(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30  خرداد 1390- شماره 19954

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ميرتاج الديني: موضوع وزارت خارجه را از راهي غير از استيضاح حل مي كنيم
انتصاب عضو جريان انحرافي به معاونت وزارت خارجه صالحي را در آستانه استيضاح قرار داد
اذعان تحليلگران صهيونيست به ناتواني اسرائيل در اجراي تحريم هاي ضدايراني
خارج از دستور
فطرت توحيدي وجه مشترك همه انسان ها (خوان حكمت)
آمادگي بسيج براي كمك به اجراي قانون عفاف و حجاب
معاون برون مرزي صدا و سيما: بيداري اسلامي در نهايت به فروپاشي غرب منجر خواهد شد
پاسخ صالحي به سوال كميسيون امنيت ملي مجلس از فعاليت وزارت خارجه درباره تحولات منطقه
از امشب شركت كنندگان در آزمون نتايج خود را ببينند
آيت الله خاتمي : آيت الله العظمي خامنه اي كارآمدي نظام ولايت فقيه را به دنيا اثبات كرده است
سلطانيه : عباسي با آمانو ديدار مي كند
اعلام راي هيئت منصفه دادگاه مطبوعات درباره روزنامه هاي جام جم و راه مردم



ميرتاج الديني: موضوع وزارت خارجه را از راهي غير از استيضاح حل مي كنيم

معاون پارلماني رئيس جمهوري اسلامي ايران در واكنش به اعتراض تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به انتصابي در داخل وزارت امور خارجه، گفت: سعي مي كنيم كه اين موضوع را از راهي غير از استيضاح حل كنيم.
محمدرضا ميرتاج الديني روز يكشنبه در پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: آقاي صالحي به عنوان وزير امور خارجه كارش را به تازگي آغاز كرده است و مرسوم نيست كه پس از گذشت اين مدت كوتاه وزيري استيضاح شود.
معاون پارلماني رييس جمهور با بيان اينكه صالحي امروز با حضور در كميسيون امنيت ملي نشست خوبي را با نمايندگان مجلس داشته است،ادامه داد: در اين جلسه بحث هاي مفصلي مطرح شده و اميدواريم كه موضوع به استيضاح كشيده نشود.
وي يادآور شد كه شرايط داخلي و بين المللي كشور مقتضي اين كار نيست.
ميرتاج الديني در پاسخ به اين سؤال ، گفته شده برخي نمايندگان معترض به وزارت امور خارجه تصميم دارند به ديدار رئيس جمهور بروند، نظر شما چيست؟گفت: ما هنوز درخواستي در اين خصوص نداشته ايم هرچند كه طبق روال هميشه نمايندگان با رييس جمهور ديدار مي كنند و به دنبال برگزاري اين نشست هستيم.
وي همچنين در خصوص ادغام وزارتخانه ها نيز اظهار داشت: روند ادغام وزارتخانه ها بين دولت و مجلس در حال پيگيري است.
خبرنگاري در خصوص شايعه استعفاي ميرتاج الديني سوال كرد كه او پاسخ داد: اين موضوع شايعه اي بيش نيست ما در حال خدمت هستيم.
در مورد ادغام وزارتخانه ها
با مجلس هنوز
به توافق نهايي نرسيده ايم
معاون پارلماني رييس جمهوري با بيان اينكه دولت و مجلس نشست هاي مشتركي در مورد ادغام وزارتخانه ها برگزار كرده اند، گفت: اين نشست ها همچنان ادامه دارد و هنوز به توافق نهايي نرسيده ايم.
ميرتاج الديني توضيح داد: يكي از اعضاي هيات رئيسه مجلس گفته كه مجلس شوراي اسلامي و دولت براي ادغام وزارت تعاون و حذف ادغام وزارت ارتباطات توافق داشته اند اما بايد گفت كه هنوز در اين خصوص به توافق نهايي نرسيده ايم.

 



گزارش خبري كيهان
انتصاب عضو جريان انحرافي به معاونت وزارت خارجه صالحي را در آستانه استيضاح قرار داد

