(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 تیر 1390- شماره 19958

چرا هتل «قصر روناش» دزفول در حريم رودخانه احداث شد؟ (يادداشت خبرنگار)
افزايش 50 درصدي بودجه شهرداري ها و دهياري هاي كشور
ايران در كيهان
تفاهم نامه اجراي پروژه راه آهن گرگان- گنبدكاووس- اينچه برون امضا شد
درمان ميگرن به روش آندوسكوپي براي اولين بار در شمال غرب كشور
اختصاص تسهيلات ويژه به بخش صنعت و معدن
كاشاني ها در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دارند
راهيابي 135 طرح دانش آموزان مازني به مرحله استاني جشنواره خوارزمي
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان:جوانان ازشنا كردن درسد و رودخانه هاي استان البرز خودداري كنند
فرماندار همدان:تحقق سهميه 15 هزار شغل در شهرستان نياز به كار جهادي دارد
امسال 186 هزار اصفهاني وارد بازار كار مي شوند
لكه هاي نفتي باعث نابودي 12 هزار اصله درخت نشد
از نگاه دوربين
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: خوانسار خانه هاي بهداشت و اورژانس مناسب ندارد
حمام هاي عمومي گوگد تعطيل شدند



چرا هتل «قصر روناش» دزفول در حريم رودخانه احداث شد؟ (يادداشت خبرنگار)

در سال 79 مسئولان استان به شهر دزفول محبت كردند و مجوز احداث هتلي را به اين شهر دادند تا زمينه جذب گردشگر فراهم شود.
مسئولان شهرداري كه نتوانستند زمين مناسبي را در دزفول به اين منظور اختصاص دهند از حريم و بستر رودخانه مايه گذاشتند و قسمتي از كنار رودخانه را به بخش خصوصي واگذار و كار ساخت آغاز شد. در ادامه كار شهرداري متوجه شد نياز است در اين هتل مشاركت داشته باشد كه به استناد بند 2 و 12 قرارداد في مابين مشاركت و مالكيت كل عرصه و اعيان به ميزان 49 درصد سهم شهرداري و 51 درصد سهم شركت خصوصي تعيين و مدت ده سال است به فعاليت ادامه مي دهد. در اين خصوص چندين جلسه با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر تشكيل شد كه نتيجه مناسبي به دست نيامد. حال سؤال اين است آيا شهرداري و شوراي شهر و مسئولان وقت اين مجوز را داشتند كه بستر رودخانه دز و نه حريم قانوني آن را به ساخت هتل اختصاص دهند آن هم با مشاركت نيم بند و غيراصولي با بخش خصوصي؟ آيا اساساً بستر و حريم رودخانه قابل فروش و واگذاري است كه هم بخش خصوصي متضرر شود و هم شهرداري كه در اصل خسارات ناشي از اين گونه تصميمات غيره كارشناسي متوجه مردم خواهد شد؟ به نظر مي رسد كليه كساني كه در زمان اين گونه واگذاري ها و مشاركت هاي غيرقانوني و غيراصولي مسئوليت داشته اند مي بايستي پاسخگو باشند تا به فرموده امام علي(ع) متخلف در خلاف خود گستاخ و خدمتگزار از خدمت خود دلسرد نگردد.
دزفول- خبرنگار كيهان

 



