(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 خرداد 1390- شماره 19947

الزام دستور مقام قضايي براي انتقال معتادان به مراكز اقامتي
فرمانده نيروي انتظامي: طرح «مقابله با ناهنجاري ها» از چهارشنبه در كشور اجرا مي شود
كوه سبلان در اردبيل سفيدپوش شد
شهادت كارمند نيروي انتظامي تبريز بر اثر انفجار مواد محترقه
برخورد قانوني با مشمولان غايب ورزشكار
فعاليت 23 مركز نگهداري و بازپروري زنان آسيب ديده در كشور
افزايش 10 درصدي عوارض خروج از كشور
ضرب و شتم آمر به معروف در ورامين
در محور اسفندك-كوهك سراوان 7 تبعه خارجي غيرمجازدر سانحه رانندگي كشته شدند
برخورد با 65 هزار متجاوز به گذرگاه عابر پياده
بهره برداري از تونل امير كبير تا مهرماه سال 91
اعدام 2 جوان متجاوز به عنف در نيشابور
كشف 100 كيلوگرم هرويين فشرده از يك تريلي در مرز تايباد
قاتل فراري در رفسنجان دستگير شد
باشگاه همسران مطيع
تيراندازي در جشن عروسي



وزير كشور خبر داد
الزام دستور مقام قضايي براي انتقال معتادان به مراكز اقامتي

وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هيچ كمپي حق ندارد معتادي را بدون دستور مقام قضايي نگهداري و درمان كند.
مصطفي محمدنجار افزود: حتي ترخيص معتادان نيز بايد با دستور مقام قضايي باشد چرا كه مشكلات زيادي در آينده به بار خواهد آمد.
وي درخصوص اهداف دومين جلسه مشترك شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي تهران و البرز گفت: بررسي وضعيت مواد مخدر در دو استان تهران و البرز و بررسي آخرين وضعيت ساماندهي معتادان ولگرد خياباني و اجراي مواد 15 و 16 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر مهم ترين اهداف اين جلسه بودند.
وزير كشور افزود: طبق ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر، هر معتادي بايد براي درمان اعتياد خود به يكي از مراكز درماني مراجعه كند، در غير اين صورت حسب ماده 16 اصلاحيه همان قانون، متجاهر به اعتياد شناخته شده و با دستور مقام قضايي به مراكز اقامتي درمان اجباري منتقل و در آنجا نيز به مدت 3 ماه نگهداري و درمان مي شود تا به بهبودي برسد.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مصوبات جلسه گفت: اجراي سريع طرح جمع آوري معتادان در استان هاي تهران و البرز در 5 مركز غربالگري اعتياد به مدت 4 روز و از آنجا اعزام آنان در كمپ هاي بخش خصوصي تا آماده سازي مراكز مورد نظر اقامتي درمان اجباري در اين دو استان از روز دوشنبه هفته جاري يكي از مصوبات اين جلسه بود كه به دنبال اين مصوبه، مراكز غربالگري پذيرش خود را طبق زمان اعلام شده آغاز خواهند كرد.
محمد نجار تصريح كرد: مركز توسكا در جاده مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره)، مركز آهنگ در خيابان آهنگ، مركز بوتكه در شهريار، مركز شفق در جنوب شرقي تهران و مركز البرز در كرج، مراكز غربالگري پنجگانه اي هستند كه در هفته جاري كار پذيرش خود را آغاز خواهند كرد و نيروي انتظامي نيز براساس اين مراكز كار خود را شروع مي كند و پس از جمع آوري معتادان، آنان را به اين مراكز انتقال مي دهد تا پس از 4 روز غربالگري كه در اين مراكز بر روي آنان صورت مي گيرد، به مراكز اقامتي درمان اجباري انتقال داده شوند.

