(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 خرداد 1390- شماره 19949

راه اندازي خط تندرو ميدان جمهوري تا ترمينال جنوب در سال جاري
موج جديد گرد و غبار غرب كشور را فرا گرفت
ورود 50 خودرو اهدايي رئيس جمهور به سيستم حمل و نقل
تهران بار ديگر در محاصره گردو غبار
تصويب يك فوريت دو ساله شدن صدور گواهي معاينه فني در شوراي شهر
زبان سرخ جوان حاجي آبادي مراسم عروسي را به عزا تبديل كرد
حكم اعدام مدير سايت هاي مستهجن به تعليق درآمد
سوختن 3 زن بر اثر صاعقه در چالدران
حوادث كوتاه از كشور
از هفته آينده آغاز مي شود پرداخت وام 20 ميليوني اشتغال به مددجويان
پرونده بقايي براساس ماده 16 بررسي مجدد مي شود
25 خرداد بزرگترين ماه گرفتگي قرن
دستگيري 500 افغاني پروژه مسكن مهر قزوين را تعطيل كرد!
در كلاكسر آمل تزريق غيراستاندارد گاز مايع حادثه آفريد
قاتلان نوجوان دزفولي به دار مجازات آويخته شدند
لوكزامبورگ صدرنشين ميزان خودكشي در جهان



تشكري هاشمي خبر داد
راه اندازي خط تندرو ميدان جمهوري تا ترمينال جنوب در سال جاري

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از راه اندازي خط تندرو ميدان جمهوري تا ترمينال جنوب در سال جاري خبر داد.
سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: در نيمه نخست امسال خط تندرو ميدان جمهوري تا ترمينال جنوب راه اندازي مي شود.
وي ادامه داد: بسترسازي هاي مناسب براي اجراي اين كار انجام شده است.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران درخصوص زمان اجراي اين خط تندرو گفت: نمي توان زمان دقيقي را اعلام كرد ولي در نيمه اول امسال كار اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اينكه براي ورود اتوبوس هاي جديد در اين مسير نيز تصميم گيري شده است، گفت: اتوبوس هاي 2 كابينه وارد اين خط مي شود.
وي به ترافيك كلان شهر تهران اشاره كرد و به فارس گفت: توسعه سيستم حمل و نقل عمومي مي تواند به كاهش ترافيك در پايتخت كمك كند.
به گفته تشكري هاشمي، توسعه سيستم حمل و نقل عمومي در دستور كار قرار گرفته است.
همچنين وي در مراسم افتتاح هشتمين پارك آموزش ترافيك كودكان گفت: اگر دست به دست هم دهيم مي توانيم از خسارات و تلفات حوادث رانندگي بكاهيم، چرا كه بسياري از حوادث قابل پيشگيري هستند. در اين ميان به كمك همه گروه ها و مسئولان نياز داريم حتي روحانيون معظم نيز مي توانند در بين خطبه هاي خود در مورد اهميت رانندگي صحيح و رعايت قوانين صحبت كنند و به مردم بگويند كه با تضييع حق ديگران در حين رانندگي، خسارت ها و تلفاتي را عامل مي شوند.
معاون شهردار تهران تاكيد كرد: مشكل فرهنگ نادرست ترافيك را بايد از سنين پايين درست كنيم و كودكان را از ابتدا با الگوهاي صحيح رفتارهاي ترافيكي آشنا سازيم تا كودكان پيش از اينكه با رفتارهاي نادرست ترافيكي آشنا شوند، اين امكان فراهم شود كه نظام مند رفتارهاي صحيح را بشناسند و اين رفتارها در وجودشان نهادينه شود.
تشكري ادامه داد: در اين راستا توسعه پارك هاي آموزش ترافيك در شهر با جديت دنبال مي شود تا كودكان ما از سنين پايين به صورت عملياتي با رفتارهاي صحيح ترافيكي و قوانين آشنا شوند و خود را ملزم به رعايت آنها بدانند.وي افزود: امسال سال توسعه فرهنگ ترافيك در تهران در نظر گرفته شده كه اميدواريم بتوانيم به موازات توسعه حمل و نقل عمومي و حمل و نقل پاك مانند دوچرخه سواري، شهروندان را به سمت رعايت قوانين و مقررات و رفتارهاي ترافيكي صحيح سوق دهيم.

