(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 خرداد 1390- شماره 19949

رفيع، شهر برخوردار اما محروم (يادداشت خبرنگار)
افزايش سطح زيركشت برنج خوزستان به 60 هزار هكتار
ارائه الگوي طرح هدفمندي يارانه ها ي ايران به ديگر كشورها
ايران در كيهان
افزايش 70 هزار تني توليد گوگرد پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد
توسعه جاده هاي كشور با صرف يك هزارميليارد ريال
تيترهاي سرگردان در تبريز (نكته)
درخواست مردم چهارمحال وبختياري براي توقف احداث تونل گل آب
پايان مرحله اول عمليات مرمت و ساماندهي حمام و آب انبار كاكامير بافق
مديركل محيط زيست مازندران:براي احداث پالايشگاه بهشهر تحت هيچ فشار سياسي نيستيم
طرح «مسجد ما» در مشهد اجرا مي شود
در آذربايجان شرقي 977 واحد مسكوني روستايي نوسازي شد
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان: موردي از بيماري وبا در بناب مشاهده نشده است
برگزاري مسابقات پل ماكاروني توسط دانشجويان نيشابوري
بهره برداري از 20 واحد صنعتي شهرستان مهريز در سال جاري
كميته ساماندهي ميدان امام اصفهان تشكيل مي شود



رفيع، شهر برخوردار اما محروم (يادداشت خبرنگار)

رفيع، شهري در 25 كيلومتري شهرستان هويزه و در كنار دريايي از منابع درآمدي بالا واقع شده است كه متاسفانه به دليل فقر، بيكاري و عدم امكانات شهري كه زمينه مهاجرت را فراهم كرده است به شهري خالي از سكنه تبديل شده است.
اين شهر به دليل همجواري با تالاب بزرگ هورالعظيم هويزه- از بزرگ ترين تالاب هاي ثبت شده جهاني از موقعيت راهبردي و منابع غني و انساني برخوردار است.
تلاش مسئولان در حوزه صنعت شيلات، توسعه صنايع دستي، ذخاير زيرزميني و همچنين كمك به ايجاد بازارچه مرزي و... مي تواند در رفع مشكلات شهروندان اين شهر محروم نقش آفريني كند.
لذا اميد مي رود با بهره مندي از منابع مستعد اين شهر و استفاده از ظرفيت هاي موجود و بومي منطقه بخشي از مشكلات اين شهر كه از نقاط افتخارآفرين در حوزه دفاع مقدس به شمار مي رود حل و فصل شود.
خبرنگار كيهان در هويزه

 



افزايش سطح زيركشت برنج خوزستان به 60 هزار هكتار

اهواز- خبرنگاركيهان:
سطح زيركشت برنج در خوزستان امسال به 60 هزار هكتار افزايش مي يابد.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي با اعلام اين خبر گفت: پيش بيني مي شود در سال جاري 60 هزار هكتار از اراضي زراعي استان به زيركشت برود كه نسبت به سال زراعي گذشته كه 52 هزار و 980 هكتار بوده حدود 7 هزار و 20 هكتار افزايش سطح نشان مي دهد.
به گزارش كيهان و به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان محمد قاسمي نژاد تصريح كرد، با توجه به محدوديت آب، كشت در محدوده رودخانه كرخه و مارون ممنوع اعلام شده است و پيش بيني مي شود كه كل سطح اعلام شده زير كشت اين محصول نرود.
وي اظهارداشت: نشا خزانه از حدود 20 روز پيش انجام شده است و كشت مستقيم نيز از بيستم خردادماه با ارقام ديررس شروع مي شود.
مدير زراعت سازمان افزود: 80 درصد كشت استان به صورت مستقيم و 20 درصد به صورت نشايي انجام مي شود.

