(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 خرداد 1390- شماره 19948

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كارشناسان مسائل سياسي: انهدام پروژه دولت در تبعيد باعث تثبيت اقتدار وزارت اطلاعات در جهان شد
فرار آمريكا از رسوايي گوادلوپ2
بررسي طرح عفاف و حجاب با حضور وزير كشور در كميسيون فرهنگي مجلس
ابراز خوشحالي سومالي از رياست ايران برعدم تعهد در سال آينده
دكتر ولايتي با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه: انقلاب اسلامي ايران افق جديدي را به سوي بشريت گشود
دبير كل جمعيت ايثارگران: ولايت فقيه عامل اوج گيري و موفقيت كشور است
توطئه انگليس براي توقف پخش پرس تي وي
آيت الله صافي گلپايگاني: آيت الله جهرمي صاحب مقامات رفيع علمي بود
صداي آمريكا : آژانس مدركي براي ارائه عليه ايران ندارد
سردار حجازي: منصب حكومت ، امانت مردم نزد رئيس جمهور است
مجمع تشخيص نحوه رسيدگي قضايي به فساد اداري را تعيين تكليف كرد
آيا راز سر به مهر «دانشگاه مشايي» برملا مي شود؟
نارضايتي 59 درصدي مردم آمريكا از عملكرد اقتصادي اوباما
آجرلو: اگر غيرقانوني بودن صدور مجوز محرز شود از تأسيس دانشگاه ايرانيان جلوگيري مي كنيم
سفير عراق در تهران: دولت عراق به سمت پذيرش مسئوليت برقراري امنيت در كشور است



كارشناسان مسائل سياسي: انهدام پروژه دولت در تبعيد باعث تثبيت اقتدار وزارت اطلاعات در جهان شد

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: نفوذ وزارت اطلاعات در سيستم هاي جاسوسي و اپوزيسيون ضدانقلاب نشان از اقتدار جمهوري اسلامي دارد.
علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي جنگ اطلاعاتي را يكي از پيچيده ترين مسائل در عرصه جهاني دانست و اظهار داشت: با توجه به تجربه سه دهه گذشته انقلاب اسلامي ايران همواره در زمينه سيستم هاي اطلاعاتي با وجود مجاهدين گمنام و بي ريا موفق عمل كرده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي گفت: اقدام وزارت اطلاعات يكي از حركات برجسته و موفقيت آميزي بود كه با عنايت الهي شامل حال جمهوري اسلامي شد.
وي ضمن قدر نهادن به اقدام ارزشمند وزارت اطلاعات خاطر نشان كرد: نفوذ در سيستم هاي اطلاعاتي ضدانقلاب با وجود سازمان هاي اطلاعاتي جهاني و ظرفيت ضدانقلاب خارج نشين و همكاري و تبادل اطلاعاتشان با مجموعه سازمان هاي اطلاعاتي جهاني كار سخت و پيچيده اي بوده كه مامورين جمهوري اسلامي براحتي توانسته اند مجموعه تشكلات بين المللي را بازي دهند.
بروجردي با اشاره به خنثي شدن توطئه عليه جمهوري اسلامي تاكيد كرد: اقدام نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي پيامي به سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي و ضدانقلاب خارج نشين است كه بدانند همواره زير ذره بين جمهوري اسلامي هستند و با توجه به اشراف نيروهاي امنيتي اطلاعاتي جمهوري اسلامي تلاش هايشان آب در هاون كوبيدن است.
در همين ارتباط رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه گزارش «الماسي براي فريب» ميزان قدرت وزارت اطلاعات و حجم توطئه و دسيسه ها عليه نظام را نشان مي دهد، گفت: گزارش الماس بيانگر نياز جامعه به افزايش هوشياري و بصيرت است.
غلامعلي حدادعادل، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به پخش گزارش الماسي براي فريب و پروژه آمريكايي-صهيونيستي دولت در تبعيد و با بيان اينكه اين گزارش از دو جنبه حائز اهميت است، اظهار داشت: اين گزارش از سويي بيانگر قدرت وزارت اطلاعات و اشراف اطلاعاتي ايران بر خارج از مرزها و از سوي ديگر بيانگر هجمه و وسعت توطئه هاي دشمنان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اينكه وسعت توطئه ها نشانه قدرت بالاي نظام جمهوري اسلامي ايران است ادامه داد: اين مسئله وظيفه مسئولين ما را در قبال حفاظت از انقلاب سنگين تر و بيشتر خواهد كرد و بايد بدانيم كه استقلال - آزادي اين نظام با زحمت بدست آمده است.
حداد عادل، با بيان اينكه گزارش الماس درسي است براي تمام ملت، تاكيد كرد: مردم و مسئولين بايد درس عبرت بگيرند و بصيرت و آگاهي خود را در مقابل نقشه ها و توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي بالا ببرند و تا زماني كه اين ملت پشت ولايت فقيه باشند هيچ قدرتي توان آسيب زدن به نظام را نخواهد داشت.
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز اقتدار و اشراف اطلاعاتي دستگاه امنيتي كشورمان و شكست پذيري دستگاه اطلاعاتي غرب را دو واقعيت قابل تأمل در مورد گزارش الماسي براي فريب عنوان كرد.
سردار يدالله جواني گفت: اين اقدام بيانگر توانمندي بسيار بالاي دستگاه اطلاعاتي و امنيتي كشور و اشراف اطلاعاتي آن ها در مقابل دسيسه دشمنان و آسيب پذير بودن سيستم اطلاعاتي غرب و هم پيمانانش است.
وي افزود: آنچه كه دستگاه امنيتي و اطلاعاتي كشورمان و همچنين رسانه ملي در مورد «الماسي براي فريب» گزارش داد، نمايشي از دستاورد اطلاعاتي و يك شاهكار اطلاعاتي بود كه بار ديگر همه را انگشت به دهان گذاشت.
در همين ارتباط سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افشاگري وزارت اطلاعات در رابطه با پروژه الماس آمريكا و اسرائيل در ايران گفت: انهدام پروژه دولت در تبعيد دستگاه جاسوسي آمريكا واسرائيل جايگاه اطلاعاتي و امنيتي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران را در سطح جهان تثبيت كرد.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود افزود: دستگاه جاسوسي آمريكا و اسرائيل بايد آگاه باشند كه نظام جمهوري اسلامي ايران تحت هيچ شرايطي بازيچه دست خارج نشينان نخواهد شد چرا كه سربازان وزارت اطلاعات همواره آماده اند تا در هر شرايطي نقشه هاي نظام برانداز آنان را هم براي ملت ايران و هم براي جهانيان آشكار نمايند.
وي تصريح كرد: وزارت اطلاعات ايران به عنوان يك دستگاه اطلاعاتي كه از ضريب امنيتي بالايي برخوردار است يكي از بزرگترين و مهمترين سپرهاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي آيد و در برابر جنگ نرم و سرد دشمنان نظام با درايت كامل از اين نظام مقدس حمايت و دفاع خواهد كرد.

