خبر، پليس 4 متهم از 12 متهم را دستگير كرده و قول داده است در اسرع وقت بقيه متهمان اين جنايت را دستگير كند. متهمان دستگير شده و فراري داراي سابقه كيفري هستند.

 



انديشمند برجسته مصري طي مقاله اي فاش ساخت
دست هاي پنهان نمي خواهد روابط تهران-قاهره برقرار شود

فهمي هويدي نويسنده و انديشمند مشهور مصري طي مقاله اي به افشاگري دست هاي پنهاني پرداخت كه روابط ايران و مصر را به سود خود نمي بينند.
اين تحليلگر مصري كه اخيرا به كشورمان سفر كرده است، با اشاره به اينكه دست هاي پنهاني دركارند كه برقراري روابط ميان دو كشور را به زيان منافع خود مي بينند نوشت: هيچ گاه نبايد منافع دو ملت و دو كشور را قرباني اين طرف ها كرد.
وي تاكيد كرد: رابطه ايران و مصر همچنان يكي از معيارهايي است كه بواسطه آن مي توان ميزان وجود استقلال در تصميم گيري هاي مصري را ملاحظه كرد. به همين دليل است كه طي سه دهه روابط سردي كه ميان دو كشور حاكم بود، همواره كارشناسان و صاحبنظران بين المللي بر اين نكته تاكيد داشتند كه دليل اصلي اين سردي روابط فقط دو كشور نبوده اند بلكه در اين ميان دست هاي سومي نيز وجود داشتند كه بر سر برقراري رابطه ميان دو كشور نيز مانع تراشي مي كردند.
فهمي هويدي افزود: درباره اين مانع تراشي ها فقط كافي است به توافقي كه ميان سازمان هواپيمايي تهران-قاهره بعمل آمد، اشاره كنيم كه براساس آن مقرر شد، ميان دو كشور خطوط پرواز تهران-قاهره برقرار شود اما دست هاي پنهاني كه قطعي رابطه ميان دو كشور را به سود خود مي ديدند، مانع از عملي شدن اين توافق شدند و اجراي آن را به زمان ديگري موكول كردند.
اين انديشمند مصري با اشاره به سفر هيئت مصري به ايران نوشت: اين سفر از اين جهت مهم مي نمايد كه با وجود تبليغات گسترده سه دهه اي رژيم مبارك عليه ايران و جدا ساختن دو ملت مصر و ايران از يكديگر باز با اين حال ملاحظه مي كنيم كه ملت دو كشور با شور و شعف بسيار درصدد برقراري روابط مجدد با يكديگر هستند و آن همه تبليغات و هياهو نتوانست ذره اي در اعتقاد و باور مردم مصر جهت برقراري رابطه با ملت ايران خلل وارد كند و در اين ميان مشتركات تاريخي و فرهنگي نقش مهمي را ايفا كرد و همين مشتركات بود كه موجب شد حساب هاي پيچيده دولت در برقراري رابطه با ايران را به كناري نهد و به دور از تمام معادلات داخلي، منطقه اي و بين المللي پيشگام سفر به ايران شود.
هويدي اظهار داشت: غير از آن براي بسياري از صاحبنظران و كارشناسان اين سوال وجود داشت كه چگونه است، مصر با دشمني چون رژيم صهيونيستي مي تواند روابط دوستانه برقرار كند، در حالي كه با كشوري چون ايران كه داراي مشتركات بسياري با آن نيز مي باشد، از برقراري يك رابطه ساده و عادي ناتوان است كه در اينجا نيز دست همان طرف هاي پنهاني هويدا مي شود كه برقراري رابطه دو كشور را به هيچ عنوان به سود خود نمي بينند.

 