 



موج جديد گرد و غبار غرب كشور را فرا گرفت

سرويس شهرستان ها-
آلودگي شديد هوا به دنبال ورود موج جديد گردوغبار استان هاي غربي كشور را در شرايط اضطرار قرار داده و باعث لغو برخي از پروازها شده است.
به گزارش فارس مسئول اطلاعات پرواز فرودگاه سنندج از لغو پرواز ديروز تهران- سنندج به دليل شرايط خطرناك هوا خبر داد و گفت: يك شنبه در كردستان پروازي انجام نشد.
سازمان حفاظت از محيط زيست كردستان نيز در اطلاعيه خود اعلام كرد؛ نتايج حاصل از ايستگاه هاي سنجش آلاينده هاي هوا، ميزان ذرات معلق در شهرها و روستاهاي اين استان بسيار بيشتر از استانداردهاي زيست محيطي است و وضعيت هواي كردستان از نظر شاخص هاي كيفيت هوا خطرناك است.
جانشين مدير كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي نيز گفت: هم اكنون ميزان آلودگي هواي تبريز به دليل وجود ريزگردها به بيش از چهار برابر حد طبيعي افزايش يافته و در وضعيت بحران قرار گرفته است.
مهدي قمي ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: ميزان ذرات معلق موجود در هواي تبريز حداكثر يك هزار و به طور متوسط 700 ميكروگرم بر هر متر مكعب است.
همچنين كارشناس مسئول آزمايشگاه هاي محيط زيست آذربايجان غربي اعلام كرد: ريزگردهاي موجود در هواي شهر اروميه در ساعت هشت بامداد روز يكشنبه به 6 الي هفت برابر حد مجاز رسيد.
«پرويز آراسته» افزود: در ساعت ياد شده ريزگردهاي هواي شهر اروميه به يكهزار و 190 ميلي گرم در متر مكعب رسيد كه شش الي هفت برابر حد مجاز است.
وي اضافه كرد: ريزگردهاي موجود در هواي شهر اروميه از نخستين ساعات بامداد روز يكشنبه از طرف شهرستان سردشت به اروميه نفوذ كرده و دامنه آن به شهرستان هاي سلماس و خوي نيز رسيده است.
گزارش خبرگزاري مهر نيز حاكيست بروز گرد و غبار شديد و كاهش ديد در فرودگاه بم، پرواز تهران - بم را مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه بندرعباس كرد.
بروز گرد و غبار بسيار شديد در استان كرمان كه شهرستانهاي شمالي و شرقي استان را در بر گرفته است عصر شنبه موجب كاهش شديد ديد افقي شد.
معاون محيط انساني اداره كل حفاظت محيط زيست استان كرمانشاه نيز ديروز در گفت وگو با ايرنا ميزان غلظت و آلودگي هواي استان را 5/3 برابر بيشتر از حد استاندارد عنوان كرد.
«فريدون ياوري» ميزان غلظت و ريزگردهاي ورودي به جو استان كرمانشاه را 548 ميكروگرم در هر متر مكعب اعلام كرد و گفت: اين امر نشان از وضعيت بحراني هواي استان دارد.
محسن قاسمي مدير اداره كل هواشناسي استان كرمانشاه نيز اعلام كرد: از ابتداي امسال تاكنون تعداد روزهاي همراه با گرد و غبار در استان كرمانشاه به حدود 40 روز رسيد.
خبرگزاري مهر از لرستان نيز گزارش داد افزايش گرماي هوا و ورود گرد و غبار مردم شهرستان هاي مختلف بام طبيعت ايران را كلافه كرده است.
استان لرستان در حالي در آستانه چهلمين روز آلوده قرار دارد كه با توجه به گذشته بيش از 80 روز از سال 90 نيمي از روزهاي سال جاري در اين استان با طعم ريزگردهاي عربي بوده است.
اين در حاليست كه اين روزها با افزايش گرماي هوا مشكلات ناشي از گرد و غبار در اين استان مضاعف شده است تا روند زندگي در استان مختل شود.

