(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 خرداد 1390- شماره 19947

مذاكرات اين هفته فتح و حماس براي تشكيل دولت وحدت ملي
مخالفت چين و روسيه با تحريم سوريه در شوراي امنيت
انتخابات پارلماني فردا در تركيه تحليلگران: اسلامگرايان پيروزند
زد و خورد مردم با پليس اسپانيا در خيابان هاي والنسيا
همكاري عربستان و اسرائيل براي مقابله با خيزش هاي اسلامي منطقه
علي عبدالله صالح بايد محاكمه شود
هلاكت 7 نظامي آمريكايي در ناآرامي هاي افغانستان
ادامه تظاهرات ضد دولتي عليه جنايات آل خليفه در شهرهاي بحرين
نفس حكومت قذافي به شماره افتاده است
نماينده قرقيزستان: سيا مي خواهد كشور را به آشوب بكشد
رئيس سيا : آمريكايي ها در عراق مي مانند
سرقت اطلاعاتي موساد (پرونده)
چها رسوي پنج قاره



مذاكرات اين هفته فتح و حماس براي تشكيل دولت وحدت ملي

نشست مشترك فتح و حماس روز سه شنبه براي بررسي دولت وحدت ملي در قاهره برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، «عزت الرشق» از رهبران جنبش حماس با اعلام مطلب فوق افزود، در نشست روز سه شنبه در قاهره مسئله تشكيل دولت به صورت موقت و تا زمان برگزاري انتخابات به مدت يك سال و با حضور شخصيت هاي مستقل مورد بررسي قرار خواهد گرفت.وي تصريح كرد، در اين نشست درباره پرونده زندانيان سياسي، اختلافات داخلي، تشكيل دوباره شوراي ملي فلسطين براساس اعلاميه 2005 و ديگر بندهاي توافقنامه آشتي ملي فلسطين بحث و بررسي خواهد شد.اين رهبر حماس همچنين تاكيد كرد، تشكيل دولت وحدت ملي با حضور شخصيت هاي مستقل فلسطيني از مهمترين موارد مورد بحث جنبش هاي فتح و حماس در اين ديدار خواهد بود.

 



مخالفت چين و روسيه با تحريم سوريه در شوراي امنيت

نمايندگان چين و روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد اعلام كردند كه قطعنامه تحريم اين شورا درباره سوريه را وتو خواهند كرد.
در حالي كه اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل مي كوشند قطعنامه اي را عليه سوريه به تصويب برسانند چين و روسيه همچنان با تصويب آن مخالف هستند.
سفير انگليس در سازمان ملل اعلام كرد كه طي چند روز آينده پيش نويس اين قطعنامه به شوراي امنيت ارائه خواهد شد.
نماينده فرانسه در سازمان ملل نيز با تاكيد بر اينكه كشورهاي عضو شوراي امنيت هيچ گونه تضميني براي اقدام نظامي عليه سوريه ندارند اظهار داشت، پيش نويس اين قطعنامه تلاشي است براي رساندن پيامي به بشار اسد مبني بر اينكه اكنون وقت اجراي اصلاحات است.

 



