(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 خرداد 1390- شماره 19949

نارضايتي 66 درصد مردم فرانسه از سياست داخلي و خارجي ساركوزي
50 فعال سياسي عربستان خواستار كاهش اختيارات پادشاه شدند
مخالفان ضد دولتي در بنگلادش 7 دستگاه اتوبوس را آتش زدند
نظامي آمريكايي :آدم كشتيم تا سرمايه داران فربه تر شوند
تظاهرات عليه قذافي در بنغازي و زادگاه ديكتاتور ليبي
آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني تركيه
توزيع سلاح ميان طرفداران علي عبدالله صالح درگيري هاي يمن خونين تر مي شود
35 كشته و 100مجروح درانفجارهاي پيشاور
دستگيري باندهاي مسلح در شمال سوريه
تجمع ضد صهيونيستي در رم عليه سفر نتانياهو به ايتاليا
بي بي سي 8000 نفر را از كار اخراج مي كند
زد و خورد پليس و معترضان در خيابان هاي مادريد
مردم بحرين ميانجي را نپذيرفتند آل خليفه بايد برود



نارضايتي 66 درصد مردم فرانسه از سياست داخلي و خارجي ساركوزي

نظرسنجي موسسه «ايفوپ» نشان مي دهد هم اكنون دوسوم مردم فرانسه از رئيس جمهور اين كشور ناراضي اند.
به گزارش فارس، نتايج تازه ترين نظرسنجي موسسه «ايفوپ» براي نشريه «پاريس مچ» نشان مي دهد، ميزان محبوبيت «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه در ماه ژوئن تنها 34 درصد است. بر اساس اين نظرسنجي هم اكنون 66 درصد از مردم فرانسه علاوه بر نارضايتي از «ساركوزي» از نوع عملكرد وي نيز دل خوشي ندارند.
اين نظرسنجي همچنين ميزان محبوبيت «فرانسوا فيون»، نخست وزير فرانسه را 54 درصد نشان مي دهد.
اين نظرسنجي به صورت تلفني طي روزهاي يكم تا سوم ژوئن و از 1500 فرانسوي بالاي 18 سال انجام گرفته است.

 



50 فعال سياسي عربستان خواستار كاهش اختيارات پادشاه شدند

در اقدامي كم سابقه 50 تن از فعالان و حقوقدانان عربستاني با صدور بيانيه اي، خواستار عزل وزير كشور و محدود شدن اختيارات پادشاه شدند.
به گزارش ايرنا به نوشته روزنامه «قدس العربي»، اين فعالان حقوقي عربستان با انتشار بيانيه اي با عنوان «بيانيه رياض، مشكلات و راهكارها»، با اشاره به اينكه شاهزادگان آل سعود غرق در فساد، خود عامل شكل گيري ابعاد سه گانه استبداد (سركوب، بي عدالتي و فساد) هستند، خواستار عزل شاهزاده نايف بن عبدالعزيز برادر پادشاه و وليعهد دوم عربستان از مقام خود شدند.
آنها در بيانيه خود، محاكمه وزير كشور به اتهام ارتكاب جنايت هاي ضد بشري و حمايت از گسترش تروريسم را خواستار و تأكيد كردند: اعضاي خانواده آل سعود نبايد هيچ قدرتي در كشور داشته باشند.

 



