(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  تیر 1390- شماره 19957

رونمايي از «يك وجب و چهار انگشت»
برگزاري سوگواره شعر در گنبدكاووس
مشاور وزير آموزش و پرورش: 83 هزار مدرس قرآني در مقطع ابتدايي فعاليت خود را شروع مي كنند
پژواك
انتشار 2 كتاب جديد دفاع مقدس در اصفهان
چهارمين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه كوتاه دفاع مقدس در كاشان
لاك پشت ها در كيش فيلم شدند
آغاز به كار كارگاه هاي آموزشي شعر و داستان در شوشتر
برگزاري نمايشگاه آثار هنري عكاسان نجومي ايران در شيراز
برگزاري نمايشگاه عكس طبس در گذر زمان
كاروانسراي باغ شيخ ساوه نمونه اي از معماري اصيل ايراني
تصويربرداري از مجموعه تلويزيوني دقيانوس در جزيره كيش
برگزاري مسابقه ادبي «آن روزها» در گنبد كاووس
«خط ارادت»» در نيشابور
عضو شوراي اسلامي شهر ساري: روند اجراي جابه جايي مجسمه هاي ميدان امام نامناسب بود
تنديس ايده برتر به شهروند خلاق اصفهاني اهدا مي شود



رونمايي از «يك وجب و چهار انگشت»

لنگرود- خبرنگاركيهان:
از سوي حوزه هنري استان گيلان كتاب «يك وجب و چهار انگشت» شامل خاطرات شفاهي جانباز و آزاده گيلاني عظيم حقي رونمايي و منتشر شد.
اين كتاب توسط محمد پرحلم پس از 70 ساعت مصاحبه در 340صفحه تدوين و به چاپ رسيده است.
در اين كتاب تلاش مؤلف در حفظ مستندات خاطرات، توالي زماني اتفاقات، جزئي نگري و دنبال كردن گام به گام رخدادها قابل توجه است.
محمد پرحلم مؤلف و نويسنده كتاب «يك وجب و چهارانگشت» مي گويد: اين كتاب علاوه بر روايت خاطرات مربوط به انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از لحاظ بوم شناسي، مردم شناسي و جامعه شناسي دهه40 تا 70 گيلان نيز قابل توجه و اهميت است.
به گفته وي مجموعه خاطرات آزاده و جانباز 70درصد استان گيلان اسماعيل يكتايي لنگرودي نيز در حال حاضر در حال تدوين است كه تا پايان سال جاري به اتمام رسيده و رونمايي مي شود.
وي افزود: اين كتاب شامل خاطرات راوي از انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و اسارت به دست نيروهاي بعثي است.
گفتني است عظيم حقي و اسماعيل يكتايي لنگرودي هر دو از آزادگان هستند.

 



برگزاري سوگواره شعر در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
به مناسب بزرگداشت بيست و دومين سالگرد ارتحال رهبركبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) پنجمين سوگواره شعر با عنوان «امام و آيينه ها» درشهرستان گنبدكاووس برگزارشد.
دراين سوگواره كه درتالار كانون بسيج شهرستان گنبدكاووس برگزارشد شاعراني از شهرستان هاي شرق گلستان اشعار خود را قرائت كردند.
در اين سوگواره 10 شاعر از شهرستان هاي شرق گلستان شعرهاي خود را در وصف حضرت امام، چگونگي مبارزاتش و حضرت فاطمه زهرا(س) براي حاضرين قرائت كردند.
دراين سوگواره يكي از مداحان اهل بيت اشعاري را در فراق حضرت امام و ائمه اطهار و اهل بيت قرائت كرد.

