(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 خرداد 1390- شماره 19946

ناظمي اردكاني: عكس شناسنامه ها هر 15 سال بايد تعويض شود
ضارب روحاني آمر به معروف در لنگرود دستگير شد
قاليباف: نرخ كرايه ها تا پايان خرداد معلوم مي شود
اجراي طرح «تأمين آتيه» 50 هزار يتيم
خنكاي تالاب در گرماي 40 درجه
پرداخت نقدي در اتوبوس ها به كل حذف مي شود
دستگيري سارقان حرفه اي لوازم خودرو
مرگ 3 نفر در اثر اختلافات خانوادگي
دفتر مقابله با ايدز سازمان ملل: روزانه 2500 جوان به ايدز آلوده مي شوند
آماده باش وزارت بهداشت در مواجهه با «اي كولا»
سارق اينترنتي در اصفهان دستگير شد
توقيف شناور حامل سوخت قاچاق در چابهار
حوادث كوتاه از كشور
سدكلان ملاير 2 قرباني گرفت
مرگ دلخراش 5 سرنشين خودرو پژو در دورود
سارقان بانك لردگان دستگير شدند



ناظمي اردكاني: عكس شناسنامه ها هر 15 سال بايد تعويض شود

رئيس سازمان ثبت احوال كشور بر تعويض عكس شناسنامه ها در هر 15 سال تاكيد كرد.
محمد ناظمي اردكاني در نخستين همايش ثبت در مهلت قانوني كه در سالن كوثر اين سازمان برگزار شد تاكيد كرد: اسناد هويتي، ايراني بودن فرد را مسجل مي كند و اين سند در قالب شناسنامه و كارت شناسايي ملي به هر ايراني ارائه مي شود.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور يادآور شد: براي انطباق هرچه بهتر سند هويتي، عكس شناسنامه ها هر 15 سال بايد تعويض شود.
وي تاكيد كرد: ثبت وقايع حياتي چهارگانه بايد در مهلت قانوني انجام گيرد كه اين مهلت براي ولادت 15 روز و براي فوت 10 است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: ثبت وقايع حياتي بايد در كوتاهترين زمان ممكن در پايگاه جمعيتي كشور ثبت شوند و همچنين حفظ و حراست از اين داده هاي آماري بسيار مهم است و بايد بهترين بهره برداري را از آنها انجام داد.
وي طرح تامين آتيه مهر امام رضا(ع) را از مكانيزم هايي نام برد كه به ثبت به موقع ولادت كمك مي كند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور ادامه داد: در طرح تامين آتيه مهر امام رضا(ع) مبلغي به عنوان سرمايه اوليه در اختيار هر نوزاد متولد شده قرار مي گيرد كه فرد پس از رسيدن به سن 18 سالگي مي تواند براي مواردي چون ازدواج، مسكن، تحصيلات و حج از آن بهره برداري كند.
ناظمي اردكاني با اشاره به اين كه آمار لحظه اي وقايع حياتي در سايت سازمان ثبت احوال كشور قرار دارد، گفت: آمار ولادت از ابتداي سال 90 تا اين لحظه 293هزار و 486نفر، آمار فوت 86 هزار و 959 نفر و آمار ازدواج از ابتداي سال جاري تا به امروز 96 هزار و 395 مورد و طلاق 9هزار و 108 مورد بوده است.

 



