(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 تیر 1390- شماره 19958

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران: 72 پل تهران نيازمند مقاوم سازي و بهسازي است
توقيف 11 هزار خودروي رانندگان متخلف در بزرگراه ها
بارش برف در تابستان داغ اردبيل
ريزش ساختمان 5 طبقه در مشهد 7 كشته و مجروح داد
برخورد با شركت هاي اتوبوسراني متخلف
2 فرصت جديد براي داوطلبان كنكور 90
به خاطر درج اطلاعات اشتباه 15 تا 20 متقاضي از شركت در آزمون پزشكي بازماندند
سيل در كلاردشت
حوادث كوتاه از كشور
اعضاي باند قاچاق عتيقه جات در حين انجام معامله 2 ميليارد توماني دستگير شدند
در تبريزماكسيماي ماموران قلابي در گل نشست
حمله سايبري نوجوان انگليسي به سنا وسيا
كتاب پرماجرا
خواستن توانستن است
قبيله گمشده
بيزار از حمام!



رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران: 72 پل تهران نيازمند مقاوم سازي و بهسازي است

رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: 72 پل تهران نيازمند مقاوم سازي و بهسازي لرزه اي هستند.
شكيب افزود: شوراي شهر از شهرداري درخواست كرده است كه براي مقاوم سازي پل ها به دنبال تأمين اعتبارات از سوي دولت باشد اما منتظر اعتبارات دولتي نماند و از منابع در اختيار خود هزينه كند.
وي با اشاره به انجام مطالعات مربوط به مقاوم سازي 72 پل آسيب پذير تهران، عنوان كرد: اعتبارات مطالعات مربوط به مقاوم سازي پل ها از سوي دولت تأمين شده است، البته هر زمان كه اعتبار بيشتري مورد نياز بوده، شهرداري آن را تأمين كرده است.
شكيب ادامه داد: شهرداري تهران در قالب طرح مطالعات مربوط به مقاوم سازي بناهاي اصلي شهر از سال 81، مطالعه 110 پل تهران را در دستور كار قرار داد و در حال حاضر اين مطالعات به اتمام رسيده است.
به گفته شكيب، براساس اين مطالعات در حال حاضر 72 پل تهران نيازمند مقاوم سازي و بهسازي لرزه اي هستند كه با توجه به اهميت و نقش اين پل ها به عنوان شبكه شريان حياتي شهر در مواقع بروز بحران و زلزله، اقدامات مربوط به اين موضوع بايد هرچه زودتر در دستور كار شهرداري تهران قرار گيرد.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه براساس برآورد انجام شده، مقاوم سازي اين پل ها بالغ بر 110 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، به ايسنا گفت: شوراي شهر به شهرداري توصيه كرده كه به دنبال تأمين اعتبارات مربوط به اين امر از سوي دولت باشد.

 



سردار رحيمي خبرداد
توقيف 11 هزار خودروي رانندگان متخلف در بزرگراه ها

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف بيش از 11 هزار دستگاه خودرو رانندگان متخلف در بزرگراه هاي تهران طي 3 ماهه نخست سال خبر داد.
سردار حسين رحيمي افزود: در عين حال گواهينامه بيش از 6 هزار و 800 راننده متخلف ضبط و 213 راننده اي كه بيش از 140 كيلومتر برساعت سرعت داشتند به مراجع مربوطه براي انجام تست سلامت معرفي شدند.
وي با اشاره به اينكه در سه ماهه نخست سال جاري بيشترين علل توقيف خودروها در بزرگراه هاي تهران به ترتيب سرعت غيرمجاز با 42 درصد، سبقت غيرمجاز با 38 درصد و حركات مارپيچ با 7 درصد بوده است افزود: در عين حال در اين مدت حدود 270 هزار برگ جريمه براي رانندگان متخلف در بزرگراه هاي تهران صادر شد كه بيشترين اعمال قانون با 70 درصد مربوط به سرعت و سبقت غيرمجاز و پس از آن استفاده از تلفن همراه و عدم استفاده از كمربند ايمني بوده است.
رحيمي بيشترين تخلفات حادثه ساز در بزرگراه هاي تهران را سرعت و سبقت غيرمجاز و انجام حركات مارپيچ عنوان كرد و گفت: در عين حال بيشترين ساعات رخداد تخلفات حادثه ساز ساعات ابتدايي صبح و ساعات پاياني شب بوده است.
رئيس پليس راهور تهران با تأكيد بر اين كه در فصل بهار حدود يكهزار و 500 فقره تصادف در بزرگراه هاي تهران اتفاق افتاد كه از اين ميزان 81 درصد تصادفات خسارتي، 17 درصد جرحي و 2 درصد فوتي بوده است، افزود: بيشترين علل تصادفات در بزرگراه هاي پايتخت عدم رعايت فاصله طولي و عدم توجه به جلو بوده است.
رحيمي با اشاره به ضبط بيش از 6 هزار و 800 جلد گواهينامه رانندگان متخلف در بزرگراه هاي تهران طي سال جاري گفت: همچنين 213 راننده اي كه بيش از 140 كيلومتر بر ساعت در بزرگراه هاي تهران مي راندند براي تست سلامت به مراجع مربوطه معرفي و حدود 70 درصد اين افراد بين يك تا سه ماه از رانندگي محروم شدند. از سوي ديگر پليس خودروهايي را كه بيش از 170 كيلومتر بر ساعت سرعت داشتند را به دليل برهم زدن نظم و انضباط عمومي به دادگاه معرفي كرده است.