انتخابات پارلماني فردا در تركيه تحليلگران: اسلامگرايان پيروزند

رقابت انتخاباتي 15حزب براي كسب 550كرسي مجلس در بيست وچهارمين انتخابات پارلماني تركيه در روز يكشنبه (فردا) به اوج خود رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، بيش از 50ميليون نفر واجد شرايط روز يكشنبه از ميان 7695نامزد متعلق به احزاب و گروههاي راست، چپ، مستقل و اسلامگرا 550نفر را انتخاب و راهي پارلمان خواهند كرد.
بر اساس اين گزارش، تعداد شركت كنندگان به نسبت انتخابات قبلي، افزايش چشمگيري يافته است، چرا كه سن نامزدها از 30سال به 25سال كاهش يافته است.
همچنين براي برگزاري هر چه بهتر انتخابات در تركيه، اين كشور به 85حوزه انتخابيه تقسيم شده است كه نشاندهنده تعداد استان ها و نمايندگان آنها در پارلمان است.
بر اين اساس اسلامبول 85نماينده آنكارا 31، ازمير26 و استان بيه بورت در شمال شرقي تركيه يك نماينده در پارلمان دارند.
اين گزارش حاكي است، قانون انتخابات تركيه رأي دهندگان و نامزدها را ملزم به رأي دادن و كانديداتوري در يك حوزه انتخابيه در كشور كرده است.
انتخابات پارلماني بيست وچهارم تركيه در حالي روز يكشنبه برگزار خواهد شد كه حزب اسلامگراي عدالت و توسعه به رهبري «رجب طيب اردوغان» پيشتازي خود را همچنان در رقابتهاي انتخاباتي حفظ كرده است.
از نكات جالب توجه در انتخابات اين دوره تركيه، حضور يك زن محجبه به عنوان كانديداي انتخاباتي است كه كارشناسان ورود او را به پارلمان، ضربه نماديني به تفكر لائيك در تركيه مي دانند.
اگر چه رقابت اصلي در انتخابات پارلماني روز يكشنبه عمدتاً بين احزاب عدالت و توسعه و «جمهوريخواه خلق» متمركز شده است، اما به يمن محبوبيت اردوغان و سفرهاي تبليغاتي وي به اطراف و اكناف تركيه و اتخاذ يك ساعت معقول و عادلانه اقتصادي و سياسي براي نجات آن كشور از ركود اقتصادي و همچنين محور قرار دادن رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن در تبليغات انتخاباتي پيش بيني ها از راه يافتن اكثر نامزدهاي عدالت و توسعه در انتخابات حكايت مي كند.
در اين راستا نيز نخست وزير تركيه از ايجاد شش وزارتخانه جديد در كابينه اش خبر داده است.

 



زد و خورد مردم با پليس اسپانيا در خيابان هاي والنسيا

تظاهرات ضد دولتي مردم در والنسيا با حمله پليس به خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري ها هزاران نفر از مردم شهر «والنسيا» پنجشنبه عليه «فساد سياسي و اقتصادي دولت» اسپانيا تظاهرات كردند.
براساس تصاوير انتشار يافته، پليس ضد شورش اسپانيا براي متفرق كردن جوانان خشمگين به آنها حمله كرده و پس از مجروح ساختن گروهي از مردم، تعدادي از آنها را دستگير كرد.
پس از انتشار سركوب خونين تظاهركنندگان، خيل كثيري از مردم با ريختن به خيابان ها، مقابل ساختمان اداره پليس و پارلمان محلي والنسيا تجمع كرده به شدت سركوب جوانان به دست پليس تا دندان مسلح را محكوم كردند.
مردم با اعلام اينكه «پليس وحشي» نمي خواهند خواستار آزادي فوري تمامي دستگيرشدگان شدند.
پليس اسپانيا نيز در اين باره اعلام كرد، دستكم هشت پليس ضد شورش در جريان درگيري با تظاهركنندگان مجروح شده اند.
گفتني است، اسپانيا از 15 ماه مه شاهد تظاهرات و اعتصاب هاي گسترده ضد دولتي است. ناآرامي هاي پنجشنبه اسپانيا در حالي رخ مي دهد كه شبكه خبري الجزيره چهارشنبه از توافق اعتصابيون اسپانيايي و دولت براي جمع آوري چادرها در ميادين اصلي برخي از شهرها از جمله «مادريد» خبر داده بود.
گفتني است، «بحران بيكاري، بدهي و اقتصادي» «مادريد» را مجبور به پذيرفتن شرايط سنگين اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول براي دريافت كمك هاي چند ميليارد يورويي كرده است.
اجراي طرح رياضت هاي اقتصادي، تنها شرط اتحاديه اروپا براي كمك كردن به اقتصاد ورشكسته اسپانيا اعلام شده است. موضوعي كه اسپانيايي ها در مخالفت با آن در خيابان ها حضور مي يابند. از سوي ديگر، خبر مي رسد، تظاهرات ضد دولتي در يونان نيز همچنان ادامه دارد.
خبرگزاري «رويتر» در اين مورد نوشت، شمار زيادي از كارگران و كارمندان بخش هاي مختلف در آتن با راهپيمايي در خيابان ها خواستار توقف فوري اجراي رياضت هاي تحميل شده از سوي اتحاديه اروپا و بانك جهاني شدند.
براساس اين گزارش ميزان بيكاري در يونان 2/16 درصد اعلام شده كه يونان را در ميان كشورهاي منطقه يورو پس از اسپانيا، قرار مي دهد.
يادآور مي شود يونان براي حل كسري بودجه و بدهي هاي سنگين خود قصد اجراي بزرگترين طرح خصوصي سازي در تاريخ خود را دارد. تظاهركنندگان فرياد مي زدند «بنادر و موسسات دولتي براي فروش نيست، آنها را به بخش خصوصي نفروشيد.» يادآور مي شود ناآرامي هاي يونان از 25 ماه مه شروع شده است.