معاون وزير كشور خبر داد
افزايش 50 درصدي بودجه شهرداري ها و دهياري هاي كشور

شهركرد- خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور گفت: در سال جاري بودجه شهرداري ها و دهياري هاي سراسر كشور 50 درصد افزايش خواهد يافت.
احمدرضا ارشادمنش كه براي افتتاح چند طرح عمراني به شهرستان شهركرد سفر كرده است، با اعلام خبر فوق به خبرنگار ما گفت: اين ميزان افزايش مبلغي بين 800 تا يك هزار ميليارد تومان مي باشد.
وي اظهار داشت: حدود 50 درصد اعتبار لحاظ شده براي حمايت از حمل و نقل عمومي كشور كه در اختيار شهرداري ها مي باشد؛ افزايش يافته است.
وي سپس ادامه داد: امسال نيز دوهزار دستگاه اتوبوس يارانه اي تحويل سازمان هاي اتوبوسراني شهرداري هاي كشور خواهد شد.
ارشاد همچنين اعلام كرد: چهار ميليارد دلار فاينانس براي قطارهاي شهري اهواز، كرج و كلان شهر تهران در نظر گرفته شده است كه هم اكنون در حال طي آخرين سير اداري و تامين اعتبار قرار دارد.
وي در سفر خود به شهركرد، ايستگاه آتش نشاني مجتمع فناوران، نخستين بازارچه دائمي ولي عصر(عج) و ايستگاه دوچرخه سواري را افتتاح كرد.
اردشير نوريان شهردار شهركرد در حاشيه اين مراسم گفت: براي بهره برداري از اين طرح ها مبلغ 6هزار و 300 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.

 



ايران در كيهان

افتتاح 84طرح كشاورزي

ياسوج- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: در هفته جهاد كشاورزي 74طرح كشاورزي در استان افتتاح شد گرجي پور افزود: طرح هاي افتتاحي سازمان جهاد كشاورزي اين استان به طور مستقيم براي 606 نفر اشتغالزايي ايجاد مي كند.
وي اظهار داشت: از سال89 تاكنون 232 پروژه با اعتبار 19ميليارد و 800ميليون تومان كلنگ زني و افتتاح شد كه اشتغالزايي 3هزار و 15نفر در اين طرح ها پيش بيني شده است.
گرجي پور افزود: امسال 20طرح كلنگ زني و 74طرح با اعتبار 85ميليارد ريال افتتاح شده كه اين طرح ها در مراسمي با حضور غيرمستقيم احمدي نژاد از طريق ويدئو كنفرانس و به صورت همزمان افتتاح شدند.


برگزاري مسابقه نقاشي

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:به مناسبت هفته محيط زيست، مسابقه نقاشي روي پارچه در مركز فرهنگي شماره دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گنبدكاووس برگزار شد.
در اين مسابقه حدود 80كودك با قلم مو و رنگ بر روي پارچه 40متري درباره اهميت حفاظت از محيط زيست و تأثير آن در زندگي نقاشي كشيدند.
در پايان از برگزيدگان اين مسابقه زهرا حميدي، نسترن شامي، فرزانه امامي، سپيده محمديون، مهلا رمضاني، الهه رحيم زاده و هليا واضع مباركي تقدير به عمل آمد.


بهره برداري از 7پروژه عمراني

¤ به مناسبت هفته جهاد كشاورزي هفت پروژه عمراني، خدماتي و آب و خاك در شهرستان كلاله به بهره برداري رسيد.
مدير جهاد كشاورزي كلاله گفت: براي عمليات اجرايي اين پروژه ها هفت ميليارد و 500ميليون ريال از محل اعتبارات جهاد كشاورزي هزينه شده است.
سيدحمزه موسوي گفت: همچنين عمليات اجرايي احداث و نصب تجهيزات، پروژه پمپاژ آب در روستاي تمر قره قوزي از توابع بخش مركزي كلاله نيز آغاز شد.
وي گفت: با افتتاح پروژه هاي مذكور 320 خانوار از اهالي روستاهاي محل اجراي پروژه ها از مزاياي آنها بهره مند شدند.


تجليل از برترين ها

¤ همايش تجليل از دبيران و دانش آموزان برتر المپيادهاي علمي كشوري و استاني آموزش و پرورش گنبدكاووس برگزار شد.
در اين همايش كه در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس برگزار شد، از 22دبير و دانش آموز اين شهرستان كه موفق به كسب رتبه هاي برتر در المپيادهاي علمي كشور و استان شده بودند، با اهداي لوح سپاس و هدايايي تجليل شد.