 



فرار آمريكا از رسوايي گوادلوپ2

سرويس سياسي-
آمريكا براي عبور از رسوايي گوادلوپ2 به تاكتيك «انكار و فرار» روي آورد.
سه روز پس از نمايش فيلم مستند الماس فريب كه حكايت از فريب سياستمداران آمريكايي، غربي، صهيونيستي، نيروهاي اپوزيسيون و رسانه هاي خارجي توسط وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي داشت سخنگوي وزارت خارجه آمريكا براي فرار از اين شكست سياسي و ديپلماتيك به بيان اين جمله كوتاه اكتفا كرد: «هيچ مقام آمريكايي نه تماس و نه ملاقاتي با وي نداشته اند.»
دستگاه سياست خارجي آمريكا در حالي به انكار ديدارهاي مدحي با مقامات وزارت خارجه بسنده كرده است كه شواهد و مدارك متعددي مبني بر همكاري سيستم ديپلماتيك آمريكا براي راه اندازي جنبش جمع ياران و راه اندازي دولت در تبعيد وجود دارد.
اولين شاهد هم اين است كه جنبش جمع ياران از بنياد دفاع از دموكراسي متولد شد.
همايش بنياد آمريكايي دفاع از دموكراسي FDD كه راهكار برون رفت از بن بست اسفبار اپوزيسيون را ايجاد يك دولت موقت در خارج از ايران مطرح مي كرد نقش مهم در پروژه دولت در سايه داشت. طبق مصوبه اين همايش بايد يكي از چهره هاي اجتماعي سياسي و نظامي كه داراي پايگاه اجتماعي قوي باشد، در اين دولت جايگاه فوق العاده اي پيدا كند و پس از اين همايش ها بود كه مدحي خود را به آنها معرفي كرد. آيا دولت آمريكا مي تواند روابط شناخته شده خود با FDD را كتمان كند.
نمونه بعدي اين است كه براساس اطلاعات موجود شوراي پخش مديران آمريكا (BBG) اطلاع رساني در مورد وي و جا انداختن چهره مدحي را در دستور كار قرار داد. شوراي بي بي جي كه سال گذشته براساس بند 1246 (قانون قربانيان سانسور ايران) توسط اوباما براي دريافت بودجه حمايت از فتنه گران به كنگره و مجلس سنا معرفي شد در اين زمينه ديپلماسي عمودي و جنگ نرم آمريكا را عليه ايران پياده مي كرد و به همين خاطر مدحي در مصاحبه هاي متعددي با صداي آمريكا كه يكي از بازوان بي بي جي است طرح خود را براي براندازي به گروه هاي اپوزيسيون تفهيم كرد.
اغتشاش پاسخ غافلگيري
در مقابل در روزهاي گذشته رسانه هاي ضدانقلابي تلاش وسيعي را براي اغتشاشات سالگرد حماسه 22 خرداد آغاز كرده اند با اين هدف كه بتوانند آبروريزي، ماجراي مدحي را به حاشيه ببرند.
فضاي سنگين عمليات پيچيده وزارت اطلاعات نه تنها توانسته است اپوزيسيون را نسبت به همديگر بدبين و بي اعتماد كند بلكه قدرت هرگونه تصميم گيري را براي تاثيرگذاري بر فضاي داخلي ايران از آنها سلب كرده است.
در واكنش به اين شكست سنگين رسانه هاي خبري ضدانقلاب در يك عمليات هماهنگ اعلام كردند كه در مقابل اين رسوايي از تاكتيك «بايكوت» استفاده خواهند كرد و از اين لحاظ بسياري از سايت هاي خبري علي رغم اين كه در روز گذشته همديگر را ساده و فريب خورده خطاب كرده بودند، ديروز سعي كردند درباره موضوع مدحي سكوت كنند و برخي از آنها حتي آرشيو هاي مربوط به سخنان و مصاحبه هاي مدحي با آنان را از روي سامانه هاي خود حذف كردند.
از جمله صداي آمريكا پس از پخش اين مستند تمامي آرشيوهاي مربوط به مدحي را از خروجي خود برداشت به گونه اي كه گويا اصلا مصاحبه اي با مدحي نداشته است و روزهاي گذشته هم حتي يك سطر درباره اين موضوع خبر و مطلب منتشر نكرده است!

