(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  تیر 1390- شماره 19957

اجراي عمليات گشت شبانه در بزرگراه هاي تهران
مجوز 8 مسير پروازي جديد ايران به عراق صادر شد
جمع آوري «دي ان اي» توسط پزشكي قانوني و ناجا موازي كاري است
رويدادهاي خارجي
آغاز عمليات عمراني پروژه هزار و يك شهر
لايحه «امنيت زنان» در 12ماده تصويب شد
ارجاع پرونده متهمان حادثه خميني شهر به شعبه كيفري استان اصفهان
ويزيت 8 هزار توماني پزشكان عمومي و 13هزار توماني متخصصان
ربيعي از مترو رفت
به دستور قاضي پرونده شرور مشيريه در خيابان گردانده شد
قتل فرزند به خاطر حسادت!
به خاطر گودبرداري غيراصولي ساختمان 3طبقه اي در تهرانسر به كلي تخريب شد
صدور حكم اعدام براي قاتل مدير مدرسه
چرا خودرو صفر كيلومتر بايد به «رفع عيب» نياز داشته باشد؟
انتصاب
امكان ادامه تحصيل فارغ التحصيلان مجازي در آزمون هاي غيرمجازي



اجراي عمليات گشت شبانه در بزرگراه هاي تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: ماموران پليس از ساعت 9 شب تا 5 صبح اقدام به گشت زني در 6 1بزرگراه اصلي خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين ساجدي نيا، در نشست خبري ديروز با اعلام اينكه مسايل امنيت اخلاقي با اجراي طرح تشديد 20درصد و مزاحمان نواميس 50درصد كاهش يافته است، افزود: طرح گسترده برخورد با عرضه كنندگان علني لباس هاي غيرمجاز آغاز شده است.
به گفته وي در 48 ساعت گذشته بيش از دو هزار معتاد لامكان و كارتن خواب جمع آوري شده و به اردوگاه ويژه منتقل شده اند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه گفت: طرح تشديد برخورد با توزيع كنندگان خرد مواد مخدر به زودي در پايتخت اجرا مي شود.
وي گفت: برخورد با آتليه ها و گردانندگان سگ نيز در حال انجام است و سگ هاي متخلفان توقيف مي شود كه خوشبختانه در بحث سگ گرداني بسيار كم شده است.
ساجدي نيا افزود: با افرادي كه اقدام به فروش لباس هاي قاچاق و برگزاري شو لباس مي كنند برخورد مي شود كه در طرح تشديد برخورد با امنيت اخلاقي تشديد شده است.
وي گفت: با اجراي طرح امنيت محله محور وقوع جرم در حوزه هاي مختلف خصوصا سرقت خودرو، مغازه، منازل، وسايل داخل خودرو، سرقت به عنف و غيره 8درصد كاهش يافته است.
رئيس پليس تهران با اشاره به ممنوعيت حضور فروشنده مرد در فروشگاه هاي زنانه تاكيد كرد: برخي از اصناف تنها لوازم زنانه را عرضه مي كنند كه با توجه به قانون حضور فروشنده مرد در اين اماكن ممنوع بوده است. پليس در صورت برخورد با اين گونه موارد حتما تذكر داده و در موارد بعد فروشگاه متخلف را پلمب مي كند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار مبني بر درگيري افراد بدحجاب با پليس ضمن تكذيب اين موضوع گفت: عده قليلي از افرادي كه پوشش نامناسب دارند اقدام به ايجاد سر و صدا مي كنند اما با همكاري پليس مجاب مي شوند كه اشتباه كرده اند. خوشبختانه مورد خاصي از درگيري ميان بدپوششان و پليس در سطح شهر نداشتيم.
ساجدي نيا با اشاره به كاهش نرخ پاركينگ و جرثقيل تاكيد كرد: به منظور جلوگيري از اجحاف حق شهروندان قيمت پاركينگ و جرثقيل تك نرخي خواهد شد. همچنين مسئوليت نظارت بر اين گونه اماكن برعهده راهور است.
آغاز عمليات گشت شبانه در بزرگراه هاي تهران
وي از اجراي عمليات گشت شبانه در بزرگراه هاي سطح شهر خبر داد و افزود: ماموران پليس از ساعت 9 شب تا 5 صبح اقدام به گشت زني در 16 بزرگراه اصلي خواهند كرد. همچنين از امشب عمليات مشتركي ميان گشت بزرگراه راهور و گشت انتظامي به منظور برخورد با تخلفات حادثه ساز به اجرا در خواهد آمد.
انتقال افراد جوياي كار بلامكان به گرمخانه ها
ساجدي نيا از انتقال افراد جوياي كار بلامكان به گرمخانه هاي شهرداري خبر داد و اظهار داشت: اين افراد كه معمولا بدون هيچ گونه پولي به پايتخت مي آيند 6 ماهه اول سال را در پارك ها مي خوابند. پليس عده اي از آنها را به گرمخانه ها منتقل كرده و عده اي را نيز با پرداخت هزينه برگشت به زادگاهشان فرستاده است.
تخريب 9 پاتوق در فرحزاد
رئيس پليس تهران با اشاره به شناسايي تخريب كنندگان دره فرحزاد اظهار داشت: پليس اقدامات خوبي را درخصوص فرحزاد انجام داده است و طي دو مرحله عمليات موفق شد 340 معتاد و فروشنده مواد مخدر را دستگير كند. اين در حالي است كه در مرحله اول طرح 50 مواد فروش شناسايي و دستگير شدند. همچنين در طرح دوم 9 خانه كه به پاتوقي براي معتادان تبديل شده بود شناسايي و تخريب شد.
ساجدي نيا در پايان با اشاره به احساس امنيت مردم پايتخت خاطرنشان كرد: افزايش احساس امنيت يك اصل بسيار مهم براي پليس است خوشبختانه مردم امروز نسبت به گذشته بيشتر احساس امنيت و آرامش دارند.