ضارب روحاني آمر به معروف در لنگرود دستگير شد

رشت- خبرنگار كيهان:
ضارب روحاني آمر به معروف تهران، در شهرستان لنگرود دستگير شد.
سرتيپ بهمن اميري مقدم فرمانده نيروي انتظامي گيلان در گفت گويي از دستگيري ضارب آمر به معروف تهران در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: اكيپ هاي عملياتي پليس با كشف محل اختفاي يكي از ضاربان به نام امير 30 ساله اهل و ساكن تهران در ويلايي در اطراف شهرستان لنگرود در عملياتي مشترك با پليس ناجا وي را دستگير كردند. به گفته وي اين متهم در بازجويي هاي اوليه به جرم خود اعتراف كرد و در اجراي نيابت قضايي به محل وقوع جرم به تهران منتقل شد.
گفتني است جامعه اسلامي دانشجويان 7 دانشگاه كشور با انتشار بيانيه اي ضمن حمايت و قدرداني از فداكاري حجت الاسلام فروزش در انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر از مسئولان خواستند با انجام اقدامات جدي زمينه مقابله با مفاسد اخلاقي و اجتماعي را بيش از گذشته فراهم كنند.
در اين اطلاعيه آمده است متأسفانه سال هاي متمادي است كه فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر چه در سطح جامعه و چه در سطح دانشگاه ها به باد استهزاء گرفته شده و مهجور ماندن آن سبب شده است كه عده اي به عمد يا به سهو خود را آزاد بدانند كه پرده دري هاي خود از قوانين نظام را از احكام مظلوم شريعت ناب محمدي آغاز كنند.
در بخشي ديگر از اطلاعيه دفاتر جامعه اسلامي دانشجويان با اعلام انزجار از اين فضاي بي تفاوتي و رخوت كه باعث سوءاستفاده برخي افراد و سستي عده اي ديگر در امر حجاب شده است، خواستار احياي عملي فريضه امر به معروف و نهي از منكر از سوي مسئولان مي باشد، و روي اين مطالبه بيشتر با مسئولان شهري است كه در اين رويه پيش رو، شهري همچون اصفهان هم چنان دست كمي از پايتخت ندارد.
در پايان، از مسئولان نيز انتظار مي رود اكنون كه امنيت عاملين به دستورات دين به وضوح به مخاطره افتاده و مردم شريف از وضع موجود به ستوه آمده اند و حداقل، حفظ حرمت دستورات الهي را خواستارند، به وظيفه خود عمل كرده و به اجراي كامل قوانين حامي امنيت اخلاقي همت گمارند.
تاكيد آيت الله نوري همداني بر برخورد سريع
با عوامل حمله
به روحاني ناهي از منكر
آيت الله نوري همداني خواستار برخورد سريع نهادهاي امنيتي و قضايي با عوامل حمله به روحاني آمر به معروف و ناهي از منكر شد.
آيت الله نوري همداني ضمن ابراز تاسف از تعرض به روحاني آمر به معروف و ناهي از منكر اعلام كرد: مسئولان امنيتي و انتظامي و نيز مسئولان قضايي بايد هرچه سريع تر با عوامل اين اقدام برخورد و با اطلاع رساني به موقع و برنامه ريزي صحيح، از وقوع مجدد چنين حوادثي براي آمران به معروف و ناهيان از منكر جلوگيري كنند.
آيت الله صافي گلپايگاني خواستار برخورد جدي
قوه قضائيه با عاملان هتاكي
به حجه الاسلام فروزش شد
آيت الله صافي گلپايگاني از مجروح شدن يك روحاني در راه اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر اظهار تأسف كرد و خواستار برخورد سريع قوه قضائيه با عاملان اين هتاكي شد.
در اطلاعيه صادر شده از سوي دفتر اين مرجع تقليد آمده است: حادثه ناگوار و تكان دهنده هجوم حاميان فرهنگ بي بند و باري و بي عفتي غربي به موضع اسلامي يكي از روحانيون متعهد در راه اجراي فريضه مهم ديني نهي از منكر و امر به معروف و دفاع از حريم حجاب و احكام دين كه منجر به مجروح شدن شديد چشم ايشان شده موجب تأثر و تأسف شديد مرجع عالي قدر حضرت آيت الله العظمي صافي مدظله الشريف شد.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه تأكيد شده است: همچنين نيروي انتظامي كه مكرر اعلام برخورد با منكرات و عوامل سنت شكن و بدحجابي كرده و در كمال قوت طرح امنيت اخلاقي را پيگيري و اجرا كند و به كم توجهي بعضي مقامات به حفظ اين اصول اعتنا نكرده و به مسئله حجاب و عفاف و حفظ عفت عمومي جامعه و نواميس مردم توجه بيش از پيش داشته باشد.

 



قاليباف: نرخ كرايه ها تا پايان خرداد معلوم مي شود

شهردار تهران اعلام كرد تا پايان خرداد وضعيت كرايه هاي حمل و نقل عمومي از بلاتكليفي درمي آيد.
محمدباقر قاليباف در گفتگو با ايسنا، با بيان اينكه شوراي شهر در حال مذاكره با وزارت كشور براي تصميم گيري نهايي درباره نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي است، يادآور شد: هنوز هيچ چيز دراين باره قطعي نشده است.
وي ضمن ابراز اميدواري نسبت به توافق وزارت كشور و شوراي شهر دراين باره، افزود: هيچ جاي نگراني وجود ندارد و تكليف كرايه هاي حمل و نقل عمومي مشخص مي شود.قاليباف در ادامه با اعلام افتتاح ايستگاه كهريزك مترو تهران تا پايان خردادماه درباره زمان افتتاح ايستگاه تجريش گفت: در نيمه تيرماه نيز ايستگاه تجريش افتتاح خواهد شد.به گفته شهردار تهران با افتتاح دو ايستگاه كهريزك و تجريش تا اوايل تيرماه مجموعاً 8كيلومتر به ناوگان ريلي شهر تهران افزوده خواهد شد.