 



بررسي طرح عفاف و حجاب با حضور وزير كشور در كميسيون فرهنگي مجلس

عضو كميسيون فرهنگي مجلس از بررسي طرح عفاف و حجاب با حضور وزير كشور در هفته جاري خبر داد.
بهروز جعفري نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: كميسيون فرهنگي با حضور وزير كشور و اعضاي كميسيون بحث امنيتي و عمومي عفاف و حجاب را پيگيري و نتيجه نهايي را به صحن علني مجلس ارائه خواهند كرد.
وي تصريح كرد: وزير كشور طرحي پيرامون عفاف و حجاب را تهيه و تدوين كرده كه با حضور در كميسيون فرهنگي ارائه مي نمايد.
جعفري خاطرنشان كرد: اعضاي كميسيون فرهنگي طرح جامع مطبوعات و رسانه را در دستور كار خود قرار داده كه طي جلسات ويژه اي اين طرح را بررسي و تصويب و به صحن علني مجلس ارجاع خواهند داد.

 



ابراز خوشحالي سومالي از رياست ايران برعدم تعهد در سال آينده

وزير مشاور سومالي در امور خارجي با اشاره به گسترش اعضا و نفوذ جنبش غيرمتعهدها، گفت: اين جنبش در مدت فعاليت خود گام هاي بزرگي برداشته است.
وزير مشاور سومالي در امور خارجي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، درباره جايگاه جنبش غيرمتعهدها در آينده، اظهار كرد: اين جنبش توانسته به اهداف خود دست يابد زيرا در زمان ايجاد اين جنبش فقط چند كشور عضو اين جنبش بودند اما در حال حاضر 118 كشور عضو اين جنبش هستند و اين يك موفقيت بسيار بزرگ است.
وي در ادامه اظهاراتش از عهده گيري رياست اين جنبش توسط جمهوري اسلامي ايران در سال آينده ابراز خرسندي و اظهار كرد: روابط ميان ايران و سومالي در سطح خوبي قرار دارد.

 



دكتر ولايتي با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه: انقلاب اسلامي ايران افق جديدي را به سوي بشريت گشود

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل با اشاره به تأثير بسزاي ايران بر جهان اسلام و حتي غرب تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران حركتي بسيار مهم در جامعه كنوني به شمار مي آيد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، دكتر علي اكبر ولايتي در جمع اعضاء و مسئولان اين تشكل دانش آموزي، گفت: انقلاب شكوهمند اسلامي ايران افق جديدي را به سوي بشريت گشود و با به چالش كشيدن تئوري هاي پوچ و خيالي جان هاي بشريت را به نور اسلام زنده كرد و حياتي دوباره بخشيد. وي به پيشرفت روزافزون اسلام و گسترش و ترويج موج بيداري اسلامي در جهان اشاره كرد و افزود: بيداري اسلامي به عنوان يك پديده متأثر از نهضت فكري جمهوري اسلامي ايران، باعث شكست سياست هاي استعماري شده است.
ولايتي يكي از آسيب ها و خطرات پيش روي نهضت بيداري اسلامي را دامن زدن به جنگ هاي مذهبي و فرقه اي در درون جهان توسط دشمن عنوان كرد و افزود: مسلمانان براي اينكه بتوانند در عرصه جهاني حضور فعال داشته باشند و با تكيه بر توانمندي هاي موجود نقش تعيين كننده اي در تعيين خط و مشي جهاني ايفا نمايند، بايد از خواب غفلت بيدار شده و با كنار زدن قدرت هاي پوشالي و نقش بر آب كردن نقشه هاي استعماري آنها، زمينه هاي تحقق آرمان هاي اسلامي را در سطح جهاني فراهم آورند.
دكتر ولايتي در پايان خاطرنشان كرد: حضرت امام خميني(ره) براي نخستين بار براي تأسيس يك حكومت اسلامي به معناي خاص و ويژه اقدام كرد و موفق هم شد. اگر ايشان دست به اين اقدام نمي زدند شايد هيچگاه شاهد تسلط گفتمان بيداري اسلامي به ديگر گفتمان ها نبوديم.