 



فرمانده نيروي انتظامي: طرح «مقابله با ناهنجاري ها» از چهارشنبه در كشور اجرا مي شود

زنجان- خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي گفت: طرح تشديد مقابله با ناهنجاريها از 25 خرداد سال جاري در كشور آغاز خواهد شد.
سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» در مراسم معارفه سرهنگ «يحيي شرفي» فرمانده انتظامي جديد استان زنجان پليس ايران را بسيار متفاوت تر از پليس ساير كشورها دانست و افزود: در ساير كشورها پليس براي حمايت از دولت مردان در برابر مردم ايستاده است و اين در حالي است كه نيروي انتظامي ايران از مردم در برابر تمامي تهديدها و خطرات دفاع مي كند.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از غفلت نمايندگان مجلس در ادغام وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات با دو وزارتخانه ديگر گفت: به عنوان يك مسئول امنيتي هشدار مي دهم اين تصميم حداقل از نظر امنيتي تصميم درستي نيست و از نظر توسعه اي نيز يك عقب روي محسوب مي شود.
وي گفت: اجراي قانون جديد رانندگي، بهبود فرهنگ رانندگي و كاهش تلفات را بدنبال داشته و چنانچه قوانين تكميلي هرچه سريعتر به نتيجه برسد شاهد اثرات مطلوب آن خواهيم بود.
وي با اشاره به افتتاح پليس فتا در كليه استانها گفت: امروزه تهديدات نرم ناپيدا و نامريي در حال توسعه و گسترش است و استفاده از بسترهاي ماهواره اي و اينترنتي براي ارتكاب جرايم تهديداتي است كه امروز گريبان گير جامعه هستند.
احمدي مقدم با بيان اينكه طرح «مقابله با ناهنجاريها» از چهارشنبه در كشور اجرا مي شود، افزود: در صورتي كه نتيجه مطلوب در برخورد با بدحجابي حاصل نشود، ميزان برخورد در اين مقوله شدت خواهد گرفت.
وي، به فرارسيدن فصل گردش و افزايش گردشگران اشاره كرد و يادآور شد: در اين زمان نيروي انتظامي بايد همت بيشتري به خرج داده و براي افزايش امنيت اجتماعي و برقراري امنيت در مناطق گردشگري و گردشگران اقدام كند.
احمدي مقدم، به روش و ميزان برخورد با مفسدان اجتماعي اشاره و اظهار كرد: متناسب با موقعيت هاي موجود برخورد صورت خواهد گرفت و در هر استان و منطقه اي كه اين تخلفات كمتر مشاهده شده، ماموران انتظامي با ملايمت بيشتر و در صورتي كه اين تخلفات و فساد اجتماعي بيشتر باشد نقش و برخورد ماموران انتظامي نيز پررنگ تر خواهد شد.
فرمانده «ناجا»، گام اول براي مقابله و برخورد را تلاش براي اقدامات ارشادي و تذكرات زباني دانست و گفت: در صورتي كه اين اقدامات موثر واقع نشود و با بي اعتنايي افراد مواجه شود، برخورد نيروهاي انتظامي تشديد يافته و بايد برخورد انتظامي و قضايي صورت گيرد.
رويكرد ناجا در كردستان تغيير نگاه امنيتي به نگاه اجتماعي و فرهنگي است
به گزارش خبرنگار كيهان از سنندج، احمدي مقدم در آيين معارفه فرمانده جديد نيروي انتظامي كردستان، در مركز استان افزود: رويكرد نيروي انتظامي در كردستان تغيير نگاه امنيتي به نگاه فرهنگي و اجتماعي است و اين نگاه يك نگاه درستي است. فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در مراسم معارفه فرمانده جديدنيروي انتظامي كردستان با بيان اين مطلب گفت: حضور نيروي انتظامي و پليس در كردستان با ساير استانها تفاوتي ندارد.
وي از كسب رتبه دوم استان كردستان در بررسي مابين 16 استان كشور خبر داد و گفت: كردستان با وجود مسئله قاچاق و مسائل مرزي جزو كم جرم ترين استانهاي كشور است كه نشان دهنده يك جامعه نجيب و اصيل است و ما بايد تلاش كنيم تا اين شاخص ها برجسته تر شوند. احمدي مقدم با اشاره به عدم همراهي و هماهنگي مردم و روحانيت با گروههاي تكفيري گفت: اين گروههاي تكفيري با به شهادت رساندن جمعي از مردم بي گناه، روحانيت و نيروهاي خدوم انتظامي نشان دادند كه عقبه آنها به سرويس هاي اطلاعاتي خارجي وصل شده است كه مي خواهند در منطقه كردستان با ايجاد ناامني به اهداف شوم خود برسند.
گفتني است؛ در پايان مراسم با تقدير و قدرداني از زحمات سردار ابراهيم قائد رحمتي فرمانده سابق نيروي انتظامي، سردار محسن حسن خاني به عنوان فرمانده جديد نيروي انتظامي به مدت سه سال معرفي شد.