سرويس سياسي -
انتصاب تامل برانگيز يك عضو جريان انحرافي به معاونت وزارت خارجه، علي اكبر صالحي را در آستانه استيضاح قرار داد.
انتشار خبر انتصاب محمد شريف ملك زاده - دبيركل شوراي ايرانيان خارج از كشور - به معاونت اداري و مالي وزارت خارجه در آخرين ساعات شنبه، واكنش هايي جدي را در جلسه علني ديروز مجلس به دنبال داشت.
در پي اين انتصاب، شمار زيادي از نمايندگان از ساعات اوليه صبح روز گذشته به دنبال استيضاح صالحي وزير امورخارجه بودند و تا لحظه تنظيم اين گزارش تعداد امضاكنندگان استيضاح به 25 نفر رسيده بود. همچنين خبري منتشر شد كه استيضاح كنندگان قصد دارند با هدف اتمام حجت با صالحي ديدار كنند.
مراسم توديع و معارفه نيز در همين حال با حضور صالحي در محل وزارت خارجه برگزار شد و حسين فرحي جاي خود را به ملك زاده داد. اين مراسم برخلاف روال جاري در سطح مديران و بدون حضور پرسنل وزارتخانه برگزار شد.
آنچه در اين ميان بيش از ساير انتقادات در واكنش هاي نمايندگان به چشم مي خورد، تاكيد بر سناريوي جديد جريان انحرافي، براي تشنج آفريني در كشور است.
در اين ارتباط حجت الاسلام رهبر، رئيس فراكسيون روحانيون مجلس گفت: جريان انحرافي تلاش مي كند تا به اهداف خود نزديك تر شود اما همه بدانند كه مجلس و ملت ايران در برابر جريان انحرافي مقاومت خواهند كرد.
وي با اشاره به طرح استيضاح وزيرخارجه گفت: ما وزيرخارجه را به خاطر انتصاب اعضاي جريان انحرافي در سمت معاونت، استيضاح خواهيم كرد؛ چرا كه نمي توانيم در برابر حقوق مردم سكوت كنيم.
با اين همه مسلم است كه چنين انتصابي بي ترديد با هماهنگي و اطلاع كامل و بلكه دستور رئيس جمهور انجام شده و وزيرخارجه هرگز به تنهايي چنين تصميمي را اتخاذ نكرده است.
آن گونه كه پرويز سروري هم با اشاره به تلاش جريان انحرافي براي ورود به وزارت خارجه عنوان كرد: مطمئنا انتصاب آقاي ملك زاده در اين سطح در وزارت امورخارجه بدون هماهنگي با رئيس جمهور صورت نگرفته و اين امر بيانگر اين است كه جريان انحرافي دائما در حال تحميل خواسته هاي خود به رئيس جمهور است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سوالي در خصوص مواضع دولت و اظهارات اخير رئيس جمهور در برابر منتقدان در كنفرانس خبري مبني بر در پيش گرفتن «سكوت الهام بخش وحدت» گفت: بنده معتقد نيستم كه آقاي احمدي نژاد سكوت كرده است. ايشان در حالي كه «سكوت كلامي» دارند ولي «خروش عملي» نيز دارند، يعني با عملشان حرف مي زنند.
نماينده مردم تهران همچنين در خصوص اقدامات اخير رئيس جمهور گفت: آقاي احمدي نژاد در همان دوراني كه مدعي سكوت هستند با رفتارهايي كه انجام مي دهند دائما در جامعه تحليل ايجاد كرده زمينه را براي ديالوگ هاي بي اساس و ياس آلود فراهم مي كنند.
اخبار واصله به كيهان هم حاكي از آن است كه رايزني هاي فراواني حتي از درون بدنه دولت با رئيس جمهور، پيش از اعلام اين انتصاب صورت گرفته برخي مقام هاي دولت بحراني شدن روابط با مجلس بويژه در بحبوحه بحث ادغام ها را به مصلحت ندانسته اند اما رئيس جمهور اين استدلال ها را نپذيرفته است.
تحليل هايي هم وجود دارد كه مي گويد جريان انحرافي براي احياي فعاليت شوراي ايرانيان و جبران منبع تأمين مالي كه از سوي مجلس در قانون بودجه 90 قطع شده بود، دست به چنين جابه جايي تنش آفريني زده است.
صاحب نظران بر اين باورند كه ماموريت ملك زاده احياي شوراي ايرانيان درون ساختار وزارت خارجه است و ظاهرا آخرين تصميم اين است كه كل ساختار اين شورا درون وزارت خارجه مجددا بازسازي شود. اسماعيل كوثري ديروز در تاييد اين موضوع گفته است: «جريان انحرافي تلاش مي كند به جاي فعاليتي كه در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور صورت گرفت و مجلس عكس العمل نشان داد، اقدامات خود را از طريق ديگري دنبال كنند».
وي با يادآوري اينكه مجلس قطعا دراين خصوص واكنش نشان مي دهد خاطر نشان كرد: مسئول جديد معرفي شده، در درجه اول بايد پاسخگوي اعمال نادرست گذشته خود باشد و قوه قضائيه نيز بايد به اين موضوع رسيدگي كند.
فساد مالي ملك زاده در دوره تصدي او در شوراي ايرانيان و حتي پيش از آن هم، محور ديگري از اعتراضات نمايندگان به اين انتصاب را تشكيل مي داد.
احمد توكلي هم بر همين اساس طي تذكري در صحن علني يادآور شد: من به وزير خارجه گفتم چرا اين كار را انجام مي دهي كه او گفت خيرخواهان زيادي به من تذكر داده اند اما من سند ندارم. به او گفتم «برو قوه قضائيه و وزارت اطلاعات سند بگير.»
وي در ادامه خطاب به لاريجاني گفت: گزارش هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور بايد از سوي هيئت رئيسه پيگيري شود تا زودتر به مجلس ارائه شود تا اين بيچارگي ها براي كشور ايجاد نشود.
اين نماينده مجلس همچنين متذكر شد: كساني در حال پست گرفتن در كشور هستند كه دلال سرمايه داران بي ديني هستند كه براي يك بچه شان يك ساعت به قيمت 45 ميليون تومان خريداري مي كنند و براي دو پسرشان بنز مي خرند به قيمت 160 ميليون تومان. اما اين فرد مي شود معاون وزير!
بر همين اساس يكي از اهداف جايگزيني ملك زاده در اين سمت آن گونه كه تحليل گران گفته اند اين است كه جريان انحراف درصدد است فعاليت مالي و تجاري خود را به بيرون از كشور منتقل كند تا از اين رهگذر اشراف اطلاعاتي را بر عملكرد خود به حداقل رسانده و از سوي ديگر ظرف مدت كوتاهي فرآيند پول شويي قابل توجهي را دنبال كند.
متن نامه استيضاح وزيرخارجه
متن تقاضاي استيضاح صالحي كه از سوي نمايندگان تهيه شده به شرح ذيل است:
برادر ارجمند جناب آقاي دكتر لاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
به استناد ماده 220 قانون آئين نامه داخلي ما امضاكنندگان، متقاضي استيضاح وزيرامور خارجه، جناب آقاي دكتر صالحي هستيم.
دليل استيضاح
نصب محمد شريف ملك زاده كارمند انتقالي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان معاون اداري و مالي وزارتخانه بدون توجه به سوابق مساله دار وي كه مصالح خارجي نظام را به خطر مي اندازد.
گرچه انتخاب معاون از اختيارات وزير است، ولي هيچ وزيري حق ندارد فردي را به معاونت نصب كند كه اكثريت همكارانش در مديريت قبلي اش بازداشت شده و خود وي نيز با اتهامات متعدد مالي و غيرمالي در شرف بازداشت است. اين امر را دادستان محترم تهران به وزير امور خارجه هشدار داده است، ولي وي اعتنايي نكرده است. با توجه به نقشي كه وزارت امور خارجه در تأمين منافع ملي دارد و تمايل و تلاشي كه سازمان هاي جاسوسي براي نفوذ در اين وزارتخانه دارند، و نيز جايگاه مهمي كه معاون اداري و مالي در چيدمان نيروي انساني در سفارتخانه ها دارد، اهميت موضوع دو چندان مي گردد.
گفتني است شنيده هاي تاييد نشده حاكي از آن است كه جريان انحرافي درصدد است تا پس از استيضاح صالحي، ملك زاده را به سرپرستي وزارت خارجه معرفي كند.