 



دبير كل جمعيت ايثارگران: ولايت فقيه عامل اوج گيري و موفقيت كشور است

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي پيوند عميق مردم و ولايت فقيه را عامل اوج گيري و موفقيت كشور طي سي و دو سال گذشته دانست.
حسين فدايي در جلسه اي با موضوع «بصيرت در انتخابات» در رشت با بيان اين كه «در جريان انتخابات اصولگرايان به دنبال احياي گفتمان انقلاب اسلامي بودند»، يادآور شد: ما اصولگرايان بدون تعصب فردي و ميداني خواستار اين بوديم كه در وهله اول فردي انتخاب شود كه دوم خردادي نباشد و در وهله دوم اصولگرا باشد و حمايت ما از دكتر احمدي نژاد حمايت از گفتمان اصولگرايي بود.
وي با تأكيد بر «شاخص هاي گفتمان اصولگرايي كه در رأس آن ولايت مداري قرار دارد» افزود: عدالت خواهي، مردمي بودن، استكبار ستيزي، عقلانيت، معنويت، توجه به ارزش ها و شايسته گزيني از شاخص هاي گفتمان اصولگرايي است.
وي «پيوند عميق مردم و ولايت فقيه» را «عامل اوج گيري و موفقيت كشور طي سي و دو سال گذشته» دانست و خاطرنشان كرد: تجربه نشان مي دهد طي انقلاب اسلامي پيوند مردم و ولايت فقيه سبب سرافرازي و اوج گيري كشور شده است و گذر از گردنه هاي دشوار را آسان مي كند و بالعكس هرگاه شيطنت دشمنان اين پيوند را سست مي كند عبور از گردنه ها نيز كمي دشوار مي شود.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: نگاهي به تاريخ انقلاب نشان مي دهد كه چطور تاكنون بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و رهبر فرزانه با تدابير حكيمانه خود توانسته اند مسير انقلاب اسلامي را به خوبي از طوفان ها حفظ كنند.
وي با اشاره به نامگذاري سال نود به عنوان سال جهاد اقتصادي تصريح كرد: جهاد يعني تلاش مستمر و خستگي ناپذير با انگيزه الهي براي پيشرفت كه از سوي رهبر فرزانه امسال سال جهاد اقتصادي ناميده شد. اين نامگذاري به اين دليل صورت گرفت كه نظام سلطه فشار سنگين و كم نظيري را طي اين 32 سال به انقلاب اسلامي وارد كرده و بنيان هاي اقتصادي كشور را هدف قرار داده است و جريان فتنه نيز از سوي ديگر هماهنگ كرده بود كه در اثر اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها نارضايتي از حكومت به وجود مي آيد و اين نارضايتي تبديل به جنبش اجتماعي مي گردد. پس از اين طريق مي توانيم تكليف خود را با دولت روشن كنيم و به مقاصد خود دست يابيم كه اين طرح دشمنان نيز با شكست مواجه شد.
وي گفت: جريان فتنه خيانت هاي غير قابل بخششي را مرتكب شده است كه يكي از آن ها جلب اعتماد نظام سلطه بر اين جريان است. جريان فتنه آسيب ديد اما متأسفانه هنوز ريشه كن نشده است. اين جريان با خيانت هايي كه مرتكب گرديده بايد ريشه كن مي شد. اين جريان خيانتكار چند خط را براي خود طراحي كرده بود كه از مهمترين آن ها مي توان به نفوذ در بين اصولگرايان، اتخاذ روش مظلوم گرايي و ائتلاف با برخي از اصولگرايان اشاره كرد. همچنين اكنون خطي ديگر نيز به آن اضافه شده كه ائتلاف با جريان انحرافي است. اين جريان با چراغ خاموش و موتور روشن در حركت است و بايد مراقب باشيم كه از ظرفيت ها و اختلافات ما سوء استفاده نكنند.

 