 



توسط بانك جهاني صورت مي گيرد
ارائه الگوي طرح هدفمندي يارانه ها ي ايران به ديگر كشورها

همدان-خبرنگار كيهان:
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: بانك جهاني در پي بيان طرح هدفمندي يارانه هاي ايران به عنوان الگو براي كشورهاي دنيا است.
لطف الله فروزنده دهكردي در جلسه شوراي اداري استان همدان، افزود: بسياري از كشورهاي مدعي پيشرفت در اجراي طرح هاي اقتصادي شكست خورده اند اما طرح هدفمندي يارانه ها در ايران با موفقيت اجرا شده و در جهان بي نظير است.
وي با بيان اينكه 230 سايت خبري دنيا عليه طرح هدفمندي يارانه ها در ايران كار كردند، ادامه داد: به گفته مسئولان بلندپايه كشور هم اكنون بانك جهاني در پي بيان الگوي ايران براي كشورهاي دنيا بوده و همراهي مردم با مسئولان در اجراي طرح هدفمندي نيز باعث تعجب و حيرت جهانيان شده است.

 



ايران در كيهان

آغاز احداث آزادراه
تبريز- خبرنگار كيهان: استاندار آذربايجان شرقي كلنگ احداث آزادراه تبريز- سهند را به طول 15 كيلومتر به زمين زد. به منظور احداث اين آزادراه 395 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است اين آزادراه 26 متر عرض خواهد داشت.
افزايش سرمايه گذاري در بخش معدن
همدان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان صنايع و معادن استان همدان گفت: ميزان سرمايه گذاري امسال در بخش معدن از 75 ميليارد و 325 ميليون ريال با 63درصد رشد به 123 ميليارد و 25 ميليون ريال افزايش خواهد يافت و ميزان استخراج اسمي معادن نيز با 10درصد رشد به 13 ميليون و 160 هزار تن مي رسد. خسرو سامري گفت: ميزان ايجاد اشتغال مستقيم در بخش معدن در اين استان، تا پايان سال جاري با 23 درصد رشد 2920 نفر خواهد بود.
بهره برداري از سامانه جديد بازرگاني
گرگان- خبرنگار كيهان: با هدف تسهيل خريد تضميني گندم كشاورزان در سال زراعي 90 سامانه جديد جامع بازرگاني (ERP) در مراكز خريد، سيلوهاي فلزي و شركت هاي تعاوني شهري و روستايي استان گلستان نصب و راه اندازي شد.
سيدحميدرضا ميرآفتاب مديركل غله استان گلستان با بيان اين مطلب افزود: كاهش هزينه ها و خطاي انساني در فرآيند انتقال، به روزرساني داده ها از جمله مزاياي اين سامانه است.
آزادي 460 زنداني
محمود اميني مديركل زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي استان گلستان گفت: با تلاش شبانه روزي ستاد ديه استان موفق به آزادسازي 460 نفر از مددجويان جرائم غيرعمد و تصادف شده ايم.