 



اذعان تحليلگران صهيونيست به ناتواني اسرائيل در اجراي تحريم هاي ضدايراني

برخي قانونگذاران و تحليلگران مسائل سياسي در تل آويو به ضعف قوانين موجود و ناتواني رژيم صهيونيستي در اجراي تحريم هاي ضدايراني اذعان داشتند.
به گزارش روزنامه «لس آنجلس تايمز »، برخي قانونگذاران و تحليلگران مسائل سياسي در بيت المقدس معتقدند: در حالي كه اسرائيل تلاش مي كند تا ديگر كشورها را براي تحريم ايران متحد كند، تحريم هاي اقتصادي خود اسرائيل عليه ايران ديگر منسوخ شده، قديمي و مبهم هستند و با ضعف بسيار اجرا مي شوند.
بنا بر اين گزارش، اين مسئله زماني پررنگ تر و برجسته تر شده است كه ماه گذشته آمريكا اعلام كرد كه شركت برادران عوفر كه يكي از بزرگترين شركت هاي تجاري تل آويو به حساب مي آيد، تحريم هاي آمريكا عليه ايران را از طريق يك شركت تابعه سنگاپوري نقض كرده است.
شركت عوفر بعدا تأييد كرد كه چندين مرتبه طي يك دهه گذشته محموله هاي نفتي در بنادر ايران تخليه و محموله هايي را نيز از اين بنادر منتقل كرده است.
بنا بر اعلام نظر تحليلگران و قانونگذاران در تل آويو، در حال حاضر ضعف هاي جدي در تلاش هاي اسرائيل براي تحريم ايران وجود دارد.
«عاريه ايلداد » يكي از قانونگذاران اسرائيلي كه خواستار انجام تحقيقات جدي در فعاليت هاي شركت عوفر شده است، اعلام كرد: در حال حاضر برخي نقاط ضعف [در رابطه با اجراي تحريم ها عليه ايران] وجود دارد كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي افزود: ما نمي توانيم از بقيه در جهان انتظار داشته باشيم كه ايران را تحريم كنند، در حالي كه يكي از بزرگترين شركت هاي تجاري خودمان مدام در بنادر ايران رفت وآمد دارد. اين واقعا خنده دار است. ما بايد براي كل جهان الگو باشيم.
منتقدان اسرائيلي بر اين باورند كه قوانين كنوني در تل آويو هيچ محدوديتي براي شركت هاي اسرائيلي در تجارت با شركت هايي كه روابط نزديك با ايران دارند، در نظر نگرفته اند.