 



بارش برف در تابستان داغ اردبيل

در سومين روز اولين ماه تابستان بارش برف در ارتفاعات و دامنه هاي سبلان چهره زمستاني به تابستان بخشيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، به دنبال بارش برف در شهرهاي سرعين و مشكين شهر در دامنه هاي سبلان، دماي هوا بيش از 20 درجه افت كرد.
با ورود يك سامانه هواي سرد و بارشي به استان اردبيل در روزهاي گذشته در مناطق مختلف اين استان به ويژه شهرهاي اردبيل، مشكين شهر، سرعين و خلخال جبهه هواي خنكي حاكم شده به طوري كه اهالي اين استان، مسافران و گردشگران مجبور به استفاده از لباس هاي گرم شدند.
بارش باران كه در اردبيل آغاز شده همچنان ادامه دارد و برداشت محصول در اين منطقه را با اختلال مواجه كرده است.
خنك شدن هوا در اردبيل و افت محسوس دما در سرعين نيز سبب شد تا مسافران و گردشگران تابستاني مقصد سفر خود را تغيير داده و اغلب به مناطق شمالي استان و يا استان هاي همجوار رهسپار شوند.
به دنبال كاهش محسوس دماي هوا بخصوص در نقاط سياحتي كوهستاني بسياري از ساكنان اردبيل بويژه ميهمانان و مسافران تابستاني شهرستان هاي گرمسير ايران كه شايد در چله زمستان نيز در شهر خودشان چنين هوايي را تجربه نكرده اند به استفاده از پوشاك ضخيم روي آورده اند.

 



ريزش ساختمان 5 طبقه در مشهد 7 كشته و مجروح داد

رئيس اورژانس مشهد گفت: با اتمام عمليات نجات مصدومان ريزش ساختمان پنج طبقه در گلبهار مشهد، تعداد كشته شدگان اين حادثه به 2نفر افزايش يافت.
دكتر محمدرضا مهري ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: ساعت سه بامداد روز جمعه عمليات نجات ريزش ساختمان در گلبهار با خارج كردن جسد يكي ديگر از كارگران از زير آوار پايان يافت.
وي گفت: اين حادثه 2 كشته و پنج مصدوم برجاي گذاشت.
به گفته وي، قربانيان كارگران ساختماني هستند كه بر اثر ريزش ساختمان زير آوار ماندند.
وي اظهار داشت: ماموران اورژانس 115 به محض اطلاع از اين حادثه در محل حاضر شده و تا پايان عمليات به اتفاق ساير گروههاي كمك رسان، امدادرساني به مجروحان و انتقال مصدومان به بيمارستان را انجام دادند.
اين گزارش حاكيست ساعت 30/12 روز پنجشنبه يكي از بلوك هاي پنج طبقه در حال ساخت پروژه 250 واحدي تعاوني مسكن مهر واقع در شهرك گلبهار مشهد حين بتن ريزي فرو ريخت كه بر اثر اين حادثه تعدادي از كارگران ساختماني در زير آوار ماندند.
اين حادثه پنج مجروح نيز داشت كه برخي از آنان سرپايي مداوا و برخي به بيمارستان منتقل شدند و وضعيت خوبي دارند.