مخالفان ضد دولتي در بنگلادش 7 دستگاه اتوبوس را آتش زدند

معترضان به حكومت بنگلادش با پليس و نيروهاي امنيتي به زد و خورد پرداختند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در ادامه اعتراضات به اقدامات دولت براي تعديل موادي از قانون اساسي بنگلادش، نيروهاي امنيتي و پليس با يورش به تجمع مخالفان دولت در داكا 50 تن از آنان را بازداشت و به زندان منتقل كردند.
براساس اين گزارش، حزب ملي گراي بنگلادش كه حزب اصلي مخالف دولت اين كشور به شمار مي رود به همراه حزب متحدش (جماعت اسلامي) از روز گذشته اعتصاب 36 ساعته اي را آغاز كرده است.
مخالفان دولت اعلام كرده اند، دولت حاكم قصد دارد، موادي از قانون اساسي را حذف كند كه دولت را ملزم مي كند در پايان دوره خود،حكومت را به دولتي غير حزبي واگذار و انتخابات جديد برگزار كند.
اين گزارش حاكي است، مخالفان دولت كه از اوايل ماه جاري ميلادي اعتصاب و اعتراضات خود را آغاز كرده اند، تهديد به ادامه تظاهرات تا دستيابي به خواسته هاي خود كرده اند.
اين در حالي است كه در تظاهرات روز يكشنبه در داكا، معترضان هفت دستگاه اتوبوس، يك تاكسي و جايگاه سي ان جي را در اعتراض به اقدامات دولت به آتش كشيدند.
دولت بنگلادش تاكنون خواسته معترضان را با خشونت و سركوب هر چه بيشتر پاسخ داده است.
بنگلادش از جمله كشورهاي بزرگ اسلامي است كه به علت آمار بالاي بيكاري و پايين بودن دستمزدها، با مشكلات اقتصادي و سياسي فراواني دست به گريبان است.

 



نظامي آمريكايي :آدم كشتيم تا سرمايه داران فربه تر شوند

جيمز مديسون يك نظامي آمريكايي است كه در اشغال عراق و جنايات آمريكا در اين كشور مشاركت داشته است. وي از طريق يك ويدئو كنفرانس، به شدت از اقدام خود ابراز شرمندگي كرده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مديسون در اين فيلم كه از طريق اينترنت پخش شده است، مي گويد: از اقدام خود در ارتشي كه بر مبناي نژادپرستي به كشتار مي پردازد، شرمنده ام. مردم كشورهاي اشغال شده (عراق و افغانستان) انسان بودند. از آن پس (پس از جنايت در عراق) گناه مرا فرا گرفته است. هر وقت كه يك مادر با فرزندانش را (در خيابان هاي آمريكا) مي بينم، احساس گناه مي كنم وقتي را به ياد مي آورم كه در عراق مادري را وادار مي كرديم از خانه خود خارج شود و او با عصبانيت فرياد مي كشيد: شما بدتر از صدام هستيد، يا اينكه دختر بچه اي را مي بينم احساس گناه مي كنم، زيرا همانند همان دختركي است كه در عراق بازويش را مي گرفتم و او را به طرف خيابان مي كشاندم.
به ما گفته بودند عليه تروريسم مي جنگيم، در حالي كه تروريست واقعي من بودم و تروريسم واقعي نيز همين اشغالگري ارتش ما بود. سال هاي زيادي است كه در ارتش؛ نژادپرستي به عنوان توجيه نابودي و اشغال كشورهاي ديگر تبليغ مي شود. مدت زيادي است كه نژادپرستي براي توجيه قتل، سلطه گري و شكنجه مردم كشورهاي ديگر استفاده مي شود. نژادپرستي سلاح اساسي اين دولت است كه ويرانگرتر از تفنگ، تانك، بمب افكن و كشتي جنگي است. نژادپرستي، مخرب تر از گلوله هاي توپخانه، بدتر از بمب سنگرشكن است.
آنها (سران آمريكا) مي توانند آخرين سرباز را به هر كجاي جهان اعزام كنند، اما جنگ هنگامي وجود خواهد داشت كه سربازان بخواهند بجنگند تنها دلواپسي طبقه سلطه گر و سرمايه داراني كه با زجر بشر، سود اندوخته اند، افزايش ثروت و كنترل اقتصاد جهاني است. در چارچوب اين راهبرد، بايد بپذيريم كه قدرت و مهارت آنها در متقاعد كردن ما براي ضرورت جنگ افروزي، ستم و استثمار سودمند است. آمران جنگ مي دانند كه ادامه ثروت اندوزي، به مهارت متقاعد كردن طبقات كارگري براي مردن بستگي دارد، تا بتوانند بازار مالي كشوري ديگر را كنترل كنند. ما را متقاعد كنند مردم را بكشيم يا اينكه بميريم، براي اينكه ثابت كنيم قدرت بيشتري داريم. اما اين اشغالگري هيچ سود و نفعي براي سربازان، ملوانان، خلبانان و بيشتر مردم آمريكا ندارد، بلكه رنج بيشتر مي بريم، زيرا به دليل اين اشغال، اعضاي خانواده را از دست مي دهيم و جان خود را دردآور فدا مي كنيم. خانواده ها بايد تابوت هاي پوشيده در پرچم آمريكا را مشاهده كنند. بايد ببينيم دولت چگونه روزانه 450 ميليون دلار هزينه اشغالگري مي كند و كارگران و فقراي آمريكا را براي كشتن مردم كارگر و فقير كشوري ديگر اعزام مي كند.
همزمان سرمايه داران هر روز ثروتمندتر مي شوند. بدون نژادپرستي، سربازان مي فهميدند در مقايسه با ثروتمنداني كه ما را به جنگ مي فرستند، ما منافع مشترك بيشتري با مردم عراق داريم.
وقتي به آمريكا برگشتم، خانواده هايي را ديدم كه به دليل بحران مالي بيهوده و دردآور آواره خيابان ها شده اند. بايد بيدار و آگاه شويم كه دشمنان اصلي ما كشور يا افرادي در دوردست كه نام آنها را نمي دانيم، يا فرهنگ هايي كه نمي شناسيم نيستند، بلكه دشمنان خود را خوب مي شناسيم و هويت آنان را مي دانيم؛ دشمن ما نظام سودطلب حاكم است كه براي نفع خود جنگ مي افروزد، دشمنان ما مديران اجرايي شركت هايي هستند كه هر زمان بخواهند ما را از كار اخراج مي كنند.
شركت هاي بيمه اي كه از ارائه خدمات درماني دريغ و بانك هايي كه خانه هاي ما را مصادره مي كنند، خصم ما هستند بنابراين، دشمن ما در فاصله چندين هزار كيلومتري آمريكا زندگي نمي كند، بلكه هم خانه ما است. اگر متحد شويم و در كنار برادران و خواهران خود مبارزه كنيم، مي توانيم مانع بروز جنگي ديگر شويم، در مقابل اين دولت (دولت آمريكا) بايستيم و جهاني بهتر درست كنيم.