خريد 11 تن گندم
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي رشتخوار گفت: از آغاز فصل خريد گندم تاكنون، كشاورزان اين شهر 11 هزار تن گندم مازاد بر نياز خود را به نرخ تضميني تحويل سيلوها و مراكز جمع آوري گندم در استان خراسان رضوي داده اند.
محمد رستمي پيش بيني كرد كه ميزان خريد گندم به نرخ تضميني از گندم كاران رشتخوار تا پايان فصل برداشت به 30 هزارتن برسد.
بهره برداري از واحدهاي مسكن
خرم آباد- خبرنگار كيهان: مديركل مسكن و شهرسازي استان لرستان در نشست كارگروه مسكن اين استان گفت: 5 هزار و 249 واحد مسكن مهر در استان لرستان آماده بهره برداري است. شهرام ملكي افزود: سهميه لرستان در اين بخش طي سال هاي 89 و 90 تعداد 35 هزار واحد بوده كه با سه هزار افزون بر سقف تعهدات، تعداد 38 هزار واحد عقد قرارداد شده است.
اجراي طرح توانمندسازي
ساري- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: طرح توانمندسازي دختران در مقابله با آسيب هاي اجتماعي در دست اجراست.محمدعلي اميري افزود: اين طرح در مدارسي كه در مناطق و محله هاي در معرض آسيب قرار دارند در 10 شهرستان و با پوشش 20 هزار دانش آموز به اجرا درمي آيد.
حفاظت از محيط زيست با دوربين مدار بسته
تبريز- خبرنگار كيهان: مناطق جنگلي ارسباران به ويژه در حوزه «آينالو» و پاسگاه «عباس آباد» با دوربين هاي مدار بسته، كنترل و حفاظت مي شوند.
«بيوك رئيسي»، مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت؛ با اين دوربين ها، ضمن حفاظت دقيق منطقه، كمبود نيروي انساني محيط بان نيز جبران مي شود. اين سامانه، در پناهگاه حيات وحش كيامكي، اثر ملي- طبيعي مراغه و ديگر نواحي جنگل هاي دست نخورده و جهاني ارسباران، به كار گرفته مي شود.
افتتاح تالار بورس
سنندج- خبرنگار كيهان: تالار بورس كردستان طي مراسمي با حضور مديرعامل شركت كارگزاري بورس كشور، استاندار كردستان و جمعي از مديران و مسئولين كردستان افتتاح شد.
در اين مراسم مديرعامل شركت كارگزار بورس كشور گفت: اين تالار فعلا براي سهام راه اندازي شده و براي خريد و فروش سهام است كه اميدواريم با آشنايي بيشتر مردم زمينه توسعه آن در استان فراهم شود تا كساني كه در قالب بورس فعاليت مي كنند با قرار دادن بخشي از سرمايه خود در قالب توليد به اقتصاد كشور كمك كنند.
ايجاد شبكه فشار متوسط برق
ميناب- خبرنگار كيهان: مدير برق ناحيه ميناب گفت: به منظور پايداري ولتاژ و كاهش خاموشي ها در روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان در مسير جاده ها و هوسطي، گوندانگ و جاده كرگان، 15 كيلومتر شبكه فشار متوسط احداث شده و با بهره برداري از آن روستاهاي تحت پوشش از شرايط بسيار مطلوبي برخوردار خواهند شد محمد كريمي افزود هزينه احداث شبكه فشار متوسط بالغ بر 370 ميليون تومان و از محل اعتبارات داخلي شركت توزيع برق تأمين شده است.
خريد 20 هزار تن گندم
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره غله و خدمات كشاورزي كاشان گفت: 9 هزار تن گندم از كشاورزان اين منطقه خريداري شده است. حسين حاجي زاده قيمت تضميني هر كيلوگرم گندم خريداري شده را 3 هزار و 600 ريال اعلام كرد و افزود: وجه گندم هاي خريداري شده توسط بانك عامل به حساب كشاورزان واريز شده است.وي به خريد 20 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان در سال گذشته اشاره كرد و بيان داشت: پيش بيني مي شود كه امسال نيز به همين ميزان، گندم از كشاورزان اين منطقه خريداري شود.
اختصاص اعتبار
انديمشك- خبرنگار كيهان: مديركل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان از اختصاص 300 ميليون تومان اعتبار براي تجهيز و عمران مساجد شهرستان انديمشك خبر داد.حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين بلك با اشاره به اينكه اولويت توزيع اين اعتبار با مساجد محروم است، گفت: مساجد محروم در شهرستان ها بايد تجهيز و تعمير شده و از محروميت خارج شوند. وي با تأكيد بر اينكه تلاش ها بر آن است كه مسجدي بدون سيستم خنك كننده در خوزستان وجود نداشته باشد، گفت: اولويت تجهيز در مساجد با سيستم هاي خنك كننده است.
فعاليت پزشك زن در اتاق فرمان
اصفهان- خبرنگار كيهان: اولين پزشك زن اتاق فرمان فوريت هاي پزشكي در استان اصفهان فعاليت خود را آغاز كرد.اين پزشك زن از فروردين ماه امسال در اتاق فرمان فوريت هاي پزشكي خميني شهر فعاليت خود را شروع كرده است. وظيفه پزشك اتاق فرمان فوريت هاي پزشكي، فرماندهي حادثه و انجام مشاوره پزشكي است.