توطئه انگليس براي توقف پخش پرس تي وي

شبكه پرس تي وي اعلام كرد: نتايج نظرسنجي اخير حاكي از آن است كه بريتانيا به دنبال گزارش هاي افشاگرانه «پرس تي وي» از سياست هاي اشتباه لندن، به هر قيمتي به دنبال ساكت كردن اين شبكه خبري انگليسي زبان ايران است.
براساس نتايج نظرسنجي شبكه پرس تي وي كه با شركت 6605 نفر صورت گرفت، 77 و 82 صدم درصد از پاسخگويان بر اين باورند كه هدف اوليه دولت بريتانيا از افزايش فشارها عليه اين شبكه خبري ايراني، ساكت كردن آن است؛ زيرا پرس تي وي از سياست هاي اشتباه انگليس در داخل و خارج از اين كشور، پرده برمي دارد.
15 و 16 صدم درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي نيز معتقدند كه بريتانيا در پي بي اعتبار كردن اين شبكه در اذهان عمومي بين المللي است.
7 و 2 دهم درصد نيز گفته اند، بريتانيا به دنبال حذف اين شبكه خبري از ماهواره اسكاي يا اعمال جريمه هاي مالي عليه پرس تي وي است.
روابط عمومي پرس تي وي اعلام كرد: دولت بريتانيا پس از پوشش هاي خبري پرس تي وي درباره مسائل مهم كسب قدرت در اروپا از جمله اعتراض هاي دانشجويي غيرمنتظره عليه افزايش شهريه دانشگاه ها كه با سركوب خشونت آميز پليس همراه بود و همچنين تظاهرات صدها هزار نفر عليه سياست كاهش هزينه هاي عمومي از سوي دولت بريتانيا، تلاش هايي را براي بدنام كردن پرس تي وي آغاز كرده است.
اسناد منتشر شده اخير از سوي ويكي ليكس اين مساله را تاييد مي كند كه مقامات انگليسي در تلاش براي محدود كردن فعاليت پرس تي وي در اين كشور هستند.
در ماه آوريل، بانك نشنال وست مينيستر، اداره بانك داري بازرگاني، بدون هيچ اعلام قبلي حساب شركت پرس تي وي با مسؤوليت محدود را مسدود و اعلام كرد اين حساب در ماه فوريه 2011 به طور دائم بسته خواهد شد.
همچنين در مقاله اي كه در 16 ژانويه 2011 منتشر شد، لارن بوث ـ خبرنگار و مجري تلويزيوني پرس تي وي ـ از تلاش هاي بريتانيا براي كمك به آمريكا در جلوگيري از فعاليت شركتي خبر داد كه گزارش هاي مستند و سريال به شبكه خبري ايران با نامي مشابه مي فروخت.
بوث كه خواهر زن توني بلر نخست وزير پيشين انگليس است، تاكيد كرد اين فشارها كه از سوي اسرائيل حمايت مي شود، از آغاز فعاليت اين شركت در چهار سال پيش، به عنوان بخشي از تلاش ها براي استفاده از آفكام به عنوان شاخه اي از مؤسسه Hasbara آغاز شد. پرس تي وي همچنين هنگام پوشش انتقادي و چالشي مراسم ازدواج سلطنتي و انتشار گزارش درباره نقض آشكار حقوق شهروندان انگليسي با توجه به بحران اقتصادي گسترده در اروپا، با اختلال در ارسال امواج مواجه شد.
پرس تي وي در اين مطلب همچنين آورده است: آفكام تحت قانون ارتباطات انگليس مصوب سال 2003 تشكيل شد و ناظران پنج رسانه مختلف انگليس را گردهم آورد.
نگاهي اجمالي به تصميم گيرنده هاي اصلي آفكام نشان مي دهد كه اين نهاد نظارتي بيشتر از مديران اجرايي پيشين شبكه چهار و بي بي سي تشكيل شده است كه برخي از آن ها با سياستمداران صهيونيسم ارتباط داشته و تحت نفوذ آن ها فعاليت مي كنند.
در پايان اين مطلب آمده است: همچنين كاركنان شركت پرس تي وي با مسئوليت محدود تاكنون بارها از سوي گروهك تروريستي منافقين مستقر در لندن مورد تهديد و ارعاب قرار گرفته اند اما دولت انگليس چشمان خود را بر روي چنين وقايعي بسته است و حتي شايد براي ادامه تهديدات منافقين، شرايط را فراهم مي كند.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: آيت الله جهرمي صاحب مقامات رفيع علمي بود

آيت الله صافي گلپايگاني در پيامي ارتحال عالم رباني و آيت الله حاج سيد عبدالرسول شريعتمداري جهرمي را تسليت گفت.
به گزارش فارس از قم، در پيام اين مرجع تقليد آمده است: ارتحال عالم رباني و زاهد و پارسا فقيه بزرگوار آيت الله آقاي حاج سيد عبدالرسول شريعتمداري جهرمي رضوان الله عليه ثلمه اي جبران ناپذير و خسارتي علمي و مكتبي مي باشد و موجب تأثر و تأسف شديد شد.
در ادامه اين پيام افزوده شده است: اين ضايعه مذهبي را به آستان مقدس حضرت بقيه الله الاعظم مولانا المهدي ارواح العالمين له الفداء و به حوزه هاي علميه و روحانيت خصوصاً اهالي متدين شهرستان مذهبي جهرم و بيوت جليل علم و سيادت آيت اللهي و شريعتمداري تسليت عرض مي كنم.
در اين پيام تصريح شده است: فقيد سعيد، نمونه اي بارز از يك روحاني متعهد، صاحب مقامات رفيع علمي و داراي آثار ارزنده فقهي بودند. خداوند متعال بر علو درجات آن فقيد سعيد بيافزايد و ايشان را در جوار اجداد طاهرينش صلوات الله عليهم اجمعين به سير و درك مقامات عاليه ي جهان ابدي نائل فرمايد.
در پايان اين پيام آمده است: خداوند به بازماندگان محترم به ويژه آقازاده بزرگوارشان جناب حجت الاسلام آقاي حاج سيد ابوالفضل شريعتمداري و دامادهاي محترم صبر جميل و اجر جزيل عطا فرمايد.

 



صداي آمريكا : آژانس مدركي براي ارائه عليه ايران ندارد

كارشناس شبكه دولتي صداي آمريكا، با اشاره به گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه جمهوري اسلامي گفت: «آژانس هيچ مدركي جدي براي سخن هاي خود ندارد.»
به گزارش جام نيوز، مهران مصطفوي، كارشناس سياسي شبكه دولتي صداي آمريكا، با اشاره به گزارش جديد آژانس بين المللي اتمي عليه ايران گفت: «گرچه ايران از ابتداي آغاز فعاليت هاي هسته اي خود به دنبال دستيابي به سلاح اتمي بوده است ولي الان بنابر گزارش هاي مختلف به خصوص گزارش سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا، ايران از سال 2004 ديگر به دنبال ساختن سلاح اتمي نيست، هر چند به دنبال دستيابي به تكنولوژي آن است.»
وي ادامه داد: «به همين خاطر است كه آژانس هيچ مدركي جدي براي سخن هاي خود ندارد. حتي در اين گزارش اخير آژانس هم گفته شده به نظر مي رسد تا اين اواخر ايران اين فعاليت ها را انجام مي داده است ولي مدرك محكمه پسندي نتوانسته ارائه دهد.»
به گزارش فارس، مصطفوي براي اثبات ادعاي خود مبني بر تلاش اوليه ايران براي دستيابي به بمب هسته اي گفت: «از آنجا كه آغاز فعاليت هاي هسته اي ايران از سال 64، همزمان با تضعيف شدن ايران در برابر عراق به خاطر استفاده از بمب شيميايي از سوي صدام حسين بود، از ابتدا ايران به دنبال استفاده نظامي از انرژي هسته اي بوده است!»
كارشناس شبكه دولتي صداي آمريكا ادامه داد: «غرب در حالي به ايران فشار مي آورد كه ايران خواهان اين مسئله است، چرا كه به دنبال بحران است. از ديد من اين سياست، سياست اشتباهي است كه غرب در پيش گرفته است.»