 



تظاهرات عليه قذافي در بنغازي و زادگاه ديكتاتور ليبي

مردم زادگاه ديكتاتور ليبي و شهر «بنغازي» عليه وي تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران نفر از مردم شهر «سبها» در مركز ليبي، كه قبيله «معمر قذافي» نيز در اين شهر مستقر است، عليه ديكتاتور اين كشور تظاهرات كردند و شعار «مرگ بر قذافي» سر دادند.
در اين تظاهرات مردم پرچم استقلال برافراشتند و خواستار كناره گيري قذافي از قدرت شدند.
در جريان تظاهرات فوق، نيروهاي امنيتي به سوي مردم تيراندازي و دو نفر را زخمي كردند. گفته مي شود كه نيروهاي قذافي اين دو مجروح را از بيمارستان ربودند تا اعتراضات مردمي در زادگاه قذافي، تحت پوشش خبري قرار نگيرد. خبرهاي تكميلي حاكي است كه در جريان تظاهرات مذكور، يك نفر كشته شد. سبها از شهرهاي صحرايي ليبي است و يك پادگان نظامي بزرگ قذافي در آن قرار دارد. سبها در 450 كيلومتري جنوب طرابلس قرار دارد.
هزاران نفر از مردم بنغازي در شرق ليبي نيز عليه قذافي و در حمايت از مردم شهر طرابلس، تظاهرات كردند. در اين تظاهرات حدود 6000 نفر شركت كرده بودند. بنغازي تحت كنترل انقلابيون ليبي قرار دارد.
نبرد در الزاويه
به گزارش ايسنا، ديروز درگيري شديدي ميان نيروهاي قذافي و انقلابيون در شهر «الزاويه» جريان داشت كه به بسته شدن راه ساحلي بين طرابلس و خاك تونس انجاميد. مناطق «الدافنيه» و «زليتن» نيز ديروز شاهد درگيري بين طرفين بود. در مورد شمار كشته شدگان و مجروحان احتمالي اين نبردها، گزارشي نرسيده است. شهر «غدامس» نيز ديروز توسط نيروهاي قذافي گلوله باران شد.
در طرابلس نيز حملات هوايي ناتو به مركز اين شهر، همچنان ادامه دارد.
براساس آخرين خبرها، «الخويلدي الحميدي» يكي از معاونان ارشد قذافي، در حملات هوايي ناتو، زخمي و به بيمارستان منتقل شد.
دختر الحميدي همسر يكي از فرزندان قذافي است. برخي منابع خبري كشته شدن فرد مذكور را گزارش كردند.
شبكه «الجزيره» طي گزارشي، اعلام كرد كودكان ليبيايي به خاطر جنگ داخلي، دچار مشكلات روحي و رواني شديدي شده اند.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني تركيه