 



رئيس انجمن معلولان ايران خبر داد
ورود 50 خودرو اهدايي رئيس جمهور به سيستم حمل و نقل

رئيس انجمن معلولان ايران گفت: بزودي 50 دستگاه خودرو اهدايي رئيس جمهور وارد سيستم حمل و نقل معلولان در سراسر كشور مي شود.
علي همت محمودنژاد تصريح كرد: خوشبختانه رئيس جمهور 50 دستگاه خودروي مناسب سازي شده را به ارزش بيش از 20 ميليارد ريال به انجمن دفاع از حقوق معلولان اهدا كرده است.
محمودنژاد افزود: علاوه بر 50 خودروي اهداء شده از سوي رئيس جمهور، شهرداري تهران نيز 21 خودرو به انجمن دفاع از حقوق معلولان اهدا كرده است كه با اين تعداد بخشي از مشكلات معلولان در سيستم حمل و نقل كاهش مي يابد.
وي به فارس گفت: بخشي از مشكلات حمل و نقل معلولان در استان هاي تهران، خراسان رضوي، تبريز، شيراز، اهواز، استان مركزي و لرستان با خودروهاي اهدا شده از سوي رئيس جمهور برطرف شده است.
محمودنژاد ادامه داد: متاسفانه با گذشت 5 ماه از مصوبه دولت مبني بر تحويل 513. ميليون ليتر بنزين هنوز اين رقم به معلولان تحويل نشده است.
وي با انتقاد از اظهارنظر مسئولان در بخش نفتي تاكيد كرد: برخي از اين افراد در مجموعه عنوان كرده اند كه به جاي بنزين، پول آن را به معلولان پرداخت كرده اند كه اين موضوع اصلا صحت ندارد.

 



تهران بار ديگر در محاصره گردو غبار

در حالي كه گردو غبار تهران را فرا گرفته است، براساس اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا شاخص كيفيت هواي پايتخت به لحاظ آلاينده ذرات معلق در شرايط هشدار قرار گرفته است.
براساس آخرين اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون با 136 PSI و غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون با 103 PSI در شرايط هشدار قرار دارند و غلظت اين آلاينده ها در تمامي نقاط پايتخت فراتر از حد مجاز بوده و در مناطق پرتردد خصوصاً ايستگاه هاي اقدسيه، آزادي، شهرك چشمه و شهر ري بيشتر از ساير نقاط است.
مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به اينكه غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون و 10 ميكرون در شرايط «هشدار» قرار دارد گفت: پيش بيني مي كنيم بر ميزان غلظت آلودگي هوا در روز دوشنبه افزوده شود.
دكتر يوسف رشيدي با تأكيد بر اينكه نمي توان كاري براي ذرات معلق موجود در هواي تهران كرد افزود: آلودگي هوا هم اكنون از سطوح فوقاني جو به پايين مي آيد كه اين امر موجب شده كه اين غلظت گرد و غبار را در تهران شاهد باشيم.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه امسال هيچ روز «پاكي» در پايتخت نداشتيم گفت: تعداد روزهاي «سالم» امسال 35 روز، «ناسالم» 47 روز و «بسيار ناسالم» دو روز بوده است كه اين آمار نشان مي دهد تعداد روزهاي «ناسالم» ما از روزهاي «پاك و سالم» در پايتخت فراتر رفته است.
مهندس محسن جباري، مديركل هواشناسي استان تهران نيز با اشاره به اينكه غلظت آلاينده ذرات معلقي كه هم اكنون در تهران شاهديم نسبت به روزهاي گذشته افزايش داشته و به اوج خود رسيده است به ايسنا گفت: غلظت اين آلاينده تا روز سه شنبه به تدريج در صورتي كه كانون جديد گرد و غبار شكل نگيرد كاهش خواهد يافت.
وي با اشاره به اينكه كانون گرد و غبار موجود در تهران كشورهاي عربي و همسايه هاي غربي ما هستند گفت: بجز تهران هم اكنون استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، كرمانشاه، ايلام، بوشهر، زنجان، خوزستان، فارس، كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال بختياري با شدت بيشتري و تهران، قم، البرز، مركزي و همدان با شدت كمتري درگير اين پديده هستند.
مديركل هواشناسي استان تهران در خصوص ميزان ديد در تهران گفت: آخرين اطلاعات نشان مي دهد ميزان ديد در نقاط مختلف پايتخت متفاوت است به شكلي كه در مهرآباد دو هزار و 500 متر است.