 



اجراي طرح «تأمين آتيه» 50 هزار يتيم

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) از اجراي طرح تأمين آتيه براي 50هزار نفر از ايتام تحت پوشش اين نهاد در ماه رمضان خبر داد.
سعيد ستاري افزود: طرح تأمين آتيه براي ايتامي انجام مي شود كه در طرح اكرام مورد حمايت قرار گرفته اند و اين بار با كمك نيكوكاران براي اشتغال، مسكن و ادامه تحصيل آنان سرمايه گذاري مي شود.وي با اشاره به اينكه حداقل كمك ماهيانه براي ايتام در طرح آتيه، 20 و حداكثر 200 هزار تومان است، گفت: كودكان تحت پوشش تا قبل از 18 سالگي اجازه برداشت از حساب خود را ندارند و به آنان مبلغي تعلق نمي گيرد.
معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد در مورد طرح زكات مستحبه نيز تأكيد كرد: با توجه به اينكه زكات به بسياري از اقلام تعلق نمي گيرد به همين دليل با اجراي طرح زكات مستحبه بسياري از مشاغل مانند كشاورزان نيز مي توانند زكات دارايي و اموال خود را بپردازند.
به گفته ستاري، بر اساس اين طرح كشاورزان مي توانند در قالب هبه بخشي از درختان باغ خود را براي فقرا و نيازمندان هديه كنند.
وي به مهر گفت: اين طرح سال گذشته بصورت آزمايشي در استانهاي يزد، چهارمحال و بختياري و آذربايجان غربي اجرا شد و با موفقيت آميز بودن آن، در سال جاري در استانهاي ديگر كشور نيز اجرايي مي شود.

 



خنكاي تالاب در گرماي 40 درجه

گرماي بالاي 40 درجه استان خوزستان، كودكان شاداب و پرانرژي اهوازي را به تالاب نه چندان پرآب شادگان كشانده است تا در اين گرماي طاقت فرسا، تني به آب بزنند.

 



پرداخت نقدي در اتوبوس ها به كل حذف مي شود

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه پرداخت نقدي در اتوبوس ها امسال حذف مي شود، گفت: تمام پرداخت ها امسال الكترونيكي مي شود.
جعفري تشكري هاشمي در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه در برخي اتوبوس ها دستگاه كارت خوان قسمت عقب برداشته شده است و مسافران مجبورند در قسمت جلوي اتوبوس هزينه هاي خود را پرداخت كنند، گفت: در خيابان وليعصر اين اتفاق رخ داده و در برخي از اتوبوس هاي بخش خصوصي دستگاه كارت زن عقب به جلو منتقل شده است.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: رانندگان براي اينكه در پرداخت هزينه ها نظارت كنند اين كار را انجام داده اند اما تصميم درستي نيست و بايد دستگاه كارت خوان دوباره در قسمت عقب نصب شود.
وي با بيان اينكه هنوز در برخي از خطوط پرداخت نقدي صورت مي گيرد، گفت: در سال 89 در خيابان وليعصر(عج) سيستم بليت الكترونيك را راه اندازي كرديم و در سال 90 تلاش مي كنيم پرداخت نقدي حذف و تمام پرداخت ها الكترونيكي شود.

 