 



مشاور وزير آموزش و پرورش: 83 هزار مدرس قرآني در مقطع ابتدايي فعاليت خود را شروع مي كنند

مشهد- خبرنگار كيهان:
مشاور وزير آموزش و پرورش از فعاليت 83 هزار مدرس قرآني در مقطع سوم و چهارم ابتدايي سراسر كشور خبر داد.
مشاور وزير آموزش و پرورش در امور قرآني و مدير كل امور قرآن، نماز و عترت كشور در همايش تجلي تجربيات قرآني در مشهد ضمن بيان اين مطلب رمز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران را قرآن، عترت و اهل بيت دانست و تصريح كرد: همين امر موجب تمايز انقلاب ما با ساير انقلاب هاي دنياست.
محمد بنيادي گفت: هويت انقلاب ما داراي نگاه قرآني است و اگر چنين نگاهي را نداشت انقلاب ما بي هويت بود.
بنيادي، سير تحول آموزش و پرورش را تربيت مبتني بر اهل بيت و قرآن دانست و افزود: محدود كردن طرح هاي قرآني ظلم به قرآن است. چرا كه قرآن محدوديت ندارد و داراي تنوع است و طرح هاي متنوع قرآني موجب گسترش علوم قرآني در بين دانش آموزان مي باشد.
وي اذعان داشت: همه تغيير و تحولهاي موجود در جامعه در ارتباط با قرآن است و آموزش و پرورش منشا همه تغييرات در جامعه است. از اين رو همه ارگانها بايد به كمك آموزش و پرورش بيايند تا تغييرات و تحولات اساسي در كشور و جامعه ايجاد شود.
مدير كل امور قرآن نماز و عترت كشور، تعداد امامان جماعت مدارس كشور را 17 هزار روحاني اعلام كرد و ادامه داد: 60 درصد فعالان قرآني شركت كننده در اين همايش از فرهيختگان فرهنگي اند و مابقي از اصناف غيرمرتبط با آموزش و پرورش هستند.

 