اختصاص 80درصد اعتبارات

¤مدير جهاد كشاورزي شهرستان گنبدكاووس گفت: 80درصد اعتبارات ملي بخش كشاورزي استان گلستان به اين شهرستان اختصاص داده مي شود.
احمد قاضي افزود: با توجه به وسعت اراضي گنبدكاووس و سهم بزرگ اين شهرستان در توليد محصولات كشاورزي، عمده اعتبارات ملي براي اجراي پروژه هاي آب، خاك و كشاورزي در شهرستان گنبدكاووس هزينه مي شود.
وي با اشاره به حمايت دولت از گسترش آبياري قطره اي گفت: در حال حاضر بيش از 9هزار هكتار از اراضي شهرستان گنبدكاووس زير پوشش آبياري قطره اي است.


كسب مقام نخست در توليد

¤مدير جهاد كشاورزي شهرستان راميان گفت: رتبه اول توليد عسل، تخم مرغ و نهال استان گلستان در اختيار اين شهرستان است. يدالله رجبلو افزود: از مجموع 14هزار و 700كلوني كندو علاوه بر توليد مقدار زياد عسل چهار تن موم با كيفيت مطلوب استحصال شده است.
وي تصريح كرد: براي مرغداري هاي پرورش مرغ تخمي هم توزيع عادلانه و يارانه اي سوخت و دان طيور را انجام داده ايم تا سطح كمي محصول را بالا بياوريم.
رجبلو خاطرنشان كرد: راميان با توليد و توزيع 5ميليون و 770هزار اصله نهال رتبه اول استاني و عنوان نمونه شهرستاني را دراختيار دارد.


بهره برداري از دو واحد توليدي

لارستان- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته كشاورزي دو واحد توليد در شهرستان لارستان به بهره برداري رسيد. اين دو واحد شامل يك واحد توليد مرغ گوشتي و يك واحد دامداري است به منظور احداث واحد مرغداري 4ميليارد و 800 ميليون و واحد دامداري بالغ بر يك ميليارد و 600ميليون ريال هزينه شده است.


برگزاري جشن آزادسازي مهران

مهران- خبرنگاركيهان: فرماندار مهران با اشاره به آزادسازي اين شهر در 10 تيرماه سال 1365 گفت: ثبت ميداني به نام مهران در سالروز آزادي مهران در تهران يكي از برنامه هايي است كه مناسبت گراميداشت اين روز انجام مي شود. ولي الله حياني افزود: در همين روز جشن آزادسازي مهران در فرهنگسراي پايداري تهران برگزار خواهد شد.


اجراي 159 پروژه

همدان- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: 159 پروژه به مناسبت هفته جهاد كشاورزي در استان همدان به بهره برداري رسيد كه براي اجراي آنها 370 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
مهندس علي رضا رنجبر ضرابي افزود: بيشترين اين پروژه ها، در بخش آبياري تحت فشار با 97 فقره و اختصاص بيش از 148 ميليارد ريال اعتبار به اجرا درآمده و 277 نفر اشتغالزايي دارد.


برپايي نمايشگاه فرش دستباف

¤ پنجمين نمايشگاه سراسري تخصصي فرش دستباف در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي همدان برگزار شد.
در اين نمايشگاه بيش از 80واحد از شهرهاي تهران، قم، كرمانشاه، شيراز، اصفهان، بيجار، نائين، يزد، مشهد، تبريز، بروجن، بوكان، خوي، كرمان و همدان حضور فعال داشتند و محصولات توليدي خود را در معرض ديد عموم و متخصصان قرار دادند.