 



سردار حجازي: منصب حكومت ، امانت مردم نزد رئيس جمهور است

معاون ستادكل نيروهاي مسلح گفت: بني صدر با ميدان دادن به نيروهاي منحرف، عدم درايت و امانتداري لازم در عرصه جنگ و اين كه به جاي دلسوزي و تلاش براي آزادسازي كشور به دنبال طرح شخصيت خود بود، باعث خشنودي دشمن و خون شدن دل امام(ره) و مردم شد به همين علت وي خائن در امانت مردم است.
سردار سيدمحمد حجازي معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به صدور فرمان حضرت امام(ره) مبني بر عزل بني صدر از فرمانده كل قوا، قرارگرفتن بني صدر در صفوف انقلابيون و تظاهر به حركت انقلابي وي را، حركتي هدفدار و با برنامه ريزي خواند و گفت: اين حركت از زمان حضور حضرت امام(ره) در پاريس آغاز شد و بني صدر با كار تبليغاتي وسيعي كه انجام داد خود را به عنوان متفكر اقتصادي و كسي كه توان اداره كشور را دارد جا زد و با تظاهر به همراهي با امام(ره) توانست آرايي را كسب كند كه پس از روي كار آمدن مواضع متفاوتي را اتخاذ كرد. حجازي با بيان اينكه منصب رياست جمهوري امانتي است كه مردم به رئيس جمهور مي دهند، تصريح كرد: بني صدر با ميدان دادن به نيروهاي منحرف، عدم درايت و امانتداري لازم در عرصه جنگ و اين كه به جاي دلسوزي و تلاش براي آزادسازي كشور به دنبال طرح شخصيت خود بود، باعث خشنودي دشمن و خون شدن دل امام(ره) و مردم شد به همين علت وي خائن در امانت مردم است. معاون پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان ماجراي بني صدر را تجربه بزرگي براي ملت دانست و گفت: هرچند اين تجربه خساراتي را براي كشور به بار آورد ولي تجربه ارزشمندي را در اختيار ملت قرار داد كه ما همواره مراقب باشيم كه بار ديگر به چنين خسارت هايي تن ندهيم.

 



مجمع تشخيص نحوه رسيدگي قضايي به فساد اداري را تعيين تكليف كرد

در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، بررسي مصوبه مجلس شوراي اسلامي ارجاعي به مجمع در خصوص ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته است، ادامه يافت و صدر ماده 6 اين قانون مورد اصلاح قرار گرفت و تصويب شد.
در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، رئيس ديوان عدالت اداري، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، رئيس سازمان حسابرسي، معاون ديوان محاسبات، عضو حقوقدانان شوراي نگهبان و جمعي ديگر از كارشناسان دستگاه هاي مربوطه حضور داشتند، ابتدا مصوبه پيشنهادي كميسيون حقوقي و قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد ماده شش اين قانون قرائت شد. سپس اعضاء و كارشناسان مربوطه ديدگاه ها و استدلالات خود را به صورت مبسوط اظهار داشتند و پس از مباحث طولاني اين قانون به شرح ذيل به تصويب رسيد:
براي تعيين افراد مشمول ماده 5 براي رسيدگي قضايي، جهت قرار گرفتن در ليست محروميت موضوع اين قانون، هيأتي مركب از يك قاضي به انتخاب قوه قضائيه، نمايندگان وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت اطلاعات، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، سازمان بازرسي كل كشور، بانك مركزي، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، اتاق تعاون و ديوان محاسبات تشكيل مي شود تا پس از رسيدگي به موارد مطروحه درباره افراد مشمول ماده 5 در صورت تشخيص، اسامي افراد مشمول را جهت رسيدگي قضايي به دستگاه قضايي پيشنهاد نمايد.
قوه قضائيه موظف است خارج از نوبت در شعب دادگاه ويژه مركب از سه قاضي كه توسط رئيس قوه قضائيه انتخاب مي شوند با رعايت اصول آئين دادرسي به گزارشات هيأت مذكور رسيدگي كند. حكم صادره از اين دادگاه قطعي است.