 



كوه سبلان در اردبيل سفيدپوش شد

قله ها و دامنه هاي كوه 4هزار و 811 متري سبلان در غرب اردبيل به دنبال بارشهاي جوي در واپسين دهه بهار، لباس سفيدي از برف بر تن كرد.
به گزارش ايرنا، ساكنان شهرستان سردسير اردبيل در حالي كه عصر و شامگاه (پنجشنبه) شاهد وقوع آشفتگي هاي جوي و رگبار باران و تگرگ و رعد و برق هايپي در پي بودند، سپيده دم جمعه جلوه هاي زيبايي از برف بهاري را بر ارتفاعات كوه سبلان مشاهده كردند.سبلان علاوه بر داشتن يخچال هاي دائمي متعدد، درياچه بسيار خوش منظره اي بر بالاي آتشفشان خاموش در قله اصلي دارد كه حتي در گرمترين روزهاي تابستان، آب آن در اكثر روزها يخ مي بندد.

 



شهادت كارمند نيروي انتظامي تبريز بر اثر انفجار مواد محترقه

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي از به شهادت رسيدن يكي از كارمندان نيروي انتظامي در تبريز خبر داد.
صمد فرامرزي پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: يكي از كارمندان اين نيرو پنجشنبه در تبريز در حين انجام وظيفه بر اثر انفجار مواد محترقه مكشوفه به شهادت رسيد.
وي افزود: اسماعيل بدرحداد كارمند سختكوش و تلاشگر نيروي انتظامي در آذربايجان شرقي ضمن بررسي اقلام كشف شده در پي انفجار ناگهاني مواد محترقه جان خود را از دست داد.
پيكر اين شهيد ديروز پس از اقامه نماز جمعه در تبريز تشييع شد.

 



سردار كمالي خبر داد
برخورد قانوني با مشمولان غايب ورزشكار

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: با مشمولان غايب ورزشكار در سال جاري هيچ اغماضي نخواهد شد.
سردار موسي كمالي افزود: كساني كه وضعيت خدمت خود را روشن نكنند براي خروج از كشور و انعقاد قرارداد با مراكز دولتي و خصوصي با منع قانوني مواجه خواهند بود.
وي گفت: امسال به فدراسيون و سازمان تربيت بدني ابلاغ كرده ايم كه بستن قرارداد در تمام باشگاهها و براي رشته هاي ورزشي در ليگ برتر و دسته يك با افراد 18 سال به بالا منوط به داشتن برگه پايان خدمت، معافيت يا مجوز از سازمان وظيفه عمومي (براي دانشجويان، محصلان و كساني كه برگه اعزام گرفته اند) است.
كمالي ادامه داد: افرادي كه بدون توجه به اين موضوع با باشگاهها قرارداد بسته اند، به عنوان غايب محسوب مي شوند و امسال هيچ اغماضي براي مشمولان غايب ورزشكار صورت نمي گيرد.
وي ادامه داد: متاسفانه تعدادي از ورزشكاران به سن 18 سال رسيده اند و هنوز تكليف خدمت خود را روشن نكرده اند و هر بار خروج آنان از كشور با كدخدامنشي انجام شده و مجوز خروج اين افراد صادر شده است كه در آخرين بار، 35 نفر از ورزشكاران با همين شرايط به مسابقات گوانگجو اعزام شدند.
وي افزود: از سازمانهاي ذيربط و ورزشكاران درخواست داريم كه هرچه سريع تر براي رفع مشكل خود اقدام كنند در غير اين صورت مجوز خروج براي اين افراد صادر نخواهد شد و سازمان وظيفه عمومي نيز در اين رابطه سلب مسئوليت خواهد كرد چون اجراي قانون براي تمام افراد يكسان است.