 



تصويب يك فوريت دو ساله شدن صدور گواهي معاينه فني در شوراي شهر

سخنگوي شوراي شهر گفت: در جلسه شورا يك فوريت طرحي تصويب شد كه براساس آن به دولت و مجلس پيشنهاد مي شود كه روال معاينه فني خودروها به دو سال كاهش يابد.
به گزارش خسرو دانشجو با بيان اينكه در قانون جديد اخذ جرايم رانندگي خودروها تا پنج سال از ارائه برگه معاينه فني محروم هستند، گفت: با توجه به كيفيت خودروهاي موجود در تهران نمي توان اطمينان داشت كه اين خودروها تا پنج سال موجب افزايش آلودگي هوا نشده و سيستم آنها به درستي كار كند.
وي با بيان اينكه پيش از تصويب اين قانون زمان صدور گواهي معاينه فني خودروها دو سال بوده است، يادآور شد: شوراي شهر با توجه به نقش قابل توجه خودروها در آلودگي هواي تهران خواستار بازگشت اين موضوع به روال سابق است.
به گفته سخنگوي شوراي شهر تهران اگرچه اين طرح براي تعيين تكليف معاينه فني خودروها در تهران به تصويب رسيده است اما پيشنهاد شوراي شهر اين است كه در سراسر كشور معاينه فني خودروها دو ساله شود.

 



زبان سرخ جوان حاجي آبادي مراسم عروسي را به عزا تبديل كرد

رئيس پليس آگاهي هرمزگان از درگيري دو جوان كه منجر به قتل يكي از آنها شد طي يك مراسم عروسي در شهرستان حاجي آباد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، اصغر قطب زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خردادماه جاري طي تماس تلفني از بيمارستان فاطمه الزهرا شهرستان حاجي آباد ماموران پليس آگاهي بلافاصله به بيمارستان مراجعه و با جسد غرق در خون جواني مواجه شدند و مشخص شد مقتول از ناحيه پشت ران پاي چپ مورد اصابت يك ضربه چاقو قرار گرفته و به علت خونريزي شديد فوت كرده است.
وي افزود: ماموران بلافاصله تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و با اقدامات فني پليسي موفق به شناسايي ضارب اين مقتول 81 ساله شدند.
رئيس پليس آگاهي در ادامه بيان داشت: ماموران به مخفيگاه متهم مراجعه و در يك اقدام ضربتي وي را دستگير و براي بازجويي به اداره آگاهي شهرستان منتقل كردند.
قطب زاده تصريح كرد: متهم در بازجويي اعتراف كرد و گفت: «مقتول از اهالي روستاي تزرج بوده و براي حضور در يك عروسي به روستاي ما آمده بود كه متوجه شدم به خواهر دوستم متلك و حرف ركيك گفته و من نيز با او گلاويز شدم و با چاقوي آشپزخانه كه همراه داشتم يك ضربه به ران او وارد كردم و از صحنه گريختم.»
رئيس پليس آگاهي استان هرمزگان بيان داشت: ماموران آلت قتاله را ضبط و همراه با متهم براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي كردند.

 



حكم اعدام مدير سايت هاي مستهجن به تعليق درآمد

ديوان عالي كشور با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه حكم اعدام سعيد ملك پور با توجه به نقص تحقيقات نقض و براي رسيدگي به دادگاه صادركننده حكم ارسال شده است.
ديوان عالي كشور با صدور اطلاعيه اي در خصوص پرونده اتهامي سعيد ملك پور كه پيش از اين به اتهام مديريت سايت هاي فارسي زبان غيراخلاقي به اعدام محكوم شده بود، بدين شرح صادر كرد: پرونده اتهامي سعيد ملك پور در ديوان عالي كشور مورد بررسي قرار گرفته و به علت نقص تحقيقات و لزوم مواجهه وي با بعضي از مرتبطان با سايت هاي مستهجن، نقض و به دادگاه صادركننده حكم ارسال شده است.
بديهي است پس از رفع نواقص مورد نظر و صدور راي مجدد در صورت اعتراض و ارسال به ديوان عالي كشور در مورد ماهيت اتهام انتسابي اظهارنظر خواهد شد.