 



گزارشي از تشكيل دانشگاه جنجالي ايرانيان
آيا راز سر به مهر «دانشگاه مشايي» برملا مي شود؟

سرويس سياسي-
علي رغم اطلاعيه وزارت علوم پيرامون چگونگي اعطاي مجوز به دانشگاه ايرانيان، كماكان درباره اسامي هيئت موسس آن و اينكه اين دانشگاه دولتي است يا غيردولتي ابهاماتي وجود دارد.
آموزش عالي غيردولتي در ايران همچنان كلاف سردرگمي است كه از فهرست اسامي صاحبان امتياز موسسات غيردولتي در جيب برخي مسئولان مانند رازي سر به مهر نگهداري مي شود. در اين ميان، اطلاعيه 18 خردادماه وزارت علوم بر ابهامات آموزش عالي غيردولتي به ويژه داستان راه اندازي دانشگاه بين المللي ايرانيان افزود.
به گزارش فارس، در اطلاعيه وزارت علوم علي رغم اينكه ادعا شده، مجوز راه اندازي دانشگاه ايرانيان براساس درخواست خانه ايرانيان كه سازمان غيردولتي است، صادر شده، با اين وجود در انتهاي همين اطلاعيه ذكر شده است كه «بر اساس آخرين اطلاعات تعدادي از معاونين رئيس جمهور، وزرا و جانشين رئيس شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور نيز به عنوان اعضاي هيئت موسس در دانشگاه مذكور به اين وزارت پيشنهاد و معرفي شده اند».
نكته ديگر در اين اطلاعيه استناد وزارت علوم به «آخرين اطلاعات» به جاي مستندات و مدارك است. همچنين ذكر نشده است اين معرفي و پيشنهاد از سوي چه مرجعي انجام شده است. البته در روزهاي گذشته مطالبي درباره حضور 9 نفر از مسئولان دولتي در هيئت موسس دانشگاه ايرانيان از جمله اسفنديار رحيم مشايي، حميد بقايي، علي اكبر صالحي، محمدشريف ملك زاده، عباس اميري فر و... شنيده مي شد، كه شفاف سازي بيشتر وزارت علوم مي تواند پاياني بر اين شنيده ها و شايعات باشد.
در حالي كه مواضع اوليه مسئولان وزارت علوم حكايت از صدور مجوز دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان براي شوراي امور ايرانيان خارج از كشور داشت، وزارت علوم در اطلاعيه خود اعلام كرد مجوز اين دانشگاه به درخواست خانه ايرانيان كه سازمان غيردولتي است، صادر شده است.
وزارت علوم همچنان در اين اطلاعيه براين موضوع تاكيد كرده است كه دانشگاه مذكور غيردولتي است و صاحب امتياز آن نيز ماهيتي غيردولتي دارد. با اين وجود حسن پاك آيين، معاون سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ارديبهشت ماه سال جاري در مصاحبه با يكي از نشريات اعلام كرده بود: «گفته شد كه خانه ايران، يك هويت غيردولتي خواهد داشت و متعلق به ايرانيان است. اين در حالي بود كه دولت براي تاسيس اين خانه ها بودجه مشخص اختصاص داد و براي اين موضوع در بودجه سال 89 به بعد، رديفي نيز گنجانده شد».
علاوه بر آن محمد ابراهيم نكونام رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در اسفند ماه سال گذشته، از بررسي پرونده خانه ايرانيان در اين كميسيون خبر داده و گفته بود: پرونده خانه ايرانيان از مهم ترين پرونده هاي فرهنگي است كه منشأ بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي و فرهنگي شده است.
از سوي ديگر علي عباسپور تهراني فرد، رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در اولين موضع گيري رسانه اي خود درباره دانشگاه ايرانيان گفت: بررسي اساسنامه اين دانشگاه در دستور يكي از جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفت اما قبل از مطرح شدن از دستور كار خارج و اين موضوع به شوراي گسترش آموزش عالي علوم منعكس مي شود كه در آن جا با تاسيس دانشگاه موافقت صورت مي گيرد.
وي افزود: اساسنامه دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان كه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي داده شد و قرار بود در جلسه شورا مطرح شود و نشد، يك اساسنامه مبهم و خارج از چارچوب اساسنامه هاي دانشگاه هاي ديگر بود. اساسنامه دانشگاه كلي نوشته شده و تنها اختياراتي براي هيئت موسسي كه مشخص نيست مرجع انتخاب آن ها چه كسي است، تعيين شده بود.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: تا آنجا كه ما اطلاع داريم و طبق اخبار غيررسمي كه ما داريم در اساسنامه اي كه در شوراي عالي گسترش تصويب شده هيئت موسس آن تركيبي از شخصيت هاي دولتي هستند و دانشگاه يك دانشگاه دولتي تمام عيار است.
البته وزير علوم هم چندي پيش فراتر از موضوع دانشگاه ايرانيان گفته بود: در حال حاضر 60 تا 70 درصد اعضاي هيئت موسس دانشگاه هاي غيرانتفاعي، دولتي ها هستند.
مجوز دانشگاه ايرانيان
با رانت...!
در همين حال، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، مجوز و فرآيند دانشگاه ايرانيان را رانت مشايي دانست.
نورالله حيدري در گفت وگو با فارس، تصريح كرد: چرا در دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان از موقعيت رانتي مشايي استفاده شده است؟ اصولا شخصيت پرحاشيه و تأمل برانگيز مشايي و هم فكرانش به واقع ساحت دانشگاه را تهديد مي كنند.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه بايد همه موضوعات كشور را در مأموريت هاي متناسب خود پيش ببريم، تاكيد كرد: فردي مانند مشايي و هم فكرانش در تمامي حوزه هاي اعتقادي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي، عمراني و بانكي در داخل و خارج كشور و در ريز و درشت مسائل كشور با ناحق و غيرقانوني ورود پيدا مي كنند و آيا ورود اين جماعت پرحاشيه كه به نوعي هزاران شغل دارند به دانشگاه كمك خواهد كرد يا اينكه دانشگاه در اين خصوص تضعيف خواهد شد؟
نماينده مردم اردل و فارسان در مجلس تصريح كرد: اكنون جريان انحرافي در تار و پود بخش هاي مختلف نظام ورود پيدا كرده است و اين اقدام وزارت علوم مبني بر اعطاي مجوز به دانشگاه منتسب به مشايي چه معنايي دارد؟ وزارت علوم مي توانست طبق مصلحت كشور اعطاي مجوز به اين دانشگاه را متوقف كند. آيا به امثال مشايي مجوز تاسيس دانشگاه داده شود يا نشود، آسمان به زمين و زمين به آسمان مي آيد؟ چه اتفاقي مي افتد؟
اين نماينده مجلس بيان داشت: اكنون در پيشرفت هاي كاربردي و تنوع دانشگاه ها مشكلي نداريم اما در بحث اسلامي كردن دانشگاه ها، كيفيت بخشي و تحول اساسي مشكل داريم كه متاسفانه مسائل فرعي از اين دست توسط افرادي معلوم الحال مطرح مي شود كه به صلاح كشور نيست.