 



سازمان بهزيستي خبر داد
فعاليت 23 مركز نگهداري و بازپروري زنان آسيب ديده در كشور

معاون پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي از فعاليت 23 مركز بازپروري زنان و دختران آسيب ديده در كشور خبر داد.
محمد زنگانه افزود: اين مراكز در 22 استان كشور وجود دارد كه در استان هاي تهران و خراسان رضوي دو مركز و در مابقي استان ها يك مركز بازپروري زنان آسيب ديده با هدف جلوگيري از گسترش مجدد آسيب ها و بازپروري و بازتواني رواني و اجتماعي آنان وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه نحوه پذيرش اين زنان در مراكز به سه روش انجام مي شود، گفت: معرفي اين افراد به مراكز از طريق مراجع قضايي يا نيروي انتظامي، خود معرف و مراكز مداخله در بحران انجام مي شود.
معاون پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي تاكيد كرد: ارائه خدمات تخصصي مددكاري اجتماعي، روانشناسي، روانپزشكي و پزشكي به منظور ايجاد بسترهاي مناسب براي بازگشت خدمت گيرندگان به جامعه، ارائه آموزشهاي حرفه آموزي به منظور ايجاد اشتغال، تسهيلات تحصيلي و كمك تحصيلي و آموزشهاي هنري و مهارتهاي زندگي، برنامه هاي اوقات فراغت و حمايتهاي مادي مستمر و غيرمستمر و از جمله خدماتي است كه به زنان آسيب ديده در مراكز بهزيستي ارائه مي شود.
زنگانه درمورد ترخيص زنان از اين مراكز نيز به فارس گفت: زنان آسيب ديده در صورت بازگشت به خانواده، ايجاد اشتغال و تشكيل زندگي مستقل، ازدواج و اعزام به ساير مراكز بهزيستي ترخيص مي شوند.
وي افزود: پس از ترخيص از مراكز، مددكاران موظف هستند پيگيريهاي لازم را تا زمان رسيدن به استقلال نسبي انجام دهند.
وي در مورد مدت نگهداري زنان در مراكز بازپروري اظهار داشت: در مرحله اول مدت نگهداري 6 ماه است كه پس از طي اين مدت با تشخيص مددكاران حداكثر تا دو ماه قابل تمديد است.

 



رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا خبر داد
افزايش 10 درصدي عوارض خروج از كشور

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از افزايش 10درصدي عوارض خروج از كشور خبر داد.
سرهنگ محمود صادقي با بيان اين كه هزينه خروج از كشور از 50 هزار تومان به 55 هزار تومان افزايش يافت، افزود: اين افزايش براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 1390 براي پروازهاي هوايي است.
وي به افزايش عوارض خروج از طريق مرزهاي زميني و دريايي اشاره كرد و به ايسنا گفت: عوارض خروجي از طريق مرزهاي زميني از 10 هزار تومان به 11هزار تومان افزايش يافته است. البته اين عوارض شامل سفرهاي زيارتي، حج تمتع، عمره و عتبات عاليات نمي شود.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا ادامه داد: هزينه سفرهاي زيارتي كمافي السابق در پروازهاي هوايي 25 هزار تومان و زميني و دريايي 50 هزار ريال است.