 



سوختن 3 زن بر اثر صاعقه در چالدران

فرماندار چالدران از سوختگي 3زن بر اثر صاعقه و رعد و برق در يكي از روستاهاي چالدران خبر داد.
احمد رضا قلي پور در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: اين اتفاق ساعت 23 يكشنبه شب در روستاي مادلوي چالدران در حالي رخ داد كه اعضاي يك خانواده 6 نفره در خواب به سر مي بردند و ناگهان صاعقه رعد و برق به ساختمان خانه اين خانواده اصابت مي كند.
وي ادامه داد: در زمان بروز اين اتفاق، سه نفر از اعضاي اين خانواده در كنار ديوار و مقابل پنجره خوابيده بودند كه براثر برخورد صاعقه رعد و برق به شدت دچار سوختگي مي شوند.
قلي پور با اشاره به اين كه هر سه فرد آسيب ديده، زن هستند، تصريح كرد: اين اتفاق علاوه بر ايجاد سوختگي شديد، موجب بوجود آوردن ترس و هراس در بين اعضاي اين خانواده نيز شده است.
فرماندار چالدران بيان كرد: با تلاش اهالي روستا، سه مجروح به بيمارستان شهيد بهشتي شهرستان چالدران جهت مداوا انتقال داده شدند كه 2 نفر از مجروحان به علت سوختگي شديد به بيمارستان امام اروميه، اعزام و يكي ديگر از مجروحان در بيمارستان شهيد بهشتي چالدران بستري است.
قلي پور خاطرنشان كرد: براثر اين رعد و برق همچنين قسمتي از ديوار ساختمان، تخريب و شيشه هاي پنجره نيز شكسته شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سارق بيمارستان ها
اصفهان-خبرنگار كيهان: با هوشياري يكي از بيماران بيمارستاني در شهرستان خميني شهر اصفهان فردي كه قصد ربودن كيف وي را داشت با حضور به موقع پليس در صحنه شناسايي و دستگير شد.
اين سارق زن با حضور در بيمارستان هاي شهر اصفهان و خميني شهر از فرصت استفاده كرده و كيف افراد همراه بيماراني كه مضطرب و نگران حال بيمار خود بودند را در يك لحظه سرقت مي كرد. متهم تاكنون به 21 فقره سرقت كيف بيماران و همراهان آنان در بيمارستان ها اعتراف كرد.
مرگ موتورسواران
گرگان-خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودروي نيسان حين حركت در محور گرگان به كردكوي بشدت با يك دستگاه موتورسيكلت در مسير برخورد كرد.
بر اثر اين حادثه راكب موتور سوار در دم جان خود را از دست داد و ترك نشين آن حين انتقال به بيمارستان جان سپرد.
علت حادثه عدم توجه راننده نيسان به جلو ذكر شده است.
جمع آوري معتادان پرخطر
شهريار-فارس: در راستاي مقابله و مبارزه با تهيه، توزيع و مصرف مواد مخدر طرح هاي پاك سازي شهرك هاي اين شهرستان اجرا شد.
اين طرح طي يك هفته اخير اجرا شد و در اين راستا 21 عامل توزيع كننده مواد مخدر دستگير و 318 نفر معتاد پرخطر جمع آوري و تحويل كمپ هاي مجاز شدند.
لوازم آرايش قاچاق
اصفهان-خبرنگار كيهان: ماموران واحد گشت كلانتري 14 فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان استان اصفهان حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به يك دستگاه خودروي سواري سمند مشكوك و آن را متوقف كردند.در بازرسي از اين خودرو تعداد يك هزار و 480 عدد انواع لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق كشف و ضبط شد.
مرگ در دريا
رشت-خبرنگار كيهان: 9 نفر از هموطنان در تعطيلات نيمه خرداد در سواحل درياي خزر در گيلان غرق شدند.اين افراد در نقاط ممنوعه به شنا پرداختند كه به دليل بي احتياطي، عدم آشنايي به فن شناو بي توجهي به توصيه هاي پليس در دل دريا جان باختند.