نتايج اوليه شمارش آرا در تركيه، از پيروزي حزب «عدالت و توسعه» در انتخابات پارلماني اين كشور حكايت مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم تركيه روز يكشنبه در يك انتخابات سرنوشت ساز كه در آن 15 حزب و 7000 نامزد براي به دست آوردن 550 كرسي پارلمان به رقابت پرداختند به پاي صندوق هاي راي رفتند.
براساس اين گزارش، نتايج اوليه شمارش آرا در اسلامبول و بسياري از شهرهاي تركيه نشان مي دهد كه نامزدهاي حزب عدالت و توسعه، اكثريت آرا را به خود اختصاص داده اند.
بيست و چهارمين انتخابات پارلماني تركيه در حالي برگزار شد كه نزديك به 51 ميليون راي دهنده ترك در 199 هزار حوزه راي گيري شركت كرده و از ميان 7000 نامزد، نمايندگان مورد علاقه خود را راهي مجلس كردند.
همچنين از زمان به روي كار آمدن «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اسلامگراي تركيه در سال 2002 كشور تركيه به پيشرفت هاي چشمگير اقتصادي و سياسي نائل شده و همين امر محبوبيت حزب عدالت و توسعه را در انتخابات پارلماني مسجل كرده است.
اين گزارش حاكي است، حزب عدالت و توسعه كه هم اكنون پيروزي خود را در انتخابات پارلماني تثبيت كرده است، در سال 2007 نيز 341 كرسي مجلس را در اختيار داشت و براي سومين بار دولت اسلامگرا در تركيه تشكيل خواهد شد.براساس نتايج غيررسمي، انتظار مي رود حدود 340 كرسي مجلس آينده تركيه را حزب عدالت و توسعه و حدود 170 كرسي را حزب جمهوري خواه خلق در بيست و چهارمين انتخابات پارلماني به خود اختصاص دهد.اهميت انتخابات پارلماني تركيه از اين لحاظ است كه با روي كار آمدن حزب عدالت و توسعه و دستيابي به اكثريت كرسي ها، اين كشور همانطوري كه اردوغان قول آن را داده است از لائيك فاصله گرفته و با تعديل موادي از قانون اساسي به سوي يك كشور با حاكميت قوانين اسلامي پيش خواهد رفت.

 