پژواك

تجليل از تصويرسازان كودك در تبريز
تبريز- خبرنگاركيهان: طي مراسمي از 11 تصويرساز كتاب كودك در تبريز تجليل و تقدير شد. در مراسم مزبور كه لوح تقدير و هدايايي به پديدآورندگان تصويري كتاب «دست هاي كوچك دعا»، داده شد، رعنا بهاري، فريبا اسحقي، محمدرضا صادق پور، فهيمه شاكري، مليحه مشك بار، بهناز عبدالله پور، ساناز رابط، فاطمه ارجمندي، شيدا اصغري نيا، اعظم مردي و پريسا حسين زاده مورد تجليل قرارگرفتند.
نمايش بيداري خانه نسوان در تبريز
¤ نمايش بيداري خانه نسوان توسط «كارگروه ققنوس» درخانه تئاتر تبريز به روي صحنه رفت.
«رقيه زارعيون»، «مينو نوبهاري»، «مينا اكبري» «نازيلا ايران زاد»، «مينا پناهي»، «وحيد مبصري»، «رحيم عباس زاده»، «شهرام خضرايي» و «احد مبصري» اين نمايش را تا 6تيرماه به روي صحنه خواهندبرد.
«حسين كياني» و «امير حجازي» نويسنده و كارگردان «بيداري خانه نسوان» هستند.
برگزاري اختتاميه جشنواره فيلمنامه نويسي در تبريز
¤ مراسم پاياني چهارمين جشنواره سراسري فيلمنامه نويسي امروز در مجتمع سينمايي 22بهمن تبريز برگزار مي شود.
دراين مراسم نفرات برتر جشنواره نيز معرفي و از «محمد اميراوليايي» فيلمساز استان تجليل مي شود.
فضولي شناس تبريز به خاك سپرده شد
¤ پيكر «صالح حسيني» شاعر و فضولي شناس آذربايجان در قطعه هنرمندان وادي رحمت تبريز آرام گرفت.
مرحوم حسيني 66 سال سن داشت و متولد «سراب» بود كه به دليل عارضه ريوي چشم از جهان فروبست.
اين وكيل دادگستري ديوان «فضولي» و «شاه اسماعيل صفوي» را چاپ كرده و «حيدرباباي» مرحوم شهريار را به فارسي و «رباعيات خيام» را به تركي برگردانده بود و ترجمه «حديقه السعدا» فضولي را نيز چاپ كرده بود.
برگزاري مسابقه ادبي در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مسابقه ادبي حضوري با عنوان «ياد دوست» در مركز شماره يك كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گنبدكاووس برگزارشد.
اين مسابقه ادبي به مناسبت بيست و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي با حضور 50 نفر از اعضاي اين مركز برگزارشد. دراين برنامه كه با معرفي شخصيت امام و معرفي كتاب هاي ايشان آغاز شد. اعضا در محيطي معنوي اشعار و متن هاي خود را براي امام شان نگاشتند.
در پايان اين برنامه به 8 اثر برگزيده جوايزي اهدا و يكي از اعضاء به مناسبت گراميداشت ياد امام شعرخواني كرد.
نمايش پنجره اي براي پريدن در شاهرود
شاهرود- خبرنگاركيهان: ازسوي گروه نمايشي ميكائيل و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن هنرهاي نمايشي و حوزه هنري شهرستان شاهرود نمايش «پنجره اي براي پريدن» در محل تالار بهمن فرهنگسراي مهر شاهرود به اجرا درآمد.
داستان اين نمايش حكايت مردي است كه سالها قبل در حرم حضرت ثامن الائمه(ع) به دزدي مشغول بوده ولي پس از اتفاقاتي كه براي اين فرد رخ مي دهد يكي از خدام حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) مي شود.
برگزاري همايش ادبي هجران در شوشتر
شوشتر- خبرنگاركيهان: چهارمين همايش ادبي هجران با حضور علاقه مندان، هنرمندان و مسئولان در مجتمع فرهنگي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوشتر برگزارشد.
دراين همايش شاعران جوان و پيشكسوت شوشتر آخرين سروده هاي خود را در رثاي رهبركبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) قرائت كردند. همچنين دراين همايش شعرهجران برخي شاعران از شهرهاي مجاور به صورت مهمان در برنامه حضور داشتند و به شعرخواني پرداختند.
برگزاري شب شعر در چناران
چناران- خبرنگاركيهان: توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و تبليغات اسلامي شهرستان چناران شب شعري باعنوان بهار ميثاق درسالن خواجه نظام الملك اين شهر برگزارشد.
دراين مراسم چند تن از مداحان و شاعران جديدترين سروده هاي خود را در وصف ائمه اطهار قرائت كردند كه مورد استقبال حاضران قرارگرفت.
برگزاري نمايشگاه خوشنويسي در اسفراين
اسفراين- خبرنگاركيهان: به مناسبت ميلاد مولود كعبه حضرت علي(ع) نمايشگاهي از آثار خوشنويسي توسط انجمن خوشنويسان اسفراين با همكاري اين اداره با حضور رئيس اداره و مسئولان ادارات و نهادها و هنرمندان شهرستان و استان خراسان شمالي برگزارشد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين در مراسم افتتاح اين نمايشگاه گفت: هنر خوشنويسي يكي از هنرهاي اصيل ايراني و اسلامي است كه مولفه هويتي و بهترين ظرف انديشه، افكار و عقايد ايراني و اسلامي بوده و توانسته فرهنگ و دانش ايراني را به نسل هاي آينده به خوبي منتقل كند.

 