 



مجوز 8 مسير پروازي جديد ايران به عراق صادر شد

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از صدور مجوز 8 مسير پروازي جديد شامل تبريز، اروميه، اردبيل، شيراز، كرمان، اصفهان، بجنورد و يزد به كشور عراق خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، غلامرضا رستميان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: به دنبال سفر رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به عراق در اواخر سال گذشته و طي مذاكرات صورت گرفته با همتاي عراقي، تفاهم نامه افزايش 100 درصدي پروازهاي دو كشور به امضا رسيد.
وي خاطرنشان كرد: حاصل تفاهمات و اقدامات كارشناسي صورت گرفته توسط سازمان هواپيمايي كشوري، افزايش سقف پروازي و برقراري پرواز در مسيرهاي مختلف به صورت رفت و برگشت را در پي داشت كه همچنان برقراري مسير به مقصد مزبور براي ساير شهرها در دست بررسي و اجراست.
رستميان با اعلام اين مطلب كه از ابتداي سال جاري مجوز مسيرهاي پروازي تبريز، اروميه، اردبيل، شيراز، كرمان، اصفهان، بجنورد و يزد به كشور عراق براي شركت هاي هواپيمايي آتا، ايران اير، ايران ايرتور، آسمان و نفت صادر شده است؛ افزود: براي شركت هاي عراقي ايرويز در مسير نجف به اصفهان، تبريز و اهواز همچنين مسيرهاي پروازي سنندج به سليمانيه، كرمانشاه به سليمانيه براي شركت هواپيمايي آسمان و تهران به اربيل نيز براي شركت هواپيمايي ماهان مجوز جديد صادر شده است.
مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي افزود: در صورت كشش بازار وجود تقاضا و همچنين عقد قرارداد توسط شركت هاي هواپيمايي ايراني و عراقي، در آينده شاهد افزايش مسيرهاي پروازي بين دو كشور ايران و عراق خواهيم بود.
به گفته وي هم اكنون از شهرهاي بندرعباس، تهران، مشهد، شيراز، زاهدان، ساري و تبريز به كشور عراق پرواز برقرار است.