 



رئيس شوراي شهر خبر داد
برخورد با شركت هاي اتوبوسراني متخلف

رئيس شوراي عالي استانها از برخورد با شركت هاي اتوبوسراني كه به صورت غيرمتعارف كرايه را افزايش داده اند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها مهدي چمران روز پنج شنبه در خاتمه اجلاس شوراي عالي استانها در خصوص افزايش نامتعارف كرايه در برخي خطوط اتوبوسراني افزود: كرايه 300 توماني خط اتوبوسراني راه آهن-تجريش موقت است و بايد كاهش يا تثبيت اين نرخ در شورا بررسي و تصويب شود.
وي گفت: به تخلف شركتهايي كه برخلاف مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران اقدام به افزايش نامتعارف كرايه كرده اند رسيدگي مي شود و در صورتي كه روند را اصلاح نكنند ممكن است قرارداد آنها لغو شود.
چمران با اشاره به مصوبه شوراي شهر در خصوص افزايش 15 درصد نرخ كرايه حمل ونقل عمومي در پايتخت و اجراي آن از اول تير اظهار كرد: اقدام برخي خطوط به افزايش بيش از مصوبه شوراي شهر خلاف است كه جلسه اي با حضور شهردار، معاون ترافيك و مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني داشتيم و قرار شد تا اين رويه اصلاح و گزارش آن به بنده ارائه شود.چمران در خصوص اعتراض برخي مسئولان به افزايش نرخ كرايه اتوبوسها گفت: استاندار تهران اعتراض نكرده است، با وي صحبت كرديم. شايعاتي در اين خصوص مطرح و بزرگ شد و استاندار تهران بر اجراي صحيح مصوبه تاكيد داشت.
رئيس شوراي عالي استانها با اشاره به نرخ هاي مصوب شوراي شهر تهران تصريح كرد: نرخ كرايه اتوبوسهاي شركت واحد 25 تومان و خطوط خصوصي هم 25 تومان افزايش يافته است و در خطوطي كه طولاني است تا 50 تومان براساس كيلومتر افزايش دارد.
چمران افزود: كرايه خط اتوبوسراني راه آهن، تجريش در گذشته 100 تومان بود كه هم اكنون به 300 تومان افزايش يافته است. البته اين نرخ موقت بوده و هنوز به تصويب شوراي شهر نرسيده است و بايد كاهش يا تثبيت اين نرخ در شورا بررسي و تصويب شود.
در نرخ كرايه ها
تجديد نظر نمي شود
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: درباره مصوبه نرخ كرايه حمل ونقل عمومي تجديدنظري نمي كنيم.حسن بيادي افزود: به 15 درصد افزايش نرخي كه در شوراي شهر مصوب كرده ايم اعتقاد داريم و پاي آن مي ايستيم.

 



طباطبايي خبر داد
2 فرصت جديد براي داوطلبان كنكور 90

سازمان سنجش و آموزش كشور از اعطاي 2 فرصت جديد براي داوطلبان كنكور جهت رفع اشكالات احتمالي در جريان توزيع كارت كنكور 90 خبر داد.
دكتر سيدجلال طباطبايي معاون اجرايي اين سازمان افزود: داوطلبان كنكور 90 پس از دريافت كارت آزمون خود در صورت هرگونه مغايرت در موارد معلوليت، جنس، دين، زبان و بهياري بايد قبل از ورود به جلسه آزمون با مراجعه به باجه رفع نقص، نقص موجود را برطرف كنند.
وي گفت: در كارت داوطلبان كنكور سال 90 بندي به نام « سوابق تحصيلي وجود دارد و چنانچه داوطلبي مشكل سوابق تحصيلي داشته باشد در اين بند اين جمله ثبت شده است كه «شما مشمول سوابق تحصيلي مي باشيد.» اين جمله به آن معناست كه داوطلب مي تواند در اين فرصت به آموزش و پرورش منطقه مراجعه كرده و نسبت به اطلاع از سوابق تحصيلي خود اقدام كند.
طباطبايي يادآور شد: همچنين داوطلباني كه پيش از آزمون به گرايش هاي پيام نور و موسسات غيرانتفاعي ابراز علاقمندي نكرده اند نيز مي توانند در اين محدوده با واريز كردن مبلغي كه از سوي سازمان سنجش اعلام شده است آن را انتخاب كنند.
معاون سازمان سنجش با اشاره به تعداد داوطلبان گروههاي آزمايشي و تركيب جنسيتي آنها به مهر گفت: يك ميليون و 282 هزار و335 كارت آزمون صادر شده است اما تعداد نهايي داوطلبان يك ميليون و132 هزار و877 نفر است. در گروه شناور هنر و زبان هاي خارجي 149هزار و458 نفر شركت كرده اند. همچنين 954 هزار و222 نفر نيز علاقمندي به شركت در پيام نور را اعلام كرده اند.
آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني صبح پنجشنبه 9 تير، آزمون گروه آزمايشي هنر بعدازظهر پنجشنبه 9 تير، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي صبح جمعه 10 تير، آزمون گروه آزمايشي زبان هاي خارجي بعدازظهر جمعه 10 تير و آزمون گروه آزمايشي علوم انساني صبح شنبه 11تير برگزار مي شود.