خدمات رساني به روستاهاي محروم

سرويس شهرستان ها: مسئول گروه جهادي راه كربلا در گفت وگو با مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي گفت: روستاهاي محروم شهرستان قلعه گنج استان كرمان در تابستان امسال ميزبان اعضاي جهاد «راه كربلا» خواهند بود.
محمد امير بزرگيان افزود: بين 10 تا 12 روستاي بخش «چاه داد خدا» واقع در شهرستان «قلعه گنج» استان كرمان از خدمات اين گروه بهره مند خواهند شد.
وي تصريح كرد: بيماران خاص كه در بازديدهاي گروه هاي جهادي شناسايي مي شوند در طول سال به تهران اعزام شده و با حمايت اعضاي اين گروه جهادي تحت درمان قرار مي گيرند.

 



تفاهم نامه اجراي پروژه راه آهن گرگان- گنبدكاووس- اينچه برون امضا شد

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
تفاهم نامه اجراي پروژه راه آهن گرگان- گنبدكاووس- اينچه برون به عنوان نقطه مرزي ايران با تركمنستان با شركت پارس انرژي ايران امضا شد.
«عبدالله رستگار» نماينده مردم شهرستان گنبد كاووس در مجلس شوراي اسلامي گفت: تفاهم نامه اجراي اين پروژه بين شركت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور به عنوان كارفرما و شركت پارس انرژي ايران به عنوان پيمانكار منعقد و امضا شده است.
عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي افزود: اين پروژه طبق استانداردهاي كارفرما با سرعت 160 كيلومتر بر ساعت براي قطارهاي مسافربري و 120 كيلومتر براي قطارهاي باري طراحي و اجرا مي شود.
رستگار درخصوص مزاياي اين پروژه گفت: اين پروژه زيربنايي در توسعه هرچه بيشتر استان گلستان خصوصا گنبدكاووس و ترانزيت با كشورهاي آسياي مركزي از اهميت بسزايي برخوردار است.
«عبدالرضا دادبود» معاون امور عمراني استاندار گلستان نيز پيش از اين گفته بود: پروژه راه آهن گرگان به مشهد در تابستان سال جاري اجرايي مي شود.
«عبدالرضا دادبود» در همين مورد افزود: راه آهن گرگان- مشهد كه در استان مصوب شده بود شامل دو پروژه تعريف شده يكي مسير گرگان به مشهد و ديگر گنبد كاووس به مرز تركمنستان (اينچه برون) است كه راه آهن گنبد كاووس به مرز در ادامه از داخل تركمنستان هم مي گذرد.
پروژه راه آهن گرگان- گنبدكاووس- مشهد و گنبد كاووس به مرز تركمنستان از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به استان گلستان در بخش راه و ترابري است.
شهر مرزي اينچه برون در 80 كيلومتري شمال شهرستان گنبد كاووس در جوار مرز ايران و تركمنستان واقع است و گمرك اينچه برون به عنوان تنها مرز زميني استان گلستان با تركمنستان در زمينه تردد مسافر، صادرات و واردات و نيز ترانزيت كالا فعال است.

 



در استان زنجان انجام شد
درمان ميگرن به روش آندوسكوپي براي اولين بار در شمال غرب كشور

زنجان- خبرنگار كيهان:
درمان ميگرن به روش آندوسكوپي براي اولين بار در شمال غرب كشور در استان زنجان انجام شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي زنجان دكتر سيدنجات حسيني فوق تخصص جراحي پلاستيك در خصوص اين جراحي گفت: اين نوع عمل جراحي براي بيماراني است كه مركز و نقطه زوم درد در آنجا قابل تشخيص باشد و اين روش شدت، مدت و تكرر درد را كاهش مي دهد.
وي با اشاره به اينكه ابداع اين روش توسط پزشك ايران الاصل مقيم امريكا است افزود: در اين روش با پيدا كردن نقطه شروع درد ميگرني مي توان با عمل جراحي آن را از بين برد و چون با روش اندوسكوپي نيز صورت مي گيرد بدون برش مي باشد.
حسيني در ادامه افزود: اين عمل با اين هدف دومين عمل جراحي در كشور و اولين در شمال غرب كشور مي باشد و بيمار بايد در ابتدا تحت نظارت كامل پزشك و انجام تست هاي مختلف پزشكي قرار گيرد و نكته مهم در اين روش براي درمان درد ميگرن آن دسته از ميگرن هايي است كه بتوان نقطه شروع درد ميگرن را پيدا كرد.
وي در مورد درمان اولين بيمار افزود: بيمار تحت درمان پيرمردي 80 ساله است كه با نظارت كامل پزشكي و تست هاي مختلف روي وي با موفقيت در اطاق عمل بيمارستان آيت الله موسوي درمان شد.