 



جمع آوري «دي ان اي» توسط پزشكي قانوني و ناجا موازي كاري است

رئيس مركز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا گفت: جمع آوري DNA توسط چند سازمان (سازمان پزشكي قانوني و مركز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا) موازي كاري و هدر رفتن منابع كشور است.
ميررحيم فخرز در رابطه با تفاوت تشكيلات جمع آوري اطلاعات ژنتيك در مركز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا و سازمان پزشكي قانوني اظهار كرد: هر دو سازمان كار موازي دارند انجام مي دهند كه اين مسئله صحيح نيست و بايد يك سازمان متولي اين كار باشد و بعد براي سازمان هاي ديگر كه نيازمند استفاده اطلاعات DNA هستند سرويس بدهد.
فخرز تصريح كرد: اين كه يك تعداد اطلاعات توسط سازمان ها از جمله سازمان پزشكي قانوني و مركز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا جمع آوري شود هدر دادن هزينه كشور است ولي اين مسئله هم به دليل خلاء قانوني است و قانونگذار بايد در اين زمينه قوانين را تدوين كند.
رئيس مركز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا در پاسخ به اين پرسش كه چرا تاكنون در زمينه تدوين مفاد قانوني آن اقدامي نشده است، به فارس گفت: اقداماتي شده است ما از طريق معاونت حقوقي و مجلس ناجا به دادستان كل كشور قوه قضاييه منتقل كرده ايم كه مجوز جمع آوري DNA حداقل از مجرمان و به ويژه مجرمان حرفه اي اخذ شود چون اگر اين مجوز نباشد اخلاق حرفه اي صورت نمي پذيرد.

 



رويدادهاي خارجي

درختاني كه همه چيز مي خورند

رسانه هاي رسمي انگلستان تصاويري از درختاني كه وسايل اطراف خود را خورده اند، منتشر كردند.
براساس گزارش رسانه هاي رسمي انگلستان اين تصاوير كه از مناطق مختلف جنگلي اين كشور تهيه شده اند نشان مي دهد كه درختان هر چيزي را كه سر راهشان قرار داشته خورده و از ميان آنها عبور كرده اند.براساس گزارش روزنامه ديلي ميل، در برخي از اين تصاوير جالب نشان داده شده كه درختان حتي سيم هاي خاردار، صندوق هاي پست، دوچرخه و خودرو را رد كرده و از ميان آنها رشد كرده اند. علت اين پديده هنوز نامشخص است. البته در برخي از موارد دانشمندان معتقدند كه درختان در طول مدت 30 سال اين اشيا را بلعيده و از ميان آنها راهي براي رشد ايجاد كرده اند.

 