 



افزايش 70 هزار تني توليد گوگرد پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد

مشهد- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح بازنگري در سيستم فرآيند بازيافت گوگرد، سالانه 70 هزار تن به توليد گوگرد پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد افزوده شد.
به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، مهندس ايرج جلالي مسئول حفاظت محيط زيست پالايشگاه با بيان اين مطلب اظهار داشت: با اجراي اين طرح 70 هزار تن از آلاينده هاي زيست محيطي ناشي از فرآيندهاي توليدي پالايشگاه كاسته مي شود و در چرخه توليد گوگرد قرار مي گيرد.
وي اجراي طرح بازنگري در سيستم فرآيند بازيافت گوگرد را باعث افزايش بازدهي واحدهاي بازيافت توليد گوگرد از 84درصد به 94درصد خواند و گفت: اجراي اين پروژه سالانه صرفه جويي 57 ميليارد ريالي را براي اين شركت به دنبال خواهد داشت.
مسئول حفاظت محيط زيست پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد با اشاره به تغييرات فرآيندي ناشي از اجراي طرح گفت: اجراي اين طرح از ورود گاز دي اكسيد گوگرد به هوا جلوگيري مي كند و باعث كاهش آلودگي هوا خواهد شد.
اجلالي خاطرنشان كرد: پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد با توليد نزديك به 600 هزار تن گوگرد در سال 89 مقام اول توليد گوگرد كشور را از آن خود كرده است.

 



توسعه جاده هاي كشور با صرف يك هزارميليارد ريال

تبريز-خبرنگاركيهان:
امسال با صرف هزارميليارد ريال اعتبار، جاده هاي كشور توسعه پيدا مي كنند.
معاون وزارت راه وترابري در امور مجلس و استان ها، پنج شنبه در مراسم كنگ زني جاده «ليلان-ملكان» با اعلام مطلب فوق گفت: دولت در توسعه خدمات عمومي جدي است و بهبود شرايط جاده ها در طول دو دولت نهم و دهم، اراده دولتمردان براي تلاش
به منظور ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات را نشان مي دهد.
«حسن نوعي اقدم» با تاكيد بر ارتقاي مستمر استاندارد جاده هاي كشور، افزود: هر سال و به طور متوسط هزار كيلومتر جاده در ايران احداث مي شود.

 



تيترهاي سرگردان در تبريز (نكته)

تيترهاي شركت كننده در جشنواره «تيتر فجر آذربايجان شرقي» همچنان در بلاتكليفي به سر مي برند. اواخر سال گذشته فراخوان جشنواره تيتر فجر در كشور توزيع شد و به دنبال آن خبرنگاران بسياري از استان هاي كشور از اين جشنواره استقبال كردند. طوري كه در پايگاه اطلاع رساني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي خبر از ارسال هزار تيتر از 18 استان كشور به دبيرخانه جشنواره داده شد و حتي به علت استقبال زياد شركت كنندگان، مهلت در يافت آثار ارسالي نيز حدود يك هفته اي تمديد شد.
در نهايت قرار شد كه جشنواره نيمه ارديبهشت سال جاري برگزار شود كه با گذشت يك ماه از زمان مورد اشاره و تماس مكرر شركت كنندگان، هنوز هيچ شخصي در اين ميان پاسخگو نيست.
در اين ميان امور مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي به روابط عمومي ارجاع مي دهد و روابط عمومي هم اظهار بي اطلاعي مي كند و بيچاره تيترهايي كه سرگردان هستند.
دهلران- خبرنگار كيهان

 