 



از هفته آينده آغاز مي شود پرداخت وام 20 ميليوني اشتغال به مددجويان

معاون خودكفايي و اشتغال امداد گفت: از هفته آينده مددجويان مي توانند با مراجعه به ادارات امداد در سراسر كشور معرفي نامه خود را جهت دريافت وام اشتغال 20 ميليوني دريافت كنند.
محمد اميد با اشاره به تمهيدات صورت گرفته در خصوص پرداخت وام اشتغال به مددجويان و نيازمندان گفت: تفاهم نامه هاي لازم در هفته جاري امضا خواهد شد و مددجويان و نيازمندان در هفته آتي مي توانند با مراجعه به دفاتر امداد در سراسر كشور جهت دريافت وام اشتغال اقدام كنند.
وي اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده براي پرداخت وام اشتغال به مددجويان از منابع قرض الحسنه بانك ها يك هزار و 500 ميليارد تومان است كه در اين راستا سهم هر استان مشخص و ابلاغ شده است.
اميد افزود: ضمانت پرداخت وام به مددجويان از سوي امداد انجام مي شود كه در اين خصوص هيچ محدوديتي وجود ندارد؛ به طوري كه افراد غيرتحت پوشش نيز از طرف امداد براي دريافت وام به بانك ها معرفي مي شوند اما ضمانت اين افراد از سوي مجموعه امداد انجام نمي شود.
وي ادامه داد: مقرر شده بود كه سقف وام هاي قرض الحسنه بانك ها 15 ميليون تومان شود كه اين امر ميسر نشد و در نهايت سقف وام بانك ها به 10 ميليون تومان كاهش پيدا كرد كه در كنار اين 10 ميليون تومان، مجموعه امداد 10 ميليون هم وام اشتغال از منابع امدادي به مددجويان پرداخت مي كند.
معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد با تاكيد بر اينكه پرداخت 10 ميليون تومان وام امداد تنها به مددجويان تحت پوشش اين نهاد تعلق خواهد گرفت، بيان داشت: بازپرداخت وام هاي اشتغال 5 ساله است ضمن اين كه كارمزد اين وام ها نيز 4 درصد است.
وي اضافه كرد: هم اكنون برنامه هاي اشتغال هر استان به ادارات امداد در سراسر كشور ارسال شده است كه اميدواريم با همكاري بانك ها بتوانيم سقف تعيين شده در حوزه اشتغال را اجرايي كنيم.

 



ديوان عدالت اداري پاسخ داد
پرونده بقايي براساس ماده 16 بررسي مجدد مي شود

مدير كل حوزه رياست ديوان عدالت اداري با رد ادعاي ميراث فرهنگي بر رسيدگي مجدد به پرونده بقايي براساس ماده 16 ديوان تأكيد كرد.
علي اكبر بختياري، مدير كل حوزه رياست ديوان عدالت اداري در گفت وگو با فارس در خصوص اظهارات مدير كل حقوقي سازمان ميراث فرهنگي مبني بر اينكه رسيدگي مجدد به پرونده بقايي درست نيست گفت: اين سازمان اشتباهاً به ماده 18 استناد كرده است و بايد ديد كه اين ماده بر چه چيزي تأكيد دارد.
وي ادامه داد: آن چيزي كه باعث شده پرونده بقايي به شعبه تشخيص براي رسيدگي مجدد ارجاع شود، ماده 16 قانون ديوان عدالت اداري است و آن در اين خصوص است كه اگر يك قاضي از 2 قاضي يا 2 قاضي از 3 قاضي صادر كننده رأي پي به اشتباه ببرد، مي تواند آن را اعلام كند و رئيس ديوان عدالت اداري هم آن را به شعبه هم عرض ارجاع مي دهد تا درباره آن تصميم گيري كند.
بختياري با بيان اينكه مشكلي در ارجاع و رسيدگي مجدد به اين پرونده نيست، بار ديگر تأكيد كرد اين افراد به جاي ماده 18 بايد به ماده 16 ديوان عدالت اداري استناد كنند.