با حضور قاليباف انجام شد
آغاز عمليات عمراني پروژه هزار و يك شهر

شهردار تهران در مراسم آغاز عمليات عمراني پروژه هزار و يك شهر گفت: تا دو ماه آينده زمان دقيق افتتاح فاز اول اين پروژه اعلام مي شود.
محمدباقر قاليباف در اين مراسم با بيان اينكه پروژه هزار و يك شهر بزرگترين پروژه فرهنگي، تفريحي، تجاري در خاورميانه محسوب مي شود عنوان كرد: در اين پروژه علاوه بر احداث يك شهربازي به وسعت بيش از 50 هكتار، دو پارك آبي مشابه هر يك به وسعت 20 هزار مترمربع نيز براي زنان و مردان افتتاح خواهد شد.
به گفته وي، در اين مجموعه سه هتل 3، 4، 5 ستاره نيز احداث خواهد شد تا گردشگران بتوانند از امكانات اقامتي اين مجموعه استفاده كنند.
وي با بيان اينكه در طراحي و معماري اين پروژه از باغ ايراني و نيز ويژگي هاي معماري ايراني اسلامي بهره گرفته ايم يادآور شد: عنوان پروژه نيز از سابقه ادبي كشورمان اتخاذ شده است.
قاليباف با تأكيد بر اينكه اساس كار در طراحي پروژه هزار و يك شهر محوريت خانواده است، اظهار كرد: اين مجموعه به نحوي طراحي شده است كه خانواده ها بتوانند يك يا چند روز از اوقات فراغت خود را با خيالي آسوده و با بهره گيري از امكانات لازم در آن سپري كنند.
وي با بيان اينكه در پروژه هزار و يك شب به دنبال درآمدزايي نيستيم بلكه به دنبال پيش بيني بسته اوقات فراغت در سبد خانواده هاي كم درآمد هستيم، اظهار كرد: انجام چنين پروژه هاي بزرگي در حالي اتفاق مي افتد كه شهرداري تهران هرگز از كارهاي كوچك همچون جمع آوري زباله ها غفلت نكرده است.

 



لايحه «امنيت زنان» در 12ماده تصويب شد

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: ستاد ملي زن به منظور تدوين آئين برنامه هاي اجراي قوانين حوزه زنان تشكيل شده است.
مريم مجتهدزاده در خصوص اجراي قوانين مصوب مرتبط با حوزه زنان، تصريح كرد: يكي از وظايف ستاد ملي زن تدوين آئين نامه اجرايي براي قوانيني است كه تاكنون اجرايي نشده است.
مجتهدزاده گفت: دبيرخانه اين ستاد در مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري مستقر است و تمام كارهاي اين ستاد توسط اين مركز پيگيري مي شود.
براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وي با اشاره به تصويب لايحه امنيت زنان در 12ماده براي اصلاح قوانين مدني در هيات دولت اظهار داشت: لايحه امنيت زنان به امنيت حقوقي زنان در حوزه داخلي خانواده مي پردازد و اين لايحه براي امنيت زنان در خانواده و در جهت رفع خلأهاي قانوني موجود است.

 



ارجاع پرونده متهمان حادثه خميني شهر به شعبه كيفري استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان اصفهان گفت: هيئتي مجرب از قضات پيگير پرونده متهمان حادثه خميني شهر شده اند.
وي گفت: بنا به دستور رئيس قوه قضائيه در برخورد قاطع با متهمان اين پرونده، امروز دادستان خميني شهر با عدم صلاحيت پرونده، 8 متهم دستگير شده اصلي به همراه يك مظنون را به شعبه كيفري استان ارجاع مي دهد.
غلامرضا انصاري در نشستي با خبرنگاران با اعلام اينكه اين پرونده در شعبه 18 كيفري استان اصفهان رسيدگي خواهد شد، افزود: يك اكيپ ويژه به صورت فوق العاده كار رسيدگي را به عهده مي گيرد و با سرعت و دقت بالا در مسير خودش عمل مي كند.
وي با بيان اينكه هنوز 3 نفر از متهمان اصلي دستگير نشده اند، اضافه كرد: دادگاه در صورت صلاحديد مبادرت به صدور حكم خواهد كرد كه نتيجه به ديوان عالي كشور ارجاع خواهد شد.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان از اين حادثه به عنوان يك حادثه تلخ ياد كرد.