 



استاندار سيستان و بلوچستان خبر داد
اختصاص تسهيلات ويژه به بخش صنعت و معدن

زاهدان- خبرنگار كيهان:
تشكيل ستاد تسهيل صنايع گام مهمي را در زمينه اجراي سياست هاي حمايتي و رفع مشكلات اين بخش برداشته است.
علي محمدآزاد استاندار سيستان و بلوچستان در نشست ستاد تسهيل صنايع و معادن استان با اعلام اين مطلب افزود: در زمينه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها ستاد تسهيل، در بخش حمايت از صنعت و معدن تسهيلات ويژه اي را اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه پيش از هدفمندسازي يارانه ها اطلاع رساني مناسبي در بخش صنعت سيستان و بلوچستان صورت گرفته است، گفت: در اين راستا 171واحد توليدي ثبت نام كردند كه در مجموع با 57 واحد براي خط اعتباري سوخت و انرژي عقد قرارداد شد.
وي يادآور شد: در زمينه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها بخش صنعت آجرپزي و سيمان با مشكل سوخت روبه رو هستند چرا كه اين واحدها از گاز طبيعي برخوردار نيستند.
استاندار سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در برنامه هاي كاري ستاد تسهيلات پرداخت،به تفاوت هزينه گاز طبيعي و مازوت به عنوان منبع اصلي انرژي اين واحدهاي توليدي تا زمان توزيع گاز در سراسر استان در دستور كار قرار مي گيرد.
آزاد با تاكيد بر رفع مشكل صنعتگران گفت: در ارائه برنامه هاي حمايتي و اجراي قانون مسئولان بايد تعارف هاي روزمره را كنارگذاشته و از زيرساخت ها و برنامه ريزي هاي جامع نهايت بهره را ببرند.

 



كاشاني ها در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دارند

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره هواشناسي كاشان گفت: وضعيت اشعه فرابنفش در كاشان به دليل تابش مستقيم نور خورشيد به مرز هشدار رسيده است.
عباس اسلامي در جمع خبرنگاران افزود: شاخص اشعه فرابنفش در كاشان طي روزهاي گذشته بين 8تا 9 نانومتر متغير بوده است.
وي خاطرنشان كرد: اين ميزان روز گذشته به 9تا 10 نانو متر افزايش يافته و خطر جدي شهروندان كاشاني را كه در معرض تابش نور مستقيم خورشيد هستند، تهديد مي كند.
به گفته وي، در صورتي كه ميزان تابش اشعه فرابنفش به مرز 11نانومتر برسد از وضعيت هشدار به وضعيت خطرناك خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: همه ساله از اول تيرماه و آغاز فصل تابستان در منطقه كاشان به دليل نزديك شدن خورشيد به زمين و تابش زاويه نورخورشيد عمود شده و بيشترين ميزان تابش اشعه فرابنفش در كاشان است.
اسلامي يادآور شد: بيشترين ميزان تابش مستقيم نور خورشيد و اشعه فرابنفش در كاشان از ساعت 10صبح تا 4بعدازظهر است.
سرپرست اداره هواشناسي كاشان شيوع سرطان هاي پوستي و همچنين بيماري هاي چشمي از جمله آب مرواريد را از عوارض اشعه فرابنفش اعلام كرد.
وي از همشهريان خواست حتي المقدور از ساعت 10صبح تا 4بعدازظهر از قرارگرفتن در ديد نور خورشيد خودداري و هنگام خروج از منزل و محل كار حتما از عينك هاي آفتابي كلاه لبه پهن و چتر استفاده كنند.
سرطان پوست شايع ترين نوع سرطان در بين مردم كاشان است.