ورود زيردريايي هاي ايران به درياي سرخ اسرائيلي ها دوباره عصباني شدند

خبر اعزام زيرسطحي هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و ورود آنها به آب هاي درياي سرخ باعث عصبانيت رژيم صهيونيستي شد.
پس از اعلام مقامات عالي رتبه ارتش جمهوري اسلامي ايران مبني بر اين كه زيرسطحي هاي نيروي دريايي آمادگي حضور در ماموريت هاي طولاني مدت در آب هاي بين المللي را دارند، زيرسطحي هاي نيروي دريايي ارتش به منظور دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده، همراه با چهاردهمين ناوگروه اعزامي نداجا به آب هاي دور دست اعزام شدند.
يك مقام آگاه با اعلام اين خبر به فارس گفت: اين ناوگروه كه در ارديبهشت ماه به منطقه خليج عدن اعزام شده بود، در ادامه ماموريت خود وارد آب هاي درياي سرخ شده است.
بر همين اساس روزنامه صهيونيستي هاآرتص با تيتر اول قرار دادن اين خبر در پايگاه اينترنتي خود نوشت: ايران زيرسطحي هاي خود را به درياي سرخ اعزام كرد اقدامي كه مي تواند خشم اسرائيل را برانگيزد.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز نوشت ايران زيرسطحي هاي خود را براي عمليات شناسايي به درياي سرخ اعزام كرده است.
اين روزنامه اسرائيلي نوشت: فارس گزارش داده است زيرسطحي هاي ارتش ايران براي اولين بار وارد درياي سرخ شده اند.
يديعوت آحارونوت ديگر روزنامه صهيونيستي بود كه خبر اعزام زيرسطحي هاي ارتش را در صدر اخبار خود قرار داد و نوشت: خبرگزاري فارس گزارش مي دهد كه نيروي دريايي ايران زيرسطحي هاي خود را براي عمليات جمع آوري اطلاعات وارد درياي سرخ كرده است.
عاروتص شوع ديگر وب سايت خبري رژيم صهيونيستي است كه خبر فوق را بازتاب داد و نوشت: ايران اعلام كرده است زيرسطحي ها اكنون در آب هاي درياي سرخ هستند.
پايگاه خبري راديو اسرائيل اعلام كرد كه زيردريايي هاي ايران با هدف جمع آوري اطلاعات درباره كشتي هاي نظامي ديگر كشورها وارد درياي سرخ شدند.
خبرگزاري رويترز انگليس نيز نوشت ايران زيرسطحي هاي خود را به درياي سرخ اعزام كرده است، اقدامي كه باعث خشم اسرائيل مي شود.
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس هم نوشت ايران زيرسطحي هاي خود را براي نشان دادن نيروي دريايي خود به درياي سرخ اعزام كرده است.
اين رسانه آمريكايي با نقل اين خبر تاكيد كرد ايران مدت ها به دنبال ارتقاي سامانه هاي دفاع هوايي و دريايي خود بوده است تا خود را به عنوان ابرقدرت نظامي منطقه ترسيم كند و در عين حال براي هرگونه حملات احتمالي در آينده آماده باشد.
در همين حال رسانه هاي عرب زبان نيز به تحليل و تفسير اين اقدام جمهوري اسلامي پرداختند.
روزنامه فرامنطقه اي «القدس العربي» نوشت: بي شك حضور ايران در درياي سرخ هراس آمريكا در منطقه را تشديد خواهد كرد، چرا كه آمريكا اين حضور را تهديدي عليه حضور استراتژيك خود در خليج فارس مي داند.
القدس العربي در ادامه مي افزايد: اين اقدام جمهوري اسلامي ايران بيانگر خودكفايي آن در ساخت و توليد انواع سلاح هاي دريايي است كه از آنها براي حمايت از امنيت و صلح در منطقه استفاده مي كند.
روزنامه «الشرق الاوسط» ديگر روزنامه فرامنطقه اي نيز با انتشار خبر حضور زيرسطحي هاي جمهوري اسلامي ايران در درياي سرخ به پژوهشي تحت عنوان «آينده هسته اي ايران: گزينه هاي سخت براي سياست آمريكا» اشاره كرد كه در آن تاكيد شده است، به نظر نمي آيد، ايران از منافع ملي خود چشم پوشي و ذره اي از آن ها عقب نشيني كرده باشد، منافعي كه در بقاي نظام و حمايت از كشور نمود پيدا مي كند و هدف آن توسعه اقتدار و قدرت جمهوري اسلامي ايران است.
اما روزنامه «الحيات» نيز با اشاره به حضور زيرسطحي هاي جمهوري اسلامي ايران در درياي سرخ به سخنان «محمود احمدي نژاد» اشاره كرد كه طي آن گفته بود، ايران بدون هراس از تهديدهاي غرب همچنان به برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد.
روزنامه «الشرق» چاپ قطر با اشاره به حضور مقتدرانه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد، تمام تلاش هاي آمريكا براي بازداشتن ايران از ادامه برنامه هسته اي خود با شكست مواجه شده و بايد در انديشه هاي جدي تري براي مقابله با قدرت ايران باشد.
پايگاه خبري «عرب تايمز» نيز با اشاره به حضور زيرسطحي هاي ايران در درياي سرخ، اين اقدام را نشانگر افول قدرت عربستان در منطقه بنابر آنچه اين كشور ادعا مي كند، دانسته است.
عرب تايمز در ادامه تاكيد كرد كه حضور زيرسطحي هاي ايران در درياي سرخ آن هم چند روز پس از سخنراني «آيت الله خامنه اي» در بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) بيانگر ميزان پيشرفت ايران به ويژه در عرصه منطقه اي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14