 



تعرفه هاي درمان اعلام شد
ويزيت 8 هزار توماني پزشكان عمومي و 13هزار توماني متخصصان

دولت با هدف ساماندهي و تنظيم تعرفه هاي درماني در بخش دولتي، تعرفه هاي خدمات تشخيصي و درماني بخش خصوصي و غيردولتي در سال جاري را تصويب و ابلاغ كرد.
هيات وزيران در جلسه 11 خردادماه جاري بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه هاي رفاه و تامين اجتماعي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و تاييد شوراي عالي بيمه سلامت كشور و به استناد بند (هـ) ماده (38) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، سقف تعرفه هاي خدمات تشخيصي و درماني در بخش غيردولتي و خصوصي در سال 1390 را تعيين كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، براساس اين مصوبه، سقف تعرفه هاي خدمات تشخيصي و درماني در بخش هاي غيردولتي و خصوصي در سال 1390 براي ويزيت پزشكان و كارشناسان پروانه دار به شرح زير تعيين شده است:
- ويزيت پزشكان عمومي 80 هزار ريال
- ويزيت پزشكان متخصص يكصد و30 هزار ريال
- ويزيت پزشكان روانپزشك و فوق تخصص يكصد و60 هزار ريال
-ويزيت فوق تخصص روانپزشكي يكصد و 80 هزار ريال
- (PHD) پروانه دار 80 هزار ريال
- كارشناس ارشد پروانه دار 70هزار ريال
- كارشناس پروانه دار 55 هزار ريال
براساس مصوبه هيات وزيران، پزشكان روانپزشك و فوق تخصص در صورتي مي توانند از تعرفه هاي مذكور استفاده كنند كه مدارك آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاييد و در پروانه مطب درج شده باشد.
همچنين كارشناسان ارشد و PHD پروانه دار در صورتي مي توانند از تعرفه هاي كارشناسي ارشد يا PHD استفاده كنند كه كارشناسي ارشد و PHD ثبت شده آنها مرتبط با رشته كارشناسي بوده و در پروانه فعاليت درج شده باشد.
براين اساس، متوسط زمان ويزيت براي پزشكان عمومي حداقل 15دقيقه، براي پزشكان متخصص حداقل 20 دقيقه و براي پزشكان فوق تخصص 25 دقيقه و روانپزشكان حداقل 30 دقيقه تعيين مي شود.
براساس مصوبه دولت، پزشكان عمومي با سابقه بيش از 15سال كار باليني مجاز به دريافت معادل 15درصد علاوه بر تعرفه مصوب هستند.
براساس اين مصوبه، سقف ضرايب تعرفه هاي خدمات درماني نيز به شرح ذيل تعيين شده است.
- ضريب تعرفه داخلي 32 هزار ريال
-ضريب تعرفه بيهوشي 160هزار ريال
- ضريب تعرفه جراحي 360هزار ريال
- ضريب تعرفه دندانپزشكي 4هزار و800 ريال
- ضريب تعرفه فيزيوتراپي 4هزار و200 ريال
رشد صفردرصدي خدمات آزمايشگاهي، پاتولوژي و ژنتيك 90بخش غيردولتي
براساس اين مصوبه سرجمع تعرفه هاي خدمات آزمايشگاهي و پاتولوژي و ژنتيك بخش غيردولتي براي سال 1390، بدون رشد نسبت به تعرفه هاي مصوب سال 1389 باقي خواهد ماند.
همچنين به سرجمع تعرفه هاي خدمات پرتوپزشكي بخش غيردولتي براي سال 1390، سه درصد به تعرفه هاي مصوب سال 1389 اضافه خواهد شد.
تعرفه هاي راديولوژي نيز 15درصد و ساير خدمات بدون رشد نسبت به سال 1389 است.
تعرفه سي تي اسكن اسپيرال به ميزان 25 درصد نسبت به Conventional افزايش مي يابد.

 



ربيعي از مترو رفت

علي قلي ها، مدير عامل سابق سايپا پرس جايگزين جعفر ربيعي در شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه شد.
علي محمد قلي ها پيش از مديرعاملي شركت سيويكو، مديرعامل شركت سايپا پرس، معاون فني و زيربنايي راه آهن جمهوري اسلامي ايران را بر عهده داشته است.