 



به خاطر درج اطلاعات اشتباه 15 تا 20 متقاضي از شركت در آزمون پزشكي بازماندند

حدود 15 تا 20 متقاضي شركت در آزمون پزشكي و پيراپزشكي ديروز به دليل درج اشتباه محل اخذ آزمون در كارت ورود به جلسه از شركت در آزمون بازماندند.
در اثر يك اشتباه برخي از داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي با مشكلاتي مواجه شدند.
يكي از متقاضيان شركت در آزمون كارشناسي ارشد پزشكي و پيراپزشكي در گفت وگو با فارس، گفت: آزمون كارشناسي ارشد پزشكي و پيراپزشكي قرار بود از ساعت 15 (ديروز) برگزار شود و در كارت ورود به جلسه بنده و حدود 15 تا 20 متقاضي ديگر، محل آزمون، دانشگاه شهيد بهشتي قيد شده بود.
وي افزود: پيش از برگزاري اين آزمون به دانشگاه شهيد بهشتي مراجعه كرديم اما مسئولان برگزاري آزمون اعلام كردند كه به رغم اعلام اين محل آزمون در كارت ورودي به جلسه شما، بايد براي شركت در آزمون به دانشگاه علوم پزشكي تهران واقع در جنب برج ميلاد مراجعه كنيد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در نتيجه بنده به اتفاق ساير متقاضيان به دانشگاه علوم پزشكي تهران مراجعه كرديم كه به حدود 10 نفر از متقاضيان اعلام شد، اشتباه شده است و دوباره بايد به دانشگاه شهيد بهشتي مراجعه كنيد و به 10 نفر ديگر نيز اعلام شد كه محل آزمون شما در اين دانشگاه است اما به دليل اينكه آزمون آغاز شده اجازه ورود به محل برگزاري آزمون را نداريد.
اين متقاضي خاطرنشان كرد: حدود 10 دانشجوي ديگري كه دوباره خود را به دانشگاه شهيد بهشتي رسانده بودند نيز از آزمون بازماندند.

 