انتشار 2 كتاب جديد دفاع مقدس در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دو كتاب جديد با حمايت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان، كتاب هاي «يك گلوله تا پرواز» و «صداي خروش» كتاب هايي هستند كه توسط انتشارات ستارگان درخشان به چاپ رسيده و راهي كتابخانه ها شدند.
«سيدعلي حسيني منجزي» از آزادگان دوران دفاع مقدس و نويسنده فرهنگ و ادب پايداري در كتاب «يك گلوله تا پرواز» پاي مردي ها و شهادت مظلومانه جمعي از فرزندان اين سرزمين را به تصوير كشيده است.
اين كتاب با 135 صفحه در قطع رقعي از سري كتاب هاي اين نويسنده است كه به خاطرات دوران دفاع مقدس مي پردازد.
در كتاب «يك گلوله تا پرواز» با روزها و شب هاي رزمندگاني همراه مي شويم كه در عمليات «والفجر مقدماتي» در محاصره دشمن قرار گرفته و با رشادت هاي خود، محاصره را شكسته و بر دشمن فائق مي شوند.
بنابراين گزارش، كتاب «صداي خروش» نيز كه توسط خانم ليلا جمشيديان گردآوري و تدوين شده، مجموعه خاطراتي از رزمندگان و شهداي هشت سال دفاع مقدس است و به موضوع همت مضاعف و كار مضاعف مي پردازد.
اين كتاب كه گزينش خاطرات بسيار جذاب، خواندني و كوتاه از رشادت ها و دلاوري هاي شهداي شهر اصفهان است با حمايت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان در 80 صفحه با قطع رقعي به چاپ رسيده است.

 



چهارمين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه كوتاه دفاع مقدس در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
طرح، مجري و دبير جشنواره اينترنتي داستان كوتاه كوتاه دفاع مقدس كاشان از برگزاري چهارمين دوره اين جشنواره در سال جاري در اين شهرستان خبرداد.
نسرين ارتجائي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما، ضمن اعلام اين نكته كه اين جشنواره تنها حركت ادبي، هنري بي ستاد در كشور مي باشد. گفت: اثر ارسالي به دبيرخانه جشنواره نبايد در جشنواره هاي ديگر حائز رتبه شده و نبايد بيش از 300 كلمه باشد و هر نفر تنها مي تواند يك اثر منتشر شده خود را ارسال كند.
به گفته وي ابتدا داستان ها توسط مجري و طرح جشنواره گزينش و انتخاب شده و بعد به ترتيب ارسال در وبلاگ جشنواره به نمايش گذاشته مي شود تا در معرض داوري بعضي از بازديد كنندگان اينترنتي كه از منتقدين و نويسندگان كشور هستند، قرارگيرد. ارتجائي، مهلت ارسال آثار را تا پايان تيرماه سال جاري اعلام كرد و افزود: داستانك بايد به همراه قطعه عكس واسكن صفحه اول شناسنامه ارسال شود.
دبير جشنواره اينترنتي داستان كوتاه كوتاه دفاع مقدس كاشان خاطرنشان كرد: منتخب داستانك هاي منتشر شده در وبلاگ هاي جشنواره در قالب كتاب (به مانند سال هاي گذشته) به چاپ رسيده و در روز مراسم رونمايي خواهد شد.

 



لاك پشت ها در كيش فيلم شدند

كيش- خبرنگار كيهان:
فيلم مستندي با عنوان «بيچاره لاك پشت ها» درباره زندگي و محيط زيست لاك پشت ها در صداوسيماي مركز كيش توليد شد.
مستند «بيچاره لاك پشت»ها با هدف ارتقا دانش مخاطب در مورد زندگي لاك پشت ها در سواحل جزيره كيش در سيماي مركز اين جزيره توليد شده است.
تهيه كننده مستند بيچاره لاك پشت ها درباره اين فيلم گفت: موضوع اين مستند بازتابي از حضور و دخالت انسان ها در محيط زيست دريايي است كه باعث يك سري ناهماهنگي در زندگي جانوران دريايي مي شود و لاك پشت ها از آن دسته موجودات دريايي هستند كه در خليج فارس و اطراف سواحل جزيره كيش زندگي مي كنند.
بهزاد كوزه چي افزود: اين فيلم مستند نحوه زندگي، تهديدها و چگونگي دخالت انسان ها و تأثيرات آنها را در زندگي لاك پشت ها مورد بررسي قرار مي دهد.