 



به دستور قاضي پرونده شرور مشيريه در خيابان گردانده شد

شرور شهرك مشيريه توسط نيروي انتظامي در خيابان گردانده شد.
طبق اظهارات سرهنگ قدرت الله حق پرست، رئيس كلانتري 169 مشيريه اين متهم «ميثم.ش» معروف به ميثم خوشگذر داراي سوابق متعددي در زمينه قمه كشي، ايجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومي است.
وي با 60 شاكي خصوصي در مناطق شهرك كاروان، مشيريه، اتابك، ميدان خراسان و مناطق اطراف اقدام به ايجاد شرارت، ناامني و ارتكاب جرايم كرده است. متهم كه مدت 6 ماه تحت تعقيب بود سرانجام توسط پايگاه ششم پليس امنيت شناسايي و دستگير شد.
متهم كه با قرار وثيقه 200 ميليون توماني در بازداشت است به دستور قاضي پرونده در ملأ عام در محله مشيريه گردانده شد.

 



در چالوس روي داد
قتل فرزند به خاطر حسادت!

ساري-خبرنگار كيهان:
ماموران انتظامي شهرستان چالوس در پي مرگ مشكوك پسر بچه اي سه ساله با انجام تحقيقات پليسي دريافتند، اين كودك بي گناه توسط پدرش به قتل رسيده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با اعلام مرگ مشكوك پسر بچه سه ساله به نام «محمد صادق» ماموران انتظامي شهرستان «چالوس» تحقيقات پليسي در جهت شناسائي علل مرگ وي را آغاز كردند.
اين گزارش حاكي است؛ ماموران با توجه به مخالفت خانواده مقتول مبني بر عدم تحقيقات جنايي و معاينه پزشكي قانوني در ادامه تحقيقات و بازجوئي هاي پليس، موفق شدند؛ علت مرگ اين كودك را شناسائي كنند.
برپايه اين گزارش، كودك بي گناه كه به علت خفگي بر اثر فشار بر پشت گردن جان خود را از دست داده ظن ماموران به قتل اين كودك را قوت داد.
اين گزارش مي افزايد؛ پدر خانواده پس از گذشت هفت روز از مرگ كودك در تحقيقات پليسي لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: از روي حسادت به فرزندم و از آنجا كه همسرم پس از تولد نسبت به من بي تفاوت بوده اقدام به قتل فرزندم كردم.

 