 



مديركل آموزش و پروش مازندران خبر داد
راهيابي 135 طرح دانش آموزان مازني به مرحله استاني جشنواره خوارزمي

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از راهيابي 135 طرح دانش آموزان مازني به مرحله استاني جشنواره جوان خوارزمي خبر داد.
محمدعلي اميري با بيان اينكه اين جشنواره به صورت استاني و كشوري هرساله در رشته هاي مختلف برگزار مي شود، افزود: مرحله نخست اين جشنواره با ارايه 560 طرح در 16 زمينه علمي نظير برق و الكترونيك، رايانه، مكانيك، عمران، علوم زيستي و پزشكي، كشاورزي، منابع طبيعي، فيزيك و نجوم، شيمي، نانو تكنولوژي، رياضي، زبان و ادبيات فارسي، علوم اسلامي، فلسفه و اديان، علوم اجتماعي، هنر و معماري، رباتيك و ساير گروه هاي علمي برگزار شد كه از اين تعداد 135 طرح به مرحله استاني و دفاع حضوري معرفي شدند.
وي اظهار داشت: حضور همه دانش آموزان اعم از هنرجويان دوره متوسطه و پيش دانشگاهي از مدارس دولتي و غيردولتي و دانشجويان دوره كارداني مراكز آموزش عالي وابسته به آموزش و پرورش دراين جشنواره بلامانع است.
اميري با بيان اينكه شناسايي دانش آموزان نخبه، خلاق و مبتكر از مهم ترين اهداف اين جشنواره است گفت: برگزيدگان اين جشنواره با عضويت در بنياد ملي نخبگان كشور بدون كنكور وارد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي خواهند شد.
وي افزود: حدود 400 ميليون ريال براي پژوهش سرا و ادارات شهرستان و منطقه براي اجراي جشنواره خوارزمي و حمايت از طرح ها و مسابقات رباتيك خوارزمي درسال جاري اختصاص يافت.

 



مديرعامل جمعيت هلال احمر استان: جوانان ازشنا كردن درسد و رودخانه هاي استان البرز خودداري كنند

كرج-خبرنگاركيهان:
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان البرز از مردم بويژه جوانان و نوجوانان خواست به دليل فشارزياد جريان آب ازشنا كردن در سدها و رودهاي اين استان خودداري كنند.
محمد منتظري دراين باره گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و افزايش مسافرت ها، برخي از شهروندان اقدام به شنا كردن در سدها و رودخانه هاي اين استان از جمله كرج و طالقان مي كنند كه اين امر خطرات جاني براي آنان به همراه دارد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان البرز اظهار داشت: دراين راستا لازم است خانواده ها از استراحت كردن دركنار ديواره سدها، قسمت هاي خطرناك و شيب دار رودخانه كه احتمال پرتاب شدن به داخل آب وجود دارد نيز پرهيز كنند.
وي يادآور شد: اكنون 6 پايگاه امدادرساني جمعيت هلال احمر درمناطق مختلف استان البرز شامل جاده چالوس، شهرستان هاي طالقان و نظرآباد و آزاد راه كرج - قزوين به صورت شبانه روزي آماده امدادرساني به حادثه ديدگان هستند.