 



ضرب و شتم آمر به معروف در ورامين

دو شرور در ورامين با حمله به يك آمر به معروف وي را به شدت مجروح كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، دو برادر شرور به نام هاي «ش» و «ع» مدتي بود كه اقدام به ايجاد مزاحمت و رفتارهاي خلاف شئون اسلامي و انساني در محله چوب بري ورامين مي كردند بر پايه اين گزارش نواميس اهالي اين منطقه از مزاحمت هاي اين دو شرور در امان نبودند و برخي از كوچه هاي محله تبديل به محل تردد اراذل و اوباش و معتادان شده بود.
گزارش هاي رسيده حاكي است ايوب ملكي كه فردي معتمد و از نمازگزاران مسجد المهدي(عج) و جانباز 30 درصد جنگ تحميلي و مربي احكام نوجوانان مسجد است حين بازگشت از مسجد با خواهش هاي دختر جواني از اهالي محله مواجه شد كه درخواست مي كند به دليل مزاحمت هاي اين دو جوان كه در كمين وي هستند او را تا منزل مشايعت كند.
پس از اين اقدام در راه بازگشت دو جوان شرور به ويژه «ش» ضمن سد راه ايوب ملكي به وي فحاشي و هتاكي كرده و ملكي در مقابل، اين دو شرور را ارشاد مي كند.
اين اشرار در ادامه با جانباز مذكور درگير و ضمن فحاشي وي را مضروب و با چماق به اين آمر به معروف حمله كرده و وي را از ناحيه پا و سر به شدت مجروح و روانه بيمارستان كردند.
برپايه اين گزارش دادستان ورامين وعده پيگيري سريع و جدي موضوع را داده است.

 



در محور اسفندك-كوهك سراوان 7 تبعه خارجي غيرمجازدر سانحه رانندگي كشته شدند

فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: بر اثر سانحه رانندگي در يكي از محورهاي فرعي شهرستان سراوان هفت تبعه پاكستاني كه به صورت غيرقانوني وارد ايران شده بودند كشته شدند.
سرهنگ «اردوان قاسمي» پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در اين سانحه رانندگي در محور اسفندك-كوهك، بر اثر برخورد وانت تويوتاي حامل 22 تبعه پاكستاني غيرمجاز با يك وانت تويوتاي ديگر كه به علت نقص فني در كنار جاده پارك بود، 15 مهاجر غيرقانوني ديگر نيز مجروح و به بيمارستان رازي سراوان منتقل شدند.
وي ادامه داد: در اين سانحه يك ايراني نيز كه راننده يكي از خودروها بود كشته شد.
فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: اين گروه از اتباع خارجي غيرمجاز كه براي كار وارد ايران شده بودند همگي در سنين 22 تا 26 سالي قرار دارند.

 



سردار رحيمي خبر داد
برخورد با 65 هزار متجاوز به گذرگاه عابر پياده

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از كاهش 30درصدي تجاوز به گذرگاه عابر و ورود ممنوع و برخورد با 65 هزار متجاوز به گذرگاه عابر خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به كاهش حداقل 30درصدي تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده و ورود ممنوع از ابتداي اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي در تهران گفت: اجراي اين طرح ها از روز شنبه در پايتخت در راستاي طرح امنيت محله محور به صورت محله اي اجرا خواهد شد.
وي افزود: براساس آمارهاي موجود از ابتداي اجراي طرح تجاوز به گذرگاه عابر پياده با حدود يك هزار و300 دستگاه موتورسيكلت و بيش از 64 هزار دستگاه خودرو متخلف در تهران برخورد و حدود 450 دستگاه موتورسيكلت و 900 دستگاه خودروي متخلف كه به گذرگاه عابر پياده تجاوز كرده بودند توقيف و روانه پاركينگ شدند.