توزيع سلاح ميان طرفداران علي عبدالله صالح درگيري هاي يمن خونين تر مي شود

سرويس خارجي-
با توزيع 14هزار قبضه سلاح بين قبايل و اوباش طرفدار حكومت علي عبدالله صالح از سوي فرمانده نيروي هوايي و درگيري شديد يا مخالفان حكومت اوضاع به سمت جنگ داخلي پيش مي رود.
محمد صالح الاحمر برادر ناتني علي عبدالله صالح كه فرماندهي نيروي هوايي را برعهده دارد 14هزار قبضه سلاح بين شيوخ و قبايل طرفدار علي عبدالله صالح توزيع كرد و به آنان دستور داد با مخالفان با شدت برخورد كنند.
وي اخيراً بيش از 25هزار قبضه سلاح دريافت كرده تا آنها را بين افراد و افسران نيروي هوايي توزيع كند.
ده ها تن از افسران نيروي هوايي هفته گذشته دراعتراض به مصادره حقوق خود از سوي مدير دانشكده دست از كار كشيدند.
خبر ديگر اينكه، وزارت دفاع يمن روزگذشته اعلام كرد كه درجريان درگيري هاي جنوب يمن10سرباز كشته و 21 شبه نظامي مظنون به عضويت در گروه القاعده كشته شدند.
درگيري هاي شديد درشهر زنگبار دراستان ابيان يمن بين شبه نظاميان و نيروهاي ارتش درگرفت.خبرگزاري رويتر گزارش داد كه خيابان هاي شهر زنگبار از سكنه خالي شده است، برق وآب اين منطقه قطع شده و هزاران نفراز مردم اين شهر آواره شده اند.
از سوي ديگر از صنعا پايتخت يمن و ديگر شهرهاي يمن نيز تظاهرات ادامه دارد و تظاهرشدگان خواستار سرعت بخشيدن به تشكيل شوراي انتقالي شده اند.
درشهر تعز نيز درگيري ميان نيروهاي هوادار دولت يمن و مخالفان ازسرگرفته شده ولي هنوز از تعداد كشته ها و يا مجروحان اطلاعي در دست نيست.
شهر تعز از 29 ماه مه (ارديبهشت) شاهد درگيري هاي سختي بين نيروهاي هوادار دولت و طرفداران انقلاب بوده كه اين درگيري ها دست كم 20كشته و 120مجروح برجا گذاشته است.
سخنگوي جنبش الحوثي يمن دخالت هاي آمريكا و عربستان را مانع تشكيل دولت انتقالي دانست وگفت، تنها راه خروج صنعا از بحران كنوني تشكيل دولت انتقالي است.
درمورد وضعيت جسماني علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن نيز اخبار ضد و نقيضي مطرح است.
برخي منابع حتي از مرگ مغزي رئيس جمهور يمن و كور شدن وي گزارش داده بودند درحالي كه سفير يمن در لندن اعلام كرد كه حال وي خوب است و زخم هايش بهبود يافته است.

 



35 كشته و 100مجروح درانفجارهاي پيشاور

انفجار دو بمب درپيشاور پاكستان، به مرگ 35 غير نظامي و جراحت بيش از 100نفر انجاميد.
به گزارش خبرگزاري مهر، ساعات پاياني شب شنبه ابتدا يك انفجار با صداي بلند رخ داد كه به جراحت تنها يك نفر انجاميد. وقتي كه مردم و امدادگران به محل شتافتند تا به اين فرد مصدوم كمك كنند، يك فرد انتحاري 17ساله كه حدود 10كيلوگرم مواد منفجره با خود همراه داشت، سوار بر موتورسيكلت وارد جمعيت مزبور شد و بمب همراه خود را منفجر كرد.
انفجار دوم، مرگ 35غيرنظامي و جراحت بيش از 100نفر ديگر را درپي داشت و احتمال مي رود كه برشمار كشته شدگان اين حادثه افزوده شود.
شهر پيشاور درنوار قبايلي شمال غرب پاكستان قراردارد.
اين منطقه محل فعاليت شبه نظاميان طالبان است وآنها تاكنون بارها دست به عمليات انتحاري خونيني در پيشاور زده اند.
درانفجار فوق دستكم 20 فروشگاه تخريب شد و يك هتل دو طبقه نيز فروريخت.
صدورحكم بازداشت مشرف
به گزارش خبرگزاري ايسنا، يك قاضي دادگاه مبارزه با تروريسم پاكستان، حكم بازداشت «پرويز مشرف» رئيس جمهور سابق پاكستان، را به اتهام مشاركت در ترور« بي نظير بوتو» صادر كرد.
علاوه بر آن، اموال منقول و غيرمنقول مشرف نيز براساس حكم دادگاه، توقيف شد. بي نظير بوتو نخست وزير سابق پاكستان بود.
درهمين حال، مشرف درمصاحبه با نشريه «لوپست» فرانسه،گفت: آمريكا به پاكستان خيانت كرد. پاكستان تحت رياست جمهوري مشرف، درسال 2001 به آمريكا درحمله به افغانستان كمك هاي زيادي كرده است. مشرف دقيقاً درمورد علت خيانت هاي آمريكا توضيحي نداد.
مشرف افزود: در صورت خروج نيروهاي آمريكايي، كانادايي و ساير نيروهاي ناتو (از افغانستان و پاكستان)، تروريست ها و طالبان به پاكستان هجوم مي آورند و كشور را از لحاظ اجتماعي و اقتصادي تجزيه مي كنند.