 



25 خرداد بزرگترين ماه گرفتگي قرن

يزد-خبرنگاركيهان:
دبير انجمن نجوم استان يزد گفت: بزرگترين ماه گرفتگي قرن روز 25 خرداد امسال در استان يزد رويت مي شود.
سيدمقصود كيانوش اظهار داشت: اين ماه گرفتگي (خسوف) از ساعت 23 به مدت سه ساعت و نيم اتفاق مي افتد.
وي خاطر نشان كرد: گرفتگي كامل ماه در اين قرن بي سابقه است و همه ساكنان مناطق مختلف استان يزد مي توانند آن را رويت كنند.
دبير انجمن نجوم يزد با اشاره به اينكه از طرف تشكل هاي مختلف نجوم استان براي رصد ماه گرفتگي برنامه هاي مختلف فرهنگي و آموزشي پيش بيني شده است، افزود: به همين منظور و با هدف آشنايي مردم و عموم علاقمندان با اين پديده نادر در روستاي گردشگري سريزد مهريز برنامه رصد ماه برگزار مي شود.كيانوش اقامه نماز آيات و همچنين جلسه پرسش و پاسخ براي ارتقاي سطح آگاهي هاي مردم را از ديگر برنامه هاي ماه گرفتگي استان يزد عنوان كرد.

 



دستگيري 500 افغاني پروژه مسكن مهر قزوين را تعطيل كرد!

عضو شوراي شهر قزوين گفت: ما طوري براي افاغنه ايجاد اشتغال كرده ايم كه با دستگيري 500افغاني در يك روز پروژه مسكن مهر شهرك مهرگان قزوين تعطيل مي شود.
به گزارش فارس از قزوين، غلامحسين شيري شنبه شب در هجدهمين جلسه شوراي شهر قزوين بيان كرد: از سخنان مديركل كار و امور اجتماعي استان قزوين به يك بحران مي رسيم.
وي ادامه داد: ايشان گفتند كه سال 89 تعداد 39 هزار اشتغال به خاطر مسكن مهر ايجاد شده يعني هر 60 مترمربع يك اشتغال، اين بدان معناست كه با پايان پروژه مسكن مهر سال آينده ما 37 هزار بيكاري در استان خواهيم داشت.
عضو شوراي شهر قزوين اضافه كرد: ما يك مقدار زيادي براي افاغنه ايجاد اشتغال كرده ايم به طوريكه وقتي يك روز 500 افغاني را گرفتند، شهرك نيمه تعطيل شد.
وي گفت: يعني اگر اين افاغنه آنجا نباشند كار هم تعطيل است؛ يعني نبايد به آمار ايجاد اشتغال 57 هزار تايي دلخوش باشيم، البته مقصر اداره كار نيست بلكه اين سيستم ديگري است كه اين را تعريف كرده است.
شيري اعلام كرد: درخصوص ايجاد 4 هزار شغل بايد بگويم مقدار بسياري از آن ايجاد شغل نبوده است، بلكه همان كارگراني هستند كه از طريق بيمه هاي ساختماني بيمه شده اند، در واقع ليست بيمه اضافه شده و اينطور نيست كه ايجاد اشتغال شده باشد.
وي يادآور شد: درخصوص ارباب رجوع كم شده نيز دليلش آن است كه از من و امثال من نااميد شده اند كه نمي آيند.
عضو شوراي شهر قزوين تاكيد كرد: تا قانون كار ما اسلامي نشود مشكل كار ما حل نمي شود، انرژي درست است گران است؛ ولي در چين و تركيه سيستم كار به شكلي است كه كارگر بهترين كار را مي كند ولي چون قانون كار خوب اجرا مي شود و مديريت مي شود، وضعيت آنطور است، تا زماني كه همين وضعيت را داريم آمار بيكاران ما زياد مي شود.