 



بهره برداري از تونل امير كبير تا مهرماه سال 91

معاون فني و عمراني شهردار تهران در جريان بازديد رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران از پروژه تونل امير كبير با اشاره به پيشرفت 30درصدي اين پروژه از بهره برداري تونل اميركبير تا مهرماه سال 91 خبر داد.
حسيني با اشاره به اينكه طول تونل اميركبير 2/2 كيلومتر است، اظهار كرد: اين تونل حد فاصل سه راه امين حضور تا بزرگراه امام علي(ع) را پوشش مي دهد. وي با اشاره به معضل پاركينگ در محدوده تونل اميركبير و محدوه بازار عنوان كرد: در بخشي از اين پروژه احداث يك پاركينگ به عنوان پروژه مستقل از تونل پيش بيني شده است كه بالغ بر 500 دستگاه خودرو ظرفيت دارد.

 



اعدام 2 جوان متجاوز به عنف در نيشابور

دو جوان مجرم متجاوز به عنف در نيشابور ساعت 6و30دقيقه صبح روز پنج شنبه با حضور جمعي از مردم و اعضاي شوراي تامين اين شهرستان به دار آويخته شدند.
رئيس دادگستري نيشابور در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: در ابتداي سال گذشته دو نفر به نام هاي «محمد-م» معروف به «ميثم» و «مختار-ع» تحت پوشش مأمور انتظامي به در منزلي در شهرك فيروزه مراجعه كردند و با گذاشتن چاقو زير گلوي مرد خانواده با تهديد وارد منزل شدند.
«محمود رفسنجاني» افزود: اين افراد، مرد صاحبخانه را در اتاقي محبوس و همسرش را با زور و تهديد سوار موتورسيكلت كردند و به منزلي در روستاي اطراف شهر نيشابور انتقال و وي را مورد آزار و اذيت جنسي قرار دادند.
وي گفت: مجرمان پس از عمل تعدي، اين زن را سوار خودرو كرده، در جاده رها كردند.
رئيس دادگستري نيشابور با اشاره به شكايت زن و خانواده اش به دستگاه قضايي، اظهار داشت: مأموران انتظامي نيشابور اقدام به شناسايي و دستگيري يكي از متجاوزان كردند و فرد ديگر نيز كه به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان بود، شناسايي شد.وي افزود: كار بازجويي و امور قضايي مجرمان با سرعت انجام شده و شعبه 42 كيفري مستقر در استان رأي اعدام در ملأ عام را صادر كرد.
رفسنجاني گفت: به دنبال اعتراض وكيل پرونده، ديوان عالي كشور رأي شعبه 42 را تائيد كرد كه محكومان تقاضاي عفو كردند كه تقاضايشان در كميسيون عفو و بخشودگي نيز رد شد.
وي افزود: اين پرونده سپس در مرحله استيذان قرار گرفت كه رئيس قوه قضاييه آن را رد و با اجراي اعدام موافقت كرد.

 



كشف 100 كيلوگرم هرويين فشرده از يك تريلي در مرز تايباد

فرمانده مرزباني استان خراسان رضوي از كشف افزون بر 100 كيلوگرم هرويين فشرده از يك دستگاه تريلر در هنگ مرزي تايباد خبر داد.
سرهنگ محمد كاظم تقوي روز پنج شنبه افزود: ماموران گروهان مرزي 111 هفده شهريور هنگ مرزي تايباد در محل ايست و بازرسي دوغارون به يك دستگاه تريلر كه از كشور همسايه وارد شده بود، مشكوك شدند كه در بازرسي از آن قريب به 100 كيلو و 500 گرم هرويين فشرده كه به طرز ماهرانه اي در اين خودرو جاسازي شده بود، كشف شد.
وي اظهار داشت: راننده خودرو به نام «عبدالغني» تبعه بيگانه دستگير و اين پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل معاونت مبارزه با مواد مخدر هنگ مرزي تايباد شد.