توسط بسيجيان منطقه 9 تهران انجام شد
دستگيري سارقان حرفه اي لوازم خودرو

سارقان حرفه اي لوازم خودرو توسط بسيجيان ناحيه مقاومت بسيج حمزه سيدالشهدا سپاه تهران بزرگ دستگير شدند.
به گزارش مديريت بسيج و امنيت پايدار، بسيجيان حوزه 209 موحد ساعت 22 سه شنبه در گشت عملياتي خود در بلوار استادمعين به سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري پژو مشكوك و به آنان دستور ايست دادند.
سارقان كه قصد فرار داشتند توسط بسيجيان حاضر در صحنه دستگير شدند.
پس از بازرسي از خودروي اين افراد مقادير زيادي ضبط صوت خودرو، تلفن همراه، پنل ضبط و دستگاه MP4 كشف و ضبط گرديد.
براساس گزارش رسيده در بررسي هاي به عمل آمده مشخص گرديد هر دو سرنشين خودرو از سارقان حرفه اي و سابقه دار لوازم و وسايل خودرو بوده اند.
اين سارقان پس از سير مراحل قانوني تحويل دايره تجسس نيروي انتظامي شدند.
گفتني است از سوي فرمانده كلانتري 119 مهرآباد مراتب تقدير و تشكر از بسيجيان كه باعث برقراري امنيت در منطقه 9 تهران شده اند به آنان ابلاغ گرديد.
ش

 



مرگ 3 نفر در اثر اختلافات خانوادگي

معاون فرماندهي انتظامي شهرستان كازرون گفت: پدر يك خانواده در روستاي قلات نيلو در بخش جره اين شهرستان، خود و دو فرزند خردسالش را قرباني اختلافات خانوادگي كرد.
سرهنگ بهروز كشتكار، چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اين پدر 27 ساله پريروز ابتدا پسر يك ساله و دختر سه ساله اش را با سلاح كلاشينكف به قتل رساند و بعد از آن با همين سلاح به زندگي خود پايان داد.
وي بيان كرد: بررسي بيشتر پيرامون اين واقعه در حال انجام است.شهرستان كازرون در فاصله 120 كيلومتري غرب شيراز، واقع شده است.

 



دفتر مقابله با ايدز سازمان ملل: روزانه 2500 جوان به ايدز آلوده مي شوند

دفتر برنامه مقابله با ايدز سازمان ملل از آلودگي روزانه 2500 جوان در سراسر جهان به ويروس اچ آي وي خبر داد.
بنابر آخرين آمارارائه شده از سوي دفتر برنامه ايدز سازمان ملل، در پايان سال 2010 ميلادي 34 ميليون نفر آلوده به ويروس ايدز بوده اند و از زمان ظهور اين بيماري براي اولين بار در حدود 30 سال پيش تا پايان سال 2010 نزديك به 30 ميليون نفر بر اثر ابتلا به اين عفونت جان خود را از دست داده اند.
همچنين اين گزارش مي افزايد سرمايه گذاري ها در زمينه واكنش به ايدز در كشورهاي كم درآمد و فقير بين سالهاي 2001 تا 2009 ميلادي نزديك به 10 برابر افزايش يافته است اما در سال 2010 منابع بين المللي براي مقابله با ايدز كاهش يافته است. بسياري از كشورهاي با درآمد متوسط هنوز به شدت وابسته به كمك هاي مالي خارجي هستند. در 56 كشور جهان كمك هاي بين المللي حداقل 70 درصد از منابع مقابله با ايدز را تشكيل مي دهند.
سازمان ملل همچنين در گزارش مشترك جديدي با بانك جهاني تخمين زده است كه هر روز 2500 جوان به تازگي به ويروس اچ آي وي آلوده مي شوند و در بين اين افراد زنان و دختران نوجوان به طور نامتناسبي خيلي بيشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

 



آماده باش وزارت بهداشت در مواجهه با «اي كولا»

رئيس اداره بيماريهاي منتقله آب و غذاي وزارت بهداشت، از تشديد اقدامات پيشگيرانه در فرودگاهها به منظور كنترل و جلوگيري از بيماري «اي كولا» در كشور خبر داد.
دكتر حسين معصومي اصل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به اينكه واردات صيفي جات و سبزيجات از اروپا نداريم، از اين بابت خيلي نگران نيستيم اما اقدامات پيشگيرانه خود را از دو هفته قبل در مبادي ورودي فرودگاههاي كشور آغاز كرده ايم.
وي با تاكيد بر اينكه مسافران ورودي از اروپا به ويژه از كشور آلمان را مورد نظر داريم، افزود: مسافران ورودي توسط ماموران بهداشتي مورد پرسش قرار گرفته و موارد مشكوك براي نمونه برداري و تشخيص بيماري تحت مراقبت قرار مي گيرند.
معصومي اصل با اشاره به بروز اسهال خوني در بيماران مبتلا به اي كولا گفت: باكتري اين نوع بيماري بدخيم است و اگر فرد مبتلا تحت درمان قرار نگيرد، منجر به مرگ او مي شود.
رئيس اداره بيماريهاي منتقله از آب و غذاي وزارت بهداشت همچنين به سندرم «همولتيك اورميك» اشاره كرد و افزود: اين سندرم منجر به كم خوني و نارسايي حاد كليه مي شود و در نهايت مرگ بيمار را رقم مي زند.
وي با اعلام اينكه تا كنون هيچ موردي از اين بيماري در مسافران ورودي اروپا مشاهده نشده است، اظهارداشت: راه انتقال اين بيماري بيشتر از طريق صيفي جات و سبزيجات آلوده به باكتري اين بيماري است كه خوشبختانه ما واردات اين محصولات را از اروپا نداريم. رسانه هاي آلمان گزارش داده اند كه شمار قربانيان باكتري مهلك اي كولا به 22 تن رسيده است.