درخواست مردم چهارمحال وبختياري براي توقف احداث تونل گل آب

شهركرد-خبرنگاركيهان:
مردم چهارمحال وبختياري در تجمعي خواستار توقف اجراي تونل انتقال آب «گل آب» شدند.
نماينده مردم شهركرد در خانه ملت با انتقاد از اجراي پروژه گل آب، در حاشيه تجمع اعتراضي جمعي از مردم چهارمحال وبختياري به حفر تونل گل آب افزود: بي توجهي به محيط زيست و انحراف مسير آب از يك رودخانه تمدن ساز، اشتباه بزرگ است.
نصرالله ترابي قهفرخي با اشاره به مشكلات كم آبي در اين استان گفت: در اين استان 200روستاي كم آب وجود دارد و انتقال آب از اين منطقه و حفر تونل هيچ توجيهي ندارد.
همچنين نورالله حيدري عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تونل گل آب، مسير هميشگي زاينده رود را منحرف مي كند و يكي از نقاط گردشگري اين استان را از بين مي برد.
گفتني است؛ طرح بزرگ آبرساني به كاشان و آران و بيدگل با احداث تونل انتقال آب «گل آب» از سال 88 آغاز شده است. اين تونل از محل روستاي حجت آباد در پايين دست سد زاينده رود به طول 11/5كيلومتر و دبي 20مترمكعب بر ثانيه در حال احداث است.
مردم چهارمحال وبختياري روز چهارشنبه هفته گذشته در پايان تجمع اعتراضي به حفر تونل گل آب در نقطه صفرمرزي روستاي حجت آباد با قرائت بيانيه 5ماده اي خواستار توقف اجراي اين طرح شدند.
تجمع كنندگان در اين بيانيه تصريح كردند: در صورت عدم توقف اجراي اين طرح، هفته آينده به تجمع اعتراضي خود ادامه خواهند داد.

 



پايان مرحله اول عمليات مرمت و ساماندهي حمام و آب انبار كاكامير بافق

يزد- خبرنگاركيهان:
حمام و آب انبار كاكامير شهرستان بافق مرمت و بازسازي شد.
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق در اين باره گفت: فاز اول مرمت و ساماندهي اين دو بنا كه در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده اند، در مدت4 ماه به پايان رسيد.
عباس قديريان اظهار داشت: حمام كاكامير يكي از حمام هاي تاريخي شهرستان بافق است، كه در داخل زمين قرار گرفته به گونه اي كه پشت بام آن با سطح كوچه همسطح است و با ده پله از قسمت هاي مختلف بنا به داخل حمام وارد مي شود.
وي با اشاره به اينكه مصالح به كار رفته در اين حمام آجر، ساروج و سنگ است، افزود: اين بنا تمام عناصر يك حمام قديمي كه شامل ورودي يا كرياس، خزينه، تون و قسمت انتظار مي شود را دارد.
قديريان در ادامه افزود: آب انبار كاكامير يكي از بزرگ ترين آب انبارهاي شهرستان بافق با حجم آب 250مترمكعب است كه با پوشش آجري گنبدي گردچين به طور بسيار زيبا و باشكوهي در دل زمين و در عمق چهارمتري قرار دارد.
اين مقام مسئول با بيان اينكه آب انبار و حمام كاكامير در جوار يكديگر قرار دارند اظهار داشت: آب انبار كاكامير از نوع پاشيري است و با عبور از 20پله به محل شير اين آب انبار مي رسيم.
وي در پايان يادآور شد: آب انبار كاكامير يكي از بناهاي به جامانده از دوره قاجار است و در محله حمام واقع شده است.

 



مديركل محيط زيست مازندران:براي احداث پالايشگاه بهشهر تحت هيچ فشار سياسي نيستيم

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل محيط زيست مازندران گفت: در احداث پالايشگاه بهشهر تحت هيچ فشار سياسي نيستيم.
هرمز محمودي راد در جمع خبرنگاران گفت: داشتن پالايشگاه براي مازندران يك حق است و مكان اين پالايشگاه را نظريه كارشناسي تعيين مي كند.
وي با اعلام اينكه هنوز مكاني براي احداث پالايشگاه در بهشهر مشخص نشده است، اظهار داشت: تيمي از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست و دستگاه هاي اجرايي و كارشناسان رسمي متخصص به دنبال مكان مناسبي براي اين پالايشگاه هستند.
محمودي راد افزود: 50ميليارد تومان براي توليد برق از زباله در استان در دولت مصوب شد و احداث نيروگاه توليد برق از زباله در شهرهاي ساري و نوشهر كلنگ زني و اين نيروگاه همچنين در آينده در شهرهاي بهشهر، قائم شهر و آمل با تهيه زمين احداث مي شود. مديركل محيط زيست مازندران از به كارگيري 600ناظر براي نظارت بر شناگاه ها و مناطق ديگر خبرداد و گفت: با همكاري بسيج سازندگي در طرح اردوي هجرت، اعتبار ملي و استاني در نظر گرفته شده است.