 



نويسنده عرب فاش كرد
همكاري عربستان و اسرائيل براي مقابله با خيزش هاي اسلامي منطقه

جزئيات روابط پنهاني خاندان آل سعود با رژيم صهيونيستي فاش شد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اسلام تايمز»، «صادق الاسعد» نويسنده عرب زبان در مقاله اي به عنوان «روابط جديد اسرائيل و عربستان» از روابط پنهاني حاكمان عربستان و اسرائيل براي مقابله با خيزش هاي اسلامي و همكاري آنها در سركوب اعتراضات در كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس پرده برداشت.
به گزارش مهر در اين مقاله آمده است: گزارش ها از ديدارهاي سياسي ميان مقامات اسرائيل و عربستان حكايت مي كند كه در حقيقت در ادامه ديدارهاي سابق بين مقامات سعودي و اسرائيلي به شكل مستقيم يا غيرمستقيم برگزار مي شود و هدف از اين ديدارها هم تبادل اطلاعات جاسوسي يا عقد قراردادهاي اقتصادي بوده است.
به گفته اين نويسنده عرب زبان، برخي از گزارش هاي به دست آمده فاش مي كند كه «ايهود اولمرت» (نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي) با يك مقام بلندپايه عربستاني كه احتمالا ملك عبدالله پادشاه اين كشور بوده، در اردن ديدار كرده است.
همچنين اين گزارش ها از انجام ديدارهاي جمعي از مسئولان اسرائيلي با بندر بن سلطان از شاهزادگان با نفوذ سعودي حكايت دارد، اما محافل رسمي عربستان كه چنين گزارش هايي را ناديده مي گيرند، اين بار با دستپاچگي آنچه را كه روزنامه هاي اسرائيلي منتشر كردند، دروغ خواندند.
صادق الاسعد متذكر شد: با وجود اينكه عربستان، هرگونه ديدار با مقامات اسرائيلي را رد مي كند، اما منابع آگاه بر انجام چنين ديداري طي سال هاي 2006 و 2007 بين شاهزاده بندربن سلطان و مقامات اسرائيلي تاكيد دارند.
در اين راستا نيز، يك نشريه متعلق به مخالفان حكومت عربستان كه در لندن منتشر مي شود، در گزارشي فاش كرد: «تركي فيصل» سفير سابق عربستان در آمريكا نيز با «مائير داگان» رئيس موساد ديدار كرده است و اين در حالي است كه اين خبر تكذيب نشد. اين نويسنده عرب در پايان مقاله خود روابط جديد و سري ميان اسرائيل و عربستان را بر حول سه محور «تضعيف قدرت مصر» پس از سقوط مبارك، حمايت از وهابي ها، هدف قرار دادن ديگر مناطق خاورميانه مانند سوريه كه روابط خوبي با ايران دارند و حمايت از سلفي ها براي ايجاد ناآرامي ها در خاورميانه عنوان كرده است.
همچنين روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» نوشت: پادشاه عربستان پس از سقوط ديكتاتورهاي منطقه و براي مهار مخالفان در شبه جزيره عربي تاكنون بيش از 130 ميليارد دلار هزينه كرده است.