به خاطر گودبرداري غيراصولي ساختمان 3طبقه اي در تهرانسر به كلي تخريب شد

عصر ديروز گودبرداري غيراصولي و خلاف حادثه ديگري را اين بار در منطقه تهرانسر غرب تهران در شهرك پاسداران به بار آورد و يك ساختمان سه طبقه را بكلي تخريب كرد.
اين حادثه اگر چه به خاطر توجه و هوشياري به موقع ساكنين ساختمان تخريب شده خسارت جاني در برنداشت اما به گفته سردار جواد جبلي يكي از مالكين ساختمان تخريب شده ، نمي توان به راحتي ازكنار عدم توجه پيمانكار و سهل انگاري و قصور علني عوامل شهرداري در نظارت دقيق برعمليات گودبرداري عبور كرد.
سردار جواد جبلي فرمانده پايگاه حمزه سيدالشهدا واقع در سه راه آذري كه خود يكي از ساكنين اين ساختمان تخريب شده مي باشد در گفت و گو با خبرنگارما ساعت وقوع حادثه را 3 بعد ازظهر اعلام كرد و گفت : در اين ساختمان جمعا 2 خانواربه همراه 8 سرعائله زندگي مي كرديم ، در همسايگي ما خانه فرسوده اي قرار دارد كه مالك آن به منظور نوسازي درحال گودبرداري بود اما از آنجا كه اين گودبرداري اصولي نبود و احتمال و ريزش ساختمان ها ي همجوار بويژه ساختمان تخريب شده مزبور مي رفت با پي گيري ما مدتي گودبرداري آن متوقف شده بود اما پس از مدتي متوجه شديم كه پيمانكار با پرداخت رشوه به عوامل شهرداري محل ، به گود برداري به همان شيوه سابق ادامه داده مي شود .
به طوري كه به مرور زمان متوجه ترك هايي در ديوار ساختمان خود شديم و لذا از سرنگراني به دفعات كه تعداد آن به جرات مي توان گفت بيش از 40 بار بود با زنگ زدن به شماره تلفن 137 خواستار كمك و رسيدگي از سوي شهرداري شديم ، اما متاسفانه ماموران هربار كه مي آمدند و مي رفتند با گرفتن رشوه از پيمانكار حق را به جانب آن ها مي دادند و مي رفتند و كارگرها نيز به كار خود ادامه مي دادند كه بالاخره آن اتفاقي كه از قبل نيز پيش بيني مي شد افتاد .
وي تاكيد كرد : با وقوع اين حادثه بلافاصله نيروهاي انتظامي، عوامل آتش نشاني ، شهرداري و حتي اورژانس در محل حاضر شدند و همه مسائل را از نزديك مشاهده كرده و اظهارات شاهدان و ازجمله اظهارات ساكنين ساختمان تخريب شده را صورت جلسه كرده و رفتند و اكنون ما منتظريم كه تكليف ما و زن و بچه مان در شرايطي كه همه دارايي مان كه همين خانه و وسايل بود و به طور كل ازدست رفته است مشخص شود.
جبلي تاكيد كرد : قرار بود امشب در زير زمين همين خانه هيئت هفتگي كه هر هفته در يكي از منازل برگزار مي شد در اين منزل برگزار شود و واقعا عنايت خدا بود كه قبل از اين مراسم اين حادثه رخ داد تا متحمل خسارات جاني نشويم و ما اين را از الطاف الهي مي دانيم، اما از آن طرف هم نمي توانيم از قصور عوامل دخيل در اين حادثه به راحتي بگذريم و از مسئولان ذيربط بويژه نيروي انتظامي و شهرداري انتظار داريم كه نسبت به اين موضوع با دقت و جديت بيشتري رسيدگي فرمايند.
وي درپايان تاكيد كرد : ما و همسايه ها حتي يك بار هم شاهد حضور مهندس ناظر در محل زمين محل گود برداري نبوديم و سوال هرباره ما از پيمانكار در اين خصوص بدون پاسخ مي ماند.

 



صدور حكم اعدام براي قاتل مدير مدرسه

رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: دادگاه كيفري استان مجددا حكم اعدام قاتل مدير مدرسه شيروان را تأييد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد احمد كيخسروي در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: از روز وقوع قتل مدير مدرسه تا 48 ساعت بعد كه قاتل دستگير شد، دستگاه قضايي استان ظرف 8 روز با محاكمه و صدور حكم اعدام به اين پرونده رسيدگي كرد.
وي با بيان اينكه اين راي مورد اعتراض وكيل متهم قرار گرفت، تصريح كرد: ديوان عالي كشور نيز پس از بررسي پرونده راي صادره را نقض و به دادگاه استان ارجاع داد.
كيخسروي اضافه كرد: اين پرونده مجدداً در دادگاه كيفري استان رسيدگي و اخيراً حكم مجدد اعدام براي قاتل مدير مدرسه شيروان صادر شد.
به گفته وي در صورت تأييد اين حكم در ديوان عالي كشور و عدم رضايت اولياي دم، حكم قصاص در مورد قاتل به اجرا درخواهد آمد.
رئيس كل دادگستري خراسان شمالي در ادامه از كاهش نقض آراي محاكم استان نسبت به چند سال گذشته خبر داد و گفت: قبلاً آمار نقض آرا دو رقمي بود كه با تلاش قضات و كاركنان دستگاه قضايي اكنون ميزان نقض پرونده ها به 7 درصد كاهش يافته است.