 



طرح «مسجد ما» در مشهد اجرا مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري مشهد از اجراي طرح «مسجد ما» در 200 مسجد پايتخت معنوي ايران خبر داد.
علي اكبر عصارنيا در گفت وگويي افزود: اين طرح توسط فرهنگسراهاي تخصصي و فعال به عنوان پشتيبان برگزار مي شود و در تابستان امسال 10 فرهنگسراي تخصصي در طرح «مسجد ما» در دستور كار قرار دارند.
وي اظهار داشت: اين درحالي است كه يكصد بسته فرهنگي با هزينه اي بالغ بر 40 ميليون ريال در اين طرح هزينه مي شود.
عصارنيا با بيان اينكه بسته هاي فرهنگي با رويكرد اوقات فراغت تدوين شده است، تصريح كرد: آشنايي با زندگي امام رضا(ع)، تورهاي زيارتي، مسابقه كتابخواني به صورت گسترده در مساجد اوقات فراغت از جمله طرح هايي است كه با محتواي فرهنگي، ديني و مذهبي براي تابستان امسال تدارك ديده شده است.
وي همچنين به طرح خادمين شهر بهشت اشاره كرد و گفت: اين طرح از 15 تيرماه فعاليت خود را آغاز مي كند و نزديك به دو هزار و 500 گروه نوجوان در اين طرح حضور دارند.
به گفته عصارنيا فرهنگ همجواري، گسترش فرهنگ رضوي در سطح شهر، خدمات به زائران و مجاوران و برنامه هاي فراغتي از محورها و موضوعات طرح خادمين بهشت تابستان سال جاري است.
وي بيان داشت: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته پيش بيني مي شود كه در تابستان سال جاري بيش از هزار نوجوان مشهدي در طرح خادمين شهر بهشت شركت كنند.

 



در آذربايجان شرقي 977 واحد مسكوني روستايي نوسازي شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
تاكنون 978 واحد مسكوني آسيب ديده روستايي از محل تسهيلات طرح ويژه بهسازي و نوسازي مسكن روستايي، نوسازي شده است.
معاون امور بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: براي اين تعداد واحد مسكوني 83 ميليارد و 164ميليون ريال، پرداخت شده است.
پيراهنيان افزود: تاكنون 85 درصد مبلغ تسهيلات مورد نظر، جذب شده است.
دبير كارگروه تخصصي تامين مسكن و آواربرداري آذربايجان شرقي كه در جريان بازديد از محل هاي اسكان اضطراري و تخليه آوارها سخن مي گفت، تاكيد كرد: با توجه به اين كه مبلغ 10 ميليارد ريال در قالب تسهيلات حوادث به واحدهاي آسيب ديده شهري و روستايي استان، در حال پرداخت مي باشد، تاكنون 85 درصد مبلغ تسهيلات فوق، جذب شده است.