 



راهپيمايي «وفاداري به اهداف انقلاب» در يمن
علي عبدالله صالح بايد محاكمه شود

سرويس خارجي-
انقلابيون يمني با برگزاري تظاهرات در روز جمعه «وفاداري به اهداف انقلاب» همپيمان شدند كه اقدام جدي تري عليه رژيم حاكم انجام دهند.
جوانان يمني با برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا و ديگر شهرهاي يمن اعلام كردند كه ديگر فرصت دادن كافي است و با توجه به اينكه احزاب مخالف يمني تاكنون كاري انجام نداده اند بايد اقدامي صورت داد تا كار رژيم يكسره شود. آنها همچنين خواستار محاكمه علي عبدالله صالح و خانواده اش شدند.
انقلابيون يمني از مردم خواستند با حضور گسترده در تظاهرات از احياي طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس كه به صالح فرصت جديدي خواهد داد جلوگيري كند.
كميته آماده سازي جوانان انقلاب در اين باره اعلام كرد كه با تمام نيروها و گروه هاي ملي، سياسي و اجتماعي يمن در داخل و خارج از كشور رايزني هايي را انجام خواهد داد تا هرچه سريع تر شوراي انتقالي رياست جمهوري تشكيل شود.
مردم انقلابي يمن نيز اعلام كردند كه علاوه بر تشكيل شوراي انتقالي رياست جمهوري خواستار بركناري تمام مزدوران و بستگان ديكتاتوري هستند.
معترضان يمني همچنين اظهار داشتند تا زمان تحقق كامل خواسته هايشان همچنان در خيابان ها باقي خواهند ماند.
اين در حالي است كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در گزارشي اعلام كرد كه آمريكا به بهانه مبارزه با القاعده جنگ پنهاني خود را در يمن شدت بخشيده است.
اين روزنامه با استناد به اظهارات برخي مقامات بلندپايه آمريكايي گزارش داد: دولت اوباما با سوءاستفاده از خلأ قدرت به وجود آمده در كشور يمن ناشي از تحولات سياسي اين كشور، حملات هوايي خود عليه شبه نظاميان را افزايش داده است.
نيويورك تايمز افزود: افزايش عمليات سري ارتش آمريكا در حالي صورت مي گيرد كه عناصر دولتي يمن در پي بحران اين كشور براي حفظ قدرت خود در تلاش هستند.
همچنين سربازان ارتش يمن كه پيش از اين مسئوليت مبارزه با القاعده در جنوب اين كشور را به عهده داشتند، براي سركوب تظاهرات مردمي عليه رژيم صالح به «صنعا» پايتخت يمن بازگشته و ارتش آمريكا از حملات هوايي به عنوان يكي از گزينه ها براي جلوگيري از به قدرت رسيدن شبه نظاميان در اين كشور استفاده مي كند.
نيويورك تايمز همچنين اعلام كرد كه سرويس هاي جاسوسي آمريكا و عربستان سعودي اطلاعات خود را از طريق استراق سمع الكترونيكي براي شناسايي مواضع شبه نظامياني كه به ادعاي واشنگتن با القاعده مرتبط هستند دريافت مي كنند.
از سوي ديگر، روزنامه القدس العربي از سفر محرمانه خانواده و بستگان ديكتاتور يمن به امارات عربي متحده و اقامت آنها در ابوظبي خبر داد.
خبرگزاري فرانسه نيز درباره آخرين وضعيت جسماني عبدالله صالح ديكتاتور يمن گزارش داد كه عمل جراحي وي موفقيت آميز بوده و از اتاق مراقبت هاي ويژه خارج شده است.
اردن
در ادامه موج اعتراضات مردمي به عملكرد دولت و نيز به منظور تاكيد بر لزوم انجام اصلاحات، شهروندان اردني روز گذشته تظاهرات سراسري برگزار كردند. تظاهركنندگان اعلام كردند دولت به اندازه كافي وقت داشته تا اصلاحات مورد نظر شهروندان را انجام دهد ولي از انجام تعهدات خودداري كرده است.
شركت كنندگان در تظاهرات با اعلام اينكه سرانجام پيروزي از آن حق و حقيقت خواهد بود خواستار بركناري دولت و مبارزه با فساد و مفسدين شدند.
گفتني است عبدالله دوم شاه اردن در راستاي پيشگيري از قيام مردمي روز پنج شنبه عفو هزاران زنداني را صادر كرد.