 



دستگيري باندهاي مسلح در شمال سوريه

ارتش سوريه اعضاي دو گروه اصلي باندهاي مسلح را در منطقه «صبرالشغور» در شمال غرب اين كشور كه مسئول اصلي ايجاد ناآرامي در روزهاي اخير در اين منطقه بودند را دستگير كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) ارتش سوريه پس از كشته شدن بيش از 120 نفر از نيروهاي امنيتي و پليس اين كشور در درگيري هاي صبرالشغور عمليات نظامي خود را براي تعقيب و دستگيري باندهاي مسلح آغاز كرد. سلاح هاي نيمه سنگين، تيربار، مواد منفجره، بمب هاي دستي و تلفن هاي همراه با سيم كارت هاي كشورهاي ديگر از اعضاي باندهاي مسلح دستگير شده كشف و ضبط شد.
يگان هاي ارتش سوريه در پاسخ به خواسته هاي مردم اين منطقه در نزديكي مرز با تركيه وارد منطقه شدند.
سوريه در چند ماه گذشته با فتنه غرب و رژيم صهيونيستي براي ايجاد بحران در اين كشور رو به رو شده است و تا به امروز اسناد زيادي از تجهيز گروه هاي تروريستي توسط كشورهاي بيگانه كه همسو با سياست هاي آمريكا و خواستار ناآرامي در اين كشور هستند به دست آمده است. شبكه المنار به نقل از منابع سوري اعلام كرد كه آمريكا فشار زيادي بر تركيه وارد مي كند كه براي حمله به منطقه مرزي با سوريه، آماده شود. اين منابع افزودند، آمريكايي ها قصد دارند با كمك تركيه يك منطقه حايل در مرز با سوريه به وجود آورند تا از آن به عنوان منطقه اي براي تمركز نظامي عليه نظام سوريه استفاده كنند همان كاري كه در بنغازي عليه ليبي انجام دادند.
كارشناسان روسي نيز اظهار داشتند درگيري ارتش سوريه با گروه هاي مسلح در مرزهاي اين كشور نشان مي دهد كه برخي كشورها براي نا امن كردن سوريه گروه هاي مسلح اعزام مي كنند.

 



تجمع ضد صهيونيستي در رم عليه سفر نتانياهو به ايتاليا

شماري از فعالان ضد صهيونيست و طرفدار فلسطين در ايتاليا در اعتراض به سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به كشورشان تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، سازمان دهندگان اين تظاهرات هدف خود از برگزاري اين تظاهرات را اعتراض به جنايت رژيم صهيونيستي، كشتار كودكان فلسطيني، مخالفت با درخواست هاي بين المللي براي توقف شهرك سازي و نيز ادامه محاصره غزه اعلام كردند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند، «نتانياهو جنايتكار جنگي است»، «رژيم صهيونيستي قاتل كودكان است»، «جنايتكاران در كشور ما جايي ندارند»، «نتانياهو بايد از كشور اخراج شود.»
نتانياهو روز گذشته براي سفري دو روزه وارد پايتخت ايتاليا شد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي قصد دارد نظر مقامات ايتاليا براي مخالفت با به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين در سازمان ملل كه قرار است در ماه سپتامبر به راي گذاشته شود را جلب كند.
از سوي ديگر، برخي منابع جنبش فتح اعلام كردند كه اين جنبش «سلام فياض» را به عنوان نامزد نخست وزيري دولت توافق ملي فلسطين انتخاب كرد.
اين در حالي است كه «موسي ابومرزوق» معاون دفتر سياسي جنبش حماس چند روز پيش در گفت وگو با روزنامه «الحيات» تاكيد كرد كه اين جنبش هرگز با پيشنهاد جنبش فتح براي نخست وزيري «سلام فياض» در دولت آينده فلسطين موافقت نخواهد كرد.
وي تصريح كرد: از ديدگاه حماس نخست وزير بايد از نوار غزه باشد زيرا ارتباط جغرافيايي بين كرانه باختري و نوار غزه وجود ندارد بنابراين دفتر نخست وزيري بايد در غزه باشد تا وحدت حفظ شود به ويژه اينكه تمامي مؤسسات تشكيلات خودگردان در كرانه باختري واقع است و توزيع عادلانه اركان قدرت اين است كه دفتر نخست وزيري در غزه باشد البته اين يك شرط نيست و بايد در مورد آن توافق صورت گيرد.
قرار است جنبش هاي فتح و حماس فردا براي بررسي موضوع تشكيل دولت وحدت ملي در قاهره نشست برگزار كنند و طي آن هر طرفي نامزد خود براي نخست وزيري را معرفي خواهد كرد.