 



نتايج يك نظرسنجي نشان داد
نارضايتي 59 درصدي مردم آمريكا از عملكرد اقتصادي اوباما

يك نظرسنجي جديد در آمريكا نشان مي دهد بخش زيادي از آمريكايي ها از عملكرد باراك اوباما رئيس جمهور در حوزه اقتصاد ناراضي هستند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، نظرسنجي دانشگاه كواينو پياك نشان مي دهد اكثر مردم آمريكا 58 درصد روش هاي رئيس جمهور در رابطه با مسائل اقتصادي را تاييد نمي كنند. نرخ بيكاري در آمريكا بيش از نه درصد است.
اين نظرسنجي همچنين نشان مي دهد محبوبيت اوباما از 52 درصد در ماه گذشته ميلادي به 47 درصد رسيده است. محبوبيت باراك اوباما پس از كشته شدن اسامه بن لادن در حمله ماه مي آمريكا در پاكستان افزايش يافت.
بسياري از آمريكايي ها از رشد كند اقتصاد در حالي كه براي پيدا كردن كار و درآمد تلاش مي كنند ابراز نااميدي مي كنند.
يك نظرسنجي كه در شبكه سي ان ان منتشر شد نيز نشان مي دهد وضعيت اقتصادي مهمترين موضوع براي آمريكايي ها است. همچنين براساس نظرسنجي اخير روزنامه واشنگتن پست و شبكه خبري اي بي سي 59 درصد آمريكايي ها عملكرد اقتصادي باراك اوباما را تاييد نمي كنند.

 



آجرلو: اگر غيرقانوني بودن صدور مجوز محرز شود از تأسيس دانشگاه ايرانيان جلوگيري مي كنيم

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: اگر براي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس محرز شود دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان غيرقانوني مجوز دريافت كرده، با خاطيان برخورد و از تأسيس اين دانشگاه جلوگيري مي شود.
فاطمه آجرلو عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، در خصوص روند بررسي تأسيس دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان كه قرار است روز يكشنبه در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس برگزار شود، گفت: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس فردا اولين جلسه بررسي روند تأسيس دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان را برگزار مي كند تا مشخص شود اين دانشگاه به صورت غيرقانوني يا به وسيله رانت مجوز دريافت كرده است يا خير. وي افزود: در جلسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس كه فردا برگزار مي شود اگر محرز شود دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان غيرقانوني مجوز دريافت كرده است، از تأسيس اين دانشگاه جلوگيري مي كند.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: تخلف، تخلف است و فرد متخلف نيز مهم نيست كه چه كسي است و بايد با وي برخورد شود و اين يك نگاه جامع است. افراد مهم نيستند، قانون و اجرايي شدن آن و عدم تخلف در زمان اجراي قانون اصل است.
نماينده مردم كرج در مجلس تأكيد كرد: اگر براي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مشخص و محرز شود كه دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان غيرقانوني مجوز دريافت كرده است، با خاطيان برخورد و از تأسيس اين دانشگاه جلوگيري مي كند.

 



سفير عراق در تهران: دولت عراق به سمت پذيرش مسئوليت برقراري امنيت در كشور است

سفير عراق در تهران تاكيد كرد: دولت عراق مسئول برقراري امنيت براي مردم اين كشور است و تصور مي كنم حركت دولت به اين سمت است.
مجيد الشيخ ـ سفير عراق در تهران ـ در گفت وگو با ايسنا، درباره خروج نيروهاي آمريكايي از عراق گفت: عراقي ها در عراق جديد زندگي مي كنند و تصور مي كنم كه دولت عراق، ارتش، توان و امكانات كافي را براي اين كار در اختيار دارد. دولت عراق مسوول برقراري امنيت براي مردمش است و معتقدم حركت دولت به همين سمت است.
او درباره تحولات منطقه تصريح كرد: اين ملت ها هستند كه درباره آينده شان تصميم مي گيرند همان طور كه ملت عراق درباره خود تصميم گرفت. ما با ملت هاي منطقه هستيم. الشيخ درباره انجام برخي اصلاحات اقتصادي و اجتماعي از سوي دولت عراق خاطرنشان كرد: پيشرفت هاي زيادي در بسياري از زمينه ها در عراق حاصل شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14