 



سارق اينترنتي در اصفهان دستگير شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
سارق اينترنتي كه اقدام به سرقت 90 ميليون ريال از حساب يك شهروند كرده بود توسط كارآگاهان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اصفهان شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر برداشت تدريجي مبلغ 90 ميليون ريال از حساب بانكي يك شهروند از طريق درگاه اينترنت، تيمي از متخصصان جرايم اينترنتي مامور رسيدگي به پرونده شدند و تحقيقات خود را در فضاهاي مجازي آغاز كردند.
«سرهنگ ستارخسروي» افزود: با انجام تحقيقات مستمر و كشف سرنخ هايي از متهم در نهايت فردي به نام «هادي-ط» 40 ساله شناسايي و طي يك عمليات پليسي دستگير شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: با هماهنگي مقام قضايي از مخفيگاه متهم بازرسي به عمل آمد كه در نتيجه يك دستگاه رايانه حاوي داده ها و دلايل و مدارك الكترونيكي مرتبط با پرونده به همراه دو دستگاه بي سيم كشف و ضبط شد.
وي اضافه كرد: متهم از نزديكان مالباخته است در تحقيقات به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را نياز مالي و اختلافات با مالباخته عنوان كرد.
خسروي گفت: اين سارق با سرقت اطلاعات حساب اين شهروند از طريق اينترنت اقدام به خريدهاي اينترنتي مي كرد.

 



فرمانده پايگاه درياباني شهرستان خبر داد
توقيف شناور حامل سوخت قاچاق در چابهار

فرمانده پايگاه درياباني چابهار گفت: يك فروند لنج حامل بيش از 15 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب هاي چابهار توقيف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، «يوسف مرعشي» اظهار داشت: علاوه بر اينكه بيش از 15 هزار ليتر سوخت قاچاق توسط ماموران درياباني در آب هاي چابهار كشف شد مالك اصلي لنج نيز در اين ارتباط دستگير شده است.
فرمانده پايگاه درياباني چابهار تصريح كرد: دريادلان پايگاه درياباني چابهار حين گشت زني در سطح آب هاي داخلي در يك عمليات سريع و غافلگيركننده، موفق به توقيف اين شناور حامل مواد سوختي شدند.
مرعشي خاطرنشان كرد: ماموران شناور توقيفي را براي بررسي دقيق به محلي مناسب انتقال كه در بازرسي به عمل آمده، 15 هزار و 200 ليتر گازوئيل قاچاق كشف شد و سه نفر خدمه آن دستگير شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

نجات جان 135 نفر
سرويس شهرستانها: به گزارش روابط عمومي فرمانداري فريدونكنار ناجيان غريق در روزهاي 13، 14 و 15 خرداد ماه جان 135 نفر از مسافران و شهروندان فريدونكناري را از مرگ نجات دادند.
وضعيت 5 نفر از اين افراد وخيم بوده است اما اقدام به موقع ناجيان و نيز امداد و كمك رساني مانع از مرگ آنان شد.
سوختن 850 اصله خرما در آتش
كرمان-فارس: در پي گزارشي مبني بر يك مورد آتش سوزي در روستاهاي اكبرآباد و مرادآباد عنبرآباد كه در كنار هم واقع شده اند ماموران به محل حادثه اعزام شدند.در بررسي ا وليه مشخص شد در اين آتش سوزي پنج واحد مسكوني به همراه چهار هكتار باغ شامل 850 اصله درخت خرما و مركبات به طور كامل سوختند.
كشف كراك
اراك-خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي شازند در ايست گشت و بازرسي اين شهرستان از داخل ساك دستي دو مسافر اتوبوس تهران-بروجرد 3 كيلوگرم كراك كشف و ضبط كردند.متهمان دستگير شده جهت انجام تحقيقات بيشتر به زندان فرستاده شدند.
ضبط كالاي قاچاق
ماموران انتظامي شهرستان دليجان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور اصفهان به تهران انواع كالاهاي قاچاق به ارزش 610 ميليون ريال را كشف و ضبط كردند. اين كالاهاي قاچاق شامل يك دستگاه موتورسيكلت 400 سي سي ساخت ژاپن، تعداد 2 هزار و 28 توپ انواع لباس و مقدار 23 هزار كيلوگرم برنج هندي بود.