 



هلاكت 7 نظامي آمريكايي در ناآرامي هاي افغانستان

هفت نظامي آمريكايي بر اثر دو انفجار جداگانه در افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، يك دستگاه نفربر زرهي آمريكايي در استان غزني با مين برخورد كرد و منهدم شد. اين واقعه، هلاكت شش نظامي آمريكايي كه سرنشين اين نفربر بودند، را در پي داشت.
جنوب افغانستان نيز شاهد انفجار بمب و هلاكت يك نظامي اشغالگر بود. در مورد هويت اين نظامي گزارشي نرسيده، اما با توجه به حضور نيروهاي آمريكايي در اين مناطق، اين نظامي كشته شده نيز به احتمال زياد، آمريكايي بوده است.
كرزاي در پاكستان
به گزارش خبرگزاري مهر، «حامد كرزاي»، رئيس جمهوري افغانستان ديروز طي سفر دو روزه خود، وارد اسلام آباد، پايتخت پاكستان شد. كرزاي در اين سفر خود، با «آصف علي زرداري» رئيس جمهور و چند مقام پاكستاني ديگر ديدار و گفت وگو مي كند. محور گفت وگوهاي كرزاي با طرف هاي پاكستاني وي، چگونگي مبارزه با عناصر طالبان در مناطق مرزي دو كشور است.
خبر ديگر از پاكستان اين كه، شماري از عناصر طالبان ديروز به يك پست ايست و بازرسي در وزيرستان جنوبي حمله كردند كه به گفته منابع دولتي، هشت نيروي امنيتي و 12 شبه نظامي طي درگيري كشته شدند. اين درگيري، 12 زخمي نيز برجاي گذاشت.

 