 



خارج از دستور

با صدور بيانيه اعلام شد حمايت 172 نماينده از طرح امنيتي ناجا
172نماينده مجلس در بيانيه اي از قوه قضاييه، وزارت كشور و نيروي انتظامي خواستند تا با بدحجابي در جامعه به صورت قانوني برخورد شود.
اين بيانيه كه در پايان جلسه علني يكشنبه مجلس توسط محمد دهقان عضو هيات رئيسه قرائت شد، بدين شرح است:
«از آنجايي كه در تهاجم فرهنگي و جنگ نرم، دشمن و نظام سلطه كرامت انساني، باورهاي معنوي و معرفتي مردم بزرگوار كشور مورد هدف قرار گرفته كه نشانه هاي آن در اشاعه برخي ناهنجاري هاي اخلاقي و عدم رعايت حجاب و عفاف مشاهده مي شود، ما نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مصرانه از قوه قضاييه، وزارت كشور و نيروي انتظامي مي خواهيم براي حفظ جامعه دربرابر اين ناهنجاري ها، اقدامات لازمه قانوني را انجام داده و بدانند حمايت و پشتيباني ما نمايندگان در همه موارد همراه آنها خواهد بود.»

 



فطرت توحيدي وجه مشترك همه انسان ها (خوان حكمت)