 



فرماندار همدان:تحقق سهميه 15 هزار شغل در شهرستان نياز به كار جهادي دارد

همدان- خبرنگار كيهان:
فرماندار همدان گفت: تحقق سهميه 15 هزار نفري ايجاد اشتغال در اين شهرستان نياز به مشاركت همه دستگاه ها و كار جهادي دارد.
حسن قهرماني مطلق، در جلسه شوراي اداري شهرستان همدان افزود: اميدواريم با كار جهادي بتوانيم تعهدات امسال اشتغال شهرستان را عملياتي كنيم و مديران دستگاه ها نيز هرگونه اقدام براي اشتغال زايي را در سايت مربوط ثبت خواهند كرد.
وي ادامه داد: با توجه به تشكيل كارگروه روستايي شهرستان همدان، ادارات مرتبط با اين كارگروه، بايد براي تك تك روستاها، برنامه كاري ارايه دهند.
قهرماني مطلق همچنين از مديران شهرستان خواست تا پيگير مصوبات سفرهاي رئيس جمهور و سفرهاي شهرستاني استاندار همدان باشند.

 



امسال 186 هزار اصفهاني وارد بازار كار مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرماندار اصفهان از ايجاد فرصت شغلي براي بيش از 55 هزار نفر در سال جاري خبر داد.
فضل الله كفيل گفت: تعهد استان درسال جاري ايجاد فرصت شغلي براي 186 هزار نفر است كه از اين تعداد حدود 30 درصد آن متعلق به شهرستان اصفهان است.
وي همچنين از تشكيل ستاد اشتغال شهرستان در كنار كارگروه اشتغال شرق اصفهان خبرداد و اظهار داشت: به منظور رفع مشكلات بيكاري ناشي از خشكسالي و توجه ويژه به مبحث اشتغال زايي، اين ستاد تشكيل و با تعامل كار گروه هاي شهرستان و استان فعاليت خواهد كرد.
وي با تاكيد بر استفاده بهينه و جامع از تمامي ظرفيت ها و توانمندي هاي شهرستان، از اعضاء اين كارگروه خواست با اشرافيت كامل و نگاه جهادي به مسئله اشتغال زايي نسبت به انجام تعهدات دستگاه خود اقدام كنند.

 



بنابر گفته مديركل محيط زيست استان اصفهان
لكه هاي نفتي باعث نابودي 12 هزار اصله درخت نشد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مديركل محيط زيست استان اصفهان گفت: گرفتگي افشانك هاي لوله هاي آبياري، عامل اصلي نابودي بيش از 12هزار اصله درخت در مجاورت پالايشگاه شده است و تاثير لكه هاي نفتي ربطي به موضوع ندارد.
احمدرضا لاهيجان زاده هرگونه احتمال لكه هاي نفتي و نفوذ آن به ريشه درختان را تكذيب كرد و در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر خشكيدن اين 12 هزار اصله درخت و خسارت به محيط زيست و منابع ملي استان طي يك ماه گذشته نيز هزينه هاي بسياري صرف شده است تا علت ماجرا كشف و عامل اصلي شناسايي شود اما شهرداري ماجرا را به هياهو كشاند و زماني كه از آلودگي نفتي خاكي راه به جايي نبرد به سراغ آب رفت و پس از آن اكنون صلاحيت كميته حقيقت ياب را زير سوال مي برد.
وي با اعلام اينكه پيمانكار شهرداري اصفهان 7 ماه اصلا به منطقه بختياردشت مراجعه نكرده است، اضافه كرد: 90 درصد لوله ها و افشانك هاي آبياري قطره اي درختان 100 هكتاري گرفتگي داشته و آب به پاي درختان به ويژه ريشه آن نرسيده است.
مديركل محيط زيست استان اصفهان گفت: مسئله نشت نفت در مناطق نزديك پالايشگاه پديده جديدي نيست و لكه هاي نفتي اين منطقه كه هم اكنون سرو صداي زيادي بر اثر آنها به پا شده است متعلق به 12 سال پيش است.
وي اظهار داشت: حدود يك ماه پيش از طريق شهرداري اصفهان با استانداري اصفهان مكاتبه اي انجام شد، مبني بر اين كه تعدادي از درختان منطقه بختياردشت در حال خشك شدن است كه علت آن مربوط به نشت مواد نفتي پالايشگاه اصفهان است.
مديركل محيط زيست استان اصفهان با اشاره به اين كه آلودگي خاك در سطح منطقه بختياردشت به صورت لكه اي و ناپيوسته است، اظهار داشت: از 100 هكتار سطح اين منطقه تنها 10 هكتار به مواد نفتي به صورت لكه اي آلوده شده است و اين آلودگي مي تواند مربوط به زمان قبل از كشت درختان باشد.