 



آغاز به كار كارگاه هاي آموزشي شعر و داستان در شوشتر

شوشتر- خبرنگار كيهان:
انجمن ادبي انديشه، شهرستان شوشتر كارگاه هاي آموزشي خود را از ابتداي تابستان به صورت رسمي برگزار مي كند.
علي فديعمي، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوشتر ضمن اعلام مطلب فوق گفت: اين برنامه به منظور افزايش سطح دانش اعضا به ويژه جوانان و نوجوانان وادي ادب و با هدف انتقال دانش روز ادبيات به ويژه ادبيات معاصر در حوزه شعر كلاسيك، نو و همچنين قصه و داستان 3 روز در هفته «شنبه، دوشنبه و چهارشنبه» از ساعت 16 تا 18 با نقد و بررسي آثار، ارائه جزوات آموزشي، آموزش مقدماتي شعر و داستان صورت مي پذيرد.

 



برگزاري نمايشگاه آثار هنري عكاسان نجومي ايران در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه آثار هنري عكاسان نجومي ايراني به همراه آثار عكاسان ساير كشورها در نگارخانه آبگينه شيراز برگزار شد.
در اين نمايشگاه با عنوان «جهان در شب» عكس هاي پروژه نجومي «توآن» به نمايش درآمد. «توآن» پروژه اي بين المللي است كه با همكاري اخترشناسان و عكاسان سرشناس 20 كشور جهان با تهيه و ارايه تصاوير خيره كننده و هنرمندانه از آسمان شب از فراز آثار تاريخي و طبيعي در جهان به معرفي زيبايي ها و ارزش آسمان شب و اهميت اخترشناسي مي پردازد. پروژه مذكور كه عكاسان نجومي ايران نيز در آن حضور دارند زيرنظر انجمن بين المللي نجوم، سازمان يونسكو و انجمن منجمان بدون مرز در سراسر جهان برگزار مي شود.
نمايشگاههاي توآن تاكنون در 25 كشور جهان برگزار شده است.

 



برگزاري نمايشگاه عكس طبس در گذر زمان

طبس- خبرنگار كيهان:
از سوي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان طبس نمايشگاه عكسي از آثار تاريخي و ديدني طبس در محل ساختمان سردرب باغ گلشن برگزار شد.
عكس هاي اين نمايشگاه شامل 2 بخش «طبس شهري كه بود» و «طبس شهري كه هست» در معرض ديد قرار گرفت.
در اين نمايشگاه 90 قطعه عكس شامل 50 قطعه متعلق به قبل از زلزله ،32 قطعه نيز از حال حاضر شهرستان و 8 قطعه از واقعه شكست حمله نظامي آمريكا در صحراي طبس به نمايش گذاشته شده بود.
عكس ها و آثار نمايشگاه بوسيله دكتر يعقوب دانش دوست، سيد حميد حقي، مرتضي پدرام، مسعود مقدسي و عليرضا فيروزي تهيه شده بود.
نمايشگاه عكس طبس در گذر زمان به مدت 10 شبانه روز برپا بود كه مورد استقبال قرار گرفت.

 