آنچه كه من فكر مي كنم در جمع شما مسئولان محترم قابل ارائه است، اين است كه شما وقتي با سرمايه اسلام سفر كرديد؛ هم انديشه ناب را به همراه داريد و هم انگيزه خالص را. انديشه ناب در اين است كه آن ره توشه هاي نقلي كه از قرآن و روايات استفاده مي شود، در كنار ره آورد عقلي ارائه بشود.
چون مستحضريد عقل در مقابل شرع نيست، عقل در مقابل دين نيست. اگر گفتيم اين مطلب عقلي است يا شرعي، هميشه كم مي آوريم. شبهه خاتميت حل اش دشوار است، شبهه پيشرفت عصر، دشوار است و مانند آن. اگر گفتيم اين مطلب عقلي است يا ديني، هميشه كم مي آوريم؛ اين جنگ علم و دين، اين تعارض عقل و دين براي همين برداشت ناصواب است كه ما خيال مي كنيم عقل در مقابل دين است، يا عقل در مقابل شرع است.
جايگاه عقل و نقل در دين
ولي وقتي گفتيم عقل در مقابل نقل است، نه در مقابل دين؛ عقل در مقابل سمع است، نه در مقابل شرع؛ هرگز كم نمي آوريم و اين دين هم، همگاني خواهد بود، هم هميشگي. وقتي دين پيام جهاني دارد كه عقلش در مقابل نقل باشد، نه در مقابل شرع. وقتي دين پيام هميشگي دارد كه عقلش در مقابل سمع باشد، نه در مقابل شرع!
اگر عقل اعم از تجربي و تجريدي به نصاب برهان رسيد، يك مطلبي را ثابت كرده است؛ آن مطلب را هم در نظام تكوين مي تواند به خدا اسناد بدهد، بگويد: خدا اين چنين كرده است، اين چنين مي كند؛ در درياها، در صحراها، در كهكشان ها اين چنين آفريد و هم در نظام تدوين و تشريع مي تواند بگويد: خدا اينچنين خواسته است. هم در قلمرو بود و نبود عقل مي تواند فتواي ديني بدهد، هم در منطقه بايد و نبايد عقل مي تواند فتواي ديني بدهد. هم در آنجا مي تواند مفسر خوبي باشد، بگويد: خدا در دريا اين چنين خلق كرده است، در صحرا اين چنين خلق كرده است، در آسمانها اين چنين آفريد؛ هم در مسئله تشريع و قانون گذاري مي تواند بگويد: خدا از ما چنين خواسته است.
اگر عقل؛ چه در بخش تجربي، چه در بخش تجريدي به نصاب تام رسيد، روشمند بود، مثل نقل بازوي شريعت است، حكم شريعت را بيان مي كند. وقتي اسلام و انقلاب اسلامي پيام جهاني دارد و پيام هميشگي دارد كه با ظواهر عقلي نخواهد با جهان سخن بگويد. ظواهر نقلي گوشه اي از دين است و براهين عقلي گوشه ديگر.
پيام جهاني اسلام و انقلاب در گرو ظواهر عقل و نقل
شناخت نصاب حجيت عقل از يك سو، هماهنگ كردن عقل و نقل از سوي ديگر، چه در بخش هاي بود و نبود؛ يعني حكمت نظري، چه در بخش هاي بايد و نبايد؛ يعني حكمت عملي، اين نيازمند فحص و پژوهش است؛ اين اصل اول، كه عقل در مقابل نقل است، نه در مقابل شرع. عقل در مقابل سمع است، نه در مقابل دين.
اصل دوم آن است كه قرآن كريم از همان زادروزش فرمود: من همگاني و هميشگي ام، براي تمام مردم تا روز قيامت. بعد هم فرمود: آنچه كه در روي زمين است چهار گروه است و من براي هر چهار گروه برنامه دارم. اگر اين اصل دوم روشن شد، معناي پيام انقلاب اسلامي هم روشن خواهد شد. كتابي كه مدعي جهاني بودن و جهان شمول بودن است و داعيه ابديت دارد از يك سو، مردم روزگارها را به چهار گروه تقسيم كرد از سوي ديگر، بايد غذاي چهار گروه را تامين كند و به سؤالات چهار گروه پاسخ بدهد.
اما همگاني بودن قرآن كريم؛ براي اينكه همان طليعه امر، وقتي ذات اقدس اله به رسولش(ص) رسالت داد، فرمود: بگو من براي جميع مردم هستم. قل يا أيّها النّاس انّي رسول اللّه ال يكم جميعاً(1)، و ما ارسلناك الا كافّهً ل لنّاس(2)، انّا ارسلناك ل لنّاس رسولاً(3). اين آيات، همگاني بودن رسالت رسول را تبيين مي كند، چه اينكه همگاني بودن قرآن را هم تشريح مي كند. مي فرمايد: هذا بيان للنّاس (4)، يك. هديً ل لنّاس(5)، دو. ذك ري ل لبشر(6)، سه. نذيراً ل لعالمين(7) چهار. اين چهار طائفه از آيات، درباره گستره قلمرو قرآن است، آن چند طائفه آيات راجع به وسعت منطقه رسالت رسول. پس كتابي است همگاني و پيام آوري است همگاني. هميشگي بودنش هم اين است كه فرمود: اين خاتم است، لا يأت يه الباط ل م ن يدي ه و لا م ن خلف ه (8) است. گذشته ازاينكه نذيراً ل لعالمين و مانند آن مي تواند با اطلاق و عموم اين را هم دربر بگيرد. پس اگر كتابي مثل قرآن، پيام آوري مثل رسول فرمود: من همگاني ام و هميشگي ام، بايد بداند همگان چند گروه اند و اين براي گروهها چه پيامي دارد و هميشگي يعني چه و براي هميشه چه حكمي دارد؛
مسلمان، اهل كتاب، مشرك و ملحد؛ اقسام چهارگانه مردم
از نظر اعتقادات
درباره همگان فرمودند: مردم روي زمين چهار قسمت هستند؛ اينكه مي گوئيم: محلي، منطقه اي، بين المللي؛ اين بين المللي را قرآن هم به دو شاخه فرعي تقسيم كرد. آن محلي حوزه مسلمان نشين است. منطقه اي حوزه موحدنشين و اهل كتاب نشين كه اعم از مسلمانها و مسيحي ها و يهودي ها و بالاخره فرقه هاي ديني اند. بين المللي از همه اينها وسيع تر است؛ اين بين المللي دو شعبه دارد. يك عده مشرك و بت پرست اند كه خدا را قبول دارند در مسئله وجوب وجود و خالقيت، لكن در پرستش، مشكل صنمي و وثني دارند. بخش دگري هم ملحدند، ماركسيست و كمونيست هستند و اصلاً مبدأ و معادي را نمي پذيرند.
پس مردم روي زمين چهار گروه اند؛ يعني محلي داريم، منطقه اي داريم، بين المللي؛ اين بين المللي به دو شاخه فرعي تقسيم مي شود، اين اقسام چهارگانه را قرآن تبيين كرد و خودش هم فرمود: اينها هستند. به رسولش فرمود: چه بخواهي، چه نخواهي؛ بسياري از مردم به تو ايمان نمي آورند. ولي تو پيامبر همه مردمي! يعني اسلام يك قانوني دارد كه مردم روي زمين را با همه اين چهار صبغه شان مي تواند اداره كند. شما عزيزان كه با جهان و جهانيان مربوطيد، هم با مسلمانها مربوطيد، هم با موحدهاي غيراسلامي مربوطيد،، هم با بت پرست ها مربوطيد، هم با ماركسيست ها و كمونيست ها و ملحدها مربوطيد، اين گروه هاي چهارگانه را قرآن تبيين كرده، رابطه اينها را هم با شما، رابطه شما را با اينها بيان كرده؛ شما با اين سلاح مي توانيد پيام اسلامي را صادر بكنيد.
فطرت توحيدي، وجه مشترك همه انسانها براي جهانشمولي اسلام
حالا ما چه بكنيم كه با اين چهار گروه كنار بيائيم؟ قرآن راه حلي كه ارائه كرده است، فرمود: اينها در بيرون چهار گروه اند، ولي در درون يك گروه اند. يعني مسلمان و همچنين اقليت هاي ديني مثل مسيحي، يهودي و مانند آن، به اضافه مشركاني كه خدا را قبول دارند، ولي در پرستش به دنبال صنم و وثن اند، به اضافه ملحدان؛ اينها از نظر بيرون چهار تا شناسنامه دارند؛ وگرنه از نظر درون اعضاي يك خانواده اند. اينها همه شان انسانند و فطرت دارند و كتاب تدويني و تكويني در درون اينها نهادينه شده است. هيچ انساني نيست كه خداپرست نباشد!! منتها نمي داند كه مي داند!
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظله) در ديدار با رئيس، مديران و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛ دماوند- 5/5/4831
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1)اعراف/851 (2) سباء/82 (3) نسا/ 79 (4) آل عمران/ 831
(5) بقره/ 518 (6)مدثر/13 (7)فرقان/1 (8) فصلت/42
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