 



بي بي سي 8000 نفر را از كار اخراج مي كند

منابع خبري از تصميم دولت انگليس براي اخراج هزاران پرسنل بخش خارجي راديو، تلويزيون بي بي سي به دليل بحران مالي خبر مي دهند.
به گزارش روزنامه انگليسي «گاردين» بي بي سي قصد دارد به منظور دست يابي به صرفه جويي 89 ميليون پوندي سالانه خود تا حداكثرسال 2017 شمار زيادي از پرسنل بخش برون مرزي خود را اخراج كند.
براساس اين گزارش، اين شبكه خبري دولتي انگليس تصميم دارد سرويس جهاني خود را نيز در بخش اصلي ادغام كند.
به دنبال انتشار اين خبر «لردپتن»، رئيس بي بي سي ديروز اعلام كرد، تصميم دارد براي جلوگيري از كاهش 20 درصدي بودجه بي بي سي و اخراج كاركنان تمام تلاش خود را به كار گرفته و حتي با «ويليام هيگل»، وزير خارجه انگليس وارد مذاكره شود.
«پتن»، همچنين تصريح كرد: بخش برون مرزي بي بي سي به خصوص بي بي سي عربي، به عنوان بخشي از «قدرت نرم» دولت بريتانيا نبايد دستخوش چنين سياست هايي قراربگيرد. اين مسئول بلند پايه بي بي سي درگفت وگو با روزنامه «ساندي تلگراف» تأكيد كرد: براي جلوگيري از وقوع اين رخداد خواهد جنگيد!

 



زد و خورد پليس و معترضان در خيابان هاي مادريد

پليس اسپانيا با حمله به تظاهركنندگان در مادريد، به سركوب مردم پرداخت.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار نفر از مردم «مادريد» اسپانيا وقتي روز شنبه مقابل تالار شهر و برخي خيابان ها تجمع كرده و عليه سياست هاي اقتصادي دولت و انتخاب مجدد شهردار سابق شهر تظاهرات مي كردند، با حمله گسترده پليس ضد شورش مواجه و به شدت سركوب شدند.
خبرگزاري فرانسه با انتشار اين خبر نوشت، ناآرامي هاي روز شنبه بعد از آن شروع شد كه، شهردار راستگراي سابق مادريد در مقام خود ابقا شد. اين گزارش مي افزايد، صدها نفر از جوانان فرانسوي هم كه اطراف موانع ايجاد شده از سوي پليس صف كشيده بودند فرياد مي زدند: «فساد را از تالار شهر بزدائيد، شهردار مادريد دزداست، به دزدها ماليات نمي دهيم و...»
يادآور مي شود شهرهاي مختلف اسپانيا از 15 ماه مه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت و فساد و بيكاري گسترده در حاكميت اين كشور اروپايي دستخوش تجمعات و اعتراضات شبانه روزي بوده است. اين دومين باري است كه پليس با حمله به تظاهر كنندگان اقدام به سركوب و دستگيري مردم مي كند.