 



از نگاه دوربين

صنعت فراموش شده!

پيرمرد مي گويد روزگاري بود كه مردم از وسايل مسي در پخت و پز زياد استفاده مي كردند؛ لذا عمرها طولاني و بيماري ها كم تر بود.
اما حالا به علت عدم استفاده از ظروف مسي، صنعتگران اين حوزه نيز به فراموشي سپرده شده اند.
اين پيرمرد تنها بازمانده صنعت قليائي كردن ظروف مسي در بابل است كه فعلا در كنار خيابان به اين شغل مشغول است.
عكس از علي كفايي مهر - خبرنگار كيهان در بابل

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: خوانسار خانه هاي بهداشت و اورژانس مناسب ندارد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
خانه هاي بهداشت و اورژانس خوانسار وضعيت مطلوبي ندارد و براي بهبود آنها به اعتبار نياز است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در جلسه شوراي اداري خوانسار با بيان اين مطلب گفت: هم اكنون بيش از 30 خانه بهداشت با عمر بالاي 50 سال در خوانسار فعاليت مي كنند و نوسازي و بهسازي اين مراكز بهداشتي يكي از دغدغه هاي اصلي علوم پزشكي استان و مسئولان شهرستان است.
شاهين شيراني افزود: 5 ميليارد ريال براي بهسازي و نوسازي خانه هاي بهداشت در خوانسار نياز است كه بايد با مشاركت دولت و خيران تامين شود و دانشگاه علوم پزشكي آمادگي دارد پس از اختصاص اعتبار در صورت كمبود نقدينگي هزينه هاي اضافي آن را بپردازد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان همچنين وضعيت اورژانس شهرستان خوانسار را مطلوب ندانست و گفت: اورژانس اين شهرستان پاسخگوي مراجعه كنندگان نيست و نيازمند اعتبار كافي جهت بازسازي است.
وي با بيان اينكه خيران نقش مهمي در توسعه خانه هاي بهداشت در استان اصفهان ايفا مي كنند، افزود: در 4 ماه گذشته 47 واحد خانه هاي بهداشت توسط خيران در سطح استان ساخته شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به طرح تشكيل پرونده الكترونيكي سلامت براي مردم اضافه كرد: اين برنامه از مهم ترين اقدامات سال جاري اين دانشگاه است و در اين پرونده تمام سوابق سلامتي افراد از بدو تولد تا مرگ درج مي شود.

 



حمام هاي عمومي گوگد تعطيل شدند

گوگد-خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، حمام هاي عمومي شهر گوگد تعطيل شدند.
برخي از خانه هاي شهر و روستاهاي اطراف گوگد فاقد حمام بوده و ساكنان اين خانه ها مجبورند براي استحمام به حمام هاي عمومي مراجعه كنند اما با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش آب بها بسياري از حمام هاي عمومي شهر و روستاي گوگد تعطيل شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، در بسياري از خانه هاي خشت و گلي قديمي شهر و روستاهاي گوگد تنها يك شير آب براي شست و شو وجود دارد و اين خانه ها فاقد حمام است. اهالي خانه براي نظافت و استحمام به حمام هاي عمومي مراجعه مي كنند كه با تعطيلي آنها، بهداشت و پاكيزگي روستاييان با مشكل رو به رو شده است زيرا كه امكان ساخت حمام در منازل اين افراد محروم وجود ندارد. اين دسته از روستاييان و محرومان خواستار كمك مالي مسئولان براي جلوگيري از تخريب حمام هاي عمومي شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14