نقدي اعلام كرد
آمادگي بسيج براي كمك به اجراي قانون عفاف و حجاب

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از آمادگي بسيج براي كمك به نيروي انتظامي در اجراي بهتر قانون عفاف و حجاب خبر داد.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در گفت وگو با مهر، درخصوص برنامه هاي اين سازمان براي اجراي قانون عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: بهترين كار اين است كه همه ما به حجاب بعنوان عامل ايجاد امنيت و حفظ قداست كانون خانواده و جامعه نگاه كنيم. وي با بيان اينكه هر انسان ديندار و آزاده اي ولو غير مسلمان به حجاب اعتقاد دارد، گفت: بايد افراد هر جايي كه هستند نزديكان و اطرافيان خود را نسبت به داشتن حجاب صميمانه توجيه كنند، به آنها تذكر دهند و از آنها داشتن حجاب را بخواهند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان با تاكيد بر اينكه بسيج به همين شيوه به موضوع اجراي قانون عفاف و حجاب در جامعه ورود پيدا مي كند، گفت: امر به معروف و نهي از منكر بايد در جامعه بصورت خانگي و محلي انجام شود.
نقدي در ادامه با اشاره به آمادگي سازمان بسيج مستضعفين براي كمك به اجراي قانون عفاف و حجاب در جامعه گفت: اگر نيروي انتظامي براي اجراي قانون عفاف و حجاب در جامعه كمك بخواهد ما آماده هستيم براي حفظ ارزشها در جامعه با تمام توان خود به اين نيرو كمك كنيم.

 



معاون برون مرزي صدا و سيما: بيداري اسلامي در نهايت به فروپاشي غرب منجر خواهد شد

معاون برون مرزي صدا و سيما اعلام كرد كه موج بيداري اسلامي به راه افتاده در منطقه تحولات بزرگ تري نظير فروپاشي غرب را در صحنه جهاني در پي خواهد داشت.
«محمد سرافراز» در مراسم آغاز به كار راديو برون مرزي «آران» در اردبيل، با بيان اينكه از نظر جهاني در شرايط حساسي قرار داريم، درباره تفاوت ها، تشابهات و مقايسه اتفاقات كنوني و اتفاقاتي كه سال هاي قبل و پس از فروپاشي شوروي روي داد، سخن گفت.
سرافراز افزود: مكتبي كه در تئوري و عمل دچار مشكل شود، فروپاشي آغاز مي شود و خلاصه آن چيزي است كه در اتحادجماهير شوروي اتفاق افتاد، كمونيسم با 70 سال سابقه و مبارزه آنها با دين و به تعبير امام خميني(ره) «مبارزه بيهوده اي كه با خدا داشتند»، در حكومت و حكومتداري شكست خورد.
معاون برون مرزي صدا و سيما با اشاره به شكست ارتش روسيه به عنوان بزرگترين و قدرتمندترين ارتش زميني جهان در افغانستان، اين رويداد را شكست آن ايدئولوژي (كمونيسم) در عمل دانست.
معاون برون مرزي صدا و سيما گفت:اكنون انديشه سرمايه داري نيز در تئوري و عمل به شكست رسيده است. در اكثر كشورهاي غربي، حاكميت در ميان دو حزب اصلي، دست به دست مي چرخد و در واقع ديكتاتوري دو حزبي بر كشورهاي غربي حاكم است. دموكراسي غربي در كشورهاي منطقه نيز همواره حامي ديكتاتوري هاي موروثي بوده است. سرنگوني اين حكومت ها به منزله شكست غرب در زمينه تئوري است.

 



پاسخ صالحي به سوال كميسيون امنيت ملي مجلس از فعاليت وزارت خارجه درباره تحولات منطقه

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت كه وزير خارجه در جلسه بعد از ظهر ديروز اين كميسيون حضور يافته و به سوالات نمايندگان پاسخ داده است.
كاظم جلالي گفت: علت فعال نبودن وزارت امور خارجه در قبال بيداري اسلامي در كشورهاي خاورميانه با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري يكي از سوال هاي مهم مطرح شده در اين جلسه از صالحي بوده است كه وي در پاسخ گفته: «ما اقدامات بسياري در اين زمينه انجام داديم كه مورد تأييد مسئولين عالي رتبه كشور بوده است».
جلالي همچنين گفت در اين جلسه مقرر شده است كه صالحي نظرات مخالف نمايندگان درباره انتصاب ملك زاده به معاونت وزارت خارجه را به رئيس جمهور منتقل كند.