سيل در كلاردشت

طغيان رودخانه سردآبرود و رودبارك در منطقه كلاردشت مازندران خساراتي را به ساكنان حاشيه اين رودخانه وارد كرد.
فرماندار چالوس در گفت وگو با ايرنا با اشاره به بارندگي هاي شديد روز پنجشنبه به آب گرفتگي و سيل در اطراف رودخانه سردآبرود و رودبارك اشاره كرد و گفت: سيل ناشي از طغيان اين رودخانه باعث وارد آمدن خساراتي به تاسيسات شهري و منازل شهري و روستايي حاشيه رودخانه شده است.
به گفته ميرقدير رضايي، گروههاي امداد و نجات هلال احمر، ستاد حوادث غيرمترقبه، نيروهاي بسيج، شهرداري، راه و ترابري و نيروهاي مردمي در منطقه حضور دارند و به كمك مردم شتافته اند.
وي در عين حال گفت: به دليل گل و لاي و سنگ هايي كه با سيل به حركت درآمده است باز كردن راههاي ارتباطي مسدود شده در منطقه سيل زده در مسير رودخانه و چالوس و كلاردشت به كندي انجام مي شود.
به گفته رضايي با توجه به ادامه بارندگي به نظر مي رسد كه خسارات وارده به تاسيسات شهري و منازل مسكوني در منطقه افزايش يابد.
وي گفت: خوشبختانه هنوز هيچ گزارشي از تلفات جاني دريافت نشده است.
محمدحسين حكيم زاده دبير ستاد حوادث غيرمترقبه چالوس نيز خسارت هاي ناشي از طغيان رودخانه سردآبرود را نسبتا زياد دانست و افزود: متاسفانه بر اثر اين سيلاب به تاسيسات زيربنايي آب، برق و مخابرات شهر كلاردشت خسارت جدي وارد شده است.
همچنين دهيار روستاي «زوارت» از توابع بخش كلاردشت گفت: با طغيان رودخانه سردآبرود كه از مسير اين روستا مي گذرد باعث شد تا همه ساكنان اين روستا خانه هايشان را تخليه كنند و به مناطق امن پناه ببرند.
صاحب سام از مسئولان تقاضاي كمك كرد و افزود: به بيشتر باغ ها و محصولات كشاورزي اين روستا خسارت جدي وارد شده است.
رودخانه سردآبرود از ارتفاعات قله علم كوه سرچشمه مي گيرد و با عبور از كلاردشت و شهر چالوس به درياي خزر مي ريزد.
گفتني است؛ بخش گردشگري كلاردشت با 50 هزار نفر جمعيت از توابع شهرستان چالوس در غرب مازندران است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري قاضي دادگستري
تبريز- خبرنگار كيهان: يك قاضي دادگستري و يكي از خويشاوندان او كه عازم شكار بودند در بين راه به يك محيط بان برخوردند و شكارچي به طرف وي شليك كرد و سپس هر دو متواري شدند ولي بلافاصله دستگير شدند.
قاضي فوق آزاد شده و شكارچي هنوز در بازداشت است.
كشف سكه تقلبي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر نگهداري و فروش سكه هاي عتيقه تقلبي توسط فردي در منزلش موضوع در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
پس از انجام تحقيقات لازم، در بازرسي از اين منزل تعداد يك هزار سكه عتيقه تقلبي كشف و ضبط شد.
آتش در گندم زار
پارس آباد- خبرنگار كيهان: آتش سوزي در نزديكي روستاي خان قشلاقي موجب شد روستائيان و كشاورزان اين روستا به محض اطلاع با استفاده از ماشين آلات كشاورزي و ديگر امكانات نسبت به مهار آتش اقدام كردند. در اين حادثه چهار هكتار از گندم زارهاي پارس آباد مغان در آتش سوخت. بي احتياطي يكي از كشاورزان موجب وقوع اين آتش سوزي شد.
تصادف مرگبار
كاشان- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي سمند با يك دستگاه كاميون در كيلومتر 15 اتوبان كاشان- قم يك نفر كشته و 4 نفر مصدوم شدند. در اين حادثه يكي از سرنشينان خودروي سمند در دم جان باخت و سه سرنشين ديگر اين خودرو به همراه راننده كاميون مصدوم شدند.
سارقان موتور
اراك- خبرنگار كيهان: ماموران كلانتري شهرستان خمين طي عمليات پليسي موفق به دستگيري 2 سارق موتورسيكلت شدند. سارقان به سرقت 6 دستگاه موتورسيكلت اعتراف كردند.

 



اعضاي باند قاچاق عتيقه جات در حين انجام معامله 2 ميليارد توماني دستگير شدند

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
اعضاي يك باند قاچاق اشياء قديمي و عتيقه جات در حين معامله 2 ميليارد توماني با تلاش ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي قائم شهر شناسايي و دستگير شدند.
مدير اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قائم شهر در گفت وگو با كيهان در اين باره اظهار داشت: اين عمليات با همكاري پليس آگاهي و يگان امدادي نيروي انتظامي قائم شهر به صورت هماهنگ و غافلگيرانه در يكي از محلات واقع در جاده قائم شهر به ساري انجام شد.
محسن باستاني گفت: در اين عمليات يك عدد صندوقچه با نقش نگار هخامنشي، 17 گردنبند آويز، 3 عدد سكه طلا، 3 عدد سكه برنجي، يك عدد كتيبه سنگي، 14 عدد سنگ نقوش دار، 12 جلد كتاب دست نويس سنگي و چايي و 6 مجسمه پيكرك انساني متعلق به دوره هخامنشي و دوره اسلامي كشف و ضبط شد.
وي افزود: در جريان اين عمليات موفقيت آميز تعداد 5 نفر از قاچاقچيان عتيقه جات دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
باستاني با تشكر از همكاري خوب مردم و فرماندهي انتظامي قائم شهر، در ادامه گفت: از آغاز سال جاري تاكنون 6 باند قاچاق اشياء تاريخي و عتيقه جات متلاشي و تعداد 12 نفر از قاچاقچيان مربوطه نيز دستگير و در اين رابطه تعداد 2500 شي تاريخي در شهرستان قائم شهر كشف و ضبط شده است.