كاروانسراي باغ شيخ ساوه نمونه اي از معماري اصيل ايراني

ساوه- خبرنگار كيهان:
كاروانسراي باغ شيخ ساوه يكي از كاروانسراهاي بزرگ كشور و نمونه اي از معماري اصيل ايراني است.
اين كاروانسرا در شش كيلومتري شرق ساوه با مساحت چهارهزار و 800 مترمربع، به دست عبدالغفارخان خلج در دوره قاجار ساخته شده است. اين كاروانسرا به صورت يك چهار ايواني احداث شده و داراي چهار برج ديده باني در چهار گوشه آن، شاه نشين، بارانداز و حجره هاي متعدد است.
در ورودي اصلي اين كاروانسرا يك جلوخان و شش طاق نما قرار دارد كه پس از جلوخان فضاي هشتي واقع است كه شامل تزئينات خاص آجري، گره سازي و مقرنس كاري است. چهار اتاق نيز در دو طبقه قرار دارد كه به صورت بهار خواب مورد استفاده افراد خاص قرار مي گرفته است.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي ساوه گفت: كاروانسراي باغ شيخ ساوه شالوده فرهنگ، هنر و معماري ايراني است.
محسن نبوي افزود: اين اثر ملي در گذشته محلي براي استراحت و توقف گاه كاروانها بود.
وي، وجود چهار سرويس بهداشتي در گوشه هاي پشت بام را از ويژگيهاي منحصر به فرد اين كاروانسرا عنوان كرد و اظهار داشت: دست نوشته هاي زيبا لابه لاي بندهاي آجري كه توسط كاروانيان باسواد و خوش خط آن دوران نوشته شده است، از ديگر ويژگيهاي اين بنا است.
وي اظهار داشت: اين بنا در سال 1354 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
ساوه با 400 اثر تاريخي شناسايي شده از شهرهاي تاريخي كشور محسوب مي شود.

 



تصويربرداري از مجموعه تلويزيوني دقيانوس در جزيره كيش

كيش- خبرنگاركيهان:
تصويربرداري مراحل پاياني مجموعه تلويزيوني دقيانوس كه قرار بود در كشورهاي حاشيه خليج فارس انجام شود؛ در جزيره كيش تصويربرداري مي شود.
ناآرامي اخير در كشورهاي حوزه خليج فارس باعث شد، تصويربرداري قسمت هاي پاياني مجموعه تلويزيوني شهر دقيانوس به خاطر شرايط اين ناآرامي ها در جزيره زيباي كيش به تصوير كشيده شود.
داستان سريال شهر دقيانوس ساخته مهرداد خوشبخت به نويسندگي محمدرضا هاشميان و بيژن ميرباقري است كه در آينده از شبكه يك سيما به روي آنتن خواهد رفت.
بازيگراني همچون سام درخشاني، عاطفه نوري، كامران تفتي، نگار فروزنده، محمد صادقي، نصر فخري، ساغر عزيزي، محمد رباني پور، مژگان ترانه، كرامت رودساز و با حضور محمود پاك نيت و سياوش طهمورث، محمد مطيع، انوشيروان ارجمند و حسن جوهرچي در سريال تلويزيوني شهر دقيانوس به ايفاي نقش پرداخته اند.

 



برگزاري مسابقه ادبي «آن روزها» در گنبد كاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
مسابقه ادبي «آن روزها» به مناسبت گراميداشت سوم خرداد در مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گنبد كاووس برگزار شد.
«سميه محمدي» مربي مسئول مركز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شماره 2 گنبد كاووس در اين باره گفت: پس از فراخوان اين مسابقه 73 اثر در بخش شعر و داستان به دبيرخانه اين مركز رسيد كه پس از داوري 9 اثر به عنوان آثار برگزيده معرفي شد.
وي افزود: داوران جشنواره در بخش شعر كودك «بارانه نشاطي» از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مركز شماره 1 گنبد كاووس و «راضيه چينيان پور» را از مركز آزادشهر معرفي كردند.
برگزيدگان در بخش شعر نوجوان اين مسابقه نيز «صديقه مصطفايي» و «نيما جوانمهر» از مركز فرهنگي هنري كلاله بوده اند.
در بخش داستان كودك مسابقه ادبي «آن روزها» «آيلا نظري» و «غزاله پورعسگر» از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مركز شماره 2 گنبد كاووس و «منيره داسار» از مركز شماره 1 گنبد كاووس از برگزيدگان جشنواره بودند.
همچنين در بخش داستان نوجوان «فهيمه ثبوتي ابراهيمي» از مركز شماره 1 گنبد و «فاطمه اسماعيل زاده» از مركز شماره 2 گنبد تقدير شدند.
مسابقه ادبي «آن روزها» با همكاري مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آزادشهر، كلاله و گنبد 1 برگزار شد.