 



از امشب شركت كنندگان در آزمون نتايج خود را ببينند

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام كرد: نتايج آزمون دستياري از امشب ساعت 22 بر روي سايت سنجش قرار مي گيرد.
دكتر نسل سراجي در اين زمينه گفت: جزئيات دقيق اعلام نتايج آزمون دستياري امروز يكشنبه در نشستي خبري در وزارت بهداشت اعلام مي شود.
وي ادامه داد: داوطلبين مي توانند امشب با مراجعه به سايت سنجش آموزش پزشكي به آدرس wwwsanjeshpir با وارد كردن كد رهگيري خود نتايج آزمون را مشاهده كنند و با مراجعه به راهنماي سايت از زمان مراجعه به دانشگاه خود باخبر شوند.
انتشار جزئيات پذيرش رشته هاي بورسيه مجازي كنكور ارشد از امروز
فهرست اسامي چند برابر ظرفيت در رشته هاي بورسيه، داراي شرايط خاصي دوره هاي مجازي و بين الملل از امروز منتشر مي شود.
دكتر سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با مهر افزود: 73 هزار نفر در اين گروه مجاز به انتخاب رشته شده اند كه پس از برگزاري مصاحبه ها و ساير شرايط براي پذيرش اين گروه از داوطلبان، در نهايت 5 هزار و 090 نفر پذيرش مي شوند.
بنابراين گزارش زمان برگزاري آزمون تشريحي و يا پروژه عملي در كد رشته هاي امتحاني 0135، 1135، 2135، 7135، 8135 (به جز رشته طراحي صنعتي كه آزمون آن در روز جمعه 3 تيرماه است) در صبح و بعدازظهر روزهاي پنجشنبه و جمعه 32 و 42 تيرماه 09 خواهد بود.
همچنين زمان برگزاري عملي و تشريحي كد رشته امتحاني 0136 در سه گروه به اين ترتيب است كه آزمون عملي نوازندگي ايراني روزهاي دوشنبه و سه شنبه 72 و 82 تيرماه، آزمون عملي نوازندگي جهاني و سلفژ جهاني و آهنگسازي روزهاي 92 و 03 تيرماه و آزمون تشريحي آهنگسازي روز جمعه 13 تيرماه برگزار مي شود.
براساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور، زمان برگزاري آزمون عملي كد رشته 6135 (نمايش عروسكي) نيز در روزهاي 12 و 22 تيرماه خواهد بود.
محل برگزاري كليه آزمونهاي تشريحي و پروژه عملي رشته هاي اعلام شده منحصرا در شهر تهران خواهد بود.
6 مرداد ماه آزمون جايابي دانش آموختگان
خارج از كشور
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از برگزاري هجدهمين آزمون جايابي دانش آموختگان خارج از كشور از ششم مردادماه خبر داد.
دكتر جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا بااشاره به آغاز زمان ثبت نام داوطلبان در آزمون از 81 تيرماه، گفت: داوطلبان آزمون جايابي دانش آموختگان خارج از كشور بايد با مراجعه به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني wwwsanjeshpir تا 42 تيرماه نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
وي با تاكيد بر اينكه واجدين شرايط شركت در آزمون توسط مركز خدمات آموزشي به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي معرفي مي شوند، اظهار كرد: افراد واجد شرايط شركت در آزمون بايد در مهلت مقرر تصوير اسكن شده مدارك مورد نياز را نيز ارسال كنند.
كارت شركت در آزمون از روز چهارشنبه 5 مرداد ماه از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي توزيع مي شود.

 



آيت الله خاتمي : آيت الله العظمي خامنه اي كارآمدي نظام ولايت فقيه را به دنيا اثبات كرده است

عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سالروز نمازجمعه پرشكوه 29 خرداد گفت: ما بايد شاكر اين نعمت بزرگ الهي (حضرت آيت الله العظمي خامنه اي) باشيم كه توانسته است كارآمدي نظام ولايت فقيه را در دنيا به اثبات برساند.
آيت الله سيداحمد خاتمي عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري و جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با فارس، با اشاره به سالروز نمازجمعه پرشكوه 29 خرداد رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نماز جمعه 29 خرداد و خطبه هاي دشمن شكن رهبر معظم انقلاب از جهت تاريخي يك مقطع حساس و سرنوشت ساز در تاريخ انقلاب بوده است.
وي گفت: كساني كه فضاي ملتهب و غبارآلود فتنه را در آن روزها به ياد داشته باشند، تصديق مي كنند كه حضرت آيت الله خامنه اي با درايت و تدبير شجاعانه، فضاي جديدي را در كشور تبيين كردند كه موجب شد بسياري از توطئه هاي فتنه گران خنثي شود.
عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نمازجمعه 29 خرداد 88 يادآور شد: رهبر معظم انقلاب به همه جريان هاي سياسي تأكيد كردند كه همه بايد خواسته هاي خود را فقط از طريق قانون پيگيري كنند و نظام جمهوري اسلامي ايران براي شنيدن همه سخنان و حتي اعتراضات قانوني و منطقي گوش شنوا دارد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: رهبر حكيم انقلاب اسلامي با صلابتي ستودني فرمودند: هرگز زير بار بدعت هايي مانند ابطال انتخابات نخواهم رفت چرا كه اين يك بدعت خطرناك براي نظام جمهوري اسلامي است. لذا بيان عنوان «بدعت » از سوي ايشان، گوياي مسائل فراواني بود كه اگر اتفاق مي افتاد هيچ انتخاباتي ديگر به درستي در كشور برگزار نمي شد؛ چرا كه عده اي فتنه گر و عوامل دشمن قصد داشتند با شارلاتانيزم و زور ادعاهاي غيرمنطقي و غيرقانوني خود را پيش ببرند.
وي با تاكيد بر اينكه سخنراني ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب هميشه براي كشور راهگشا بوده است، گفت: لازم است تحليلگران و صاحبنظران براي تبيين نظرات و فرمايشات رهبر حكيم انقلاب اسلامي اهتمام جدي داشته باشند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه سخنان خود به انواع فتنه گري هاي جريان فتنه در سال 88 اشاره كرد و گفت: فتنه گران با برنامه هاي از قبل طراحي شده سخنان دلسوزانه و حكيمانه رهبر معظم انقلاب را نپذيرفتند و فتنه خود را تا 9 دي 88 ادامه دادند تا اينكه مردم آگاه، انقلابي و ولايت پذير كشورمان با احساس تكليف اسلامي به صحنه آمدند و «يوم الله 9 دي» و بعد از آن 22 بهمن را آفريده و مشت محكمي به دهان فتنه گران زدند.
آيت الله خاتمي متذكر شد: تدبيرهاي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي از آغاز ولايت امري ايشان تاكنون شايسته تحليل و تبيين فراوان است، لذا بنده به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبري كه مدت ها خدمتگزار بودم به صراحت مي گويم كه رهبري ايشان كاملاً منطقي، واقع بينانه و آگاهانه بوده است كه با الهام گيري از سيره نبوي صلّي الله عليه و آله و سلّم و مولا علي عليه السّلام كوشيده اند در همان مسير، حركت نظام جمهوري اسلامي ايران را به خوبي هدايت كنند. وي در خاتمه گفت: همه ما بايد شاكر اين نعمت بزرگ الهي از خداوند متعال باشيم كه توانسته است كارآمدي نظام ولايت فقيه را در دنيا به اثبات برساند.

 



سلطانيه : عباسي با آمانو ديدار مي كند

نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي از ديدار فريدون عباسي با يوكيو آمانو در حاشيه كنفرانس وزيران و رئيسان انرژي اتمي عضو آژانس در زمينه ايمني هسته اي خبر داد.
علي اصغر سلطانيه با اشاره به حضور رئيس سازمان انرژي اتمي در كنفرانس ايمني هسته اي در وين اظهار كرد: آقاي فريدون عباسي فردا (دوشنبه)در راس هيات جمهوري اسلامي ايران براي شركت در كنفرانس وزيران و رئيسان انرژي اتمي كشورهاي عضو آژانس انرژي اتمي در زمينه ايمني هسته اي وارد وين مي شود و قرار است در اين كنفرانس سخنراني كند.
وي همچنين از ديدار رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان با مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر داد.
نماينده دائم ايران در آژانس و نزد ساير سازمان هاي بين المللي همچنين از برگزاري همايش بين المللي انرژي و صنايع سبز با حضور وزير نيروي ايران در وين خبر داد. وي كه با ايسنا گفت وگو كرده، اعلام كرد: اين همايش به طور همزمان با كنفرانس وزيران و رئيسان انرژي اتمي در زمينه ايمني هسته اي در وين برگزار مي شود.

 



اعلام راي هيئت منصفه دادگاه مطبوعات درباره روزنامه هاي جام جم و راه مردم

هيئت منصفه مطبوعات مديرمسئول «جام جم» را مجرم ندانست اما مديرمسئول روزنامه «راه مردم» از سوي اين هيئت، مجرم تلقي شد.
جلسه رسيدگي به كيفرخواست هاي مطروحه عليه مديران مسئول نشريات «جام جم» و «راه مردم» صبح روز يك شنبه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي مديرخراساني و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
پس از ختم رسيدگي، هيئت منصفه مطبوعات وارد شور شد و در نهايت مديرمسئول «جام جم» را مجرم ندانست اما مديرمسئول روزنامه «راه مردم» را مجرم شناخت و وي را مستحق تخفيف در مجازات نيز ندانست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14