 



در تبريزماكسيماي ماموران قلابي در گل نشست

گير افتادن ماموران قلابي نيروي انتظامي در گل و لاي، در يكي از محل هاي حاشيه اي تبريز، باعث دستگيري آنها شد.
به گزارش ايسنا برابر اعلام مركز فوريت هاي 110 مبني بر وجود ماموران قلابي در يكي از محلات حاشيه اي شهر تبريز ماموران كلانتري به محل اعزام شدند.
ماموران به محض رسيدن به محل مشاهده كردند كه 3 نفر با هويت هاي معلوم و شناسايي شده ملبس به لباس افسران نيروي انتظامي با يك خودروي ماكسيماي سواري در گل و لاي گير كردند و اهالي محل به 110 خبر دادند كه ماموران شما در اين محل احتياج به كمك دارند.
برپايه اين گزارش، در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد هر سه فرد سابقه دار بوده و قبلا نيز اين جرم را مرتكب شده اند و فاقد هرگونه مدارك قانوني هستند.
متهمان دستگير شده با تشكيل پرونده، براي تعيين تكليف تحويل مقامات قضايي شدند.

 



حمله سايبري نوجوان انگليسي به سنا وسيا

يك نوجوان انگليسي متهم است كه حملات سايبري به سناي آمريكا، CIA و شركت سوني را از اتاق خواب خود هدايت و رهبري كرده است.
به گزارش مهر، «رايان كليري» 19 ساله توسط FBI و اسكاتلند يارد در خانه اش در انگلستان بازداشت شد. اين بازداشت ساعاتي پس از رخ داد كه واحد جنايات بريتانيا مورد محاصره آنلاين گروه هكرهاي مشهور به LulzSec درآمد.اين گروه به تازگي به روي توئيتر هدف خود براي نفوذ به وب سايتهاي دولتي انگلستان و بانكها را دسترسي به اطلاعات محرمانه و انتشار آن بر روي اينترنت اعلام كرده بود. روز دوشنبه آژانس جنايتهاي سازماندهي شده انگلستان كه به FBI انگلستان نيز شهرت دارد، مجبور شد پس از بمباران وب سايتش توسط هكرها، اين وب سايت را غيرفعال كند.رايان، نوجوان تنهايي كه زندگي اش را در جهان مجازي سپري مي كرده است بايد در انتظار انتقال خود به آمريكا باشد، جايي كه در صورت اثبات جرمش در دست داشتن و رهبري حمله سايبري به CIA و سنا براي 60 سال به زندان خواهد رفت. مادر اين نوجوان 19 ساله اعلام كرده كه فرزندش به بيماري رواني انزواطلبي و ترس از اماكن شلوغ و همچنين اختلال كاستي توجه مبتلا بوده و طي چهار سال گذشته از خانه خارج نشده است.

 



كتاب پرماجرا

مسئولان يك كتابخانه در استراليا از بازگرداندن يك كتاب پس از 122 سال خبر دادند.
براساس گزارش رسانه هاي رسمي استراليا اين كتاب كه چاپ اول كتاب معروف «گياهان حشره خوار» اثر چارلز داروين است، پس از 122 سال به كتابخانه دانشكده هنرهاي «كامدن» اين كشور بازگردانده شد.
رئيس اين كتابخانه در مصاحبه اي با كتابخانه فرانسه يادآور شد: اين كتاب در سال 1889 ميلادي توسط يكي از اعضاي اين كتابخانه به امانت گرفته شد و پس از آن ديگر بازگردانده نشد. علاوه بر اين، جريمه دير كرد اين كتاب حدودأ 37 هزار دلار تخمين زده شده است كه در تاريخ فعاليت اين كتابخانه بي سابقه است.به گزارش ايسنا، براساس اعلام رسانه هاي رسمي استراليا اين كتاب كه در 50 سال گذشته در اختيار يك مجموعه دار سالخورده قرار داشت در نهايت توسط وي به كتابخانه بازگردانده شد. با اين حال، هويت كسي كه براي اولين بار اين كتاب را از كتابخانه به امانت گرفته بود، مشخص نشده است.