 



در كلاكسر آمل تزريق غيراستاندارد گاز مايع حادثه آفريد

آمل - خبرنگار كيهان:
تزريق غيراستاندارد گاز مايع توسط يك شهروند آملي خودرو و خانه را به آتش كشيد.
فرمانده عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري آمل گفت: در اثر تزريق گاز مايع به داخل مخزن خودروي پرايد در محوطه پاركينگ منزل مسكوني واقع در كلاكسر آمل يك خودرو و خانه را دچار آتش سوزي كرد.
محمدرضا رضايي مقدم افزود: در اثر اين آتش سوزي علاوه بر سوختن يك دستگاه پرايد، خسارات وارده بر يك ساختمان سه طبقه و يك دستگاه خودروي نيسان در برآوردهاي اوليه حدود 150 ميليون ريال تخمين زده شده است.وي گفت: آتش نشانان با خاموش كردن بموقع آتش از سرايت آن از پاركينگ به نقاط ديگر ساختمان و ساختمان هاي همجوار و به بار آمدن خسارتهاي احتمالي بيشتر جلوگيري كردند.
رضايي مقدم اظهار داشت: در اثر آتش سوزي دود ناشي از آن باعث شده بود كه ساكنان اين ساختمان سه واحدي در داخل خانه هايشان حبس شوند.
وي گفت: مادر و كودك 8ماهه اش در اين حادثه از شدت دود و آتش به پشت بام پناه مي برند كه يكي از ماموران فداكار آتش نشان بلافاصله با رساندن كپسول اكسيژن به اين كودك، وي را همراه با مادرش از ساختمان به سلامت خارج مي كند.

 



قاتلان نوجوان دزفولي به دار مجازات آويخته شدند

دزفول- خبرنگار كيهان:
حكم قصاص دو قاتل نوجوان دزفولي پس از تاييد رأي ديوان عالي در زندان دزفول به اجرا درآمد.
براساس گزارش خبرنگار كيهان در دزفول، دو محكوم به اعدام به نام هاي «ك-پ-م» و «ر-پ-م» در اسفند ماه سال گذشته با ربودن يك دانش آموز نوجوان، قصد اخاذي از خانواده مقتول را داشتند كه در نهايت به دليل شناسايي آنان توسط مقتول، ناچار به قتل اين نوجوان شدند و پليس آگاهي موفق به دستگيري آنان شد.
در جلسه علني دادگاه، اين دو قاتل در دادگستري دزفول محكوم به قصاص شدند و حكم مورد اعتراض آنها قرار گرفت و اعتراض در شعبه 31 ديوان عالي بررسي و رأي صادره پس از تاييد ديوان عالي جهت اجرا به اهواز ارسال شد. حكم با نيابت به دادسراي اجراي احكام دزفول جهت اجرا ارسال شد و كوشش و تلاش مسئولان قضايي دزفول جهت صلح و سازش با خانواده مقتول به عمل آمد كه مورد موافقت اولياي دم قرار نگرفت. در نهايت با حضور اولياي دم حكم قصاص ديروز در محوطه زندان دزفول اجرا شد.

 



لوكزامبورگ صدرنشين ميزان خودكشي در جهان

لوكزامبورگ داراي بالاترين آمار خودكشي در جهان است.
آمار ساليانه خودكشي در لوكزامبورگ بيش از آمار كشته شدگان تصادفات است.اكنون كارشناسان لوكزامبورگ خواستار اقدام مقامات اين كشور براي مقابله با اين مشكل شده اند.به گزارش خبرگزاري آلمان، سالانه حدود 700 مورد تلاش براي خودكشي در لوكزامبورگ ثبت شده است كه اكثر موارد آنها نيز ميان مردان بوده است.يك كارشناس و مدير مركز اطلاعاتي در لوكزامبورگ نيز در اين ارتباط گفت كه دوستان و بستگان و همكاران اين افراد بايد به تغيير شرايط روحي، رفتاري و انزواي برخي افراد توجه كنند.وي در ا دامه اظهار داشت علت خودكشي بسيار پيچيده و چندگانه است.وي گفت: افرادي وجود دارند كه به استيصال رسيده و راه برون رفتي از مشكلات خود ندارند. از اين رو تلاش براي خودكشي را تنها راه نجات خود مي دانند.در حال حاضر از هر 100 هزار تن در بين جمعيت 500 هزار نفري اين كشور 70 تن اقدام براي خودكشي مي كنند. اين در حالي است كه در كشوري چون آلمان با جمعيتي بالغ بر 80 ميليون كه 160 برابر بيش از لوكزامبورگ است 9 هزار تن اقدام به خودكشي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14