 



مبارزه ادامه دارد
مردم بحرين ميانجي را نپذيرفتند آل خليفه بايد برود

سرويس خارجي-
انقلابيون بحريني با شركت در تظاهرات گسترده «ميهن براي همه» تاكيد كردند كه تسليم نخواهند شد و هيچ ميانجي را نخواهند پذيرفت و آل خليفه بايد برود.
هزاران معترض بحريني با شركت در تظاهرات گسترده در منامه و ديگر شهرها و روستاهاي اين كشور تاكيد كردند در خواسته خود كه سرنگوني نظام حاكم است هيچگونه تغييري ايجاد نشده و انقلابيون فريب خاندان آل خليفه را نمي خورند.
در اين تظاهرات كه با عنوان «ميهن براي همه» برگزار شد مردم فرياد مي زدند، رژيم آل خليفه بايد سرنگون شود، مذاكره هرگز، سازش هرگز، تظاهرات مسالمت آميز ادامه مي يابد و آتش اين انقلاب هرگز خاموش نمي شود.
تظاهركنندگان پرچم هاي بحرين را به اهتزاز درمي آوردند و پارچه هايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: «زندانيان سياسي را آزاد كنيد»، «دموكراسي را در كشور برقرار كنيد»، «پيروزي از آن ماست»، «سرانجام پيروز خواهيم شد».
اين تظاهرات گسترده پس از اعلام حكومت نظامي در مارس گذشته بي سابقه بود و كارشناسان منطقه آن را به عنوان نمايشي از قدرت مردم به ويژه شيعيان ارزيابي كردند چرا كه گروه شيعي وفاق كه مهمترين گروه مخالفت حكومت است آن را سازماندهي كرده بود بيش از 10 هزار نفر در تظاهرات شركت كردند در حالي كه وزارت كشور گفت 4000 نفر در آن تظاهرات حضور داشتند.
ارتش بحرين اطراف ميدانهاي شهر سيم خاردار كشيده بود تا از تبديل شدن اين تظاهرات به درگيري جلوگيري شود. هلي كوپترهاي ارتش نيز بر فراز آسمان به پرواز درآمده بودند تا در مردم رعب و وحشت ايجاد كنند.
يك فعال بحريني درباره تظاهرات گسترده روز شنبه گفت، اين تظاهرات بلافاصله پس از اعتراضات همبستگي روز جمعه با زنان اسير بحريني برگزار شد و نشان داد كه مردم بحرين در سرنگوني رژيم مصمم هستند.
وي تاكيد كرد، مردم چگونه مي توانند با حكومتي كه فرزندان آنان را به خاك و خون كشيده و وحشيانه ترين شكنجه ها را نسبت به زندانيان روا داشته سازش كنند.
اين در حالي است كه حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين طي دستوري رئيس پارلمان اين كشور را كه شخصيتي مورد اعتماد نمايندگان است به عنوان رئيس گفت وگوهاي ملي انتخاب كرد.
پادشاه بحرين از همه گروه هاي مخالف خواست با گفت وگو شرايط پيشرفت در اصلاحات را فراهم آورند.
گروه موسوم به ياران انقلاب 14 فوريه در بحرين نيز طي بيانيه اي تاكيد كرد كه حمله به مقدسات، سوزاندن قرآن كريم، تجاوز به زنان و شكنجه زنان و مردان بازداشت شده از عزم مردم بحرين براي ادامه مقاومت عليه اشغالگران سعودي و نيروهاي رژيم آل خليفه نمي كاهد.
از سوي ديگر عباس العمران عضو مركز حقوق بشر بحرين با اشاره به روابط اطلاعاتي و امنيتي خاندان آل خليفه با رژيم صهيونيستي اظهار داشت، رژيم آل خليفه در صدد است با كمك رژيم صهيونيستي به دولتمردان آمريكا فشار وارد آورد تا درباره وقايع بحرين از خاندان حاكم بر اين كشور حمايت كنند.
وي افزود، براساس اسناد ويكي ليكس رژيم آل خليفه از اسرائيل سلاح وارد مي كند و از كارشناسان امنيتي و اطلاعاتي اين رژيم نيز بهره برده است و از تجارب صهيونيست ها براي شكنجه زندانيان و سركوب اعتراض ها استفاده كرده است.
عباس العمران تاكيد كرد، جناياتي كه رژيم آل خليفه عليه مسلمانان مظلوم بحرين مرتكب مي شود مشابه جنايتي است كه رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها مرتكب مي شود.


 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14