 



سدكلان ملاير 2 قرباني گرفت

همدان- خبرنگار كيهان:
سد خاكي كلان ملاير و عدم توجه به شرا يط نامساعد محل براي شنا سبب مرگ دو جوان ملايري شد.
در پي دريافت اخباري از طريق سامانه 110 مركز فوريت هاي پليس ملاير مبني بر غرق شدن دو نفر در سد جديد كلان ملاير بلافاصله مأموران پاسگاه مهدويه اين شهرستان در محل حادثه حاضر شدند. براساس اين گزارش در تحقيقات پليس مشخص شد خانواده ملايري براي تفريح و استفاده از طبيعت منطقه وارد حريم سد شده و يكي از فرزندان اين خانواده به نام «عليرضا» 32 ساله براي شناكردن وارد آب سد شده و به دليل عدم آشنايي به فنون شنا در آب سد غرق شد.بلافاصله داماد خانواده به نام «مسعود» 25 ساله براي نجات «عليرضا» وارد آب شده كه خود «مسعود» نيز گرفتار آب سد شده و غرق شد.
در اين گزارش آمده است با تلاش مأموران آتش نشاني جسد نخستين قرباني اين حادثه كشف شده و تحقيقات براي كشف جسد دوم نيز همچنان ادامه دارد.

 



مرگ دلخراش 5 سرنشين خودرو پژو در دورود

دورود- خبرنگاركيهان:
برخورد يك دستگاه كمپرسي با سواري پژو موجب آتش سوزي پژو و مرگ همه سرنشينان خودرو در آتش شد.
در اين حادثه كه بامداد چهارشنبه بوقوع پيوست خودروي پژو كه به سمت خرم آباد در حركت بود در تقاطع روستاي عزيزآباد با يك دستگاه كمپرسي برخورد و موجب انفجار باك گاز پژو و شعله ور شدن گازوئيل كمپرسي شد.مديرعامل سازمان آتش نشاني دورود كه با همراه نيروهاي آتش نشان در محل حاضر شده بود گفت؛ شدت برخورد پژو با كمپرسي به حدي بوده كه سرنشينان پژو در دم كشته شدند و آتش سوزي موجب سوخته شدن اجساد آنها شده و تا اين لحظه هويت افراد شناسايي نشده است. شمس الدين خورشيدوند افزود؛ مسئولين ذيربط در پليس در حال بررسي تصادف و شناسايي هويت جانباختگان هستند.

 



سارقان بانك لردگان دستگير شدند

سخنگوي نيروي انتظامي چهار محال و بختياري از دستگيري سارقان يكي از بانك هاي لردگان از توابع اين استان خبر داد.
محمدرضا رمضاني در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با تلاش ماموران پليس روز سه شنبه سه سارق يكي از بانك هاي شهرستان لردگان كه با ترفندي خاص اقدام به سرقت 142 ميليون و 750 هزار ريال وجه نقد از خودپرداز يكي از بانك ها كرده بودند، دستگير شدند.
وي اضافه كرد: همچنين در ادامه تحقيقات متهمان به هشت فقره سرقت منازل و يك باب مغازه با همدستي دو نفر ديگر اعتراف كردند و با دستگيري ساير سارقان موضوع به مقامات قضايي ارجاع شد.
وي همچنين در ادامه از كشف يك هزار و 560 حلقه سي دي غيرمجاز در كيار خبر داد و گفت: فيلم هاي غيرمجاز مكشوفه از متصدي ويدئو كلوپي در يكي از شهرهاي شهرستان كيار به دست آمد. از واحد صنفي مورد نظر يك هزار و 560 حلقه سي دي غيرمجاز، به همراه دو دستگاه كيس رايانه، حاوي موارد غيراخلاقي كشف و ضبط شد.
وي گفت: در اين راستا پرونده تشكيل و متهم به همراه موارد مكشوفه به مراجع قضايي معرفي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14