 



خواستن توانستن است

رسانه هاي آمريكا اعلام كردند كه يك مرد 26 ساله اهل ايالت تگزاس موفق شد در يك سال 141 كيلوگرم وزن كم كند و ركورد بزند.
اين مرد 26 ساله در مصاحبه اي با يك برنامه تلويزيوني آمريكا گفت: تا سال گذشته وزنم 317 كيلوگرم بود كه در نهايت موفق شدم با برنامه منظم غذايي و ورزشي آن را به 176 كيلوگرم برسانم. من موفق شدم در عرض يكسال 141 كيلوگرم وزن كم كنم.اين مرد جوان در ادامه به شبكه خبري اي بي سي نيوز يادآور شد: در مدت يكسال از تمام خوردن غذاهايي كه باعث مي شد وزنم زياد شود پرهيز كردم و در نهايت موفق شدم به وزن ايده آلم برسم.به گزارش ايسنا، اين مرد جوان يادآور شد: به دليل وزن زيادي كه داشتم همواره از شركت در كلاس هاي ورزشي هنگامي كه افراد زيادي در آن حضور داشتند، خودداري مي كردم. به همين دليل، كلاس هاي ورزشي را در ساعت دو بامداد پيگيري كردم و توانستم اين كلاس ها را با موفقيت بگذرانم.

 



قبيله گمشده

مقامات دولت برزيل از كشف قبيله اي ناشناخته و گمشده در جنگل هاي آمازون، خبر دادند.
به گزارش ايسنا، براساس گزارش رسمي مقامات برزيل، اين قبيله گمشده كه در ناحيه اي در نزديكي مرز اين كشور با پرو زندگي مي كند، توسط يك گروه محقق كشف شد.سرپرست اين گروه تحقيقي در اين باره گفت: آوريل سال جاري حين جمع آوري داده هاي تصويري به وسيله هواپيما در اين ناحيه بوديم كه ناگهان با اين قبيله مواجه شديم. اين قبيله در خانه هايي كه با برگ درختان و ساقه آنها ساخته شده است، زندگي مي كنند و با ذرت، موز، بادام زميني و ساير محصولات كشاورزي كه خودشان مي كارند، تغذيه مي كنند.اين كارشناس در ادامه به روزنامه ديلي ميل خاطرنشان كرد: اين قبيله 200 سكنه دارد و قرار است توسط دولت برزيل مورد حمايت قرار بگيرد.البته در تمام آمازون 68 قبيله دور افتاده، به اصطلاح منزوي وجود دارد كه دولت تلاش مي كند آنها را كشف كرده و مورد حمايت قرار دهد.

 



بيزار از حمام!

يك مرد 65 ساله هندي كه بيش از 37 سال است حمام نرفته لقب كثيف ترين مرد جهان را از آن خود كرده است.
اين مرد كه آقاي «سينگ» نام دارد از سال 1974 تاكنون حمام نرفته و حتي اعضاي خانواده اش هم از بودن در كنار او احساس ناراحتي مي كنند.اين مرد در مصاحبه با روزنامه ديلي ميل گفت: دقيقا پس از ازدواجم يعني حدود 37 سال قبل حمام نرفته ام و همسايه ها، دوستان، آشنايان و اعضاي خانواده ام از اين كه بدنم بوي بدي مي دهد از من فراري هستند.اين مرد در ادامه افزود: در گرماي 47 درجه گاوهايم را براي چرا به مراتع مي برم و از اين كه در هواي گرم آفتاب مي گيرم بسيار خوشحالم. به همين دليل، نيازي به حمام احساس نمي كنم.به گزارش ايسنا، همسر 60 ساله اين مرد گفت: يك بار من و فرزندانم تصميم گرفتيم كه بزور شوهرم را به حمام ببريم، اما او فرار كرد و به شدت از ما عصباني شد.اين زن در ادامه افزود: شوهرم اصلا به فكر ظاهر و پاكيزگي خود نيست و اين موضوع من و فرزندانم را به شدت آزار مي دهد، به طوري كه به او هشدار دادم اگر خودش را تميز نكند و لباس هايش را نشويد از او جدا مي شوم.گفتني است موهاي مرد كثيف كه طي اين مدت حتي يكبار شانه نشده است، به دو متر مي رسد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14