 



مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان: موردي از بيماري وبا در بناب مشاهده نشده است

بناب- خبرنگاركيهان:
مدير شبكه بهداشت و درمان بناب گفت: تاكنون هيچ گونه مورد بيماري «وبا» در شهرستان بناب ديده نشده است.
رحيم شكراني در جلسه كار گروه «سلامت و امنيت غذايي» شهرستان بناب كنترل مرتب و دقيق آب آشاميدني شهري و روستايي را در اين باره ضروري دانست و افزود: تمامي آبها از لحاظ ميكروبي در تمام نقاط شهرستان كنترل و آزمايش مي شوند.
وي ادامه داد: با وجود اينكه تاكنون هيچ مورد بيماري «وبا» در شهرستان مشاهده و گزارش نشده است گروهي از كارشناسان زبده در اين خصوص آموزش ديده و آماده آموزش چهره به چهره به مردم هستند. دبير كارگروه «سلامت و امنيت غذايي» شهرستان از اجراي طرح نياز سنجي سلامت در شهرستان خبر داد و گفت: به منظور شناسايي مشكلات بهداشتي و سلامت شهر و روستاهاي بناب، اقداماتي شروع شده و در روستاها نيازمند همكاري نزديك دهياران و روحانيون محلي هستيم.

 



برگزاري مسابقات پل ماكاروني توسط دانشجويان نيشابوري

نيشابور- خبرنگاركيهان:
مسابقات پل ماكاروني توسط دانشجويان كانون هلال احمر دانشگاه پيام نور مركز نيشابور برگزارشد.
مسئول كانون هلال احمر دانشگاه پيام نور مركز نيشابور، با اعلام اين خبر اظهارداشت: اين مسابقات با حضور 15 گروه شركت كننده از بين دانشجويان اين دانشگاه برگزارشد.
فاطمه محمدي مقدم افزود: گروه فيزيك با پلي به وزن 145گرم و وزن تحملي 35 كيلو و 700 و بازده سازه 36/245 مقام اول و گروه سحاب با پل ماكاروني خود به وزن 161گرم و وزن تحملي 23 كيلو و 100گرم و بازده 30/143مقام دوم اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.
وي تصريح كرد: پل ماكاروني گروه دورهم نيز با وزن 154 گرم، وزن تحملي 20كيلو و هشتصدگرم و بازده 8/134 نيز مقام سوم اين مسابقات را كسب كرد.

 



بهره برداري از 20 واحد صنعتي شهرستان مهريز در سال جاري

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار يزد با اشاره به طرح هاي در دست اجراي صنعتي در شهرستان مهريز گفت: تا پايان سال جاري 20 واحد صنعتي در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.
محمدرضا بابايي در جمع مردم و مسئولان شهرستان مهريز اظهار داشت: ظرفيت هاي سرمايه گذاري در بخش صنعت مهريز هر روز در حال تقويت است.
وي آغاز عمليات گازرساني و انجام عمليات خط انتقال آب به اين شهرستان را از نقاط قوت و امتيازي براي سرمايه گذاران در مهريز عنوان كرد و افزود: مهريز در كنار جاده مواصلاتي بين المللي شمال به جنوب قرار گرفته و از طرفي موقعيت مناسب زمين و آب و هوا از شاخص ترين امتيازات براي سرمايه گذاري و رشد صنعت در اين شهرستان است.

 



كميته ساماندهي ميدان امام اصفهان تشكيل مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان از تشكيل كميته ساماندهي ميدان امام اصفهان خبر داد.
محسن رنجبر در جلسه ساماندهي و رفع سد معبر ميدان امام(ره) با اشاره به درخواست مكرر مردم، كسبه و همچنين مكاتبات سازمان ميراث فرهنگي جهت رفع سد معتبر اظهار داشت: كسبه ميدان امام(ره) در طوماري از شهرداري درخواست كردند با دستفروشان و سد معبركنندگان برخورد كند.
وي با بيان اين كه سد معبر در ميدان امام معضل ديرينه اي است كه بايستي به صورت اصولي برطرف شود، افزود: ساماندهي ميدان امام در دو برنامه درازمدت و كوتاه مدت صورت مي گيرد و در برنامه درازمدت به ميدان امام علي(ع) نيز گسترش مي يابد.
وي گفت: لازم است هر چه سريع تر نسبت به تشكيل كميته اي متشكل از نمايندگان ميراث فرهنگي، مجمع امور صنفي، اتحاديه هاي مربوطه، نيروي انتظامي و شهرداري براي رفع معضل سد معبر ميدان امام اقدام شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14