 



«خط ارادت»» در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
فيلم «خط ارادت» توسط هنرمند جوان فيلم ساز نيشابوري سيدمحمود موسوي در نيشابور ساخته شد.
سرپرست انجمن سينماي جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: فيلم داستاني «خط ارادت» را سيدمحمود موسوي به رشته تحرير درآورده و كارگرداني كرده است و در اين فيلم عليرضا فيضي، ابراهيم شيخ احمدي و علي شورورزي در مقام تصويربرداري و نورپردازي، صدابردار و تدوين ياريگر اين كارگردان بوده اند.
حسين محروقي گفت: داستان اين فيلم درباره دل نوشته هايي است كه برروي مزار شيخ احمد جامي عارف بزرگ ايراني اسلامي در تربت جام كه در ادوار مختلف تاريخ توسط شخصيت هاي مختلف نوشته شده اند.
وي تصريح كرد: فيلم داستاني «خط ارادت» را هنرمندان جوان نيشابوري با نگاه تاريخ گرايانه در تربت جام و نيشابور توليد كرده اند.

 



عضو شوراي اسلامي شهر ساري: روند اجراي جابه جايي مجسمه هاي ميدان امام نامناسب بود

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون بهداشت و نظارت شوراي اسلامي شهر ساري گفت: روند اجراي جابجايي مجسمه هاي ميدان امام ساري نامناسب بود.
دكتر جمال باقري در جلسه علني اين نهاد با اشاره به جابجايي مجسمه هاي ميدان امام ساري گفت: روند اجرا مناسب نبود؛ چرا كه ما در كار گروه زيباسازي شهرداري اين موضوع را مطرح و درصدد تغييراتي در شكل ظاهري ميدان بوده ايم و اعضاء شورا نيز قائل به انجام اين كار بوده اند. وي افزود: اگر اين طور بيان مي كنند كه اين با نظر شهردار ساري بوده چرا شهرداري از جيب مردم هزينه كرده و 3 سال قبل هزينه مرمت اين مجسمه ها را پرداخت كرده است. وي با ايراد فرم اجراي موضوع موصوف گفت: اي كاش اين مجسمه ها در روز تعطيلات جمع آوري نمي شد و قبل از آن اطلاع رساني صورت مي گرفت تا جامعه دچار التهاب نشود وگرنه اينجانب نيز اعتقادم بر اين است كه وجود اين مجسمه ها در ورودي شهر ساري شكيل نيست.
باقري بار ديگر از شهرداري خواست نسبت به اختصاص گوشه اي از شهر جهت پيست دوچرخه سواري اقدام كند.

 



تنديس ايده برتر به شهروند خلاق اصفهاني اهدا مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار در كشور، بورس بزرگ ايده هاي شهروندي در اصفهان ايجاد شد.
مهدي بقايي دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان بااعلام اين خبر گفت: در اين بورس شهروندان خلاق و صاحبان ايده هاي نو، مي توانند با ارائه طرح هاي مبتكرانه خويش در حيطه فرهنگ شهروندي، زمينه اجرا شدن آنها را فراهم كنند.
وي افزود: ايده هاي مطرح شده از سوي شهروندان هر سه ماه يك بار، مورد بررسي هيئت داوران بورس قرار گرفته و براساس ملاك هاي مشخصي همچون كم سابقه بودن ايده، قابليت اجرا، پختگي و جامعيت امتيازبندي مي شود.
به ايده هاي برتر ارائه شده در هر بخش، هدايايي ارزنده و به برترين ايده، تنديس ايده برتر و جايزه ويژه اهدا خواهد شد.
بقايي، «پسمانده، بازيافت و نوسازي و بهسازي» در حيطه مسائل كالبد شهري و «كنترل خشم، صله رحم و خوش قولي» را در حيطه مسائل اخلاقي و اجتماعي از جمله موضوعات فصل اخير بورس بزرگ ايده هاي شهروندي برشمرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14