ادامه تظاهرات ضد دولتي عليه جنايات آل خليفه در شهرهاي بحرين

سرويس خارجي-
معترضان بحريني با شركت در تظاهرات گسترده تحت عنوان «جمعه حمايت از زنان اسير» بار ديگر خشم خود را از جنايات آل خليفه ابراز كردند.
در اين تظاهرات هزاران نفر از مردم معترض بحريني در منامه حضور داشتند و پس از برگزاري نمازجمعه به طور مسالمت آميز به سوي ميدان لؤلؤ راهپيمايي كردند.
اين در حالي است كه تظاهرات مسالمت آميز انقلابيون بحريني با يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه و نيروهاي آل سعود به خشونت كشيده شد و نيروهاي امنيتي با پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله معترضان را متفرق كردند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند «سركوب، شكنجه و اسارت اراده مردم را تضعيف نخواهد كرد» «زنان اسير را آزاد كنيد»، «كشتار فايده اي ندارد»، «حكومت ظالم بايد سرنگون شود».
مردم بحرين در شهرهاي ديگر اين كشور نيز تظاهرات برپا كردند و خواستار آزادي اسيران بحريني به ويژه زنان شدند.
جمعيت وفاق بحرين با اعلام اينكه وضعيت اسيران در شكنجه گاههاي آل خليفه بسيار فاجعه آميز است و با زنان رفتارهاي غيرانساني صورت مي گيرد اظهار داشت، اين زنان قهرمان تنها به دليل اينكه دوشادوش مردان در تظاهرات شركت كرده و خواسته هاي مردم را عنوان مي كنند دستگير و شكنجه شده اند.جمعيت وفاق همچنين تاكيد كرد، تاكنون حدود 400 نفر به اتهام مشاركت در اعتراض هاي مسالمت آميز دادگاهي شده اند.
«مي خنسا» رئيس سازمان ائتلاف بين المللي مبارزه با فرار جنايتكاران از مجازات نيز گفت، اين سازمان مجددا دادخواستي عليه رژيم حاكم بحرين به دليل تداوم ارتكاب جنايات ضد بشري همراه با مدارك جديد به دادگاه بين المللي كيفري ارائه خواهد كرد.
از سوي ديگر، «نبيل رجب» رئيس مركز حقوق بشر بحرين نيز اظهار داشت، پس از ديدار اوباما با وليعهد بحرين، اين رژيم بر شدت سركوب خود نسبت به مردم بحرين افزوده است.
وي افزود، رژيم آل خليفه همچنان به نقض حقوق بشر ادامه مي دهد و حتي سركوب انقلابيون و تعرض ها پس از ديدار با رئيس جمهور آمريكا بيشتر شده است.
وي تاكيد كرد، استفاده از سلاح، ارتش و نيروهاي اشغالگر مشكلات داخلي بحرين را حل نمي كند و بلكه پيچيده تر مي كند.
نبيل رجب گفت، مردم بحرين با اين سركوب ها ميدان را ترك نمي كنند و بر شدت مخالفت ها و تظاهرات هاي مسالمت آميز خود اضافه مي كنند.
يك فعال بحريني ديگر نيز تاكيد كرد كه آمريكا و انگليس شريك جرم آل خليفه هستند و مردم معتقدند اگر چراغ سبز آمريكا نبود نيروهاي شوراي همكاري خليج فارس وارد بحرين نمي شدند.

 



در اجلاس ابوظبي اعلام شد
نفس حكومت قذافي به شماره افتاده است

گروه تماس بين المللي با برگزاري نشستي در امارات، به انقلابيون ليبي وعده كمك هاي مالي داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، نمايندگان 40 كشور و سازمان موسوم به «گروه تماس» پنجشنبه شب در اجلاس بين المللي خود در ابوظبي، تعهد دادند كه از انقلابيون ليبيايي و شوراي ملي انتقالي اين كشور حمايت مالي كنند. «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، در اين اجلاس گفت: چند روزي بيشتر از دوره حكومت «معمر قذافي» نمانده است. وي در ادامه، ضمن حتمي دانستن كناره گيري قذافي از قدرت، اعلام كرد كه كشورش به ميزان 26 ميليون و 500 هزار دلار به مخالفان ليبيايي كمك مي كند. كلينتون افزود: با اين ميزان كمك جديد، كل كمك هاي مالي آمريكا به مخالفان 81 ميليون دلار است و آمريكا به حمايت خود از ملت ليبي ادامه خواهد داد. وي همچنين گفت كه در حال گفت وگو با برخي مقامات نزديك به قذافي درباره انتقال قدرت است. «فرانكو فراتيني» وزير خارجه ايتاليا نيز اعلام كرد، دولت متبوع وي قصد دارد حدود 300 تا 400 ميليون يورو به شوراي ملي انتقالي ليبي كمك كند. دولت هاي فرانسه، كويت و تركيه نيز به ترتيب 290 ميليون يورو، 180 ميليون دلار و 100 ميليون دلار به شوراي ملي انتقالي ليبي كمك مي كنند.
وزير خارجه ايتاليا نيز در اين نشست مثل همتاي آمريكايي خود، مدعي شد، حكومت قذافي رو به پايان است. روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» درباره اين اجلاس نوشت: در اين نشست، درباره آينده سياسي ليبي بعد از حكومت قذافي گفت وگو شد.
ساير رويدادها
¤ قذافي اخيرا طي پيامي به نمايندگان يهوديان ليبيايي الاصل، از يهوديان خواست به ليبي سفر كنند.
¤ پنتاگون اعلام كرد، جنگ ليبي ماهانه 60 ميليون دلار براي آمريكا هزينه دارد.
¤ «عبدالله واد»، رئيس جمهوري سنگال از قذافي خواست از قدرت كناره گيري كند.