 



قاتل فراري در رفسنجان دستگير شد

فرمانده كلانتري 12 رفسنجان گفت: پس از دو سال قاتل فراري در رفسنجان دستگير شد.
محمد خوبياري در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: فردي به نام «م-ن» كه دو سال قبل مرتكب قتل و متواري شده بود، در يكي از روستاهاي رفسنجان دستگير شد.
خوبياري بيان كرد: اين فرد در كارگاه توليد مشروبات الكلي كه متعلق به وي بود، همراه با 5 هزار و 100 ليتر مشروبات الكلي دست ساز دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.
وي با اشاره به دستگيري دو شرور سابقه دار طي چند روز گذشته افزود: يكي از آنها مرتكب قتل شده با رضايت خانواده مقتول آزاد شده بود كه به شرارت هاي زيادي دست زده است و به همراه فرد ديگري كه سلاح گرم در اختيار داشتند، اقدام به شرارت مي كردند و چند بار در شهر به اشخاص مختلف تيراندازي كرده بودند.
خوبياري با بيان اينكه سارق مكان هاي تاريخي نيز دستگير و تحويل مراجع قضايي شد، اذعان كرد: اين فرد كه شبانه اقدام به سرقت از اماكن متبركه و صندوق صدقات مي كرد، پس از دستگيري با بيش از 50 عدد كليد و ابزارآلات باز كردن قفل از وي كشف شد.
وي تصريح كرد: اين سارق كه به مواد مخدر اعتياد دارد، به چند سرقت از اماكن تاريخي و آثار باستاني داخل و خارج از شهر رفسنجان نيز اعتراف كرده است.

 



باشگاه همسران مطيع

گروهي از زنان مالزي باشگاهي را تحت عنوان «باشگاه زنان مطيع» با هدف كمك به زنان براي بالا بردن ميزان رضايتمندي مردان از همسرانشان تاسيس كرده اند.
به گزارش برنا به نقل از سايت عربستاني «مفكره الاسلام»، يكي از موسسان اين باشگاه به نام «منزه توفيق» تاكيد كرد: باشگاه همسران مطيع كه اخيرا در نزديكي كوالالامپور شروع به كار كرده است، قصد دارد زنان را در خصوص نحوه رفتار با شوهرانشان با هدف ممانعت از خيانت مردان به زنان و يا عدم بدرفتاري با آنها آموزش دهد.
توفيق ادامه داد: آنچه كه ما از زنان مي خواهيم اين است كه زنان مطيع باشند تا مشكلات جامعه نظير خيانت، طلاق و خشونت در منزل و دعواي زن و شوهري كاهش يابد.
رسانه ها در اين كشور اعلام كردند: ميزان طلاق در مالزي با جمعيت 27 ميليون و 500 هزار نفري بين سال هاي 2002 تا 2009 دو برابر شده است. توفيق در سال 2009 نيز باشگاه چند همسري تاسيس كرده بود كه هدف از تاسيس آن تشويق به چند همسري مردان در اين كشور بود.

 



تيراندازي در جشن عروسي

تيراندازي به ميهمانان جشن عروسي در افغانستان تلفات سنگيني داد.
به گزارش بي بي سي، مقامات افغان مي گويند بر اثر تيراندازي مردان مسلح ناشناس به يك مراسم عروسي در شرق افغانستان، حداقل 9 نفر كشته شدند.اين حادثه در «ولسوالي دربابا» در ولايت ننگرهار روي داده است و به گفته مقامات محلي، مردان مسلح به سوي خانه اي كه در آن مراسم عروسي برپا بود، آتش گشودند.
با اين حال سخنگوي ولايت ننگرهار گفته است كه پسرعموي داماد، يكي از مقامات محلي ولسوالي دربابا بوده اما مشخص نيست كه آيا هدف مهاجمان نيز همين فرد بوده است يا نه. اين اولين بار نيست كه جشن هاي عروسي در افغانستان هدف بمباران يا بمب گذاري قرار گرفته اند اما اين نخستين بار است كه شركت كنندگان در چنين مراسمي هدف تيراندازي گروهي افراد مسلح قرار مي گيرند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14