 



جوابيه ايران خودرو و توضيحات كيهان
چرا خودرو صفر كيلومتر بايد به «رفع عيب» نياز داشته باشد؟

سرويس شهرستانها-
در پي چاپ مطلبي تحت عنوان «پژو صفر كيلومتر براي هميشه خاموش شد» در تاريخ
28/3/1390 در صفحه 15 روزنامه كيهان، مدير ارتباطات شركت تهيه و توزيع قطعات و لوازم يدكي ايران خودرو -ايساكو - جوابيه اي ارسال كرد.
در بخش اول اين جوابيه آمده است: با عنايت به شكواييه يكي از خريداران خودرو پژو پارس به نام آقاي نورمحمد سپهوند، علي رغم اظهارات غير مستند نامبرده مبني بر استفاده از قطعات نامرغوب و غيراستاندارد، همچنين انتظارات طولاني مشتريان جهت رفع نقص خودروهاي توليدي، بدينوسيله به اطلاع خوانندگان محترم مي رساند كه مشاراليه مطابق مستندات موجود در تاريخ 28/3/1390 جهت رفع ايراد برقي به نمايندگي مراجعه و پس از بازديد كارشناسي و رفع عيب در حداقل زمان ممكن (كمتر از نيم ساعت) نسبت به رفع عيب خودرو مورد نظر اقدام شد. در بخش ديگري از جوابيه ايساكو آمده است: صاحب خودرو پژو پارس پس از امضاي فرم هاي پذيرش pds، اظهار رضايت كامل، خودروشان را از نمايندگي تحويل و خارج نموده اند ضمن اينكه به پيوست، فرم پذيرش نمايندگي كه به امضاي مالك خودرو رسيده است، تقديم حضور مي گردد.
توضيح كيهان: بنابه شواهد و اسناد موجود، خودرو مورد اشاره كه ابتدا به دليل خاموش شدن ناگهاني توسط سيم اتصال باتري به رله دوبل به صورت موقت روشن و عازم نمايندگي ايران خودرو شده بود، «دوباره» پس از به اصطلاح «رفع عيب» روانه تعميرگاه مجاز شد.پس از رفع عيب در حداقل زمان (كمتر از نيم ساعت) در تعميرگاه رسمي ايران خودرو، خودرو مورد اشاره دوباره به تعميرگاه مجاز رسمي ايران خودرو اعزام شده بود و تا 30/3/1390 در آنجا باقي مانده بود.
پرسش اصلي كه اينجا مطرح مي شود اين است كه چرا خودروهاي صفر كيلومتر و تازه توليد شده مان بايد در اولين روزهاي خروج از كارخانه، نيازمند «رفع عيب» باشند؟

 



انتصاب

طي حكمي از سوي وزير آموزش و پرورش، زكريا يازرلو به عنوان مسئول ستاد اقامه نماز اين وزارتخانه منصوب شد.

 



امكان ادامه تحصيل فارغ التحصيلان مجازي در آزمون هاي غيرمجازي

دانش آموختگان دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد مجازي مجاز به شركت در آزمون هاي مقاطع بالاتر تحصيلي كارشناسي ارشد و دكتري غيرمجازي هستند.
به گزارش مهر، تمام دانش آموختگان دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد مجازي كه در دوره هاي داراي مجوز شوراي گسترش آموزش عالي و از طريق آزمون هاي مورد تاييد پذيرفته شده اند، مجاز به شركت در آزمون هاي مقاطع بالاتر تحصيلي- كارشناسي ارشد و دكتري غيرمجازي هستند.
بر اين اساس، پس از تهيه و تصويب آيين نامه آموزشي دوره دكتري مجازي، دانش آموختگان اين دوره ها مي توانند در آزمون هاي دوره دكتري مجازي نيز شركت كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14