 



نماينده قرقيزستان: سيا مي خواهد كشور را به آشوب بكشد

يك مقام قرقيزستاني از طراحي نهادهاي اطلاعاتي آمريكا براي ايجاد اغتشاش در كشورش پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از هفته نامه «ديلا» چاپ بيشكك، يك نماينده پارلمان قرقيزستان فاش كرد كه آمريكا با استفاده از تكنولوژي مدرن رسانه اي، با هدف ناآرام كردن فضاي سياسي اين جمهوري اقدامات برنامه ريزي شده اي را براي شايعه پراكني بين مردم آغاز كرده است.
قربان بيك دهقان بايف، نماينده پارلمان قرقيزستان فاش ساخت فايل صوتي گفت وگوي تلفني معاون اول نخست وزير قرقيزستان و فرزند رئيس جمهوري فراري اين كشور از سوي سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و با تكنولوژي هاي پيشرفته جعل شده و بطور گسترده در اينترنت انتشار يافته است.
دهقان بايف تصريح كرد: بررسي اين قضيه نشان مي دهد كه اين فايل صوتي با استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته مخابراتي و ارتباطات و با كمك كارشناسان غربي و مشخصا آمريكايي، به منظور ايجاد دور جديدي از ناآرامي هاي سياسي امنيتي در قرقيزستان تهيه شده است.
گفتني است آمريكا پس از يك دوره هدايت انقلابهاي مخملي در جمهوري هاي استقلال يافته شوروي سابق كه به شكست انجاميد به فريب رسانه اي و جنگ سايبري با ملتهاي اين مناطق روي آورده است.

 



با وجود اعتراض هاي گسترده عليه اشغالگران
رئيس سيا : آمريكايي ها در عراق مي مانند

رئيس سازمان جاسوسي «سيا» در كنگره آمريكا اعلام كرد، نظاميان اين كشور حتي پس از ضرب الاجل مشخص شده در قرارداد امنيتي بغداد-واشنگتن، در عراق مي مانند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «لئون پانتا» پنجشنبه در كميته نيروهاي مسلح مجلس سناي كنگره آمريكا گفت: نيروهاي آمريكايي حتي پس از پايان سال 2011 در عراق مي مانند. طبق قرارداد بغداد-واشنگتن، كاخ سفيد موظف است همه نيروهاي آمريكايي را از عراق خارج كند. پانتا مدعي شد: مقامات عراقي حتما از واشنگتن خواهند خواست نيروهاي آمريكايي را در عراق نگه دارد و چنانچه اين درخواست مطرح شود، پاسخ آمريكا قطعا مثبت خواهد بود.
اين اظهارات پانتا و ساير مقامات آمريكايي در حالي مطرح مي شود كه ملت، مجلس و تقريباً همه دولتمردان عراق با حضور آمريكايي ها در عراق مخالف هستند و اين مخالفت را بارها اعلام كرده اند. همزمان با اظهارات پانتا، شماري از مخالفان جنگ، مقابل كنگره آمريكا در واشنگتن تظاهرات كردند.
پانتا در حال حاضر، كانديداي اصلي پست وزارت دفاع آمريكا است.خبر ديگر از عراق اينكه مردم اين كشور در چند شهر تظاهرات كردند و از دولت بغداد خواستند به وعده هايش درباره ارائه خدمات مدني عمل كند.
يك نظامي آمريكايي نيز بر اثر وقوع انفجار بمب در عراق به هلاكت رسيد.

 



سرقت اطلاعاتي موساد (پرونده)

يك افسر سابق سازمان سيا اعتراف كرد كه رژيم صهيونيستي اسرار امنيتي آمريكا را به سرقت مي برد و به ديگر كشورها مي فروشد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «فيليپ جرالدي» مامور پيشين سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي اطلاعات مهم فناوري و اسرار امنيتي آمريكا را سرقت مي كند و به ديگر كشورها مي فروشد.
وي تاكيد كرد، اين امر به مثابه اقدام جنگي است چرا كه دستيابي ديگر كشورها به فناوري هاي آمريكايي همانند فناوري ساخت هواپيماهاي جنگي براي آمريكا بسيار خطرناك است.
جرالدي گفت، بسياري از آژانس هاي دولتي در واقع شركت هاي اسرائيلي هستند كه هماهنگ با دولت آمريكا فعاليت مي كنند.
وي خطرها و هزينه هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي از آمريكا را برشمرد و گفت، رژيم صهيونيستي در شرايطي به اين سرقت و دزدي دست مي زند كه وابستگي نظامي و سياسي شديدي به آمريكا دارد.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه تقريبا همه نهادهاي دولتي آمريكا از جمله پليس فدرال اين كشور، موسوم به اف.بي.آي و دفتر پاسخگويي عمومي تاكيد كرده اند كه اسرائيل همچنان از آمريكا جاسوسي مي كند.

 



چها رسوي پنج قاره

2 چهره منفور
جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا و ديك چني معاون وي در فهرست منفورترين چهره هاي جهان جاي گرفتند.
شبكه تلويزيوني «راشا تودي» با اعلام اين خبر افزود، آدلف هيتلر و اسامه بن لادن از ديگر افراد منفور اين ليست هستند كه نامشان در كنار نام بوش و چني آمده است.
25هزار كلاهك هسته اي
مركز مطالعات بين المللي سوئد در امور صلح فاش كرد كه هشت حكومت از جمله رژيم اسرائيل 25 هزار كلاهك هسته اي جهان را در اختيار دارند. اين موسسه تصريح كرد، رژيم اشغالگر قدس به تنهايي داراي 5000 كلاهك هسته اي جنگي آماده براي استفاده است.
پايگاه نظامي در سنگاپور
به رغم مخالفت هاي روزافزون با حضور نظامي آمريكا در مناطق مختلف جهان از جمله جنوب شرق آسيا، اين كشور قصد دارد در سنگاپور پايگاه نظامي داير كند.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا دراين باره گفت، آمريكا براي حمايت از كشتي هاي جنگي خود درصدد ايجاد پايگاه نظامي در سنگاپور است.
اخراج صهيونيست ها از برزيل
نهادهاي حقوق بشري و فعالان سياسي برزيل از دولت خود خواستند صهيونيست ها را از كشورشان اخراج كند.
اين فعالان حقوق بشري تاكيد كرده صهيونيست ها افرادي جاسوس، تروريست و شكنجه گر هستند كه فلسطيني ها را مورد شكنجه و ترور قرار مي دهند بنابراين در كشور ما نبايد جايي داشته باشند.
اعتصاب در اردوگاه فلسطيني
بزرگترين اردوگاه پناهندگان فلسطيني در لبنان در اعتراض به كشتار سالروز نكسه و نيز تجليل از شهداي فلسطيني و سوري در درگيري هاي اخير با رژيم صهيونيستي در جولان شاهد اعتصاب و عزاي عمومي بود.اعتصاب كنندگان انزجار خود را نسبت به موضع فرانسه و آمريكا در حمايت از جنايت هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين اعلام كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14